Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘Ajax rondt transfer vrijdag af na laatste deel medische keuring’

Laatste update:

Mateo Casierra lijkt de eerste aanwinst van Ajax voor het aankomende seizoen te gaan worden. De Amsterdammers naderen een akkoord met Deportivo Cali over een transfersom van ongeveer 5,5 miljoen euro en zijn het inmiddels met de Colombiaanse aanvaller zelf eens over een contract voor vijf seizoenen. Volgens De Telegraaf zou de transfer snel afgerond kunnen worden.

/

Ajax schijnt al maandenlang bezig te zijn met de komst van de negentienjarige Casierra, die ook in de belangstelling staat van een aantal Europese topclubs. De 1 meter 86 lange aanvaller speelde dit kalenderjaar tot dusver achttien competitiewedstrijden voor Cali, waarvan elf als basisspeler, en wist daarin vier keer te scoren.

De naderende komst van Casierra betekent niet dat Ajax niet meer aan Klaas-Jan Huntelaar denkt: de Amsterdammers houden rekening met een vertrek van Arek Milik en als dat inderdaad gebeurt, wil de recordkampioen Huntelaar terughalen. Casierra zal dan in eerste instantie de back-up van Huntelaar moeten worden en in die rol zou hij zich moeten ontwikkelen tot de nieuwe eerste spits van Ajax.

Update 14 juni 08.08 uur - 'Beoogde nieuwe Ajax-spits vliegt dinsdag naar Nederland'
Ajax hoopt de komst van Mateo Casierra snel te kunnen afronden. Volgens radiostation Antena2 zal de Colombiaanse aanvaller dinsdag met zijn zaakwaarnemer en de president van zijn club Deportivo Cali op het vliegtuig naar Nederland stappen. Casierra heeft al een akkoord met Ajax over een vijfjarig contract; de clubs zijn er nog niet helemaal uit, maar een overeenkomst nadert.

Update 15 juni 20.53 uur - Beoogde nieuwe Ajax-spits landt via Madrid op Schiphol
Mateo Casierra is woensdagavond om 19.43 uur geland op Schiphol, zo meldt De Telegraaf. De aanstaande miljoenenaankoop van Ajax werd op het vliegveld van Amsterdam door het dagblad geïnterviewd. Casierra zal woensdag een medische keuring ondergaan en daarna een meerjarige verbintenis ondertekenen.

Update 16 juni 19.00 uur - ‘Ajax rondt transfer vrijdag af na laatste deel medische keuring’
De transfer van Mateo Casierra naar Ajax wordt waarschijnlijk vrijdag afgerond, meldt clubwatcher Mike Verweij van De Telegraaf. De Colombiaan ondergaat vrijdag het laatste deel van zijn medische keuring in Amsterdam. ‘Normaal gesproken’ is hij daarna officieel speler van Ajax, schrijft Verweij op Twitter.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Of dit de gewenste spits is moet blijken maar ben wel blij dat ze de markt vergroten toch is 5.5 miljoen voor een 19-jarige speler die in Europa nog geen naam heeft een aardig bedrag, zeker voor een 2e spits. Heel erg benieuwd wat de beste jongen allemaal te bieden heeft en hopelijk zal de communicatie makkelijker gaan als met Muric en kan hij snel wennen aan Nederland en Ajax. Zou dit dan 1 van die 2 beloofde kanonnen zijn?

13 juni 2016 om 07:33

Is wel eerder gebeurd, met de topscorer van argentinie, ik meen onder van Basten. Kom hoe heette die gozer ook alweer. Veel te klein was die, alleen leuk in de combinatie. Velen verblind omdat hij er in een twee spitsensysteem naast Suarez tegen een volledig statisch centrum van NAC 1x 4 inschopte en zijn gemiddelde er leuk uit liet zien. Maar was gewoon niks voor Ajax, want ondanks de nodige goals totaal niet gemaakt voor een systeem met vleugelspelers. Geen lengte, geen kracht. Dat lijkt er bij deze jongen in elk geval beter uit te zien. We gaan het zien.

13 juni 2016 om 07:36

Cvitanich was dat inderdaad. Prima speler, maar inderdaad niet heel erg geschikt voor Ajax.
Tja, 5,5 miljoen is altijd een risico, ook bij binnenlandse transfers. Ik vind het in ieder geval positief dat ze uberhaupt de horizon hebben verbreed en actiever aan het scouten zijn in zuid-amerika.

13 juni 2016 om 08:36

Was dat niet tegen ADO?
Lengtetekort is bij deze jongen in ieder geval het probleem niet, ben benieuwd naar z'n kwaliteiten.

13 juni 2016 om 08:53

In principe is dat ook ooit gebeurd in de jaren '90 met Ledezma uit Costa Rica waar Feyenoord ook achter aan zat. Destijds 10 miljoen gulden voor betaald en ook met Ivan Gabrich.. Dus wat dat betreft geen goede voorgeschiedenis.

Aan de andere kant werden die 3 niet 'ontdekt' door Veldmate (ontdekker van Suarez).. Maar had Veldmate na Suarez bij Groningen ook niet nog een Uruguyaan gescout wat 'm niet werd...

En wat betreft Cvitanich.. Die liep idd 1 op 2/3 ongeveer wat prima cijfers zijn maar als je 't dan analyseerde zag je dat hij alleen gescoord had tegen clubs uit het rechterrijtje. Maar dan 4 of 3x.. Dat is op zich niet erg. Zo'n spits had ik graag in mei jl. gehad tegen De Graafschap uit..

Overigens deed hij dat ook in Argentinië scoren tegen de kleinere clubs en niet tegen de grotere dus dat hadden ze kunnen weten. Hij werd volgens mij nog net gehaald door Blind toen en van Basten kreeg 'm. Later bij Nice deed hij het wel prima trouwens en speelt nu volgens mij in Mexico..

13 juni 2016 om 10:40

Was inderdaad tegen Ado. Volgens mij maakte hij een perfecte hattrick met hoofd, links en rechts. Voor de rest heeft hij echter niet veel gedaan voor Ajax.

13 juni 2016 om 12:25

Wat gebeurd er nu met zivkovic?

13 juni 2016 om 12:26

@onelovechris klopt bij groningen kregen we na suarez jones en texeira. Beide geen succes gebleken.

13 juni 2016 om 15:14

Dario Cvitanich was een prima speler, ook mooi duo met Suarez, scoorde opzich ook best wel wat goaltjes, ik meen me nog een Ajax - NAC te herinneren waar hij er 3 in schoot... volgens mij was dat seizoen 09-10.

14 juni 2016 om 11:45

Volgens mij lodeiro toch??

13 juni 2016 om 08:42

@Manodedios
Ben het er totaal niet met jou eens. Cvitanich was dan geen standaard Ajax-spits maar kon heel goed mee in het Ajax-spel. Als hij de kansen had gekregen die bijv een Sulejmani heeft gekregen, dan ben ik ervan overtuigd dat hij een veel betere indruk zou achterlaten. Naar mijn mening 1 van de spelers die door De Boer qua carriere kapot is gemaakt. Hij heeft het in Frankrijk en in Mexico daarna meer dan uitstekend gedaan.

Jouw criteria zijn bovendien vreemd. Volgens jou zou varaibelen zou een Messi van 19 nooit de stap nar Ajax moeten maken. Hij is te kort en te slap en alleen leuk in de combinatie.. man die Cvitanich werd wedstrijd in wedstrijd uit aan de kant gehouden en heeft maar een paar wedstrijden in de basis gespeeld. Speelde hij met een creatieve middenvelder achter zich (aissati / Lodeiro) dan was hij heel nuttig en gevaarlijk. Maar daar was De Boer te laf voor.

13 juni 2016 om 09:07

Juist! De Boer heeft meer kapot gemaakt dan menigeen denkt. Wat ben ik blij dat ie weg is zeg

13 juni 2016 om 09:16

Ook als het 5 jaar geen landstitel oplevert? Opportunistisch, ondankbaar geneuzel is dit toch altijd.

13 juni 2016 om 14:15

Alsjeblieft, cvitanich en Messi in een vergelijking. Stop maar.

13 juni 2016 om 14:45

Hoezo? Hij hanteert deze criteria zelf niet, hij geeft alleen aan wat voor een belachelijke criteria worden opgesteld om een Ajaxspeler te zijn door een ander

13 juni 2016 om 09:15

Ach Ajax haalde zo'n 16 jaar geleden ook een hoop onbekende spelers en zie wat die hebben bereikt. Zlatan was bij de meeste mensen ook een onbekende net als Mido. Ajax heeft met het scouten van buitenlandse spitsen tot op heden toe nog niet bijster veel geluk gehad. Ivan Gabrich, Chvitanich, Ledesma, Charisteas, Machlas, Sonck en ga zo maar door. Het was het allemaal net niet. Ronaldo hadden ze in 1994 bijna binnen, ware het niet dat PSV ze slim aftroefde. Ajax moet het in de meeste gevallen toch hebben van Nederlandse spitsen of een prototype van Kanu, Stefan Petterson of Shota Arvelade die zijn echt geslaagd net als Zlatan overigens. Ik hoop van harte dat hij die 5,5 miljoen waar gaat maken en een waardige Ajax-spits wordt..

13 juni 2016 om 10:08

Het aantrekken Veltmate (ontdekker van meerdere zuid Amerikanen w.o. Suasez) gaat hopelijk zijn vruchten afwerpen

13 juni 2016 om 12:04

Als jullie met namen uit het verleden strooien, kun je eigenlijk wel zeggen dat Ajax en jongens uit zuid Amerika nooit echt succesvol is geweest. Maxwell en Suarez zijn uitzonderingen maar meestal aarden die gasten hier niet. Cvitanich, ledezma maar ook Juan rosales kerlon was geldverspilling. Ik hoop dat Ajax op deze jonge wel n personal begeleider zet met latino roots ipv hem in z'n eentje op n flatje te zetten in dienen noord...

13 juni 2016 om 12:50

Het probleem bij Ajax is vaak dat die jongen niet aardt omdat hij als enige zuid-amerikaan bij de club zit. Zuid Amerikanen vinden het fijn (overigens net als andere mensen) om met hun cultuurgenoten op te trekken. Bij Ajax waren Zuid Amerikanen toch vaker eenzaam dan bijvoorbeeld bij PSV die meestal meerdere Zuid Amerikanen onder contract hebben. Tel daarbij de slechte begeleiding op en die jongen moet wel heel goed kunnen voetballen wil ie boven komen drijven.

14 juni 2016 om 20:54

Er hebben niet veel zuid amerikanen gescout voor Ajax maar er zaten wel een paar goede tussen hoor, niet allemaal zo goed als Suarez maar toch

- Suarez (nu Barca)
- Felipe Luis (speelt nu bij Madrid.....helaas bij Ajax geen kans gehad wat een topper)
- Rosales (was zeker bruikbaar)
- Cvitanich (wellicht niet helemaal voor Ajax geschikt maar wel een topper bij andere teams)
- Marcio Santos (vergelijkbaar met bijvoorbeeld Bruma) en braziliaans International
- Maxwell (psg en braziliaans International)
- Lodeiro (uruguyaans international)

Natuurlijk zijn er ook spelers geweest als Mari0 Juan, Leonardo (die van groningen) en ook nog Bruno Silva (ook Groningen), tja dat waren geen toppers

16 juni 2016 om 19:15

Leonardo van Groningen heeft toch nooit bij ons gespeeld? Leonardo van NAC/Feyenoord wel. Heeft toch nog een aantal belangrijke doelpunten gemaakt.

13 juni 2016 om 12:51

Welke 'topclubs' zaten er zogenaamd nog meer achter deze jongen aan? Ik heb net een filmpje van hem gekeken, hij doet het best aardig kan scoren met z'n hoofd en voeten en gaat goed diep. Ik zag alleen geen enkele goal in de combinatie....hoop dat Bosz dan wel van die Frank de Boer stijl af gaat wijken. Dan geef ik hem een kans. Die 6 miljoen voor zivcovic is ook weggegooid gebleken he?

13 juni 2016 om 13:13

Zivkovic kostte destijds 2 miljoen.. Een kansje dAt je op zich wel kon wagen.

Een talentvolle aanvaller die in de schaduw van Huntelaar zich verder kan obtwikkelen. Klinkt als muziek in mijn oren.

13 juni 2016 om 07:27

Klinkt mij iets teveel als weer hetzelfde. Jonge talenten te vroeg voor teveel geld kopen.
Jonge talenten moet ajax opleiden niet kopen. Koop dan voor iets meer geld een ervaren speler waar je zeker van bent wat hij direct kan bijdragen.

Als dat niet lukt is Overmars de verkeerde man.

13 juni 2016 om 07:33

Die ervaren spelers kosten qua salaris teveel voor Ajax. Neem zo'n Sneijder. Qua transfersom misschien wel betaalbar, qua salaris niet. Die ervaren spelers moeten geld inleveren om naar Ajax te kunnen en zijn daardoor veel minder makkelijk te halen. Daarbij, Milik kwam ook binnen als jonge spits en kijk eens wat een gewilde speler hij geworden is!

13 juni 2016 om 08:02

En je weet nooit of die ervaren man iets toevoegd en daarbij heeft hij geen doorverkoop waarde.
Maar goed dat jij daar niet zit.
Overmars is een prima TD sterker één van de betere die Ajax ooit heeft gehad.
Ahax staat er beter voor dan ooit en nu weer aan het team werken.
In plaats van domweg iedereen napraten kan je ook gewoon de situatie bekijken en zelf een mening vormen.

13 juni 2016 om 08:11

@ketsmaf;

als dit verhaal klopt dat is de ervaren man die ze halen Huntelaar. Verder is de conclusie dat we vorig jaar geen tweede spits hadden. Dit willen ze dit jaar voorkomen. Ze hebben in de jeugdopleiding gekeken en geconcludeerd dat er geen spits is die dat zou kunnen opvullen. Dan vullen ze het aan met een talent dat ze kopen.

En de Sneijders van deze wereld komen niet naar Ajax. Dus ervaren spelers halen is zo makkelijk nog niet.

13 juni 2016 om 08:44

@ de toekomst
Het lukt Psv, Dus het moet Ajax ook lukken. Kom niet met verhalen om een gedachtegang te verdedigen, die afgelopen paar jaar steeds door PSV is ontkracht.

13 juni 2016 om 08:52

Het lukt PSV? Guardado bedoel je? Dat was meer geluk dan wijsheid. Die was helemaal niet zo onomstreden toe ie kwam.
Of bedoel je ook Moreno? Die had bij AZ en Espanyol gespeeld, nou wat geweldig..

13 juni 2016 om 09:40

Tommothy, maar wie zei dat een ervaren speler onomstreden moet zijn dan? Kwestie van goed scouten lijkt me.

13 juni 2016 om 09:49

Als je heel goed meekomt in de Spaanse competitie ben je een topper in NL, ook bij Ajax. Ik denk dat jullie bij Ajax niet helemaal doorhebben wat de status van het Nederlandse voetbal en de status van Ajax tegenwoordig is. Spelers van clubs als Espanyol of chronische bankzitters van subtoppers is toch wel het maximale voor clubs als Ajax en PSV. Leer dat nou eens haha

13 juni 2016 om 09:50

Bovendien, Moreno was in zijn AZ tijd al een topper voor de NL'se clubs

13 juni 2016 om 10:19

Het lukte Ajax ook met die Deen. Poulsen. Ook zeer ervaren en niet onomstreden gezien z'n jaren ervoor bij Evian en z'n vele blessures. Toch was hij van essentieel belang in de laatste 2 titels van Ajax..

Het is dus ook niet zo dat PSV altijd maar beter hierin is dan Ajax (scouten van ervaren spelers). PSV haalde in die jaren bijv. juist Van Bommel. Veel minder onomstreden maar pakte toen geen titels..

Voetbal is gewoon oppertunistisch

13 juni 2016 om 10:23

Rond 1993-1994 haalde Ajax met succes enkele onbekende buitenlandse talenten: Litmanen(bij PSV afgekeurd), Kanu en Finidi. Hadden Ronaldo ook bijna binnen. Kortom goede buitenlandse spelers die voor het grote publiek onbekend waren. In combinatie met Seedorf, Davids, Kluivert en de Broertje de Boer vanuit de jeugd en Overmars en Bogarde binnen Nl opgehaald en Blind en Rijkaard als de leiders, kon men furore maken. Begin 2000 herhaalde dit succesvolle aankoopbeleid zich wederom: Zlatan, Mido, Chivu, Maxwell, Trabelsi met eigen jeugd aangevuld: Sneijder, Van der Vaart, De Jong, Heitinga Stekelenburg, De jong en Van der Meyde en de ervaren Galasek en Litmanen had Ajax wederom een prima lichting. De scouting gaat met vlagen goed. Het kunnen niet altijd van die succesnummers zijn. De prijzen in de huidige markt zijn gewoon ziekelijk hoog. We kunnen nu eenmaal niet meer verwachten dat we voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten. Die tijden zijn echt voorbij. Je zal nu eenmaal wat vaker de gok moeten wagen en de ene keer heb je een voltreffer en de andere keer niet. En ik b.v.op dit moment Milik en Younes als twee voltreffers.

13 juni 2016 om 10:27

PSV ging voor Dufour alleen die wilde niet komen en daarom schakelde ze over naar plan B: Guardado. Dat beetje geluk moet je nu eenmaal hebben. Moreno kwam terug naar NL, omdat PSV CL zou gaan spelen, anders was hij nooit gekomen. Hij wilde zich in de kijker spelen. Buiten dat gewoon zeer goed gehandeld door Psv. Ajax had daarvoor Poulsen. De volgende zal ook wel weer een keer komen.

13 juni 2016 om 10:41

Richard,
niet onomstreden, maar hij moet wel iets toevoegen. Kwestie van goed scouten? Dat soort speler valt niet te scouten, je zoekt namelijk naar ervaren spelers die zich juist al bewezen hebben op niveau, oftewel het moeten al bewezen spelers zijn.

PSV huurde Guardado nota bene eerst, zónder optie tot koop, Hij kon weg bij Valencia, werd verhuurd aan Leverkusen maar dat was een teleurstelling en hij speelde nauwelijks. Dat was op dat moment echt geen speler waarvan je zeker wist dat ie iets zou toevoegen.
Pakte uiteindelijk goed uit ja maar dat soort spelers zijn eerder uitzondering dan regel.
Dat soort spelers zijn toch wel het maximale voor clubs als Ajax en PSV Kaka? Nou, als dat zo is dan is het misschien maar beter om iets meer op de jeugd te richten omdat goede spelers van buitenaf halen erg lastig is, wat Ajax dus ook poogt te doen sinds een aantal jaar. En zo zijn oa Tete, Veltman en Riedewald achterin doorgebroken.
Goeie speler Moreno maar ook weer niet zo geweldig, en hij koste wel een aardige som geld en kwam ook net terug van een lange blessure. En als je hem gebruikt als argument voor ''psv kan het dus wel'' dan kan je ook het aantrekken van Poulsen van Ajax erbij halen.

13 juni 2016 om 12:37

Net zoals Luque, Juanfran, Oleguer, Cuenca en Bojan. Allemaal toppers

13 juni 2016 om 15:19

Juanfran? je bedoeld die linksback... juanfran is hun rechtsback, Felipe Luis heeft 1 jaartje bij Ajax gezeten.

13 juni 2016 om 15:43

Ajax heeft het geprobeerd met Janssen, Perez, Heitinga, Atouba, Zimling, Urbaiz, Luque, Mido, Tainio, Lindenberg, Wielaert, Bruno Silva, Juanfran, Oguraru, Oleguer, Poulsen.. Het is lastig.. Als ik Ajax was zou ik ook meer inzetten op eigen jeugd en jonge aankopen.

15 juni 2016 om 21:14

Ajax moet ook denken aan speler waarvan er een grote kans bestaat dat ze op den duur voor veel meer geld verkocht kunnen worden. Ajax is ook een commerieel bedrijf.

16 juni 2016 om 00:42

Metibo, kijk wat Diego zegt! Overmars moet een voorbeeld nemen aan Brandst. Hoezo doet hij het goed? Leg mij dat eens ff uit.

16 juni 2016 om 21:26

Omdat Overmars het heel slim van de grond aan af aan het opbouwen is imo.
Beginnen met de jeugdopleiding te verbeteren. (spelers halen/opleiden)
Uiteraard geholpen door de titels kon dit anders had er meer naar het eerste gemoeten.
Nu een aantal talenten van rond de twintig die 2 tot 3 jaar ouder zijn dan die eraan komen zo dat de doorstroming goed blijft.
En nu hopen dat er nog 1 of 2 ervaren mannen vij komen om die talenten te sturen.
Dan zie ik het helemaal goed komen met Ajax.
Tuurlijk ben het helemaal eens dat het spel 9 van de 10 keer niet goed was maar der licht wel een goeie basis voor de toekomst.
Dat heeft ruim 5 jaar geduurd maar zie nu aankopen komen en heb dan ook vertrouwen in Ajax - Bosz en komend seizoen dat het leuker wordt dan afgelopen jaren.

Maw: Ajax heeft het vertrouwen ik zivkovic definitief verloren...?

13 juni 2016 om 07:24

Inderdaad...die jongen zal ook wel willen vertrekken denk ik.

13 juni 2016 om 07:34

Zivkovic komt dan ook tekort voor de eredivisie. De potentie is er wel bij hem dat zie je in de JL. Hoop dat die toch een keer de stap kan zetten.

13 juni 2016 om 07:38

Hij komt helemaal niet te kort voor de eredivisie, hij moet alleen bij een ploeg gaan spelen die in de omschakeling speelt. Dan is hij levensgevaarlijk.

13 juni 2016 om 08:19

Maar willem II speelde (als degradatiekandidaat) toch ook min of meer vanuit de omschakeling? En daar bakte hij er ook niks van.

13 juni 2016 om 08:50

Ziv is ook typisch een speler die mentaal kapot is gemaakt door het beleid bij Ajax. We kunnen het allemaal op die spelers zelf schuiven, maar op de een of andere manier moet je toch van een profclub verwachten dat ze een speler die het moeilijk heeft te prikkelen en mee te krijgen. Wellicht dat er ooit bij Ajax een lichtje gaat branden en zij zullen investeren in interculturele communicate om spelers van een (deels) andere achtergrond te laten draaien.

13 juni 2016 om 09:18

@diego Als de berichtgevingen van destijds een beetje klopten was hij ook wel stelselmatig met de pet ernaar aan het gooien. Van beide kanten uit geen gelukkig huwelijk. Ik vond het wel tekenend hoe slecht hij in vorm was in die wedstrijd Willem II tegen Feyenoord in de beker, waar hij tot twee keer toe alleen op de keeper uit de omschakeling (bij Groningen 9 v/d 10 keer een goal) het verprutste, zo erg als die man uit vorm was...

13 juni 2016 om 09:26

Zivkovic is typisch zo'n mannetje met een verkeerde instelling. Geen discipline en geen zelfkritiek. Jonge spelers moeten hoe talentvol ook , ook zelf iets bijdragen helaas is dat licht nog niet aan gegaan bij hem.

13 juni 2016 om 10:26

Moeten we voor elke "snowflake" dan maar een "safe space" maken? Kom op zeg! Het zijn professionals die tonnen verdienen.

13 juni 2016 om 10:52

Diego,

Ajax moet hem prikkelen?
Was hem ernaast zetten en hem aan Willem II verhuren of bij Jong Ajax zetten geen prikkel genoeg? Zivkovic kan toch denken; hier hoor ik helemaal niet en dat moet ik laten zien.
Wat had Ajax met hem moeten doen dan? ''investeren in interculturele communicatie'' Haha, hij heeft toch kansen gehad, en als je dan niet presteert dan hoor je er toch niet in te staan? Dat geldt voor elke speler lijkt me, ongeacht zijn cultuur/achtergrond.

15 juni 2016 om 23:05

Zivkovic werd bij Willem II ook op de verkeerde positie gezet. Denk dat ze hem weer gaan verhuren.

13 juni 2016 om 07:30

Vergeet kasper dollberg niet

13 juni 2016 om 08:13

Dolberg zal denk ik eerst in Jong Ajax gaan spelen het komende seizoen.

13 juni 2016 om 07:31

Lijkt mij een onjuiste conclusie. Die jongen heeft er duidelijk veel te weinig van gebakken en Ajax doet er dan ook heel slim aan om verder te kijken. Maar afschrijven doe je met Boilesen. Zivkovicj kan je altijd nog eens verhuren en in eigendom houden, voor het geval zijn lampje nog eens aangaat. Ligt nog jaren vast.

13 juni 2016 om 07:35

Ik zou mijn vertrouwen in Zivkovic niet opzeggen als Ajax zijnde, hij heeft talent. Ik zou hem alleen stallen bij clubs die bij zijn speelstijl passen in plaats van clubs waarbij hij zijn speelstijl moet aanpassen.

13 juni 2016 om 08:05

Hij zal dan toch ooit het ajax spelletje moeten leren. Ik snap trouwens nog steeds niet waarom ze hem gehaald hebben. Was bij groningen echt een counterspits

13 juni 2016 om 10:43

Bij Groningen was hij nog niet zoveel. Hij deed meer fout dan goed, maar de dingen die hij goed deed spatte het talent vanaf. Nu heeft hij de belangrijkste jaren van zijn ontwikkeling eigenlijk stil gestaan en heeft het karakter zich ook nog eens negatief ontwikkelt. Een Balotelli wil ik hem nog niet noemen want Zivkovic is een slimme jongen, maar je kan gewoon zien dat hij in A'dam teveel vrijheid en vrije tijd heeft gehad en door het gebrek aan vertrouwen een beetje is gaan ouwehoeren.

Bij Groningen hoeven we hem niet meer terug, niet als huur in ieder geval. Groningen zal in zijn ogen wel niet goed genoeg meer zijn, of hij ziet het als een tussenstap naar een club groter dan dan Ajax. Vanaf dag 1 zal die met z'n kop in Amsterdam zitten en als ie het goed doet zijn we hem zo weer kwijt en als ie het niet goed doet hebben we er niets aan.

13 juni 2016 om 08:08

Zivkovic kun je altijd gebruiken als de wedstrijd dat nodig heeft, wanneer het elftal wordt teruggedrongen op eigen helft, dan heb je in Zivkovic (in vorm) een prima snelle counterspits.

13 juni 2016 om 08:50

Die is veel te snel aan de kant gezet door de Boer en die heeft totaal niets gedaan om die jongen beter te maken en nooit het krediet gehad in mijn ogen en die gaat misschien helemaal opleven onder de nieuwe trainer , ik kan bijna niet wachten op het nieuwe seizoen en ben ook heel erg blij dat er een andere trainer komt die hopelijk weer Ajax laat voetballen zoals het groot is geworden , want je kunt van mij aannemen dat het voetbal met sprongen vooruit zal gaan en natuurlijk zal het niet altijd winst zijn maar de mensen gaan hopelijk weer vermaakt worden .

13 juni 2016 om 08:52

@sloep
Helemaal met jou eens. Zowel De Boer als Winter (bij Jong Ned) hebben die jongen alleen maar Lopen afbranden. Alsof ze maar 1 methode hebben om iemand te motiveren. Deze jongen bevond zich even in de wolken, maar is daarna naar de hel getrokken. Hij heeft nooit een echte kans gekregen en dat onrechtgevoel dat zal hem een tijdje dwars blijven zitten.

13 juni 2016 om 08:52

@sloep
Helemaal met jou eens. Zowel De Boer als Winter (bij Jong Ned) hebben die jongen alleen maar Lopen afbranden. Alsof ze maar 1 methode hebben om iemand te motiveren. Deze jongen bevond zich even in de wolken, maar is daarna naar de hel getrokken. Hij heeft nooit een echte kans gekregen en dat onrechtgevoel dat zal hem een tijdje dwars blijven zitten.

13 juni 2016 om 09:11

Hi Sloep1, De Boer had inderdaad niet al te veel vertrouwen in Zivkovic, maar ergens was het ook begrijpelijk. Zivkovic had bij Jong Ajax in zijn eerste jaar al erg veel moeite om bij het niveau van de Jupiler League aan te haken.

Eerste aannames waren beroerd, ballen schoten van zijn voet, positioneel wist hij zich totaal geen raad, hij maakte verkeerde keuzes in balbezit, in de kleine ruimte was hij onbeholpen en hij was zelfzuchtig wanneer hij de bal beter kon afleggen.

Ook de overgang van Groningen naar A'dam leek wennen voor hem, vooral het zelfstandig wonen, met alle bijkomende irritaties bij de trainers als gevolg, zowel bij Ajax als bij Jong Oranje. Om aan te sluiten bij het eerste was het sowieso nog veel te vroeg. Dat was ook niet de bedoeling in zijn eerste jaar, daarin zou hij enkel in eerste instantie 'leren' in het opleidingtraject als junior.

In zijn tweede jaar bij verhuur aan Willem ll, een logische verhuur naar mijn idee, toonde hij ook het gelijk van De Boer aan. Hij kon het niveau van de Eredivisie echt nog niet aan, ook Streppel liet zich ontvallen dat hij gedacht en gehoopt had dat Zivkovic verder in zijn ontwikkeling was. Met het terughalen van hen in de winterstop als gevolg. Beter in de spits bij Jong, dan iop de bank bij Willem ll.

Zijn scores qua doelpunten verbloemde in de Jupiler League veel, maar zijn spel was nog lang niet om over naar huis te schrijven.

Hopelijk valt het kwartje alsnog het komende seizoen, wie weet heeft hij het licht gezien en/of is een mogelijke klik met Marcel Keizer of Peter Bosz zijn verlossing. Hij zal ook wel volwassener worden het komend jaar. Uiteindelijk ligt de bal voornamelijk bij Zivkovic zelf.

13 juni 2016 om 10:47

Hij is gewoon te vroeg gekocht. Als je binnenkomt als topscorer van de Eredivisie dan kan een de Boer of Winter niet meer om je heen. Nu had hij net 10 goals gemaakt en 10 basisplaatsen bij FCG (bijna al zijn goals kwamen uit invalbeurten) en werd hij al als een toptalent binnen gehaald. In mijn ogen hebben Ajax en de Boer er veel aan gedaan om te zorgen dat hij niet de nieuwe spits van het NL elftal wordt. Dat je op je 17e nog niet mentaal weerbaar bent kan ik me heel goed voorstellen. Wel hebben deze 2-3 jaar hem een knak gegeven waar ik denk dat hij zijn hele carriere niet meer bovenop komt.

13 juni 2016 om 10:55

Sorry hoor buitenspelval, ik begrijp waar je vandaan komt (waarschijnlijk ben je een Ajax fan en heb je de Boer heel hoog zitten) maar je vraagt echt teveel van een 17-jarige.

Daarnaast ben ik het gewoon niet met je eens als je zegt dat hij het niveau van de Eredivisie echt nog niet aan kan. Bij Groningen heeft hij gewoon bewezen dat hij dat wél kan. Als hij nu nog bij de FC had gespeeld, was hij 3x op rij clubtopscorer geweest en had niemand in NL geweten wie Michel de Leeuw was.

Ik denk dat wanneer je hem in een aanvallend en sterker team vertrouwen had gegeven, dat hij gewoon prima mee had gedraaid en zich ook niet had laten afleiden door de stad Amsterdam. Spelen in de JL of bij Willem 2 was gewoon een klap in het gezicht van een jongetje die daarvoor op een wolk leefde. Er zijn maar heel weinig mensen die motivatie halen uit wanneer alles tegen zit, terwijl je ook kan toegeven aan de meisjes, het nachtleven, de euro's en alle kattekwaad die bij het ouder worden hoort.

Achteraf gezien had Ajax hem moeten kopen en direct 2 jaar verhuren aan FC Groningen. Dan hadden wij Hoesen niet gehad, dan had Zivkovic de motivatie dat hij de nieuwe spits van Ajax en misschien wel Oranje zou worden en dan had van de Looi een man van hem kunnen maken (je kan negatief zijn over die man wat je wil, maar jongetjes onder de duim houden lukte hem prima). Hij was bij Groningen gegarandeerd elk jaar clubtopscorer geworden. Nu is hij in 2 jaar tijd kapot gemaakt en zie ik hem er ook niet meer bovenop komen. Het vertrouwen gaat hij nooit meer krijgen, ook niet bij een vertrek van Millik.

13 juni 2016 om 11:59

@ypuh

Ik ben inderdaad Ajax-fan ja. Dat is ook de reden dat ik Zivkovic vaak ik A'dam bij Jong Ajax heb zien spelen, zowel op de Toekomst als op Fox Sports. Ik begrijp uit je profiel dat jij Groningen-fan bent en momenteel woonachtig in Jakarta, toch een aardig eindje uit de buurt van A'dam. Misschien de reden dat je de onbevangen junior uit zijn tijd bij Groningen nog op het netvlies hebt staan?

Toen Ajax en Zivkovic het contract overeen kwamen was er van beiden goedkeuring om het volgen opleidingtraject bij Ajax. Hij zou in Jong Ajax het seizoen spelen. Dat werd met het volle verstand door beide partijen ondertekend, ook door Zivkovic. Met die afspraak was niets mis, dat lijkt me zeker niet teveel gevraagd voor een 17 jarige zoals jij stelt. Een klap in het gezicht lijkt me überhaupt onzin, het was duidelijk in welk elftal hij zou gaan spelen.

Je stelt dat hij bij Groningen bewezen had het niveau aan te kunnen. Hij speelde als pure snelle counterspits inderdaad enkele leuke wedstrijden en scoorde een paar aardige doelpunten, maar hij had nog nog zeker niet de status van een volwaardige, bewezen Eredivisie-speler met zijn 16, 17 jaar. Hij speelde zonder druk en verwachtingen. Elke bal die hij beroerde veranderde in goud. Maar denk je nou zelf dat hij dat in einde der dagen had volgehouden? Zoals elke jeugdspeler, zou hij net zo goed een terugval hebben gekregen.

De druk van presteren bij Ajax is vele malen hoger dan bij Groningen. Het niveau, de balbehandeling en de snelheid handelen ligt veel hoger en Zivkovic had daar meer moeite mee dan vooraf gedacht was. Hij kwam echt niet mee in dat specifieke niveau van zijn leeftijdsgenoten bij Ajax.

Dat hij vervolgens verhuurd werd aan Willem ll kwam ook hem niet als een verrassing. Ook dat was voor hem geen klap in het gezicht, zoals hij ook vertelde aan de Tafel van Kees op FOX Sports. Hij bevestigde dat hij zich wilde bewijzen op het niveau van de Eredivisie, maar helaas kwam dat er lopende eerste seizoenshelft niet tot uiting en mislukte praktisch elke actie op het veld jammerlijk, zoals ook de beelden en zijn trainer Streppel bevestigde was Zivkovic gewoon nog niet klaar als basisklant op het beoogde niveau. Dat is geen schande op zijn leeftijd.

Je zekere veronderstelling dat hij als hij was gebleven drie jaar lang topscorer was geweest bij Groningen en Wellicht bij Oranje had gezeten, is nergens op gebaseerd. Ook bij Groningen vond men hem qua gedrag een moeilijke jongen en schoof men hem steeds een elftal door in de hoop dat het kwartje zou vallen. Of Van der Looi hem ondanks zijn eigengereidheid tot in den treuren zou hebben gedoogd en gesteund, is maar de vraag.

Ja, ik heb de Boer hoog zitten als trainer, net zoals ik denk dat Van de Looi beter is dan zijn voorkomen en uitstraling doet vermoeden, maar ik denk dat je de uitgestelde doorbraak van Zivkovic toch echt voornamelijk moet zoeken bij de makkes van Zivkovic. De motivatie moet uit hem zelf komen, motiveren door Ajax is daarbij enkel een hulpstuk.niemand heeft die jongen kapot gemaakt zoals jij beweert, hij is er gewoon nog niet helemaal klaar voor, that's all. Ik heb nog altijd vertrouwen in de voetbal kwaliteiten van die jongen en hoop van harte dat hij een een zekere dag nog gaat doorbreken bij Ajax.

Vertrouwen heeft Ajax denk ok nog wel in hem, anders hadden ze hem de afgelopen winterstop zeker niet teruggehaald van Willem ll.

Excuses voor het vooraf onbedoelde lange verhaal, hopelijk worstel je je daar doorheen

13 juni 2016 om 12:44

''bij Groningen heeft hij gewoon bewezen dat hij dat wél kan''
Tja, gebaseerd op 1 leuk seizoen. Wel meer talenten hebben dat ze vroeg, als ze nog relatief onbekend zijn, 1 jaartje uitblinken. Kijk bijv naar Labyad, of Fischer.

In plaats van het telkens te wijten aan dat ie mentaal misbruikt is, is het niet realistischer om te concluderen dat ie simpelweg toch niet zo goed is als dat ene seizoen deed voorkomen?
Hij heeft bij Jong Ajax (ondanks veel goals toch vaak matig/slecht spel), Ajax en Willem II niet kunnen imponeren, ondanks genoeg kansen lijkt me.
En het is dan wel erg simpel om te zeggen: ''daar deed hij niet zijn best''.

En het speelt zoals buitenspelval zegt ook mee dat ie inderdaad lekker op de counter kon spelen bij Groningen en meer ruimte kreeg, bij Ajax is dit veel minder het geval.

13 juni 2016 om 08:19

Zivkovic voor 1-2 miljoen naar AZ waar hij weer helemaal opleeft en over 2 jaar 10 miljoen waard is

13 juni 2016 om 08:53

Zou me niks verbazen als dit wel echt gebeurt.

13 juni 2016 om 08:53

Zou me niks verbazen als dit wel echt gebeurt.

13 juni 2016 om 10:13

Die wordt weer verhuurd, maar wordt wel lastig voor hem.

Hmmm...vijf jaar. Gied dat ze voor de lange termijn spelers vastleggen. Kan iemand meer vertellen over hem? Ken deze speler niet echt...

13 juni 2016 om 08:15

Ken hem niet, maar las net 12 goals in 2 seizoenen. Kan natuurlijk vertekenen, omdat er niet bij stond hoeveel wedstrijden ie had gespeeld

13 juni 2016 om 09:25

Milik en Younes stonden ook niet bekend om hun uitstekende statistieken, maar doen het toch heel aardig bij Ajax. Statistieken zeggen mij, vooral bij jonge spelers, niet zo heel veel. Hoe dan ook is eigenlijk elke transfer een gok. De Nederlandse clubs moeten het hebben van het scouten van jonge, voornamelijk onbekende, spelers. Puur om het feit dat jonge bekende spelers al te duur zijn, en hetzelfde geld voor de wat oudere bekende spelers.

Er kan een keer een pareltje als een Suarez tussen zitten, maar er kunnen ook flinke vergissingen tussen zitten als bijvooreeld Sulejmani (hoewel beiden dan niet zelf gescout zijn).

Ik vind 5,5 miljoen voor een 19 jarige speler die eigenlijk niemand kent nog best een hoop geld. Laat ik het maar positief bekijken en het verrekenen met het geld wat binnen is gekomen van Fischer, dan valt het nog mee.

13 juni 2016 om 10:03

boris19,

Casierra werd intensief gescout door meerdere scouts én hoofdscout Henk Veldmate.

De jonge aanvaller werd aangemerkt als pareltje, Casierra is een rechtsbenige speler die over een behoorlijke bagage beschikt.

De 1.86 meter lange aanvaller is sterk in de duels en lijkt daarnaast een goed aanspeelpunt te zijn.

Ook heeft hij een aardige techniek. Individuele acties maakt Casierra geregeld en hij heeft ook oog voor zijn teamgenoten.

Ajax heeft het geluk dat Casierra in Engeland nog geen werkvergunning kan krijgen, vanwege het feit dat de Colombiaan geen A-international is.

Ajax heeft maandenlang voorwerk verricht om de transfer rond te krijgen en mag de champagne nu ontkurken.

Ajax heeft een aantal Europese topclubs afgetroeft, bijvoorbeeld Udinese en Bayer Leverkusen.

Dit stukje is gemakkelijk op internet te vinden, mooi dat Henk zich al direct laat gelden.
Dat is de reden waarom Ajax graag gebruik maakt van zijn diensten.

13 juni 2016 om 11:46

Dit stukje zegt ook niet heel veel, toch?
We zullen het inderdaad wel zien.

In elk geval lengte. Moet nog maar zien of Milik vertrekt, vind de reacties na zijn goal lachwekkend. Natuurlijk is een getalenteerde spits gewild in Europa, maar na zijn goal deden velen hier alsof hij van niks ineens een superster werd. Hij zou er prima aan doen nog zeker een jaar te blijven want ondanks een goed seizoen is hij in Nederland zeker niet uitgeleerd, zoals Zlatan, Suarez of Huntelaar dat wel waren. En als hij op het EK blijft scoren wordt in elk geval onderstreept dag hij heel knap gevonden is door Overmars, krijgt hij ook eens wat credits en een hele dikke tas geld. Kortweg als Overmars net zo veel vertrouwen heeft in deze caissiere als in Milik, zie ik het wel zitten.

13 juni 2016 om 07:38

Mijn voorkeur heeft het ook om Milik te behouden. Heeft deze Colombiaan een jaar de tijd om zich aan te passen. Bij Huntelaar zal hij eerder 1,5 tot 2 jaar grotendeels reserve zijn. Dat lijkt mij niet de bedoeling als een speler 5,5 miljoen heeft gekost...

13 juni 2016 om 07:45

Denk dat hij zich beter kan ontwikkelen achter Huntelaar, rustig gebracht worden. Jonge spelers hebben baat bij ervaren spelers die zich bewezen hebben. Documentaire van Zlatan gezien? Ging bij Ajax beter spelen dankzij oa Litmanen.

13 juni 2016 om 08:55

Door Litmanen, maar niet dat Litmanen ipv Zlatan speelt en hij moet toekijken.

13 juni 2016 om 09:31

@manodedios,

Sommigen reageren misschien overdreven, maar dat neemt niet weg dat het EK één groot podium is voor talenten om zich aan de wereld te laten zien. Hoe het precies komt weet ik ook niet, maar Milik was als "talent" blijkbaar al aardig populair bij de (internationale) kranten. Vervolgens begon Milik behoorlijk wat wedstrijden op rij te scoren. Het resultaat is dat er interesse kwam van topclubs uit Europa. Nu heeft hij z'n eerste goal al weer te pakken op het EK, dus dat zal de interesse van clubs alleen maar vergroten (en daarmee de marktwaarde).

Over de kwaliteiten van Milik, of elk ander talent, kun je discussieren, maar dit is wel hoe het in de voetballerij werkt. Als Nederland op het EK had gestaan en, bijvoorbeeld, Bazoer speelt 3-4 ijzersterke wedstrijden dan verdubbelt zijn waarde en interesse ook. Dit komt puur omdat heel Europa het ziet. Straks wordt Milik topscorer van het EK (ik verwacht van niet, maar stel...). Welke fan wil nou niet de topscorer van het EK bij zijn/haar club zien.

Goed nieuws, er zit beweging in bij Ajax met het versterken van de selectie.

Huntelaar verwacht ik zeker nog wel.

Waarschijnlijk komt er nog een andere jonge Colombiaan voor de verdediging. En dan nog een goede backup voor de linksback (urby ?) en we zijn klaar. Waarbij we sterkhouders als Klaassen - Cillessen - Veltman - Bazoer binnenboord houden !

13 juni 2016 om 07:29

Dan kan van de reserves ook alleen Van der Hoorn vertrekken, terwijl ik denk dat spelers als Boer, Serero, Schone mogelijk ook vertrekken. Als er reserves vertrekken, moet Ajax de markt weer op.

13 juni 2016 om 08:48

Als Ajax nóg een jaar alle sterkhouders weet te behouden is dat wel positief voor ze. Dat is zowiezo bijzonder maar nu gebeurt dat voor het tweede jaar op rij, dat is erg goed voor de selectie.

Vind het nog steeds raar dat Overmars weer jonge talenten haalt ipv ervaren gasten die de kar kunnen trekken. Maar aan de andere kant, als je team zolang samenspeelt ontwikkel je zelf die ervaren krachten.

13 juni 2016 om 09:21

Ik mag hopen dat hij ook een aantal ervaren rotten op het oog heeft Asroma8. Als die jongens die zo lang samen spelen nog nooit van een oude gast hebben gehoord hoe het er aan toe gaat in het buitenland, wat een echte killersmentaliteit inhoudt, etc. zullen ze nooit de ervaren krachten worden waar iedereen zo naar smacht bij Ajax.

Ik ken hem niet en vind 5,5 miljoen voor een onbekende, jonge, Zuid-Amerikaanse spits met zulke statistieken een groot risico. Ik laat me echter graag verrassen. Bij Younes had ik ook mijn twijfels en we weten hoe dat is uitgepakt. Verder vind ik dit een juiste handelswijze qua transferbeleid betreft spitsen. Nu hebben we sowieso een goede tweede spits, met Milik voorlopig een uitstekende eerste spits en kunnen we vervolgens nog gaan voor een vervanger bij een transfer van Milik.

13 juni 2016 om 07:36

Ik sluit mij hier bij aan...5 miljoen voor een onbekende 19 jarige jongen is niet weinig maar goed er word overal sowieso belachelijk betaalt voor voetballers.

13 juni 2016 om 08:35

Voor het Europese publiek is hij een grote onbekende, maar voor de scouts waarschijnlijk niet. Gezien zijn vermeende transferbedrag zal hij waarschijnlijk goed doorgelicht zijn door Ajax. Naar verluid, zoals ook in het artikel staat geschreven, zaten er ook meer Europese clubs achter hem aan, dus talent zal hij ongetwijfeld wel hebben. Qua statistieken lijkt hij op het eerste gezicht tekort komen, maar dat gild ook voor Milik voor zijn komst bij Ajax.

13 juni 2016 om 12:10

Over Milik zit je ernaast. Die had goede statistieken in Polen. Daarbij zat hij al bij de Poolse nationale ploeg.

13 juni 2016 om 12:50

Ik heb even gegoogled: in het seizoen 2011/2012 deed hij het prima op het hoogste niveau bij Górnik Zabrze met 11 doelpunten in 38 wedstrijden, maar daarna waren zijn statistieken in Duitsland karig met 0 doelpunten in 6 wedstrijden bij Leverkusen (2013-2015) en 2 doelpunten in 18 wedstrijden bij Augsburg (2014/15), die laatste jaren zijn nou niet echt overtuigend te noemen.
Ik ben het met je eens dat hij het als jongeling in Polen niet slecht deed met ongeveer 1 uit drie.

13 juni 2016 om 10:39

Psv deed ongeveer hetzelfde met pereiro, zelfs voor meer geld geloof ik, en zie hoe blij ze er nu mee zijn. Ik vind het wel goed dat ajax weer een beetje lef toont op de buitenlandse transfermarkt.

13 juni 2016 om 12:12

Pereiro heeft duidelijk talent, maar het komt er niet structureel uit en het is nog onduidelijk welke positie het best bij hem past.. Ik twijfel nog of het er bij PSV uit gaat komen. Komend seizoen wordt in ieder geval erg belangrijk voor Pereiro. Hij moet dan minimaal een positie weten waar hij zich op kan focussen en daar voldoende speeltijd krijgen, anders wordt het een lastig verhaal.

16 juni 2016 om 09:41

De toekomst laat ik voorop stellen dat je gelijk hebt dat we nog niet weten waar Gastón Pereiro het best tot zen recht komt. Maar zijn statistieken zijn echt niet zo slecht... 38 wedstrijden 14 doelpunten 3 assists in 1760 minuten dus hij is belangrijk iedere 100 minuten. Iuet slecht voor zon jonkie die uit een compleet ander wereld deel komt zonder vrienden en familie. Ik ben benieuwd wat jullie nieuwe aankoop gaat doen dit seizoen. Kijken of hij de statistieken van Gastón Pereiro gaat evenaren want anders word het ook voor hem 1 jaar later al now or never zoals jij het uitlegd.....

13 juni 2016 om 14:59

Maar denk je niet dat buitenlandse clubs exact hetzelfde denken over een vincent janssen die men hier zo loopt op te hemelen constant? Die kost nog veel meer.

Even voor alle criticasters....
Iedereen klaagt altijd over de hoge hoed van Overmars hier op voetbalzone. Dat er alleen maar tweede rangs aankopen uit komen. Na Milik en Younes kan dit toch zomaar de volgende leuke aankoop worden. Ben wel blij dat men niet zo vaak voor de standaard aankopen uit het binnenland gaat maar dat er ook goed gekeken wordt over de grenzen.
Zeker als Milik na het EK voor flink wat verkocht wordt heeft Overmars het alleen daarmee al super goed gedaan !
Ik laat me verrassen met hoe deze aankoop het gaat doen.

13 juni 2016 om 08:07

Overmars is ook prima tot zeer goede TD het afkraken hier is alleen maar hersenloos napraten van andere.

13 juni 2016 om 08:12

De F. de Jong, Sinkgraven, vd Hoorn, Viergever, Gudelj en Zivkovic zijn voorbeelden van de standaard aankopen. Spelers die net even bij hun club hebben laten zien misschien net iets beter te zijn dan de rest. Dus Overmars halt meer zulke spelers dan de door jou genoemde categorie.

13 juni 2016 om 08:39

Daarvan hebben 3/6 hun waarde bewezen, frenkie is nog echt een jong talent, die kan je nog niet beoordelen. Sinkgraven en Zivkovic lijken miskopen te zijn. Al met al geen bijzonder slechte score. Als je dan een Milik en en Younes nog hebt gehaald, mqg je wat mij betreft prima blijven als TD.

13 juni 2016 om 08:41

F de jong is een geweldig talent. Type propper alleen dan wat sneller qua handeling. Kan niet wachten totdat hij in Ajax 1 speelt. Gewoon goed gehandeld van overmars. Niks voor niks wilde psv hem ook!

13 juni 2016 om 10:41

Over Frenkie de Jong kan je verder nog helemaal niet oordelen. Die jongen is nog maar 19 jaar oud. Sinkgraven wordt komende maand pas 21 jaar (technisch zeer vaardig, maar lijkt last te hebben van de druk). Van der Hoorn heeft zich het afgelopen halfjaar bewezen als sterke back-up, ook die zijn nodig. Gudelj is een stille kracht op het middenveld, waarbij zijn speltempo nog flink omhoog mag. Zivkovic was eveneens een begrijpelijke aankoop, alleen had Ajax hem nog twee seizoenen bij Groningen moeten laten. We zullen vast van mening verschillen, maar deze aankopen zijn zo slecht nog niet. Daarbij heeft Overmars ook nog behoorlijk wat jonge spelers hun contracten laten verlengen, wat Ajax een hoop geld gaat opleveren en belangrijker nog; prijzen. De kern blijft zo goed als bij elkaar. Serero moet bij Ajax blijven net als Schöne. Een nieuwe linksback halen. Vande Beek en Nouri langzaam brengen. Muric wat speelminuten geven en dan komt het onder Bosz en co vast goed.

Cillisen
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Klaassen
Gudelj
Bazoer
Cerny/ElGhaz
Milik / KJH
Younes
13 juni 2016 om 15:01

Ik hoop alleen dat Bosz Serero boven Gudelj kiest... Serero is veel meer een type voor het spel onder Bosz.

13 juni 2016 om 08:17

Ik was vooral rvc de schuldig van geld. Ik was ook kritisch op overmars, maar ik wist niet dat de rvc alle transfers blokkeren.
Goed dat ze voor een zuid Amerikaanse spelers gaan aantrekken. De aanwezigheid van die scout heeft zeker een grote rol gespeeld.

Mooi dat de eerste aanwinst binnen is, hopelijk nu Milik behouden en anders Huntelaar kopen. Ik ken deze speler verder niet dus het word afwachten wat hij kan brengen.

Laten we hem een kans geven. Younes van 2.5 miljoen kende we ook niet.
Redelijk hoog bedrag voor zo'n jonge, onbewezen spits, maar als het echt zo'n groot talent is als ze zeggen is het een verstandige aankoopm

Dit lijkt op het eerste werk van Veldmate, iemand waar ik veel vertrouwen in heb. Al dat negatieve geklets gelijk. Wees blij dat Ajax actief is op de transfermarkt. Ervaren spelers zullen er echt wel komen maar daar is het lastiger mee onderhandelen vanwege het salaris. Daarnaast moet bij bijvoorbeeld Huntelaar er ook nog onderhandelt worden met Schalke. Die zullen hun 2e aanvoerder en topscorer echt niet zomaar laten gaan zonder perspectief op een vervanger. Dus heeft gewoon langer nodig. Ik ben tevreden dat Ajax in ieder geval geld durft uit te geven. Welkom Casierra bij de mooiste club en beste opleidingscentrum van Nederland!

Ik ben heel benieuwd, het is namelijk goed dat de tweede spits positie heel serieus wordt genomen (de onmogelijkheid om een tweede spits in de laatste minuten er bij te gooien heeft voor mijn gevoel veel punten gekost) maar het is wel weer een onbewezen jonge gast die zich ook maar moet kunnen aanpassen aan Europa zonder problemen.

Nou geeft Ajax geld uit loopt iedereen weer te janken !! Ze zijn zuinig en zullen deze jongen goed bekeken hebben !! Loop niet te janken en wacht gewoon af !! Ik ben erg blij dat ik überhaupt wat beweging op de transfermarkt zie!

Goed dat ze een gokje wagen. In de tijd met Beenhakker was er een zomer dat Ajax relatief onbekende spelers kocht als Zlatan, Maxwell, Mido en Trabelsi. Ook voor Zlatan werd een aardig betaald en we weten wat dat heeft opgeleverd. Ondanks dat ze toen ook al Machlas in de selectie hadden kochten ze Zlatan. Goed om te zien dat ze nu ook een aardig bedrag neerleggen en een gokje wagen voor een spits die zich achter Milik of Huntelaar verder kan ontwikkelen.

Maar nu rest de vraag: is het een concurrent van Milik of de opvolger?

13 juni 2016 om 08:19

Ik denk een opvolger nadat milik gescoord had in ek.

13 juni 2016 om 08:19

In de tekst staat het ook een, back-up die zich zal moeten ontwikjelen. Ajax rekent op een vertrek, wil routinier Huntelaar terughalen en dat deze jongen zich erachter ontwikkeld tot topspits.

13 juni 2016 om 08:29

Maar nu rest de vraag: "heb jij de tekst wel gelezen"?

13 juni 2016 om 08:48

Wat er in de tekst staat is een veronderstelling hoe het scenario er uit zou kunnen zien. Meer een aanname en niet gebaseerd op concrete uitspraken door Ajax-woordvoerders.

Of Milik inderdaad vertrekt, is alsnog de vraag, al lijkt de kans reëel. Of Schalke van Huntelaar af wil, is ook nog niet bevestigd. De mogelijkheid bestaat altijd dat deze Cassiera het beter doet dan verwacht en een basisplaats afdwingt.

Al met al is de vraag die Imponeria zichzelf stelt niet zo'n rare vraag, ondanks de tekst van het artikel. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het zich de komende tijd zal gaan ontwikkelen qua transferbewegingen op de markt en qua hiërarchie van de selectie komend seizoen,

13 juni 2016 om 09:02

Toch heb ik veel liever Pizaro dan Huntelaar.

13 juni 2016 om 09:38

Ik vind Huntelaar ook een veel te statische spits voor dit huidige Ajax, waar de aanvoer van de zijkant toch summier is en steekballetjes vanuit het middenveld een zeldzaamheid zijn. Als eindstation van de aanval in de zestien heb je aan hem, mits in vorm, een goeie, als hij in stelling wordt gebracht en zeker in de nationale competie.

Maar meevoetballend of met veel ruimte op de counter in de Champions League heb je minder aan hem. Ook als aanspeelpunt in de lucht wordt hij in kopduels opvallend vaak in zijn nadeel afgefloten. Ik ben ook benieuwd of hij zijn oude niveau nog zal gaan benaderen. Het laatste seizoen is het net allemaal wat minder met hem, zowel bij Schalke als bij Oranje.

13 juni 2016 om 10:16

Als Milik een goed EK speelt, zie ik Ajax weer cashen en dan heb je deze jonge gast als opvolger. Dus vraag ik mij af of dat verstandig is. Maar goed, voorlopig is Milik er nog.

Als ik beelden terugzie vindt ik het een goede snelle spits met een eigen individuele actie die goed is in de combinatie. Ook is hij vrij lang. Het is de vraag of hij dit ook in Amsterdam kan brengen.

Ik ken hem niet. Heeft ook nog niet veel gespeeld, jammer dat dit de momenten nog zijn waarop je grote talenten voor relatief weinig geld kan aantrekken.

Wel 5.5 miljoen voor deze jongen en dan wilt Marc geen 8 miljoen voor (de portugese) Bruma aan Galatasaray betalen? Misschien een goede aankoop maar ik verwacht meer van Marc deze zomer!

14 juni 2016 om 10:50

Bruma schijnt zijn oude niveau (nog) niet aangetikt te hebben na zijn blessure. Daar ga je logischerwijs geen hoofdprijs voor betalen.

Weer een jonkie. Maar voor die positie is dat niet zo erg. Nu nog een ervaren verdediger en middenvelder halen.

Ik zou zeggen tegen de supporters: heb geduld met deze jongen. Colombianen die plots naar Nederland komen, die hebben een aanpassingsperiode nodig. Zelfs Bacca was in zijn eerste half jaar bij Brugge een schim van het jaar erna.

Ajax blijft wel de hele tijd met talenten komen, al jaren trouwens. Zelden een gevestigde naam. Nu komt deze jongen ook nog eens van de andere kant van de wereld, dus is het de vraag hoe hij zich aanpast. Ik ben benieuwd, ik vind het nogal een investering...

Ik ken deze speler niet, maar heb wel zijn 2 goals gezien tegen Boca Juniors. Die zagen er wel goed uit, vooral die kopbal die hij met grote kracht inkopte. Wat me wel geruststelt is het feit dat ze er echt al maanden mee bezig zijn om deze jongen achter de schermen in te lijven en dat hij door meerdere scouts is bekeken, waaronder Veldmate. Al met al hoop ik op een succes net als in de tijden van Beenhakker toen hij td was bij Ajax. Toen had je ook onbekende spelers zoals Zlatan, Mido, Trabelsi, Chivu etc.

Casierra is erg beloftevol maar heeft ook in Colombia nog niet heel veel gespeeld. Maar goed Ajax kan een gokje wagen, hoop persoonlijk dat hij slaagt want ben een groot van fan Colombiaanse voetballers. Preciado (land- en teamgenoot van Casierra) was echter denk ik een nog betere aankoop maar die zal Ajax wel weer te duur hebben gevonden. A

Ik zie liever dat ajax 1 of 2 spelers haalt met wat ervaring en gif in hun donder dan nu weer een jonkie te halen, stoor me hier aan want zo win je de oorlog niet mee en helemaal niet in de CL of EL kijk naar bv psv guardo, moreno spelers die het misschien net niet halen buiten Nederland maar hier veel waarde hebben maar ach ajax laat liever die miljoenen op de bank staan en blijven door borduren op de jeugd

Dit is een aankoop die niet veel duidelijk maakt voor mij. Het kan een wissel speler zijn. En dat dan milik als 1ste spits blijft wat ik eerlijk gezegd hoop. Of dat er een andere spits komt met als naam Huntelaar. En dan flink wat poen vangen na het EK voor Milik

Ik ben blij dat Ajax weer eens het scoutingsapparaat aanspreekt en met miljoenen over de boeg komt voor een (onbekende) buitenlandse speler. Iedereen kon zien dat Sinkgraven, Gudelj, Dijks etc. wel konden voetballen, jongens als Bazoer en Zivkovic weghalen uit de Nederlandse jeugd was ook weinig scouting voor nodig of Milik huren en Younes transfervrij (die toch wel redelijk bekend was, bij mij door Football Manager) uit een grotere competitie halen.

Dit is de eerste keer in jaren dat Ajax weer eens zelf op pad gaat en een risico'tje durft te nemen. Of het goed gaat weet ik niet, maar ik juich zulke transfers toe!

13 juni 2016 om 11:00

Ja want die vragen niet een veel hoger salaris natuurlijk. Als ze uberhaupt al naar Ajax willen. Daarbij schrijf jij iemand af, waar je nog geen minuut van gezien hebt.

Weer zo'n aankoop waar Marc zich achter kan verschuilen. Iig de eerst komende drie jaar, totdat hij als eerste spits moet gaan functioneren. Volgens mij heeft Ajax Zivkovic al, die is ook 19. Ik hoop dat ze meer spelers zoeken in de categorie Ziyech. Maar zal wel niet komen. Ajax eerste ronde weer uit de championsleageau, kijken hoeveel geld ze daarmee verspelen....

Hopelijk volgend jaar milik eerste spits en deze jongen als jonge hond erachter en klaarstomen voor het jaar erna. Goed dat ajax weer wat initiatief toont. Hopelijk is de jongen in staat zich aan te passen, dat is vaak het grootste punt bij Zuid-Amerikanen.

Kanon 1 is binnen! Zonder gekheid. Ik verwacht er niet veel van, laat me graag verrassen maar de ervaring van de afgelopen jaren leert ons dat het vaker anders is. Bovendien vind ik 5,5 miljoen best veel. Het blijft wachtten op die twee kanonnen al zal dit het wel zijn.

Ik hoop dat hij net zo lekker gaat spelen bij Ajax als zijn naam klinkt. Dit is dus duidelijk het werk van Veltmate de ontdekker van meer Zuid Amerikanen w.o. ook Suárez. Nu begint wel steeds duidelijker te worden dat het tijdperk Milik voorbij is als ook nog eens Huntelaar erbij komt.

13 juni 2016 om 12:15

Ik ben bang dat het over is voor Zivcovic en dat heeft vooral te maken dat het een mentale kwestie is.

Marc Overmars dacht maar een ding, kassa! Nee, alle gekheid op een stokkie. Ken deze jongen totaal niet, maar ze kijken gelukkig weer eens in zuid amerika ipv alleen in nederland of scandinavie

13 juni 2016 om 12:56

Daar is Veltmate voor aangetrokken en die is blijkbaar nog lang niet klaar in Colombia want de volgende speler is alweer in aantocht.


Ajax denkt naast de komst van Mateo Casierra ook nog steeds aan het halen van Davinson Sanchez. De negentienjarige verdediger van Atlético Nacional uit Colombia laat volgens De Telegraaf nog even op zich wachten.

Mike Verweij, journalist van de grootste krant van Nederland, stelt via Twitter dat Ajax de hoop op Sanchez nog niet heeft opgegeven. Omdat de jonge mandekker nog clubverplichtingen heeft, kan de club echter nog niet zo handelen als bij Casierra. Van de spits werd maandagmorgen bekend dat hij hopelijk snel een vijfjarig contract tekent.

Sanchez kon lange tijd ook naar FC Barcelona, maar eerder werd al bekend dat hij daar misschien wel van afziet. De lange verdediger speelt al drie jaar in het eerste van Nacional en is tevens jeugdinternational van Colombia. De Telegraaf meldde eerder al dat Ajax in Sanchez een 'interessante' speler ziet.

Eindelijk weer een Zuid Amerikaan. Na al die mislukte Scandinaviers ( behalve Eriksen ) even wat anders proberen.

Mooi nu nog Janssen, Ziyech en een rechtsvoor halen en een back up voor Dijks en de selectie is in orde.

13 juni 2016 om 21:06

Vergeet Janssen maar want Ajax zal geen 15 miljoen betalen dus die gaat naar het buitenland.

Ik snap de logica van overmars echt niet. Geen 10 miljoen voor een spits willen betalen maar wel 5,5 miljoen voor een reservespits.

13 juni 2016 om 21:07

Zeer talentvolle spits die jeugdinternational is van Colombia.

14 juni 2016 om 11:01

10 miljoen voor wie? Janssen niet en haller moet je niet willen aangezien hij alleen kan scoren uit dode spel momenten

Ik snap Ajax ook niet echt meer. Is het dan alleen maar handelshuis geworden? Die Milik is nu eindelijk het laatste half jaar ge acllimatiseerd. en hup hij moet weer weg. Die moeten ze nu nog een jaar houden dan pluk je er de vruchten van.

14 juni 2016 om 10:34

Hij moet helemaal niet weg, maar er is ondertussen zoveel belangstelling dat hij bijna niet meer te houden is. Bovendien is dit helemaal niet de opvolger van Milik, dat zou Huntelaar moeten worden. Blijft Milik, dan komt Huntelaar ook niet.

Laten we maar een keer ophouden over wat wel en niet een ajax speler zou zijn is niet belangrijk als je al tijden niet meer speelt zoals vroeger

Het is toch Ajax gelukt om cassierra aan te trekken. Overmars heeft zijn reputatie verbeterd. Wel minpunt is dat hij geen ervaren spelers aantrek, maar de salarissen gaat de bestuurders blokkeren. Ik hoop dat hij snel kan aanpassen in Nederland en ook dat hij in Europa kan forceren.

Er wordt steeds genoemd dat hij in de belangstelling stond van andere top clubs.. Heeft iemand een idee welke clubs ook interesse hadden?

16 juni 2016 om 20:20

Udinese, Bayer Leverkusen en FC Philadelphia worden (in de wandelgangen) genoemd.

Zou hij beter zijn als Milik? Een onbekende speler voor 5.5 miljoen plus salaris in mijn ogen gaat het falende beleid weer verder op transfer gebied.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren