Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ook Duitse 'fans' veroorzaken problemen, verkoop van alcohol verboden

Laatste update:

De Franse regering heeft besloten om de verkoop van alcohol in en rondom stadions op het EK per direct aan banden te leggen. Die maatregel vloeit voort uit de ongeregeldheden in Marseille tussen Engelse en Russische bezoekers, en lokale jongeren. Ook in Lille ging het zondag weer mis.

/

De Noord-Franse stad is zondagavond het decor van het duel tussen Duitsland en Oekraïne. Meegereisde Duitse ‘fans’ misdroegen zich in de binnenstad. Een groep neonazi’s veroorzaakte rellen en zwierf door de stad met provocerende teksten en gebaren. Zo werd onder meer de Hitler-groet gebracht.

De verkoop en consumptie van alcohol in de buurt van stadions is per direct tot nader order verboden. Zaterdag ging het dus ook al faliekant mis in Marseille, waar de gehele dag werd gevochten door groepen fans. Ook tijdens en na het duel tussen Engeland en Rusland slaagde de beveiliging er niet in om de orde te handhaven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Hitler-groet...als dit waar is. Mensen leren echt nooit.

12 juni 2016 om 19:24

Waarom zouden ze dit verzinnen?? Te triest voor woorden die supporters

12 juni 2016 om 20:37

Verzinnen is een groot woord, maar de media heeft ook een bekende reputatie in het overdrijven en slecht kopiëren van de oorspronkelijke bronnen. Niet raar dat iemand kritisch is en blijft nadenken of twijfels trekken rondom de betrouwbaarheid. Overigens maakt hij hier slechts een voorbehoud waarop hij zijn mening baseert.

Alleen op het moment dat je al die beelden zie besef je natuurlijk ook hoe bijzonder het voetbal is. Hoe triest is het dat je na het eerste weekend van het EK voetbal mogelijk de conclusie kan trekken dat wedstrijden voor publiek mogelijk niet meer realistisch is. Waar ik eerst het voordeel zag in het ontbreken in Frankrijk in verband met aanslagen, zijn het voornamelijk de Europeanen zelf die de boel op stelten zet. Diep triest..

12 juni 2016 om 20:02

Liever een Hitler groet dan vechtende fans

12 juni 2016 om 20:25

Liever geen van beide.

Je moet van zo'n EK genieten en niet alles kapot maken

het is echt groot feest daar.

12 juni 2016 om 19:51

Wat is er in godsnaam aan de hand met dit EK

12 juni 2016 om 20:09

Afspiegeling van de huidige maatschappij. Jammer van zo'n volksfeest, maar door het volkse komt er ook vanalles op af.

12 juni 2016 om 22:57

Dit is niet alleen het EK. Ook de samenleving. Allemaal gefrustreerde asocialen, van die UKIP engelsen, Pegida duitsers etc. Zie de reacties op een nieuwsbericht op social media, ook allemaal hooliganisme. Maar dit EK is het echt extreem. Gelukkig zie je soms ook nog mooie beelden van feestende supporters.

Man man man! Houdt het nou eens nooit op! Die kunnen nog iets van onze Oranje aanhang leren. Zet er een Holland heineken huis neer en Nederland is blij, en wij maken niet zo'n rotzooi!
Lijkt wel of elk land elkaar wil overtreffen met dit gebeuren! Erg dat deze maatregel er moet komen! Dan ben je blij dat enkele supporters even het goede voorbeeld geven, zoals de Kroaten, Turken en die van Wales, zo hoort het en niet die andere herrieschoppers!

12 juni 2016 om 19:30

Ik weet dat het Holland Heineken huis er alleen staat bij de Olympische spelen, maar ik geef gewoon een voorbeeld!

12 juni 2016 om 19:51

Nogal logisch,in heineken zit geen alcohol... Neen,maar je hebt gelijk, liever nederland dan Duitsland of Rusland...natuurlijk ook Engeland al vind ik het geen toernooi zonder Engeland.

Wat zijn er toch veel hersenloze in de wereld, echt ongelooflijk. Ik vraag me altijd weer af of het nou zo moeilijk is om gewoon normaal te doen. Het liefst zou je deze totaalidioten willen verbannen naar een onbewoond eiland, maar dat is een utopie. Het ek zou een gezellig feest moeten worden maar door deze debielen moeten er weer maatregelen genomen worden die het verpesten voor de normale fan.

Hahaha die islam terroristen lachen zich stuk. Al die tijd maakte men zich druk om hun en in tussen vernietigd de westerse cultuur zijn eigen feestje. Drink er nog maar eentje jongens.

12 juni 2016 om 19:41

Inderdaad, als het moslims waren geweest zouden ze meteen worden afgemaakt voor terroristen en zou het de schuld zijn van de religies. Nog een stapje verder zou er worden geschreeuwd om religie af te schaffen.

Dit is wel een duidelijk voorbeeld waarom alcohol nuttigen verboden is in de Islam. Ik ben blij dat ik dit nooit doe. Het zorgt voor zo veel ellende, vechtpartijen, stoornissen, hartaanvallen en ook nog dit debiele gedrag op het EK.

12 juni 2016 om 19:50

Volgens mij heb ik het stukje verkeerd gelezen als ik jouw reactie zo zie. Ik wist niet dat de Duitsers in de stad autos lieten ontploffen of iedereen overhoop aan het schieten was... Tjonge jonge, lijkt me toch erg logisch dat nauwelijks te vergelijken is? Bovendien worden neonazis over het algemeen verafschuwd.

12 juni 2016 om 19:55

Nee dat klopt, maar het is ook een serieus probleem wat op het EK zich nu afspeelt en er wordt met twee maten gemeten en er is geen perspectief. Dat is wat ik duidelijk wil maken.

12 juni 2016 om 20:08

Er is wel perspectief. Dit wordt keihard veroordeeld, maar niet zo hard als mensen die met een machinegeweer huishouden in een theater. Dat jij dat met elkaar vergelijkt is inderdaad een gebrek aan perspectief.

@whyme

"hahaha" jij bent begrijp ik dus een Islam terrorist?

12 juni 2016 om 20:22

Wat de media echter niet durven te benoemen is dat die "lokale jongeren" in Marseille waar ze het over hebben noord-Afrikaanse moslimjongeren zijn. Maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden hè..

12 juni 2016 om 20:25

Nou er is helemaal geen perspectief want als een niet-moslim een aanslag pleegt valt het woord 'terrorist' nooit. Dat begrip lijkt (onterecht) religieus gebonden en dan is er zeker geen perspectief.

12 juni 2016 om 20:37

Niet om te ver off topic te gaan, maar vandaag spraken ze bij die schietpartij in Amerika over een terroristische aanslag. Dit gebeurde voordat bekend werd dat het over een Afghaan ging die mogelijk een verband heeft met IS. Voor hetzelfde geld was het een christen? Evenals Breivik ook 'gewoon' als terrorist gezien word.

12 juni 2016 om 20:46

Ach ja, dat krijg je als 95% van de aanslagen wereldwijd worden gepleegd door moslims..

12 juni 2016 om 20:59

Whyme en koekoek. Nemen jullie het nu op voor IS? Zo komt het iig wel op mij over. Pas op je woorden.

12 juni 2016 om 21:08

Natuurlijk neem ik het niet op voor ze, ze zetten mijn geloof in een slecht daglicht en ik haat ze meer dan jullie zouden. Ik neem het op voor de andere moslims en mijn religie die hiervan de dupe zijn. Sorry als ik niet duidelijk over kom.

12 juni 2016 om 21:37

@koekoek: wat wil je nu zeggen? Dat men tegen de islam is omdat we groepen als IS wel terroristen noemen als ze terroristische aanslagen plegen, wat een onzin argument. Het zijn toch terroristen dus worden ze zo genoemd. En die terroristische groepen zijn echt niet de enige die de islam een slechte naam geven. Dat doen landen als dubai ook die een verkrachte vrouw vast houden vanwege sex buiten het huwelijk.

12 juni 2016 om 23:06

Nee IS zijn gewoon terroristen hoor dat ontken ik niet. Maar dat is niet ik zeg. Ik heb het over de stempel 'terrorist'. Zie mijn reacties.

Over de kwestie Dubai verschilt iedereen van mening. Ik zelf vind dat overspel iets ergs is wat bestraft kan worden. Veel kinderen worden tegenwoordig geboren uit overspel, in sommige landen zelfs meer dan 50 procent.

Ik sluit hierbij af, want ik ga verder met vasten en van het EK genieten haha.

13 juni 2016 om 08:19

Je doet er goed aan om de culturele achtergrond van de lokale jongeren even te checken.

12 juni 2016 om 19:41

Zouden die humor hebben dan?

12 juni 2016 om 19:43

Klopt, maar met hoeveel afschuw ik hier ook naar moet kijken. Dit heb ik nog 100x liever dan incidenten met terroristen zoals op Zaventum

13 juni 2016 om 01:03

IS en alle andere hersenloze maken misbruik van het geloof. Een echte moslim weet ook dat als hij het leven van een ander neemt om welke reden dan ook dat hij daarvoor zal boeten. Ik vind het zo jammer dat mijn geloof in zo'n kwaad daglicht staat deze tijd. Jammer ook dat wij vandaag de dag snel als terrorist worden weggezet, maar de mensen die deze aanslagen plegen mogen nooit en te nimmer als moslim bestempeld worden. Ik hoop dat de wereld snel inzicht gaat krijgen dat vele mensen waaronder ik zelf hier van walgen en niet achter deze acties staan. Het is in elk opzicht verkeerd om iemand het leven af te nemen en voor god te spelen door het leven van een ander in jouw hand te nemen. Nergens staat geschreven dat vanwege onze geloofsovertuiging wij de wapen moeten pakken en het leven nemen van een ander persoon en dan met name van een ongelovige.

13 juni 2016 om 06:01

Je moet het beestje juist altijd wel bij de naam noemen. Als iemand een moord pleegt uit racistische motieven kan een andere racist ook wel zeggen 'een echte racist zou dit nooit doen, wij streven namelijk vredelievend naar rassenscheiding, dus noem hem niet zo!' Dat neemt dan niet weg dat het motief racisme was.

Motivatie telt en moet niet verzwegen worden omdat het voor anderen pijnlijk is om te horen. Helaas is dat wel weer een groeiende trend in het algemeen, zaken niet helder benoemen vanuit een misplaatst streven om maar niemand te kwetsen. Look away, nothing to see here...

Kunnen een voorbeeld nemen aan de Turken en de Kroaten. Voor de wedstrijd samen liederen zingen en met elkaar op de foto!

12 juni 2016 om 19:35

Tja dat deden Duitsers en Oekraïeners ook totdat er een paar bussen voormalig DDR tuig uit Dresden arriveerden

12 juni 2016 om 19:47

@Stoner, leg dan ook uit welke politieke ideologie die gasten hadden, in plaats van de nadruk te leggen op de voormalige DDR. Dat waren Neo nazis die na de val van de muur geradicaliseerd waren. Niets meer en niets minder dan een groep Duitsers (zonder nadruk op Oost of West) die hun ziekelijke ideologie uitoefenen. En rotte appels zijn werkelijk overal.

12 juni 2016 om 20:40

Beste kerel , heeft niks met ideologie van doen . Was gewoon een bericht uit het Duitse nieuws dat Hooligans uit Dresden hiervoor verantwoordelijk zijn . Daarbij is het een bekend gegeven ( feiten ) dat het Hooliganisme en rechts-extremisme welig tiert in de voormalige oostduitse provincies

12 juni 2016 om 23:01

Dat komt omdat er daar meer armoede en sociale problemen zijn. Dan grijpen mensen naar extremisme. Maakt het niet goed natuurlijk.

12 juni 2016 om 19:41

Jaa supergezellig hierzo, maar vergeet niet dat je de kroatische harde kern niet wilt tegenkomen ( mostar/dynamo) dat is 1 procent de rest is super relaxed. Kunnen meerdere landen wat van leren

12 juni 2016 om 19:42

ja want de turken hebben ook zo een goede naam

12 juni 2016 om 20:02

Verklaar je nader. Want Bozkurt heeft wel gelijk.

12 juni 2016 om 21:16

Spandoek van Galatasaray supporters in Parijs gezien vandaag? Iets over een vermoorde Serviër...

12 juni 2016 om 22:09

dus jij wou beweren dat turkse supporters zich altijd voorbeeldig gedragen

Ja wij Nederlanders weten wel hoe we ons moeten gedragen door het veld op te lopen en spelers gaan slaan (Graafschap)

12 juni 2016 om 19:40

lekker relevant man. Clubvoetbal heeft niks met de nationale ploeg te maken. Komt ook totaal ander publiek op af.

12 juni 2016 om 19:41

Dat zijn graafschap supporters dat zegt dus niks over de Nederland supporters

12 juni 2016 om 19:41

Ik heb nog nooit een oranje supporter het veld opzien komen om iemand neer te hoeken, nooit. Appels en peren

12 juni 2016 om 19:55

Er hoeft maar 1 gek tussen te zitten. Oranje supporters hebben zich noet altijd fantastisch gedragen. Kan me nog een bomincident herinneren.

12 juni 2016 om 19:58

Dat jij je dat kan herinneren, volgens google is dat toch echt ruim 28 jaar geleden. Betreft ook nog eens een vuurwerkbom die in de buurt van de keeper van de tegenstander is ontploft. Heel erg natuurlijk, maar geen massale vechtpartijen met andere supporters

12 juni 2016 om 19:44

Ik weet het niet heel zeker maar volgens mij gaat dit om het EK. Dat betekend dat het om landen gaat en supporters van allerlei clubs bij elkaar lopen.

De supporters van het Nederlands elftal zorgen op een EK en WK over het algemeen nooit problemen en lopen gewoon feest te vieren. Meestal gepaard in idiote oranje carnavalspakken waardoor hooligans van andere landen waarschijnlijk ook denken van hey zo kan het dus ook.

Ik kan hier met mijn hoofd niet bij.
Zijn het geen terroristen die ellende veroorzaken dan zijn het wel 'voetbalsupporters.'

12 juni 2016 om 20:21

Je slaat de spijker op de kop. Zijn we in eerste instantie bang dat er aanslagen komen gaat de aanhang zelf met elkaar op de vuist. Er is geen touw aan vast te knopen. Zo uit je toch niet je "liefde" voor je land?

Heb toch eens respect man!

Misschien moeten we heel het voetbal een jaartje cancelen. Blijkbaar kunnen we er niet mee omgaan. Geweld en corruptie, meer niet. Ik stem voor een voetbalvrij jaar. Kijken of ze het dan leren

12 juni 2016 om 19:45

Dan krijgen we rellen omdat er geen voetbal is.

12 juni 2016 om 19:51

Dat bewijst alleen maar extra dat men er niet mee om kan gaan. Meteen aanpakken die relschoppers dan. Er moet een keer een grens worden getrokken, met al die halfzachte maatregelen kom je nergens. Gewoon een jaar niks. Geen nationale ploeg en geen clubvoetbal. Misschien dat het rot er dan eens een beetje uit word gewassen

12 juni 2016 om 20:08

Denk je nou echt?
De Fifa zal dit nooit toestaan, er zit gewoon teveel geld in, al die sponsors, tv zenders en alles wat erbij hoort gaan miljarden mislopen...

12 juni 2016 om 20:14

De Fifa? Dat is tegen de maffia zeggen dat ze criminaliteit af moeten schaffen. Nee, de regeringen moeten dat afspreken.

12 juni 2016 om 20:19

En jij denkt dat onze "harde" regeringen dit aandurven? Zij hebben ook belangen in het voetbal.

12 juni 2016 om 21:14

Ik zeg ook helemaal niet dat ze het gaan doen of dat ik verwacht dat ze het gaan doen. Alles is zo corrupt (wat je zelf ook zegt, ze hebben er een belang bij), daar heb je een compleet nieuw systeem voor nodig.

Handen af van de sport waar ik van hou, waar ik met liefde naar kijk, de sport waarvoor ik elke vrijdagavond op geef om te gaan zaalvoetballen en elke zondag vroeg opsta om, met weer en wind, de wei in te gaan, zweten voor me plezier. Er zijn zo veel dingen om je boos op te maken in deze wereld, terreurdaden, ziektes en geweld. Laat alsjeblieft voetbal uit dat rijtje!

Hoe kan dit nou? Lekker dronken worden is toch hartstikke stoer?

13 juni 2016 om 00:08

Het is ook gewoon leuk
deze mensen zijn dit vantevoren al van plan hoor, of denk je dat piet van om de hoek na 3 potten bier met hakenkruizen rond gaat lopen. Sommige mensen zijn gewoon debielen, de goede supporters zullen ook best dronken worden maar halen het nooit in hun hoofd om met hakenkruizen rond te gaan lopen. Die mensen moeten gestraft worden, alcohol is niet de dader maar die treurige mannetjes, zo hebben ze nog een excuus ook: ik was te zat..

Mijn mening....allemaal eruit flikkeren...duitsland....engeland.....rusland....k... de goedwillende rest gewoon lekker doorkantelen en samen feesten...

12 juni 2016 om 19:52

Je kan toch niet een team er uit gooien omdat een paar gekken een stad slopen. De teams kunnen hier niks aan doen en dan wil jij ze keihard straffen. Deze losgelsagen apen moet je gewoon keihard straffen.

12 juni 2016 om 19:53

Je vergeet Frankrijk zelf!

12 juni 2016 om 20:27

Dan is er over een week geen land meer over. Bij elke supportersgroep heb je rotte appels, bij sommige natuurlijk wel wat meer dan bij andere.

13 juni 2016 om 08:23

En Nederland in laten stromen in de kwartfinale. Dat zal ze leren!

Misschien zijn de Fransozen toch niet zo goed voorbereid als dat ze zeiden? Vuurwerk in stadions vechtpartijen zonder dat er meteen ingegrepen wordt.

12 juni 2016 om 19:58

Vandaag weer vuurwerk in het stadion.. Controleren ze wel? Ik begin het niet meer serieus te nemen al die extra veiligheidsmensen...

12 juni 2016 om 20:32

Dat baart me dus ook zorgen, als je vuurwerk naar binnen kunt krijgen is een bom binnensmokkelen ook een koud kunstje.

Verder is het in dit geval ook weer een minderheid die het voor de rest verpest. Gewoon erheen gaan om te matten, die wedstrijd interesseert ze vast ook geen reet. Als er maar gemat kan worden.

Waar slaat dit allemaal op zeg, blijf verdorie toch weg bij het voetbal als je alleen komt om rotzooi te trappen.. Jammer dat Nederland niet het goede voorbeeld kan geven.

Het EK is de plek om een europese eenheid te zijn. Om samen sterk te staan en met zn allen n groot feest hebben.. nu is t gewoon oorlog aan t worden joh

In 2008 gaven we in Bern het goede voorbeeld. Laten we dat over een paar jaar weer doen. Dat was 1 groot feest zonder gezeik. De mensen in Bern vonden het ook prachtig.

100.000 Oranje fans toen.

Mijn theorie is dat er niet meer indicenten zijn dan bij de vorige toernooien. Het verschil is dat tegenwoordig bijna iedereen een mobiele telefoon heeft met social media, en dat bijna alles meteen door iedereen te zien is.

Hoorde ik dat nou goed op tv? 14 euro voor een biertje? Dan zou ik ook woest worden ja.

Maar goed dat we niet gekwalificeerd zijn dan. Toch minder leuk op zon oranje camping en met de hele stoet onderweg naar stadion lopen zonder alcohol. Waar daar ook altijd leuk en gezellig gefeest wordt door en met onze oranje fans.
Wat missen ze ons toch op het eindtoernooi. 😉

Zo is iedereen bang voor aanslagen, en zo maken supporters of beter gezegd hooligans het allemaal kapot, dit is toch niet leuk meer?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren