Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Bruma doorstaat keuring in Wolfsburg en wisselt definitief van club

Laatste update:

Jeffrey Bruma ruilt PSV in voor VfL Wolfsburg. De kampioen van de Eredivisie maakt bekend met de nummer acht van het voorbije Bundesliga-seizoen een akkoord te hebben bereikt en dat de verdediger na de keuring van aanstaande dinsdag een vijfjarig contract tekent. Volgens het Eindhovens Dagblad gaat er een transfersom van ongeveer 13,5 miljoen euro mee gemoeid.

/

Daarbij dient te worden opgemerkt dat PSV waarschijnlijk een doorverkooppercentage heeft bedongen, net zoals Chelsea eerder regelde dat men dertig tot veertig procent van het huidige transferbedrag van de 24-jarige Bruma ontvangt. De negentienvoudig international van Oranje wordt bij Wolfsburg gezien als de opvolger van de naar Schalke 04 vertrokken Naldo.

Bruma komt uit de jeugdopleiding van Feyenoord en maakte in 2007 de overstap naar Chelsea, maar verder dan tien wedstrijden in het eerste kwam hij niet. Na te zijn uitgeleend aan Hamburger SV ging Bruma in de zomer van 2013 in Eindhoven aan de slag. Na zeven doelpunten en vijf assists in 129 duels keert hij nu terug naar Duitsland.

Update 28 juni 17.40 uur - Bruma doorstaat keuring in Wolfsburg en wisselt definitief van club
Jeffrey Bruma mag zich vanaf nu officieel speler van VfL Wolfsburg noemen. De deal was al in kannen en kruiken, maar een medische keuring had nog roet in het eten kunnen gooien. De tests wezen echter uit dat de stopper volledig fit is. Daarmee is de overgang van PSV definitief afgerond.


Denk jij dat Jeffrey Bruma gaat slagen bij VfL Wolfsburg?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi werk weer van Marcel.

26 juni 2016 om 14:40

Valt wel mee uiteindelijk. Psv moet een behoorlijk groot bedrag nog uitbetalen aan Chelsea.

26 juni 2016 om 14:42

Dat zeker!!

26 juni 2016 om 14:42

Vind je? Ik vind namelijk 13,5 miljoen euro voor een verdediger die al veel ervaring heeft maar nog steeds jong is nog al weinig. Helemaal als er nog eens 30 tot 40 procent van af gaat. PSV had veel hoger moeten inzetten. Hij heeft zijn klasse in de CL laten zien en hij is erg gewild. Zijn contract liep ook nog even door.

26 juni 2016 om 14:46

Ja ik vind 13.5 prima onderhandeld. Verdedigers zijn nu eenmaal wat goedkoper. En Bruma heeft genoeg voor PSV betekent. Dan is 13.5 voor alle partijen een mooi bedrag.

26 juni 2016 om 14:51

Verdedigers zijn altijd minder waard, zo ging Stefan de Vrij voor 6,5 miljoen weg bij Feyenoord terwijl die nog wel van een stuk hoger niveau was dan Bruma. PSV heeft het maximale eruit gekregen.

26 juni 2016 om 14:59

Zoals Bruma afgelopen seizoen speelde doet hij niet onder voor het niveau wat De Vrij had toen 'ie vertrok. Of speelde De Vrij ook zo goed in de CL?

Daarbij zijn het ook verschillende verdedigers.

26 juni 2016 om 15:02

De Vrij was toen hij vertrok verkozen tot de beste verdediger van het WK. De Vrij haalde op het WK een hoger niveau dan Bruma in de CL.

26 juni 2016 om 15:07

Hij levert 8,1 miljoen op doordat Chelsea 40% (5,4 miljoen) van de 13,5 miljoen krijgt. In het gunstigste geval geven ze Chelsea 30% en krijgen ze 9,45 miljoen. Ook nog veel te weinig voor Bruma. Hij heeft veel betekent voor de club en kreeg daar een heel mooi salaris voor, het is z'n werk. Ik vind dit niet sterk onderhandeld door PSV, tenzij ze zelf 40% krijgen bij een toekomstige transfer. En dan is het nog hopen dat hij transfereert.

26 juni 2016 om 16:32

Heeft betekent, hoe verzin je het.

26 juni 2016 om 17:41

Als PSV niet alle rechten in handen heeft, wie zegt dan dat ze niet sterk onderhandeld hebben? Het is de eigen schuld dat ze niet alle rechten hebben overgekocht.

27 juni 2016 om 23:50

Dat De Vrij een hoger niveau heeft ben ik met je eens alleen had die ook nog een contract voor 1 jaar en Bruma volgens mij nog 2,5 jaar... Komt wel bij dat 13,5 Mio - 40% is slechts ruim 8 Mio.... tja Ajax schijnt voor VD Hoorn 2,5 Mio te krijgen wat nog kan oplopen tot 4 met allerlei bonussen en ook een hoger doorverkooppercentage van 20% tov PSV bij Bruma 10%..... Dan denk ik dat Marc Netto een betere deal heeft voor een bankzitter die alleen bij blessures mee mag doen. Nee PSV gaat dit nog wel merken, isimat is nog beperkter qua voetbal en heeft ook geen pass in huis.

26 juni 2016 om 14:44

13,5 miljoen min 40% blijft 8 miljoen over redelijk netjes.. Op het juiste moment rond de hyp en op een piek van brumaverkocht. 2 jaar geleden kon ie er niks van volgens de kenners

26 juni 2016 om 14:45

Uiteindelijk slechts 4,5 miljoen winst dus.

26 juni 2016 om 14:49

Nee, PSV heeft Bruma overgenomen voor 1m-2m, was goedkoper omdat Chelsea een terugkoopclausule had bedongen.

26 juni 2016 om 14:50

Dat klopt, maar een speler die zo belangrijk voor je team is geweest in de wedstrijden die hij speelde mag je zo'n stap wel gunnen, toch? Daarnaast worden verdedigers goedkoop verkocht, zeker uit de Eredivisie. De laatste die zo duur wegging was Vertonghen, en die was nog duidelijker dan Bruma de Eredivisie ontgroeit.

26 juni 2016 om 14:51

Iemand anders zei hier dat Psv 3,5 miljoen voor Bruma heeft betaald.

26 juni 2016 om 14:54

Vertonghen had nog een 1 jarig contract over.

26 juni 2016 om 15:01

De winst kan nog oplopen, ook psv heeft een doorverkooppercentage bedongen.

26 juni 2016 om 15:28

2 miljoen was het

26 juni 2016 om 16:14

Nee hoor, PSV had hem destijds overgenomen voor 3,5 miljoen euro. Chelsea had bij deze transfer destijds een doorverkooppercentage bedongen van 35% blijkbaar.

Geweldig voor hem. Heeft duidelijk stappen gemaakt en vind hem top 3 CV van Nederlanders.

26 juni 2016 om 14:43

Veltman, dijk en bruma vormen inderdaad een top 3 die in de toekomst redelijk ver kunnen komen, zeker als tfm zich zo blijft ontwikkelen zijn de cv's geen probleem verwacht ik.

26 juni 2016 om 14:49

Vergeet je serieus de beste verdediger die we hebben in de Vrij? Meer voetbal volgen.

26 juni 2016 om 14:49

Ben je Stefan de Vrij vergeten? Die is lang geblesseerd geweest maar is gewoon een hele goede verdediger en ook nog vrij jong

26 juni 2016 om 14:51

Dat doe ik, alleen heeft hij al heel lang een blessure, dus kan ik niet oordelen of hij nog zo goed is als voor zijn blessure. Op basis van dit jaar kan je hem niet in de top 3 scharen, natuurlijk wel als hij zijn oude niveau weer oppakt.

26 juni 2016 om 14:53

veltman mag niet eens in de schaduw van die andere twee staan...

26 juni 2016 om 15:01

Hhaha Veltman mag niet in hun schaduw staan? Misschien wel de beste van die top 3 die je noemt

26 juni 2016 om 15:05

Haha, als rechtback redelijk, maar in het centrum komt hij gewoon te kort! Bij het Nederlands elftal werd hij ook als rechtsback gezet. Wel apart aangezien hij beter dan de twee is...

26 juni 2016 om 15:08

Veltman heeft als rb en als cv dit jaar heel goed gepresteerd. Hij is dus zeker top 3.

26 juni 2016 om 15:09

Ik weet niet welke top 3 je bedoeld, maar ik weet wel dat Veltman er niet in staat. Leuke verdediger voor de eredivisie maar echt niet meer dan dat. Je moet wel Ajacied zijn om hem de beste te vinden

26 juni 2016 om 16:04

Dan moet je toch vaker Ajax kijken, hij heeft het hele jaar top gepresteerd

26 juni 2016 om 16:12

Nee, bij lange na niet de beste van de opgenoemde spelers. Veltman heeft mij ook positief verrast als ik heel eerlijk ben. Maar ik vind hem beter als rechtsback dan als centrale verdediger. En laten we eerlijk zijn, hij heeft totaal niet het lichaam voor een centrale verdediger.

Mooi bedrag voor een verdediger uit de Eredivisie Bruma was dan ook een sterkhouder binnen de selectie van psv

In de bundesliga kan hij sterker worden, goede zaak

26 juni 2016 om 16:30

Hoop ook echt dat hij deze lijn van ontwikkeling doorzet. En eerlijk gezegd zie ik hem dat ook wel doen, want hij is zich naast het veld ook wat volwassener gaan gedragen

13.5 Miljoen euro. Ik denk dat Chelsea dus 35 procent had en dat PSV per se 10M wilde overhouden. Vandaar het bedrag van 13.5 miljoen.

26 juni 2016 om 14:41

Ik denk dat je het opnieuw moet narekenen 35 procent van 13.5 miljoen is geen 10 miljoen.

26 juni 2016 om 14:54

Doorverkooppercentages gaan meestal over het bedrag wat bovenop de initiële transfersom is gekomen. Aangezien PSV 3,5 miljoen voor Bruma heeft betaald is dat dus 10 miljoen. 35% van 10 miljoen is?

26 juni 2016 om 14:42

Dan moet Psv zo'n 4,7 miljoen nog aan Chelsea afstaan.

26 juni 2016 om 14:42

Rekenen is niet je sterkste kant he?

26 juni 2016 om 14:49

Als PSV 10 miljoen wilt vangen voor Bruma, dan moet je moet 35 boven op de prijs doen als je weet dan Chelsea 35 krijgt. Dus 135 van 10 miljoen is 13.5 miljoen Euro.

Die van 35 is gebaseerd op gerucht dat het tussen 30 en 40 procent zou zitten. Waardoor die transfersom van 13.5 miljoen kan worden verklaard.

26 juni 2016 om 14:54

35% van 13,5 miljoen is 4,725 miljoen. PSV vangt dus 8,775 miljoen als ze 35% moeten afdragen. Het totaalbedrag is 100%, niet 135%. De clausules zijn percentages over het totaalbedrag (dus van 100%).

26 juni 2016 om 14:57

nee natuurlijk niet man! Als je er dan 3,5 miljoen bij doet, krijgt Chelsea daar toch ook weer 35 van!

26 juni 2016 om 14:58

Maar je moet dan 35 procent van die 13.5 miljoen afstaan, oftewel 4.7 miljoen. Dan houdt PSV dus 8.8 miljoen over. 35 procent van 13.5 miljoen is natuurlijk meer dan 35 procent van 10 miljoen

26 juni 2016 om 17:05

Doe niet zo eigenwijs, 13,5 miljoen - 35% is iets van negen miljoen.

26 juni 2016 om 17:08

dat percentage wordt alleen betaald over het winstbedrag. zijn aankoopbedrag moet er dus nog vanaf ..

26 juni 2016 om 14:53

Dat is niet hoe een doorverkooppercentage van 35% werkt...

26 juni 2016 om 16:08

Het doorverkooppercentage wordt berekend over de behaalde winst op de transfer van Bruma. En 3.5 miljoen is niet gelijk aan 35 procent van het totaalbedrag van 13.5 miljoen.

In zijn eerste jaar veel kritiek gekregen, maar afgelopen seizoen een van de sterkhouders geweest, met als hoogtepunt de champions league wedstrijden. Bruma, bedankt!

Mooie transfer voor alle partijen. Voor dat geld zou PSV misschien wel Letschert en Ziyech kunnen halen. Dan gaan ze er niet op achteruit.

26 juni 2016 om 14:43

Er blijft te weinig geld over om hun te halen aangezien Psv veel geld aan Chelsea moet afstaan.

26 juni 2016 om 14:44

Dat valt volgens mij wel mee. Een deel van de transfersom zal PSV over moeten maken naar Chelsea.

26 juni 2016 om 14:47

Dan blijft er inderdaad te weinig over. Met Letschert voor een miljoen of vier zouden ze in ieder geval een goede opvolger hebben.

26 juni 2016 om 14:50

Nee nee en nog eens nee. Letschert? Wat heeft hij ooit gepresteerd? Is hij beter dan Van der Hoorn destijds, ik denk het niet!

Ik ben benieuwd hoe PSV dit gaat opvangen. Bruma was de afgelopen twee jaar een zekerheid in de defensie.

PSV kocht hem 3 seizoenen geleden voor zo'n 3.5M. Dus zo'n 10 miljoen winst na 3 seizoenen.
Ondanks die winst hadden ze er met de huidige markt toch zeker meer uit moeten kunnen halen. Aangezien hij pas 24 jaar oud is en ook al ervaring heeft in de CL en op internationaal gebied.
17.5-22.5m zou toch niet onredelijk zijn grweest.

26 juni 2016 om 14:44

Jullie hebben echt moeite met rekenen hé? Psv moet nog 35 procent aan Chelsea afstaan. Hoeveel winst houdt Psv dan over?

26 juni 2016 om 16:30

Gaat die 35 procent over de winst waarmee ze hem doorverkopen of over het totaal bedrag eigenlijk? Als het over de winst gaat blijft 6,5 miljoen van de winst over plus de 3,5 miljoen die ze betaald hebben, houden ze 10 miljoen over. Gaat het over het totaal bedrag gaat er inderdaad meer af en houden ze iets over de 8 miljoen over. Ik weet de precieze details niet over de doorverkoopclausule dus ik durf hier geen uitspraak over te doen. Kan iemand met meer verstand over PSV hier een uitspraak over doen?

26 juni 2016 om 16:52

Gaat over het totaal bedrag. Dus er gaat nog zo'n 35% van 13.5m af, dus er gaat zo'n 4.5m naar Chelsea? Blijft er zo'n 9m over, daarvan is ongeveer 6 tot 7m winst voor psv. Bovendien hebben ze er een doorverkooppercentage in bedwongen.

Gaat het daar prima doen! Hopelijk maakt hij hierna nog een mooie transfer over een paar jaar naar een absolute topclub. Krijgt psv nog wat geld

"daarbij dient te worden opgemerkt dat PSV waarschijnlijk een doorverkooppercentage heeft bedongen"

Dit klinkt niet heel feitelijk. Verzint vz dit nou gewoon of is er ook een reden om dit aan te nemen?

26 juni 2016 om 15:32

Daarbij dient te worden aangetekend , dat de bron het Eindhovens dagblad is en VZ als brave nieuwsverzamelsite dit gewoon heeft gecopy paste. Ik snap dit gezeur nooit.

Denk dat ie nu wel klaar is voor de stap om nog verder te groeien..

Mooie aanleiding om Alex terug te halen!

26 juni 2016 om 14:48

Psv heeft op Lombaerts geboden en heeft Isimat nog.

26 juni 2016 om 15:32

Weet ik, maar ik zou niet een heel seizoen op Isimat willen bouwen. Als je dat doet erken je dat je erop achteruit gaat, want Isimat was vorig jaar niet voor niets wisselspeler. Lombaerts ken ik niet goed, maar gevoelsmatig heb ik liever dat Brands voor Alex gaat. Sowieso fysiek sterker en bovendien een goede bekende waarvan je weet wat je eraan hebt.

26 juni 2016 om 15:31

Alex zie wel zitten echter denk ik niet dat Psv zijn salaris kan betalen.

26 juni 2016 om 21:20

Denk dat dat in eerste instantie ook het geval was bij Guardado. Maar wanneer beide partijen wat water bij de wijn doen - Alex zakt wat met zijn eisen en PSV maakt een lichte uitzondering in het salarishuis - kun je misschien wel tot een deal komen. AC Milan is tegenwoordig niet de meest aansprekende club, waar hij nota bene nauwelijks aan de bak komt. Als dan je oude club, waar Alex met veel succes en bovendien plezier heeft gespeeld, terugkomt bij je om te vragen of je in de Champions League leiding wil geven aan de verdediging lijkt me dat een aantrekkelijk perspectief. Bovendien, waarom zou Lombaerts wel en Alex niet haalbaar zijn wanneer het gaat om salaris? Bij Zenit kunnen ze allemaal ook niet meer lopen van het geld!

Man man man, serieus 13.5 miljoen? Portugese clubs verkopen een linksback nog voor 40 miljoen! Wat een armoede transfer dit! En wie komt hier voor terug? Letschert zeker

26 juni 2016 om 14:49

Brands zei dat Isimat nu de plek van Bruma moet overnemen. Verder huurt Psv die Australische verdediger en is er op Lombaerts geboden.

26 juni 2016 om 14:53

Lombaerts zou een prima transfer zijn. In dat geval kan Isimat de plek van Bruma wel overnemen, met Lombaerts erachter.

26 juni 2016 om 14:55

Maar wat doet Psv met Moreno dan?

26 juni 2016 om 14:58

Moreno blijft gewoon centraal spelen. Isimat en de nieuwe aankoop zouden de drie cvs worden die moeten rouleren. Isimat gaat misschien meer kansen krijgen, daar waar de nieuwe aankoop al direct inzetbaar moet zijn op het hoogste niveau.

26 juni 2016 om 15:00

Laten staan. Isimat en Moreno is je centrum met Lombaerts als backup.

26 juni 2016 om 15:02

Ik denk niet dat Lombaerts naar Psv wilt gaan om daar back-up te worden. Is volgens mij 31 en verdiend een fors salaris bij Zenit.

26 juni 2016 om 15:07

Hij wilt terug richting België (zijn thuis). Zijn vriendin is in verwachting.

26 juni 2016 om 16:24

Je bedoelt Thomas Deng van Melbourne toch? Die jongen is gehuurd voor Jong PSV dus het is geen directe versterking voor het eerste. Lombaerts zou ik wel willen zien in dit Psv. Een speler met veel ervaring en een echte no-nonsense verdediger. Daarvan heb je er sowieso te weinig in de Eredivisie.

Isimat is niet goed genoeg voor een basisplek ben ik bang. Hij was niet voor niets wisselspeler afgelopen seizoen. Die Letschert ben ik eerlijk gezegd niet van onder de indruk.

26 juni 2016 om 14:56

Mensen zouden echt op moeten houden Nederlandse clubs met Portugese clubs te vergelijken. De topclubs kunnen gewoon 2-3-4 keer zoveel salaris betalen. Dat verandert de onderhandelingspositie nogal namelijk.

Bovendien kan er natuurlijk best een soort van afspraak zijn gemaakt dat ze bij een bepaald bod niet te moeilijk zouden doen. Ik kan me goed voorstellen dat je dat als voorwaarde stelt als je zoals Bruma terug komt naar Nederland.

26 juni 2016 om 15:02

Dat is zo'n onzin altijd! Dat salaris daar is hoogstens 2 a 2.5 miljoen. Dan heb je het alleen over de top! Hier verdienen de toppers maximaal 1.5 miljoen. Zo verschrikkelijk groot zijn die verschillen niet.

26 juni 2016 om 15:31

alleen betalen die toppers hier 50% belasting waardoor er max 750k wordt overgemaakt.
afgezet tov de 10% "artiestenbelasting" in Portugal houden ze daar 2 mln netto over wat dus bijna 3x zoveel is.

26 juni 2016 om 16:02

@dante: ik ben het niet met je eens. Dat salaris is niet zo belangrijk. Nederlandse clubs moeten idd veel meer vragen 13.5 miljoen is gewoon belachelijk weinig voor een international die goed gepresteerd heeft in de CL. Gewoon 30 miljoen vragen. Als er dan een club is die hem echt graag wil hebben dan houdt je tenminste een leuk bedrag over, zo niet, dan blijft ie toch lekker bij je cluppie. Als je CL gaat spelen heb je gewoon je beste spelers nodig. Nederlandse clubs moeten ophouden met lief zijn voor andere clubs/ spelers die een transfer willen maken, dit gaat om topsport.

26 juni 2016 om 16:07

Daarom is het salaris juist heel relevant. Wat denk je dat bruma zegt als hij 3 of 4 keer zoveel kan gaan verdienen en je houdt hem tegen? Hoe groter dat verschil, hoe lastiger het is. Zelfs wettelijk gezien staat een speler dan heel sterk.

En vergeet mijn tweede punt niet. Zoals ik al zei zou het me niets verbazen als daar afspraken over waren. Als ik tijdelijk terug zou komen om mijn carriere weer op gang te krijgen zou ik echt wel duidelijk maken dat bij een kans op een transfer daar aan meegewerkt moet worden en niet vastgehouden moet worden aan een enorm transferbedrag.

26 juni 2016 om 16:46

Altijd dat vergelijken met portugal. Dat is appels en peren. Ik ben het eens met dat ze best hoger zouden mogen durven vragen maar qua netwerk en salaris en reputatie qua talenten staat portugal nu eenmaal veel beter bekend... Naief om te denken dat Nederland ditzelfde kan vragen zonder dat fundament..

Doorverkoopclausules...

We hebben met Vorm gezien dat er makkelijk onderuit te komen is, waarom kunnen Nederlandse clubs dat niet? Toon ballen en voer ook eens van die 'vieze' trucjes uit. Heeft geen zin om het braafste jongetje van de klas te blijven spelen..

Verder een mooie stap voor Bruma. Kan ook goed zijn voor het Nederlandse voetbal.

26 juni 2016 om 15:17

Onzin man. Vorm is geruild tegen andere speler(s) en zodoende kon je niet spreken van doorverkoop. Ten eerste wil PSV geld voor Bruma, en dus geen ruildeal, en ten tweede: welke (basis)speler van Wolfsburg wil voor minder salaris bij PSV gaan spelen..

26 juni 2016 om 16:22

Zo zijn er manieren zat. Je kan ook de koffiejufvrouw ruilen tegen Bruma...

26 juni 2016 om 16:50

En zo een bepaalde relatie met Chelsea op het spel zetten? van Ginkel zeker mis lopen.. Een nieuwe alex nooit als mogelijkheid meer aangeboden krijgen? nee... Dit is gewoon een goede zet

26 juni 2016 om 16:55

Dus je stelt voor dat Nederlandse clubs de boel moeten belazeren? Want Utrecht is gewoon belazerd, niet meer en niet minder!

26 juni 2016 om 18:02

Nee, larsarjan stelt dat voor.

26 juni 2016 om 18:34

ja ik reageerde ook op hem.

Goeie som voor deze man. Heeft zich goed ontwikkeld.

Bruma heeft deze overstap verdiend. Zal d'r vooral financieel op vooruit gaan. Hij is erg belangrijk geworden uiteindelijk nadat veel mensen het al niet meer in hem zagen zitten en hoop dat hij deze lijn doortrekt en zich bewijst in de Bundesliga. PSV heeft met Isimat-Mirin al een prima vervanger in huis maar hoop dat er toch nog iemand bijkomt. Letschert, Lombaerts en een Australiër worden genoemd, de eerste 2 ken ik redelijk goed en zou ik zeker wel toejuichen.

Laten we nou maar hopen dat ie niet gelijk hardnekkig faalt. Oranje heeft hem ook nodig

26 juni 2016 om 16:51

Qua dat is Wolfsburg de beste keuze voor hem denk ik? Redelijke garantie op basisplek en geen verwachtingen zoals bij een topclub.

Mooie stap voor Bruma. Ontzettend goed gespeeld afgelopen seizoen, zeer verdiend dit. Veel succes bij Wolfsburg Bruma!

Nette transfer voor zowel Bruma, als Psv. Hopelijk gaat Bruma het goed doen bij Wolfsburg. Momenteel de beste verdediger die Oranje heeft.

Er word iets minder dan 15 miljoen betaald (bron bild)dat terwijl psv 35%moet afstaan aan chelsea maar zelf ook 35% doorberkoop heeft afgedongen dus altijd eem goede deal van psv

Brands goede zaken gedaan. Vindt het erg veel geld voor een verdediger van zijn niveau.

Vraag me af wie ze als vervanger gaan halen. Bovendien staat Moreno ook in belangstelling van andere clubs net als Willems.

Heb een beetje een verkeerd gevoel bij dat Bruma vertrekt. Speelde nog maar 1 seizoen heel goed. Daarvoor waren het altijd zenuwachtige taferelen wanneer hij achterin stond.

Zeer goed gehandeld van Brands en ik gun Bruma het beste en ik weet zeker dat hij gaat slagen en hem nog een mooie toekomst op de weg ligt.

Verdient Feyenoord ook nog iets aan deze Brexit?

Was ver van foutloos z'n eerste en ook z'n tweede seizoen, maar vooral dit seizoen zie je hoeveel hij gegroeid is want het is nu echt een goede verdediger geworden. Hoop dat het de juiste stap in z'n carriere, dat lijkt me wel, denk dat hij goed in de Bundesliga past.

Toch nog een mooi bedrag voor Psv.
Begin was hij matig, maar is steeds beter geworden tot een belangrijke man en basisspeler Oranje.

Ik wens hem daar succes en ben benieuwd hoe onze vervanger het gaat doen.

Zat er aan te komen, gelukkig dat het nu zo snel allemaal rond is. Ik ga er vanuit dat de opvolger al in beeld is en misschien al contacten zijn gelegd. Ik weet niet of dat dan Lombaerts zou zijn, dat is namelijk een linksbenige verdediger als ik het goed heb. Hoe dan ook, het vertrek van Bruma is toch een verzwakking. Afgelopen jaar een klasbak na twee eerdere seizoenen waarin hij onzeker oogde. 13,5 miljoen is voor een verdediger een grote transfersom, maar zoals aangegeven gaat een flinke hap naar Chelsea. Succes Bruma bij Wolfsburg.

Voor PSV zaak om nu zelf actie te komen. Sowieso een centrale verdediger erbij, van Ginkel vastleggen een extra middenvelder en een linksbuiten. En als Willems en Narsingh vertrekken ook een linksback en rechtsbuiten erbij halen. Koch, Alberto, Vloet, Maher en Jozefzoon kunnen wel door jeugdspelers vervangen worden.

Dus ze houden er zo'n 8 miljoen aan over, en dan moet het aankoopbedrag er nog vanaf?
Blijft triest dat onze betere spelers uit de competitie voor een appel en een ei opgepikt kunnen worden, allemaal onder het nom van ''ambitites'' en bosmanarrest. Goodluck.

PSV had misschien wel bij Ajax moeten aankloppen voor Van der Hoorn. Nog een jonge Nederlandse verdediger die veel is gegroeid de laatste tijd. Ik vind het dan ook jammer dat die weg is als Ajacied. Echter kan Brands ook niet aankomen met een reserve speler van de concurrent.

Sterke aankoop van Wolfsburg voor niet al te veel geld. Ik had eerder verwacht dat een Engelse club hem zou ophalen vanwege zijn verleden bij Chelsea en internationale status

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren