Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente opgelucht: ‘Hopen nu een streep te zetten onder het verleden’

Laatste update:

FC Twente hield stevig rekening met degradatie en een eventueel faillissement, maar de club uit Enschede is door de mazen van het net gekropen. De licentiecommissie van de KNVB heeft geoordeeld dat de Tukkers tóch in de Eredivisie mogen blijven, al moet er wel een boete van 181.000 euro betaald worden.

/

“Wij zijn natuurlijk ingenomen met deze beslissing van de KNVB-beroepscommissie”, legt interim-directeur Onno Jacobs uit via de officiële kanalen. “Wij willen nogmaals benadrukken dat FC Twente zich schaamt voor het gevoerde beleid in de achterliggende periode. Daarover geen discussie. FC Twente heeft daarvoor ook terecht moeten boeten. Wij hopen dat we nu een streep kunnen zetten onder het verleden en in gezamenlijkheid, met KNVB en collega-clubs, door kunnen.”

“Er is voor FC Twente veel werk aan de winkel, want door dit alles is een grote achterstand ontstaan wat betreft de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Die achterstand moeten we met de steun van onze achterban zo snel mogelijk inhalen.”

Het is terecht dat FC Twente in de Eredivisie mag blijven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een faillissement was beter geweest. Nu ben je alle geloofwaardigheid verloren, als Knvb, als voetbalclub en zeg je tegen alle clubs 'fraudeer er maar op los, zorg alleen dat je er minstens €181.000 aan over houdt'.

17 juni 2016 om 14:54

Dat ligt eraan... Het is aan de KNVB om de regels nu zodanig aan te passen, dat er een volgende keer geen onduidelijkheid meer ontstaat.. Zouden ze nu vastleggen dat een X aantal overtredingen bij transfers onherroepelijk leidt intrekken van de licentie, dan is er geen vrijbrief...

17 juni 2016 om 16:42

Dit heeft niks met de transfers te maken maar met het feit dat Twente niet uit cat1 komt qua financien.

17 juni 2016 om 14:54

Wat is dit dan voor een onzin. Twente heeft aan de eissen voldaan. Alleen de knvb heeft niet eerlijk gehandeld. Ze hadden noooooit mogen dreigen met het afpakken van de eredivisie licentie. Nadat Twente aan de eissen had voldaan. En het was hun bijna nog gelukt ook. Gelukkig bestaat er nog gerechtigheid.

17 juni 2016 om 14:58

Deze soap was er nooit geweest, als de KNVB in december de licentie in had getrokken op basis van wat toen bekend was geworden. Dan was alles volgens het boekje gegaan en was er niks aan de hand geweest. Echter wilde de knvb niet dat het zoon grote club voor de competitie zou verliezen, dus kwamen ze met nieuwe regel. het gaf twente eeb kans, grote fout geweest! Het is nog niet over, grote kans dat twente alsnog licentie kwijt raakt

17 juni 2016 om 15:10

Dat betwijfel ik. Als ze Twente de licentie af wouden pakken hadden ze het wel gedaan zoals je al zegt. Nu alsnog de licentie afpakken zou voelen als een wraakactie.

In mijn ogen zijn er alleen maar verliezen geweest. De Knvb die een modder figuur slaat. Twente die bewijst dat je met ontzettend veel gehuil, gedreig en volop in de slachtoffer rol toch je zin kunt krijgen. Het Nederlands recht wat zichzelf weer eens lekker tegenspreekt. De Graafschap die blij gemaakt wordt met een dode mus en alle andere clubs die zien dat frauderen 'beloond' wordt.

17 juni 2016 om 15:14

Volgens mij heeft Twente vooral bij letter aan de eisen voldaan. Tussen de regels door zie ik geen enkele vorm van behoorlijk bestuur bij het nieuwe bestuur. Het nieuwe bestuur van Twente heeft hoog spel gespeeld door het onderste uit de kan proberen te halen, terwijl ze vanaf dag 1 op veilig hadden moeten spelen en alles op clubbehoud moeten zetten. (iets wat nu nog lang niet zeker is)

Ik baal er van dat dit onbehoorlijk bestuur beloond wordt. Wel felicitaties aan medewerkers een supporters natuurlijk. Ik gun twente het beste, alleen nog even afwachten of ik ooit echt nog voor de club kan juichen als ze scoren. (wat ik wel vaak gedaan heb)

17 juni 2016 om 15:15

Op basis waarvan? Dan zou de uitspraak van de beroepscommissie het oordeel van een rechter niet moeten overleven... Dat de voorzieningenrechter heeft uitgesproken dat de licentie ingetrokken mocht worden, neemt niet weg dat de beroepscommissie anders mocht beslissen..

Voor de KNVB is deze uitspraak in ieder geval bindend..

17 juni 2016 om 15:43

Op basis van het feit dat je maar een bepaald aantal keer in categorie 1 mag zitten. Uit mijn hoofd is dat 9x. Dat zou betekenen dat twente bij een van de eerste metingen in het nieuwe seizoen al uit categorie 1 moet zijn. Met de huidige schulden lijkt me dat niet het geval. Ik heb weinig verstand van de zaken en het regelement van de knvb is nou ook niet echt waterdicht of kan gerekt worden, dus even wachten hoe dat uitpakt!

17 juni 2016 om 16:16

Dat is tot op zekere hoogte nog een zorgpunt, maar ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat het terugbrengen van de schulden met zo'n 50 mln (van 80 naar 32 mln), de verschillende garantstellingen en de inbreng van liquide middelen, voldoende is om uit cat 1 te komen..

17 juni 2016 om 16:43

Hoe kan Twente in 1 keer 50 miljoen aflossen?

17 juni 2016 om 16:51

Dat vraag ik mij dus nu ook al af. Want het is de licentiecommissie die over de categorie indeling gaat, toch?. Geloof me, die streep er onder zetten gaat nog een tijd niet gebeuren. Al is het maar het gezeik wat je van andere supporters gaat krijgen of dat je met een afbraakteam op het veld staat. FIOD hoef ik niet meer te noemen denk ik en eerst ook maar afwachten wat de Graafschap gaat doen trouwens. Wel goed dat Twente behouden blijft, een goede eerste stap zou ik het eerder noemen!

17 juni 2016 om 16:54

Moet eerlijk zeggen dat ze met zulke schulden voorlopig in categorie zoudeb moeten zitten. Eigenlijk totdat schulden betaald zijn. Als er een garantstelling of financiering of weet ik veel wat wegvalt heeft twente al een probleem, dat vraagt om strikte controle op alles wat ze voorlopig doen. dat toevalig net de 9de keer wordt komende keer is voor twente totaal niet voordelig, want voorlopig is dit nog een hele lange weg. Ik heb bij NAC gezien over wat voor pietluttige dingen ze moeilijk doen... ik zou het vreemd vinden als ze er komende meting al uit zijn.

17 juni 2016 om 17:19

Er wordt een aanzienlijk deel van de kredieten van de oud-bestuurders kwijtgescholden, dat levert een substantieel bedrag op. Daarnaast wordt het stadion in een aparte entiteit geplaatst, waarin de kredietverstrekkers en de gemeente de eigenaar van het stadion worden, en dat verhuren aan FC Twente.. Dat samen levert een schuldpositie die 50 mln euro lager ligt dan de huidige..

Het overige deel van de schulden wordt met behulp van de garantstellingen opnieuw gefinancierd, tegen betere voorwaarden, dus ook weer lagere kosten.

Ik ken de inhoud van de garantstellingen niet, maar die kun je gewoon onherroepelijk maken of slechts in te trekken onder strenge voorwaarden.

Als de totale schuldenlast draagbaar is voor de cashflow, is er geen (groot) probleem.. Voorwaarde om uit cat 1 te komen is in ieder geval niet dat een club schuldenvrij moet zijn, want dan zou vrijwel geen enkele club in cat 2 of 3 zitten..

17 juni 2016 om 14:58

De fout ligt hier bij de Knvb. Sinds Van Oostveen daar zit gaat alles bagger. Wat mij betreft zetten ze eens wat normale bestuurders neer en zorgen ze eens voor duidelijkheid. Dan heb ik het nog niet eens over de enorme chaos die bij het nationale elftal is gecreëerd.

17 juni 2016 om 15:02

Ik zou niet weten waarom Twente nu meer geloofwaardigheid verliest? Meer dan dat ze al verloren waren? De Knvb en de licentiecommissie worden hierdoor zwaar in de verlegenheid gebracht.

Gelukkig hebben ze nu de 'directe degradatie' wel opgenomen als straf, dus hetgeen wat je aanhaalt 'fraudeer er maar op los' gaat natuurlijk niet helemaal op. Ik snap de frustratie, de Knvb maakt dit nu voor het eerst zo mee en had de 'eerlijke' straffen niet paraat. Daarnaast heeft de licentiecommissie blijkbaar in december Twente beloftes gegeven die ze beter niet hadden kunnen geven. Daardoor konden ze niks meer met de lijken die na december nog uit de kast kwamen.

17 juni 2016 om 15:13

Niet geloofwaardigheid, ze hebben gewoon alle sympathie verloren van de mede clubs en supporters door in de slachtofferrol te kruipen. Nooit hebben ze hun straf erkend en geaccepteerd maar ze zijn meteen als een kleuter volop in de slachtofferrol gedoken. Uitspraken als 'andere clubs frauderen ook', 'we gaan falliet als we degraderen', 'we zijn te groot voor de Jupiler League' in plaats van 'we hebben fouten gemaakt' schieten bij mij en vele anderen in het verkeerde keelgat. Ze hebben al hun energie gericht op het ongelijk bewijzen in de rechtzaal en de media en publieke opinie gebruikt om de uitspraak te keren.

17 juni 2016 om 18:49

Onzin verhaal Ja andere clubs hebben ook gefraudeerd .
En ik verwacht ook dat ze failliet waren gegaan er waren diverse garantie.s niet meer gegeven in de jupiler leaga . Ja Twente hoort niet thuis in de Jupiler leaga wat regio en grote van club betreft Ik zie ze 100x liever bij Ajax dan een club als Excelsior met kunstgras en 3000 bezoekers .

17 juni 2016 om 15:17

9 punten aftrek, 181.000€ boete (plus daarvoor al 2x 45.250€), 3 jaar geen Europese licentie, boete van 2/3 ton van de Fifa, bijna de licentie kwijt, bijna degradatie, geloofwaardigheid kwijt, 2 miljoen schadevergoeding naar andere ploegen, marktwaarde spelers verschrikkelijk hard omlaag, meermaals nieuwe bestuursleden moeten aanstellen en een imago wat de komende 5 tot 10 jaar verschrikkelijk op een nul-punt staat en niet te vergeten een miljoenenclaim van de Fiod die nog gaat komen. Dus iets meer nuance mag wat mij betreft.

Laat ik voorop stellen: de straf is terecht minstens van deze categorie (had hoger moeten zijn in mijn ogen), maar laten we niet doen alsof het met 2 ton klaar is. De regels zijn overigens als dusdanig aangepast dat 'verplichte degradatie' is opgenomen in het strafrecht van de LC (ik dacht met ingang van 1 juli 2016 of 2017). Vrijbrief absoluut niet.

Dit besluit is natuurlijk goed nieuws voor de Twentefans. Maar man, man, man wat een drama zeg. De manier waarop alles is verlopen is niet te voorspellen. Twente zelf liet zich zeker niet van zijn beste kant zien, tot ergernis van alles en iedereen. De Knvb heeft op zoveel fronten gefaald, dat m'n telraam te klein is. En de gehele media-hype er omheen was ook niet te filmen, alles werd uit 36 hoeken extreem uitvergroot terwijl het eigenlijk geen echte nieuwswaarde had. Ja, het hoort er allemaal bij, dit circus, maar voor voor- en tegenstanders is de hele ontknoping een grote irritatie- en/of stressfactor geworden. Hopelijk eindelijk eens rust, op zoek naar een manier om er over 5-10 jaar weer 'schoon' voor te staan, maar eerst minimaal 65 punten halen bij de volgende 6 meetmomenten. Twente ligt terecht onder een vergrootglas, dus zorg dat je het beste beentje voort zet!

17 juni 2016 om 15:47

Niks geen nuance.

Die boetes van de Fiod en de Fifa hebben helemaal niks met de Knvb te maken. Ik zie niet in waarom de Knvb daar rekening mee moet houden. Het geeft alleen aan dat Twente op meerdere fronten de boel heeft belazerd.
Die 9 punten aftrek heeft in zekere zin ook niet heel veel te maken met deze straf, want dat ging over het te laat nakomen van bepaalde afspraken binnen een bepaalde periode. Een straf op zich natuurlijk en geeft geen totaaluitspraak.
2 miljoen schadevergoeding naar andere clubs komt volgens mij vanuit Twente zelf (misschien om een beetje goodwill te kweken). Maar dat kwam volgens mij niet van de Knvb vandaan.
Meermaals nieuwe bestuursleden? Haha, aangezien het oude bestuur bestaat uit Munsterman en er een puinzooi van heeft gemaakt dan lijkt het me nogal logisch dat ze dat gedaan hebben.
En imagoschade lijkt me ook nogal logisch. Dat hebben ze verdorie toch zeker ook zelf gedaan? Moet de Knvb daar ook al rekening mee gaan houden? Dat is dan leuk voor Feyenoord die behoorlijk wat imagoschade heeft opgelopen in Rome.

Maar de Knvb heeft gefaald. En het is terecht dat Twente er tegen protesteert (want ze hebben gewonnen). Wat mij betreft ook prima zo. Ik hoop alleen niet dat we gaande volgend seizoen weer ‘gehannes’ krijgen met puntenvermindering. Vind ik toch een vorm van competitieverzieking.

17 juni 2016 om 16:02

Ik merk dat je interpretatie op mijn reactie iets mank staat. Ik reageer er op dat het een 'vrijbrief' zou zijn voor alle ploegen om hetzelfde te doen, dus maak ik een opsomming van de gevolgen. Dat je mij nou in een hoek wilt drukken waar ik niet in wil zitten zegt inhoudelijk niks over mijn reactie, lees anders het volgende stuk maar eens terug: "laat ik voorop stellen: de straf is terecht minstens van deze categorie (had hoger moeten zijn in mijn ogen)".

Ik leg de schuld bij Twente zelf, en zet de handelwijze van de Knvb ter discussie. Mij lijkt dat we het daar over eens zijn, dus beschouw ik je reactie maar als 'niet verzonden'.

Als er dan wel Tukkers zijn die reëel reageren, krijgen ze meteen dit soort dingen om de oren. Jammer dat mensen niet willen zien dat er ook hier nog gewoon iets als realisme bestaat, iets wat ik de afgelopen 2 maanden al probeer te prediken.

17 juni 2016 om 16:44

In zekere zin is dat ook zo. Want jij leest niet wat Ypuh zegt "als Knvb zijnde". Dat daar allemaal andere instanties ook iets van vinden, dat is niet aan de Knvb. En als je zo in de fout gaat, dan staat daar vanuit de Knvb slechts zon lage straf op. Dat zegt hij toch?

En natuurlijk leg jij de schuld bij Twente zelf. Ik heb die discussies een beetje op deze site gevolgd en ik zie dat de algemene tendens is dat de gemiddelde Twentenaar heel schuldbewust is. Maar een straf accepteren zit er weer niet bij. Als je dan zo schuldbewust bent, dan moet je eigenlijk niet eens in beroep gaat tegen zon straf. Want dan vind je dat je hem verdient.

Maar houd me ten goede, ze hebben het succesvol aangevochten.

17 juni 2016 om 16:50

Klopt alleen is licentiecommissie onafhankelijk vd KNVB.
Als Twente in december alles had verteld dan was t toen al klaar.
Als overheid/gemeente niet miljoenen had geleverd dan was t ook al klaar geweest
Uitstel van executie denk ik

17 juni 2016 om 18:54

Als PSV niet door de gemeente was geholpen wat toen ook stonk waren ze de eerste jaren ook nergens meer geweest . Heb er voldoende vraagtekens over gelezen in het Brabants dagblad .

17 juni 2016 om 20:14

En als ik de loterij win ben ik rijk. Wat een kul vergelijking. Omdat twente er een puinzooi van heeft gemaakt kan je niet andere clubs dingen verwijten. Ten eerste heeft psv niks met twente te maken. En ten tweede is psv onderzocht en schoon bevonden. Ik hecht daarin toch meer waarde aan een officieel onderzoek dan aan jouw jaloerse onderbuikgevoelens

18 juni 2016 om 00:52

Uitsluiting Europees voetbal zouden ze dat halen dan?

17 juni 2016 om 15:56

Ja hé? Een voetbalclub die failliet gaat is natuurlijk véél beter dan een club die behouden blijft voor het voetbal.

17 juni 2016 om 18:39

Een terechte beslissing van de beroeps commissie . Er is Twente gevraagd om orde op zaken te stellen en als dat dan is gebeurd moet je Twente gewoon handhaven .

17 juni 2016 om 14:49

Doet het jou pijn ofzo dat Twente mag blijven?

17 juni 2016 om 14:52

Twentefan met de Twente bril op die alle wettelijke overtredingen in 1x goed vindt. Beetje zo van. Als je buurman door rood rijdt moet hij natuurlijk wel een bekeuring krijgen maar als hij dat doet niet want dat ben jij.

17 juni 2016 om 14:59

Je wil dus niet begrijpen en zien dat Twente daadwerklijk zwaar gestraft is:

9 punten in mindering in twee seizoenen waardoor in twee seizoenen lager op de TV ranking. Dit heeft een impact van meerdere miljoenen euro's over 10 jaar.

3 jaar geen europees.

Meerdere Boetes van Fifa en Knvb.

Totale kostenpost 7 tot 9 miljoen euro.

En dat voor 3 jaar frauderen met een aantal transfers. Niets meer, niets minder. Alleen met transfers is gefraudeert. Dus niet overdrijven aub.

17 juni 2016 om 15:01

Grappig dat je het in je voorbeeld over bekeuringen hebt en niet over liquidatie. Zegt volgens mij al genoeg of niet

17 juni 2016 om 15:36

En de miljoenen die jullie kregen door het kampioenschap, de champions league inkomsten? De stijging op de TV ranking door het aantrekken van betere spelers?

Het geen Europees mogen spelen is geen straf gezien de ranglijst?

Het is maar van welke kant je het allemaal bekijkt he..

17 juni 2016 om 15:38

Haha. Haha. Lager op TV ranking door 9 punten aftrek. Hoger op de TV ranking door te frauderen met transfers. Spelers halen terwijl je ze niet kunt halen. Dit levert miljoenen euro's op over 10 jaar tijd. Och, wat is Twente toch zwaar gestraft. Haha. Haha.

17 juni 2016 om 15:47

lijkt mij toch twee kanten op te werken, dacht je niet @slaapzak?

@supergboer: de miljoenen nav het kampioenschap zijn terecht, net als het kampioenschap zelf....het ging mis na dat seizoen.

17 juni 2016 om 15:57

Het lijkt er op dat sommige mensen (nog wel meer dan dat op deze website) Twente het liefst gewoon kapot zien gaan.

17 juni 2016 om 16:00

Jij weet zelf heel goed dat alle misstanden pas na het kampioenschap hebben plaatsgevonden, want dat is hier al honderd keer uitgelegd.

17 juni 2016 om 16:08

Heeft Twente voordeel gehad van die transfers? Wat zijn we geworden na 2010-2011? 6e, 6e, 3e, 12e en 13e? Oftewel we hebben 1 jaar gepresteerd naar de selectie die we hadden. Twente heeft bijna alleen maar nadeel gehad van de meeste transfers. Veel erg dure spelers die nog niet het niveau van een middenmoter hadden. En dus hebben we ook niet zoveel tv inkomsten gehad als je zou verwachten als je zon budget hebt voor spelers. Iedereen gaat er maar van uit dat meer geld meer succes is maar het gaat er natuurlijk om wat je met het geld doet en ook dat hebben jopie en co redelijk slecht gedaan die jaren.

17 juni 2016 om 18:58

superglober toen Twente kampioen werd is er niks fout gegaan . Het is daar pas gebeurd toen ze dachten wij moten de top blijven aan gaan

17 juni 2016 om 15:50

Nee hoor, ik vind jullie nog wel lief

Of ik ben gewoon wat minder rancuneus dan anderen, dat kan ook.

17 juni 2016 om 21:34

Grote bekken komen alweer? Haha, ik zou nog maar niet te vroegen juichen knul. Maar idd, niemand mag jullie nu meer in de Eredivisie. Dat is het probleem niet, de echte problemen gaan nog komen. Jullie kunnen voor de 9e keer op rij in categorie 1 eindigen, wat alsnog leidt tot intrekken van licenties, de FIOD komt eraan, UEFA gaat zich er nog mee bemoeien, en alle "top"spelers (voor zover jullie die uberhaupt hadden) zullen vertrekken.

Lijkt me niet fijn om Twente-supporter te zijn. Veel plezier in de degradatiezone!

17 juni 2016 om 14:58

Jij bent ook lekker objectief he.

KNVB is wel lekker bezig zeg....

17 juni 2016 om 15:00

Het is schandalig hoe de Knvb dit heeft aangepakt. Alleen maar verliezers, en met name de Graafschap.

17 juni 2016 om 15:12

Graafschap moet een rechtszaak aanspannen tegen de KNVB. Zijn gewoon aan het lijntje gehouden. Als de KNVB gewoon aan het einde had gezegd jullie zijn gedegradeerd was er niks aan de hand geweest maar nu is de voorbereiding helemaal verpest door dit belachelijke besluit.

17 juni 2016 om 15:26

Gewoon volgend seizoen Eredivisie met 19 ploegen en 2 rechtstreeks laten degraderen zou het eerlijkst zijn voor alle partijen.. alleen daar zal de knvb nooit toe besluiten helaas..

17 juni 2016 om 15:29

Zeur niet zo de voorbereiding moet nog beginnen.

17 juni 2016 om 15:40

Terwijl andere ploegen zich al hebben kunnen versterken, heeft de Graafschap dit niet gekund. Hoezo, niet zeuren. Als de Knvb had gezegd dat de Graafschap sowieso was gedegradeerd was er niks aan de hand geweest. De grote verliezen van dit hele verhaal is nu de Graafschap.

17 juni 2016 om 18:01

Beter waren ze 18e geworden, dan had je nu net als Cambuur al 2 maanden extra kunnen voorbereiden op het nieuwe seizoen op weg naar een kampioenschap. Beginnen nu met grote achterstand natuurlijk op clubs als Cambuur NAC en VVV.

17 juni 2016 om 19:03

Jammer voor de Graafschap ik heb zelf er een tijd gewoond .
Maar jammer voor de graafschap ze hebben het zelf in de nacompetitie het laten liggen .

Nou collega clubs? Jullie hebben verdomme de "collega" clubs jaren lang genaaid... ik denk dat Twente de meest gehate club van de eredivisie is. Ik hoop dat ze in september alsnog failliet gaan en anders degraderen aankomend seizoen.

17 juni 2016 om 14:59

Ik denk niet dat andere clubs en supporters FC Twente nu ineens gaan haten. Reken maar dat er daar een leegloop van jewelste plaats gaat vinden en dat ze de komende jaren in het linkerrijtje spelen.

17 juni 2016 om 15:02

Hahaha reken er maar op dat je dat juist kunt vergeten de komende jaren

17 juni 2016 om 15:03

Ik teken er direct voor als Twente de komende 2 jaar in het linkerrijtje speelt. Aangezien Twente niet voor europees voetbal kan spelen denk ik dat spelers eerder richting Utrecht, AZ, Groningen gaan dan richting Twente.

17 juni 2016 om 16:01

Slordig van mij... Ik bedoelde uiteraard het rechterrijtje :-(

17 juni 2016 om 15:30

Nee hoor, ik erger me meer aan de mensen die een stijve krijgen wanneer een club als Twente failliet gaat dan aan de Twentenaren zelf.
Zegt voor mij veel wanneer mensen zo graag Twente failliet willen zien gaan, beetje sadistisch, ze worden er zelf namelijk niks beters van, ze willen gewoon een club en de supporters daarvan zien lijden.

17 juni 2016 om 15:02

Leg nou eens uit wat twente de andere clubs heeft aangedaan?

De hoofdprijs betaald voor Tadic en Ziyech? Gefraudeert met een aantal transfers. Maar wat is het nou echt wat twente andere clubs heeft aangedaan?

Hou toch op met dat geklets in de ruimte. Twente heeft met een aantal transfers gefraudeert. het is schandalig. meer niet.

Noem mij een club die in zijn bestaan niet met transfers heeft lopen sjoemelen. (feyenoord, Utrecht, Groningen, Vitesse, Nec, PSV etc. etc.)

17 juni 2016 om 15:34

Wuakka vooruit dan.

Tadic en Zyiech hebben (gaan) ze 300-500% winst op gemaakt. Dus wat is uberhaupt de hoofdprijs?

Psv gesjoemeld met transfers geef mij is een voorbeeld met een bron aub.

Daarbij hebben ze gewoon gefraudeerd en daar hoort een grote straf op te staan! Die 180k is een lachertje.
Nu hebben jullie allemaal weer een grote bek maar de laatste maand deden jullie alleen maar huilie huilie..

17 juni 2016 om 17:38

Door te frauderen heeft Twente jarenlang met spelers kunen spelen die ze helemaal niet konden betalen. Daardoor heeft Twente boven haar kunnen gepresteerd en ontvangt zij jaarlijks extra TV gelden ten koste van andere clubs. Aangezien prestaties maar liefst tien jaar lang meetellen, is dat echt een substantieel bedrag.

Ben benieuwd wat voor een team er zal staan.
Ik denk dat fc twente binnen een paar jaar weer serieus de top 2 gaat uitdagen.
Want aan vitesse heerenveen en groningen kun je dat niet overlaten

17 juni 2016 om 14:53

Dat gaat Twente ook niet doen. Ook zij moeten namelijk voldoen aan het Financial Fairplay en gezien de zeer ongezonde financiële situatie bij Twente denk ik niet dat er veel geld uitgegeven kan worden in Enschede.

17 juni 2016 om 14:53

En waar gaan ze dat van betalen? Ten eerste schulden wegwerken. Ze zouden jaar Jupiler League niet overleven (financieel ) en zeker wel binnen paar jaar aanval op top 3?

17 juni 2016 om 14:57

Real madrid heeft 800 miljoen schuld. Blijft gewoon staan en moet kunnen blijkbaar.

17 juni 2016 om 14:54

Denk ik ook want ze kunnen gewoon door frauderen. Zolang ze maar 2 ton voor de boetes overhouden...

17 juni 2016 om 19:04

Onzin

17 juni 2016 om 15:07

Hoogmoed komt voor de val. Daar zijn jullie langzaam wel mee bekend. Ga eerst maar is hopen dat je niet gaat degraderen. Worden magere jaren van elk dubbeltje omdraaien. Feyenoord had lang nodig maar dan heeft twente nog langer nodig. Imago schade is ook gigantisch zowel bij de sponsors als mede clubs. Wens jullie succes aan de mond lig het niet.

Een streep eronder? Hahah, dat gaat komende 100 jaar niet gebeuren. Je zal altijd de club zijn die ondanks dat ze alles belazerden er nauwelijks straf voor gekregen hebben.
En waardoor ook de knvb het beetje geloofwaardigheid wat ze nog hadden verloren hebben.

17 juni 2016 om 14:55

Het is niet per se slecht. Het onderstreept meer een winnaarsmentaliteit.
Juventus, Real, Chelsea die doen het allemaal wekelijks.
En als twente van failliet en de 13e plek 10 jaar geleden naar kampioen kan gaan, waarom kunnen ze dan niet nog een keer een gooi naar de top doen. Creatief boekhouden dat is het enigste wat ze gedaan hebben waardoor ze veel geld genereren.
Maar dat heeft toch niets met het sportieve vlak te maken? Alsof ziyech op een kantoor op faxjes zit te wachten. En de graafschap doet verongelijkt? Die zijn toch gewoon laatste geworden?
Terwijl wat er over is gebleven van het weg gekochte team van twente lekker stond te ballen de 2e seizoenshelft onder alle druk.

17 juni 2016 om 15:44

Het was inderdaad creatief boekhouden, ja.

Is er nog de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de uitspraak van de beroepscomissie? In dat geval verwacht ik dat dit nog wel eventjes nasleept. Verder verwacht ik dat FC Twente flink uitgefloten zal worden komend seizoen.

Jarenlang de boel besodemieteren en gewoon weer met de grote jongens meedoen! Nederland poldermodelland

Had mij eigenlijk al neergelegd bij het faillissement van Twente, moet nu wel weer omschakelen, betekent dus dat ik nog steeds de eredivisie moet blijven volgen.

17 juni 2016 om 15:14

@wandering: Je Moet natuurlijk niets he .... maar ik hoop dat jij nog wel regelmatig zult blijven posten hierzo. Dat vind ik meestal een verademing tussen vele andere reacties in.

On topic: ik heb - net als Onno Jacobs - zeer opgelucht nu en zal komend seizoen 'gewoon' mijn vaste stoeltje in de Grolsch Veste hebben.

In ieder geval is Twente nu de meest gehate club de komende jaren. Succes met de club verdedigen de komende jaren zou ik zeggen, we weten in Arnhem hoe het is.

17 juni 2016 om 14:54

Jep. Denk dat ze een streep eronder hadden kunnen zetten door de strohalm van de licentie commissie te accepteren.

De hele tijd door blijven mekkeren tot je je zin hebt gekregen en daarna gelijk een streep eronder willen zetten terwijl het voor een club als de graafschap nog lang niet is afgelopen, is wel een beetje makkelijk

17 juni 2016 om 15:02

Voor de supporters was een degradatie natuurlijk wel heel triest geweest, maar voor de club was een degradatie wel het eerlijkst. De beroepscommissie en indirect ook de Knvb maakt zich volstrekt ongeloofwaardig met dit besluit. Maar het verhaal zal nog wel een staartje krijgen. Twente is nu 8 keer op rij ingedeeld geweest in categorie 1 van de licentiecommissie. Als dat nog 1 keer gebeurd dan is het over en uit en zijn ze de licentie alsnog kwijt. Zullen ze wel opeens spontaan in categorie 2 komen. Wat een schande.

17 juni 2016 om 14:55

Dat zie ik dan als enige voordeel voor ons als Twente supporter, krijg je toch een beetje het wij tegen de rest gevoel van.

17 juni 2016 om 16:10

Alleen voor sommige fans jammer dat de Knvb nu niet meer als vijandbeeld of Knjb geframed kan worden.

17 juni 2016 om 16:34

En ik maar denken dat Viteski de meest gehate club was met een onbekende eigenaar en onderdeel vam witwaspraktijken in Europa

17 juni 2016 om 19:35

Nope, die plek is inmiddels ingenomen door Twente Enschulde

17 juni 2016 om 18:54

Op de voet gevolgd door Hollywood aan de Rijn idd, jullie weten hoe dat is.

Denk je daarom ook niet dat je misschien zelf wat Nuance moet aanbrengen ;-)

Ik hoop dat ze nu echt met een schone beginnen en dat er niet nog meer schandalen aan het licht komen.
Het is naar mijn mening toch verkeerd om een hele organisatie te straffen voor iets dat een paar individuen hebben veroorzaakt, hoewel de KNVB er wel een zooitje van heeft gemaakt.

Zo zie je maar, frauderen loont! Dit is dikke schande naar alle clubs die alles prima voor elkaar hebben!

17 juni 2016 om 14:56

Cambuur staat categorie 3.. maar wel gewoon gedegradeerd. Dit strookt tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in. Zo zijn er vast meer clubs die wel de zaakjes netjes op orde had.

Geweldig voor ons supporters, na zo'n lange periode van negatieve berichten eindelijk goed nieuws. Dat het zo zou aflopen had niemand verwacht, of het terecht laat ik aan de juristen over en niet aan 300 boze reaguurders op voetbalzone. Schone lei en op naar volgend seizoen!

Twente Leeft!

17 juni 2016 om 14:55

Het hele punt is, dat er met deze ongekend milde straf dus absoluut geen schone lei is en zal zijn. Dit dreunt nog jaren door bij Twente en de rest van voetbal Nederland. Twente zal dan ook flink gehaat worden verwacht ik zo.

17 juni 2016 om 15:11

Ja daar heb je helemaal gelijk in.
Het punt is dat Twente ten eerste er niks aan kan doen dat de straf "te mild" is en ten tweede zal de club zoals jij aangeeft gehaat worden. Terwijl het huidige bestuur en de huidige groep daar niks aan kan doen.

Je had er een streep onder kunnen zetten door in de JL te gaan voetballen. Nu is het nog lang niet vergeten...

17 juni 2016 om 14:58

Zo voelt het ook voor mij. Wij hebben er dan niet zo veel baad bij, maar voor mijn rechtvaardigheids gevoel.. In mijn ogen zullen ze in ieder geval lange tijd de club zijn die de boel belasserde en er mee weg kwam..

17 juni 2016 om 17:13

De Graafschap heeft helemaal niets te willen.

17 juni 2016 om 18:06

Waarom niet? Vergeet niet dat Twente boven de graafschap kon eindigen met corrupt geld en spelers die ze eigenlijk niet konden betalen. Misschien is iets meer realisme op zijn plaats als Twente supporter nu. Komen hier heel goed mee weg.

Dit is gewoon uitstelgedrag. In september moet Twente in de tweede categorie komen anders is het ook afgelopen. Het is dus zeer de vraag of dat gaat lukken met al die schulden en nog steeds geen transfers.

17 juni 2016 om 14:57

En jij denkt dat de Knvb en Dik Wessels het daar niet over gehad hebben?

17 juni 2016 om 16:13

Wanneer dat zo is had de Knvb de verantwoordelijkheid voor een faillissement in de JL ook bij Dik Wessels neer kunnen leggen en had Twente niet om louter financiële redenen gespaard hoeven te worden.

Dat de Knvb zo een rare beslissing neemt kan je FCT niet aanrekenen. Die willen gewoon overleven en geld verdienen net als elke andere club.

De PR machine van Twente heeft goed gefunctioneerd. Heel hard en heel vaak roepen dat je failliet gaat bij degradatie. Dat wil zo'n commissie niet op zijn geweten hebben, dus die zoeken een manier om Twente dan toch maar in leven te houden. Die is dan blijkbaar toch gevonden.

In eerste instantie is er trouwens ook al met de regeltjes gerommeld om Twente overeind te houden, door ze ineens een nieuwe licentie voor de eerste divisie te geven. Helaas was dat blijkbaar niet voldoende, dus nu dan weer een andere oplossing uit de hoge hoed.

17 juni 2016 om 14:59

Ze hebben gehuild als een stel kleine kinderen, de club, het bestuur, de supporters, zelfs de Bn'ers. Geen één moment hebben ze de hand in eigen boezem gestoken. Vingertje wijzen en proberen de andere clubs ook nog even in kwaad daglicht te zetten door te zeggen dat ze geen steun krijgen en daar ook gefraudeerd wordt. In slechte tijden komt de ware aard vaak boven en Twente blijkt echt een hele nare te zijn.

17 juni 2016 om 15:41

Bij Twente hebben ze er alles aan gedaan om voorkomen dat de club verdwijnt.

Jij noemt het huilen.. ik noem het strijdvaardig!

Alleen daarom gaat de vergelijking mank met clubs als bijvoorbeeld Veendam en Haarlem. Sponsoren en supporters scharen zich vol achter de club middels verschillende acties.dit is ook altijd zo geweest, in de regio Twente niets vreemds, buiten de regio noemen ze dit plots huilie, huilie..

Er is geen Twente supporter te vinden die van mening is dat het gevoerde beleid niet bestraft dient te worden! Maar op het moment dit het voortbestaan van de club raakt is dit een te harde straf. De twente supporter is er niet de persoon na achterover te gaan zitten en de straf te ondergaan, is dit een hele vreemde eigenschap?

Goed te lezen dat een club met zo'n achterban bestaansrecht heeft, al zijn zeer nog lang niet!

17 juni 2016 om 16:06

Gehuild?
Vind toch dat er het hardst in jou reactie wordt gehuild
Huilen omdat de club waar de laatste tijd zon haat tegen is gekweekt, in de eredivisie mag blijven, door een uitspraak van een neutrale beroepscommissie
Dat hebben velen hier weken geroepen, dat die commissie onpartijdig zou zijn
Velen hier hadden liever gezien en zeker gehoopt, dat Twente kapot was gegaan
Maar helaas voor die mensen, en een machtig moment voor de hele aanhang, en de mensen die dag en nacht gewerkt hebben, schoon schip bij de club te maken
Dus nu niet meer huilen want het recht heeft gezegevierd

17 juni 2016 om 16:56

De Knvb en rechter, in 99% van de gevallen de beslissende factoren, hebben in het nadeel van Twente beslist. Ik zal niet zeggen dat de beroepscommissie geen bestaansrecht of recht van spreken heeft, maar de beroepscommissie beslist niet zozeer inhoudelijk (wel of niet schuldig) maar beslist of de regelgeving en procedures correct nageleefd zijn. Twente heeft dus een maas gevonden in de 'creatieve oplossing' van de Knvb. Beide hebben in mijn oog schuld, Twente had niets fout moeten doen of de Knvb had gewoon de licentie in moeten trekken.

De neutraliteit van de beroepscommissie trek ik ook wel een beetje in twijfel zoals bij alle zaken die worden uitvergroot in de media (neem bijvoorbeeld de zaken waarbij mensen vrij gesproken zijn omdat ze al 'genoeg gestraft zijn door de media'. De commissie wil het gewoon niet op hun geweten hebben dat een club als Twente door hun verdwijnt. Helemaal niet als er door de Knvb een fout is gemaakt door de licentie af te nemen en opnieuw uit te delen voor de JL. Een oplossing die niet in de regels staat maar ter plekke bedacht is.

Lang verhaal kort, Twente staat in hun recht, de Knvb heeft een grove fout gemaakt, maar hetgeen waar ik het meest mee zit is dat Twente gewoon als een volwassen kind heeft staan janken hoe erg het wel niet zou zijn als ze zouden degraderen.

17 juni 2016 om 18:55

"jij noemt het huilen.. ik noem het strijdvaardig! "

Ik heb jou sowieso altijd alleen maar tegen Twente zien lullen. Lekker close-minded.

Vind het heel jammer voor je dat dit gebeurd is :-) NOT

Wat een ongelofelijke poppenkast!

Want frauderen moet beloond worden? Overigens heeft de club en de aanhang uit Twente zich echt wel van hun slechtste kant laten zien deze periode. Alleen maar huilen, vingertje wijzen naar andere clubs en gewoon weigeren op de blaren te zitten. Totaal niet opzoek gaan naar een oplossing maar gewoon alles in de rechtzaal aanvechten, nog met succes ook.

17 juni 2016 om 15:10

er is achter de schermen keihard gewerkt om alles op orde te maken en om twente te redden maar jij en meer van je vriendjes zijn verblind door haat

17 juni 2016 om 15:28

Noem eens 2 concrete oplossingen die ze bedacht hebben indien ze verder hadden gemoeten in de JL. Neem je tijd, maar ik heb er geen voorbij zien komen. Het enige wat ik gehoord en gelezen heb is 'andere clubs frauderen ook' en 'degradatie staat gelijk aan faillissement'.

Eén oplossing die ik voorbij zag komen was een doorstart maken in Duitsland, die vond ik dan wel weer leuk maar kwam niet van Twente zelf.

17 juni 2016 om 16:55

er is vorig jaar een plan gemaakt wat er zou moeten gebeuren bij een degradatie maar dat plan bleek al gauw onmogelijk, twente heeft teveel schulden om te kunnen overleven in de JL

Eerlijk gezegd ben ik blij dat twente mag blijven maar ik ben echt volledig afgeknapt op dat slachtoffergedrag van het nieuwe bestuur en sommige supporters. Misschien was helemaal opnieuw beginnen wel beter. Ik gok op flink aversie van andere clubs en hun supporters.

17 juni 2016 om 15:02

Precies, aan het begin had Twente nog mijn sympathie, maar de manier waarom ze er onderuit probeerden te komen en volop in de slachtoffer rol doken is echt om de rillingen van te krijgen. Als ze nou gewoon met een goed degelijk plan waren gekomen, hun fouten eerlijk, openlijk en herhaaldelijk toegaven en het aanvechten op een zij-spoor hadden gezet, waren ze het respect niet verloren. Ik ben alleen bang dat het dreigen met faillissement en jammerlijke gehuil nog geholpen heeft ook in de uiteindelijke beslissing.

17 juni 2016 om 18:57

"fouten toegaven"

Lees dit stuk Maar eens.

"goed degelijk plan gekomen"

Verdiep je Maar eens in de rechtzaak, Twente had dit gedaan en dachten dat dat gelijk stond aan een 'vrijbrief' wat opeens teruggedraaid werd door de Knvb.

Het enige wat jij kan roepen is "huilie huilie" net zoals de andere hatelijk kneusjes...

Conclusie van de Twente casus: Door de regels van de Knvb kan Twente niet gepast gestraft worden.

Overzicht straffen Twente:
3x punten mindering(daardoor 2x lager geeindigd)
3 jaar geen europees voetbal
180.000 boete Knvb
180.000 boete Fifa
Compensatie gedupdeerde clubs (2miljoen?)
Grote imagoschade
Achterstand op komend seizoen m.b.t. transfers.

Uiteindelijk denk ik dat een gepastere straf was geweest dat FC Twente met -10 of -15 punten begint volgend seizoen. Dit kan inderdaad leiden tot degradatie, maar dan hebben ze nog wel een jaar om zich daar op voor te bereiden. Mochten ze het uitzonderlijk goed doen dan kunnen ze er in blijven.

Verder vind ik dat de Graafschap gecomponseerd dient te worden door de Knvb doordat ze zo lang aan het lijntje zijn gehouden.

17 juni 2016 om 15:04

Durf het niet met zekerheid te zeggen maar die compensatie van 2 miljoen gaat niet meer door volgens mij. Dat was voordat ze gedegradeerd waren. Met dat de licentie ingetrokken werd verviel ook die compensatie.

Overigens is -15 punten gewoon uitstel van executie en dat zou ook een 'creatieve oplossing' geweest zijn die geen stand zou houden.

Ze hadden gewoon vanaf dag 1 duidelijk moeten zijn, een minieme boete of (mijn voorkeur) licentie afnemen en uitzwaaien.

17 juni 2016 om 15:05

Volgens mij is het intrekken van de licentie nu omgedraaid door de beroepscommissie. Ofterwijl dan zijn eerdere afspraken weer van kracht, dat lijkt me tenminste.

Over je aanpassing Ype, dat denk ik ook, maar dat is ook het intrekken en teruggeven van de licentie. Een jaar lang kunnen voorbereiden door afspraken te maken met crediteurs etc. is dan een stuk logischer dan om dit binnen 2 maanden allemaal nog te regelen. Inclusief selectie op order brengen etc.

Met ingang van seizoen 2016/2017 wordt Ajax voor het eerst in jaren van haar troon gestoten als meest gehate club van Nederland, met Twente stijf bovenaan.

Vraag me af wat ik erger vind, twente die jarenlang de boel belazert en ermee weg komt of de grap genaamd KNVB.

17 juni 2016 om 15:20

Wees maar niet zeker van Eredivisievoetbal. De Graafschap gaat in beroep en van alles is mogelijk, kijk maar wat julloe bereikt hebben.

17 juni 2016 om 15:53

Meest gehate? Denk het niet hoor. Voor mij is Twente gewoon van hetzelfde niveau als een Groningen, Zwolle of Utrecht. Het zal me een worst zijn of ze in de eredivisie spelen of in de jupiler league. In plaats van Twente speel ik net zo lief tegen Veendam of Wageningen. Het is me om het even. Meest gehaat zal toch wel ajax blijven. Want al is het niet de club, dan zijn het wel de ajacieden/ Amsterdammers . Twente heeft helemaal niet zo'n grote naam bij tegenstanders. Een concurrent voor de subtop minder, maar daar zal wel weer een andere club voor opstaan.

Zijn alle verantwoordelijken hiervoor nu eigenlijk weg bij de club?

Nog steeds lees ik met grote verbazing en frustratie andere reacties. Twente had het bij elke uitspraak van de beroepscommissie niet 'goed' kunnen doen bij de andere fans. Was het alsnog degradatie geweest, dan waren de reacties waarschijnlijk geweest met: gerechtigheid en waarom gaan ze dan in beroep. Nu wordt Twente in haar gelijk gesteld en dan nog is het verkeerd wat Twente gedaan heeft.

Welkom in bananenrepubliek Nederland. Onze competitie is nu al helemaal niet meer serieus te nemen door clubs die structureel wanbeleid en fraude plegen te belonen. Wat moeten clubs die alles wel netjes voor elkaar hebben wel niet denken? We zijn momenteel het lachertje van Europa door deze soap.

17 juni 2016 om 16:12

Wanneer is er precies fraude gepleegd dan?

17 juni 2016 om 17:19

Heb jij de afgelopen anderhalf jaar onder een steen geleefd?

17 juni 2016 om 17:39

De jaren na het kampioenschap met diverse transfers.

Die KNVB controleert de clubs toch?
Met die dure Nijenrode boekhoudertjes ?
Die hebben dan ook wel gefaald of niet ?
Voortaan maar eens strenger controleren of bij twijfel een bewindvoerder aanstellen.
Waarom zou dat niet kunnen of zijn ze bang dat ze dan eens echt aan het werk moeten.
Feyenoord verzweeg toch ook 20 miljoen en Ajax dealde toch ook met Doyen ? Kraait geen haan naar he

Van mij mogem jullie kapot gaan

De knvb kan nog steeds in beroep gaan toch? of is er nog niks bekend van de knvb zelf wat ze gaan doen?

17 juni 2016 om 17:08

Ze gaan niet in beroep

Wel jullie naam veranderen in FC De Laaielichters.

Vreemd, voor de eerste keer in Nederland word er een club bestraft voor fraude, niet een keer maar meerdere keren.
Je zou dus nu kunnen denken dat de Knvb dit vaker gaat doen, dus Ajax, Psv, Feijenoord, Groningen en andere clubs die in het verleden aantoonbaar gefraudeerd hebben, oppassen!!!

17 juni 2016 om 17:41

Wat hebben die andere clubs gefraudeerd dan? En ik stel de vraag serieus, aangezien ik dat gemist heb.

Valsspelen loont. Slechte beslissing. Jammer

17 juni 2016 om 18:23

Klopt, jammer.

17 juni 2016 om 18:59

Valsspelen loont? Twente is een volkomen afbraak ondergaan, het einige wat nog erger was (en dichtbij genoeg) was faillisement...

18 juni 2016 om 00:41

Waarom falliet. Met trouwe supporters en ziyech verkopen is er niks aan de hand. Paar jaartjes jupiler leauge is toch ook leuk

Er kan een streep onder het verleden wanneer Twente bewijst dat er geen nieuwe lijken uit de kast komen. Ik heb nog niet het gevoel dat ze echt in control zijn. Ik denk dat deze hele kwestie een hoop goodwill gekost heeft. De club en haar supporters hebben zich als een klein kind gedragen.

Ik heb niets tegen Twente, maar nu blijkt maar weer dat misdaad loont. Het was niet 1 misstap maar meerderen. Maak er nu maar een potje van omdat je heel veel moet uithalen om straf te krijgen. Ook de andere clubs zijn financieel benadeeld door twente. En maar zielig doen.

dit is de grootste schande uit het nederlandse voetbal !!!en wat houden we eraan over een totaal ongeloofwaardige competitie waarin je niet mag frauderen maar als je het toch doet belonen we je en helpen we met belastinggeld zo al de helft vd schulden weg.
kan alleen in nederland dit echt een grote schande en een zwarte bladzijde voor het nederlandsvoetbal.

Schande! KNVB is niet geloofwaardig, was het al niet en nu een wassen neus!
Veendam moest voor een paar ton failliet, en een club als Twente met achter de ellebogen beleid wordt weer het hand boven het hoofd gehouden. KNVB maffia praktijken. amateuristisch instelling. Ik hoop dat Twente volgend jaar alles verliest en dat nu direct het hele bestuur van de KNVB vervangen wordt. Niet meer serieus te nemen deze bende. Frauderen loont hier in het Nederlands voetbal.

Het halve betaald voetbal heeft al schulden bij de gemeentes,in totaal €230000000.en je begrijpt toch wel dat je het voor clubs buiten de top 3 om nog moeilijker maakt om te overleven wanneer je de prijzengelden voor de grote 3 gewoon hoog blijft houden secu nog meer verhoogd? De rest komt Nooit meer in aanmerking voor het landskampioenschap en in Europa hebben wij helemaal niks meer te zoeken. Daarnaast is clubliefde ver te zoeken bij succes supporters van de grote 3 clubs buiten de nabije omgeving van deze clubs.ik heb "fans" van PSV in de omgeving van Oldenzaal wel eens gevraagd waarom ze supporter van PSV zijn. "omdat PSV het vaak beter doet dan Twente"....... Dat noem ik dus pure succes supporters.en zo hebben vele grote clubs over de halve aardbol dit soort "supporters".wanneer zien fans van de 3 groten hier in Nederland ook eens in hoe onrendabel deze clubs zijn? Dus wat betreft het aantal behaalde punten en begroting.en wanneer zien ze ook eens in dat ze gewoon schandalig teveel betalen voor hun seizoen-/wedstrijd kaart? Er moet gewoon veel geld UIT het profvoetbal.
En ook de grote 3 mogen wel eens in een situatie komen zoals Twente deze de afgelopen maanden mee heeft gemaakt en nog mee zal maken. Twente heeft een poging gedaan om de "spagaat" naar de grote 3 te overbruggen en is daarin niet geslaagd.zo zal dus ook de rest daar niet in slagen de komende jaren,bij dit Knvb beleid. Ook al speelt Ajax bij een nummer een-na-laatst schandalig gelijk met 1-1........Schandalig gezien de verdiensten van de spelers van Ajax en de verdiensten van de spelers van De Graafschap..... Ik begrijp dus ook nog steeds niet waarom ik nu wel een seizoenkaart van Twente zou moeten kopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren