Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV moet Ajax complimenteren: Colombianen stonden ook op lijstje van Brands

Laatste update:

Ajax keek in het verleden toch vooral naar Scandinavië en de Balkan als het op zoek was naar buitenlandse versterkingen, maar heeft nu een andere markt aangeboord. De Amsterdammers versterkten zich al met spits Mateo Cassierra en verdediger Davinson Sánchez zal de tweede Colombiaan worden die Ajax binnen haalt. PSV zal zijn concurrent moeten complimenteren.

/

Volgens De Telegraaf had ook PSV de negentienjarige Cassierra en de twintigjarige Sánchez op het lijstje staan, maar de landskampioen werd dus afgetroefd door een snel handelend Ajax. Daarbij moet gezegd worden dat PSV ook nog niet in actie kon komen, want Cassierra en Sánchez kwamen alleen in beeld als Luuk de Jong of Jeffrey Bruma verkocht zou zijn. Beide spelers staan momenteel nog in Eindhoven op de loonlijst.

PSV zag Cassierra en Sánchez wel als ‘zeer interessante spelers’ en zal er dan ook van balen dat de Colombianen komend seizoen in Amsterdam spelen. Bij de komst van Cassierra troefde Ajax ook Internazionale en Bayer Leverkusen af, terwijl er voor Sánchez concurrentie was van liefst twaalf Europese (sub)topclubs. Barcelona wilde de verdediger graag hebben en datzelfde gold voor Sevilla, Villarreal, Udinese en FC Basel.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een Ajax georienteerde sensatiekrant is die Telegraaf toch he, ohhh Barcelona wilde hem ineens hebben voor het 1e elftal, ooohhh PSV zat achter hem aan maar de o zo sluwe Overmars kaapte hem voor ieder zijn neus weg, laat me toch niet lachen man.

Uitstekende aankoop voor Ajax lijkt het maar ga nou niet overdrijven ajb. Bovendien heeft PSV Bruma nog, en die is voorlopig nog niet weg, daarachter heeft PSV Jordy de Wijs en als PSV Letschert haalt in het geval Bruma toch vertrekt ben ik tevreden. Liever NL spelers i.v.p. anderstaligen.

20 juni 2016 om 07:48

Jij overdrijft zelf ook met je uitstekende aankoop. Waarschijnlijk baseer je dat obv noppes. Maar goed voor de rest ben ik het wel met je eens hoor. Neemt niet weg dat Ajax prima zal hebben gehandeld mochten ze echt al die ploegen hebben afgetroefd.

20 juni 2016 om 08:31

Ik heb me er niet in verdiept maar als ik al die berichten van de afgelopen dagen moet geloven hebben ze de nieuwe Thiago Silva binnen gehaald. Maargoed jij zal het beter weten, ik hoop het in iedergeval voor je.

20 juni 2016 om 09:23

Yeah yeah zal wel. Ik weet het niet, want ik ken de speler niet. Maar ik weet wel zeker dat er weinig hier zijn die deze speler kennen. Vandaar dat ik het knap vind dat men al oordeelt over een uitstekende speler zonder hem te hebben zien spelen. Dan doe je in mijn ogen nagenoeg hetzelfde als de telegraaf..... Dus waarom heb je kritiek op een krant terwijl je hetzelfde doet. Maar goed zal vast aan mij liggen.

20 juni 2016 om 09:44

Jij bent zeker met het verkeerde been uit bed gestapt ofniet Lee. Als ik zeg dat het een goede aankoop ''lijkt'' begin je te zeuren en als ik had gezegd dat het niks was had je waarschijnlijk ook commentaar.

Ik baseer mijn voorlopige mening op wat ik op voetbalzone lees en een aantal youtube videos die ik heb gezien, en het lijkt dus een goede aankoop, maar schijnbaar kan iemand in jou wereld alleen maar een mening hebben als ze een speler van jongs af aan al kennen of minimaal 5 jaar op de voet volgen of hoe moet ik dit zien?

Daarnaast zie ik het verband tussen mijn reactie en mijn ''kritiek'' op de telegraaf totaal niet dus het zal inderdaad wel aan jou liggen.

20 juni 2016 om 10:37

Goh maar nu mogen YouTube beelden wel meneer die vindt dat je obv beelden niet iets zinnige kunt zeggen. Zoiets zei je namelijk over younes. Jij mag dat blijkbaar wel gezien je hem nu uitstekend vindt.
Alleen wanneer het uitpakt voor jouw of wat? 5 jaar, man je weet toch zelf dat je overdrijft of wat?

20 juni 2016 om 11:03

Ik zeg dat het ''lijkt'' op een uitstekende aankoop, dat is iets anders dat ik dat daadwerkelijk vindt, of het daadwerkelijk een uitstekende aankoop is moet nog blijken inderdaad, daar valt nu nog weinig over te zeggen.

Dat ik mijn voorlopige mening baseer op o.a. youtube beelden is niet meer dan logisch, er zijn namelijk weinige andere referenties, en daarom zeg ik ook ''lijkt'' want youtube beelden zeggen inderdaad weinig.

Maargoed ik zie wel weer dat ik weinig goed kan doen bij je dus beter stoppen we deze discussie en ga je nog even naar bed om een paar uur bij te slapen en pak je een kopje kamille thee om tot rust te komen.

20 juni 2016 om 11:05

Tsjonge Panerai, wat reageer je kinderachtig met je ohh..., ohh..., ohh.... Het lijkt zoals mijn verontwaardigd jaloerse en afgunstige zoon van 12 ook reageert als mijn andere zoon een net iets beter gevuld bord patat krijgt voorgeschoteld dat hij.

Wat zit jij je druk te maken wat de Telgraaf schrijft over deze twee prima deals die Ajax heeft afgerond. Het is bewonderingswaardig dat ze gerenommeerde clubs, die al langer dan zij op de Zuid-Amerikaanse markt actief waren hebben weten af te troeven. Ook Psv, dat de twee blijkbaar ook in het vizier had.

Je post lijkt doordringt van teleurstelling en schijkbaar valt het je zwaar steeds weer te moeten lezen, dat beide spelers Ajax komen versterken i.p.v. jouw club als beoogde potentiële opvolgers van De Jong en Bruma. Ineens liever Nederlandse spelers als Letchsert en jeugdspeler De Wijs dan anderstaligen.

Waar is de trots om het binnenhalen en presteren van Guardado en Moreno, Alex en Gomes, Romario en Ronaldo ineens gebleven waar de PSV-supporters altijd zo prat op gingen en ons maar al te graag te pas en te onpas mee om de oren sloegen als zijnde een geslaagd transferbeleid in Latijns-Amerika?

20 juni 2016 om 11:49

Buitenspelval. Voelen jullie je daadwerkelijk echt zo geweldig dat andere mensen automatisch jaloers zijn als ze ergens commentaar op hebben?

Ajax heeft op het moment helemaal niks waar ik jaloers op ben, wij zijn 2x kampioen geworden en hebben uitstekend gepresteerd met dit team in CL en voorlopig is er nog niemand weg. Een relatief onbekende Colombiaan maakt mij echt niet jaloers hoor maak je daar maar geen zorgen over.

Daarnaast heb ik geen commentaar op Ajax maar op de Telegraaf maar gezien je dat blijkbaar het zelfde vindt geeft al aan wat voor clubblad de telegraaf wel niet is voor je is.

Nogmaals ik heb nergens commentaar op de deals van Ajax, sterker nog ik zeg zelfs dat het goede aankopen lijken dus ik snap je probleem niet zo.

Betreft de zuid-amerikanen, die hebben we op dit moment al genoeg, helemaal niks mis mee gezien de historie maar op dit moment mag het gehalte NL taligen wel weer een beetje opgeschaaft worden of iniedergeval gehandhaafd blijven bij mijn club. Ik heb het dus over mijn eigen club en niet over Ajax dus waarom jeje daar over aangesproken voelt is mij een raadsel.

20 juni 2016 om 12:52

@panerai

Nee, ik persoonlijk voel mij als Ajacied niet geweldiger dan andere supporters van welke club dan ook. Jullie ben ik niet. Ik kan natuurlijk niet voor mede-Ajacieden spreken. Ik snap überhaupt niet hoe je die conclusie trekt uit mijn eerste post en hoor graag je onderbouwing daarvoor.

Hoe je er ook bij komt, dat ik (en ik spreek weer niet namens mede-Ajacieden) 'andere mensen automatisch jaloers zijn als ze ergens commentaar op hebben' Vooral het woord automatisch voelt voor mij alsof je mijn onderbouwing niet zo serieus neemt.

Volgens mij zeil je met een hele ruime bocht langs hetgeen heen waarop ik inhoudelijk op jouw eerste post heb gereageerd. Automatisch jaloers als je commentaar zou geven op Ajax. Hoe ontwijkend en generaliserend kan je zijn.

Zoals gezegd komt jouw eerste schrijfsel op mij over als een reactie van mijn zoon van 12. Om de reden die ik je heb gegeven. Het is kinderachtig geschreven en er druipt een bepaalde teleurstelling vanaf in mijn ogen.

Leuk die opsomming van dingen waarom je niet jaloers op zouden moeten zijn. Leuk die 2x kampioenschappen, waarvan de laatste in de schoot geworpen, leuk die gewonnen potjes in de CL. Dat er nog niemand weg is. Masr wat doet dat ertoe in deze discussie? Dat is toch niet relevant of bewijst iets over het feit dat je het moeilijke kan vinden om te lezen dat PSV achter het net vist met deze twee talentvolle Columbianen?

Waar zeg ik vervolgens dat jij commentaar op de deals Ajax hebt? Ik zeg duidelijk dat ik me afvraag waarom je je zo druk maakt over de Telegraaf, en stel los daarvan vast dat ik bewondering heb voor de deal de Ajax sloot. Ja, ik heb in dat opzicht dezelfde mening als die krant, maar maakt dat ook dat ik een abonnement op 'mijn clubblad' moet nemen? Wat een onzin zeg...

je kunt wel in alles blijven volhouden het niet over Ajax te hebben, maar over de Telegraaf en je club, maar ik raad je aan je posts nog eens één voor één terug te lezen. De Telegraaf en je club gebruiken is niet meer dan een drogreden om af te geven.

20 juni 2016 om 13:22


''leuk die 2x kampioenschappen, waarvan de laatste in de schoot geworpen''

Right, dus omdat ''jullie''niet van de Graafschap kunnen winnen tijdens een kampioenswedstrijd krijgen wij het in de schoot geworpen, jullie hebben gewoon kei hard gefaald, je was zelfs nog 2 punten in het zadel geholpen tegen Utrecht en zelfs dan lukt het niet, puntenverschil was minimaal maar er verdiende het er maar 1 om kampioen te worden en is Psv.

Verder heb ik niet zo'n zin om op de rest van je verhaal in te gaan, er staat teveel onzin in.

20 juni 2016 om 13:34

Is goed Panerai, ik dwing je nergens toe, ook niet tot een reactie. Jammer voor jezelf van je zwaktebod op het eind, om mijn verhaal als onzin af te doen, om er zodoende verder niet inhoudelijk op te hoeven reageren. Maar ook dat moet je zelf weten.

Ps: hoe werden de vier kampioenschappen van Ajax op rij ook alweer genoemd omdat de concurrent PSV zogenaamd keihard faalde en het liet liggen in de ogen van o.a. jij?
O ja het kampioenschap van de armoede. Nog gefeliciteerd ermee.

Subjectiviteit kent blijkbaar geen grenzen.

20 juni 2016 om 16:29

Ja je begint over zo veel verschillende onderwerpen ik heb geen zin om overal op in te gaan, ik ben het namelijk nergens mee eens. Dat is geen zwaktebod maar beter omdat die discussie toch nergens toe gaat leiden.

Daarnaast is het leuk geprobeerd om PSV kampioen van de armoede te noemen de afgelopen alleen is het feitelijk onzin.

Kijk even naar het aantal punten, Ajax heeft in die 4 jaren respectievelijk 73, 76, 76, en 71 punten gehaald wat historisch laag is.

PSV heeft de laatste 2 jaren 88 en 84 punten gehaald, over welke armoede heb je het man? PSV is gewoon 2x overduidelijk de beste geweest, Ajax haalde afgelopen seizoen zelfs 82 punten, daar waren ze die 4 jaar allemaal kampioen meer geworden alleen PSV was gewoon beter met 84 punten.

20 juni 2016 om 17:02

Velen zeiden ook (waaronder ikzelf) dat younes op een aardige speler leek obv YouTube beelden en toen wist meneer panerai het o zo beter. Nee younes moet zichzelf nog bewijzen bla bla. Hoe kun je nu al zeggen dat hij op een aardige speler lijkt. YouTube kan zoveel mooier maken dan het is. Waren je eigen woorden!!!!! Nu wil je zogenaamd ook zo oordelen over deze speler. Hahahaha wat een gozer ben je toch ook. Nogmaals alleen wanneer het je uitkomt. Enne ik was trouwens klaarwakker toen, maar dat terzijde. Teken van discussie vermijden, omdat je simpelweg weet dat ik wel degelijk een punt heb. Geeft niet hoor schatje xx.

20 juni 2016 om 17:04

Panerai. Als je goed leest reageer ik op je nieuwe stellingen, die jij deponeert en begin ik niet, maar stel ik daarop wedervragen, waar je niet op wil antwoorden. Vervolgens noem je onzin, Meer niet. Maar zoals gezegd, je bent daar vrij in, ik zal je nergens toe dwingen. Fijne avond.

20 juni 2016 om 17:09

Lol panerai, zelden zoveel zinnen gelezen en alsnog niet inhoudelijk reageren. Je verdraait buitenspelval zijn woorden extreem. Hij heeft nergens gezegd dat psv kampioen vd armoede is. Hij geeft aan dat men dat zei over Ajax toen de concurrenten faalden. Datzelfde deed Ajax dus ook vs de graafschap. Zij faalden, waardoor psv alsnog kampioen werd. Gaf jezelf ook aan. Daarnaast omzeil je echt zijn argumenten. Zeer zwak en lachwekkend, maar ben niet anders van je gewend. @ buitenspelval, kerel het ligt niet aan jouw hoor.

21 juni 2016 om 15:58

@lee112

Ik snap je probleem echt niet, we hebben het hier over een Ajax speler waar ik positief over ben en je gaat me vervolgens lopen afkraken. Daarnaast is dat youtube verhaal onzin, ik heb vast wel ooit gezegd dat je nooit alleen op youtube af kan gaan of het een goede speler betreft omdat dat feitelijk juist is. Maar ik heb nooit gezegd dat je niet je eerste mening kan vormen d.m.v. youtube maargoed. Je hebt op alles wat ik zeg wel wat te zeiken dus het zal wel.

20 juni 2016 om 07:51

Het ligt dus niet alleen aan mij. Waarschijnlijk snakten de fans echt naar een transfer, en wordt dit nu tot in elk detail naar buiten gebracht. Het is inderdaad wel erg veel, maar misschien komt het ook door onze afwezigheid op het EK. Overigens hoor je erg vaak dat andere clubs achter een speler aanzitten. Ik kan me herinneren dat Feyenoord de complete Europese top het nakijken had gegeven met Johan Elmander, buiten een goal tegen Bayern heeft die zijn belofte bij Feyenoord niet kunnen inlossen. En Ajax heeft ook legio voorbeelden, vooral uit Zuid Amerika. Maar goed, laten we het positief bekijken, wellicht gaat Ajax Europees ook beter voor de dag komen met deze jongens en komt het het spel in Nederland ook ten goeden.

20 juni 2016 om 10:41

@baardgrasmus

Omdat de Telegraaf ons, ook Ajax-fans dus, bestookt met alle details over de twee deals, snakken wij hier waarschijnlijk naar? Wij als Ajacieden zijn er toch niet voor verantwoordelijk wat de Telegraaf opkalkt?

20 juni 2016 om 10:53

Nee, maar ik houd jullie ook nergens verantwoordelijk voor. Als Ajax elk jaar 10 spelers zou halen voor 5 miljoen dan zou deze niet de aandacht krijgen die hij nu krijgt. Nu Ajax, na jaren waarin hen werd verweten te weinig te investeren, een transfer doet voor een aardig bedrag is er inderdaad erg veel media aandacht. Het is geen diskwalificatie, het is gewoon opvallend. Maar wellicht zijn dit ook echt megatalenten en is elke aandacht terecht, dat is afwachten.

20 juni 2016 om 11:26

Spelers als Gudelj, Sinkgraven, Van der Hoorn, Cillissen werden de afgelopen jaren ook voor dat soort bedragen (met of zonder oplopende bonussen) opgehaald. Bedragen van rond de vijf miljoen is geen nieuw verschijnsel bij Ajax.

Ik ben het wel met je eens, dat het spervuur aan berichten uit de Telegraaf wat overdone begint te worden. Maar jullie streekkrant het AD zou waarschijnlijk niet veel anders hebben gedaan, indien Feyenoord deze twee jongens voor de neus van de Europese (sub)top had weten te binden.

Laten we inderdaad hopen dat twee jongens een verrijking zullen blijken voor onze Eredivisie, we worden de laatste jaren al genoeg verzwakt, doordat piepjonge talenten uit ons land weggekaapt door de Europese vermogende clubs. Positief transfernieuws als dit is ook wel weer eens welkom.

20 juni 2016 om 11:40

Nou ja, als je het vergelijkt met Jorgensen, weliswaar lagere transfersom, dan vind ik het wel opvallend. Ik lees zelf het AD niet, maar er was geen enkel bericht voordat het contract werd ondertekend en nog steeds is er niet heel veel aandacht volgens mij. Doorgaans was de nieuwe Feyenoordspits genoeg voor zeventien themanummers, vierentwintig speciale edities, drie NU alerts en een extra nieuwsbulletin. Bij wijze van spreken . Het enige nieuws wat we nu vooral krijgen komt vanuit Denemarken, Töfting die hem te goed acht voor Feyenoord bijvoorbeeld.

20 juni 2016 om 12:03

Ik lees Telegraaf en het AD ook niet dagelijks of zelfs wekelijks, behalve als ik bij de snackbar op mijn bestelling zit te wachten. Die sensatiekranten zijn ook niet echt mijn ding.

Er is tot op heden idd weinig aandacht voor de transfer van Jørgensen, al weet ik niet of het vergelijkbaar is qua concurrerende gegadigden voor de speler. Maar zeker als je leest wie er nog meer geïnteresseerd in Cassierra en Sánchez, dan begrijp ik de grotere mediahype rond deze spelers wel t.o.v. het binnenhalen van de Deen door Feyenoord.

Transfers die moeten beklonken worden met Latijns-Amerikaanse club en zaakwaarnemers zijn sowieso vaak meer een smeuïge soap, die in vele afleveringen aan ons voorbijtrekt. Die zijn op het lijf geschreven van kranten als De Telegraaf en het AD. Een Deense transfer is in dat opzicht meer een saaie omroep MAX-uitzending zonder interigerende details of triviale w etenswaardigheden.

20 juni 2016 om 12:29

Dat zou inderdaad goed kunnen, wellicht is het ook het contrast wat het nu opvallend maakt. Feyenoord haalt in complete stilte ineens een nieuwe spits binnen, terwijl Ajax een transfer beklinkt die al breed in de media was uitgemeten. Wellicht zijn beide transfers niet echt typerend voor beide clubs.

20 juni 2016 om 13:11

Ik hoop voor jullie dat jullie met het binnenhalen van Jørgensen een topspits hebben binnen gehaald en jullie met hem mee kunnen doen om de titelstrijd komend seizoen. Ik ken hem niet, maar de media-aandacht rond hem gaat waarschijnlijklijk nog wel opgangkomen, zeker op het moment dat de helicopter op de middenstip van de Kuip zal gaan landen.

Met alle stilte rond zijn persoon lijkt het erop dat Feyenoord een minder mediagevoeling persoon heeft binnen gehaald dan de twee eerdere spitsen Kramer en Kazim. Een beetje rust in de spits lijkt me voor jullie Feyenoorders ook wel prettig.

20 juni 2016 om 08:00

Ik moet wel weer lachen om je laatste opmerking... Als Ajax een Sinkgraven koopt is het probleem dat ze weer een jeugdspeler koopt. Nu ze de Zuid Amerikaanse markt op zijn gegaan is het anderstalige een probleem?

Was dat bij Moreno, Guardado en Arias ook een probleem? Er komt toch iets van afgunst door in je reactie.

20 juni 2016 om 08:19

PSV had natuurlijk wel een trainer die Spaans spreekt, maar wellicht kan Bosz, of iemand anders uit de staf dit ook. Onana spreekt Spaans in de selectie, misschien dat Heitinga volgend jaar nog meeloopt.

20 juni 2016 om 08:20

Nou voor PSV en Ajax is het natuurlijk iets anders. De basis van Ajax waren afgelopen seizoen allemaal Nederlandstalige spelers, op Younes na. Een of 2 spelers van zuid amerika zullen geen grote invloed hebben op de balans in de kleedkamer.

PSV heeft met Arias, Guardado, Moreno, en Pereiro al 4 Spaanstalige spelers in huis. Bij Jong PSV hebben ze ook nog Beto da Silva. Als je daar nog 2 Colombianen aan toevoegd begin je wel een hele grote Zuid Amerikaanse delegatie te vormen, en ik vraag me af of dat goed is voor de samenhorigheid van de groep.

20 juni 2016 om 08:34

Younes, Milik, Gudelj. En daarnaast nog Cerny, Muric als invallers/meetrainers. Jeugd/jong ook nog Onana etc.

20 juni 2016 om 08:41

Xfactor

Waar zeg ik dat een anderstalige een probleem is?

Ik ben slechts van mening dat als er een Nederlandstalige optie beschikbaar is en een anderstalige en beide van een vergelijkbaar niveau zijn ik altijd liever die NL zou zien, qua communicatie makkelijker, hij kent de competitie al en als het uitgroeit tot een topper heb je er wellicht aan het eind van zijn carrière of daarna ook nog wat.

Letschert is ''beschikbaar'' op het moment en is een van de grootste Nederlandstalige talenten, ik zie liever hem dan een relatief onbekende colombiaan. En dat had ik ook gezegt als PSV Sánchez binnen had gehaald.

Daarnaast kan Cassierara wel op een lijstje staan bij PSV maar had PSV toch nooit een bod op hem uitgebracht dit seizoen puur omdat de Jong waarschijnlijk blijft en PSV ook Locadia heeft.

20 juni 2016 om 09:00

Letschert een van de grootste Nederlandse talenten? Heb je nog een paar van die grappige opmerkingen in de vroege ochtend?

20 juni 2016 om 09:04

Gaat er mij om dat er altijd kritiek is op de aankopen met zulke non argumenten als dit. Wat ik bedoel is dat je als Psv-er zegt dat je liever Nederlandstalige spelers aankoopt terwijl juist Psv meer anderstalige spelers aankoopt dan Ajax. Doet Ajax dat een keer en dan lees ik zo'n argument.

Dat Psv deze spelers op een lijst had staan maar moest wachten tot de verkoop van eigen basisspelers stemt mij alleen maar tevreden aangezien het aankoopbeleid van Brands uitstekend is.

20 juni 2016 om 09:33

@nouri

Letschert is echt wel een verdediger met potentie die het al op eredivisie niveau al heeft laten zien. Maargoed het is maar net wat je onder talent verstaat, jij vindt Nouri waarschijnlijk een groot talent maar ie heeft op eredivisie niveau nog niks laten zien in tegenstelling tot Letschert die zelfs al een keer geselecteerd is voor Oranje, niet dat dat een wereldprestatie is op dit moment maar neemt niet weg dat die jongen aan de deur klopt.

20 juni 2016 om 09:44

Ja idd, Hiljmark, Maher, isimat allemaal voltreffers van Brands

20 juni 2016 om 09:53

Tsjongejonge, de frustratie spat van je reacties af zeg. Nouri heeft nog niet in de Eredivisie gespeeld en dan ga je Letschert met hem vergelijken? De reden dat hij nog niet bij de selectie heeft gezeten is omdat de Boer altijd heel voorzichtig met 'm is geweest en 'm langzaam wilde brengen, niet omdat z'n talent tegenviel. Komend seizoen zit hij bij de selectie van het eerste, dus we gaan het zien.

20 juni 2016 om 10:07

ik vind het ook op zijn minst vreemd te noemen om een centrale verdediger te gaan vergelijken met een aanvallende middenvelder die elkaar overigens een aantal jaar aan leeftijd schelen. Volgens mij kun je enkel zeggen dat Letschert beter kan verdedigen en Nouri beter is in aanvallen en passes versturen..

20 juni 2016 om 10:07

Die vergelijking slaat inderdaad nergens op Spandoek, net zo min als zijn opmerking dat Letschert niet een van de grootste Nederlandse aankomende verdedigende talenten zou zijn.

20 juni 2016 om 14:41

Lol, Letschert een aankomend talent van 23 jaar... Letschert was als junior een aankomend talent bij Ajax, Groningen en Roda. Nu is hij met zijn leeftijd en status gewoon een gearriveerde speler bij Utrecht.

20 juni 2016 om 16:45

Buitenspelval

Je weet hoe oud Jaap Stam was toen hij naar PSV ging? En met talent bedoel ik een speler met potentie, niet zo zeer een jonge speler dus wellicht dat we elkaar daarom niet verstaan.

20 juni 2016 om 18:04

@panerai

Je zei 'aankomend' talent. Daar reageerde ik toch op. Daarmee wordt een jeugdspeler bedoeld, die op het op deur klopt van het eerste elftal en op de drempel staat van doorbreken.

(irritant overigens die thumbs-up knop
op de plek waar vroeger de.reageerknop zat als je op de desktop site zit met je mobiel. Een duimpje bij je bovenstaande reactie kwam daardoor onbedoeld van mij.)

20 juni 2016 om 08:22

Jij denkt beter op de hoogte te zijn dan de telegraaf? Zij hebben als het over Ajax gaat over het algemeen wel gelijk hoor. Ik weet ook niet wat het verder toevoegd om te weten dat Barca of Psv interesse had... daarnaast dus ook nog Basel en weet ik wie nog meer.. maargoed lekker belangrijk hij heeft gekozen voor Ajax.

20 juni 2016 om 08:56

Maar als Ajax 'te laat' is mag er wel overdreven gereageerd worden? Dat is wat ik veelal zie in ieder geval. Het lijkt nooit goed te zijn, dan is Guardado en Moreno geweldig, maar trekt PSV aan het kortste eind is het, ik heb liever NL spelers.

20 juni 2016 om 09:48

Waar trekt PSV aan het kortste eind dan afcanats? PSV is niet actief geïnteresseerd in deze spelers, dat ze op een lijstje staan zegt helemaal niks, er staan zoveel spelers op lijstjes, feit blijft dat Bruma en de Jong nog bij PSV spelen en de kans groot is dat deze blijven, mocht Bruma vertrekken gaat PSV waarschijnlijk voor Letschert en als de Jong vertrekt gaat PSV waarschijnlijk voor een buitenspeler en gaat Locadia in de spits spelen.

20 juni 2016 om 10:12

Waarom denk je dat PSV ze anders op een lijstje heeft staan Panerai? Dan heb je toch interesse? Als ik een boodschappenlijstje maak voor bij de Albert Heijn schrijf ik toch ook op wat ik wil hebben en niet wat ik niet nodig heb? Je kunt ook gewoon blij zijn dat er überhaupt nog grote talenten bereid zijn naar Nederland te komen in plaats van altijd maar zuur te reageren wanneer het over Ajax gaat.

Dat jij liever Nederlandstalige spelers hebt is je goedrecht maar de grootste spelers die PSV heeft gehad zijn allemaal Zuid of Midden Amerikaans. Jullie hebben er altijd wel bij gevaren deze jongens uit deze landen weg te plukken en als Ajax dat dan eens probeert dan hebben we liever Nederlandstalige jongens lopen. Wees gewoon een keer blij dat deze jongens de competitie in Nederland komen versterken en wellicht het niveau omhoog komen tillen. Anders speelt er over vijf jaar geen enkele Nederlandse Club nog Championsleague.

20 juni 2016 om 10:26

Dat ze naar Ajax gaan, maar PSV ook interesse heeft. Van der Hoorn is ook niet verkocht, maar Ajax heeft al wel gehandeld. Maar ik argeer vooral tegen de selectieve verontwaardiging, als Ajax Moreno niet haalt wordt er ook overdreven gereageerd, terwijl we niet actief geintresseerd zijn omdat we die positie al bezet hadden. Dan moet je nu niet staan te kijken dat het andersom ook zo is, heeft niet mijn voorkeur overigens, men is veel te kritisch naar Overmars en Ajax.

20 juni 2016 om 13:02

Vind je reactie zwaar overdreven en krijg toch een beetje het gevoel dat je jaloers bent.
Dit soort verhalen lees je bij iedere voetballer die door een club aangetrokken wordt.
Ben benieuwd hoe je reactie is als PSV een speler heeft aangetrokken, kan je nu al vertellen dat eer bij zal staan welke clubs allemaal interesse hadden. Zou als ik jou was dit soort artikelen lekker links laten liggen en alleen op PSV artikelen reageren

20 juni 2016 om 19:49

Voetbalzone eveneens. Kijk eens naar de titel; "psv moet Ajax complimenteren". Niet alleen de titel is een lachertje, maar het hele artikel. Een stukje verder in de tekst staat er namelijk: "daarbij moet gezegd worden dat PSV ook nog niet in actie kon komen ..". Waarom zou PSV in hemelsnaam Ajax moeten complimenteren? De spelers zullen op een schaduwlijstje hebben gestaan en hooguit zal Marcel Brands z'n schouders hebben opgehaald. Brands kennende, wedt hij immers niet op 1 paard.

Een talent is leuk, maar waneer gaat Ajax eens inzien dat je ook ervaring nodig hebt in de CL want anderd red je het niet!
Maar het transferbeleid van Ajax maakt stappen, goed om te zien om nog beter te concureren met PSV.

20 juni 2016 om 07:33

Stappen op basis van transfersommen of wat bedoel je? Voorlopig heeft Ajax alleen weer talenten gekocht en geen ervaring in huis gehaald, volgens mij hebben ze tot nu toe precies het zelfde gedaan als afgelopen jaren maar hebben ze er alleen meer geld voor betaald.

Begrijp me niet verkeert ik hoop dat Ajax een goed team kan smeden met oog op de CL waarbij we de punten hard nodig hebben maar zoals je zelf al zegt zullen ze ook moeten investeren in ervaring anders schiet je er nog weinig mee op.

20 juni 2016 om 10:01

Ben het met je eens hoor al denk ik dat wanneer Milik verkocht wordt en Huntelaar terug komt er voldoende ervaring in het team aanwezig is. Cillessen (er van uitgaande dat hij blijft) Veltman, Gudelj, Klaassen en Huntelaar is een (redelijk) ervaren as. Daarom heen talenten en je hebt in mijn ogen een prima mix.

20 juni 2016 om 10:22

Ajax maakt stappen op de transfermarkt omdat het nu eens voordat de competitie op beginnen staat al spelers heeft gecontracteerd. Deze hebben dus nog even tijd om zich aan te passen.

Verder heeft Ajax het jaren geprobeerd met Denen en dat waren vaak leuke voetballers maar totaal niet constant genoeg om er hoge ogen mee te gooien. Wat dat betreft is het positief dat Ajax Scandinavie heeft verruild voor Zuid Amerika en het daar eens gaat proberen.

Als derde is het Ajax (als ik de kranten mag geloven) eens gelukt een speler te halen die door andere clubs begeert word en heeft het daadkrachtig gehandeld. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

En als vierde is de Raad van Commissarissen eens gaan inzien dat er ook daadwerkelijk moest worden geïnvesteerd in deze vreselijk uitgeholde Amsterdamse selectie. Zodat er weer stappen gemaakt kunnen worden.

Wellicht was je daar niet van op de hoogte maar het transferbeleid van Ajax maakt wel degelijk stappen.

20 juni 2016 om 07:34

@rjckoempel, het EK is nog bezig, de transfermarkt komt pas op gang als de grote/rijke clubs hun spelers gaan kopen. Ajax kan bijvoorbeeld nog niks met Huntelaar omdat het niet duidelijk is of Milik ook echt vertrekt. In dat opzicht gaat er heus nog wat gebeuren.

Wat een overdreven berichten allemaal, net alsof Ajax een wereldaankoop heeft gedaan. Laat deze 20 jarige colombiaan zich eerst maar eens staande zien te houden in de eredivisie. Interesse van Barcelona was voor B elftal en Basel..?? Daar had hij Boetius op de bank kunnen vergezellen.
Prima dat eredivisieclubs weer in de zuid Amerikaanse en Scandinavische markt aan het plukken zijn, maar laten we eerst afwachten hoe de spelers zich ontwikkelen.

20 juni 2016 om 08:28

Nee als je de tekst leest zie je dat Barca hem bij het 1e wou hebben... maargoed als Barca hem binnen had gehad hadden ze natuurlijk kunnen zeggen dat hij nog niet goed genoeg is voor het 1e elftal

Er wordt allemaal inderdaad wel erg vroeg gejuicht...... Ik kan me wel aardig wat namen herinneren want zuid amerikaanse "toptalenten" uit dit "netwerk" die compleet geflopt zijn.

Maar goed, er word in ieder geval weer geïnvesteerd, maar het zijn geen zekerheidjes. Maarja, heb je die met Klaas-Jan wel? Die scoort er tegenwoordig ook niet meer op los. Linksom of rechtsom, wat je ook koopt je weet niet of het rendeert tot je ze een langere tijd ziet spelen. Tot dan kunnen jullie met zen allen ook nog geen oordelen vellen.

20 juni 2016 om 07:56

Hij is alleen vergeten onder dit verhaaltje te zetten: geschreven door een Ajacied...

Eerst bewijzen dat ze kunnen voetballen en echt zo goed zijn.
Dat heeft Brands al
Bewezen met zijn aankopen!

20 juni 2016 om 11:18

Brands en Overmars hebben beide (goedkope) voltreffers en (dure) miskopen gehad.

Ik moet wel zeggen dat Brands vaker risico durft te nemen door meer geld uit te geven, en dat het dan ook goed uitpakt. Overmars is (was) van de goedkope gokjes die vaak verkeerd uitpakken. Maar als je kijkt naar Sinkgraven en Maher hebben ze ook allebei een duurdere gok genomen die mislukt is. Uiteindelijk valt er over deze 2 Colombianen inderdaad nog niet zo veel te zeggen, maar het lijkt er wel op dat Overmars eindelijk eens wat risico durft te nemen, en dat is toch wel lekker als je weet dat je zo veel geld hebt, dan mag dit ook wel eens keer.

20 juni 2016 om 08:33

Er wordt door niemand gejuichd voorlopig. Men is alleen blij dat Ajax het is een keer in Zuid Amerika zoekt ipv dan niet verder te kunnen kijken dan Scandinavie.

20 juni 2016 om 08:33

Voor de rest is het vooral de media wat het groter maakt dan het is

20 juni 2016 om 10:29

Men kijkt ook naar de balkan, zuid afrika, Belgie en Tsjechie. Kortom erg overdreven dat Ajax alleen daar naar kijkt, ze hebben er een goede naam en halen toptalenten uit Denemarken vooral.

20 juni 2016 om 10:50

@herlado: Ik weet niet wie er allemaal juicht, maar volgens mij valt dat nogal mee.
Er wordt slechts geschreven dat meerdere clubs interesse hadden in beide spelers en dat ze als groot talent worden beschouwd. Dat zal dan toch ook wel waar zijn denk je niet?
Niemand roept dat het een garantie voor succes is, maar middelmaat is het waarschijnlijk niet. alleen maar positief lijkt me.

3 nieuwsberichten op een rij over hetzelfde onderwerp? Goedemorgen.
Dat de telegraaf dit in de krant plaatst, hopelijk als 1 geheel, is tot daar aan toe. Maar dat voetbalzone het in 3-en knipt is lachwekkend.

Over dit wonderkind: eerst zien dan geloven. Laten we vooral is de talenten niet vooraf al als super talenten bestempelen. Dat is de jaren iets te vaak fout gegaan

20 juni 2016 om 08:30

Ik heb nog nooit zulke lange nieuwsberichten gezien op voetbalzone. Volgens mij gaat dat er niet beter op worden als alles volledig geplaatst wordt.

20 juni 2016 om 08:38

De kern van het bericht is elke keer anders maar de achtergrond informatie komt elke keer overeen.

Wel je het dan toch zo lang laten plaats het dan tenmiste gespreid over de dat.

20 juni 2016 om 08:48

Daar zit toch helemaal niemand op te wachten savonds nog berichten over een aankoop van Ajax die sochtends ook al besproken zijn.

Ajax mistte toch ervaren krachten? Leuk om voor 10 miljoen 2 Colombianen te halen.. Maar die hebben vaak nog geen 1 vol seizoen gespeeld. Sowieso 1 vd 2 stond op maar rond de 14 duels...

Niet dat ervaren meteen betekend een uitgebluste Heitinga of vd vaart maar er is genoeg ertussen. Dan ga je echt stappen maken. Zie PSV met Moreno (CL met AZ en paar jaar espanyol) en guardado dat boost je team pas

20 juni 2016 om 08:31

Geen zorgen Ajax is nog bezig met de ervaren krachten

20 juni 2016 om 09:29

Zeker. Maar spelers als klaassen gudelj veltman cillessen zijn ondertussen aardig ervaren. Huntelaar zou nog kunnen komen voor de routine en dan heeft ajax toch ook wat spelers met ervaring.

20 juni 2016 om 10:03

Helemaal mee eens. Met Huntelaar erbij is je as van het team ervaren. Daarom heen genoeg talent dus lijkt me een prima mix.

20 juni 2016 om 10:31

Juist! Die spelers groeien ook, Huntelaar zou geweldig zijn. Dan van rhijn, serero, Milik nog van de hand doen en van der Hoorn verhuren als Veltman niet verkocht wordt. Ook zie ik nog graag een extra linksback, Haps lijkt mij wel wat en eventueel Jurjus als tweede doelman.

Nou ja prima toch dat ze zich zo versterken, en die verdediger moet echt een hele goeie zijn dus goed gedaan. Die spits is afwachten daar hoor ik verschillende verhalen over, in ieder geval is ajax bezig en geven ze eens wat uit en durven ze het aan. Mijn complimenten aan overmars. Brands zal binnrn kort ook wel van zich laten horen, ligt eraan wie er weggaan natuurlijk maar dan gaan we weer een mooie competitie in.

PSV moet Ajax complimenteren? Dat slaat toch werkelijk nergens op?
Er staat verderop in het stuk dat PSV nog helemaal niet in actie hoeft te komen omdat het nog geen dusdanige mutaties in de selectie heeft dat er gereageerd hoeft te worden.
Dus die titel slaat nergens op.

20 juni 2016 om 08:50

Tja ze moeten wat verzinnen. Bliijkbaar heeft die titel wel gezorgd voor een hoop clicks van Psv supporters. Best slim toch

20 juni 2016 om 10:05

Dat is ook weer waar Myryad, dat is wel een beetje hoe het werkt hier.
Maar dan nog, het is echt een onzinnige titel.
Andersom zou beter zijn geweest: "doordat er bij PSV nog geen beweging is op het transferfront heeft Ajax toe kunnen slaan".
Want zo is het en er niets aan de hand. Had ook andersom kunnen zijn. Stel dat zowel PSV als Ajax allebei een linksbuiten op het oog hebben, maar Ajax hoeft nog niet te kopen want ze zijn reeds/nog voorzien dan zou het ook raar zijn om dat op de manier van het artikel te publiceren.
Maar goed. Zoals de grote bard al zei: much ado about nothing. ;-p

Meestal heeft PSV intresse in spelers die Ajax wil halen en andersom.

Ze worden wel erg groot gebracht die Colombianen. Ben zeer benieuwd of zij aan het verwachtingspatroon kunnen voldoen.

Ik kan me nog een kwartet Denen herinneren die ook zo groot zijn gebracht. In het geval van Eriksen bleek dat terecht te zijn, die andere 3 bleken niet veel te zijn.

Voordeel van de Colombianen zal het vuur zijn wat men in de wedstrijd legt.

Hebben ze ook al interlands gespeeld?

20 juni 2016 om 10:54

Nee zijn nog geen internationals. Kan natuurlijk nog wel gebeuren als ze goed presteren bij Ajax. Het zijn in ieder geval wel beloftevolle talenten, nu moeten ze het maar waar maken. Vooral van Casierra was ik wel onder de indruk wat hij bij Deportivo Cali in korte tijd liet zien en dat voor iemand die meestal van de bank kwam.

Uit betrouwbare bron ontvangen, ze stonden inderdaad op het lijstje maar wel onder de streep van aankomende klasbakken.

Ajax is in tegenstelling tot vorige jaren prima bezig op de transfermarkt.
Eindelijk doortastendheid in plaats van treuzelen tot de bel klonk voor het
sluiten van de transfermarkt en er weer was misgegrepen of een of andere
B/C speler werd binnengehaald. Of de 2 nieuwste aanwinsten nu wel of
niet slagen is koffiedikkijken, maar hebben in potentie al veel meer dan
veel andere aankopen. Nu nog de 2 direct inzetbare kanonnen er bij en
er kan met scherp worden geschoten!;-)

20 juni 2016 om 10:32

Gudelj, Dijks, Younes, Milik werd goed gehandeld vorig jaar, frenkie de jong voor de toekomst ook goed.

Ze zullen dan wellicht op een lijstje van Brands staan, maar ik denk dat er wel meer namen op dat lijstje staan. Kan me als PSV-fan totaal niet boeien. Ik ben zelf wel fan van het Zuid-Amerikaanse temperament, maar we zullen zien wat ze bij Ajax gaan brengen. Het scoutingbeleid van Ajax vond ik altijd hopeloos, maar wellicht dat deze spelers al uit de hoed van Veldmate komen. Die heeft het bij Groningen altijd goed gedaan.

Na twee jaar zonder prijs en / of goede Europese prestaties, wilt Ajax nu wel financiële risico's nemen. 10 miljoen voor twee spelers die nog niets bijzonders gepresteerd hebben is voor Nederlandse begrippen toch een groot bedrag.
Vanuit PSV zal er denk ik geen teleurstelling zijn. De Jong en Bruma zijn er beiden nog. De laatste twee seizoen kampioen geworden. Overwinterd in de CL. Een overbruggingsjaar zou kunnen, wanneer De Jong en Bruma toch nog vertrekken. Echter zal Brands wel meer namen op zijn lijstjes hebben staan. Guardado was immers ook "tweede keuze". Daarbij is het maar de vraag hoe hoog deze Colombianen op de lijstjes stonden bij Psv.
Die complimenten vanuit Eindhoven kunnen dus nog wel even uitblijven. Eerst zien hoe deze jongens het gaan doen in de hoofdstad en hoe er in Eindhoven gehandeld gaat worden deze zomer.

Wat een onzin. Als Barca zegt dat je bij de A selectie komt ga je niet naar Ajax. Niemand.
Je kunt je hele leven dan nog worden uitgeleend als clubs zoals Ajax.

20 juni 2016 om 15:08

Wat een onzin er zijn blijkbaar ook nog verstandige spelers die aan hun carriere denken... als hem eerst wordt verteld dat hij bij de jeugd moet spelen en vervolgens op het laatste moment mag hij toch bij de a selectie tja.. sorry maar een beetje ongeloofwaardig

Ik ben erachter gekomen wat het beleid zal worden bij Ajax deze transferperiode. Deze twee Colombianen worden gehaald, Huntelaar zal komen als Milik verkocht wordt en er zal een concurrent voor Younes worden aangetrokken. Dat maakt me al een stuk minder enthousiast, 3 breedteaankopen en slechts 1 kanon voor de basis.

Wat een haat en nijd en jaloezie wees eens oprecht, en geef je mening niet zo neerbuigend over een andere club. Mag best eens gezegt worden dat ze goed bezig zijn.

Iedereen zat erachter aan ook real,paris,manschester.u,manschester c,Bayern munchen,dortmund,chelsea,arsenal,tottenham hotspurs,porto,benfica .....uhhh ben ik nog een club vergeten?

Ik heb een ander interessant lijstje gevonden van Ajax. Deze spelers staan op het lijstje bij Ajax om de nieuwe buitenspeler te worden bij Ajax, 1 van die spelers zal de concurrentie moeten aangaan met El Ghazi en Younes:


1. Bailey
2. Zekhnini
3. Sandro Ramirez
4. Sobhi
5. Lozano

Wat een slap gezever allemaal zeg. Heel bijzonder dat beide spelers bij PSV op de lijst stonden. Ben ervan overtuigd dat er nog wel meer dezelfde spelers bij de scouts van beide clubs op de lijst staan. Maar goed, ik ken beide spelers niet eens en kan me hier zeker niet zo druk om maken. Ik maak de balans wel na het sluiten van de transfermarkt op, dan hebben we ook al het e.e.a. kunnen zien en kunnen we fatsoenlijk oordelen wie goed ingekocht heeft.

"psv moet Ajax complimenteren: Colombianen stonden ook op lijstje van Brands".

Bij deze: ajax gefeliciteerd! Zo, zullen wij nu dan maar Ziyech binnenhalen? Aangezien daar onze prioriteit ligt gelet op het aanstaande vertrek van Narsingh, Maher, Schaars en de onzekerheid over de toekomst van v. Ginkel bij Psv.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren