Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Graafschap wacht af: 'Moet ik nu ineens Eredivisiespelers gaan halen?'

Laatste update:

De rechter had vrijdagmiddag slecht nieuws voor FC Twente, maar de uitspraak die werd gedaan in het kort geding betekent juist goed nieuws voor De Graafschap. Omdat het ernaar uitziet dat Twente zal degraderen naar de Jupiler League, blijft De Graafschap toch in de Eredivisie actief.

/

Technisch manager Peter Hofstede van de Superboeren blijft echter voorzichtig: “Wij weten nog niets helemaal zeker”, stelde hij in gesprek met Omroep Gelderland. “Moet ik nu ineens Eredivisiespelers gaan halen? Wat is onze status nu? En wat kan FC Twente juridisch nog doen? Zij zijn nu weer aan zet.”

Twente kan nog in beroep gaan tegen de uitspraak van de rechter; in dat geval zal er waarschijnlijk pas over een week of vier duidelijkheid komen. De meeste clubs beginnen echter al over ongeveer twee weken aan de voorbereiding op het nieuwe voetbaljaar. “Kan de KNVB nu beslissen dat dit het is en het zo blijft als de rechter nu heeft gezegd? We weten het niet”, aldus Hofstede.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een idiote situatie

Maandag definitief uitsluitsel toch?

10 juni 2016 om 14:58

Nee, daarna kan Twente nog in hoger beroep en zelfs daarna zijn er mogelijkheden. Kan wel eens tot eind oktober gaan duren deze soap.

10 juni 2016 om 15:03

Thanks, hoop dat het keer afgelopen is, maar zo te horen blijft het voorlopig dus gissen. Succes met de beroepen.

10 juni 2016 om 15:07

Klopt, maar ik vind dat de definitieve beslissing wat betreft volgend seizoen maandag moet vallen, ook al is het proces dan nog niet afgelopen. Mocht Twente in een later stadium toch nog gelijk krijgen, dan eisen ze maar een vergoeding of iets dergelijks voor het onterecht spelen van Jupiler League voor een heel seizoen.

10 juni 2016 om 15:17

Het beroepen gaat nog wel even door. Wie de uitspraak leest op rechtspraak.nl ziet dat de voorzieningenrechter eigenlijk zo snel mogelijk van de zaak af wil zijn. Hij wil zich er niet in mengen in dit wespennest.

Enigszins geeft hij Twente gelijk in het spoedeisend belang en de Knvb bij de interpretatie van relatie tussen vereniging en lid.

Twente kan ervoor zorgen, dat de hele voorbereiding op de competitie in de war wordt geschopt. Zowel aan Eredivisie kant als JL kant. Twente zal dus sowieso aankondigen in beroep te gaan. Alleen al om weer in onderhandeling te komen over TV rechten, promotieplaatsen etc.

Voorspelling: Twente behoudt TV rechten, speelt JL, Ome Dik trekt de knip zodat we niet failliet gaan en in april 2017 zijn we kampioen na speelronde 30. Oud-bestuurders worden door OM vervolgd.

10 juni 2016 om 15:35

Twente moet gewoon de straf accepteren die ze verdienen. En niet nog meer onze competitie lopen verzieken.

10 juni 2016 om 17:12

De graafschap gewoon laten degraderen. Die zijn immers terecht gedegradeerd. Dan kan FC Twente gewoon in beroep gaan en de situatie afwachten. Mochten ze toch degraderen, dan spelen we volgend seizoen gewoon met 17 teams ipv 18 teams in de eredivisie.

Kan De Graafschap ook gelijk beginnen met de selectie op orde te maken voor de JL.

10 juni 2016 om 17:52

Jonge heb nou geen valse hoop het is gewoon klaar met twente en dat de club kapot gaat als ze naar de jupiler league gaan, is hun eigen schuld.. Maar geen reden om de beslissing om te draaien.. Elke andere club was dan mischien ook wel naar de klote gegaan? Maar als dat je lot is, is dat je lot.. Zelf gedaan zelf verneukt klaar.. Hadden ze maar openheid van zaken moeten geven mbt de transfers van chadli tadic engelaar etc.. Daar hadden ze in december nog de kans voor toen ze in gesprek waren met de knvb. Als je dan geen open kaart speelt, moet je niet achter de oren gaan krabben op het moment dat het te laat is..

Gezien de situatie lijkt het me terecht dat de graafschap hoe dan ook in de eredivisie blijft. Niet vanwege het sportieve, dat hebben ze namelijk verpest, maar tbv aankomend seizoen en voorbereiding het meest fair.


10 juni 2016 om 15:33

Nee, De Graafschap is gewoon gedegradeerd en verdienen het dus niet. Ze spelen gewoon JL en als dat verandert dan zijn ze de eerste die gebeld worden door de KNVB

10 juni 2016 om 17:12

Dat zegt hij toch ook?
In principe kunnen we er met een zeer zekere waarschijnlijkheid vanuit gaan dat de beroepscommissie van de KNVB de licentiecommissie gelijk geeft.
Daarnaast heeft de KNVB juridisch gezien geen fouten gemaakt (oordeel rechter).
Betekend dus dat Twente in de JL speelt komend seizoen en daardoor het vrijgekomen plekje aan de Graafschap wordt vergeven. Die een jaar lang gestreden heeft en werd afgetroefd op t cruciale moment tegen Go Ahead. Sportief gezien hoeven we het in deze kwestie niet te hebben, want sportief gezien is iedere ploeg dan gelijk.

Kortom: Twente zal zijn zeilen bij moeten zetten om in de JL te overleven. Bouwen aan een nieuwe toekomst, waarbij stap voor stap wordt teruggewerkt naar nieuwe successen.

Hoe spijtig ik het ook vind, ik hoop dat Twente het red en laat zien dat ze werkelijk een 'nieuwe' club zijn. In 5 jaar tijd zie ik ze wel terug komen als stabiele subtopper.

Begin maar met Jurjus langer te binden met een mooi contract, verdient hij en hij is onze beste man!

10 juni 2016 om 15:30

Hopelijk komt Jurjus naar Utrecht! Wat ik overigens ook wel zie gebeuren!

10 juni 2016 om 15:41

hij staat iig op het lijstje

Toch grappig dat clubs doen alsof ze benadeelt zijn terwijl ze eigenlijk heel blij moeten zijn. De graafschap heeft niks te verliezen want sportief gezien zijn ze gewoon gedegradeerd maar ze doen net alsof het andersom is. Twente idem horen eigenlijk gewoon hun licentie kwijt te raken maar doen net alsof ze hard gestraft worden.

10 juni 2016 om 15:03

Ergens heb je een punt, maar de Graafschap kan nu absoluut geen beleid voeren:

De kans is groter dat ze zich handhaven, maar om daar 100 je beleid op voeren is onverantwoord.

Aan de andere kant is het minder riskant om uit te gaan van JL, maar dan loop je het risico om helemaal af te gaan als je toch in de eredivisie mag blijven.

Al met al is het dus echt een onwerkbare situatie, waardoor het mij terecht lijkt als de graafschap in de eredivisie mag blijven. Zij kunnen hier namelijk weinig aan doen.

10 juni 2016 om 15:05

Over de graafschap ben ik het mee eens. Over Twente nee natuurlijk niet. 1 Twente heeft aan de eissen van de knvb voldaan. 2 Twente had ook een geld boete kunnen krijgen. 3 Twente is een club die heel belangrijk is voor de regio twente. Dit kan ook de regio twente economisch raken. En daar had de knvb ook rekening mee moeten houden. 4 De mannen die deze puinhoop hebben veroorzaakt zijn allemaal al weg.

10 juni 2016 om 15:08

Als de Knvb niet zo meeleefde met Twente was het toch allang afgelopen? Dat lijkt iedereen te vergeten.

Twente heeft een 2e kans gekregen.. maar die hebben ze helaas niet waar kunnen maken omdat er teveel rotzooi uit de kast bleef vallen.

Hoe kun je dat nou de Knvb kwalijk nemen?

10 juni 2016 om 15:13

FC football,

De licentie werd ingetrokken, omdat er na de afspraken van 15 December nog meer lijken uit de kast kwamen. En dat Twente hoe zuur voor de club en de fans ook, aan zichzelf te danken heeft dat het zover is gekomen.

Ik vind het serieus onwijs zuur voor de supporters, maar ik word onderhand wel heel erg moe van fans die zich (lees de club) in een slachtoffer rol plaatsen. En daarmee zeg ik niet dat ik hoop dat Twente kapot gaat, absoluut niet, sterker nog, ik hoop dat ze het redden.

10 juni 2016 om 15:14

zo reageren emotionele supporters nu eenmaal

10 juni 2016 om 15:16

De rechter heeft toch beoordeeld dat ze dus niet aan alle eisen hebben voldaan? Bovendien zijn er later weer andere lijken uit de kast gekomen. Verder staat de boete van 40k (?) totaal niet in verhouding met wat het Twente heeft opgeleverd (kijk bijv ziyech). Verder hoort het argument dat Twente belangrijk is voor de regio niet mee te spelen. Of je nou Telstar bent of Twente: fraude blijft fraude. En het maakt ook niet uit of de mensen weg zijn. Die mensen handelen namens je club en het zou wel erg makkelijk zijn om dan meteen van de consequenties verlost te zijn als je die wegstuurt. Zuur voor de Twente supporters die er weinig aan kunnen doen, maar je argumenten zijn wel heel makkelijk, maar het zal vast komen doordat je baalt (logisch). Hopen dat Twente het nog redt want het blijft een mooie club.

10 juni 2016 om 16:05

In ieder ander land was Twente allang teruggezet naar de amateurs, Twente moet blij zijn dat ze nog betaald voetbal mogen spelen. En het argument dat Munsterman weg is slaat helemaal nergens op.

Knvb moet de Graafschap gewoon toezegging doen voor Eredivisie. Kan de club ook verder met zoek naar ''eerste'' divisie spelers want eredivisiespelers konden en kunnen ze niet betalen Mocht Twente de rechtszaak uiteindelijk alsnog winnen speel je maar een jaar met 19 clubs in de eredivisie!

Het is ook te merken aan de seizoenkaarten die lopen voor geen meter nog bij de Graafschap. Supporters zullen allemaal wel afwachten op JL of ED. Best treurig omdat ik vind dat je ook in de JL gewoon achter de ploeg moet staan. En dan bedoel ik met veel supporters.

10 juni 2016 om 15:14

De seizoenskaarten lopen juist prima, gezien deze onzekere tijden. Gaan al richting de 3 duizend verlengde scc's

10 juni 2016 om 15:39

Wat praat jij nu onzin? De seizoenskaartverkoop gaat juist heel hard bij De Graafschap

10 juni 2016 om 15:43

Waar haal jij je informatie vandaan? De verkoop van scc gaat bij de graafschap juist heel erg goed!

10 juni 2016 om 15:44

wat een onzin de mensen in doetichem betalen een seizoenskaart voor jl prijs of ze nu in de eredivisie spelen of in de jl en dat heeft de club geen windeiren gelegd want de kaarten vinden gretig aftrek

10 juni 2016 om 15:49

2500 verkocht? Dat is toch niet zo gek veel? Kan aan mij liggen, misschien dat ik teveel vergelijk met mijn eigen club (Go Ahead) maar als ik de aantallen hier zie (7025) dan valt 2500 toch nog erg tegen? Zeker als je bedenkt dat er in de Vijverberg meer inpassen en afgelopen seizoen goed vol zat. Ik had dan echt wel verwacht dat er meer dan 2500 verkocht zouden zijn?

10 juni 2016 om 16:04

De verkoop van de scc is bij de graafschap een kleine 2weken begonnen, bij jullie kan het al veel langer. De graafschap moest wachten in welke divisie ze uitkwamen maar hebben toch maar besloten om alvast met de verkoop te beginnen

10 juni 2016 om 16:13

Kaartverkoop is pas begonnen. Daarbij komt dat seizoenkaarthouders hun plek tot 15 juni terug kunnen kopen, dus zij hebben nog even de tijd om te verlengen en hoeven geen haast te maken. Daarnaast wachten mensen met het kopen van een seizoenskaart tot na 15 juni omdat ze dan een andere (betere) plek kunnen nemen. Als het seizoen begint zitten er net zoveel mensen als afgelopen seizoen, ere- of eerste divisie maakt niks uit. En zoals afgelopen jaar bleek zal het elke thuiswedstrijd weer spoken op een kolkende, (bijna) uitverkochte Vijverberg

10 juni 2016 om 18:48

Komt omdat er in Deventer alleen maar successupporters zijn.

10 juni 2016 om 18:55

@graafey. Aah ja, vandaar dat er al 6000 verkocht waren voordat er uberhaupt NC was gespeeld?

11 juni 2016 om 09:54

Niek
Ik vind het ook onze club diet over alles zooooo positief en we hebben nog geen hoofdsponsor en idd nog MAAR 3000 scc verkocht
Dit hadden er al 6 of 7000 moeten zijn dan heb je echte supporters
Nu wacht men af of ed of jp mot geen fuck uitmaken waar je speelt vind ik ook dus rest zijn simpel succes supporters of een deel zegt de scc zijn te duur.....

Wat nou als Fortuna Sittard failliet gaat volgende week (kans aanwezig), degradeert de Graafschap dan toch?

Lekker bezig Knvb

10 juni 2016 om 15:27

Wat heeft dat er dan mee te maken? Fortuna staat hier helemaal los van.

Wat de Knvb eigenlijk zou moeten doen is zowel Twente als de Graafschap moeten laten degraderen. Twente, vanwege het wanbeleid en de Graafschap aangezien ze de pay-offs gewoon verloren hebben. Dan maar een jaar met 17 clubs in de Eredivisie, maar dan schap je iig duidelijkheid en weet iedereen waar het aan toe is. Dan kunnen volgend jaar de eerste 2 ploegen van de eerste divisie direct promoveren, ipv 1, zodat je weer achttien clubs in de Eredivisie hebt. Dan heeft iedereen ruim de tijd om zich daarop in te stellen, dat lijkt mij het eerlijkst voor iedereen.

10 juni 2016 om 17:17

En aan t eind van seizoen klachten krijgen over competitievervalsing omdat elk weekend een ploeg 'vrij' is.

Nee 17 of 19 gaat gewoon niet werken. Even aantallen zodat iedere ploeg relatief tegelijk voetbalt, voorkomt nutteloze procedures waarin competitievervalsing de boventoon gaat voeren.

Beslissingswedstrijd VVV-Venlo-De Graafschap.

VVV is 2 geworden in de Jupiler League en die verdienen de promotie eigenlijk...

10 juni 2016 om 16:24

Maar VVV verloor in de 2e ronde, DG in de finale. Je moet ergens een lijn trekken en deze belofte dat er een extra eredivisie ploeg in zou blijven is in april al gemaakt

10 juni 2016 om 20:49

demy om eerlijk te zijn wordt ik een beetje moe van dat hele vvv-verhaal.ik snap dat je waarschijnlijk voor deze ploeg bent maar als er 2 teams recht hebben op een beslissingswedstrijd zijn het de graafschap en nac de 2 verliezende finalisten.
dat vvv 2e is geworden in de competitie heeft totaal geen enkele waarde. alleen 1e plaats telt.
als vvv er het recht op zou hebben dan ook almere,eindhoven er recht op omdat zij ook nacompetie hebben gehaald.
ik bedoel te zeggen of je nu 2e wordt of 50e maar wel een periodetitel hebt je er even veel recht op hebt
ze hebben verloren en zijn terecht uitgeschakeld helaas

Als ze zich gewoon rechtstreeks gehandhaafd hadden zaten ze nu niet in onzekere tijden. Ze mogen juist blij zijn dat ze er (waarschijnlijk) in mogen blijven, want sportief gezien verdienen ze het natuurlijk totaal niet.

Moet je blij zijn als Graafschap fans?? Het oude bestuur heeft Twente " verraden" het nieuwe Twente wordt dwars gezeten door de KNVB met name Bert v Oostveen die iets met Twente te vereffenen heeft. Maar goed Twente heeft laten zien dat ze mee kunnen doen en de 2e speelhelft dat ook laten zien. Van de Graafschap hebben we het hele seizoen weinig gezien. Mochten ze alsnog weer eredivisie gaan spelen, dan wordt het weer een jaar de 16e tot 18e plek bezet houden.

10 juni 2016 om 16:18

Volgens mij was de Graafschap oo het gebied van sfeer en entourage een grote toevoeging voor de eredivisie. Veel memorabele moment zoals supporter die de boarding overeind helpen en volgens de VI-stadiontermen bestempeld tot Voetbaltempel van Nederland. Voetballend was het de eerste seizoenshelft niks, maar met passie en beleving van het publiek en spelers hebben ze zich de tweede seizoenshelft vanuit een onmogelijke positie naar de 17e plek gekonkt. Passie en beleving waar menig eredivisie speler nog van kan leren. Want met verreweg de minste selectie toch geen 18e geëindigd en Ajax van het kampioenschap afgehouden

10 juni 2016 om 18:28

Zeker de laatste wedstrijd vergeten? Wangedrag en onacceptabele sla en schop partijen. Tis maar wat je sportief vindt.

10 juni 2016 om 20:12

Jouw redenatie is ongeveer even sterk als een stelling dat Tukkers in zijn algemeenheid chanteurs en criminelen zijn, naar aanleiding van dit debacle voor jullie club. Als jij die hele laatste wedstrijd in het stadion had meegemaakt, had je zeker weten anders geoordeeld. Die wedstrijd was een lesje degraderen met trots die zijn weerga niet kende, waarbij spelers na de wedstrijd zelfs als helden op de schouders gingen uit dank. Een klein groepje ongelooflijk grote idioten heeft dat hele beeld naar de achtergrond doen verdwijnen door zich tot de GAE fans te richten.

Die mensen zijn geen knip voor hun neus waard en moeten nooit meer een stap in ons mooie stadion zetten. Ik ben bang dat ze daar zelf ook al niet zo'n probleem mee hebben trouwens, want die knapen kwamen alleen maar de laatste wedstrijden om sensatie te zoeken. Ik heb er naast gestaan in Deventer en ook daar gedroegen ze zich als Neanderthalers. Volgend jaar rellen ze gerust in Arnhem of Deventer, want voorheen kwamen ze nooit op de Spinnekop of bij uitwedstrijden.

Helaas is het zo dat zulk soort groepjes bij heel veel clubs de boel verstieren. Jarenlang werd door menigeen gedacht dat De Graafschap zo'n onschuldig cluppie is dat wij ze niet zouden hebben, maar helaas, ook hier lopen randdebielen rond. Maar dat maakt de gehele club niet tot een probleemclub. Dit seizoen was juist een seizoen met een enorme saamhorigheid en sfeer, zelfs toen we in de winterstop al dood en begraven waren. Daar doet een actie van 10 a 20 asociale passanten niets aan af.

10 juni 2016 om 20:49

Zelfde geldt voor FC Twente.
2 personen hebben dit debacle op hun geweten maar heel FC Twente (fans, medewerkers, de spelers) worden door het slijk gehaald en gestraft voor iets waar zij geen invloed op konden uitoefenen. Daarom blijft het een afrekening van v. Oostveen met Munsterman & vd Laan. Jammer dat de rechter het niet ziet.

Kan de Knvb nu beslissen of de Graafschap in de eredivisie blijft?
Wat een uit zicht en wat een gedoe voor de superboeren.
Nu weten ze nog niks of ze er in blijven,ik hoop dat er gouw uitkomst komt.

Fc ton 25. Wat emoties al niet met iemand doen wartaal spreken bijvoorbeeld

Heb een zwak voor Twente
Maar dit kon en mocht niet in het bedrijfsleven was je al lang weggevaagd en volgens mij is een voetbalorganisatie een bedrijf.
Blij dat ze nog mogen spelen als betaalde org en hopen op het beste

10 juni 2016 om 18:42

Wat gaan we dan met de FIFA doen? Als we het dan toch over bedonderen en belazeren hebben?
Ook laten degraderen, of is dit de overkoepelende organisatie diw het mag. Net zo als de KNVB die tijdens het toernooihet regelement mag wijzigen. Als je je niet houdt aan regels moet je gestraft worden dat staat buiten kijf. Allen het meten met 2 maten stoort mij gigantisch.

10 juni 2016 om 20:13

Wat heeft de fifa hier nou weer mee te maken? Uit jouw verhaal kan ik dit opmaken: omdat de fifa het niet volgens de regels doet, hoeft twente dat ook niet te doen. Stuur dat argument maar op naar de rechter in kwestie, kan die ook nog eens lachen. Wees blij dat er een knvb is die er wel het belang van inziet man.

10 juni 2016 om 20:56

Dan moet je de zaken bijhouden. De FIFA heeft Twente gestraft met een geldboete van 185000 chf vanwege de doyen deal. Zelf laat de FIFA zich omkopen om een land het WK te laten organiseren. En dan vraag jij wat de FIFA hier mee te maken heeft. Man man

De KNVB heeft er een gigantische bende van gemaakt. Ze dachten het eenvoudig even te regelen. Geen rekening houdend met een gang naar de rechter van Twente. Als Twente in beroep gaat heeft de KNVB helemaal een uitdaging en is het maar de vraag of de competitie op tijd kan beginnen. Twente is toch al het pispaaltje van alle eredivisie clubs want ik heb nog van geen club iets gelezen wat hun vinden van de uitspraak. Zelfs de KNVB zwijgt. Zitten natuurlijk bij elkaar om de trekker definitief over te halen en wederom een mooie club definitief het zwijgen op te leggen. v.Oostveen zal de trekker graag overhalen heeft hij zijn rekening vereffend.

Jammer dat het zo lang duurt voordat we weten of Twente of de Graafschap in de eredivisie zal verschijnen, van mij mag de eredivisie met 17 clubs verder gaan als dat voor het begin van de competitie niet zeker is. Dan heeft VVV er eigenlijk nog meer recht op zij zijn tweede geworden in de jupiler league.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren