Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Duitsers mokken over 24 deelnemers: ‘Het komt de kwaliteit niet ten goede’

Laatste update:
/

Het EK van 2016 was de eerste Europese eindronde met 24 deelnemende landen. Volgens bondscoach Joachim Löw van Duitsland was het geen succes. Duitsland ontmoette Oekraïne, Polen, Noord-Ierland, Slowakije en Italië, alvorens in de halve finale uitgeschakeld te worden door gastland Frankrijk.

Volgens Löw moet het EK in de toekomst terug naar zestien teams. “Ik vind 24 deelnemende landen te veel”, begint de keuzeheer in gesprek met Sport1. Aan het WK doen momenteel 32 landen mee en dat worden er mogelijk 40. “Ook dat is te veel, het worden er steeds meer. Dat is een probleem.”

“Soms heb je gewoon het gevoel dat het niet goed is voor het voetbal. Het komt de kwaliteit niet ten goede”, vindt Löw, die bijval krijgt van verdediger Mats Hummels. “Het niveau op dit EK was niet waar ik op gehoopt had. Er deden veel ploegen mee die niets wilden doen met de bal, ze trokken zich terug in de verdediging.”

24 deelnemende landen is te veel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal mee eens.
De meeste wedstrijden in de poulefase waren niet om aan te gluren

8 juli 2016 om 15:21

Klopt. Gewoon terug naar 16. Vroeger met 8 teams was er wel een hoger niveau, maar voor commerciele belangen kan ik 16 teams best begrijpen. 24 teams zijn er te veel en ook niet handig voor de knock-outs. Ze hadden beter de nummers 1 + 2x de beste nummer 2 door moeten laten gaan. Dan was de poule ook leuker geweest, want dan moeten sommige ploegen hun 2de wedstrijd sowieso winnen want anders liggen ze eruit. In plaats van de pot dicht gooien.

8 juli 2016 om 16:39

Aan de andere kant. Nu had je ploegen als wales en ijsland ertussen wat normaal ook niet is. En daar hoor je niemand over hoe hun het deden met tijdens de wedstrijden en sfeer van supporters

8 juli 2016 om 23:43

Löw begint nu te zeuren omdat ze zijn uitgeschakeld, als hij in de finale had gestaan had je hem niet gehoord.
Hoe meer landen hoe meer voetbal!

9 juli 2016 om 04:48

Daar hoor je niemand over, omdat zij zich ook al geplaatst zouden hebben als er maar 16 deelnemers waren..

8 juli 2016 om 19:47

klopt, iedereen speelt om gelijk te spelen, niet om te winnen. Met 1 punt zou je theoretisch gezien door kunnen gaan, belachelijk. Ook vreemd dat Portugal nu in de finale staat na 3e te zijn geworden achter Hongarije en Ijsland.

8 juli 2016 om 23:45

Zo zat het systeem voor het WK in 1998 altijd in elkaar, beste nummer 3 door naar de 2e ronde.
Zo werd Argentinie wereldkampioen en werd Italie finalist dus het is zeker geen nieuw systeem.

Zoiets hoor je altijd wanneer men uitgeschakeld is. Wanneer zij nog deelnemen hoor je ze er niet over.
Ik zou zeggen;

Duitsland, Au Revoir!

8 juli 2016 om 14:13

Löw had dit al voor de knockoutfase ook al gezegd, beetje raar dat er nu pas een artikel over verschijnt.

8 juli 2016 om 14:36

Het is maar dat je dit zegt. Want dit bericht suggereert alsof Low de schuld van de uitschakeling elders legt dan bij hunzelf...

8 juli 2016 om 19:28

"want dit bericht suggereert alsof Low de schuld van de uitschakeling elders legt dan bij hunzelf..."

Euh, nee? In welk universum doet hij dat?

8 juli 2016 om 14:14

Low heeft hier gewoon groot gelijk, de niveau naar 24 deelnemers is dramatisch

8 juli 2016 om 14:40

HET niveau van jou grammatica ook. Haha

8 juli 2016 om 14:46

Het niveau van jouW* grammatica ook. ;-)

8 juli 2016 om 14:46

jouw*

8 juli 2016 om 14:59

Niks beters te doen?

8 juli 2016 om 15:19

Ja weet ik, realiseerde ik me toen ik het al geschreven had. Een mens kan fouten maken.

8 juli 2016 om 15:24

Nykz beterz te doen

8 juli 2016 om 16:16

Was trouwens niet echt grammatica, simpelweg verkeerd woord getypt

8 juli 2016 om 16:45

Een wk met 40 zou dan wel weer kunnen. Ligt eraan hoe je de startsbewijzen indeelt voor de contineten.

8 juli 2016 om 14:23

Is ook logisch, na het toernooi ga je evalueren. Ben het helemaal eens met Low terug naar 16 teams. Het niveau was af en toe niet om aan te zien en het heeft absoluut geen enkele toegevoegde waarde.

8 juli 2016 om 16:18

De evaluatie is heel simpel en kan ik wel voor je doen. Meer deelnemers, meer verrassingen, meer kijkers, meer wedstrijden, meer toeschouwers, hogere opbrengsten uitzendrechten, groter sponsorbereik, hogere omzet, meer winst.

Lang verhaal kort: een uitermate geslaagde zet. $$$$$$$$

8 juli 2016 om 16:47

De beste landen speelden zelf dramatisch. De kleinere landen hebben mij veel meer vermaakt dan de grotere dus ik snap werkelijk waar het gezeik niet.

8 juli 2016 om 14:32

De Golden goal van Oliver Bierhoff, die Duitsland ooit abrupt wereldkampioen maakte, was ook een slechte beslissing, die daarna snel werd afgeschaft, maar daar heb ik nog nooit een Duitser achteraf over horen klagen.

8 juli 2016 om 14:47

Welk WK heeft Bierhof gewonnen?

8 juli 2016 om 14:54

Hij bedoeld EK in Engeland tegen Tsjechië waarschijnlijk

8 juli 2016 om 15:19

Yep, die bedoel ik, Foutje ; Europees kampioen dus. Thanks luckykes

8 juli 2016 om 15:59

en dat is relevant omdat??

8 juli 2016 om 16:08

@afcaajaxxx

Het is relevant omdat het een reactie op Nassramos is (volg t lijntje omhoog), die zei dat je beklag altijd hoort als men uitgeschakeld is.
Toen Duitsland won hoorde je niemand vanuit het Duitse kamp klagen. Als Tsjechië de Golden goal had gemaakt was dat wellicht een ander verhaal geweest. Maar je hoeft het van mij niet relevant te vinden hoor.

8 juli 2016 om 14:35

Ze hebben wel een punt, er waren gewoon teveel saaie wedstrijden.

Ik zou liever zien dat we een ranking van landen hebben, en dat bijv de 8 beste landen op een van te voren bepaalde datum vast meedoen op het EK. Daarna kan men in poules bepalen wie de volgende 8 landen zijn die zich plaatsen.

Ook op WK niveau zou je zo kunnen werken, een bepaalde ranking van elk continent waardoor je vaak de toplanden, aangevuld met landen die op dat moment top zijn op een WK hebt.

8 juli 2016 om 20:28

Hij zei dit al na de groepsfase, vz maakt er gewoon nu pas een artikel van omdat dit meer reacties zoals die van jou uitlokt.

9 juli 2016 om 02:45

En toch heeft hij gewoon gelijk. Dit was in ieder geval voor mij het slechtste EK dat ik ooit heb gezien. Veel zeer matige landen. Als dan de grotere landen ook nog eens slecht spelen, wordt het wel heel erg triest.

Mee eens, het merendeel van de wedstrijden waren gewoonweg dramatisch. Meteen terugdraaien die verandering echter zal dat toch niet gebeuren aangezien de UEFA toch alleen om geld geeft

8 juli 2016 om 16:07

je hebt misschien wel in de groepsfase wat saaie wedstrijden, maar zo gaan de sterkste ploegen door en kan je een spannendere knockoutfase krijgen.(hoeft niet)

8 juli 2016 om 16:21

Het argument dat de KO fase spannender is kan na dit toernooi ook de prullenmand in. De nummer 3's hadden of niets te zoeken in de KO fase, of kregen een 2e kans/beloning na hun matige prestatie in de groepsfase.

Er zit iets in. Landen als Ijsland en Wales, de twee verrassingen van het toernooi, hadden zich beiden gewoon direct geplaatst, door tweede in de groep te eindigen bij de kwalificatie.

En als je maar 16 landen hebt kan het niet zo zijn dat een Portugal, wat geen enkele wedstrijd wint, door mag naar de volgende ronde. Maar dit gaat niet meer omlaag, de commerciele belangen zijn te groot.

8 juli 2016 om 14:29

Inderdaadn Ijsland en Wales kwamen er op eigen kracht. Sommigen echter, zoals Turkije, kwamen er alsnog omdat ze bij de beste 3e plaatsen waren geëindigd. Normaal was je dan veroordeeld tot toekijken. De meeste wedstrijden waren dan ook niet om aan te zien.

Maar vanwege het geld, en ook omdat men in 2020 een jubileumversie van het EK wil houden, plan van Platini destijds, zal het misschien wel uitlopen tot een uitbreiding tot 32 landen. Dan kan heel Europa mee genieten van "topwedstrijden".

8 juli 2016 om 17:07

Noord Ierland werd zelfs eerste in hun kwalificatie poule en die zijn als ploeg ook verantwoordelijk voor het niet aanvallende spel... Ik heb wederom maar weer eens het idee dat er maar een beetje wordt nagepraat her en der en dat de maatstaaf voor goed voetbal minimaal barca niveau moet zijn.. Langzamerhand verliezen we uit het oog dat voetbal meer is dan puur een entertainment sport.. Het is ook een teamspel en een taktisch spel.. Als Wales blind ging aanvallen tegen Belgie was Belgie door.. als Frankrijk blind ging aanvallen tegen Duitsland, dan had Duitsland nog meer kansen gehad en was Duitsland door. Als clubs dom gaan zitten aanvallen tegen Barca dan verlies je keihard... Simpel.. Ga terug naar 16 teams.. ga terug naar 8 teams en dan nog blijf je precies dezelfde soort wedstrijden zien waar nu luidkeels over wordt geklaagd en waarvan het aantal deelnemende landen de schuld van krijgt. Als je er niet van kan genieten, in hoeverre ben je dan een voetballiefhebber vraag ik me af.. kan je niet gewoon tennis gaan volgen of NBA basketbal of weet ik het... Voetbal is schijnbaar toch niet echt de nr 1 sport voor vele, uhum dat is namelijk klagen

Ik heb de meeste wedstrijden wel gezien maar ik moet toch zeggen dat het niveau vaak om te janken was. Aan de andere kant vielen juist de grotere landen vaak tegen.

8 juli 2016 om 14:55

Helemaal mee eens. Echter, door zo'n toernooi (verder) uit te breiden maak je er een competitie van de lange adem van. De beste spelers hebben er echter al n heel seizoen op zitten en als t meezit ook een lang Europees avontuur. Moet je daarna nog met je land een toernooi spelen. Dan is de pijp gewoon leeg. Kleinere landen met mindere spelers hebben vaak minder belasting gehad gedurende een seizoen en verschijnen fitter aan de aftrap.
Behalve de grote belasting voor de toppers en de kans op blessures, is het dan ook nog eens minder interessant pressie te spelen want dat kost kracht.

Een EK met 20 landen zou wel mooi zijn. 4 poules van vijf landen. Betekent een spannendere poulefase

8 juli 2016 om 14:23

Klinkt eigenlijk ook niet eens zo slecht. Maar dan krijg je misschien ook wel landen die zich gaan ingraven.

Eigenlijk wil ik gewoon terug naar 16 landen, dat komt de poulefase ook ten goede.

8 juli 2016 om 14:56

Krijg je dezelfde ellende met de nummers 1 en 2 die doorgaan en een flinke reeks wedstrijden die nergens (meer) om gaan. Daar zit ook niemand op te wachten.

Tja meneer Hummels, het zou voor Duitsland natuurlijk fantastisch zijn als ook ploegen die (veel) minder kwaliteit hebben gingen aanvallen tegen Duitsland. Dan kon de Duitse ploeg zo overal van de gevallen gaten profiteren en elke wedstrijd met 5-0 winnen. Alleen tegenstanders zijn natuurlijk niet gek en gaan niet met open ogen in het mes lopen.

Ten tweede acht ik het heel belangrijk te vermelden dat balbezit niet alles is, je kunt wel constant de bal hebben, zoals Duitsland gisteren tegen Frankrijk. Maar als je dan in principe zo weinig weet te creeren heb je er niets aan. Ik vond Frankrijk op de counter eigenlijk gevaarlijker.

Heel erg jammerlijk om zulke dingen na afloop te horen, ik ben sinds 2008, 2010 zeer groot fan van het Duitse voetbal maar hier tonen ze zich als verliezers niet van hun beste kant. Misschien ook eens tijd voor een nieuwe coach? Ik hoop dat Duitsland snel weer het directe, doelgerichte voetbal kan laten zien waarmee ze zich jarenlang zo goed wisten te onderscheiden. Deze complete focus op balbezit, met eigenlijk overal aanvallende middenvelders (in de spits, op de vleugels) kan mij minder bekoren. Het spel mist diepgang, een wapen, een angel om de tegenstander echt pijn te doen.

8 juli 2016 om 14:21

Low had misschien naast Gomez nog een andere targetman mee moeten nemen. Die kunnen misschien niet heel geweldig voetballen, maar zorgen voor extreem veel gevaar in de 16 en kunnen een doelpunt maken. Denk aan Kiessling, Meier of het klinkt misschien heel gek: Schieber.

Helemaal mee eens, de meeste wedstrijden waren geen bal aan, dit is het slechtste EK die ik heb mee gemaakt......

Ze moeten eens komen met een lijst van de 8 landen die daar deze verruiming van landen die mee mogen doen die dan buiten de boot zouden vallen. Alleen dan kan je precies zien of die op een positieve manier wat toegevoegd hadden aan het toernooi of niet. Om het bij voorbaat al af te schieten is onzin, zoals bv IJsland die verdedigen ook maar waren wel eerste in de kwalificatie poule geworden dus die waren ook met 16 landen erbij. Het roepen van het is niets er doen teveel landen aan mee die niet willen voetballen komt meer omdat veel teams rekenen hoe de poule fase door te komen. Want ook veel teams met grote namen spelen ook niet flitsend aanvallend voetbal.

8 juli 2016 om 16:05

het is wellicht niet eens specifiek gericht op die ploegen die er bij zijn die er normaal niet bijzijn maar wellicht ook aan de instelling door deze constructie, spelen om niet te verliezen, 3 gelijkenspelen of 1 overwinning en je bent zo goed als door als beste nummer 3... kansloos gewoon maarja zolang het extra geld oplevert..

8 juli 2016 om 19:14

Beetje flauw argument want Turkije was er dit keer ook bij als derde in de kwalificatie ronde. De wedstrijden die zij speelden waren dit EK niet om aan te gluren. .

Tja...100% gelijk natuurlijk. Zelden echt vermaakt dit Ek.

Ik zou t alleen niet 1 dag na de uitschakeling zeggen...dan zien sommige mensen het weer als excuses en smoesjes zoeken.

Helemaal mee eens, 16 landen is meer dan genoeg. Leuk voor landen als Albanië dat zij mee kunnen doen maar zij voegen niets toe.

8 juli 2016 om 15:32

Albanie was wel 2e in de poule...dat vergeten mensen weleens. Ze verdienden het gewoon hier te staan

In de Copa America deden er ook meer ploegen dan normaal mee en toch was het voetbal veel leuker om te zien, puur omdat die landen tactisch niet heel sterk zijn en alles naar voren spelen. In Europa draait het meer om tactiek en als ploegen die naar voren willen spelen geen mannetje kunnen vinden, spelen ze hem dan maar weer naar achteren. Misschien moet de UEFA anders maar een regel invoeren dat zodra je op helft van je tegenstander bent dat je de bal verplicht naar voren moet spelen.

8 juli 2016 om 14:27

Dan komt er daar weer kritiek op en dan is het weer gezeur

8 juli 2016 om 16:07

over de helft verplicht naar voren spelen? de ballen de 16 inpompen bedoel je? zal het niveau niet ten goede komen denk ik

8 juli 2016 om 16:46

Nee dat niet per se, maar dat je wel de intentie hebt om naar voren te spelen zodra je over de middenstip bent.

9 juli 2016 om 12:25

Ja oké, alleen moet de kwaliteit ook aanwezig zijn en als de tegenstander zich volledig ingraaft zul je lange ballen moeten spelen

Juist leuk weer eens wat anders. Ik heb juist genoten van de 'kleinere' landen. Was zelf bij de wedstrijd Ierland - Italië en dat was schitterend met al die Ierse fans. Ik denk daarom dat alleen de grotere landen er zo over denken.

Qua niveau was het minder ja, maar het voetbal wordt sowieso minder leuk om te zien. Zelfs in de CL zijn de halve finales erg saai om te kijken, omdat alle ploegen verdedigend gaan spelen.

Ik moet zeggen na de poulefase was het EK alsnog erg matig. Weinig wedstrijden waar ik echt op het puntje van mijn stoel heb gezeten. Portugal - Hongarije was misschien wel de leukste wedstrijd. Andere wedstrijden waren vooral erg defensief. En Italië - Duitsland kon dan wel hoog niveau zijn, maar die pot was voor de neutrale kijker verschrikkelijk. Over het algemeen een saai en tegenvallend toernooi.

Zeer matig EK, meer is niet per definitie beter. Uiteindelijk is het beter om naar zo weinig mogelijk clashes toe te gaan. Minder belastend en het komt er veel meer op aan dan.

Ze klinken misschien als zure verliezers, maar ik kan ze niet ongelijk geven. Het was niet eens zozeer het technisch niveau van de verschillende deelnemers, dat viel me nog enigszins mee.

Maar het behoudende spel van haast alle teams zorgden dat veel wedstrijden een snoozefest waren. Ik ben een groot liefhebber en kijk veel wedstrijden als neutrale toeschouwer. Maar bij teveel wedstrijden dit EK ben ik maar Fifa gaan spelen, omdat ze niet aan te zien waren.

Dit EK deden idd een aantal landen mee die er niet thuis hoorden. Neem nu Noord-Ierland, leuk voor hun dat ze meededen maar feitelijk hebben ze vier wedstrijden verdedigd, en gegokt op corners en vrije trappen. Als voetbal liefhebber vraag je je af wat dit voor nut heeft. Op deze manier kan je net zo goed geen EK organiseren.

Dit zeg ik al sinds de Uefa met deze waanzin kwam. De Uefa denkt aan geld maar gaat een grote vergissing maken als ze dit doorzetten. Mensen zullen afhaken want waar hebben we in 97% van de wedstrijden naar zitten kijken? Teams die zich ingraven, compact spelen en waardoor we nu roepen, er zijn geen kleine landen meer....juist wel, en die maken het spel kapot. Gisteren eindelijk een open wedstrijd maar als dit over 4 jaar weer zo is dan ga ik mijn vakantie boeken in deze periode.

De Duitsers hebben hier helemaal gelijk in. Maar dit roept iedereen die het voetbal een warm hart toedraagt al vanaf het begin. Ze moeten het deelnemersveld idd weer kleiner maken. Je krijgt dan vanaf de tweede poule wedstrijd veel meer wedstrijden die open zijn omdat of één of zelfs beide ploegen moeten winnen. Omdat nu zelfs de nr’s 3 doorkonden gaan kregen we veel te veel berekend voetbal.
Ze moeten ook wat aan de kwalificatie doen. Deze moet vergelijkbaar met de Champions League kwalificatie zijn. Eerst 2 knock out rondes waar landen als San Marino, Cyprus,gibraltar, Faroer, Albanie, Lichtenstein etc voor een plek in de volgende ronde spelen. Hier komen ze dan uit tegen landen als Griekenland, Hongarije, Finland etc. De winnaars plaatsen zich dan voor de poulefase waarbij landen als Engeland, Nederland, Duitsland, Spanje, Italië groepshoofd zijn. De poulefase kan dan hetzelfde ingedeeld blijven zoals nu, alleen krijg je minder poules. Daarnaast krijg je ook meer wedstrijden waarbij de ploegen aan elkaar gewaagd zijn. Zo zorg je ervoor dat de beste ploegen elkaar dan op het EK treffen. Maar ja, meer teams, meer kijkers, meer geld geld geld. Helaas is dat waar het ze om te doen is, niet om de kwaliteit.

8 juli 2016 om 15:02

Waarom nl als groepshoofd als ik vragen mag?

En die aftrap....wat is dat voor een onzin..ga eens echt iets doen aan het attractiever maken van het spel. Waar die nieuwe aftrap op slaat....dat je je daar mee bezig houd, ongelofelijk.

Tevens moeten we af van verlengingen, en als je dat toch in stand houd....elke 5 minuten een speler van het veld. Dan heb je aan het einde 5 tegen 5....dan is de kans op pingels nog maar een procent of 10 en komt er wel spektakel.

Ook afschaffen: kaarten optellen en dan straffen. Bijvoorbeeld Wales was zo erg verzwakt nu dat het bijna sneu was tegen Portugal....volgens mij moet je het amusement op 1 zetten, en dit had niks met amusement te maken. Beter meteen straffen, geel is 15 minuten van het veld.

Doe eens iets...want de looptrainers, de tactische trainers zijn aan het winnen van het pure spel.

Ik pleit voor een EK van 12 teams met 4 poules van 3 landen, alleen nummer 1 gaat door en dan meteen halve finales. Gewoon meteen knallen en overzichtelijk aantal wedstrijden.

8 juli 2016 om 15:23

Lijkt me een goed plan. Bij rugby en hockey wordt een team ook direct gestraft als ze geel of de variant daarvan pakken. Meteen een groot gemis zal wel harder aankomen dan 'ach, volgende keer niet zo dom zijn en dan maakt het niet uit'.

8 juli 2016 om 19:17

Ook het kwijtschelden van gele kaarten na de kwartfinale afschaffen. Nu begon iedereen in de halve finale met een schone lei

Het niveau is niet wat ik verwacht had? Daarom heb je hem ook niet gewonnen toch?

Wat een onzin. De zo goddelijke duitsers zijn zeker te geweldig om het op te nemen tegen landen als Albanie en Ijsland die dus kennelijk geen vreugde feesten mogen beleven elke vier jaar. Arrogantie...

8 juli 2016 om 16:15

arrogantie?? jij bent die ene persoon die dus blijkbaar wel heeft genoten van dit ek?? of heb je zo'n grote hekel aan die duitsers? ze hebben hier namelijk gewoon een punt.. en het heeft er totaal niet mee te maken dat ze tegen mindere landen moeten spelen, het heeft er mee te maken ddat 9 van de 10 landen in de groepsfase spelen om niet te verliezen..

Zouden de Duitsers ons nu toch missen op dit EK? Niet dat wij zoveel met de bal doen.. je kunt het IJsland toch ook niet kwalijk nemen? En Wales speelt vrij aardig naar voren..

Gewoon 32 landen en dan alles in 1 bak gooien en zo door gaan tot er nog maar 2 over zijn

8 juli 2016 om 16:16

alleen knock-out heeft idd ook wel wat.. heb je 100% elke wedstrijd spektakel, of althans spanning en 2 teams die moeten spelen voor de winst

Op zich was het leuk dat er nu veel meer wedstrijden te zien waren, maar Europa heeft gewoon niet genoeg aansprekende voetballanden voor een toernooi met 24 teams. Vier jaar geleden had je, met 16 landen, al in de eerste ronde potjes als Nederland - Duitsland, Spanje - Italië en Engeland - Frankrijk. Dit jaar moest je tot de achtste finales wachten voor de eerste op papier echt interessante wedstrijd en zat je in de eerste ronde vooral naar heel krampachtig voetbal te kijken met veel te veel kleine landen die hoofdzakelijk speelden om niet te verliezen. Lekker teruggaan naar 16 landen, wat mij betreft.

weet niet of er een relatie is tussen aantal deelnemers en kwaliteit, maar die kwaliteit op dit tournooi is idd niet best

8 juli 2016 om 16:14

Ze lieten de nummers 3 ook door gaan naar de KO fase omdat dat de spanning ten goede zou komen. Als vervolgens jan en alleman de KO fase haalt, is daar de lol ook snel weer vanaf. Zo'n Belgie kwam alleen ver door een gelukkige loting, evenals Portugal. Een land als Italie ben je weer voortijdig kwijt.

8 juli 2016 om 16:19

meer landen is nog niet eens zo heel erg, wel het feit dat zowat alle nummers 3 ook doorgaan.. en dat komt de kwaliteit zeker niet ten goede

Niet te pruimen dit toernooi. Zelden zoveel slechte wedstrijden gezien. Pure tijdsverspilling was de eerste ronde.

Al met al een oersaai toernooi. T/m de kwartfinales was er werkelijk niets te beleven. Ook het feit dat de nummers 3 doorgaan kwam het toernooi niet ten goede. Niets ten nadele van Ijsland, Ierland, Wales etc, maar die gingen zo goed voetballen omdat er kansen waren. Aan de andere kant kon een Portugal door 5x niet in reguliere tijd te winnen toch de finale bereiken.

Mijn mening heeft niets te maken met Oranje, want een toernooi zonder Oranje vind ik mooier dan troosteloos ten onder gaan. Ik vond het heerlijk om neutraal een wedstrijd te kijken, maar het niveau was bedroevend.

De UEFA zal het nog wel uitbreiden naar 32 landen. Mark my words. Dan kunnen we allemaal genieten van toppers als finland-albanie, servie-griekenland etc.

Is natuurlijk 100% waar, het is leuk dat de verrassingen nu een ronde verder komen, maar qua voetbal is het niet om aan te zien. De eerste 2 groepsduels kun je praktisch skippen, het 3e doet er alleen toe als een van de twee teams niet op 3 punten staat. Vroeger ging men voor de 2-0, nu verdedigt men de 1-0, denk dat die trend zich al langer voordeed en niet meer gaat verdwijnen.

Maar de Uefa heeft al aangegeven dat het toernooi een succes is, wellicht 32 landen over een jaar of 12?

Slechte verliezer, als ze in de finale hadden gestaan had hij dit niet gezegd.

9 juli 2016 om 00:01

Low zei dit al voor de knock out fase.

9 juli 2016 om 00:37

Waarschijnlijk zei hij dat voor de knock-out fase omdat hij merkte dat een aantal basisspelers vermoeid begonnen te raken. Hij had voor aanvang van het toernooi met deze statement moeten komen. Dat was beter geweest

Ik begrijp de reactie wel en vind 24 landen ook teveel van het goede. Maar waarom is Duitsland niet voor aanvang van het toernooi met deze statement gekomen? Nu zei zijn uitgeschakeld lijkt het meer op vingertje wijzen. "Het is de UEFA haar schuld dat wij zijn uitgeschakeld want het is uiteindelijk te zwaar gebleken". Volgens mij gaan er ook 24 landen naar het WK als het er niet meer zijn. 2 jaar geleden waren 24 of meer landen goed genoeg?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren