Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Belgische pers: ‘Voetbal is geen kunstschaatsen, het gaat om de goals’

Laatste update:

De nationale ploeg van België begon maandagavond met een 0-2 nederlaag tegen Italië aan het EK in Frankrijk en de kranten zijn kritisch op het optreden van De Rode Duivels, hoewel bondscoach Marc Wilmots redelijk wordt ontzien. De Gazet van Antwerpen spreekt van een ‘ontgoocheling’.

/

Het Vlaamse dagblad De Standaard schrijft: “Voetbal is geen kunstschaatsen, het gaat om doelpunten maken (…) De Italianen deden wél waar je punten voor krijgt in voetballen: scoren. De Azzurri mogen dan over minder opgeteld technisch talent beschikken, ze hebben het sluw aangepakt en de Rode Duivels een lesje in efficiëntie geleerd.”

De krant noemt een nederlaag tegen Italië verder ‘geen ramp’, maar vond het optreden van Eden Hazard tegelijkertijd typerend voor de wedstrijd: “De Belgische kapitein kwam gretig voor de dag, liet geregeld zien hoe heerlijk hij kan voetballen, maar voetbal is geen kunstschaatsen. In de laatste fase liep het keer op keer nét mis.”

De Morgen noemt Italië ‘uitgekookter, efficiënter en gewoon beter’: “Waar de Belgen een hydraulische kraan zouden nodig hebben om de afweer van de Squadra te slopen, volstond voor de Italianen dus een klein duwtje tegen onze schutting. Een zieltogend België overklast (…) Zonder Vincent Kompany is onze defensie afgebladderd tot kreupelhout.”

De Gazet van Antwerpen spreekt zoals gezegd van een ‘ontgoocheling’, maar er is volgens de krant nog geen man overboord: “Wie het cynisch bekijkt, kan zelfs tevreden zijn. De groepswinnaar ontmoet in de kwartfinales immers waarschijnlijk topfavoriet Duitsland. Maar willen de Duivels op dit EK een rol van betekenis spelen, dan moet het beter.”

Denk jij dat België de poule overleeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Aan de ene kant is het fijn om de frustratie niet te hebben die de Belgen nu voelen. Kijken naar je nationale elftal met genoeg individueel talent, maar samen kunnen ze er gewoon helemaal niets van. Blij dat we Oranje nu niet zo hoeven te zien afgaan.

14 juni 2016 om 09:32

Inderdaad, denk maar even terug aan het vorige EK en de prestatie van oranje daar.

14 juni 2016 om 09:37

Ja, maar wie was de coach vij Nederland? En wie is dat bij Belgie? Zet conte bij belgie en de kans dat ze het ek winnen is al x50

14 juni 2016 om 10:03

Klopt, ik mag Mourinho niet maar hij zou ze wel naar de finale brengen, onder Wklmots zal het snel over en uit zijn... Er zit gewoon geen idee achter, hetnis puur rekenen op de genialiteit van de Bruyne en als die dan een mindere dag heeft...

14 juni 2016 om 11:30

Het is nog niet zo makkelijk om vanuit het niets in de top te komen. Als je Wilmots hier de schuld van wilt geven gaat volgens mij wel te ver. Het team kan veel meer initiatief tonen. Die spelers spelen allen bij grote clubs en maar denken alleen aan zichzelf, hoe kunnen zij individueel het beste presteren. Ze vergeten om te bedenken hoe zij ploeggenoten het beste kunnen gebruiken.

De creatieve spelers van Belgie hebben bijna allemaal een vrije rol nodig om uit te kunnen blinken. Hazard, De Bruyne, Mertens en Carrasco zijn allemaal goede spelers wanneer ze zich vrij kunnen bewegen. Heb je er meerdere van opgesteld en denken ze puur aan zichzelf dan heb je geen ruimte meer voor automatismen, iedereen loopt voor zichzelf uit positie. Schrijnend was het om te zien hoe weinig Lukaku gezocht werd. Iedereen speelt voor zichzelf.

Om een vergelijking te maken met bijvoorbeeld Robben, die speelt vanaf rechts. Trekt weleens naar binnen om voor de eigen kans te gaan maar hij geeft ook redelijk vaak een voorzet wanneer hij denkt daar meer mee te kunnen bereiken. Hij blijft de hele wedstrijd dezelfde patronen lopen op het veld, zijn medespelers weten hoe en waar zij hem moeten aanspelen doordat Robben de discipline heeft om zich aan zijn positie vast te houden.

Ik blijf erbij dat Wilmots hier niet alleen de schuldige van is. De vedettes spelen te kortzichtig en denken niet aan het teambelang. Wanneer zij echt zo goed zouden zijn dan zouden zij samen het heft in handen nemen en de tactiek in het veld dusdanig aanpassen zodat zij de tegenstander beter kunnen bespelen. En ja, dat was ook mogelijk met de 11 die gisteren in het veld stonden.

14 juni 2016 om 11:30

De coach van nederland op dst EK was dezelfde man die ons 2 jaar daarvoor naar de finale van een WK loodste, dus daar lag het waarschijnlijk niet aan.

14 juni 2016 om 09:35

Haha ik snap je helemaal. Wat was ik gisteren kwaad op en teleurgesteld in onze jongens zeg. Marc Wilmots op kop. Die stelde gewoon niet de juiste ploeg op, en bovendien sloeg z'n wisselpolitiek nergens op. Maar dan nog, de jongens die op het veld staan, die zouden alles moeten geven, vol overgave, grinta en passie. Maar niets van dat. Helaas. Ach, op naar het weekend dan maar. Tweede worden in de groep is nu de plicht. Ik blijf mijn land wel steunen, dat wel. We geven niet op, komaan!

14 juni 2016 om 09:45

Haha wow eindelijk, dankjewel! Kan me nog herinneren dat een amateur trainer van Italiaanse afkomst een bepaalde Italiaanse term gebruikte om ons op te peppen, maar was vergeten wat het was.. wilde altijd weten haha. Maar het was dus grinta, thank you haha

14 juni 2016 om 09:38

Nou ze kunnen er samen wel wat van, maar de trainer is veel te behoudend.
Kiest voor body en werkers op het midden met vrijwel geen creativiteit.
Jongens als Dries en Carasco hebben snelheid, en paseerbewing en steekpass en scorend vermogen 1 van die op de flanken ipv de Bruyne zou al heel veel helpen + dat de Bruyne dan ok nog eens op de beste positie staat.

Marc! Is dat nu zo moeilijk om een ploeg op te stellen?

Doelman: Courtois
Verdedigers: Alderweireld Denayer Vermaelen Vertonghen
Middenvelders: Dembele Nainggolan De Bruyne
Flanken: Carrasco Hazard
Aanval: Origi

14 juni 2016 om 09:34

Ik vond Ciman ook vrij aardig spelen als RB.
En Lukaku speelde gister niet goed, maar is wel een spits die een keer de bal goed moet krijgen en 'm dan erin legt. Dus de keus voor origi als counter spits ( want zo zie ik hem) werkt denk ik niet echt als je zelf het spel wilt maken.

14 juni 2016 om 09:40

als je het spel zelf wilt maken, ga je toch niet counteren ? ik vind de opstelling van Pretzki perfect en logisch. Lukaku heeft ook de bal goed gekregen gisteren om hem dan naast te schieten , wat altijd goal moet zijn.

ik snap de keuze van fellaini nog altijd niet. Fellaini is een mdidevelder die bij de 5de van engeland speelt en waar veel kritiek op is. Dembele was de beste box to box middevelder en werd 3des met tottenham. Moeilijke keuze he

14 juni 2016 om 09:46

@ Johnnyypsv

Ciman gaat bij de 0-1 dramatisch de fout in, hij laat zijn man bij hem weglopen. Hoezo, vrij aardig gespeeld?

14 juni 2016 om 09:57

@malloot
Dus één fout maken is meteen niet goed? Dan kun je heel België wisselen als je dat als argument gebruikt.
Ik vond Ciman inderdaad buiten zijn fout vrij aardig spelen. Had tenminste dreiging en zat er een aantal keren goed tussen.

14 juni 2016 om 10:00

@godsson

daarom zeg ik ook dat ik Origi niet in het team zou zetten , juist omdat je zelf het spel wilt maken.

En Fellaini was verdedigend vrij goed aan het spelen maar aanvallend was het een stuk minder.

Mijn opstelling zou zijn:

Courtois
Ciman- Aldew - Vertonghen - Vermaelen
------ Witsel--------- Naingollan
-------------- Dembele
Hazard ---------------Mertens / Bruyne / Carassco
-------------- Lukaku

Ik zou aldew en vertonghen samen centraal zetten, omdat ze op elkaar ingespeeld zijn bij de Spurs.
Dembele inderdaad voor meer creativiteit op het middenveld.
Lukaku moet gewoon spitsen imo, omdat je geweldige spelers om hem heen hebt die Lukaku toch minstens een paar keer goed moeten kunnen bereiken.

14 juni 2016 om 10:05

@ Johnnyypsv

Als je een cruciale fout maakt zoals bij de 0-1 dan is dat inderdaad meteen niet goed. Dit zijn de momenten waar het om gaat.

14 juni 2016 om 10:07

Ciman had aanvallend 0,0 meerwaarde.. Elk elftal ter wereld bouwt een muur tegen ons dus kies ik voor 2 aanvallende backs

Doelman Courtois
Verdediging Meunier Alderweireld Vertonghen Lukaku
Middenveld Nainggolan Dembélé de Bruyne
Aanval Carrasco Batshuayi Hazard

14 juni 2016 om 10:41

Elk elftal ter wereld bouwt een muur? Dat lijkt me niet. Italië kwam gisteren verassend aanvallend voor de dag. En ook Duitsland, Spanje en Frankrijk gaan echt geen muur bouwen voor België.

14 juni 2016 om 11:01

Italië verdedigde toch vrij veel, logisch dat ze het geen 90 min doen. Maar die 3 zitten ook niet in de poule he, lees tussen de regels, Ierland en Zweden zullen dit ook weer doen.

14 juni 2016 om 11:03

Ik snap niet dat men zo zeurt over het centrum alderweireld & vertonghen. In mijn ogen een vd beste verdedigingskoppels ter wereld. Spelen nota bene ook nog eens samen bij hun club.

14 juni 2016 om 11:13

@maddmaxoz , dat was dus niet het centrum duo.

Vermaelen en Aldeweireld stonden centraal. Vertonghen stond linksback.
Daarom moeten vertonghen en aldeweireld samen centraal spelen, ze zijn immers op elkaar ingespeeld. Vermaelen kan ook naar linksback verhuizen.

14 juni 2016 om 09:37

Origi? Die deed gister alles maar daadwerkelijk ook alles fout.

14 juni 2016 om 09:42

In zijn 10min was het idd niet goed en moeilijk. Maar je moet ook begrijpen als Origi speelt met de spelers in de opstelling hierboven dat het al veel beter gaat zijn. veel dynamischer. En 99% van de tijd speelt origi ook veel beter dan dat hij gisteren deed. Hij is perfect op de kleine ruimtes. Lukaku daarintegen heeft al 5m ruimte nodig voor een pas van 2m te controleren

14 juni 2016 om 09:43

Ja, maar die was toch nog altijd stukken beter dan Lukaku. Lukaku is geen spits voor de Rode Duivels. Voetballend te beperkt.

Origi heeft techniek, kan een bal bijhouden en heeft een actie in de benen. Is meer dan een counterspits. Was wel wat ongelukkig in de afwerking.

Als je Ciman al aardig vond spelen...

14 juni 2016 om 14:07

Precies hoe ik het zou doen en gedaan hebben!

Nou Belgie liep er gister weer als een angsthaas bij.
Tis toch vreselijk dat er word gekozen voor houten klaas Felaini terwijl je met Dries of Carrasco veel meer creativiteit hebt.

Niettemin had Lukaku moeten scoren en ook Origi had er minimaal 1 moeten maken.

14 juni 2016 om 09:37

Klopt. Dat je een bankzitter bij United verkiest boven een CL-finalist, dat is toch ongelooflijk. Het kleinste kind weet gewoon dat je dan voetballend vermogen in het centrum te kort komt, door KDB naar de flank te trekken.

14 juni 2016 om 09:42

Kevin is 1 van de (vind ik) beste spelers ter wereld en die trek je naar de flank.
Dat is belachelijk, echt belachelijk zelfde dat je Robben ineens als controlerende middenvelder gaat gebruiken.

En als je Felaini (vind ik echt helemaal niets, veel te traag) vervangt voor Kevin en dan Carasco of Dries op de flank erbij zet ben je al 40% aanvallender en beter.

Snap niet dat niemand dit zag aankomen.
De spelers van Belgie worden teveel gehyped door de media. Er zitten wereldsterren bij, dat zeker, maar het ontbeert hun gewoon aan winnaarsmentaliteit. Alleen Verthongen en Nainggolan beschikken hierover.
Ze zijn gewoon nog niet rijp genoeg om mee te doen met de absolute toplanden.zelf als ze aanvallender gaan spelen gaan ze het niet redden op het einde
Pijlen richten op Frankrijk en Ek2020 zou ik zeggen

14 juni 2016 om 09:40

Winnaarsmentaliteit, ik denk ook dat daar het verschil zit. Als je een De Bruyne met Sneijder vergelijkt en Hazard met Robben is dat precies waar het verschil zit. De over-m'n-lijk mentaliteit.
Verder helpt het ook niet dat de bondscoach zo'n ontzettende puinhoop van de opstelling maakt natuurlijk.

14 juni 2016 om 09:45

Nee wat in die vergelijking het meest opvalt is dat Robben en Sneijder op de goede plaats staan itt De Bruyne.
Ik ben benieuwd hoe Sneijder het zou doen als hangende rechtsbuiten.
Volgens mij is hij in het eerste jaar bij Galataseray ook op Linksbuiten gezet en dat ging niet zo best volgens mij.

14 juni 2016 om 09:50

Zoals ik zeg helpt het ook neit dat de bondscoach er een zo'n puinhoop van maakt. De Bruyne kan over twee jaar ook wel net zo ver zijn als Sneijder op dat moment in z'n carriere was. Hazard haalt het echter qua mentaliteit niet bij Robben. Onbegrijpelijk dat hij aanvoerder is gemaakt.

Maar dit zou in principe niet hoeven uitmaken, als je gewoon Dembele Naingollan en De Bruyne op het middenveld zet. Met Hazard, Carrasco en welke spits dan ook ervoor.

14 juni 2016 om 09:54

Ja mee eens, ik vind dat Vertonghen Vermaelen en de Bruyne veel betere aanvoerders zouden zijn.

Het is gewoon een drama dat Wilmots niet durft

Snap niet dat niemand dit zag aankomen.
De spelers van Belgie worden teveel gehyped door de media. Er zitten wereldsterren bij, dat zeker, maar het ontbeert hun gewoon aan winnaarsmentaliteit. Alleen Verthongen en Nainggolan beschikken hierover.
Ze zijn gewoon nog niet rijp genoeg om mee te doen met de absolute toplanden.zelf als ze aanvallender gaan spelen gaan ze het niet redden op het einde
Pijlen richten op Frankrijk en Ek2020 zou ik zeggen

Een buitenlandse coach is het tovermiddel....iemand die geen verschil maakt tussen Vlaams en Waals.
Als je zoveel goede spelers hebt en je kunt er geen eenheid van maken, dan is er iets goed fout.

14 juni 2016 om 09:40

Klopt. Iemand die de spelers op hun plaats durft te zetten, ongeacht hun status, en die niet kijkt naar namen. Al is er 1 Belg die dat wel zou kunnen, en dat is Preudhomme, maar die heeft bijgetekend bij Brugge. Tja, en Gerets, maar die heeft al aangegeven geen trainer meer te willen zijn, voor zijn gezondheid.

14 juni 2016 om 09:49

Ik denk dat er van de nieuwere generatie Belgische coaches dat er wel meer durven.
Wilmots maakt nog deel uit van het heel extreme behoudende en bescheiden spel dat er in en voor zijn tijd werd gespeeld.
Hard werken en weinig creativiteit.

Misschien zouden ze idd eens een BC moeten nemen uit een ander land, ben daar geen liefhebber van maar goed.

14 juni 2016 om 10:11

Pallieter, Stijn Vreven van Waasland-Beveren maakt nog meer indruk op me, keuzes genoeg ook al is MPH niet haalbaar.

Felipe Mazzu bijvoorbeeld.

14 juni 2016 om 10:57

Preudhomme zou een goede zijn. Echt een tacticus mastermind al vind ik zelf

Ik vraag me af of het wel aan die Belgen lag, ik vond Italië gewoon een stuk beter, niet eens zo zeer efficiënter, nee, gewoon beter voetballen. Heerlijk systeem, spelers die echt voor hun land willen gaan (dat zag je al bij het volkslied). België vervalt weer in dezelfde fout als twee jaar terug, zo vol van al dat talent dat ze ook alle elf in de basis worden gepropt. De backs zijn nauwelijks backs, elke speler denkt het best te renderen op 10 en de wil om te winnen ontbreekt volledig. Ik keek wel uit naar de Belgen, maar het was alsof ik naar het meest arrogante, volgevreten en niet vooruit te branden Oranje zat te kijken. Dit België heeft een probleem als ze niet snel veranderen, ze voetballen met een gouden generatie alsof ze al drie wereldtitels op zak hebben en niet meer zo nodig hoeven. Onthutsend slecht was het.

14 juni 2016 om 10:04

Precies dit, Italie was in alles beter. Die hadden er wel 4/5 kunnen maken, gewoon uitgespeelde kansen. Maar wat ik niet snap. Iedereen vind belgie wereldtop. Maar zijn ze dat ook? Vertonghen en Alderweireld vind ik geen wereldtop, eerser subtop. Een Hazard en de Bruyne kun je de potentie van wereldtop noemen, maar ze staan er nooit in grote wedstrijdn. Hazard heeft geloof ik 1 dielpunt gemaakt afgelopen jaar. Nee Belgie is in mijn optiek helemaal geen favoriet. Italie, Spanje, Frankrijk, Duitsland , en mischien wel Kroatie zijn denk ik verder.

14 juni 2016 om 10:23

De Bruyne staat er volgens mij altijd zeker ook in de grote wedstrijden, maar het is geen rechtsbuiten.
Sterker nog ondanks dat hij zo matig was had hij met betere spitsen (die bij city lopen bijvoorbeeld) wel 2 assists gehad.
Want die van Lukaku moest er toch in en die van Origi ook.

14 juni 2016 om 12:54

A dat klopt, die hadden er in gemoeten. Dan heb ik het mis, ik vond hem in de CL tegen bv PSG heel sterk, maar tegen Madrid heb ik hem niet gezien. Nu terugdenkend, stond hij vorig jaar tefen Bayern(gelijk na de winterstop) er ook. Gisteren viel hi enorm tegrn zeg, heel belgie trouwens(op courtois) na

België overleeft die poule wel. Heb gisteren Ierland-Zweden van en die bakken er beiden niet zo heel veel van.

Ik moet het nog maar zien of ze de groep doorkomen.

Ff heel wat anders waarom wordt er gewoon niet geloot na de poulefase? Nu krijg je dat gereken in de laatste wedstrijden

14 juni 2016 om 10:06

Js altijd zo geweest. Wat ik wel raar vind is dat de 4 beste nummers 3 ook doorgaan. Heel apart. Belgie heeft trouwens nog niet gewonnnen van Zweden of Ierland. Gaat heel lastig worden.

Het maakt niet uit wie er voor deze groep staat. Het is een goede generatie maar niet meer dan dat. Snap al jaren die hype rond België niet. Ja een paar leuke individuele spelers maakt je nog geen kandidaat voor het EK. Zoals gister ook bleek

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de verbazing niet begrijp waarom dit België niet goed speelde. Ik zag de opstelling en wist eigenlijk al genoeg. De beste nummer 10 zetten ze doodleuk op rechts. Snelheid en creativiteit zetten ze niet op de vleugel maar op de bank. Eén van de beste box to box spelers (dembele) zat op de bank en ik zat mij echt af te vragen waarom Witsel er in stond.

Vervolgens zag ik de volksliederen en werd ik nog iets meer gefrustreerd. Hoe kan je voor je land uitkomen en niet het volkslied meezingen? Ik begrijp daar niks van. Erger nog hoe kan je aanvoerder niet meezingen. Daarin vond ik het contrast met Italië groots. Daar was passie en eergevoel. Bij Italië stond ook echt een team. Bij België staat los zand.

Vervolgens heb ik een helft lang mij zitten te verbijten over hoe zoveel talent weggegooid wordt door tactisch onvermogen. Geen team. Geen lijn. Geen idee. Geen passie. Een persoonlijke allergie is veel talent zien en zien dat mensen het weggooien. Ik kon er toen niet meer naar kijken. Ik heb de tv uitgezet.

Echt zonde. Ik gun het de Belgen. Maar het is niks en ik zie het ook niet meer zo 1,2,3 iets worden.

Als je deze kern aanhoud zou je je toch met gemak moeten kunnen plaatsen dacht ik zo. Het verdedigende blok van Spurs, twee ijzervreters daarvoor, en een berg creativiteit achter een spits. Zo moeilijk lijkt het me niet...

Courtois
Bla
Alderweireld
Verthongen
Bla
Nainggolan
Witsel
Carrasco
KdB
Hazard
Origi/Lukaku

Ik vond Hazard gister toch wel weer de beste. Je merkt dat alle dreiging van hem af komt. Verder mist Belgie gewoon een coach. Ze beschikken over de meest talentvolle selectie, maar ze missen in mijn ogen een topcoach en wat ervaren jongens in de ploeg. Denk dat een Simons of vbuyten zeker op zo'n toernooi een meerwaarde kon zijn. Ook het feit dat Kompany niet mee is gegaan speelt ook een rol, maar zelfs met deze selectie (de Bruyne sterspeler City, Carrasco beste speler in CL finale, Hazard spreekt voor zich, daarnaast beschikken ze met Mertens', Dembele, Chadli toch wel over creatieve jongens, en hoorde ook dat die Batshuaiy (weet niet of ik het goed spel) een goeie is. Dan zou je denken dat een andere coach veel meer uit deze selectie kan halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren