Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het gat met PSV en Ajax was te groot, dat willen we verbeteren’

Laatste update:

Dirk Kuyt kan niet wachten tot het seizoen weer van start gaat. De accu van de aanvaller is na bijna vijf weken vakantie weer helemaal opgeladen en hij wil zich volgend seizoen met Feyenoord bewijzen. De aanvoerder denkt dat de Rotterdammers stappen kunnen maken ten opzichte van de afgelopen jaargang.

/

“Vrijwel de gehele selectie blijft intact”, vertelde hij aan de NOS. “Vorig jaar hadden we meer dan zes aanwinsten. Zij gaan nu hun tweede jaar in met meer ervaring, dat kan een kracht zijn. We hebben bovendien een spits erbij (Nicolai Jörgensen, red.) en wie weet wat er nog gaat gebeuren. Ik denk dat er veel rek in deze selectie zit. Wat dan het verschil met PSV en Ajax is, moeten we afwachten. Het gat in de competitie was vorig seizoen te groot. Dat willen we verbeteren. We willen het goede gevoel van de bekerwinst doortrekken.”

Kuyt beschikte over een aflopend contract bij Feyenoord, maar beide partijen waren zo te spreken over het afgelopen seizoen dat de aanvoerder in mei zijn krabbel onder een nieuwe verbintenis zette. De Katwijker ligt nu tot de zomer van volgend jaar vast in De Kuip.

Feyenoord Rotterdam is de eerste club uit de traditionele top drie die al is begonnen met trainen. Tijd voor een fotospecial vanuit De Kuip!

Geplaatst door voetbalzone op zondag 26 juni 2016

Denk jij dat Feyenoord volgend seizoen dichter bij Ajax en PSV gaat eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We wachten rustig af!

Ik denk dat het zo gaat eindigen: Ajax, Feyenoord, Psv.
En nee, niemand mag mijn glazen bol lenen!

26 juni 2016 om 22:00

Kan je ook verklaren waarom psv als 3de zou eindigen?

26 juni 2016 om 22:25

Nee. Het is gewoon een gevoelskwestie..

26 juni 2016 om 22:30

Mijn gevoel zegt dat je glazen bol stuk is hahah. Een gevoelskwestie...

26 juni 2016 om 22:40

Ach, we zullen zien. Guardado speelde afgelopen jaar geweldig, het is nog maar de vraag of dat dit jaar ook zal zijn. Komt van Ginkel definitief over naar PSV? Bruma is al weg. Blijft Willems? Dit geldt natuurlijk ook voor Ajax! Blijft Milik? Speelt Bazoer weer zo'n goed seizoen? Wat doet Klaassen? Hoe renderen de aankopen? Komt Riedewald net zo sterk weer terug? Allemaal onzeker. Die glazenbol is niks waard! Een verrassing zit in een klein hoekje.

27 juni 2016 om 00:40

Omdat ze minder punten gaan halen dan Feyenoord en Ajax?

27 juni 2016 om 11:13

Mijn gevoel zegt dat PSV voor derde keer op rij kampioen gaat eorden.

26 juni 2016 om 22:11

Waarom denk je dat PSV derde gaat worden? Ik denk eerlijk gezegd dat Ajax, zeker ook met de voorronde CL enzo, nog eerder onder Feyenoord eindigt als Feyenoord al tweede kan worden. Ik gok dat PSV en Ajax weer de sterkste gaan zijn, maar dat het gat met Feyenoord wel kleiner word. Feyenoord moet de komende tijd zich gewoon richten op het verkleinen van het gat met Ajax en PSV en het gat met een AZ enzo juist verder vergroten.

27 juni 2016 om 00:47

Het gaat tussen de top 2 en Fey was dit jaar ook wel extreem. Dat gat gaat sowieso kleiner worden. Maar Feyenoord speelt dit jaar ook Europees en hopelijk gaan ze daarin ook overwinteren. Ik denk dat ze dan ook wel rondom de Europese wedstrijden net zoals Ajax en PSV punten laten liggen. Dat voordeel hadden ze vorig jaar tov Ajax en Psv.

26 juni 2016 om 22:27

PSV 3de slaat nergens op. Ajax zal zeker sterker uit de zomer komen omdat er voor het tweede jaar hun goede spelers blijven (wat zeer bijzonder is voor de eredivisie) en PSV zal Bruma en Willems verliezen. Echter zal PSV ook genoeg geld te besteden hebben door de goede resultaten in de CL.

26 juni 2016 om 22:27

Ik hoef hem ook niet te lenen aangezien je glazen bol niet werkt zo te zien.

26 juni 2016 om 23:03

Heb je een glazen bol ofzo? Hoe weet je nou zeker dat hij het fout heeft

27 juni 2016 om 00:06

Omdat ik zeker weet dat PSV volgend seizoen weer kampioen wordt en mensen mogen me best arrogant vinden.

26 juni 2016 om 23:05

Feyenoord heeft vooral veel robuuste voetballers. Het moet een gebrek aan vernuft en finesse compenseren met hard werken, maar heeft niet de lange adem om dat een heel seizoen vol te houden. Dat bleek afgelopen seizoen al, net als het feit dat deze ploeg ook aantoonbaar vaak arbitrair voordeel had in de thuiswedstrijden. Niet dat dat per definitie doorslaggevend is voor Feyenoords kansen, dat is namelijk het gebrek aan scorend vermogen. Zonder 'goals' op het middenveld wordt je simpelweg geen kampioen en ik denk niet dat Jorgensen daar veel verandering in gaat brengen.

Ajax had afgelopen seizoen net als eerdere ook een verzameling eenheidsworsten lopen, maar laat zich nu eindelijk eens voortvarend zien op de transfermarkt. Ik heb veel vertrouwen in beide Colombianen en het is een kwestie van tijd voordat Huntelaar gepresenteerd wordt. Ik verwacht dat ze daarna nog niet klaar zijn en nog een buitenspeler gaan aantrekken.

Intussen zal Marcel Brands ook niet stil zitten. Hoewel ik hoop op Alex als vervanger van Bruma, zou ik niet helemaal ontevreden zijn met de ervaren Lombaerts. Intussen is het hopen dat PSV verlost raakt van Maher en Narsingh, want met vervangers is men al bezig. Hoop sterk op de komst van Edison Flores, die als een directe versterking de flank, maar ook achter de spitsen zal zijn. Verder lijkt het me logisch dat PSV nog een extra back aantrekt, helemaal als Willems vertrekt, en als Lunqvist, Laursen of Paal niet doorstromen dat er een extra middenvelder bijkomt.

Ik verwacht dat de titelstrijd gewoon weer tussen PSV en Ajax zal gaan. Uit niets - Feyenoord heeft hier helemaal geen uitgedachte visie voor - blijkt dat het gat met deze twee gedicht zal worden in Rotterdam.

26 juni 2016 om 23:37

Feyenoord heeft er wel een visie voor, maar die is niet te realiseren met de huidige budgetten. Tot er een nieuw stadion is, moeten we realistisch zijn en zijn we de gedoodverfde nummer 3. Suk zwakker dan Psv/ajax en een stuk sterker dan AZ.

In een goed jaar kunnen we lang met de bovenste 2 mee (of er zelfs boven eindigen als echt alles mee zit) en in een slecht jaar moeten we vrezen voor die 3e plek en AZ van ons af slaan.

26 juni 2016 om 23:52

Gewoon echt bullshit! Iedere keer zie ik dit weer terug dat het door het stadion komt dat ze niet mee kunnen doen maar dat is absoluut onjuist. De afgelopen 3 jaar heeft Feyenoord genoeg kansen gehad om goede spelers te halen maar ze doen zowat alleen maar miskopen. Nu ook weer zo'n deen van 25 ik kan je nu al vertellen dat het niks wordt met hem. Feyenoord weigert ook al jaren iets aan hun zwaktepunten te doen ze missen al jaren een creatieve middenvelder, linksback en een rechtsbuiten. Als Feyenoord gewoon het geld voor die spelers uit had gegeven in plaats van voor spelers als veijnovic, basacikoglu, van der Heijden, Botteghin, Tapia etc. Spelers als van Beek, Kongolo, Vermeer, El Ahmadi, Vilhena, Karsdorp, Kuyt zijn gewoon goede spelers vul dit aan met 3 jongens die echt wat kunnen en je doet mee om de titel. Jij moet toch ook wel inzien dat het belachelijk is dat een speler als Nelom nog bij Feyenoord zit.

27 juni 2016 om 00:27

Welk geld heb je het over? Er is geen geld, juist daarom moet je het middelmaat doen. Als je niet snapt dat een nieuw stadion je helpt geld te verdienen is de hele discussie zinloos. Zonder meer inkomsten haak je nooit meer aan...

27 juni 2016 om 08:28

Er is geen geld? Zijn punt is juist dat er vorig jaar zoveel geld is uitgegeven aan pure middelmaat en dat je daar beter 1 of 2 echt directe versterkingen voor had moeten/kunnen halen. Dit staat imo inderdaad los van een nieuw stadion.
Natuurlijk krijgen ze met een nieuw stadion meer geld binnen... maar als ze dat dan aan zoveel middelmaat uitgeven veranderd er niets...

27 juni 2016 om 00:01

@magicmike:

2014-2015: PSV 29 punten meer dan Feyenoord
2015-2016: PSV 21 punten meer dan Feyenoord

Ik ben heel benieuwd waarom je denkt dat Feyenoord nu ineens boven PSV gaat eindigen.

27 juni 2016 om 11:44

Leuke die statistieken net zover doortrekken tot in je eigen voordeel.

2013-2014: Feyenoord 8 punten meer dan Psv.

Kan dus in een seizoen 37 punten omslaan. Zo zal magicmike er wel naar kijken.

27 juni 2016 om 11:54

Als de puntenaantallen van de afgelopen twee seizoenen niet relevant zijn, wat dan wel? Het is niet alsof ik m'n punt probeer te maken met één of ander vergezocht, omslachtig statistiekje.

Dat PSV in 2013-2014 onder Feyenoord eindigde weet ik ook wel. Maar de situatie was toen wel wat anders dan nu. PSV had een ploeg die al jaren geen kampioen meer was geworden en daarvan vertrokken ook nog eens in één klap spelers als Jeremain Lens, Dries Mertens, Erik Pieters, Kevin Strootman, Atiba Hutchinson en Mark van Bommel, zonder dat er spelers voor terug kwamen die PSV op dat moment echt veel sterker konden maken. Daar was op dat moment ook niet echt het geld voor.

We zullen zien keertje daden in plaats van woorden Kuyt daar hebben we als legioen meer aan...

26 juni 2016 om 22:31

Tja helaas staan rotterdammers niet bekend om hun dadendrang..

Altijd optimistisch die Dirk. Maar op het oog blijft de Ajax selectie ook grotendeels. PSV verkoopt tot nu toe ook alleen Bruma. Ook bij deze ploegen is er meer ervaring gekomen. Met andere woorden: een nieuwe spits alleen dicht het gat niet.

26 juni 2016 om 22:05

Bij PSV zijn Lestienne en Van Ginkel ook vertrokken. Voorlopig is elke linie in Eindhoven dus verzwakt. Volgens mij heeft Willems een aflopend contract, dus mogelijk vertrekt hij ook nog.. Bij Ajax lijkt Milik zeker te vertrekken. Voor de rest zie ik andere sterkhouders blijven.

26 juni 2016 om 22:08

Wij hebben brands die wel iets uit de hoge hoed tovert. Geloof mij maar dat ze volop bezig zijn.

26 juni 2016 om 22:09

Lestienne is wel weg, maar Locadia speelde veel vaker!

26 juni 2016 om 22:17

Ja, en? Je kan ook in de breedte verzwakt zijn..

26 juni 2016 om 22:31

Het is nog geen eens zeker dat V.Ginkel vertrekt en dat Lestienne vertrekt maakt niet heel veel uit die heeft toch niet heel veel gespeeld..

26 juni 2016 om 22:42

En brands kan ook wel eens een fout maken

26 juni 2016 om 22:58

Verschil is dat Ajax jochies heeft en PSV mannen die zich ook vaak aanpasssen en bijvoorbeeld slim op de counter spelen. Ajax daarintegen wil altijd het spel maken en de bal hebben.

Twee positieve dingen: Vilhena blijft en Jörgensen is er bij gekomen. Nu eigenlijk nog een goede flankspeler. Ik ga er vanuit dat Elia gaat vertrekken.

26 juni 2016 om 21:59

Elia blijft gewoon hoor!

26 juni 2016 om 22:07

Misschien bedoelt hij Bilal?

26 juni 2016 om 22:08

Nee bedoelde Elia. Zijn rendement vind ik erg laag en hoeveel salaris strijkt hij wel niet op?

26 juni 2016 om 22:18

Volgens mij wilde Van Geel Elia juist verlengen?

26 juni 2016 om 22:43

Mooi voor ajax. Elia komt een kartonnen doos nog niet voorbij

We zijn er tot nu toe alleen maar op vooruit gegaan. Geen bepalende spelers verkocht een een veel betere spits (Jorgensen) gekocht. Dat scheelt al een hoop. Waar we aan het eind van het seizoen staan, zien we dan wel weer.

Persoonlijk denk ik dat het weer tussen Ajax en PSV gaat wat de titel betreft. Feyenoord zal weer op gepaste afstand 3e worden denk ik. Kuyt geeft zelf al aan dat de selectie vrijwel hetzelfde blijft, dus dan zie ik er ook geen vooruitgang in.

26 juni 2016 om 22:11

Nou ... Met een betere spits en een betere LB waardoor Kongolo weer in het centrum kan spelen en nog een goede buitenspeler er bij denk ik dat Feyenoord zeker beter kan. Een negatieve reeks zal ons niet nogmaals overkomen.
Het zal idd niet genoeg zijn om het 20 punten gat te overbruggen, maar een stukje zal gedicht worden. Ik moet ook nog maar zien of PSV en Ajax, die beiden een enorm aantal punten hebben behaald, die komend seizoen weer kunnen.

Het gat is groot en het blijft groot.
Ajax en PSV hebben betere ploegen, spelen geregeld CL en hebben meer geld, dit alles maakt het zo veel aantrekkelijker voor spelers om voor Ajax of PSV te spelen. En de jeugdopleidingen van Ajax en PSV zijn minstens zo goed als die van Feyenoord.

26 juni 2016 om 22:10

Het niveau van de jeugdopleiding maakt niet uit, als je je beste jeugdspeler(s) verhuurt (Schuurman)...

26 juni 2016 om 23:16

Juist slim om hem te verhuren, hij komt nu nog tekort voor feyenoord. Zou ajax ook moeten doen met Nouri, de beste jeugdspeler van Ajax.

Ik denk dat feyenoord er wel naar toe kruipt.
Ajax en psv hadden al heel veel pinten gehaald.
En feyenoord gaat niet weer zo'n slechte reeks van verliezen neerzetten.

Nou dat moeten we dan nog maar eens zien. Financieel is dat gat natuurlijk nog enorm. Daarbij speelt Feyenoord (in tegenstelling tot vorig jaar) nu ook Europees, dus zal de selectie wel wat breder moeten worden. Maar we zullen zien, aan support geen gebrek in ieder geval

Als Feijenoord wat meer in eigen kunne gelooft kunnen ze nog wel kampioen blijven...bij Ajax mogen dan wel sterkhouders zijn gebleven, ze hebben toch een totaal andere coach...en ja, het is afwachten of Bosz het gewenste effect kan bewerkstelligen op deze jonge doch ervaren ajax-selectie...

Gat zal wel groot blijven, PSV en Ajax zijn gewoon de betere, maar zie Feyenoord het wel beter doen dan dit seizoen richting Ajax en Psv. Feyenoord is er tot nu toe alleen op vooruit gegaan.

Beetje off:
Kan iemand wat vertellen over Fernandes, Hansson en Hamer?

En ook jij bent weer een jaartje ouder dirk . Wat het er niet makkelijker op maakt

ajax en psv wonnen vaak nipt de 'kleine' uitwedstrijden. Daar zit het verschil. Die kwaliteit heeft Feyenoord nu niet in huis. Misschien dat die nieuwe spits en een snelle goed voetballende rechtsbuiten (berghuis?) net dat verschil kunnen maken.
Zo'n serie van 7 x verlies mag ook gewoon Nooit meer voorkomen!
Ik verwacht echt dat het gat kleiner zal worden. Een negatieve periode bij de andere 2 kan ook zomaar weer een 2e plek opleveren, zoals de afgelopen 5 jaar vaker is gebeurd.

26 juni 2016 om 23:08

Het verschil zit m ook in de grote wedstrijden. Az, Psv, Ajax leverde allemaal puntverlies op voor Feyenoord.

26 juni 2016 om 23:37

Voor Ajax ook.

27 juni 2016 om 00:00

Natuurlijk, maar wel in veel mindere mate. Alleen Feyenoord (1-1) en PSV (2-1) leverde puntverlies op. Feyenoord haalde slechts tegen AZ 3 punten en tegen Ajax/psv 1x 1 punt tegen Ajax. Feyenoord ligt op alle vlakken achter op PSV en Ajax. Financieel, sportief en qua selectie.

27 juni 2016 om 11:42

Klopt, maar het verschil is niet zo groot dan de meeste hier beweren. Zeker met Ajax niet. PSV ligt op beide ploegen wel enorm voor, qua selectie. Qua financiën ligt Feyenoord wel erg achter, maar bij Ajax wordt daar niet heel erg effectief gebruik van gemaakt.

Die topwedstrijden die jij opnoemt, verschillen erg per seizoen. Onder Koeman won Feyenoord veel meer topwedstrijden en verspeelde ze het weer tegen de kleintjes. Echt een momentopname dus.

27 juni 2016 om 14:02

Hoe kun je nu van een moment opname spreken als Feyenoord structureel niet tot het eind van het seizoen mee doet. Het gat is nu echt nog enorm, zowel met Ajax als met Psv. De enorme achterstand op beide ploegen vorig seizoen en het seizoen daarvoor is tekenend.

Feyenoord staat op dit moment tussen 2 kampen. De top van de Eredivisie namelijk Ajax en PSV en de rest. Natuurlijk zal er af en toe een seizoen zijn dat ze erboven uit steken, net zoals met elke subtopper, maar structureel mengen met de top gaat waarschijnlijk pas gebeuren als er een nieuw stadion komt. Al vraag ik me af of dat financieel zoveel oplevert dat je jezelf kan meten met Ajax en mindere mate Psv.

Ook qua selectie zie je het verschil enorm goed. Waar PSV er dan bovenuit steekt met mooie aankopen en halen van goede ervaring doet Feyenoord eigenlijk precies hetzelfde aar ze jaren geleden zo in de problemen mee kwamen. Oude spelers terughalen die geen restwaarde hebben en wel enorm veel salaris kosten. Daarnaast vullen ze dat aan met middelmaat die ook geen winst op gaat leveren. De jeugd laten ze weer helemaal varen. Dat is Jammer, want juist toen ze het met jeugd moesten doen stonden er leuke teams.

Feyenoord heeft echt nog een enorm lange weg te gaan voor ze weer in de top mee kunnen draaien. Al vraag ik me af of het gat inmiddels al niet te groot is. PSV en Ajax moeten nu door denderen om ervoor te zorgen dat het internationaal nog mee kan doen.

Zolang Feyenoord niet een beetje betere spelers gaat halen gaan ze nooit in de buurt komen van de top 2. Vejinovic, vd Heijden, Kramer, Tapia, het is allemaal geen materiaal voor de bovenste twee plaatsen.

Juist slim om hem te verhuren, hij komt nu nog tekort voor feyenoord. Zou ajax ook moeten doen met Nouri, de beste jeugdspeler van Ajax.

Ik denk dat het komend jaar tussen PSV en Ajax gaat. Die hebben gewoon een beter team en meer spelers met ervaring (vooral Psv). Maar ik hoop toch dat Feyenoord en misschien ook wel AZ dichtbij kunnen komen en het ook Europees goed gaan doen. Kampioen worden is leuk maar kampioen worden met een spannende competitie nog leuker . En meer goede teams is natuurlijk goed voor het aanzien van de eredivisie.

Ik hoop dat Feyenoord, AZ, FC Utrecht, Pec, etc. een beetje kunnen aanhaken bij PSV en Ajax, want zoals ik het de afgelopen jaren heb gezien dreigt er een immense binnenlandse kloof te ontstaan. Zo'n seizoen als vorig jaar die al vanaf januari tussen twee teams gaat, moeten we echt niet nog eens hebben.

27 juni 2016 om 00:10

Voor de competitie zou het inderdaad beter zijn als het wat langer spannend blijft. Dat zie ik echter niet gebeuren. PSV en Ajax zijn al druk bezig zich te versterken en uitgaande transfers op te vangen voor komend seizoen. Alhoewel bijv. Feyenoord en AZ dat ook deels wel doen zullen die niet kunnen tippen aan de financiële daadkracht van Ajax en Psv. Ze moeten dus slim inkopen en hopen dat spelers als Jorgensen aanslaan.

Ik vind dat Feyenoord achterin ook eens zou moeten doorselecteren. Als je kampioen wil worden, dan moet je van types als Nelom, Vd Heijden af. Daarnaast zakten Van Beek, Kongolo en Karsdorp ook finaal door de mand vorig jaar en dan kan je wel zeggen 'we zijn weer een jaar verder', maar ik geloof daar niet zo in. Die gasten zijn zo weer in staat dezelfde fouten te maken.

27 juni 2016 om 00:52

Mee eens, gelukkig neemt Woudenberg de plek in van Nelom! Die gaat dus weg. Van der Heijden zullen we helaas ook dit seizoen nog terug zien

27 juni 2016 om 10:22

Datzelfde geldt voor Bazoer, Riedewald, Veldman, etc.
Jonge gasten hebben nu eenmaal een terugslag.
Komend seizoen gaat t erom en kan je zien of ze goed genoeg zijn.
De Vrij had dat ook maar kwam sterk terug. Vlaar ook.

27 juni 2016 om 19:14

Ik vind niet dat Bazoer, Riedewald en Veltman finaal door de mand zijn gezakt. Ja, misschien in Europa, maar in Nederland hebben ze gewoon een uitstekend seizoen gespeeld. Minste goals tegen, bijna kampioen. Hun ondergronds is gewoon een stuk hoger dan die van de Feyenoordtalenten.

Nou als hij de tijd dat het team vrijwel intact is als maatstaaf neemt dan was het gat niet te groot. Dan is het dat nog steeds. Ajax zit al ruim 4 jaar bij elkaar en PSV ook al een jaar of 3. Veel mutaties zullen er niet zijn bij beide clubs. Ik verwacht wel wat van Jorgensen. Van wat ik heb gezien heeft Feyenoord een topper in huis gehaald. Kijken hoe hij zich aanpast. Maar ik vind het een speler om rekening mee te houden.

Feyenoord moet intern de teugels aanhalen en voor het allerhoogste gaan, maar dit naar buiten toe niet communiceren. Het verleden heeft bewezen dat daar in Rotterdam een verlammende werking van uitgaat, ingegeven door die druk van 17 jaar geen titel. Dus kom maar mooi uit de luwte.

Ja, misschien nu 12/15 punten.
Gaat gewoon weer tussen Ajax en PSV.
Valt me al mee dat de titel nog niet geclaimd wordt, dat doen ze ongeveer ieder jaar..

27 juni 2016 om 13:44

Waar basseer je dat op? Volgens mij wordt dit vooral door de media en de buitenwacht gedaan.
Menig supporter is realistisch en je doet alleen mee als PSV en Ajax allebei een slecht(er) seizoen draaien. Het gat zal wellicht iets kleiner zijn , maar kampioen worden ho maar......

Ik denk dat Feyenoord dichter bij Ajax en PSV zal eindigen. Er heerst meer rust en de selectie is beter geworden.

Ik denk dat het echt minimaal zal schelen en dat Feyenoord nét te kort komt.

Misschien winnen ze zelfs de titel. Ik heb er in ieder geval weer veel zin in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren