Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Waarom zou Boateng niet de Speler van het EK kunnen worden?’

Laatste update:

De nationale ploeg van Duitsland maakt op het EK een ijzersterke indruk. Met name de defensie met in het doel Manuel Neuer en daarvoor Mats Hummels en Jérôme Boateng maakt een fantastische indruk. Oud-international Klaus Augenthaler denkt dat Boateng verkozen kan worden tot Speler van het Toernooi.

/

“Waarom zou een verdediger niet verkozen kunnen worden tot beste speler van het EK? De feiten spreken voor zich”, laat Augenthaler weten aan Kicker. “Hij maakt bijna nooit fouten, hij wint alle duels, hij is snel, hij is atletisch, hij is kopsterk en hij is sterk in de passing”, zo somt de wereldkampioen van 1990 op.

Van Boateng was het aanvankelijk nog maar de vraag of hij in de achtste finale in actie kon komen tegen Slowakije, maar de mandekker was op tijd fit en hij produceerde het openingsdoelpunt in de met 3-0 gewonnen wedstrijd. In de kwartfinale treft Duitsland een tegenstander van een ander kaliber, als Italië de opponent is.

Jérôme Boateng is misschien wel de beste speler van het EK

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als duitsland wint is dit zeker mogelijk. Kijk maar naar cannavaro op het wk 2006, zelfde verhaal

29 juni 2016 om 13:21

Nou ja..... alleen tegen slowakije speelde hij echt goed

29 juni 2016 om 13:31

Wat te denken van Kroos...

Beste speler van Duitsland

29 juni 2016 om 13:58

Kroos is makkelijker te vervangen dan Boateng voor Duitsland. Stel je voor dat Howedes erin moet. Dat is een paniekzaaier eerste klas. Op het middenveld heeft Duitsland genoeg kwaliteit. Ozil en Kroos zouden een gemis zijn, maar zijn te vervangen. Vooral eerst genoemde met zijn huidige vorm.

29 juni 2016 om 14:06

Dus wanneer je een wereldspits in de basis hebt, en een van beukering op de bank, is automatisch de spits beste voetballer op het EK, want hij is moeilijker te vervangen?

ON:
Ik zou het mooi vinden als Boateng speler van het EK wordt, hij speelt echt fantastisch en heeft belangrijke acties verricht, zoals scoren en een bal van de lijn halen. Wanneer hij deze vorm behoudt tijdens de rest van het toernooi, zie ik het zo gebeuren.

Andere voor de hand liggende opties zijn: Griezmann, Hazard, Bale en natuurlijk Pellé

29 juni 2016 om 14:58

@ Elphenomeno

Haha Höwedes een paniekzaaier eerste klas? Hoe kom je daar nu bij? Natuurlijk heeft hij niet de kwaliteiten van een Boateng, maar is verder altijd wel een stabiele centrale verdediger geweest. Bovendien is hij al een paar keer zonder problemen ingevallen voor Boateng. Ik ben wel blij dat Löw hem niet meer als rechtsback gebruikt want daar heeft hij simpelweg niets te zoeken, in aanvallend opzicht.

29 juni 2016 om 15:19

Dat Kroos makkelijker te vervangen is dan Boateng is totaal niet relevant, wanneer het om de beste speler van het EK gaat.

29 juni 2016 om 15:59

Laat ik zo zeggen dat Howedes tekort om in de basis te spelen bij Duitsland. Ik heb bij hem atlijd het gevoel dat hij de bal liever niet heeft dan wel.

29 juni 2016 om 13:40

Boateng speelt inmiddels al zon 2 a 3 jaar op een geweldig niveau. Is voor mij de meest complete verdediger die er bestaat. Is fysiek ijzersterk, supersnel, kan goed meevoetballen, kopsterk, uitstekende tackle en haast onpasseerbaar. Mensen denken nog steeds aan dat ene moment tegen Messi. Maar Boateng is voor mij de meest complete verdediger van de afgelopen 10 jaar. Samen met Hummels en Neuer de sterren van die Mannschaft.

29 juni 2016 om 13:47

Was vaak kritisch op Pep, maar je kan niet ontkennen dat hij spelers echt beter heeft gemaakt. Met name Boateng is onder hem gigantisch gegroeid. Maar ook Muller, Neuer, Alaba en misschien zelfs Lewa zijn onder hem echt heel erg gegroeid. Maar met name Boateng is de speler die exceptioneel sterk is gegroeid.

Onder Heycknes was Dante de man in de verdediging en Boateng was het jonge talent met domme fouten, nu is hij uitgegroeid tot een leider. En de beste verdediger die Bayern heeft gehad in de afgelopen 10 jaar. Ook beter dan Lucio die ook erg goed en populair was, maar bij lange na niet zo compleet was.

29 juni 2016 om 13:57

Lahm is natuurlijk ook geen onaardige verdediger geweest voor Bayern al kan je die natuurlijk niet vergelijken met Boateng. Lucio had Bayern ook nooit zo vroeg weg moeten doen. Heeft notabene zelf met Inter wraak genomen op Bayern. Een van de steunpilaren onder Mourinho destijds.

Het mooiste aan Pep vind ik misschien nog wel (ondanks dat ik geen fan ben van hem) dat die de ballen had om Kimmich erin te zetten en grote aankopen als Benatia daarvoor liet banken.

29 juni 2016 om 14:06

Lahm uitgezonderd natuurlijk. Die heeft al een legendarische status. Eens dat Lucio te vroeg werd weggedaan, helaas dacht Van Gaal er zo over, ook met een vertrekt van Hummels heeft hij een bepaalde hand gehad. Sterker nog, Lucio werd verkozen tot beste CV van Europa toen, grote flater van Bayern.

Dat met Kimmich was ook mooi inderdaad, was eerst bang dat Pep hetzelfde zou doen als met Gaudino en Hojbjerg, beetje laten spelen en dan weg ermee, maar bij Kimmich is dat gelukkig niet gebeurd.

Als duitsland het ek wint en hij dan nogsteeds goed presteerd dan verdiend hij hem wel speelt ijzersterk dit toernooi

Tot hij een foutje maakt en iedereen hem fileert, typisch mensen/media..

Off: er moet trouwens echt verschillende Ballon D'Ors komen hoor. Spelers als boateng, maldini etc. verdienen ook zon prijs. In elke linie gewoon beste aanvaller, ballon d'or. Midd zelfde, verdedigers en slot keepers.

Hoe kan je in godsnaam een Messi of Ronaldo of wie dat prijs won de beste noemen? Beste in wat? Want iedereen op zijn linie heeft een taak en zijn even belangrijk. Ok waarom ik hierover begon weet k ook niet haha

29 juni 2016 om 13:06

Nou ik vind dat je best een goed punt hebt, anders blijf je ook maar discussiëren wie de beste verdediger, middenvelder etc. is

29 juni 2016 om 13:19

Ben het er ook mee eens. Je kan eigenlijk niet alleen aanvallers (want zo is het vaak wel) een prijs laten winnen omdat zij de goals scoren. Keepers, verdedigers en middenvelders die hun taak uitzonderlijk uitvoeren mogen van mij ook zo'n prijs winnen

29 juni 2016 om 13:23

Ja, want nu is iedereen ook zo eensgezind over wie de beste aanvaller is /s

29 juni 2016 om 13:22

Ze krijgen al een prijs als ze in de team van het jaar komen

Wat heeft Boateng zich goed ontwikkeld. Werd nog een beetje belachelijk gemaakt in 11/12 toen die RB was. Sinds hij CB is , is die elk seizoen stabiel.

29 juni 2016 om 13:22

En is ook nog snel

Speelt een uitstekend toernooi en bij winst van Duitsland zou het geen vreemde keuze zijn. Al ben je ook afhankelijk van de concurrentie. Een Griezman, Bale, Chiellini, C. Ronaldo en Hazard gooien ook hoge ogen wat mij betreft.

29 juni 2016 om 13:02

Ronaldo nog niet echt, maar als hij Portugal naar een halve finale schiet en een finale en topscoorder EK zou hij het wel kunnen zijn maar dan zou hij moeten schitteren tegen Polen en eventueel Wales/belgie

Overige spelers ben ik het mee eens, maar ook Iniesta ondanks dat hij eruit ligt en dus deze Boateng goede kandidaten.

29 juni 2016 om 13:15

Iniesta kan je erbiiten lijkt mij. Met maar 4 wedstrijden zou het wel heel krom zijn. Griezman heeft ook nog niet overtuigd. Payet maakt een goede kans als hij deze lijn doortrekt.

29 juni 2016 om 13:13

Sorry je mocht eigenlijk naar mijn mening maar 2 mensen benoemen, bale en chielini. Ronaldo heeft nog steeds niet goed gespeeld (wel belangrijke doelpunten), griezman en hazard maar 1 goede pot gespeeld, dus die mag je voorlopig van de lijst halen. Chielini, boateng en bale zijn toch de enige die alle wedstrijden goed hebben gespeeld.

29 juni 2016 om 13:20

Griezman is wel heel belangrijk geweest ookal was zijn spel niet altijd denderend

29 juni 2016 om 13:35

Waarom geen Kroos.

Is een van de weinigen die elke wedstrijd een hoog niveau haalt.

Hazard en Ronaldo hebben net 1 goede wedstrijd gespeeld.

Maar we zijn er nog lang niet. Zal wel iemand uit de finale worden.

Ik snap het niet hoor, wat Pazdan presteerd met polen is toch veel knapper?

29 juni 2016 om 13:09

Klopt, echt heel veel knapper. Dat is ook echt een ijzersterke CV. Maarja, de grote namen he..

29 juni 2016 om 13:17

Logisch toch, wat Boateng doet is toch vele malen moeilijker en knapper. Pazdan verdedigd inderdaad geweldig. Maar blijkbaar heb jij daarna geen wedstrijden van Duitsland gezien, in tegenstelling tot Pazdan voetbalt Boateng echt geweldig mee. Openingen over 70 meter op de stropdas met zowel links als rechts, inschuiven in het middenveld, bijna als spelverdeler spelen en natuurlijk geweldig verdedigen.

Daarnaast is Pazdan een goed voorbeeld van spelers die met hun kont in de 16 goed kunnen verdedigen, eigenlijk hetzelfde als met Dante, maar zodra dat soort spelers met ruimte in de rug spelen worden het amateurs. Ga maar eens zoals Boateng met 60 meter in je rug voetballen, dat kunnen alleen de aller grootsten. Is opzich niet erg, want er zijn zat ''top verdedigers'' die dat niet kunnen. Vraag maar aan Ramos, die speelde een keer met zo veel ruimte in zijn rug en werd helemaal vernederd door Robben op het WK.

29 juni 2016 om 13:21

Ik denk dat Ramos die vernedering er heel graag bij pakt

29 juni 2016 om 13:42

Toch moet Boateng minder vaak die hoge bal geven op Hector. Niet omdat de pass niet goed is, maar omdat Hector simpelweg de kwaliteiten niet heeft om die bal goed te kunnen aannnemen. Je vraagt je toch bijna af waar de tijden zijn gebleven van een fatsoenlijke linksback a la brehme. Overigens zie me bovenste reactie over Jerome.

29 juni 2016 om 13:49

Die hebben wij al jaren niet meer. Dat is ook de reden waarom Lahm in het Duitse elftal altijd als linksback speelde.

Speelt ongelooflijk sterk dit EK. Ook op het WK was hij werkelijk geweldig. Vooral in de WK finale, samen met Schweinsteiger de beste man op het veld. Altijd leuk hoe hij belachelijk werd gemaakt in die wedstrijd tegen Barca, uiteindelijk was Boateng diegene die als laatste lachte toen hij Messi in zijn zak had in de WK finale. Mensen willen dat nog eens vergeten.

29 juni 2016 om 13:16

Maarja het zag er ook gewoon heel komisch uit toen boateng naar de grond ging. Blijft een ijzersterke verdediger met misschien wel het beste verdedigende duo samen met die van juvem

29 juni 2016 om 13:19

Zag er ook een beetje raar uit. Maar Ramos die werd vernederd door Robben wordt opeens vergeten ofzo. Diezelfde Messi ging net zo komisch naar de grond bij de schijnbeweging van Ribery. Maar waarom dat Boateng de enige is die steeds belachelijk wordt gemaakt is mij een raadsel.

29 juni 2016 om 13:39

Omdat de primaire taak van Boateng verdedigen is, bij Messi niet. En omdat het Messi is natuurlijk. Ben het overigens wel met je eens dat het overdreven is daar steeds op terug te komen.

29 juni 2016 om 13:42

Want Ramos wordt niet belachelijk gemaakt nee...

En dat moment met Robben heeft niemand het meer over...

Gast. Doe niet zo calimero

Daarnaast zag het er bij Boateng ook heel komisch uit,

En Messi is geen verdediger. En daar kwam ook geen goal uit.

29 juni 2016 om 13:50

Daar kwam juist een goal uit. Ik snap dat je gekleurd bent, maar om nou te ontkennen dat er een goal uit kwam, ik zou het terugkijken als ik jouw was. Ten tweede gaat het er niet om dat Messi geen verdediger is, maar het gaat erom dat het er komisch uitzag.

29 juni 2016 om 13:56

Samcro

Dat is toch niet relevant? Het heeft ermee te maken dat het komisch uitziet, ook al is Messi geen verdediger. We lachen toch ook als een keeper probeert mee te voetballen en het mis gaat? ondanks het feit dat het niet zijn primaire taak is?

29 juni 2016 om 14:51

Ligt eraab hoe hij gepasseerd wordt. Het wel bekende "polletje" zag er ook gewoon komisch uit.

29 juni 2016 om 14:55

Ik ben helemaal niet voor Barcelona dus houd dat gekleurd maar achterwege graag.

Zoals ik al zei: niet te vroeg conclusies trekken.

Daar kwam dan niet direct een goal uit. Gebeurde ook op eigen helft. Kon me die beweging nog wel herinneren, maar verder niet.

Bij Messi ligt het dus nog vers in het geheugen. Ook omdat hij daarna Neuer verschalkt met een stiftje. Is gewoon heel anders. En natuurlijk maakt het wel verschil of het Messi of Boateng overkomt. Is ook korter geleden.

Of hoor je mensen nog over hoe Messi, Cannavaro en Roberto Carlos vernederde? Met regelmaat dan.

29 juni 2016 om 13:37

Messi zat helemaal niet in de zak van Boateng. Meer van Duitsland.

Maar hij had zomaar de wedstrijd kunnen beslissen.

29 juni 2016 om 13:41

Altijd inderdaad als Messi in de zak van iemand zit is het nooit de verdienste van de verdediger maar van het 'team''. En andersom is Messi de god die elke wedstrijd beslist, yeah rigtht..

Aan ''zomaar'' hebben we niks. Want Aregntiene kon er ook zomaar uitvliegen tegen Nederland met fatsoenlijke penaltynemers en een fatsoenlijke keeper.

29 juni 2016 om 13:45

Wat heeft Nederland er nu mee te maken?

Duitsland had er ook uit kunnen vliegen tegen Algerije... En dan?

Ook leuk dat je al allerlei conclusies trekt waar je helemaal niet over kan oordelen.

En we hebben gezien wat er gebeurt als Messi 1 op 1 komt met Boateng...

29 juni 2016 om 13:54

Messi kwam meermaals 1 op 1 met Boateng in de finale, en Boateng had hem in zijn zak, net zoals in je vorige post waarin je zegt dat er geen goal kwam uit de actie van Ribery adviseer ik je nogmaals om de beelden terug te kijken, want snap niet hoe je met droge ogen kan beweren dat Messi toen niet 1 op 1 stond met Boateng. Het is juist andersom, Boateng en messi stonden vaak 1 op 1 tegen over elkaar, Messi heeft Boateng mooi uitgespeeld toen, maar jij bent wel heel gekleurd om te ontkennen dat Boateng hem verder alle andere keren had.

Daarnaast ben jij juist diegene die niet relevante dingen aanhaalt met jouw laatste zin met ''zomaar''. Wat heeft ''zomaar de wedstrijd beslissen'' hiermee te maken? Want het is niet gebeurd dus klaar.

29 juni 2016 om 15:09

Gast, jij bent degene die gekleurd is.

Messi kwam helemaal niet 1 op 1 met Boateng. Hoe kom je daarbij? Wel met Aguero en Di Maria. Die pakte hij allemaal op 1 keer na. Maar Messi niet.

Messi speelde trouwens niet eens als spits.

En niet 'zomaar'. Messi kreeg een grote kans die hij net voorlangs schoot.

Boateng was erg goed in de finale, dat ben ik met je eens. Maar kwam niet in zo'n duel met Messi terecht.

Ik ben gewoon voor Duitsland. Waarom ben ik gekleurd? Ga toch weg man.

Ik meen in 96, toen werd Dieter Hamann speler van het toernooi, zo ongeveer de grootste anti voetballer op dat moment. Dus het zou gewoon kunnen. Al vind ik Kroos ook wel sterk spelen.

29 juni 2016 om 14:18

Je gaat wel erg ver terug naar 96.

Je had ook gewoon naar 2014 kunnen kijken. Daar wordt een Argentijn verkozen tot speler van het toernooi (wk) terwijl hij voor zijn begrippen best een belabberd toernooi speelde. Vrijwel onzichtbaar in de verloren finale. Het enige dat ik me kan herinneren is dat hij op het laatst een vrije trap nam en de bal het stadion uit schoot.

Als je met zo'n prestatie speler van het toernooi kan worden dan kan iedereen dat.

29 juni 2016 om 15:03

Topscorer, veruit het meeste keypasses, 1 van de beste dribbelaars... ja, iedereen kon dat....

Dat het voor zijn enorme kwaliteiten een zeer mager toernooi was klopt volledig maar we moeten hem niet afwegen tov de allerbeste Messi maar tov de concurrentie. En dan nog blonk de slechtste Messi in jaren uit omdat hij 3 treden boven alle anderen staat.

Statistisch gezien was de allerslechtste Messi minstens gelijkwaardig aan de allerbeste Robben en dat zegt alles. Dat de ene dus echter zijn laagste niveau haalde en de ander zijn beste geeft een vertekend beeld waardoor men, en dan vooral de Nederlanders, Robben naar voren schoof.

Je zegt het zelf, voor zijn begrippen een belabberd toernooi. Toch was hij nog steeds de allerbeste aanvaller, de vergelijking met keepers en verdedigers is moeilijker.

29 juni 2016 om 16:39

@bon Jovi

Hij was toch echt niet de beste speler van het WK in 2014. Daar hoeven we toch niet eens over te discussiëren.

Topscorer was James Rodriguez. Beste dribbelaar, het zal vast wel, maar wat heb ik eraan? Zal ook vast wel iemand zijn geweest die de beste onderschepper was.
Daarnaast kan ik me niet al te veel geniale dribbels van hem op het afgelopen WK herinneren. Hetzelfde geldt voor de "keypasses". Misschien had een Schweinsteiger of misschien wel Boateng de meeste "key-interceptions". Deze twee speelden een uitstekend toernooi. Muller? scoorde meer er meer dan Messi.

Men kan toch niet serieus beweren dat Messi terecht de beste speler van het WK was.

29 juni 2016 om 17:29

Robben of Muller had die prijs moeten winnen. Messi was matig en liep veel te sjokken. Van Robben en muller spatte het er tenminste er vanaf dat ze voor hun land strijden. Ik heb geen statistieken of andere "feitjes" maar dat Messi die prijs mee kon nemen was ronduit belachelijk.

30 juni 2016 om 05:44

Dieter Eilts. Dat is wat anders dan Dietmar Hamann.

Geweldig dat de achterhoede van Duitsland Bayern getint is
Dat wordt volgend seizoen genieten met Ancelotti als nieuwe trainer!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren