Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo afgemaakt in Spaanse krant: 'Als persoon belachelijk'

Laatste update:
/

Cristiano Ronaldo moet het de laatste weken flink ontgelden bij de internationale media. Op zijn sportieve prestaties valt weinig af te dingen, maar het gedrag van de Portugese superster doet hier en daar de nodige wenkbrauwen fronsen. Columnist John Carlín van de Spaanse krant El País is de volgende die hard uithaalt naar de aanvaller van Real Madrid.

In een artikel met de titel ‘Cristiano: grootsheid, treurigheid en absurditeit’, veegt Carlín de vloer aan met de ‘mens’ Ronaldo. “Nooit in de historie van het voetbal was er iemand die zoveel klasse op het veld combineert met zo’n belachelijke persoonlijkheid”, schrijft hij. “Ronaldo is het beste bewijs dat een mens ondanks veel roem, rijkdom en een goed uiterlijk, arm kan zijn. Hij omringt zichzelf met steeds meer Ferrari’s en Rolls-Royces, of supermodellen, maar hij heeft geen vrede met wie hij is. Uiteindelijk is hij niet gelukkig.”

/

Carlín plaatst wel een belangrijke kanttekening. Hij wijst op de levensloop van Ronaldo, die al op jonge leeftijd zijn vader verloor. “Zijn levensverhaal nodigt uit tot begrip en vergeving. Zijn vader was een alcoholist, die nooit aanwezig was in het leven van zijn zoon. Hij overleed toen Ronaldo twintig jaar was. In plaats van een zorgzame vader, wordt hij omringd door een stel aasgieren wier enige doel het is om zoveel mogelijke mee te profiteren van zijn sportieve en financiële succes. Hij heeft niemand om zich heen gehad die geprobeerd heeft om hem met beide voeten op de grond te houden. Hij is omringd door valse hielenlikkers.”

Zaakwaarnemer Jorge Mendes wordt genoemd. “Hij is een van hen. In de documentaire over Ronaldo zien we Mendes tijdens een privé-diner een speech houden, waar hij hoog opgeeft over de kwaliteiten van zijn favoriete klant”, haalt Carlín aan. “De klant die hem steenrijk heeft gemaakt. Een normaal persoon zou Mendes een klap in zijn gezicht hebben gegeven, omdat al die lof op het ridicule af is. Ronaldo niet, die neemt de complimenten in ontvangst alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Treurig. Onder de Adonis-superster schuilt een zachtaardig, verwend kind.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat die Carlin eerder ongelukkig is.

22 juni 2016 om 10:41

Precies dat.

22 juni 2016 om 10:58

Precies, dit slaat echt helemaal nergens op hahaha. Wat een treurige vent 😂

22 juni 2016 om 10:56

Toch schuilt er wel enige vorm tot aanzet van discussie in. Ronaldo is geen persoon meer die je kunt corrigeren. En hielenlikkers helpen daar ook niet mee. Dus zegt hij dingen zoals over Ijsland, wat niet chique is. Daarnaast is zijn houding in het veld niet te pruimen, het is triest dat de meerderheid dit al op de koop toegenomen heeft.

Als je je vader jong verliest, die niet eens zichzelf staande hield in de maatschappij. Van wie moet je dan je waardigheid leren? Ik kan het artikel best bevestigend lezen.

22 juni 2016 om 12:29

Het is natuurlijk ook op bepaalde punten tegenstrijdig wat hij allemaal schrijft. Hij zegt dat hij nooit iemand heeft gehad die het beste met hem voor had en het niet voor de roem en het geld deed, maar is volgens hem wel een verwend kind van binnen. Juist omdat hij nooit wat heeft gehad verwend hij zich met meerdere dingen van luxe.

22 juni 2016 om 13:01

Ik snap niet waarom zo veel mensen commentaar geven op hem. Elke actie van hem wordt uitvergroot en daarmee bedoel ik letterlijk elke actie. Die man wordt zo neergesabeld en als hij iets goed doet, wordt daar amper aandacht aan besteed. Wat leven we toch in een negatieve wereld. Negatieve aandacht wordt hoger aangezien dan positieve aandacht, omdat het een shockerend effect heeft. Men wil shockerende verhalen zien, men gedijt op het falen en neerhalen van anderen. In plaats van Ronaldo als voetballer EN als mens te koesteren, want diep vanbinnen is hij een geweldig persoon, wordt hij keer op keer neergesabeld als slechterik. Ronaldo zowel op als naast het veld een voorbeeld voor velen!

22 juni 2016 om 13:10

Vindt ronaldo echt een baas die gozer is al zo sinds die begonnen is met voetballen en nooit veranderd ondanks alle kritiek dat is ook knap vindt bijvoorbeeld een zlatan veel erger maarja dat is zlatan ook een baas overigs maar alles wat zlatan doet is leuk raar toxh???

22 juni 2016 om 13:11

Die aanzet tot een discussie moet m.i. gezocht worden in te hoge salarissen, absurde tekengelden en rare verhoudingen binnen een voetbalwereld waarin de kwaliteit er nu niet beter op wordt.

De auteur van dat stuk is niet alleen onmogelijk respectloos maar toont ook een schrijnend gebrek aan inzicht in de werking van de menselijke psyche.

Het is dezelfde Ronaldo die op persoonlijke titel enorme bedragen afstaat aan goede doelen waaronder het betalen van operaties. Het is dezelfde Ronaldo die als geen ander een ambassadeur is van het harde werken loont. En het is dezelfde Ronaldo die in de essentie laat zien hoe de focus zou moeten zijn.

Dat een dergelijk gefrustreerd persoon de nadruk legt op al het geld, auto's en soms irritante gedrag binnen het veld zegt meer over de auteur dan over Ronaldo.

Het tekent m.i. ook de absolute topsporter, die zelfs nu nog, zwaar geïrriteerd en gefrustreerd van zich af bijt op het moment dat hij een wedstrijd minder presteert.

Dit in tegenstelling tot vele voorbeelden uit de geschiedenis van voetballers met een hoop talent maar na 1 of 2 jaar leuk voetbal het veld opkwamen zonder enige vorm van absolute motivatie om hun potentie te benutten.

Dus nee, het pedagogische aspect ontleen je niet aan absolute afgunst. Dat vloeit voort uit hele andere zaken zoals een rationele constatering in samenhang met een brede scoop die alle nuances betrekt bij de start van zo'n discussie.

22 juni 2016 om 13:48

Wat Ronaldo over Ijsland zei heeft te maken met winnaarsmentaliteit. Ronaldo snapt niet dat je een gelijkspel gaat vieren als winst, kijk zijn prijzenlijst erop na, niet een persoon die blij is met plek 2. En dat kunnen mensen opvatten als arrogant/verwaand of dom, maar ik dacht precies hetzelfde, hetzelfde is als Ado wint van Ajax en dan is het seizoen al goed, het is triest als dat je mentaliteit is naar mijn mening.

Het is nog triester als zoiets wordt uitvergroot. De voetbalwereld is gewoon een absurde wereld, kan ik Ronaldo niet van beschuldigen dat dat zo is.

22 juni 2016 om 15:17

Wat valt er te corrigeren? Goal na goal, de beste van de wereld, wie moet hem nog wat zeggen? Laat Runny zijn zoals hij is , daarom zijn wij fan van hem

22 juni 2016 om 16:27

Dus hij mag iemand z'n microfoon uit zijn handen rukken en in het water gooien? Dat vinden we normaal? Ga toch weg man... En daarom zijn wij fan van hem? Praat voor jezelf denk ik dan. Ik ben ook fan van hem, als voetballer maar zeker niet als mens.

22 juni 2016 om 12:46

Kijk Suarez z'n docu maar..... Er zijn meerdere spelers/mensen met verschrikkelijke verhalen.. Het zou je juist nederig moeten maken en niet over het paard getild en super arrogant..

22 juni 2016 om 13:18

Ja isconaldo, het is jammer dat spelers van het kaliber Ronaldo en Messi op een hele vreemde manier worden betrokken in een vraagstuk terwijl dit helemaal niet relevant is.

De basis ligt m.i. veel te hoge salarissen voor spelers die nog niet eens weten hoe ze de wc deur op slot moeten doen.

Een Ronaldo of een Messi zijn bij uitstek twee figueren die als beste voetballers van de wereld jaar in jaar uit hebben laten zien dat zij de sport vertegenwoordigen.

En de afgunst van deze auteur is opvallend. Als je als voetballer na zoveel prijzen nog steeds zwaar gefrustreerd wordt en nergens in berust (tot in het irritante aan toe) dan onderscheid je jezelf van al die zogenaamde topvoetballers die naar huis gaan en lekker gaan bowlen.

Ronaldo zal altijd iemand blijven die het onderste uit de kan wil halen. Zo'n voetballer moet je koesteren.

22 juni 2016 om 14:35

Waarom, omdat hij zijn mening geeft? Echt geluk vind je uiteindelijk in jezelf, niet in externe factoren zoals bevestiging van anderen, materialisme etc.

22 juni 2016 om 17:41

Waarom mag hij niet zeggen dat hij dat vind als die rare journalist ook zijn mening mag geven. Daarbij is dit een journalist van hen mogen we toch wel verwachten dat ze wat onderzoekswerk doen voor dat ze een conclusie trekken? Als iedereen een verhaal gaat plaatsen dat gebaseerd is op onzin dan kunnen we nooit meer een goed stuk lezen en moeten we alles met korreltjes zout gaan nemen.

22 juni 2016 om 17:38

Idd ongelofelijk hoe een journalist dingen mag schrijven op basis van gevoel en dit dan als een feit gaan verkondigen. Nog erger is dat mensen dit klakkeloos volgen alsof ze deze man als belangrijke insider kunnen vertrouwen. Ongelofelijk is dit zeg. Bahh! Maar ja de hedendaagse journalistiek is hier op gebaseerd en deze journalist verdient gwn lekker mee op de rug van Ronaldo dus wie verwijt er hier de ketel.

22 juni 2016 om 11:02

Prima column over verwende vedettes met issues in het algemeen. Het enige wat Ronaldo van de meesten onderscheidt is dat hij beter voetbalt en meer successen behaalt. Ik snap niet waarom hij nou zoveel erger is dan al die andere grote egos met veel geld.

22 juni 2016 om 12:21

Klopt, er zijn inderdaad super veel verwende vedettes. Maar als ik een koning der verwende vedettes uit moet kiezen, kom ik heel snel uit op Cristiano. Is arrogant, heeft geen respect voor tegenstanders, is bloedirritant, denkt dat hij God Himself is en gedraagt zich achterlijk richting journalisten (zie het incident van vandaag waar hij een microfoon van een journalist afpakt en weggooit)

22 juni 2016 om 13:19

Jij vraagt je serieus nog af waarom Ronaldo die microfoon weggooit?

De auteur van bovengenoemd stuk heeft vast nog een co-writer nodig...

22 juni 2016 om 11:48

prima? ik moet eerlijk bekennen dat ik zelden zo een slechte colum heb gelezen. ik heb het hele stuk gelezen in het spaans en het is werkelijk waar afschuwelijk. er zijn hooguit 3 dingen gebaseerd op feiten en de rest is puur eigen mening van de schrijver die hij af wil doen als een feit.
iedereen weet dat ronaldo op het veld zich een stuk arroganter gedraagt dan daar buiten maar dat heeft in mijn ogen meer met een winnaars mentaliteit te maken daar is niks verkeerds aan, zo haalt hij wel een heleboel druk van zijn ploeg genoten af. maar daar buiten staat ronaldo ook bekend als een warm en zeer aardig persoon die ook goed met de meeste concurrenten en tegen spelers overweg kan. dat deze schrijver een eigen mening heeft mag maar als je dan een stuk schrijft zorg dan dat je feiten gebruikt om iemand te kleineren en niet je eigen mening gaan verkondigen als feiten.

en dat stuk over die auto's daar liepen echt de rillingen over mijn rug.
hoeveel basketballers, nfl sterren en nog veel meer top sporters die super veel winnen hebben een belachelijk grote auto collectie? zijn die dan ook niet gelukkig met wat ze bereikt hebben omdat ze veel dure auto's kopen of zijn het misschien wel verzamelaars?

22 juni 2016 om 12:15

Een column bestaat altijd grotendeels uit de mening van een schrijver, daarvoor is t ook een column.

22 juni 2016 om 13:30

klopt maar hij probeerde in deze colum zijn mening te verkondigen als een feit en dat vind ik gewoon rond uit slecht. bij dit stuk is dt nog redelijk genuanceerd maar in het stuk in de spaanse taal. is het nog vele malen erger. hij zegt werkelijk nergerns dat dit zijn mening is en hij zegt vrijwel letterlijk dat het een feit is dat ronaldo ongelukkig is en dat hij daarom maar dure auto's koopt in het spaans. op dat moment ga je in mijn ogen een colum voorbij maar wil je een nieuw stuk schrijven dat als colum uit gebracht word. als je je colums schrijft zoals deze man kun je beter bij een roddel krant aan de slag want dit stuk is gewoon pure jaloezie.

Wat een misselijkmakend stuk zeg. Ronaldo heeft idd een paar nare trekjes, maar is voor de rest volgens mij gewoon een goed persoon. Hoe weet deze man nou waar Ronaldo wel of niet gelukkig van wordt? Verder ben ik het wel eens met dat stukje over Jorge Mendes. Wat een hielenlikker is dat.

22 juni 2016 om 12:16

Ik snap em wel een beetje. Ondanks al dat geld en die roem blijft ie maar op zoek naar erkenning. Het is nooit genoeg.

Ik vind het een beetje een hard oordeel. Ik vind het ook lastig om van de zijkant te oordelen over de mens Ronaldo.

Van wat ik zie (en dat is dus alleen van een verre verre afstand) is dat Ronaldo iemand is die aan de ene kant gedreven is, goede doelen steunt en een voorbeeld is qua professionaliteit (hard werken).

Aan de andere kant is dit ook allemaal zijn valkuil zo lijkt het (maar schijn kan ook gewoon bedriegen). Zijn winnaarsmentaliteit slaat soms gewoon door dat hij in het veld zich soms als een verongelijkte diva kan gedragen. Soms lijkt het alsof Ronaldo doorslaat in wat andere mensen van hem vinden en lijkt hij heel erg graag gezien te willen worden. Dit alles kan er voor zorgen dat het onsympathiek oogt.

Voor de voetballer Ronaldo heb ik respect. De Ronaldo de voor de wedstrijd de ballenjongen aandacht geeft en al die goede doelen steunt heb ik respect. Ronaldo die tijd neemt voor zijn fans heb ik respect voor. De Ronaldo die zich soms als een diva kan gedragen (althans zo vertaal ik dat gedrag) vind ik echt bloed irritant.

22 juni 2016 om 11:09

Perfect verwoord, ben het volledig met jou eens

22 juni 2016 om 11:35

Iedereen vind dat hij een winnaarsmentaliteit heeft. Dat klopt denk ik wel, maar in tegenstelling tot veel andere wil hij dat niet met het team maar voor hemzelf. Hij leeft ervoor om hatricks te maken, niet om met zijn team te winnen.

Hoezo word hij afgemaakt? Deze man heeft volledig gelijk. Heb me echt kapot geergerd bij die docu aan Mendes. Wat een irritante vent is dat. Ronaldo heeft zoveel klasse maar binnen het veld echt een verwend nest. Buiten het veld lijkt het me juist een sympthatiek warm persoon. Dit zou hij vaker moeten en kunnen tonen op het veld maar hij wil alleen maar belangrijk zijn voor zijn eigen en niet voor het team.

Hij krijgt straks een laatste kans om zich te bewijzen tegen de Hongaren. Eerlijk gezegd zo slecht vond ik hem niet spelen tegen Oostenrijk. Alles maar dan ook alles zat tegen na de wedstrijd even de beveiligers een standje geven is niet slim maar wel weer mooi dat hij tijd vrij maakt voor die zenuwachtende jongen.

Portugal speelt erg aantrekkelijk voetbal dus ik hoop ook dat ze het redden. Gaat moeilijk worden om een halve finale klant te worden. Belgie wacht daarna volgens mij als je de wedstrijd wint.

Gewoon naar om te lezen dit. Bah

22 juni 2016 om 10:52

Ik vind dat argument over die goede doelen meestal zo'n flauwekul. De meeste doen dat omdat dit belastingtechnisch gewoon beter is.

22 juni 2016 om 11:13

en de meeste mensen zeggen niet dat ze geld geven aan goede doelen. Dat houden ze voor zichzelf.

22 juni 2016 om 11:45

@babymongo. En waar heb jij precies gelezen dat Ronaldo, met zijn acties voor goede doelen, te koop loopt? Elk dingetje dat Ronaldo doet wordt door media op de voet gevolgd. Dat hij aan goede doelen geeft is dus makkelijk te achterhalen.

Dit is wel echt treurig, plus om de dood van zijn vader hierbij te betrekken. Hoe kan deze man überhaupt weten of Ronaldo gelukkig is of niet? Ik vind het maar raar.

22 juni 2016 om 11:13

Hoezo? Je ziet gewoon aan alles dat Ronaldo geen gelukkig mens is, onzeker is en dat al het geld en luxe hem niet opleverd wat werkelijk belangrijk is in het leven: liefde.
Als je dat niet ziet dan weet je zelf miaschien niet wat belangrijk is in het leven.

Deze schrijver sabelt Cristiano verder niet keihard neer, zoals in de tekst staat Dat zijn levensverhaal uitnodigt tot begrip en vergeving (voor zijn materialistische gedrag).deze schrijver geeft wat dat betreft misschien wel meer om cristiano dan al die hielenlikkers om hem heen, juist door confronterend te zijn.

Ps dat vervolgens velen (waaronder VZ) er een sensationele titel van maken dat Ronaldo weer word afgemaakt (om te scoren) dat vind ik pas zielig en op een verkeerde manier iets beoordelen of niet begrijpen. Em iedereen gaat mee in deze titels van stemmingmakerij!

22 juni 2016 om 13:42

Heb speciaal om jou te zeggen dat ik het totaal met je eens ben m'n wachtwoord achterhaald. Zodra het woord Ronaldo valt zijn al zijn fans al weer in verdedigings modus.

De auteur schrijft een misschien stevig, maar genuanceerd stuk waar Vz een sensatie kop uit haalt en waar de fanboys alleen de negatieve onderdelen uithalen, zonder de daaropvolgende nuances er bij te betrekken.

22 juni 2016 om 13:43

Hoe kan je dat aan hem zien? Jij baseert je nu vast en zeker op zijn prestaties en daardoor dat die onzeker is? Nou op zijn internet profielen ziet die er anders wel heel gelukkig uit met zijn zoontje en zijn " hielenlikkers " die eigenlijk maar op 2 handen te tellen zijn want zoveel vrienden heeft hij niet.

weer onnodige verbruik van energie in deze column... het is er weer een in een dozijn over de persoon Ronaldo met allemaal berichten tekst die tientalen andere media bronnen ook roepen.

iedereen kan zien hoe hij is in het veld en buiten het veld, en zo iedereen kan daar zelf dan een oordeel over geven... de ene haat hem de andere vind hem een fenomeen.
over een paar jaar is hij uit het voetbal en geniet hij nog steeds van alles wat hij behaalt heeft roem geld en prijzen, en of hij dan wel of niet gelukkig is dat zal hij alleen maar weten en niemand anders.

Dit soort dingen hoor je niet te zeggen over iemand die je niet (goed) kent. Natuurlijk kunnen er aspecten in zitten die enigszins kloppen, maar dit soort conclusies zijn gewoon kansloos en respectloos.

Ronaldo heeft altijd veel kritiek gekregen, maar het is ook een geweldig voorbeeld voor jong en oud. Natuurlijk heeft hij in het veld mindere acties, maar hier moet niet te zwaar aan gewogen worden. Buiten het veld is het volgens mij een geweldig persoon met goede normen en waarden die alles zou doen voor de mensen dichtbij.

El Pais is nou niet echt een roddelkrant ; moest het nou uit één van die Catalaanse kranten komen, dan kun je het sowieso al met een korrel zout nemen.

Anderzijds is dit ook gewoon maar een mening, de enige die het écht weet is Cristiano zelf maar zelfs al zou die man gelijk hebben, Ronaldo zal ontkennen en zeggen dat hij zielsgelukkig is.

22 juni 2016 om 11:15

het is natuurlijk een beetje speculeren wat hij doet.

Dat Ronaldo super narcistisch is, is voor iedereen duidelijk. Of hij gelukkig is? dat weet alleen hij zelf.
Hij geeft bijvoorbeeld wel zelf aan dat het moeilijk is voor hem om liefde te vinden, want de meeste vrouwen en vrienden is het om zijn geld en rijkdom te doen.

En zaakwaarnemers...tja...die denken echt alleen maar aan hun eigen bankrekening

22 juni 2016 om 15:17

Weet jij wel wat een narcist is? Leg even uit. Want dat is hij niet.

22 juni 2016 om 15:25

Iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft opgeblazen gevoelens van eigen belangrijkheid en is steeds op zoek naar bewondering van anderen.
Mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis verwachten vaak een speciale behandeling van anderen en kunnen kritiek slecht verdragen. Zo kunnen ze erg boos worden als iemand kritiek op hen levert, of ze doen juist net alsof het hen niets uitmaakt. Relatieproblemen, problemen op het werk, afwijzing en verlies zijn veelvoorkomende gevolgen van het gedrag van iemand met deze stoornis

De stoornis begint in de vroege volwassenheid en komt tot uiting via minstens vijf van de volgende kenmerken:
1.de persoon heeft een opgeblazen gevoel van eigen belangrijkheid. Iemand overdrijft bijvoorbeeld zijn prestaties of talent en verwacht als superieur behandeld te worden, ook als de prestaties hiertoe geen aanleiding geven.
2.de persoon is geobsedeerd door fantasieën over onbeperkte successen, macht, genialiteit, schoonheid of ideale liefde.
3.de persoon ziet zichzelf als uniek of ‘heel speciaal’. De persoon verwacht alleen begrepen te kunnen worden door, of om te horen gaan met andere heel speciale mensen of mensen (of instellingen) met een hoge status.
4.de persoon verlangt naar extreme bewondering.
5.de persoon heeft een gevoel bijzondere rechten te hebben. Hiermee wordt bedoeld dat iemand een onredelijke verwachting heeft van een uitzonderlijk welwillende behandeling van anderen. Of iemand verwacht dat een ander automatisch meegaat met zijn of haar verwachtingen.
6.de persoon maakt misbruik van anderen om zijn of haar eigen doelen te bereiken.
7.de persoon heeft een gebrek aan empathie; hij of zij is niet bereid de gevoelens en behoeften van anderen te erkennen of zich daarin te verplaatsen.
8.de persoon is vaak jaloers op anderen of denkt dat anderen jaloers zijn op hem of haar.
9.de persoon is arrogant of toont hooghartig gedrag.

en of Ronaldo aan 5 punten uit dit rijtje voldoet. Punt 6 en 7 lijkt me niet..punt 9 mag je over discussiëren, maar alle andere punten zijn vrij duidelijk.

Dit zijn aannames, een mening verspreiden zonder goed geïnformeerd te zijn. Zonder de persoon zelf te kennen hem in een negatief daglicht zetten voor eigen gewin. Dit is gewoon onsmakelijk en weinig respectvol. Lijkt op rancune en jaloezie.

Ik heb veel respect voor Ronaldo zijn drive. Maar in mijn optiek is iedere vorm van obsessie er één te veel.

Zoals de schrijver van het columnist aangeeft ligt de oorsprong waarschijnlijk in zijn jeugd en het ontbreken/wegvallen van zijn vader. Je merkt dat hij met een honger zit die steeds maar niet gestild kan worden.

Ik denk dat hij het niet in zijn voetbal prestaties moet zoeken. Dat is uitstel van executie. Ook bij het winnen van meer goudballen dan Messi zal hij blijven wie hij is.
De mensen met wie hij zich omringt zullen hier aan bij moeten dragen en het lijkt inderdaad alsof dit geen mensen zijn die hem wat commonsense inpraten.
Sommige mensen zullen dat rustpunt nooit vinden anderen als ze ouder worden (55 ) geen extreme doelstellingen meer nastreven en tijd hebben te reflecteren op hun leven.
Als ik hem vaak zie voel ik een soort van medelijden. Ik gun het hem dat hij die extreme druk van zich af weet te spelen, maar zoals ik al eerder stelde lijkt de oorzaak niet in het voetbal te liggen. Hij zal diep moeten graven maar in deze oppervlakkige primitieve (voetbal) wereld, zal hij voornamelijk op hoogte blijven zweven zonder voorlopig de grond te raken. Wie weet wat de toekomst zal brengen. Ik hoop dat hij in staat zal zijn ooit kritisch naar zijn gedrag terug te kijken (niet zozeer zijn voetbal prestaties, hij geeft namelijk wel de volle 100).

Goed artikel: Food for thought

Pique is bij Spanje dan weer de clown met zn eeuwige minderwaardigheids complex tem opzichte van alles wat uit Madrid komt.
Ronaldo is een enorm zelf ingenomen knaapje met ongelofelijk veel talent het lukt hem op dit moment niet echt. Ronaldo heeft ook de pech dat hij niet echt een geweldig team om zich heen heeft staan.
Pique doet het overigens prima tot nu toe.

22 juni 2016 om 11:14

Mensen willen graag in de wereld een bepaalde perfectie zien. Helemaal bij beroemdheden, of dit nu op het gebied van sport, politiek of entertainment is. Mensen moeten perfect zijn, nederig, bescheiden, sympathiek, vriendelijk en het liefst zo min mogelijk negatieve emoties tonen waarin we onszelf zouden kunnen herkennen. Als bepaalde beroemdheden dit dan toch doen willen veel mensen dit nog wel eens flink bekritiseren en er zelfs op inhakken.

Cristiano Ronaldo toont natuurlijk veel negatieve emoties met perioden, hij is een slecht verliezer, komt vrij arrogant over en als hem iets niet lukt loopt hij direct enorm boos en gefrustreerd over het veld. Dit vinden mensen aanleiding om hierop in te haken, zo'n figuur door het slijk te halen. Ik kan me er op momenten ook wel aan irriteren moet ik toegeven, maar ik realiseer me goed dat ik zelf ook niet perfect ben en ook wel eens fouten maak. Ik vind het psychologisch gezien onrealistisch om een beeld van perfectie na te streven. Wij hebben ergens allemaal een stukje Ronaldo in ons wat we misschien niet graag bekennen.

Over het artikel, tjah ... wellicht klopt het, wellicht niet. Ik sta er niet naast dus ik vind het altijd lastig om te oordelen over zulke negatieve artikelen. Ronaldo is natuurlijk ook zoals hij is door hoe er met hem wordt omgegaan, ik denk dat het heel belangrijk is zijn arrogantie en bepaalde maniertjes niet zo serieus te nemen. We lachen er ook allemaal om als Zlatan weer iets zegt over hoe goed wel niet is en wat voor een legende hij wel niet vormt. Zo moet je er ook bij Ronaldo mee omgaan denk ik.

Ronaldo heeft juist een goed karakter wat een onzin bericht

Erg eigenlijk dat iedereen zomaar van alles over je kan schrijven. Het als een feit beschouwen dat zijn alcoholistische Vader en later overleden Vader een oorzaak is van zijn gedrag. Gewoon maar even een conclusie trekken. Heeft een documentaire gezien over Ronaldo en weet daarmee alles van de persoon. Nee! Ik keur zijn gedrag niet altijd goed, maar hij ligt onder zo'n groot vergrootglas dat alles wat negatief is extra opvalt. Ja je mag een mening hebben! Nee je mag geen conclusies trekken als je niet iemand persoonlijk kent!

Vind het een belachelijk artikel. Hij spreekt over hem alsofhij hem kent. Echt wel zielig. Ronaldo heeft de drive om te winnen, maat ik vind juist dat hij als persoon zeer menselijk overkomt. Ook voor zijn fans en hij geeft regelmatig geld aan goede doelen, terwijl er genoeg voetballers zijn die belastingen ontduiken en amper kritiek krijgen over hun persoonlijkheid.

Dit is pure jaloezie vind ik, omdat hij de looks, het geld en het talent heeft. Een combo die dat opwekt.

'terwijl er genoeg voetballers zijn die belastingen ontduiken en amper kritiek krijgen over hun persoonlijkheid' doel je hier nou op Messi en Neymar?

"hij omringt zichzelf met steeds meer Ferrari’s en Rolls-Royces, of supermodellen, maar hij heeft geen vrede met wie hij is. Uiteindelijk is hij niet gelukkig.”

Ach, als dat homo-verhaal ook maar een beetje klopt, dan verklaart dat in 1 klap alles.

22 juni 2016 om 11:52

dat van die auto's is juist de grootste onzin die erin staat, hoeveel basketballers, nfl sterren en nog veel meer die super veel winnen en een hebben belachelijk grote auto collectie? zijn die dan ook niet gelukkig met wat ze bereikt hebben omdat ze veel dure auto's kopen of zijn het misschien wel verzamelaars?

22 juni 2016 om 12:16

Een mooi voorbeeld is mido. Die hetzelfde deed, hoeft niet perse ongelukkig te betekenen maar geeft wel aan wat voor type mens het is en op welke manier hij geluk probeert te halen.

22 juni 2016 om 12:35

Boeiend, ik doelde meer op dat hij geen vrede heeft met wie hij is. Had geen zin om verder te knippen.

Er wordt in het artikel gesproken over tot ronaldo niet gelukkig zou zijn , zou jij gelukkig zijn als je c ronaldo heet maar altijd iemand voor je moet dragen met de naam messi , met alle respect voor arme ronaldo maar als ronaldo niet in het tijdperk van messi zat was die waarschijnlijk wel gelukkig geweest omdat die dan de beste was

22 juni 2016 om 12:16

Je ziet er precies diep in.

Nette column, is ietwat uitgebouwd allemaal met zijn eigen aannames en verwachtingen maar kloppen wel allemaal in het leven en het beeld van ronaldo. Geeft ook direct de onderliggende oorzaak aan voor elk gedrag. Emotioneel stilgestaan in zijn ontwikkeling sinds zijn 15de en volgens mij ook niet helemaal in evenwicht is op bepaalde vlakken in zijn leven. Zou me niet verbazen als naar buiten zou komen dat hij in zijn boxershort onder de douche staat.

ik zie net een filmpje van Ronaldo van deze ochtend, hij gooit de microfoon in het water van journalist... hahahahaha... even bij zegen dat deze man all een tijdje Ronaldo achtervolgt met klote vragen, wat nu niet geval was by the way... maar ik had liever gezien dat de Journalist het water in zou gaan.

Dit is het bewijs dat hij echt geen bal om geeft wat mensen over hem denken... en goed voor hem dat hij zo denkt.


zoek het even op... of VZ zal er straks wel een filmpje hier van hebben.

22 juni 2016 om 12:53

Die video heeft mijn dag gewoon gemaakt wat een reactie ik ging lis van het lachen trekt hem gewoon uit zijn handen en gooit hem in het water. Lekker voor die journalist

22 juni 2016 om 12:54

Jij hij staat op de instafram accou t van vz en ik denk ook wel op youtube

22 juni 2016 om 12:54

Instagram

22 juni 2016 om 14:02

Hahahaha jaa idd dit had ik ook gezien! Geniale reactie XD

Wat een lachwekkend stuk zeg. De ene na de andere onzin. Causale verbanden die er helemaal niet zijn. Het hele stuk slaat eigenlijk gewoon helemaal nergens op.

Ze maken alleen de allergrootsten af in de pers, diegenen die het belangrijkst zijn in het voetbal. Deze man heeft genoeg bewezen, en doet dit nog steeds de rest is bullshit. Cristiano spreekt met zijn voeten

Uiteindelijk kijk ik naar deze geweldenaar omdat hij een briljante voetballer is, zijn karakter en persoonlijkheid .. tsjaa ik ken hem niet echt dus moeilijk oordelen

22 juni 2016 om 14:41

je hebt ook helemaal gelijk... het is leuk dat wel elke week iemand 90 min op tv zien... maar wie is de persoon nu eigenlijk, hoe is hij om de mensen waar mee hij elke dag omgaat.
ik zou het niet weten... en zelfs met ze trekjes geniet ik toch wel van de voetballer Ronaldo... en de rest maak mij niet zo veel uit, zolang hij niemand vermoord andere gekke dingen doet vind ik het best...

22 juni 2016 om 15:17

Eigenlijk moeten al die voetballers een reality show hebben😂

Ik vind dit soort artikels altijd zo hypocriet.
Kijk ik ben de eerste die zelf ook zegt van.. ik heb het ook niet met bepaalde trekjes van Cr...sterker nog dat was al aan de orde ver ver voor hij voor Real uitkwam, (but then again dat zelfde heb ik ook bij bijv Messi en zo zijn er nog meer).

Het is vrij simpel imo... het zijn mensen , er is geen mens op aarde die perfect is.
daarnaast de meeste van die nare trekjes kan je gerust scharen onder de noemer: winnaarsmentaliteit en of noem het..niet tegen je verlies kunnen.
Nou zal ik jullie zeggen hoeveel mensen ik in mijn eigen omgeving al wel niet ken die net als ronaldo zo als een kleinkind kunnen doen?? Hij is bij lange na niet de enige met dergelijke trekjes.

En maar juist door zijn mentaliteit is hij vaak vrij van blessures speelt hij seizoen na seizoen en haalt hij ongelooflijke stats.
Zonder zijn (soms mindere houding) hadden wij allemaal niet kunnen genieten van zijn prestaties.
Verder is het ontzettend opvallend hoeveel mensen wel niet struikelen over bepaalde trekjes en of uitspraken van CR maar als een andere speler zoiets doet of zegt is alles in kan en kruiken en is diegene baas smh.
Tot slot mag men ook kijken naar de goede dingen , die jongeman betekent erg veel voor zijn directe omgeving en of geboortestad/land, hij neemt geen tattoos zodat hij bloed kan doneren hij leeft mee met mensen die proberen te genezen van een rotziekte, hij doet gewoon veel en dat zijn best mooie dingen.

En je bent rijk ? Sorry hoor je moet toch wat met dat geld? Waarom mag je geen collectie autos aanschaffen dan? Ik had wellicht exact hetzelfde gedaan.
Netalsof hij de enige rijke persoon op aarde is die een dergelijke collectie heeft.

Nee wat ik met alles probeer te zeggen is.. mensen reageren hypocriet als de puntje puntje puntje..
Als men eens met 1 maat zou meten had ik niks gezegd.
Veel is gewoon ook jaloezie.

Mensen halen vaak nare dingen omhoog bijv mama's uitschelden van spelers continu, dan vind men het gek dat ie soms bepaalde gebaren maakt ?
Hoe je het went of keert hij doet zijn werk prima.
Dat mensen zo "haten " (e.d.) is ook prima en dat mag en moet kunnen haha.. maar ga dan niet haten op 1 persoon omdat ie wat zegt/doet..maar als iem anders het zelfde zegt dan hem baas of iets noemen.
dat slaat gewoon op niks imo.

22 juni 2016 om 15:54

niets meer toetenvoegen.... je hebt alles gezegd wat te zegen valt..... 100% gelijk.

wij zijn nu eenmaal goed in het wijzen van vingers... maar naar ons zelf kijken doen er niet veel....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren