Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem doet oproep: 'Niet doen, hij is geen ster en wordt het ook niet'

Laatste update:
/

Willem van Hanegem kijkt graag naar voetbal, maar sommige spelers moeten niet groter worden gemaakt dan ze zijn. De trainer in ruste ergert zich aan het feit dat bepaalde spelers op het EK in Frankrijk zogenaamd over exceptionele kwaliteiten zouden beschikken.

"Laten we stoppen met op dit EK spelers als sterren neer te zetten die dat niet zijn", zo luidt de oproep van Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. "Frank Snoeks kondigde bij Oostenrijk Marko Arnautovic aan alsof er een Messi in de dop ging spelen."

"Niet doen. Is geen ster", benadrukt Van Hanegem, die in het dagblad ook al vraagtekens zette bij het nationale elftal van Brazilië. "Wordt ook geen ster. En zo zijn er meer."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niveau van dit EK is ook niet bijzonder hoog. Pas in de kwartfinales kan je over Europees topniveau spreken. Gisteren ook weer zitten kijken naar spelers uit de Azerbeidzjaanse competitie en spelers uit saudi Arabië.

16 juni 2016 om 10:05

Op welke wedstrijd doel jij precies?? Want als jij dit EK geen hoog niveau vind, dan zegt dat meer over jou dan het EK.

Er wordt door bepaalde teams uitstekend gevoetbald. Aantal die absoluut niet kunnen en andere manieren hanteren. Waar ik altijd zo benieuwd naar ben, wat is precies hoog niveau? Wedstrijden met 4-0 uitslagen? Of 7-1? Leg mij eens uit, ben nieuwsgierig.

16 juni 2016 om 10:10

Ik doel op een Albanië, ja die kunnen verdedigen. Maar voetballend stelt het niks voor. Ik doel op Rusland, die zijn gewoon dramatisch. Ik doel op een Vladimir Weiss die overal weggestuurd is en nu ergens in de 27e competitie van Europa voetbal en hier gewoon kan shinen omdat 2 Russen gewoon als een blind paar staan te verdedigen. Ik doel op ploegen die nog onder hoogspanning staan en daardoor totaal niet frivool voetballen.

16 juni 2016 om 10:18

Een wedstrijd die Italië op de mat legde, dat vind ik topniveau. Als Lukaku de bal maar 10cm van z'n voet liet stuiteren zat er een verdediger tussen. Goed voetbal naast een hele goede verdediging.

16 juni 2016 om 10:48

Die rechts achter van Albanie kan anders aardig voetballen. Speelt ook niet met de lange bal probeerde het altijd voetballen op te lossen en vaak lukte hem dit ook. Soms zeggen namen niet alles om te zien dat iemand kan voetballen. Soms is de vechtlust van een land beter dan de tactiek en dat is juist wat een ek zo mooi maakt.

16 juni 2016 om 11:17

Ik ben het honderd procent met je eens!! De enige speler die ik echt top vind is Payet. Kan ik van genieten. Maar de ek is pas begonnen. We zullen zien

16 juni 2016 om 11:33

Doelpunten ontstaan over het algemeen uit fouten op het veld, vaak de verdediging, dus volgens jou uitleg zien we vrijwel nooit een voetbalpartij van hoog niveau.. ook niet bij 0 - 0 wedstrijden, want daarin maken aanvallers dan weer fouten.. Zelfs goed uitgespeelde aanvallen kunnen alleen goed eindigen als spelers van de tegenpartij een fout maken... Een speler niet op tijd afstoppen, een keeper die verkeerd staat en te laat reageert... achter al het moois kan je wel een fout ontdekken... dus ja, wat wil je nou......

16 juni 2016 om 10:06

Ja, misschien ligt het individuele niveau niet bijster hoog, maar qua tactische discipline vind ik het niveau wel hoog. Teams waarvan je weinig verwacht blijken wel in staat om het gerenommeerde teams erg lastig te maken. Natuurlijk laten de grote landen nog niet hun beste voetbal zien, maar dat komt ook door de tegenstanders. Ik maakte me vooraf zorgen om het niveau met zoveel deelnemers, maar tot nu toe had ik alleen bij Noord Ierland dat gevoel een beetje, zelfs Albanië heeft gerust wel een aardig elftal. Vandaag staan er twee prachtige wedstrijden op de rol, alleen Noord Ierland - Oekraïne trekt me niet bijzonder, maar dat soort wedstrijden heb je er altijd tussen zitten. Tot nu toe valt het mij niet tegen, alle teams spelen maximaal voor het resultaat en daar zie ik toch ook wel schoonheid in.

16 juni 2016 om 10:15

Ja dat is zeker waar, ieder z'n mening natuurlijk. Maar als je dan naar de eerste wedstrijd van Frankrijk kijkt, de prestatie van belgie kijkt, Spanje wat niet geweldig was, Duitsland die makkelijk achter hadden kunnen staan de 1e helft. De toplanden doen het gewoon niet geweldig, kan ook de verdiensten zijn van de mindere ploegen die goed verdedigen natuurlijk, maar ik verwacht meer van de toplanden.

16 juni 2016 om 10:29

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, ik ben tot nu toe blij verrast door zo'n beetje ieder 'slecht' team. Tot nu toe stellen alleen Noord-Ierland, Rusland en Slowakije (enige reden waarom ze uberhaupt punten hebben is te danken aan de klasse van Hamsik, voor de rest lijkt het nergens op vind ik) me echt teleur. Overigens vind ik alledrie de wedstrijden vandaag interessant, ik ben zelf heel benieuwd hoe Oekraïne het gaat doen. Is voor mij toch wel een beetje een dark horse, Konoplyanka en vooral Yarmolenko zijn echt afgrijselijk goed. Duitsland is gewoon als collectief zeer moeilijk, maar met een beetje gelukkig schema moet Oekraïne toch zeker kwartfinale kunnen halen, vandaar dat ik met veel aandacht naar hun wedstrijd zal kijken ook nog.

16 juni 2016 om 10:32

Ja, maar de toplanden worden gewoon heel goed bestreden, ik verwacht ook meer van ze, maar kan het niet teleurstellend vinden dat er wedstrijden op dit EK zijn waarin beide teams beter aan elkaar gewaagd lijken. Je kan geen uitslag zo invullen, Frankrijk - Albanië leek zo'n wedstrijd, maar dat had alsnog fout kunnen gaan voor de Fransen. Toch mooi, je moet elke wedstrijd wel gaan zitten, want ze verlopen allemaal anders dan we zouden verwachten.

16 juni 2016 om 11:19

@y0y0y Hamsik speelde gister uitstekend, maar hij deed het niet helemaal alleen. Vond de verdediging en in het bijzonder Pekarik heel sterk spelen.

16 juni 2016 om 11:55

En dan is het feit dat Noord-Ierland meedoet nog niet eens te danken aan het verhoogde aaantal deelnemers. Zijn gewoon eerste geworden in hun poule dus zouden er altijd bij zijn.

Spelers die in hun gedrag vol 'zelfvertrouwen' zitten en zich gedragen als god worden door veel mensen op handen gedragen, ongeacht hun voetbalkwaliteiten. Zo ook deze Arnautovic.

Zlatan is een topspits maar wordt ook totaal niet objectief van commentaar voorzien: alles wat de man doet is goddelijk en fantastisch. Kritiek hoor ik amper op bijvoorbeeld zijn gebrek aan verdedigende werklust en zijn afwezigheid in topduels.

Arnautovic wordt ook op deze manier zomaar omhoog gepraat. Speelt gewoon in de middenmoot van Engeland waar hij goed presteert, maar ook niet meer dan dat.

Ik geef van Hanegem hierin gelijk. Beoordeel de spelers op hun voetbalkwaliteiten en niet op hun gedrag in en buiten het veld.

16 juni 2016 om 10:21

Inderdaad. Wanneer een speler een beetje acteert dat hij geweldig is wordt hij ook al heel snel zo beschouwd door de media. Arnautovic loopt met een air over het veld alsof hij een uitzonderlijk goede speler is maar dat is hij helemaal niet. Het is een aardige voetballer met zo nu en dan een verrassende actie, niets minder maar zeker ook niets meer. Het is jammer dat we in een tijd leven waar iemand minstens zoveel op zijn gedrag wordt beoordeeld als om zijn kwaliteiten. Een paar aparte schoentjes aan, wat tatoeages en een knotje in je haar en je lijkt ineens dertig procent beter dan je in werkelijkheid bent.

16 juni 2016 om 13:33

Dat is altijd zo. Als een speler op een gegeven moment een topstatus heeft bereikt dan is elke tikje breed van die speler ook al geniaal volgens de commentatoren..

Valt me op dat er bijna geen spits is die scoort dit EK tot nu toe. Zijn vooral middenvelders die de doelpunten maken, vind ik wel opmerkelijk. Deze Arnautovic heeft zich trouwens behoorlijk herpakt maar is niet meer dan een leuke speler voor clubs buiten de top-7 in Engeland.

16 juni 2016 om 10:24

Wij zijn serieus pas speeldag voorbij, nu komt de tweede aan..stel arnautovic speelt de sterren van de hemel? Laten we gewoon nog even op zijn minst de groepsfase afwachten en dan met 'conclusies' komen

In dit geval ben ik het wel met Willem eens. De media en commentatoren van tegenwoordig doen altijd net alsof het Goden zijn die op het veld staan. Doe ff normaal zeg, zo bijzonder is het allemaal niet. Ik kan een hoop andere beroepen opnoemen die een stuk bewonderenswaardiger zijn.

De spelers zelf gaan er ook van naast hun schoenen lopen, alleen maar omdat de media ze altijd zo ophemelt.

Heel juist. Als ze 1 wedstrijd goed gespeeld hebben worden ze al tot ster gebombardeerd.

16 juni 2016 om 10:37

Maar Frank Snoeks kraamt al tig jaar onzin uit. Heb me altijd al geërgerd aan die vent, net als Evert te Napel o.a. Van die schreeuwlelijken die dan proberen net die ene oneliner te vinden om onsterfelijk te worden, maar ondertussen tast het hun geloofwaardigheid juist compleet aan.
Ik zet vaak het geluid maar heel zacht, of ik switch naar een andere zender. Arno Vermeulen en zo nog wat ... die NOS verslaggevers hebben zich iets aangeleerd wat super irritant is. Dan kijk ik 10x liever naar de Engelse verslaggeving bijv. Zelfs de Belgische is dan soms nog leuker.

16 juni 2016 om 11:34

Alle Nederlandse verslaggevers zijn slecht ken je hem nog koekoek bedoel maar als je dit roept kan ik je niet serieus nemen maar goed voetbalzone verwijderd reactie je kan niet eens cynisch zijn in het leven vrijheid van meningsuiting je mag er mee eens zijn of niet reverentie kader

16 juni 2016 om 11:49

Ik heb echt geen idee waar je 't over hebt. Schrijf eens normale zinnen.

Embolo gisteren bij Zwitserland. Zou een belletje van Mourinho hebben gehad.
Misschien wel met een tip: maak eens een afspraak bij Hans Anders jongen. Jij mist zo vaak de bal.

Ik ken er nog een. twee zelfs.
Kevin de Bruyne en Eden Hazard.
Hebben trouwens vast ook wel een belletje van Mourinho gekregen.

16 juni 2016 om 14:17

Dzjeezes gast, zet je jaloezie opzij. Als je niet kan zien dat deze 2 jongens toppers zijn, tja ... Daar zal 1 slechte match niks aan veranderen.

16 juni 2016 om 16:15

Ronaldo speelde tegen Ijsland ook niet zo goed, dus die kan er ook helemaal niks van. En heb je Messi gezien tegen Bolivia? Wat een waardeloze speler is het ook, hé! En iedereen maar roepen dat die twee spelers zo goed zijn...

Wat een onzin, meer landen doen mee en het niveau ligt meer dan anders dichtbij elkaar..

De sport veranderd, Albanië versla je niet met 8-0 meer.

16 juni 2016 om 10:53

Precies dit!!

Men denkt nog bij toplanden dat die zoals de jaren 50 even alle c landen oprollen met een nulletje of 5.

Nu even wakker worden!

16 juni 2016 om 13:34

Worden de kleine landen sterker of worden de sterke landen zwakker? Of is het een mix?

Ach in het geval van Arnautovic snap ik het wel. In een bagger affiche als Hongarije Oostenrijk moet je de beste spelers van beide landen wel ietwat ophemelen, anders is er helemaal geen reet aan. Stel je schakelt in en je hoort dat de ster van Oostenrijk eigenlijk maar een matige speler is, dan heb je ook weinig reden om verder te kijken. Alles is relatief, in zo'n affiche is een Arnautovic misschien hetzelfde als wat Ronaldo is tijdens een Real-Barcelona. Niet zo'n punt van maken, men weet zelf wel wat voor speler Arnautovic is. Een speler die het leuk doet bij Stoke.

Goed verhaal, man. Lekker onderbouwd ook. Arnautovic heeft een prima seizoen gedraaid en heeft vaker dan eens laten zien dat het een prima aanvaller is. Niemand roept dat het een ster "gaat worden". Dat zeg je over een tiener-talent die net aan zijn carrière is begonnen, niet over een 27-jarige. Het enige wat ik Snoeks of wie dan ook van de NOS heb horen zeggen over Arnautovic is dat hij zijn carrière na een hoop mislukte avonturen weer wat nieuw leven kan inblazen met een goed seizoen bij Stoke en/of een goed EK. Wellicht dat Willem de volgende keer dat ie Frank Snoeks een voor hem onbekende naam hoort noemen even Google erbij pakt voordat ie dit soort willekeurige opmerkingen gaat maken.

Wat betreft Brazilië, ik heb geen idee over wie hij het heeft als ie zegt: "wordt ook geen ster", dus ik zal het er gewoon bij laten en daar gewoon niet op reageren. Ik heb het gevoel dat ik met bovenstaande tekst al te veel heb gezegd over deze man...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren