Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ houdt Janssen tegen: ‘Dan doen we een aanval op de top’

Laatste update:

AZ is er zeker van dat het een serieuze bedreiging kan vormen voor de titelkandidaten, wanneer het erin slaagt Vincent Janssen aan boord te houden. De spits spreidde vorig seizoen een enorme scoringsdrift tentoon en eindigde uiteindelijk op 27 doelpunten, waarmee hij topscorer van de Eredivisie werd. Tottenham Hotspur heeft enkele pogingen ondernomen Janssen te kopen, maar ving tot nu toe steeds bot.

/

Janssen zelf is daar gefrustreerd over en liet dat donderdag ook hardop blijken. “Ik wil graag zo snel mogelijk ergens anders aan de voorbereiding beginnen. Dit is frustrerend”, liet de spits weten aan het Algemeen Dagblad. Technisch directeur Max Huiberts laat aan FOX Sports weten dat de hoofdprijs wordt gevraagd voor Janssen, die nog een langlopend contract heeft en net zijn eerste seizoen heeft afgerond.

“Voor achttien miljoen laten we Vincent op dit moment niet gaan”, aldus Huiberts. “Wij hopen dat hij blijft en dan doen we een aanval op de top. Met Janssen zouden we zomaar mee kunnen doen om het kampioenschap. En er is geen club die achttien miljoen heeft geboden”, legt de directeur van de Alkmaarders uit. Zelf betaalde AZ circa 400.000 euro aan Almere City FC voor de spits.

Denk je dat AZ méér dan achttien miljoen euro gaat verdienen aan Vincent Janssen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sneu je mag veel vragen maar iemand perse tegen zijn wil houden is geen goed idee en weinig sympathiek

Janssen blij az rijk is prima lijkt me zo

30 juni 2016 om 14:00

Ja, maar even serieus. Dat contract moet toch beide partijen beschermen? Die jonge tekent voor een langere periode en dan kan het dat je langer dan een jaar moet blijven.

30 juni 2016 om 14:12

Helemaal mee eens. En anders had Janssen maar in het contract een clausule moeten eisen waarin stond dat hij voor een x bedrag kon vertrekken. Nu heeft AZ gewoon gelijk.

30 juni 2016 om 14:25

@snoekje

Enerzijds wel maar az kan toch ook tevreden zijn met het geboden bedrag en janssen zijn in vervulling laten gaan. Geen van alle partijen hebben ooit kunnen voorzien dat spurs na een jaar op de stoep zou staan

30 juni 2016 om 14:56

En hoe moet een club als az in jou ogen dan ooit doorgroeien? AZ moet gewoond de poot stijf houden en nog een jaar van hun goede scoutingswerk geniete de

30 juni 2016 om 15:09

Ik denk dat vincent bij az max 10k per maand verdient.

Hij kan bij spurs minimaal 10voudige verdienen tja.

Rechtzaak zou ik zeggen. Az neem je winst en gun hem die stap.

30 juni 2016 om 15:11

Met 18mil groei je makkelijker door dan met 20dp van janssen derde plek is ook vlogend jaar get mazimale voor az en dat kan ook gehaald worden zonder janssen

30 juni 2016 om 15:30

Precies met die - 18 mil kun je makkelijk een goeie spits halen die de eredivisie aankan nog geld overhouden voor bijv. Andere aankopwn

30 juni 2016 om 15:35

Ik snap je. Maar als zij in de volle overtuiging zijn dat ze met Janssen kampioen kunnen worden en dus CL kunnen halen, levert dat ze ook 20 miljoen op. Nog afgezien van het aantal extra seizoenskaarten dat je mogelijk gaat verkopen als je hem weet te behouden. Dus ik snap AZ ook wel.

30 juni 2016 om 16:05

kansloos heeft zelf dat contrackt getekend.

30 juni 2016 om 17:11

Echt he haha. Hij kan sowieso het beste een jaar bij AZ wekelijks spelen. Dan bij Spurs back-up zijn voor Kane.

Eerst maar eens wat meer bewijzen.

30 juni 2016 om 17:46

Wat een hoogmoed van die man
Hoop dat ze daardoor niet bij de top 8 komen

30 juni 2016 om 18:39

@larykoek

Wie zou jij een geschikte opvolger vinden voor Janssen dan?

30 juni 2016 om 20:57

Ja maar als Janssen een slecht had seizoen had gedraaid dan had hij nog een langdurig contract waarmee hij heel tevreden zou zijn. Az heeft gelijk en ik denk dat het Vincent Janssen goed zal doen nog een jaartje te blijven. Hij heeft tenslotte één goed half jaar gespeeld

30 juni 2016 om 14:01

Ajax grijpt in dat soort gevallen veel harder in. Boilesen wil niet verlengen? Ok, heel seizoen op de bank.

30 juni 2016 om 14:06

Beetje een vreemde vergelijking. Hier is sprake van een doorlopend contract en er wordt een vermogen geboden voor een speler die je een jaar eerder voor een habbekrats opgepikt hebt. Ik denk dat Janssen nog wel vertrekt.

30 juni 2016 om 14:09

Maar het verschil met boilesen en dit verhaal is wel heel anders. Alsof ajax iemand die voor 18 miljoen weg zou kunnen op de bank zet..

30 juni 2016 om 14:12

Wat heeft dat er nou mee te maken, omdat hij 'ajaxrick' heet hoeft dat toch niet te betekenen dat hij het met die aanpak van Ajax wel eens is, bovendien weet elke speler die bij Ajax tekent tegenwoordig wat er kan gebeuren als je je laatste jaar ingaat en niet meer wil verlengen. En in dit geval van Jansen neig ik ernaar om AZ gelijk te geven, want als Jansen speelt daar net een jaar heeft met zijn volle verstand een langdurige verbintenis getekend. Of 18 miljoen teveel is weet niemand dat moet de toekomst uitwijzen.

30 juni 2016 om 14:17

Het is ook geen vergelijking, het is een voorbeeld dat zoveel clubs hun spelers niet zomaar laten gaan en zich hard opstellen. En ik noemde Ajax omdat dat zijn club is ja, als voorbeeld.

30 juni 2016 om 14:29

@asroma

Dat is ook precies het verschil tussen AZ en de top Ajax Psv, dat soort club kunnen dat soort dingen doen en nee zeggen tege zulke bedragen. AZ is helemaal niet in de positie om nee te zeggen tegen zulke bedragen, en disiplinair straffen zullen ze ook niet doen want dan hebben ze sportief gezien een probleem.

30 juni 2016 om 14:35

Wat voor verschrikkelijks zou er gebeuren als AZ Janssen gewoon nog een jaar aan zijn contract houdt. Verkopen ze hem volgen jaar toch gewoon. Het is niet dat ze op korte termijn veel geld nodig hebben.

30 juni 2016 om 14:37

Hoezo kan AZ zo'n bedrag niet weigeren?(wat ze wel hebben gedaan dus dan kan het wel). En het "mooie" is dat dat Janssen wel moet blijven presteren want anders kan hij die clubs ook vergeten en hij is eerste spits bij oranje (blind haalt hem nu never nooit uit).

30 juni 2016 om 16:31

@panerai

"az is helemaal niet in de positie om nee te zeggen tegen zulke bedragen"

En waarom dan wel niet? AZ is gezond, en zitten in categorie 3.

30 juni 2016 om 18:25

Zware blessure en nooit meer op niveau komen bijvoorbeeld

1 juli 2016 om 12:24

Tja dan kan je net zo goed al je talenten verkopen. En ook geen dure spelers meer kopen want wat als hij gelijk een blessure krijgt.

30 juni 2016 om 14:05

Dan had Vincent Janssen maar een kortere contractsduur moeten afspreken met AZ. Ze staan volledig in hun recht. Toen hij naar AZ kwam heeft hij met zijn volle verstand een lang contract getekend, dan moet hij niet raar gaan opkijken dat AZ voor het volle pond gaat.

30 juni 2016 om 14:52

18 miljoen is voor een speler als Vincent Janssen al meer dan de volle pond lijkt me.

30 juni 2016 om 15:20

Dat zal vast ja, maar dan nog is het aan AZ om te bepalen hoeveel ze voor hem willen vangen. Wie ben jij of wie ben ik om te oordelen hoeveel AZ moet vragen voor hem? Dat moeten ze zelf bepalen en zij zetten hierop in. Betaalt niemand het? Prima, speelt Janssen nog een jaartje in Alkmaar.

Mensen klagen hier altijd maar dat wij spelers voor een appel en een ei laten vertrekken, en dat wij het voorbeeld van bijvoorbeeld Portugal zouden moeten nemen. Nu zet AZ eens hoog in, is het weer niet goed.

30 juni 2016 om 15:40

Dat gaat, met alle respect, over de traditionele top 3 (misschien zelfs 2, op dit moment). AZ wil 20 miljoen incasseren, zeg dat even hardop, toch van de zotte. Zo'n bedrag leg je neer voor Embolo, of iig een spits die goede dingen heeft laten zien in de CL, of een EK/Copa, toch niet voor een spits die hartstikke leuk speelde tegen de Graafschap en een interlandje speelde waar niemand eigenlijk zin in had.

30 juni 2016 om 15:44

Waarmee ik probeer te zeggen; grote clubs nemen zo'n jongen erbij voor 14 miljoen, kijken wel of het wat is. Volgens mij is hij zelf ook gebaat bij zo'n binnenkomst. Voor 20 miljoen ben je al een wat grotere jongen, meer verwachtingen, meer druk. Zie je hem dit al waarmaken bij Tottenham?

30 juni 2016 om 18:16

Az heeft niets te maken met de druk die Vincent mogelijk gaat krijgen door het hoge bedrag. AZ is een bedrijf en wilt geld zien, het liefste zoveel mogelijk. Dat Vincent Janssen dan veel druk krijgt en het daar mogelijk moeilijk gaat krijgen in dan zijn schuld. Moet ie niet tekenen bij desbetreffende club.

30 juni 2016 om 14:06

Tja, dan had Janssen even van te voren na moeten denken over eventuele gevolgen van een contract. Dit had hij kunnen voorkomen door bijvoorbeeld een clausule van pakweg 10 miljoen in zijn contract te laten opnemen. Op het moment dat AZ hem haalde zouden ze daar echt wel mee akkoord zijn gegaan.

Daarbij, stel je voor dat Janssen afgelopen jaar geen bal geraakt zou hebben en AZ zou dan voorstellen om het contract (inc salaris) te verscheuren. Dan was Janssen daar neem ik aan ook niet akkoord mee gegaan toch?

30 juni 2016 om 14:10

Dus alleen de speler mag bepalen hoeveel waarde een contract heeft? AZ staat hier gewoon in haar recht. Deze jongen tekent een langdurig contract met (neem ik aan) zijn volle verstand. Dan moet je achteraf niet gaan lopen zeuren als de club wat hoog gaat zitten. Vind het een vrij slimme actie van AZ gezien de huidige markt.

30 juni 2016 om 14:27

Lezen schijnt ook lastig te zijn jongens, tuurlijk is het ax haar goed recht maar als je een godsvermogen feboden krijgt en dan als az een droomtransfer dreigt te blokkeren vind ik dat ondanks de rechten van az weinig sympathiek

30 juni 2016 om 16:04

dus als er een club bvb 5 miljoen bied voor bazoer en hij wil weg dan moet ajax hem maar laten gaan omdat hij anders tegen zijn wil moet blijven ? rare uitspraak als je het mij vraagt, die spelers tekenen met hun volle verstand een contrackt tegen een goed salaris dan mag je ook gewoon je contrackt respecteren.

30 juni 2016 om 18:22

Nee maar 18mil is heel veel voor az vergelijkbaar met 38 voor ajax opp een bazoer, dat ij dat moet uitleggen tja

1 juli 2016 om 17:12

dus az moet minder vragen lijk mij niet az mag vragen wat ze willen al vragen ze 100 miljoen dat moet az helemaal zelf weten en als er clubs zijn die het willen betalen is het toch goed en zo niet dan blijft hij gewoon bij az die hem liever helemaal niet verkopen.
en bazoer als ajax daar 38 miljoen voor kan krijgen zou ik het gelijk doen als ik ajax was want het is een leuke speler maar lang geen 38 miljoen waard maar ajax mag natuurlijk vragen wat ze willen.

Az heeft groot gelijk.zo jongen moet je gewoon aan zijn contract houden,hij zit er net een jaar.
Als hij dit seizoen het zelfde presteert verdiend die het.
Zijn genoeg topscorers geweest waar je nooit meer wat van heb vernomen.

30 juni 2016 om 14:03

Janssen is niet zomaar een topscorer. Hij blinkt ook uit in de combinatie en dat maakt hem uniek en zal er ook voor zorgen dat hij gaat slagen / een succes zal worden bij zijn volgende club. Met hem koop je meer dan alleen doelpunten.

30 juni 2016 om 14:15

Hij maakt ook veel overtredingen voor een spits en is niet bepaald snel. Bovendien is zijn handelingssnelheid nog traag, zoals we zagen tijdens de interlands. Laat dat nou net belangrijk zijn in de Premier League. Goede speler hoor, maar moeten hem nu ook niet gaan overschatten. Dat hebben we vaker gedaan met talenten de afgelopen jaren, en kijk nu eens naar Oranje. Werkelijk niemand tussen de 23-28 jaar heeft het waargemaakt.

30 juni 2016 om 14:38

Laat hij nou tegen Engeland motm zijn geweest,juist tegen premier league spelers . We zullen ongetwijfeld andere interlands hebben bekeken,en andere wedstrijden want vind dat jij m hier zwaar onderschat. Janssen was in de tweede seizoenshelft veruit de beste speler van de eredivisie.

30 juni 2016 om 16:11

Tegen Engeland werkte hij hard, miste een kans voor open doel, waarna hij geluk had dat Narsingh de bal mooi aannam en direct scherp inbracht, waardoor die Engelsman de bal tegen de hand kreeg. Penal was goed ingeschoten, maar dat kunnen er meer. Bij de assist ging hij goed oor, terwijl hij net zo goed afgefloten had kunnen worden omdat hij teveel fysiek gebruikt en werd zijn voorzet knap afgerond door Narsingh, die slechts een helft meespeelde. Nou ben ik geen enorme fan van Narsingh, maar om nou Jansen de Motm te noemen gaat me ook weer wat ver.

30 juni 2016 om 17:05

@pieterpost

Depay was ook niet zomaar een topscorer, maar we staan heel ver van het buitenland af. Het niveau van de eredivisie is erg laag, verdedigers zijn hier niet zo sterk als in Engeland of waar dan ook. 1 goed seizoen als topscoorder (met goede combinaties erbij) is geen garantie voor succes. Sterker nog ik denk dat de kans dat hij slaagt in Engeland bijvoorbeeld erg klein is. Laat ik het anders formuleren. Om bij de subtop van Nederland een overstap te maken naar de subtop van een andere competitie die veel sterker is, is al een lastige stap. Om de concurrentiestrijd aan te gaan met iemand die al presteert en de competitie niveau al beheerst lijkt me een vrij onmogelijke zaak.

Is Janssen gedurende de zomermaanden ineens veranderd in Messi ofzo?
Aardige speler hoor, maar het is natuurlijk onzin dat AZ met hem opeens mee zou kunnen doen om de titel. Een Luuk de Jong is net zo'n goede spits en PSV en Ajax hebben verder gewoon een veel betere selectie dan Az.

Verder vind het overigens vrij vreemd dat een club als AZ een bod van 18 miljoen weigert. Misschien raakt Janssen komend jaar wel geblesseerd, of is hij niet in vorm of weet ik wat. 18 miljoen is gewoon een enorm bedrag voor elke Nederlandse club, maar zeker voor AZ en eigenlijk is het gewoon niet verantwoord om zo'n bod te weigeren.

Verder moet Janssen overigens ook niet zeuren, AZ heeft hem de kans gegeven en hij heeft zelf een langdurig contract getekend.

30 juni 2016 om 14:01

Hun vraagprijs is 18 miljoen en naar verluid is alleen Tottenham in de buurt gekomen. Staat een beetje onduidelijk in de tekst, maar dat is hoe het zit. Janssen zijn frustratie ligt op het feit dat AZ waarschijnlijk geen genoegen neemt met 15-16 mil van clubs als spurs.

30 juni 2016 om 14:05

Er is 18 miljoen geboden door de spits en van de tafel geveegd door AZ.
Dus AZ wilt veel meer en terecht nog een langdurig contract en jong, technisch goed, mentaliteit uitstekend en twee bezig. De perfecte premier league/bundesliga spits

30 juni 2016 om 14:18

@ryan1990

Er is geen 18 miljoen geboden. Het bedrag van Tottenham kwam in de buurt (ik meende 15 miljoen). AZ vraagt minimaal 18 miljoen.

30 juni 2016 om 14:20

"Voor achttien miljoen laten we Vincent op dit moment niet gaan", aldus Huiberts.
En er werd al door janssen gezegd dat er dichtbij de 18 miljoen is geboden en beaamt door Huiberts

30 juni 2016 om 14:28

Nee vraagprijs is niet bekend, voor 18 mln laten ze hem niet gaan, zegt Huibers zelf. Ook is er geen bod van 18 gekomen, en hoe hoog dat bod precies wel is geweest is niet bekend, Janssen zegt zelf letterlijk 'in de buurt van rond 18 mln', dat kan wel alles zijn.

30 juni 2016 om 14:29

De berichtgeving vanuit VZ zelf is conflicterend. In het vorige bericht stond het anders.

30 juni 2016 om 14:34

Lees het AD daar staat het duidelijk in

30 juni 2016 om 14:42

@ Strikersun

Dat komt omdat VZ zelf maar wat verzint... 18mln is niet de vraagprijs, daar komt VZ mee.

Gedurfd spel van Az. Uiteraard zullen ze uiteindelijk akkoord gaan met 18mlj. Risico kan Az (ajax/psv) niet lopen. Beetje pech en hij is volgend jaar 3 waard en ja kan ook meer maar dat is niet realistisch

30 juni 2016 om 14:00

Hij zal alleen maar meer waard worden, Janssen is niet gek. Die gaat als hij blijft er gewoon weer tegen aan. Europees en internationaal, nee dat zou erg dom zijn.

30 juni 2016 om 14:05

Hij zal waar waarschijnlijk meer waard worden ja. Maar dat is geen garantie. Misschien scheurt hij in de eerste wedstrijd wel zijn kruisband af. Of haalt hij zijn vom van vorig seizoen niet meer. AZ kan het risico gewoon niet lopen om zo'n enorm bod te weigeren.

30 juni 2016 om 14:24

AZ is financieel gezond, dus het moeten verkopen is eindelijk verleden tijd en kunnen eindelijk marktconforme prijzen hanteren. En als Janssen zijn kruisband af scheurt dan blijft hij toch bij AZ, en dan kan hij naar als hij blessure vrij is zo in de basis spelen en dan is er nog niks aan de hand want hij kost ook geen f*ck

Of het nu de AD/ of zijn zaakwaarnemer is die hier is aan het stoken. Slim is het niet, Janssen denk na.
Als een club jou echt wil hebben, gaan ze serieus bieden.
Az is gezond en wil een aanval proberen op de top 3, en laten we eerlijk zijn dat gaat niet zomaar lukken. Tenzij alle basisspelers blijven, met hier en daar wat versterkingen.
Dus ja, houdt je koppie erbij ipv je laten gek maken door andere kan alleen maar tegen je worden gebruikt.

30 juni 2016 om 14:19

Blijft Vlaar eigenlijk? Volgens mij draaide hij een sterk seizoen. Ik kan mij voorstellen dat er clubs met interesse zijn.

30 juni 2016 om 14:26

Ja die heeft zijn contract verlengt

30 juni 2016 om 18:22

Vlaar draaide niet zo'n sterk seizoen hoor. Ben heel blij dat hij er is maar dan met name voor de rol die hij speelt op het mentale vlak. Tuurlijk, verdedigend is hij nog steeds goed in de Eredivisie, maar hij laat ook veel steken vallen. Ik kan me niet voorstellen dat er grotere clubs zijn die hem willen hebben.

Janssen maakte vorig seizoen 27 goals. Stel, hij scoort nog 5 goals en geeft nog 5 assists extra dan nog zal AZ geen titelkandidaat zijn.
Plek 3 zal het maximale zijn. Ajax en PSV zijn en blijven gewoon meer kwaliteit bezitten. Ook als Janssen nog bij AZ zit.

30 juni 2016 om 14:11

Oke maar AZ heeft in de 2de seizoenshelft maar 1 puntje minder binnen dan ajax. Dus als AZ net zo'n 1ste seizoenshelft heeft als de 2de dan zijn ze zeker niet kansloos en de competitie bestaat niet alleen uit PSV en ajax maar ook uit andere clubs..

En ajax moet maar zien of het klikt met bosz want hij heeft nog nooit 1 prijs gewonnen en dat zegt ook wat.
En AZ heeft zich versterkt met van Eijden wat een super degelijk duo word met Vlaar en Seuntjes ipv Haye die al met z'n ziel onder zijn arm liep te lopen en Jahanbakhsh kan gewoon mee doen in de voorbereiding en niet pas halverwege het seizoen aansluit...

Dus ja wat is wijsheid niemand weet het.. bal is rond en het is 11 tegen 11 en aan het einde van het seizoen worden de prijzen verdeeld.. om er een paar clichés eruit te gooien haha

30 juni 2016 om 14:24

Clichés houd ik van. Dus die kan ik wel waarderen, aan het eind van je post

En ja, je moet kijken hoe Bosz met Ajax klikt. Dat ben ik met je eens, maar dat je dan vervolgens zegt: "hij heeft nog nooit 1 prijs gewonnen" vind ik wel een beetje makkelijk. Heeft Heracles en Vitesse onder zich gehad..
Maar daar kan ik wel iets tegen in brengen: Hij heeft bij Agovv een kampioenschap gewonnen en met Heracles de Eerste divisie gewonnen..

Az vind ik een leuke club en speelt vaak aantrekkelijk voetbal wat leuk is om naar te kijken dus ik gun het ze van harte. Maar realistisch gezien hebben ze gewoon minder kwaliteit. Je weet uiteraard nog niet wat er met de spelers van Ajax en PSV gaat gebeuren (guardado/pröpper/willems/de Jong bij PSV en bij Ajax Milik/klaassen/cillissen en hoe Bazoer en Cerny zich gaan ontwikkelen dit seizoen)

30 juni 2016 om 14:29

Maar ook een kampioenskandidaat in Israël en daar toch mislukt
En Vitesse had altijd beter spelers materiaal dan AZ en dat beetje naïef spelen hebben hem niet ver gebracht met die club.. zelfs niet eens 3/4 plaats of playoffs gewonnen (dacht ik?) Of ver gekomen in de beker dat zijn resultaten niet om naar huis te schrijven... haha ik schud die clichés zo uit mijn mouw hoor

30 juni 2016 om 15:00

In 2014 heeft hij de Play-offs gewonnen met Vitesse en met Heracles heeft hij in de finale gestaan van de beker (weet niet meer welk jaar precies).
Persoonlijk vind ik Bosz' speelstijl doorgaans leuk om naar te kijken, misschien wel juist omdat hij zijn teams naïef laat spelen, maar daarmee wel aanvallend en open voetbal krijgt.

Dat zie ik liever dan hoe Wales speelt op het EK. Maar dat is ook puur smaak natuurlijk.

Ik zie Bosz wel slagen bij Ajax, maar meer een voorgevoel dan hoge wiskunde..

30 juni 2016 om 14:12

Dat noemen ze gezonde ambitie. Persoonlijk lees ik dit soort uitspraken liever dan de texten van Van Geel bijvoorbeeld afgelopen seizoen, die riep dat plek 3 simpelweg het maximale is voor Feyenoord. Je kan altijd een aanval proberen te doen, daar is niets mis mee.

Echt een hele goede opstelling van AZ, eindelijk eens een club die zijn poot stijf houdt en zich niet al een makke verkoopclub opstelt. Ben ervan overtuigt dat als ze clubs tegen elkaar uitspelen Janssen zomaar 25 miljoen kan opleveren.

30 juni 2016 om 14:14

Eens,hoor hier mensen weleens roepen dat Ajax 20m moet vragen voor Milik die veel minder compleet. Az moet gewoon voet bij stuk houden. We moeten maar eens een beetje meer ballen tonen ipv dat clubs denken hier een koopje te kunnen halen,Janssen is international,heeft el ervaring en topscorer eredivisie dus 20/25 m is in deze markt haalbaar.

30 juni 2016 om 14:43

Inderdaad. Spurs heeft afgelopen zomer nog 30 miljoen betaald voor Son, een spits die niet eens alles voor Bayer Leverkusen speelde. 20 miljoen voor een goede back-up/toekomstige spits word in Engeland gezien als een koopje. Dat leggen degradatieclubs zonder veel gedoe neer.

30 juni 2016 om 15:06

Feit is natuurlijk wel gewoon dat spelers van PSV en Ajax meer waard zijn dan spelers van AZ. Niet dat ik Milik 20 miljoen waard vind hoor zeker niet, maar Janssen ook niet.

30 juni 2016 om 20:57

Absoluut mee eens. De speler tekent een contract voor een aantal seizoenen. Het is dan aan de club om te bepalen of het wil cashen en het contract laat afkopen voor bedrag X of niet. In dit geval lijkt AZ te bepalen dat ze de speler willen behouden.

Nog een voorbeeld.

Haalt een club championsleague met speler X dan brengt dit ook miljoenen op. De verkoop van speler X kan dan zorgen dat de club dit niet behaald en deze miljoenen misloopt. Heb je dan een speler verkocht voor een goed bedrag? Nee

Als Jansen dit niet prima vind, dan had hij gewoon geen contract moeten tekenen of een clausule moeten bedingen. Ik vind sowieso dat we in de eredivisie onze spelers vaak voor koopjes weg doen. In het verleden heeft dit vaak geresulteerd in mindere resultaten op de middel-lange termijn en daardoor zijn we aardig achterop geraakt en is het eredivisie budget steeds verder geslonken.

Is het dan verstandig geweest om onze toppers steeds van de hand te doen? Ik vind van niet. De gehele kwaliteit blijft maar achteruit gaan, waardoor de resultaten steeds minder worden en uiteindelijk ben je de micky mouse competitie die niemand serieus neemt en waar geen topper meer wil spelen. Zelfs de toptalenten halen hun neus op en doen liever ervaring in een B competitie van Engeland, Spanje etc.

Tuurlijk Max! Dromen mag. 3e worden kan best maar Ajax en PSV zijn beter. Ook Feyenoord is komend seizoen beter.

18 miljoen is overigens een waanzinnig bedrag voor Jansen. Ze mogen het vragen maar het is een meer dan marktconform bedrag en als ze hem dan niet laten gaan zijn ze stapelgek. Hij wil weg, zal ongemotiveerd bij AZ aansluiten en straks ontevreden moet je genoegen nemen met 10 miljoen.

Ondanks dat het misschien vervelend is voor Janssen, die al de hele zomer gek wordt gemaakt met geruchten over topclubs, is deze positie van AZ natuurlijk heel goed te begrijpen. Ze hebben een geweldig talent in huis die nog voor meerdere jaren vastligt, dus bijna een win-win: of ze vangen de hoofdprijs voor Janssen (20 miljoen), of ze houden hem binnenboord en kunnen in potentie meedingen om de topplaatsen in de Eredivisie.

Goeie god wat een beleid. Óf na een tot dusver one-season wonder een miljoenenwinst pakken die, zeker voor AZ, zijn weerga al niet kent. Óf stug vasthouden aan die 2 of 3 miljoen extra en daarmee het risico lopen überhaupt alles op het spel te zetten. Behoorlijk risico wat je daar neemt. Die jongen kan zó in een vormcrisis belanden, blessure oplopen, kun je zwaaien naar je centen. Daarnaast vraag ik me af wat AZ nu werkelijk nog aan zijn doelpunten heeft, als je dat geld er tegenover zet. Hij schiet ze niet naar de CL, wat miljoenen oplevert.

Ik snap echt niet dat in deze tijden clubs nog zo'n risico willen nemen.

30 juni 2016 om 14:08

Eens, het is behoorlijk op het randje wat ze nu aan het doen zijn. Tricky as hell als je het mij vraagt.

Maar ben het wel eens met de ambitieuze plannen van AZ, siert ze... aan de andere kant moet praktisch elke club na een goed seizoen weer opbouwen. Maar een team formeren met al een goede spits in huis is een stuk makkelijker zo.....

30 juni 2016 om 18:25

Het is echt niet zo dat AZ hem niet wilt verkopen hoor, dat willen ze best. Er hangt gewoon een prijskaartje aan en met 19 miljoen gaat AZ gerust wel overstag. We mogen dan financieel gezond zijn, we kunnen de miljoenen evengoed lekker gebruiken. Hij wordt duurder door deze opstelling en dus moet elke voetbalfan dit gewoon toejuichen. Dat is het beste voor de Eredivisie.

Ze moeten bij Az is bellen met West Brom hoe die taktiek werkte Berahino...

Oftewel de interesse in Janssen valt toch allemaal een beetje tegen. Denk dat Huijberts zich al rijk had gerekend maar buitenlandse clubs zijn nog steeds, al dan niet terecht, in de veronderstelling dat spelers uit de eredivisie voor een habbekrats op te halen zijn. Op zich goede zaak natuurlijk dat ze hem aan zijn contract houden maar Janssen zat al met zijn hoofd in Londen oid.

Denk dat ze beetje in de war zijn. 18 miljoen is bijzonder veel en als dat geboden wordt, dan zouden ze geen seconde moeten nadenken. Denk echter niet dat dat bod gaat komen. Zijn interlandsgoals hebben zijn waarde iets doen stijgen maar iedere normaal denkende club gaat zich hier niet aan wagen. AZ zou toch geleerd moeten hebben van de grootheidswaanzin van het verleden.

Nu willen ze een keer een speler in Nederland houden die behoorlijk goed is, en dan zit iedereen te klagen dat AZ stom speelt.

Wat willen jullie nu eigenlijk?

30 juni 2016 om 14:14

Gewoon zeiken om het zeiken omdat we Hollanders zijn haha

Het is nooit goed

Of met een jaloers oog kijken dat AZ het zo hard speelt en meer dan 20 miljoen verlangt en hun clubs het niet meer kunnen betalen

30 juni 2016 om 14:17

Inderdaad, iedereen zit te zeiken dat we naar Portugese clubs moeten kijken en hoog in de boom moeten gaan zitten en dat Wijnaldum enz. allemaal voor te weinig zijn vertrokken, maar nu is nog niet goed.

30 juni 2016 om 14:35

Jup! Laat AZ maar hoog in de boom zitten hoor! Alleen maar goed voor de eredivisie

Elke Europese sub topper is n sportieve en financiële vooruitgang.
Het is verstandig om hem te laten gaan

Ja AZ droom maar lekker verder, praat maar een keer met Feyenoord, die proberen dat ook al jaren Ik denk dat AZ zich enorm in de vingers gaat snijden met Janssen als ze een bod van rond de 18 laten liggen om bij de top aan te haken, ik ken nog een club FC Twente die hetzelfde probeerde, gaat nooit lukken, PSV en Ajax staan aan de top en dat zal denk ik altijd zo blijven.

30 juni 2016 om 14:16

AZ heeft een stuk verstandiger beleid dan Frauduleuze Club Twente. En AZ heeft zich beraadt met heel veel mensen die er verstand van hebben (waaronder Billy Beane) over de transfersom van Janssen en hun denken dat er nog veel meer rek in zit in die bedragen

30 juni 2016 om 14:26

Janssen is 2e keus voor Tottenham, die blijven echt niet aan de gang als AZ dwars blijft liggen.

Ik ben van mening dat AZ deze kans maar 1x gaat krijgen. 18 miljoen voor een speler die vorig jaar nog in de Jupilerleague speelden is echt bizar veel.

Ja hij is topscorer geworden van de eredivisie geworden maar dat zegt helemaal niks, Depay bakt er ook helemaal geen hout van in Engeland en die heeft meer talent in zijn grote teen zitten als Janssen in heel zijn lijf.

Als AZ denkt dat ze met Janssen aan kunnen aansluiten met Ajax en PSV dan zijn ze echt niet goed bij hun hoofd, lekker verkopen met een enorme winst en 3 nieuwe versterkingen halen is een veel betere oplossing voor AZ denk ik.

Maargoed allemaal speculaties, we zullen het zien, maar ik denk dat AZ echt een grove fout gaat maken als ze hem willen behouden, alleen al het feit dat hij zelf niet meer bij AZ wil spelen is al genoeg reden om ja te zeggen tegen zulke bedragen denk ik.

30 juni 2016 om 14:30

Je laat je niet chanteren door een speler en als Janssen niet verkocht en hij gaat dwars doen door minder te trainen en spelen dan snijdt hij zichzelf in de vingers

30 juni 2016 om 14:32

Nog maals de competitie bestaat niet alleen uit ajax en PSV maar uit meerdere clubs dus als AZ tegen die clubs alles wint en de wedstrijden van ajax en PSV verliezen dan zijn ze alsnog kampioen en dat gaat nou eenmaal makkelijker met dan zonder janssen

30 juni 2016 om 14:38

Als je een beetje kijk op voetbal hebt zie je dat Janssen een compleet andere speler is als Memphis. Het gaat helemaal niet om de goals dat hij zo populair is, maar om hoe hij speelt.

30 juni 2016 om 15:11

@asroma8

Ik heb het over de Memphis toen der tijd bij Psv, ook topscorer en in tegenstelling tot Janssen het wel meerdere keren op verschillende niveaus laten zien. Janssen is spits, zelfs nog makkelijker om meer te scoren dan een buitenspeler als Memphis.

@ryan1990

Maar AZ wint niet alles tegen die clubs, nogmaals AZ heeft niet genoeg kwaliteit in huis om kampioen te worden. Janssen is zeker een speler die ook bij PSV of Ajax zou kunnen spelen maar de rest van het team (enkele uitzonderingen daargelaten) zijn gewoon van een niet kampioenswaardig niveau.

En dat is dan ook precies mijn punt, ze proberen nu met alle geweld Janssen te behouden en denken vervolgens te kunnen aanhaken met Ajax en Psv. Even ter informatie: Vorig jaar was het gat tussen Ajax/psv en AZ respectievelijk 25 en 22 punten, en dat was mét Vincent Janssen in topvorm. Ik vraag me werkelijk af hoe je volgend jaar ineens dat grote gat denkt te overbruggen.

Er zullen vast wel wat spelers bij Ajax en PSV gaan vertrekken maar die zitten daarnaast ook niet stil. Vincent Janssen gaat volgend jaar echt niet 25 punten verschil maken waardoor AZ ineens mee kan doen met Ajax en PSV en daarom vindt ik het onverstandig om niet eens aan tafel te gaan zitten voor 18 miljoen euro.

30 juni 2016 om 15:23

Die gat is gemaakt in de eerste seizoenshelft toen liep het totaal niet.
Haps is beter dan dijks.
Vlaar beter dan veltman.
Rienstra is voetballend beter dan Gudelj.
Van Overeem is beter dan bezoek van de laatste paar maanden.
En Henriksen zeker dan Klaassen (eerste en laatste gedeelte van het seizoen)
Janssen beste spits eredivisie en jahanbaksh is beter el gazi of schone .. alleen PSV heeft aantoonbaar betere spelers maar ajax mwah niet echt en dan hoor ik de reacties van gekleurde bril maar dit is wat ik vind

30 juni 2016 om 15:31

@ryan1990

Ik ben het niet met je eens, ja PSV heeft aantoonbaar betere spelers dan AZ maar Ajax ook zeker. Daarnaast is Janssen niet de beste spits van de Eredivisie, Milik en De Jong zijn naar mijn mening beter.

30 juni 2016 om 15:35

AZ heeft ook gewoon geprofiteerd van de praktijken van een type Munsterman. Alleen heette die Scheringa. En zonder die Scheringa had AZ nu nooit in deze positie gezeten. Dus niet te snel naar Twente wijzen.

30 juni 2016 om 16:11

Whaha hier sla de plank volledig mis man! Milik is in alle opzichten een stuk minder Janssen en wat heeft Milik gepresteerd behalve een paar maanden redelijk spelen. Helemaal niks! En hij moet meer dan 20 miljoen opleveren dan janssen minimaal ook en die spelers die opnoem zijn gewoon beter en zullen in de basis staan bij ajax hoor.. ohw en wuytens/van Eijden zijn natuurlijk beter dan viergever en die opgehemelde riedewald die ik minder vind dan pakweg een kongolo maar omdat hij van ajax komt is het natuurlijk een toptalent en daar mogen wij niet aan twijfelen

30 juni 2016 om 16:14

Haha dan ken je de feiten niet wanny. . Schering heeft nooit fraude gepleegd en zeker bij AZ niet. DSB was alleen hoofdsponsor van AZ en Schering voorzitter maar heeft altijd netjes gehandeld en nooit schimmige constructies bedacht etc

30 juni 2016 om 16:39

Scheringa heeft wellicht geen fraude gepleegd bij AZ, maar DSB was toch echt een club die zijn geld heeft verdiend met dubieuze praktijken. En daarvan zijn behoorlijke sommen naar AZ gegaan.

Zonder die gelden waarvoor een hoop mensen nu nog in de shit zitten, had AZ er nooit zo voorgestaan.

30 juni 2016 om 16:54

Uhuh en abn en eagon bij ajax zo kan je door gaan.. dat was bij elke zo alleen er moest een voorbeeld gesteld worden en dat werd DSB want zo konden gered worden maar door dubieuze beslissingen wilde de DNB dat niet

30 juni 2016 om 18:30

Ach, als die gast de DSB lekker haar gang had laten gaan waren verschrikkelijk veel mensen hun baan niet kwijtgeraakt. DSB heeft inderdaad dingen gedaan die niet mogen en daar heeft AZ van geprofiteerd en dat is misschien moreel gezien niet eerlijk. Maar andere banken spelen net zulke smerige spelletjes, geloof mij maar.

Met een centrale verdediger en aanvoerder als Vlaar en met een spits als Janssen kunnen alle andere teams uit de eredivisie jaloers zijn op AZ.

Als alle belangrijke spelers blijven en er gericht nog wat bijkomt kan AZ wel eens verassen komend seizoen.

Mensen lijken het hier niet echt te snappen. AZ wilt Janssen in principe niet kwijt. Logisch, want je verliest een hoop doelpunten. Natuurlijk eindig je hoogstwaarschijnlijk hoogstens 3e of 4e, maar je kan kampioen worden en zonder de doelpunten van Janssen gaat dat sowieso niet lukken. Al gaat hij weg voor 15 mln, dat gaat AZ niet allemaal in een nieuwe spits stoppen en een nieuwe duurdere spits is dan ook absoluut geen garantie voor doelpunten. Als AZ hem niet kwijt wilt, behalve bij een erg hoog bedrag, wat is er dan mis mee? Ze mogen vragen wat ze willen en uiteraard heeft dat niets maar dan te maken met de winst die ze zouden boeken. Natuurlijk is 17 mln ofzo bedrijfsmatig hartstikke goed resultaat, maar als je sterk het vermoeden hebt dat hij beter gaat worden en meer waard gaat worden, en hem niet kwijt wilt, (en je zou een zeer beperkt verlies hebben als hij voor minder verkocht wordt) waarom zou je dan met 18 genoegen nemen? Hoe denk je dat Bale de duurste speler is geworden? Alleen omdat Spurs hem niet wilden laten gaan, behalve bij een bedrag waar ze gewoon geen nee tegen konden zeggen.

Natuurlijk, als ze hem uiteindelijk echt niet laten gaan zal Janssen even ontevreden zijn, maar hij lijkt me nuchter genoeg om vervolgens gewoon weer door te gaan met scoren en presteren en voor de volgende transferwindow te gaan. Daarnaast denk ik dat hij echt nog wel verkocht wordt, maar voor rond de 20. Laten we hopen dat het aan een andere club dan Spurs is, waar hij niet op de bank komt te zitten.

30 juni 2016 om 14:17

Top gezegd man!

Ik snap prima dat je Janssen eventueel wilt behouden, maar je kunt mij niet gaan vertellen dat deze speler zo het verschil maakt dat je een gooi kunt doen naar het kampioenschap. Ik vind die opmerking wel erg kortzichtig en legt onnodig druk op de ploeg en zeker op Janssen als die niet vertrekt.
De spelletjes van alle partijen zijn alweer begonnen, iedereen weet dat deze opmerking alleen bedoeld is om externe partijen ervan te overtuigen dat hij die 18+ miljoen waard is. Eerlijkheid is altijd ver te zoeken wanneer er veel geld mee gemoeid is, wat ik erg jammer vind en eigenlijk een kwalijke zaak. Ik vind namelijk dat je hiermee je andere spelers naar beneden haalt, omdat je nu zegt dat alleen Janssen AZ kampioen kan maken en dat het niet mogelijk is wanneer hij vertrekt. Ik zeg, zeg dan gewoon niks.

30 juni 2016 om 14:18

Ze zeggen ook niet dat ze kampioen willen worden maar een aanval op de top, vuur aan de schenen leggen en het niveau omhoog stuwen van de eredivisie.. dat willen wij toch allemaal.. Dus waarom zo negatief

30 juni 2016 om 14:18

Hij zegt helemaal niet dat Janssen de speler is die AZ kampioen kan gaan maken, maar zonder Janssen gaat het sowieso niet lukken want je verliest ongelooflijk veel scorend vermogen. Logische opmerking dus om Janssen niet weg te willen doen op het moment dat je een aanval op de top wilt doen.

Het zijn altijd 2 kanten natuurlijk, maar als je m voor 18 miljoen niet laat gaan gok je toch wel.
Max kan wel roepen, international, ja omdat er een half elftal afwezig was mocht ie een keer meedoen. Geen EK waar hij de sterren van de hemel speelt, dus 18 miljoen is enorm veel geld, als je ziet dat hij 1 jaar presteert.
En dan blijft hij, wordt AZ 3e, daar verdien je ook geen 18 miljoen mee. Als je nou wel of niet kampioen wordt snap ik dat, scheelt miljoenen, directe plaats CL.
Persoonlijk zeg ik, 18 miljoen, doen, koop een paar talenten en doe gewoon weer mee in de subtop.

30 juni 2016 om 14:22

Wie was er allemaal afwezig in de spits dan bij oranje? Volgens mij waren de Jong, van Persie en Dost gepasseerd en Huntelaar wilde zelf niet omdat hij daarvoor gepasseerd werd. Daarnaast heeft ie ondertussen 5 interlands gespeeld.

30 juni 2016 om 14:39

Janssen is gewoon eerste spits van oranje hoor of het leuk vind of niet

Een wel zeer doorzichtige en uiterst voorspelbare reactie van Max Huiberts. Ook mét Vincent Janssen zal AZ het komende seizoen, verwacht ik, buiten de hoofdprijzen vallen. Daarvoor ontberen de Alkmaarders simpelweg de kwaliteit die ploegen als Ajax, PSV en Feyenoord wel hebben. De reactie van Huiberts is puur ingegeven om de transfersom voor Janssen nog hoger te maken dan hij toch al is. Het slechtste wat je als clubbestuurder kunt doen is het vertrek van een speler die aan een volgende stap toe is, te blokkeren.

En wat als dit een uitschieter was en volgend seizoen geen bal raakt heb ke niks

30 juni 2016 om 18:33

AZ ziet hem elke dag spelen, de trainers kunnen heus wel inschatten of dit geluk was ja of nee.. In Alkmaar zijn we niet gek..

Wat een ongelovelijke onzin zeg van AZ, net alsof 1 speler je het kampioenschap op gaat leveren, maar ze laten bijvoorbeeld die Henriksen wel gewoon gaan.

18miljoen is een waanzinnig hoog bedrag voor een speler die maar 1 jaar heeft uitgeblonken en waarschijnlijk ook totaal niet gerelateerd aan zijn contractwaarde vwb salaris en bonussen.

De Uefa zou een regel moet instellen dat de tranfersom Direct gerelateerd is aan de waarde van het contract(jaarsalarissen + bonus) en dan een verplichte staffel met percentages wat een club daar bovenop mag vragen.

Dus bijvoorbeeld totale contractwaarde onder de 5 miljoen + 20%
Boven de 5 miljoen + 30%..etc.,etc.

Met andere woorden regulering van de transfermarkt.

30 juni 2016 om 14:41

Henriksen is al vier jaar bij Az en wordt gewoon een transfer gegund, dat is iets heel anders. Met jou rekensom ga je clubs in grotere competities nog meer bevoordelen. Dan zou Ajax of PSV ook nog maar een schijntje voor transfers vangen. Hou de grote groot en de jleintjes klein, wat een onzin.

30 juni 2016 om 15:27

Hoe kom je daarbij dat de kleintjes worden benadeeld dan?!!

Er zal juist een regulering plaatsvinden waardoor de kleine clubs juist Niet kunnen worden uitgeknepen.

30 juni 2016 om 14:48

@ ricardo77

Dat is echt een belachelijk systeem.. dan betaal je voor spelers die in competities spelen waar minder geld is en dus de salarissen ook veel lager zijn gereguleerd veel minder. Daarnaast gaan clubs dan extreem lange contracten afsluiten of juist hoge salarissen om maar bij een bepaalde staffel te komen. Zou nooit werken.

Daarnaast hoezo moet de transferwaarde gerelateerd zijn aan iemands salaris? Een transfer is het afkopen van een contract van een speler door een andere club, en is puur B2B transactie en heeft niets te maken met hoeveel iemand nu verdient.

30 juni 2016 om 15:38

Wil je soms zeggen dat het huidige systeem werkt, waar de waarde van een speler letterlijk is wat de gek ervoor vraagt of wil betalen?!

Tevens geef jij juist het argument waarom het wel een fair systeem zou zijn, namelijk dat indien een speler voor meerdere jaren vastlegt conform een hoog salaris, de transfersom hoger is dan wanneer een speler 1 goed jaar heeft en de club daarom maar denkt dat ze de onrealistische hoofdprijs kunnen vragen zoals bij Janssen.

en Natuurlijk moet de waarde van de transferwaarde gerelateerd zijn aan iemand salaris!!! Vrij logisch toch dat een werknemer van een bedrijf een hogere economische waarde krijgt indien het salaris toeneemt?!

En B2B transacties zijn juist gerelateerd een Meetbare economische waardes!

30 juni 2016 om 16:01

Ten eerste zeg ik helemaal niet dat het huidige systeem werkt, maar jouw idee vind ik nergens op slaan. Maar ik zeg ook niet dat het niet werkt, want dat jij het belachelijke bedragen vindt, wil toch niet zeggen dat het systeem niet werkt? En wat een gek ervoor geeft is toch het principe van vraag en aanbod, wat is daar mis mee op een vrije markt?

En ik zeg dat clubs dan juist langere contracten gaan afsluiten alleen om bij een hogere staffel te komen, wat jij stelt is andersom, dat je meer moet betalen voor een speler met een langer contract, maar dat is toch nu ook al zo? En het argument over 1 jaar goed presteren; het zou toch ook wat zijn dat je een speler als Janssen dan voor 2 mln o.i.d. weg kan kopen, ook wanneer hij 3 seizoenen topscorer is? Dus prestaties tellen niet, enkel je salaris? Dan krijg je een situatie waar een voormalig topspeler in een topcompetitie enkel voor extreem geld verkocht kan worden, zelfs wanneer hij al 3 jaar van zijn 5 jaar contract niet presteert, terwijl een sterspeler aan het begin van zijn carrière voor een schijntje weg mag omdat hij een laag salaris heeft maar wel de sterren van de hemel speelt. Zou een bizarre situatie zijn.

Dat een speler een hogere economische waarde heeft omdat hij een hoger salaris heeft is niet 1 op 1 waar natuurlijk, vaak krijgt een speler een hoger salaris als beloning voor zijn prestaties en daardoor stijgt zijn transferwaarde, maar de transferwaarde wordt niet hoger omdat een speler een hoger salaris heeft. Het salaris wordt hoger omdat hij meer waard wordt, dus om de transferwaarde direct te koppelen aan salaris is bizar want de nieuwe club koopt een speler niet om zijn salaris, maar om zijn prestaties en op basis van vraag en aanbod.

klassieke spelletje prijsopdrijving.
Ga er maar vanuit dat er ver onder de 18 mio is geboden.
AZ laat echt geen 18 mio lopen. Investeer daarvan 8 miljoen in bijv . Huntelaar en je staat op zelfde niveau en 10 mio rijker

18 miljoen dat is echt van de gekke.

En volgend seizoen scoort hij maar 8x en dan heb je de grootste spijt! Die titelinspiraties kun je in de prullenbak gooien want dat lukt je niet met een speler van niveau

Heeft Almere een doorverkoop percentage bedongen?.. vraag ik mij zo even af want als dat zo is dan kan daar ook de polonaise worden gelopen

Als Janssen zijn niveau van afgelopen jaar niet haalt en minder gaat scoren balen ze dat zegeen 18 mil accepteerden. Een goed seizoen geeft geen garanties voor nog zo'n seizoen.

30 juni 2016 om 14:59

Dan snijdt hij zichzelf ook in de vingers. Hij zal er alles aan doen om goed te presteren, dan kan hij volgend jaar nog naar een top competitie en blijft hij 1ste spits van het NL elftal.

AZ kan hem altijd nog voor minder verkopen in augustus. Dus groot gelijk dat ze nu de hoofdprijs vragen.

Kampioen worden ze natuurlijk niet. Het is nog maar de vraag of Janssen er weer zoveel in schiet. Er zijn genoeg voorbeelden van spitsen die bijzonder doeltreffend waren en er vervolgens weinig van bakten in het buitenland.

AZ is natuurlijk een stuk sterker met Janssen dan zonder hem, maar meedoen om het kampioenschap zie ik niet gebeuren. Daarvoor zal de selectie in zijn geheel uiteindelijk niet breed en sterk genoeg blijken. Hoe dan ook is het natuurlijk AZ zijn goed recht om Janssen aan zijn contract te houden en hem niet te verkopen. Het kan wel een gok zijn die verkeerd uitpakt (bijv. een grote blessure of dat hij zijn vorm van vorig seizoen totaal niet meer terug kan vinden) en dan is het weigeren van 18 miljoen euro toch wel een duur geintje.

Vooral blijven dromen kijk hoeveel punten achterstand ze hadden en dan zo durven praten ga je schamen zeg

30 juni 2016 om 18:37

Die achterstand komt met name door de eerste seizoenshelft waar bij AZ haar selectie altijd moet wennen omdat we altijd de belangrijkste spelers kwijt raken. Alireza, Vlaar, Janssen en Rienstra waren toen net nieuw en moesten nog wennen of waren geblesseerd. Ik zeg niet dat we mee gaan doen met deze selectie, maar Ijsland, Wales en Leicester laten zien dat er veel mogelijk is. Je weet maar nooit!

Denkt az nu echt dat ze met Janssen kampioen kunnen worden ze kunnen beter verkopen als ze dat niet willen is de kans groot dat hij niet gemotiveerd is en misschien bakt hij er het nieuw seizoen wel niet van strik er om weg er mee . En die contracten zijn er voor om geld te verdienen als spelers hun contract uitdienen verdienen de clubs niks niet piepen. Nl

Met Rochet op doel zal je nooit mee kunnen strijden om het kampioenschap. Daar verandert Janssen niks aan. Rechtsback is onderbezet, middenveld zijn Haye en Henriksen weg. Snap dat je als AZ zijnde niet elk jaar je beste spelers wilt verkopen maar, ik denk dat Huiberts die 18 miljoen beter kan accepteren en het team op meerdere posities versterken.

Met een gedemotiveerde spits word je geen kampioen. Domme zet of vreemde manier om de verkoopprijs op te drijven?

30 juni 2016 om 18:39

Waarom zou Janssen gedemotiveerd zijn? Als hij weg wilt kan hij maar beter zorgen dat hij als de wiedeweer gaat scoren...

Ze zijn bij AZ echt niet goed in hun bovenkamer als ze Janssen niet verkopen voor 18miljoen. hij is dat nu zeker nog niet waard. Als ze hem aan zijn contract houden en hij krijgt een vormdipje komend seizoen of hij raakt geblesseerd moeten zo nog maar hopen dat ze helft kunnen vangen. Ik zeg meteen verkopen en tel uit je winst

Ik als seizoenkaarthouder juich dit toe....Janssen zie ik daadwerkelijk om de week voetballen en van die miljoenen zie je als supporter niets.
Vincent heeft zelf een contract voor 5 jaar getekend, waar hij zelf erg blij mee was vorig jaar.

Janssen moet niet zo zeuren over de houding van Max Huiberts (en dus Az). Hij heeft zelf begin vorig seizoen een contract getekend voor een jaar of 4 en heeft er zelf voor gekozen geen transferclausule in te bouwen. Dat AZ nu kan en gaat vragen wat ze willen, is meer dan terecht. AZ wil 20m, krijgen ze dat niet dan blijft Vincent simpelweg gewoon. Had ie maar moeten nadenken...

Trouwens, wie denkt dat AZ die 20m goed kan gebruiken heeft het mis.
AZ heeft de financiële problemen na DSB allang opgelost. Zit in cat. 3 en is kerngezond.

alles meer dan 10 miljoen is een bonus. 1 leuk seizoen, moet nog maar zien of hij dit seizoen weer zo goed speelt. Als het even niet loopt, is het nog een gefrustreerd spelertje. Moet nog een hoop leren. Geld pakken als AZ zijnde lijkt me het beste. Als ze hem verplichten te blijven gaat dat niet ten goede aan zijn spelplezier en dus doelpunten.

Eigenlijk zou van elke prof speler die begint te mekkeren dat hij weg wilt en zijn contract niet wilt respecteren, per direct de proflicentie moeten intrekken, gewoon schorsen voor profvoetbal de rest van zijn leven.

Het is om zo moe van te worden. Teken dan verdomme geen langdurig contract. Voor bosmanarrest was het niet goed, ik weet het, maar dit is nog vele malen erger gewoon. Overal nomaden, (bijna) nergens meer een echt team.

Ik zal blij zijn mocht Janssen in NL blijven, alleen maar beter voor de amusement en NL competitie. Maar als hij nu al zo primadonna gaat gedragen, hoop ik ergens stiekem ook dat hij in 34 wedstrijden er straks maar 3 in heeft getikt.

18 miljoen is wisselspelers bedragen, ze hebben dit seizoen geld zat!#

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren