Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kritiek op KNVB: 'Voetballand Nederland is een soort bananenrepubliek'

Laatste update:

Lange tijd leek het erop dat FC Twente zou degraderen, maar de ploeg uit Enschede mag toch in de Eredivisie blijven. Youri Mulder is niet helemaal verrast door dat nieuws: de analist hield hier al rekening mee, omdat de reden waarom de licentie werd ingetrokken naar zijn mening niet helemaal juist was. De beroepscommissie kwam vrijdagmiddag tot dezelfde conclusie.

Twente mag dus in de Eredivisie blijven en dat is volgens Mulder goed nieuws. Hij heeft wel te doen met De Graafschap, dat nu alsnog degradeert. “Dit is een enorme soap en dat mag de KNVB zichzelf aanrekenen”, zei Mulder bij de NOS. “Voetballand Nederland is een soort bananenrepubliek. Maar De Graafschap mag niet zeuren, zij waren al sportief gedegradeerd."

Interim-directeur Onno Jacobs van FC Twente heeft goede hoop dat zijn club nog dit jaar de zorgwekkende categorie 1 van de KNVB verlaat. Twente is tijdens de laatste acht opeenvolgende meetmomenten in de zorgwekkende categorie 1 ingedeeld en als het daar bij het negende meetmoment nog steeds zit, raakt het de proflicentie alsnog kwijt.

“Maar we hebben goede hoop dat we promoveren naar categorie 2 door de garantstelling van de gemeente en het gesloten crediteurenakkoord. Vorige week hebben we al onze begroting ingeleverd bij de KNVB”, zei Jacobs vrijdag op een persconferentie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Oostveen moet zijn conclusies trekken en de handdoek in de ring gooien.
Die kan volgens mij nog weinig goed doen.

En zullen we nu de overige 17 clubs ook compleet onderzoeken?
Ben benieuwd hoeveel misstanden er bij andere clubs zijn.

17 juni 2016 om 16:20

En het wijzen naar anderen begint gewoon weer opnieuw. Andere clubs zijn of financieel gezond of hebben een goede passende begroting . Als het Fc Twente niet lukt om in september uit categorie 1 te komen zijn ze de licentie voorgoed kwijt. Met 80 miljoen schuld zie ik dat niet zo snel gebeuren dus reken je maar niet rijk daar in Twente.

17 juni 2016 om 16:33

December en geen 80 mil. 45 eraf van de hypotheek stadion. Derest lang en kort lopende schulden.

17 juni 2016 om 16:36

@apjo

Als je als club financieel gezond bent betekent niet dat je niet kan frauderen.

Ik reken mij zeker niet te rijk. Zie mijn andere reacties in vorige topics. De weg is nog lang voor Twente . Faillisement, degradatie en licentieafname staan nog steeds mee te kijken.

@soldierr

Ik bedoel ook niet dat van Oostveen hierom zijn koffers moet pakken maar dit is alweer een fout onder zijn bewind. Samen met oa de fouten bij het nl elftal, zou hij zijn koffers moeten pakken.

17 juni 2016 om 16:37

Nope september is er een meetpunt.

17 juni 2016 om 17:11

wel hoor want de belastingbetaler gaat daar voor opdraaien

17 juni 2016 om 17:19

Net als in eindhoven dus

17 juni 2016 om 18:37

Wat net als in eindhoven? Ze hebben toch grond verkocht waar ze weer huur over betalen... is een investering dan toch van de gemeente?

17 juni 2016 om 19:35

Precies...een investevan de gemeente. Je kunt er niets mee. Maar goed. Dit geldt ook voor Twente. Ook een investering van de gemeente.

17 juni 2016 om 16:21

Van Oostveen heef hier niet zoveel mee te maken. Echter ben ik het wel eens dat hij z'n koffers moet pakken maar om andere redenen zoals de puinhoop bij het Nederlandse elftal die hij mede heeft veroorzaakt.

17 juni 2016 om 16:23

De Knvb heeft daadwerkelijk geen idee wat er bij de Bvo's binnenkamers gebeurt. Sterker nog de Knvb doet er alles aan om de belastingdienst bij de verschillende Bvo's buiten de deur te houden.

Twente is niet de eerste die (volgens velen te licht) wordt bestraft maar zal ook zeker net de laatste zijn.

17 juni 2016 om 17:21

Sterker nog. De knvb houdt juist onderzoek tegen.
Ik meen dat de knvb onderzoek van de fiod een jaartje of wat geleden bewust tegen hield.
Dacht dat het destijds om feijenoord ging

17 juni 2016 om 20:08

Alle weerstand hier, zegt iets over het vertrouwen binnen de eigen clubs! Struisvogelpolitiek! "Gewoon" deze lijn doorzetten met elkaar en wachten op het volgende schandaal!

17 juni 2016 om 16:27

Dat je nog z'n reactie durft neer te zetten. Je mag blij zijn dat die club van je nog bestaat.

17 juni 2016 om 17:25

Vind de opmerking niet eens zo raar. De andere clubs zijn niet doorgelicht. Dat ze niet in cat 3 xitten wil niet zeggen dat er niet gefraudeerd wordt

17 juni 2016 om 17:27

Hoezo dat ik dat durf?
Ben jij niet benieuwd of er andere clubs zijn die eventueel ook fout hebben gehandeld/handelen? Er is toch niets mis met een onderzoek naar elke club? Als je niets fout hebt gedaan heb je ook niets te vrezen toch?

En ik ben blij dat Twente nog bestaat inderdaad maar we zijn er nog lang niet. Degradatie, faillissement of licentieafname staan nog steeds voor de deur.

17 juni 2016 om 17:38

Hoop dat ze dan ook de periode rond het kampioenschap van Twente gaan onderzoeken. Geloof er namelijk niks van dat men toen nog wel alles netjes volgens het boekje deed.

17 juni 2016 om 16:37

Wellicht is het goed om wat minder calimero gedrag te vertonen, zeker gezien de club die je steunt. Bij jou club was er sprake van een aanleiding om onderzoek te doen, immers gewoon een criminele bende daar in Enschede (fraude, misleiding), daarnaast een supportersgare die houdt/hield van het mismanagement wat daar is gevoerd, zolang het maar leidde tot succes.

overigens zie je dit gedrag wel vaker bij mensen uit de provincie, dus ik houd het er maar op dat jij er niks aan kan doen.

17 juni 2016 om 17:05

Waar ligt Amsterdam?
En in Amsterdam komt"dit gedrag" dus niet voor?

17 juni 2016 om 17:15

Zeker aanleiding toe en terecht dat Twente helemaal is onderzocht. Het heeft niets met Calimero gedrag te maken. Denk jij dan dat het bij andere clubs helemaal niets gebeurt wat niet door de beugel kan?

En uit welke provincie kom jij dan?

17 juni 2016 om 18:05

Ook bij andere clubs doen mogen ze het nu net als bij FC Twente
net zo doen. Frauderen en er mee wegkomen. De deur staat nu
wagenwijd open. Toch? Doe die oogkleppen af, man! Clubliefde
betekent niet dat alles door de beugel kan. F C Twente is de eerste
club die er met een minimale straf van af komt. In elk ander land
was FC Twente de licentie afgenomen. Dus wees maar eens een
beetje nederig en bedank de Knvb, want dat instituut lijkt nog
slechter geleid dan superfraudeur FC Twente!

17 juni 2016 om 20:23

Amsterdam, gelukkig

17 juni 2016 om 16:59

Andere clubs hoeven niet te worden onderzocht. Ze kunnen doen wat ze willen. Er is nu een precedent. Het enige risico is een relatief kleine boete.

17 juni 2016 om 17:12

Dom.. lees de uitspraak.. er ligt een precedent voor waarom we gepakt zijn niet klopt.. eerst inlezen aub

17 juni 2016 om 17:12

Als je na alles nog zo'n reactie neerzet als Twente-supporter dan is er echt iets goed mis met je. Geen plaat maar een appartementencomplex voor de kop.

17 juni 2016 om 17:19

Hoezo dan?
Denk jij dat elke andere club helemaal schoon is?
Dat daar niets is gebeurd? Of nog steeds gebeurt?

Heb geen bord voor mijn kop. Wij Twente supporters zijn de laatste maanden er vaak genoeg op gewezen dat wij als blinden onze grote leider zijn achterna gelopen. En ook redelijk terecht. Maar zal het bij andere clubs allemaal koek en ei zijn?

17 juni 2016 om 17:26

Alle schaamte voorbij gewoon. Het gaat niet om andere clubs, het gaat om Twente. Zo simpel is het. Dat ze er in Twente een puinzooi van hebben gemaakt betekent nog niet meteen dat dat overal het geval is.

Wat mij het meeste stoort is dat een supporter van een club die zo'n beetje alles fout heeft gedaan naar anderen gaat wijzen. Dan zit er toch iets goed fout.

17 juni 2016 om 17:45

Het heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat iedereen tegen Twente aan trapt en er wel een oordeel over heeft. Dat is dan ook het recht wat iedereen heeft. Mijn club heeft er een grote zooi van gemaakt waar ik me voor schaam. Desalniettemin denk ik ook dat er bij andere clubs ook veel schimmige deals etc hebben plaatsgevonden. Maar daar maak ik me nu als Twente supporter even niet druk over, ben allang blij dat we nog bestaan.

17 juni 2016 om 17:47

Ik zeg ook niet dat anderen er een puinzooi van hebben gemaakt. Maar waar er tientallen miljoenen worden uitgegeven zijn er altijd kapers op de kust. Zaakwaarnemers die wat extra willen, bestuursleden die wat extra willen of juist wat geld willen 'besparen' voor de club.

Ik als Twentesupporter ben heel kritisch nu op alles wat er gebeurd is binnen Twente en vind ook dat Twente eigenlijk te licht bestraft is. Dat Twente te licht bestraft is, is niet de schuld van Twente maar van de Knvb. Maar dat is een discussie die ik nu niet wil voeren.

Daarbij is Twente nu compleet doorgelicht en zijn als het goed is alle lijken uit de kast en is Twente daarvoor gestraft. Dus het gaat nu eigenlijk wel én niet meer om Twente. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar mijn vraag is: denk je dat het bij alle andere clubs wel helemaal eerlijk gaat?

17 juni 2016 om 18:10

Nog niet gestopt met het jijbakken? De FC Twente supporters
gaan ons straks nog proberen wijs te maken dat hun club model
kan staan voor hoe een club gerund moet worden.
Het wil maar niet doordringen dat ze in Enschede de nog slechter
geleide Knvb op de blote knietjes mogen bedanken voor het
kwijtschelden van jarenlange fraude. Of vind je EUR 180.000
boete nu ook te veel? Hopelijk doet de Fiod beter haar werk...

17 juni 2016 om 18:42

Dan stel ik voor de 4e keer dezelfde vraag:
Zal het bij andere clubs wel allemaal goed zijn gegaan?

Genoeg kritische vragen gehad van niet-Twentesupporters die door menig Twente fan zijn beantwoord. Maar nu mag het niet andersom?

17 juni 2016 om 17:32

Met Excelsior zit alles wel goed.

Maar je hebt net de grootste uitweg van je leven gekregen en nog steeds geen bescheidenheid tonen, vanwege dit soort reacties had ik het niet erg gevonden als Twente was opgedoekt.

17 juni 2016 om 17:56


Ik ben blij met de uitweg en ben ook bescheiden. Je mag mijn andere reacties in verschillende topics over Twente nalezen.
Maar ik vraag mij af of het bij andere clubs ook allemaal eerlijk is gegaan. Mag dat niet? Moet ik nu in een hoekje gaan zitten en geen vragen stellen?

Mag ik nu niet andere clubs/fans uitdagen om hun club te laten doorlichten door een onafhankelijk buro?

17 juni 2016 om 18:15

"moet ik nu in een hoekje gaan zitten en geen vragen stellen?"
Ja. Want als dit bij een kleinere club was gebeurd als NEC of Heracles, dan waren ze nu weg.

17 juni 2016 om 18:21

De enige reden waarom je graag ziet dat andere clubs doorgelicht worden is om Twente "minder" schuldig te laten lijken. Er zal her en der vast wel wat afspraken liggen die niet helemaal zuiver zijn maar op de schaal van Twente? Zal lastig te evenaren zijn denk ik. Dank god op je blote knieën en wees blij dat je club er nog is. Wat anderen wel of niet gedaan hebben doet er in deze zaak totaal niet toe. Iets met een naald oog en Twente. Count your blessings

17 juni 2016 om 18:51

@roscoe

Maar is dat de schuld van mij of van andere Twente fans of van FC Twente? Nee toch, dat ligt aan de Knvb wat zij met elke club doet.

Nogmaals denk jij dat t bij andere clubs er wel zuiver aan toe gaat?

@robertfcg

het zal inderdaad lastig te evenaren zijn maar maakt dat het minder erg? Ik ben ook blij dat de club er nog is maar moet ik nu de Knvb dankbaar zijn? Ze hebben eerst Twente laten degraderen om vervolgens door een andere commissie (van de Knvb!) weer vrij gesproken te worden. Dus dan staan ze bij de Knvb ook niet achter de straf die de licentiecommissie heeft uitgesproken.

Het doet er in deze zaak ook niet toe wat anderen gedaan hebben. Maar deze zaak is in principe op papier afgesloten en ik stel gewoon de vraag of andere clubs ook niet eens een onafhankelijk onderzoek moeten ondergaan.

17 juni 2016 om 22:01

Schuld is niet echt een factor. Het staat heel stom van de Knvb dat ze nu hun eigen commissie overrulen. Het staat heel zielig van Twente dat ze het telkens op die toer gooide. Het staat nog stommer in het algemeen dat het heeft gewerkt. Verder vind ik het ook nog stom staan dat jij zegt bescheiden te blijven, maar nu loopt te wijzen dat er gekeken moet worden naar andere clubs. Het is niet genoeg dat jouw club wegkomt met moord spreekwoordelijk natuurlijk, andere clubs moeten dezelfde vernedering meemaken. Past in dat "het is niet eerlijk, ze moeten mij hebben, anderen spelen ook vals"-plaatje dat geschetst is vanuit de Twentse invalshoek.

Nee, ik ga er vanuit dat andere clubs het niet zo bont maken als Twente dat doet. Misschien Vitesse of Ado, maar dat is puur gissen op basis van hun uitstraling, wat ook niet echt eerlijk is. Sowieso geen enkele Eredivisie-ploeg.

17 juni 2016 om 22:55

Het staat stom van de Knvb dat ze nu hun eigen commissie overrulen. Of toch niet?
Schijnbaar zijn ze (beroepscommissie van de Knvb) ook van mening dat Twente terecht tegen de straf is ingegaan en dat hun eigen Lc commissie min of meer fout heeft gehandeld.

Je vind het ook stom staan dat ik naar andere clubs wijs. Twente is doorgelicht en daarbij gestraft. Alle eredivisieclubs zien Twente liever gedegradeerd worden. Maar zoals jezelf zegt zullen er bij andere clubs ook misstanden zijn (niet zo erg als bij Twente, dat geloof ik graag). Dus zou een onderzoek toch prima zijn.
En een vernedering? Als je niets te verbergen hebt dan zou dat geen probleem moeten zijn?

Mijn club komt niet weg met moord maar is gestraft naar de hoogte van de straffen die de Knvb in haar reglement heeft staan. En Twente is voor elk vergrijp 'gewoon' gestraft. Dat jij het niet eens bent met de hoogte van de straf is de schuld van de Knvb en niet van Twente.

18 juni 2016 om 10:59

"schijnbaar zijn ze (beroepscommissie van de Knvb) ook van mening dat Twente terecht tegen de straf is ingegaan en dat hun eigen Lc commissie min of meer fout heeft gehandeld."

Alleen niemand die dat gelooft, omdat iedereen weet dat de degradatie is opgeheven omdat ze toch te bang zijn voor het verdwijnen van Twente uit het profvoetbal.

Het punt is, de straf die je krijgt is te licht en dan moet je helemaal niet gaan lopen wijzen naar clubs die het lang niet zo bont hebben gemaakt als jouw club. Toen Twente was gedegradeerd, zei elke halve expert dat ze daarmee al goed wegkwamen. Dus dan krijg je nu het geluk van je leven dat je erin mag blijven en dan ga je uit rancune als een of andere klikspaan lopen wijzen naar clubs die vergeleken met Twente engelen zijn. Als ze niks te verbergen hebben, dan is er geen probleem? Nee, zo werkt het niet, het feit dat je nu loopt te pushen naar onderzoeken bij andere clubs is onsympathiek gedrag op z'n zachtst gezegd. Net als een pedofiel wie betrapt is met kinderporno en eigenlijk de bak in moet, maar een boete krijgt en na afloop gaat lopen eisen dat ze de computers van elk persoon in de straat moet gaan lopen controleren.

Dat je nu met een boete wegkomt, betekent niet automatisch dat je adequaat bent bestraft. Zoals gezegd, Knvb overruled haar commissies. Als je was gestraft naar de hoogte van de reglementstraffen, dan had Twente geen licentie om in de JL te spelen, laat staan de Eredivisie. En zoals ik ook al eerder zei, schuld is geen factor. Ik ben ook boos op de Knvb en dat heb ik laten merken. Maar dat Twente niet is veroordeeld, betekent niet dat ik het ze niet kwalijk ga nemen wat ze allemaal hebben gedaan.

18 juni 2016 om 12:25

Van mij mogen ze elke computer nakijken of er kinderporno op staat. Beetje rare en ongelukkige vergelijking vindt je niet? Of heb je liever dat dit soort mensen gewoon rondlopen?

Je mag ons zeker kwalijk nemen. Maar waar het mij om gaat is dat Twente gestraft is naar het reglement van de Knvb. Dat veel mensen Twentesupporters lopen te bashen vind ik niet fair.
Ook jij vindt dat Twente niet hard genoeg gestraft is, maar dat vindt ik op sommige punten ook! Alleen kunnen wij (zowel twentefans als niet-twentefans) daar niets aan doen.

Als je ons onsympathiek vindt dan heb je de commentaren die men over ons schreven even vergeten? Veel haat maar weinig discussie. Ik snap de haat maar sommige kunnen dat met weinig discussie en veel onderbuikgevoelens heel slecht onder woorden brengen.

Klikspaan? Andere clubs hebben toch niets te verbergen?
Maar daar willen andere fans liever niet aan denken dat het bij hun club misschien ook wel niet helemaal volgens de regels gaat. Maakt niet uit. Dat commentaar hebben wij ook gehad; 'steek je kop maar in het zand'. Daar zijn we inmiddels wel achter waar dat toe geleid heeft.

Je hebt het over halve experts. Maar waar staat de beroepscommissie van de nota bene de Knvb zelf dan uit?

Ik loop te pushen? Bij wie? Bij de Knvb? De Eufa?
Ik opper een mogelijkheid om te kijken of de clubs die Twente unaniem gedegradeerd wilden hebben ook schoon zijn of gewoon boter op hun hoofd hebben.

Twente is niet veroordeeld? Wel toch? En op elk vergrijp ook.

17 juni 2016 om 20:10

@protukker

Ik wil jullie fans van harte feliciteren dat jullie club in de Eredivisie mag blijven bestaan na het onreglementaire besluit jullie te laten degraderen.

Maar nu willen dat de overige 17 clubs plotseling ook compleet onderzocht gaan worden zonder daarvoor een goede aanleiding is belachelijk. Een voorstel dat je volgens mij compleet vanuit wraak doet. Dat is toch jammer, want dat FC Twente onder een vergrootglas lag en ligt is terecht doordat fraudeurs als Van der Laan en Munsterman de boel hebben opgelicht, waarna de andere bestuurders nog steeds geen schoonschip hebben gemaakt.

Natuurlijk is alles na afloop van de competitie compleet belachelijk van de Knvb, waarmee ze zichzelf voor schut hebben gezet. Het is een overwinning voor het voetbal dat het hele circus niet doorgaat.

17 juni 2016 om 21:23

@ adzevedo

Heb t gevoel dat er met jou in ieder geval wel te discussiëren valt.
Wraak? Zo zou je het kunnen interpreteren maar ik stel gewoon de vraag. Heb m paar maanden geleden al eens geopperd in een topic.
Wij zijn al maandenlang gewezen op het feit dat wij 'onze kop in het zand steken', dat wij 'op de blaren moeten zitten' en 'blij moeten zijn dat de Knvb ons niet hard genoeg straft' en dat we 'achter Munsterman aan zijn gelopen'.
Nu Twente is doorgelicht en gestraft is, stel ik deze vraag. Omdat ik denk dat er genoeg vage dealtjes gesloten worden, er ergens wel wat foute cijfertjes gebruikt worden om oa de Knvb of belastingdienst om de tuin te leiden enzovoort. Want daar waar miljoenen in omgaan heb je overal mensen die wat willen afromen.voor zichzelf of voor de club.

Er is geen aanleiding toe maar denk dat het wel goed zou zijn.

17 juni 2016 om 20:34

Van Oostveen moet zeker zijn conclusie trekken en vertrekken.
Twente wordt gered omdat de burger er weer voor op mag draaien.
De volgende meetmoment moeten ze in categorie 2 ingedeeld worden maar redden dat niet op eigen kracht. Hier hebben ze de gemeente voor nodig.
En dis weer een club die door gemeenschapsgeld overeind gehouden wordt.
Wanneer komt er een ommekeer?
Als ik mijn bedrijf leegpluk of mij ver boven mijn pet beloon met veel geld en mijn bedrijf gaat kopje onder... mag ik dan ook een beroep doen op een gemeente?
Het moet toch ergens een keer ophouden?!!
Laten ze nu eens ballen tonen en die schijtclub aanpakken!!!

Ach. In september is er weer een meetmoment. Dan MOETEN ze in Cat 2 zitten, anders licentie kwijt. Onno Jacobs gaf aan dat dat in December het heval zou zijn. Pech voor hem dat September voor December komt. Uitstel van executie.

17 juni 2016 om 16:22

Ze hebben de begroting al ingediend, dus of het nu september of december is maakt in dit geval niets uit

17 juni 2016 om 17:13

@Wandering

Als ze in September in Cat 1 terecht komen is het alsnog einde verhaal. Dan wordt de proflicentie alsnog ingetrokken.

17 juni 2016 om 16:25

Dan bedenken vast wel weer een of andere vage constructie. Gebrek aan daadkracht bij de KNVB. Vooropgesteld dat Twente naar mijn mening behouden moet blijven voor het Nederlandse voetbal hoor. Maar degradatie was een terechte sanctie geweest.

17 juni 2016 om 20:12

Waarom zou dat niet haalbaar zijn ? Als FC Twente Ziyech voor veel geld verkoopt dan zou dat niet onrealistisch zijn.

18 juni 2016 om 17:57

Zeg niet dat het niet haalbaar is. Maar Onno Jacobs gaf aan dit dit vanaf December het geval zou zijn. Echter moeten ze in September al in die categorie 2 zitten. Anders proflicentie kwijt.

Dus Youri .... de Graafschap moet niet zeuren omdat ze feitelijk al gedegradeerd waren. En Twente dan? Die had zich toch niet aan de afspraken gehouden en was zijn licentie toch kwijt?

Dat vind je wel normaal?

Feitelijk krijgt Twente een beloning voor al het slechte gedrag van de laatste jaren, een kleine boete van 180000 euro. Een peulenschil voor al die jaren gesjoemel. Net zoals toen die 45000 voor de aankoop van Ziyech. Pakt de helft van het transferbedrag van Ziyech af, dat is pas een boete!

17 juni 2016 om 16:24

Hmm, kost wel wat meer dan 181000 euro. Ze hebben al boetes gehad en uefa krijgt ok nog zo'n bedrag. Volgens mij hebben ze de overige clubs "gecompenseerd" met 1.2 miljoen, hoewel dat geen boete is...

17 juni 2016 om 16:29

Nog steeds veelste weinig ze verdiende deze coulance niet en hadden gewoon moeten degraderen.

17 juni 2016 om 17:02

Probleem is dat "gewoon" degraderen geen straf was die opgelegd kon worden. Feitelijk was de licentie ingetrokken en daar heeft Twente, met succes, beroep tegen aangetekend.

Tijd dat de beerput maar eens volledig wordt open getrokken.

Het beleid bij de Knvb moet volledig op de schop. De Knvb zou meer toezicht moeten krijgen bij alle clubs, het is nu slechts een wassen neus. Daarnaast wordt het tijd dat de Knvb medewerking verleent aan de belastingdienst onderzoek te doen bij de Bvo's.

Dit alles voor een transparante en eerlijke competitie!

17 juni 2016 om 16:43

Licentie en beroepscommissie zijn onafhankelijk.
Onthoud dat nou ff

17 juni 2016 om 17:02

Sure "onafhankelijk".. de leden van zowel de LC en de BC staan bij de Knvb op de loonlijst.

Daarnaast worden de (nieuwe) leden om de drie jaar (door de Knvb) verkozen.

BIZAR! Bert van Oostveen en zijn bananenrepubliekbond. Volstrekte willekeur, op geen enkele wijze uit te leggen.

17 juni 2016 om 18:31

Vooral opvallend dat Bert van Oostveen niet wil reageren op radio 1. Hij schaamt zich de ogen uit de kop dat zijn samenzwering met de LC is mislukt.

Willekeur en voorkeur spelen altijd een grote rol binnen de Knvb. Daar kan je niet omheen.

Met een beetje geluk verlaat ziyech twente, haalt twente geen goede vervanger en degraderen ze alsnog.

17 juni 2016 om 16:50

Het zit diep he? Maar vervangers moeten ze zeker halen en dat word nog geen makkelijke zaak.hopen dat ze erin slagen.

17 juni 2016 om 17:08

Mikkos; het zit inderdaad diep bij heel veel liefhebbers! Twente heeft de competitie gewoon jarenlang belazerd. Degradatie was de enige optie om 'schoon' terug te komen.

Nu krijg je volgend jaar bij iedere club een 'warm' onthaal ...

Bah ...

17 juni 2016 om 19:11

Ben in heerenveen wel benieuwd naar het onthaal! Het zal me al verbazen wanneer ze slechts de kont uit de stoel lichten..

17 juni 2016 om 17:27

Wat een lulkoek,

Twente is Twente en Twente hoort in de eredivisie. De Knvb had nooit met die belachelijke straf moeten komen welke volgens de reglementen niet eens mogelijk was. Goed dat ze er alsnog in blijven naar mijn mening. Wel jammer dat de Knvb er zo'n bende van kan maken. Niet te geloven.

Wat een geklungel bij de Knvb. Midden tijdens de nacompetitie breng je het nieuws naar buiten dat Twente naar de Eerste Divisie moet, waardoor die clubs niet weten waar ze aan toe zijn.
Ze hadden Twente een aantal strenge voorwaarden gegeven waardoor ze hun licentie mochten behouden, het is me echter totaal niet duidelijk of die idd niet gehaald waren, waardoor deze beslissing is gemaakt.

En nu een boete van 180.000. Zolang Twente idd aangeeft schoon schip te hebben gemaakt en serieus bezig te zijn om een normale bedrijfsvoering er op na te houden, hoeven ze van mij niet naar de Eerste Divisie worden gezet.

Was dit hele gedoe nu nodig? De Knvb heeft zo aleen maar verwarring, ongenoegen en onrust geschept bij alle betrokkenen.

De enige verliezer is de graafschap. die degradeert als nog en heeft een maand lang niets kunnen doen, terwijl het de zaken wel in orde heeft

Knvb:
[ ] geschikt
[x] ongeschikt

Schande dat Twente mag blijven,het was al een grote schande dat ze überhaupt naar de Jupiler mochten vertrekken maar dit slaat werkelijk alles... Knvb is gewoon corrupt

eerst frauderen dan alle clubs aan het lijntje houden door continu in beroep te gaan dan dreigen met een faillisement waardoor ze de licentie niet meer durven in te trekken en dan als kerst op de taart straks naar cat2 door een garantstelling van de belastingbetaler dat kan echt alleen in nederland.

17 juni 2016 om 17:24

En ook nog erg dat de supporters van twente vinden dat dit allemaal maar hoort. Dat ze geen blaam treffen en de schuld alleen neerleggen bij muntenman. Belachelijk!

17 juni 2016 om 17:24

En ook nog erg dat de supporters van twente vinden dat dit allemaal maar hoort. Dat ze geen blaam treffen en de schuld alleen neerleggen bij muntenman. Belachelijk!

17 juni 2016 om 17:30

Waar lag de schuld ook alweer bij az toen het daar mis ging?

17 juni 2016 om 17:34

Hoezo!!!?

Zijn de supporters en de spelers dan ook even schuldig aan dit wanbeleid???
Het gaat om Bestuur. Die zijn de mist in gegaan.

17 juni 2016 om 17:32

Twente volgt de voorbeelden uit het verleden.
Andere clubs zijn in het verleden nauwelijks voor fraude bestraft. Twente nu ook.
De belastingbetaler hielp psv in het verleden. Twente nu ook

17 juni 2016 om 19:39

@ kmmaoh

De belastingbetaler kreeg er bij PSV nog een stuk grond voor terug. Wat krijgt men van Twente? Een stadion dat buiten FC Twente niet exploitabel is.

Dus men wordt met kosten opgezadeld en mocht in september meetmoment 9 nog steeds categorie 1 zijn is het gewoon einde verhaal en gaat men voor een flink bedrag namelijk 32 miljoen en een stadion het schip in. Geen idee wat het stadion voor in de boeken staat maar de hypotheek wordt al ruim een half jaar alleen maar rente op afgelost en verder niks.
Dus dat komt boven op de garantiestelling van 32 miljoen. Dus reken maar uit.

En dit komt allemaal op rekening van de belastingbetaler.

Dus ga nu geen appels met peren vergelijken.

17 juni 2016 om 20:25

Een stuk grond onder een stadion.
Vraag de belasti gbetaler eens wat hij vindt van die schijnvertoning.
Dat is gewoon hetzelfde. Het verhullen in een mooi verhaaltje met grond is natuurlijk lachwekkend

Einde van de soap. Alles bij elkaar een hoop heisa wat afloopt met een sisser voor Twente. Zou er als Tukker onze lieve heer op de blote knietjes bedanken en de komende 20 jaar mijn waffel heel erg dicht houden over andere clubs......

Fijn voor Twente, maar mijn sympathie is voorgoed weg. Dat zal jullie geen ruk kunnen schelen maar ok....

Ik ben het helemaal oneens met dit besluit. De Knvb geeft hiermee aan dat clubs geld kunnen blijven uitgeven, zonder daarvoor gestraft te worden. Het is voor Ajax, PSV en Feyenoord, clubs die nog meer aanzien hebben dan Twente, onmogelijk om wegens financiën te degraderen. Dat moet ze geruststellen.

Dit slaat helemaal nergens meer op. Waar zijn ze bij de Knvb mee bezig. Linksom of rechtsom is dit gewoon een grote flater van de Knvb. Of ze hadden nooit de licentie moeten intrekken of hier is bij de beroepscommissie vuil spel gespeeld dmv zelfverrijking in de vorm van Twente voor de eredivisie behouden omdat dat beter is voor het Nederlandse voetbal wat op zich wel zo is maar geen reden zou mogen zijn.
Krijgen eventuele clubs in de toekomst ook een dergelijke behandeling of is dit alleen voor Twente nu weggelegd. Waarschijnlijk het laatste waardoor het nog competitie vervalsing is ook.

Wel een leuk detail is dat als je voor een waarde van miljoenen fraudeert je er blijkbaar vanaf kan komen met nog geen twee ton boete. Toch eens kijken of ik dat trucje ook uit kan halen.

Tja, of ik de feedback van Mulder serieus moet nemen...

De Knvb was volledig in haar recht om de licentie in te nemen. Uit piëteit verstrekten ze een nieuwe licentie, voor de JL. Dat was volledig volgens de regels.

Ik verwacht eigenlijk dat er binnen nu en een jaar wel weer een lijkje uit de kast komt. Kijken hoe de club daar dan weer mee om gaat.

17 juni 2016 om 19:26

Dat was dus niet volgens de regels, want dat staat er namelijk niet in.
De kort geding rechter heeft bepaald dat een sportbonden kan afwijken van de regels in bepaalde situaties.
De BC heeft vervolgens bepaald dat intrekken van de licentie niet de juiste straf was.

17 juni 2016 om 19:26

Dan is het toch einde verhaal.
Dan is niet alles uit de kast gekomen zoals nu wordt gesteld.

De Knvb heeft zich echt belachelijk gemaakt in deze hele soap. Sowieso dat hele gepingpong welke club nou ging degraderen. Bovendien verbaas ik me dat het überhaupt zo ver kan komen met een club als Twente. Jaren geleden na ik meen het faillissement van Haarlem hebben ze toch een heel systeem opgezet waarbij elk half jaar de financiën van Bvo's worden gecontroleerd, opdat er tijdig kan worden ingegrepen indien men in de problemen komt? Ze hadden al lang en breed een paar mensen van de Knvb bij Twente moeten zetten die hen verplichten flink te bezuinigen en elk uitgave te verantwoorden, totdat ze hun zaakjes weer op orde hadden.

Misschien moeten de Fiod en de FBI de Knvb ook maar eens doorlichten. Wat is daar de laatste jaren veel mis gegaan zeg. Triest hoe hier met volwaardige profclubs wordt omgegaan, laat staan wat er met het nederlands elftal allemaal wordt aangerommeld.

Na de banken, de politiek en de Fifa heeft nu ook de Knvb bewezen corrupt te zijn. Zij heeft een onderscheid gemaakt tussen een club vóór en ná december 2015. Er was voor FC Twente maar één straf volgens de regels van de licentiecommissie : Intrekken van de licentie door meermaals frauderen.en nu wordt de club beloond voor crimineel gedrag, tegen de regels van de Knvb licentiecommissie in. Ongeacht clubliefde; Het voetbal heeft vandaag verloren...... Elke BVO kan lekker zijn gang gaan, fraudeer maar ! Zorg alleen dat je het bestuur tijdig wegstuurt. Dan kom je er mee af met een nietszeggende boet van een paar tientjes en een trekdrop. Dit is triest, in triest. Ik had mijn seizoenkaart al besteld, maar ga komend seizoen niet meer naar het stadion. Het betaald voetbal in Nederland is ziek en ik wil er niet meer bij betrokken zijn. Is er een rechthebbende instantie die hier nog kan zorgen voor rechtspraak ?

18 juni 2016 om 09:21

Misschien heb je gelijk, maar de KNVB heeft zichzelf in de vingers gesneden door te zeggen dat als Twente ALLES openbaarde ze de licentie voor de Eredivisie zouden behouden. Uiteindelijk kozen ze toch voor een andere straf, waardoor Twente zeer terecht deze straf heeft aangevochten. Simpelweg omdat de KNVB gewoon een straf oplegt die niet kon!!

Mensen Twente heeft van de hele Eredivisie denk ik wel de meeste misstanden. Echter heeft Twente ALLES moeten openbaren. Als alle andere clubs dat ook zouden doen, denk je dat er dan geen misstanden bij andere clubs zouden worden aangetroffen? Dit is niet wijzen naar anderen, maar mensen moeten niet zo hypocriet doen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren