Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fans betrokken bij redding FC Twente: ‘500.000 euro zou geweldig zijn’

Laatste update:

FC Twente kreeg vrijdag het goede nieuws te horen dat de beroepscommissie de club tóch in de Eredivisie houdt. Eerder oordeelde de licentiecommissie nog anders en kreeg men in Enschede een doorstart op het tweede niveau voorgesteld. FC Twente weet nu zeker dat het in het seizoen 2016/17 opnieuw in de Eredivisie speelt, maar de financiële sores zijn nog niet voorbij.

/

Er is een publieksactie gestart om zo veel mogelijk geld bijeen te krijgen voor FC Twente. Oud-speler Eddy Achterberg vertelt aan RTV Oost dat de club sportief gezien gered is, maar dat men nog wel zorgen heeft om de financiële positie. Verschillende grote sponsoren werken al mee aan het herstel, maar nu worden ook de supporters ingeschakeld.

De hoop is dat FC Twente voldoende geld bijeenkrijgt om door te kunnen. “We zijn nu zover gekomen dat de club niet meer kapot mag gaan. Het zou al mooi zijn als elke supporter 2,50 of 5 euro geeft. Een totaalbedrag van 500.000 euro zou geweldig zijn. Dan kunnen we ook verder op de voetbalafdeling, want we vergeten in deze tijden bijna dat het wel om voetbal draait”, aldus Achterberg.

Denk je dat FC Twente erin slaagt een half miljoen euro bijeen te krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iedere tukker minus de heracles supporters 5 euro geven en twente heeft 2.5 miljoen euro extra

18 juni 2016 om 12:11

Want twente heeft een half miljoen fans?

18 juni 2016 om 12:18

Inderdaad. Ik geef echt geen geld aan deze club. Vertrouwen is compleet weg en ik heb sowieso niks met Twente ook al ben ik er geboren en getogen. Ze verdienden het om de licentie te verliezen, maar hebben een engeltje op hun schouder gehad.

18 juni 2016 om 12:18

Jazeker. De helft misschien passief.
Maar er zijn in ieder geval zoveel tukkers ja..

18 juni 2016 om 12:27

Ik denk dat je het overschat. Aangezien je ook wel minus 50% van alle vrouwen moet doen en hele jonge kinderen. Zelfs dan nog ben ik heel mild aangezien er waarschijnlijk maar 100000 mensen geld willen geven als het er echt op aan komt.

18 juni 2016 om 12:58

Ja dream on...

18 juni 2016 om 13:42

Ik woon in de Randstad maar ben groot Twente fan, ik denk dus dat er ook geld zal komen van buiten Overijssel

18 juni 2016 om 16:15

Hoor hier toch een munstermannetje. 5 euro per fan en dan komt er ineens 2,5 miljoen uit de hoge hoed.

18 juni 2016 om 17:42

Hahhahahaha

18 juni 2016 om 13:05

Waarom zou je je supporters moeten inschakelen, terwijl je een selectie hebt vol spelere die tonnen per jaar verdienen..?

18 juni 2016 om 13:43

O zo veel gelijk. Modale mensen die geld bij elkaar harken om dat vervolgens aan 1 speler te geven als jaarsalaris.

18 juni 2016 om 13:53

Inderdaad zeg. Dat is wel opvallend. Wat doen die spelers?

18 juni 2016 om 14:00

Dat is niet opvallend, fans hebben clubliefde, voor de meeste spelers is het gewoon werk. En als die elders een beter betaalde baan kunnen vinden, zijn ze zo vertrokken.

Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd zijn.

18 juni 2016 om 21:02

Waarom zou je überhaupt een kaartje kopen, terwijl er een selectie is die tonnen per jaar verdient.

18 juni 2016 om 13:29

Lekker dan, de fans laten opdraaien voor de kosten! Laat ze maar een goede deal sluiten voor de verkoop van Ziyech. De echte fans kopen al seizoenskaarten, shirtjes en andere Fc twente artikelen. Daar maakt de club al genoeg winst op

18 juni 2016 om 13:46

Het is een supportersiniatief. Twente heeft hier niks mee te maken.

18 juni 2016 om 15:00

Nee hoor, veel fans zijn graag bereid iets extra's te geven. Samen lachen, samen huilen.

Kijk zo mag ik het zien laten we allemaal ons steentje bijdragen nu de rotte appels weg zijn om weer een gezonde club te creeren die weer meestrijd in de top 5

18 juni 2016 om 12:44

Hier gaat het dus mis, wees alsjeblieft ontzettend blij dat je erin blijft.. gelijk weer die ambitie, zorg eerst maar eens dat je er legaal in kunt blijven, zoals veel clubs dat onderin moeten doen. Met een fatsoenlijke boekhouding eerlijk spelers aankopen en vechten voor een plekje in de Eredivisie

18 juni 2016 om 13:17

Precies. Die ambitie is puur omdat die dagen natuurlijk nog steeds ook vers in het geheugen zijn.

Maar geloof me: op alle Twente fora is iedereen vooral heel erg blij en bezig met komende seizoenen overleven. Vanwege de grote potentie die Twente gewoon altijd zal hebben, kunnen we misschien over 5 jaar weer richting linkerrijtje kijken... lol

Dus ja precies wat jij zegt, hopelijk komt dat goed nu...

18 juni 2016 om 14:11

Neemt niet weg dat een portie gezonde ambitie niet verkeerd is! Het zal even duren voordat Twente er boven op is maar zoal ginob mag ook zeker wel ambitie hebben!

18 juni 2016 om 15:14

We zijn de 4e club van Nederland. De top 5 ambitie hebben we altijd. Das niet zo gek.

18 juni 2016 om 18:36

Ik heb liever dat we ergens tussen 6-15 eindigen en dat er ontzettend hard gewerkt word aan een mooie kas vol geld. Die kan dan gebruikt worden om alle problemen op te lossen. Zie de club liever gezond worden dan dat er weer goed gepresteerd wordt.

Eerst maar eens die 80 miljoen weg werken. Dat duurt nog zekers 5-10 jaar.

18 juni 2016 om 20:13

En waar was iedereen toen Twente in de Jupiler league moest?
Toen geen 1 supporter gehoord die zei:'schouders eronder, en na een jaar weer eredivisie!'.
Nee alleen maar huilie huilie, oh nee, dan gaan we failliet..
Had er toen een initiatief geweest om geld in te zamelen, om weer terug naar de eredivisie te komen, had ik er respect voor gehad..

19 juni 2016 om 01:56

En hoe moeten supporters +30miljoen bij elkaar halen?
Al denk ik wel dat als het oordeel toen definitief was er ook wel wat geregeld werd. Tenzij ze het echt beter achten er een einde aan te maken. Wat er ook gebeurde er moest een geld schieter komen die meer dan 30 miljoen er in wou steken..

Twente heeft toch echt wel een top week, lijkt mij fijn als Twente supporters alle berichten van de laatste twee dagen te lezen. En ach aan de ene kant misschien veel te licht gestraft. Maar ik denk dat geen enkele club in Nederland, inclusief Twente, het in zijn hoofd haalt om dit soort praktijken nogmaals uit te voeren, en dat is toch wel het uitgangspunt van het bestraffen van een delict.

18 juni 2016 om 12:29

' Maar ik denk dat geen enkele club in Nederland, inclusief Twente, het in zijn hoofd haalt om dit soort praktijken nogmaals uit te voeren, en dat is toch wel het uitgangspunt van het bestraffen van een delict.'

Denk je? Ik vraag me dat af. Want eigenlijk zegt de Knvb nu dat je prima kan frauderen voor wat puntenaftrek en wat boetes. Dus tenzij de regels worden veranderd zie ik niet meteen in waarom clubs het wel zouden laten als ze het echt willen. Als Twente teruggezet was was ik het met je eens geweest, maar nu... Kort gezegd zie ik het afschrikwekkende van deze straf niet zo. Valt wel mee i.v.m. het vergrijp. Maar das puur mijn bescheiden kijk op de zaak.

18 juni 2016 om 12:38

Ja dat denk ik wel. Vergeet niet dat Twenteninde laatste twee seizoenen als gestraft is met puntemaftrek en boetes. Bovendien 3 jaar lang geen europees voetbal, en niet te vergeten de imagoschade, schadeloosstelling van andere clubs.

Ik denk ook dat na evaluatie van deze zaak alle BVOs hogere straffen willen voor dit soort wantoestanden.

18 juni 2016 om 12:51

schadeloosstelling van 1 ton ? hahahaha , sorry hoor , maar ik snap niet dat de clubs zoiets accepteren . miljoenen voordeel gehad . wat er nu gebeurt is kan niet , zeker niet na de uitspraak van het kort geding .

18 juni 2016 om 13:00

De knvb zegt als je fraudeerd word je gedegradeerd!! Het is de beroepscommisie die twente in de eredivisie houd niet de knvb...

18 juni 2016 om 13:42

De Knvb zegt helemaal niet dat je mag frauderen, dat verzin je ter plekke hier. Er is nog steeds de mogelijkheid om een licentie in te trekken zoals aanvankelijk bij FCT is gebeurd. Daarnaast heeft Twente al genoeg straffen gehad in de vorm van puntenaftrek en FCT mag de eerste drie keer dat ze zich voor Europees voetbal plaatsen niet meedoen.

18 juni 2016 om 14:05

Klopt, was de beroepscommissie, ff vergeten. Laat ik het dan zo stellen: als je als club fraude pleegt in de mate die Twente heeft gedaan kan je op dit moment in Nederland gewoon wegkomen met een paar keer puntenaftrek en wat boetes. En dat vind ik gewoon wat aan de lichte kant.

Want ga je kijken naar de straffen: paar keer puntenaftrek wat Twente eigenlijk amper iets heeft gedaan (het is niet dat ze er Europees Voetbal door misgelopen zijn of gedegradeerd zijn), een uitsluiting van Europees Voetbal voor 3 jaar(kans dat ze dat halen was toch niet zo groot, of het moet zo zijn dat ze zich de eerste 3 keer dat ze zich echt zouden kwalificeren niet mee mogen doen, maar dat is voor mij niet helemaal duidelijk) en wat boetes. In andere competities wordt je voor fraude gewoon teruggezet. Nu zal de Knvb wel met veranderingen komen maar dat is m.i. mooi te laat. Weer een stukje geblunder uit Zeist. Die regels hadden allang veranderd moeten zijn.

Buiten dat gun ik de Twente-supporters echt hun wedstrijden en hoop dat ze er weer bovenop komen, vind alleen dat de straf niet in verhouding staat met het vergrijp.

18 juni 2016 om 14:53

Komt Twente daar mee weg dan, er loopt nog een onderzoek van de Fiod. Het zijn toch de regels en die regels zijn samen met de Knvb en clubs opgesteld. De regels zijn per 1 juli veranderd, dus het zal voor clubs moeilijker worden om dezelfde fratsen uit te halen als Twente dat gedaan heeft. Laat ze giro nummer maar geven, boek gelijk wel iets meer dan 5 euro over. Als het mijn club daarmee helpt.

18 juni 2016 om 13:19

Ben het met je eens nick_afca. Twente heeft als club zo'n enorme afbraak gekend op eigenlijk alle vlakken.... dit wens je geen enkele andere club toe... laat staan dat een club hier bewust aan begint.

Hoop dat de Knvb nu probeert om transparantie bij elke club te vergroten zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen... brr

18 juni 2016 om 18:19

Ik blijf me verbazen over het domme geroeptoeter van vele fans van andere clubs dat Twente hiermee niet gestraft is en dat andere clubs nu in feite worden uitgenodigd om wanbeleid te plegen. Wat een onzin. Twente supporters hebben zo veel ellende te verduren gehad de afgelopen 2 jaar. Ga eens na: 3 jaar geen Europees, daardoor volstrekt onaantrekkelijk voor goede spelers, ondercuratelestelling van de KNVB, een totale bestuurlijke herstructurering, tonnen aan boetes, 9 punten in mindering, daardoor miljoenen aan gemiste tv gelden, tonnen aan juridische kosten, alle goodwil is weg en laat but not least: een schuld van 80 mio. Is dat niet voldoende straf naar aanleiding van het gevoerde beleid? Miet daar een gedwongen degradatie bovenop? Ik begrijp best dat mensen wrok koesteren tegen Twente maar die mensen moeten zich goed realiseren dat Twente al keihard gestraft is en met het schaamrood op de kaken verder zal moeten. De rotte appels zijn verdwenen en de loyale Twentenaren staan nu op.

Nou, afgunst reacties in 3, 2, 1 ...

18 juni 2016 om 12:44

Hahahahaha inderdaad zeg...meest belachelijke reacties komen naar voren....blijkt t toch heel diep te zitten bij velen

18 juni 2016 om 12:57

Inderdaad heel raar. Twente heeft maar jaren de boel zitten besodemieteren, en komt er met een klein tikje op de vingers ermee weg. Echt raar dat veel mensen dit niet kunnen waarderen. Ik sta er echt van te kijken.

18 juni 2016 om 12:58

Terecht! Twente heeft het Nederlandse voetbal naar het laagste punt in de geschiedenis geholpen. De KNVB heeft zichzelf te kijk gezet, en het blijkt maar weer dat Nederlandse straffen niks voor stellen.

18 juni 2016 om 13:03

Marnix88, wat overdreven zeg.

Het Nederlands elftal van Danny Blind heeft Nederland naar het laagste punt in de geschiedenis geholpen door zich niet te plaatsen voor een EK waar landen als Wales, Albanië aan mee doen, niet Fc Twente.

18 juni 2016 om 13:14

Het ene is een sportief dieptepunt. Het andere.....

De geloofwaardigheid is behoorlijk aangetast. Nu denk ik dat ze in vele landen daar werkelijk niets om geven...maar ja, die landen stemden dan ook op Blatter. Het morele besef tussen goed en fout is daar sowieso ver te zoeken.

18 juni 2016 om 14:55

Ik vind deze kwestie met Twente toch wel een stuk schadaliger dan het ek missen. Dat laatste is sportief jammer. Dat eerste punt tast de geloofwaardigheid van ons hele voetbal aan

En van die 500.000 gaat 3/5e naar het salaris van Van den Berg?

Ik vind het echt niet kunnen, nu begint het erop te lijken dat Twente juist beloond wordt voor het jarenlange belazeren van de boel. In plaats van dat ze bestraft worden.

18 juni 2016 om 12:28

Wat vind je niet kunnen? Dat Twente supporters hun club ook financieel steunen? Of mag dat ook niet meer?

18 juni 2016 om 12:36

Deze belachelijke straf(wat geen straf te noemen is) van twente vind ik niet kunnen.

18 juni 2016 om 12:38

Haha is toch triest man, laat die hoge mannen die daar zitten lekker wat salaris inleveren als ze zo graag willen dat Twente blijft bestaan. Bovendien moeten ze met de verkoop van Ziyech al een eind komen, gewoon hard onderhandelen en het onderste uit de kan halen, dan hoef je niet te schooien bij je supporters

18 juni 2016 om 12:42

Protukker, heb je nou echt niet door dat jullie zwaar gematst zijn. Er zijn nog steeds twentaren hier op voetbalzone die dat niet in zien, en bij elke negatieve kreet in de verdediging moeten.

18 juni 2016 om 12:44

Deze belachelijke straf? Volgens mij moet jij even reageren in een andere topic.
Dit artikel gaat over een supportersactie om geld bij elkaar te halen voor het noodlijdende Twente.

18 juni 2016 om 12:45

@robinho93

Zie mijn reactie #36

Edit: het staat al onder jouw reactie.

Die spelers en staf die veel teveel verdienen kunnen dat toch wel ophoesten!!

Ik neem aan dat ze dat geld gebruiken om andere clubs te compenseren?

18 juni 2016 om 12:27

Die zijn gecompenseerd en de clubs gingen allen daarmee akkoord. Daarmee is het klaar, of je het nu fair vindt of niet.

18 juni 2016 om 12:40

Volgens mij is er nog niets door Twente uitbetaald hoor. Voor die compensatie heb je heel wat supporterbijdrages nodig.

18 juni 2016 om 12:45

Geen idee of het al is overgemaakt. Het is wel overeengekomen en zal daarom ook begroot worden.

18 juni 2016 om 13:18

Begroot worden, inderdaad. Net zoals alle gemaakte afspraken begroot worden.

Echter de afspraken bestaan alleen op papier, sommige afspraken zijn nog geeneens gemaakt, zoals de verkoop van Zyech. Alles moet nu eerst worden uitgevoerd.

Pas dan zal blijken of Twente in september haar zaakjes op orde heeft of dat Twente wederom een cat. 1 waarschuwing krijgt.

18 juni 2016 om 13:25

Het gaat hier om het akkoord met andere clubs die is overeengekomen. Uiteraard is die categorisering nog uitermate spannend. Simpel gezegd: wordt dit niet volgens plan overgemaakt, dan sowieso geen categorie 2. Opnieuw categorie 1 is alsnog einde verhaal.
Zoals gezegd weet ik dus niet of het al is overgemaakt. Jullie?

18 juni 2016 om 13:48

Er is nog heemaal niets gebeurt, de gemeente heeft aangegeven te wachten of Twente wel eredivisie voetbal speelt. Nu pas kan Twente beginnen met het uitvoeren van de gemaakte afspraken en op zoek naar een financiele instelling die hun geld wil lenen op basis van een bankgarantie van de gemeente.

Pas als Twente de lening binnen heeft, kan ze het credieuren akkoord uitvoeren. Daarna moet Twente het stadion onderbrengen in een stichting en daarmee een huurcontract sluiten. pas dan kan de hypotheek van de balans.

Ook moeten o.a.zyiech nog verkocht worden voor een substantieel bedrag.

Als dat allemaal achter de rug is, kan men beginnen met het maken van de begroting die men in september in moet dienen.

18 juni 2016 om 13:51

Tja.. wat verwacht je in 1 dag tijd?

18 juni 2016 om 14:02

Ik begrijp dat het nu allemaal tijd nodig heeft maar een ding is wel duidelijk, pas als alle kruitdampen zijn opgetrokken, zullen we zien hoe Twente ervoor staat.

Linksom of rechtsom, Twente blijft zitten met een behoorlijke schuld, verliest het eigen stadion en houdt een selectie over waarmee men in het rechterrijtje zal moeten gaan strijden, Het zal jaren duren voor dat Twente er bovenop komt, er vanuit gaande dat men voor eind 2016 uit cat 1 komt.

18 juni 2016 om 14:23

Dat is helemaal waar natuurlijk. Voor nu ben ik erg blij na het nieuws gisteren, maar zoals je zegt: er is een hele lange weg te gaan om continuïteit te waarborgen en categorie 2 is noodzaak. Als wij daar als supporter een steentje aan bij kunnen dragen, dan doe ik dat graag.

18 juni 2016 om 12:52

Andere clubs compenseren, wie dat belachelijke idee ooit heeft bedacht. Clubs als Feyenoord en Groningen hielden toentertijd ook snel de hand op toen Twente 5miljoen overmaakte voor Tadic en Fer. Ze zijn er alleen maar beter geworden van het buitensporige uitgave beleid.

18 juni 2016 om 13:12

Net of ze die spelers niet aan een ander team konden verkopen. Ik erger mij dood aan een blinde spot bij veel Twentenaren. Is het zo moeilijk om het je voor te stellen dat bijvoorbeeld volgend jaar er in Doetichem wat minder geld binnenkomt? Klaar qua prestaties was het misschien terecht, maar het waren wel prestaties die op eerlijke manier verkregen zijn.

18 juni 2016 om 13:16

Dat zullen we nooit meer weten of ze die spelers bij andere clubs voor dat bedrag kwijt konden.

Het is niet moeilijk om voor te stellen dat andere clubs minder geld krijgen. Maar Twente is in tijden van malaise 6e, 6e, 3e, 10e en 13e geworden. Gemiddeld dus misschien nog wel slechter dan het ''vroegere Fc Twente''. Hoezo nadelig voor andere clubs? Het moet ook niet overdreven worden.

Waar ik me aan erger is al die praat papegaaien die eindeloos door blijven zeuren, terwijl niemand die nu nog bij de club zit er iets aan heeft kunnen doen.

18 juni 2016 om 13:22

Vrij eenvoudig aan te tonen. Twente had geen geld voor Zyiech, konden zel helemaal niet betalen want ze maakte elk jaar 7 tot 8 miljoen verlies. Dat geld was en is er ook helemaal niet.

Twente moet nu de deal met de gemeente uitvoeren om zo tientallen miljoenen te kunnen Lenen om daarmee de gaten uit het verleden te dichten.

Met een speler als Zyech heeft Twente beter kunnen presteren als zonder Zyech. Dus door het maken van valse begrotingen en jaarcijfers, heeft Twente beter kunnen presteren en daarmee dus t.o.v. de betreffende clubs extra TV gelden ontvangen.

Het gaat er niet om of er iemand van het huidige bestuur er iets aan kon doen, het verkregen voordeel werkt tien jaar lang mee in de verdeling van de tv gelden.

18 juni 2016 om 13:48

Wat heeft de Graafschap hier mee te maken? Die zijn dankzij hun eigen zwakke prestaties gedegradeerd, dat staat volledig los van Fct.

18 juni 2016 om 14:02

Speedyafc

Vele vergeten nog een bijkomend voordeel van Twente door jarenlang de boel te sodemieteren... niet alleen teveel tv geld door hogere plaatsing. Misschien hadden ze dan niet eens EL gehaald daarna! Wat ook tonnen is die dan eigenlijk de club die net buiten de EL viel had moeten hebben. Maar dit argument zie ik weinig gebruikt worden, vooral Twente supporters willen maar niet inzien dat ze ene engeltje op de schouder hebben gehad en stelen de kop in het zand. Zijn volgens hun genoeg gestraft....

Pfff boete van 45.000 om daarna 8?! Miljoen ermee te verdienen

Ja dat is echt een straf zeg. Belachelijk hoeveel struisvogels hier op vz zijn

18 juni 2016 om 14:20

Zo moeilijk is dat niet om het uit te leggen. Wanneer je illegale middelen gebruikt in andere sporten dan krijg je een flinke straf en wordt je uit de competitie gezet. Wanneer deze lijn in het voetbal (wat kennelijk anders is dan andere sporten) schuift men in de competitie. Twente mag blijven ondanks het gebruik van illegale middelen en de Graafschap is daarvan de dupe qua inkomsten. Ik mag aannemen dat je weet dat er een verschil is qua geld tussen ere en eerste divisie. Ik zat er niet op te wachten dat Twente kapot ging, maar het valt moeilijk te ontkennen dat de Graafschap door de rare straf van de Knvb een bom duiten misloopt.

18 juni 2016 om 15:05

Tuurlijk niet, dat past toch niet bij een frauderede club. Gewoon lekker zelf houden en gebruiken om schimmige deals te sluiten of spelers om te kopen. Wat een onlogische aannames. Enige vorm van compensatie doen we niet aan.

Wat is nu de straf voor Twente? Een geldboete die door anderen wordt betaald? Wat een lachwekkend zooitje bij de Knvb.

18 juni 2016 om 13:09

De straf is 181000 euro geld boete, en eerder heeft men al 3x 3 punten aftrek gehad plus 3 jaar uitsluiting van Europees voetbal. Maar dat is al in meerdere artikelen aangegeven. En ja de sponsoren en supporters helpen mee aan het betalen van de boete. Ik zie dit als een geweldig gebaar en bevestigt maar weer hoe groot de club is, en ik denk dat velen dat onderschat hebben.

18 juni 2016 om 13:16

De verhouding tussen de wandaden van Twente en de strafmaat loopt volledig mank. De straffen voor Twente waren peanuts.

18 juni 2016 om 13:25

@gunnerfct

Drie jaar geen Europees voetbal is alleen een straf als Twente zich de komende jaren kwalificeert voor Europees voetbal. De kans daarop is vrij klein, zo niet nihil.

Als Tente als straf gekregen had dat men de eerste drie keer dat men zich plaatste geen Europees voetbal mocht spelen, ja dan was het een behoorlijke straf. Nu stelt het werkelijk niets voor.

18 juni 2016 om 15:19

Speedyafc.
Er is in TC Tubantia aan aardig lijstje opgesteld voor de schade die Twente heeft gelden (incl. boetes en puntaftrek). Dit liep in de miljoenen (iets van 7 meen ik me te herinneren). Verder is het belangrijkste van EC voetbal misschien wel dat spelers Twente eerder overslaan vanwege gebrek aan sportief perspectief. Dit is wel vervelend.

18 juni 2016 om 13:38

De straf voor Twente is 3 jaar geen Europees voetbal (weet niet of afgelopen jaar daarvan het eerste was) een boete van 45k betaalt door de supportersvereniging, 4 boetes van 45k waarvan de helft betaalt door een sponsor en een (voor mij) onbekende boete van de Uefa.

Het is absoluut een grote schande wat de Knvb nu heeft gedaan!

Een tweetal maanden geleden voorspelde ik al dat we een eredivisie gaan krijgen met 19 clubs, dat zou in ieder geval netjes zijn tegenover Graafschap.

FC Twente zou in andere landen de licentie totaal kwijt geweest zijn en van onderaf weer moeten beginnen. Ik kon leven met de nieuwe licentie voor de 1e divisie, maar wat de Bobo's van de Knvb nu uit de hoge hoed hebben "getoverd" geeft eens te meer aan dat men incapabel is.

Kom andere clubs die ook schade hebben geleden door Twente steun Graafschap!!!

18 juni 2016 om 12:30

Wat is het rekeningnummer? Laten we de club gaan steunen die het sportief gewoon heeft af laten weten en terecht degradeert.

18 juni 2016 om 12:33

Volgens mij weet jij echt niks. Ten eerste is De Graafschap sportief gezien gewoon gedegradeerd en heeft dus geen recht van spreken. Ten 2de, Nederland is als ik het goed heb het enige land met een Licentiecommissie. In andere landen zoals Spanje lopen clubs rond met 500 miljoen schulden en gebeurt er niks. Clubs zoals Barcelona hebben gewoon fraude gepleegt in transfers en zijn niet gepakt. Dus dat gelul over dat ze in andere landen wel de licentie kwijt zouden raken is bullshit.

18 juni 2016 om 12:57

Jij weet niks Gabie. Clubs als Barca kunnen hun schulden gewoon aflossen en vandaar dat de FFP zich niet druk maakt om hun. Als ze fraude plegen worden ze gestraft en ze kregen dus ook terecht een trasferban. Bij Twente worden nu andermaal schulden kwijtgescholden en men kan zo over een tijdje weer eens bij de gemeente aankloppen voor een nieuwe lening (want dat gaat echt wel gebeuren). Twente werd in 2004 al eens van de ondergang gered en nu weer, maar dat zou je niet zeggen als je zo de reacties van Twente fans leest. En maar blijven wijzen met vingers.

18 juni 2016 om 13:19

scrumpti0uz, je loopt al op de zaken vooruit. Hoezo lening bij de gemeente?

En mocht het al zo zijn dan kom ik terecht bij jouw eigen verhaal. Als ze hun schulden gewoon kunnen aflossen wat is dan het probleem? De gemeente zal er dan ook nog beter van worden (rente).

18 juni 2016 om 13:22

Mooie glazen bol *proest*. We zullen het zien ;-)

18 juni 2016 om 13:35

7ereniela net zoals de gemeente er nu beter van is geworden haha?

Ze hebben in 2004 als eens geld verloren zien gaan door een faillissement van "stichting" Twente en zien nu vele miljoenen in rook opgaan en moeten daar bovenop ook nog eens garant staan voor een behoorlijke bedrag.

Twente kan geen leningen doen bij banken en wat ze probeerden met Doyen werd een fiasco (wat afgekochg zou zijn, maar later bleek dat het nog niet het geval was want ze doken opeens op als schuldeiser in latere berichten).

Dus komen ze vanzelf weer bij de geneente terecht. Ik vind dat echt niet vergezocht aangezien Twente meerdere leningen tegelijk had lopen bij de gemeente.

18 juni 2016 om 15:15

Ze krijgen nu juist 17 miljoen euro terug door een garantiestelling van 32 miljoen af te geven, waarmee Twente geld lenen. Dus hou aub op dat de gemeente geld verliest. Dat was juist gebeurd bij faillisement

18 juni 2016 om 16:18

Ze "krijgen" (moet ook nog maar blijken Twente kennende) 17 miljoen terug door voor 32 miljoen garant te staan? "Waarmee Twente geld lenen". Wat klopt hier niet? Volgens mij heb je niet door dat gemeente Enschede JUIST heel veel geld gaat verliezen nu doordat de garantstelling doorgaat want ik voorspel niet veel goeds qua "toekomstperspectieven" bij Twente.

18 juni 2016 om 17:24

@scrumpti0uz: Wat klopt hier niet? Jij stelt als feit dat de gemeente veel geld gaat verliezen met als onderbouwing dat jij voorspelt dat Twente geen goede toekomstperspectieven heeft.

In mijn ogen kun je een feit niet onderbouwen met een voorspelling...

Maar jij zult het vast wel beter weten.

Voor wat betreft de inzamelingsactie onder de fans: goed plan! Ik doe mee!

18 juni 2016 om 19:04

Ze staan voor 32 miljoen garant. Van die 32 miljoen moet Twente de 17 miljoen openstaande schuld bij de gemeente direct af betalen. Daarbij moeten ze 5 miljoen aan transfers in kas houden om schulden af te betalen.

Dat zijn de eerste eisen waar direct aan voldaan moet worden. Het is mogelijk dat ze nu meer geld verliezen, echter waren ze anders het geld sowieso kwijt. + ze hadden een leeg stadion + ze hebben vele werkeloze mensen er bij + zijn ze een uithang bord kwijt. (al is het geen best uithang bord op het moment.)

Hopelijk gebruiken ze dit direct voor de boete, is dat ook al opgelost! De rest van het geld naar een nieuwe aankoop.

Dat geld moet onmiddellijk door naar de gedupeerde clubs,
dus Niet naar de Fraude Club Twente! Dan stel je een daad,
in plaats van net te doen alsof er niets is gebeurd....

18 juni 2016 om 12:43

Andere clubs hebben al geld gekregen, het bedrag waar ze allemaal mee akkoord zijn gegaan.

18 juni 2016 om 12:56

Ze hebben nog Niks gekregen. Lul niet slap als je het niet weet...

18 juni 2016 om 15:16

Het is toegezegd aan andere clubs, noemen ze ook wel een akkoord. Zo beter? Feit is dat de andere clubs hebben ingestemd met deze uitbetaling.

Dan heeft dat zielige gedoe van Twente dus toch zijn vruchten afgeworpen, dat had ik niet verwacht. Ik blijf erbij dat ik het lachwekkend vind dat Twente in de slachtoffer rol wordt neergezet, terwijl ze juist daders zijn van het structureel vals spelen, bedriegen, niet aan de regels houden en het kopen van een titel. Bovendien hebben ze jarenlang teveel tv gelden gekregen en een onterecht concurrentievoordeel. Ik vind het jammer en onterecht dat ze erin blijven.

18 juni 2016 om 12:54

Kopen van een titel? De enige dure speler in de selectie was Ruiz.

18 juni 2016 om 13:11

Heerlijk al die afgunst.. Kopen van de titel.. euhm dacht t niet. Maar ik ga t jou niet uitleggen, dat is als praten tegen een domme betonnen muur.

18 juni 2016 om 13:12

Twente is maar 1x kampioen geworden, in 2010. Die gewoon eerlijk behaald is. Welk "ander" kampioenschap bedoel jij dan?

18 juni 2016 om 13:29

Ik dacht dat jullie allemaal niets meer met Munsterman te maken wilde hebben? Maar jullie paraderen nog wel op zijn titel? Ironisch

18 juni 2016 om 14:32

De titel is fair behaald, dan mogen wij als supporters toch trots zijn op dat kampioenschap? Wat er daarna gebeurt is is in en in triest en daar sta ik uiteraard ook niet achter.

18 juni 2016 om 15:23

Zelden iemand zo zien schreeuwen zonder kennis van zaken.

Het klinkt allemaal wel leuk, maar Twente komt straks toch weer gewoon in categorie 1 terecht waarna ze de licentie alsnog kwijt zijn? Of komen ze straks ineens wel puur toevallig in categorie 2, na 9 keer.

18 juni 2016 om 12:44

Dat gaat ze wel lukken met hulp van anderen. Een extra beloning voor het bedriegen.

Ik zie de fans, die overal zo hoog van de toren staan te blazen dat Twente oneerlijk wordt behandeld, geen geld geven. Calimero gedrag maar als ze financiele steun kunnen gebruiken dan zie ik ze niet thuis geven. Ik wens ze iig succes

18 juni 2016 om 15:18

Prima dat jij het zo ziet. We zullen zien wat het straks van bedrag is geworden dat de zielige calimero fans bij elkaar hebben gebracht

Waar kan je doneren?

18 juni 2016 om 12:57

Je kan doneren bij andere clubs, clubs die slachtoffer zijn geworden van jarenlang liegen en bedriegen van FC Fraude.

18 juni 2016 om 13:18

Type maar in op Google: Fortuna supporterscollectief en je komt er wel.

18 juni 2016 om 13:26

Als je zo graag je geld kwijt wil kun je het ook aan mij geven in plaats van een bodemloze put.

18 juni 2016 om 15:19

Gezien het niveau van je reacties betekent geld aan jou geven exact hetzelfde 😂

Haha wat een domme actie weer. Laat eerst de spelers en andere graaiers maar 25% inleveren. Moet blij zijn dat ze nog in de eredivisie mogen blijven en kunnen profiteren van o.a. hogere tvgelden dan de jupilerleague. Raar wereldje het voetbalwereld

Word steeds gekker hier misdaad word rijkelijk beloond je kan beter stelen en je laten straffen want je komt er rijker uit voordat je ging stelen.

Wat hebben wij toch een slechte voetbal bond nou moet ik elke week kijken naar twente met steeds dezelfde vraag die hadden hier niet mogen spelen.

Ik vergelijk het met een speler die rood had moeten hebben en in de laatste minuut een wedstrijd beslist
Nou dat word een leuk seizoen nu alweer verpest door een dwaling van de knvb.

Ga me steeds meer afvragen wat er op die geheime ontmoeting afgelopen maandag besproken is. Krijg steeds meer het gevoel dat er iets niet in de haak is.
Zit er misschien toch een beetje invloed van kessler ? ik weet het echt niet.

Maar dat er iets niet goed zit is wel zeker anders kan ik de beslissing niet begrijpen dat een club die jaren lang de boel bedondert heeft toch mag starten in de eredivisie terwijl de lc en de rechter dat verboden hebben erg vreemd.

Weet iemand toevallig wie er in de beroepscommissie zitten ?

18 juni 2016 om 13:13

Kessler, Joop Munsterman en Batman

18 juni 2016 om 13:24

Hahaha. De reacties van mensen als fcutreg worden echt belachelijk met zelfs complot-theoriën om toch maar nog wat nieuws slechts te kunnen zeggen wat niet al 1000 keren herhaald is door anderen hier op VZ.

18 juni 2016 om 13:32

Je hoeft niet naar FC Twente te kijken..

Twente is net als een crimineel die beloond wordt voor zijn misdaden. Zo hoort het niet te zijn.

18 juni 2016 om 13:15

Had je niet alle haat reacties in 1 reactie kunnen plaatsen? Ipv om de 2 minuten een reactie te plaatsen met dezelfde boodschap. Of krijg je thuis niet zoveel aandacht?

18 juni 2016 om 13:15

Na zes berichten van je weten we t nu wel... Twente is stout geweest bla bla

18 juni 2016 om 13:28

Na alle berichten van de Twentefans weten we het ook wel weer. Twente is zo'n fantastische club en heeft helemaal niets fout gedaan bla bla bla.

18 juni 2016 om 14:34

Ik kan me geen bericht indenken waarin een Twente fan zegt dat men niks fout heeft gedaan, maargoed dat zal wel kwestie zijn van het graag willen lezen dat het er staat.

18 juni 2016 om 13:25

Forzaholanda je bent nog net niet je zelfde post aan het copy-pasten. Haha :-) Heerlijk dat alle troleltjes het niet meer weten nu. Lekker papegaaien.

Jongens en meisjes,

Laten we gewoon blij zijn voor de supporters! dat Fc Twente blijft bestaan en voor het Nederlandse voetbal.
Wij zijn door een hel gegaan hoor Wij zijn ook niet trots op het oude bestuur
En ik snap dat sommigen de uitslag belachelijk vinden. Ik had het ook niet verwacht dit. Maar laten we eerlijk zijn een Failliet Twente word ook niemand blij van! tenminste ik hoop dat geen enkele club failliet gaat of uberhaupt in onze situatie terrecht komt!

Een streep door alles en gewoon weer gezond worden op een eerlijke manier en laten we hopen dat dit nooit meer in het Nederlandse voetbal voorkomt! (al hoewel ik nog maar moet zien of andere clubs niet wat sjoemelen met cijfers met transfers?)

18 juni 2016 om 13:29

Pas in januari 2017 weten we of Twente blijft voortbestaan of niet. Vooralsnog moeten er nog heel veel hobbels genomen worden waarvan we de uitkomst nog lang niet weten.

Sjoemelen met cijfers is niet zo'n groot probleem zolang je maar binnen de kaders blijft en als je het geld maar hebt. Twente had het geld niet en komt tientallen miljoenen te kort die men binnenkort hoopt te kunnen lenen met een bankgarantie van de gemeente.

18 juni 2016 om 13:34

Correctie:
met een garantstelling van 32 miljoen van de gemeente en een crediteurenakkoord over een onbekend bedrag met Joop, Aldo en vrienden.

18 juni 2016 om 13:39

Ik begrijp je correctie niet, men hoopt tientallen miljoenen te kunnen lenen met een bankgarantie van de gemeente. Van dat geld moeten o.a. de crediteuren van het crediteuren akkoord terugbetaald worden.

18 juni 2016 om 13:43

Nee het crediteurenakkoord gaat er over dat Twente een akkoord probeert te sluiten met schuldeisers die beloofd hebben een deel van de schuld te laten vervallen/minder rente te vragen/over langere termijn afbetaalt te krijgen. Dat was ook een van de redenen voor paniek; dat crediteurenakkoord valt of staat met het behouden van Eredivisievoetbal. Als Twente was gedegradeerd was er geen akkoord en daarom stonden de dag na de uitspraak van de rechter ook Doyen en andere derden op de stoep met de hand omhoog.

18 juni 2016 om 13:50

Crediteurenakkkoord was er dan wel, maar de garantstelling van de gemeente en bedrijfsleven niet wegens een verhoogd risicoprofiel. Beiden maakten separaat deel uit van het Pva.

18 juni 2016 om 13:56

Ik heb het even opgezocht en je hebt inderdaad gelijk. Het crediteurenakkoord was een voorwaarde van de licentiecommissie voor behoud van de licentie, stond verder los van andere zaken.

18 juni 2016 om 15:47

Volgens mij hoeven we niet eens tot januari 2017 te wachten. In september is het volgende meetmoment van de licentiecommissie. Zit Twente dan nog in categorie 1, dan is het over.

Ik ga er dan ook vanuit dat alle medewerkers, ook die in de directie voor een modaal salaris gaan werken. Twente gaat hen toch zo aan het hart? Laat dit dan zelf ook maar eens zien.

Haha. De fans worden weer voor het karretje gespannen. Die lappen toch ook al een mooi bedrag voor de seizoenkaart? Laat maar eens wat vermogende Tukkers opstaan. Die hebben in hun eentje een bak meer geld dan de meeste modaal verdienende Tukkers bij mekaar.

18 juni 2016 om 15:23

Anders verdiep je even in de feiten. Waar denk je dat 12 miljoen garantstelling vandaan komt? Juist, bij vermogende bedrijven die FC Twente een warm hart toedragen

wij als supporters kunnen niks doen aan de gang van zaken. We zijn goed weggekomen en de verantwoordelijke daarvan is de licentiecommissie die het gewoon vaag op papier hadden staan. verder is van oostveen ook totaal buiten zijn boekje gegaan. de reglementen moeten worden aangepast, het verschil tussen die kleine boete en intrekken licentie is veel te groot. het financiële plaatje moet nu rond en de selectie en dat word lastig zat doordat we op achterstand zijn gezet en dat is mede een straf. niet zo kortzichtig zijn allemaal, twente heeft meerdere boetes punten in mindering europees voetbal 3 jaar niet en een tegemoetkoming aan de andere clubs en dan deze achterstand.

18 juni 2016 om 13:41

Ik zie steeds de naam van van Oostveen voorbij zien komen, maar leg jij eens aan mij uit wat hij dan precies fout heeft gedaan? Waarom is wat zijn schuld in deze kwestie?

18 juni 2016 om 14:04

hij heeft zijn mond voorbij gepraat door in de media toendertijd al te gaan janken hoe het zou aflopen, het beinvloeden van de licentiecommissie. net voor de rechtbank heeft van oostveen met de eredivisie achter zich een oplossing bedacht voor de tv gelden, maar de licentiecommissie was toch onafhankelijk? Waar bemoeit hij zich dan mee? hij had zijn muil moeten houden en moeten wachten. de graafschap in onzekerheid door een scenario te gaan schetsen terwijl dat ook nooit had mogen gebeuren, van oostveen verantwoordelijk

18 juni 2016 om 14:14

Hij heeft in de media scenario's geschetst over hoe dingen zouden aflopen, of je hem dat kwalijk kan nemen is de vraag, maar goed dat heeft hij dus fout gedaan. Het beïnvloeden van de licentiecommissie betwijfel ik als ik het rapport van de licentiecommissie lees met de daar aangehaalde punten. Waarom je hem de schuld geeft van het zoeken van een oplossing over de tv gelden is mij een raadsel aangezien dat, lijkt mij, een deel van zijn taak zal zijn? Meedenken over oplossingen lijkt me iets voor een algemeen directeur betaald voetbal. Voor het verhaal van de Graafschap is hij inderdaad verantwoordelijk, maar dat is iets heel anders dan dat hij het zelf heeft gedaan zoals de andere zaken die je benoemd. Ik vind het te makkelijk om naar de Knvb en van Oostveen te wijzen moet ik zeggen.

Sommige mensen kopen vuurwerk (knal en weg), andere kopen een staatslot (winkans nogal klein). Twentenaren geven geld aan Twente. Wie zijn wij om wat te vinden waar mensen hun geld aan uitgeven. Allemaal bodemloze putten.

Als ik Twente was had ik trouwens bij Unibet alle mogelijke middelen ingezet op 'twente blijft in de eredivisie'. Bij degradatie gingen ze (volgens eigen zeggen) toch al failliet. Bij winst (waar het nu op lijkt) ben je meteen klaar

18 juni 2016 om 13:54

Clubliefde... het is niet iedereen gegeven

18 juni 2016 om 20:09

hehe, als ze dat deden was het meteen voorbij.
Spelers en clubs mogen toch niet gokken

19 juni 2016 om 12:34

Is dat zo? Je gokt toch niet op het verloop van een wedstrijd?

Ohjaaa en nog iets!

Ik hoop dat Munsterman en Aldo van de Laan gestraft worden.
Want hun zijn verantwoordelijk voor deze puinzooi!

En ja Twente is een bedrijf en dat was van hun en daardoor moet in veel ogen Twente gestraft worden wat overigens terecht is. Maar het moet niet zo ver gaan dat we failliet moeten.

Maar ik hoor niemand over dat Munsterman en Aldo van de Laan gestraft moeten worden want hun zijn de veroorzakers

beetje jammer van knvb dat ze niet op een lijn zitten en deze oplichtings bende belonen voor gesjoemel en oplichting en belasting ontduiking dit is een vrij brief voor alle clubs om zo ook tewerk tegaan want de knvb zet de licentie commissie gewoon voor lul en beloond de misdadegers . ik zeg kop op clubs belaarzel de boel en je wordt beloond

18 juni 2016 om 15:20

Pagegaai

18 juni 2016 om 20:23

Ja klopt, Knvb kon beter aantal miljoen geven aan Twente in plaats van een de mogelijke geld boete. Als nou elke club dit doet en het heeft meer negatieve effecten dan positief, dus ga vooral je gang clubs. Mocht het al niet gebeuren.

Indien de supporters dit willen en doen dan is dat een prachtig gebaar , om hun club bij te staan .
Met de juiste mensen aan het bewind en echte supporters kan Twente een stabiele middenmoter worden .

Beter Twente in de eredivisie op deze wijze , dan dat achterbakse gedoe van De Graafschap om in de eredivisie te blijven , gedegradeerd is gedegradeerd , ik hoop dat die Kloot Boeren nooit meer promoveren .

Ze durven wel te vragen zeg. Eerst keihard falen door de zaken niet op orde te hebben, vervolgens huilen bij de Knvb en rechter om erin te mogen blijven en dan ook nog schaamteloos smeken bij de supporters voor een paar losse euro's. Begin eens met het verkopen van een Ziyech oid (ik zeg niet dat ze hem weg moeten geven, maar 10 miljoen is een realistisch bedrag waar ze wat mee kunnen).

18 juni 2016 om 20:20

Of je leest even en ziet dat dit van de supporters zelf komt.

Van mij geen rooie cent. Laat ze maar geld halen bij de KNVB die er een zootje van heeft gemaakt. Echt een lachertje dit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren