Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'FC Twente krijgt miljoenen te leen en kan aan competitie beginnen'

Laatste update:
/

FC Twente kan aan het nieuwe seizoen in de Eredivisie beginnen, zo stelt Tubantia. Volgens de regionale krant heeft de club uit Enschede alsnog een akkoord bereikt met een groep financiers. Het gaat om een akkoord tussen FC Twente en investeringsmaatschappij Reggeborgh over een lening van in totaal acht miljoen euro.

Reggeborgh is het bedrijf van miljardair en bouwmagnaat Dik Wessels en is akkoord gegaan met twee leningsovereenkomsten van elk vier miljoen euro, gespreid over twee jaar. Bovendien staat een vijftiental ondernemers samen voor twaalf miljoen euro garant. Daardoor kan FC Twente tijdig bij de KNVB aantonen dat er voldoende geld aanwezig is om aan het nieuwe Eredivisie-seizoen te beginnen.

FC Twente mag slechts aan de competitie beginnen als voldaan wordt aan voorwaarden van de KNVB. Voldoende geld in kas is één van die voorwaarden. De bestuurlijke toekomst van FC Twente blijft ongewis. Er is forse kritiek van de geldschieters op algemeen directeur Onno Jacobs en de raad van commissarissen. Het is zeer de vraag of zij in hun functie mogen blijven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En wat denkt Twente nu? Alle goede spelers zullen weggekocht worden en het is zeer goed mogelijk dat Twente binnen nu en drie jaar alsnog degradeert. Dan zijn ze dus gewoon failliet. Gaat echt nergens over dit. Ik heb respect voor het nieuwe bestuur dat schoon schip heeft gemaakt en een nieuwe start wil maken. Maar het is ridicuul om een start te willen maken, maar wel op het hoogste niveau te blijven. Geld lenen om het oordeel uit te stellen. Twente beweegt zich nog steeds op een heel dun draadje. Het kan nog tien seizoenen duren voordat ze weer een middenmoter zijn. En ze hoeven maar 1 seizoen pech te hebben en Twente is failliet.

28 juni 2016 om 00:29

Dat zijn ze ook in feite en het is uitstel van executie. Beste spelers gaan weg en kan niks voor terug komen dus degradatie is aanwezig. Ook als ze nog 1x in de 1ste categorie worden in gedeeld zijn ze de licentie kwijt.

28 juni 2016 om 00:42

Ik ben benieuwd wanneer dat gebeurt. Zul je zien dat ze daar ook nog mee wegkomen.

28 juni 2016 om 06:09

Hoezo kan er niks terug komen? Huren en/of transfervrije spelers kunnen gewoon komen. Tevens is er al bekebd dat, mits Ziyech en Gutierrez verkocht worden, er 5 miljoen kan worden uitgegeven...

28 juni 2016 om 07:05

5 miljoen puur om spelers te kopen?
Of is het zo dat Twente, als Ziyech en Gutierez verkocht worden, 5 miljoen euro boven de begroting zit?

En hoezo 5 miljoen eigenlijk? Je weet toch nog helemaal niet voor welke prijs deze spelers verkocht worden?

28 juni 2016 om 08:15

Denk je nou echt dat er 5 miljoen uitgegeven kan worden aan spelers als Ziyech en Gutierrez verkocht worden Efceetee? Lijkt me niet heel verstandig als je net 2x 4 miljoen moet lenen...

28 juni 2016 om 07:44

Waarom worden alle goede spelers verkocht? En in dat geval, waarom zou er dan niks voor terug komen?
Ik begrijp dat dus niet. En hoezo degraderen ?

Denk ook niet dat degradatie in een van de volgende seizoenen een faillissement zal betekenen. Daar zal tijdig op ingespeeld worden. Denk dat er goed beleid gevoerd wordt. Deze lening is juist een stap in de goede richting. Het is als het ware een forse lastenverlichting.

28 juni 2016 om 13:11

Zonder ziyech stelt dit Twente niet zoveel meer voor. En wanneer ziyech weggaat, denk ik dat andere (redelijke) spelers ook willen vertrekken. Een club die geld leent om andere schulden af te betalen zal van de vijftien miljoen die er binnenkomt hooguit vier of vijf miljoen mogen herinvesteren. Daarvoor haal je geen topspelers. Als je ziet hoe dichtbij Twente bij degraderen had als ziyech er niet was geweest, dan denk ik dat het zomaar kan dat Twente bij een tegenvallend seizoen ver onderaan kan eindigen als hij vertrekt. Vandaar

28 juni 2016 om 18:30

Zonder Ziyech zal het lastiger worden, maar nooit onmogelijk. Zo goed is Ziyech nu ook weer niet. Althans, nog niet. Het blijft koffiedik kijken, maar denk dat er nog genoeg overblijft om in het linker rijtje te eindigen.

28 juni 2016 om 09:00

Die lenen zijn over de duur van twee jaar. Door middel van uitgaande transfers en sponsoring lost Twente alles af. Dat is toch gewoon een vrij normale manier van handelen. Kijk naar Barca en Real die doen alles op leningen van de bank.

28 juni 2016 om 13:14

En barca en vooral real hadden ook zieke schulden die je in Nederland niet eens zou kunnen hebben. Ik vind het in die zin goed beleid dat er schoon schip is gemaakt en er is gevochten voor het voortbestaan. Maar als je bedenkt dat een groot deel van de ellende kwam doordat Twente moest lenen om het hoofd boven water te houden, dan houd je je hart vast dat ze nu weer gaan lenen.

28 juni 2016 om 09:19

Hier klopt helemaal geen zak van. Dat had misschien het geval geweest wanneer dit jaar de garantstelling niet door zou gaan vd gemeente. Wanneer we dit jaar overleven...zie ik ons over een paar jaar terug waar we horen. En dat is spelen voor de plekken 1 tot en met 6.

28 juni 2016 om 09:57

Plek 1? Twente gaat weer voor kampioenschap? Wow de grootheid waanzin is er nog altijd.

28 juni 2016 om 10:43

Voor plek 1 t/m 6 moet je 30km verderop zijn.

28 juni 2016 om 12:41

Haha.. jij begrijpt het ðŸ‘Â

28 juni 2016 om 14:51

Je weet dat Dik Wessels geen echte bank is maar een man die in hart en nieren voor FC Twente is? Samen met het feit dat het me een slimme zakenman lijkt heeft de club hier heel veel geluk mee en zie dit meer als een langzame opbouw dan als een uitstel van executie. Ik denk namelijk niet dat deze man Twente na 1 seizoen pech laat vallen inclusief zijn ingebrachte geld. Het is namelijk een investeerder en geen domme geldschieter.

Lenen lenen lenen.. Straks nog dieper in de problemen.. Twente had gewoon in de Jupiler League moeten spelen en gewoon op de blaren moeten zitten. Net als ieder ander die zich niet aan de regels houd.

28 juni 2016 om 00:39

Alsof we dan niet nog dieper in de problemen zaten. Makkelijk praten weer zeg

28 juni 2016 om 15:43

Nee niet makkelijk praten....jullie hadden gewoon In de jl opnieuw moeten beginnen. ..

28 juni 2016 om 16:47

Goede argumentering zeg. Ben je te dom om te begrijpen dat Twente dan waarschijnlijk failliet was gegaan, of wil je het gewoon niet begrijpen?

28 juni 2016 om 00:50

Twente was ervan overtuigd dat aan alle gestelde voorwaarden voldoen ervoor zou zorgen dat ze in de ED mochten blijven. Dit deden ze ook en dus mochten ze blijven van de licentiecommissie. Maar door nieuwe informatie (naar buiten gekomen bij een onderzoek dat een van de gestelde voorwaarden uitgevoerd werd) raakten ze hun licentie alsnog kwijt (waarna ze weer een nieuwe kregen). Toen had Twente echter al veel deals gemaakt met investeerders/schuldeisers. Die deals waren echter erop gebaseerd dat Twente in de ED zou blijven. Dus als Twente naar de JL was gegaan, waren die deals niet doorgegaan en was Twente dus failliet geweest. Op de blaren zitten, had in deze betekent dat Twente failliet was gegaan.

28 juni 2016 om 06:08

In de Jupiler League had de club nog veel meer moeten lenen...

Lijkt wel Goede Tijden, Slechte Tijden dit... een soap die maar blijft voortduren...

28 juni 2016 om 01:06

Like

28 juni 2016 om 09:40

En sie te slecht voor woorden is

Prietpraat van de bovenste plank. Tubantia is nog onbetrouwbaarder dan pakweg de Daily Mail.

28 juni 2016 om 00:39

Onzin. Tubantia komt tegenwoordig met veel (helaas ook negatief) nieuws over Twente wat achteraf gewoon waar blijkt te zijn.

28 juni 2016 om 07:35

Tubantia kwam onder andere met de publicatie van de Tadic-deal. Ook fake dus?

28 juni 2016 om 10:04

Volgens mij reageer je op de verkeerde persoon. Ik geef nergens aan dat Tubantia nieuws verspreid dat niet waar blijkt te zijn, in tegendeel zelfs.

28 juni 2016 om 22:36

Ik reageerde op diegene boven je, haha

Hoe staat het eigenlijk met de categorie indeling van Twente? Ze zaten de laatste 9? Keren in categorie 1 van de KNVB. Ze moeten dus komende periode naar categorie 2? Gaat dit ook gebeuren? Anders is men de licentie alsnog kwijt toch?

28 juni 2016 om 00:51

Dat heb je goed gezien.

Dit kan nooit lang goed gaan zo. Lenen is alles wat ze kunnen en de schulden stapelen zich op. Ze zijn maar wat blij met suikeroom Wessels denk ik. Die man ziet z'n vermogen verdampen op deze manier. Maar liefde maakt blind hea.

28 juni 2016 om 03:29

@arwinos,

Da's wel lachen hoor,

ik weet niet of je het weet maar Dik Wessels is maar 3 miljard rijk of zo, denk je dat ie wakker ligt van die paar miljoen.

28 juni 2016 om 07:38

Een schenking is duurder dan een lening op korte termijn. de lening heeft wel degelijk een hoog suikeroom gehalte. Niet zomaar mensen als dom bestempelen. Dat komt ook dom over.

28 juni 2016 om 00:52

Twente zit als het goed is de volgende meting in 2. Ze hebben op dit moment alles goed in kaart gezet om naar 2 te gaan. Maar goed.....bij twente weet je het nooit😉

28 juni 2016 om 02:13

Tuurlijk worden die nou wel in 2 gezet. De knvb kan nadat ze twente hebben gered niet nog meer gezichtsverlies lijden door ze nou alsnog failliet te laten gaan.

28 juni 2016 om 06:10

Dat kan nog niet, dan moet er eerst sprake zijn van structurele verbetering. Twente gaat naar cat 2 als 2x achtereenvolgend minimaal 65 punten gehaald wordt...

Klinkt zo snel opgelost; lenen, lenen en nog 's lenen ...

28 juni 2016 om 00:53

Volgens mij is dit lenen tegen hele gunstige voorwaarden, om andere leningen af te lossen die niet zo gunstig zijn.

28 juni 2016 om 13:14

Zodra je begint met lenen is er altijd wel een knik in de kabel op financieel gebied. Gunstig is het nooit, want je zal altijd met rente terugbetalen. Of de winst die je maakt gaat naar die partij waarvan je leent.

Zo kan ik ook miljonair worden, geld kenen om andere schulden af te betalen.

28 juni 2016 om 06:36

Hoe kan je dan OOK miljonair worden?

Graag een antwoord op mijn vraag, ik heb namelijk niet zoveel zin meer om te werken.

28 juni 2016 om 07:16

Door goed te gokken, een goede app te ontwikkelen om deze vervolgens voor miljoenen te verkopen, een eigen succesvol bedrijf te starten, heel veel drugs te verkopen. Het zijn natuurlijk niet de beste ideeën, maar hier kun je wel miljonair bij worden en zo zijn er nog veel meer dingen die je kan gaan doen als je geen zin meer hebt om te werken. Of je pleegt fraude waardoor je miljoenen binnen kan harken

28 juni 2016 om 09:19

Door zeer gunstig te lenen van vrienden kan iedereen geld verdienen. Geld maakt immers geld.

28 juni 2016 om 10:47

Geld wat goed aan het werk gezet wordt maakt geld ja, geld opzich niet.

Man man man. Schuld op schuld.
Kan echt niet goed gaan dit. Hoop dat ze zo snel mogelijk verdwijnen uit de eredivisie.

28 juni 2016 om 03:32

@ultra67,

Helaas voor je,

Maar ik denk dat ze binnen 3 jaar weer gewoon weer op de plek staan waar ze historisch gezien altijd stonden, in de top 4 / 5.

dus ik hoop dat dit soort opmerkingen ook snel verdwijnen hier.

28 juni 2016 om 07:00

misschien kom je nog niet zo lang maar twente eindigd historisch niet altijd op die plek

28 juni 2016 om 08:28

Als ik jou was zou ik de eredivisie ranglijst aller tijden eens bekijken

28 juni 2016 om 15:44

Nou daar horen ze nu niet ....

29 juni 2016 om 15:10

Volgens de eeuwige ranglijst wel, wil niet zeuren maar, feit is feit:

http://www.eredivisiestats.nl/eeuwigestand.php

In dit stukje staat ook dat er 15 ondernemers garant staan voor 12 miljoen, ik neem aan dat het om rijke supporters/vrienden gaat.

28 juni 2016 om 06:27

Het zullen geen arme mensen zijn

28 juni 2016 om 06:46

Onder andere van der Valk, Roerink foodgroup. Verder andere lokale ondernemingen...

28 juni 2016 om 07:00

allemaal zgn vrienden maar het geld moet wel terug en met rente

28 juni 2016 om 07:17

@Ramonfcu
Je hebt geen idee wat een garantstelling inhoudt he?

Gered door de beroepscommissie.. Degradatie zou een financiele strop zijn? Nu blijven ze erin en moeten ze lenen? Hmzz.. Waar gaan de inkomsten vandaan komen? Zullen moeten verkopen en hopen sat de jeugd ze erin kan houden.

28 juni 2016 om 08:09

Het wordt de meest vervelende club van Nederland. Doen nergens voor mee, ze mogen/kunnen immers niet Europees. Dus moeten ze buiten de top tien blijven. En niet bij de laatste drie. Fijne club om tegen te ballen! Ze kunnen hun wedstrijdjes uitzoeken.

28 juni 2016 om 10:06

Geldt dat niet voor 12 van de 18 clubs? Moeten die ook maar weg dan?

De reacties slaan echt werkelijk waar nergens op. Het enige wat jullie doel is, is Twente bashen.
Ja Twente heeft fouten gemaakt, zeker weten. Ze zijn ook zeker goed weg gekomen, maar hoe diep het bij sommige mensen aangekomen is heel triest.

Twente moet uiteraard lenen, maar wat maakt dat uit? Lenen is gewoon een goede manier van kapitaalverschaffing. Waarschijnlijk zal Twente iets lagere rente dan marktconform betalen, omdat ze lenen van partners. Deze lening, de garantstelling en de verkoop van o.a. Ziyech zijn noodzakelijke stappen richting een gezond Twente. Ik hoop voor de verandering wel dat het ze lukt, want het is een iconische club met een enorme fanbase.

28 juni 2016 om 08:50

Excuus voor het ontbreken van enters, maar die blijven niet staan als je een reactie plaatst via mobiel.

28 juni 2016 om 10:28

Amen voor deze reactie. Eindelijk iemand die het begrijpt. Een verademing na al die prietpraat van met name verzuurde Feyenoorders zonder enig verstand van zaken.

28 juni 2016 om 11:38

AZ-Man(u-Juv

Ach het went, en het zijn altijd dezelfden die liters azijn hebben gedronken. Maar de reacties zijn ook wel begrijpelijk.
Er zijn teveel foute dingen bij mijn club gebeurd die eigenlijk niet door de beugel kunnen en we mogen heel dankbaar zijn dat we nog leven. Munsterman is wat mij betreft een grote knuppel die de club heeft opgebouwd en eigenhandig bijna heeft afgebroken.

Wat wel lichtelijk sneu begint te worden is dat alle Fctwente topics (ook degene die niet met wanbeleid te maken hebben), aangegrepen worden door zekere kenners hier om alles voor de 385e keer te vertellen. Iedereen weet het wel, lijkt me. De sympathie hebben we niet, ook terecht niet, maar dat kan me eerlijk gezegd niet schelen.
Ik ga nl. komend seizoen in ieder geval weer met een grote glimlach naar het stadion, mits we niet alsnog degraderen of er vroegtijdig uitgehaald worden doordat we in de verkeerde categorie zitten in augustus. Want dat zijn ook scenario's.

Begrijpen de meesten niet dat deze lening een onderdeel is van een pakket dat voor een gigantische kostenverlaging zorgt waardoor men er gezonder uitkomt.

Daarnaast komt er een enorme schuldverlaging aan als stadion overgedragen wordt, een belangrijk onderdeel in het plan.

28 juni 2016 om 11:00

Veel mensen roepen inderdaad maar wat zonder dat zij op de hoogte zijn van de situatie. Ik hoop dat we nu over voetbal kunnen praten en we weer vooruit kunnen kijken.

Gaat nog steeds lekker daar....hier 32 miljoen...daar 4 miljoen.... en nog maar eens 4 miljoen...... en zo zullen er nog wel wat deals zijn...pfff..hoe lang kan dit goed gaan.....????

28 juni 2016 om 09:12

32 miljoen is een garantstelling, net zoals de 12 miljoen. Die 8 miljoen is een echte lening. Zit een nuance verschil in. Dat het niet rooskleurig is, dat zal ik niet ontkennen.

28 juni 2016 om 10:09

Het geld lenen uit aandelen is dat niet hetzelfde? Als alle aandeelhouders opeens hun aandelen van de hand zouden doen dan zou de waarde van Ajax instorten. En moeten we er van uitgaan dat bijvoorbeeld Ajax, maar ook andere clubs geen leningen hebben?
Welk bedrijf in Nederland werkt zonder leningen of kredieten?

28 juni 2016 om 20:02

Geld lenen uit aandelen is inderdaad niet hetzelfde... Maakt ook niet uit verder, maar toch..

Goed voor Twente dit, lagere lasten waarschijnlijk dmv deze deals, wie weet komen ze er toch nog bovenop. Alhoewel ik het niet eens ben geweest met de gang van zaken, gun ik het grootste deel van de supporters het wel.

Kunnen ze niet nog een investeerder vinden en Munsterman uitkopen?

28 juni 2016 om 10:00

Hoezo Munsterman uitkopen. Die is al lang weg Hij heeft met het crediteurenakkoord, waarbij voor zo'n 20 miljoen aan schulden is weggewerkt, flink moeten bloeden. Hij krijgt waarschijnlijk ook nog wel een bezoekje van de Fiod.

Hopen dat Wessels er nu echt instapt, begreep dat zijn overleden broer Herman eigenlijk de voetbal man was en dat Dik het allemaal een beetje tegenhield de toenadering van Twente. Maar het lijkt erop dat hij zich nu echt met het beleid gaat bemoeien, voor een Twente in deze staat een gunstige ontwikkeling.

Nu een paar jaar overleven en dan gewoon net als AZ normaal op je eigen niveau en kracht een nieuwe rol gaan spelen.

28 juni 2016 om 10:12

Dat is nu juist de moeilijkheid. Hij steekt er geld in, maar de afspraken die met de Knvb zijn gemaakt verbieden dat de investeerder zich ook met het beleid mag bemoeien. Ik ga er overigens van uit dat deze bepaling ook in de toekomst voor alle clubs gaat gelden dan.
Maar voor Wessels is het dus een risico om zijn geld zomaar in beheer van anderen te geven.

28 juni 2016 om 10:23

En als hij of een familielid nu voorzitter wordt,mag het dan wel?

28 juni 2016 om 11:34

Nee, stromannen mogen ook niet. En Twente zal daar zeker niet aan meewerken, ze liggen immers onder een vergrootglas.

28 juni 2016 om 12:19

Hij heeft vast nog wel een ander vriendje, met een dergelijke mogelijk.

Lenen kost geld!
Daar gaaaaan ze weeeeer

Het lijkt wel of Twente alleen maar beloond wordt voor het jarenlange frauderen. Ipv bestraft.

Twente is best een grote regio en je ziet hoe de mensen achter hun club staan.
En dat wordt beloont.
Ik denk niet dat er veel meer clubs dit zouden kunnen nadoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren