Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Rechter komt vrijdagmiddag met uitspraak De Graafschap

Laatste update:

Het nieuws dat FC Twente volgend seizoen alsnog uitkomt in de Eredivisie sloeg in heel Nederland in als een bom. De grootste schok volgde echter bij De Graafschap, dat door het besluit volgend seizoen actief is in de Jupiler League, terwijl de Superboeren tot dan toe konden blijven hopen op een langer verblijf op het hoogste niveau.

/

De Achterhoekers besloten na dat nieuws een rechtszaak aan te spannen tegen de KNVB, waarvan dinsdag het kort geding diende. Volgens de club heeft de voetbalbond grote fouten gemaakt in de zaak rond Twente: “De Graafschap heeft recht op Eredivisie-voetbal. De Graafschap kent geen ernstige zaken van fraudegevallen, heeft geen schulden gemaakt of aan ernstige misleiding gedaan.”

“Twente was volledig in strijd met fair play. In geen enkele sport is het denkbaar dat een club die zo vals speelt, het volgende seizoen gewoon weer mag meedoen”, tekent FOX Sports op vanuit de rechtszaal.

De club uit Doetinchem opperde ook om volgend seizoen eventueel met negentien clubs in de Eredivisie te starten, maar volgens de KNVB is dit een utopie. De bond geeft aan dat De Graafschap gewoon op sportieve gronden is gedegradeerd en dat het, ondanks begrip voor de situatie waar de club in verkeert, vrijwel onmogelijk is om het speelschema nu nog om te gooien. De rechter doet op 15 juli uitspraak over de zaak.

Update 14 juli 13.50 uur - Rechter komt vrijdagmiddag met uitspraak De Graafschap
De Graafschap weet vrijdagmiddag waar het aan toe is. De rechtbank Midden-Nederland doet om 14.00 uur uitspraak in de zaak tussen de club uit Doetinchem en de KNVB. De Graafschap claimde tijdens het kort geding recht te hebben op Eredivisievoetbal.

Denk jij dat de rechter De Graafschap in het gelijk gaat stellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En volgens de regels is De Graafschsp gedegradeerd. ....
Maar ik snsp ze helemaal

5 juli 2016 om 17:10

Met 18 clubs speel je 17 * 2 wedstrijden. Bij 19 clubs speel je dan 18*2 wedstrijden. Geen hogere wiskunde maar gewoon logisch nadenken

5 juli 2016 om 17:22

Ja maar dan moet je wel elke week een club vrij geven.

5 juli 2016 om 17:32

Is in de eerste divisie ook al eens gebeurd.

5 juli 2016 om 17:23

Ja en als Twente vals heeft gespeeld en De Graafschap mag blijven, is Ajax dan dus ook kampioen?
Vrees dat al die voorstanders die Twente willen laten degraderen in dat geval meteen afhaken.
Tijd dat alle rechtzaken klaar zijn. Ajax is geen kampioen, De graafschap is gedegradeerd en Twente heeft zijn boete gehad. Kunnen we nu weer gaan voetballen?

5 juli 2016 om 17:26

Ik snap het niet, hoezo zou Ajax dan kampioen zijn? Het gaat over komend seizoen, niet afgelopen seizoen.

5 juli 2016 om 17:34

Als je onregelementair handelt, zouden de punten van twente ingetrokken moeten worden.
Maar nogmaals ik ben hier niet voor. Ben er ook niet voor dat twente degradeert

5 juli 2016 om 17:38

Och gossie possie krijg je dat pok weer...
Get over it...next year try harder.

5 juli 2016 om 17:57

En Twente, next year, more fraude!

5 juli 2016 om 17:59

Maar de beslissing is NA het seizoen genomen dus heeft Ajax nergens recht op. De Graafschap daarentegen was bezig met de playoffs toen ze "zekerheid" hadden dat ze in de eredivisie bleven.

5 juli 2016 om 18:09

@hansje1969

Ben het ook zat ben het helemaal met je eens!

Iedereen is overal gewoon de dupe van geweest heel Nederland
Ben blij als het nieuwe seizoen weer begint en dat we het eindelijk weer eens over voetbal kunnen hebben met zijn allen

al die verhalen Graafschap dit Twente dat pff dat weten we nu langzamerhand al wel een keer! dat hoeft niet telkens herhaald te worden.

Sommige vinden straf terrecht sommige niet! je kan nooit iedereen tevreden houden Jammer genoeg

5 juli 2016 om 19:15

Valt te bezien
De licentie van twente werdt ingetrokken toen t lopende seizoen nog bezig was . Men was nl in de play offs en dat hoort nog bij t seizoen. Dus dan zouden de punten van Twente niet meer gelden en zou Ajax kampioen zijn

5 juli 2016 om 22:19

@ ottofant

Dat valt niet te bezien, de licentie is in december 2015 voorwaardelijk ingetrokken totdat de bevindingen waren uitgezocht en waren doorgevoerd.
De Licentiecommissie heeft door het intrekken van de jaarrekeningen langer de tijd genomen om tot een beslissing te komen (10 dgn) mede op verzoek van FC Twente.

Mijns inziens waren er maar 2 opties voor de LC en dat was intrekken of laten bestaan van de huidige licentie. Men koos voor het intrekken en daarna voor het verstrekken van een nieuwe (dit mag de Licentiecommissie gewoon doen).

Of de beroepscommissie eigen straffen mag opleggen is mij geheel onduidelijk en daar mag nu een burgerrechter zich over buigen. Immers de LC had in dat licht gezien geen opties meer. Immers de max aan boetes en punten aftrek was bereikt en was er nog maar 1 straf mogelijk namelijk intrekking.

Dus Ajax zal verdomd weinig kans maken als men hierop aanspraak wil maken omtrent de titel.

14 juli 2016 om 14:17

Ik denk ook niet dat de meeste Graafschap fans fct willen laten degraderen, het gaat er om dat de KNVB er zon zooitje van maakt dat, uiteindelijk, wij er nadeel van hebben.. Dat is toch belachelijk en dat mogen bij de KNVB best weten. Wat hadden we dan moeten doen? Gewoon het accepteren? Dan leren ze het nooit.

14 juli 2016 om 18:53

die zuil van jullie anders wel, wat een doos. jullie staan in je recht, heel goed dat jullie de knvb aanvallen. met 19 clubs spelen vind ik niet eerlijk omdat de graafschap het sportief niet gehaald heeft maar een forse schadevergoeding is wel terecht.

14 juli 2016 om 21:46

Ja die Martine Zuil zal had bij mij ook al afgedaan na haar vreemde uitspraak over Ajax fans. Maar wat ze daarna ten tonele bracht, was niet veel beter. Ben benieuwd wanneer de graafschap deze 'doos' zoals jij haar hierboven noemt, loost

5 juli 2016 om 18:23

Ik vind de straf van Twente veel te laag, maar iedereen die juridisch erover een uitspraak kan doen heeft dat gedaan en de uitkomst is dat Twente in de eredivisie mag blijven. Punt uit. Einde discussie.

De Graafschap zou alleen in de eredivisie blijven als:
1 bij winst op GAE of,
2 in het geval dat Twente zijn licentie kwijt zou raken en teruggezet zou worden naar de Jl.

Beiden is niet gebeurd, dus heb je in mijn ogen geen recht op een plek in de eredivisie.

5 juli 2016 om 18:27

@ronnerdam

Ik vind de straf van Twente ook te laag hoor :P maar ik ben als supporter er natuurlijk wel blij mee!

Gelukkig stond degradatie niet in het reglement! En moet de Knvb vanaf komend seizoen gewoon de Regels aanscherpen want dit mag gewoon nooit meer gebeuren

Ben het helemaal met je eens over je punten waarom de graafschap geen recht heeft op Eredivisie! wel vind ik dat hun een schade vergoeding op zijn minst mogen krijgen van de Knvb! die heeft er een ongelovelijke puinzooi van gemaakt

5 juli 2016 om 18:38

@gwgwgw:

Punt 2 is in hoger beroep teruggedraaid. En een beslissing is pas definitief als er niets meer aan gedaan kan worden.

Dus moet de Graafschap zijn verlies nemen, hoe vervelend dat voor hun ook is.

5 juli 2016 om 18:41

@fctwent3:

Waarom een schadevergoeding? Welke schade heeft men opgelopen? Hooguit aan het einde van komend seizoen kan men een balans opmaken van en eventuele schade. Als je nu iets geeft, lijkt het meer op afkopen van je schuld.

In mijn ogen is er maar een echte schuldige, en dat is Twente. Maar goed, na de uitspraak is er niks meer aan te doen en daar moeten we mee leven.

5 juli 2016 om 19:36

Denk dat de Graafschap daar uiteindelijk op uit is, een schade vergoeding. Het is de Knvb zijn eigen domme schuld om clubs op het verkeerde been te zetten middenin de playoffs.

5 juli 2016 om 19:47

Dat wachten had de moeite waard kunnen zijn. Je wist dat het antwoord ' Neen' kon worden. Met een ' Ja' hadden ze ook niet gezeurd dat ze korter voorbereiding hadden.
Nu weer voetballen en klaar

5 juli 2016 om 19:54

@ronnerdam

de onzekerheid met wel of geen eredivisie voetbal. waardoor hun geen transfers konden doen. Dus dan is schade vergoeding wel op zijn plaatst

ook al zijn hun sportief gedegradeerd en eigenlijk Jupiler League moesten spelen.

5 juli 2016 om 20:31

Zowel beide commissies als de rechter zijn van mening dat de licentie van twente afgepakt dient te worden. Dit gebeurd echter niet omdat een commissie van 3 personen (waarvan 2 personen een link met Enschede hebben) vinden dat in een mail uit april Twente misschien de indruk kon krijgen dat ze een vrijbrief hadden.
Dit ondanks dat een Nederlandse rechter van mening is dat er nooit een vrijbrief gegeven is.

Op basis van deze vage mail speelt niet De Graafschap maar Twente in de eredivisie. Een mail waarvan een Nederlandse rechter van mening is dat deze mail geen enkel recht tot het spelen van de eredivisie geeft !!!

Hoe vreemd of misschien wel corrupt kan het zijn.

5 juli 2016 om 22:47

Overigens 5 man innde comissie, en dat relatie tot enschede vind ik zon gedram. Ik heb een neef die in amsterdam woont, en ik in hengelo..kunnen wij dan niet meer over almelo praten want ik woon in twente, of kunnen we niet praten over az want dat ligt in noord holland.

14 juli 2016 om 18:54

en dat is volgens de juridische weg. een dader die in de echte wereld veroordeelt word kan ook in hoger beroep en die kan ook iets terugdraaien, niks raars aan.

Gaan we weer
Waarom heeft trouwens NAC niet evenveel recht

5 juli 2016 om 17:02

Dat was van te voren zo bepaalt door de KNVB. Ik weet ook niet waarom.

5 juli 2016 om 17:16

Omdat als de knvb gewoon de regels had uitgevoerd, De Graafschap volgens diezelfde regels in de Eredivisie had gespeeld. En was Twente nu de licentie kwijt geweest. Maar de knvb laat zich zoals altijd piepelen door een ieder.

5 juli 2016 om 17:27

Helemaal gelijk in...puur handjeklap ten koste van de graafschap...2 man uit die beroepscomissie had banden met Twente...beetje raar toch

5 juli 2016 om 17:44

Wat een achterlijk gezwets.... op basis waarvan had de Knvb de licentie in moeten trekken dan ? Voor al die zaken waar Twente al meer dan eens (en ook nog eens door verschillende instanties) al bestraf was ? Wat heeft Twente nu feitelijk misdaan ? Kom nu niet weer met Doyen aan, want dat was op het moment van tekenen, gewoon legaal. Ziyech ?? Daar hebben we een boete voor gehad. Er zijn inderdaad wat dingen fout gegaan, maar als je op basis daarvan een licentie moet intrekken, dan blijven er vrees ik, weinig clubs over. "handjeklap te koste van de Graafschap", werkelijk waar, wat een onzin. Graafschap is gewoon kneiterhard gedegradeerd. 34 wedstrijden reguliere competitie gespeeld, daarna nacompetitie verloren. Dat je vervolgens over de rug van FC Twente nog even een eredivisie plekje wil bemachtigen is misselijkmakend. Het enige waar ze een punt(je) hebben is dat ze in onzekerheid zaten. Er is geen rechter die hier in meegaat. De superboeren zetten zichzelf compleet voor schut.

5 juli 2016 om 17:57

Misselijkmakend is recht lullen wat krom is. Keihard de boel belazeren en dan piepen. Maar wel mond vol als het bij clubs als az,vitesse etc misgaat.

5 juli 2016 om 18:16

competitievervalsing , fraude , het meespelen van een eigenlijk niet speelgerechtigde speler en zo kunnen we nog wel ff doorgaan . er zou nog een uitspraak komen van de tuchtcommissie betreffende doyen , tadic , engelaar , corona , ziyech , het liegen tegen de Knvb en de fraude die gepleegd is . hoe zit het daar mee Knvb ? de viespeuken uit zeist en Enschede hebben een vies spelletje gespeeld .tuurlijk doet de Knvb alsof ze twente keihard aanpakken . en twente maar piepen , want zij zijn immers het slachtoffer . tuurlijk was het al afgesproken dat de beroepscommissie het hele verhaal zou terugdraaien . dat was toch allemaal allang bekend . maar eigenlijk had de Knvb gehoopt dat de burgerrechter ook twente in het gelijk had gesteld , dan hadden ze kunnen zeggen dat ze het geprobeerd hebben . de graafschap heeft volledig gelijk , ik hoop dat ze in Enschede over de kop gaan . en dan de rest van de clubs met een stuiver het riet in sturen , kijk maar eens hoeveel jullie dit heeft opgeleverd . het is een schande dat een ploeg als de graafschap en cambuur hier direct de nadelen van ondervinden . ik heb het helemaal gehad met die corrupte zooi in Enschede en zeist .

5 juli 2016 om 18:27

@taalbers, klopt helemaal. De Graafschap heeft over 34 wedstrijden bekeken gewoon onvoldoende punten gehaald. En zelfs in de play-offs het onderspit gedolven tegen Go Ahead Eagles. Ik zou me hoogstens kunnen voorstellen dat De Graafschap een beperkte schadeloosstelling van de Knvb krijgt voor het feit dat de club enige weken in onzekerheid heeft verkeerd over Eerste Divisie of toch Eredivisievoetbal. Maar geldt dat eigenlijk, en met evenveel recht, ook niet voor FC Twente? Ook de Tukkers konden pas na het voor hen positieve besluit van de Beroepscommissie de selectie op peil (proberen te) krijgen. Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd. Maar zou me goed kunnen voorstellen dat spelers, gezien de onzekerheid over de toekomst, FC Twente voortijdig verlaten hebben. Of om dezelfde reden niet naar FC Twente toe wilden.

5 juli 2016 om 18:28

Mooi Diekertjedap, dan hoop ik ook nooit meer een reactie van jou op een Twentepost te zien! Deal?

On: tja, ze hebben een punt. Had de KNVB maar handiger, rechtlijniger met deze hele klucht (dat is t onderhand) om moeten gaan.

5 juli 2016 om 18:31

Iedereen mag zijn gelijk proberen te halen. Heeft Twente ook geprobeerd en lukte. Nu de Graafschap. Rechtstaat heet dat volgens mij. Begin augustus weer lekker ballen.

5 juli 2016 om 18:31

@joshvandesande

En Propper zat in de spelersraad! en was op dat moment speler van de graafschaf!

Er zijn toch veel meer mensen die het besluiiten! En tenlostte er word helemaal niet beweerd dat hun Twente supporters zijn?

Hun hebben alleen vroeger of nog steeds gestuurd of gewoond in Enschede! Maar dan hoef je nog niet gelijk Twente supporter te zijn! Mensen die studeren in Groningen zijn toch oook niet gelijk Groningen supporter :P

5 juli 2016 om 18:31

@diekertjedap

Jammer he, dat Twente erin blijft? Jou maandenlange niet onderbouwde diarree op elk Twente topic en nu blijkt dat ze erin mogen blijven, valt behoorlijk tegen. Dan maar de stug doorzetten met meer onzin. Populistisch gezeur.

5 juli 2016 om 18:42

Die hebben gestudeerd in Enschede. 25 en 39 jaar gelede ! Staat er toch los van!

5 juli 2016 om 19:38

Er zijn geen dingen fout gegaan, er is fraude gepleegd en er is een dubbel boekhouding gevoerd. Maar dat is gedaan, Twente blijft erin. Ik moet ook denken aan Johan Derksen, die had het over ondeugend boekhouden. Het is maar hoe je er naar kijkt. De Graafschap wil geld zien, en terecht, die zijn aan het lijntje gehouden en lekker gemaakt.

5 juli 2016 om 19:40

Sorry hoor maar het enige gezwets wat ik lees komt uit jou reactie.

1. Dat Twente al bestraft was is de grootste onzin. Op 15 december heeft Twente een boete gekregen en is de licentie voorwaardelijk ingetrokken. Twente moest voor Mei aan bepaalde eisen voldoen wat Twente niet gelukt was. Vervolgens heeft de Knvb Twente gematst omdat de Knvb vond dat ze Twente het gevoel hadden gegeven dat ze god bezig waren.

2. De Fifa legt de Enschedese club die straf op vanwege de deal met Doyen. Dat spelersinvesteringsfonds was deels eigenaar van spelers en kon daardoor invloed uitoefenen op het transferbeleid. Het contract met Doyen in strijd met regelgeving van de Fifa. Ook worden ze gestraft omdat ze een geheim, aanvullend contract niet hebben gedeeld.

In een verklaring op de website schrijft de Fifa dat Twente naast de boete ook een officiële waarschuwing heeft gekregen voor het afsluiten van contracten die ervoor zorgde dat derden invloed konden uitoefenen op het transferbeleid. Twente ging hier niet tegen in beroep. Of te wel bekende schuld.

3. Dat de Graafschap op basis van punten onder Twente is geëindigd klopt. Maar was dit ook het geval wanneer Twente niet vals had gespeeld in het verleden?

Of te wel een Twente supporter die andere clubs beschuldigd van gezwets moet eens met een neutrale bril op naar zijn club kijken en vervolgens heel blij zijn dat deze club (onterecht) staande is gehouden.

5 juli 2016 om 20:07

@willempie, mooie term dat 'ondeugend boekhouden'. Had 'm nog niet gehoord of gelezen. Elke betaald voetbalclub zoekt op zijn eigen manier de boekhoudkundige grenzen van het toelaatbare en haalbare op. En terecht. FC Twente heeft die grenzen vanaf 2012 of 2013 opzichtig overschreden. En is daar al meermaals en, naar mijn mening, fors voor gestraft. Al zullen er altijd mensen blijven die geen enkele straf voldoende vinden. Elke burger zoekt in feite jaarlijks dezelfde grenzen op bij het invullen van zijn aangifte voor de Inkomstenbelasting. Hetgeen goed gaat tot het moment dat het ontdekt wordt.

5 juli 2016 om 21:05

@diekertjdap, het frauderen is in Enschede al in de tijd dat Abe Lenstra in het Diekman stadion voetbalde begonnen. Ongelofelijk wat een list en bedrog zich daar in Enschede allemaal heeft afgespeeld. En dat al die jaren. Terwijl andere clubs dit nooit gedaan hebben. Dit moet emotioneel voor jou verschrikkelijk moeilijk zijn, zeker als ik al jouw reacties over Twente zo lees. Ze zijn gewoon niet gestraft en ze mogen er ook nog mee verder gaan. Want reken maar dat er nog steeds volop gefraudeerd wordt!!! Al meer dan 50 jaar lang.. Een schande, dat is het..

5 juli 2016 om 22:26

@ Taalbers

1) Verzwijgen dat Doyen wel degelijk inspraak had in de beleidsvoering van FC Twente wat verboden is door de Fifa/uefa/knvb.

2) Dubbele contracten opstellen om de zaakwaarnemer van Tadic extra te betalen, wat gewoon fraudeleus handelen is. Men hier weet van heeft en men dus willens en wetens meewerkt aan een misdrijf (immers fiscale delicten zijn misdrijven).

3)ziyech is wel degelijk ook spelen met de regels. Immers als men het volgens de regels had gedaan, had Ziyech naar alle waarschijnlijkheid niet in Enschede gespeeld. Dus ingecalculeerd vals gespeeld met een makkelijk te betalen boete in het achterhoofd.

4) Nog meer misstanden omtrent de transfers van Corona, Engelaar en nog een speler.

5) Het veelvoudig intrekken van ondertekende half en jaarcijfers. Iets wat toch wel vaag is aangezien er een accountsverklaring bijzit. Men heeft dus ook de eigen account willens en wetens verkeerd voorgelicht.

Dus als jij deze 5 punten al niet genoeg vind zul je het wel nooit genoeg vinden.

6 juli 2016 om 12:02

Welke banden? autobanden uit Twente (vredestein)?
Dus als iemand gaat studeren maar deze opleiding in een andere stad moet doen, heeft banden met die stad/plaats?
Mag ik hopen dat ze niet meeredere opleidingen hebben gedaan in bv Tilburg, Groningen, Nijmegen, Utrecht, Leiden, Amsterdam,rotterdam en weet ik al niet die een universiteit of Hoge School hebben want dan kan niemand meer in een commissie zitten toch?
Slaat dus als een varken op een tang wat jij daar uitkraamt!

14 juli 2016 om 18:55

ach een paar mensen in de lc hadden banden met ajax, zo kun je bezig blijven.

5 juli 2016 om 17:17

Omdat NAC totaal geen enkele kans heeft gemaakt om in de Eredivisie te blijven in deze zaak natuurlijk. Niet zulke domme vragen stellen.

5 juli 2016 om 17:19

Het antwoord is nog dommer dan de vraag! NAC speelde namelijk geen eredivisievoetbal afgelopen seizoen maar Jupilerleague!

5 juli 2016 om 17:36

Ehm, is dat niet juist waarom NAC geen kans heeft om er in te blijven? Want als je er niet in zit, heb je natuurlijk geen kans om er in te blijven, zoals hij zegt

5 juli 2016 om 19:17

Nac is in de Play offs net zover gekomen als de Graafschap dus zo dom is dat niet

5 juli 2016 om 17:23

Omdat geen schijn van kans maakte in de playoffs en dat anders vvv nog boven nac geeindigd is dus die nog altijd eerder aan bod zouden komen.

14 juli 2016 om 18:56

maar daarom blijft het raar dat de graafschap evt dat recht had terwijl je ook de nummer 2 van de pils league had kunnen kiezen.

5 juli 2016 om 17:35

Omdat VVV 2e in geworden in de Jupiler League. Dan zouden zij eerder het recht hebben!

De Graafschap is wel in lijn met fair-play dat wanneer je degradeert na degradatiewedstrijden dat je dan nog niet degradeert? En als de Graafschap recht meent te hebben, waarom zou NAC dat dan ook niet hebben?

5 juli 2016 om 17:05

Denk dat de Graafschap na die laatste wedstrijd niks over Fair-play moet zeggen

gezellig met 19 clubs in de eredivisie, ook wel eens leuk. Naar mijn mening heeft de graafschap wel recht op een plek in de eredivisie nadat ze door de knvb aan het lijntje gehouden werd.

5 juli 2016 om 17:03

Hoe doen ze dat dan bij competitie wedstrijden? Iedereen speelt dan tegen een andere behalve 1 club? 19:2 is natuurlijk geen even getal.

5 juli 2016 om 17:09

Ja dan is er elke week 1 team vrij

5 juli 2016 om 17:10

Is in de Jupiler league toch ook?

5 juli 2016 om 17:13

Serieus??? Wat dacht je van 2x18 wedstrijden, dus 36 in totaal...

5 juli 2016 om 17:18

Dat is toch beter? Dan heeft elke club twee weken extra rust in het seizoen. Met name de clubs die in Europa uitkomen kunnen hier heel veel profijt van hebben als je het goed inplant.

5 juli 2016 om 17:21

en dus vier extra speeldagen, omdat elk weekend ook een club vrij is.

5 juli 2016 om 17:52

Kan wel, iedereen speelt dan 36 ipv 34 wedstrijden per seizoen en om de week heeft 1 club rust?

14 juli 2016 om 18:57

met elke club die 2 keer een ronde vrij is, maakt 4 extra speelronden. dat kon die advocaat van een knijf niet uitleggen

5 juli 2016 om 17:13

Inderdaad heeft de graafschap recht op een plek namelijk die van twente.
Dus knvb het is heel simpel twente alsnog de straf geven die het verdiend en de graafschap toevoegen aan de eredivisie.
Dus hoef je alleen de naam twente te veranderen in de graafschap in het speelschema dus zo moeilijk is het niet.

5 juli 2016 om 17:18

Dat kan niet meer, de beroeps commissie heeft een uitspraak gedaan. En die is bindend.

5 juli 2016 om 17:19

Nou dat zal helemaal kermis geven. Twente heeft nl al 15000 jaarkaarten verkocht. Zij hebben namelijk de zekerheid dat ze volgend jaar eredivisie spelen omdat het oordeel van de beroepscommisie onomkeerbaar is. Of je het daar nu mee eens bent of niet. Dan kan bv Ajax ook nog aanspraak op de titel gaan maken.

5 juli 2016 om 17:31

We kunnen ook De Graafschap de plek geven van FC Utrecht, dan gaat het verder ook goed..

5 juli 2016 om 17:45

Tuurlijk joh, Twente heeft al haar straffen al gehad. Dat jij nog meer wilt, is jouw probleem.

5 juli 2016 om 17:48

En dan bij de eerstvolgende cat indeling blijft Twente in cat 1 en zijn ze de licentie alsnog kwijt. Is niet een kwaleetie van of het gebeurt, maar wanneer het gebeurt. Alleen zullen de 2 heren met een band met Twente/Enschede er waarschijnlijk alles aan doen om Twente uit cat 1 te halen, al is het maar voor 1 telling.

5 juli 2016 om 18:31

Oei dat zit diep....jeetjemina...dat jij nog kan slapen zeg!

De Graafschap erbij en die verrekte playoffs om een plek in de Europa League afschaffen.....win win

5 juli 2016 om 18:42

Utrecht heeft toch niet de hele boel bij elkaar besodemieterd? Twente hoort niet in de eredivisie, punt..

5 juli 2016 om 19:07

De beroepscommissie heeft een definitief, niet herroepbaar oordeel uitgesproken. Hele dikke punt.

14 juli 2016 om 18:59

die 2 mensen die een binding met twente zouden hebben zitten in de bc. de lc gaat over die categorie indeling. met deze uitspraak en een verkoop van hakim en verdere besparingen moeten ze eruit gaan hebben ze gezegd dus afwachten.

5 juli 2016 om 18:06

Ze zijn helemaal niet door de KNVB aan het lijntje gehouden. Er is een beslissing gemaakt en Twente ging er tegenin beroep dan weet je als de Graafschap zijnde dus op dat moment ben je gedegradeerd. Afhankelijk van het hoger beroep kon je dus nog terug keren als Twente niet in het gelijk gesteld was dat is niet gebeurd dus de Graafschap is gedegradeerd. Lijkt me niet zo moeilijk eerlijk gezegd en als de Graafschap het op FairPlay willen gooien dan is het wat ze nu doen ook geen FairPlay want ze zijn gewoon sportief zelf gedegradeerd.

5 juli 2016 om 20:29

Wat een onzin. Zolang de beroepscommissie nog een eindoordeel mag geven is er niets definitief. Beroepscommissie is gewoon een deel van het proces.

5 juli 2016 om 19:39

Maak er dan maar meteen 20 van. Wel zo lekker een even aantal. Ik ben voor Telstar erbij.

5 juli 2016 om 22:46

Ze zijn niet aan het lijntje gehouden. Knvb heeft alleen antwoord gegeven op de vraag met de duidelijke boodschap dat de Graafschap alleen promoveert, als het definitieve oordeel negatief voor FC Twente zou zijn. Een financiele compensatie kan ik mij voorstellen, maar deze ploeg is op sportieve gronden gedegradeerd. Hebben dus simpelweg geen recht op een plek in de Eredivisie.

Ja en nee, Twente speelde al een paar jaar vals. Waarom zou de graafschap als enige nu daardoor zijn benadeeld. De club die in 2014/15 net onder de streep zat, had net zo goed recht op het eredivisieschap dan.

5 juli 2016 om 17:21

Klopt niet alleen de Graafschap is slachtoffer van de fraude praktijken van Twente. Helaas hebben de andere clubs niet de 'ballen' om tegen de KNVB mafia op te treden. Gezamelijk een signaal afgeven maar dat gebeurd nimmer. Te veel belangen en andere beerputten die men wil verhullen. Zeker weten dat bij meer clubs de koffie niet zo zuiver is als men doet geloven. Een mooie uitdaging voor een journalisten club als Argos om hier eens de tanden in te zitten.....

14 juli 2016 om 19:01

mooi dat je dat aangeeft. bij twente is genoeg misgegaan maar dat is bij meer clubs wel zo, alles onderzoeken en er komen vast wel meer zaken naar boven.

Kanloos betoog, heb het van begin tot eind gevolgd.
Kunnen ze niet winnen, dus stop met moeite en geld hier in stoppen. IS beter voor jullie.

5 juli 2016 om 17:02

Heb het ook gevolgd en vind juist de graafschap sterk overkomen en de KNVB zeer zwak. Als je niet oppast wordt de licentie van twente alsnog afgepakt.

5 juli 2016 om 17:06

Ja maar dat gevoel had ik ook bij FC Twente vs KNVB dat KNVB geen goed betoog had em FC Twente wel. Maar KNVB won. Dus zegt niks.

5 juli 2016 om 17:22

dat zegt niks, was bij twente tegen de kvnb ook zo. twente kan de licentie niet meer kwijtraken, dan moeten ze met 19 clubs een seizoen starten.

5 juli 2016 om 17:52

Tuurlijk kan dat wel. Twente is voor de 8e op een volgende keer in cat 1 geplaatst. Wanneer het de volgende keer nog maals gebeurt, raken ze alsnog hun licentie kwijt. Maar dan ben je inmiddels 3 maanden verder in het seizoen.

5 juli 2016 om 17:03

Dat het hopeloos is, betekend nog niet dat ze geen gelijk hebben. Ik ben van mening dat Twente gewoon had moeten degraderen. Net als juve toentertijd met de omkoping schandalen. Je loopt de boel bewust te manipuleren en je komt er mee weg met een schamele boete en een aantal jaar geen Europees. De boel misleiden loont blijkbaar hier in Nederland.

5 juli 2016 om 17:11

Je kunt Twente niet verwijten dat de Knvb waardeloze straffen heeft.

5 juli 2016 om 17:13

Tja de beroepscommisie dacht er anders over.
Als de rechtbank de Graafschap in t gelijk stelt heeft de Knvb helemaal feest.als de Graafschap meerdere club meekrijgt en zich dan meld bij de Knvb hebben ze meer kans denk ik
Van deze toestand kun je straks een film maken

5 juli 2016 om 18:32

Je kan ze wel verwijten dat ze de boel belazeren. De KNVB had als straf dat ze zouden degraderen, dat was in mijn ogen terecht geweest. Dat ze vervolgens door de rechter alsnog in het gelijk worden gesteld is natuurlijk absurd.

5 juli 2016 om 19:00

Ottofant,de beroepscommissie dacht er ook zo over, maar vanwege publiek belang ben je simpelweg gematst. Dat besef lijkt af en toe niet helemaal aan te komen...

5 juli 2016 om 19:10

Niet vanwege publiek belang, maar omdat twente aan de eis van een schoon schip verklaring kon voldoen die de licentiecommissie in november/december had afgedwongen.

5 juli 2016 om 19:21

Joajoa, ik moet nog zien of een club als Heracles of ADO (ik noem maar 2 dwarsstraten) ook er mee weg waren gekomen...

5 juli 2016 om 22:34

Dat we geluk hebben gehad ben ik helemaal met je eens dat besef heb ik heus wel (had je in eerdere posts van mij kunnen lezen).. Of t publiek belang voorop heeft gestaan weet ik niet want t meeste publiek hier ziet twente t liefst verdwijnen.
Wat de beweegredenen van de beroepscommisie ook zijn geweest ze hebben Twente in t gelijk gesteld (mag erbij zeggen dat t ook voor mij als een verassing kwam).dus speel twente volgend jaar eredivisie (en dat besef schijnt bij velen van jullie er niet te komen).

5 juli 2016 om 22:43

Dat weet ik niet
Ik mag voor jullie clubs hopen dat jullie daar ook nooit achter hoeven te komen . Zo leuk was deze tijd voor de supporters van twente echt niet en dit gun ik geen enkele club

5 juli 2016 om 17:53

Knap dat je het van begin tot eind volhoudt, ik had een klein stukje van die tussen de Knvb en Twente gevolgd maar vond het erg saai en vooral de Knvb kwam belachelijk slecht over. Die traden steeds maar weer in herhaling met een paar keer "ehmm" tussendoor.

Beide maar naar de Juup dan, volgend jaar met 17 clubs in de Eredivisie.

Zonder gekheid, de Graafschap maakt zich belachelijk met dit gedoe. In mijn perfecte wereld zouden ze volgend jaar gewoon in de Jupiler League uitkomen, met een 'schadevergoeding' van de Knvb.

5 juli 2016 om 17:07

De KNVB, twente en de rechter maken zich hier belachelijk. In de perfecte wereld was oosterveen ontslagen, twente gedegradeerd en de rechter uit zijn ambt gehaald. En dan had twente een schadevergoeding moeten betalen aan de clubs in de eredivisie. Tis maar wat je ideaal (perfect) noemt.

5 juli 2016 om 17:12

Dus als een rechter niet beslist wat jij wilt dat de rechter moet beslissen moet de rechter maar gaan wieberen? De rechter heeft gewoon naar de regels gekeken en naar de afspraken die Twente met de Knvb had.

5 juli 2016 om 17:23

Nou Twente heeft de mogelijkheden benut die ze hadden en daardoor eredivisievoetbal afgedwongen Dus zo belachelijk heeft Twente zich niet gemaakt (dan heb ik t niet over het beleid van afgelopen jaren)

5 juli 2016 om 21:04

Er is een verschil tussen wat er in het wetboek staat met al haar constructies en mazen in de wet, en wat ethisch juist is. Of wou je zeggen dat Twente en hun malafide praktijken niks fout hebben gedaan. Daarbij kijkt een rechter ook naar de impact van dergelijke gevallen en kan deze besluiten om anders te beslissen door verzachtende omstandigheden. Daar heeft een rechter de vrijheid voor.

Daarbij was het twente die de afspraken niet nakwam en daarvoor werden gestraft door de KNVB.

5 juli 2016 om 21:09

Laat het nou juist gaan om het beleid van de afgelopen jaren. Competitie vervalsing en ermee wegkomen is niet belachelijk, bedoel je?

De Graafschap verloor gewoon tegen GAE, 4e in de JL. Ze heeft haar eigen degratie wedstrijd verloren. Dat is hun eigen schuld. Maar de KNVB heeft deels ook iets gedaan. Wat een rommel.. ongelofelijk.

Jammer dat mijn 2 lieverlingsclubs tegen elkaar stijden

Waarom 'recht op Eredivisie-voetbal' voor de Graafschap?
Ze zijn op sportieve gronden gedegradeerd, dus terecht een klasse lager aankomend seizoen.

Dat ze door Knvb aan het lijntje gehouden zijn, is compensatie wellicht op zijn plaats.
Maar dat zal op andere manier gebeuren dan door Eredivisie-plek toe te kennen...

Of zie ik dit dan toch te simpel?

5 juli 2016 om 17:25

De graafschap is ook ingedeeld in categorie 1 bij de KNVB, ze spelen misschien niet vals, maar hebben het financieel niet goed voor elkaar. Heb je dan recht op een eredivisie plaats? Ze zijn gedegradeerd en hadden een kleine kans als de licentie van twente idd ingetrokken werd. Ze zeggen dit uit principe te doen, maar ik vraag me af of ze ook zo principieel waren geweest als ze van GAE gewonnen hadden.

5 juli 2016 om 17:44

Simpel bekeken maar het klopt wel vind ik. Ik vind het schandalige aan de zaak dat twente nauwelijks gestraft is, de knvb heeft volgens mij dus wel drama gehandelt, en daar zou iedereen het mee eens moeten zijn, het is en blijft gewoon een ernstige manier van fraude. En hiernaast komt natuurlijk dat de knvb het niet kan maken de graafschap zo lang aan een lijntje te houden, want nu liggen zij gewoon achter in hun voorbereiding. Dus als 19 clubs in de eredivisie niet mogelijk is, zou ik inderdaad ook een heel flinke vergoeding zeggen.

Waarom gaan zij nog gewoon door ze zijn er terecht uitgevlogen gewoon lekker in de Jupiler ballen ken je plaats de graafschap dit past het beste bij jullie

KNVB dient de Graafschap gewoon een schadevergoeding te geven voor de maand onzekerheid waar ze in hebben gezeten. De rechter zal moeten bepalen hoe hoog die is en dan kan de Graafschap gewoon weer naar volgend seizoen kijken.

5 juli 2016 om 17:50

Nee Twente hoort dat te doen!

5 juli 2016 om 18:19

@robomond

Zo makkelijk he jouw reactie het slaat nergens op!

Wat hebben wij met De Graafschap te doen dan? wij kunnen hier niks aan doen? het is de Knvb die een rommel van maakt met alle regels en afspraken enz.

5 juli 2016 om 19:00

@fctwent3 nou wordt heel fraai. Laten we bij het begin beginnen en niet de boel omdraaien. Twente maakt een zooitje van alle regels en afspraken! Niet de Knvb noch de Graafschap. De oorzaak ligt in Enschede . Lekker bashen is dus wel heel gemakkelijk richting de Knvb.

5 juli 2016 om 19:37

Die tukkers kennen geen zelfreflectie.
Dat je dat nog niet begrijpt

5 juli 2016 om 19:39

@dadada

Tuurlijk hebben wij er een zooitje van gemaakt! dat kan ik ook moeilijk ontkennen. Maar het zal niet zo moeten zijn dat wij daardoor De Graafschap moeten betalen. Wij hebben niks met hun te doen

Hun zijn gewoon sportief gedegradeerd! door de play offs te verliezen.

5 juli 2016 om 20:50

FunkyG, lekker iedereen over 1 kam scheren, goed over nagedacht!

5 juli 2016 om 17:56

En Twente komt er schadevrij vanaf. Buiten die proportioneel hoge boetes van nog geen half miljoen, 12(?) punten in mindering verdeelt over meerdere seizoenen. Ik zou zeggen, Twente, stap naar de beroepscommissie voor een eigen schade vergoeding! (Sarcasme uiteraard)

5 juli 2016 om 19:13

Kijk ook even naar de gevolgschade van de punten in mindering. 10 jaar lang wordt Twente gekort op het tv-geld.

5 juli 2016 om 18:31

Eens Karelfct!

@robomond, Waarom zou Fc Twente dit moeten doen? De Knvb heeft de Graafschap in onzekerheid gelaten, niet Fc Twente. Fc Twente heeft de gang van zaken immers niet bepaald.

Dat de Graafschap te recht gedegradeerd is zal voor een ieder een feit zijn. Net zo als het een feit is dat Twente zijn licentie kwijt moet raken op basis van de fraude, misleiding etc. Dat een aantal KNVB heren boter op het hoofd hebben en niet het lef hebben door te pakken geef ik de Graafschap groot gelijk hier tegen op te treden, eigenlijk hadden alle clubs dit signaal moeten afgeven incl mijn clubje. Oplossing: Twente geen licentie (ze waren al meer dan gematst met een nieuw licentie voor de 1e divisie) en de Graafschap blijft gedegradeerd. Het nieuwe seizoen met 17 clubs ipv 18 en het jaar erop gewoon weer verder met 18.

5 juli 2016 om 17:51

Je kent het verschil tussen een feit en een mening hè?

14 juli 2016 om 14:26

In deze maakt dat verschil niet uit; hij neemt namelijk een stelling in bij de eerste zin. Zie het woordje 'zal'.
In dat geval is de eerste zin dus een mening van deze beste man of vrouw!

5 juli 2016 om 19:14

Probeer vooral de regels achteraf te veranderen. Dat is de licentiecommissie ook slecht bevallen ( hun zelf verzonnen uitspraak werd teruggedraaid door de beroepscommissie).

Beetje onnodig. Met de kwaliteiten die de Graafschap heeft zijn ze volgend jaar waarschijnlijk weer degradatie kandidaat. Ga gewoon lekker in de Jupiler League spelen, dan winnen ze meer dan in de Eredivisie. Wat mij betreft gewoon niet zo janken.

5 juli 2016 om 17:24

sterker nog, door zichzelf langer in onzekerheid te houden word de selectie er alleen maar slechter op, ook in de jl

5 juli 2016 om 18:34

Financieel stelt de eredivisie natuurlijk wel wat meer voor dan de Jupiler League. De Graafschap heeft tot nu toe bij elke degradatie personeel moeten ontslaan. Roemloos ten onder gaan in de eredivisie zou voor het 'bedrijf' de Graafschap beter uitkomen dan lekker meedoen in de Jupiler League.

Hoe zit het met SC Cambuur? Blijven deze er nu ook in dan?

wat een gezeur allemaal de Graafschap is toch gedegradeerd of niet soms.

5 juli 2016 om 17:35

Volgens mij gaat het daar niet om?

Sportieve degradatie was al een feit.
De democratisch aangestelde commissies hebben uitspraak gedaan mbt Twente alle wegen omtrent Twente zijn bewandeld en er is in dit democratische land uitspraak gedaan.
PUNT dus.
Dat ze nu alweer het over die boeg gooien is triest.

Veel club hebben last van het gefraudeer van Twente gehad maar de graafschap en heracles het meeste want die hebben deels het zelfde werkgebied...heel wat graafschap fans en sponsorsen jeugdtalenten uit Winterswijk,Lichtenvoorde en Groenlo zijn naar Twente afgedreven omdat ze super presteerden met al die voordelen uit fraude....
Denk dat het voor de graafschap wel rechtvaardig zou zijn maar of het gebeurt?

5 juli 2016 om 17:59

@joshvandesande,

1.noem er eens 1 van die jeugdtalenten
2.welk superpresteren doel je op, Twente werd de afgelopen jaren 13de en 10de
3.heracles heeft in zijn eerste elftal 80 spelers staan die allemaal uit de gezamelijke jeugdopleiding van FC twente en Heracles komen, ja pff wat hebben ze er een last van.

De Graafschap probeert over de rug van FC Twente gelijk te halen, maar zal daar niet in slagen omdat de uitspraak van de beroepscommissie bindend is, en omdat de Graafschap eigenlijk niets te maken heeft met die uitspraak, en de Graafschap had op het moment dat de Knvb die uitspraken deed over eventueel de plek overnemen van Twente ook kunnen weigeren, dan was de knvb bijvoorbeeld naar cambuur gegaan, dit hele verhaal is gewoon opgeblazen, en de Graafschap die gewoon op sportieve gronden zijn gedegradeerd blazen nu hoog van de toren over eerlijkheid en weet ik allemaal, terwijl ze zelf in categorie 1 zitten, eerlijk of niet, het is wel echt heel scheinheilig.

5 juli 2016 om 18:13

Had geen andere reactie van een Twente fan verwacht maar van mij hoeft Twente niet kapot hoor...Denk wel dat ze heel veel voordelen ten opzichte van de graafschap en heracles niet gehad hadden zonder alle financiële fraude want dan was het gewoon een minder grote en minder aansprekende club geworden en dat was dan wel wat eerlijker geweest...
Maar goed dat gaat nu de komende jaren toch wel gebeuren want financieel en sportief krijgen ze het heel moeilijk en dan worden de Door mij genoemde verschillen veel kleiner...

5 juli 2016 om 18:23

@joshvandesande

Heracles en De Graafschap zeggen dat hun het meeste last hebben gehad van het frauderen van Twente! omdat hun in hetzelfde vaarwater zitten dat is echt belachelijk :P kom op met alle respect voor De Graafschap en Heracles het zijn mooie clubs hoor! maar ze mogen echt niet de veters van Twente strikken en dat zal ook nooit gebeuren Twente zolang het blijft bestaan zal altijd een grote clubs blijven!

5 juli 2016 om 19:16

Denk dat de reden is dat toch heel veel mensen Twente liever kapot hadden zien gaan...ze hebben zich als een Veel grotere club gedragen dan ze eigenlijk zijn....blijkbaar moet je nog effe wennen aan het feit dat Twente degradatiekandidaat is als ze al blijven bestaan....

Wel leuk dat Heracles het stokje in Twente overneemt....veel Sympathieker...

5 juli 2016 om 19:20

heracles heeft echt wel van twente geprofiteerd hoor. jarenlang betaalde twente 1een mln per jaar voor de opleiding en heracles maar een ton en toch gingen alle spelers zowat naar heracles. twente betaalde veel te veel voor plet, tadic fer enz. en daar hebben die clubs ook van geprofiteerd dus. twente en heracles zitten wel in hetzelfde gebied, twente en de graafschap niet. twente was altijd al een stuk groter en had daar al veel fans door boschker bijv. cambuur zou in dat geval ook recht hebben, want die hadden dan play offs gehaald en de nr 2 van de jl heeft dan ook recht om te klagen.

feyenoord stond ook aan de rand van de afgrond en die hebben ook dingen gedaan die niet hoorden, verschil is dat twente dit met fraude wou rechtbreien, valt niet goed te praten en mag ook nooit meer gebeuren. weet jij hoe het af kan lopen met een evt. bodemprocedure? denk dat twente dan nog een probleem kan hebben, knvb ook.

5 juli 2016 om 19:22

hoe groter hoe onpersoonlijker, dat gemoedelijke gaat wel weer terugkomen. alleen al dat heracles maar 10% aan de jeugdopleiding betaalde en twente 90% en dan nog zo stiekem tegen twente lobyen, nee die jan smit is betrouwbaar.

5 juli 2016 om 19:44

@joshvandesande

Klopt! en dat zegt meer over die mensen! dan de andere. Hun zien liever onschuldige supporters er voor boeten ipv de oud bestuurders aan te pakken

ik wil dat geen enkele club kapot gaat in Nederland! maar goed. Tuurlijk je zal nu wel wat supporters hebben die nu over gaan na Heracles maar dat zullen er echt niet super veel zijn

Fc Twente blijft de populairste club in Twente en zal het ook altijd blijven! en zoals de rest van Nederland toch zegt :P we zijn maar een provincie clubje dusjaaa!

5 juli 2016 om 21:43

@josh, wat sympathie betreft zit de voetbalwereld anders in elkaar dan jij denkt. Stel dat ik Ajax-aanhanger zou zijn dan zou ik altijd beweren dat Rotterdamse clubs als Sparta (mijn club) en Excelsior véél sympathieker zijn dan Feyenoord. Tsja.....

5 juli 2016 om 21:10

@JoshVandesande, die super goede prestaties dateren van voor de fraude (2013-2015). Over de gouden periode in de jaren 70 en 4 3e plaatsen in de jaren '90 heb ik geen informatie dat er bij FC Twente gefraudeerd is of jij wel?

Logisch dat de Graafschap zich niet makkelijk opstelt, ze willen een zo hoog mogelijke vergoeding voor het falen van de knvb.

Haha gewoon met zijn allen afspreken om te weigeren tegen Twente te spelen. Kijken wat er dan gebeurd...lol. Het verhaal is nu nog een beetje dunnetjes voor verfilming...een wending in het verhaal zal wel leuk zijn. .wellicht kan iemand van Twente een boek schrijven over wat er gebeurd en toekomstige avonturen.... en de rechten aan Hollywood verkopen en van het geld schulden afbetalen.

5 juli 2016 om 17:46

Ja, dat is een goeie.
Dan krijgt Twente elke wedstrijd een reglementaire 3-0 en worden ze nog kampioen ook!

De rechter gaat de graagschap nooit in gelijk stellen dan hadden ze gewoon maar beter moeten voetballen in de play offs. En wat betreft FC twente ik heb er niet veel mee maar om hun nog hele jaren af te kraken hier op voetbalzone vind ik ook niet leuk om steeds te lezen. Er is altijd wel wat om te zeuren net als vitese toen met die nieuwe eigennaar en ado nu met wang. Wij moeten niet op deze site alleen maar afgeven en klagen over wat er eens is gebeurt.

Of ze moeten play-offs spelen tegen elkaar en wie thuis en uit wint blijft in de Eredivisie zo kan het ook. Maar denk niet dat het gaat gebeuren dat de graafschap de kans krijgt helaas.

5 juli 2016 om 20:44

Waarom play-offs? Denk je dat dat eerlijk is? FC Twente heeft gewoon vals gespeeld en moeten cf. de regels gewoon hun punten inleveren.

5 juli 2016 om 21:54

Kun je mij vertellen waar dat in de regels staat? Of vindt jij dat dat in de regels zou moeten staan?

Trieste zaak zo, de geloofwaardigheid van de eredivisie brokkelt met de week verder af. Denk helaas dat van breukelen ook niet de juiste man voor dit klusje is, te weinig krediet/aanzien binnen de voetbalwereld. En als ik hem altijd op tv zie begrijp ik prima waarom overigens. Nja, we gaan het weer zien....

De Graafschap is helemaal niet op sportieve gronden gedegradeerd. Dat waren ze wel, als de Knvb niet tussentijds - vlak voor de playoffs - de regels niet hadden aangepast. Maar zoals gezegd: De Knvb moest de regels mbt eredivisieplekken tijdelijk aanpassen, om zo de straf van FC Twente te kunnen uitvoeren. Volgens die aangepaste regel heeft de Graafschap gewoon recht op een plek in de eredivisie.

Nu is het natuurlijk zo dat die regel achteraf weer is terug gedraaid, maar helemaal eerlijk voor De Graafschap is dat niet. Toen zij de PO speelde was de aangepaste regel namelijk van kracht.
En daarbij draai ik de boel ook nog even om. Heeft FC Twente dan wel - op 'sportieve' gronden - recht op een eredivisieplek? Ik weet niet... 'sportieve gronden' en 'fc Twente' in één zin...

5 juli 2016 om 20:10

willem 2 had hetzelfde probleem en die hebben gewoon geknokt en gevoetbald onder dezelfde omstandigheden.wisten ook niet waaraan ze toe waren voor de wedstrijden tegen nac en zij doen wel hun best/sportieve plicht.dus de graafschap mag het daar niet op gooien en voor de rest bemoei ik mij er niet mee

De knvb maakt er een bende van.
Twente had op basis van jarenlange misleiding en fraude gewoon moeten degraderen. Maar dat gebeurt niet.
Graafschap is gedegradeerd maar had, als twente gestraft was er in moeten blijven.
Dus voor mij hebben ze nog meer recht van spreken dan twente, die hadden namelijk gewoon zonder Ziyech moeten spelen.

Jammer voor de graafschap zo hard genaait worden en twente maar zielig doen dit dat twente had er gewoon uit gemoeten zielig dat ze een rechtzaak hebben aangespannen om alsnog terug te komen accepteer gewoon je straf voor de troep die is gemaakt !

5 juli 2016 om 19:11

jij snapt er gewoon niks van. op basis van beloften is het gewoon terecht dat twente erin gebleven is. de graafschap is niet genaaid, waarom zou de graafschap evt. de plek in hadden moeten nemen van twente? staat ook nergens in het reglement, in dat geval had vvv ook een zaak gehad als nr 2 van de jl. graafschap is sportief gedegradeerd. maar je zou wel de graafschap fan zijn aan je naam te zien.

Het gaat hier om een club die al gedegradeerd was door Go Ahead. Ze hebben niets te willen! Zelfs stel dat ze in de eredivisie mogen blijven is dat niet terecht! Gewoon gedegradeerd na na competitie en dus niet eredivisie waardig!

De graafschap maakt zichzelf belachelijk, dan hebben VVV en NAC evenveel recht op eredivisie als hunzelf

Wat triest van de Graafschap had ik niet verwacht van ze om ons er door heen te halen!

''de grote redder van Twente was de Knvb zelf zegt snijders '' --- Niet de knvb maar de Beroepscommise was inderdaad onze redder en daar mogen we hun heel dankbaar voor zijn Maar het klopt dat de knvb zichzelf in de vingers heeft gesneden door de term dat twente ''schoon schip'' moet maken. en we voldeden daar aan anders waren we inderdaad weg geweest

''fc Twente moet juist onder een vergrootglas gehouden worden zegt Snijderders' ---- hahah als er 1 club onder een vergrootglas is gehouden de afgelopen tijd dan zijn wij het wel! Doe zo iets maar bij alle clubs! dan wil ik het nog wel eens zien. denk dat er wel meer lijken uit de kast komen helaas

''graafschap onderbouwt zaak door Twente neer te zetten als Louche,onbetrouwbare club, uitblonk in fraude zegt snijders) --- mmm volgens mij gaat het hier over de graarschap niet over mijn clubje maar fraude gaat me veel te ver! onbetrouwbaar waren de bestuurders achteraf zeker! Maar gelukkig zijn die allemaal weg waar we ook echt niet trots op zijn als Twente supporters

Kijk vind het heel goed recht dat hun kort geding aanspannen want hun hebben ook zeker in onzekerheid geleefd ! Vind een schade vergoeding wel op zijn minst terrecht! Maar de Graafschap is gewoon terrecht gedregradeerd doordat hun in de na competitie van Go Ahead Eagles hebben verloren!

En ja dan kunnen mensen wel zeggen Ja maar jullie hebben ziyech gehaald! Ja dat klopt dat hebben we ze ook van Inversteerders hebben we ziyech gehaald. dat doen veel meer clubs hoor! En was dan eerder gaan klagen want dat van Ziyech was al heel lang bekend.

5 juli 2016 om 18:33

Als Ziyech niet in zijn eentje Willem 2 had verslagen in de afgelopen competitie dan hadden die geen play offs hoeven spelen en had de graafschap een punt meegenomen uit Enschede....
Maar goed Twente is een prachtige club en ik snap ook wel dat je er een keer klaar mee wil zijn toch kan ik de wrok van sommigen ook we begrijpen....hopelijk is die soap nu snel voorbij wat de uitkomst ook is...gewoon de graafschap en Twente in de eredivisie

5 juli 2016 om 19:47

@joshvandesande

Klopt ben ik ook helemaal mee eens! En dat hoort ook niet maar daar zijn we voor gestraft wellicht te lciht maar goed! we kunnen het helaas moeilijk terug draaien!

Van mij mag De Graafschap ook best in de Eredivisie blijven hoor gun het ze wel maar ik schat de kans vrij klein omdat hun gewoon gedegradeerd zijn

Ja de soap ben ik ook helemaal zat :P laat het nieuwe voetbal seizoen maar weer beginnen haha

6 juli 2016 om 14:16

Als Ziyech niet aan een one-man show begon oa thuis tegen Willem II dan had Twente waarschijnlijk niet verloren! Staan we weer gelijk hè!

Rare situatie maar De Graafschap moet niet zo janken. Zijn zelf op sportieve gronden in deze situatie gekomen, dus komend seizoen op het veld laten zien op welk niveau ze thuishoren

De graafschap heeft het recht om in de jupiler league te voetballen niet meer en niet minder. Het is hun eigen schuld dat ze niet goed genoeg waren en dat ze er al van uit gingen dat twente er uit moest. Als ze er gewoon van uit gingen dat ze gedegradeerd waren kon het alleen mee vallen!

Denk niet dat de rechter ze gelijk geeft helaas .....ben het helemaal met hun eens...twente had gewoon moeten degraderen....

Ik hoop dat de Graafschap lekker lang in de Jupiler league verblijft. Zie ook veel liever Twente dan de Graafschap in de Eredivisie. Ik kan genieten van zo'n soap. Doeiiiii!

5 juli 2016 om 20:14

gezien je profielfoto zit je waarschijnlijk nog steeds in de ziektewet met een kater omdat je ploeg gewoon onder de 50% heeft gespeeld op de vijverberg en de graafschap er gewoon is opgeklapt en hun sportieve plicht hebben gedaan

14 juli 2016 om 21:05

Ik heb de afgunst niet zo, eigenlijk heb ik veel respect voor die club (behalve voor de supporters die GAE speler aanvielen), gewoon een grasveld en ze deden het verrassend goed. Daarnaast deden ze tegen Ajax gewoon hun sportieve plicht, Ajax moet alleen maar naar zichzelf kijken, maar ook door een gelijkspel uit bij Roda.

Dat gezegd hebbende een klein glimlachje kwam er bij mij ook wel op toen ze de supporters die eerst hard leken te lachen en juichte, toch degradeerden. Ze hebben met de goden gespeeld en dat is aan de ene kant weer knap van ze

De KNVB is net de gewone maatschappij. De dader (in dit geval FC Twente ) is zielig en wordt beloond!

5 juli 2016 om 19:56

En net als in de maatschappij klagen de mensen die hun zaakjes niet op orde hebben het hardst...

een gekleurd artikel van vz over de rechtzaak er is veel meer gezegd maar vz doet alsof het alleen over twente ging.

wat als fct dit jaar sportief degradeert zijn ze dan ook failliet! ! en wat als het in september weer niet klopt?

5 juli 2016 om 19:51

@kruikietilburg

We zijn nu voor de 8ste keer achter elkaar in Categorie 1 gekomen.

En bij 9x achter elkaar in categorie 1 dan ben je de profvoetbal Licentie kwijt! Dus zijn we alsnog verdwenen uit het Nederlandse voetbal daarom is er voor Twente nog zat werk aan de winkel maar hoop dat het goed gaat komen.

Uhmm Als Twente dit jaar Sportief degradeerd verwacht ik niet dat we failliet zijn! Omdat er nu rekening mee word gehouden dat we kunnen Degraderen na de Jupiler League! Maar omdat we toen ineens plotseling gelijk na de Jupiler League moesten konden hun het niet zo snel opvangen. En nu hebben hun 1 jaar de tijd om dat zien op te lossen

Beetje hypocriet van de Graafschap. Ze zeggen eigenlijk dat ze vinden dat Twente moet degraderen. Maar als de Eredivisie wordt uitgebreid naar 19 clubs vinden ze het ook prima.

Wat lopen ze nou toch nog steeds te zeuren daar in Doetichem!! Ze waren gedegradeerd ze verloren in de play-offs en daarmee was de dus sowieso klaar in de Eredivisie. Twente stond op een veilige plek en heeft zich weten te verzekeren van Eredivisie voetbal dus alleen omdat ze failliet waren maar toch nog door een reddende engel geholpen zijn moeten ze toch plaats maken voor de superboeren schei toch uit man het is nu wel klaar zo de Graafschap had gewoon zelf beter moeten presteren in de Eredivisie dan waren ze er nu nog bij hoor de supporters van Cambuur klagen dat ze eruit liggen nee toch? Die nemen genoegen met de JL en proberen er gewoon weer bij te zijn in 2017-18 dus hou op met dat gezeur als kleine blagen en word volwassen

14 juli 2016 om 21:02

Snap het wel, er werd ze het een en ander in het vooruitzicht gesteld en dat ging niet meer door. Twente kwam er met een veel te lichte straf vanaf. Ook hebben ze lang in onzekerheid gezeten, dat is dodelijk voor je technische beleid.

Snap De Graafschap wel, vind hun argumenten ook wel sterk. Maar zal me benieuwen of de rechter zijn handen hieraan durft te branden. Daar buitenom is het gewoon goed dat de KNVB wordt aangepakt. Dankzij hun falen is het Nederlandse voetbal totaal niet meer serieus te nemen. Criminaliteit loont helaas in dit geval...

5 juli 2016 om 19:56

wat loont er dan? imago naar de maan, sportief stellen we niks voor en financieel is het ook een grote teringzooi. toen het nog eerlijk ging stonden we bovenin.

5 juli 2016 om 21:14

Als de Knvb niet zo slonzig was geweest had Twente niet meer bestaan en zat De Graafschap niet in deze situatie. Verder is die periode nooit onderzocht. Dus we moeten er maar vanuit gaan dat het toen wel eerlijk is gegaan.

5 juli 2016 om 21:18

dat klopt, twente heeft geluk gehad. dat is wat anders dan dat de misdaad loont

Boehoe. Accepteer eens dat je niet goed genoeg was anders had je de nacompetitie wel overleeft. Stelletje droeftoeters daar.

5 juli 2016 om 19:58

En hoe zit het dan met de behaalde punten van FC Twente. Na mijn inziens had FC Twente die punten nooit mogen hebben.

Dan kun jij De Graafschap droeftoeters noemen, maar ze hebben wel gewoon gelijk.

Wel vreemd. De Graafschap is op sportieve gronden gedegradeerd en FC Twente mag door valsspelen wel gewoon hun behaalde punten behouden.

Waar is het fout gegaan in de spelregels?

5 juli 2016 om 21:05

Dat is niet zo moeilijk, bij het vaststellen van de strafmaat en bij het vaststellen welke straf er bij welk delict hoort.
Feitelijk waren er 2 keuzes, maar het bepalen of een boete voldoet of licentie intrekken wordt overgelaten aan de inzichten van een commissie. Daar zouden veel beter richtlijnen voor moeten komen, net zoals in het normale strafrecht.

6 juli 2016 om 14:20

Twente heeft niet de behaalde punten mogen houden! Er zijn tal van strafpunten gegeven!
Ondanks dat bleef Twente De Graafschap ruim (20 pnt) voor!

We gaan lekker naar de jl een jaartje ballen en hopen in 2017/18 weer terug te zijn met eerlijk beleid
De negatieve reactie s hier over al dan niet terecht zijn puur afkomstig van a..j..x En Fct

Als men als supporter van welke club in NL akkoord gaat met deze straf aan Fct.
dan was in mijn ogen Nederland al verrot. Maar nu helemaal.

De dader wordt beloond
De Hollandse rechtstaat Klasse Justitie

Voor iedereen die zegt de uitspraak van de beroepscommissie is bindend, helaas dat is niet waar. De Graafschap start een bodemprocedure waarmee de uitspraak wel degelijk ongedaan gemaakt kan worden.

5 juli 2016 om 21:11

Als de graafschap al ontvankelijk wordt verklaart, wat ik betwijfel, dan is het de vraag of het erg nuttig is, duurt lang en gaan we in 2023 de competitie van 2016/17 spelen? Wie heeft daar voordeel bij? Zal hooguit misschien leiden tot een schadevergoeding, als ze al gelijk krijgen. En zo'n procedure is ook niet gratis. Dus zou er nog eens over nadenken.

5 juli 2016 om 21:26

denk dat de knvb ook alles in het werk gaat stellen om dat te voorkomen. de 'straf' voor twente is bepaald volgens de normale weg zoals die in het voetbalsportrecht in nederland moet (lic.c en bij hoger beroep ber. c) en dus zal de kort geding rechter knvb wss wel gelijk geven. de graafschap was drukker met twente vandaag en dat is ook niet al te slim, het ging ze er toch om om zelf in de ed te spelen? twente krijgen ze er niet uit via de kort geding rechter en daarbij zouden vvv enz. dan ook recht hebben op een rechtzaak omdat nergens staat( uit de duim gezogen door de knvb) dat de graafschap die pek krijgt. ik verwacht dat de graafschap een forse schadevergoeding gaat krijgen.

5 juli 2016 om 21:58

De graafschap heeft helemaal geen bodemprocedure gestart tegen het behoud van Twente in de eredivisie.

Ze willen een extra plaats...

Terecht. De graafschap heeft helemaal gelijk. De KNVB is totaal niet geloofwaardig ze laten het vals spelende Twente helaas in de eredivisie.

Ik denk eerlijk gezegd dat de KNVB wel eens van een koude kermis thuis kan komen. De rechtbank Midden Nederland in Utrecht heeft eerder geoordeeld dat de licentie-commissie Fc Twente terecht de licentie ontnomen heeft. Volgens de KNVB-regels had De Graafschap in dat geval recht op de opengevallen plaats. Laat nu de exact zelfde rechtbank uitspraak moeten doen in het kort geding waarbij De Graafschap die plek opeist. Lijkt met eerlijk gezegd een abc'tje.

5 juli 2016 om 21:28

kan zijn, het rare is nu dat de knvb toen won en nu aan de andere kant staat. weet niet of de kort geding zich wel gaat uitspreken over het sportrecht met de lc en bc. ed met 19 clubs is beter voor de knvb als een bodemprocedure

Wij tegen iedereen nu nog meer dan voorheen.
Schouder aan schouder vol trots op onze club gaan wij Tukkers de strijd aan.
Fc Twente Enschede.

Als twente-supporter vind ik wel dat ze gelijk hebben in Doetinchem. Kijk wij hebben onwijs veel geluk gehad, door het 'geklungel' van de Knvb. Als ze dat niet hadden gedaan waren we gewoon het haasje geweest, simpel is dat! Maar ik denk dan nu; waarom niet 20 clubs in de eredivisie? Geen degradant afgelopen jaar alleen promovendi. Iedereen 'tevreden'. En met het ook op het nieuwe beleid van de Knvb om sterker jochies te 'kweken' is he belangrijk om meer wedstrijden te spelen. Daarnaast moet de strijd onderin ook harder worden voor op het mentale vlak, dus dan 2 directe degradanten en 1 P/d. Je moet de eredivisie toch naar 20 gaan uitbouwen, omdat je nou met de extra divisie zit. Zo krijgen de beloften en topklassers ook meer kans op doorstroming en worden ook zij sterker. Dus Knvb gooi het roer om!!

14 juli 2016 om 21:00

Ik zie liever vandaag dan morgen een competitie van 20 clubs, meer TV geld, meer sponsorgeld. Maar dan wel samen met de belgische competitie om meer clubs van topniveau te hebben, ook als dat betekend dat het moeilijker wordt voor Ajax om kampioen te worden.

Aaarrrgghhh ik wil dat dit voorbij is.

De graafschap degradeer gewoon, Twente whatever.... Knvb doe iets... Of nee niets, want stelletje prutsers!!!!
Heb geen zin in het nieuwe voetbalseizoen op deze manier, wat een soap!

Vooropgesteld: De Graafschap kan terecht de Knvb verwijten dat het er een potje van heeft gemaakt in Zeist. De Knvb had op z'n vroegst na de play-offs moeten laten weten welke club(s) in aanmerking zouden kunnen komen voor de vrijgekomen plek van FC Twente. Immers, als Twente was gedegradeerd, zou dat inhouden dat niet De Graafschap, maar Cambuur het haasje zou zijn geworden. Die had dan immers aan de play-offs kunnen deelnemen en alsnog voor lijfsbehoud kunnen strijden. Het is een beetje jammer dat De Graafschap dat niet wil erkennen.

Persoonlijk vind ik het (maar ik besef door mijn rode bril is mijn mening daarin wellicht gekleurd) dus ook jammer dat De Graafschap over de rug van een andere club haar gelijk probeert te halen; het falen zit 'm hier niet in de fraude gepleegd bij Twente (dat is bewezen, maar de kwestie tussen De Graafschap en de Knvb is een gevolg van een gevolg daarvan). De Graafschap is geen directe partij in de strafzaak tussen FC Twente en de licentiecommissie. Dat is het nooit geweest, en dat zal het nooit worden.

Bovendien snijden de argumenten, dat De Graafschap buitenproportioneel geraakt zou zijn, geen hout. Immers, zoals gezegd is Cambuur het haasje van seizoen 2015/2016. De bewezen malversaties zijn terug te voeren tot de transfer van Corona in augustus 2013 (hallo Pierre van Hooijdonck, het kampioenschap is dus van ver daarvoor, dat je het even weet), Doyenkwestie volgde in november 2013. In dat seizoen heeft Twente (2013/2014) voor het laatst goed gepresteerd (3e), waarmee het danig invloed heeft gehad op de tv-gelden. Corona speelde 15 wedstrijden dat eerste seizoen en scoorde twee keer. Die 15 wedstrijden waren goed voor wel 373 minuten. Zijn doelpunten waren enkel voor de statistieken (twee keer de vijfde goal). Slechts in één wedstrijd (AZ-Twente, 1-2) heeft Twente 2 punten gewonnen in de minuten nadat Corona in het veld kwam. Heeft zijn transfer dan veel invloed gehad op dat seizoen? Dat valt te betwijfelen. Dat het niet had mogen gebeuren staat buiten kijf.

Dan heeft de transfer van Doyen vanwege de hoogte van het geldbedrag een grotere invloed gehad. Wie kwam er tijdens de wintertransfer naar Twente? Torgeir Børven. Die maakte uiteindelijk meer minuten dan Corona; 474. Maar zijn inbreng is wellicht groter geweest; in de tijd dat hij binnen de lijnen was, verdiende FC Twente 10 punten extra, mede vanwege 3 doelpunten. Met andere woorden, dankzij de transfers die Twente niet had mogen doen in seizoen 013/2014 zijn maximaal 12 punten verdiend. Dat betekent dat FC Twente zonder die spelers dus minimaal 7e was geworden (AZ was Twente immers gepasseerd, want die waren twee keer het haasje). Als er mijns inziens één club moet klagen nadelig beïnvloed te zijn, is het wel Roda Jc; die degradeerden immers in 2013/2014, terwijl Twente dat seizoen dingen heeft gedaan die niet mochten waarvoor intrekken van de licentie te rechtvaardigen viel.

Daar alle daaropvolgende transfers deels beïnvloed zijn door o.a. de deal met Doyen, maakt dit verdere analyse nog complexer. Doch de resultaten in 2014/2015 en 2015/2016 (10e en 13e) zijn niet zo goed dat het de tv-gelden zo veel heeft beïnvloed; Twente leunde wat dat betreft nog steeds op resultaten van voor de malversaties (2006-2013; 9e, 4e, 4e, 2e, 1e, 2e, 6e en 6e). Het belangrijkste punt wat je dan nog kunt maken is dat Ziyech niet aangetrokken had mogen worden gezien de onregelmatigheden rondom de transfer bij Tadic. Tuurlijk, Ziyech is van onschatbare waarde geweest, met name afgelopen seizoen, terwijl bij Twente eigenlijk het geld niet was om hem aan te trekken. Nu heeft Ziyech onlangs een mooie nieuwe bolide aangeschaft, dus wat betreft dat geld viel het uiteindelijk wel mee. Maar principieel gezien had hij misschien niet in Enschede mogen voetballen. Eens. Als Ziyech bij Twente zich niet verder ontpopt had als de beste voetballer van de Eredivisie, had er echter geen haan naar had gekraaid. Dat hij dat wel deed, is grotendeels zijn talent, maar ook een beetje bijgeschaaf van de Twentse trainers. Mogelijk dat de hele financiële wantoestand rondom Twente hem nog sterker heeft gemaakt. Dus wat dat betreft snijdt het mes aan meerdere kanten.

Slotsom: ja, er is gefraudeerd bij Twente. Maar de invloed die dat op het competitieverloop heeft gehad is tot begin seizoen 2014/2015 te verwaarlozen geweest. Daarna heeft het mogelijkerwijs invloed gehad, maar die invloed lijkt danig te worden overdreven en het blijft maar zeer de vraag of De Graafschap niet alsnog gedegradeerd zou zijn als FC Twente alles wel volgens boekje zou hebben gespeeld (en Ziyech inmiddels bij bijvoorbeeld Feyenoord had gevoetbald). Op sportieve gronden had De Graafschap immers waarschijnlijk nog steeds onder de streep van nacompetitie gestaan, hetgeen ze in de play-offs had laten belanden die ze dit seizoen zelfstandig niet hebben overleefd. De directe invloed van het beleid bij Twente op de sportieve prestaties van De Graafschap zijn te minimaliseren en derhalve snijdt de opmerking "we zijn niet zoals de Knvb zegt sportief gedegradeerd, maar onsportief vanwege het vals spel van FC Twente” geen hout.

En ja, de Knvb had de licentie in moeten trekken in december, misschien wel. Maar dan had Cambuur daarvan voordeel gehad. Niet De Graafschap.

Waarom zou Cambuur dan profiteren ipv De graafschap?
Volgens mij zou eerst Willem 2 profiteren maar die hebben zich gehandhaafd en vervolgens de Graafschap en niet Cambuur zoals je aangeeft. De graafschap is hoger geëindigd en heeft daarom eerder recht op handhaving dan Cambuur.
De graafschap heeft wel degelijk een punt om dit aan te vechten. Als alles volgens het boekje was verlopen had de Knvb in december per direct de licentie moeten innemen van FC Twente maar de Knvb heeft hier zitten blunderen. Dus doordat de Knvb onjuist heeft gehandeld degradeert de Graafschap.

Gaat nu niet meer om Twente maar de graafschap hoewel ben ik benieuwd wat de Knvb doet als de rechter in voordeel van de graafschap uitspreekt.
De graafschap is gewoon op sportieve gronden gedegradeerd. Hebben geen recht om in de eredivisie te blijven helaas.

14 juli 2016 om 14:16

Wat er ook gebeurt....moreel gezien heeft de graafschap recht op een schadevergoeding of een plek in de eredivisie....of de rechter dat ook vindt ?

Geloof dat er sowieso een bodemprocedure opgestart wordt dus dit krijgt nog een lang staartje...

14 juli 2016 om 14:25

Recht op een plek in de Eredivisie? Ja dan hadden ze van GAE moeten winnen. Ze hebben nergens recht op. Ja als Fc Twente naar de Eerste Divisie zou gaan is er gezegd door de Knvb. Maar dit is niet gebeurd dus niet zo zeuren daar in Doetinchem. In Nederland kan je in hoger beroep gaan, dat heeft Twente gedaan en dit hebben ze gewonnen.

14 juli 2016 om 14:22

@vitessefan3, mee eens. Ik kan me persoonlijk nauwelijks voorstellen dat de rechter morgen zal aangeven dat De Graafschap alsnog in de Eredivisie mag blijven. De Doetinchemmers zijn puur op basis van hun sportieve prestaties gedegradeerd naar de Eerste Divisie. Verder vind ik het geen enkele pas hebben om de gedragingen van een andere club, in dit geval FC Twente, bij de rechtszaak tegen de Knvb te betrekken.

14 juli 2016 om 14:24

Gaat nog steeds om Twente hoor aangezien dat de Graapschap wil dat het besluit van de beroepscommissie wordt vernietigd of een extra plaats en dus een competitie met 19 ploegen.

14 juli 2016 om 20:04

de kort geding rechter kan dat niet, de bc staat boven de kort geding rechter. de kort geding rechter kijkt ook meer of het eerlijk gegaan is, gaat er niet diep op in. de straf voor twente is volgens de juridische kant weg juist behandeld en dus is de kans best klein dat de graafschap gelijk krijgt. ze krijgen mss wel schadevergoeding

14 juli 2016 om 20:58

"bc staat boven de kort geding rechter"

In welke wereld? Geen idee hoe je daarbij komt.

14 juli 2016 om 20:05

dan heeft de knvb geen andere keus dan een eredivisie met 19 ploegen, tenzij de knvb alsnog probeert de graafschap dan zoet te houden met een grote schadevergoeding. al is de kans dat de graafschap dat doet erg klein in dat geval

Heb een beetje moeite met de grote mond van Twente-fan Taalbers, hierboven. Zeggen dat Graafschap over de rug van Twente een plek in de eredivisie wil bemachtigen?

A. Als Twente supporter is het uberhaupt niet echt gepast om hier fel van leer te trekken, gepaster is om je handjes dicht te knijpen en lekker stil te zijn
B. Jij begrijpt duidelijk niet waar het om gaat

Bij Graafschap betwist helemaal niemand de terechte degradatie op basis van sportieve gronden, dat is voor iedereen helder.

Echter, de licentiecommissie beslist eerst dat Twente naar de JL mag, met als gevolg dat Graafschap de plek van Twente inneemt. Dit is een weloverwogen straf van de licentiecommissie, daar hebben ze uiteraard heel goed over nagedacht. Op het moment dat die straf wordt uitgesproken, is DAT voor de Graafschap op dat moment dus het meest waarschijnlijke scenario waar men rekening mee moet houden: beleid afstemmen op eredivisie.

Vervolgens gaat Twente in hoger beroep bij de rechtbank. De rechter oordeelt dan dat de straf van de licentiecommissie terecht is, en mag blijven staan. Hiermee wordt het eerder genomen besluit van de licentiecommissie verder bekrachtigd. NOG waarschijnlijker dus dat de Graafschap in de eredvisie blijft

En dan zijn we al bijna een maand onderweg, als die beroepscommissie ineens zegt: licentiecommissie en de rechter zitten er compleet naast, Twente mag eredivisie blijven

Dit is hoe het zit, wat compleet los moet worden gezien van de sportieve degradatie. Graafschap is keihard aan het lijntje gehouden en heeft volkomen gelijk

14 juli 2016 om 15:18

A. Volgens mij heb jij het niet helemaal meer op een rijtje. We leven in een vrij land waar iedereen mag zeggen wat hij wil en wie ben jij om te bepalen dat Twente supporters stil in een hoekje moeten gaan zitten. Bovendien zijn de supporters niet de schuldige van de situatie bij Twente. Zij voelen zich ook slachtoffer.

De Licentiecommissie heeft helemaal niet beslist dat Twente naar de 1e divisie mag, Ze hebben de licentie ingetrokken en meteen een nieuwe teruggegeven. En daar hebben ze niet goed genoeg over nagedacht. En dat kan nooit het moment zijn voor de Graafschap voor het meest waarschijnlijke scenario. FC Twente ging helemaal niet in beroep bij de rechtbank tegen die straf. Twente had een kort geding aangespannen om het feit dat de Licentiecommissie had aangegeven dat indien er schoonschip zou worden gemaakt er geen intrekking van de licentie zou volgen.

De kort-gedingrechter vond dat de LC dat wel kon doen. Vervolgens ging Twente in beroep bij de Beroepscommissie en deze ging dieper op de zaak in dan de rechter en was het met Twente eens.
Vooral op basis van de e-mails die de LC aan Twente had gestuurd mocht Twente daarvan uit gaan. Punt.

De Graafschap had al die tijd er van uit kunnen gaan dat ze in de 1e divisie zouden spelen op basis van hun sportieve prestaties en als bonus eventueel in de eredivisie als Twente de licentie zou verliezen. Welke schade hebben ze nu geleden dan? Ik zie geen bewijsbaar financiële schade.

B. Jij begrijpt duidelijk niet waar het om gaat

Ik ben benieuwd, als men oordeelt dat er eerder een beslissing over Twente genomen had moeten worden en dat de reden is dat het fout is gegaan, dan heeft Ajax ook nog een zaak omtrent het kampioenschap. Nu hoeft dat van mij niet terug gedraaid te worden, maar een fikse schadevergoeding zit er dan toch wel in.

14 juli 2016 om 19:02

dan is de ajax nv toch verplicht naar zijn aandeelhouders om een zaak te beginnen?

14 juli 2016 om 20:58

@twente199

Nee niet echt, Ajax is niks verplicht naar de aandeelhouders behalve de vergaderingen en het volgen van bepaalde statuten. Maar ik zou er mogelijk gewoon een zaak van maken, er zijn fouten gemaakt, hoe dan ook, anders zouden we deze chaos niet hebben gehad en wat mij betreft wordt dat beboet en afgestraft.

15 juli 2016 om 09:46

als de graafschap erin mag blijven heeft ajax ook recht op een schadevergoeding, maar cambuur ook en dan kunnen we bezig blijven. wat mij betreft krijgt alleen de graafschap een schadevergoeding voor het moeten wachten. (mijn club is goed weggekomen, laat dat duidelijk zijn). echter is dat geen reden dat ik mijn mond zou moeten houden zoals meerdere pastoors hier op voetbalzone denken te moeten bepalen.

Wat een haat naar Twente toe zeg. Ik heb niks met Twente, maar zou bijna hopen dat ze voor die haters gewoon kampioen worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren