Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Verbazing bij Galatasaray: ‘Sneijder moet betalen’

Laatste update:

Dursun Özbek is zich van geen kwaad bewust. De voorzitter van Galatasaray legde Wesley Sneijder dinsdag een boete van ruim twee miljoen euro op omdat de middenvelder per ontvangen gele kaart drie ton moet betalen. Sneijder reageerde vertoornd, lijkt aan te sturen op een transfer en heeft een groot deel van de achterban van Cim Bom achter zich staan. Dursun heeft het bij de fans gedaan.

/

De 67-jarige president geeft tegenover HaberTürk aan ‘verrast’ te zijn door de reactie van het kamp-Sneijder: “Ik heb onze spelers voor het seizoen ons boetesysteem uitgelegd. We hebben gezegd dat als er heel onnodig een gele kaart wordt gepakt of wanneer de scheidsrechter wordt beledigd, die boete wordt verhaald op de speler. Iedereen was daarvan op de hoogte, dus vanwaar deze protesten? Wij staan achter ons boetesysteem en wijken daar niet van af, om welke spelersnaam het ook gaat.”

“We gaan onze excuses niet aanbieden, aan niemand niet. Deze boetes kunnen niet worden kwijtgescholden. Als je door rood licht rijdt, krijg je ook een boete. We moeten op die manier naar deze situatie kijken. De directie van Galatasaray heeft geen enkele intentie om rancuneus te zijn jegens Sneijder en Fernando Muslera, maar we zijn niet ontevreden over hoe we hebben gehandeld. Veertien spelers hebben een boete gekregen, niet alleen Sneijder en Muslera. Maar zij krijgen de meeste publiciteit”, gaat Dursun verder.

/

“Het boetesysteem staat keurig uitgelegd in de contracten van de spelers. Wij als bestuur hebben verantwoordelijkheden, maar dat geldt ook voor de voetballers. Als ze premie ontvangen is het goed, maar wanneer ze hoge boetes ontvangen, is het opeens niet goed? Voetballers zijn mensen die niet weinig geld verdienen. Ze hebben recht op premie, maar hebben tegelijkertijd de plicht om een boete te betalen. Of ik ga praten met Sneijder? Dat is nergens voor nodig, maar als hij dat wil, kunnen we praten."

Supporters kwamen de afgelopen dagen massaal in opstand tegen het bestuur onder leiding van Dursun. Ze riepen de directie bij trainingscomplex Florya Metin Oktay op om op te stappen, bekladden muren met steunbetuigingen aan het adres van Sneijder en lieten ook via de sociale media hun stem horen. Zaakwaarnemer Guido Albers zei dinsdag tegen Voetbal International dat een transfer ‘doorgaans de uitkomst is als een club zich op deze manier opstelt’. Sneijder ligt nog tot de zomer van 2018 vast.

Denk jij dat Wesley Sneijder volgend seizoen nog voor Galatasaray speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Slap excuus wat mij betreft. Sneijder heeft groot gelijk. Hoeveel spelers krijgen een boete voor een gele kaart? Ze willen hem waarschijnlijk gewoon kwijt. Smerig spelletje in mijn ogen.

9 juli 2016 om 12:16

Volgens Dursun elk selectielid van Gala, wel lezen voor je reageert.

9 juli 2016 om 12:21

Maar de reden voor wanneer dergelijke boetes op spelers verhaald worden is natuurlijk wel veel te vaag, het lijkt alsof de club zichzelf op deze manier wel heel veel vrijheid verschaft om boetes uit te delen... Het is een aanname, maar het kan natuurlijk een geweldig middel zijn om spelers weg te pesten, mochten ze niet meer gewenst zijn.

9 juli 2016 om 12:36

Del Piero, het boetesysteem is op papier voor iedereen gelijk. In praktijk duidelijk niet. Sneijder lijkt voor al zijn kaarten beboet te worden, terwijl ik mij niet kan voorstellen dat al zijn gele kaarten aan een van de twee bovenstaande critera voldoen. Ook gaat het om de boete verhalen, maar het lijkt mij sterk dat de boete (waarschijnlijk vanuit de voetbalbond) zo hoog is per gele kaart. Als dit boetesysteem consequent uitgevoerd werd, zouden er spelers bij Galatasaray na een jaar voetballen geld bij moeten leggen. Ik weet dat een boetesysteem, zoals nu op Sneijder wordt toegepast, volgens de Nederlandse wet niet toegestaan is vanwege de hoogte van de boetes en de criteria waarop de boetes uitgedeeld worden. Turkse regelgeving ken ik niet, maar dit lijkt mij ook daar niet toegestaan.

9 juli 2016 om 12:44

De toekomst

Helemaal eens, kijk maar mijn reactie hieronder (#3) ik wees Iniesta er enkel op dat in de tekst staat dat Gala deze boetes aan iedereen geeft. Of ze dat ethisch correct doen is uiteraard de vraag.

9 juli 2016 om 14:25

Rot op man. Gelul voor de bühne. Klopt geen reet van 2 ton per geel.. Koekoek. Dus hou je bek loser

9 juli 2016 om 16:33

Die hoogte is echt absurt natuurlijk. En daarnaast pak je een gele kaart voor je team. Dus dit is gewoon onzin. En blijkbaar was dit afgelopen jaren ook niet zo.

9 juli 2016 om 17:28

Nee jij voegt wat bij aan een gesprek..

10 juli 2016 om 01:41

Over de hoogte van de boete hoeven we niet lang te twisten, maar de stelling dat Sneijder de gele kaarten voor het team heeft gekregen, klopt niet in zijn situatie. Sneijder is een grote ster voor de Gala supporters. Hij gedraagt zich dan ook als koning in het veld. Bij elke beslissing van de scheidsrechter protesteert hij. Je wilt niet weten hoeveel kaarten hij wegens gemekker of wegens handgebaren heeft gekregen. Nogmaals, 3 ton voor een dergelijke kaart is absurd natuurlijk. 30.000 per (onnodige) kaart was meer op zijn plek geweest.

9 juli 2016 om 12:26

Daarbij gaat het hier om heel onnodige gele kaarten of voor het beledigen van de arbitrage. Het lijkt mij sterk dat al zijn gele kaarten hieronder vallen. Ook zegt hij de boete voor die kaart te verhalen op de speler. Dit lijkt mij de boete vanuit de voetbalbond? Die boete zal geen ton zijn.. Hij geeft aan dat het boetesysteem voor elke speler in de selectie gelijk is, maar er zijn spelers die meer kaarten gepakt zullen hebben en minder verdienen. Moeten die na een jaar voetballen voor Galatasaray geld bijleggen? Die club biedt Sneijder enkele maanden geleden een nieuw contract aan en Sneijder is, voor zover ik het kan inschatten, een soort nieuwe Hagi; de sterspeler van het team. Ik vind het een absurde gang van zaken en hoop daarom dat Sneijder niet over zich heen laat lopen.

9 juli 2016 om 12:37

Özbek heeft het over 'ons boetesysteem'.
Daarbij lijkt hij dus niet te doelen op boetes van de bond.

9 juli 2016 om 12:47

Jullie voorzitter verwijst in de tekst naar een boete die verhaald wordt op een speler. Een gele kaart levert in Nederland een boete op vanuit de voetbalbond. Deze boete komt, voor zover ik weet, altijd eerst binnen bij de club en het is ook gebruikelijk om die boete te verhalen op de speler. Ik neem aan dat jullie voorzitter hetzelfde bedoeld als ik nu omschrijf. Hij heeft het over het verhalen van de boete. Dat kan, maar het lijkt mij sterk dat jullie voetbalbond een boete van om en nabij 100.000 per gele kaart uit deelt....

9 juli 2016 om 12:55

300.000 per gele kaart zelfs, staat in de tekst..

Is natuurlijk belachelijk, als dit altijd al werd doorgevoerd dan is felipe melo met een schuld van tientallen miljoenen vertrokken bij gala..

9 juli 2016 om 13:00

Zo'n boetesysteem kan nooit juridisch kloppen, dus het lijkt mij dat de voorzitter alleen bezig is met het aansturen op een vertrek van Sneijder.

9 juli 2016 om 15:02

Het slaat inderdaad nergens op. Die kaarten, of zoals die belachelijke voorzitter het noemt, "boetes", pakt Sneijder voor het team. Soms is het nodig om een "onnodige kaart" te pakken om een wedstrijd te kunnen winnen. Kaarten zijn uiteindelijk altijd onnodig. Als je te laat bent, maar toch een speler kan weerhouden van een (kans tot) scoren, is het ook een onnodige kaart. Maar als de tegenstander daardoor wel van je verliest, is het volgens mij weer nuttig.

Al met al blijkt uit alles dat Galatasaray bestuurlijk een rattenclub is. Ik kon me nog herinneren dat Sneijder ook weleens behoorlijk lang op zijn salaris heeft moeten wachten, maar ondertussen kan Gala wel de een na de andere ster halen. Hier het stukje uit oktober 2014:

Wesley Sneijder heeft officieel nog een contract tot medio 2016 met Galatasaray, maar de club uit Istanbul zet de contractuele samenwerking zeer zeker op het spel. De middenvelder heeft immers nog drie maanden salaris tegoed van zijn Turkse werkgever. Bij een dergelijke termijn kan een voetballer een transfervrije status bij de wereldvoetbalbond Fifa claimen.

Verschrikkelijke streken van die club en ik heb het gevoel dat vrijwel alle Turkse topclubs de regels geheel naar zichzelf interpreteren.

9 juli 2016 om 19:20

Hoeveel spelers een boette krijgen voor gele kaart/onsportief gedrag? Veel te weinig!!!!!

Waarom worden dik overbetaalde voetballers nu zo beschermd? Wat is het probleem? Dat het niet vaak voor komt? Elke club zou dit per direct moeten invoeren!

Wij supporters willen voetbal zien toch? Een gele kaart voor een voetbalovertreding is prima, dat is onkunde toch? Maar een gele/rode kaart zien voor provoceren, respectloos en unfair gedrag willen we toch allemaal? En keihard afgestraft zien worden?

Wat voelt een voetballer meer? Een aantal negatieve nieuwsitems over zijn incident met wat sneer opmerkingen van willekeurige mensen, of een (in verhouding staande met zijn salaris) opgelegde boette vanuit de club? Misschien zien we eindelijk weer eens écht voetbal op het veld!

Van mij mag echt per direct elke club dit invoeren. Bring us football back!

Elke transferperiode eenzelfde soort relletje rondom Sneijder/Galatasaray. Uiteindelijk blijkt het altijd weer een storm in een glas water en speelt Sneijder ook komend seizoen gewoon weer in Turkije.

9 juli 2016 om 19:11

Deze keer is het wel wat erger. Ik hoop sowieso dat Sneijder weggaat. Als hij ooit nog in de buurt van zijn hoogtijdagen wil komen, zal dat niet in de Turkse competitie gebeuren. Gewoon naar een subtopper in Engeland of Spanje en daar zijn niveau weer wat opvijzelen.

300.000 per gele kaart, zijn ze wel wijs daar? Gaat nergens over. Sneijder is niet groter dan Gala, maar momenteel stelt die Dursun zich erg klein op. Nogmaals,300.000 euro boete voor een onnodige gele kaart, ridicuul, en wie bepaalt welke gele kaart onnodig is?

9 juli 2016 om 12:20

Je legt de vinger op de zere plek. In een contract kan je best zeggen "3 ton per gele kaart" als beide partijen daarmee akkoord gaan. "3 ton per onnodige gele kaart" is door niemand te verdedigen. Hoogstens kan er in staan "3 ton per gele kaart die het bestuur onnodig acht". Maar als je als zaakwaarnemer daarmee akkoord gaat dan ben je een hele slechte.

9 juli 2016 om 12:41

Ik ben niet bekend met het Turkse recht, maar in Nederland mogen boetes niet hoger zijn dan een bepaald percentage van het inkomen of een door de wet bepaald bedrag. Ook moeten de voorwaarden waaronder een bedrijf een boete kan uitdelen voor iedereen gelijk en objectief meetbaar zijn. Bijvoorbeeld: 2x in de week een half uur te laat op het werk verschijnen, levert een boete van 30 euro op. Voor iedereen gelijk en duidelijk.

Drie ton per gele kaart.. waar gaat dit over? 10 gele kaarten en je kan zowat weer een nieuwe speler kopen.

Sneijder moet daar lekker weg gaan. De Turkse competitie is veel te simpel voor hem. Hij zit bij een mooie club, maar dit soort dingen zijn schandalig.

Erg goed systeem die 3 ton per kaart.. lekker inhouden bij een mogelijke overtreding, anders kost het je geld..

3 ton boeten per gele kaart. Het kan aan mij liggen maar volgens mij zijn er verder geen clubs die er dit soort idiote bedragen aan vast hangen.

Mocht het in het contract afgesproken staan dan is Wesley aan de beurt vrees ik.

Blijft een vreemde zaak.

9 juli 2016 om 19:13

Maakt zo'n club ook direct minder aantrekkelijk voor een speler. Ik denk niet dat er momenteel veel spelers zitten te wachten op Galatasaray. Erg onrustig daar en 300.000 voor een gele kaart is ronduit belachelijk.

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als hij de boete wel betaald. Sneijder is een levensgenieter en laat de bosporus en alle winkelcentra niet zo maar achter zich. Daarnaast zal hij wel rond de 15 a 20 miljoen op de bank hebben dus in principe kan hij het zich wel veroorloven. Ik weet niet hoeveel Sneijder aan reclame over houdt in Turkije want anders zie ik geen reden voor hem om weg te gaan. Of Galatasaray moet meer stappen ondernemen om hem weg te jagen.

Dit is schandalig wat een walgelijke club is het. Verder moet iedereen dit betalen of alleen Sneijder ?
In het laatste geval zal het gewoon racistisch zijn.

Edit: Lees in de tekst idd dat het voor iedereen geld.

"“ik heb onze spelers voor het seizoen ons boetesysteem uitgelegd. We hebben gezegd dat als er heel onnodig een gele kaart wordt gepakt of wanneer de scheidsrechter wordt beledigd, die boete wordt verhaald op de speler.
Lees meer op www.voetbalzone.nl"

Begrijp nu dat het om onnodige gele kaarten gaat, in dit geval kan ik het nog wel begrijpen. Verder staat het ook in het contract waar hij zelf voor heeft getekend.

9 juli 2016 om 12:31

Zoals in de tekst beschreven, hebben nog 14 spelers een boete gekregen. Neemt niet weg dat dit natuurlijk werkelijk bizar is en ik dit niet goed kan spreken ook al is het mijn cluppie.

9 juli 2016 om 15:05

Dus sneijder heeft 7/8 of domme gele kaarten gepakt afgelopen seizoen? Dan is sneijder wel een domme voetballer zeg!

9 juli 2016 om 15:31

Van 'wat een walgelijke club' naar 'dan kan ik het nog wel begrijpen' in dezelfde reactie. Er gaat van alles door jouw hoofd zeker ?

9 juli 2016 om 15:51

ik had niet gelezen daarom ook die edit :P ik meende dat ze zomaar besloten hadden om boete te geven maar zit toch iets anders in elkaar.

9 juli 2016 om 17:57

Racistisch? Is sneijder een ras?

"we hebben gezegd dat als er heel onnodig een gele kaart wordt gepakt of wanneer de scheidsrechter wordt beledigd, die boete wordt verhaald op de speler."

Nou daar heb je het al. Totaal niet specifiek en alle ruimte voor interpretatie en daarom erg lastig om te bepalen wanneer die boete nou terecht wordt verhaald op de speler en wanneer niet. Blijkbaar worden bij Sneijder al zijn gele kaarten (8*300.000=2.400.000 euro) als zodanig gezien door het bestuur. Ik vraag me echt af hoe dom/onnodig al die kaarten zijn.

In ieder geval snap ik het kamp Sneijder wel dat ze zich niet zomaar even laten dwingen bijna 2,5 miljoen af te tikken. Als je, je om zo'n vage regel zo makkelijk het geld uit de zak laat kloppen laat je, je gewoon gebruiken.

Het lijkt wel een handig middel voor het bestuur om spelers weg te pesten als ze er vanaf moeten. Alleen jammer voor het bestuur dat het kamp-Sneijder de media zoekt, volkomen terecht overigens.

9 juli 2016 om 13:30

Nee, niet al zijn gele kaarten worden hem aangerekend. In een voorgaand artikel was sprake van een boete voor 7 (niet 8) gele kaarten. Hij had er 12 (!!!) in 26 wedstrijden, dus 5 kaarten worden hem niet aangerekend.

Voor een aanvallende middenvelder lijken me die 5 gele kaarten in 26 wedstrijden al niet heel weinig. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het meerdere hem aangerekend wordt.
En Wesley kennende, verwacht ik inderdaad dat een heleboel kaarten voor mekkeren etc. zijn, dus onnodig.

Misschien moet Wesley ook eens in de spiegel kijken i.p.v. in de slachtofferrol te kruipen. Als je 12 gele kaarten pakt als je daarover boete-afspraken in je contract hebt staan, ben je niet bepaald slim bezig.

Galatasaray graaft hun eigen graf op deze manier

9 juli 2016 om 13:35

Als dit niet in de contracten staat, dan heeft men geen poot om op te staan. Echter zullen spelers in de toekomst duels mijden, geen slidings maken en dergelijke, omdat dat ze 3 ton kan kosten (in principe is elke gele kaart een onnodige namelijk). Ik vraag me af of de spelers de club ook een boete uit kunnen delen voor bijvoorbeeld elk grassprietje dat niet de juiste lengte heeft (waarbij men uiteraard ook geen richtlijn stelt waar de club iets mee kan). Want dan zou ik dat als selectie aan het begin van het seizoen even uitleggen aan de clubleiding, dat zij ook boetes hanteren.

Het is natuurlijk de vraag of dit waar is. Maar als daar inderdaad contractuele afspraken over gemaakt zijn, moet Sneijder ook niet mauwen. Al is € 300.000 per gele kaart natuurlijk wel lomp veel.

Maar dat kan natuurlijk ook gezegd worden van 11 gele kaarten in 25 wedstrijden, voor een aanvallende middenvelder. Dat is ridicuul en al helemaal als je daarover boete-afspraken in je contract hebt staan.

9 juli 2016 om 12:58

Ook al is het contractueel vastgelegd, is het alsnog juridisch niet waterdicht vanuit Galatasaray. Het systeem en de uitvoering kloppen van geen kant.

9 juli 2016 om 13:13

Het was waterdicht geweest wanneer er stond alle gele kaarten. Maar onnodige gele kaarten is een breed begrip. voor de ene kan iets onnodig zijn wat de andere wel nodig vind.

9 juli 2016 om 13:25

Ook dan was dit juridisch waarschijnlijk makkelijk aan te vechten. De hoogte van de boetes zijn namelijk onredelijk.

Welke andere spelers moeten een boete betalen? Ik neem aan dat Sneijder niet de enige is die geel heeft gepakt?
Oh wacht....

Rare praktijken, maar wat wil je in zo'n land.

9 juli 2016 om 12:42

Lees nou eens een keer goed; 14 andere spelers kregen een boete. Als je jou mening zo graag kwijt wil over een bepaald land dan zorg eens dat je feiten kloppen.

9 juli 2016 om 15:13

Excuus, daar heb ik overheen gelezen. Blijft overigens wel bizar, drie ton per gele kaart.

9 juli 2016 om 13:05

"wat wil je met zo'n land?'

Wat is dit voor een rare en suggestieve opmerking? Naast het feit dat je de tekst niet leest, dan had je wel begrepen dat er 14 spelers zijn die gestraft zijn.

Misschien ben ik de enige maar als je vantevoren weet wat de consequenties zijn van je acties, moet je daarna niet gaan huilen. Hij heeft er voor getekend, dus moet hij nu gewoon betalen.

9 juli 2016 om 17:15

Ach ja onderbuik gevoelens he. In Nederland zijn er genoeg anti-Turkije lui. Elke scheet uit Turkije is weer het bewijs van hoe slecht het daar is, blablabla. Dit is al zo sinds de jaren 70 toen de eerste Turken hier heen kwamen en het blijft alsmaar doorgaan. Maar maakt niet uit, zo is het altijd al geweest.

9 juli 2016 om 13:15

Zonder je te verdiepen in het tekstbericht en de kern van het verhaal, meteen roepen van "rare land". Terwijl je amper door hebt dat deze constructie voor iedere speler geldt. Dus eigenlijk geef je alleen reactie om te bashen over het land.

9 juli 2016 om 14:33

Ook al geldt de constructie voor iedere speler, dan nog is het raar (niet het land, maar deze acties van Galatasaray). De constructie wordt namelijk niet op dezelfde manier toegepast bij alle gele kaarten en het bedrag aan boete voor Sneijder is onredelijk hoog. Zoiets is juridisch niet waterdicht.

9 juli 2016 om 14:25

Voor alle mensen die op Abe beginnen in te hakken. Abe is denk ik een Fries. Een cultuur die ongeveer het tegenovergestelde van de Turkse is. Ik vind het niet gek dat hij het een raar land vindt. Er gebeuren ook rare dingen, te beginnen met boetes van 3 ton voor een gele kaart..

9 juli 2016 om 15:56

Trouppe, je reactie is een en al aanname. Dus als iets tegenovergesteld is, krijgt het de benaming "raar". Dus Friezen zijn van een Arische Ras en het tegenovergestelde is raar. Het enige rare is jouw reactie in combinatie met die van Abe.

9 juli 2016 om 16:57

Hij zegt toch niet dat Friezen Turkije raar vinden, omdat Turkije het tegenovergestelde is van Friesland?

Drie ton per gele kaart...kan me niet voorstellen dat Sneijder hier vooraf mee akkoord gegaan is en terecht.
Wat een idiote maatregel! Zo wil toch geen speler meer spelen voor Galatasaray? Pak er een stuk of 5 in een seizoen en je houdt amper salaris over.

Haha, twee miljoen euro aftikken voor een stukje geel plastic wat geheel subjectief en onderhevig aan emotie is getrokken. Ben dan toch blij dat die van mij 10 euro kosten.

Met 300.000 boete per gele kaart maakt niemand ooit nog een overtreding. Secure the bag!!!

Als je door rood rijdt, moet je ook een boete betalen. Ja want 300.000 boete per gele kaart is ook net zo proportioneel als een boete voor door rood rijden..

9 juli 2016 om 12:40

Juist. Ik sta achter het boetesysteem, wanneer de verhoudingen worden bijgesteld. Als een normale burger 1800 netto p/m verdiend en een verkeersboete van 250 euro krijgt (wat realistisch is qua hoogte van boete). Dan kan Sneijder met zijn 300.000 p/m een boete van 40.000 p/gele kaart krijgen. Dat keer 8 is 320.000. Hoog genoeg voor een signaal naar spelers toe en anderzijds te overbruggen voor Sneijder om probleemloos verder te gaan.

9 juli 2016 om 13:38

Ik vind niet dat boetes afhankelijk van inkomen moeten zijn, maar gewoon afhankelijk van de begane misdaad.

9 juli 2016 om 15:06

Dan zullen de rijkere mensen volgens jouw redenering veel meer fouten mogen begaan dan de armere mensen, omdat de rijkeren zich dat kunnen veroorloven...

9 juli 2016 om 16:01

Ik vind dat zo communistisch. Als ik rijk ben, is de boete 300 euro voor een begane misdaad een schijntje. Terwijl iemand met een netto inkomen van 1500 euro hetzelfde bedrag moet overmaken voor eenzelfde misdaad. Terwijl die 300 euro zijn maandelijks leven zeer beïnvloedt. Dus volgens jouw beredenering moet elke voetballer hetzelfde verdienen, want elke speler trapt tegen dezelfde bak op dezelfde grasmat onder dezelfde voorwaarden. De essentie van een boete is om mensen eenzelfde toekomstige misdaad te voorkomen.

Ik denk dat de spelers voortaan wel twee keer nadenken voordat ze besluiten een overtreding te maken, anders kost dit je blijkbaar drie ton. Galatasaray stelt zich hier zo verschrikkelijk dom op. Hopelijk vertrekken alle fatsoenlijke spelers naar mooie clubs in West-Europa.

Die Turk is de weg volledig kwijt. Toch raar dat deze dingen altijd gebeuren in de landen waar de onderbuik het wint van de ratio. 3 ton boete per gele kaart, compleet krankjorem.

Wauw!!! 300.000 voor een gele kaart?!WTF is dan een rode kaart voor boete?? Iemand een idee ?

Ja, en dan moet je je voorstellen dat er mensen zijn die met deze man een aantal jaar opgescheept zitten. DIt is werkelijk waar het allerslechte bestuur dat wij hebben gehad. De supporters moeten gewoon het heft in eigen handen nemen en het complex binnenstormen, zoals er vroeger werd gedaan als er bestuurlijk iets niet klopte. Ik kan echt een reactie typen van 4 A4'tjes, maar ook dat zal niet genoeg zijn om mijn ontevredenheid te uiten jegens deze walgelijke man.

9 juli 2016 om 13:28

De supporters gingen ook protesteren maar wat deed Dursun? Hij belde gewoon de ME op om de supporters weg te halen daar.

Snel weg bij Gala. Want een drama beleid zeg, Sneijder verdient wel beter.

Pff kan galatasaray niet overgenomen worden door een rijke rus of arabier.
Turkse bestuur is altijd gewoon slecht.

9 juli 2016 om 12:38

Ik hoop stiekem op een buitenlands bestuur die zich niet bemoeit met de media en gewoon hun job komen doen. Ferguson zag in 30jaar zij voorzitter maar drie keer.

9 juli 2016 om 14:09

haha niet alleen het Turkse bestuur, het Turkse voetbal is ook verrot. Kijk wat je zegt kan Gala niet overgenomen worden door rijke mensen. Gala is een hele mooie club met een grote achterban die hebben geen geldschieters nodig. Jij denkt ook zeker dat alles komt aanwaaien? Als ze een voorbeeld nemen aan NL zal de bewondering voor Gala alleen maar groter worden!

De boete is wel een beetje hoog maar als dit zo afgesproken is in het contract snap ik niet helemaal het protest van Sneijder. Sowieso, als speler weet je in dit soort landen dat de voorzitter altijd gelijk heeft dus als ik Sneijder was zou ik niet te veel tegen de voorzitter in gaan.

9 juli 2016 om 15:48

Ik snap dat eigenlijk niet. In dit artikel wordt er niks over gemeld, sterker de voorzitter geeft aan dat voorafgaand aan het seizoen het boete systeem is uitgelegd aan de spelers, oa voor het onnodig oplopen van een gele kaart of het beledigen van de scheidsrechter. Uit het stukje begrijp ik juist dat de voorzitter precies zo handelt als voorafgaand aan het seizoen uitgelegd aan de spelers. Dus de info die jij nu geeft is volstrekt nieuw

De voorzitter zegt dat de boetes enkel hoog zijn wanneer de gele kaart wordt gepakt omdat de scheidsrechter wordt beledigd of anderszins 'onnodig' wordt gepakt.
Dit is natuurlijk de perfectre manier om als bestuur zelf te beslissen wanneer men iets onnodig vindt en het is dus het ideale middel om spelers weg te pesten.

Ik vind de hoogte van de boete niet goed. Wat dat beteeft heeft Sneijder gelijk. Echter, Dursun beweert dat dese constructie begin vorig seizoen is afgesproken. De spelers zijn daarin akkoord gegaan. Als dat waar is, moeten ze nu niet zo zeuren. Ten tweede geldt deze regel voor alle spelers, niet alleen Sneijder. Dus ook Selcuk, Muslera en andere spelers. Tot slot ben ik blij dat het bestuur de spelers even wakker schud. Galatasaray is niet een plek waar je enkel geld kan incasseren, zonder dat te verdienen. Wel moet ik zeggen dat het bestuur dan het salaris tijdig en correct moet storten, anders heb je niks te willen. Dus mes snijdt aan twee kanten.

9 juli 2016 om 12:42

Wanneer het boetesysteem = 10% * maandsalaris wordt, dan ben ik zeer blij met deze constructie. Zo laat je de speler zien dat het niet om de hoogte van het bedrag gaat en anderzijds geef je een duidelijk signaal af, waardoor onnodige protesten en gele kaarten uitblijven.

9 juli 2016 om 13:01

Zo'n normale boetesysteem is wel juist en over de hoogte ervan moet ook niet geklaagd worden, mits het echt voor het begin van het seizoen is afgelopen. Echter staat er hier op VZ 'onnodige kaarten'. Ik weet niet of dat verkeerd is gegaan met de vertaling, maar als dat klopt, dan slaat dat echt nergens op. 'Onnodig' is een subjectief begrip, de een kan het onnodig vinden dat een speler een gele kaart krijgt voor het wegtrappen van de bal, een ander kan het juist zien als een 'gewone' gele kaart, omdat de tegenstander uit zijn spel wordt gehaald.

9 juli 2016 om 13:33

Kaptanim.

Krijgt elke speler een boete van 300k voor een gele kaart? GS heeft het afgelopen jaar 86 gele kaarten gekregen. 86*300.000=25.8mil

Ik geloof er geen zak van, ik denk dat het bestuur dit doet om Sneijder echt weg te pesten.

Als ik sneijder was zou ik blijven. Zakken vullen. En zo voetballen dat ie zeker geen kaart pakt. Dat betekent ook alle doorgebroken spelers gewoon laten lopen.
Als alle spelers dat doen worden ze volgend jaar weer geen kampioen. Jammer dan

Als het gewoon in het contract is opgenomen moet Sneijder gewoon betalen,net als Gala premie's moet betalen als hij die haalt.

Maar Gala wil niet van Sneijder af, Sneijder wil weg uit Turkije....dan moet hij een vent wezen en gewoon een transfer verzoek in dienen en niet om dit soort dingen zijn situatie onmogelijk maken bij de club.

Dursun moet investeren in pepe binnen no time heb je messi binnen

9 juli 2016 om 15:03

Haha, jammer voor ze dat ze dit systeem niet 10 jaar eerder hebben ingevoerd, dan was Patrick Pothuizen de man om Messi zijn salaris bij elkaar te 'spelen'

Wij hebben het schandaligst bestuur ooit!! FC Knudde wordt nog beter bestuurd.. Dursun denkt dat Galatasaray een hotel is..

Sneijder kon allang gratis de deur uit gaan, hoe hij nu wordt behandelt is gewoon schandalig van dit bestuur. Dursun jouw woorden bevriezen in de lucht en ik krijg het koud

Immortal Technique legt deze situatie het betse uit: 'how could a serpent be purposely put in charge of the country (dursun), Genetic engineered sickness spread amongst me

Haha, het moet niet gekker worden! Wat een gestoorde gek.... Come on Wesley, kom lekker naar Amsterdam! Twee of drie jaar vlammen en daarna (mede) het technisch beleid bepalen!

Ik ben niet verrast door de houding van Gala. Typisch Turks.

9 juli 2016 om 13:10

Ik ben niet erg bekend met de Turkse gewoontes, kun je me uitleggen wat hier zo typisch Turks aan is?

9 juli 2016 om 13:45

De Turkse voetbalclubs worden veelal geregeerd door machtwellustelingen die zich laten leiden door emotie en onderbuikgevoelens. En uiteindelijk zijn altijd de spelers de dupe. Zoals nu ook.

Als dit vooraf contractueel is vastgelegd moet je niet achteraf gaan zeiken.
Dus voorzitter laat het getekende contract zien en alles is opgelost.

Dursun ozbek please donderop!!

Als je dit aankaart bij de fifa dan heeft gala geen poot om op te staan. Betwijfel of zoiets in een contract rechtsgeldig is. En daar komt bij dat al die gele kaarten echt niet allemaal onnodig zijn verkregen. Heb nog nooit gehoord dat spelers zulke achterlijke boetes kunnne krijgen, waar dan ook. In Turkije kan dat blijkbaar wel. Brengt de turkse bond soms 3 ton in rekening voor elke gele kaart?? Laat me niet lachen zeg. Gauw weg daar

9 juli 2016 om 13:46

Ik neem aan dat Galatasaray ook kan aantonen wat onnodig is.

De man is toch niet van deze wereld. Sneijder gauw wegwezen daar. Turkye is een mooi land, Istanboel een geweldige stad en Galatasaray een prachtige club, maar met dit soort voorzitters kun en wil je toch niet samenwerken.

Sneijder 11
Oztekin 9
Podolski 8
Inan 7
Kaya 7
Chedjou 6
Balta 5
Carole 5
Sanoglu 5
Adin 5

Sneijder is dus spekkoper en staat het meeste in het nieuws.
Weet iemand of die andere spelers evenredige boetes gekregen hebben en of ze er over klagen?

Volgens jaar dus elke speler maar vrije doorgang geven, anders kost het je weer 3 ton.

Snel weg bij Gala en naar Man Utd.

Dit komt vaak voor hoor, clubs die zoiets in contracten opnemen maar het gaat meestal om kaarten ten gevolge van misdraginen of beledigen van de scheids enz maar bij Gala gaan ze wel heel erg ver in dit geval ook de bedragen die ze van de spelers opeisen slaan nergens op.

“Ik heb onze spelers voor het seizoen ons boetesysteem uitgelegd." Staat het in het contract op niet? Ik kan me niet voorstellen dat Sneijder een contract zou tekenen waarbij hij met 7 gele kaarten 2 miljoen moet betalen.

En wat is jouw boete dan Dursun? Jij had in de tijd van Aysal je maandelijkse contributie niet betaald aan Galatasaray. Wat is jouw boete Dursun? Sinds jij aan het roer bent is het totaal schuldbedrag gestegen van € 331.000.000 naar € 498.000.000. Wat is jouw boete Dursun?

Lijkt me een mooi moment voor overmars om dat kanon aan de selectie toe te voegen.

7 miljoen en 1.5 miljoen salaris. Selectie heeft hoogstwaarschijnlijk begrip voor een hoger salaris, eventueel vertrek van een middenvelder is meteen opgevangen.

Staat in het contract dus dan moet je betalen.

Hoezo zou je als speler nog voor zo'n club uit willen komen, wel bizar dat spelers daarvoor tekenen.
Galatasaray wordt zo schatrijk.

Alles is mogelijk in Turkije. Er is een corrupte voetbalbond. Er is een Corrupte President. Chaos in het land. Regering kan de veiligheid van het volk niet waarborgen. Voetballers die een enorme premie krijgen voor de deelname EK, maar die gewoon er niks van bakken met een waardeloze trainer die daar zit voor alleen geld. Wat verwacht je nou?
We weten de afspraken niet tussen de club en spelers. Dat deze club e megaprobleen heeft, is een feit. Wie betaalt Sneijder een riant salaris, behalve turkije. Elders krijgt hij maar maximaal €1,5 miljoen en niemand wil het bedrag van €7,5 miljoen betaleb, want zoveel is hij niet waard.

Alles staat gewoon in de tekst en dan nog krijgen de betweters hier het voor elkaar om onjuistheden te verkondigen. Dan begin ik niet over de zielepoten die elk nieuwsbericht over Turkije aangrijpen om te provoceren en te bashen.

1. Sneijder is niet de enige, er zijn nog dertien anderen.
2. Het geldt voor (niet tactische) gele kaarten. Dus denk aan mekkeren, handgebaren naar de scheidsrechter.
3. De boetes zijn in verhouding met je salaris. Een speler die veel minder verdiend, moet dus ook minder betalen.

9 juli 2016 om 19:14

Weet je zeker dat de boette in verhouding staat met salaris? Zag dat nl niet in de tekst =)
Anyway, ik vind dat de voorzitten van Galatasaray Zeker wel een punt heeft!!!

Hij slaat eigenlijk de spijker op de kop. Spelers krijgen maandsalaris, wedstrijdpremies, tekenpremies, noem maar op. Waarom kan er geen ''premie/boette'' opgenomen worden in een contract waar speler moet betalen bij het onjuist vertegenwoordigen van de club? Zoals een gele kaart krijgen na provoceren/gebaren/respectloosgedrag etc? Van mij mag elke club dat per direct invoeren! Ook gelijk een ''premie/boette'' voor schwalbes en ander onsportiefgedrag, zou de voetbalwereld alleen maar ten goede komen!

Dit lijkt mij een goede reden voor andere spelers die in belangstelling staan van Gala, om niet hier te aan voetballen. Met deze maatregel snijden ze zichzelf in de vingers !!

als nik het goed lees staat het in zijn contract, dan heeft hij er toch ook zelf voor getekend ? Dus was hij toch ook op de hoogte of niet ?

Kan nu wel zeggen te hoog en niet normaal, maar dan denk ik teken dan niet klaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren