Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Treiterend Galatasaray legt Sneijder miljoenenboete op

Laatste update:
/

Galatasaray heeft Wesley Sneijder een boete van ruim twee miljoen euro opgelegd wegens het onjuist vertegenwoordigen van de club. Volgens zaakwaarnemer Guido Albers wordt de 31-jarige middenvelder 'weggetreiterd' uit Istanbul. "Enkel en alleen om de transfersom van 7,5 miljoen euro te kunnen innen", zo verzekert hij.

Sneijder kreeg te horen dat hij voor elke gele kaart van afgelopen seizoen, zeven stuks in totaal, ongeveer drie ton moet afrekenen. "Natuurlijk accepteert Wesley die straf niet, maar het is jammer dat zo’n grote club zich hiertoe verlaagt", zo verzucht Albers in gesprek met De Telegraaf. Een advocaat van het managementbureau Players United heeft inmiddels al contact met de Turkse voetbalbond en de FIFPRO (internationale vereniging voor contractspelers, red.)

/

In de optiek van Albers kan of wil Galatasaray de mooie beloftes in oktober 2015 niet meer waarmaken. De middenvelder verlengde destijds zijn contract, dat 30 juni 2016 afliep, tot de zomer van 2018. In het contract werd een vast afkoopbedrag van 7,5 miljoen euro opgenomen. "Kennelijk was het de club slechts daarom te doen”, beseft Albers nu. "Om te voorkomen dat hij transfervrij zou vertrekken."

Sneijder kreeg te horen dat hij een belangrijke stem zou hebben in de heropbouw van Galatasaray, maar in de praktijk bleek daar niets van waar te zijn. Galatasaray is nu begonnen om de middenvelder weg te pesten. Hij diende zich aanvankelijk pas op 8 juli te melden. "Totdat Galatasaray doorkreeg dat zijn zoon Xess Xava op 2 juli op Ibiza zou worden gedoopt. Opeens moest hij van zijn nieuwe hoofdcoach Jan Olde Riekerink voor een uurtje op 1 juli terug zijn." Daar ging Sneijder niet mee akkoord: hij zal zich gewoon op 8 juli melden, benadrukt Albers.

Volgens Albers zal Sneijder zich nooit laten wegpesten en wil hij in principe mede voor de fans zijn contract gewoon uitdienen. "Zeker niet als het doel is om het vertrek goed te laten landen bij de fans, die Wesley nog steeds op handen dragen. Als hij een transfer maakt, is dat omdat hij dat zelf wil."

Denk jij dat Wesley Sneijder komend seizoen voor Galatasaray speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer. Grote club en grote speler. Helemaal gelijk dat hij dat niet pikt. Als ze van hem af willen ontbinden ze zijn contract maar. Sneijder kennende gaat die niet buigen, en gelijk heeft ie.

Edit Dammie
Typo's

5 juli 2016 om 09:11

Sterk verhaal.. Sneijder wil graag recordinternational worden, als hij een spelletje wilt gaan spelen en dus niet gaat voetballen gaat dat niet lukken.

5 juli 2016 om 10:12

Er is vast nog wel een club die hem wilt hebben toch? Hij is dan misschien niet meer op zijn hoogtepunt maar nog altijd een prima speler lijkt mij

5 juli 2016 om 10:18

Waar speelt hij volgens jou het spelletje, krijg meer het idee dat het bij Galatasaray ligt.

5 juli 2016 om 13:20

Ik reageer op degene boven mij.. Daar wordt gezegd dat Sneijder niet zal buigen en als ze van hem af willen moeten ze zijn contract ontbinden. Als dat zo zou zijn, dan zou Sneijder dat spelletje juist niet mee moeten spelen, omdat hij dan waarschijnlijk gewoon een jaartje o.i.d. op de tribune kan gaan zitten, of thuis..
Met andere woorden, als je nu even begrijpend probeert te lezen dan zou je beseffen dat ik helemaal niet beweer dat Sneijder een spelletje speelt.

5 juli 2016 om 17:11

Wie speelt met wie? Gala moet normaal gaan doen. Als het zo doorgaat komen er geen spelers als Sneijder naar de club die laten zich niet zo behandelen. Als Sneijder geen respect had naar de fans toe dan had hij allang moeilijk gedaan. Onbegrijpelijk dat een club als Gala zulke streken moet gaan uithalen om spelers weg te krijgen. Wat een sukkels daaro. Bij mijn club Fenerbahce is hetzelfde verhaal hoor met Alex die als stuk vuil via de achterdeur is gedumpt. Schandalig.

5 juli 2016 om 11:57

Ze moeten hen wel hebben.. Eerst bij Inter dat gezeik. Kom lekker naar Ajax twee jaar voetballen zou ik zo zeggen

5 juli 2016 om 12:13

Bij Inter moest hij weg omdat ie meer in het uitgaansleven te vinden was dan op het voetbalveld, dus dat ligt ook wel een beetje een Sneijder zelf..

5 juli 2016 om 12:59

Uhm, heb je daar bronnen van? Voor zover ik weet ging dat namelijk om de kosten te drukken (hoge salaris van Sneijder lozen).

5 juli 2016 om 17:14

Hij belandde op de bank bij Inter omdat hij zijn contract niet verlengde dit was wereldwijd bekend. Vanwaar die duimpjes voor je bewering die niet klopt vandaan komen is ook lachwekkend zo.

Belachelijke werkwijze natuurlijk.
Een van de nadelen wanneer je puur voor het geod naar een dergelijk land vertrekt.
Hoop dat hij een mooie club vindt, voor United lijkt hij me echter niet meer van toegevoegde waarde.

5 juli 2016 om 07:53

Heeft niks te maken met het land, in Italie heeft hij hetzelfde meegemaakt.

Dit alles heeft te maken met het nieuwe bestuur, die proberen grootverdieners momenteel te lozen. Helaas doen ze dit echt op een foute manier.

Sneijder heeft altijd zijn liefde voor de club getoond daarom is het schandalig dat ze hem nu een boete opleggen. Ik vind dat het bestuur een behoorlijke wanprestatie levert en moet vertrekken.
Geen geld voor transfers maar wel 4.5 miljoen voor Serdar Aziz betalen terwijl je volgens de criteria van Uefa geen spelers meer mag kopen.
En ook nog eens op een positie waar ze al genoeg spelers hebben.

5 juli 2016 om 08:22

Ik snap wel wat hij bedoelt. Turkije is een prachtig land, vaak geweest. Echter, je doet nu voorkomen of dit een incidenteel iets is in Turkije en in dit geval Galatasaray. Dat is natuurlijk onzin. Op bestuurlijk niveau, van voetbal tot de politiek, ademt het land chaos. Genoeg verhalen gelezen over spelers die niet uitbetaald kregen of gevallen a la Sneijder nu. Erg jammer. Er worden vaak grote namen gehaald voor veel geld, maar waar ze dit geld vandaan halen? Heeft dit misschien ook wat te maken met eergevoel of iets dergelijks? Veel mensen bij mij aan de ASW rijden bijvoorbeeld Mercedes of BMW, maar niet iedereen kan rijk zijn. Zetten ze hier veel voor aan de kant, of? Ik laat het jou mij graag vertellen want ik lees barweinig over bijvoorbeeld gigantische miljoenentransfers vanuit de Turkse competities naar bijvoorbeeld de Premier League. Er zullen vast en zeker positieve bestuurlijke gevallen zijn, deze komen uiteraard niet in het nieuws, maar dergelijke verhalen zijn niet incidenteel meer. Op bestuurlijk niveau is het soms net een kleuterklas. Het is geen aanval op jou of je bericht trouwens, maar ben wel benieuwd of je het mij als Turkse supporter wat beter kunt toelichten. Weet er namelijk niet het fijne van en ben vooral geinformeerd door diverse media..

5 juli 2016 om 08:29

Met ASW bedoel je Amsterdamse straatweg?

5 juli 2016 om 09:02

Nee, niet uitsluitend Turkije. Zo bedoelde ik het ook niet, in Italië krijgen ze dat ook voor elkaar.

5 juli 2016 om 10:18

@youmeatleti! Exact. Opvallend veel Mercedessen en Bmw's. Vind het zelf geen probleem, maar het lijkt wel of met koste wat het kost in zo'n auto moet rijden, of 'ie nu oud, nieuw, mooi of lelijk is.

En daarnaast vraag ik me dus af hoe men aan al dit geld komt? Veel kebab-zaakjes en dergelijke, prima. Maar met zoveel concurrentie en zo weinig onderscheid is het toch niet mogelijk dat er daarmee zóveel verdiend wordt? Ook de tientallen kapperszaken. Zoveel concurrentie, daar kun je toch nooit een dikke Mercedes van betalen?

WIl er niets achter zoeken eigenlijk, maar het is wel gewoon opvallend. Ben eigenlijk op zoek naar antwoord op de volgende vraag: Is er een link tussen de (status)aankopen van Turkse clubs (denk aan Van Persie (redelijk over datum), Drogba, Diego, Eto'o en alle pogingen tot bijvoorbeeld Ronaldinho) en het (naar het lijkt) altijd maar willen rijden in dure auto's en dragen van dure merken? Men geeft daar erg veel voor op, lijkt zo.

5 juli 2016 om 10:21

@loyalist Wat wil je dat ik hierop antwoord? Dat Nederland een politiek en bestuurlijk chaotisch land is? Wellicht. Dat mag jij vinden. Ik vind dat we, ondanks alle kritiek, in onze handjes mogen knijpen met ons land. Het leven kan je niet veel gemakkelijker worden gemaakt omtrent bepaalde zaken (zorg, Studie). Ja, het kan altijd makkelijker, maar dan krijg je luiheid en dat is niet goed.

Wat betreft de pedopartij; daar weet ik het fijne niet van (gelukkig), maar zij hebben zich waarschijnlijk gehouden aan bepaalde kaders om iets dergelijks te kunnen oprichten. Uiteraard zouden er ook bepaalde onderwerpen resoluut uitgesloten moeten worden, maar zoals ik zei: ik weet er het fijne niet van. Geen regelgeving is waterdicht of aansluitend bij het gevoel van de gehele bevolking, helaas.

Het lijkt alsof je vindt dat ik onzin uitkraam of in ieder geval dat je het niet met me eens bent. Waarom niet als ik vragen mag? Benieuwd naar je mening en feiten.

5 juli 2016 om 10:21

'Er is pas politieke chaos wanneer er een pedopartij opgericht mag worden.'
Gelukkig. Kunnen ze in Irak, Syrie, Somalië, Noord-Korea en Afghanistan opgelucht ademhalen. Er is geen chaos.

5 juli 2016 om 10:23

Je kunt altijd nog kiezen om in een land te gaan wonen waar volgens jou geen politieke chaos is. Ot: laat het een les voor andere spelers zijn.

5 juli 2016 om 10:23

Het is geen partij, get your facts straight. Dat je de verdediging inschiet met vergelijkingen van een ander land zegt al genoeg. Dat is het hele probleem met Turkije. Altijd maar wijzen naar anderen. Het is gewoon een chaos daar. Als je dat niet ziet ben je óf blind óf je wilt het niet zien.

5 juli 2016 om 11:12

@Will: Wat ik weet over het in "te dure" auto's rijden is dat dit vaak lease is of/en dat ze dit met een groepje betalen. En dan wisselen ze de auto met elkaar uit. Op deze manier is iedereen wel eens de bestuurder van zo'n luxe auto

5 juli 2016 om 11:13

Haha ja dat vond ik ook altijd opvallend (heb zelf ook aan de ASW gewoond). Echt elke 20 meter een kebabzaak waar altijd dezelfde vriend of neef achterin zit en die eet vaak gratis. Geen idee waar ze aan verdienen, t lijkt wel een soort witwas gebeuren ofzo.

5 juli 2016 om 11:27

Waar is er een pedopartij opgericht dan? Ik weet wel dat er een vereniging was die pedofilie goed praatte, Martijn, maar die is door de rechter ook verboden. Snap dus niet echt je punt, of ben je gewoon lekker meteen kwaad als er iets negatiefs over Turkije wordt gezegd of geschreven?

5 juli 2016 om 11:58

De Partij voor de Naastenliefde (pedopartij in de volksmond) werd een jaar of tien geleden opgericht, maar kreeg jaar in jaar uit uiteraard niet genoeg steun om te blijven bestaan en werd opgeheven na vele bedreigingen en acties om de partij te verbieden. Ik zie de partij nog vaak genoemd worden door met name Turkse en Russische mensen die graag doen alsof de Nederlandse politiek zo ongelofelijk corrupt is dat dit soort partijen worden toegejuicht, terwijl dat uiteraard niet het geval was. De partij had overigens wel connecties met de verboden vereniging Martijn.

5 juli 2016 om 13:25

Blijf jij altijd staan kijken bij die kebabzaken om te zien of die 'neef of vriend' vaak gratis eet? Of ben je gewoon van de aannames en vooroordelen?

5 juli 2016 om 18:38

@feelingood Ik zou zeggen; neem eens een kijkje hier. Haha.

@liminho Dat verklaart een hoop, haha! Soort carpooling dus. Totaal niet aan deze manier gedacht, haha.

7 juli 2016 om 16:33

Turken zijn doorgaans ondernemender. De Bazaars in Istanbul worden gezien als de eerste echte winkelcentra van de wereld (sinds 1460). Vandaar ook de vele shoarma zaken, maar ook bijvoorbeeld de eigenaar van Corendon (atilay Uslu) die, jaja, ooit begonnen was met 1 shoarmazaak, haha.

Dit zie je ook terug in cijfers van het Cbs: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2005/43/aantal-all...
Ik kan wel toegeven dat Turken sneller geneigd zijn om te gaan voor dikke auto's zodra er geld in het laatje ligt. Sommige families hebben bijvoorbeeld hele normale woningen en vervolgens een auto van 100k + voor de deur.

Dan kijk je bijvoorbeeld naar de autochtone Nederlanders en die kunnen, mits een goed inkomen, een huis hebben van 5 a 6 ton in een chique wijk, met daarbij een lullige prius voor de deur.

De prioriteiten tussen bevolkingen zijn nou eenmaal verschillende, alhoewel natuurlijk niet elke Turk een shoarma zaak heeft en een Mercedes rijdt, zoals jij doet blijken..

Vervelend. Maar als je in zo'n land voetbalt heeft dat zijn voor- en nadelen. Ze betalen goed, maar weg loyaal en betrouwbaar is het natuurlijk allemaal niet daar.. Snel wegwezen daar!

5 juli 2016 om 11:01

Loyaliteit is tegenwoordig zeldzaam in zo'n beetje elke competitie. Het probleem is dat het bestuurlijk nogal eens rommelt bij dit soort competities. In Rusland zie je het ook geregeld en ook Vitesse heeft het meegemaakt. Erg jammer, omdat een club gezichtsverlies lijdt door een paar idioten die niet weten hoe ze een club moeten runnen.

Nooit begrepen waarom Sneijder zo vroeg naar Galatasaray is gegaan. Geld kan hij overal wel verdienen en er zijn betere competities waar het weer ook vaak prima is. Kan nog steeds prima bij een Europese subtopper spelen en ik hoop ook dat hij naar Duitsland, Italie, Spanje of Engeland verkast. Haalt nu al een paar jaar niet het topniveau dat er nog steeds in zit.

Gaat heerlijk met ons bestuur. Eerst verlengen met Hamit en Sabri vervolgens gaan ze Sneijder wegpesten. Wat is next Dursun? Muslera wegpesten? Een nieuw miljoenen contract geven aan Umut,tarik,olcan,donk?

Dit is volgens mij al de 2e of 3e keer dat een club van hem af wil voordat contract afloopt. Blijkbaar verdient hij zo veel en brengt hij daar structureel (iets) te weinig voor?

5 juli 2016 om 07:42

Volgens mij heeft hij het gewoon slecht getroffen. Hij presteert wel overal. Ook nu net nog verlengt, dat is toch een duidelijk teken dat het niet aan zijn prestaties ligt?

5 juli 2016 om 07:51

Tweede keer en wederom omdat de club in de financiele problemen zit.

5 juli 2016 om 07:58

Derde keer. Bij Real Madrid waren Huntelaar, Robben, Van der Vaart en Sneijder ook ineens persona non grato of zo toen er een blik Galacticos opengetrokken werd (Kaka, Benzema, Ronaldo).

Daarom nooit naar Turkije gaan. Is altijd gezeik daar. Een corrupte competitie waar regelmatig gezeik om geld is als ze van je af willen. Of je krijgt je salaris niet of ze komen met dit soort onzin. Het is niet voor niks dat er in een competitie waar zo met geld gesmeten wordt nog steeds niet van de grond is gekomen. Er is totaal geen beleid, visie en plan. Het is lachwekkend.

5 juli 2016 om 07:53

Van Persie is daar trouwens ook al zo gelukkig. Dat Van der Wiel ook zo gek is geweest om daar te tekenen...

5 juli 2016 om 07:59

Het geld en land zijn goed. Ik zou het ook overwegen als de grote competities geen kansen bieden.

5 juli 2016 om 08:30

"daarom nooit naar Turkije gaan."

Zullen we allebei solliciteren bij Tui en kijken wie er wordt aangenomen ?

5 juli 2016 om 10:23

Verklaar je nader

5 juli 2016 om 08:03

Goed, laten we allemaal langsgaan bij Kuyt, Van Hooijdonk en vragen of deze mannen gelukkig waren in Istanbul. En dat je Van Persie opnoemt is de grootste onzin, die heeft mot met de trainer. Dan kan overal gebeuren.

5 juli 2016 om 08:46

@forza Misschien moet wesley maar naar fenerbahce gaan dan


5 juli 2016 om 08:52

@Dante

Ik zou het doen, maar ik vraag me af hoe hij dan over straat moet in instanbul.

5 juli 2016 om 09:07

Hahaha de meeste Fener fans zouden hem niet willen. En Sneijder zelf ook niet denk ik. Die is toch echt een fan van CimBom geworden.

5 juli 2016 om 09:21

Ah ok. Jammer dat hij dat kleine (in gedrag in ieder geval) clubje van istanbul heeft uitgekozen dan ..

5 juli 2016 om 10:15

Zou die gewoon moeten doen ja. Zou wel een mooie stunt zijn.

5 juli 2016 om 12:07

Dante en dat zegt een fan van Feyenoord die in Rome en Frankrijk zich idioot heeft gedragen. Welke millenial heeft een kampioenschap van Feyenoord bewust meegemaakt? Hehe. Als je Galatasaray een klein clubje noemt, moet je ff kijken wie er als laatst CL heeft gespeeld. Feyenoord of Galatasaray? Toen Feyenoord voor het laatste in CL actief was, gebruikten mensen nokia 3310 alsof ze de hedendaagse Iphone in hun bezit hebben.

5 juli 2016 om 14:29

@bkorkmaz3 Feyenoord heeft helemaal niets gedaan in rome en frankrijk. Een paar onverlaten hebben daar iets gedaan. Bovendien begrijp ik niet wat Feyenoord met dit topic te maken heeft.

En ik wist wel dat iemand zich op zn kleine dingetje getrapt zou voelen, vandaar dat ik er special "in gedrag" bij zette. Of vind jij het groots gedrag wat er in het artikel beschreven staat?

5 juli 2016 om 14:37

Wat heeft de grootte van de club hier mee te maken? Je zegt "in ieder geval", dus je sugerereert ook op andere punten waarin Galatasaray een "klein clubje" is. Hoezo haal je andere dingen erbij? Als je klappen uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren. Niet achteraf met vingertje wijzen.

5 juli 2016 om 15:07

Het kan zo klinken, maar dat betekent "in ieder geval" niet. En ook nu zit je er weer naast. Ik vroeg namelijk of je het groots gedrag vond. Verder haal ik er juist geen andere dingen (feyenoord anyone) bij. Ik ging terug naar het topic.

5 juli 2016 om 08:11

Ik voel zoveel haat in jou reactie, kan je je mening onderbouwen want ik snap niet waar jij op doelt met ''of je krijgt je salaris niet of ze komen met dit soort onzin''? Het is toch gewoon een doodnormale zaak als iemand een boete opgelegd krijgt? of krijgen de spelers in de eredivisie nooit een boete of iets dergelijks. En als het allemaal zo lachwekkend is waarom keren dit soort spelers niet terug naar de eredivisie waar wel beleid, visie en plan aanwezig is?

5 juli 2016 om 08:42

Het is natuurlijk doodnormaal om een boete van 300.000 euro per gele kaart te geven en daarnaast het verhaal rondom de doping van zijn zoon er nog bij.

5 juli 2016 om 08:47

@tamer Dat is geen haat wat je leest. Hij neemt het land gewoon niet heel serieus, zoals veel mensen hier, omdat sommige zaken minder goed geregeld zijn dan hier. En als jij deze boetes waarover gesproken wordt in dit artikel een doodnormale zaak vindt, dan spoor je echt niet!

5 juli 2016 om 08:47

Gefrustreerd? Als in NL hetzelfde betaald kan worden als in Turkije.... En boete is misschien normaal, maar 3 ton per kaart? Dat klopt van geen kant en dat zal de rest van de selectie ook niet krijgen. Jammer dat jij je laat leiden door je gala bril. En sneijder is zeker de 1e speler waar dit soort vieze spelletjes mee gespeeld worden zeker, sure. Over grappige reacties gesproken.... Je kan er zelf ook wel wat van zie ik.

5 juli 2016 om 11:00

Die zoon van Wesley Sneijder is er vroeg bij met de doping. Wordt zeker een wielrenner.

5 juli 2016 om 08:23

Hey AzAlkmaar, wel een beetje sneu voor jou dat ze blijven komen. Aanslagen of niet. Die denken ook: liever een aanslag in de buurt, dan een belastingaanslag in je brievenbus hehehehehehehe. Van der Wiel heeft ook een 'wiel' uitgevonden!

5 juli 2016 om 08:27

Co-co-co-co combo breaker!!! Hahahaha deze sla ik op als je het niet erg vind. Ontopic: Dursun wat jij doen lan? Sneijder is van te grote waarde om deze "Turk bij de ah" behandeling te krijgen. Denk dat dit nog een hele lange staartje gaat krijgen.

5 juli 2016 om 10:21

Ik vraag me af waarom az voor Jupiler spelers/matige halen? Denk je dat ze een spelers als Janssen hebben? Ik zou eerder zorgen maken over ons competitie, want we laten nauwelijks zien in europa en we hebben nog grote problemen bij de KNVB.

Kinderachtige acties van z'n grote club. Ik hoop voor Sneijder dat hij z'n transfer maakt. Alleen weet ik niet of er nog clubs zijn die dit bedrag voor een oudere speler over hebben.

Volgens mij hebben ze het contract met Sneijder alleen verlengt om winst te maken door het innen van boetes haha. Aalbers speelt het nu al slim. Hij probeert Galatasaray geen enkele mogelijkheid te bieden om Sneijder zwart te maken bij de achterban. Ben benieuwd hoe dit uitpakt, maar meestal niet in het voordeel van de speler. Hopelijk krijg Galatasaray hier een straf voor van de UEFA. Dit soort praktijken horen niet bij een Europese topclub.

Dat je dit zou doen bij een grootverdiener als Hamit, die een jaar lang op bed heeft gelegen, zou ik ergens nog wel kunnen begrijpen. Maar Sneijdertje? Die alles heeft gewonnen in Turkije, favoriet bij hun fans en bovendien ook nog behoorlijk gepresteerd in de Champion League. Dursun speelt met vuur. Straks krijgt hij een gekke menigte voor zijn deur en dan ben je de sjaak.

Er is doekoe nodig Sneijder. Als 1 van de aandeelhouders moet je je verantwoordelijkheden nemen. Gewoon 3 ton per gele kaart. Niks mis mee! Haha. Lekker hoor! Doekoe.

5 juli 2016 om 11:06

3 ton per kaart vragen is gewoon triest en zeker aan iemand die zoveel voor de club betekend heb en dan ook dat verhaal met zijn kind ik vind het diep triest

5 juli 2016 om 11:58

Tuurlijk is die 3 ton niet normaal, maar de captain Selcuk heeft ook een boete van bijna 1 miljoen euro gehad. Ik vind de bedragen absurd, maar de boodschap geniaal. Al die lamzakken moeten hun werk serieus nemen of allemaal opdonderen, inclusief Sneijder, Muslera, Selcuk Inan. Boeit me niet. Galatasaray heeft slechtere tijden meegemaakt. Kijken wie een brede rug heeft en wie de afslag neemt.

Snel weg wezen Wes....dit zijn praktijken waar de honden geen brood van lusten.

Ik overdrijf niet mocht dit werkelijk gebeuren weet ik zeker dat ze die flapoor Ozbek ziekenhuis inslaan. Je doet HELEMAAL niks goed sinds dat je bent gekozen en dan wil je ook nog eens de fans beroven van hun lieveling door hem weg te jagen terwijl je een invalide Altintop een nieuwe contract aanbiedt walgelijk. Who's next? Muslera ?!

Dit heeft allemaal te maken met de uitspraken van Sneijder, financiële malaise en Sneijder die een minder seizoen heeft gedraaid. Ik lees dat er meerdere spelers een vreemde boete hebben gekregen. Ik vind het alleen maar goed.

Wie zijn jullie om 6de te worden achter Osmanli, Konya en Basaksehir ? Miljoenen euro's verdienen, voor de grootste club van Turkije spelen en dan zo presteren ? Opkrassen..

5 juli 2016 om 08:43

Stel je voor je ouwe, je speelt de finale van de Fortis Gupa, je onderbreekt 2x een counter van Fener en krijgt beide keren geel en voorkomt dat je team verliest. Na afloop krijg je een rekening van 600 duizend thuis gestuurd. Hehehe gekke Dursun.

5 juli 2016 om 11:19

Forza

Was het maar zo een feest dat hij op heroïsche wijze gele kaarten pakte. Het is elke keer hetzelfde verhaal. Handgebaren en fack off's naar de scheidsrechter.

Galatasaray heeft het meest dramatische seizoen achter de rug. Laat ze het maar voelen.

5 juli 2016 om 11:02

Weet jij of Sneijder de enige is die die zo'n boete krijgt voor het halen van een gele kaart in de selectie? Ik weet niet veel van hoe de Turkse rechtsstaat in elkaar zit, maar anders kan Sneijder desnoods toch een rechtszaak aanspannen zelfs onder het gelijkheidsbeginsel? Daarnaast, dit is achteraf. Als Sneijder van te voren had geweten dat iedere gele kaart hem drie ton (wat een bedrag zeg) zou kosten dan zou ie er veel minder gepakt hebben. Sterker nog, als iedereen dit zou hebben zou je maar een (nog) slapper zooitje op het veld hebben staan omdat niemand het risico wil lopen op een gele kaart.

Ik snap dat ze hem weg zouden willen hebben als grootverdiener, maar waarom kan dit niet op een niet belachelijke manier, gaat het anders niet lukken? Ik vraag dit niet als kritiek, meer gewoon aangezien jij als fan er meer vanaf weet dan ik.

5 juli 2016 om 13:13

yoyoy

Nee. Meerdere spelers hebben een straf gekregen. De straffen lopen gelijk met je salaris, aangezien Sneijder de grootverdiener is en de meeste onzin kaarten heeft gepakt, loopt zijn boete hoger op.

5 juli 2016 om 18:06

Hmm, dus ze straffen alleen de kaarten die dom zijn gepakt? Zouden ze vaker moeten doen. Alsnog vind ik het niet kunnen dat ze met deze boete achteraf komen, beetje raar en heel erg uit het niets gegrepen. Dan straf direct na de wedstrijd, niet aan het eind van het seizoen een boete van twee miljoen euro. Zelfs multimiljonairs als hij voelen dit bedrag.

5 juli 2016 om 11:13

Dus als een team een seizoen ruk presteert, een speler zijn ongenoegen uitspreekt of als er financiële malaise is, dan maar boetes gaan uitdelen?

Lekkere werkomgeving zo'n angstcultuur. Ga je veel mee bereiken.

5 juli 2016 om 13:20

Twenteov

Een speler mag niet zonder autorisatie een reportage/interview geven aan een krant. Dit staat in zijn individuele contract. Dit is dus in samenspraak besloten en ondertekend, wie is hij dan om deze regels te verbreken en de consequenties(die ook gewoon zijn vastgelegd) niet te aanvaarden ?

Meneer Sneijder moet zich bezig houden met voetballen en niet met het beleid. Het is ook niet aan hem om dit openlijk te bekritiseren.

Dus angstcultuur ? Nee. Protocol, afspraken, regels.

5 juli 2016 om 14:47

gangstarr

Je stelt het nu een stuk genuanceerder dan je eerste post. Ik ken zijn contract ook niet, die consequenties (boetes) staan daar ook in? Dat zegt de tekst hierboven nl. niet.
Mocht je gelijk hebben dan is Sneijder zelf ook niet goed wijs geweest. Boetes van 3 ton per gele kaart gaan natuurlijk nergens over, dan moet je wel een behoorlijk ei zijn om zo'n contract te ondertekenen.

Sneijder geeft zijn ongezouten mening wel vaker, misschien niet altijd even slim, maar om de wantoestanden bij Galatasaray nu in zijn schoenen te schuiven vind ik gek. Mijn nichtje van 4 ziet nog dat Galatasaray hier niet zuiver handelt.
Volgens mij heeft Sneijder altijd keihard gewerkt voor Galatasaray , dat zit ook gewoon in zijn karakter. Maar toegegeven: ik volg het Turkse voetbal helemaal niet dus ik kan ernaast zitten.

5 juli 2016 om 16:03

Abi,

Sneijder is wel een van de weinigen die speelde met 100% inzet. Sneijder probeerde echt wat te doen. Hij heeft meer gedaan dan de zogenaamde "evlatlar" (vertaling: zonen).

Wij flippen als een gek als Umut open goal mist en als Semih Kaya zijn man niet dekt. Wij flippen als fan. Kan je dan begrijpen dat Wesley ook gek wordt, omdat hij onderdeel uitmaakt van het elftal? Omdat hij een aanvoerder is? Iedereen uit zijn woede op en andere manier. Fatih Terim vloekt, Conte schopt de bal weg en Yilmaz Vural rent het veld in. En Wesley? Wesley maakt onnodige overtredingen en krijgt geel. Dat hij zonder toestemming een interview houdt vind ik verder ook niet goed.

Als ik weer zo'n verhaal lees iver Sneijder kan ik me alleen maar bedenken:
Waarom is Wesley Sneijder hier nu weer bij betrokken oftewel..zou het ook niet een keertje aan Wesley Sneijder zelf liggen??

Bij Inter is hij ook al op zo'n flauwe manier weggegaan. Hij treft het wel. Ook al heeft hij natuurlijk zelf gekozen voor een turbulente club als Galatasaray.

Dan is die Jan Olde Riekerink dus ook gewoon een stroman.
Geen ruggegraat niets.
Lambal 1ste klas, net als de rest van dat bestuur mits deze berichtgeving klopt.

Een belachelijke boete natuurlijk. Het lijkt mij dat Sneijder een goede zaak heeft want ik kan me niet voorstellen dat het vooraf was afgesproken dat ter een boete van € 300.000,00 per gele kaart wordt gegeven...

Ik werk als jurist bij de arbitragecommissie van een grote sportbond, ik schat dat 30-40 van alle zaken die ik tegenkom (dit gaat over heel Europa, inc. Rusland en landen als Kazachstan) betrekking heeft op een geschil met een Turske club die een speler wegpest, salaris niet uitbetaalt, beloftes over huisvesting niet nakomt, etc, etc. Turkije heeft een bijzonder liberale kijk op sportcontracten, zullen we maar zeggen.

Dit is schandalig!
Hoe durven ze hun beste speler zo te behandelen!
Hij heeft zo veel gedaan voor Galatasaray wn wat krijg je terug? Stank voor dank!
Een boete voor gele kaarten van 3 ton!
Sneijder gaat dit nooit doen!
Hij snijdt zichzelf er wel uit!

Zulke acties kan je alleen verwachten van clubs uit dat soort landen! Mafkezen!

snel wegwezen... misschien de hereniging met het jongere broertje wat ie al zijn hele carriere ooit nog eens zegt te willen ("in 1 team spelen met Rodney"?

zou ik niet vervelend vinden... Wesley in een Utrecht shirtje :D zou alleen wel ten kosten gaan misschien van Ramselaar (al kan deze natuurlijk ook RCM spelen zodat wesley op 10 kan...

ik zie het al voor me... op deze manier... (zie opstelling)

Met R. Sneijder op de bank aangezien hij de zelfde positie heeft als zn broer en W. Janssen, nu nog aanvoerder, zal dan kind van de rekening worden...

Ruiter
Klaiber
vd Maarel
Letschert
Hardeveld
Strieder
Ramselaar
Ayoub
W. Sneijder
Barazite
Haller

7.5 milj valt best mee, leuke speler die zeker nog wat kan voor welke club dan ook.

Wat triest zeg van Galatasaray

Kun je nagaan hoe het zit met de financiële toestand van galatasaray 😂

5 juli 2016 om 12:01

Ken jij het verhaal van de overstekende geiten? Iets met, kijk hoe vies je achterwerk is.... En geeft de andere geit antwoord; heb je je eigen achterwerk weleens gezien.....

Apart land en liga is het toch. Van corrupte, tot wanbetaling, oplichting, vriendjespolitiek en soms zelfs bedreiging. Ik zou er echt niet willen spelen hoor!

Wes wie? Sorry, vergane glorie

300.000 per kaart

Wees blij dat Nigel de Jong nooit naar Turkije is gegaan, en Joey vd Berg gaat nu zeker niet in Turkije meer tekenen :P

Dat land en de clubs zijn zo corrupt als maar zijn kan, dat wordt keer op keer bewezen.
Dat je daar gaat voetballen voor geld kan de enige reden zijn, of je moet er geboren zijn.
Dan moet je dit rare gedrag incalculeren.

5 juli 2016 om 11:18

Welke clubs zijn corrupt verklaar je nader

5 juli 2016 om 11:23

Nou de club van Sneijder want welke club geeft een speler nou boetes voor gele kaarten ze denken zeker dan hebben we al vast 2 miljoen of jij moet dot normale gang van zaken vinden .

5 juli 2016 om 11:31

Jij leest nooit kranten? Er zijn de afgelopen jaren vele publicaties over geweest.
Jij doet al hetzelfde? Als ik het niet zie, dan is het er niet?

5 juli 2016 om 11:36

Wat is hier corrupt aan? Haha denk je nou egt dat ze dat doen 300.000 per gele kaart vragen.? Zijn alleen maar pesterijen van de voorzitter die er een puinhoop van maakt niemand neemt hem meer sirieus.

5 juli 2016 om 11:38

Noem maar op welke clubs ? Van welke kranten heb jij het over?

5 juli 2016 om 13:22

Sloep01

In Nederland moet je ook gewoon boetes betalen als je een kaart krijgt.

waarom haalt ajax hem niet geld genoeg in kas en een mooi leider

Wes heeft zich dan wel aangeboden bij Inter en AC Milan maar eerlijk gezegd zou ik best in de PL willen zien. Misschien een hereniging met Mourinho en Zlatan bij Man Utd?? Of misschien een goeie voor Koeman's Everton?? Of bij Spurs vind ik hem ook wel passen al ben ik voor Arsenal maar daar past Wes dan weer niet vind ik.

Lekker naar AC Milan verkassen vent. Je tijd bij Gala is geweest, beter naar een club waar je nog kan shinen in de nadagen van je carriere. En waar anders dan in de stad waar je de beste periode van je carriere hebt gekend, Milaan!

5 juli 2016 om 12:57

Als geboren fan van gasaray schaam ik me hoe ze met grote spelers omgaan. Dat deden ze volgens mij ook met hakan sukur en bulent korkmaz. Wesley heeft zijn waarde voor gasaray bewezen. Bij het bestuur van gasaray zitten geen mensen maar geldwolven.

Als dit klopt wat ik nu lees dan is het echt triest hoe de club met hun speler (s) omgaat. Dit soort praktijken word niemand gelukkig van alleen maar gezeik en teleurstellingen.

Echt wat een belachelijke beslissing van het bestuur!! De zoveelste al! Ik heb echt nog nooit zo'n koppige en achterlijke stel bestuursleden als die van ons gezien. Het lijkt alsof ze zich uitsloven om elke keer Galatasaray zwakker te maken, ik kom echt woorden tekort.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren