Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘FC Twente onderzoekt vertrek uit Nederland en doorstart in Duitsland’

Laatste update:

FC Twente wacht nog op de uitspraak van de beroepscommissie, maar het heeft er alle schijn van dat de club komend seizoen in de Jupiler League moet spelen. Volgens de clubleiding gaat de club dan failliet. De Telegraaf weet dat de Tukkers rare sprongen uithalen om maar niet failliet te gaan.

/

Volgens het dagblad onderzoeken experts de mogelijkheid een proflicentie aan te vragen in Duitsland. De clubleiding van FC Twente heeft er volgens de krant geen opdracht toe gegeven. maar de gedachte om in Duitsland te gaan voetballen is ‘bij een grote en invloedrijke groep mensen rond de club springlevend’.

De mogelijkheid wordt geanalyseerd om in de 3. Liga opnieuw te beginnen, of om een juridische fusie aan te gaan met een club uit de 2. Bundesliga. “De experts hebben er al tientallen uren aan gespendeerd.” Volgens het dagblad is de situatie veelzeggend voor de ‘schier uitzichtloze situatie’ van FC Twente op dit moment.

Denk je dat FC Twente overleeft als het degradeert?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin Twente ligt toch in Nederland? Misschien dat Fortuna wat ook niet bijster goed gaat ergens in Engeland kan spelen. Kijken of dat een optie is, vanwege het logo lijkt wel een beetje Engels toch.

13 juni 2016 om 08:42

Fc Twente is hier helemaal niet mee bezig.. Slecht een enkele (invloedrijke) supporter. Dus die titel slaat nergens op.

13 juni 2016 om 08:43

@tukker5389639392

Ik dacht al wat een onzin zal dat wezen zeg. Maar Twente moet lekker overnieuw beginnen in de hoofdklasse.

13 juni 2016 om 10:06

Bij een faillissement en doorstart moet de club uitkomen in de laagste amateurklasse, zondag klasse 5. Dat zal dan dus niet aan de orde zijn.

Wat algemenere reactie op berichten onder mij: Mocht Twente daadwerkelijk de JL niet kunnen overleven (gezien het wegvallen van alle garantstellingen en de claims van meerdere schuldeisers, nu al, is dat best een mogelijkheid), dan is dat ontzettend vervelend maar wel de eigen schuld van de club. Zowel in de letterlijke en figuurlijke vorm natuurlijk Is dat reden genoeg om het besluit terug te draaien? Tuurlijk niet. Mogen fans van Twente daarom hopen dat het nog teruggedraaid gaat worden? Tja, hopen mag altijd natuurlijk, maar ik acht de kans groter dat Nederland met terugwerkende kracht het Wk'10 wint (nihil dus).

Ik wil er overigens bij vermelden dat dit:
1. Een onbevestigd bericht is.
2. De clubleiding zelf hier geen opdracht toe gegeven heeft.
3. Ze in dit scenario een doorstart maken in Duitsland, dus daar in Regionalklasse 3 of iets dergelijks uit kunnen komen (op z'n hoogst), dus het geen meerwaarde heeft.

Dit heeft niks met Calimerogedrag te maken, of slachtofferrol induiken van de club, deze staat hier zelfs volgens dit artikel buiten. Bij elke club lopen er wat 'geestelijke uitdagingen' rond die 90 procent onzin verkondigen, kennelijk zit er bij Twente 1 (waarschijnlijk wat meer) hoog in de pikorde.

Mijn eigenlijke boodschap: laten we het bij de feiten houden. Twente heeft op te grote voet geleefd, middels fraude hebben ze dit onder het kleed willen vegen of zelfs op willen lossen. Gelukkig is dit boven tafel gekomen en zal de club passend gestraft worden, als dat het einde betekent is dit de schuld van Twente zelf en niet de Knvb natuurlijk. Dat de media deze artikelen naar buiten brengt is logisch, sensatie verkoopt lekker. Ik zie in mijn omgeving dat men de neutraliteit in twijfel trekt, wat ik wat onzinnig vind. Niet in de kop, maar in het artikel zelf (zo ook deze) staat vaak duidelijk beschreven wat er echt aan de hand is, dat men dit niet neutraal interpreteert ligt dan ook aan de lezer en niet de schrijver van het artikel. Langzaam krijg ik het gevoel dat we in Twente een soort vete aan het starten zijn, die niet nodig is. Als advies wil ik dan ook meegeven om de reacties over je heen te laten gaan, het bij de feiten te houden en niet op de man te spelen. Een ander informeren en op de juiste feiten wijzen kan immers ook op een vriendelijke, dan wel neutrale toon.

13 juni 2016 om 10:18

Blij dat je dit zegt Tukker 1, anders zou ik het voor sommige maten van mij (fct supporters, de koale kaaant zullen we maar zeggen ) wel erg zuur vinden. Je doet dan toch mee aan een competitie waar niemand in NL naar kijkt (3e klasse Duitsland), en zomaar in de Bundesliga terecht komen is nog veul zwaarder dan in de Eredivisie terug komen. FCT hoort er in NL gewoon bij!

13 juni 2016 om 11:18

Ben het over het algemeen met je eens op eigenlijk 1 zin na. Er wordt soms wat fel gereageerd door sommigen, maar jouw uitspraak over dat je denkt dat we hier in Twente een vete aan het starten zijn, vind ik wel wat overdreven. Niet alleen de club, maar ook de supporters zitten nu in de hoek waar de klappen vallen en dan gaan mensen automatisch op zoek naar antwoorden en excuses.

Geen enkele club heeft alleen maar objectieve supporters. Echter gaat het al bijna 2 jaar alleen maar over de situatie van FC Twente. Dat eist z'n tol op alles wat met de club te maken heeft. FC Twente is wanhopig en de supporters ook. Dat merk je ook in de reacties, maar een vete kan ik het niet noemen.

13 juni 2016 om 12:16

Sirius,

Dank voor je aanvulling, wordt gewaardeerd. Vete is misschien een te groot woord, dat klopt. Echter ontdek ik om mij heen wel veel een 'wij tegen zij sfeer', om het maar plastisch uit te drukken. Zowel uit het Twentse kamp als de andere invalshoeken komt er steeds meer generalisatie, irritatie en/of vijandigheid zelfs bij kijken. Ik wist even geen ander woord dan vete te verzinnen, maar dat is inderdaad iets te zwaar.

13 juni 2016 om 12:48

@tukkertje91: Mooi verhaal en ik ondersteun jouw vraag om het bij de feiten te houden. Daarom vind ik het jammer dat jij in dit artikel suggereert dat er fraude is gepleegd bij Twente.

Voorzover mij bekend ben je in de rechtstaat Nederland onschuldig totdat een onafhankelijke rechter (let op: rechter... dus geen interne KNVB-tuchtcommissie, of Uefa, of Fifa, of iets dergelijks) je onherroepelijke schuld heeft uitgesproken.

Ik begrijp dat het er alle schijn van heeft dat Twente (of misschien beter: medewerkers van Twente) fraude heeft gepleegd. Maar zolang er niet een rechterlijke uitspraak ligt die deze fraude heeft aangetoond zou ik graag zien dat er niet over fraude gesproken wordt maar 'slechts' over onbehoorlijk gedrag.

Feiten zijn feiten, en fraude is - nogmaals, voorzover mij bekend - niet bewezen tot op heden.

Bedankt.

13 juni 2016 om 17:41

Eindelijk eens een volwassen reactie uit Tukkerland, want die kom je de laatste tijd echt zelden nog tegen. Het zijn hoofdzakelijk verwijzingen naar anderen en eenzijdige meningen die ik overal hoor. Boetekleed aantrekken, terug naar de Jupiler League, om vandaar uit weer de weg omhoog zien te vinden! En vooral eens ophouden te piepen!

13 juni 2016 om 08:51

Nu je het toch over Engeland hebt. Swansea ligt ook in Wales en de club komt uit in de Engelse competitie. Dus er zijn wel dingen mogelijk of dat ook geldt voor fc Twente dat weet ik niet.

13 juni 2016 om 09:02

nee wales ligt in het verenigd koninkrijk dus dat is net zoals Monaco die in de Ligue 1 speelt.

13 juni 2016 om 09:02

Het is de BPL, niet de EPL. Oftewel britse competitie en niet de engelse...

13 juni 2016 om 09:06

De B staat voor Barclays, knul

13 juni 2016 om 09:07

Ja best raar inderdaad aangezien ze in Wales ook gewoon een eigen competitie hebben. Al is het aan de andere kant misschien wel raarder dat schotland, Wales en Noord Ierland een eigen competitie hebben en dit niet allemaal een UK premier league is.

13 juni 2016 om 09:13

Het staat inderdaad voot Barclays, niet British. Het is de English Premier League maar ook teams uit Wales kunnen meedoen.

13 juni 2016 om 09:20

Klopt, maar de reden is dat de competitie in Wales te klein is, vandaar dat ze in de BPL mee doen. Dat is in NL natuurlijk niet het geval. Overigens zingt dit verhaal al langer rond in Twente, maar idd niet vanuit de club.

13 juni 2016 om 09:37

Dat is toch een sigarettenmerk? Meende dat die helemaal geen reclame mochten maken.

13 juni 2016 om 09:42

Barclays is een bank

13 juni 2016 om 09:42

Barclays is een bank.

En vanaf volgend seizoen niet de sponsor meer, het is gewoon Premier League, zonder hoofdsponsor, omdat ze de Premier League als merk verder willen ontwikkelen.

13 juni 2016 om 10:34

De premier league is de Engelse competitie en niet de Britse.

13 juni 2016 om 10:54

De professionele clubs uit Wales hebben altijd in het Engelse profvoetbal gespeeld. Pas in de jaren 90 kwam er een profcompetitie in Wales en de meeste clubs hebben nooit de stap terug naar Wales gemaakt, maar zijn in het Engelse systeem gebleven.

13 juni 2016 om 10:52

Swansea City ligt ook in Wales evenals Cardiff City. Die komen ook wel uit in Engeland. Echter denk ik dat dit niet meer dan een gerucht is. Je kunt bijvoorbeeld niet van FC Twente-supporters verwachten dat ze heel Duitsland afreizen voor uitwedstrijden. In Nederland is dat wel mogelijk, maar Duitsland is zo groot dat de kosten voor supporters flink gaan oplopen.

13 juni 2016 om 11:13

Wales is geen vergelijking, die hebben pas in de jaren '80 van de vorige eeuw een eigen competitie opgericht. Tot die tijd hadden ze geen eigen competitie en speelden alle clubs in Engeland mee. Er zijn 6 clubs (waarvan Cardiff & Swansea de bekendste zijn) die ervoor kozen om in de Engelse competitie te blijven.

13 juni 2016 om 11:57

Dat doet daar niets aan af. Clubs uit het ene land kunnen dus wel degelijk in een ander land spelen. Waarschijnlijk is dit gewoon een simpel sensatiegerucht. Ik zie FC Twente echt niet in Duitsland spelen. Zitten ook geen voordelen aan in mijn ogen.

13 juni 2016 om 13:19

Ik meen dat een ijshockeyclub uit Breda of Tilburg actief is in Duitsland en daar op een lager niveau ditect kampioen werd. Weet alleen niet meer welke club dat was, dus uniek is het niet in NL!

13 juni 2016 om 16:19

Tilburg Trappers zijn afgelopen jaar in de oberliga begonnen en zijn inderdaad meteen kampioen geworden. Eigenlijk konden ze niet promoveren maar door het wegvallen van een club in de hoogste divisie (DEL) is er in DEL 2 een plek vrij gekomen die de trappers misschien in gaan nemen.

Waarom overleven ze het eigenlijk niet als ze degraderen. Ik heb dat nog niet echt nagelezen nl. Maar als de sponsors er achter gaan staan en diverse spelers goed verkocht worden kunnen ze dan niet goed opnieuw beginnen?

13 juni 2016 om 08:33

Iets met geld en tv gelden of zoiets maar als ik lees dat ze in de Bundesliga willen spelen wat een lachertje.

13 juni 2016 om 08:33

Volgensmij omdat de geldschieters er dan niet meer achterstaan. (Durf niet zeker te zeggen)

13 juni 2016 om 08:39

Nee, als twente naar de jl gaat dan ontstaat er een gat in de begroting van 5 mil per jaar, vervallen de gerantstelling en het crediteurenaccoord

13 juni 2016 om 08:39

Omdat alle crediteurenakkoorden dan vervallen. Er is veel geld kwijtgescholden door deze akkoorden. Als je die er nu weer bij krijgt en de bedragen worden per direct opeisbaar. Je hebt 2 schuldeisers nodig en de club wordt failliet verklaard. Momenteel hebben zich er meerdere gemeld. Blijven ze in de Eredivisie dan zijn alle afspraken geldig en hebben ze adem.

En wat dacht je van de sponsorpakketten en televisiegelden. Ook de seizoenskaarten zullen omlaag gaan. Ik betaal momenteel 270 per seizoen. Ik denk dat ze in de Jupiler niet hetzelfde gaan vragen. Rond de 100?

Daarnaast hebben spelers geen contracten waardoor ze in de Jupiler league minder gaan verdienen. Kortom, alle kosten blijven hetzelfde maar de inkomsten gaan omlaag. Normaal gesproken kun je dat wel trekken, maar niet met de schuldenlast die Twente al heeft.

Het enige wat nog zou kunnen is dat Dik Wessel opstaat en de gaten dicht. Maar, dat zie ik ook niet gebeuren. Iets wat ik nooit voor mogelijk hield gaat wellicht toch gebeuren. Twente bestaat niet meer.... Een hele regio de dupe

13 juni 2016 om 08:55

100 euro is echt spotgoedkoop, het lijkt me sterk dat ze zo ver zakken.

Bij een club als NAC betaal je ook gewoon nog 250 euro op de lange zijde, en ook een FC Emmen bijvoorbeeld vraagt nog 140 euro.

Het zal bij Twente puur afhangen van de crediteurenakkoorden die ineens niet meer geldig zijn. Die paar miljoen die ze verliezen door de televisiegelden zijn maar een fractie van de totale schuld die ze al hebben staan.

Uiteindelijk begrijp ik overigens echt niet waarom er bij Twente nooit rekening is gehouden met het scenario degradatie. In de winterstop stonden ze nog op de 17e plaats en hing er bovendien nog een puntenstraf in de lucht. Dat het uiteindelijk toch ging lopen met het elftal is op zich mooi, maar ten tijde van de Decemberafspraken zag het er toch nog zeer beroerd uit. Desondanks enkel en alleen op de eredivisie ingezet.

13 juni 2016 om 08:39

Ik snap dat ook niet goed. Verder heb ik ook al tijden niet gesnapt dat een ploeg die in financiële nood zit (8x categorie 1) nog zulke dure spelers houdt. Dan heb je dus gewoon tot en met afgelopen winterstop, en dus eigenlijk tot en met nu, een te grote broek aan met spelers die je niet kan betalen. Twente had al een heel aantal meetmomenten geleden een sanering door moeten voeren zoals Feyenoord heeft gedaan, dan was nu een jaartje JL ook geen probleem geweest. Maar nee, zelfs afgelopen winterstop waren ze nog niet bezig met het voor zoveel mogelijk geld verkopen van hun dure spelers, dan vraag je dus om een faillisement.

13 juni 2016 om 08:43

Omdat dat de beste manier is om medelijden te kweken. Met puppy-oogjes vertellen hoe zielig je wel niet bent.
Als het goed is heeft een club, dus ook FC Twente, gewoon een (door de KNVB goedgekeurd) plan van aanpak bij degradatie naar de Eerste Divisie. FC Twente had dit ook nog, begin dit kalenderjaar. Maar kennelijk doet die nieuwe topdirectie zulk goed werk dat dat ook al onhaalbaar is.

13 juni 2016 om 09:22

Tot zover dus het geweldige werk van de nieuwe directie. FC Twente heeft in dit seizoen nog een tijdje mogen vertoeven op een nacompetitie-plek. Hoe kun je dan in vredesnaam geen rekening houden met degradatie?

13 juni 2016 om 10:10

Fr_erik

Er zit een wezenlijk verschil tussen 'rekening houden met' en het 'overleven'. Of de directie het 'overleven' in enig vorm überhaupt heeft kunnen realiseren is koffiedik kijken, mogelijk hebben ze alles op alles gezet maar is de puinzooi te groot en klapt de boel alsnog. Daarvoor durf ik met de vinger niet naar het nieuwe bestuur te wijzen, op z'n minst wel naar het oude bestuur.

13 juni 2016 om 10:32

@fr_erik...je weet blijkbaar niet waar je t over hebt en praat je de meerderheid na....graag inhoudelijk je er meer in verdiepen en dan nogmaals reageren. Geldt overigens voor de meesten hier :-(

Overigens lijkt mij dit een broodje aap verhaal. Hoewel ik me, gezien de manier waarop de Knvb reilt en zeilt tegenwoordig, heel goed kan voorstellen niet meer onder Knvb te willen voetballen.

13 juni 2016 om 10:45

Ga er dan eens op in, dit soort teksten helpen me inhoudelijk ook niet verder. Volgens mij zeg ik niets geks als ik zeg dat FC Twente niet voorbereid is op degradatie, terwijl een club in die situatie dat wel zou moeten zijn.

13 juni 2016 om 12:09

Is de standaard reactie Erik. Indien je het niet met deze omvangrijke groep Tukkers eens bent heb je je niet goed genoeg verdiept en dien je dus je waffel te houden. Het zelfmedelijden zonder enige vorm van zelfkritiek(blijf vooral anderen de schuld geven) is hier lachwekkend.

En zelfmedelijden, dan kan ik heel goed begrijpen. Het is voor de supporters zeer triest, maar het krampachtige schoppen en slaan(figuurlijk) naar alles wat geen Twente is en een andere mening toegedaan heeft, gaat nergens over.

13 juni 2016 om 17:55

T mes snijdt aan 2 kanten . Wij als Twente supporters krijgen te horen van alle kanten dat onze club een club is van oplichters en die fraudeert. En daar is best wat van te zeggen.maar zoals ik al eerder heb aangeven zit er van die kleine club fraudeurs er nu niet 1 meer bij Twente
Als wij ons dan verdedigen door te zeggen dat we van niets geweten hebben (wat ook zo is wat mij betreft) wordt er gezegt dat we anderen de schuld geven en de kop in t zand steken.
De waarheid zal wel in t midden zitten

13 juni 2016 om 11:31

De inkomsten worden gehalveerd in de Jupiler League en de club heeft al rond de 25 miljoen per jaar nodig alleen al om de club draaiende te houden. Bovendien kan de club de uitgaven niet zomaar even halveren omdat het met betalingsverplichtingen van bijvoorbeeld leningen, huur, hypotheek, salarissen enzovoort zit. Daar kan je wel wat in snijden, maar dat zal langzaam gaan.

Daar tegenover staat dat de akkoorden zijn afgesproken met het oog op lijfsbehoud in de Eredivisie. Nu ook de akkoorden (garantstellingen en crediteurenakkoord) hevig onder druk staan en de schuldeisers weer aankloppen, komt het in acute financiele problemen. Met andere woorden: De inkomsten dalen veel sneller dan de uitgaven waardoor ze structureel verlies draaien en in een snel tempo in een bodemloze put vallen.

begint nu toch echt triest te worden allemaal...

13 juni 2016 om 08:35

Inderdaad, 'twente leeft!'...het is eerder trekken aan een dood paard.

Hahaha alsof ze in Duitsland op een frauderende club zitten te wachten met een miljoenenschuld.
Laat ze nou maar gewoon hun straf accepteren wie zijn billen brand zal op de blaren moeten zitten.

13 juni 2016 om 09:10

Precies. 80 miljoen schuld, daar zitten ze in Duitsland echt niet op te wachten. Tref gewoon de voorbereidingen om in de Jupiler te spelen. Ted van Leeuwen had allang aan het verkopen gemoeten. Hele selectie verkopen en je bent zo 30 miljoen rijker. Dan in de jupiler maar met jeugd verder.

13 juni 2016 om 09:59

Dat zal niet gaan. Clubs wachten met spelers kopen van Twente. Waarom nu betalen als ze eind van de week gratis zijn.

13 juni 2016 om 10:03

Welke spelers (op Ziyech na) gaan geld opleveren bij een verkoop?
Je mag blij zijn als je uberhaupt iets krijgt voor spelers.
Las al dat bv alle rechten mbt Guiterez al bij externen liggen dus houden ze al niets aan over.

13 juni 2016 om 10:11

Spelers zijn echt niet meteen gratis, behalve als dat in hun contract opgenomen is. Contracten betekenen geld, wat voor een curator ook interessant is, dus zullen de spelers gewoon verkocht moeten worden om de schuldeisers tegemoet te komen.

13 juni 2016 om 10:12

Copr,

Ziyech gaat nu niks opleveren. Met alle geluiden over een faillissement wachten kopers liever af om hem over een maand transfervrij op te halen dan nu een miljoen of 10 af te tikken.

13 juni 2016 om 10:14

Fr_erik

Bij een faillissement van een BVO worden alle contracten van het personeel ongedaan gemaakt, dus zijn de spelers transfervrij.

13 juni 2016 om 10:47

Geldt dat bij een BVO ook dan? Ik dacht dat dit gewoon werk was voor de curator aangezien die contracten kapitaal vertegenwoordigen en er geld nodig is voor de schuldeisers.

13 juni 2016 om 11:21

Ja, dat geldt ook voor een Bvo.

Personeel is vrij om te gaan waar ze willen bij een faillissement van de werkgever.

13 juni 2016 om 11:29

Het is een contract als een werknemersovereenkomst, de spelers zijn werknemers en geen eigendom van de club. Als het failliet gaat bestaat de club op papier niet meer en bestaat de overeenkomst dus wettelijk gezien niet meer. Hierdoor hebben spelers dus geen werkgever en zijn ze transfervrij.

Bij voetbal heeft het ook geen nut om spelers middels de curator te verkopen aangezien deze waarde dan ook nagenoeg niets is (immers moet de curator snel verkopen en willen clubs best een maand of twee wachten om ongeveer 10 miljoen te besparen in het geval Ziyech). Contractvrije spelers mogen ook buiten de transferperiodes vastgelegd worden, dus het hoeft zelfs niet voor 1 september geregeld te zijn, een deadline die voor een curator waarschijnlijk al te laat is.

13 juni 2016 om 13:21

Oke, dat wist ik niet. Dacht dat er nog gewoon geld op verdiend moest worden.

13 juni 2016 om 14:06

Er staat ook bij ons in de krant dat clubs nu geen geld meer bieden op spelers van Fc Twente omdat als Twente failliet gaat ze ze voor niets op kunnen halen. Ik denk zelfs dat t voor de spelers ook interessant is omdat ze dan meer handgeld kunnen krijgen.
Dus vlgns mij zal bij een faillisement de spelers Twente en of de curator niet meer opbrengen.

Ze blijven verbazen. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dit soelaas biedt. Begrijpelijk is dat er in de Jupiler League weinig te verdienen valt om de schulden af te betalen, maar haal je op deze manier nou echt geld op?

13 juni 2016 om 10:05

Als ik alle berichten lees vraag ik me af of ze het in de Eredivisie nog wel overleefd zouden hebben. volgens mij zouden ze bij de volgende controle sowieso niet meer in Cat 1 mogen zitten.

Lijkt me sterk dat ze dat gezien de huidige cijfers gelukt was.

13 juni 2016 om 10:19

Daar was de constructie van de gemeente met oa de garantstelling ook voor. Door die constructie zou de club er een stuk beter voor komen te staan, mede door het wegvallen van de verplichtingen die aan de Grolschveste hangen, financieel dan. Plus de garantstelling vanuit het bedrijfsleven zouden ze uit cat1 moeten komen.

Met een degradatie zouden deze plannen echter komen te vervallen, aangezien het risico profiel ernstig verslechterd. Bovendien komen er nu al schuldeisers hun geld innen nu de donkere wolken samenpakken. Tezamen is dat een groot contrast met het hierboven genoemde scenario.

13 juni 2016 om 11:34

Experts zijn het aan het onderzoeken. De clubleiding heeft hier geen opdracht toe gegeven. Met andere woorden: De club staat buiten de beslissing de Bundesliga's te overwegen.

Je kan veel zeggen maar Twente heeft het principe slachtofferrol tot nieuwe hoogtes gebracht. Ik dacht dat 2 jarige kindjes die hun zin niet kunnen krijgen in een supermarkt gevoel voor drama hadden, maar Twente kan er ook wat van..

Volgens mij is er een onderscheid in deze. De supporters van Twente verdienen dit niet. Het huidige bestuur verdient dit ook niet. Hebben allemaal stinkend hun best gedaan om Twente te redden. Dat vervolgens een zwalkende Knvb voorwaarden lijkt te stellen, hier wordt aan voldaan, en vervolgens krijg je alsnog het nieuws dat het niet genoeg was. Dat is zuur. Dat is ontzettend zuur.

De andere kant is dat Twente gefraudeerd heeft, boven zijn stand geleefd heeft en schimmige rare constructies aan gegaan is. In plaats dat Twente hun zegeningen telden na het kampioenschap wat ze behaalden kregen ze een beetje het idee dat ze een nieuwe topclub in Nederland waren. Vervolgens gingen ze "gokken" op nieuwe spelers en gingen ze met Doyen in zee. De Knvb moet hierin paal en perk stellen en ook een voorbeeld geven aan andere clubs. Dit kan en mag dus gewoon niet.

Neemt niet weg dat het zonde is dat en club als Twente verdwijnt uit de eredivisie.

13 juni 2016 om 08:41

Nadat die afspraken zijn gemaakt, vielen er nog een paar lijken uit de kast. Dan is het niet gek dat ze zo gestraft worden.

Verder is het gejammer in Twente natuurlijk lachwekkend. Nu we geen medelijden met ze krijgen na het gejank over het faillissement, doen ze net alsof ze ons zat zijn en liever in Duitsland verder gaan. Alsof ze daar op Twente zitten te wachten.

13 juni 2016 om 08:44

Dat klopt wat je zegt na de landstitel. Ik kan mij een interview met Munsterman uit de VI herinneren na de landstitel en toen had Munsterman het over dat hij PSV al zo'n beetje had ingehaald als topclub in Nederland en structureel de 3e club na Ajax en Feyenoord kon gaan worden omdat ze meer groeipotentie hadden omdat ze ook Duitsland als achterland hebben en daar dus ook fans vandaan kunnen halen en omdat Philips steeds minder met PSV te maken wilde hebben en zo..

13 juni 2016 om 08:47

Twente diende mee te werken aan die onafhankelijke onderzoeken, anders werd die licentie direct ingetrokken. Dat betekent niet dat die licentie gelijk een zekerheidje is als ze wel meewerkten. Zeker niet als er nog andere lijken uit de kast komen donderen later. Dat is dan gewoon een andere situatie.

13 juni 2016 om 09:13

Filip

Twente heeft de opdracht tot dit onderzoek (om te voetballen in Duitsland) niet gegeven.
Daarbij komt dit bericht van de zgn. kwaliteitskrant Telegraaf, dat kun je nauwelijks een krant noemen.

Verder ben ik het met je eens dat een straf voor mijn club op zijn plaats is. Helaas overleven we die straf kennelijk niet en wordt de stekker eruit getrokken. Eigen schuld, dikke bult. Munsterman en co. worden bedankt.

Wat betreft het Duitsland verhaal, mocht de Telegraaf gelijk hebben: lijkt mij geen goede zaak, dan wordt je iedere week gigantisch van de mat gespeeld door Duitsers. Nee bedankt, ik hoop nog steeds dat we kunnen overleven in de JL en op termijn terugkomen naar de ED. Ik heb er alleen een hard hoofd en verwacht dat het einde oefening is.

13 juni 2016 om 09:24

Vergis je niet in de telegraaf. Ik begrijp je reactie, maar die krant is de laatste jaren beter ingelicht dan het AD, VI etc. Het echte inside-nieuws zal in dit geval toch het betrouwbaarst zijn als Tubantia of iets anders uit de regio het meldt.

13 juni 2016 om 10:25

Als het dan toch zo zou zijn (wat mij zou verbazen), is het dan niet verstandiger dat FCT bij zijn eigen leden eerst een onderzoek houd over een overstap? Je hebt namelijk behoorlijk kans dat een groot deel van het huidige publiek geen zin heeft om naar Duitsland te knappen om het weekend. Ik zou niet naar Cottbus of Dresden willen, das een rit van minimaal 6 uur! Jongens, laten we eerlijk zijn, FCT hoort gewoon in Nederland! Ja, ze moeten gestraft worden, en nee het moet ook weer niet zo zijn dat er geen toekomst is!

13 juni 2016 om 10:57

als je de telegraaf serieus neem ben je ook niet serieus te nemen

13 juni 2016 om 09:13

Het nieuwe bestuur wat het "zo goed doet" zoals je stelt, wist in december, toen ze de voorwaardelijke straf kregen, dat de transfer van Tadic niet in orde was, maar koos er bewust voor deze informatie niet te delen met de knvb. 3 maanden later kwam het aan het licht in het zgn. vrijwillige onderzoek. Zitten ze schijnheilig te doen alsof er een nieuwe lijk uit de kast viel. Onzin dus, het nieuwe bestuur is net zo onbetrouwbaar als het oude bestuur.

Ok doei. Of hé, anders misschien met Veendam enzo in een competitie?

Hahaha moet niet gekker worden. Zou het op een gegeven moment toch eens accepteren. Dit moeten de supporters toch ook niet willen. Lekker over een aantal jaar naar Dresden afreizen voor een uitwedstrijd. Succes!

Misschien kan Feyenoord meedoen met de competitie in Luxemburg dan, worden we misschien weer een keer kampioen. En Ajax naar België, want die eredivisie-schaal hebben ze al genoeg. Een beetje variatie is best oké.

Ontopic: als dit waar is, wat een ontiegelijke gekkigheid zeg. Kan je in Nederland met dezelfde club, met een bak inkomsten en een licentie waar je totaal geen recht op hebt (!) gewoon blijven voetballen en zomaar weer promoveren naar het hoogste niveau binnen één jaar, en dan zijn er mensen die liever naar het buitenland gaan. Walgelijk, wat een wereldvreemde figuren lopen er toch rond.

De clubleiding van FC Twente heeft er volgens de krant geen opdracht toe gegeven.

Dus niet " Twente onderzoekt..."

Hahaha, bedankt voor het realiseren van 1 grote glimlach. wat een onzin verhaal is dit :D

Ik had respect voor de club opgebracht als ze met opgeheven hoofd hun meer dan welverdiende straf hadden aanvaard en naar de JL waren afgedaald. Nu overheerst vooral minachting. Een zielige wanvertoning begint het te worden. Van mij mag Twente nu failliet.

13 juni 2016 om 08:42

Omdat een onafhankelijk bureau, zonder aanzet van de club zelf dit onderzoekt?

13 juni 2016 om 09:16

@raypas Misschien moet je de tekst wat beter lezen? FC Twente onderzoekt niets...

13 juni 2016 om 14:00

Wat ben jij een vreselijk bal gehakt ben jij zeg (dan kost me dit maar een ban)verdiep je eens in de zaak Fc Twente voor je iedereen bij Twente stakkers noemt. Iedereen die nu bij Twente werkt of Twente support had geen enkele invloed op t beleid destijds. En jij noemt het een wanvertoning en voor jou mag Twente failliet?twente is bikkelhard aan t vechten voor zijn bestaan en waarschijnlijk houdt de club die veel supporters heeft op te bestaan .los ervan of vind of Twente straf verdient of niet. Als je daar geen gevoel voor op kunt brengen ben je voor mij geen knip voor de neus waard.
Maar het is natuurlijk makkelijk trollen achter een toetsenbordje van je computer

???? FC Twente wil niet in de Jupiler League spelen, maar overwegen wel om in de 3e liga van Duitsland te spelen?

13 juni 2016 om 09:37

Twente heeft de opdracht Niet gegeven. Wauw

13 juni 2016 om 14:18

???? Het hele artikel lezen is lastig...

13 juni 2016 om 15:40

Hele artikel lezen is niet lastig, maar het woordje "geen" over het hoofd lezen maakt een tekst al heel anders.

PS. Ik lees altijd eerst de gehele tekst voordat ik reageer. Dus maak nou niet rare aannames.

Ik denk dat het met de 'open' grenzen van tegenwoordig best wel eens haalbaar zou kunnen zijn. We wachten af. Eerst e beroepscommissie.

Ik mag hopen dat de Knvb nu eens gaat doorzetten. Dit Twente heeft alle regels die er maar zijn zwaar overtreden en alle clubs in het betaalde voetbal benadeeld. Gewoon volgens de regels keihard aanpakken. Dit Lwente lanceert allerlei kreten om de Knvb op andere gedachten te brengen. Terugzetten naar de Jupiler League hebben ze ook nog geluk.

13 juni 2016 om 08:56

Impulsieve reactie van de dag (y)

13 juni 2016 om 09:16

Zoveel regels zijn er nu ook weer niet overtreden. En voor bijna alle regels zijn we dan ook (meer dan eens) beboet. Alleen de boekhoudkundige truc omtrent Tadic wordt nu aangewend om Twente maar even op te knopen aan de hoogste boom.
Twente heeft een paar keer over de jaarcijfers moeten aanpassen. Dat was het grootste probleem. Of gaat iedereen nu weer moeilijk lopen doen om de transfer van Ziyech ? Dat zouden 9 van de 10 clubs doen. Een kleine boete op de koop toe nemen voor het halen van een goede speler. Je mag van mij ook Doyen nog noemen hoor. De straf van Seraing (B) is inmiddels door de Fifa ongedaan gemaakt (op laste van Cas) en was tijdens het aangaan van het contract niet eens verboden. (daarnaast heeft de Doyen deal Twente alleen maar bakken met geld gekost, lijkt me al straf genoeg). En voor de rest doet Twente het net als alle andere clubs. Maar goed, vanwege een persoonlijke vete van bestuurders, Bertje van O. voorop, moet FCT totaal onnodig "kapot". Het zal allemaal wel. Ik ben er helemaal klaar met de procedures van de Knvb die aan alle kanten rammelen.

13 juni 2016 om 09:24

FC Twente staat hier buiten. Bovendien is Twente al meerdere malen gestraft voor de overtredingen die in de periode 2013 - 2015 hebben plaatsgevonden. Bij dezelfde fraude, gepleegd door Ajax en FC Groningen, werden de verantwoordelijke bestuurders gestraft en niet de clubs...

13 juni 2016 om 09:56

Vergelijk het even met 30 jaar terug...toen waren de regels even iets anders. Er is nu een strenge licentiecommissie, Twente had daar schijt aan en moet nu boeten. Er is gefraudeerd en er zijn bergen schuld, degradatie en uitsluiting Europees voetbal is meer dan terecht.

Lezen mensen..... De clubleiding van FC Twente heeft er volgens de krant geen opdracht toe gegeven. maar de gedachte om in Duitsland te gaan voetballen is ‘bij een grote en invloedrijke groep mensen rond de club springlevend’.

Waar lezen jullie dat Twente of de supporters dit willen?

Gelijk allemaal weer blaten ...

13 juni 2016 om 09:06

Dat is ook de reden dat ik (en vele andere tukkers) hier niet meer kom. Haatzaaiende koppen, selectieve berichtgeving en bovendien zeer veel domme en ondoordachte reacties.
Zonde om je tijd nog in te verdoen. Fatsoenlijke discussies zijn (op een enkeling nagelaten) toch niet meer mogelijk.

Ik ga weer terug in mijn kastje.

13 juni 2016 om 09:10

Heb je helemaal gelijk in. Soms lijkt het hier wel een kinderforum. Ik ga met je mee het kastje in.

13 juni 2016 om 09:14

Tuurlijk joh. Is het nu ook al de schuld van de media? De KNVB, media en andere clubs maken Twente natuurlijk kapot. Twente heeft helemaal geen 80 miljoen schuld. Dringt het nu nog niet tot je door, dat alles wat er over jullie geschreven is geen onzin is, maar keiharde waarheid.

13 juni 2016 om 09:25

en weer z'on pipo... goed bezig.

je haalt hele andere zaken aan als waar ik het nu over heb.

I rest my case.

13 juni 2016 om 09:44

@MrMihajlovic, het gaat er om hoe die 'waarheid' gebracht wordt. Van die 80 miljoen is het grootste gedeelte een hypotheekschuld. Dat hebben jouw ouders als ze een koopwoning hebben ook. Ben je nu ook zo boos op hun?

13 juni 2016 om 09:58

Waarom zoveel haatdragende reacties naar Twente toe? Is dat nog steeds omdat ze een keer kampioen zijn geworden en daarmee jouw/jullie clubje hebben benadeeld?

De voormalige bestuurders van Twente hebben er een (financieel) zooitje van gemaakt. Die hebben net zo'n zeepbel gecreeerd als in alle Europese topcompetities door gebruik te maken van toekomstige inkomsten en speculatieve winsten.

Ik vind dat de huidige directie + het achterland van supporters en sponsoren een geweldige prestatie hebben geleverd door een sluitende begroting voor komend seizoen te leveren en met alle schuldeisers acceptabele afspraken te maken. Precies zoals geeist door de licentiecommissie.

Wat er volgens mij gebeurd is, is dat de licentiecommissie dacht dat ze Twente zo zwaar gestraft zouden hebben dat ze het toch niet zouden redden. Toen dit wel gebeurde, zijn ze geschrokken en hebben ze alsnog een zwaardere straf uitgesproken. Dit lijkt me ethisch niet helemaal juist. Als ze Twente direct zwaar hadden gestraft voor de fraude en ze verplichte degradatie of intrekking van de licentie hadden opgelegd, had ik daar geen enkel probleem mee gehad. Nu is het mosterd na de maaltijd en vind ik het schofterig falen van de Knvb en licentiecommissie.

13 juni 2016 om 14:20

Wat er nu over ons geschreven word is klinkklare onzin! Twente wil helemaal niet in DLD spelen, externe partijen onderzoeken dit op eigen houtje!
Dat vz weer eens een geknipt en geknutseld stukje hier neer plempen zegt niks...

13 juni 2016 om 10:34

Je hebt gelijk Tommy, jullie zitten niet te wachten op dit soort berichtgevingen, helemaal niet als het een beetje uit de lucht is gegrepen. Lijkt een beetje op stemmingmakerij zo.

Hoop absoluut niet dat jullie of pleite gaan uit NL of verdwijnen van de kaart, er moeten toch gewoon afspraken gemaakt kunnen worden om dat gat van 5 miljoen te kunnen overbruggen? In het begin kon ik er nog wel om lachen, maar nu wordt het gewoon ellendig...

Dat kan natuurlijk niet. Zolang Enschede niet geannexeerd wordt door Duitsland is dit onmogelijk. Tenzij ze zich gaan vestigen in Duitsland maar dan beginnen ze gewoon een Duitse voetbalclub dat zal best mogelijk zijn maar waarschijnlijk moeten ze dan van onderaan beginnen.

Het wordt een beetje lachwekkend dat zielige gedoe van Twente. Wees een grote jongen en neem je lot als een vent en ga niet lopen piepen. Van mij hoeft Twente niet te degraderen maar het overkoepelende orgaan ( de Knvb, aanklager, tuchtcommissie) hebben gelijk gekregen van de rechter. Twente heeft jaren lang de boel bedonderd en op te grote voet geleefd dan is de mogelijkheid er dat je keihard wordt aangepakt, sneu voor de supporters en de eredivisie maar een logisch gevolg van het wanbeleid wat jaren gevoerd is in Enschede.

13 juni 2016 om 09:10

Wat een geblaat hier, 80% roept maar wat zonder uberhaubt het artikel te lezen! Het is niet Twente zelf die dit onderzoekt of overweegt! Geeft het gemiddelde niveau hier wel aan! Geen idee wat er zich daadwerkelijk bij twente afspeelt.

13 juni 2016 om 09:48

Over lezen gesproken
Ik beweer nergens dat dit onderzoek vanuit FC Twente gedaan wordt. Begrijpend lezen!

Deel twee gaat dan weer niet over het onderzoek maar over Twente in het algemeen. Begrijpend lezen!

13 juni 2016 om 14:21

@Tornado
Zoals je je stukje begint suggereer he alsof Twente dit onderzoekt.
Het word lachwekkend bij Twentw en neem je verlies stel je...

13 juni 2016 om 18:58

Ik suggereer helemaal niets. Kwestie van begrijpend lezen. Het is meer jouw eigen interpetatie dan mijn suggestie.

13 juni 2016 om 09:10

Dit is een onzingerucht, dat enkele supporters de mogelijkheid onderzoeken wil niet zeggen dat "fc Twente" deze mogelijkheid serieus onderzoekt.

13 juni 2016 om 09:49

Ik beweer ook nergens dat dit onderzoek door Twente gedaan zou worden, geen idee hoe je er op komt dat ik dat zou beweren?

13 juni 2016 om 10:29

"het wordt een beetje lachwekkend dit gedoe van Twente." Daar dus.

13 juni 2016 om 11:01

Niet dan? Het is toch lachwekkend? Eerst jaren boven je stand leven, iedereen marcheert blind achter de grote leider Munsterman aan, bijna geen kritisch woord vanuit de Twente aanhang en iedereen die Munsterman als onbetrouwbaar en ongeloofwaardig wegzette werd door een horde Twente aanhangers " aangevallen". Nu blijkt dat het 1 groot luchtkasteel geweest blijkt te zijn en Twente daar de consequenties van krijgt voor geschoteld is het 1 groot tranendal in Enschede en is ineens iedereen tegen Twente. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, het is nu eenmaal niet anders.

Dat heeft niets te maken met het feit dat een paar gefrustreerde fans een plannetje hebben bedacht en onderzoeken of ze misschien in de Duitse competitie mee kunnen doen. Al hoewel dat ook best een beetje zielig over komt.

13 juni 2016 om 11:29

Klopt in grote lijnen wat je zegt, ik doelde enkel op bovenstaand bericht en jouw reactie dat het lachwekkend wordt. Wat je hierboven beschrijft is eerder gebeurd, en kun je als lachwekkend bestempelen, ik vind het eerder diep triest, maar dat is niet zo relevant Het leek in je eerste reactie of je bovenstaand bericht als waarheid beschouwt dat dit onderzocht wordt door Twente, daar reageerde ik op, wat je net schrijft geef ik je helemaal gelijk in.

13 juni 2016 om 12:25

@tornado72,

De Knvb, tuchtcommissie, aanklager hebben geen gelijk gekregen van de rechter.
De enig die in het gelijk is gesteld door de rechter is de Licentiecommissie, die een straf heeft verzonnen die (nog) niet bestaat. Hiervoor is nu wel overeenstemming bereikt tussen de clubs.
Geeft wel aan dat zelfs de rechter uit Utrecht, zich in de luren laat leggen door de LC.

13 juni 2016 om 19:01

Nou zeg al die corruptie in het Nederlandse rechtsysteem.....
Iedereen doet er vanalles aan om Twente te laten degraderen zelfs een rechter uit Utrecht die het zomaar goed keurt dat de licentiecommissie de regels aanpast.

Ik heb het nu wel een beetje gehad met dat FC Twente. Ze hebben gegokt en verloren. Klaar. Wees een echte tukker en draag je verlies.

13 juni 2016 om 09:45

Beste gert, misschien eerst de tekst lezen?

Ja en ik heb ook gehoord dat Fortuna Düsseldorf en MSV Duisburg in de Nederlandse competitie gaan spelen

Twente gevraagd zich als een klein kind. Sorry hoor maar you f-cked up. Zo veel meer respect voor alle clubs die gewoon keihard vechten om terug vanuit de JL te komen.

13 juni 2016 om 09:26

Begrijp ik het nu goed? Heb je FC Twente om een kind gevraagd ?

13 juni 2016 om 14:22

Ik heb zo veel meer respect voor mensen die de tijd nemen een artikel te lezen...!!!

Zie je wel, het zijn écht reserve Duitsers!

Dit is wel de eerste keer dat ik iets lees over dat Twente naar een oplossing zoekt, in plaats van in de slachtoffer rol te kruipen.

13 juni 2016 om 10:30

Die eerste zin vind ik dan meteen weer provocerend, maar gezien ik zelf in de streek woon Til ik er misschien ook wel te zwaar aan. Hoe dan ook, ik kan dit moeilijk een oplossing noemen, en van de club zelf komt het ook niet uit. Mocht het daadwerkelijk gebeuren (kans is nihil, maar toch), ben ik benieuwd hoe men draagvlak wil gaan creëeren.

13 juni 2016 om 11:03

Die zin is ook provocerend, net zoals eigenlijk het artikel. Na de uitspraak van de rechter heb ik supporters gezien die oprecht kwaad, moedeloos en weet ik wat nog meer zijn. Vond ik ook oprecht treurig om te zien. De gemiddelde FCT supporter wil gewoon wekelijks een leuk potje voetbal zien met een potje bier en hoeven helemaal niet strak bovenaan te staan. Dat lijkt meer het idee van Munsterman en co, maar door dat idee wordt de supporter nu hard afgestraft en is het beeld ontstaan dat dit vanuit de supporters komt. Sterkte iig

13 juni 2016 om 17:59

De Duitsers hebben veel meer gewonnen dan welk Nederlands elftal dan ook

Het wordt wel eens de club uit Gronau - West genoemd, maar FC Twente moet gewoon lekker in de eredivisie voetballen.

Vind het dan wel weer humor dat supporters echt gaan geloven dat ze in de 3. liga beter af zijn...

13 juni 2016 om 14:24

Het lachen begint pas bij jullie eerste en laatste twee Europese optredens...

TV gelden zijn in Duitsland vele malen beter dan in Nederland, dus laat maar komen die 2e of 3e Bundesliga. Het geeft wel aan in welke hopeloze situatie de club zich momenteel bevindt. In Nederland worden we uitgekotst. Geen greintje medeleven of soliraditeit voor een club in doodsnood die door een aantal mensen kapot is gemaakt. En nee, ik zit niet in een slachtofferrol en weet heel goed wie verantwoordelijk zijn (geweest) voor de huidige situatie. Dit neemt niet weg dat de Knvb de club ook kan helpen en proberen gezamenlijk met Twente de club te behouden voor het Nederlandse voetbal.

13 juni 2016 om 12:27

Weet je als Twente op 15 december vorig jaar, volledig open kaart had gespeeld. Zich nederig tegenover de Knvb had opgesteld. Dan hadden we nu nog eredivisie gespeeld. Maar na 15 december heeft van der Laan samen met een commissaris van Twente nog geprobeerd met de zaakwaarnemer van Tadic alle plooien glad te strijken. Daar maak je al de eerste fout. Bij Twente zijn ze in de veronderstelling dat ze schoon schip maken dat ze de licentie mogen behouden. Bij de Knvb waren ze schijnbaar een andere mening toe gedaan.

Jammer dat er zoveel onzin het nieuws ingeslingerd wordt, de gemiddelde supporter snapt er geen snars meer van en krijgt valse hoop. Natuurlijk kan Twente niet uitwijken naar Duitsland, dat is helemaal niet mogelijk. En dan weet een krant als de telegraaf, verder uit de regio kan het niet, dit notabene te melden.

Twente blijft niet in de eredivisie, dat zou betekenen dat van Oostveen en co de keutel moeten intrekken, en dat gaan ze niet doen. Dat brengt teveel gezichtsverlies met zich mee, en de rechter heeft notabene vastgesteld dat de straf terecht is. Meest makkelijke is dan een faillissement en op nieuw proberen, het heeft ook geen zin om in de eerste divisie te klungelen met 90 mln schuld.


Oh en de Duitse voetbalbond gaat niet kijken naar het verleden van Twente, doet geen navraag te bij de Knvb en ze word per direct in de B.l. toegelaten. Weten jullie wat het echte probleem bij Twente is dat ze alle begrip voor realiteit uit het ook verloren.

13 juni 2016 om 12:00

Volgens mij gaan er een paar dingen langs je heen:
1. De club zelf onderzoekt dit niet en gaf hier geen opdracht voor.
2. Als Twente failliet gaat en een doorstart maakt is er geen 'verleden' om naar te kijken.
3. Wat er de afgelopen 3/4 weken in Enschede afspeelt heeft in geen enkele mogelijkheid te maken met begrip voor realiteit. De club probeert alles (binnen de regels deze keer) aan te pakken om het voortbestaan te kunnen garanderen, volgens mij moet je dat als club ook altijd doen.
4. De betrouwbaarheid staat natuurlijk ook niet op 100 procent, dus til er niet te zwaar aan.

13 juni 2016 om 12:12

@Tukkertje91 mooi om te zien dat je er zo mee bezig bent. Lijkt me vreselijk om dit als supporter mee te maken. Sterkte de aankomende tijd! Groet uut grunn!

13 juni 2016 om 13:03

De ellende met Munsterman is al begonnen met diens aantreden, alleen hebben de beginsuccessen veel verbloemd. In Duitsland hadden ze vroeger iemand die autobanen bouwde en werkgelegenheid creëerde en daardoor veel steun verwierf. Natuurlijk van een compleet andere orde, maar in psychologisch opzicht wel een vergelijkbare systematiek. Je moet verder kijken dan je neus lang is, maar dat hebben veel eigenwijze supporters ondanks tal van waarschuwingen opzichtig geweigerd.

13 juni 2016 om 15:24

Zo falcao, dus de hele wereld zag t aankomen behalve wij Twente supporters?
Ik vind het nogal provocerend om ons te vergelijken met een stel nationaal-socialisten in een hele andere tijd met hele andere gedachtengangen over hun land en de mensen die erin woonden. Heeft helemaal niets met politiek te maken alleen maar clubliefde en geen inzage hebben in financiele constructies.
Ik had wel een verstandige opmerking verwacht van iemand die zijn hele balkje groen heeft.

Dus bij elke club waar het goed gaat moeten de fans maar grote vraagtekens zetten bij hun voorzitter en bestuursleden?
Wat hebben jullie, ten tijde vóór en tijdens het kampioenschap van Twente, al gezien en gemeld waar wij geen weet van hebben?

Graag een reactie op bovenstaande vragen, Falcao

13 juni 2016 om 12:33

Welk land neemt deze Knvb nog serieus????????

13 juni 2016 om 15:57

Wie neemt Fc Twente nog serieus ?

Brengt de 3. Liga dan wel genoeg tv geld in het laatje? Dan heb je toch ook een nieuwe proflicentie? Zit je volgens mij met hetzelfde probleem.

13 juni 2016 om 12:34

Net zoals boven aangegeven, zijn enkele supporters bezig om te kijken of we niet naar Duitsland kunnen gaan. Je gaat op vakantie, lekker weg van alle sores. En je neemt nog alles mee op vakantie. Het is gewoon triest om een club in jouw stadion kampioen zien te worden binnenkort niet meer bestaat. Maar buiten dat, je hebt een schuld waar je jaren mee bezig bent om de af te lossen. Je kunt geen spelers halen, die je haalt moeten transfervrij zijn of niet aan bod komen bij hun eigen club. Je roeit tegen de stroom in. Vanmorgen had ik echt het gevoel laat de boel maar klappen, begin opnieuw en met een schone lei. Zo is het ook niks. Stadion heb je, supporters komen ook wel weer. En daarmee ook de sponsoren. En kun je bouwen aan een gezonde club.

Komen ze met stip binnen als club met de grootste schuld in de 3. Liga. Direct de eerste prijs binnen.

Of het door zou gaan is nog maar de vraag, maar of het kan is de andere kant. Daar waar we allemaal raar op keken bij het Bosmanarrest, zou dit in theorie ook wel eens mogelijk kunnen zijn.

Net of ze in Duitsland zitten te wachten op frauderende clubs. Daar krijg je ook de volle laag wanneer je de regels overtreedt, waarschijnlijk nog een stukje harder dan in Nederland.

De meest realistische oplossing die ik tot nu toe gehoord heb is om Twente failliet te laten gaan. Waarna de plek van Jong Twente word overgenomen in de 2de devisie. Naar Duitsland is natuurlijk een grap. Totaal niet interresant voor menig sponser en supporter.

Ik als Twente fan vind dat terugzetten naar de JL een goede en terechte straf is. Als dit het einde van Twente betekent is de straf dus niet mogelijk en te zwaar. Zoals de Knvb al eerder heeft aangegeven, Twente straffen door intrekken van de licentie + een nieuwe op amateur basis buiten proportie te vinden. Een failliet Twente in mijn ogen ook buiten proportie en kent hetzelfde effect als het verlenen van een amateurlicentie. Daarom snap ik niet dat de straf al gelijk per seizoen 16/17 in gaat. Waarom niet een jaar wachten? Zet Twente terug in seizoen 17/18 is mijn voorstel. Dan kan men nu spelers verkopen en de kosten terugbrengen. Van competitievervalsing is dan geen sprake want ieder team speelt 2x tegen het ''ongemotiveerde'' Twente. Bovendien kan Twente dan een team bouwen voor de JL ookal speelt het voor spek en bonen. er ontstaat een vreemde situatie na volgend seizoen aangezien er dan 2 teams promoveren, maar in feite is dat nu ook zo met de Graafschap en Sparta.
Deze straf lijkt me het beste voor alle toestanden uit het verleden. Wat is jullie mening?

13 juni 2016 om 14:15

Je kunt niet een jaar overbruggen, je moet je spelers nog zien te verkopen en die je niet verkoopt daar moet je nog steeds een salaris voor betalen. Je hebt je personeel ook nog. Dus dat is een onhaalbare kaart. Leuk bedacht.

Onzinbericht
Welke sponsor zou er nog interesse hebben in Fc Twente als Twente in de 3 e liga in Duitsland gaat spelen. Dan kunnen ze nog beter in een lagere divisie in Nederland gaan spelen.ik denk dat t over en uit is. Vindt t jammer dat de verkeerden slachtoffer worden van deze toestand (de supporters de medewerkers en bedrijven die hun brood verdienen bij Twente)zij hebben geen invloed gehad op t beleid dat er destijds gevoerd is.bij een bedrijf zijn de leidinggevenden ook aansprakelijk bij mismanagement

13 juni 2016 om 14:19

Joop en Aldo hebben te lang hun gang kunnen gaan, de commissarissen die toezicht hadden hebben dat verzuimd omdat ze zelf ook met geld in de club zaten. En bang waren dat als ze hun mond open zouden doen.dat hun geld zou verdampen. Hadden ze dat maar gedaan dan hadden ze nu hun geld terug gehad. Wij supporters zijn gewoon slachtoffer van een falend beleid. Hadden we invloed kunnen uitoefenen. Ja misschien wel, als we alles geweten hadden. En als zoals nu commissarissen van Twente Verenigt in het bestuur hadden gehad.

Krijgen de westerlingen toch nog hun zin. In hun ogen zijn we toch al (halve) Duitsers. Ik vind het echt triest dat er geen oplossing mogelijk waarbij sprake is van een propotionele straf en het voortbestaan van de (4e) club van Nederland. Degradatie = failissement = dispropotioneel, dus dat is geen optie. Kennelijk moet en zal de club kapot, anders kan ik de formele opstelling van de Knvb niet begrijpen. Wij zijn echt geen calimero's in Enschede, maar het kan toch niet zo zijn dat de club als gevolg van wanbeleid van een aantal lieden niet meer bestaat. Knvb H E L P ons in plaats van de club het laatste duwtje te geven. Ga in gesprek met Twente en kom tot een oplossing en een propotionele straf.

13 juni 2016 om 16:02

Ze konden hulp krijgen als ze de gang naar de rechtbank introkken. Behoud van tv inkomsten en 2 promotie plaatsen. Maar nee Fc Twente moest door zetten . Nu wss licentie kwijt en dan blijven afgeven op Knvb en Van Oostveen maar nooit de schuld bij zichzelf zoeken.

13 juni 2016 om 16:47

Hou toch op. Iedereen in Enschede en omgeving weet dat de club schuldig is, dat kun je ook moeilijk ontkennen, de feiten liegen niet. Echter, de club kan gewoon op geen enkele wijze overleven in de JL. Als je de zaak een beetje zou hebben gevolgd via de serieuze media had je dit kunnen weten. Prima dat mensen zeggen "eigen schuld, dikke bult", maar er gaat wel een prachtige club verloren door het wanbeleid van 2 personen en de (nu wel) formele opstelling van de Knvb. Dit was nooit gebeurd als het Ajax, Feyenoord of PSV zou betreffen of denk jij van wel?

13 juni 2016 om 17:52

@apjo, voor mij was, is en blijft Bert van Oostveen uiteindelijk de hoofdschuldige van het drama dat zich rond dé club uit Twente voltrekt. Deze totaal incompetente bestuurder mag wat mij betreft z.s.m. aan het kruis genageld worden, figuurlijk dan. Zodat ons land weer een voetballand wordt waar internationaal tegenop gekeken wordt. Deze non valeur valt totaal niet serieus meer te nemen door allerlei bijna onhaalbare eisen te stellen aan het behoud van het Eredivisieschap van FC Twente. Om als daaraan, tot zijn grote schrik en stomme verbazing, is voldaan met een nieuw konijn uit de hoed te komen. Het terugzetten van de Tukkers naar de Eerste Divisie. Deze charlatan kan, wat mij betreft, niet hard en kritisch genoeg aangepakt worden.

13 juni 2016 om 19:12

Ja Bert heeft alles gedaan bij Twente. Alles is de schuld van de Knvb en Van Oostveen maar niet van het oude/nieuwe bestuur. Als het aan de licentie commissie had gelegen was de licentie al in december ingetrokken. Dankzij de Knvb mocht Twente blijven bestaan maar dan in de Jupiler League. Ook met behoud van tv inkomsten maar Twente moest en zou naar de rechter die de LC in het gelijk stelde wat neer komt op het intrekken van de licentie. En nog steeds de schuld bij anderen zoeken. Opdoeken die zooi en welkom in de 5e klasse zaterdag amateurs volgend seizoen.

Lachwekkend dit. Dit kan je toch niet serieus nemen.

In Duitsland zouden ze wel kunnen overleven ?? Dat lijkt me toch raar.

Haha, ja dat zou wel grappig zijn inderdaad maar feitelijk is het natuurlijk een beetje de KNVB uitdagen om gelijk te krijgen. Vind overigens wel dat de KNVB met haar strenge regelgeving die geen ander land in Europa volgt, de algemene voetbalfan niet helpt. En dan heeft Twente een schuld van 35 miljoen, dat maken ze wel weer goed, maar wij moeten een jaar naar de graafschap kijken...

14 juni 2016 om 00:28

Ach 35 miljoen maken ze echt wel goed dus laat ze maar in de eredivisie, Toch??
Hoe gaan ze het dan uitleggen aan bv Veendam die met een schuld van 1.2 miljoen niet meer mocht voetballen op de op een na hoogste niveau.

Zo zijn er nog een paar clubs die voor veel minder eruit gezet werden.
Maar goed dat is mijn mening.

Wellicht een out of the box gedachte: Zou Twente zich niet failliet kunnen laten verklaren en aan de licentiecommissie kunnen verzoeken om de nieuw uit te geven proflicentie niet aan het oude maar aan het nieuwe Twente te geven? Dus een doorstart met een nieuwe BvO in de Jl.daar moeten de JL teams dan wel mee akkoord gaan, maar ik heb de indruk dat - als je tussen de regels doorleest - iedereen vind dat Twente gestraft moet worden, maar niemand erop zit te wachten dat FC Twente kapot gaat, en iedereen graag wil dat Twente voor betaald voetbal behouden blijft. Dan zijn ook alle schulden ineens weg, en kan men weer (gestructureerd) gaan bouwen aan een gezonde toekomst. Hoe de schuldeisers van oude Twente daar tegen aankijken weet ik niet, ik denk zelfs dat ze daar helemaal niets tegen kunnen doen juridisch Het is denk ik de moeite van het onderzoeken waard. Is ook in belang van Nederlands voetbal, want Twente heeft wel potentie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren