Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Courtois boos op Wilmots: ‘Ik wil niet alles kapot maken’

Laatste update:

Thibaut Courtois droomde ervan ten koste van Wales de halve finale van het EK 2016 te bereiken, maar België werd vrijdagavond snoeihard geëlimineerd. Het kwam in Lille nog wel op een 0-1 voorsprong via Radja Nainggolan, maar daarna ging het alsnog mis en won Wales met 3-1. Courtois baalde daar behoorlijk van en laakte de tactiek van België.

/

Na afloop verscheen Courtois voor de camera van de Belgische televisie en uitte hij zijn ongenoegen over de verloren kwartfinale. “Het was net als tegen Italië. Dezelfde tactiek, hetzelfde probleem”, mopperde de keeper, verwijzend naar de 0-2 nederlaag in de eerste wedstrijd van dit toernooi van zijn team. “We zijn genadeloos afgestraft door een ploeg met minder kwaliteiten.”

Voordat hij de media te woord stond, had Courtois intern al zijn beklag gedaan. “Ik wil niet alles kapot maken, ik heb binnen mijn zegje gedaan tegen de mensen die dat moeten weten. Ik ben heel teleurgesteld. Ik heb een keer de finale van de Champions League verloren, maar dit is nog erger. We hadden een mooie kans om de finale te halen, maar zijn nu verslagen door Wales”, aldus Courtois.

De tactiek van Marc Wilmots klopte niet tegen Wales

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schitterende reactie, Courtois neemt nooit een blad voor de mond, maar we zijn er vet mee op dit moment. Een enorme kans weggegooid door geluk met de tabel, een kans die niet snel weer voorbij komt. Bedankt Wilmots.

2 juli 2016 om 00:03

Hij is de laatste die moet praten, op belangrijke momenten de ballen doorgelaten. Vervelend manneke is dit, hij had voor de wedstrijd bij de coach moeten piepen. Slechte tactiek of niet, dan nog moet dit België qua kwaliteit gewoon winnen van Wales. De reden dat dit Belgische elftal niets voorstelt is A omdat het geen team is, en B de Bruyne en Hazard, de spelers waarvan ze het moeten hebben 2 lieverdjes zijn die totaal geen gif hebben. Op dit niveau heb je gif, wilskracht en karakter nodig, iets dat compleet ontbreekt bij het Belgische team. Zal nooit iets worden.

2 juli 2016 om 00:14

Dus jij vind dat hij die ballen had moeten hebben? Tuurlijk waa de tactiek bagger. En als je met 2-1 achter staat en je wisselt je spits voor een spits tja dan denk ik dat je de biezen moet pakken.

2 juli 2016 om 00:26

Ik vind dat hij niet na een wedstrijd moet zeuren. Had hij het vooraf moeten aangeven bij de coach. Nu stelt hij zich op alsof hij alles perfect gedaan heeft.

2 juli 2016 om 00:49

@marcossss onzin. Hij stelt zicch niet op als iemand die alles perfect heeft gedaan maar als iemand die teleurgeteld is en alle reden heeft om dat te uiten na zo'n nederlaag. Iemand als Courtois weet hoe belangrijk het groepsproces is, de geloofwaardigheid van de coach in twijfel trekken tijdens een toernooi werkt daarmee averechts.

Je geeft zelf al aan dat je hem een vervelend mannetje vind dus dat is dan wel de reden vamn deze onjuiste analyse.

2 juli 2016 om 01:04

Het heeft niks te maken dat ze lieverdjes zijn. De bruyne en hazard waren gewoon niet goed.
De bruyne zijn mentaliteit is echt wel goed. Een echte prof die leeft voor zijn sport.
Maar er zijn al zoveel dingen die mis zijn nog voor alles goed en wel begon.
Hazard kapitein maken, die jongen is geen leider. Die magische nummer 10 zoals zijn idolen. Welja, die nummer 10 moet je verdienen en dat doet hij niet. Te laks, te gemakzuchtig. Een fantastische voetballer, maar op dagen zoals vandaag wanneer hij er echt moet staan gebeurd het weer niet..
De individuele klasse heeft het met enkele flitsen steeds kunnen redden en dat kon niet blijven duren. Tegen wales was het zo ver..

Wilmots moet nu de eer aan zich houden. En hopelijk maken de kranten daarna ook eens werk om de hele bond aan te pakken.
Al wat fout gaat kan je niet op 1 pagina schrijven. Hoog tijd om de problemen bij de wortel aan te pakken.

2 juli 2016 om 06:34

Hij heeft na de westrijd tegen Italië toch hetzelfde aangegeven. Verder was hij de enige die constant is met volgens nu in 1 doelpunt tegen waar hij iets aan kon doen.

2 juli 2016 om 13:35

Vooraf weet hij toch ook wat de coach van plan is en hoe hij zou gaan wisselen. Bijvoorbeeld Fellaini voor Carrasco. Daar begon het mee. Schandalig.

2 juli 2016 om 19:00

Bij welke doelpunten had Courtois dan 'schuld'?

2 juli 2016 om 00:06

Ik vind dat zo makkelijk he om Wilmots hier de schuld van te geven. Natuurlijk is hij geen tactisch meesterbrein maar is de coach van Wales dat wel soms? Belgie heeft gewoon verloren op mentaliteit en spirit, op iedere positie heeft Belgie een betere speler (op Bale en misschien Ramsey na). Belgie moet met Bassie en Adriaan als assistent coach nog van Wales winnen, kom op man.

2 juli 2016 om 00:09

De mentaliteit zat wel goed bij België. Er zit gewoon geen plan achter. Je kan dat makkelijk scoren vinden, maar het is de waarheid...

2 juli 2016 om 00:26

De bruyne op rechtsbuiten ALWEER ligt toch echt aan wilmots owja en lombaerts..?

2 juli 2016 om 00:47

Nou ik heb vandaag na het eerste kwartier geen mentaliteit meer gezien bij die Belgen. Als je ziet hoe men een voorzet gaf!!! Zo lichtvoetig. Totaal niet met een intentie van deze voorzet/pass zal aankomen. Nee echt jammer.

2 juli 2016 om 00:54

Vind dat als je zegt dat de coach van wales geen meesterbrein is. Je hem wel te kort schiet. Se hebben een sterke kwalificatie achter de rug, zijn groepswinnaar geworden in de poule en zijn een zeer stabiele ploeg.

2 juli 2016 om 01:16

Tmuller, reageer je ook zo als blind weer eens wordt afgebrand? Of ligt het dan ook gewoon aan de spelers. Ik ben het met je eens dat de spelers het uiteindelijk moeten doen, maar het begint toch echt met het tactische gedeelte. En in dat tactische gedeelte faalt Wilmots kei en kei hard! Wanneer de spelers voelen dat de tactiek klopt komt het vertrouwen vanzelf. Wanneer dat niet zo is zie je wat je vanavond en ook eerder al gezien hebt.

2 juli 2016 om 01:19

Ik ben het niet met je eens Bon Jovi. Ik ben het met Tmuller eens en als je niet ziet dat er te weinig spirit en mentaliteit in deze ploeg zit nou dan zal Belgie nooit kampioen worden als de overige Belgen er ook zo tegen aan kijken.
Natuurlijk Wilmots is geen meesterbrein en onderdeel van de malaise maar dat is niet de enige reden waarom dit Belgie gefaald heeft.....echt niet

2 juli 2016 om 09:32

Er is nog een verschil tussen geen tactisch meesterbrein zijn (zoals het merendeel van de coaches eigenlijk) en helemaal niets op vlak van tactiek brengen. En in die laatste categorie valt Wilmots blijkbaar. Of hoe kan je het anders verklaren dat er tot en met de voorlaatste training nog geen seconde tactisch getraind werd afgelopen week? De spelers zeiden het zelf woensdagavond. Misschien is er donderdag dan nog wel even tactisch gewerkt (hoewel, zou het?) maar daarmee redt je het toch niet op dit niveau? Nee, tactiek is maar tactiek, dat weet ik ook wel, maar er is een ondergrens, ook op dat vlak.

2 juli 2016 om 11:01

Toss
Niet de enige, wel de voornaamste.

2 juli 2016 om 15:21

Natuurlijk, ik ben het totaal met je eens dat Wilmots niet de man is die Belgie moet leiden. Maar ik bedoelde dat de coach van Wales heeft bijvoorbeeld ook weinig heeft gepresteerd tot het EK van nu dan. De tactiek is natuurlijk heel belangrijk, maar tegen een land als Wales moet je gewoon altijd winnen. In de top wedstrijden beslissen de coaches wedstrijden, niet in deze wedstrijden. De Belgische spelers hebben gefaald, net zoals Wilmots. Alleen om hem alleen de schuld hiervan te geven, gaat mij te ver.

2 juli 2016 om 01:39

Haha schitterend? Als Courtois zo'n held was had ie het initiatief voor de wedstrijd genomen en had ie de spelers zelf bijeen geroepen dat ze het op het veld toch wel eventjes anders zouden gaan doen. Als de coach een dwaas is, dan moet je als kwalitatief goede selectie zelf het heft maar in de hand nemen, niet achteraf zo zielig janken.

2 juli 2016 om 08:49

Het was tactisch misschien niet handig maar, het ligt ook aan de spelers waar was Hazard dan Bale en Ramsey stonden wel op bij Wales met hun acties. Jammer belgen volgende keer beter

Makkelijk om het allemaal op het tactiek en de bondscoach af te schuiven, de spelers moeten het op het veld laten zien. Maar dat Courtois 0,0 zelfreflectie heeft was al langer dan vandaag duidelijk.

1 juli 2016 om 23:55

Was met afstand de beste van de Belgen vandaag.

1 juli 2016 om 23:56

Zwets, met deze redenering kan een trainer nooit falen.

1 juli 2016 om 23:56

Wat moeten spelers laten zien als ze niks te horen krijgen. Op Sporza kwam ook al naar voren dat plan A leunen op kwaliteiten van spelers is. Dat is geen plan, kom op zeg. Wilmots is gewoon een prutser als het aankomt op tactiek. Erg zonde, al zijn de credits naar Wales toe zeker ook op zn plaats.

2 juli 2016 om 00:00

Wilmots zijn 'plan' is om de spelers in balbezit totale vrijheid te geven, lachwekkend natuurlijk. Als het niet loopt, moet je op automatismen kunnen terugvallen.

Uiteraard wel complimenten aan Wales. Fenomenale teamgeest.

1 juli 2016 om 23:57

Hoezo? Prima gekeept toch?

1 juli 2016 om 23:57

Man, Simeone maakt dit België Europees kampioen. Maar goed, wat verwachten we van een trainertje dat faalde bij Stvv? Er zit geen plan achter, de spelers weten niet wat te doen in balbezit noch balverlies, je ziet geen automatismen terug zoals bij het individueel minder getalenteerde maar tactisch wel ijzersterke Italië.

Oké, hij werd vandaag niet geholpen door alle blessures achterin maar dat is geen excuus.

2 juli 2016 om 02:40

Wilmots out .. Van Gaal In ?

2 juli 2016 om 09:34

Nee bedankt, dat hoeft nu ook weer niet!

1 juli 2016 om 23:58

Het is terechte kritiek.
Ga jij die wissel van Carasco maar eens uitleggen dan.

Dat België niet goed speelde ligt meer aan de tactiek van de trainer, precies zoals tegen Italie, niet van eigen kracht uitgaan,

2 juli 2016 om 00:00

Dat is zeker makkelijk. Maar als je dat nog steeds onterecht vind na de afgelopen 4 jaar heb je niet gevolgd beste kerel

2 juli 2016 om 00:30

Beste kerel, waar zeg ik dat de kritiek op Wilmots onterecht is? Wat ik zeg is dat het niet alleen aan de bondscoach ligt maar ook aan de spelers. Als het er echt op aan komt staan die zogenaamde vedettes van België er niet. Dan moeten ze ook niet roepen dat ze kwalitatief zo goed zijn.

2 juli 2016 om 00:37

Nou pas op. Ik vond Courtois wederom uitstekend vandaag. Ook Hazard deed wat ie kon vond ik. Heeft ook defensief enorm hard gewerkt, ging zelfs in de laatste 10 minuten als laagste man een counter van Wales afstoppen. Ik vond de vedettes niet zo slecht vandaag. De Bruyne wel maar die is al het hele tornooi in een slechte vorm en hield dus ook weer wijselijk zijn mond

2 juli 2016 om 01:14

Ik vond zowel hazard als de bruyne niet goed. En dat zijn toch diegene waar het van moet komen.
Van carrasco had ik ook zulke hoge verwachtingen en die viel ook serieus tegen.
Iedereen zou deze 3 er op zetten, als de spelers het niet doen kan je er als coach op een bepaald moment ook niet meer aan doen. Ik ga wilmots niet verdedigen, want ik wou hem na het wk al weg. Maar zoals het tornooi nu liep lag de halve finale plaats maar 1 wedstrijd meer van ons.
Zelfs zonder duidelijke tactiek moest en kon er gewonnen worden, zoals bvb tegen hongarije.
Hazard wou lukaku ook bijna niet aanspelen, ik zou eerder batshuayi kiezen als eerste spits, maar lukaku valt niks te verwijten als hij te weinig aangespeeld wordt.
Als team had het natuurlijk al lang veel beter gemoeten.
Maar je bent ook maar zo sterk als wat je tegenstander je toelaat.

2 juli 2016 om 07:57

Een bondscoach moet ook dat kunnen, met een hele staf moeten toppers zowel fysiek als mentaal goed voorbereid worden en kunnen uitblinken. Dat doe je niet door de Bruyne vast te zetten op een positie die hem minder ligt. PS vind Wilmots maar een arrogante kwal

2 juli 2016 om 00:33

Zelfreflectie? Als hij er niet stond lag Belgie er al eerder uit

2 juli 2016 om 12:59

Aze/Che: eens Courtois keept absoluut niet sterk en ook bij Chelsea geen sterk seizoen achter de rug. Hand in eigen boezem steken.

2 juli 2016 om 13:36

Was een van de betere vandaag. Die goals kon hij absoluut niks tegen doen.

Wilmots wordt toch ook door iedereen gedegradeerd tot tactisch onbenul. Wat ook volkomen terecht is in mijn ogen. Het team speelt totaal inspiratieloos. Ik hoop voor de Belgen dat het aan de coaching ligt, anders zijn het gewoon een stel bij elkaar geraapte echo's.

1 juli 2016 om 23:55

Ego's*

De spelers hadden al veel eerder hun bek moeten opentrekken, eigenlijk al na het WK. Wilmots is één van de grootste redenen dat we vandaag weer gefaald hebben. (zeker niet de enige uiteraard,de spelers moeten ook is voor de spiegel gaan staan)

Laten we hopen dat ie nu eindelijk opstapt en dat we een trainer krijgen die ons landje, met toch wel heel wat talent, wel aan de praat krijgt.

2 juli 2016 om 00:07

Welke spelers, wat bedoel je met in de spiegel kijken? Ik zag geen gebrek aan inzet mocht je daar op doelen. Als je doelt op lompe, statische bizon Lukaku of kippen zonder kop Lukaku (jordan) en Denayer, kom je automatisch bij Wilmots uit. Hij stelt ze immers op.

Dat zijn zwakke plekken in het elftal, keer op keer the weakest link maar je kan ze toch niet kwalijk nemen dat ze geen Messi zijn? Het is Wilmots zijn schuld dat ze spelen.

Hij moet Batshuayi opstellen, Lombaerts altijd meenemen, de ervaring van Ciman boven Denayer kiezen, Fellaini verbannen...achteraf is het makkelijk praten, dat weet ik, maar dit zei ik ook al vooraf.

2 juli 2016 om 00:24

Ok, ik geef toe dat ik misschien nog vrij mild ben geweest in mijn reactie en ik geef je voor het grootste gedeelte gelijk hebt ook. Een goeie trainer zal al een groot verschil maken.

Hopelijk eentje die Lukaku nooit meer oproept, is niet eens goed genoeg voor de Belgische top, laat staan voor België.

Maar voor het overige mis ik toch echt wel de inzet die landen als Ijsland, Wales en Italië wel hebben hoor. Dat ligt uiteraard ook aan Wilmots, maar dit kun je de spelers ook voor een deel verwijten. Het begint al bij het volkslied: slecht 1/3 zingt ook effectief mee, zijn dit nu voetballers die met volle trots voor ons land spelen?

2 juli 2016 om 00:40

Goh, wat die landen missen in kwaliteit proberen ze goed te maken met een defensieve organisatie en mentaliteit maar het is geen toeval dat je Ijsland, Wales en Italië noemt.

Die gooien zich voor elke bal en zo, en dat is schitterend, maar het is niet omdat het individueel superieure en dominante elftal dat niet doet dat de mentaliteit verkeerd zit. Ze hebben gevochten en geprobeerd op hun manier.

Als je echt wil vechten op een gelijkaardige manier, dan roep je maar Jelle van Damme, Glenn Verbauwhede of Laurent Depoitre op. Bij Frankrijk, Duitsland of Spanje zie je ook geen elftal vol waterdragers zoals Medley, dat zit niet in Iniesta, Özil of Hazard maar uiteindelijk moet onze superieure individuele kwaliteit de doorslag geven en dat was onder een degelijke trainer ook gebeurd.

Onder een Preud'homme, Vanhaezebrouck, Mourinho..

2 juli 2016 om 01:15

Lekker makelijk afschuiven op de verdedigers. Lekker scoren zo of niet. Ook haal je spelers erbij die er totaal niet bij zijn. Je hebt geen benul wat je zegt. Je moet roeien met de riemen die je hebt. En dat mis ik in je comment's. Het Belgische aanvallers en middenvelders werden overklast door twee Welshman Allan en Wilshare punt

2 juli 2016 om 01:16

Edit
Ik reageer op @ Bon jovi

2 juli 2016 om 01:22

Nu je namen noemt.
Tijdens de match belgie noorwegen was er een interview met trond sollied. Die sloeg de nagel op de kop.
Ik ben geen brugge fan, maar voor deze man kan ik alleen maar respect hebben. Bij brugge toch mooie dingen gedaan.
Kan een team maken. Tactisch top. Wil mooi en aanvallend voetbal spelen.En ook betaalbaar veronderstel ik.

2 juli 2016 om 02:52

Watte?

2 juli 2016 om 06:04

Bon Jovi, je schuift echt te gemakkelijk alle schuld op Wilmots. Alsof hij de enige is die alles kapot heeft gemaakt.
Als je het dan toch over schuld hebt. Het is toch echt Vermaelen die 2 gele kaarten heeft gehad en daardoor geschorst is waardoor Wilmots een andere speler in de basis moest plaatsen. Tja dat dit dan weer iemand anders had moeten zijn in jouw ogen, dat zal wel....maar goed het is maar wie je de schuld wil geven en hoe je naar zaken wil kijken.
Ik snap dat je nu emotioneel bent maar mischien moet je dan ook even wachten met plaatsen van reacties en wijzen met de vinger naar een schuldige.

2 juli 2016 om 08:35

?????
Jaaa

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar zag op livescore dat Wilmots in de rust Carasco eruit haalt voor Ferlaini bij een 1-1 ruststand. Daar begrijp ik niet zoveel van.

2 juli 2016 om 00:00

Niemand niet. Een kronkel in Wilmots zijn brein denk ik.

2 juli 2016 om 04:40

Ik vond persoonlijk de wissel van Fellaini voor Carrasco nieteens Wilmots' slechtste zet. Carrasco was erg weinig gevaarlijk, en met fellaini breng je een kopsterke speler binnen de lijnen, die België een beetje aav het einde maakt

2 juli 2016 om 07:59

Met de individuele kwaliteiten van de Belgen hoor je niet met een Felaini op die manier te spelen.

2 juli 2016 om 19:04

Kopbalsterk ok, maar met bijvoorbeeld Dembélé heb je meer balvastheid. Fellaini inbrengen speelt in de kaart van Wales. Gegokt en verloren.

2 juli 2016 om 00:09

Begreep daar ook niks van. Carrasco deed het best aardig snap ook niet waarom hij zon lage beoordeling krijgt. Maar hoe dan ook sloeg het nergens op om weer terug te vallen op dezelfde tactiek als tegen Italie. Het was gewoon vragen om ellende die wissel!

2 juli 2016 om 01:30

Doet me denken aan het EK 2004 dat advocaat Robben eruit haalde die toen goed speelde voor Bosvelt

2 juli 2016 om 15:33

Ja daar deed het mij ook aan denken. Dit is zelfs nog een tikkie erger, omdat dit direct uitschakeling als gevolg heeft.

Hopelijk heeft heel de wereld nu wel door wat voor een nietsnut Wilmots is, net zoals die Hodgson. Je spelers lekker laten voetballen kan niet op professioneel niveau. Daar moet je stap voor stap een plan hebben hoe je gaat opbouwen en aanvallen, zodat je team automatismes kan bouwen. Trainers als Guardiola, Conte en Tuchel begrijpen dit wel.

2 juli 2016 om 08:01

Hiddink deed niet veel anders met Korea en Rusland.

2 juli 2016 om 09:52

Totaal niet waar! Die Koreanen wisten elk moment van de wedstrijd exact waar ze moesten lopen en wat ze moesten doen. Dat was een machine die al maanden op trainingskamp gedrild was.

2 juli 2016 om 10:28

Er kan veel veranderen in 10 jaar tijd

Wilmots heeft natuurlijk te maken met Denayer en Lukaku die beiden dramatisch waren. Toch vindt ik dat een bondscoach voor de rust had moeten zien dat de ruimte achter Denayer constant werd belopen door Ramsey. Daar had hij op in moeten in spelen. Hij brengt een extra middenvelder in die eigenlijk alleen op Allen en Ledley speelde.

Ramsey had alle ruimte en werd geen strobreed in de weg gelegd om te voetballen.
Ik vind het schrijnend dat hij Fellaini in brengt die op dat moment absoluut niet nodig was.
Fellaini kun je inbrengen in de laatste paar minuten om wat te forceren. Het lijkt mij niet meer dan logisch dan dat Wilmots zijn verantwoordelijkheid pakt en zelf op stapt

1 juli 2016 om 23:59

Wilmots heeft te maken met Denayer en Lukaku die beide dramatisch waren. Hij roept ze zelf op. Hij had gewoon de gok met Lombaerts moeten nemen. Brok ervaring erbij in de achterhoede als die zou kunnen spelen.

Ben je nu te laat mee Courtois, is makkelijk scoren na de wedstrijd. Dit had je voor de wedstrijd moeten doen, nu kan je er niets meer aan veranderen.

2 juli 2016 om 00:04

Hij zei hetzelfde na de wedstrijd tegen Italie, dus dat was zeker voor deze wedstrijd..

2 juli 2016 om 00:33

@janwander

Maar als hij dat na de wedstrijd tegen Italie al geconstateerd heeft, waarom heeft hij dan bij de wedstrijdbespreking niet ingegrepen met de grotere jongens?

2 juli 2016 om 09:53

Omdat er geen serieuze wedstrijdbespreking is geweest! En dat verzin ik niet hè...

2 juli 2016 om 00:30

En zelf houd hij ook geen pepernoot tegen.

2 juli 2016 om 01:03

Heeft hij ook gedaan na de wedstrijd tegen Italië! Ze hebben zelfs een vergadering gehad onder de spelers. En als nu ook al naar boven komt dat ze het Spel van Wales helemaal niet tactisch besproken hebben zegt dit genoeg. Wilmots moet vervangen worden. Misschien een goede psycholoog, maar 0,0 verstand van voetbal. De staf trekt ook op niks. Zelfs Wales heeft een vele grotere staf dan België!

Ik snap hem helemaal.
Ook goed dat er iemand een mening heeft binnen die selectie.
Het is dan ook onbegrijpelijk dat Witsel erin staat en over Fellaini zal ik het niet eens hebben.

Maar de onervaren verdediging heeft ze genekt.

Belgen, ik had t jullie serieus gegund, maar ik heb eerlijk gezegd nu echt t gevoel van; t wordt nooit wat met jullie op voetbalgebied.

2 juli 2016 om 00:06

Met een goede coach wel denk ik persoonlijk. Alleen hebben wij geen topcoaches in België. op dat vlak kunnen we heel erg jaloers zijn op Nederland. Zou graag een Van Gaal of Advocaat of zelfs Hiddink als bondscoach zien bij ons

2 juli 2016 om 00:12

Ik vind preudhomme wel een goede coach, potentiële topcoach. Tactisch sterk en redelijk beheerst (althans zo heb ik hem bij Twente gezien). Misschien is hij wel een goede optie.

2 juli 2016 om 00:19

Dat klopt ja, ik heb lang op MPH gehoopt. maar hij twijfelde laatst over zijn toekomst en heeft uiteindelijk bekend gemaakt bij Brugge aan te blijven. Gemiste kans

2 juli 2016 om 00:44

Real8madrid, afblijven vriend, MPH is a brugesboy

2 juli 2016 om 01:33

Huh, Advocaat? Nadat hij jullie zo in de kou heeft laten staan..

2 juli 2016 om 01:54

Advocaat is al eens bondscoach geweest. Uiteindelijk is het een samenspel tussen spelers en coach, blijkbaar kan deze zogenaamde topgeneratie zelf ookniet genoeg brengen. Denk je dat een topper als Zlatan, Ronaldo, Cruijff etc het laten gebeuren als ze de coach een enorme mafketel vinden? Dan doe je gewoon net alsof je luistert en spreek je met de spelers waarmee je speelt onderling wel even af hoe het varkentje gewassen zal worden.

Samen met Hodgson de grootste koekenbakker op het EK. Wissels kloppen niet, zit weinig idee achter het spel. Maar ben er bij België totaal niet rouwig om. Ik vind Nainggolan en Fellaini echt vreselijke spelers die gemene en lompe overtredingen maken. Nee doe me dan maar de passie van Wales en de klasse van Bale.

Met de kwaliteit die België heeft had het Wales opzij moeten zetten. Ja, Wales heeft Ramsey en Bales en een uitstekende wedstrijd-instelling. Maar met de juiste tactiek en mentaliteit had België niet al teveel problemen met ze moeten hebben.

Wilmots is geen coach die beseft dat je met één van de meest talentvolle selecties die België ooit had met lef en gogme moet spelen. Als de Rode Duivels in 2018 de halve finale willen halen wordt het dus tijd voor een andere coach.

Hij is gewoon erg nuchter.
Weet heel goed wat de problemen zijn en daarom wilt hij dat Wilmots weggaat.

Het is lekker makkelijk om de trainer van alles de schuld te geven . Wanneer heeft Belgie voor het laats van een echt goede ploeg gewonnen ?? Als Oranje zo een wedstrijd zou verliezen worden ze met de grond gelijk gemaakt . Mischien is dit Belgie niet zo geweldig als iedereen denkt??

2 juli 2016 om 00:07

Makkelijk om de trainer de schuld te geven? kijk jij soms naar Belgie? Elke wedstrijd die gewonnen wordt is vanwege de kwaliteiten van de spelers. Elke wedstrijd die verloren wordt is vanwege een belachelijk slechte tactiek van de coach. Gewoon terecht

De Belgen hebben met Hazard en de Bruyne echt twee toppers, maar te lang lopen te veel spelers naast hun schoenen. Wales heeft in de kwalificatie van de Belgen gewonnen en ook gelijk gespeeld. Was dat geen waarschuwing? Dat Vertonghen en waarschijnlijk Kompany en Vermaeln gemist werden is zeker iets waar we rekening mee moeten houden, maar aanvallend hebben de rode duivels geen topspits. Wilmots zal vertrekken, maar zelfs met een betere trainer zijn landen als Duitsland, Spanje, en Frankrijk verder. Ik zou ook Argentinië en misschien zelfs Chili of Columbia noemen.

2 juli 2016 om 00:10

Die hebben we wel hoor. In dit systeem en met deze spelers om hem heen kan Batshuayi een topspits zijn. Maar Wilmots houdt vast aan Lukaku

Dit moest hij zeggen voor de wedstrijd tegen Wilmots! Net wat Jan zegt.

2 juli 2016 om 00:23

Jan Mulder is dan ook geen goede analist maar iemand die voor een grappige noot en discussie zorgt. Wat hij zegt slazt meestal nergens op.

Hoe ga je dit nou voor de wedstrijd vertellen? Als het dan misloopt, word je zelf als schuldige aangewezen omdat je de tent dan in brand hebt gestoken, de rust verstoord, en je vliegt haast zeker naar de bank.

En de resultaten waren altijd goed dus dan kan je dit niet maken, dan heb je weinig te vertellen. De bond kon hem ook moeilijk ontslaan door de financieel dieprode cijfers, zijn ontslagpremie ophoesten zagen ze echt niet zitten. Maar zo'n Courtois die al onder Simeone en Mourinho trainde ziet natuurlijk al lang wat er mis loopt.

2 juli 2016 om 00:30

Als je topvoetballer bent, moet je spreken! Niet alleen achteraf. De Bruyne ook trouwens.

" de tactiek tegen Wales klopte niet"
Nee geen wonder! Detactieken van Wilmots kloppen nooit!

Het ligt weer aan de coach niet aan de overschatte Hazard en De Bruyne die hard faalde bij en eerst serieuze test...

Belachelijk hoe bij sporza en door de spelers de schuld volledig bij Wilmots wordt gelegd. Ze hebben er zelf ook niks van gebakken, het is niet alleen zijn schuld.

2 juli 2016 om 19:07

De coach is uiteraard de eindverantwoordelijke, ja.

We kunnen ook concluderen dat Hazard Europese subtop is! Tegen Hongarije laat hij het zijn, maar als hij er moet staan..

2 juli 2016 om 01:32

Ik zou me meer zorgen maken over de man van 80 miljoen, Kevin de Bruyne, die echt niks goed heeft gedaan dit toernooi. Hazard heeft de meeste assists van dit EK gescoord, en ook vandaag was hij nog 1 vd betere (wellicht minder slechte is een betere bewoording).

Maar een speler op basis van 1 wedstrijd afdoen als subtop is wel wat makkelijk. Ronaldo was gister bijvoorbeeld ook beroerd, niets beter dan hazard vandaag. Is hij dan ook subtop? Ook hij heeft maar 1 wedstrijd goed gespeeld, en verrassing: ook tegen Hongarije. Beetje kort door de bocht beredeneerd. Het is nou eenmaal lastig voetballen tegen veel Europese ploegen, omdat die weinig weggeven en compact verdedigen. Hongarije, Kroatië, Spanje en Duitsland spelen niet vanuit het verdedigende uitgangspunt, en 3 daarvan liggen er al uit...

2 juli 2016 om 01:33

Assists gegeven*

2 juli 2016 om 01:36

De Bruyne was inderdaad ook niet goed en Lukaku gaf ook niet thuis.

2 juli 2016 om 01:47

Kevin de Bruyne was dit toernooi matig, niet in zijn normale doen. Hij leek ook al lang gefrustreerd rond te lopen.

Desalniettemin creëerde hij dit toernooi het meest kansen, meer dan Özil, Payet of Iniesta. Dat ene statistiekje geeft wel aan dat het nu ook niet zo rampzalig was, "echt niks goeds heeft gedaan", laat me niet lachen.

2 juli 2016 om 09:59

De Bruyne heeft ook 3 assists achter zijn naam staan hoor...

Liever niet meedoen dan eruit geknikkerd worden door Wales.

Nee maar ff serieus. Je moet je als Belg met dit team toch kapot schamen dat je door Wales bent uitgeschakeld terwijl je zo dichtbij de finale was met ook nog s een gunstige loting. Ik denk naast het feit dat Wilmots een tactisch onbenul is dat de jongens ook nog erg onvolwassen in hun spel zijn. Het talent en potentie is er, nu nog een coach en wat jaartjes rijpen en ze zijn steevast een top land.



Belgen hebben weinig uitstraling en vertrouwen in eigen kunnen. Jezus wat flegmatiek.was het

Snap de keuze voor die twee trage giraffen op t middeveld totaal niet. Doel op Witsel en Fellaini.
Die twee vertragen het spel zo enorm. Krijgen constant de bal en doen er nooit iets leuks mee.
Toen Felainni er ook nogin kwam wist ik al dat het kansloos was.

Wat is er gebeurd met Dembele? Kan die er soms niks meer van?
Heb je toch veel meer wendbaarheid in je ploeg. Veel gevaarlijker met de Bruyne ernaast en Naingoln erachter

En wat is er mis met Benteke en Januzaj? Geblesseerd soms?

Echt zonde dat hier kennelijk geen team van te maken valt door wilmots

Zou iig Witsel en Fellaini er structureel buiten houden

2 juli 2016 om 01:35

Dembele, is een topper! Die was geblesseerd, of die was geschorst.

2 juli 2016 om 10:01

Januzaj? Ja-nu-zaj??? Volg je het voetbal niet zo goed? :D

Aub geef wilmots zijn ontslag! Doe een crowdfunding om zijn oprotpremie te betalen en ze zullen binnen de 5 minuten genoeg geld hebben. Wilmots is de meest gehate man geworden in Belgie en terecht.

Courtois heeft een punt. Als coach kan je toch inzien dat je tactiek gefaald heeft tegen Italie om het vervolgens anders te doen. Ik neem aan dat dat is besproken in de groep. En vervolgens doet hij het weer.
Fellaini erin brengen op basis waarvan vraag ik me af? Ja als je lange ballen wil gaan hanteren. Daarbij opgeteld dat er totaal geen winnaars/overmijnlijk mentaliteit was tegenover Wales na het eerste kwartier. Zo lichtvoetig werd de bal gegeven. Nee echt zonde.
Enigste wat je Wilmots niet kan kwalijk nemen zijn die blessures die er waren in de defensie.

Ik ben het oneens met de stelling. Met de taktiek was niet zoveel mis, maar de instelling.... Wales deed alle om te winnen, België was ongeïnspireerd

2 juli 2016 om 10:02

Oh, jij hebt een tactiek gezien? Kan je me die even toelichten? Want ik weet niet over welke tactiek je het hebt...

2 juli 2016 om 11:59

Gozer het eerste kwartier was die tactiek er. Heb je volkomen gelijk in. Maar als jij me zegt dat je daarna nog tactiek heb gezien, dan snap je niks van het spelletje, moet je een bril op of heb je een andere wedstrijd gezien.

Eén ding is zeker, wat mij betreft: Het belangrijkste tijdens dit EK is het collectief!
Niet alleen laten de vedettes het nog steeds niet zien, de hechte knokploegen bieden samen meer.
Zie Wales, zie ijsland, zie Italië.
Wilmots kan van alles doen met zijn tactiek, die jongens moeten het uiteindelijk wel zelf doen, op het veld.
En daardoor zijn de "één voor allen, allen voor één"-wedstrijden ook de leukste. Dat straalt spelplezier uit, eenheid en geen gezeik.

Finale? Wales-Ijsland

Mensen je kan wilmots ook niet zoveel verwijten. Hij miste zijn sterkhouders in de verdediging. Kompany vermaelen vertonghen goededag zeg. Zjjn niet de minste als je ze moet vergelijken met meunir denayer en j. Lukaku. Zon 2de doelpunt is echt een beginnersfout. Dan sta je als coach machteloos aan de zijkant. Op topniveau draait het op ervaring. Check pepe bij portugal kijk naar zijn leeftijd en aantal interlands en naar zijn prestaties op dit ek en dan weten jullie wat ik bedoel

Nou, dit arrogante gedoe is mooi afgestraft.

Hij moet niet zo wijzen, Neem een voorbeeld aan Buffon. Die wint een wedstrijd voor zijn land. Courtois laat zich drie keer passeren. Verschil tussen een topkeeper en keeper.

2 juli 2016 om 09:46

Wat is dat nou weer voor redenatie?? Buffon had al die goals ook niet gehouden hoor. Courtois was gewoon prima die wedstrijd

2 juli 2016 om 09:52

Wat dacht je van je verdediging op scherp zetten of schrijft de tactiek van de coach voor dat verdedigers juist niet moeten verdediger. Totaal geen concentratie bij de gewijzigde verdediging. Als keeper zijnde ben je de leider van de verdediging.

2 juli 2016 om 12:18

Dit heeft niks met de verdediging neer zetten te maken. Ik had me echt niet bij die 2e goal zo laten verassen. Daar heb je als verdediger ogen voor hoe je moet staan of niet. Hij stond nota bene alleen. Tegen Robson-Kanu nog wel. 3 man om hem heen. En dan ga jij me nu zeggen dat Courtois fout zat. hahahaha kom op man!!! Alsjeblieft zeg ...

2 juli 2016 om 12:11

1ste goal valt uit een corner. Gaat langs de eerste paal. Als de Bruyne daar blijft staan is er niets aan de hand. Maar hij springt richting de keeper.

2e goal daar worden 3 man uitgekapt. Kanu draait richting de keeper en heeft de 2 hoeken voor het uit zoeken. Hou die man voor je gewoon en zorg dat je tussen de bal en keeper staat. Heb je gezien hoe Meunir staat te dekken pffffff.

3e goal word perfect ingekopt in de verre hoek. Kansloos is Courtois. Daar had je hooguit Alderweireld nog voor kunnen hebben, want hij kopt hem wel vrij in.

Zeg mij nu bij welke goal Courtois fout zat. Dit zijn zware persoonlijke fouten van die spelers in het veld.

2 juli 2016 om 12:14

Nou dan moet hij toch naar die spelers vingertje wijzen en niet naar de coach.

2 juli 2016 om 12:22

En dat heeft hij ook gedaan in de kleedkamer. Maar als je het spel had gezien was dat ook niet om aan te zien na het eerste kwartier. En dat is Wilmots zijn fout. Inclusief een ongelooflijke wissel plaatsen in de rust. Fellaini voor Carrasco. Wat voor zin had dat??? Kom je 2-1 achter en heb je niets aan die wissel meer wat je in principe had toegevoegd. Denk ff na man

Weet je wat zou gek is van alles,toen België de eerste wedstrijd won,zat alles opeens in een stijgende lijn.
Het bewijs is maar weer eens geleverd,fantastische voetballers individueel,maar geen cup fighters en dat is al jaren zo.
En wat Wales heel slim deed en goed heeft gezien was dat de linkerkant de zwakke kant was en daar gingen ze overheen

Ik denk echt niet alleen de trainer. ook deze zwaar overschatte en zwaar overbetaalde spelers hebben gefaald. Wat een instelling. Ook zonder de "tactische" opdrachten had je moeten winnen. Maar je ziet het duidelijk op dit WK. Ben benieuwd hoe lang deze zeepbel van het grote kapitaal nog doorgaat.

De trainer durft geen beslissing te nemen had of de bruine of Hazard er uit moeten halen 2 kapitijns op 1 schip werkt niet

De Bruyne was zwaar ondermaats. Hij moet het hebben van z'n acties, inzicht, rushes en goals hebben.

Mijn god als dat er niet in zit in de wedstrijd, haal hem er dan uit!!!! Durf risico's te nemen als de wedstrijd erom vraagt. Is weer een tactisch punt wat ik aankaart.

Je kan Wilmots niet voor alles de schuld geven, maar hij heeft een groot aandeel in dit verlies net als alle spelers die totaal geen winnaarsmentaliteit toonden richting hun tegenstanders.

En dan kan men wil lopen lullen hij heeft maar 4 of 5 keer verloren in 5 jaar tijd, maar dat heeft niks met de wedstrijd tegen Wales te maken. toen ging het erom. Dan moet je er staan!!!!!

Opportunistisch gelul achteraf. Beetje laag vind ik het. Bovendien is Courtois ook niet iemand die door zijn staat van verdienste het recht heeft openlijk de bondscoach af te vallen. Wie denkt hij wel dat hij is? Buffon? Zidane? Deze jonge heeft nog een lange weg te gaan. Mooi dat bijvoorbeeld aanvoerder Hazard zich wel loyaal toont richting de bondscoach en daarmee indirect deze brutale Keeper even op zijn plek zet. Ze hebben allemaal gefaald gisteren, en niet alleen de bondscoach.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren