Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Chong: 'Ik wilde bij Feyenoord blijven, maar de gesprekken waren vaag'

Laatste update:

Met Tahith Chong raakt Feyenoord misschien wel het grootste talent uit de jeugdopleiding kwijt. De Rotterdammers wilden de jeugdinternational graag behouden, maar de onderhandelingen over een contract liepen op niets uit. Chong gaat nu verder bij Manchester United.

/

De jongeling zegt in gesprek met fansite FR12 dat hij graag langer bij Feyenoord was gebleven, omdat dit echt zijn club is. “De gesprekken waren echter heel vaag en ik had daar meer van verwacht”, zegt Chong. “Pas na die gesprekken ging ik praten met Manchester United en heb ik daarvoor gekozen. Veel mensen roepen dat ik het voor het geld doe, maar ik ben geen geldwolf. Ik kies voor het sportieve avontuur en het is voor mij nu tijd om vooruit te kijken."

De zestienjarige Chong zal bij United beginnen in de A1 en zal soms meedoen bij de beloftenploeg. Hij is nu een paar keer bij de Engelse recordkampioen geweest en is erg onder de indruk geraakt van de club en de faciliteiten. “Het is aan mij om daar stappen te gaan maken”, zegt Chong, die samen met zijn ouders naar Engeland verhuist.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee, als je echt bij Feyenoord wilde blijven, was je bij Feyenoord gebleven. Ik geloof niet dat het verhaal van Feyenoord 'vaag' was, zeker niet als het om zo'n groot talent gaat.
Dit is gewoon een makkelijke manier om te 'scoren'.

24 juni 2016 om 14:01

Eerst was er geen duidelijk plan. Nu is het vooral vaag ... Denk dat hij dus gewoon voor het geld heeft gekozen en over 2 jaar weer gewoon terugkomt naar Nederland. Hij zal namelijk geen werkvergunning gaan krijgen waarschijnlijk door het vertrek van GB uit de EU.

24 juni 2016 om 14:12

Vaag, dus niet duidelijk. Wat versta je anders onder onduidelijk en vaagm

24 juni 2016 om 14:57

Hoezo is het waarschijnlijk dat hij geen werkgunning kijgt? Daar is nog niks, maar dan ook helemaal niks over besloten.

24 juni 2016 om 15:25

Daar hoeft ook niets over besloten te worden. Er is een uitzondering voor EU landen. Aangezien Engeland dan geen EU land meer is en Chong nog niet aan het aantal interlands zit (wat aannemelijk is) zal hij geen werkvergunning krijgen

24 juni 2016 om 15:31

Naar mijn weten geldt dit niet voor jeugdspelers. Daarbij komt, als de oude regelgeving terugkomt. Dat voor grote talenten dispensatie geldt. Dit is aan te tonen bij Chong, vertegenwoordigde alle nl jeugdteams. En wordt (volgens mij) opgeroepen voor iedere wedstrijd van oranje onder 17.

24 juni 2016 om 16:02

Engeland is een EU land en gaat dat ook gewoon blijven. Dit was een niet-bindend referendum.
Bovendien is er geen reden om te denken dat als ze er wel uit zouden gaan dat dan alles automatisch weer zo wordt als het ervoor was.
En wat rubke_86 zegt!

24 juni 2016 om 16:11

Een periode van lange onderhandelingen zal nu aanbreken met betrekking tot het vertrek van het VK uit de EU. Eerder dan zomer 2018 zullen deze niet klaar zijn, tot die tijd blijft het VK volwaardig EU-lid.

24 juni 2016 om 18:16

Dan had je je beter moet inlezen. Cameron heeft toen hij het referendum aankondigde duidelijk gezegd dat hij de lijn van de uitkomst van het referendum zou volgen = Het VK gaat er wel degelijk uit.

24 juni 2016 om 20:50

Wat een lulverhaal. Wat is dan vaag geweest en niet wat hij er van verwacht had? Hij is nu net zo vaag als hij meent dat de gesprekken zijn verlopen. Ik denk dus eerder dat Chong hier de wazige is.

26 juni 2016 om 11:33

Zo'n groot talent is het nou ook weer niet als het voor de commissie komt. Buiten dat is hij als de Brexit definitief is volwassen en kan het stempel talent er af...

24 juni 2016 om 14:04

Ik geloof hem wel, want wat kan een club een speler van 16 nou eigenlijk concreet vertellen? Als hij stappen blijft zetten, komt hij in het eerste. Hoe sneller de stappen, hoe sneller het traject. Je kan hem echter niks concreets voorleggen. Zo'n talent kan daar 1 jaar over doen of juist nooit de stappen zetten...

24 juni 2016 om 14:07

Precies, maar dan is de andere kant: Wat verwacht een jongen van 16 wat een club heb biedt? Volgens mij gaat maar over 3 dingen. Salaris, welk elftal en contractduur. Niets moeilijks aan lijkt me.

24 juni 2016 om 14:08

Je kan wel doen of je een traject heb, maar een blessure, mindere periode of andere zaken kunnen dat zo in de war schoppen. Het is eigenlijk al te gek voor woorden dat een talent om zo'n uitgestippeld traject vraagt, die moet met niks anders bezig zijn dan zichzelf ontwikkelen. Dan komt de rest vanzelf, maar he, sommige jeugd van nu kan niks meer afdwingen door er hard voor te werken. Het moet ze makkelijk gemaakt worden, alles moet geregeld en uitgestippeld zijn.

24 juni 2016 om 14:10

Maar dat geldt voor Man Utd ook.. Die kunnen ook niets qua speeltijd oid beloven

24 juni 2016 om 14:11

Wat kan een tiener van 16 nou eigenlijk concreet willen? Dit is toch voor hem uitgestippeld door mensen die hem begeleiden of iets.... Daar is altijd geld aan verbonden. Kans bij Feyenoord door te breken is groter dan bij Manchester United.... Helemaal nu Brexit plaats gaat vinden.

24 juni 2016 om 14:12

Het grote verschil waarin United vele malen concreter kan zijn dan Feyenoord is dat Chong bij United voor z'n 20ste miljonair is en dat dat bij Feyenoord wat langer zal duren.
Het is natuurlijk treurig dat jeugdspelers die weggaan bij hun cluppie altijd de "schuld" geven en nooit eens eerlijk zeggen dat ze ergens anders binnen no-time miljonair kunnen zijn. Hoewel dat miljonair worden met de op dit moment instortende pond wel wat langer gaat duren natuurlijk.

24 juni 2016 om 14:13

Het kan er ook al om gaan wat Feyenoord de komende jaren met de spitspositie gaan doen. Zijn ze van plan snel een plek als tweede spits voor hem vrij te maken? Tegenwoordig willen spelers een gespreid bedje. Ajax gaat daar redelijk in mee. Zij lijken plaatsen vrij te houden of maken voor talenten die eraan komen. Het is echter de vraag hoever je daarin moet gaan. Je kan het doen zodra een speler bij het eerste komt, maar om zoiets al in gang te zetten voor een 16-jarige gaat mij te ver.

24 juni 2016 om 16:21

Dat vind ik altijd zo'n onzin. Een traject ingaan. Alsof er voor Cruijff of Zwart een plan klaar lag om er te komen. Je moet het gewoon zelf doen, zelf hard werken en zorgen dat ze voor jou kiezen bij het eerste. Dan kun je plannen maken maar het ligt toch echt aan de speler zelf hoe wet hij gaat geraken bij de club. Plannen en trajecten zijn onzin. Jeugdopleidingen moeten weer terug naar de praktijk in plaats van de theorie. Een drogreden om de club te verlaten.

24 juni 2016 om 20:53

precies elninoo. "kijk mij eens, Manu heeft interesse? Wat kunnen jullie me bieden Feyenoord? Geen basisplaats en hetzelfde salaris? Ik moet vechten voor mijn plek in het eerste? Hmmm, dat klinkt me te vaag, mazzel!"

24 juni 2016 om 14:46

Helemaal mee eens. Genoeg talenten die wel allemaal gebonden worden door van Geel/feyenoord en zeker voor één van de grootste talenten van de opleiding zal er zelfs nog wel een extra stapje gezet worden. Het grootste gedeelte van de B1 is wel gecontracteerd en het grootste talent zal dan niet lukken vanwege een zogenaamd plan.. Probeert het gewoon van zich af te zetten door Feyenoord de schuld te geven.

Het is ook bijna altijd hetzelfde liedje bij grote talenten die vertrekken naar het buitenland. Of het nu bij Feyenoord, Ajax of PSV is. Het lag bijna altijd aan 'het plan' voor de club.

Vertrek blijft wel ontzettend jammer op basis van zijn kwaliteit/talent, maar als je niet voor Feyenoord wil spelen, helaas!

24 juni 2016 om 16:11

Is niet de eerst die aangeeft dat Feyenoord totaal geen idee of plan heeft voor zo'n talent misschien eens de hand in eigen boezem steken daar in Rotterdam

25 juni 2016 om 11:49

Ach, ik heb dit ook vaak genoeg gehoord van jonge Ajacieden die op hun 16e naar het buitenland vertrekken. "ajax had geen duidelijk plan uitgestippeld voor mij... Maar ik zeg woelah, ik doe het niet voor het geld".

Meest recente voorbeeld is Timothy Fosu-Mensah. Wat hij zegt, komt neer op het bovenstaande. Maar wat ik zo moeilijk vindt te geloven, is dat dat op de waarheid berust. Waarom tekenen talenten als Tete, Nouri, Riedewald, en Van de Beek wel een contract bij Ajax? Lijkt me enorm vreemd als er meer aandacht aan hun werd gegeven, vooral omdat TFM bekend staat/stond als een wereldtalent.

TFM heeft dat nog geluk gehad (of het gewoon zelf afgedwongen) dat hij kansen krijgt op zo'n jonge leeftijd bij Man U, maar als je naar de anderen kijkt die de afgelopen jaren op 16-jarige leeftijd zijn vertrokken bij Ajax, ziet het er een stuk somberder uit:
- Mink Peeters, wisselspeler bij Real-u19.
- Javairo Dilrosun, op 17-jarige leeftijd speler van de U-18 (a2) van Man City. Terwijl hij op 15-jarige leeftijd zijn debuut al had gemaakt voor Ajax A1.
- Donyell Malen, na binnenkomst en debuut bij Arsenal U21 (erg knap) toch weer erg teruggezakt.
- Ouasim Bouy, iedereen kent dit verhaal.

Maar goed, ik ben natuurlijk veel te ver van jouw punt afgedwaald, maar ik bedoel hiermee te zeggen dat hetgene dat jij voorstelt ook bij Ajax het geval is, waar het uit alles waar wij fans 'access' toe hebben wijst op dat deze jonge spelertjes wel degelijk voor het financiële plaatje gaan. Er kan natuurlijk een verschil zijn tussen Ajax en Feyenoord, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd sterk.

24 juni 2016 om 18:22

Volgens mij is de vergoeding extreem goed anders gaan je ouders niet meeverhuizen (ze moeten dan ook een baan opzeggen). Dus de keuze is een economische keuze kom daar dan ook voor uit.

Ben benieuwd of de Brexit keuze nog een verandering te weeg brengt. Je krijgt namelijk dan net als Afrikanen, Zuid Amerikaanse en alle andere landeren buiten de UK alleen een spelerspas (vergunning) als je een aanzienlijk aantal interlands gespeeld hebt bij de A ploeg....... dus geen kinder handel meer is Brexit toch ergens goed voor.

Oei en nu met de brexit dan?

24 juni 2016 om 14:08

Daar zal voorlopig nog niet super veel van te merken zijn lijkt me. Duurt nog wel even voordat dat allemaal echt geregeld is.

24 juni 2016 om 14:09

Ik neem aan dat sommige regels nu aangepast worden. je kan ze moeilijk wegsturen.

24 juni 2016 om 14:12

Hij is op tijd weg, over twee jaar kan het weleens lastig zijn voor engelse clubs om minderjarigen te roven van het continent.

24 juni 2016 om 14:20

Zijn salaris is per vandaag in ieder geval 10% gekelderd.

24 juni 2016 om 14:48

Geen probleem, die regels gaan echt pas gelden zodra de Brexit echt een feit is en tegen die tijd is hij vast 'Home-grown'

24 juni 2016 om 22:30

Leuk dat hij homegrown is, maar hij krijgt echt niet zomaar een werkvergunning.

24 juni 2016 om 14:49

Brexit is op zijn vroegst pas over 2 jaar

Mooi verhaal volgens mij is geld de grootste verschil in plan. Man United krijgt het niet eens voor elkaar om een plan voor het eerste team te maken laat staan dat ze een goed plan maken voor een individuele jeugdspeler. Chong is 1 van de vele talenten waarvoor een Engelse topclub een "plan" heeft, een plan bestaande uit ponden.
Het zal hem en vooral z'n zaakwaarnemer wel tegenvallen dat de Pond nu al meer dan 20% in waarde gedaald is binnen 24 uur...

Mag Engeland nu wel meedoen met de Cl nu met de Brexit?

24 juni 2016 om 14:10

Tuurlijk Turkije zit toch ook niet in de EU.

24 juni 2016 om 14:29

Of Rusland, Noorwegen, Oekraïne en Zwitserland!

24 juni 2016 om 14:20

Europese Unie is iets heel anders dan het continent Europa.

24 juni 2016 om 14:25

Precies. En ook het continent wordt heel ruim genomen met Israël en voormalige Sovjet-republieken die in Azië liggen. Het voornaamste is dat hij met Cheech kan gaan samenspelen.

24 juni 2016 om 14:24

Ik denk het wel, want ze zitten misschien bijna niet meer in de europese unie maar wel in het continent europa

24 juni 2016 om 14:49

Groot brittanie zit nog in de eu

Als Feyenoord echt 'jouw club' was dan was je gebleven. En dan moet je niet met smoesjes komen dat Feyenoord vaag was ... Kan ik niet geloven en zekers niet omdat dit onze grootste talent is.

24 juni 2016 om 16:05

Ach wat wil je nou als je 16 bent gelijk een hoog salaris bij Feyenoord terwijl je nog niets hebt gepresteerd ? als dan Feyenoord je club is dan blijf je toch je bent het (grootste talent) en dan ga je toch niet naar het buitenland , nee ze gaan maar voor een ding dat is geld geld en nog eens geld maar zeg dat dan gewoon doodzonde en met een beetje pech neemt hij een foute beslissing en hoor je nooit meer iets van hem dood zonde , terwijl hij zich bij Feyenoord lekker rustig had kunnen ontwikkelen maar hij kiest gelijk voor de centen .

De gespreken waren vaag, en toen kwam United met een goed salaris... Als Mourinho daar een paar jaar lang trainer blijft hoeft hij niet op minuten in het eerste te rekenen. Dat worden veel verhuur periodes.

Beetje riskant om naar man u te gaan, want onder Mourinho is het knokken om speeltijd. Bij van gaal had hij een basisplek mogen krijgen, ik vermoed ook dat hij onder van gaal wil werken. Ook misschien zal de werkvergunning moeilijk worden na de brexit.

24 juni 2016 om 14:34

Je heb een punt. Alleen zou hij wel meer invalbeurt krijgen dan spelers als januzaj, pereira etc.

24 juni 2016 om 16:05

tegen de tijd dat hij klaar is voor het eerste elftal is mourinho waarschijnlijk al weg.

24 juni 2016 om 16:31

Had Mourinho nog in zijn contract een optie voor 1 jaar extra?

24 juni 2016 om 18:53

Optie ja, als Mourinho het niet goed gaat doen. Wat kan, dan wordt die optie echt niet gelicht hoor.

24 juni 2016 om 19:19

Volgens mij niet, maar weet het niet helemaal zeker.
Maakt mij ook niet uit. Ik hoor namelijk bij dat kleine groepje dat gelooft dat mourinho je gewoon opstelt als je goed genoeg bent.

So what als hij misschien voor wat meer geld naar United gaat? Fosu Mensah ging ook op jonge leeftijd weg en kijk wat er nu van hem geworden is. Op jonge leeftijd naar het buitenland gaan hoeft niet slecht te zijn.

24 juni 2016 om 16:56

Klopt ben ik met je eens

24 juni 2016 om 14:57

Klopt, hoeft natuurlijk ook niet slecht te zijn. Als je een echt groot talent bent, steek je er ook echt wel bovenuit en krijg je die kans (zoals Fosu-Mensah) inderdaad wel.

Maar eerlijk is eerlijk, 9 op de 10 talenten die er heen gaan, worden constant verhuurd, halen het niet en zetten weer een stap (of stappen) omlaag. Feit is wel dat je financieel natuurlijk wel meer vangt en via een omweg kun je er ook heus wel komen (bruma).

Maar wat ik persoonlijk gewoon onzin vind, is dat zogenaamde gebrek aan een plan en vinden dat Feyenoord 'vaag' naar je toe was. Hij schuift het af op Feyenoord, terwijl hij zijn keuze allang had gemaakt. Feyenoord gaat echt niet 'vaag' doen tegen een van de grootste talenten op Varkenoord, terwijl een ander groot deel van de B1 (ook grote talenten) wel gewoon een contract heeft getekend. Het plan is gewoon dat je gewoon altijd speelt, je jezelf door ontwikkelt (als je zelf! de motivatie daarvoor hebt) en daarbij op basis van een jeugdcontract salaris voor krijgt. Clasie, de Vrij, Indi, etc. hadden allemaal hetzelfde 'vage' plan.

24 juni 2016 om 16:06

Verhuur is daar gewoon een hartstikke normale gang van zaken. Je hebt nu eenmaal meer ervaring nodig om mee te kunnen doen in de Premier League dan je nodig hebt om je stappen in de Eredivisie te zetten.

Groot verschil ook is dat ze in Engeland ook aan korte huurperiodes doen en bij zware blessures ook iemand aan mogen trekken buiten de transferperiode. Als je dan in zo'n noodsituatie iemand nodig hebt dan kom je al gauw uit bij talenten of bankzitters bij net wat grotere clubs.

Zo heeft Bruma zijn eerste verhuurperiode gemaakt bij Leicester. Hij kwam daar pas in speelronde 31 binnen om het seizoen daar af te maken. Ake vorig seizoen idem. Kwam pas in speelronde 40 binnen en pakte daar toch aan 90 minuten in de nog resterende wedstrijden aan het eind van de competitie. Hier wordt er altijd lacherig gedaan over die verhuurperiodes terwijl het prima momenten zijn om jonge spelers ervaring op te laten doen.

Men vergeet daarnaast blijkbaar ook hoeveel spelers onze topclubs jaarlijks wel niet verhuren. Spelers als Vermaelen, Vertonghen, Zoet, Blind of Dijks zijn allemaal verhuurd geweest.

24 juni 2016 om 16:08

ja behalve dat het in het geval van die talenten die naar die topclubs gaan het de beste talenten zijn die bij onze clubs lopen. Dus 9 uit 10 daar niet slagen is eigenlijk veel meer dan 9 uit 10 hier niet slagen.

Klopt alles is vaag als jegeen basisplek en 1 miljoen euro wordt beloofd.
Veel plezier met de gecrashte Pond..wordt een vage financiele periode in Engeland.

Ik vind het altijd mooi om te lezen welke conclusies er zoal worden verbonden aan een paar uitspraken waarvan alleen hijzelf en de verslaggever weten hoe en in welke context ze precies gezegd zijn.

De media schrijven er lustig op los, hoe meer er geschreven wordt, hoe meer inkomsten gegenereerd kunnen worden. Een handvol regels tekst wordt als achtergrondverhaal gepresenteerd waardoor lezers het idee krijgen helemaal op de hoogte te zijn van de ins and outs van iemands carriere.
Eigenlijk best bizar.

24 juni 2016 om 15:02

Precies. Vind het daarom ook vrij bijzonder dat hij op het einde zegt ''het is nu aan mij om stappen te gaan maken.'' Dat is dus het hele 'plan' wat geheel aan jezelf ligt.

Maargoed, het is ook geen toeval dat bijna alle naar het buitenland vertrekkende (top)talenten dit zeggen. Of het nu bij Feyenoord, Ajax of PSV is, het ligt aan het plan, het contract of de interesse o.i.d.

Bij Man United is hij zelf iig hooguit plan E. Geen snuggere move als je het mij vraagt. Maar de toekomst zal het uitwijzen.

Koekoek allemaal. Jullie kunnen wel denken dat hij beter bij Feyenoord had kunnen blijven en clubliefde had moeten tonen. Maar als ik het zo inschat bij Feyenoord geven ze die jongen inderdaad geen goed gevoel. Er word gewoon geen concreet plan neergelegd met wanneer die jongen speeltijd gaat krijgen en noem maar op. Bij Manchester United ga je sowieso alleen op de training al meer vooruit dan bij Feyenoord op de training. En Feyenoord heeft het handelsmerk om eigen opgeleide potentieele top (technische begaafde) spelers weg te doen of geen speeltijd te geven en daarvoor in de plaats spelers als Immers, van der Heijden, Verhoek, Basasicoglu en ga zo maar door.
Ik ben Feyenoorder, maar moet concluderen dat als je een betere voetballer wil worden je niet bij Feyenoord moet zijn. Dan verkies ik op dit moment nog eerder PEC Zwolle, FC Utrecht en AZ.

En in Manchester hebben ze wel een duidelijk plan! Ik ben niet bij de onderhandelingen geweest dus misschien was Feyenoord ''vaag'' maar ik denk dat het plan van Manchester (behalve salaris) even vaag of nog vager is. Vindt het op zich wel opvallend dat vooral talenten uit de jeugd van Feyenoord snel voor een buitenlands avontuur kiezen.

24 juni 2016 om 15:50

Zijn vooral spelers met een bepaalde sociale achtergrond. Zijn gevoeliger voor mooie praatjes van poenerige clubs met status en aanzien. De meer nuchtere types blijven wel.

Veel hangt ook af van het management dat ze hebben. Als ze worden "vertegenwoordigd" door Stellar Group bijvoorbeeld is het snel klaar met ze en zullen ze niet meer bijtekenen.

24 juni 2016 om 16:16

De opleiding van United behoort tot de besten ter wereld.. Al meer dan 3000 wedstrijden heeft er altijd een zelf opgeleide speler gespeeld.
Als je kijkt naar de clubs die het meeste spelers geleverd hebben aan de top 5 competities dan staat United daar in de absolute top.

United heeft gewoon een uitstekend jeugdbeleid, dus als je beweert dat het plan daar wellicht nog vager is dan sla je de plank naar mijn mening behoorlijk mis.

26 juni 2016 om 10:51

Dat is verleden tijd vriend. United wordt (noodgedwongen) steeds meer een koopclub.

27 juni 2016 om 13:11

Het zijn resultaten van recente onderzoeken. Ook afgelopen seizoen hebben weer een groot aantal spelers uit de opleidingen mogen debuteren bij United.

Rashford, Fosu-Mensah en Borthwick-Jackson zijn daarvan de duidelijkste voorbeelden. De eerste 2 zijn zelfs al opgeroepen voor hun nationale elftallen.

Ja, duidelijk verleden tijd makker.

Het grootste talent uit de jeugdopleiding en dan zou Feyenoord vaag zijn en er te weinig aandacht aan gegeven hebben......dat gelooft niemand toch...
Onderhandelingen over een contract gaan naar mijn mening in de hoofdzaak over geld, dus laat hem nou niet beweren dat het daar absoluut niet om draait.

De opmerking dat hij graag langer bij Feyenoord was gebleven, omdat dit echt zijn club is, is alleen maar een opmerking om zijn actie kracht bij te zetten en een extra steek richting Feyenoord, om zogenaamd te laten zien "aan mij ligt het niet hoor"...

Natuurlijk is Man. United een prachtige grote club, maar denk dat daar de concurrentie enorm is en is de kans op spelen alleen maar kleiner. Dus een sportieve verbetering, nee ook dat geloof ik niet in deze fase.

Als je pas 16 bent (wat heb je dan al bereikt om je zo op te stellen?) en voor het sportieve avontuur wilt gaan dan richt je je op de opleiding en speeltijd. Als je vind dat een club als Feyenoord je dat niet kan bieden(wat ik nogmaals niet geloof) zijn er ook nog andere clubs in Nederland als Ajax, PSV en AZ die prima kunnen opleiden.

24 juni 2016 om 15:46

Dit ventje had op zijn 15e al een heel team aan "managers" joh. Lees aasgieren. Die hebben hem gewoon allerlei onzin in lopen prenten om hem naar Engeland te kunnen brengen.

24 juni 2016 om 16:34

Hij is echt niet heel geweldig hoor. Mss voor Fey begrippen maar buj Ajax en PSV lopen beteren rond.
Alleen omdat linksbenig is en een goede trap heeft mag hij naar MUtd, maar met zijn spillebeentjes gaat hij t echt niet redden.
En dan loopt hij er nu al als een over het paard getilde gast bij.

24 juni 2016 om 21:17

Was ook een beetje cynisch bedoeld m'n eerste zin.
Van mij mag hij lekker bij Man. United aan de slag om vervolgens in de vergetenheid te raken.....

Staat Chong al helemaal ingeschreven? Door het verlaten van Engeland uit de EU mogen ze niet meer spelers van onder de 18 halen. Artikel 19 van de FIFA heeft voor de EU en de EEA als enige de uitzondering dat spelers onderling naar het buitenland kunnen binnen deze gebieden. Als het nog niet rond is, is er maar een kort window om ze nog te halen als het uberhaupt al niet met terugwerkende kracht geld.

24 juni 2016 om 16:39

Ik denk dat je sowieso twee jaar de tijd hebt voordat de verdragen vernieuwd worden. Het is niet dat vandaag opeens alle regels en verdragen vervallen.

24 juni 2016 om 17:24

Cameron had het zelf over oktober maar de EU zegt zelf dat het nu snel maar moet gebeuren "als een pleister". Dus binnen nu en 4 maanden, het korte window waar ik het over had.

24 juni 2016 om 18:23

Cameron had het over oktober voor de wissel van Premier daar, waarna die nieuwe Premier kan beginnen met onderhandelen. Dat gaat Cameron niet doen. En waarschijnlijk gaan die onderhandelingen pas echt van start na de Duitse verkiezingen in het komende voorjaar, zodat ze weten of ze met Merkel of een ander te doen hebben.

25 juni 2016 om 13:10

Precies wat Hakkie2 zegt. Volgens de regels zodra GB verzoek doet om uit de EU te treden (wat ze nog niet hebben gedaan) hebben ze gewoon twee jaar de tijd om uit de EU te treden. Die halve malloot Junker kan roepen wat ie wilt en stoer gaan doen maar ik denk niet dat de Britten te intimideren zijn door een alcoholistische Luxemburger.

Lekkere journalist die dit opschrijft. Eerst was het plan niet goed of concreet genoeg die er voor Chong lag en nu was het gesprek vaag volgens Chong. Beste Chong, wat was er precies vaag aan het gesprek? Kom eens met voorbeelden? En wat was er niet duidelijk aan het plan, kom eens met voorbeelden. Nu lijkt het er op alsof je iedere keer een reden probeert te bedenken

24 juni 2016 om 16:20

Tja, zo'n speler is geen uitleg aan de meute verschuldigd natuurlijk. Daarnaast is het de taak van de verslaggever om dit soort informatie te ontfutselen en er een goed verhaal van te maken.

Je kan zo'n speler denk ik lastig verwijten dat er zo'n vage berichtgeving ontstaat.

Jaja ga nou maar gewoon je best doen bij Man Utd en als het niks wordt, dan zien we je over een jaar of 5 wel weer terug.

Er is niks mis met de keuze voor Utd, want het niveau ligt daar behoorlijk hoog. Dat goed praten van die keuze is totaal overbodig in mijn ogen. Het is toch gewoon een mooie kans voor zo'n jongen.

Zelfde verhaal als Fosu Mensah. Las pas ook van Janssen dat hij maar een beetje alleen en verlaten rondliep bij Feyenoord. Als je wilt dat je goede spelers blijven zul je ze toch persoonlijke aandacht en natuurlijk wat geld moeten geven. Dan nog zul je er zat kwijt raken, maar je moet het in ieder geval proberen.

24 juni 2016 om 19:10

Precies, de schuld ligt niet alleen bij de spelers.

Aan ene kant, die knulletjes van 16 denken vaak dat ze er al zijn en wat verwachten ze bij onderhandelingen, dat se als ronaldo worden behandleld terwijl ze nog niks hebben bewezen.
Aan de andere kant, het hoeft voor hem ook niet slecht uit te pakken en dan bedoel ik ook sportief. Man U staat bekend om goede jeugdopleiding en er stromen altijd voetballers naar de eerste elftal dus als hij de talent heeft en inzet toont dan komt hij er ook.

Erg grappig. Nee, geld speelt geen rol. Het waren vage verhalen. Jaja. Als je voor je sportieve carrière had willen gaan waren er nog 10 mogelijkheden geweest in Nederland om je te ontwikkelen. Maar nee, naar Man U en dat is puur op sportief vlak gekozen.
Sure. Maar ja zelf weten.

Vaag als in; nee we kunnen je helaas niet garanderen dat je nu al in de hoofdselectie terecht komt, en ja je bent een van de grootste talenten, daarom krijg je ook iets meer dan de rest, maar niet een salaris dat scheve beelden trekt tussen de A1, B en het 1ste?

Succes, we zien je over 2~4 jaar wel weer terug!

Wat een lul verhaal van Chong.
Er was al een mondelinge overeenkomst maar Chong heeft de stekker eruit getrokken.
Gezien het mondelinge akkoord was het niet zo heel vaag anders geef je dat akkoord niet. Dat hij vervolgens alsnog niet bijtekent omdat hij een betere aanbieding heeft van Manchester heeft naar mijn idee dan ook helemaal niets met een vaag verhaal van Feyenoord zijde te maken.
Money money money, Daar draait het om.
Op zich niet gek. ik had hetzelfde gedaan maar ga nu niet lopen roepen dat je het niet voor het geld deed.
Denkt hij nu echt dat hij bij Manchester sneller op niveau speelt dan bij Feyenoord? Voor hem 10 anderen bij Manchester.

Ach joh, als je haar maar goed zit

Al 16 jaar "talent" moet op die leeftijd al bij het eerste zitten. Nu in de A1 en af en toe bij het tweede. Geen echt talent hoor!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren