Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Seedorf: ‘Nederland is een klein land, het is geen schande dat dit gebeurt’

Laatste update:

Het EK staat op het punt van beginnen en dat gaat gebeuren zonder het Nederlands elftal. De ploeg van bondscoach Danny Blind wist zich niet te plaatsen voor het eindtoernooi en dat is volgens de critici een gigantische schande. Daar is oud-international Clarence Seedorf het niet mee eens.

/

Seedorf wijst op het WK van 2002, toen Nederland ook niet aanwezig was. “Toen hadden we ook een goede groep. Nederland is een klein land, dit gebeurt af en toe en het is geen schande dat het gebeurt. Sport is vallen en opstaan”, legt hij uit aan de NOS.

Volgens Seedorf is het belangrijk wat er na dit moment gebeurt. Hij hoopt dat het missen van het EK een incident is. “Als dat niet het geval is, is er echt iets mis.” Hij staat in ieder geval open om advies te geven. “Als ze dat willen, dan weten ze mij te vinden.”

Het is een schande dat Oranje er niet bij is

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk is het een schande dat de nummer 3 van afgelopen wk niet op het ek is waar zelfs meer ploegen aan mee doen dan voorheen

10 juni 2016 om 09:17

Een artikel goed lezen is moeilijk. Hij zegt voor een klein landje als Nederland is het een logisch verhaal dat je af en toe een groot toernooi mist. Het moet echter geen structureel gegeven worden. Check de voetbalgeschiedenis en constateer dat landen als Italië, Engeland, Frankrijk en Spanje ook grote toernooien hebben misgelopen. Om maar niet te spreken over Rusland. Een terechte opmerking van Clarence dus!

10 juni 2016 om 09:25

Ja maar geen EK van 24 landen waarin landen als IJsland, Albanië en Noord-Ierland er aan meedoen. Ik vind het een grote schande veroorzaakt door de KNVB allereerst met het aanstellen van Hiddink en daarna het doorschuiven van Blind. Na Hiddink was het code oranje. Onder Blind werd het code rood. Kijk als je het WK 18 niet zou halen dan is dat doodzonde maar dat is een stuk lastiger. Nu is het WK niet halen geen optie!

10 juni 2016 om 09:46

Nee NLD is een voetballand met 17 miljoen inwoners, dus a big shame.

10 juni 2016 om 10:15

Toch is het anders, nederland is een voetballand. Staat bekend om goede spelers in dd geschiedenis. En met topspelers als robben, sneijder, huntelaar etc mag je niet onder met alle respect ijsland turkije en tsjechie eindigen.

10 juni 2016 om 10:25

Tja, 84 waren ze er ook niet bij en in 88 wonnen ze het EK en in 90 een mislukt WK.

10 juni 2016 om 10:26

Ik schat de Turkse selectie toch echt hoger in hoor.

10 juni 2016 om 14:22

Dat vind ik ook onzin, dit is gewoon een wanprestatie meer niet, of we nu zo groot zijn als Rusland of zo klein als Luxemburg.. Volgensmij worden wedstrijden toch echt beslist op kwaliteit en niet op grootte van je land, Nederland heeft veel meer kwaliteit dan landen als Tsjechië Ijsland en Turkije, dus het is idd een schande..

10 juni 2016 om 15:29

Ongeacht wat Seedorf van de situatie vindt is het schandalig dat Nederland zich niet weet te plaatsen. Het is nou niet zo dat we in een deadpool zaten. Waar ik voor vrees is dat door het aanhouden van Blind er weinig goeds hieruit kan voorkomen tenzij hij advocaat als orakel gebruikt en hem blind(elings) volgt. Blind is in mijn optiek een waardeloze trainer die meerdere keren heeft aangetoond niet de potentie te hebben om een team te leiden met goed voetbal en een groep samen te stellen zonder voorkeurs behandelingen voor een bepaalde club. Blijft onbegrijpelijk dat hij is aangesteld en blijft zitten ondanks zijn waardeloze spelopvatting en selecties. Voordeel,is wel dat we een zomer zonder al dat Oranje gekte en toe komen aan nuttigere zaken.

10 juni 2016 om 16:09

Idd gewoon een schande! Portugal heeft 11 miljoen inwoners maar gaat ALTIJD heen en hebben altijd spelers bij topploegen!

10 juni 2016 om 09:20

Gezien de poule leek het appeltje eitje. Maar als dan de gevestigde orde steken laat vallen, het dubbeltje paar x net verkeerd valt kan dat zomaar mis gaan.
En in de zin van klein land, kan een keer gebeuren heeft Seedorf wel een punt. Wij hebben nou eenmaal niet 3 blikken topspelers.

10 juni 2016 om 10:39

Het grote verschil met deze kwalificatiereeks was dat door de nieuwe regels elk team het gevoel had dat kwalificatie een optie was. Waar voorheen landen als IJsland zich al kansloos vooraf achten. Dit is door de KNVB heftig onderschat.

Helemaal mee eens. Niets meer aan toe te voegen...

10 juni 2016 om 09:06

Het is n kleine schande dat je als nummer 3 van het afgelopen WK er niet bij kan zijn.

Met zo'n relatief klein land is het daarentegen heel moeilijk om constant een goede lichting te hebben en het hoogste niveau te halen, dat klopt.

Maar als je ziet hoe we in de kwalificaties hebben gespeeld met het materiaal dat we wél hadden.. dan mogen we ons in dat opzicht zeker schamen.

Na een bepaalde generatie heb je te hoge verwachtingen. En dan kan het tegenvallen.

Seedorf. Absolute topspeler en uithangbord sinds JC

10 juni 2016 om 09:20

Precies!

10 juni 2016 om 11:06

Precies. Daarnaast heeft het denk ik niet zoveel een standpunt aan te nemen in deze kwestie, want wat is gebeurd is gebeurd.het grote toernooi hierna meedoen zal extra zoet zijn

Qua oppervlak, maar niet op voetbalgebied. Het is wel gewoon een schande. Landen als Albanië en Noord-Ierland doen wel mee. Seedorf heeft vaak gelijk, maar hij slaat hier de plank volledig mis.

10 juni 2016 om 09:17

Ben ik niet met je eens. Ook op voetbalgebied is Nederland een klein land. Wel een land wat het erg goed doet, maar afhankelijk van een kleine vijver.

Nederland kwalificeert zich met regelmaat niet voor grote toernooien. Dat is vaak in een overgangsfase. Na een periode van bezinning, en opbouw volgt dan meestal een succesperiode. In de jaren tachtig was dit zo, en begin deze eeuw ook. Ik ben dan ook hoopvol met het oog op de nabije toekomst.

10 juni 2016 om 16:33

Er zijn meer voetbal veldjes dan in Frankrijk, Engeland en Albanië bij elkaar in Nederland... Daarnaast kijkt elk Europees land naar onze jeugdacademies en hoe gestroomlijnd ons amateur voetbal loopt... Het is dus zeker wel een schande dat we er niet bij zijn en daarnaast hebben we dus helemaal geen kleine vijver om spelers uit te halen

10 juni 2016 om 17:05

Ik geloof niet dat er meer veldjes zijn in NL. Daarnaast wordt er steeds minder op gespeeld.

We hebben even een overgangs fase. Heel normaal.

Geen schande? Volgens mij doet Legoland zelfs mee. Een voetballand als Nederland moet er natuurlijk bij zijn en zeker nu er maar liefst gestart wordt met 24 landen.

10 juni 2016 om 09:45

Denemarken doet niet mee ;-)
On: ik geef Clarence groot gelijk. We zijn allemaal te verwend geweest met onze prestaties uit het verleden (lees 3de plek afgelopen WK) dat we gaan verwachten dat we "effe" ons plaatsen voor het EK. Helaas door blessures en het stoppen/niet selecteren van een aantal vedettes en kwaliteittekort ist nu achteraf logisch dat een klein land als NL een keer ontbreekt. Laten we hopen dat het hierna weer beter gaat en dat de nieuwe lichting weer bij de top5 van de wereld gaat horen!

Kan begrijpen dat het niet altijd een schande hoeft te zijn. In dit geval toch echt wel! We hadden al een vrij makkelijke poule voor de kwalificatie, om vervolgens nog bij de beste nummers 3 te kunnen eindigen en zelfs dat is niet gelukt. Onze jongens moeten eens gaan werken voor de overwinning. Veel te weinig gezien. Het was meer een "Kan niet wachten tot ik thuis ben" mentaliteit.

Ik snap zijn punt, maar ik ben het niet met Seedorf eens. Nederland heeft namelijk een veel betere selectie dan 70% van de landen doe meedoen aan het EK. Dus dan vind ik het wel degelijk een schande dat je je niet kan kwalificeren.

10 juni 2016 om 09:29

70% van de Nederlanders kent die andere selecties niet eens dus hoe kunnen ze dan weten dat Nederland beter is.

10 juni 2016 om 14:23

Wat heeft het ermee te maken wat 70% van nl wel of niet weet?

10 juni 2016 om 10:02

En dat is precies de reden dat we er niet bij zijn. Oversschatting en onderschatting!

Qua inwonersaantal valt het toch echt nog wel mee vergeleken met teams die wel aanwezig zijn. Typisch Nederlands dit. We moeten ons kapot schamen.

10 juni 2016 om 11:44

Zoals hij al zei missen veel grotere voetballanden als Engeland en Frankrijk toernooien. Kun je wel blijven doordrammen maar het is gewoon heel simpel. Er is gewoon geen één land dat er altijd bij zit.

10 juni 2016 om 14:26

Daar gaat het niet om.. Als je in een kwalificatie poule met Portugal Frankrijk en Denemarken niet doorkomt kun je het nog daarop gooien, maar in een poule met als beste 3 Ijsland Tsjechië en Turkije is het gewoon een schande, en dan heeft het er geen reet mee te maken wat andere landen doen of in het verleden hebben gedaan, of is het ook geen schande als iemand een kind aanrand omdat andere mensen dat ook wel eens hebben gedaan?

Klein land??? Hou toch es op man!
De Knvb is één van de grootste voetbal bonden met aangesloten leden....
Wat een onzin weer zeg, Nederland mag zich de ogen uit de kop schamen dat we ons niet gekwalificeerd hebben!

10 juni 2016 om 09:33

Nederland is een klein land, in het algemeen, en ook in het voetbal. Het is mooi dat de Knvb veel leden heeft, alleen heeft dit weinig te maken met de kwaliteit. Dat Nederland zoveel groter en beter zou zijn dan veel kleine Europese landen leeft vooral in de gedachten van Nederlanders. Seedorf is meer een man van de wereld en kijkt hier dus met andere ogen naar.

10 juni 2016 om 10:15

Ik was het met je eens, tot ik verder las..

Nederland heeft in de ogen van het buitenland ook een reputatie opgebouwd. Dat is door de jaren heen weliswaar afgebrokkeld, maar nog niet vergeten. Des te meer vinden de buitenlandse voetbalkenners het raar dat wij er niet bij zijn en vragen ze zich af wat er met onze pedigree is gebeurd. Onze faam was te zien in onze weelde van spelers met uitzonderlijke kwaliteiten, onze voetbalscholen en filosofie. Deze stegen boven de andere kleine landen en we werden zelfs door de grotere landen als voorbeeld gezien. Dus nee, dat leeft niet alleen in de gedachten van Nederlanders. Bovendien zijn we nog altijd en zeker nu voortrekkers op sociaal-economisch gebied en nog altijd een voorbeeld voor andere ('grote' landen.

Ik begrijp dat sentiment een rol speelt, maar hij heeft gewoon gelijk.

Nederland deed niet mee in de jaren zestig, waarop we een onvergetelijke indruk achter hebben gelaten in het decennium daarop met twee finales op een WK. Vervolgens deden we een paar keer niet mee. Daarna werden we in '88 Europees kampioen. Begin deze eeuw deden we ook niet mee, daarna hebben we het weer goed gedaan. Nu doen we weer even niet mee. Hopelijk blijft dit bij dit toernooi, en weten we ons wel te kwalificeren voor het Wk.

De trent is vrij normaal, en dat komt omdat we een klein landje zijn. Die het overigens uitstekend doet. Dat we misschien betere voetballers hebben dan andere landen die zich wel gekwalificeerd hebben heeft daar niet zo veel mee te maken. Dat was in de vorige periodes dat we ons niet kwalificeerden ook het geval. Daarvoor moet je de prestaties van die selecties analyceren, en dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat andere variabelen ervoor zorgen dat de prestaties op dit moment optimaal, of beter zijn dan die van Oranje.

Het is jammer, teleurstellend, maar zeker geen schande. Nu lekker onafhankelijk genieten van het toernooi, of een andere favoriet kiezen om te steunen. Wellicht onze vriendelijke zuiderburen. Daarmee kunnnen we in ieder geval een lekker pintje drinken bij het kijken.

10 juni 2016 om 11:00

Ik weet niet of jij de statistieken kent maar ik zal je even helpen:

1. Rusand 142.000.000
2. Duitsland 83.000.000
3. Turkije 82.000.000
4. Frankrijk 67.000.000
5. Italië 62.000.000
6. Engeland 53.000.000
7. Spanje 48.000.000
8. Polen 39.000.000
9. Roemenië 22.000.000
10. Nederland 17.000.000
11. België 11.000.000

Nederland is het 10de(!) land qua bewonersaantallen in Europa. Er gaan 24(!) landen naar het EK. Dat betekent at er 14 landen naar het EK gaan met minder inwoners dan Nederland. Hoezo geen schande Clarence? Clarence is zich gewoon aan het afreageren op z'n land wegens z'n eigen mislukte interlandcarriére.

Voorbeeld: Portugal heeft 11.000.000 inwoners en kwalificeert zich wel altijd.

10 juni 2016 om 11:46

En al die landen met meer bewoners missen allemaal wel eens een toernooi.

10 juni 2016 om 12:49

Ben het met je eens dat het een schande is maar portugal heeft natuurlijk wel Brazilië als extra vijver om uit te vissen.

10 juni 2016 om 15:29

Hoe kom je daar nou weer bij je doet net of Brazilianen een dubbel paspoort hebben en kunnen kiezen voor wie zij uitkomen.

10 juni 2016 om 16:16

Leuk dat je me helpt, maar deze statistieken verdienen een toevoeging.

Dit is de 15e keer dat er een EK plaatsvind.

Rusland heeft zich als sovjet unie en rusland 10 x gekwalificeerd. 1x winst. 2000 afwezig
Duitsland 12x, 3x winst. '68 laatste keer afwezig.
Turkije 4x, zonder verder succes. 2012 laatste keer afwezig.
Frankrijk 8x, met 2x goud. '88 afwezig
Italië 9x, 1x winst. '92 afwezig
Engeland 9x, 0 winst, 2004 afwezig
Spanje 10x, 3x winst, '92 afwezig
Polen 3x, 0 winst, 2004 afwezig
Roemenië 5x, 0 winst, 2012 afwezig
Nederland 9x, 1x winst, 1984 afwezig.
België 5x, 0 winst 2012 afwezig
Tot slot Portugal heeft zich 7 keer gekwalificeerd, nog nooit gewonnen en was voor het laatst in 1992 niet aanwezig.

Geen enkel land heeft zich altijd gekwalificeerd. Portugal al helemaal niet. Alleen Duitsland wist zich vanaf 1972 telkens te kwalificeren. Maar dat was ook de eerste keer dat ze erbij waren.

Het is zuur dat uitgerekend nu dat er 24 landen meegaan Nederland in een overgangsfase zit. Maar het is geen schande. Veel grotere landen overkomt het ook. Nederland doet het relatief goed. Beter dan Engeland, hetzelfde resultaat als Italië, vergelijkbaar met een gigantisch land als Rusland. Beter dan de meeste landen die groter zijn. Toch moet je de kwalificatie door, en wanneer je sterspeler dan even geblesserd is, of het loopt even niet tussen de spelers en de trainer, ben je gezien.

Je opmerking ten aanzien van Clarence Seedorf verdient weinig aandacht. Hij relativeert het gewoon. Heeft verder niets met zijn carriëre te maken.

10 juni 2016 om 14:31

Het ga er helemaal niet om of het vaker gebeurd ofzo, het gaat erom dat de manier waarop gewoon schandalig is..: dat we er een keer niet bij zijn zou kunnen ja, als je een drama lichting hebt of in een zware poule zitten, echter is geen van beide aan de hand, mee we zijn niet aanwezig vanwege wanbeleid, niks meer niks minder

10 juni 2016 om 16:20

Ik vind het wel een slechte lichting. Veel spelers bungelen ergens in de kelder van een topcompetitie, of komen net kijken.

De enige echte topper is Robben, maar die was langdurig geblesserd. De rest is middelmaat.

Er is wel potentie, en dat zal ontwikkeld worden, dus het is geen drama.

Af en toe een toernooi missen is inderdaad geen schande, echter de manier waarop was dat wel. Slap fantasieloos voetbal in een poule met tegenstanders waar je over heen zou moeten denderen (ja, zelfs met de huidige selectie).

Maar goed, dat is allemaal gebeurd, nu mogen we genieten van Albanië of Slowakije :-)

Afgaande op de laatste wedstrijd-reeks ben ik wel een stuk optimistischer geworden over de kwalificatiereeks na de zomer. Voetbal ziet er een stuk beter uit, zowel verdedigend als aanvallend. En dan zaten de beste spelers (robben, Sneijder, De Vrij etc) er niet eens bij.

We hebben nu eenmaal niet zo'n grote vijver om uit te vissen. Voor landen met 5 a 6 keer zoveel inwoners is het natuurlijk gewoon makkelijker. Dit kan dan een keer gebeuren. Maar ik denk dat we er over 2 jaar gewoon weer bij zijn.

10 juni 2016 om 15:31

Nou dat ligt eraan hoeveel mensen in dat grote land de sport voetbal beoefenen.

Nederland is een klein land. Is nooit wereld kampioen geworden en zal dat ook nooit worden. Dat doen echt alleen maar de echt grote voetballanden. Dat we ooit het EK hebben gewonnen kan, maar dat zal waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren. We zijn hier in ons landje heel erg goed ons beter te vinden dan anderen. Dat er 24 landen mee doen en je daar niet bij zit zegt voor mij al genoeg.

10 juni 2016 om 10:05

Rare reactie. Inderdaad, wij zijn een relatief klein land. Maar betekent dat automatisch dat we nooit goud kunnen binnenhalen? Neen. Op sportief gebied hebben we vaak genoeg goud binnengehaald of het nummer 1 podium weten te bereiken. Zowel in groepsverband als in individueel verband.

Een mate van zelfverzekerdheid/arrogantie komt overigens niet uit de lucht vallen. Het groeit vanuit een besef dat men wel degelijk een bovenhand heeft. Tot een mate is dat gezond en gelukkig staan wij Nederlanders ook bekend om onze nuchterheid en kritiek.

Voetbal is dermate populair in de wereld waardoor er gewoonweg erg veel concurrentie is vanuit alle hoeken van de wereld. Het is daarom niet raar dat het moeilijk is om de beste te zijn.

10 juni 2016 om 10:33

Nederland heeft 1x EK gewonnen en 3x 2e op een WK en nog een aantal keer halve finalist op eindtoernooien. Dan mag je misschien niet tot de absolute grootmachten behoren maar als voetballand zijn we een land om rekening mee te houden. Het is ook niet zo dat we succesen hebben gekend door een goede generatie maar we behoren al tientallen jaren tot de betere voetballanden.

10 juni 2016 om 14:38

Mag ik even jou glazen bol lenen? Verder een reactie die kant nog wal slaat, onderbouw anders eventjes waarom we nooit wereldkampioen zullen worden en "waarschijnlijk ook nooit meer Europees kampioen worden". We zijn goed in ons beter vinden dan anderen? Je weet dat we de laatste 2 Wk's 2e en 3e zijn geworden? Dat we een van de toonaangevende voetballanden zijn? Ik denk dat je dan wel wat te zeggen hebt in het voetbal niet? Dat er vervolgens met wanbeleid en te grote ego'tjes een EK niet word gehaald doet daar niks aan af.

10 juni 2016 om 15:38

Leuk dat we 2e e 3e geworden zijn maar dat was voor een ieder eerder een verassing dan een logisch gevolg. We zij op geen enkel eind toernooi van begin af aan één van de favorieten geweest voor de eindzege. In 2008 was een ieder verbaasd dat we wonnen van Frankrijk en Italie, in 2010 was een ieder verbaasd dat we Brazilie hadden uitgeschakeld en in 2014 was een ieder verbaasd dat we van Spanje wonnen. Dat zegt denk ik ook genoeg.

Het is een schande door de manier waarop we het mis zijn gelopen. Tuurlijk kan je een keer een toernooi missen. We hadden het kunnen halen als guus gewoon was blijven zitten, want het ging compleet mis toen danny blind ermee begon. Dit is de schuld van de mensen die danny blind hebben aangesteld. De manier hoe het allemaal verliep is dramatisch en amateuristisch... daarom zouden nu al maatregelingen moeten worden genomen door de personen die de fout hebben gemaakt eruit te zetten of een treedje lager te plaatsen. Dus van oostveen en danny blind een treedje lager graag enof weg ermee.. helaas zullen we nooit precies weten wat er allemaal tijdens de kwalificatie is gebeurd in de groep van t nederlandsefltal

10 juni 2016 om 14:40

Huh in welke wereld leef jij dan? We hadden het kunnen halen als Guus was blijven zitten?? Die Guus die het voornamelijk verknalt heeft bedoel je, die er voor gezorgd heeft dat we op flinke achterstand in de groep kwamen?

Nederland mag dan een klein land zijn, Ijsland is bijvoorbeeld nog veel kleiner op voetbalgebied en qua inwoners. De afgelopen kwalificatie is de makkelijkste ooit met drie ploegen per poule die zich kunnen kwalificeren. Er zat geen een erkende grootmacht in de poule. Bij niet een tegenstander speelde er nou echt grote namen mee. We hebben het afgelegd tegen drie ploegen die hard willen werken en een goede teamgeest hebben. Ondertussen is er bij ons een bondsvoorzitter die geen verstand van voetbal heeft en geen verantwoordelijkheid neemt, een bondscoach zonder ervaring en leiderschap en spelers die zich overschatten.

Ik snap daarom werkelijk niet waarom veel mensen net doen alsof dit normaal is. Als landen als Hongarije, Noord-Ierland, Ijsland en Roemenië zich kunnen plaatsen, dan moet Nederland daar toch hoe dan ook bij zitten. We hebben geen topspelers, maar kijk naar het spelersmateriaal van ons en dat van hiervoor genoemde landen. Mochten we straks het WK mislopen doordat we niet boven Frankrijk kunnen eindigen, dan is dat te begrijpen. Zelfs Zweden is nog wel een ploeg waar je rekening mee houdt, ook al zouden we daar normaal gesproken van moeten kunnen winnen. Maar een Ijsland waar de bij ons bekende Finnbogason en Sigthorsson sterren zijn, dat is toch een schande dat zo'n land het beter doet dan ons.

Hij is niet goed bij zn kop man hij zegt dat het geen schande is 2 jaar gwleden nog makkelijk gewonnen van Spanje en nu niet op het ek. Kijk wat voor spelers er bij Oranje lopen. Dit is de grootste schande ooit, elk land is er wel bij en dan nederland niet. Danny Blind moet zich schamen en Seedorf ook met deze uitspraak.

Nja, seedorf heeft enigszins wel gelijk; het is geen schande dat Nederland !is een keer! er niet bij op een groot toernooi. Maar seedorf; Het is wel een schande als je keek naar de landen die Nederland hebben uitgeschakeld. Tegen zulke landen moet een voetballand als nederland gwn door de kwalificaties komen. Maarja tis niet anders.

Ik zou het leuk vinden als de engelse een ent komen. Wie jullie?

Nederland klein land? Van alle deelnemers op het EK zijn er 10 landen met meer inwoners en maar liefst 14 met minder. IJsland, met maar 300.000 inwoners, steekt er met kop en schouders onder :D

In een zware poule was het geen schande geweest, zeker omdat wij later zijn begonnen met doorselecteren vanwege de goede lichting hiervoor. Echter hadden wij met alle respect een ontzettend makkelijke poule waarin Nederland en Turkije de meeste kwaliteit hadden. In dat opzicht is dat wel een schande. In deze poule had je eerste moeten worden en ik neem aan dat Clarence Seedorf dat wel weet.

Een klein land? Qua oppervlakte wel maar niet qua inwoneraantal.

Krijgen we dat "nederland is maar een klein land" weer, sorry maar ik vind dat altijd maar zo´n dooddoener van niets. Het gaat enig sinds op voor de competitie, maar ook daar vind ik persoonlijk dat het te vaak en gemakkelijk als "excuus" gebruikt word. Als het op interland voetbal aankomt is Nederland helemaal geen "klein" land, wanneer Portugal zich niet weet te kwalificeren is dat toch ook een grote schande, volgens mij zou dan niemand zeggen van "ja, maar Portugal is maar een klein land".

En zeker in deze poule had Nederland zich gewoon moeten kwalificeren, al moet men in Nederland nu eens echt serieus gaan werken aan de (topsport) mentaliteit en de ego´s van spelers, het uithoudingsvermogen van spelers (helemaal in de competitie) en niet altijd maar fouten met de mantel der liefde bedenken omdat velen nog zo jong zijn. Daarnaast lijkt het mij ook handig wanneer er gewonnen word, maar dit zeer gelukkig is of met bar slecht voetbal omdat dan geen "zakelijke overwinningen" meer te noemen, voorheen werd een overwinning "zakelijk" genoemd wanneer een ploeg saai speelde en weinig tot geen initiatief toont maar technisch wel goed spelen. Door dat gepruts van Oranje en Nederlandse clubs vaak nog als "zakelijk" te bestempelen is het toch een bepaalde standaard geworden.

Tenslotte moeten we eens stoppen met dat doorgeslagen selecteren van spelers die amper tot weinig ervaring hebben, alles draait om de juiste balans en daar gaat het al tig jaren fout. Na elke analyse beloofd het Nederlandse voetbal beterschap maar echt die veranderingen doorvoeren gebeurd nooit met alle gevolgen van dien.

Wat een domme Calimero uitspraak zeg.

Als je deze redenatie volgt,is het een wereldprestatie als we ons wel kwalificeren.iets wat ons de afgelopen 30 jaar vrijwel altijd lukte.

Als je je niet kwalificeert heb je gewoonweg gefaald. Nederland is in Europa qua voetballers helemaal niet klein. Want daar moet je naar kijken, niet naar inwonersaantallen. Qua inwoners zitten we trouwens ook bij de 24 grootste.

Dit is simpelweg geen excuus.

Dan zit je ook nog eens in een poule met kleinere voetballanden als Ijsland, en Tsechie. Nee, het is gewoonweg een schande

Het is geen schande aangezien Oranje in een overgangsfase zit. Dit gebeurde dus ook na de generatie Kluivert. Nieuwe spelers staan op en die spelers moeten weer naar elkaar toe groeien. Het is niet zo dat het grootste deel van de basis uit 2014 er nu nog staat. De laatste 2 oefenduels hebben laten zien dat Oranje minder zoekende is en dat de nieuwe basis al is gelegd met onder andere Bruma, Bazoer, Tete, Janssen en Promes. Oranje gaat gewoon naar het WK.

10 juni 2016 om 14:44

Overgangsfase... Dat kun je zeggen als je in een poule zit met Frankrijk en Spanje, niet met Ijsland en Tsjechië...

Seedorf heeft in gelijk maar in dit specifieke geval gaan zijn argumenten niet op. Er zijn al meerdere goede argumenten hierboven voorbij gekomen dus ik zal ze niet nogmaals herhalen

hij heeft ergens wel een punt natuurlijk gelijk...

Op naar de wk kwalificaties dan staan we er ook weer en ook met blind zo slecht doet hij het niet.

Nederland is geen klein land qua voetbal. Op clubniveau kan je dit smoesje wel gebruiken, want dan heb je te maken met andere factoren (competitie, formaat van clubs, fans, status, geld).

Nederland hoort op het EK. Een keertje niet kan gebeuren, maar niet om het klein-land argument.

10 juni 2016 om 15:43

Klopt je moet vooral ook kijken naar de voetbalcultuur en de mate waarin voetbal word beoefend in dat land. India zou met haar 1 miljard inwoners veel makkelijker het argument kunnen gebruiken dat het geen schande is dat zij het WK niet halen want voetbal is daar niet de nummer 1 sport.

Het is absoluut een schande Seedorf! De poule was prima te doen joh! Het spel onder Hiddink was een schande, het aanstellen van blind was een schande, de selecties en het spel onder blind is een schande en het aanblijven van van Oostveen is een schande. Ik hou mijn hart vast voor het WK. Heb nul vertrouwen in Bert en Blind. Er moet in aanloop naar het WK nu een ervaren en capabele coach op de groep én een nieuwe directeur bij de KNVB.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren