Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Engeland stelt wederom teleur en geeft eerste plaats uit handen

Laatste update:

Engeland heeft zich maandag voor de achtste finales van het EK in Frankrijk geplaatst. De ploeg van Roy Hodgson kwam in Lyon niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel tegen Slowakije en eindigt als tweede in Groep B. Wales zegevierde tegelijkertijd over Rusland en sluit de groepsfase daardoor als eerste af; Slowakije eindigt als derde en moet in de wachtkamer plaatsnemen.

/

Hodgson wijzigde zijn team op liefst zes plaatsen, ten opzichte van zijn identieke elftal tegen Rusland en Wales. Engeland domineerde in de eerste helft, maar, zoals ook duidelijk werd tegen Rusland en Wales, men slaagde er niet in om het overwicht in doelpunten uit te drukken. De beste kans voor the Three Lions voor rust kwam op naam van Jamie Vardy, na ruim een kwartier. Na een uitstekende bal van Jordan Henderson was hij Martin Skrtel te slim af, maar zijn inzet werd geweldig gekeerd door Matus Kozacik.

Kozacik stond na dik een half uur spelen ook een doelpunt van Adam Lallana in de weg. Na voorbereidend werk van Nathaniel Clyne zag de middenvelder zijn inzet door de keeper worden gekeerd. Slowakije was niet in staat om Engeland te veronrusten en stapte dan ook als morele winnaar van het veld, toen Carlos Velasco Carballo voor de rust floot.

/

In de eerste minuten na de onderbreking maakte Engeland in defensief opzicht een ietwat wankele indruk, maar Joe Hart slaagde erin om zijn doel schoon te houden. Het team van Hodgson herstelde zich, zette opnieuw druk op de defensie van de Slowaken en dat leidde tot enkele hachelijke momenten voor het doel van Kozacik. Na nog geen tien minuten keerde de doelman een schot van de immer gevaarlijke Clyne en na een uur spelen kreeg Dele Alli een dot van een kans. Eén minuut na zijn invalbeurt verlengde de middenvelder een voorzet van Henderson, maar Skrtel haalde de bal van de lijn.

Engeland bleef zoeken naar een openingstreffer en Hodgson koos ervoor om Daniel Sturridge naar de kant te halen, ten faveure van Harry Kane. Twintig pogingen in dik negentig minuten tijd waren echter niet goed voor een overwinning, omdat ook Wayne Rooney het vizier in de slotminuten niet op scherp had.

Denk jij dat Engeland het EK gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
20 juni 2016 om 22:58

Eens. Wat een dramatisch ruk EK. De meeste landen spelen om niet te verliezen en derde te worden in de groep. Het slaat nergens op. Het niveau is dramatisch. Kan mij niet snel genoeg terug naar 16 deelnemers.

20 juni 2016 om 23:14

Dat is het moderne voetbal, spelen om niet te verliezen. Zie je niet alleen op het EK, maar ook in de Champions Leauge bijvoorbeeld.

20 juni 2016 om 23:16

Wat dacht je van een Dnipro in de El...

21 juni 2016 om 00:57

Qua spel wel maar vind het eerlijk gezegd voor de sfeer wel een keer verfrissend dat landen als Noord-Ierland, Wales, IJsland en Hongarije deelnemen. Die fans zijn nog zo ontwapenend enthousiast. Met name Wales en Hongarije hebben de laatste decennia een paar keer op een haar na een eindtoernooi gemist. Wat dat betreft is het Finland trouwens ook wel een keer gegund.

21 juni 2016 om 07:28

Heb gewoon geduld tot knock-out fase. Dan zullen alle teams 100% voor winst gaan.

21 juni 2016 om 12:48

Nee, Zermattperson. Tegenwoordig gaat de underdog voor een gelijkspel om er een penaltyserie uit te slepen of via een counter of spelhervatting een doelpuntje mee te pikken. 100% voor de winst gaan de meeste teams allang niet meer.

20 juni 2016 om 22:59

Helemaal met je eens. Slechte verandering dit, mag van mij gelijk weer veranderd worden naar 16 landen.

20 juni 2016 om 23:04

Niet helemaal mee eens. Als alleen de 1e 2 door zouden gaan, had het net zo goed omgedraaid kunnen zijn: Engeland dat verdedigd en Slowakije dat aanvalt. Zie je dat al voor je? Slowakije dat moet aanvallen? Dan heb ik het toch liever zo.

20 juni 2016 om 23:07

Maar in dat geval is de verdedigende partij Engeland, die hebben genoeg kwaliteit om vervolgens ook aanvallend nog wat te kunnen betekenen. Slowakije was aanvallend echt machteloos.

20 juni 2016 om 23:07

Nee want Engeland moest dan alsnog winnen voor de groepsoverwinning

20 juni 2016 om 23:10

Met het risico om helemaal niet door te gaan. Geloof me, dan gaan ze echt niet voor de winst hoor.

En Elvs: ze hebben ook kwaliteit genoeg om 1 keer te scoren tegen Slowakije. Echter doen ze dat ook niet...

20 juni 2016 om 23:06

Maar jongens kan iemand mij vertellen of die Hodgson een familie van Blind is??

21 juni 2016 om 00:59

Engeland presteert al 50 jaar niets, op een halve finale in 1990 na.

21 juni 2016 om 10:51

@ falcao... ek 1996 in eigen land. Haalden ze ook 1/2e finale.

20 juni 2016 om 23:08

Ach in groepsfases heb je altijd ploegen die op resulaat (moeten) spelen.
Zag hier vd week een post van hangover96. Die zei alle landen erin en gewoon knockout! Zijn we ook gelijk van die suffe kwalificatie af. Lijkt me heerlijk!

21 juni 2016 om 00:41

Als het aan mij lag zou ik de hele groepsronde bij het EK afschaffen. De teams laat je eerst kwalificeren en daarna loot je ze gelijk in een knockout fase. Dan begin je van mijn part maar met de 16de finales.

Kwaliteit kwantiteit.

Het afgelopen jaar begin ik steeds meer van het voetbal af te knappen. Het is en blijft de mooiste sport maar v oor mijn gevoel worden de voetballers teveel uitgewrongen. Iedere cent en iedere beetje energie wordt eruit gezogen.

Ene na de andere toernooi en onzinnige wedstrijd.

21 juni 2016 om 09:55

Eens. Wat ze in mijn ogen moeten doen is geen punt geven voor een 0-0. Spelen op 1-1 is stuk moeilijker.

Triest hoe er nu gespeeld wordt. Dit krijg je dus wanneer je ook door kunt gaan wanneer je derde wordt (en bij de x beste hoort).

Engeland stelt uiteindelijk ook niet veel voor, die worden sowieso later wel uitgeschakeld. Voor de neutrale toeschouwer was er weinig aan.

20 juni 2016 om 23:19

Maar volgens de Uefa is het een succes . Aan de andere kant kan het er wel voor zorgen dat de laatste wedstrijden in een poule nog ergens om gaan i.p.v. dat een land al na twee wedstrijden is uitgeschakeld. Je hebt nu alleen de pech dat het resulteert in een ploeg die er baat bij heeft om zich compleet in te graven en alles behalve de aanval zoekt.

21 juni 2016 om 01:22

Morgen gaat Noord-Ierland ook alleen maar de schade beperken en Polen mag zelfs verliezen, Kroatie en Spanje wordt gewoon een wapenstilstand, Turkije en Tsjechie wordt wel interessant.

Voor Ierland, Zweden en Portugal worden de laatste groepswedstrijden een finale.

Echter is dit geen ramp aangezien ze tegen de nummer 2 van groep F moeten. Mits dat Portugal is.

20 juni 2016 om 23:12

Portugal heeft ook gewoon goed gespeeld tot nu toe. Krijgen alleen de bal niet erin ..

20 juni 2016 om 23:14

Ja en de kwartfinale tegen frankrijk is toch echt de laatste wedstrijd van engeland!

21 juni 2016 om 00:27

Frankrijk - Engeland kan alle kanten op. Beide teams stellen tot nu toe zwaar teleur dus ik zie niet in waarom Engeland die pot niet zou kunnen winnen.

21 juni 2016 om 10:53

Frankrijk wint echt wel van engeland.
Frankrijk creeert tenminste nog kansen.
Engeland nauwelijks.

Engeland stelt helemaal niet teleur.. Hadden gewoon moeten winnen alleen vergeten de scoren.. De slowaken speelden schandelijk met 11 man op de 16 en hadden een pak slaag verdiend.

Met deze opzet vraag je gewoon om dit soort kutwedstrijden. Nu al 4x?op een rij volgens mij. Volgende keer gewoon weer met 16 landen en beste twee door. Het niveau is zo laag dit toernooi, niet normaal.

20 juni 2016 om 23:01

Slowakije speelde juist goed. Hier kwamen ze toch voor? Een goed resultaat betekent niet altijd leuk voetbal. Zie Chelsea, Atletico etc.

20 juni 2016 om 23:21

Het resultaat is goed, het spel is bedroevend om te zien en leunt compleet op de ingevingen van Hamsik.

20 juni 2016 om 23:28

Het probleem met resultaat voetbal, is dat het tegenwoordig steeds vaker wordt beloond.

Des te vaker dit wordt beloond (doordat het simpelweg onmogelijk is om door 11 man heen aan te vallen), des te meer teams deze tactiek zullen hanteren.

Iets wat ik liever niet zie, want dan worden wedstrijden echt belachelijk saai.

21 juni 2016 om 07:04

Niveau is niet laag, maar het niveau van leuk voetbal is laag..

Verschrikkelijk toernooi is het ook. Slowakije weet dat het door gaat met 4 punten dus spelen ze voor een punt. Als ze bij 1e 2 hadden moeten eindigen dan moesten ze winnen. Ik hoop dat het gauw gedaan is met die 24 landen.

20 juni 2016 om 23:02

Het is toch ook gewoon begrijpelijk dat ze voor dat punt spelen? Ik vind deze opzet ook niks, maar aan de andere kant krijg je wel meer wedstrijden die in één keer beslist worden. Als de Slowaken de volgende wedstrijd achter staan moeten ze er wel vol voor gaan.

20 juni 2016 om 23:09

Ik verwijt Slowakije niets. Ik verwijt de UEFA wel alles.

Speelden niet slecht. Maar door een muur van 11 man kom je gewoon niet door heen. Je hebt kansen gehad daar moet je er 1 van benutten. Volgende ronde beter.

Slowakije heeft op een oerlelijke manier de derde plaats zeker gesteld en daarmee hoogstwaarschijnlijk de volgende ronde. Ik vind dat ze het erg slim gedaan hebben, dit Engeland wist op geen enkele manier goede kansen te creëren en dat lag vooral aan het middenveld. Eigenlijk precies hetzelfde probleem als bij Frankrijk, veel lopers en weinig creativiteit. Het enige wat de Engelse deden was de bal vanaf de vleugels de zestien in pompen, maar dat bleek niet genoeg.

Het oerlelijke spel van de Slowaken was voor mij goed te begrijpen. Tegen Wales en Rusland vond ik ze overigens niet/minder op deze manier spelen en ik vind dat je dat als klein land tegen Engeland mag veroorloven. Ik weet niet wie ze nu gaan loten, maar tegen Spanje, Duitsland e.d. ga je natuurlijk wel gewoon af met deze tactiek.

Voor de neutrale toeschouwer was het helaas niet veel soeps, maar ik had eerlijk gezegd niets anders verwacht.

20 juni 2016 om 23:04

Enorm veel lopen met de bal, maar niet lopen zonder bal. Dit is iets wat enorm opvalt bij landen als Engeland en Frankrijk. Vind het heel opmerkelijk.. Lopen zonder bal is het belangrijkste aspect van voetbal, maar dat zit er totaal niet in. Het is hopen op bevliegingen van één van de creatieve mensen en dat is het.

Er gaat ook enorm veel door het midden, terwijl dit onmogelijk is als het zo druk is daar. Trek het veld breed, snelheid erin en creëer openingen.

20 juni 2016 om 23:11

Ik ben het helemaal met je eens. Een spelverdeler kan het veld breedtrekken, maar Engeland speelt daar met Dier. Prima voetballer maar dan moet er wel een creatieveling naast/voor hem staan. Wilshere kan dat niet brengen en Henderson al helemaal niet. Rooney heeft wel die capaciteiten, maar daar misbruik je hem vind ik. Dele Alli ... tja mist nog wat maturiteit om volledig op te kunnen rekenen.

20 juni 2016 om 23:15

Bij Spanje (behalve tegen Turkije) en Duitsland heb ik hetzelfde gevoel, te weinig spelers die vanuit het middenveld de zestien in duiken en zo ruimte creëren of spelers die naar de zijkanten trekken. Het is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan om een muur van 10 spelers in en rond de zestien te doorbreken.

20 juni 2016 om 23:24

Toch moeten ze spelers hebben die dat kunnen. Wilshere hoort het zeker te kunnen, maar zolang hij maar 2/3 maanden per seizoen speelt zal het er niet snel van komen. Dan houdt het idd alweer zowat op. Over 2 jaar heb je met Alli, Barkley en eventueel Wilshere toch wel echt jongens die zo'n verdediging kapot kunnen spelen.

Benieuwd hoe het dadelijk gaat lopen.. Komt ook meer ruimte voor de ploegen dus ben benieuwd.

20 juni 2016 om 23:26

Bij Spanje en Duitsland valt het ook wel mee idd, maar daar bewegen ze evengoed veel meer normaal gesproken. Daarnaast hebben ze spelers als Iniesta, Silva etc. en bij Duitsland Ozil, Muller etc. die altijd wel iets creëren. Die 2 ploegen hebben ook echt een eigen identiteit qua spel en dat is al jaren zo. Frankrijk en Engeland hebben dit nog (lang) niet.

20 juni 2016 om 23:30

Normaal gesproken ja, maar dat vind ik nog best tegenvallen behalve Spanje tegen Turkije. Bij Spanje zijn Iniesta en Silva inderdaad spelers die nog wat kunnen creëren en bij Duitsland zou dat Ozil of Kroos moeten zijn maar die twee hebben dit toernooi het ook nog niet kunnen laten zien.

20 juni 2016 om 23:43

Gooners, goed gezien. Engeland heeft echt 0,0 diepgang en lopende mensen, ik snap echt niets van Hodgsons tactiek. Hoe wil je nu ooit die muur openbreken? Rekent hij op die afstandsschoten die telkens geblokt worden?

21 juni 2016 om 14:07

Denk wel dat dit nog gaat komen bij die spelers. Tot nu toe is het ook lastig voor de grote ploegen om tegen een muur te voetballen. Dadelijk is het meer open hoop ik.

21 juni 2016 om 14:08

Ik heb het idee dat er weinig trainers zijn die echt een idee of tactiek hebben. Het is vooral gokken op bevliegingen etc. Om te huilen.

Natuurlijk is het makkelijker om een club voetbalteam te coachen, maar het kan toch niet zo zijn dat er totaal geen lijn in het spel zit?

20 juni 2016 om 23:13

Klopt inderdaad, tegen Wales speelde ze zeker niet met een verkeerde instelling. Waarschijnlijk in de wetenschap dat ze tegen Rusland en Engeland mindere kansen zouden hebben. Na de 1-0 van Wales waren ze even compleet de weg kwijt. Tegen Rusland speelde ze wel een stuk defensiever, waarbij dankzij een geniale uitbraak met Weiss en een weergaloze goal van Hamsik wonnen. Niet dat het onverdiend was, de Russen waren die wedstrijd ook dramatisch.

Overigens denk ik niet dat ze afgaan tegen Spanje of Duitsland, vergeet niet dat Spanje ook bijna niet door de Tsjechische muur kwam. En Duitsland kon tegen een Polen wat zichzelf nog niet eens ingroef ook weinig potten breken in offensief opzicht. Frankrijk een beetje hetzelfde verhaal tijdens het hele EK, komen er ook heel moeizaam doorheen.

Het enige land wat aanvallend indruk maakt is Kroatië, dat tegen Turkije wel met 0-4 had kunnen winnen en eigenlijk ook dik van Tsjechië zou moeten winnen gezien de kansen.

Maar goed, de toplanden hebben echt wel het materiaal om dit soort verdedigingen te doorbreken. Alleen heb je dan niks aan Henderson, die alles breed speelt of een Clyne die als back veel te weinig de achterlijn zoekt. Ze moeten ook niet zoveel man achter de bal houden, in het strafschopgebied staan gewoon 7 Slowaken en de overige 4 staan ontzettend dicht in de buurt. Dan moet je ervoor zorgen dat je minimaal 4, man hebt wanneer die bal voorkomt.

Ik heb serieus amper een kans gezien van Engeland. Nou heb ik wel zitten zappen naar de andere wedstrijd maar het was echt een slechte wedstrijd. Wilshere gaf ook echt totaal niet thuis, heel engeland niet. Slowakije heeft geen minuut willen voetballen die regel van de beste nummers 3 maakt het toernooi alleen maar minder.

Weer zo'n zaadpot, puur doordat de beste nr's 3 ook doorgaan. Slowakije probeerde het niet eens. De wedstrijden na de groepsfase mogen toch wel heel erg spectaculair gaan worden, kunnen ze deze gezapige groepsfase misschien nog rechtzetten.

Zo'n Ek met 24 landen klonk even leuk, maar ik ben er helemaal klaar mee. Waardeloos systeem.

Tja, dit krijg je dan. De bus parkeren, puntje pakken en naar de volgende ronde. De charme van het ek heeft weer een deuk opgelopen.
Je zou zelfs de eerste 2 wedstrijden met 8-0 kunnen verliezen en de derde wedstrijd met 1-0 winnen en dan nog doorgaan. Kan toch niet waar zijn eigenlijk. Geld regeert steeds meer.

Engeland stelt inderdaad teleur, maar we moeten ook niet vergeten te vermelden dat Engeland tegen een handbalploeg stond te voetballen. Het ultra-defensieve voetbal triomfeert vanavond helaas weer. Als liefhebber en neutrale toeschouwer zou je het graag anders zien, maar het is helaas helemaal in de mode dankzij Atletico Madrid. En omdat de topploegen in bepaald in vorm zijn krijg je een EK te zien met een lage amusementswaarde en een nog veel lager niveau.

Het was wederom teleurstellend, en dat zal de komende week vrees ik wel zo blijven. Dankzij de belachelijke ''de beste nummer 3 mogen ook door'' regel spelen ze allemaal berekend. Dat gaat alleen nog maar erger worden naarmate de uitslagen van andere nummers 3 al bekend zijn.

Een erg matig resultaat van Engeland. Wat natuurlijk past bij een erg matige vertoning. Ze zijn gewoon 2e geworden achter het 'kleinere' Wales. Ik denk niet dat je dit Engeland als titelkandidaat kunt zien, al scheelt het dat bijna dit hele EK tot nu toe alle topploegen tegen vallen. We zullen zien.

Het moet voor die Engelsen toch ook zeer frustrerend zijn om drie keer tegen een ploeg te spelen die met 10 man in de eigen zestien staan te verdedigen? Je moet dan net wat mazzel hebben dat een schot wel goed valt, maar dat was vandaag niet zo. Zo teleurstellend als wordt gesteld vind ik Engeland niet spelen, het mist misschien net een speler als Iniesta die misschien wel net dat de ruimte weet te vinden met een steekpass.

20 juni 2016 om 23:20

Dat geld ook voor landen als Portugal, Frankrijk en Spanje. En reken maar dat Noord-Ierland morgen tegen Duitsland ook geen minuut gaat voetballen en alleen maar probeert om een gelijkspel te halen en anders te gaan voor een zo klein mogelijke nederlaag.

De toplanden mogen echter wel een betere respons hebben op deze tactiek, maar de reden dat deze tactiek zoveel gekozen wordt is ook te danken aan de Uefa met deze flutopzet. Ik miste vooral goede voorzetten en mensen in de 16 als Engeland aanviel. Stuur Smalling mee naar voren, je hebt echt geen 2 centrale verdedigers nodig wanneer de enige spits van de tegenpartij bijna in zijn eigen 16 meter staat. Spelers als Clyne en Betrand moeten veel vaker de achterlijn halen en een voorzet geven die goed is. Een type Iniesta zou natuurlijk wel helpen, in ieder geval meer dan Henderson die tegen de tijd dat hij de bal heeft gecontroleerd en heeft meegegeven aan een ploeggenoten al het tempo eruit heeft gehaald. Rooney was trouwens vandaag ook heel matig, wat niet erg meewerkte voor Engeland.

20 juni 2016 om 23:27

De landen die je noemt hebben inderdaad met hetzelfde probleem te maken. Het feit dat de beste nummers drie ook doorgaan is denk ik ook een reden dat je veel ploegen zo verdedigend ziet spelen. Maar wat is nou de juiste tactiek tegen zo'n verdedigende ploeg, want je hebt vrijwel geen ruimte om een bal achter de verdedigen te leggen bijvoorbeeld, afstandschoten worden allemaal geblokt, voorzetten vrijwel altijd weg gekopt, dus veel opties houd je niet over dan veel geduld hebben en hoog baltempo. Je kan inderdaad een verdediger mee naar voren sturen, maar ik denk dat veel ploegen toch nog te bang zijn voor de counter. Vooral Engeland vandaag, hadden ze hier zomaar verloren dan moet je hopen dat je bij de beste nummers drie hoort.

Clyne en Betrand hebben vandaag laten zien dat ze minder zijn (vooral aanvallend) dan Walker en Rose. De volgende wedstrijd verwacht ik ook weer gewoon het middenveld Rooney-Dier-Alli.

Misschien is het een idee om de beste nummer systeem af te schaffen en gewoon eerst alle nummer drieen tegen elkaar laten voetballen in een aparte ronde. Zou het denk ik veel leuker maken.

21 juni 2016 om 00:11

Dan gokken landen er alsnog wel op om derde te worden denk ik.

Ik ben 28 jaartjes oud en heb nog nooit zo n saaie EK meegemaakt.

Los van het feit dat er weinig wordt gescoord is het spel ook gewoon saai en niet om aan te zien.

Volgende EK gewoon weer 16 landen en de beste 2 gaan door .

21 juni 2016 om 00:03

Zet 16 landen maar gauw uit je hoofd want het gaat niet gebeuren, sterker nog; ze gaan het door heel europa houden dus dat wordt helemaal kut. Hoe kan je dat nou doen, er wordt echt niet aan de spelers gedacht.

Deze wedstrijd was zo saai, die kleine landen moeten er zsm uit want dan kunnen we echt gaan zitten voor de wedstrijden. Wales valt me dan nog wel mee.

21 juni 2016 om 00:14

Die kleine landen maken juist het EK in tegenstelling tot de grote.

21 juni 2016 om 00:45

De "kleine" landen laten anders toch redelijk wat zien. Wales is leuk om naar te kijken. Ook Ijsland is zeker geen verkeerde ploeg. Ook Albanie is de moeite waard, net zoals Noord-Ierland. Niet per se voor het voetbal, maar ook door de fans. Er zat bij de laatste wedstrijd van Ijsland bijna 10 procent van de bevolking van Ijsland in het stadion.

De landen die tegenvallen zijn juist de landen waar je iets van zou moeten verwachten nu er meer deelnemers zijn. Denk aan de Turken, Oekraine, Rusland en Portugal. Dat zijn toch landen die normaal gezien aan de grote toernooien deelnemen.

21 juni 2016 om 00:50

Doe in dat rijtje gerust Frankrijk, Belgie en Engeland, die stellen ook niet zoveel voor. Frankrijk dat haar wedstrijden wint op het nippertje, Engeland kan niet overtuigen en Belgie precies hetzelfde, ja 3-0 winnen tegen Ierland maar dat laat niet echt iets achter.

Iedereen is toe aan goals, als de kleinste landen eruit zijn dan is het meer open en kunnen ploegen als Duitsland weer hun eigen spel spelen.

21 juni 2016 om 01:20

Je zou toch verwachten dat de "grote" landen vaak scoren tegen de "kleine" landen. Een Albanie zou normaal gezien toch met gemak opgerold moeten kunnen worden door Frankrijk.

Ik heb nog geen team gezien waarvan ik denk: Ja, die worden het. De beste teams tot nu toe zijn Italia, Wales en misschien Kroatie, maar die konden het ook niet tegen de Tsjechen. Spanje was goed tegen de Turken maar konden het ook niet tegen de Tsjechen.

Kunnen ze beter 32 landen doe je gewoon opzet van de champions league met alleen 1.2 plaatsen. Met een knockoutfase

21 juni 2016 om 11:50

Hoe gaat de kwalificatie er dan uit zien?

Er deden 53 landen mee aan de kwalificatie. Misschien moet je dan 11 groepen van 3 en 5 groepen van 4 doen waarbij de beste 2 doorgaan. Weinig kwalificatiewedstrijden, maar dan kan je de rest van de agenda gebruiken voor oefenwedstrijden of gewoon spelers rust geven. De 5 groepen van 4 hebben een land er in dat bij de slechtste 5 van de coëfficiëntenlijst hoort.

Het is te hopen dat Slowakije als een van de beste nrs.3 doorgaat. Dan krijgt Willem II voor Nemec toch 240.000 Euro omdat hij voor de nationale ploeg speelt.

Tot nu toe is het EK. onthutsend. Wat een verschrikkelijke wedstrijd vanavond toch weer tussen Engeland en Slowakije.

Als Nederland wel mee deed was het opeens een top toernooi. Typisch omdat er geen bier wordt gevloeid. Voor velen anderen is het een spannend toernooi met veel verassingen. De grote landen zijn niet veel beter dan de kleintjes op Duitsland en spanje na.

Wat een gezever hier. Mooi toch, dat deze kleine landen nu ook eens mee mogen doen. Had Nederland maar beter moeten presteren. Een verdedigde tactiek is helemaal niets mis mee. Ik vindt het juist boeeind om te zien hoe een "groot' land dan deze tactiek probeert te breken.

Maar als je gaat aanvallen, wat schijnbaar de norm is, dan kan je het schip in gaan. Iedereen vond PSV in de CL beter dan Ajax. Ook PSV wachtte wat af,.niets mis mee. Italie heeft op deze manier al regelmatig de finales gehaald op een WK en EK. En Wij? Lekker blijven zeiken dat het een slecht EK is en te veel deelnemers.ik gun het Wales, Ierland, Iijsland en Nd.-Ierland wel eens een deelname.

Vooral de lijf aan lijf gevechten van de Britse teams vindt ik prachtig om te zien. Veel inzet, mooi slidings en knokken voor elkaar. Heerlijk......

Wist van tevoren al dat dit een saaie wedstrijd zou worden. Ik ben zelfs in slaap gevallen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren