Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Rakitic: ‘Soms is voetbal ook het achterlijkste spel in de wereld!’

Laatste update:

Kroatië werd na de poulefase gezien als een van de outsiders voor het winnen van het EK, maar werd zaterdagavond uitgeschakeld door Portugal. Een laat doelpunt van Ricardo Quaresma maakte het verschil en de teleurstelling was dan ook groot bij onder anderen Ivan Rakitic en Luka Modric.

/

“Ze wisten niet eens hoe ze hebben gescoord! Als je ze nu vraagt hoe ze tot hun doelpunt gekomen zijn, dan weten ze dat waarschijnlijk niet eens! Ze zeggen dat voetbal de mooiste sport van de wereld is, maar soms is het ook het achterlijkste spelletje in de wereld. Dat was het vanavond, want normaal gesproken is het onmogelijk dat de betere ploeg naar huis gaat. Ik weet niet waarom het ons altijd tegenzit. Waar is de gerechtigheid?”, zei Rakitic.

Modric had na afloop de tranen in zijn ogen staan: “We zijn het er allemaal over eens dat de betere ploeg naar huis moet. We hebben het hele toernooi goed gespeeld en verdienen dit niet. We domineerden, hadden de bal, creëerden kansen en zij scoren na een of andere gelukkige counter na een hoekschop”, aldus de middenvelder van Real Madrid, die bijval kreeg van Ante Cacic. “Vaak wint de betere ploeg niet en dat was vanavond ook zo.”

/

“Ik ben verdrietig, natuurlijk. We hadden een goede kans en een goede loting. We wisten dat we Polen zouden treffen wanneer we Portugal zouden verslaan, maar ook dit hoort bij een toernooi. Ik kan mijn spelers alleen maar een compliment maken, want Portugal is een goede ploeg met ervaren spelers. Als er één favoriet is om het EK te winnen, dan is dat nu Portugal”, aldus de bondscoach.

Collega Fernando Santos sprak op de persconferentie van ‘een erg tactische wedstrijd’: “We troffen een geweldige ploeg die in de groepsfase bij vlagen het beste voetbal heeft gespeeld. Ze proberen altijd hun spelletje te spelen en daar waren we op voorbereid. We lieten Kroatië niet counteren, daar hebben we speciaal aandacht aan geschonken. Dit was een finale en die hebben we gewonnen. We waren vandaag de gelukkige, maar het was wel een terechte uitslag.”

Denk jij dat Portugal het EK wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo voelde wij ons ook in 2008. Soms wint niet het beste team, helaas.

26 juni 2016 om 09:59

Zo'n geweldige groepsfase en dan verliezen van Rusland... ik dacht dat we wel Europees kampioen konden worden.

26 juni 2016 om 10:08

Kroatie heeft het zelf verpest. Iedereen speelde dramatisch, ik heb Modric paasjes verkeerd zien spelen die mijn vader nog strak in de voeten bij een ander zou krijgen. Waardeloze wedstrijd.

26 juni 2016 om 10:12

Je ziet het in alle sporten in alle landen dat ploegen hun finale te vroeg gespeeld hebben. Dat was met ons zo en nu ook met de Kroaten in de wedstrijd tegen Spanje. Dit Kroatië had ook niet de wil om te spelen als in de groepsfase. In een knockoutfase zie je toch een heel andere benadering en dat was ook gisteravond heel erg zichtbaar. In mijn ogen was de wedstrijd de grootste deceptie van het toernooi tot nu toe

26 juni 2016 om 10:39

Ik ben er wel echt heilig van overtuigd dat dit Kroatie gewoon het EK had kunnen winnen. Wat een fantastisch team.


Nu Fonte weer terug is, heb je met Pepe en hem gewoon een oersterk centrum met een beer als William of Danilo er voor. Op de counter is dit portugal voor elke ploeg gevaarlijk.. Ze kunnen het spel niet goed maken, maar dat is niks nieuws. Tegen betere ploegen zullen zij daarom beter uit de verf komen dan tegen teams die zelf tegen de 16 aan hangen.

26 juni 2016 om 11:06

Uiteindelijk zal Portugal eens een scheids treffen die de ogen wel open heeft en dan eindigen ze een wedstrijd niet met 11 man. Dan zullen ze met man en macht een penaltyreeks eruit willen halen maar zo wordt het wel lastig om uiteindelijk een toernooi te winnen.

26 juni 2016 om 10:02

Ik weet niet of je op Nederland doelt, maar dat werd toen wel gewoon weggespeeld door Rusland, hoor.

26 juni 2016 om 10:06

Ging me meer om goede groepsfase en dan in verlenging eerste knockout ronde eruit

26 juni 2016 om 10:07

Bedoelt denk ik de geweldige groepsfase die toen gespeeld werd en daarna door een minder team dan de teams in de groepsfase eruit geknikkerd worden.

26 juni 2016 om 10:13

Als sle het ploegen allemaal naar huis zouden gaan dan was het EK nu al afgelopen. Het is treurig gesteld deze editie.

26 juni 2016 om 10:15

Of je bedoel zo voelde wij ons ook op het WK in 2010

De ploeg die wervelend begint is niet altijd de ploeg die het toernooi wint. Vaak niet zelfs. En daarbij, tegen Portugal was Kroatië echt niet zo goed. Voor het eerste schot op doel moesten we tot in de verlengingen wachten. Ja op het einde schoten ze wakker, maar toen was het gewoon te laat en je weet dat Portugal dodelijk is in de counter.

Misschien dat ze beter voor de dag waren gekomen als ze de ploeg tegen Spanje hadden laten staan.

26 juni 2016 om 11:25

Idd, neem het voorbeeld aan Rusland op het ek 2012. Zij speelde toen weergaloos tegen Tsjechie 1ste wedstrijd, maar gingen alsnog de poule niet door...

26 juni 2016 om 11:43

Ja dat kwam
Natuurlijk door de kracht van Griekenland !!

26 juni 2016 om 17:07

Griekenland speelde reactie voetbal, waarmee het op resultaat speelt, dus daarom werd Rusland uitgeschakeld

27 juni 2016 om 15:13

Ze hadden zelfs niet eens één schot op doel..

Ik hoor iedereen over dat dit zwaar onverdiend is maar na de 1e helft had Kroatië er echt geen zin meer in hoor. Die speelden alleen nog maar balletjes breed. Portugal is zeker niet onverdiend door.

26 juni 2016 om 10:32

Portugal wel dan die speelden net zo dramatisch. Deze wedstrijd verdiende eigenlijk geen winnaar net als de wedstrijd Wales - Noord Ierland.

26 juni 2016 om 10:43

Ik vond beide teams drama. Durfden alletwee niet te voetballen. Maar in de KO fase gaat er één door en één eruit.

Angsthazen voetbal van twee kanten.

26 juni 2016 om 10:58

Idd
Heeft meneer hier een grote mond terwijl hij zelf bij elk klein kontact liever een overtreding had dan een aanval uitspelen.
Beiden teams deden ver onder de verwachtingen... had ik maar naar de copa america gekeken, dan was er een stuk minder laf verdedigend voetbal, met minder spel onderbrekingen omdat iemand de vloer ging opzoeken

26 juni 2016 om 11:22

Niet iedereen meldt dat het zwaar onverdiend is, denk dat de meeste mensen concluderen dat Kroatie ook belabberd speelde.

Toch altijd apart hoe bepaalde spelers niet zien dat hun eigen team een net zo slecht wedstrijd heeft gespeeld als de tegenstander. En kansen? Welke kansen? Pas twee kansen in de tweede helft van de verlenging, verder heeft Kroatie echt waardeloos gespeeld gisteren.

Gerechtigheid bestaat niet in het voetbal. Je kunt nog zo goed spelen in eerdere wedstrijden, maar als je vervolgens niet weet te presteren in een belangrijke KO-match is het toch echt einde verhaal. Kunnen heel wat Nederlands elftallen over meepraten. Dan kun je heel boos zijn en wijzen met het vingertje naar de tegenstander, zijn ze hier in Nederland ook erg goed in. Maar zo werkt het niet.

Kroatie haalde gisteravond verre van het niveau dat ze kunnen halen. Dan maak je het jezelf erg lastig. Modric geen schim van de man die hij normaal is en ook deze Rakitic behaalde zijn niveau niet.

Portugal deed waar ze het beste in zijn en dat is loeren op de tegenaanval, het doelpunt laat in het verlenging was een sterke counter en heel slecht verdedigd door Kroatië. Die pass van Ronaldo mag nooit Nani bereiken, laat staan dat er dan nog iemand anders zo vrij staat om de rebound in te tikken.

Ik had enorm gehoopt dat Kroatië zou winnen, maar op grote toernooien moet je ook die ene wedstrijd kunnen winnen waarin alles niet lukt. Dat konden de Kroaten gisteravond niet.

26 juni 2016 om 11:19

Ronaldo ging helemaal over de rooie, toen Ijsland Portugal op 1-1 hield met in zijn ogen laf coutervoelbal en loeren op de counter. Ik vraag me af of hij gisteren dezelfde mening was toegedaan na de overwinning met laf voetbal op Kroatië, dat iets meer de intentie had om te scoren.

26 juni 2016 om 11:23

Natuurlijk niet, wanneer het past in het eigen straatje is het volledig geoorloofd. Welkom in de wereld van de "Latijns-Amerikaanse - Mediterraanse" manier van denken als het op voetbal aankomt.

26 juni 2016 om 11:27

Daar hebben wij anders ook een handje van. Wij verafschuwen als Nederlanders dit voetbal, tot we het zelf gebruiken en dan is het allemaal ineens prima (neem het WK 2014, wedstrijd Chili - Nederland).

26 juni 2016 om 11:35

Dat is niet helemaal juist, er is zeker wel kritiek geweest op de spelopvatting. Die was niet des Oranjes. Natuurlijk waren er ook aanhangers van een meer defensieve speelstijl maar er waren zeker net zoveel mensen die het niet vonden passen bij NL. Uiteindelijk is men wel aardig ver gekomen (en sprongen veel mensen op de hosanna-trein) maar in herinnering blijft wel dat het voetbal matig was. Zuid-Afrika onder Bert van Marwijk overigens ook, dat was ook niet al te best. Wel een finale gehaald, maar hoe,...

Je hebt een punt maar er is wel degelijk kritiek geweest op de on-Nederlandse stijl van spelen. Denk overigens dat meer en meer mensen de "nederlandse stijl 4-3-3" los willen laten, simpelweg omdat het niveau van de spelers drastisch achteruit gaat. Wij kunnen niet meer domineren zoals een Kroatië dat met zijn spelers wel zou moeten kunnen. Portugal heeft op zich toch ook hele aardige spelers maar kiest ervoor om vooral in eerste instantie te gaan voor de nul.

26 juni 2016 om 12:55

@buitenspelval

Heb je de wedstrijd wel gezien? Geen van beiden speelden verdedigend. Ze probeerden allebei de bal het werk te laten doen maar kwamen er niet door. Speelde Kroatië wel aanvallend dan vergeleken Portugal? Lol.

26 juni 2016 om 13:35

@drose

Lijkt me wel ja, anders zou ik ook geen mening kunnen vormen om er iets over te zeggen. Waar baseer je dan op, dat ik beweer dat alleen Portugal enkel zo speelde en dat Kroatië wel vol op de aanval speelde? Het één sluit het ander niet uit hè? Ik schrijf nota bene dat Kroatië iets meer de intentie had om te scoren. Slechts iets meer dus.

Geen van beide speelden verdedigend zelf je, zelf lieten de bal het werk doen, maar kwamen er niet door. Alsof ze anders wilden en eigenlijk wilden aanvallen. Een groot schaakspel.

De intentie om aan te vallen was miniem. Men leunde op de eigen verdediging om, indien mogelijk, met een snelle uitbraak het doel van de tegenstander te bereiken. Kroatië had iets meer aanvallende intenties. En speelde ook niet vol op de aanval, verre van dat. Daar hebben ze een mooie naam voor bedacht: coutervoelbal. Met dien verstande dat er twee zo wilden spelen.

Daarnaast is het ook totaal de strekking niet van waar ik op doelde, namelijk of Ronaldo nu anders zou denken over het soort voetbal wat Ijsland speelde of hij de eigen tactiek wel kon waarderen.

Als je een beetje begrijpend kan lezen dan kun je misschien ontdekken, dat het me niet gaat om een vergelijking (van intentie van) een bepaald gehanteerde tactiek tussen Portugal en Kroatië, maar tussen die van Ijsland en Portugal en de reactie van Ronaldo op Ijsland.

Lol.

26 juni 2016 om 12:46

Portugal had ook 2x direct rood kunnen krijgen (op de tegenstander stappen). Hoewel het in eerste instantie niet zo lijkt, zorgde de scheidsrechter er wel voor dat de Portugezen hun eigen spel konden spelen.

Ik vind niet dat Kroatie gisteren haar beste spel heeft laten zien. Daar ben ik het met je eens. Ik had wel de indruk dat juist deze spelopvatting CR helemaal uit de wedstrijd had gehaald. Dus er was iets goeds aan die opvatting. Maar dan zijn details bepalend. Details van de scheids. Details van de spelers.. gaat de bal ipv tegen de paal er net wel in.. dan is Kroatie door.

26 juni 2016 om 13:03

Beide ploegen hebben het voorkomen van risico vooropgesteld in deze wedstrijd. Dan krijg je dit als logisch gevolg.

Het argument beste ploeg naar huis gaat niet echt op in deze wedstrijd.

Wat een jankerts bij Kroatië. Ook zij hebben helemaal niks laten zien gisteren alleen in de laatste helft van de verlenging hebben ze kansen gecreëerd. Ze hadden niet zo laf moeten zijn en gewoon moeten voetballen want het spel van Portugal en Kroatië was ontiegelijk saai. Dat je dan achteraf gaat liggen zeiken dat Portugal een lucky goal maakt is niet juist. Je weet van te voren dat elke tegenstander in staat is een lucky goal tegen je te maken daarom moet je ook de aanval kiezen en zelf scoren anders kan het zo maar eindigen als gisteren.

Waar heeft Santos het over? Hij zegt wij lieten ze niet counteren. Wanneer hij de wedstrijden heeft gezien, dan weet hij dat Kroatie graag op balbezit speelt. ON: ik leef mee met de Kroatie spelers. Ik had ook gehoopt dat ze ver zouden komen. Ze hebben gister zeker niet goed gespeeld, maar het is niet zo dat Portugal beter was. Sterker nog ik vond ze nog slechter dan Kroatie. Modric speelde ook een mindere wedstrijd en dan zie je dat het niet loopt. Misschien toch niet fit genoeg. Dan had je beter Kovacic erin kunnen zetten en Modric laten invallen. Wat mij wel is opgevallen is die Pjaca, viel erg sterk in. Achja als Real fan ben ik blij voor Ronaldo en hoop ik dat hij het EK wint, maar ik voel echt slecht om Modric zo te zien huilen.

26 juni 2016 om 13:59

Precies. Ik zou gewoon Kovacic in de plaats van Rakitic en Rakitic dan weer op Modric's plaats zetten gisteren. Een 50% fitte Modric is het namelijk niet waard om de wedstrijd in de achtste finale mee beginnen in de zin dat het middenveld Kovacic, Rakitic, Badelj het ook wel prima zouden hebben gered. Dan zou je een 100% fitte Modric hebben in de ronde erna (tegen Polen) en dus van tevoren al een plek in de halve finale hebben daarmee.

Was een matige wedstrijd waaein kroatie toch beter was en verdiende te winnen. Zitten we weer langer met balletje ronaldo opgescheept.

26 juni 2016 om 13:24

'Opgescheept', niemand zegt dat je naar de wedstrijden van Ronaldo moet kijken. Trieste opmerking ook.

Zo heb ik me als voetbalsupporter zo vaak gevoeld. Het is niet anders. En gelukkig is voetbal maar bijzaak (wel de belangrijkste bijzaak )

Ik gun de Portugezen niet veel, bewust kiezen voor belachelijk slecht voetbal en een k-mentaliteit. Ook weer een paar verschrikkelijke overtredingen gezien en er dan weer mee wegkomen. Maar ja, dat is nu eenmaal onderdeel van hun voetbalcultuur. Ik kan me er aardig kwaad om maken.
Maar goed, het is zoals het is. Ook de Polen zullen wel ten onder gaan aan de Portugezen en dan staan ze toch maar weer in de semis. En dat met onooglijk voetbal. En Santos zal worden geroemd als een genie. Moet wel zeggen dat Kroatië ook verrekte weinig liet zien, het was een dramatisch slechte pot.

26 juni 2016 om 10:29

Onooglijk voetbal? Heb je tijdens de poulefase zitten slapen voor de tv? Deze wedstrijd was onooglijk, zowel van Portugal als Kroatië. Niemand verdiende te winnen. Om nu te zeggen dat Portugal (per definitie) onooglijk voetbal laat zien is unfair. Het klinkt meer als de inmiddels clichématige afgunst richting Portugal.

26 juni 2016 om 10:45

Er is weinig cliché meer aan wanneer het continue bevestigd wordt (daar doet de 3-3 tegen wereldmacht Hongarije geen afbreuk aan, net alsof Portugal in de poulefase zo heerste...). Portugal is erg vaak een defensief ingestelde ploeg die loert op een opleving van Ronaldo of zijn B-garnituur secondanten Quaresma en Nani.
Verder doen ze eigenlijk niets anders dan afbreken, tegenhouden, verdedigen. En dat ook nog op een manier waarbij ze zeer geregeld over de schreef gaan (daar hoor ik jou als fan natuurlijk niet over). Niet mijn ding, maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.

Kroatië was ook bar slecht hoor, I agree. Zo'n Perisic die alle ballen blind het stadion uit ramt is gewoon lachwekkend. Maar die hebben nog de intentie om als team iets met een bal te doen. Die spelopvatting spreekt me gewoon wat meer aan. Maar Portugal heeft wat ze wilden, en vinden dat verdiend. Prima, gewoon een andere instelling.

26 juni 2016 om 11:50

Ieder zijn eigen voorkeur inderdaad. Ik heb geen enkel probleem met over de schreef gaan in de verdediging. Van geen enkele ploeg. Keihard verdedigen in combinatie met mooi aanvallend voetbal? Nog beter, dan ben ik helemaal tevreden. En tsja, b-garnituur secondanten. In vergelijking met Ronaldo is bijna iedereen b-garnituur. Wat zal het huidige Oranje dan wel niet zijn? Z-garnituur?

26 juni 2016 om 12:42

Ik vond Portugal eigenlijk best goed spelen in de poulefase hoor. Het zat alleen niet mee. Tegen IJsland, Oostenrijk en Hongarije heeft Portugal veel gecreëerd hoor. Het zat ze alleen niet meer met ballen op de paal en ballen die van richting worden veranderd tegen.

26 juni 2016 om 12:58

@lexxt

Niet op reageren. Men probeert hun afkeer naar Portugal uit te leggen terwijl hun afkeer al de uitleg is. Mensen mogen Portugal gewoon totaal niet dus zullen ze altijd negatief neerzetten. Dat is de instelling van de gemiddelde mens.

26 juni 2016 om 13:57

Onzin, complete onzin. Normaal gesproken is Portugees voetbal erg verdedigend. Echter was daar dit EK weinig sprake van. Elke wedstrijd, behalve gisteren, voetbalden ze vooruit. Volgens mij heb je de wedstrijden in de poulefase niet gezien. Gisteren was een dramapot, met twee teams die niet wilden verliezen ipv winnen.

26 juni 2016 om 14:11

Ook in 1984, 1996, 2000 en 2004 heb ik weinig verdedigend spel gezien. Fris, aanvallend en sexy voetbal zoals Gullit in 1996 zei. Ja, ken je klassiekers. Hardnekkig vooroordeel dat zogenaamde verdedigende spel. Ze kunnen het, maar doen het lang niet altijd.

Mag je wel de beste ploeg hebben als je zo laf speelt als Kroatië gisteren verdien je het ook niet om door te gaan.

Tsja, kan ook niet zeggen dat ik zo genoten heb van Kroatie gisteren. Beide ploegen wilde niet echt en als je weet dat ze goed kunnen counteren bij Portugal en de helft van je spelers staat te slapen en af te wachten tot een ander de bal pakt. Dan roep je zo'n counter ook over jezelf af.

Wat ik wel erg vind is dat Portugal gewoon met 9 man op het veld had moeten staan. Man, man wat een smerige overtredingen tot 2x toe. Dat de scheids gisteren veel door liet gaan en onbestraft liet, oké, ik zie graag vaker geel voor spelers die continue kleine overtredingen maken. Maar daar was deze scheids in ieder geval consequent in. Maar die twee rode kaarten misten ie toch mooi even.

26 juni 2016 om 11:00

Er had er in ieder geval eentje af gemoeten ja, hopelijk letten de scheidsrechters in de komende ronden wel even op wanneer de Portugese slagers aantreden. Het was weer eens schandalig.

"Creeerden kanssen". Echt? Die kansen heb ik dan gemis, behalve die in de aanval voor de goal van Quaresma. Wat stelde Kroatie teleur zeg. Je weet dat je Portugal in de kaart speelt met zo'n laag tempo. De portugezen zijn op hun best in dit soort drama wedstrijden. De kroaten hebben het volledig aan zichzelf te wijten, ze zakten compleet door de ondergrens.

Als het andersom was geweest en ronaldo had dit gezegd was hij afgemaakt.

Rakitic moet lekker zn mond houden en eerst de wedstrijd eens terug gaan zien. Deed net als de meeste van zn ploeggenoten haast niks goed!

Wat een zaadwedstrijden gister! Hopen dat het vandaag beter wordt.

Weinig succesvolle combinaties of diepe passes gezien, middenveld van Kroatie zakte aardig door het ijs, heel teleurstellend want van Portugal heel het tournooi nog geen goede wedstrijd gezien. Hoop dat Polen kan stunten.

26 juni 2016 om 10:33

Ik vond de eerste drie wedstrijden van Portugal ondanks de gelijkspelen best vermakelijk. Mooi voetbal. Gisteren was natuurlijk een zaadpot... van beide kanten. Ik snap dat bashen op specifiek Portugal niet zo goed.

26 juni 2016 om 10:57

Ik bash Portugal niet, vind dat ze nog niet veel gebracht hebben. Vind dat Portugal met de spelers die ze hebben veel beter moet kunnen. En als voetballiefhebber is dat ook een wens. Niks bashen, en dat ik hoop dat Polen gaat stunten is omdat ik graag voor de underdog ben en ik Poolse roots heb.

26 juni 2016 om 11:05

Ben het met je eens Markena, ik heb ook nog geen mooi of goed voetbal gezien van Portugese kant. Lexxy is gewoon met weinig tevreden en dat is mooi want dan valt er heel wat te genieten dit EK.

26 juni 2016 om 11:29

Alle mensen die wat te mekkeren hebben over dit EK moeten juist blij zijn met Portugal. Hebben beter gespeeld dan de meeste landen tot nu toe. Wat dat betreft was het jammer dat deze pot zo vroeg kwam, want ook Kroatie heeft leuk voetbal laten zien dit toernooi (behalve gisteren dan).

26 juni 2016 om 11:34

Waar lees je dat ik tevreden ben over deze wedstrijd? Het was een zaadpot. Het gaat mij om het korte geheugen hier en de scorebord redeneringen tov van de eerste drie wedstrijden.

26 juni 2016 om 11:38

Dus als Kroatië was doorgegaan, had je ook op een stunt van Polen gehoopt. Prima.

Beste team? Dan op z'n minst het minst slechte! Het was niet om aan te gluren en zowel Portugal als Kroatië moet zich de ballen uit de broek schamen voor zulk slecht spel. Als je niet wat beters aan de dag kan leggen moet je na tijd niet gaan lopen miepen over gerechtigheid!

26 juni 2016 om 10:50

Het was wel een tegenvaller ja. Na de League-One wedstrijd van ervoor ging ik er eens goed voor zitten, maar na 70 minuten lag ik gewoon te pitten.

Kroatië speelde met de handrem erop, zoals de analisten gisteren al aangaven.
Daarmee hebben ze zichzelf uitgeschakeld.

Kroatië verdiende het net zo min als Portugal. Geen van beide teams speelde echt goed.

Nou nou, ze doen net alsof zij een wereldpartij hebben gespeeld. Ze waren iets beter, meer ook niet. Het was ook totaal niet zo dat Portugal een bus had geparkeerd. Ze jaagden gewoon enorm goed.

Zal wel aan mij liggen, maar ik vond Kroatië helemaal niks. Net als Potugal.

Jezus wat een figuren zeg, dat ze de 2 losers van het team en dan die coach zo aan het woord laten. Je hoort je kapot te schamen en die gaan in de media zitten huilen. Falen toernooi na toernooi, de zogenaamde topspelers van Kroatie. "gouden generatie" hoor, das een mooie. Zodra ze worden gezien als favoriet verdwijnen spelers als Modric, want waar waren ze vandaag? Of 2 jaar geleden tegen Mexico? Over 2 jaar zal het hetzelfde zijn. Ben blij als deze generatie stopt want die zullen niet in de buurt komen bij 1998, hoeveel talent ze ook hebben.

26 juni 2016 om 11:00

Ik gunde het Kroatie maar na zo'n wedstrijd interesseerde het me echt weinig wie doorging. Totaal geen creativiteit en dan ook nog met de handrem erop spelen. Het is niet zo dat iemand wilde winnen, ze wilden allebei helemaal niet verliezen.

26 juni 2016 om 11:22

Ja man echt een wanprestatie weer geleverd, verliezen van Portugal kan gebeuren maar niet op zo'n manier ze leken wel angstig, en wat Mandzukic in de basis doet telkens snap ik ook niks van wat een waardeloze spits.

26 juni 2016 om 13:13

Kalinic had er voor mandzukic in gemoeten en pjaca voor brozovic en kova voor modric zo had cacic moeten beginnen.
En dat laat wisselen van hem snap ik ook totaal niet.

26 juni 2016 om 13:23

Ja je zag duidelijk dat Modric niet fit genoeg was , Pjaca brengt ook veel meer dreiging dan Brozovic inderdaad. We kunnen er nog lang over na praten maar het is gewoon voorbij. Dit team had de kwaliteiten om het EK te winnen maar helaas . Misschien over twee jaar in Rusland meer geluk.

26 juni 2016 om 14:36

Kroatië had gewoon moeten winnen had verdiend geweest.

26 juni 2016 om 21:12

Klopt we moeten ons nu gaan richten op het WK maar dan hopenlijk zonder Cacic maar met een goede coach die ons goed laat spelen.

26 juni 2016 om 21:23

Was Bilic nog maar coach.. Cacic heeft gister tactisch gefaald, hoe zit het eigenlijk met de generatie hierachter? Balic , Coric , Rog , Vlasic , Brekalo etcetera denk je dat we beter worden in de toekomst?

De wedstrijd was gisteren echt behoorlijk triest, wat een ongelooflijk niveau. Ik zou als speler en als supporter de ogen uit mijn kop schamen. Beide ploegen namen geen enkel initiatief. Dit soort tactische wedstrijden vermijd ik voortaan liever. Beide ploegen stonden erom bekend dat ze goed konden counteren, 117 minuten lang hebben ze dat bij elkaar voorkomen. Chapeau. Portugal was niet geinteresseerd in balbezit en Kroatie had weinig interesse om een goal te maken ten koste van een dure counter.
Ik gun Portugal het minste van alles, al jarenlang. Leuk vakantieland wellicht maar wat een smerige voetballers zitten daartussen en meestal komen ze weg met dit soort zaadwedstrijden. Ik hoop trouwens dat de Uefa nog een onderzoek instelt naar die Fonte en Sanches, 6 wedstrijden minimaal. Ongezien je noppen planten op iemand die op de grond ligt. Als speler had ik het wel geweten.

26 juni 2016 om 13:03

@codid

Leuk dat men dit van Portugezen weer jarenlang gaat herinneren en op 2 spelers besluit dat de hele ploeg niks is waar we allen direct vergeten waren dat Skrtel die Engelsman een bizarre elleboog gaf. Zo werkt dus afkeer.

De Kroaten hadden zo moeten spelen als in de groep.
Gewoon durven en op de aanval.
Maar helaas weer angst en dan gaat het altijd fout en loop je tegen een counter op.
Portugal kan blijkbaar niet beter.

Waar komt die Poll opeens vandaan dan? Hahaha

Ach het was van beide kanten niet om aan te gluren. Pas in de verlenging begonnen de Kroaten te voetballen. Ik had ze graag door zien gaan maar ze kunnen de schuld bij zichzelf zoeken als he het mij vraagt...

Maar op een een of andere manier heeft Portugal wel heel vaak dit geluk. Tegen Nederland bijvoorbeeld meerdere keren (kwalificatie voor 2002 gelukkige penalty waardoor het 2-2 werd, Euro 2004, WK 2006).

26 juni 2016 om 13:04

@hectormoreno

Valt mee. De laatste 3 toernooien zijn ze elke keer vrij vroeg de winnaar van het toernooi geloot. Portugal heeft eerder pech sinds lange tijd.

26 juni 2016 om 17:29

Ja oke, daar heb je gelijk in. Al was de uitschakeling in 2014 er niet perse een met pech. Als je niet van Ghana en de VS kan winnen is het terecht dat je eruit vliegt.

Kroatie hebbeb laf en bang gespeeld, ze zijn idd beter maar zo beter waren ze ook niet, hun uitschakkeling was puur aan hun zelf te danken.

Eigenlijk verdiende ze allebei om lekker naar huis te gaan. Dramatisch voetbal, en erg saai. Het voetbal als sport is heel erg toe aan vernieuwing. De angst om te verliezen, de druk, de behoudendheid... de entertainment waarde van dit EK is echt zo laag. Nieuwe spelregels zullen ervoor moeten zorgen dat het publiek weer vermaakt wordt, en dat dat vermaak weer voorop staat. Dit is iets waar het voetbal actief mee bezig zal moeten zijn, zoals andere sporten dat ook doen.

26 juni 2016 om 13:00

@NacJuve

Vermaak voorop staat? Haha hoe gek zijn TV-kijkers nou. Dus jij vind dat je vermaakt moet worden door mensen die spelen om te winnen, heel hun leven trainen op dit punt te komen zodat jij als Julius Ceasar kan beslissen of je entertained bent of niet? Haha bizar die logicam

Jammer, had hoge verwachtingen van ze, maar ook de Kroaten vielen gisteren gewoon zwaar tegen. Eigenlijk verdienden beide teams op basis van de wedstrijd van gisterenavond geen plaats in de kwartfinale, was echt een draak van een wedstrijd om naar te kijken, het meest gelukkige team heeft dan ook gewonnen. De Kroaten hadden dan nog wel enige intentie naar voren, maar er lukte gewoon bar weinig. En de Portugezen konden hun vertrouwde spelletje spelen en dat liet zich uiteindelijk nog uitbetalen ook. Zal me overigens niks verbazen mochten ze de finale halen, hoop het niet, maar ik geef de Polen en ook de Belgen niet al teveel kans tegen dit lepe en uitgekookte team. Lieten in de poulefase overigens wel bij tijd en wijle goed voetbal zien, voetballen kunnen ze dus zeker wel, maar speelden gisteren helaas puur op resultaat.

Er zijn maar een paar redenen voor de haat tegen portugal:

1. Ronaldo speelt voor portugal
2. Portugal heeft nederland een aantal keren uitgeschakel, ek en wk.
3. Ronaldo speelt voor portugal

Kom op je kan mij niet wijs maken dat dit de slechtste wedstrijd was. Ook is portugal dit ek DE ploeg met het meeste pech. Meeste kansen gecreëerd maar steeds ongelukkig niet gescoord.

Hou op met misgunnen, ronaldo haters.

26 juni 2016 om 13:29

Je maakt het er zelf van dat het allemaal door Ronaldo komt. Heb je die 2 smerige overtredingen gezien toen de speler op de grond lag en ze ff op het been van die Kroaten trapte?

De Portugezen hebben een verleden van smerig spel, theater makers en irritant zijn in het veld. Daar komt de haat vandaan.

26 juni 2016 om 16:04

Waarom zeg ne niks oveer die schop dat nani kreeg in de penalty gebied

26 juni 2016 om 18:26

@skila87, Hmm, Nou Van Bommel, Boulla, Stam, de Jong dat zijn toch spelers van Oranje?? Over smerige spelers gesproken!!

Gewoon vreselijk slecht verdedigd door Kroatië. Onvoorstelbaar dat een speler als Ronaldo vanaf het middenveld positie kon kiezen terwijl er geen speler in zijn buurt is. Als je deze man pas gaat verdedigen als de bal naar hem onderweg is ben je gewoon veel te laat. Dat hadden ze moeten weten.

Verder en draak van een pot voetbal die we maar snel moeten vergeten.

Tjah dat was exact de reden waarom hun coach niet te veel risico wou nemen. Bijna iedereen weet dat Portugal niks waard is tenzij ze kunnen counteren. Croatie deed het prima tot de laatste minuten waar ze een enorme counter kans weg geven.
Was meer geluk dan ongeluk maar Kroatië wist hier zeker van. Dan moet je opletten tot het eindsignaal.
Penals was eerlijk geweest imo.
Zonde maar Portugal komt niet ver hoor. Slechte ploeg. Ze hebben echt mazzel dat ze zover zijn gekomen met 3 x gelijk spel. Volgende ronden liggen ze eruit.

Kroatië speelde gewoon dramatisch. Ze hadden geen 1 schot tussen de palen gekregen. Het is niet zo dat Portugal massaal rond de 16 stond te verdedigen. Ze waren gewoon niet eens bij machten om fatsoenlijk de bal rond te laten gaan. Dan verdien je het ook niet en krijg je de deksel op de neus.

Ik snap niet dat iedereen Portugal loopt af te zeiken terwijl Nederland op het WK 2010 en 2014 met ultra lelijk voetbal sommige wedstrijden won en uiteindelijk de finale en halve finale haalde. En als we het over smerige overtredingen hebben dan waren van Bommel en Nigel de Jong ook niet de liefste. De haat tegen Portugal zit diep omdat Nederland gewoon altijd verliest van ze. Ze zitten er tenminste bij, dat kun je van NL niet zeggen. Overigens was Portugal niet veel slechter dan Kroatië, ze hebben gewoon slim op de counter geloerd en gewonnen. Om nou te zeggen dat het zwaar onverdiend was is onzin. Beiden hebben niet veel kansen kunnen creëren en dan is Portugal gewoon gevaarlijk in de counter als de tegenstander ver naar voren komt, zoals Kroatië in de laatste 5 minuten deed. Voor de rest heeft Portugal in de eerste 3 wedstrijden gewoon goed voetbal gespeeld, maar was het ongelukkig in de afronding. Alle azijnzeikers die na 1 mindere wedstrijd van Portugal, waarin Kroatië ook slecht speelde, zijn gewoon gefrustreerd door de afwezigheid van NL. Portugal is juist een van de betere teams op dit EK.

Niemand heeft gelijk in deze. Het verdiende gewoon om naar penalty's te gaan. Ze domineerden de wedstrijd? haha, door de bal naar elkaar te spelen zonder enige vorm van dreiging, zonder kansen te creëren. Het leek wel de Man united van Van Gaal. Heeft Kroatië ook aan zichzelf te danken, als je nul komma nul risico neemt dan krijg je de deksel op je neus. Het ironische is dat ze op het einde iets teveel risico namen ipv gecontroleerd aan te vallen en ze worden direct afgestraft, Lol.

Ik weet niet waarom het ons altijd tegenzit. Waar is de gerechtigheid zei Rakitic..
Vind dat hij gelijk heeft ze waren gewoon beter.

Deze mag toch echt op het conto van hun bondscoach. Als je Pjaca pas inbrengt in de verlengingen ben je niet goed wijs. Dat was hun beste speler tegen Spanje en ook gisteren na zijn invalbeurt de enige speler die het de Portugezen lastig maakte. Overigens hadden er wel 2 rode kaarten mogen getrokken worden voor Portugal tijdens deze wedstrijd en dan speelde Kroatië gewoon tegen Polen in de volgende ronde.

26 juni 2016 om 18:15

@silverfern, 2 Rode kaarten??? Je bent niet wijs!! Waar en hoe dan?? En de penalty op Nani dan? Die heb je natuurlijk niet gezien. Zit je zeker wel dwars dat Portugal verder is??

Het was echt een verschrikkelijke pot, maar Kroatie heeft het zelf laten gebeuren. Ze brachten zelf ook te weinig en waren aan het eind slordig waardoor die goal viel.

Erg jammer, want ik gunde het Kroatie meer dan Portugal (positievere manier van spelen en mooiere spelers).

Hoezo verdiende portugal niet kroatie heeft niks gedaan dat ze beter waren dan portugal ze gingen alleen maar naar achteren passen en tijd rekken in de extra tijd je zag ze zelf de hele tijd wijzen van pas naar de keeper ze wouden voor penaltys gaan en portugal wou scoren klaar. En wat hij hier zegt dat portugal niet eens weet hoe ze gescoord hebben is bullshit ronaldo pakt bal af en tikt snel naar voren je zag alle spelers van kroatie gewoon staan en kijken hoe portugal ging counteren.

Ik weet niet welke wedstrijd de Kroaten hebben gekeken, maar tot aan de 115e minuut zat ik naar een tactisch schaakspelletje te kijken waarbij Portugal het meest geduldig was. Ze hadden inderdaad pech dat die kopbal op de paal er niet in ging en een minuut later aan de andere kant wel werd gescoord. Voetbal kan een raar en onrechtvaardig spelletje zijn, maar wat ik dan niet snap is waarom ze niet gewoon geduldig hadden gewacht op de penaltyseries, want daar had Portugal ook al op gerekend.

Voor de match, zat ik te roepen uit enthousiasme: "portugal Portugal"
Minuut 40 val ik in slaap, 10 minuutjes later wordt ik weer wakker. Tweede helft was iets interessanter dankzij een leuke, niet superieure, invalbeurt van Renato Sanches maar uiteindelijk val ik ook weer voor het einde van de tweede helft in slaap. Ik heb de overwinning dus niet zien gebeuren.

Het lag natuurlijk ook aan het avonduur, want ik verveelde me net zoveel tijdens Zwitserland-Polen. Maar het wil toch wat zeggen dat je de wedstrijd van 1 van je 2 favoriete teams niet kunt uitkijken. Het zegt wat over beide ploegen, niet per se over de kwaliteit, maar wel over de ingesteldheid. Geen risico's durven nemen, angsthazenvoetbal. Er lagen mogelijkheden, maar daar moest je wat risico voor nemen. Geen van beide ploegen durfde dat en dus bleven kansen uit.

Het was alsof ik naar een Jupiler Pro League match kijk. De spelers zijn dan wel beter, maar de wedstrijdmentaliteit is dezelfde. Geen doelpunt slikken en hopen dat je af en toe eens een kans krijgt en die dan binnenlegt.

Nee, Kroatië was absoluut niet de betere ploeg. Maar ook niet andersom. Geen van beide teams verdienen lof voor deze wedstrijd.

Tot slot nog dit: ik zie vaak mensen klagen over een counterdoelpunt. Wel, ik hou ervan. Ik kan niet echt veel genieten van een goal van 50 passes, waarbij er 35 tussen de keeper, 4 verdedigers en 2 verdedigende middenvelders waren. In een counterdoelpunt zit tenminste actie.
Zoals België (in de groepsfase). Je trekt soms je haar uit van het langzame opbouwen, doe eens iets rap, snelle aanval. Je verliest de bal misschien rapper, maar als je ziet dat je met die talloze passes geen kans bijeen speelt, waarom blijf je het dan proberen? The definition of 'insanity'... Daarom was ik net blij dat ze een paar keer scoorden uit de omschakeling. Een grote ploeg kan zowel met opbouw spelen als met een snelle uitbraak. Een grote ploeg kan zich aanpassen. Zoals het Manchester United destijds onder Ferguson met Giggs, Ronaldo en Rooney. Zoals het FC Barcelona onder Guardiola met Messi, Iniesta en Eto'o. Met landenteams is het misschien moeilijker, maar meer dan de helft van de ploegen probeert het niet eens.

Pff, Rakitic heeft de hele wedstrijd niet langs William Carvalho kunnen komen en Modric was door Cederic aan een leach gehangen. Verder is Kroatie middelmatiger dan Portugal wat de rest van de spelers betreft. Dat was te zien, beide ploegen wilde geen fout maken en Portugal was geduldiger.
Kroaten hebben ook nauwelijks kansen gecreëerd.

Ach Jaaa kroatie niet huilen dat is nou eenmaal voetbal. Had je maar beter moeten voetballen. Jullie zijn er op zijn minst niet door een ander land uitgeflikkerd die een b elftal opstelde (italie) geloof me dat is pas erg. Gewoon accepteren en naar huis gaan. Voetbal is inderdaad 1 van de weinige sporten waar de sterkere en betere ploeg niet altijd wint . Heel vaak moet je ook dat beetje geluk hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren