Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het is goed dat FC Twente mee blijft doen in de Eredivisie’

Laatste update:

FC Twente werd vrijdag in het gelijk gesteld door de beroepscommissie licentiezaken van de KNVB en mag daardoor komend seizoen uitkomen in de Eredivisie, terwijl er gevreesd werd voor een verplichte degradatie met een mogelijk faillissement tot gevolg. De meerderheid van het publiek van Voetbalzone is blij met de uitkomst.

/

De afgelopen dagen kon er op de frontpage gestemd worden op de stelling Het is goed dat FC Twente komend seizoen gewoon in de Eredivisie meedoet en 56 procent van de bijna 14.000 stemmers was het met die stelling eens. 44 procent van de stemmers dacht daar anders over.

Twente kwam overigens niet helemaal ongeschonden uit de strijd, want men werd veroordeeld tot een boete van in totaal 181.000 euro. De supporters zijn daarop in actie gekomen om geld bij elkaar te krijgen en op 10 juli hoopt men een half miljoen binnen te hebben, zo liet initiatiefnemer Sjoerd Nijhuis maandagavond weten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou nee...het is na de herverkiezing van blatter...het volgende schande in het voetbal.
Fraude ,corruptie en chantage overwinnen.

24 juni 2016 om 00:07

Jouw club treft geen blaam met zaken uit het verleden? Als Blokland niet instapte was er geen Feyenoord meer. Just sayin'..

24 juni 2016 om 00:12

Mijn club had schulden...maar we hebben niet gefraudeerd.en we hebben niemand bewust benadeeld... dus je zegt maar een end weg.

24 juni 2016 om 00:20

Voor mij een van de meest frustrerende dingen aan dit verhaal. Ik snap dat je als Twente supporter, en het is ook niet dat ik jullie het voortbestaan van jullie geliefde club niet gun, blij bent dat de club nog bestaat, maar als Twente supporter kun je nu echter niks meer doen dan nederigheid tonen en het lot op de blote knieën danken dat je nog een kans krijgt op het hoogste niveau.

24 juni 2016 om 00:38

Precies...alleen dan gaat het beter

24 juni 2016 om 00:38

Nederigheid tonen of gewoon van je af bijten omdat veel mensen hier alleen maar aan het provoceren zijn, nutteloze en uitgekauwde meningen geven, niet op de inhoud van een bericht over Twente reageren maar gelijk weer beginnen over de straf die te laag is?
We zijn ook blij en opgelucht dat we (voorlopig) nog in de eredivisie mogen spelen maar dat betekent niet dat we nog meer emmers stront over ons heen hoeven te krijgen zonder tegengas te geven.

24 juni 2016 om 00:43

Je gebruikt provoceren heel snel..
Dat doe je al heel lang. Alles jou niet zint in provoceren.
En je mag van je afbijiten, als je in je recht staat.
Indit geval...ssssstt

24 juni 2016 om 00:47

Als je geschoren wordt moet je stil zitten.

24 juni 2016 om 00:52

Protukker, dus alles wat niet in jouw straatje past, is een nutteloze mening? Als ik van mening ben dat het een schande is dat twente uberhaupt nog bestaat, dan is dat maar uitgekauwd en bullshit? Nou dan gaan we toch lekker met zijn allen de polonaise lopen en wachten tot het volgende schandaal in enschede aan het licht komt.... ik geef het een maand.

24 juni 2016 om 00:53

Zeer onterechte terechtwijzing.

Heb je de Twente-topics van de afgelopen week gelezen die niet over de rechtzaak gingen? Dan heb je vast we gezien dat de reacties er voor 60% (schatting) wel over gingen...en ja, de meeste reacties waren te vinden in de volgende (niet onderbouwde categorieën:
1) Ze hadden moeten degraderen (ook al staat dat niet letterlijk in de reglementen)
2) Ze huilen, huilen, huilen... (er werden verwachtingen getemperd)
3) Ik gun ze helemaal niets.... (geen argumenten volgden)
4) Supoorters van Twente moeten hun bek houden ( ze mogen in een land met vrijheid van meningsuiting niets zeggen?!?)

typisch dat je dan ook nog typt dat we stil moeten zijn.... Jammer....

24 juni 2016 om 00:54

@protukker...
Neem aub een voorbeeld aan @Fctwent3.
Dat is de kortste weg door deze ellende geen.

24 juni 2016 om 01:04

Wat er vanuit heel veel supporters gebeurd is wel een soort van provoceren. Er was eens een wijs man genaamd Plato, deze zei.

“wise men speak because they have something to say; fools because they have to say something.”

Heel plat vertaald als je niks zinnigs te zeggen hebt, houdt dan je mond. Waar heel veel Twente supporter flauw van worden waaronder ondergetekende is het feit dat er in elk bericht over Fc Twente constant gezeken wordt dat de straf niet zwaar genoeg was. Ja, dit klopt en dat vinden veel van mijn medesupporters ook. Maar er was geen gerechtelijke mogelijkheid om een zwaardere straf uit te delen. Wij zijn er ook wel een keer klaar mee. In het verleden gehaalde resultaten (zij het nega- of positief) bieden geen garantie voor de toekomst.

Vind jij het leuk, dat er bij elk bericht over Feyenoord geschreven wordt, Ja maar dit was niet mogelijk geweest door de Blokland constructie. De 1e 5x kun je het nog wel hebben maar daarna begint het snel te irriteren hoor.

24 juni 2016 om 01:04

@therock11 Helemaal met je eens. Wat we hier op VZ naar onze hoofden geslingerd kregen... meestal puur op afgunst, haat en zonder onderbouwing. Heeft me overigens ook al een ban opgeleverd omdat ik iets te fel werd in de verdediging ;-)

24 juni 2016 om 01:06

Dan kan wel zijn. Maar op onbeschofte terechtwijzingen die kant nog wal raken en alleen maar als provocatie bedoeld zijn, heb je recht te reageren en je te verdedigen.

24 juni 2016 om 01:17

@schorpioen "mijn club had schulden maar fraudeerde niet"

Fiod Affaire Feyenoord

In de zomer van 1995, aan de vooravond van het voetbalseizoen 1995/1996 trok Feyenoord een nieuwe spits aan, de topscorer uit de Belgische eerste klasse, Aurelio Vidmar, die uiteindelijk slechts 15 wedstrijden voor de Rotterdammers zou uitkomen en daarin twee maal zou scoren. In die periode (1996) werden ook de spelers Christian Gyan en Patrick Allotey door de club gecontracteerd, ook zij speelden een rol in deze kwestie.

In de transfersommen van de spelers zou tekengeld verstopt zitten, waarover loonbelasting had moeten worden betaald. Van den Herik zou leiding hebben gegeven aan de strafbare feiten en daartoe opdracht hebben gegeven. Tegen Feyenoord werd een boete van 1,1 miljoen euro en tegen Van den Herik een gevangenisstraf van twaalf maanden geëist.

Het OM en de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (fiod) verdachten Feyenoord oorspronkelijk van gesjoemel met de overgang van meer spelers, waaronder Julio Ricardo Cruz, maar daarvoor was onvoldoende bewijs te vinden.

24 juni 2016 om 01:43

Lezen jullie wel wat ik probeer te zeggen...
Het feit dat @taalbers hier iets opzoeken van mijn uit 1995... accepteer en stop met een grote mond hebben.
Hoe moeilijk kan dat zijn.
Acceptatie is de e eerste stap

24 juni 2016 om 01:50

Wat jullie naar jullie hoofd kregen was echt voor een grootdeel de schuld van Twente en jullie reacties erop.
Ik praat niet meer over wat er is gebeurd...maar als wil dat het weer over voetbal gaat, moeten jullie echt wat meer gaan erkennen dat Twente fout zat..dat is alles wat ik bedoel

24 juni 2016 om 01:54

@blokbeton...
Prima... maar daar hoor je mij nu niet over.. ik zeg niks over de straf.
Ik praat alleen over "als je wil dat het weer beter gaat" ...daar praat ik over

24 juni 2016 om 05:45

@Taalbers, wat anderen hier van Twentesupporters naar hun hoofd geslingerd kregen de afgelopen jaren als ze zeiden dat het nooit kon wat Twente en in Joop we trust Munsterman deed. Al jaren hebben anderen hier op vz gefundementeerde kritiek geuit op het beleid van in Joop we trust. Als ik zei dat een man als Van Halst onterecht ontslagen was omdar hij kritiek had op in Joop we trust, kreeg ik gelijk te horen dat Van Halst alleen maar mee liftte op In Joop we trust's beleid en dat hij niks voor Twente had gedaan als alleen een paar contractjes getekent. Dan was ik een hater en weet ik allemaal meer. Ommaar eens een voorbeeld te noemen. Zo heb ik nog wel meer van de Twenteclan voorbij zien komen hiero. En dan praat ik niet alleen over afgelopen periode.

24 juni 2016 om 06:19

schoon schip gemaakt, alle lijken uit de kast en met een schone lei kunnen beginnen, FC Twente hoort gewoon in de eredivisie thuis

24 juni 2016 om 07:02

Pro tukker, blijkbaar zit het je diep want jij bent de gene die het nu weer aanhaalt

24 juni 2016 om 07:04

Van je af bijten altijd nog beter dan van je afschieten (maasgebouw)...toch?

24 juni 2016 om 07:23

Nee jou reactie's zijn lekker. Mijn god zeg -_-'

24 juni 2016 om 07:36

@blokbeton
Moet je nagaan hoe Vitesse supporters zich voelen met het eeuwige gezeik over Chelsea bij elk bericht. Iets waar veel Twente supporters gretig aan meedoen. Het word alleen ineens een heel ander verhaal als het je eigen club betreft.
Helaas voor jullie kun je niets anders doen dan de kritieken slikken hoe vervelend ook.
Daarnaast wat veel mensen stoort is het ietwat arrogante manier van reageren van veel Twente supporters na het bericht dat ze een eredivisie club mogen blijven dit terwijl genieten in stilte een veel gepastere manier zou zijn vooral omdat zoals jij bv. Aangeeft de straf eigenlijk een lachertje is.

24 juni 2016 om 07:55

@schorpioen
Het is toch ook provoceren? Een goed onderbouwde mening zie je hier niet vaak voorbij komen!
Veelal zijn ze niveau; " ik hoop dat Twente failliet gaat, oplichters".

24 juni 2016 om 07:58

Jou club heeft geen bestaansrecht joh. Successupporters daar in Enschede. Wanbeleid voeren en de boel manipuleren, een degradatie naar de Jupiler league was eigenlijk al een te lichte straf. Ik hoop dat ze zo snel mogelijk degraderen en alsnog failliet gaan

24 juni 2016 om 08:38

Waarom zou je nederigheid tonen en door het stof gaan voor fouten die andere hebben gemaakt buiten je weten om.

Ik zou eerder pleiten om de schuldige op persoonlijke titel aan te pakken en evt een vals behaald kampioenschap ongeldig te verklaren

24 juni 2016 om 08:42

leuk stukje... wat wil je daar nu mee zeggen? er staat volgens mij een boete van 1,1 miljoen op. iets meer dan 181.000 euro plus het feit dat de twee zaken zeker niet te vergelijken vallen.,

24 juni 2016 om 09:08

Dan zal ik proberen een goed onderbouwde mening te geven. FC Twente heeft fraude gepleegd, heeft momenteel een schuld van /- 80 miljoen euro en heeft de KNVB opgelicht, evenals alle andere 17 clubs in de Eredivisie. De originele straf was het geheel intrekken van de licentie, dit hebben ze uiteindelijk ook gedaan, echter uit coulance omdat de nieuwe bestuurders schoon schip aan het maken zijn, hebben ze een nieuwe licentie afgegeven maar voor de JL. Daarbij kwam het verhaal over de plan van aanpak rond november volgens mij. Echter kwamen daarna nog meer lijken uit de kast waarbij de LC duidelijk heeft aangegeven dat als die lijken voor november uit de kast waren dat Twente toen al de licentie kwijtraakte zonder een nieuwe licentie. Door bovenstaande, vind ik, dat Twente een veel, maar dan ook ook veel te lage straf hebben gekregen. En als je daar dan /- 50000/75000 (schatting) supporters pijn mee doet, maakt niet uit, want wie zich brand moet op de blaren zitten.

24 juni 2016 om 10:06

Hoe kon je nu zeggen dat van halst onterecht ontslagen was. Van Halst was helemaal niet ontslagen. Hij is uit zichzelf weggegaan !
Als een paar zichzelf Twentefans noemende figuren rare dingen hebben gezegd moet je daar niet de club en de rest van de fans op aan kijken.
Van Halst was en is een soort cult figuur bij Twente en is altijd populair gebleven, ook toen hij (uit zichzelf) weg ging.

24 juni 2016 om 11:25

@Forza Vitesse...

Precies.... je kan niets anders doen dan het slikken, vooral voor de Twente supporters want die zijn ook flink tekeer gegaan tegen jullie.. maar volgens mij is dat ook minder geworden.
Dus nu is het hun buurt , nu gaat Twente de geschoren worden.... dus...Stol blijven zitten, dan gaat het wel een x over

24 juni 2016 om 11:38

Wat heeft Feyenoord hier mee te maken slaat nergens op

24 juni 2016 om 12:23

@efceeTee..
Tuurlijk zitten ook provocerende reactie bij.
Maar hey...."shit happens" hoe eerder je die door slikt ...hoe eerder ze weg zijn..
En misschien zijn mijn reacties een beetje hard... maar we zitten niet bij de brij club .en er zit ook iets in mijn mening en verhaal ...als je het wil lezen.
Want ik bedoel het niet slecht...echt niet.

24 juni 2016 om 12:37

@loyalist....
Dit is goedkope reactie .waar Ik de vloer makkelijk mee aanvegen, maar ik ga dat niet doen.

24 juni 2016 om 13:37

@Troy10: Je weet wel wat oplochten betekend? Iemand geld afhandig maken en er geen dienst voor terug leveren.... wijs mij eens aan waar Twente dat heeft gedaan?

25 juni 2016 om 01:26

We zeggen toch ook helemaal niet dat Twente niet fout zat ?? Er zijn verschrikkelijk veel dingen fout gegaan. Dat weet elke Tukker. Maar elke Tukker weet ook dat we zo ongeveer 12 keer bestraft zijn door allerlei verschillende instanties. Twente is langs de rand van de afgrond gegaan en gaat het op sportief en financieel gebied nog heel moeilijk krijgen. We zijn inderdaad nog heel blij dat we nog bestaan. Maar............ we laten ons niet voortdurend te kakken zetten door figuren die op een volkomen misplaatste manier hun haat lopen te botvieren zonder fatsoenlijke redenaties en onderbouwing. Daar richt zich vooral de Twentse frustratie hierop VZ zich op.

24 juni 2016 om 11:37

Ach voor de aanhang is het mooi dat ze er in blijven.
Maar schone schijn bedriegt.
Zal zeker nog een aantal jaren duren voor het zgn niveau weer is bereikt
Hadden beter kunnen degraderen dit is een vrijbrief voor andere clubs
Fraude wordt beloond en clubs die het goed voor elkaar hebben zijn de dupe van deze maatregel

Misschien moeten ze wat spelers gaan huren, Becker, Andersen, Frenkie de Jong of van een club als Schalke04.

24 juni 2016 om 00:20

Ben bang dat spelers huren van Nederlandse clubs voor Fc Twente heel lastig gaat worden. Andere clubs zullen ze bar weinig meer gunnen ben ik bang. Volgensmij heeft de Knvb ze alleen in de eredivisie gelaten, omdat een aantal clubs nog geld van ze krijgt (groningen&heerenveen).

24 juni 2016 om 01:41

Lijkt mij zeer sterk. Zoals ik het heb gezien en gelezen delen de clubs niet de mening van hun fans. Als of clubs hun talent geen ervaring willen laten op doen in de Eredivisie... Maar veel spelers huren is ook geen optie, dan stop je een kapitaal in spelers die je dan niks opleveren. Misschien 2 tot 4 spelers huren die wat toe voegen aan Twente?

24 juni 2016 om 07:19

Andersen misschien een optie? Liet zich zien bij Willem 2, en kan misschien Ziyech opvolgen. En dan misschien een Becker,muric,cerny?

25 juni 2016 om 03:21

Andersen en Cerny zijn goed mogelijk.

Vast voor het grootste deel gestemd door Twente-supporters....

24 juni 2016 om 00:15

Vast een reactie met oogkleppen...

Ot: Toch goed te zien dat er van zo'n grote poll de meerderheid zich niet laat leiden door de onderbuik.

24 juni 2016 om 00:20

Dan weet je niet wat onderbuik gevoelens inhouden.
Dit zijn nu inmiddels bestaande en bekende feiten.
Onderbuik gaan over gevoelsmatige zaken die je niet direct kan aanwijzen.
Daar hebben we hier geen last van, want dit kan je aanwijzen

24 juni 2016 om 00:31

Heb je voor mij dan de cijfers van de clubvoorkeur van de stemmers op deze poll?je kunt ze toch aanwijzen?

24 juni 2016 om 00:40

Goed lezen.

Dit gaat over bekende feiten. En je gebruik van het woord onderbuikgevoelens....ik heb geen woord gerept over een poll.
Dus niet zo bijdehand doen.

24 juni 2016 om 00:46

Goed lezen: als je alle reacties op de opmerking van Addowilpaddo leest zonder de voorkennis over het gebeuren bij Twente dan sla je de plank finaal mis. Dan gaat het puur over de niet te bewijzen clubvoorkeur van de 14000 stemmers op de poll

24 juni 2016 om 00:47

Keurig Therock11, keurig.

@addowilpaddo
Er is inderdaad een Facebook-oproep rondgegaan waarbij iedereen die Twente een warm hart toedraagt, gevraagd werd of ze alsjeblieft op voetbalzone op deze poll voor Twente willen stemmen. Heb je m niet gezien?

24 juni 2016 om 01:25

@thebrock11..
Volgensij praten we een beetje langs elkaar heen....
Ik praat niet over een poll.
Ik heb over die feiten die Twente tenlaste zijn gelegd.dat zijn voor mij de bekende feiten.
Maar dit discussie slaat nergens op..want de beslissing is genomen.
Accepteer gewoon dat Twente fout zat zonder het te moeten verdedigen en dan kunnen we verder. Dat is mijn punt.
De rest is niet meer belangrijk..

24 juni 2016 om 07:32

Je wilt gewoon niet reageren op het onderwerp van het draadje. Zoals zovelen hier. Al je reacties zijn dus off-topic....

24 juni 2016 om 07:49

Schorpioen Twente zat fout. Let's move on.

24 juni 2016 om 09:11

Therock, jij snapt het niet.. Jij had een reactie omtrent het laten leiden door onderbuikgevoels, en schorpioen reageert daarop met de reactie dat het geen onderbuik gevoelens zijn maar feiten. Hoezo dan offtopic als hij op jouw reactie reageerd...

24 juni 2016 om 11:31

@twentov....mooi....ik doe met je mee...
Ik doe met je mee

24 juni 2016 om 13:19

@therock11.
Nee jij mist punt totaal.
En je wil doorgaan met discussie die nu totaal overbodig is.
Maar prima...dan discuseer ikwel de degenen die wel verder willen en dit achter zich willen laten.
Succes ermee. Want ik ga niet domweg herhalen om te herhalen.

24 juni 2016 om 13:19

Edit... dubbele post

Hopelijk degraderen ze volgend jaar gewoon, no offense tegen de supporters die geweldig zijn maar het beleid was gewoon om te huilen.

24 juni 2016 om 01:07

Dus je hoopt voor die "supporters die geweldig zijn" dat ze degraderen.... De logica ontgaat mij...

24 juni 2016 om 02:22

Weet je, dit ook weer ik lees al die reacties en wil niet mengen eigenlijk. Dit slaat alleen helemaal nergens meer op, supporters die zichzelf zielig vinden en constant aangesproken voelen. Ik had niks tegen twente tot ik er een keer zat en de haat jegens ajax voelde. Scheldkannonades en alles ik nam dat persoonlijk en begon twente echt te haten. Ik mag jullie zeikerds echt niet en als je het mij had gevraagd verdienen de supporters ook helemaal niks. Voor het voetbal van de andere grote clubs ben ik blij dat twente blijft: je wordt alleen beter als goeie club door te spelen tegen een goede tegenstander. Maar man man man wat komt twente hier goed mee weg, qua beleid verdient de club het te degraderen al zou ik dat op basis van reglementen onzin vinden. Voetbal is voetbal en het voetbal zou gestraft worden als jullie zouden degraderen maar jullie verdienen het wel dat is wat hij probeerde te zeggen alleen heeft hij wel een goed woord over voor jullie supporters.

24 juni 2016 om 08:05

Het komt erop neer dat ik het nergens op vind slaan dat fc twente zo mild wordt gestraft voor al het wanbeleid wat ze hebben gedaan

Crime does pay? Fraude plegen wordt nauwelijks bestraft. KNVB moet zich kapot schamen. Twente had gewoon teruggezet moeten worden.

24 juni 2016 om 00:44

Tuurlijk, nauwelijks bestraft... Ik zou het iedereen aanraden. Dat het woord "vrijbrief" hier nog niet gevallen is....

24 juni 2016 om 02:24

Je loopt te zaniken taalbers, zielig gewoon kop op en juichen voor je club en voor het feit dat je nog wat te juichen heb.

24 juni 2016 om 07:59

Zielig mannetje...Dus iemand die jouw mening niet deelt moet zijn kop maar houden?
Wellicht kan je in Turkije gaan wonen ;-)

24 juni 2016 om 09:16

Hij zegt kop op en niet kop houden.

25 juni 2016 om 01:16

Dank troy! Ik ben gewoon moe van al dat slachtoffer gedoe van ze. Schouders eronder en gaan.

25 juni 2016 om 01:21

Dat doen we ook, reken daar maar op. Echter woorden als "vrijbrief, slachtofferrol, vergelijkingen met Veendam, RBC en Agovv.... hebben een hoog irritatiegehalte.

24 juni 2016 om 08:20

Dit dus... zo irritant dat geblaat dat Twente nauwelijks bestraft zou zijn, 'miljoenenfraude' gepleegd zou hebben en dat andere clubs enorm veel nadeel en schade zouden hebben opgelopen. Maar goed, met de slechte, onvolledige en tendentieuze berichtgeving in het grootste deel van de media kun je het individuele mensen ook niet echt kwalijk nemen dat ze vanuit onjuiste beeldvorming reageren.

Natuurlijk is er door Munsterman c.s. gelogen, bedrogen en gefraudeerd en zijn de straffen helemaal terecht. En die straffen zijn veel zwaarder dan alleen die laatste boete van 181.000 euro. Alleen al door de puntenaftrek in twee seizoenen loopt Twente in 11 jaar tijd zo'n 10 miljoen aan tv-gelden mis.

En het wanbeleid van Munsterman c.s. heeft Twente alleen maar heel veel geld gekost en geen enkel voordeel opgeleverd sportief/qua resultaten. Maar dat fabeltje zal wel hardnekkig gekoesterd en gebruikt blijven worden.

24 juni 2016 om 09:49

Ik ben vrij simpel he. Ik lees wat en daar ga ik dan vanuit (spaties daar gelaten):

http://www.knvb.nl/nieuws/ betaald-voetbal/licenties/ 17625/tijdlijn-de-crisis-bij-fc-twente

Ik zie nergens staan dat je in 11 jaar zo'n 10 miljoen aan tv-gelden mis gaat lopen. Op die 10 miljoen heb je (en heeft geen enkele club) op voorhand namelijk al recht. Dat is hetzelfde probleem dat PSV ooit heeft gedaan: alvast rekening houden met inkomsten van de champions league. Clubs zijn nu echter wat realistischer geworden. Dus nee, die 10 miljoen in 11 jaar is totaal onrealistisch en het is onzin om dat erbij te halen. Wie weet speelt Twente volgend jaar wel voor de bovenste plekken.... Die 181.000 is de enige boete die direct is gekoppeld aan het wanbeleid. En dat is in verhouding natuurlijk wel erg weinig.

Het wanbeleid van Munsterman (of gewoon Twente, want Munsterman is onderdeel van Twente) heeft ook de prijzen behaald. Munsterman begon in 2004. De prestaties van Twente bungelde altijd zo rond plek 10 (9de/ 12de). Daarna gingen de prestaties (en dus de bijbehorende beloningen) pas omhoog. Eigenlijk is Twente sportief nu 'gewoon' weer terug waar ze vandaan zijn gekomen. Middenmoot.

24 juni 2016 om 10:14

"de prestaties van Twente bungelde altijd zo rond plek 10 (9de/ 12de)."
Pardon? Over welke periode heb je het ? Je kunt ook stellen dat ze in de periode waar jij het over hebt ondergepresteerd hebben op basis van de mogelijkheden.

24 juni 2016 om 10:31

In die periode ondergepresteerd? Nu wordt het helemaal mooi.

1996: 10de
1997: 3de
1998: 9de
1999: 8ste
2000: 6de
2001: 11de
2002: 12de
2003: 11de

Munsterman
2004: 8ste
2005: 6de
2006: 9de
2007: 4de
2008: 4de
2009: 2de
2010: 1ste
2011: 2de
2012: 6de
2013: 6de
2014: 3de

Toestanden komen aan het licht

2015: 10de
2016: 13de

In een periode van 10 jaar zie je dat Twente van een middenmootje ineens na Munsterman opkomt. En als Munsterman en de fraudetoestanden vertrekken zakt het meteen weer weg. En dan denk je dat ze in de periode voor 2004 simpelweg onder hun potentie hebben gepresteerd? Wake up man, ik denk dat je zonder die plausibele constructies nooit zo hoog was geëindigd.

24 juni 2016 om 13:40

Alleen weet jij net zo goed als ik, dat de malversaties pas na 2011 zijn begonnen. Dus 6e, 6e, 3e, 10e en 13e is het referentiekader. Tevens loopt Twente het geld niet mis over de afgelopen 10 jaar, maar in de komende 10 jaar! Lees je maar eens in op de verdeelsleutel van de TV gelden.

Jongens zullen we gewoon keer een einde maken aan deze soap! Mensen buiten Twente om worden geïrriteerd Door anderen van Nederland. En wij Twente supporters worden zat van alle slechte dingen over onze club.

Twente is gewoon heel fout geweest klaar en we mogen blij zijn dat we überhaupt bestaan daar is ook echt iedereen het mee eens! Maar goed wij moeten ook verder en laten weten hopen dat diegene hard gestraft worden. En niet wij als Twente supporters

Dit mag gewoon nooit meer voorkomen! En we kennen alleen maar verliezers. laten we het gewoon weer over het leuke spelletje voetbal hebben

24 juni 2016 om 00:30

Als club moest Twente gewoon bestraft worden. Voetbalclubs die failliet gingen door slecht beleid zijn ook niet geholpen omdat 'de mensen met verkeerde keuzes niet gestraft zijn en de supporters niet de dupe ervan mogen worden'. Die mannen deden het in de naam van de club, dat waren er niet 2 of 3, maar een stuk of 8 die alles hebben laten gebeuren. De supporters moeten volledig los staan van het feit dat de club fouten heeft gemaakt, waarom snapt niemand dat?

24 juni 2016 om 00:40

Ben het echt met je eens hoor! Ik vind de straf ook niet zwaar! En snap heel veel ook hoor. Maar vind het gewoon jammer dat we zo worden gehaat en nee dit is geen slachtoffer rol. Twente is eigenlijk gematst doordat dit nog nooit eerder voor is gekomen in Nederland. En dat er nog geen echte regels voor waren. Al hoewel ik wel vind dat het frauderen wel heel erg word opgeblazen hoor! Ja engelaar. Tadic zaakwaarnemer wat ineens heel veel mee wou van het geldbedrag! En hakim wat Door eigen geld is gekocht! De knvb heeft er ook gewoon een dikke puinzooi dan gemaakt zelfde als de oud bestuurders van Twente helaas kan je ook moeilijk ontkennen haha

24 juni 2016 om 01:00

Het is natuurlijk voor de Knvb ook onmogelijk om in deze casus een fatsoenlijke sstraf uit te spreken als ze moeten kiezen tussen a) 45.250 euro, dat is zakgeld voor een BVO en het intrekken van de licentie. Dat ligt zo mijlenver uit elkaar.

Dankzij Twente (grapje) komt er nu een straf bij in het licentiereglement en dat is de gedwongen degradatie. Maar wat mij betreft kunnen er daar nog wel wat meer "smaken" bij zodat de Knvb in de toekomst ook wat te "kiezen" heeft en een passende straf kan opleggen

1) boete 45.250
2) boete 100.000
3) boete 250 000
4) boete 500 000
5) uitsluiting Europese competities
6) transferverbod voor één jaar op inkomende transfers
7) gedwongen degradatie naar Jl
8) intrekken licentie

Op die manier komt de Knvb niet meer voor het dilemma te staan van een disproportionele lichte, dan wel zware sanctie.

24 juni 2016 om 01:21

Vind die boetes nog laag.
Kunnen de boetes niet beter een van de begroting worden? Vind zelf altijd dat je een boete toch moet voelen. Echter die eerste boete en zelfs de vierde boete zullen de 5 grootste begroting clubs niet voelen.

Wel weer heel Nederlands, pas leren als het eigenlijk al te laat is. Geen licentie of een boete van 45.000 dat is nog al een stap zeg.

24 juni 2016 om 00:33

Dt zal niet zo makkelijk gaan ik denk dat heel veel mensen het fijn vinden dat jij dat zegt.,want erwaren teveel die dit gingen verdedigen en menen recht te hebben op Eredivisie plaats..
Ik ben wel blij met je woorden.
Beslissing is al genomen. Maar als er meer supporters zoals jij inderdaad n de spiegel durft te kijken... dan gaat het langzaam verbeteren. Baby staps!

24 juni 2016 om 00:54

Volgens de reglementen hebben we recht op een eredivisieplaats. Als er gezegd wordt dat "de straf" te laag is gaan veel mensen op VZ de fout in. De straf gaat namelijk hier over de vier feiten die nog aan het licht kwamen tijdens het opruimen van de puinzooi.
Je kunt niet (en dat doen er veel hier) de eerdere vergrijpen mee laten wegen in deze straf. Voor die andere vergrijpen hebben we namelijk al meerdere straffen van verschillende bonden en commissies gekregen. Als je de " eerdere vergrijpen" ook nu weer meeweegt. Zou je dus de eerdere vergrijpen "dubbel" bestraffen.
De vier feiten:
- belastingontduiking rond Tadic (de zwaarste)
- Engelaar (peanuts)
- Corona (peanuts)
- Misleiding van de LC rondom intern onderzoek (eigenlijk belachelijk)

De misleiding zat hem er in dat een door Twente zelf geïnitieerd onderzoek terug geschaald is (vanwege de kosten) Dit onderzoek is op initiatief van Twente gestart en was geen onderdeel van de straf.

Wees niet bang beste haters, de Fiod zal echt nog wel een rekening sturen en onderzoek doen naar de belastingfraude rondom Tadic. Dus dat zal ook niet onbestraft blijven.

24 juni 2016 om 01:01

Geloof je nou echt dat we alleen Twente haters Zijn.
Komop man... echt niet.
Maar is sterk gevoel van onrecht ... maar sommige reacties maken het erger. Zo simpel is het.
Maar ga vooral reglementen opsommen waarom jullie er recht op hebben.. dan snap je er echt geen snars van.
Maar ik zal proberen om meer naar argumenten van @fctwent3 te luisteren , want dan gaat ook bij mij het vervelende gevoel eerder weg.

24 juni 2016 om 01:24

@taalbers

Het door FC Twente zelf geïnitieerde onderzoek maakte inderdaad geen deel uit van de straf, maar wel van het onderzoek.

FC Twente heeft aan de knvb, aan de gemeente en aan de door deze partijen aangestelde onafhankelijke onderzoeker officieel medegedeeld dat zij aan IVY Advocaten de opdracht had verstrekt om alle transfers te onderzoeken.
Daarmee is het onderzoek deel gaan uitmaken van het totale onderzoek en FC Twente was absoluut niet in de positie om die opdracht op eigen initiatief weer terug te nemen.
De onafhankelijke onderzoeker verkeerde in de veronderstelling dat alle door hem ontvangen informatie al geanalyseerd was door een onafhankelijk advocatenkantoor en heeft de verkregen informatie daarom zonder nader onderzoek geaccepteerd.
Achteraf blijkt dat FC Twente een deel van die informatie zelf heeft verstrekt zonder dat een onafhankelijke partij ernaar heeft gekeken.

FC Twente heeft op 1 maart het rapport van de onafhankelijke onderzoeker ontvangen en daarin wordt tot tweee keer toe vermeld dat IVY Advocaten alle informatie heeft gecontroleerd en toch heeft FC Twente pas half april aan de knvb gemeld dat die informatie onjuist is en FC Twente zelf een deel van het onderzoek heeft gedaan.

Hoe kom jij erbij om die misleiding te omschrijven als 'eigenlijk belachelijk'?
Dit was gewoon opnieuw een vorm van fraude.

24 juni 2016 om 01:25

Nou heb hier toch veel hatelijke dingen moeten lezen.zelfs zijn we uitgemaakt voor Skooiers (ja zo gespeld.)
Je kunt het er niet mee eens zijn wat er aan straf is gegeven.maar de meeste supporter en bestuur van nu treft geen enkele blaam. Natuurlijk kun je zeggendat de club er voordeel bij heeft gehad en dat de hele club moet bloeden maar dat is nog geen reden om alles en iedereen bij twente maar uit te maken voor Fraudeurs oplichters enz,
Kijk Feyenoord heeft een akkefietje hgehad bij de Maaspoort en hebben Rome overhoop gehaald. Dat was t werk van een klein groepje supporters van Feyenoord. Moet ik dan nu zeggen dat iedereen bij Feyenoord een van daal is en een crimineel.?

24 juni 2016 om 01:33

@ottofant
Volgens mij hebben wij heel lang niet meer gesproken.
Maae je bent altijd redelijk geweest..als ik me goed kan herinneren.
Maar als wij niet hoeven te lezen hoeveel jrecht ullie menen ergens op te hebben.dan gaat bij het onderbuik gevoel eerder weg... en dan kunnen het weerover voetbal.
Beslissing is al gevallen. Er staat niets meer op het spel. Waarom kunnen jullie niet gewoon zeggen... "hey jongens wij Zaten fout..sjorrie"
Dat is mijn enige punt

24 juni 2016 om 01:33

Edit dubbele post

24 juni 2016 om 01:57

Ik heb ook veel Twentse reactie s gelezen die degradatie best terecht zouden vinden.en ik besef heel goed dat we veel geluk hebben gehad.
Ook besef ik dat er door Munterman en Co grove fouten zijn gemaakt en dat ze dingen hebben gedaan die t daglicht niet konden verdragen.maar ook de Knvb heeft blunder begaan en dat is misschien wel onze redding geweest
En als mensen vinden dat we daarvoor moet degraderen vindt ik dat prima en mensen mogen ook vinden dat twente moet verdwijnen als ze hun standpunt netjes naar voren brengen jkan ik daar ook mee leven.
Maar waarom zou ik en mijn medesupporters sorry moeten zeggen omdat t bestuur detijds de zaak bedondert heeft. dat snap ik niet. Wij hebben geen enkele invloed gehad op dat beleid (was t maar waar).nu worden ook wij door sommigen met de nek aangekeken en dat vind ik niet terecht.ik heb meerdere malen aangeven dat ik degradatie helemaal geen onterecht straf zou vinden mits dat niet t einde betekend van Fc Twente.hoe denk jij dat voorde supporters van Twente de laaste maanden eruit hebben gezien.nou ik kan je zeggen dat was niet prettig. En daar wil ik me helemaal niet mee in de slachtofferrol plaatsten want ik besef best dat er club benadeelt zijn door deze handelingen. Eigenlijk kent deze zaak allen maar verliezers. En de supporters en nieuwe bestuur van twente proberen uit de rokende puinhopen weer een club op te bouwen en dat gaat nog moeilijk genoeg worden
Maar ik hoop je vaker te spreken Kunnen we het hopelijk weer gewoon over voetbal hebben

24 juni 2016 om 02:05

@ottofant..
Ik heb Zelf nog 2jaar geleden hier gezegd dat FC Twente een veelste grote broek draagt en jullie de prijs hiervan nog zou betalen.
Ik heb zelf gezegd dat Twente van geluk mogen spreken als ze over 2 jaar een kleurrijke midden moter zouden worden.
Ik werd voor van alles en nog wat uit gemaakt.
Jullie als fans hadden kunnen weten dat het niet goed zat. Maar jullie kozen ervoor de polonaise te lopen en het niet te zien. Daar mag je best Sorry voor zeggen.
Maar ook Sorry tegen je zelf.


Edit...met jou post ben ik voor een grootgedeelte heel blij mee.

24 juni 2016 om 02:29

Nooit gedacht dat ik als (jood) zou zeggen tegen een (kakkerlak); heerlijk gesproken! Ik riep het niet op VZ maar zei precies dezelfde dingen! Als of er bewust met oogkleppen op werd bestuurd.

24 juni 2016 om 02:41

@5711
Dankje wel.... maar ik heb wel meer "dat soort "vrienden.. (knipoog)
Maar ik weet wel hoe je dit bedoeld...maar ik vind kakkerlak geen geuse naam hoor.
Maar ik snap je.

24 juni 2016 om 09:06

Nou ik kan me niet herinderen dat ik voor iets uitgemaakt heb
maar goed ook ik ben naief geweest dat wil ik best toegeven.heb niet zoveel verstand van financiele zaken en het zag er goed uit bij Twente. Dus inderdaad heb je gelijk gehad.

24 juni 2016 om 11:35

schorpioen

Als ik even mag inhaken:
Ik ga je reacties van 2 jaar geleden niet teruglezen, maar ik geloof je van harte.
Hier hadden meer mensen twijfels bij.
En zoals je zelf al zegt kozen we er in Twente voor om de polonaise lopen, absoluut waar. Vrij naief van het Twentepubliek, waaronder mezelf.
Ik vind het alleen wel vrij simpel gesteld van je dat we als fans hadden kunnen weten dat er iets niet goed zat. Werkelijk iedere fan v andere clubs zou in zo'n situatie de polonaise lopen. Het was ook gewoonweg onmogelijk om in de 'keuken' te kijken en we hadden tomeloos vertrouwen in Munsterman. We hebben ons gigantisch beet laten nemen.

Wat veel mensen vergeten: wij zijn hier net zo hard slachtoffer van geworden dan andere clubs (en nog wel harder als we helemaal kapot waren gegaan). Zoals je al ongeveer zegt: wij hebben vooral onszelf beet gehad in onze naiviteit. Ik vind het op z'n zachtst gezegd dan ook vreemd dat je in dat opzicht een 'sorry' van Twentefans verwacht. Een sorry van Munsterman en die andere eikels zou meer op zijn plaats zijn.
Dat je voor iets uitgemaakt werd in het verleden is zuur en onterecht wanneer je het toen aan de kaak stelde. Dat zijn echter individuen die geen hele club vertegenwoordigen, zoals Munsterman.

Wat veel mensen ook vergeten: het wanbeleid onder Munsterman wordt door, ik denk, iedere Twentefan zelf ook verafschuwd (zonder dat ik voor anderen wil praten). Door mij in ieder geval wel.
Het is ook echt wel terecht dat we nu de gebeten hond zijn als club, ik vind het alleen niet terecht dat wij als Twentesupporters nu opeens alles maar moeten pikken/onze monden moeten houden en nu dus onze excuses aan moeten bieden. Wij zijn ook genaaid, maar met heel veel mazzel weggekomen.

We krijgen hier als Twentesupporters maandenlang ook zat voor onze kiezen dat getuigt van weinig respect (niet jouw reacties overigens). De woede heeft mijn club zich zelf op de hals gehaald, ik begrijp dat best en ik snap ook dat er wel eens over de grens wordt gegaan in reacties, daar hoef ik geen excuses of medelijden voor, maar verwacht dan niet dat er af en toe van onze kant van ons afgebeten wordt wanneer puur supporters van Twente aangevallen worden terwijl we nergens mee te maken hebben gehad.

Een sorry zit er dus van mijn kant niet in, sorry (geintje)

24 juni 2016 om 12:04

@Twentov.... als de Feyenoord supporters ook zo hadden gereageerd zaten wij waarschijnlijk ook in deE situatie.
Maar kan je herrineren hoe ze tekeer zijn gegaan tegen het bestuur en het Maas gebouw hebben bestormt.want ona club stond op het spel. Dat durfde ze onder ogen te zien. En dat was een verschil.
Maar die SORRY moeten jullie vooral voor jullie Zelf.want je bent bijna je club kwijt geraakt.
Dus kijk in de spiegel..en zeg tegen jezelf....Sorry makker. Had niet mogen gebeuren (Knip oog)

24 juni 2016 om 12:07

@Ottofant... jij hebt mij ook niet voor van alles en nog wat uit gemaakt.

24 juni 2016 om 12:18

schorpioen

Ik snap je punt. Je gaat alleen geen gloednieuw stadion bestormen terwijl je ook nog eerste staat, maar ik begrijp de gedachte.
De naïviteit en grote-bekken cultuur heeft misschien ook wel te lang geheerst bij Fc Twente.

De club is fout geweest, de straf zal altijd een discussiepunt blijven hier. Degradatie was misschien wel terecht geweest, maar als dat het einde betekent (weet ik niet), dan ben ik blij het we zo goed wegkomen.

24 juni 2016 om 12:28

@twentov...ottofant en fctwent3...
Mooi... wat jullie betreft ben er klaar mee.
Ik vind jullie reacties echt top.
En blij dat jullie ook echt zien wat ik bedoel...inplaats van alleen de kritiek te belichten.

24 juni 2016 om 00:44

Goed gesproken!

24 juni 2016 om 00:49

@FCtwent3....ik vind je reactie echt top.

24 juni 2016 om 00:58

@schorpioen

En recht op de Eredivisie hebben wij gewoon. Dit is ons belooft door de Knvb zelf, ook de beroepscommissie is het daar dus mee eens. Bij schoon schip zou Twente de licentie behouden, en wij hebben schoon schip gemaakt. Dat de Knvb dan achteraf ineens verandert van gedachten is niet ons probleem, ik denk dat je beter boos kan zijn op de Knvb.

Edit: Deze comment was bedoeld op een andere comment van je. Waar het volgende in stond: "zegt.,want erwaren teveel die dit gingen verdedigen en menen recht te hebben op Eredivisie plaats.."

24 juni 2016 om 01:13

Hier ben ik het ook mee eens. De Knvb heeft er in mei een zootje van gemaakt door toen niet te kiezen voor de teruggave van de licentie. Toen had Twente, op last van de Knvb aan alle aanbevelingen voldaan. (overigens geeft de Knvb dat zelf in haar bewoordingen aan) Ze hebben er toen zelf voor gekozen om een straf in elkaar te knutselen die helemaal niet in het reglement staat.
Wat verder in het proces vreemd is geweest, is dat er de bewuste dag in mei naar een strafmaat werd gezocht door de Knvb. Het ging erom of Twente de licentie terug zou krijgen (of niet).... 9 mei was de complete off-day voor de Knvb waardoor er zoveel irritatie is ontstaan, maar daar heeft Zeist zelf voor gekozen.

24 juni 2016 om 01:13

Dit is herhaling... Hierna stop ik ermee..
Als jij hier dingen gaat opsommen waarom jij dat Twente er recht op heeft. Dan snap je het echt niet.
Ook al is dat zo.... hou het voor je Zelf, want het Breng alleen kwaad bloed. Beslissing is al genomen...je hoeft niemand meer te overtuigen.
Maar hoe langer je dit blijft roepen hoe langer het aan jullie en je club gaat blijven kleven.
Do you wonne be Wright or do u wonne be happy.

24 juni 2016 om 01:23

Phij komt tenminste met onderbouwing van zijn mening, in plaats van uit te gaan van het "algemene gelijk" dat jij vind te hebben op basis van.... Van wat eigenlijk? Een "gevoel" in plaats van "aantoonbaar bewijs"?

24 juni 2016 om 02:31

Daar ben ik het dus mee eens. Degraderen had niet gekund ivm de regels als je het mij vraagt maar er moest zeker iets gebeuren. In plaats van praten over rechten praat liever over plichten en een dosis heerlijke mazzel. Heb t weer over voetbal verdomme, over de financiën zijn we uitgesproken die discussie verliest twente elke dag voor de komende 100 jaar.

24 juni 2016 om 02:32

Eens met schorpioen.

24 juni 2016 om 09:40

Ben jij ook als een dolle tekeer gegaan tegen Jacobs en Gudde!

Mensen met inzicht, verstand en geduld worden niet vaak gewaardeerd.

24 juni 2016 om 02:25

Hehe een man met verstand! Alles wat je zegt is waar, basta nu! Gewoon weer over de spelers en het voetbal. Iedereen zn waarde iedereen zn club.

24 juni 2016 om 02:50

@5711
Dankjewel...
Beslissing is genomen....en nu kijken hoe we verder moeten.

Ps...voor een Ajacied ben je best verstandig..haha

Bedankt Vz ..dit normaal geen woord die ik gebruik. Ty!

25 juni 2016 om 01:19

Haha en jij voor een Feyenoorder jongen haha!

Dat klinkt voor mij als, het is goed dat oplichters worden ontzien omdat ze een maatschappelijke functie hebben als je dat maar blijft roepen.

24 juni 2016 om 08:53

Dit klinkt voor mij meer als; Een tweede kans. Wij in Nederland hebben het geven van een tweede kans hoog in het vaandel staan. Het is iets waar wij Nederlanders een soort tweede levensthema van hebben gemaakt, in een groot deel van de wereld wordt er echter niet in tweede kansen gedacht.

Maar nou mijn vraag; is het geven van een tweede kans een teken van zwakte of juist een teken van saamhorigheid en broederlijkheid? Want iedereen maakt fouten, gemeend of niet. Wat er bij Twente is gebeurt is schandalig, het kan niet en mag niet nog een keer gebeuren. De gegeven straf is veel te laag, maar, als je de casus naast onze maatschappelijke normen en waarden legt een logische straf. Degradatie had faillissement betekent. Een degradatie had dus direct bijgedragen aan het verminderen van welvaart in een groot deel van Twente (niet alleen de club dan de dupe maar ook indirecten). Waarom zouden wij, net nu er een crisis opzit, dit stukje welvaart wegnemen.

Dat de straf onrechtvaardig is ben ik het in zijn volledigheid mee eens, en natuurlijk was een degradatie een zeer passende straf geweest, maar, de gevolgen zijn zo gigantisch dat wij als 'gewone' burger die hier nog ver van afstaan niet kunnen oordelen wat hier nou de werkelijke gevolgen van zijn voor de regio Twente.

En ondanks dat ik alle mensen met kritiek op Twente hier volledig snap, ben ik wel van mening dat wij nog steeds in onze maatschappij moeten streven naar broederlijkheid en solidariteit. We kunnen toch niet om een aantal personen die op een hand te tellen zijn een hele regio straffen?

Ik zou graag willen zien dat de werkelijke daders worden vervolgd en gestraft. Maar ik zou het niet helemaal eerlijk (het is voor mij een beetje scheef want beide kanten heeft wel wat) om alle supporters die altijd achter de club blijven staan, de hard werkende directie die haar best heeft gedaan en alle werknemers en indirecten te straffen voor het wanbeleid van een schaars groepje mensen.

Vindt het raar dat mensen de Twente fans haten en haten. Ik mag Twente niet echt, voor mij konden ze destijds al af gaan als club maar toen heeft Munsterman ze gered; maar de supporters steunen hun club ook al weten ze dat het er niet goed aan toe ging.. mja als supporter kun je toch vrij weinig doen dan steunen of haten? Zij steunen hun club en willen een goede toekomst tegemoet; Dat zouden jullie toch ook doen als dit 'jou' club was?

24 juni 2016 om 09:25

Het is niet zozeer haat (ik ken die menen niet eens) en het is niet zozeer tegen Twente. Het is meer dat veel van die fans zich steeds verschuilen. Alles is ze 'overkomen'. Twente (de club) is eigenlijk het slachtoffer. En steeds als mensen het over schulden hebben wordt er verwezen naar (een totaal ander geval) Feyenoord. Elke keer hoor ik de Twentefans heel schuldbewust zijn, maar ik zie er zelden een die ook een straf wil accepteren (zowel fans als club). Ja wij hebben voor miljoenen gefraudeerd, maar een boete van 180.000 euro is wel genoeg. Het ergste is nog dat ik vorige week (direct na de uitspraak dat ze mochten blijven in de eredivisie) een beleidsman hoorde klagen over het feit dat hij al 3 weken niet met transfers bezig is geweest. Men vraagt nog net geen schadevergoeding van de Knvb.

Dat steekt een beetje

24 juni 2016 om 11:44

@umad...
Het is helemaal geen haten.
Maar was vervelend want was voorspelbaar dat ging gebeuren heb ik hier voorspeld.als Vz dit kan opzoeken...zal je zien dat ik dat 2 jaar. Geleden hebt geroepen.
Maar de ogenkleppen bleven bewust dicht. Ik was aan het provoceren,ik was jaloers.
Maar ik zou die mensen nu ook willen horen die mij beschuldigden van inhoudsloos .

24 juni 2016 om 12:44

Westend

De club Twente is niet het slachtoffer, maar de dader, zoveel is duidelijk. Wij als supporters daarentegen zijn echter ook slachtoffer te noemen (gemankeerde club geworden), al houd ik ook niet van die rol. Ik ben me ervan bewust dat we gigantisch goed wegkomen hier. Dat is een beetje dubbel dus.

Het wijzen naar anderen vind ik ook altijd een beetje simpel, maar ook dat werkt beide kanten op; enkele Twente-supporters wijzen naar Feyenoord of Groningen. Twentesupporters krijgen het verwijt dat dit exact hetzelfde is als het verdwijnen van bv. Veendam of Haarlem. Beide vergelijkingen van welke kant ook, gaan nergens over, totaal andere zaken.

Ik heb wel vaker geroepen dat degradatie misschien terecht was geweest (ondanks het niet-bestaan van die straf), en dat we dan alsnog wel goed zouden wegkomen omdat we anders de licentie helemaal kwijt waren. Ik krijg het alleen nauwelijks mijn bek uit.
Echter: de JL ingaan met zoveel miljoenen schuld is kennelijk de doodsteek met hetzelfde resultaat
Dan is het als supporter zijnde lastig om die straf volledig te accepteren, hoe terecht de straf ook is, kan ik je zeggen. Het lijkt me dat dat menselijk is.

Voor nu ben ik dankbaar dat ik weer naar het stadion mag om onder het genot van een paar pilsjes naar rukvoetbal in de ED te kijken.

@Schorpioen ik moet echt lachen om jouw overtuigingsrede dat men in Twente maar hun mond moeten houden en accepteren moeten dat ze nog in de eredivisie spelen. Denk je niet dat ze dat allang niet doen? Het probleem is dat muftrutten zoals jij het vuurtje blijven aanwakkeren met telkens maar reacties te plaatsen op Twente topics. Dus als je wil dat ze in ruste accepteren, misschien moet jij dan zelf de acceptatie vinden DAT Twente erin blijft...
Komt wel goed schatje...

24 juni 2016 om 11:51

@LFCVITESSE...
Kijk je bent ei...want lult maar wat,want ik ben echt al heel lang niet meer op deze site gekomen... dus je lult gewoon.
Maar als je ook gewoon echt leest wat ik zeg... "stop met dingen opsommen waar ze menen recht te hebben.." en deste Eerder gaat het over.
Dus roep niet zomaar wat.
Ik wil dit juist achter ons laten, want de beslissing is genomen. Willen We Zaniken of willen we verder gaan.
Nogmaals...je lult uit je nek.(lees me berichten maar na)

Kijk de rellen in Frankrijk... moet het deelnemende team uit het toernooi gegooid worden voor ongeregeldheden waar het team geen enkele invloed op heeft of blaam treft? Of moeten de schuldigen gestraft worden? Moet een hele natie bloeden voor een handjevol klootzakken?
Bedenk goed wat je wil zeggen voordat je iets zegt... totdat je zelf in een benauwde situatie komt.... en dan?

24 juni 2016 om 10:12

Dat gebeurd bij de clubs (in het klein) toch ook gewoon? Moet Feyenoord boeten omdat hooligans Rome verbouwen? Moet PSV boeten omdat dronken toeristen munten naar bedelaars gooien? Moet Chelsea boeten omdat racisten een donkere Parijzenaar weren uit de metro? Nop.

Je kan een club/ land alleen weren als het mis gaat in het stadion. Want de bond heeft alleen wat te zeggen over de wedstrijd en wat er gebeurd binnen 'de hekken'. Daarbuiten geldt gewoon het strafrecht. Dus als die supporters buiten gaan vechten, heeft de Uefa niks te zeggen. Laten ze zich op de tribune provoceren, is dat een ander verhaal....

En als Twente volgend seizoen gewoon degradeert...?? Gaan ze dan ook failliet..??

24 juni 2016 om 13:22

Nee, dan spannen ze een zaak aan en moet een andere club eruit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren