Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

België beleeft valse start na prachtige goals van Italië

Laatste update:

De nationale ploeg van België heeft een valse start gemaakt op het EK in Frankrijk. De nummer twee van de wereldranglijst verloor maandagavond met 0-2 van Italië en is nu in zes van de laatste acht wedstrijden op een EK onderuit gegaan. België staat met nul punten op de laatste plaats in Groep E.

/

Voetbalminnend België verwacht veel van vooral Kevin De Bruyne en Eden Hazard, maar de aanvallende middenvelders konden geen vuist maken en bij rust keken De Rode Duivels al tegen een 0-1 achterstand aan. In de eerste tien minuten speelde het spel zich voornamelijk op de Belgische helft af en de eerste kans was voor Éder, wiens schot gekraakt werd. België kwam hierna wat beter in de wedstrijd en werd gevaarlijk via Radja Nainggolan, die Gianluigi Buffon op zijn pad vond en even later naast schoot.

Op het moment dat het team van bondscoach Marc Wilmots de wedstrijd meer en meer in handen leek te hebben, lieten Toby Alderweireld en Laurent Ciman zich verrassen door een prachtige diepe bal van Leonardo Bonucci. Emanuele Giaccherini maakte er na een knappe aanname 0-1 van in Lyon. Graziano Pellè had er in het vervolg van de eerste helft nog 0-2 van kunnen maken, maar de voormalig aanvaller van onder meer Feyenoord en AZ stuitte op Thibaut Courtois en kopte een minuut later net naast.

/

De supporters van België waren ontevreden en lieten zich horen, maar zij veerden op toen Romelu Lukaku er na 54 minuten 1-1 van had kunnen en misschien wel moeten maken. De spits trapte de bal in kansrijke positie net over de kruising en sloeg de handen voor zijn ogen. Italië kwam verder nauwelijks in de problemen en had een minuut na de kans van Lukaku het duel op slot kunnen gooien, ware het niet dat Courtois een mooie redding in huis had op een kopbal van Pellè. De wedstrijd golfde bij vlagen op en neer en het bleef spannend.

Wilmots hoopte met Dries Mertens, Divock Origi en Yannick Ferreira Carrasco binnen de lijnen nog iets te kunnen forceren, maar verder dan een kopbal van Origi kwam men niet meer. De aanvaller van Liverpool mikte te hoog na een voorzet van De Bruyne. Aan de overzijde had Ciro Immobile de 0-2 op zijn schoen, maar Courtois redde prachtig. In de blessuretijd viel die tweede treffer alsnog; Pellè volleerde keihard binnen na een voorzet van Antonio Candreva. Italië kan zich nu opmaken voor het duel met Zweden en België treft zaterdag Ierland.

WAUW, wat een assist! Emanuele Giaccherini zet Italië op 1-0 tegen België, maar de complimenten zijn voor Leonardo Bonucci!

Geplaatst door voetbalzone op maandag 13 juni 2016

Had België meer verdiend?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bonucci wat een verdediger! Wat een asist! Pelle het is je gegund! Ik ben blij. Eder's knuffel overtreding kon ik om lachen! Forza Italia

13 juni 2016 om 22:55

Ik kon wel genieten van een sprintje van Buffon. Die wilde het feestje niet missen!

13 juni 2016 om 23:08

De spirit zit wel goed bij Italie, maar toch is dit het matigste Italie van de laatste jaren. Belgisch middenveld speelde heel slecht, maar wat verwacht je met Fellaini als 10 en 2 verdedigend denkende spelers daar achter. Volgende pot KDB op 10, Carrasco op rechts en Lukaku eruit voor Origi of Baths

13 juni 2016 om 23:19

Door omstandigheden geen supersterke selectie. Veel spelers die een matig seizoen hebben gedraaid. Het is tijd om te verjongen.

13 juni 2016 om 23:20

Mag origi wel eerst leren koppen. Waren eigenlijk gewoon 2 dotten van kansen die erin hadden gemoeten.

13 juni 2016 om 23:21

De verdediging is wel perfect hoor niet normaal. Spelen ook al zoveel jaar samen en allemaal ervaren en dan nog Buffon op goal..Jammer dat Veratti er niet bij is anders had je ook nog eens een geweldig middenveld gehad.

13 juni 2016 om 23:28

Italie heeft me meer dan positief verrast. Ijzersterk verdedigd zoals we van ze gewend zijn en mooi afgemaakte counter en lange bal.
Maar wat was Belgie ontzettend slecht qua passing, er zat totaal geen idee achter elke bal. Qua positiespel echt een drama. Wilmots zet echt de mensen op de verkeerde plek. Waarom in vredesnaam speel je met een Fellaini? Nogmaals echt totaal geen idee achter het spelletje en dat is doodzonde met zo'n team. Veel beter gaan ze het niet krijgen in ieder geval.

13 juni 2016 om 23:30

@ Paolo Maldini: Kdb? die mag lekker banken! hij was de slechtste van allemaal. Dat kan wel eens gebeuren, maar als je slecht speelt dan kun je op zn minst nog een beetje passie tonen. Als je dat dan ook nog eens niet doet dan hoor je niet thuis op een EK en mag je lekker op de bank gaan zitten (en dan heb je nog geluk om de wedstrijd van zo dichtbij te mogen zien).

13 juni 2016 om 23:57

Volgens mij is de ploeg al super jong... eigenlijk te jong zelfs...

14 juni 2016 om 00:01

@ajaxbarcelona

Ik had het over de Italianen he. Vooral achterin aardig op leeftijd.

14 juni 2016 om 00:02

Een middenveld met Verratti, De Rossi en Marchisio is gewoon klasse. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.

14 juni 2016 om 00:05

Ja gemiddeld 32 jaar is wel te jong idd.

14 juni 2016 om 00:40

Slechtste van allemaal? Hij had gewoon 3 assists kunnen hebben en dan had je dat niet gezegd. Origi kan ook niet met de kansen omgaan. KDB gewoon op 10 waar hij hoort te staan.

14 juni 2016 om 00:42

Hij had het over de Italianen he. Volgende keer beter lezen!

14 juni 2016 om 00:48

Ik vond Italie zeker niet matig, los van hun spelopvatting speelden ze de bal bij vlagen aardig rond in een hoog tempo en met een passie en spirit waar we van kunnen genieten.

De Italie van het WK in 2010 was veruit de slechtste in de geschiedenis ooit. En twee jaar terug was het tegen Engeland na ver ondermaats.

14 juni 2016 om 00:53

Ik zie wel degelijk lijn in het spel van Italië. Ze hebben op momenten zeer goed gevoetbald en de rest van de wedstrijd zeer tactisch gespeeld. Ik was voor Italië. Gewoon een leuke ploeg hoor. Zie ze wel ver komen, maar wat een verdedigers zeg! Wat een toewijding en passie. Genoten van Buffon vandaag. Daarnaast ook van Eder

13 juni 2016 om 22:56

Ik vond bij Belgie Courtois het beste...het zegt eigenlijk alles. EEn echt team tegen een paar jochies (de Bruyne...oef...)

13 juni 2016 om 22:58

slechste speler vna het veld Lukaku, daarna de bruine, (omdat de bruien maar 1 goede paas heeft gegeven)

13 juni 2016 om 23:02

De slechtste aan België zijn kant was 1 man: WILMOTS!

Conte had hem perfect gecounterd met een geweldige tactiek! Reageren? Hoooo ma lekker even blijven staan haha zelfs een aap snapt het spelletje beter dan Wilmots.

Verder matige optreden van lukaku en de Bruyne, echt dramatisch

13 juni 2016 om 23:04

Je kan beter zeggen; een team tegen geen team. Ik zie Belgie gewoon niet een front vormen. Ik vraag me ook af, na het zien van deze wedstrijd, of Hazard en de Bruyne wel samen kunnen spelen. Het zijn namelijk allebei spelbepalers, allebei het best tot hun recht als zwervers. 2 is gewoon teveel daarvan in een 11-tal.

Het tempo lag veel te laag, positiespel was matig. Op deze manier gaat Belgie niet ver komen.

Doelpunt van Pelle zat er overigens lekker in, ondanks het niet te missen is.

13 juni 2016 om 23:05

Belachelijke trainer. Op een gegeven moment stonden Mertens, Hazard, de Bruyne èn Carrasco door elkaar heen te zwerven, het werkte voor geen meter!

13 juni 2016 om 23:06

Witsel, Origi waren best goed. Origi mag dan wel een grote kans gemist hebben maar hij staat er wel.

13 juni 2016 om 23:10

Ik vond Fellaini en de Bruyne het slechtste. Van Fellaini had ik t verwacht, van de Bruyne niet. Lukaku kreeg niet veel ballen, maar Origi speelde wel veel meer klaar.

13 juni 2016 om 23:11

Witsel en Origi goed? Origi deed meer dan Lukaku, maar dat was verre van goed. Witsel heb ik niks anders zien doen dan simpele ballen geven van A naar B. Dan zou je verwachten dat hij fysiek nog iets kan brengen, maar zowel in de lucht en op de grond is het gewoon niks. Dembele had moeten spelen. En ik moet zeggen dat Fellaini niet eens zo slecht was, maar hij kan nooit op 10 staan ipv de Bruyne. Lukaku waardeloos, de Bruyne vanwege zijn positie waardeloos, Witsel slecht en de rest viel me nog mee.

13 juni 2016 om 23:14

Groot gelijk Wilmots is een heel slechte tactische coach

13 juni 2016 om 23:17

Napoli??

13 juni 2016 om 23:34

De Bruyne speelde zwak maar gaf 3 uitstekende voorzetten. Geen idee hoe jij bij 1 komt

13 juni 2016 om 23:34

Owja, ik zei het een paar jaar geleden al en ik zeg het nu weer. Hazard voegt echt te weinig toe aan dit elftal. Verklaar me maar voor gek. Ik snap niet wat mensen in hem blijven zien. Ja hij heeft leuke dribbels en kan snel eruit komen. Maar daarna is het zwak tot matig. Speelt naar mijn mening ook niet goed in teamverband. Het wordt tijd voor de Belgen om een coach neer te zetten die een team kan smeden.

14 juni 2016 om 00:47

Wat een flauwekul hier allemaal.

Ja Belgie speelde zwak..

De enige reden was de zwakheid van Wilmots.

Welke idioot zet dan ook Fellaini op CAM en Lukaku in de spits tegen Italianen die zulke Leun spelers wel rauw lusten.. Oke..

Next: Welke trainer zet in godsnaam zijn belangrijkste leider op linksback? Totaal geen invloed kunnen uitoefenen of opbouwen

Next: Welke trainer zet in godsnaam Kevin de Bruyne op de flank? En dat om op me eerste punt terug te komen Fellaini op CAM.. KDB is op die positie een van de beste middenvelders ter wereld.. Waarom zet je hem op de flank?!!

Next: Witsel heeft 3 duels gewonnen in 90 min, waarvan twee overtredingen en hij haalt Radja eruit..

Tegen de italianen moet de bal snel van de voet, daarbij heb je geen Mertens nodig dat is een postbode..

Wilmots heeft keihard gefaald.

Dit is naar mijn mening de sterkste opstelling van de Belgen.

Courtois
Denayer
Vertonghen
Alderweireld
Ciman

Naingolan
Dembele

Carrasco
De Bruyne
Hazard

Origi

13 juni 2016 om 22:56

Sjoerd!, als je kaarten pakt, dan op deze wijze. Prachtige tactische overtreding. Een goalkans ontnomen en met volle vreugde een gele kaart pakken. Zo pak je ze!

13 juni 2016 om 23:55

Die speler dacht "totally worth it". Het is ook gewoon een heel slimme overtreding, maar ik stoorde me er wel aan

13 juni 2016 om 22:57

Nette overwinning van de Italianen. Mooie goal van Pele, boem!!

Vond de Belgen zeer laf spelen. Te veel respect voor die Italianen. Had meer van hun verwacht. Zal wel door hun minderwaardigheidscomplex komen.

13 juni 2016 om 22:59

Ik vond de belgen eerder laf spelen vanwege het onvermogen van Wilmots

13 juni 2016 om 23:04

Inderdaad zelfs een aap snapt voetbal beter dan die Wilmots. Je ziet al na 5 min dat zijn tactiek niet gaat werken. Pas aan dan??

13 juni 2016 om 23:35

Haha, dat je nog durft te beweren dat Wilmots met een tactiek de wedstrijd is ingegaan

14 juni 2016 om 00:00

Laf en zijn ook ontzettend overschat. Hoeveel Europese toppers hebben ze nou die een topclub bij de hand neemt? In 2010 hadden wij Sneijder, Robben en Van Persie bijvoorbeeld. Belgie heeft De Bruyne, die is er het halve seizoen uitgeweest. Hazard heeft het hele jaar geen bal geraakt en dan ben je er wel wat betreft spelers in de top. Tottenham, Everton etc zijn geen topclubs. Fellaini is bijzonder matig bij Man Utd.

13 juni 2016 om 22:58

Noem dan ook direct chielini en barzaghli, die 2 sprongen voor elke bal dat geschoten werd. Ik dacht dat de Duitsers sterke muur hadden achterin maar de Italianen die alleen 3 verdedigers achterin hadden staan speelden zeer sterk

13 juni 2016 om 23:07

Klopt hoor, ze speelde ijzer sterk maar dat ben ik van ze gewend. Maar ik genoot vandaag van Bonucci meer dan normaal gesproken. Normaal ben ik het meest van Barzagli & Chiellini. Maar Bonucci maakte me avond! Een groot lego poppetje lijkt het wel.

13 juni 2016 om 22:59

Belgie veel talent maar een trainer met geen uitstraling en geen tactisch besef. ... Wat was het idee? welke verandering van tactiek heeft hij gebracht? Origi tja nog nooit super gevonden maar die kopt als een klein kind. Lukako komt gewoon te kort op dit niveau. De bruyne wordt al een poosje overschat en is geen absolute topper. Hazard, hele seizoen al matig en nu ook weer.

de beste belgen zaten op de bank Carasco en Mertens die horen te starten zijn beter in vorm dan Hazard en de Bruyne maar tja die coach he die durft hen niet te passeren. Fellaini... net zo slecht als bij United en ik zag na afloop van de wedstrijd pas dat ook Witsel mee deed niet gezien tijdens de wedstrijd. Nee Italie geef ik meer kans om kampioen te worden dan Belgie

13 juni 2016 om 23:05

Van harte man. Italië dik en dik verdiend. België is totaal uit de wedstrijd gespeeld. Echt slecht gespeeld hoor België. Zo zonde met dat talent. Maar Italië had echt veel meer passie dan België.

13 juni 2016 om 23:14

Helemaal mee eens ja. Was hier pas ook in discussie met mensen die De Bruyne net zo goed vonden als Robben. Nou vanavond heeft maar weer eens gebleken dat de Bruyne z'n veters niet mag strikken. Wat was hij slecht zeg in z'n passing. Op dan die bal na op Lukaku, maar die had iedereen kunnen geven.

Verder inderdaad moet Belgie gewoon met Mertens en Carrasco gaan spelen. In ieder geval 1 van de twee moet erin. Ook zou ik met Dembele spelen ipv Witsel of Nainggolan.

13 juni 2016 om 23:40

Lukaku komt niet tekort maar moet in een ander systeem spelen, waar hij toevoer krijgt. Met de Bruyne op rechts en Hazard op links krijgt hij die niet.
Voor de rest ben ik het helemaal eens dat Carrasco in de basis hoort te staan. Dembele ben ik ook zeker een voorstander van.
Wat me nog het meeste opviel is dat zodra de Belgen een beetje in de buurt van het goal waren ze begonnen te schieten. Ook van afstanden waar je 1 op de 100 keer scoort. Erg slecht en totaal idee loos. Mertens heeft ook veel ballen ingeleverd al blijf ik wel fan van hem.

13 juni 2016 om 23:00

Chiellini ook. Die had Lukaku en Fellaini in zijn broekzak. Wa een wedstrijd.

13 juni 2016 om 23:03

Gefeliciteerd fans van Italië. Jullie hebben echt op zn Italiaans gewonnen. Wilmots maakt de domste keuzes. De Bruyne op rechts en Carasco bank. Belachelijk. Juist in deze wedstrijd tegen de stugge Italianen heb je die explosieve, dribbelende Carasco nodig. Wat een dramacoach. Fellaini op 10.

14 juni 2016 om 12:23

Ik vind niet dat je kan zeggen dat Italie op zijn Italiaans heeft gewonnen.
Ze speelde goed georganiseerd. Maar dat mag je ook verwachten van een ploeg die op het EK speelt. Italie en Kroatie zijn de enige 2 ploegen waarbij ik dat heb gezien dit toernooi. De rest lijkt maar wat aan te klooien.

Voor de rest heeft Italie voor hun begrippen aanvallend gespeeld. Heeft ook de beste kansen gecreëerd.

13 juni 2016 om 23:04

Die overtreding van eder had wel zijn 2de gele kaart moeten zijn! Had in de eerste helft zeker ook geld moeten hebben naar mijn mening

Italia bewijst dat teamwork alles is, minder talent dan België maar van al de rest veel meer, meer passie, meer geloof, meer inzet, meer bloed zweet en tranen, meer liefde voor het land, meer grinta, meer emotie. Wilmots bewijst weer eens zijn onkunde, Conte zijn meesterschap. Jammer dat België verliest maar al bij al terecht, wat een ongeïnspireerde boel zeg, had liever 1-1 gezien en beiden door op het einde van de rit, want met dit voetbal en deze coach word het nog een hels karwij voor België om door te gaan. En Bonucci man van de match, die passing, ongehoord, Scirea zou trots geweest zijn, en dat is het ultieme compliment!

Forza Italia! Forza Belgio!

13 juni 2016 om 22:56

Gefeliciteerd!!! Echt weer genoten van dit Italië. En die drie achterin wat een beesten met chiellini voorop!! Echt mooi

13 juni 2016 om 22:56

Ik weet nou niet of ik die euforie bij Italie na de wedstrijd mooi of overdreven vind. De team spirit lijkt in ieder geval sterk.

13 juni 2016 om 23:00

Wat heb ik Italie onderschat en de Belgen overschat. Italie zie ik nog wel ver schoppen dit EK!

13 juni 2016 om 23:00

Door deze overwinning zetten ze een hele grote stap naar de knock out fase... Zowel qua punten als vertrouwen. Dus ik vind het mooi en zeker niet overdreven

13 juni 2016 om 23:41

Mocht België tweede worden en Portugal eerste in de groep dan spelen ze tegen elkaar. Slechte zaken gedaan vandaag België. Ik zie ze niet hoog eindigen dit toernooi.

13 juni 2016 om 22:59

Italië heeft het goed gedaan, maar we hebben echt een zeer slechte coach. Tegen een beetje deftige tegenstander verliezen. Eerst Argentinië en nu Italië.

Deze generatie wordt verspild door Wilmots. Radja eraf ?

13 juni 2016 om 23:05

De wisselpolitiek van Marc slaat nergens op! De Bruyne moest er af, Radja niet. Je mag dan nog onze bestr speler zijn, als je je slechtste match ooit voor de Duivels speelt, moet je gewisseld worden, punt aan de lijn.

13 juni 2016 om 23:33

Pallieter, is het niet duidelijk dat Wklmots puur naar namen kijkt? Anders start je niet met houthakkers Lukaku en Fellaini..

14 juni 2016 om 00:01

Bon Jovi, klopt, terwijl we net iemand nodig hebben die de spelers op hun plaats durft te zetten. Zoals een Advocaat dat deed. Bovendien is Wilmots een tactisch onbenul.

14 juni 2016 om 00:18

Ik heb vorige week gezegd dat ik België niet als outsider voor de titel beschouw, omdat Wilmots geen tactisch plan heeft. Hij bewijst het helaas meteen in de eerste en wellicht de moeilijkste wedstrijd van de poule. Fellaini op 10 ipv de Bruyne was een kapitale fout. Totaal geen creativiteit in het midden. KdB kan juist een steekbal geven, dat heeft hij in de tweede helft vaker laten zien. En de wissel van Nainggolan begreep ik totaal niet. Ik vond hem juist strijd en vechtlust tonen. Wilmots is niet met het sterkst mogelijke team begonnen en heeft vervolgens de motor uit het team gehaald.

14 juni 2016 om 01:07

Alsof je van argentinie had kunnen winnen. Jullie werden die wedstrijden aan alle kanten kapot getikt. Daarbij is de selectie van argentinie ook vele malen beter.

13 juni 2016 om 23:02

Als Carasco in de basis had gestart was het misschien anders gelopen. Belachelijk dit. Gefeliciteerd Italie, maar Wilmots, wat ben je toch een flapdrol.

14 juni 2016 om 11:09

Probleem is vooral dat de creatieve spelers van Belgie bijna allemaal een redelijk vrije rol moeten hebben om uit te blinken. Hazard, De Bruyne, Carrasco en Mertens zijn allemaal goede spelers, maar hebben een vrije rol nodig om goed te kunnen presteren lijkt het. Hazard zie je bijvoorbeeld nooit een actie maken om een goede voorzet op Lukaku te geven, daar moeten de Belgen zich echt in verbeteren.

Zo zie je maar dat het niet eenvoudig is om vanuit het niets de top te bestormen. Om Wilmots hier de schuld van te geven gaat wat ver. Wanneer je als team doorhebt dat een coach er niet veel van begrijpt dat zorg je ervoor dat je samen, als spelersgroep, bepaalt hoe je gaat spelen. Daar zijn de Ego's van bijvoorbeeld Hazard en De Bruyne toch niet te klein voor?

13 juni 2016 om 23:02

De Italianen hebben niet echt een speler die dribbelend de boel kan openbreken, maar ze bezitten allemaal een goede aanname en passing. Al kan ik van die eerste doelpuntenmaker echt genieten, niet retesnel maar echt superhandig.

13 juni 2016 om 23:14

Bernardeschi, Insigne & El Sharaawy zijn spelers die dribbelend hun mannetje kunnen passeren maar die speelde niet (jammer genoeg).

Giaccherini was de eerste doelpuntenmaker. Speelde een aardige pot maar ik vind hem geen basis waardig. Is een lievelingetje van Conte heb ik het idee maar als hij zo zijn werk blijft doen mag die altijd basis staan van mij!

13 juni 2016 om 23:20

Ja die spelers idd, maar doelde op de spelers die vandaag op het veld stonden. Alsnog staan ze over het algemeen niet bekend om dat soort spelers.

13 juni 2016 om 23:03

Terecht? De 1-1 die je daarna benoemd had me meer terecht geleken. Helemaal eens met wat men over de wilskracht etc. Van Italië zegt, maar dat betekent nog steeds niet dat ze beter waren. Als je naar de hele wedstrijd kijkt heeft België zeker niet minder kansen gekregen.

13 juni 2016 om 23:06

Nooit! Italie deed alles goed en waren velen malen beter! Verwar je verwachtingen niet met de realiteit wat betreft Belgie.

13 juni 2016 om 23:13

Hahaha vele malen beter. Ga fietsen man, ze hebben voor evenveel gevaar gezorgd, zo niet België meer. Daarnaast de Belgen meer aan de bal. Italianen alleen de wedstrijd slimmer gespeeld, neemt nogmaals niet weg dat een gelijkspel de eerlijkste uitslag was geweest

13 juni 2016 om 23:19

Precies. Italie was gewoon beter. Belgie met haar flauwe spel.

13 juni 2016 om 23:23

Meer aan de bal is niet perse beter. Begrijp ook dat Italie Belgie ook aan de bal liet, want ze kunnen leunen op misschien wel de beste verdediging ter wereld. Heb je niet gezien hoe de Belgen bij tijd en wijlen open werden gescheurd op de flanken? Elke aanval van de Italianen was gevaarlijk. Belgie had idd ook een sterke fase waar ze zeker hadden moeten scoren, maar dan zie je zo een laatste aanval van de Italianen en dan kan je niet anders dan om zijn. Maar goed, ik ga wel even fietsen.

13 juni 2016 om 23:34

Zo een laatste aanval? Je bedoelt dat moment dat België nog maar met 2 man verdedigde. Maar goed, we zijn het niet eens. Italië had indd goede aanvallen met goede kansen en die heeft België ook gehad. Voor de rest was het voor België een moeizame wedstrijd.

13 juni 2016 om 23:34

Kom op zeg. Buffon heeft geen een lastige bal moeten redden. Er was wel druk van de Belgen, maar dat is druk die Italië toestond. België speelde gewoon een net niet wedstrijd volgende x beter

14 juni 2016 om 01:08

Belgie heeft maar 2 fatsoenlijke kansen gecreeerd.

13 juni 2016 om 23:14

De passie, het geloof, de inzet en alles wat je opnoemt zag je al bij de volksliederen. Elke Italiaan had volgens mij een gevoel van trots en eer, iets wat ik bij België totaal niet zag. Wat een team dat Italië, mentaal ongekend sterk en niet alleen vandaag.

Arsenal moet Italianen gaan kopen.

13 juni 2016 om 23:54

Wat ik niet snap bij de Belgen is dat sommige hun hand wel op de borst hadden maar niet meezongen. Waarom dan die hand voor de schijn op de borst?

14 juni 2016 om 10:13

Om toch maar toe doen alsof denk ik? Vond het ook gek. Maar goed, in Belgie heb je ook veel minder het land-gevoel door die opsplitsing daar.

14 juni 2016 om 10:18

Is het zion schande dat je de tekst niet kent? Ik ken hem ook niet.

14 juni 2016 om 11:00

Je kent de tekst van het volkslied niet? Dat is in nederland echt ondenkbaar. Althans, het eerste couplet van de dertig Viel mij ook op dat de belgen zonder passie (maar ook zonder tactiek) speelden. Uitzondering Vertonghen.

13 juni 2016 om 23:30

Als team is Italië toch wel een van de beste ploegen van dit EK. Heerlijk die passie! Ze vechten echt voor elke meter. Vooral van de verdedigers van Italië kan ik genieten.de Sciglo speelde ook een geweldige wedstrijd. Had een paar mooie tackles in huis. Zo weet je weer dat voetbal meer is dan alleen aanvallen.

Wat vond je trouwens van Candreva? Ik denk echt dat hij een van de grootste verassingen an dit EK kan worden.

14 juni 2016 om 05:53

Candreva speelde goed ja, altijd al een fantastische voetballer gevonden, ben benieuwd naar waar hij zal gaan, is toch bijna of zelfs al 30, het is dus nu of nooit.

14 juni 2016 om 11:02

Die hele verdediging. Verreweg de beste van het toernooo. Candreva Bonucci Chiellini, Barzagli. Wauw. En dan Buffon erachter. Alleen Darmian is echt een drama. Vond de linkerkant van Italie sowieso matig, zeker de eerste helft. Giacherini 1 goede actie.

14 juni 2016 om 14:41

Darmian stond aan de verkeerde kant, Vandaar

Mede mogelijk gemaakt door Marc Wilmots

13 juni 2016 om 23:00

Je snapt toch niet dat die Felaini nog altijd speeltijd krijgt. En De Bruyne maar op rechts spelen. Carrasco na een goed seizoen op de bank. Man, man, man

13 juni 2016 om 23:07

Ongelooflijk he?! Je moet gewoon uitgaan van eigen sterkte, en niet je middenveld aanpassen aan Italie, zoals Marc heeft gepoogd te doen. Mertens of YFC moet altijd starten, met KDB centraal ipv Fellaini. Bovendien slaat de wisselpolitiek nergens op: Radja eraf halen is een schande. KDB moest eraf, die speelde verschrikkelijk.

13 juni 2016 om 23:52

Mertens is zo voorspelbaar. Naar binnen draaien, trappen en krullen. Of op doel of in de 16 en omdat hij die bal zo trapt blijft Fellaini staan en spelen omdat hij goed kan koppen.

13 juni 2016 om 23:01

Schei toch uit, die spelers moeten het uiteindelijk doen en die lieten het afweten.

Ik vindt zoiezo heel het spelersmateriaal niet denderend van de Belgen, enorm gehypte boel. Voor Belgische begrippen een geweldige lichting, voor de rest gewoon een leuk team dat mee kan doen met de grotere landen. Het gat naar Duitsland, Spanje, Frankrijk en misschien Engeland is gewoon te groot. Ik weet niet of je alles de schuld naar Wilmots moet schuiven.

13 juni 2016 om 23:06

Jij bent indd blind als een vogel, als je niet ziet dat de trainer enorme fouten heeft gemaakt. Conte had een perfecte tactiek bedacht tegen dit België. Dat zon onkunde als Wilmots niet reageert en blijft spelen zoals men speelt, dan ben je dommer dan een ezel als trainer.

Verder veel spelers die hun niveau niet haalde.

13 juni 2016 om 23:09

@paolo maldini, inderdaad. Die man schittert in verkeerde keuzes!

@blindevogel, je doet je naam eer aan. Tuurlijk speelt Wilmots hier een grote rol. En België heeft wel degelijk veel kwaliteit! Top favoriet zijn ze niet nee, maar Wilmots had wel degelijk veel meer van dit team kunnen en moeten maken!

13 juni 2016 om 23:14

Aldewereld in bpl team van het jaar, dembele.topjaar, naingolan wederom goed jaar. Iedereeb kent de klasse van hazard, kdb en courtois. Ze hebben echt wel de spelers naar. Carrasco had.moeten starten en kdb op 10. Dembele ipv witsel

14 juni 2016 om 12:22

Dan nog, als de spelers zo goed zijn als bij hun club, mag nog Pipo de clown naast het veld staan. Ja, Wilmots is geen tactisch sterke trainer, maar gisteren was De Bruyne uit vorm, Nainggolan komt net uit blessure, Hazard kan niet wegsteken dat hij 3 maanden niet gespeeld heeft, Lukaku is geen killer voor de goal, de verdediging is onuitgegeven. Dit allemaal tesamen heeft gemaakt dat we verloren hebben, niet de onbekwaamheid van Wilmots.

De Belgen kunnen het niet waarmaken, in ander nieuws; water is nat.

13 juni 2016 om 23:14

Hun beste speler begon ook op de bank.

13 juni 2016 om 23:43

Hehe, hoe droog!

Ik ging open minded deze wedstrijd in maar kan simpelweg geen sympathie hebben voor Belgie met dit middenveld. Lelijke voetballers (qua spel en qua uiterlijk), Fellaini voorop. Er zit zo ongelooflijk veel voetbal in dit team, maar hiermee win je mijn steun niet. Uiteindelijk ook een terechte overwinning denk ik, Italie slaagde in hun spelletje en Belgie was onmachtig.

13 juni 2016 om 22:57

Heb je meer sympathie voor 'knappe' teams, als ik vragen mag?

13 juni 2016 om 23:08

Oh nee hoor, maar ik erger me elke keer dat ik die idiote afro van Fellaini en Witsel zie of die stomme roos en mislukte hanekam van Radja, wekt al een soort chagrijn op. Heb liever spelers die er dan wat 'normaler' uitzien. Als het voetbal dan ook tegenvalt, dan heb je dubbele ergernis: lelijk voetbal plus het negentig minuten aankijken tegen een kop die je totaal niet aanstaat.

13 juni 2016 om 23:27

Normaler? Je bedoeld blank? In sommige culturen is een afro ook gewoon normaal! Walg echt van mensen zoals jou die alles en iedereen afkraken die anders zijn dan zijzelf zijn

13 juni 2016 om 23:39

Ik heb een hekel aan mensen die alles op racisme proberen te doen uitkomen. Deze gast geeft enkel aan dat je je aan dat soort dingen gaat ergeren als het team niet presteert. Overwogen dat het niet om de afro of cultuur ging maar meer om het feit dat hij het geel had geverfd?

13 juni 2016 om 23:56

De racisme troefis al snel weer gebruikt

13 juni 2016 om 22:59

Er is ook gewoon teveel verdeeldheid en verschil binnen het Belgisch team. Kwalitatief zijn het zulke goede spelers, maar het zal nooit een echt team worden. Fellaini is inderdaad nog eens iemand die het voetbal uit het team zuigt. Wie hem ooit verteld heeft zich op de aanvallende helft van het veld te positioneren mag zichzelf echt geen voetballiefhebber/kenner noemen en zich terug moeten trekken uit de voetbalwereld.

13 juni 2016 om 23:03

Lekker boeiend hoe een speler eruit ziet. OT: Voor de rest ben ik blij dat Italie heeft gewonnen, bij Belgie heb ik het gevoel dat die spelers alleen maar voor het geld spelen.

13 juni 2016 om 23:07

Wij vinden het zo erg dat we je steun niet krijgen.

13 juni 2016 om 23:09

Top.

De duivels weer met beide beentjes op de grond.

13 juni 2016 om 23:00

De overschatting van het Belgisch voetbal neemt soms Engelse vormen aan. Individueel gezien prima spelers, maar het 'klopt' nooit in z'n geheel.

13 juni 2016 om 23:07

Precies, onze zuiderburen zagen zichzelf al vooraf de cup omhooghouden. Het elftal was zo mak als een lammetje in de realiteit.

13 juni 2016 om 23:08

Wie heeft gezegd dat we die cup omhoog gingen houden. Volgens mij heb je dat zelf bedacht. Afgunst??

13 juni 2016 om 23:15

Zo positief waren alle Belgen echt niet hoor. Ik denk dat ze gemiddeld gezien erg nuchter naar deze ploeg kijken en naar het Ek. Ik heb er weinig gehoord die zeiden dat ze die cup even omhoog gingen houden. Een outsider werd er veelal gezegd, maar vooral met een kritische noot.

13 juni 2016 om 23:20

Afgunst? Nee hoor, waarom en waarop zou ik afgunstig moeten zijn? De cup omhoog houden (bij wijze van spreken) is misschien wat overtrokken, maar ik las zo hier en daar dat er Belgen waren die zichzelf de titelfavoriet noemden.

13 juni 2016 om 23:27

@buitenspelval, nou ik zal je even op de hoogte brengen. Het waren vooral de Nederlanders die België al met de cup omhoog zagen staan. De Belgen zelf zijn daar juist heel bescheiden in

13 juni 2016 om 23:37

Wauw buitenspelval, normaal geef je interessante, onderbouwde reacties maar dit is ridicuul. Misschien heb je hier 2 idioten gezien, weet ik veel maar je weet duidelijk niet hoe laag het vertrouwen is in Belgie, spreek je er dan niet over uit, zonder kennis van zaken...

13 juni 2016 om 23:37

Goed skes14, ik neem het terug. Een beetje gezonde rivaliteit tussen Nederland en België, en een onschuldig grapje, meer zit er niet achter. Ik kan me voorstellen dat het zo vroeg na de verloren wedstrijd misschien wat ongepast is.

13 juni 2016 om 23:40

Individueel zeker prima, maar er zijn gewoon een aantal teams die minimaal even goede spelers hebben en als team (tot nu toe) net iets beter samen werkt.

13 juni 2016 om 23:40

Bon jovi.

Zoals gezegd neem ik mijn woorden terug. Wat een overdreven reacties allemaal zeg... weinig kennis van zaken, waar gaat het over. Mijn excuses. Het is niet meer dan een onschuldig pesterijtje. Ik hoop zelfs dat de duivels zich alsnog plaatsen voor de volgende ronde.

14 juni 2016 om 09:15

buitenspelval

Grapjes woren niet gewaardeerd, dat weet je toch? :-p
Die Belgen gaan zich wel herpakken trouwens en komen alsnog wel ver, verwacht ik. Met zoveel kwaliteit moet dat gewoon. Alleen Fellaini eruit, de Bruyne op 10 en Carrasco erin en je bent er.

14 juni 2016 om 10:21

Buitenspelval, we waren duidelijk allemaal wat geïrriteerd door de incompetentie van Wilmots, onze excuses.

14 juni 2016 om 11:04

Niet alles is de schuld van Wilmots. Waar waren Lukaku Hazard De Bruijne? Aanvallend en.opbouwend was het ook bij de spelers drama.

14 juni 2016 om 11:15

@buitenspelval, pesterijtje maakt mij niet uit hoor. Dacht alleen dat je serieus meende dat die Belgen zichzelf al heel ver zagen komen, dus ik dacht ik vertel je even dat Belgen daar juist heel bescheiden in zijn

@leidsehood, het is nooit de schuld van alleen de trainer. De spelers moeten het uiteindelijk doen. Toch helpt het wel als de trainer met een fatsoenlijken tactiek komt. Als de spelers dan falen kan je ze écht wat aanrekenen.

14 juni 2016 om 12:25

Dzjeezes, wanneer gaat er eindelijk ook eens naar de spelers gekeken worden. Het was Wilmots niet die tegen De Bruyne zei om alle voorzetten naar de kloten te halen of tegen Lukaku om oog in oog te missen of tegen Alderweireld om onder de bal door te gaan ... Wake up en zie dat de verwachtingen te hoog gespannen zijn.

Heerlijk doelpunt van Pelle. Perfecte assist en prachtig afgemaakt.

Belgie stelt echt niks voor. Wat een ongelooflijk slechte opstelling. De Bruyne kun je daar niet zetten, Nainggolan er uit halen in plaats van een onzichtbare Witsel (doet niets en vertraagt het spel). Lukaku die gewoonweg niet geschikt is voor Wk/ek voetbal en daar moet je gewoon Origi zetten.

13 juni 2016 om 22:59

Origi was ook waardeloos. Je hebt gewoon 2 van die koekenbakkers in de aanval lopen, dat is wel echt een minpunt aan Belgie. Verder natuurlijk een waardeloze opstelling van Wilmots (het andere grote minpunt van Belgie.)

13 juni 2016 om 23:03

Origi speelde gelijk veel meer klaar. Witsel speelde onopvallend maar zijn rol was dan ook die van het defensieve anker. Dat deed die goed. Fellaini en de Bruyne speelde het slechtste vond ik. Fellaini eruit, de Bruyne op CAM en Carrasco op rechts volgende wedstrijd

13 juni 2016 om 23:10

Batshuayi wordt weer maar eens overgeslagen door Marc. Dat je Lukaku laat starten, dat snap ik. Maar deze match smeekte om Michy als invaller.

13 juni 2016 om 23:45

Zelfs dat snap ik niet. Dat is al een tactisch domme zet. Je plaats een speler op een eiland, terwijl hij het juist moet hebben van de toevoer.

Kan het nog Italiaanser? Wat zijn de Italianen toch meedogenloos. Ik zei al paar dagen terug; minstens halve finale. Mooi voor Pelle.

13 juni 2016 om 23:04

Dit Italie is gewoon te kloppen hoor, maar middenveld van Italie speelde slecht tegenover matig middenveld van Italie. Goed gespeeld door verdediging van beide ploegen op 1e goal van Italie na

13 juni 2016 om 23:05

Eerste middenveld moet van Belgie zijn**

13 juni 2016 om 23:23

Dat is Italië altijd. Te kloppen. Echter, Italie flikt het altijd. Echt een toernooi ploeg met brokken aan ervaring. Halve finale in de broekzak.

Wat een prachtige goal van Pelle nog even op het einde. Ze kwamen bijna geen meter meer vooruit de laatste minuten en dan nog even 2-3 perfecte passes en een verwoestend schot. Je kan zien dat Belgie kwalitatief beter is, maar een echt team zal het nooit worden.

Wat een fan-tas-tische goal van Giacherrini! Italië veel leper en effectiever!

Wat vielen de Belgen tegen zeg... Echt heel erg zwak. Zat echt helemaal geen creativiteit in die de verdediging van Italië uit elkaar kon spelen, wat ook een compliment voor Italië is. Vooral de Bruyne was echt dramatisch, die heeft meer ballen verspeeld dan naar de goede kleur gespeeld. Ze konden ook Lukaku totaal niet bereiken, die wel de 1-1 had moeten maken na die snelle counter. Ach ja, het is nog niet over voor de Belgen, maar ze kwamen erg wanhopig over.

13 juni 2016 om 23:03

Niet zo raar dat je creativiteit mist met een middenveld van Fellaini, Witsel en Naingolan. Zou al een enorme verbetering zijn als De Bruyne gewoon op 10 komt te staan en dan Carrasco op rechtsbuiten erbij. Dan kan je tenminste voetballen.

13 juni 2016 om 23:10

Daar ben ik het ook mee eens, maar van Hazard of De Bruyne verwacht ik toch wel een actie die tot een grote kans leidt. Maar nee, ze kregen alleen een kans uit een counter, wat een fout was van een Italiaan.

13 juni 2016 om 23:25

Sorry maar kans van lukaku? Wie gaf die pass? Juist via hazard en de Bruyne ( al speelde die belachelijk slecht )

Dus een kans is er zeker geweest ( meerdere, met die van Origi geteld )

Verder terechte uitslag, want conte liet Wilmots zien wat anticiperen betekend en war tactiek betekend.

13 juni 2016 om 23:48

Kom op, die bal van de Bruyne had de rechtsback van fc bal op het dak 4 nog goed gespeeld naar Lukaku. En kom op he, 1 100% kans gecreëerd die echt moest zitten. Een dramatische wedstrijd van de Bruyne wordt niet goed gemaakt door 1 passje die iedereen gegeven zou hebben... Daar zag je geen kwaliteit of genialiteit die de Bruyne natuurlijk wel heeft, maar we dus niet hebben gezien vandaag.

Slechte partij van Belgie, eigenlijk in lijn hoe ik ze altijd zie spelen. Winnen van slechte ploegen maar tegen toppers of sub toppers komen ze te kort.

Sommige zeggen schande maar als je Kevin de bruyne ziet voetballen. Als je zo diep kunt zakken als hij dan weet je genoeg…het eeuwige Belgische minderwaardigheids complex speelt een grote rol…het zal nooit wat worden. Dat kan niet met de eigenschappen van de meeste Belgen. Voor veel dingen leuk en aardig maar voor de harde topsport gaat het niet.

Ik ben geen liefhebber van de Italianen, maar vond ze vandaag best leuk voetballen.
Verdiend gewonnen, wat mij betreft.
En wat een doelpunt van Pelle zeg, prachtig

Bij de Belgen vond ik dat Hazard en de Bruijne bijna "wanhopig" probeerden om te tonen hoe goed ze wel niet kunnen voetballen. En dat kwam er totaal niet uit. En ging ten koste van het team..

Alles was slecht bij de Belgen. De spelers, het publiek, de coach...wat een drama. Het is geen team en dat stralen ze heel goed uit. Op deze manier gaat het ook heel lastig worden tegen Ierland en Zweden. Toch jammer, met zo een generatie....

Jaloers op de passie van enkele Italianen zeg. Een schrijntje daarvan zou ik al blij mee zijn bij het Nls elftal. Vooral die Buffon!

Ik zou willen zeggen dat België meer had verdiend, maar Italië is verdedigend zooo goed.. dus nee, Italië heeft de overwinning verdiend. Zij verheven verdedigen tot een kunst.

13 juni 2016 om 22:58

Wat heeft Buffon gedaan vandaag? daar hadden wij ook kunnen staan.

13 juni 2016 om 23:01

Dat ene afstandsschot van Hazard, die kwam recht op hem af maar was zo hard, die hadden jij en ik gewoon doorgelaten denk ik

13 juni 2016 om 23:06

Of die bal waar hij uit moest komen (gigantische kand Lukaku) en alle corners die hij moest pakken.

13 juni 2016 om 22:59

Inderdaad, ik voorspelde voor de wedstrijd al dat lukaku niets zou klaarspelen... Die verdediging van Italië... De slopers van Juve. Ongelooflijk goed!

Die wilmots moesten ze meteen na het WK vervangen, belgie krijgt het heet moeilijk de komende wedstrijden.Dit leek nergens op helaas.

Ik vind die verdediging van Italië indrukwekkend. België mogen gaan en staan waar ze willen maar zodra ze in de buurt van de 16 komen lopen ze tegen een muur aan. Die Lukaku heeft nauwelijks een bal gezien maar dat is meer te wijten aan de Italiaanse verdedigers dan aan zijn eigen werklust.

13 juni 2016 om 23:02

Vorig WK zag je dat ook hoor dat hij geen bal kreeg/alleen stond.

Die Candreva is echt een topper. Tijd voor hem om Lazio te gaan verlaten lijkt me. Hoorde dat Inter hem wilde oppikken? Zou echt een goede aankoop zijn.

13 juni 2016 om 23:03

Speelde een goede wedstrijd inderdaad. Zou ook een mooie transfer zijn voor Chelsea, dan kan Ivanovic ook eindelijk die verdiende plek op de bank innemen. Zeer betrouwbare speler die zowel aanvallend als verdedigend zijn mannetje staat, knap hoe hij zo rustig bleef na die mindere aanname bij de goal van Pelle. Neem hem desnoods maar op je schoot mee Conte!

13 juni 2016 om 23:19

Ivanovic is aan verdediger, rechtsback volgens mij. Hoezo komt hij op de bank terecht als Candreva gehaald wordt? Candreva is een rechtsmid of rechtsbuiten. Hoe moet Chelsea gaan spelen dan?

13 juni 2016 om 23:32

Conte speelt graag in een 5-3-2 opstelling met (zeer) aanvallende backs, als je vandaag de wedstrijd hebt gekeken weet je dat Candreva vandaag ook op "rechtsback" stond.

14 juni 2016 om 00:20

Weet niet of Conte Chelsea 3-5-2 wil gaan laten spelen hoor. Dat is echt pittig om aan aan te passen, hele cultuuromslag.

13 juni 2016 om 23:07

Nou, bij Lazio viel hij vaak tegen afgelopen seizoen. Maar hij is een topper idd, ik hoop dat hij bij Lazio blijft maar ik ben bang dat hij naar inter of chelsea gaat.

13 juni 2016 om 23:26

Wordt ook wel tijd. Hij is al 29, bijna 30. Net als een Gaitan te lang bij een club gebleven en niet de volgende stap gemaakt.

Dat wilmots nog steeds met lukaku en fellaini speelt snap ik dus niet. origi en batshuayi passen veel beter bij belgie en zorgen voor meer dreiging. carrasco brengt ook duidelijk veel meer dan fellaini. dus debruyne terug naar het middenveld carrasco op rechts en origi of batshuayi in de spits

Nette overwinning van de Italianen. Mooie goal van Pele, boem!!

Vond de Belgen zeer laf spelen. Te veel respect voor die Italianen. Had meer van hun verwacht. Zal wel door hun minderwaardigheidscomplex komen.

Wat een wedstrijd. De Belgen stelden wederom teleur. Wordt niks met een Bondscoach die zulke rare keuzes maakt. Middenveld met Fellaini, Naingolan en Witsel? Carrasco op de bank en nog eerder Mertens brengen?

Offtopic
Pelle wordt topscorer van het toernooi.

Terechte overwinning voor Italie. Speelde als team erg sterk en stonden gewoon enorm goed. Kan nog wel eens verrassing worden.

Belgie erg zwak. Er zat totaal geen idee achter en met name de zijkanten zijn slecht. De backs komen amper mee op waardoor alles door het centrum gaat. Tegen een Italie dat met 3 cv's speelt is dat gewoon niet te doen. Tactisch enorm zwak en daarnaast was bv de Bruyne ook dramatisch.

Zoals ik voor het Ek al zei, met een trainer als Wilmots kom je niet ver. Een middenveld met Nainggolan, Witsel en.. Fellaini? Komop..

Die bal van Motta ook he bij de 2e goal. Lijk zo simpel, maar zo slim.

Italië laat ook weer zien nooit afgeschreven te moeten worden.

En Pelle!

Heerlijke goal en nog wat leuke balletjes gegeven. Prima.

Wou die wilmots moet snel wegwezen zeg wat een onbenul is hij. Waarom geen witsel eruit halen?? Die man was zo slecht. En carrasco had moeten starten. Hoop dat Belgie een andere coach krijgt want dit is de beste generatie en dat wordt helemaal verkloot

Met Wilmots wordt België nooit Europees Kampioen. Enkel Van Gaal kan redding brengen voor dit elftal.

Wat is die Barzagli een baas zeg. Zijn positionering, ongekend. Een van de beste van de wereld.

13 juni 2016 om 23:01

Voeg daar Chiellini en Bonucci aan toe en je hebt een beesten verdediging.

België viel me echt tegen, zat vooral weinig lijn in het spel, geen snelle combinaties behalve Hazard en Mertens samen toen die inviel. Carrasco kon ook niks meer brengen in zijn invalbeurt en de Bruyne was slordig en niet goed maar creëerde toch 3 100% kansen, de 3 enige kansen voor België waarvan er toch 2 in hadden gemoeten.

Owhja, heerlijke pass en aanname bij de 1-0 en lekker binnen geramd door Pellé nog op het laatst.

Knappe overwinning en slim gespeeld. Belgie bewijst maar eens te meer dat je met individuele klasse op een toernooi tekort komt

Chiellini bonucci en barzagli.... Wow wat een wereldverdedigers. Niks Ramos of Boateng. Dit zijn echte verdedigers.

13 juni 2016 om 23:03

Heb je Boateng niet gezien in de WK finale ofzo? Prima speler. Ramos is wel een beetje wild.

13 juni 2016 om 23:06

Jazeker, maar puur kwa dekken, slimmigheid, opstellen en felheid vind ik deze verdedigers toch nog wat beter. Ramos vind ik inderdaad redelijk zwak op verdedigend vlak en is erg dom en wild.

13 juni 2016 om 23:59

Dit zijn gewoon echt bikkelharde verdedigers, boateng vind ik een iets completere speler echter als je puur om het verdedigend aspect geeft staan chiellini, barzagli en bonucci allemaal zeker in de top 5 met godin en boateng

Wat een prachtig staaltje verdedigen heb ik vanavond gezien. Mag ook wel eens gezegd worden. Chiellini en Bonucci, wat een beesten zijn dat en slimme verdedigers.

Verrassend goed Italie gezien, mooie goals. Belgie was zeker beter maar echt hele goede kansen hebben ze niet gehad.

Benieuwd of de Azzurri dit verder kunnen trekken in het toernooi.

14 juni 2016 om 00:05

België beter? In wat als ik vragen mag?

14 juni 2016 om 21:18

Niet beter in de zin van kansen creeeren. Maar tweede helft hadden ze wel het betere spel alleen ontbrak het gewoon aan efficientie en vooral de laatste pass. Zo was Origi dichtbij een goal, Lukaku en die voorzet van De Bruyne die net niet goed voor een speler van Belgie viel.

Wat natuurlijk ook wel weer een verdienste is van de defensie van Italie. Maar goed, Italie was defensief sterk en heel efficient. Dus je zou ook kunnen zeggen dat Italie beter was ja :P

Wat ik zo jammer vind van Belgie is dat ze een erg sterke selectie hebben maar tegelijkertijd hebben ze een koekenbakker van een coach. Ik ben er 100 % zeker van dat Belgie nooit een prijs gaat winnen met wilmots. En nu even over Italie. Italie heeft echt een geweldige verdediging met Chiellini, Barzagli en Bonucci spijkerharde verdedigers. De rest van het elftal vind ik maar matig maar Italie bewijst de verdediging net zo belangrijk is als de aanval.

14 juni 2016 om 00:05

De rest matig? Wedstrijd niet gezien zeker. Wereldkampioen De Rossi, candreva, giaccherini, pelle, eder, parolo allemaal voortreffelijke spelers.

14 juni 2016 om 00:54

Maar buiten de centrale verdedigers geen een van wereldtop. Des te knapper deze overwinning!

Wauw forza italie beste westrijd tot nu toe wow wat een spanning,vechtlust pff

Proficiat Italië, we zijn tactisch overklast. Wilmots BUITEN. Zo snel mogelijk. De bianconeri waren weer top, maar de rest ook.

Fantastische pot! Ik ben bij deze fan van Italie. Zo mooi kan winnen zijn. Een goal maken en dan niks meer weg geven. Prachtig om te zien. Die Belgen wisten het gewoon echt niet meer aan het einde.
Zeer veel complimenten aan Conte, die van een middelmatige ploeg een echte toernooiploeg maakt. Want laten we eerlijk zijn, Giaccherini, Pelle, Eder, Parolo zijn nog steeds geen nieuwe Pirlo's en Totti's. Maar vechten kunnen ze wel. Dit Italie gaat de groepswinst pakken en zullen het dan hun tegenstander heel lastig maken. Uiteindelijk zullen ze toch wel uitgeschakeld worden, maar zeg nooit nooit.

Voor Belgie is er veel werk aan de winkel. Wat een ongeinspireerd zooitje was het. Zulke goede spelers, een lichting waar ook Nederland van mag dromen, maar het komt er niet uit. De verdediging stond nog best aardig, maar voorin doet iedereen maar wat. Lukaku en de Bruyne hadden totaal hun dag niet, Fellaini loop het hele seizoen al rond te wandelen en Hazard verkeert ook niet in topvorm.

13 juni 2016 om 23:01

Belgie heeft een aardig elftal maar geen team. Positioneel klopt er echt niets van. Het is moeilijk voor de trainer om sterspelers te moeten teleurstellen...dat kan negativisme bezorgen in het elftal... met zulke spelers is het moeilijk te werken geloof ik dat dit de probleem is bij Belgie.

13 juni 2016 om 23:06

Ligt niet aan de spelers, ligt aan de trainer. Er zit al veel te lang totaal geen lijn in en hij maakt ook enorm rare keuzes. Dit middenveld vanavond is al idioot en daarnaast zat er gewoon geen idee achter. Met Wilmots wordt je nooit een topland.

13 juni 2016 om 23:13

Is alsof je bij Arsenal met een 4-3-3 zou spelen met Coquelin, Arteta en Flamini. Wie verzint zoiets.

14 juni 2016 om 15:46

Ik zou wat meer zekerheidjes inbouwen. Wilmots heeft nu, met Hazard, De Bruyne, Lukaku, Fellaini (door hem op 10 te zetten) en Witsel, 5 spelers die graag de show willen stelen. Allemaal scoren zij liever zelf dan dat ze een assist geven.

Dat werkt gewoon niet en dat heeft nog nooit gewerkt. Van Marwijk had ongeveer hetzelfde probleem toen hij bij Oranje kwam. Hij had met Huntelaar, van Persie, Van Nistelrooy, Sneijder, Robben, van der Vaart en Afellay vele paradepaardjes. Maar hij maakte keuzes. Van Nistelrooy had hij niet nodig, Huntelaar, van der Vaart en Afellay werd gezegd dat ze op de bank zouden plaatsnemen.
Van Persie, Robben en Sneijder kregen het vertrouwen. Om hen te ondersteunen koos van Marwijk voor Van Bommel, de Jong en Kuyt eromheen om ze defensief te ondersteunen. Het werkte perfect en Nederland werd bijna wereldkampioen.

Bij Belgie zou het er zo uit moeten zien:
Fellaini eruit en Dembele erin. Hiermee heb je veel meer defensieve zekerheid.

Courtois
Ciman
Alderweireld
Vermaelen
Vertonghen
Witsel
Dembele
Naingollan
de Bruyne
Lukaku
Hazard

Italie, by far de beste ploeg tot nu toe die ik heb gezien. Wat een prachtploeg. Zelden tijd verspilt aan foute aannames, de bal van A naar B zoals het moet, alles ging gewoon precies zoals je als kijker verwacht dat het gaat.

Pelle, de beste spits op dit EK tot nu toe en zeker niet door gebrek aan beter. Volgens mij 1 zwakke bal die iig goed was gezien, maar voor de rest foutloos! En wat een kroon op zijn wedstrijd.

13 juni 2016 om 23:07

Enige minpuntje aan Italie vond ik die overtredingen. Hoewel het natuurlijk in een bepaald opzicht slim is, vind ik het enorm irritant en onsportief om 4/5 keer iemand neer te halen en geel te pakken. Het hoort er bij, maar het is niet mijn ding.

Los daarvan heb ik best van ze genoten. Hoe ze ook losgaan op het laatst en hoe ze na elke verdedigende actie elkaar weer oppeppen en zorgen dat ze gefocust blijven. Prachtig.

13 juni 2016 om 23:14

Dat begon pas vanaf de 60e a 70e minuut, maar je hebt wel gelijk. Uiteindelijk zijn het enkele slimme overtredingen geweest en geen nare streken, iig niet in fysiek opzicht.

14 juni 2016 om 00:57

Mee eens, alleen heb ik toch altijd liever dat een ploeg met reactie voetbal geen kampioen wordt. Ik ben echt benieuwd wat Italië kan als ze een keer achter komen te staan tegen bijv. Duitsland, Frankrijk, spanje. Dat gezegd hebbende moet ik toegeven dat dit soort reactie voetbal heerlijk was om naar te kijken.

België heeft geluk dat ze in een makkelijke poule zitten. Die gaan gewoon verder, maar die praatjes zullen nu even voorbij zijn. Man, man, man wat zijn die Italianen erg zeg. Hoe vaak heeft Oranje dit wel niet meegemaakt. Toch vind ik dat België pas de laatste vijftien minuten echt de gelijkmaker verdiende. Tja, dan moet Origi wel beter z'n best doen...ook Lukaku was slecht. Die kans in de tweede helft moet je gewoon maken. Hoe dan ook hoeft men in België niet in paniek te zijn, maar ze hebben nog veel te verbeteren als ze Duitsland, Frankrijk, Spanje en dus ook Italië willen kloppen.

14 juni 2016 om 09:28

Zo zwak vind ik die poule anders helemaal niet. Zit geen zwakke broeder in.

14 juni 2016 om 15:48

Nee er zitten er 2 in. Ierland is niks meer dan veel enthousiasme en van Zweden blijft zonder Zlatan helemáál niks over.

Ik heb echt genoeten van bonucci en chiellini. Een muur achterin. Teamgevoel werd ook getoond toen die kerel eder(denk ik) een gele kaart pakt om de fout van candreva goed te maken.

Deze wedstrijd was weer een teken van onkunde van wilmots.

Pelle <3 Ik mis je nu nog harder in de kuip :'

Jammer dat belgie verloren heeft maar ik denk wel dat het een terechte nederlaag is. Mooie goals van Italie. Denk dat de Belgen na zaterdag klaar zijn op het EK.

Wat was die lukaku slecht zeg. De Bruyne ook niet gezien en Hazard was ook niet top. Is het de spanning? Misschien, maar met Fellaini op cam en met garrasco op de bank doe je het niet goed. Wilmots faalt wederom.

Team tegen een non-team. Bonucci voor mij motm, Candreva en Barzagli ook goed. Dik verdient in ieder geval.

Grazie italia. Oppermachtig italie gezien. Belgen machteloos en de belgen werden tactisch overklst. Immobile viel sterk in. Juve muur stond als een huis. Giaccherini heeft de mond genoerd van veel mensen.

België ontbeerde het vandaag gewoon aan een beetje mazzel. Echter zie ik genoeg aanknoop punten voor ze. Italië heeft tactisch gezien enorm sterk gespeeld en hadden eigenlijk de gehele tijd net dat beetje mazzel wat je nodig hebt.

Ondanks Italië heeft gewonnen vandaag zie ik België verder komen. Die hebben echt een leuke en frisse groep spelers.

België heeft goede spelers maar ook weer geen wereldspelers. Ze zijn erg sterk in de breedte maar uiteindelijk mag je er maar 11 opstellen. Ik snap die België-hype daarom niet zo. Helemaal omdat daardoor een soort druk ontstaat die België met de spelers die het heeft helaas voor hen niet waar kan maken. Als de media, spelers zelf, en 'voetbalkenners' eens niet zo hoor van de toren zouden blazen, dan zou België vanuit een soort van underdog positie veel meer kunnen bereiken.

14 juni 2016 om 00:59

Helemaal mee eens.

Zwak Belgie...
Hazard en De Bruyne totaal niet gezien en de wissels waren iets te laat.

Italie, heerlijk!!! Ik heb genoten van het spel van Italie, ze missen wat spelers maar wat een fris team hebben ze en dan hebben ze spelers zoals Sharawy op de bank.
Ik zie ze ver komen en dat België is voor mij geen favoriet, geen team en geen spelidee. Kroatië is naar mijn idee beter.

14 juni 2016 om 01:12

En zogenaamd Hazard zou een goede vervanger zijn voor Ronaldo haha die man laat het nooit zien in belangrijke matches

14 juni 2016 om 01:12

Daarmee bedoel ik Hazard natuurlijk

14 juni 2016 om 01:18

Laat Hazard maar eerst even een paar seizoenen laten zien waarom hij bij de top hoort. Voor nu is het gewoon een type Depay.

Nou ik heb nu op 4 na alle ploegen gezien en ik moet eerlijk zeggen alle favorieten vielen tegen. Het leukste voetbal tot nu toe duitsland/ engeland/italie en kroatie. Favorieten die zwaar tegenvielen spanje/frankrijk en belgie.

Haha, die Italianen flikken het weer. Dit presteren juist op het moment dat vele hun afschreven hebben. (ik onder andere) Jesus wat speelde Belgie teleurstellend. Zonder lef en inspiratieloos. En ik nog denken dat Belgie een van de outsiders zouden zijn. Tegen Ierland winnen vast wel maar ik zie ze nu niet door de groepfase heen komen.

Heerlijk goal trouwens van Pelle. Keihard tussen de doelpalen schieten

Dat italie wint, verbaasd me totaal niet. Italie heeft de beste keeper en verdediging ter wereld. En aangezien italie een rots is en een team, maken ze van halve kansen goals. Dat ze winnen met het slechtste italie in jaren vs supertalentvol belgie zegt veel. Als italie zo blijft spelen kunnen ze stunten

Belgie heeft een aardig elftal maar geen team. Positioneel klopt er echt niets van. Het is moeilijk voor de trainer om sterspelers te moeten teleurstellen...dat kan negativisme bezorgen in het elftal... met zulke spelers is het moeilijk te werken geloof ik dat dit de probleem is bij Belgie.

Wat een geweldige match weer. Ik had wel een idee dat België meer verdiende tweede helft. Prachtige counter net niet benut door Lukaku en hier en daar gevaarlijke aanvallen onderschept door Italië wat telkens geel voor werd gegeven..en dan krijg je frisse Pelé die mag invallen en zo een golazo maken..wat een uithaal en wat een prachtige passie van Italië met name bij Buffon. Echt een geweldige leider.

13 juni 2016 om 23:07

Pelle stond gewoon basis en heeft een goede wedstrijd gespeeld.

13 juni 2016 om 23:28

Oh echt wtf? Ik ben scheel dan. Ik zag straks na mijn comment hier inderdaad dat hij bij basis elf zat, maar ik dacht echt dat hij inviel haha..mijn excuses voor m'n schele ogen haha.

13 juni 2016 om 23:16

Pelle stond gewoon basis hoor

Die goal van Pelle zag er echt van: F u Belgie, WIJ ZIJN ITALIA!! NIEMAND VERSLAAT ONS. Ik merk wel dat Wilmots tactish wel zwak overkomt. Je haalt Ciman eruit voor Carrasco en gaat verder met een 3-man verdedoging..... Eh!?! Tegen Italia. Dat was een domme fout van de trainer. Wel jammer, want ik gun zij en Ierland wel om door te gaan, mrja het lijkt wel alsof ze overhyped zijn.

13 juni 2016 om 23:39

Of is hiërarchie binnen het elftal de grootste probleem die negatiefsme binnen her elftal kan overbrengen.

Geweldig Italie. Zij waren mijn favoriet voor winnen van EK en vandaag zijn ze goed begonnen. Tactisch altijd sterk, echt een team, slimmer, efficienter. Belgie kwam telkens een stap te laat. Wat een passes van Bonucci zeg. Een echte winnaarsmentaliteit bij Italie.

13 juni 2016 om 23:25

Haha ben je ook Italië gaan supporteren door Conte, ik alleszins wel

Wilmots is echt een grap. Tactisch een onbenul en straalt totaal geen autoriteit uit. De Bruyne op rechts? Origi op de bank?? Hoe de fuck is hij trainer geworden??

Wat een complete chaos bij Belgie. Compleet overklast op elk vlak, zelfs op technisch vlak. Hoe deBruyne speelde was echt schandalig, wat een triestheod ten top. Nergens tactiek of spelvreugde te bekennen bij de Belgen. Zo zie je maar weer eens dat voetbal een teamsport is.

De Bruyne was verschrikkelijk! Net als in de halve finale van de CL liep hij er vandaag ook weer als een zoutzak bij. En dat in vergelijking met de passie van de Italianen (het begint al bij het brullen van het volkslied). Misschien is het de spanning, maar ik zou de bruyne dus absoluut niet opstellen volgende wedstrijd. Heerlijke wedstrijd van Italië!

Hoe geeft iedereen Wilmots de schuld, hij heeft gedeeltelijk schuld maar zeker spelers als Hazard, Lukaku en de Bruyne. Ze beschikken gewoon niet over de winnaarsmentaliteit zoals een bonucci of buffon. Back to earth duiveltjes

Zoals ik had verwacht. Belgie heeft goede spelers maar is geen goed team. Ik verwacht niet veel van Belgie en denk dat ze geluk hebben dat ze met matige teams als Ierland en Zweden in de poule zitten, waardoor ze waarschijnlijk 2e worden in de poule.

De Bruyne en Hazard ook niks bijzonders.

14 juni 2016 om 09:33

Zo matig is Ierland niet denk. Derde in de kwalificatie maar in een aardige poule waarin ze wonnen en gelijkspeelden tegen de Duitsers. Zlatan weet je het ook maar nooit mee.

Het is niet dat Noord-Ierland of Albanie in die poule zitten.

Voor mij is Italië 1 van de favorieten dit EK, misschien niet de beste selectie maar tactisch zijn ze ijzersterk. Die verdediging laat vrijwel niks door en hun aanvallers vullen elkaar goed aan.

Pelle was ook erg sterk vandaag, toch leuk om te zien hoe hij zich heeft ontwikkeld in Engeland.

Tactisch erg zwak de Belgen. A.s. zaterdag wordt het lastig tegen de stugge Ieren.

Wat wil je ermee bereiken met 3 dezelfde type voetballers midden op.
Haal er daar eentje van uit. En zet KDB er midden op bij. Meer creativiteit dan met die 3 balafpakkers.
Werden gewoon door Italië overgeslagen in de aanval met hun lange halen op Pele.
Leuk namen in dat België. Maar het is het allemaal net niet. Is ook beetje het lieve karakter van hun.
Tweede helft op de flanken veel ruimte weg gegeven. Italië was tactisch veel beter. En terecht gewonnen.

Benieuwd of die Wilmots nog chagrijniger kan zijn. 😉

Hopen dat die hype over belgie nu wel wat minder wordt.

En op de Oude Markt in Leuven was het nog lang stil....

Ben blij dat ze weer met beide benen op de grond staan. Na de misplaatste arrogantie de afgelopen weken die ik hier in België heb gehoord is het enthousiasme als een kaars uitgegaan.

Willmots verprutst het elke keer. Italië, wat een teamspirit! Knokken voor elke bal, lef, inzet. Dat is een kenmerk van een team, nu staan er slechts 11 individuen bij België.

Ik was zo begonnen met de punt naar voren.

Valt sowieso op hoe zwak Wilmots tactics is.
Sowieso heb je aldewereld en vertonge het beste centrale duo van de premier league en hij haalt ze uit eklaar. De bruyn is de man van dit team en dan gaat hij die op een rechts buiten zetten.
Daarbij de wissel zeer slecht.
1 te lang laten wachten met een zeer ongelukkige Lukaku eruit te halen
2. Dries mertens voor Yfc?

Curtois
Ciman
aldewereld
vertonge
Lukaku
Dembele
De Bruyn
Niangolan
YFC
Origi
Hazard
13 juni 2016 om 23:12

Waarom komt echt Iedereen met deze opstelling af en doet Wilmots het op drie plekken anders? Die opstelling die jij geeft is ontzettend logisch omdat dat ook de beste spelers zijn die je opstelt en het past ook perfect want alles is in evenwicht.

13 juni 2016 om 23:19

ik zat trouwens te denken, ze hebben geen echte backs, misschien een proberen met 3 verdedigers (vermaelen/aldewereld/vertongen) en dan bijv witsel en niangolan net voor de verdediging?
Of zou dat niet echt werken.

Ik heb genoten van de wedstrijd. Bonucci was is hij goed.

Nee, dit België is geen topteam en ze hebben slechtste coach van het toernooi. Prachtig om te zien die klasbak van een Pelle...proficiat Graziano het is je gegund

Verdiende overwinning voor Italia!

België overschat, zoals verwacht. De Bruyne en Hazard geven niet thuis, dan is het al snel klaar. Mertens de beste aan de kant van België.

Italië heeft mij toch wel verrasst, zeker aan de bal. Dat ze kunnen verdedigen wist iedereen wel. Forza Azzurri, op naar Zweden.

De meesterkok en de tuinman mochten elk een lekker gerecht bereiden en hun eigen recept toepassen. Alleen, Wilmots had helemaal geen idee wat hij deed. Wat een ongelofelijke kluns ben je om De Bruyne naar de flank te verbannen en Fellaini (!!) op de 10 te zetten boven Carrasco die moet banken. De Bruyne moet Áltijd centraal spelen om het spel te kunnen verdelen. Kijk eens hoe gemakkelijk Carrasco zijn man passeert. Je speelt een 4-3-3 maar zonder creativiteit op het middenveld? Wat een retard man. Lukaku kan helemaal niet voetballen, daar moet altijd Origi of Batshuayi staan.

Je ziet de frustraties bij De Bruyne, die tegen de flank gekleefd staat waar hij amper impact heeft op het spel. Het wordt dat hij zijn mond open doet tegen Wilmots. Of Fellaini die zélf aangeeft dat hij er niets van kan en vrijwillig bankt.

wanneer ist beste moment om systeem met 3 verdedigers uit te testen, tijdens een oefenpartijtje tegen finland of tijdens de laatste 10min van een EK-match... #wilmoststyle

de Bruine is zo erg overschat. Het is een goede speler maar geen absolute top. Het is het bekende probleem bij dit België. Ze hebben geen absolute wereldtop. Geen Ronaldo, Messi, Robben, Zlatan, Iniesta, Muller etc.

Premier League word ook zwaar overschat. Kijk maar naar hun prestaties in Europa.

13 juni 2016 om 23:18

De bruyne is absolute top. Kijk maar naar zijn cijfers. Toen hij op 10 speelde ging het al veel beter, echter hij begon op rechts(geen idee waarom) waar hij totaal niet excelleert zoals op 10

13 juni 2016 om 23:34

nou, waarschijnlijk is dat dan de reden dat ze verloren hebben. Als je het van de bruyne moet hebben dan kun je beter thuis blijven. Leuk als je een beetje technisch bent, maar zonder passie kom je nergens! Lekker banken volgende keer!

13 juni 2016 om 23:45

Goh jongens. Dus van alle dingen die je kan aanstippen als oorzaak (gebrek aan looplijnen na al die jaren samenspelen, 3 statische spelers in het middenveld en geen diepgaande backs, een spits met minder balcontrole dan een trampoline die als kaatser wordt gebruikt) is jouw conclusie dat het ligt aan de individuele kwaliteiten van de spelers?! Dat het ligt aan een van de top 3 keepers vd wereld, een van de beste verdedigers vd pl, hazard die in Frankrijk elke prijs heeft gewonnen die er is, daarna de topspeler van Chelsea was en nu 1 minder seizoen kent, De Bruyne waar bijna elke ploeg ter wereld achter zat. Jij slaat imo de nagel op het scherpe uiteinde.

Goede slimme overwinning van Italië. België is wel een overschatte ploeg vind ik.Het is geen team en zonder duidelijke speelstijl. Ze hebben geen buitenspelers en geen goede spitsen. Lukaku is een domme kracht zonder vernuft.Origi ook matig. De rechtachter van België durft niet op te komen terwijl daar de ruimte voor was. Alles ging door het midden en dat speelde Italië in de kaart met die trage verdedigers. Verder vind ik de Belgen geen branie en flair hebben en uitstralen.

Ik mag hopen dat Wilmots wat met de kritiek gaat doen, want dit leek nergens op. Met dit materiaal moet het beter kunnen. Italië was overigens heerlijk om naar te kijken, met name de verdediging is een machine waar denk ik veel landen zich op stuk bijten. En dan ook nog 2 mooie doelpunten scoren is dan ook wel de kers op de taart.

Dit belgie zie ik niet ver komen onder de maat heel slecht Italië veel en veel sterker met veel kansen en verdiend 2-0 gewonnen waar onder de 2e mooie doelpunt 😀

Iedereen is wel anti belgie hier lees ik. Oke tactisch gezien was het matig, en daar mee staat het als team ook minder. Maar ga er maar aan staan tegen een 5 mans verdediging van italie. De beste verdedigers ter wereld. De druk van belgie was nog best wel hoog. Italie had het zwaar maar de doelpunten vielen op het juiste moment. Zowel belgie als italie gaan ver komen. Italie zie ik meer kansen hebben. Zie duitsland, frankrijk en spanje toch weer als grootste kanshebbers.

Wat een geweldige teamprestatie. Schitterend te zien hoe een eenheid Italië is. Daar wordt deze wedstrijd op gewonnen. Strijd, passie, grinta, opofferingsgezindheid, geweldig. Een aantal dagen geleden zei ik het nog; Bonucci, Barzagli en Chiello... Absolute wereldklasse. En daar dan achter nog de kapitein Buffon. 38 en nog zo vol met passie, dat is Italië ten voeten uit. Ik heb weer genoten.

Hoogmoed komt ten val.
Belgen zijn kwalitatief een stuk beter dan de Italianen, maar dat betekent niet dat ze met gemak gaan winnen. Je tegenstander nooit onderschatten. Het komt nog wel goed met de Belgen, ik zie ze nog doorstoten. Wel jammer dat zo een incapabele coach als Wilmots aan de roer staat. Spelers als Carrasco, Batshuayi en Dembele moeten toch altijd in de basis?

Nu hard werken om de laatste 2 duels te winnen en dan is alles nog mogelijk. Het probleem is dat Belgie geen echte leider heeft. Waarom is Hazard eigenlijk kapitein doordat Kompany out is ?

Het middenveld mist een baas die het spel moet verdelen. Een 4-3-3 of 4-4-2 zou beter passen. De spelers moeten druk willen zetten en als een team spelen en rustig opbouwen maar zelf het spel controleren. Laat dat Altetico voetbal eens in het team brengen Wilmots. Maar spelers met spelers als Hazard en Lukaku lukt dat niet. Ik zie liever Mertens, Carrasco en Origi spelen. Naigolan, De Bruyne en Witsel op het middenveld en Hazard die een vrije rol moet krijgen maar eerst moet leren meer druk zetten op de verdediging van de tegenstander en niet moet energie verspillen om terug te keren in de eigen defensie !

13 juni 2016 om 23:50

Daarnaast vond ik dat Ciman het goed deed. Belgie moet harder durven spelen en beter controleren en opbouwen en niet altijd Hazard of De Bruyne de acties laten maken. Ondanks het verlies vond ik dat Belgie ook genoeg kansen had om 1 of 2 doelpunten te maken. Het vertrouwen moet blijven en Wilmots moet de spelmakers en de controleurs beter laten samenspelen. Hazard die een pasje terug heeft zie ik zelden. Laat die bal ook eens een tijd rollen bij de controleurs en verdedigers en vaker druk zetten.

Tijdens een oefenmatch speelden we Italië uit verband door de 2de helft beweeglijke spelers op te stellen. Wat doet Wilmots? Opnieuw statische middenvelders opstellen a la fellaini, witsel. Ik blijf het herhalen, maar Lukaku zal nooit de topspits zijn die hij zichzelf voorschrijft. Zijn aanname is belachelijk slecht. Tegen Italië had Wilmots moeten kiezen voor snelle mannen als Origi, Carrasco en eventueel Mertens. Zwaar ontgoocheld, niet zozeer in de spelers... #wilmots buiten

13 juni 2016 om 23:54

Volledig mee eens alleen Witsel kan hij nu vaker gebruiken en Felaini mocht hij enkel gebruiken als troef bij een 1-1 in het slot of bij een voorsprong.

Jammer hoor dat België momenteel nog slechter speelt dan Oranje. Individueel zulke sterren maar totaal geen elftal.

Bonnuci en Eder MOTM. Prachtige pot van Italie, Wat een spirit!

Prima uitslag voor Belgie ! Biedt optimale kansen om ver te geraken in het tornooi. Italie daarentegen zal helaas voor hen de groep winnen en gaat later in de kwartfinale met de billen bloot tegen Duitsland. Mijn pronostiek voor de finale is nu meer dan ooit: Duitsland - Belgie

Is het niet slim om gewoon een opstelling als dit te opteren:

Origi/Batshuayi
Hazard-De Bruyne-Yannick
Dembele/Witsel-Nainggolan
Lukaku-Vertonghen-Alderweireld-Denayer/Ciman
Courtois

Fellaini als basis speler werkt niet hij is te statisch. En je hebt ook nog is een te verdedigende middenveld. Vermaelen was vandaag ook matig, imo. Hij liet z'n mannetje heel vaak lopen, hierdoor moest Alderweireld of Vertonghen meerdere malen zijn positie overnemen.

België was op gegeven moment een speler kwijt. Uiteindelijk vonden ze Lukaku in de broekzak van Berzagli.
Wat een heerlijke overwinning. Conclusies:
- italië is altijs een echte team
- wilmots is een prutser en met hem zal geen land een prijs kunnen winnen
- Lukaku is een leuke spits voor subtop en abosluut niet goed genoeg voor absolute top en daarom zijn die astronomische bedragen die genoemd worden voor hem absoluut redicuul te noemen.

Forza italia!

Efficient en goed georganiseerd Italie wint knap van de Belgen waar het niet echt lekker liep. Echte grote kansen bleven uit. En hoe kan je Fellaini 90 minuten laten staan?

Gek genoeg genoten van Italie. Wat een passie, strijdlust, kracht, efficientie. Ik heb gejuicht voor Pelle. Wat een slappe hap van Belgie zeg...lelijke spelers als Fellaini en Witsel in de basis. Falende De Bruyne, Hazard en Lukaku. Alleen Courtois was goed vandaag.

Ik had oprecht meer verwacht van onze zuiderburen. Tegen Ierland (dat vandaag goed speelde en meer verdiende dan 1 punt) hebben ze nog niet zomaar gewonnen. Er zal uit een ander vaatje getapt moeten worden want als Belgie de volgende twee wedstrijden ook zo speelt zullen ze het EK al in de poulefase moeten verlaten, jammergenoeg.

Eens te meer is, helaas, bewezen dat je met 11 geweldige spelers nog geen geweldig elftal hoeft te hebben. Verschrikkelijk jammer dat onze Zuiderburen gisterenavond naar een kansloze nederlaag werden gespeeld. De verdediging van België stak over de volle 90 minuten bekeken best goed in elkaar. Alleen van het middenveld ging veel te weinig creativiteit uit. Tegen Ierland gewoon Kevin de Bruyne op het middenveld posteren. En Dries Mertens op de vleugel. Hopenlijk is ook Marc Wilmots daar inmiddels van doordrongen.

14 juni 2016 om 01:24

KDB inderdaad als Cam, Mertens op links en Carrasco op rechts. Laat Hazard maar effe rusten .

14 juni 2016 om 01:34

Hazard doet weinig met de bal. Dribbelt een beetje, loopt tegen een muur van Italianen op en tikt de bal terug of verspeeld hem. Laat hazard idd maar effe banken.

Italië heeft vandaag ontzettend veel monden gesnoerd. Zoveel mensen die ons onderschat hebben. Ze hebben laten zien dat een hecht team al veel kan laten zien. Italië is kwalitatief duidelijk minder dan België, maar dit wordt ruimschoots goedgemaakt door de wilskracht, teamwork, alles geven voor je land en voor elke bal strijden. Er stonden vandaag alleen maar strijders op het veld!

Daarnaast mag ook wel gezegd worden dat Wilmots er toch niks van kan in mijn ogen. Fellaini, Witsel en Radja op het middenveld en dan kies je ervoor om Radja te wisselen? Komop.. Carrasco zo laat inbrengen terwijl hij een van je sterkste spelers is (mijn mening). Die jonge is zowat een van de dragers bij het huidig Atletico en liet in de CL-Finale zien er te staan wanneer je hem nodig hebt. Echt een onbegrijpelijke opstelling, maarja. Ik ga er niet om treuren, we hebben gewonnen tegen een sterk team en laten zien dat wij echte krijgers zijn die van iedereen kunnen winnen!

Forza Italia, per sempre!

Het is natuurlijk overduidelijk dat Wilmots op het middenveld en in de aanval slechte keuzes heeft genomen.
Het eerste wat je doet is je fundering goed zetten. Zorgen dat achterin goed staat. Zo neem ik aan werk je naar de 2 voorste linies toe.
Als je als coach dan je grootste fout maakt om Verthongen linksback te zetten in plaats van links in het centrum, ja tja wat zal ik zeggen dan sla je de plank volledig mis. En dan zet je Vermaelen die volgens mij derde keus is bij Barca. En hoeveel wedstrijden heeft die nou gespeeld bij Barca???

Hoe jammer ik het ook vind, maar dit Belgie komt niet verder dan de groepsfase en dat allemaal door die chagerijn van 'n Wilmots.

Na het EK moet Belgie een trainer a la Van Gaal neer zetten, iemand met de harde hand. Van Gaal ging Fellaini beter uitspelen dan die nietsnut van een wannabe Louis Van Gaal (wilmots). Van Gaal zou dit team echt wereldtop maken, maar weet niet of Louis interesse zou hebben. Want hij zei laatst dat ie na Man Utd nog 1 club wil en geen land? Maar ik hoop echt dat ie interesse zou hebben, zodat ie deze verwende sterren terug op aarde kan brengen. Louis zou tenminste talenten als Tielemans zeker kansen geven. Ik zie liever een Tielemans dan een Fellaini, Fellaini is een speler die als je hem zou selecteren altijd op de bank moet beginnen tegen sterke landen. Hij is een joker, net als Mertens (niet slecht ingevallen). En je kan ook echt zien dat Belgie een goede rechtsback en linksback mist (vertonghen is meer een linkercentraal verdediger) en ook Kompany en Lombaerts (onbegrijpelijk dat ie werd teruggestuurd). Maar er komt eindelijk een goede linksback aan, die spelend is voor Inter Milan en 18 jaar is. Genaamd : Senna Miangue, zoek maar op is echt een toptalent. En op rechtsback komen er ook een paar aan. Belgisch ploeg onder Van Gaal? :

Courtois
Alderweireld
Kompany
Vertonghen
Miangue
Naingolan
Tielemans
Carrasco
De Bruyne
Hazard
Batshuayi

België verliest met angsthazenvoetbal van Italië, wat een verrassing! Als je er zelf al niet in geloofd dat je dit kunt winnen gaat het ook niet gebeuren. Ten onder gaan aan je eeuwige valse bescheidenheid, lachwekkend. Succes verder!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren