Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Graafschap kind van de rekening: ‘Het is een schande, dit is toch bizar’

Laatste update:

De beroepscommissie van de KNVB heeft geoordeeld dat FC Twente tóch in de Eredivsie mag blijven. Dat is fantastisch nieuws voor iedereen die de club uit Enschede een warm hart toedraagt, maar voor de Achterhoek is het dramatisch: De Graafschap degradeert naar de Jupiler League.

/

De Doetinchemmers waren op sportieve gronden gedegradeerd, maar leefden wekenlang in de veronderstelling dat ze door de degradatie van FC Twente toch in de Eredivisie zouden mogen blijven. Het nieuws dat de Tukkers door de mazen van het net zijn gekropen komt bij de Superboeren aan als een mokerslag.

“Nu heb je echt de poppen aan het dansen”, zegt commercieel manager Martine Zuil tegen Omroep Gelderland. “We leven al weken tussen hoop en vrees en dan gebeurt op het laatste moment dit.” Het is mogelijk dat De Graafschap, dat zich gepiepeld voelt door de KNVB, nu zelf ook de gang naar de rechter gaat maken.

“Het is een schande en het bevreemdt ons ten zeerste”, foetert technisch manager Peter Hofstede in gesprek met de Gelderlander. “Eerst heeft de licentiecommissie geoordeeld dat FC Twente moest degraderen. Daar zitten toch wijze mensen in. Vervolgens oordeelde de burgerrechter dat de licentiecommissie gelijk had en nu komt de beroepscommissie met een volledig andere uitspraak. Dat is toch bizar”, aldus Hofstede, die zegt dat De Graafschap zich gaat beraden op vervolgstappen.

De Graafschap voelt zich terecht gepiepeld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sjaak Swart is iig blij. Ik ook.

17 juni 2016 om 14:34

Ik ook. Heerlijk.

17 juni 2016 om 14:43

Zie ze nog staan juichen alsof ze kampioen waren geworden . Sjakie neemt er een vandaag .

17 juni 2016 om 14:45

Het zit je nog diep he

17 juni 2016 om 14:46

Ahh het zit nog steeds diep he

17 juni 2016 om 14:54

Bij jou zit het in de Jupiler league.

17 juni 2016 om 14:55

Niet zo diep als de Jupiler League

17 juni 2016 om 15:05

Jupiler league zijn we in Doetinchem (helaas) wel gewend. Het hoogtepunt was toch Ajax van de titel houden. Ajax dat hierdoor geen kampioen werd en tevens de Champions League misloopt. Het voelt nog steeds heerlijk!

17 juni 2016 om 15:09

Ze zijn de Champions League nog niet misgelopen.

17 juni 2016 om 15:09

Ik zie ze nog steeds de stikkers van de bus afhalen 'landskampioen 2015/2016'

17 juni 2016 om 15:33

Ik kan me het spandoek 'Het is niet fijn om Sjaak te zijn' herinneren. En dan nu kan Sjaak ze allemaal uitlachen haha. Het is niet fijn om voor De Graafschap te zijn!

17 juni 2016 om 15:37

Want Sjaak is nu wel kampioen? Sjaak heeft nog steeds niks te lachen hoor...

17 juni 2016 om 15:45

Veel plezier met jullie nieuwe iPhones

17 juni 2016 om 16:01

Wat een trieste figuren zijn jullie haha. Echt niveau -640. Ajax heeft zelf een wanprestatie geleverd. En wat is er nou mooier dan iemand zijn kampioenschap verpesten. Jullie laten je lekker kennen, echt klasse! Je mag trots zijn op je hoge niveau!

17 juni 2016 om 16:04

Nee, Sjaak had gehoopt dat De Graafschap eruit ging, en dat is gebeurd. Dus dan mag die zeker wel lachen

17 juni 2016 om 19:01

Teleurstelling en frustratie is niet zo raar toch? Ajax had gewoon moeten winnen, simpel zat. De hele selectie was echter afwezig en elke speler die het Ajax shirt droeg die wedstrijd moet zich kapot schamen voor de wanprestatie. Want de Graafschap is niks meer dan een JL club. Dat je daar van verliest, en kampioenschap tijdens zo'n wedstrijd weggeeft, is iets om je kapot voor te schamen.

Echter, is het ook gewoon zeer vreemd dat de Graafschap ineens zo keihard werkt tegen Ajax, terwijl ze nog 2 belangrijkere wedstrijden voor de boeg hadden. Keihard juichen na de wedstrijd tegen Ajax alsof zij zojuist kampioen zijn geworden, om een paar weken later keihard en meer dan terecht weer af te zakken naar de JL. De ironie.

En ergens bevestigd het ook maar weer eens dat er téveel supporters niet hun eigen club supporten, maar liever leed zien bij anderen. Ik zou als de Graafschap supporter witheet van woede zijn, nadat ze van Ajax winnen keihard verliezen en naar de JL degraderen. Lekker je prioriteiten gesteld.

Ik wens de Graafschap veel plezier in de JL, we zien jullie wel weer over een paar jaar.

18 juni 2016 om 00:14

Er is in Nederland iets vreemds aan de hand, men juicht niet voor de winst van de eigen club, maar men juicht voor het verlies van Ajax.
In Eindhoven zingen ze: "helemaal niets in Amsterdam" en dat vinden ze blijkbaar belangrijker dan het eigen kampioenschap.
In Utrecht was men dolblij dat met alle beschikbare krachten er gelijk tegen Ajax werd gespeeld, dat er daardoor enkele dagen kansloos in de bekerfinale werd verloren lijkt minder belangrijk.
De Graafschap is de laatste club dit seizoen die een punt tegen Ajax belangrijker vindt dan zelf in de Eredivisie te blijven spelen.
De haat tegen Ajax is groter dan de liefde voor de eigen club.

Ik ben het overigens niet met je eens dat de Ajax spelers zich moeten schamen. Natuurlijk speelden ze niet best, maar degene die vooral het boetekleed aan mag trekken is de man in het zwart. De Ajax-goal afkeuren, terwijl er van geen hinderlijk buitenspel sprake is, maar de buitenspel goal van De Graafschap wel goedkeuren terwijl men hinderlijk buitenspel stond.
Bedankt, he Bjorn Kuijpers !

18 juni 2016 om 09:20

Beste AjaxRene, je hebt het over dat Utrecht blij was met een punt tegen Ajax? Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Utrecht is bestolen in de Arena omdat Makkelie 2 minuten voor tijd een zwaar onterechte penalty geeft aan jullie. En vervolgens heb je het over Kuipers??

17 juni 2016 om 14:34

Bedankt voor je inbreng.

17 juni 2016 om 14:39

Geweldig nieuws dit. Graafschap heeft niks te willen want zijn gewoon sportief gedegradeerd. Ik snap er na alle zaken en commissies ook niks meer van maar dat interesseert niemand aan deze kant van het land nu. Tot volgend seizoen in de eredivisie!

17 juni 2016 om 14:42

Totdat de Graafschap gaat procederen. Ga nog maar ff niet rustig slapen dunkt me. Ik denk werkelijk dat De Graafschap de Juridische kant op gaat.

17 juni 2016 om 14:44

Dan denk ik dat dit het probleem van de Knvb is en niet zozeer van FC Twente.

Ik denk dat de kans groter is dat we de Eredivisie met 19 clubs laten beginnen dan dat FC Twente nu alsnog degradeert.

17 juni 2016 om 14:47

Treurig nieuws dit. FC Twente heeft niets te willen van die zijn gewoon sportief failliet.

Maar even serieus, ik snap dat ondanks dat de Graafschap zelf gedegradeerd is, dit ze rauw op hun dak valt. En net als FC Twente hebben ze het recht om daar tegen in verweer te komen.

17 juni 2016 om 14:53

Hoewel de graafschap inderdaad sportief gezien nergens recht op heeft, zorgt deze periode van onzekerheid ervoor dat beleid maken onmogelijk is.
Daarbij heeft de Knvb aangegeven dat op basis van later ontdekt wanbeleid de licentie al voor de winterstop ingetrokken had moeten worden, oordeelt de adviescommissie in het nadeel van twente, de beroepsrechter idem dito. En vervolgens gaat de beroepscommissie lijnrecht in tegen de overige rechtspraak. Dit is allesbehalve geweldig nieuws dit is een messteek on een van de fundamenten van het recht.(rechtszekerheid)

17 juni 2016 om 15:13

Twente heeft ook niets te willen

17 juni 2016 om 15:27

Ze hebben geen poot om op staan. Twente zou pas gedegradeerd zijn als de hele procedure is afgerond. Tot die tijd was er onzekerheid voor de Graafschap. Maar goed, hadden ze het in de playoffs niet zo af laten weten dan was cambuur nu teleurgesteld.

17 juni 2016 om 15:37

Ja nu heb jij ineens een grote mond, maar vergeet niet dat jullie ook structureel veel te hoog zijn geëindigd door spelers onder contract te hebben staan die jullie niet konden betalen. Jammer dat jullie niet gedegradeerd zijn.

17 juni 2016 om 16:03

Haha de Graafschap niks te willen? Twente heeft niks te willen bedoel je. Altijd zo lekker objectief zijn mensen met een clubvoorkeur. Zeg gewoon dat het belachelijk is deze uitspraak en dat je gruwelijk mazzel hebt gehad.

18 juni 2016 om 00:44

Ga jij lekker huilen in twente

Hoewel Twente het absoluut verdiend om te degraderen, verdientde Graafschap dit ook. Enige positieve van deze uitkomst.

17 juni 2016 om 14:30

De graafschap verdiend het om aan het lijntje gehouden te worden? Dat ze geen beleid kunnen maken doordat de hoge heren in Zeist met een raar verhaal aankomen waardoor het mogelijk is dat de graafschap toch nog in de eredivisie kan blijven?! 2 onafhankelijke partijen hebben geoordeeld dat fct teruggezet moet worden. De derde oordeelt 180 graden anders. Ik ben benieuwd naar de beweegredenen van deze beroepscommissie!

Waarom verdiend de graafschap dit? Daar ben ik wel benieuwd naar.

17 juni 2016 om 14:34

Nee dat verdienen ze niet, maar ze zijn op sportief vlak gewoon verdiend gedegradeerd.

17 juni 2016 om 14:34

Jij en ik hebben het over andere onderwerpen over wat De Graafschap wel of niet verdiend.

De Graafschap verdient de degradatie op sportieve gronden, ze hebben verloren in de nacompetitie, dan moet je er naar mijn mening gewoon uit.

Jij hebt het over aan het feit dat ze aan het lijntje gehouden worden gehouden, dat ze dit niet verdienen. Hier heb ik het geeneens over gehad, maar ik ben het wel met ontzettend met je eens!! De Graafschap is de verliezer van dit hele verhaal, maar om tot mijn punt terug te komen, ze verdienen het om volgend jaar in de Jupiler Leauge te spelen.

17 juni 2016 om 14:35

Omdat ze sportief gezien gewoon hoorden te degraderen... Als ze de nacompetitie overleefd hadden was er niks aan de hand geweest

17 juni 2016 om 14:56

Vergeet niet dat de eerste wedstrijd GAE GRA flink beïnvloed is door de Knvb uitspraak 1 dag voor de wedstrijd. Iets wat duidelijk terug te zien was in het twijfelachtige optreden van vdpavert die penalty en rood opleverde. Iets wat hem normaal nooit gebeurd.

Het is toch iets dat in je hoofd zit, en je onbewust beïnvloed. Daarbij was de reactie tijdens de wedstrijd feller geweest wanneer ze hadden beseft dat het dus toch echt een duel om leven een dood was.

17 juni 2016 om 15:12

Haha wat kun jij slap lullen zeg. Als je als speler zo'n wedstrijd niet ingaat met de instelling erop of eronder, verdien je het dubbel en dwars dat je degradeert!

17 juni 2016 om 14:32

Heb ook nooit begrepen waarom De Graafschap had mogen blijven. Ze hadden gewoon in moeten zetten op 17 ploegen in de eredivisie en in de JL volgend seizoen een extra promotieplek voor de nummer twee. Dat had heel veel gezeik gescheeld.

17 juni 2016 om 14:36

Voor de na sleep wel, maar waarom zou je dan VVV verkiezen boven bij wijze van Nac?
NAC is verder gekomen in de nacompetitie dan Vvv. Dan zou je NAC weer in het harnas jagen.. Dan zou je voor en tegens hebben. Ik had geen voorkeur, dat even gezegd te hebben.

Het hele systeem maakte dit gewoon erg ingewikkeld..

17 juni 2016 om 14:37

Dan krijg je twee scheve competities en moet je de complete opzet van beide competities aanpassen.

17 juni 2016 om 15:03

Dat had heel veel gescheeld voor de andere clubs. 1 thuiswedstrijd minder scheelt veel geld.

Dit is niet meer te volgen. Volgende week kan het zo weer anders zijn..

17 juni 2016 om 14:53

Ik vraag me af wanneer de Knvb de DSB bank gaat helpen met een doorstart. Hoe hebben ze die prachtige bank failliet kunnen laten gaan? (beetje frauderen moet kunnen toch?)

Onzin.
Ze zijn gedegradeerd.
Hadden een kansje om te blijven.
En helaas voor hen pech gehad.

17 juni 2016 om 14:39

Volgens mij is dit geen onzin, het is gewoon terecht dat de Graafschap hier verontwaardigd over is. Het gaat hier om het principe dat ze zo lang in afwachting zitten en alsnog degraderen, vooral ook omdat bij een overwinning van de Graafschap Cambuur nu in deze situatie had gezeten en dus precies hetzelfde probleem hadden gehad. Dan kun je wel zeggen "had je maar moeten winnen", maar hoe dan ook was de club die als laatste/voorlaatste eindigde in deze situatie beland.

17 juni 2016 om 14:45

Precies wat ik ook dacht! Snap niet zo goed waarom ze zo moeilijk doen.. gedegradeerd, er was wellicht een kans om erin te blijven, niet gebeurd, jammer. Ze zijn terecht gedegradeerd!

Gewoon sportief gedegradeerd.

17 juni 2016 om 14:45

En twente onsportief in de ED. Misdaad loont blijkbaar.

17 juni 2016 om 15:10

Dat kun je wel zien aan Chelsea.
Die abramovic roofde na de val Berlijnse muur alles bij elkaar in Rusland

17 juni 2016 om 15:37

Daar heb ik helaas geen kennis over en kan hier dus niet op ingaan. Wat ik wel weet is dat mijn club onzettend genaaid is door FC Twente en de KNVB. Ondanks dat ze hier organisatorisch helemaal niets aan kunnen doen(sportief wel)!

als twentefan vindt ik het mooi dat Twente in de eredivisie blijft, maar je moet ook objectief blijven en dan blijkt toch dat de knvb gefaald heeft.

17 juni 2016 om 14:30

Eindelijk iemand van Twente die eerlijk de zaken bekijkt. Chappeau!

17 juni 2016 om 14:59

Zijn er meer hoor.

Als graafschap supporter niks tegen Twente, de Knvb heeft gewoon gefaald in alle opzichten. Een Twente supporter mag toch blij zijn voor zijn eigen club?

17 juni 2016 om 14:34

Goede reactie. Volgens sommigen faalt de KNVB bij elke uitspraak. Wel of geen licentie, wel of geen degradatie en wel of geen boete.

17 juni 2016 om 15:11

Laat voorop staan dat vooral het oud bestuur bij Twente heeft gefaald. Maar we moeten toch ook concluderen dat het gevoerde beleid bij de Knvb niet deugd. Het toezicht op het gevoerde beleid bij de BVO 's is een wassen neus. Ook de strafmaat zal op de schop moeten. De beperkingen in voorzieningen en strafmaat van de Knvb mogen niet van invloed zijn op het voortbestaan van een Bvo.

Het is te hopen dat ook de Knvb een andere / nieuwe weg in slaat. Met meer toezicht bij clubs, en bij overtreding de mogelijkheid tot het toepassen van een juiste strafmaat.

17 juni 2016 om 14:35

Inderdaad een mooie reactie. Uiteindelijk toch door het extreem hard falen van de Knvb in de eredivisie (en hierdoor misschien niet failliet geraakt) gebleven. Twente is, ondanks de streken van Munsterman en consorten, toch wel een mooie club met een mooie achterban. Helaas is dat imago door de beste heren redelijk naar de filistijnen geholpen en ik denk dat Twente een tijdje weinig krediet gaat hebben van andere supporters..

Hopelijk blijft Twente dezelfde richting uitgaan dan de weg die ze met de nieuwe bestuurders zijn ingegaan. Dat blijkt toch wel tot nu toe een betrouwbaar bestuurd met een positieve invloed op Twente. Ik hoop dat er nu eindelijk eens schoon schip gemaakt gaat worden bij de Knvb. Na alweer de zoveelste bestuurlijke blunder wordt het wel eens tijd dat er mensen gaan aftreden daarzo!

17 juni 2016 om 14:43

Een nieuwe boekhouder die de cijfertjes alsnog een keer verdraait noem jij de goede richting ingaan?

17 juni 2016 om 14:46

Had het over een aantal andere bestuurders die toch wel een positieve invloed leken te hebben.. ik weet uiteraard niet alle ins en outs van het bestuurd van Twente. Daarom ook leek , maar blijkbaar had ik het mis dus sorry haha!

Als van Oostveen nu niet opstap dan weet ik het ook niet meer.

17 juni 2016 om 14:44

Dat gaat echt niet gebeuren...

Groot gelijk. Laat ze de rotzooi maar in Zeist opruimen. Twente moet teruggezet worden en de graafschap (onschuldige ind e hele zaak) is kind van de rekening geworden.

Een grove schande, geen goed woord voor over.

17 juni 2016 om 14:52

Wat een flauwekul. De graafschap is gedegradeerd door in de nacompetitie te verliezen.

17 juni 2016 om 14:57

en vervolgens 27 dagen in twijfel gebracht, wel of geen eredivisie? zo kun je toch geen beleid bepalen of wel soms? sportief terecht, maar wat de Knvb ons flikt is ook abnormaal

En terecht dat ze dit gaan aanvechten, Twente heeft geen enkel recht op vrijspraak.

17 juni 2016 om 14:30

Volgens de Knvb wel.

17 juni 2016 om 14:30

Volgens de Knvb wel.

17 juni 2016 om 14:33

Volgens de Knvb niet, volgens de beroepscommissie wel.

17 juni 2016 om 14:33

Volgens mij is net bekend geworden dat Twente daar wel recht op heeft.

17 juni 2016 om 14:43

Manufanforever

Dat laatste is een aanname die je maakt. Gelukkig is jouw mening niet heilig in dit land, net als de mijne.

Desondanks vind ik ook dat mijn club hier erg goed mee wegkomt, en is deze straf niet in proportie. De laatste maanden was het pure hel als supporter. Ik weiger ook om te juichen, aangezien we alsnog de sjaak kunnen zijn als we over een paar maanden nog in categorie 1 zitten. Met deze schuld ziet dat er nog niet zo rooskleurig uit.

Hoe dan ook: de opluchting heerst, ik ben allang blij dat we nog in leven zijn. En de Knvb heeft zichzelf op heel veel vlakken compleet voor schut gezet. Voor mij als Twente-fan win-win.

Voor de Graafschap is dit zwaar kl*ten natuurlijk, die club gun ik het beste.

Ze moeten niet zo zeuren. Ze hadden het volledig in eigen hand maar hebben zelf verloren.

17 juni 2016 om 15:38

Ja dus, dat gebeurt ieder jaar. Ze hebben nu gerekend met hun begroting op basis van de eredivisie, je wilt niet weten hoeveel schade dat oplevert.

Terecht. De Knvb had direct een andere straf moeten opleggen. Ik heb oprecht met deze mooie club te doen. Gegijzeld.

Zeker lullig voor de Graafschap, vooral omdat ze tot nu toe niet echt beleid hebben kunnen maken voor het komende seizoen. Maar eerlijk is eerlijk, ze zijn gewoon gedegradeerd. Misschien de boete van Twente overmaken naar Doetinchem als compensatie.

Tja, hadden ze zichzelf maar veilig moeten voetballen.. Ik snap dat het op zo'n manier vervelend is, maar ze hadden het nou eenmaal niet meer in eigen hand.

Dat gezeik van de graafschap begrijp ik niet. Ze hadden het volledig in eigen hand en hebben het zelf weggegeven.

17 juni 2016 om 14:36

Je begrijpt toch wel dat als De Graafschap erin was gebleven, dat SC Cambuur het kind van de rekening was geweest ipv ons?

Die simpele reacties van : Je kreeg een kans om erin te blijven en helaas heeft dit toch niet uitgepakt, zonde voor jullie, niet huilen.
Denk nou eens verder dan je neus lang is en realiseer dat de Knvb hier het probleem is, niet De Graafschap.

Ot:
Ik hoop dat we geen vervolgstappen ondernemen en het gewoon accepteren, we hebben zelf verloren van Go Ahead en we moeten weten waar we aan toe zijn, die vervolgstappen kunnen wel weer 2 weken duren. Verkoop onze beste spelers (jurjus, Vermeij en misschien Driver) en probeer dat de compenseren met de gemiste TV gelden en sponsor inkomsten, dat is beter dan een rechtszaak aanspannen en uiteindelijk toch verliezen, en 2 weken verder zijn.

17 juni 2016 om 14:38

Wat is er zo onbegrijpelijk aan? De Graafschap heeft een maand geleefd in de onzekerheid of een groot deel van de spelersgroep transfervrij zou blijken (wat bij degradatie vanwege contractclausules het geval zou zijn) of ze toch met die spelers in de Eredivisie door zouden mogen gaan. Je kunt ze ook niet "voorwaardelijk" laten gaan omdat je "voorwaardelijk" gedegradeerd bent - wat als ze toch Eredivisie mochten spelen en de spelers al ergens anders een nieuw contract getekend zouden hebben?
En bovendien kon De Graafschap ook nog niets doen qua voorbereiding op het komend seizoen omdat ze niet wisten met welk budget ze zouden moeten gaan werken. Alles heeft er in feite een maand lang stil gelegen, juist in de maand direct na afloop van het seizoen, een maand waarin je spijkers met koppen wilt slaan. Eredivisie of Jupiler League scheelt nogal qua budget. De Graafschap is in feite een maand lang gegijzeld door het gedoe tussen de Knvb en Twente. Het wordt nog aardig lastig om nu een goed team samen te stellen voor de Jupiler League... Ik heb met ze te doen.

17 juni 2016 om 15:02

Ze waren niet voorwaardelijk gedegradeerd. Ze waren gedegradeerd. De clausules in die contracten waren dus gewoon in werking getreden, alleen deed De Graafschap net alsof dit niet zo was. De Eredivisie was een bonus geweest, niets meer en niets minder. Ze hebben er geen recht op.

17 juni 2016 om 15:15

Tsja, dat ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt. Je kunt het strikt beschouwen, zoals jij het benoemt, en doen alsof De Graafschap buiten het hele gedoe met Twente gehouden is en gewoon reglementair gedegradeerd is, punt uit... Maar we weten ook dat het niet zo simpel is. De Knvb heeft niet voor niets een eerste speelschema gemaakt waarbij Twente en De Graafschap inwisselbaar ingevuld zijn, gewoonweg omdat de Knvb ook niet wist wie van de twee er Eredivisie zou spelen.

In principe was De Graafschap inderdaad gedegradeerd, maar dat was toch echt onder de voorwaarde dat Twente niet teruggezet zou worden. Dus toch voorwaardelijk gedegradeerd, alleen is die voorwaardelijkheid nu niet in het voordeel van De Graafschap uitgepakt, terwijl het dat in de normale rechtspraak bij bijvoorbeeld een voorwaardelijke gevangenisstraf wel is (want dat betekent gewoon dat je niet hoeft te zitten, tenzij je nog iets nieuws flikt).

Je kunt de situatie zo draaien als je wilt, maar het resultaat blijft er hetzelfde onder: De Graafschap is een maand lang aan het lijntje gehouden omdat ze te horen gekregen hebben dat Twente een straf zou krijgen die ervoor zorgde dat De Graafschap in de Eredivisie mocht blijven, alleen was die uitgesproken straf nog niet onomkeerbaar en lagen Twente en de Knvb daarover met elkaar in de clinch. En ineens is nu die straf dus toch ongedaan gemaakt... Wat mij betreft hebben ze bij De Graafschap alle recht om zich hier besodemieterd te voelen, want zij zijn hierin meegesleept buiten hun schuld om.

Niks lulligs aan. Had je je nacompetitie wedstrijden maar moeten winnen

De Knvb had vooraf gewoon moeten zeggen dat de Graafschap sowieso degradeert, op basis van de nacompetitie. Ongeacht wat de straf voor Twente was, want dat staat er gewoon los van. Desnoods een jaartje met 17 teams in de Eredivisie. En dan volgend jaar een team extra laten promoveren. Dan had iedereen ruim van tevoren geweten waar hij aan toe was en had je vanaf het begin duidelijkheid geschept. Dit is echt amateuristisch en snap dat de Graafschap zich nu besodemieterd voelt. Maar dat ze nu gedegradeerd zijn hebben ze aan zichzelf te danken. Hadden ze de play offs maar moeten winnen.

17 juni 2016 om 14:52

Precies dit!

Ppffff wat een soap hey. Inderdaad mag van Oostveen zich eens goed achter de oren krabben.

Wel een lekkere chaos is het... Wanneer komt men in Zeist eindelijk eens tot de conclusie dat Van Oostveen absoluut niet geschikt is? Wat mij betreft vertrekken Van Oostveen, Blind, Van Breukelen en Van Basten vandaag nog bij Oranje. Maak Advocaat maar TD en laat hem een nieuwe bondscoach uitzoeken!

Nou hup, aanspannen die rechtzaak. Als het niet vanwege het besluit lukt dan ook maar voor een te late beslissing waardoor de club geen duidelijkheid had.

Je had zelf ook gewoon de wedstrijd tegen Eagles kunnen winnen. In principe ben je gewoon gedegradeerd als je zo'n play-off verliest, dát is de normale uitkomst. Dat Twente wellicht omlaag wordt gezet is voor De Graafschap dan een 'cadeautje' maar als blijkt dat het toch niet gebeurt, zou je op zijn minst ook de hand in eigen boezem kunnen steken. Op sportieve gronden is De Graafschap afgezakt.

17 juni 2016 om 14:35

Het gaat niet zozeer om het sportieve, maar een maand lang horen dat je waarschijnlijk toch eredivisie gaat spelen, en op de valreep dan toch degraderen.. zou er als bestuurder helemaal gek van worden.

Ik neem aan dat de graafschap minstens een financiele vergoeding ontvangt vanwege het feit dat ze de afgelopen maand geen beleid hebben kunnen voeren.

De graafschap moet niet zo zeuren. De graafschap is er zelf uit geknikkerd, dan moeten ze nu niet zo zielig doen dat ze zo erin blijven. Twente kan er niks aan doen dat de Graafschap kwaliteit te kort komt. Ze hadden maar gewoon met 17 ploegen en competitie moeten doen, weg met Twente en weg met de graafschap. Dan maar elk weekend een ploeg vrij. Vinden ze tegenwoordig ook niet erg.

17 juni 2016 om 14:43

Goh! Een ajax fan. Nog steeds aan het janken dat Ajax geen kampioen is geworden omdat ze niet van de Graafschap konden winnen?

Ik kan het me voorstellen dat de graafschap zich gepiepeld voelt, al vraag ik me of je als de graafschap zijnde in de eredivisie wilt spelen komend seizoen. Wellicht beter om een dikke financiële vergoeding te eisen?

De Graafschap moet niet zeiken die zijn voetballend gedegradeerd dus hebben totaal geen recht van spreken gewoon verloren van Go Ahead hadden ze maar moeten winnen kijken of ze dan ook zo hadden gereageerd .

17 juni 2016 om 14:43

Grappig dat alle Ajax fans zo reageren

17 juni 2016 om 14:51

Ach, zijn dat niet dezelfde Ajaxfans die weten dat ze niet moeten zeiken over het kampioenschap van PSV omdat Ajax zelf niet van De Graafschap wist te winnen? Alleen hoor je die Ajacieden dat dan ook niet doen.

Je bent spijkers op laag water aan het zoeken, Ovs4life. Grappig dat je zelf de hele tijd zo reageert op de Ajaxfans hier... Alsof Ajaxfans geen (onderbouwde) mening meer mogen hebben?

17 juni 2016 om 14:58

Nou ik reageer niet omdat ik Ajax-fan ben hoor want ondanks dat ik baal dat ze geen kampioen geworden zijn vond ik dat meer dan terecht want als je niet van de graafschap kan winnen heb je geen recht op het kampioenschap , maar ik reageer alleen maar op dat ze zich beraden op gerechtelijke stappen en dat vind ik belachelijk als je gewoon voetballend bent gedegradeerd .

17 juni 2016 om 16:37

De Graafschap wordt wel een beetje gepiepeld. Ik ben een Ajax fan. Blijkbaar klopt je bericht niet.

17 juni 2016 om 14:45

degradatie van de Graafschap is terecht maar het is ook terecht dat ze de hele gang van zaken belachelijk vinden.

17 juni 2016 om 14:48

Ja, voetballend gedegradeerd maar deze zaak staat daar toch helemaal los van. Maar ja met zo'n logo als plaatje begrijpelijk dat je dat niet ziet.

Wat zal Sjaal lekker slapen vanavond. Ik vind het allemaal niet meer serieus te nemen. Dit kent alleen maar verliezers, heel triest dit

Ik vind dit wel l*llig voor de Graafschap.het is jammer dat zij het kind van de rekening worden.ben wel blij voor Twente maar kan me de woede wel voorstellen van de Graafschap

Had je in de playoffs maar beter je best moeten doen. Belachelijk dat ze nog bijna mochten blijven

17 juni 2016 om 14:49

Niks belachelijk aan. De één valt eruit dan komt de volgende in de rij in aanmerking om die plek in te nemen. Zo simpel als wat.

Niet kwalificeren voor het EK, Blind aan stellen, Blind laten zitten, een narcistische ex-keeper zonder enige ervaring als td aan stellen (dan zal ik nog het e.e.a. vergeten zijn ) en dan nu dit.. incapabel stelletje daar in Zeist. Echt schandalig. En toch blijven zitten en waarschijnlijk de schuld in andermans schoenen schuiven.

Vervelend voor de Graafschap, maar hun zijn op sportieve gronden gedegradeerd, en dat ze dan nog een sprankje hoop hebben kan ik me voorstellen. En ik begrijp ook heel goed dat de Graafschap in de eredivisie wilde blijven, maar dan hadden ze het toch echt zelf moeten doen.

Ik denk dat het verstandig is als de Graafschap zich nu druk gaat maken om de selectie op orde te krijgen ipv een eventuele rechtszaak aan te spannen.

Dat de licentie commissie door de rechter in het gelijk wordt gesteld zegt natuurlijk nog helemaal niks. Kijk maar eens naar een normale rechtszaak, hoger beroep of cassatie..

Ja het is sneu voor ze, maar eerlijk is eerlijk, de Graafschap of FC Twente in de eredivisie...

Het is uitermate vervelend voor ze en zeker gezien de onzekerheid die het met zich meebracht (begroting 16/17 etc.). Maar hoewel ik het niet eens ben met het aanblijven van Twente in de ED, is het degraderen van de Graafschap niet meer dan terecht. Gewoon niet goed genoeg gebleken.

Terechte degradatie. Alleen had de knvb dat eerder direct duidelijk moeten maken. Aan De graafschap. Dan maar een team minder in de eredivisie. Had De Graafschap zich tenminste fatsoenlijk kunnen voorbereiden op de competitie.

Ze hebben een punt dat dit allemaal lang heeft moeten duren en dat onzekerheid niet prettig is, maar er gewoon blind van uit gaan dat Twente eruit vliegt en dat je daar door blijft is wel heel naief. Ze zijn tenslotte gewoon gedegradeerd. Wonden likken en opnieuw beginnen.

Daaaaag De graafschap!! Lekker stuntelen in de JPL

Is het geen tijd voor een meelijwekkende advertentie voor de Graafschap in een groot landelijk dagblad? Er zijn vast wel een paar prominenten Nederlanders die de graafschap een warm hart toe dragen?!

De Graafschap heeft de laatste weken geen normaal beleid kunnen maken omdat ze niet zeker wisten of ze eerste divisie of eredivisie zouden spelen.
Verder is de Graafschap reglementair gedegradeerd omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren dus hebben ze niet zoveel te klagen. Dat gepruts van de Knvb / aanklager / beroepscommissie / licentiecommissie is wel zeer pijnlijk om te zien. Zoveel onkunde in Zeist......

Al die Ajax fans die zeggen dat De Graafschap niet moet zeiken is gewoon lachwekkend, die hebben gewoon haat aan de club omdat ze door ons de titel zijn misgelopen.

We zijn sportief gedegradeerd, niemand bij De Superboeren beweert anders, de Knvb had duidelijker moeten zijn met hun straf. Als we er wel in waren gebleven was het SC Cambuur geweest dat zich gepiepeld had gevoeld, dus dat maakt geen verschil.

Hopelijk gaat ons bestuur zich volwassen opstellen en laten we het gewoon rusten, en likken we onze wonden, ten slotte: Wi-j komt altied weer terug!

17 juni 2016 om 14:59

Eerlijk gezegd snap ik die frustratie van de supporters van De Graafschap best, zeker op dit moment, nu de Doetinchemse wonden nog vers zijn, maar het is nogal gezocht om ervan uit te gaan dat die Ajaxfans nu niet meer normaal kunnen oordelen over een situatie waar Ajax verder niets mee te maken heeft.
Ook ik zat flink te balen dat het Ajax op de slotdag niet lukte tegen De Graafschap, maar wat mij betreft kun je dat De Graafschap onmogelijk aanrekenen. Zij hebben gewoon hun sportieve plicht gedaan, en hebben er terecht voor gezorgd dat Ajax twee punten misliep. So be it. Net zoals De Graafschap terecht verloor van Go Ahead Eagles. So be it. Ajax geen kampioenschap, en De Graafschap moest lijdzaam toezien hoe Go Ahead promoveerde. Het enige (bijzonder) kwalijke is dat De Graafschap door de hele toestand tussen Twente en de Knvb een maand lang aan het lijntje gehouden is, geen idee had waar het aan toe was en ondertussen totaal geen beleid heeft kunnen voeren. Dat is echt bijzonder kwalijk, en dat mag De Graafschap de Knvb heel erg aanrekenen.

n december 2015 besloot de licentiecommissie dat FC Twente de licentie alleen kon behouden indien er volledig afgerekend werd met het verleden van de club. In de maanden daarna volgde er meer belastende informatie uit dat verleden. De conclusie van de beroepscommissie is dat FC Twente na het decemberbesluit volledig schoon schip maakte en dat de opgedoken belastende informatie daar een gevolg van is. Om die reden weegt de beroepscommissie die overtredingen niet mee in de afweging of FC Twente wel of niet de licentie mag behouden.

Lullig voor De Graafschap, maar wellicht kan de Knvb ze 180.000 euro aanbieden ter compensatie voor het geblunder in Zeist.

Graafschap is terecht eruit, hadden ze gewoon moeten winnen. Heerlijk dit

In hoeverre kan de beroepscommissie een burgerrechter overrulen eigenlijk?

17 juni 2016 om 14:49

De beroepscommissie overruled de licensiecommissie, staat los van de uitspraak van de burgerrechter neem ik aan.

17 juni 2016 om 15:01

De licentiecommissie heeft een uitspraak gedaan, wat een uitspraak onder voorbehoud is. Vervolgens doet de beroepscommissie een uitspraak waarmee ze blijkbaar de licentiecommissie kan overrulen. Twente is in beroep gegaan tegen de uitspraak van de licentiecommissie, maar de uitspraak van de beroepscommissie is wat uiteindelijk de doorslag geeft. Dit valt, tussen de lijnen, ook min of meer terug te lezen in het rapport van de beroepscommissie die stelt dat ze verbaasd waren dat Twente tegen een uitspraak in beroep ging die nog niet 100% zeker was.

Als NEC fan had ik liever de Graafschap in de eredivisie gehad, pakken we meer punten tegen.
Nou iedereen weet waar ie aan toe is, niet meer huilen en zeuren maar voetballen!

Wat een belachelijke beslissing van de knvb keihard genaaid

17 juni 2016 om 15:07

Jullie selectie heeft jullie genaaid door 2 wedstrijden tegen de Eagles zwaar te verzaken...

17 juni 2016 om 15:51

Genaaid wil ik dan niet zeggen. Had je maar van Eagles moeten winnen. Eigenlijk juist nog mazzel dat je überhaupt een kans had op eredivisie. Neemt niet weg dat de KNVB bizar slecht gehandeld heeft en de timing ook slecht was.

Op sportieve gronded terecht gedegradeerd natuurlijk. Maar door de onzekerheid en de situatie is dit natuurlijk hartstikke zuur en kan ik de teleurstelling zeker begrijpen.

17 juni 2016 om 15:03

Hebben we er volgend jaar in ieder geval weer een wedstrijd bij die niet om degradatie gaat, maar over het kampioenschap

de Graafschap moet niet zeuren, ze hebben hun kans gehad in de nacompetitie gewoon niet goed genoeg, als voetballiefhebber blij dat FC Twenthe komend seizoen eredivisie speelt en terecht gezien het feit dat ze met man en macht schoon schip proberen te maken

Het gaat hier niet over het feit dat de Graafschap op sportieve grond niets te klagen heeft maar dat de club een maand lang in onzekerheid heeft gezeten en daardoor vleugellam was. Hoe wil je beleid voeren en een plan opstellen als je niet weet in welke competitie je uitkomt en wat voor budget je volgend seizoen over kan beschikken.

De Graafschap heeft natuurlijk niets te zeggen in de zaak Twente, hoe belachelijk die beslissing ook is, maar een compensatie van de Knvb zou wel zo fair zijn.

Heel mooi, twente in de jupiler zou wat vreemd zijn maar ook wel terecht. Graafschap toch in de eredivisie zou echter schandalig zijn, sportief falen en niet degraderen is niet de bedoeling.

Eens een superboer altijd een superboer! Jammer maar helaas, tuurlijk hoorden we te degraderen maar als je wekenlang in onzekerheid leeft en iedereen gaat er van uit dat we volgend seizoen 'gewoon' eredivisie spelen is het extra zuur.. nu weer helemaal opnieuw beginnen zonder onze grote spelers zoals Jurjus, Ted en in mindere mate Pröpper. Gelukkig blijft driver wel.

17 juni 2016 om 15:06

Zowel wij als jullie zijn de dupe van de falende KNVB!
Dit hadden ze allemaal veel sneller moeten en kunnen afhandelen...

En Ziyech, scoort in de thuiswedstrijd tegen de Graafschap de winnende goal.
Een speler die niet eens voor FC Twente had mogen spelen.

Maar ook daar hoor je de Knvb en FC Twente natuurlijk niet over.
Pure klasse justitie en nogmaals het bewijs hoe ziek het Nederlands voetbal is geworden.

Gun het overigens de Twente supporters zeer zeker! (voordat ik te horen krijg dat ik anti twente ben)
Ben voor een eerlijke gezonde competitie, geen zuid amerikaanse praktijken.

Als Twentefan snap ik waarom de graafschap zich zo voelt de knvb had het veel sneller kunnen en moeten afhandelen, maar de graafschap heeft niks te willen ze zijn op sportieve gronden gedegradeerd

17 juni 2016 om 15:05

De beslissende play off wedstrijd is gewoon beinvloed.
Vanuit het stadion voelde ik als supporter zelfs minders spanning omdat je het gevoel hebt dat het wel goed komt, links of rechtsom. Dan kan een speler toch ook niet met alles wat het hebt strijden om leven en dood?

Met alle respect maar wat piept de Graafschap? Ze zijn zelf toch gedegradeerd dat er een kans bestond dat Twente teruggezet zou worden zou toch nog goed nieuws voor de Graafschap geweest zijn maar nu het niet zo is moet je ook niet gaan piepen vindt ik.

Logisch dat de Graafschap naar de rechter stapt, ik gun ze alle succes!
Ik ben blij dat Twente tot het gaatje is gegaan om de club en eredivisiebehoud te redden!
Ik snap dat het voor andere clubs en supporters van andere clubs onrechtvaardig overkomt, maar is het heel moeilijk te begrijpen dat wij als Twente supporters blij zijn met dit einde van de onzekerheid?

17 juni 2016 om 15:15

Dat snap ik op zich. Maar snappen jullie in Enschede ook dat anderen vinden dat Twente heeft gespeeld met spelers die het eigenlijk nooit had mogen en kunnen opstellen? En dat we dus ook nooit zullen weten of Twente niet zou zijn gedegradeerd als het zich netjes aan de regels had gehouden? Pure competitievervalsing door jullie Twente.

17 juni 2016 om 15:45

Al je mijn stukje leest staat dat ik zeker begrijp dat het onrechtvaardig overkomt.
Maar na weken ongenuanceerde subjectieve diarree hier op VZ kan me dat eerlijk gezegd vrij weinig meer schelen!
Ik had er vrede mee gehad als we de JL in hadden gemoeten, echt waar. Maar ik ben zeer blij dat het dubbeltje de goede kant op is gevallen en we nu aan stabiele toekomst als schoonste club van Nederland!

Vond het al een schande dat Twente degradeerde door de Knvb maar nu dit nieuws!
De Graafschap? Die hebben geen reden tot klagen!
Zijn gewoon te slecht voor de eredivisie en daarmee uit! Ze wisten dat dit kon gebeuren!

Mssn dat er een deel van die 1,8 ton naar de graafschap kan gaan als ze hun onkosten kunnen kwantificeren als gevolg van geen beleid kunnen voeren.

belachelijk zullen ze in veendam fijn vinden want die club bestaat niet meer, Twente had gewoon terug gezet moeten worden met die wanpraktijken

Laat Twente supporters niet zeggen dat De Graafschap op sportieve gronden eruit moet en niks te zeggen heeft.
Twente heeft de boel belazerd, de Knvb had eerder en duidelijker moeten straffen en hoe sterk Twente nou eigenlijk zou zijn geweest in de competitie als ze de boel niet hadden belazerd, zullen we nooit weten. Dat is nou juist het probleem: Twente heeft de competittie vervalst door te spelen met jongens die nooit hadden gespeeld als Twente zich aan de regels had gehouden. Twente komt hier veel te makkelijk weg. Ook een heel lage boete trouwens! Bizar. Ook houding supporters en achterban Twente heel irritant: zelfkritiek ver te zoeken. Ze hadden zelf moeten aanbieden te degraderen na het ontdekken van al deze ellende. Dat had ze gesierd!

Heb alle begrip voor de Graafschap.
Zijn op sportieve gronden gewoon gedegradeerd maar hebben al een tijd door de knvb een eventuele mogelijkheid gekregen en moesten daarom lang wachten met de voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Veel spelers komen pas als je echt e.d speelt of blijven juist weg als dit niet mogelijk is.
Nu worden ze lang aan het lijntje gehouden dus is het kort dag om te reageren voor het nieuwe seizoen.

Zielig wel de reacties hier van de zgn Twente en Ajax supporters. Twente mag ineens blijven en ze zijn ineens weer groot genoeg om hatelijk te reageren.
Beetje jammer dit.

maar goed dat is mijn mening.

De Graafschap heeft op eigen kracht degradatie afgedwongen, dus gewoon een stapje terug.Volgend seizoen weer verder ploeteren in de Jupiler league

Hier ga ik een biertje op drinken lekker hoor karma!!!

17 juni 2016 om 15:38

Doe dat maar jongentje! Heb er menig op gedronken dat 020 geen kampioen werd bij ons

17 juni 2016 om 17:26

Thnx battyboy proost

Schandalig!!! Het komt maar door 1 man dat twente niet rechtstreeks is gedegradeerd en die had er niet eens mogen spelen en wegkomen met een boete van 180.000 belangelijk

De Graafschap is de Sjaak...

Sorry beetje flauw... Ik vind het wel lullig voor jullie, dit in tegenstelling tot Sjaak Swart. Zijn weekend is helemaal goed nu.

De Graafschap moet niet zeuren. Het is hun eigen fout dat ze nu teleurgesteld zijn. Ze zijn op sportieve gronden - en dus terecht - gedegradeerd. Door een onjuiste en dwaze VOORLOPIGE maatregel van de LC is De Graafschap zelf het hardst gaan roepen 'dat ze een eredivisie club zijn'. Ze eisten echter dondersgoed dat Twente en naar de civiele rechter zou stappen en beroep zou aantekenen bij de BC. En zo geschiedde.

Jammer, De Graafschap, dat jullie in de JL moeten spelen en een
stelletje fraudeurs in de Eredivisie. Wat mij betreft, span ook een
rechtzaak aan, wie weet wat daar uit voortvloeit. Knvb: Foei!!!

De Graafschap is zeker benadeeld. Twentel heeft nog wat invloed binnen de KNVB via oud bestuursleden. Die invloed hebben ze ongetwijfeld gebruikt. De KNVB is al net zo ondoorzichtig als de FIFA. Dit zijn Zuid-Amerikaanse toestanden. Een lachertje dus. Ik ben Graafschap supporter maar ik vind dit wel heel erg oneerlijk en onbegrijpelijk.

Fraude, oplichter en manipulatie moeten gestraft worden, dat deed FC Twente en de Graafschap niet. Dus FC Twente moet gedegradeerd worden. Criminelen moeten nooit worden geprofiteerd!

Trieste reactie van De Graafschap. Zij hebben het sportief niet goed genoeg gedaan. Nou had De Graafschap mazzel kunnen hebben door het geknoei van Twente. Maar dat uiteindelijk niet gebeurt, heeft niets met De Graafschap te maken. Zij gaan niet over de regels. Of het nou eindelijk wel of niet terecht is dat Twente erin blijft doet er niet toe.


17 juni 2016 om 17:52

Natuurlijk doet de kwestie Twente er wel toe voor de graafschap. Ze zijn namelijk behoorlijk benadeeld door de corruptie van Fc Twente, waardoor er spelers op het veld stonden waardoor ze boven de graafschap en andere clubs zijn geëindigd. Als de graafschap spelers als Ziyech had gehad met corrupt geld dan konden ze ook erin blijven op sportieve gronden. Genoeg reden tot klagen dus. En een vrijbrief voor clubs om schulden te hebben en te inverteren in spelers via vage constructies met partijen. Schande!

Ik had ff zin aan een liefdesbrief, nou hier komt die:

Zo lekker dit wat zal ik hier heerlijk drinken vanavond, gerechtigheid de graafschap lekker pleitos!!! Vorig seizoen, toen ons GAE geloof ik 10x beter was, dan jullie 'superboeren' en 'onze' Plet 340.000 kansen miste op beter voor ons, wat hadden jullie grote waffels en wat gunden sommigen van jullie dat we weg moesten rotten in de JL, dus wat heerlijk dit wowww!

Ik had eerder altijd een hoop sympathie voor DG, maar wat ik vorig hier las verbijsterde me, en het sympathie was helemaal weg, en ik hoopte zo op revance, en dat is er gekomen hahahaha. Plus dat jullie het ff nodig vonden onze spelers proberen te slaan, maar dat lukte niet echt want jullie supporters, kregen ff goed repliek, van onze spelers!!

Maar ik zal niet verder gaan, maar wil nog ff 1 ding kwijt; ik hoop echt dat jullie wegrotten in de kerkers van de Jupiler League, en dat het ff lang heeft geduurd voor jullie, dat jullie nog zo in zenuwen hebben gezeten die paar weken, en nu toch zijn gebracht waar jullie horen, top!!

I'm out en mijn liefdesbrief is af, ik ga hier ff een feestje vieren, ik pak ff een koude jongen en zeg: Is dit lekker... Jahh... dit is lekker!!! Proost!

En groetjes uit Deventer! Xxx

17 juni 2016 om 17:07

Dit is een super reactie

'mazen van het net'. Dacht altijd dat het 'mazen in de wet' was. Afijn, De Graafschap eruit. Mooie club, maar heb persoonlijk liever Twente.

Hup de graafschap haha

Toch wel lekker dit.

Sowieso zwaar terecht want om dezelfde reden dat de titel van PSV natuurlijk niet in het geding komt vond ik dat de Graafschap gewoon moest degraderen, ongeacht de uitslag.

Maar al helemaal vanwege het wangedrag tijdens de nacompetitie en het overdreven gejuich om het falen van een andere club. Dan moet je ook niet klagen om het leedvermaak van de Ajacieden.

Waar wil de Graafschap aanspraak op maken dan?
Knvb heeft in een veel eerder stadium aangegeven dat De Graafschap in principe gedegradeerd was.
In plaats van te gokken had de Graafschap gewoon beleid kunnen uitstippelen op jupiler league voetbal, dan had het achteraf alleen maar mee kunnen vallen.

Voor de rest heb ik totaal geen medelijden met ze. Karma noemen ze dat. Moeten ze maar met hun poten van onze spelers afblijven.

17 juni 2016 om 22:37

Ja idd toch Funky,

Wat wilt Martine Zuil dan? Als ze in de eredivisie waren gebleven had er toch ook geen rechtzaak gekomen denk ik door mevrouw; want het ging haar toch om de begroting en zo vast te kunnen leggen voor het volgend seizoen, nou en die heeft ze nu!! ) Maar ik geloof dat het haar niet echt bevalt, ach wat jammer toch... En nu liggen janken terwijl ze duidelijkheid heeft, beetje slecht... of hoe noem je dat een slechte verliezer, en karma, en DE Ultieme wraak haha, lekker voor ze!!! )_

Graafschap wist dat dit kon gebeuren.

De Graafschap moet niet zeiken. De reglementen voorzien nou eenmaal in de mogelijkheid beroep aan te tekenen net zoals in de maatschappij waar je na de uitspraak van de rechter het nog hogerop kan
zoeken. Je weet dat de mogelijkheid groot is dat er dan anders beslist kan worden.

Jarenlang bewust de kluit belazerd,en als 'beloning' mogen ze in de eredivisie blijven.De Graafschap heeft echt wel een zaak...dit druist tegen elk rechtsgevoel in dit besluit van de KNVB...In feite heeft de bond nu een 'vrijbrief' gegeven aan elke BVO om te frauderen.....

De Graafschap verliest bij mij echt werkelikk al zijn sympathie! Je bent gewoon gedegradeerd en hebt niets te eisen. Afwachten en toestemmen... ook een gang naar de rechter zou bizar zijn. Je moet accepteren dat je het niet verdiend hebt om in de eredivisie te spelen! Je speelt gewoon JL en als er iets veranderd, dan ben je de eerste die gebeld word (even een citaat van Van Gelder bij Evers!)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren