Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV informeert bij FC Twente naar prijs van Ziyech’

Laatste update:

Landskampioen PSV hoopt in de komende maanden niemand minder dan Hakim Ziyech te kunnen aantrekken. Voetbal International meldt dat de Eindhovenaren bij FC Twente navraag hebben gedaan naar de vraagprijs voor de sterspeler. De concurrentie in de jacht op Ziyech is enorm, maar als hij graag in de Eredivisie wil blijven lijkt PSV goede papieren te hebben.

/

De 23-jarige Ziyech ontpopte zich afgelopen seizoen tot de grote man in Enschede. Hij scoorde zeventien keer in een moeizaam jaar, dat omgeven was van ellende voor FC Twente. Bovendien gaf hij nog eens tien assists op teamgenoten en daarmee groeide hij uit tot één van de meest waardevolle spelers op de Nederlandse velden. PSV ziet zijn komst wel zitten, mede door de onzekerheid rond Marco van Ginkel.

Van Ginkel werd van januari tot het einde van het seizoen gehuurd van Chelsea en keert in principe bij die club terug. PSV gaf al hardop aan hem permanent te willen houden, maar is afhankelijk van Chelsea en de nieuwe trainer aldaar, Antonio Conte. FC Twente kampt met financiële problemen en kan Ziyech vrijwel zeker niet behouden. Gezien de enorme aandacht die er voor hem is kan de club wel een forse vraagprijs hanteren.

Een transfer naar PSV zou goed zijn voor Hakim Ziyech

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helaas, Hakim is niet te koop. (En ook niet gratis af te halen)

7 juni 2016 om 23:18

Ziyech niet te koop....als vrijdag de uitspraak van de LC blijft staan...dan is die echt wel te koop...

En waar lees jij dat ze hem gratis willen afhalen??

Ik ken zijn contract niet....of daar een degradatieclausule in staat??

7 juni 2016 om 23:18

Niet te koop??? Ze moeten blij zijn dat ze er wat voor krijgen. Zeker gezien de onzekerheid die er momenteel heerst.

7 juni 2016 om 23:19

Want hij gaat in de JL spelen? Zelfs als Twente in de ED blijft gaat hij weg bij Twente. Misschien tijd om even wakker te worden..

7 juni 2016 om 23:21

Ik denk dat Twente niet veel te willen heeft. Zij kunnen voor het oog van de Knvb echt geen miljoenenbod weigeren terwijl ze zwaar in de geldproblemen zitten. Daarnaast denk jij dat Ziyech Jupiler League gaat spelen? Denk het niet..

7 juni 2016 om 23:30

Klopt, maar ze kunnen hem ook niet voor minder dan 5 miljoen gaan verkopen. Als dat gebeurd kunnen ze hem beter aan zijn contract houden.

7 juni 2016 om 23:36

Misschien heeft ie wel een clausule bij degradatie? Ziyech staat hierin sterk en als hij weg wilt is hij weg. Twente kan hem niet betalen in de Jupiler...

7 juni 2016 om 23:39

Jouw redenering klopt niet. Ziyech wil sowieso weg. Maar denk je nu werkelijk dat PSV de enige bieder is op deze speler? En denk je dat FCT hem naar een andere NL club laat gaan? Diezelfde clubs die FCT allemaal (terecht of onterecht) hebben laten vallen? Er zal echt wel een buitenlandse club komen die gaat meebieden...en dan zal Ziyech daar naartoe gaan als het aan FCT ligt.

8 juni 2016 om 00:15

Twente heeft zichzelf laten valen. Kap eens met het onheus bejegenen van andere clubs die hier helemaal niets mee te maken hebben.

8 juni 2016 om 08:23

De clubs laten Twente vallen in de kuil die het in eerste instantie voor de rest van de Eredivisie heeft gegraven. Overigens heeft Twente ook nooit de hand uitgestoken naar clubs die het moeilijk hadden. De Twentesupporters en clubleiding vonden het maar al te mooi dat Feyenoord, Vitesse en AZ aan de rand van de afgrond stonden terwijl ze benadrukten hoe goed zij het wel niet voor elkaar hadden.

8 juni 2016 om 11:10

Zou niet inzien waarom Twente zyech niet naar een eredivisieclub zou laten gaan. Is toch geen concurrent. Jansen ging ook van Jupiler naar de eredivisie toe en kijk eens wat van hem geworden is.

8 juni 2016 om 00:39

Taalbers

Denk jij nou echt dat Ziyech blijft bij Twente..

8 juni 2016 om 07:37

Ziyech niet te koop uhhh apart hij wil graag weg en hoe wil twente zijn salaris gaan betalen ook al blijven ze in de eredivisie de knvb gaat echt wel consicentie geven hoor dat de salarissen naar beneden moeten enz. Dus dan moet ziyech minder gaan verdienen doet die echt niet. Ziyech wil hoger op en dat gaat niet lukken bij twente

8 juni 2016 om 08:46

Te koop is hij natuurlijk sowieso, maar ik denk dat wel dat de uitspraak van de LC afgewacht gaat worden voordat PSV (of welke club dan ook) actie onderneemt. Het heeft natuurlijk effect op de prijs van Ziyech of Twente Eredivisie of JL speelt, of in het ergste geval, als de licentie helemaal ontnomen wordt.

Ajax ligt weer te slapen en PSV gaat er weer mee vandoor. Titel nummer 24 kan bijgeschreven worden.

7 juni 2016 om 23:20

Inderdaad, zul je zien dat ze hem straks voor 6 miljoen en een speler binnenhalen in ruil binnenhalen ofzo en Ajax aan komt met twee zuid-amerikaanse talenten van 19 jaar oud... liggen ze weer te slapen hoor, dit kun je toch niet laten lopen.

8 juni 2016 om 08:53

Ajax en Psv vergelijken is hetzelfde als appels en peren. twee totaal verschillende doelstellingen. Ajax wil een zo'n best mogelijk opleidingsinstituut zijn voor de rest van Europa met behoud van een dikke bankrekening. Psv daarentegen wil zoveel mogelijk kwaliteit op het veld hebben staan, koste wat het kost. Daarom past Ziyech totaal niet in de Ajaxfilosofie, want hij blokkeerd de groei van de eigen jeugd. Ziyech zal goedkoper zijn dan v.ginkel dus Marco moet je vergeten en voor de 100% voor Ziyech gaan.

8 juni 2016 om 09:28

Waarvan 1 van die talenten in belangstelling staat van Barcelona en dat hij Barcelona zelf heeft afgewezen. Dus hij moet wel kunnen voetballen. Ik vind het zo jammer dat iedereen dit maar als slecht ziet. Ik ben juist blij dat we nu een buiten Europa kijken i.p.v. alleen in de ED en Scandinavië, overigens lijkt Ziyech mij niet een persoon die naar Ajax wilt. PSV kan hem bovendien Champions League verzekeren iets wat Ajax niet kan.

8 juni 2016 om 09:38

Pukkiedukkie dat klopt dat ze verschillend zijn maar daar baal ik van want dat is ook de reden dat psv het goed doet europees en ajax niet en lees ook weer dat ze timo van utrecht wil kopen, kijk psv durft tenminste de knip open te trekken en ajax alleen maar komt met de supporters lekker te maken met grote namen en over de jeugd opleiding dat vind ik weliswaar mooi maar met 11 jongetjes win je de oorlog niet mee

7 juni 2016 om 23:21

Als je het hebt over voorbarig...kom op zeg....ziyech mag dan verschil maken...maar ook weer niet dusdanig.....

Je weet niet wat er bij PSV nog verkocht gaat worden...en wat ze halen....of wat Peter Bosz gaat doen...heb zelf niet zo een hoge pet van hem op....

Maar ook aankomend seizoen....zal het spannend worden...en geen uitgemaakte zaak zijn...

7 juni 2016 om 23:37

Nou afgelopen jaar vond ik de selectie van PSV een stuk beter. Ook al liet dat niet zien in de stand. En op een paar spelers na zie ik geen versterking in de Eredivisie voor Psv. Ziyech valt onder deze paar in mijn ogen en is volgens velen de beste middenvelder van de Eredivisie.

Met andere woorden als er geen leeg loop komt bij PSV moet Ajax heel wat beters halen om een gelijkwaardige selectie te krijgen.

Persoonlijk denk ik dat een Ziyech beter past bij een Ajax onder Bosz.
Hij heeft een geweldige voorzet maar schiet zelf ook wel graag. Denk dat ze bij PSV meer zijn voorzetten nodig hebben.

8 juni 2016 om 01:35

Het is geen toeval dat je het niet op de stand terug ziet, PSV had veel gevestigde namen, Ajax heeft kwaliteit ontwikkeld en vestigd nieuwe namen. Verschil in beleid, allebei niks mis mee.

Ajax moet gewoon talenten door ontwikkelen, zo kun je ook gelijkwaardig of zelfs beter worden, Dat zag je dit seizoen al gebeuren, als ik je vorig seizoen zou vertellen dat Tete de beste RB van NL was en in de basis in oranje hoorde, had je mij vierkant uitgelachen, maar wat wil de praktijk nou.. dit is exact wat Tete nu is, zelfde geldt voor Bazoer, Dijks, Riedewald, Younes en Milik (niet allemaal de beste hoor).

8 juni 2016 om 01:47

Klopt is ook niks mis mee, zeg alleen dat het mooi zou zijn als Ajax eens wat spelers koopt die ook direct het eerste team versterken en niet over 2 of 3 jaar.

Persoonlijk lag ik onze bondscoach uit met Tete. Zou toch van der Wiel er neer zetten. Maar iedere zijn voorkeur, van alle namen zie ik alleen Bazoer ver komen.
De rest zit er uit pure armoede van Nederland.

8 juni 2016 om 09:03

Laurens E, kun je beargumenteren waarom je de bondscoach uitlacht om zijn keuze voor Tete, en waarom jij voor van de Wiel zou kiezen?

8 juni 2016 om 10:05

Eigenlijk kan je daar heel simpel over zijn Oranje is geen opleidingsinstituut...

7 juni 2016 om 23:21

Nou nou nou, Ajax heeft op t middenveld nou juist niet zoveel problemen. Zyech is fantastisch, maar alleen als er iemand vertrekt op t middenveld.

7 juni 2016 om 23:26

Ajax heeft juist één groot probleem op het middenveld; er ontbreekt creativiteit. Met Ziyech erbij is dat probleem opgelost en je levert in principe niks in qua scorend vermogen. Enige puntje is dat Gudelj onmisbaar is voor dit Ajax, Bazoer is het grootste talent van NL en Klaassen is onze aanvoeder. Maar Ziyech kan eventueel ook op rechtsbuiten spelen.

7 juni 2016 om 23:27

Ajax heeft geen echte nr 10

7 juni 2016 om 23:27

Juist, helemaal eens met jou.

7 juni 2016 om 23:30

Sinkgraven, Nouri en ook Bazoer en Klaassen in mindere mate hebben dat.

7 juni 2016 om 23:31

Gewoon rouleren met Bazoer, Klaassen en Gudelj. Kwaliteit kan je niet genoeg hebben.

Je kunt toch beter Klaassen laten invallen om iets te forceren, dan vd Beek of Serero.

7 juni 2016 om 23:35

Hou toch eens op met dat soort namen man. Bazoer is geen 10 en geen creatieve speler. Klaassen ook niet. Die andere 2 zijn nog broekies en hebben nog niks laten zien.

7 juni 2016 om 23:40

Nou denk ik dat alleen de eerste 2 dit hebben.
Echter zijn dat allebij talentjes. Denk dat het ook wel eens mooi is om gewoon al kant klare spelers te hebben.

7 juni 2016 om 23:47

@tommie

Je hebt Sinkgraven ook nog, die heeft niet minder laten zien in de top dan Ziyech, zeker ook niet meer, maar die is twee jaar jonger en misschien nu al even goed. Ziyech kan ook zomaar door het ijs zakken als het elftal niet helemaal om hem meer draait en hij moet mee verdedigen, Sinkgraven heeft er al 1,5 jaar in dat process op zitten om dat te leren.

7 juni 2016 om 23:48

@laurens E

Zo zwart wit is dat niet, Klaassen heeft heel wat assists en is op zijn manier (bewegen en inzicht) ook creatief. Kant en klaar, daar hebben we er al 3 van voor de basis, Sinkgraven zit daar ook dichtbij en die andere drie zijn zeer grote talenten die kansen moeten krijgen. Bovendien, Schone is er ook nog.

8 juni 2016 om 00:09

Sinkgraven zelfde niveau als Hakim hahaha doe toch normaal man.

8 juni 2016 om 00:09

Klaassen heeft juist niks wat een nr 10 hoort te hebben. geen eigen actie, geen verfijnde trap of steekpass, niet echt bewegelijk.

8 juni 2016 om 00:14

@laligathomas

Wil je zeggen dat Ziyech meer heeft laten zien in de top?

8 juni 2016 om 00:18

Als je niet inziet dat Ziyech absolute buitencategorie is kan je echt beter hier niet meer komen. Ziyech maakt je kampioen en zou Europees het ook aankunnen. Die jongentjes die jij opnoemt van Ajax niet. Daarbij top? Wat stelt de top hier nog voor, helemaal niks door mensen zoals jij die bij Ajax zitten en dit soort transfers voorkomen.

8 juni 2016 om 00:19

Toch zie ik hem graag komen. Rouleren met 4 'basisspelers' is ook geen overbodige luxe bij een topclub. Ik weet niet waarom jij zon hoge pet op hebt van Sinkgraven, maar die jongen is er nog lang niet klaar voor en gaat het imo ook niet redden bij Ajax. Bovendien loopt hij Nouri in de weg en ook nog Andersen. Ik zeg Sinkgraven verhuren/verkopen. Nee, doe mij maar Ziyech met de 3 basisspelers rouleren! Er is voor de rest ook geen creatieve speler naast Younes die er gelijk staat. Schone dus ook niet.

8 juni 2016 om 00:19

Sorry hoor, maar je kan toch niet werkelijk van mening zijn dat Sinkgraven gelijk presteert als een jongen die een veredeld jeugdelftal hoogstpersoonlijk in de Eredivisie heeft gehouden in aanvallend op zich?

En nee, nogal logisch dat Ziyech niet meer heeft laten zien in de top. Hij speelt er namelijk niet. Zo kan ik iedere discussie winnen met zo'n kulargument. Overigens, Sinkgraven heeft ook niet meer dan Ziyech laten zien in de top terwijl hij er anderhalf jaar speelt al en Ziyech nul.

8 juni 2016 om 00:44

Je hebt gelijk, als Ajax niks wilt bereiken kunnen ze beter op de jeugd bouwen die vervolgens op 22 jarige leeftijd of zo weer vertrekt.. Kom op man, iemand die bij de jeugd speelt zal toch minder brengen dan een "ervaren" speler die al meerdere jaren presteert en ook Europees belangrijk begint te worden?

Ajax heeft 3 kant klare creatieve middenvelders, die zich al bewezen hebben? Dan ook nog Schöne noemen die 70% tot 80% van zijn wedstrijden afgebrand zie worden in te live topics door eigen Ajax fans.

Begrijp mij niet verkeerd, de jeugd is belangrijk maar je mag nu toch ook wel wat resultaat binnen halen. Ajax begint zo langzamer hand een training school te worden voor de subtop van Europa. Terwijl ik ze liever zelf als subtop zie.

8 juni 2016 om 01:02

@laliga

Ik moet het eerst nog maar zien en ja, mensen kunnen andere inzichten hebben, ik heb er mijn argumenten voor. Dat we niet top zijn komt gewoon om dat we net als 20 jaar geleden gewoon nog een budget van 60-70 miljoen hebben, niks anders.

8 juni 2016 om 01:09

@laurens E

Dat is nou eenmaal de realiteit. Het punt is dat we hem niet nodig hebben, we hebben Gudelj (24), Klaassen (23), Schone (30) en Bazoer, dat is een exceptioneel talent die speelt alsof hij 30 is.

Ziyech presteert nog helemaal niks, met alle respect, top jaar, geweldige dingen laten zien maar Sinkgraven heeft 1,5 jaar meer ervaring op topniveau. Zeg ik dat hij beter is nee, maar ik wil zeggen dat je het met Ziyech ook maar moet afwachten.

En dan kom die toptalenten nog, kortom je hebt het over nummer 5,6 en 7 in de rij. En alsof dat nog niet genoeg is hebben we Andersen, Sinkgraven en Serero ook nog.

Wil je zeggen dat Schone geen creativiteit heeft? Je kunt veel van hem zeggen, maar dat heeft hij wel.

Ajax is een trainingschool voor de top en subtop van europa, het zou idealistisch zijn om dat te ontkennen, de kunst is om er ook zelf de vruchten van te plukken en omdat we spelers als Klaassen toch wat langer lijken te kunnen houden, doen we dat ook. Zo moet het ook met Bazoer en de andere talenten, ajax zet niet voor niet in op contractverlengingen, Bazoer, van de Beek, Sinkgraven, Gudelj en Nouri liggen nog 4 jaar vast bv. En Klaassen 3 jaar.

8 juni 2016 om 01:12

Dat is net het probleem er is geen. Top in nl is gewoon laag niveau en de tegenstanders waar Ajax tegen speelt speelt Twente ook tegen alleen ziyech laat het elke week zien en die zogenaamde top middenvelder van Ajax niet dus het beste voor ziyech is weg gaan uit de eredivisie want zich ontwikkelen in zo'n laag niveau loont zich niet.

8 juni 2016 om 01:38

Het is alsof je tegen een muur typt die met de zelfde punten komt. Je wilt mij toch niet gaan zeggen dat als ze een speler als Ziyech halen ze deze op de bank gaan zetten.. En ik zeg niet dat Schone geen creativiteit heeft. Dat doen veel Ajacieden al in de live topics, echter zal ik al wel zeggen dat Ziyech veel meer creativiteit heeft. Zal er ook maar bij zeggen dan wie dan ook van de huidige basis spelers bij Ajax.

Vind je het zelf niet erg dat Ajax niet meer is dan een training school voor de subtop? Laat ze lekker eens zelf weer bij de subtop aansluiten.

1,5 jaar ervaring in de mindere van de selectie te zijn. Dat voor 6,5 miljoen, niet gek. En ja dit is sarcasme, mocht je het niet door hebben.

8 juni 2016 om 02:09

Je bent niet goed wijs jongen! Sinkgraven en Schone mogen niet eens de veters strikken van Ziyech.
Aub halen die hap en in de basis met Bazoer en Klaassen. Een middenveld om van te smullen!

8 juni 2016 om 05:11

Ziyech zal verdomd veel creativiteit toevoegen aan Ajax man. Wij hebben hem meer nodig dan psv. Zij hebben met propper al de nodige creativiteit op het middenveld.

8 juni 2016 om 08:56

Ajax heeft hem wel nodig om de doodeenvoudige reden dat hij het niveau van het middenveld direct opkrikt. Hij heeft de creativiteit dat het middenveld van Ajax ontbeert. Klaassen, Bazoer en Gudelj (en Van de Beek) zijn goede spelers maar wel andere type spelers. Spelers als Sinkgraven, Nouri, Andersen en Schone hebben het beoogde niveau niet of nog niet. Dit is gewoon een verschil tussen Ajax en Psv. PSV haalt in de winterstop gewoon Van Ginkel, terwijl ze al een goed middenveld hadden met Guardado, Hendrix en Propper (met daarachter Maher en Schaars). Toch kozen ze voor Van Ginkel als oplossing voor blessures en schorsingen en dat was een oplossing die het middenveld zeker niet verzwakte in de slotfase van de competitie. Ziyech is voor eredivisiebegrippen gewoon een buitencategorie speler die je gewoon moet halen als je het kunt.

8 juni 2016 om 12:35

@ Laurens E

Dat moet je negeren, het is echt verspilde energie om met hem de discussie aan te gaan. Hij is van het type supporter dat alles goed vind als het om Ajax gaat. Zelfs wanneer zaken aantoonbaar niet kloppen of mensen toegeven gefaald te hebben; hebben ze het volgens hem nog goed gedaan.

7 juni 2016 om 23:21

Heb je niet gezien hoe Ziyech zijn vuist balt wanneer de interviewer hem zegt dat PSV kampioen is? Staat op youtube. Stel dat Ajax hem al zou willen hebben, dan zou Ziyech zeker bedanken voor het aanbod getuige zijn eerdere reactie.

8 juni 2016 om 00:48

Grap is moeilijk te zien na het verlies.
Beetje luchtiger mag ook wel, heb het gezien en hij lacht al voor hij een vuist balt. Met andere woorden gewoon een lolletje, zal hem warm of koud laten wie er kampioen wordt buiten Twente om, of misschien Heerenveen.

7 juni 2016 om 23:22

Precies. Ik zit al weken te wachten op de kop: "Overmars bereikt akkoord met Twente, komst Ziyech bijna afgerond".

8 juni 2016 om 14:38

Ik kan je garanderen dat ziyech niet naar Ajax of psv gaat hij gaat naar het buitenland heeft niks te zoeken in deze Mickey mouse competitie

7 juni 2016 om 23:22

Als PSV met Ziyech aan de haal gaat, dan geef ik je gelijk.

Maar de kans lijkt mij zo klein te zijn. Er zijn veel meer (grote, buitenlandse) clubs die ,normaal gezien, veel meer geld op tafel moeten kunnen leggen + bijbehorend salaris.

Maar goed, kan alle kanten op gaan.

7 juni 2016 om 23:30

Ajax heeft het middenveld al goed bezet. We hebben ook niks gehuurd dus hebben dit probleem wat PSV heeft niet en spelers liggen lang vast. Bovendien kunnen we met bv. Frenkie de Jong, Nouri en van de Beek terugvallen op een uitstekende opleiding, met andere woorden; Ziyech is totaal overbodig.

7 juni 2016 om 23:33

Serieus, De Jong, Nouri en Van de Beek gaan toch nog geen wedstrijden beslissen voor Ajax. Die moet je af en toe brengen als je met 3-0 voor staat. Middenveld ontbeert creativiteit!

7 juni 2016 om 23:36

Serieus? Neem je genoegen met dat soort namen als Ajax supporter zijnde. Schande man. Ajax heeft geen creatieve nr 10 op dit moment. Als je dat niet eens inziet man man

7 juni 2016 om 23:42

Nee, dat zijn dan ook de 5de, 6de en 7de middenvelder. Daarvoor hebben we er nog 4. Bovendien zie ik ze dat al wel doen.

Ajax heeft met Sinkgraven, de Jong en Nouri opties voor creativiteit en ook Klaassen, Bazoer hebben dat in zich. Ook hebben we Andersen nog. Ziyech heeft niet meer laten zien op topniveau in NL.

7 juni 2016 om 23:42

@afcanats

Precies, lekker kiezen voor spelers die nauwelijks uitblinken in de JL ipv spelers die je direct een heel stuk beter maken.

7 juni 2016 om 23:43

@thomas

Ajax vormt namen, je hoeft die niet perse te kopen, spelers als Seedorf bv. in het verleden maar nu ook Klaassen en Bazoer, waar PSV deze spelers voor flink geld moet inkopen, leidt ajax ze op. Zo gaat dat ook met Nouri, van de Beek en de Jong, vergeet niet dat we het dan over de 5de en 6de middenvelder hebben en ook Schone en Andersen nog hebben.

7 juni 2016 om 23:45

@kralingen!

Ach dat zei men over Tete, Riedewald en Bazoer ook. Van de beek heeft al aardig wat laten zien in Ajax 1, net als Cerny overigens. We hebben op het middenveld niks nodig, Ziyech maakt het middenveld verdedigend overigens zwakker.

7 juni 2016 om 23:55

Ik vind een middenveld met Gudelj, Klaassen én Bazoer toch wel creativiteit ontbreken hoor. Zijn alle 3 geen spelmakers. Bijna elke middenvelder die je er bij zou zetten, zou het middenveld verdedigend zwakker maken.

Vergeet niet dat Ziyech één van de beste spelers is in de Eredivisie. Die maakt je in één klap zo veel beter. Getuigt ook niet alleen van ambitie naar je supporters toe, maar ook naar spelers die wellicht nog twijfelen om hun contract te verlengen.

Heb je trouwens echt nog vertrouwen in Andersen?

8 juni 2016 om 00:03

@afcanats:

waar PSV deze spelers voor flink geld moet inkopen, leidt ajax ze op.

Helemaal mee eens. Goed om te zien dat Ajax eigen jeugd als Gudelje, Zivkovic en Sinkgraven heeft die Ajax geen stuiver gekost heeft. En PSV maar kopen.....

8 juni 2016 om 00:05

@kralingen

Je kunt ook nog kiezen voor Sinkgraven, Nouri of Schone, of zelfs twee van deze spelers.

Ziyech heeft nog niks laten zien in de top van de eredivisie, hij heeft nog geen recht op die titel, dat gaat eerder naar een Guardado, Propper of Klaassen die ook echt het verschil maakt in de top. Er zijn wel meer spelers die flink scoren in de onderste regionen van de eredivisie. Hij heeft best wel kwaliteit, maar men moet hem niet overschatten.

Ambitie daar is geen gebrek aan, alleen ajax doet het op eigen manier en dat is met de opleiding, als je Nouri en ook nog Sinkgraven hebt, hoef je geen Ziyech te kopen.

Andersen nee, ik zou hem als extra concurrent als linksbuiten gebruiken, heeft toch wel iets bijzonders, wellicht dat het er dit jaar uitkomt.

8 juni 2016 om 00:12

Je hebt het elke keer over Nouri maar die heeft nog geen minuut gemaakt in het 1e. Is nog een joch en 10 klasse minder dan Ziyech. Sinkgraven is een leuke speler ook 3 klasse minder. Klaasen is geen 10.

8 juni 2016 om 00:19

Dus Ajax is niet meer dan een simpel opleidingsclubje?

8 juni 2016 om 00:56

Begint toch aardig op te lijken. Trainen talenten en als ze talent ontgroeien, haalt een subtop club uit het buitenland hem op. Of wil je beweren dat dit niet zo is? Zou mooi zijn als ze deze spelers eens wisten vast te houden en Europees ook weer eens wat konden betekenen.

Bazoer, Klaassen, Younes., Milik en Cillessen.
Dat zijn een beetje de spelers die er uit springen. Met de huidige gang van zaken zitten alle 5 met uitzondering van Cillessen bij een club in het buiten land in dit of volgend jaar..

8 juni 2016 om 01:16

@kohaku

Niemand heeft het over eigen jeugd... bovendien zeg ik nergens dat ajax niks koopt en dat het fout is. Het gaat om de nuance, Maher (8 miljoen), Propper (6 miljoen), Pereiro (6 miljoen), Guardado (2 miljoen), Schaars (1 miljoen) totaal 23 miljoen. Huurkosten van ginkel?

Ajax: Gudelj (6 miljoen), Sinkgraven (6,5 miljoen), de Jong (0,5 miljoen) en Serero (3 miljoen), totaal 16 miljoen.

Al zou je pereiro tot de aanvallers rekenen is het middenveld van PSV nog duurder in vergelijking met de duurste linie van Ajax. Komt bij dat de restwaarde van de ajacieden hoger ligt. Ook komen daarachter Nouri, Eiting en van de Beek alweer.

8 juni 2016 om 01:43

Je kan ook grwoon 343 spele tege clubs in nederland toxh vooral met peter bosh lekker aanvallend

8 juni 2016 om 06:48

eigen jeugd ??? gudelj sinkgraven ,zivkovic, en bazoer komen alle 4 van een andere club geen eigen jeugd bij

8 juni 2016 om 08:50

"Frankie de Jong, uitstekende opleiding" die jongen voetbalt amper een jaar in de jeugd bij jullie, heeft helemaal niks met een uitstekende opleiding te maken.

8 juni 2016 om 10:59

Je rondt de bedragen van psv te hoog af en dienvan ajax te laag haha.

8 juni 2016 om 12:39

@ afcanats

Die gasten hebben nog helemaal niets laten zien, het enige wat ze tot nu toe hebben laten zien is dat ze talent hebben. En het ze aan een fatsoenlijke topsport mentaliteit ontbreekt. Ze laten het pas zien wanneer ze structureel progressie hebben geboekt, en ze zich ontwikkeld hebben tot sterktehouder. Al zijn we het van jou gewend dat jij al tevreden bent wanneer spelers 1 of een handjevol wedstrijden degelijk tot goed gespeeld hebben.

"ziyech heeft niet meer laten zien op topniveau in Nl"

Lol, elke keer wanneer ik denk dat jij jezelf niet nog meer voor schut kan zetten weet jij jezelf weer te overtreffen. Dat je het vervolgens ook nog eens zegt ten opzichte van Sinkgraven is helemaal te komisch voor woorden.

7 juni 2016 om 23:48

Schei toch uit joh..! Wat moet Ajax nu met Ziyech..? Kijk nou eens wat Ajax aan middenvelders rond heeft lopen. Ze zouden in mijn ogen wel gek zijn om Ziyech te halen.

7 juni 2016 om 23:51

Inderdaad! Nouri heeft in zijn linkerteen meer techniek dan Ziyech, maar kent ook de tactiek al veel beter en de druk van Ajax in de top, die moet echt de ruimte krijgen dit jaar.

We hebben daarnaast: Bazoer, Gudelj, Klaassen, Schone, Sinkgraven en dus talenten Nouri, Andersen, van de Beek en Frenkie de Jong. Serero is er ook nog maar die moet waarschijnlijk verkocht worden. Waarom zou ajax een middenvelder moeten kopen? Ajax heeft de zaakjes keurig op orde, daarachter komt Eiting alweer en ook Antonucci is vorig jaar al aangetrokken.

7 juni 2016 om 23:54

Nouri is een A1 speler die nog geen eens wekelijks uitblinkt anders had hij allang zijn debuut gemaakt.

8 juni 2016 om 00:06

In de A jeugd blinkt hij wel degelijk uit. Ajax is juist de club bij uitstek waar jeugdspelers spontaan het verschil kunnen gaan maken, je kunt niet zeggen dat gaat Nouri ook doen, maar die potentie heeft hij zeker.

8 juni 2016 om 00:19

Welke nr 10 hebben ze er lope n dan?

8 juni 2016 om 00:19

Nouri moet eerst 3 seizoenen verhuurd worden.

8 juni 2016 om 00:24

En als je gaat gokken op dat Nouri het verschil gaat maken komend seizoen dan heb je aan het eind van het seizoen helemaal niets. Als het wel lukt, niets dan hulde, maar je gaat toch niet als absolute topclub van een land voor creativiteit hopen op een speler die nog niet eens zijn debuut heeft gemaakt omdat hij fysiek tekort komt voor iedere vorm van lichamelijke duels? Zeker aangezien de huidige middenvelders nu niet bepaald uitblinken in creativiteit, de spits niet zelf kansen kan creeeren en alleen jullie linksbuiten echt in staat is zijn man te verrassen.

8 juni 2016 om 00:41

@y0

Ik schat Nouri in als 6-7de middenvelder, kortom iemand die minuten gaat maken en wellicht inderdaad het verschil KAN maken, maar dat wordt zeker nog niet verwacht. Sinkgraven en Schone daar kun je wel op bouwen en zijn ook creatief.

Ziyech is ook fysiek wonder, hoeft ook niet, maar waarom Nouri daar kan op afrekenen?

Onze rechtsbuiten El Ghazi kan ook verassen net als onze middenvelders, men doet net alsof het drie houten poppen zijn die niks met een bal kunnen, ok het zijn geen ronaldinhos aan de bal, maar Klaassen, Bazoer en Gudelj hebben ook wel kwaliteiten aan de bal, Klaassen bv. 9 goals en 8 assists maar dan wel op een hoger niveau dan Ziyech.

8 juni 2016 om 01:03

19 jaar en nog niet bij Ajax gespeeld.
Als hij echt zo geweldig is als jij laat blijken was hij toch echt wel aan spelen toe gekomen bij Ajax. Maar als ze bij Ajax dit graag zien, wie houd ze tegen.

Denk dat er tijdens dit seizoen genoeg wordt gezegd over het niet halen van betere spelers. PS: Ziyech speelt in de zelfde competitie ^^, met veel mindere spelers.

8 juni 2016 om 01:19

@laurens E

De concurrentie is moordend, maar met Ziyech onoverkomelijk. En daarom kun je pas zeggen dat Ziyech echt goed is als hij het in de top maakt, dan heb je een eerlijk vergelijk en dat kunnen we nu nog niet. Geldt ook voor Nouri.

8 juni 2016 om 10:12

Hoe vaak heeft Frank de Boer wel niet gezegd dat hij Nouri voorzichtig wil brengen uit angst dat hij bezwijkt onder de druk. Die jongen heeft zo ongelofelijk veel talent. Daarnaast heeft hij dit seizoen zowel met de A1 als met jong Ajax mee moeten doen, daar had het eerste niet eens bij gekund. Het is aan Bosz wat hij in Nouri zit, maar normaal gesproken sluit hij gewoon aan in het trainingskamp.

8 juni 2016 om 11:01

Dat werd over Fischer ook gezegd des tijds.

8 juni 2016 om 12:53

@ Ger4ajax

Zodra de tegenstander een beetje tegengas geeft word dat slappe creatiefloze middenveld van ons zo´n beetje elke keer overlopen alsof ze er niet staan. Dan laat ik gemakshalve het bar slechte "passings" niveau nog maar even achterwege, Ajax zou juist gebaat zijn met de komst van Ziyech. In vergelijking met die pubers van ons die denken dat ze er al zijn, zal hij er waarschijnlijk wel meteen staan en niet een miljoen keer dezelfde fouten maken.

8 juni 2016 om 00:58

Inderdaad, dit bericht frustreert mij ook ontzettend. Ziyech had al lang opgehaald moeten worden, of op zijn minst een zeer serieus poging. Dit is nou een type speler die direct basis staat en ontiegelijk veel toevoegt.

Wakker worden gvd! En haal deze jongen heel snel op!

8 juni 2016 om 06:08

Te veel kwaliteit voor Overmars. Die probeert liever een jeugdspelertje uit.

8 juni 2016 om 10:51

Lekker positief ook. Weet je nog dat Ajax één van de beste spitsen van de Eredivisie, genaamd "sigthorsson" haalde? Wat was dat een sucess. PSV haalde nog niet lang geleden de meest talentvolle middenvelder genaamd "maher". Die ging ook als een raket... Niet dus! Ziyech is een goede speler maar bedenk ook wel even dat hij bij elke andere club heel anders zal moeten gaan spelen.

Twente is volledig op hem afgestemd. Hij is eigenlijk de enige die wat kan bedenken bij FC Twente. Rene Hake zal in de kleedkamer nog net niet uitspreken: "mannen, alle ballen op Hakim want jullie bakken er niet zo heel veel van...". Bij PSV zal Ziyech ook gewoon 1 van de 11 worden, en dat zal best even wennen zijn.

Oh, en daarnaast had PSV zogenoemd voor het 5e of 6e seizoen op rij "op papier" het beste elftal. Het is dat Ajax het blijkbaar niet op kon brengen om in de kampioenswedstrijd tegen een degradant nog minstens 1 goal te scoren, maar dat geeft toch wel te kennen dat je op papier helemaal niets wint.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou Ziyech net zo graag bij Ajax zien, maar laten we nou niet doen alsof je direct een titel binnen haalt bij het aankopen van Ziyech.

Waarom is Ajax weer zo afwachtend!!!!! tenenkrommend dit.

PSV zal zoals gewoonlijk weer effectiever handelen.

7 juni 2016 om 23:32

Omdat ajax het middenveld al bezet heeft en geen aankopen nodig heeft op het middenveld.

7 juni 2016 om 23:37

Hebben ze wel nodig. Of wil je weer 2e worden en Europees de voorronde van de EL niet doorkomen?

7 juni 2016 om 23:37

Dat is zo'n onzin. Er moet toch worden gestreefd naar een zo'n hoog mogelijk niveau van het eerste elftal? Dan verkoop je maar wat spelers of geef je de jeugdspelers wat later de kans, het niveau van het eerste elftal staat voorop.

7 juni 2016 om 23:40

Hoezo. ajax werd op het nippertje tweede, in de tweede seizoenshelft was ajax al veel meer ingespeeld en won het onder andere van Psv. Gaf het dom weg, maar PSV was zeker niet veel beter. Daarbij blijven de talenten van Ajax zich ontwikkelen en beter worden, zit veel meer rek in Ajax.

Ajax kan met het huidige middenveld prima kampioen worden, een spits hebben we wel nodig. Ajax kwam EL overigens gewoon door.

7 juni 2016 om 23:45

Zo'n groot talent die afgelopen seizoen de beste speler van de eredivisie was hebben jullie niet nodig nee...

7 juni 2016 om 23:48

Bazoer, Klaassen, Gudelj en Serero
Pröpper, Hendrix, Guardado, (van Ginkel) en Maher.

Ajax heeft maar 3 echte middenvelders en 2 van die zijn vooral verdedigend. In tegenstelling tot PSV en die gaan nu voor nog een middenvelder. Dat ze talenten gebruiken is prachtig maar er mag ook wel wat gerichter geld worden uit gegeven. Alleen een KJH is niet genoeg.

7 juni 2016 om 23:48

@afcanats, een Ajax-middenveld met of zonder Ziyech is een voetbalwereld van verschil. Met Hakim Ziyech erbij is Ajax gewoon dé favoriet voor de volgende landstitel. Anders doen de Amsterdammers plichtmatig mee voor de tweede plaats. Als ik Marc Overmars was zou ik mijn mond en mijn portemonnee maar eens flink opentrekken. Dan moet je niet aankomen met een fooi van € 5 miljoen. Dan weet je zeker dat je wordt uitgelachen. Welk bedrag dan wel? Minimaal € 20 miljoen. In combinatie met de verhuur van één of twee talenten van Ajax aan FC Twente, waaronder Daley Sinkgraven. Zodat deze speler eindelijk wekelijks speelminuten mag maken. Voorwaarde daarbij is wel dat de Tukkers ook volgend seizoen in de Eredivisie spelen.

7 juni 2016 om 23:53

@deroie

Daar lopen de menigen over uiteen, hij was de ster van de club die 13de eindigde.. allemaal leuk en aardig maar in de top worden andere dingen gevraagd, Hadouir was tegen Ajax ook een gevaarlijke speler.

7 juni 2016 om 23:54

@laurens E

Je vergeet Sinkgraven, Nouri, van de Beek, Schone, Andersen en Frenkie de Jong nog. Serero reken ik al als verkocht.

Ajax heeft dus 10 middenvelders inclusief Serero.

8 juni 2016 om 00:11

@afcanats

Dat klopt wel, maar zonder Ziyech hadden ze nacompetitie gespeeld. Ajax moet sws een poging wagen, al is het maar om in de breedte sterker te worden. Beetje concurrentie kan geen kwaad. Imo de beste speler van afgelopen seizoen die uitblinkt met goals, assists en creativiteit in een flutelftal. Ziyech voor 5-6 miljoen is een koopje. Die kun je over twee jaar voor 20 of meer verkopen

8 juni 2016 om 00:13

Denk dat we allemaal dit seizoen hebben mogen aanschouwen dat Zyech wel een stap hoger aankan dan de eredivisie.

Dat Twente dit seizoen 13e is geworden is te danken aan Zyech, zonder hem zouden ze hoogst waarschijnlijk zijn gedegradeerd. Van de 49 doelpunten die door twente dit seizoen zijn gemaakt was Zyech bij 27 betrokken met een doelpunten of assist!(17 doelpunten en 10 assists)

Voorlopig gaat Zyech vrolijk verder met scoren en uitblinken bij Marokko.

8 juni 2016 om 00:13

Dat zijn allemaal middelmatige spelers die het verschil niet maken.

8 juni 2016 om 00:14

Ja maar de volgende ronde er uit in de groepsfase. Als je een keer iets wilt heb je dit soort spelers nodig.

8 juni 2016 om 00:16

@bvdp

In de breedte sterker.. nou nee, daar zijn we juist al sterk. We moeten ons toptalent door ontwikkelen zodat ze exceptionele kwaliteiten krijgen, meer dan Ziyech nu heeft. En dat zit er gewoon in als je ze de ruimte geeft. Ik ben het opzich wel eens dat we niet uitblinken in creativiteit, maar Sinkgraven en Nouri hebben dat in zich en die kloppen wel op de deur.

Voor 5-6 miljoen koop je hem ten eerst niet, ten tweede, hoef ik hem dan nog niet, ons middenveld is gewoon goed zo.

8 juni 2016 om 00:17

Afcanats, je blijft zo een dromer he. Hoe kan je in het nieuwe seizoen, kampioen worden met A1 speler Nouri, en Sinkgraven die Ajax helemaal niet beter heeft gemaakt. Er ontbeert creativiteit en echte kwaliteit in onze selectie. Ziyech zou het gebrek aan creativiteit, gelijk oplossen, beslissend zijn en heel het team naar een hoger niveau tillen!

8 juni 2016 om 00:20

@deroie

Ja kan wel een stap hoger, maar moet het eerst nog wel laten zien daar. Dan komt er wel wat meer bij kijken, hij zou niet de eerste zijn die onder de druk bezwijkt. Daarom zie ik hem ook niet als de verlosser en ik vraag ik mij af of hij meer brengt dan een Sinkgraven, die al wel 1,5 jaar heeft mogen wennen of een Nouri die het al jaren gewend is.

In de top draait het niet om Ziyech en wordt je al snel overgeslagen als je aan het egotrippen bent, ook speel je in kleinere ruimtes en wordt er van je verwacht je dat je meeverdedigd.

Afrika cup is ook geen topniveau, kortom, op dat niveau heeft hij zich allang bewezen.

8 juni 2016 om 00:20

sinkgraven en nouri kloppen op de deur haha. welke deur? subtop eredivisie?

8 juni 2016 om 00:31

Laliga

Lach maar, maar als ze zich zoals Bazoer ontwikkelen staan topclubs volgend jaar weer met 20 miljoen voor de deur. Volgens mij heeft Ajax wel bewezen topspelers te kunnen ontwikkelen. Beide spelers hebben dat in zich, Sinkgraven in wat mindere mate dan Nouri overigens. Bovendien Ajax is absolute top van de eredivisie, dat heeft daley ook wel gemerkt.

8 juni 2016 om 00:35

@sulejmanii

Leg mij eens uit waarom je een middenvelder gaat kopen als je al 10 middenvelders hebt, volgens mij schets ik hier de realiteit. Waarvan ik ook nog inschat dat 4 toptalenten het niveau van Ziyech minimaal kunnen evenaren (sinkgraven, Nouri, van de Beek en Frenkie de Jong) en we al 4 goede basisspelers hebben met Bazoer, Schone, Klaassen en Gudelj.

Waarom heb je geen vertrouwen in onze jeugd? Heeft Riedewald, Tete, Bazoer, Klaassen, Veltman bv. nog niet laten zien dat we vanuit de A1 kwaliteit kunnen halen? Half europa zit alweer achter deze toptalenten aan.

Nouri, Schone en Sinkgraven zijn ook creatief. En kennen het spel, druk en ajax al een stuk beter. Dat is ook nog maar afwachten bij Ziyech en dan zit je daar met je 11de middenvelder voor 3 posities, nog eentje en we kunnen 4 elftallen opstellen.

8 juni 2016 om 00:37

Wanneer Nouri bij het eerste wordt gehaald zal hij ook een stap omhoog moeten maken. Tot op de dag van vandaag heb ik Nouri ook nog geen minuut zien spelen, maar aan het zien van zijn statistieken 1 doelpunten en 6 assist zal hij zeker niet kunnen brengen wat Ziyech momenteel brengt. Daarbij geef je als argument dat hij al 1,5 jaar heeft mogen wennen, maar voor alsnog was dit in de Jupiler league bij jong Ajax.

Sinkgraven heeft tot nu toe ook niet gebracht wat er van hem verwacht werd. Vraag me ook af of dat nog ooit gaat gebeuren ook!

Vraag me af of je Ziyech dit seizoen wel heb zien voetballen als je hem vergelijkt met Sinkgraven of een Nouri.

8 juni 2016 om 00:43

Het klopt trouwens wel dat het middenveld van Ajax al overbezet is, met potentie van grote talenten. Alleen zijn deze talenten nog niet voldoende ontwikkelt om hiermee de aansluiting te vinden bij de Europese top. Wat neem ik aan wel het streven van Ajax is, of zou moeten zijn.

8 juni 2016 om 00:48

@deroie

Nouri zal dan ook niet in de basis moeten, alleen als Ziyech wel komt is er geen ruimte meer voor hem en verliezen we terrecht dit grote talent. Bij talenten kun je het niet zeggen, twee jaar geleden was Ziyech ook weinig en nu heeft hij uistekende stats onderin de eredivisie. Het kan verkeren he, waarom zou Nouri dat niet kunnen? Sterker nog staat te boek als een groter talent als je Ziyech van net 19 met Nouri van net 19 vergelijkt.

Nouri speelt al meer dan 10 jaar bij ajax, dat is dus het voordeel van een jeugdspeler, die hoeft niet perse zoveel te wennen, in de jeugd speelt hij vrijwel hetzelfde systeem en volgens de zelfde filosofie.

Sinkgraven heeft wat blessures gehad en ook aanpassingsproblemen, maar vergeet niet dat hij pas 21 jaar is, bij Ziyech is het ook afwachten.

Ja ik heb hem zien voetballen, een team wat helemaal om hem heen draait, verdedigd totaal niet mee, zeeen van ruimte omdat teams tegen twente wel ruimte weggeven. Dat heb ik naast zijn prachtige doelpunten gezien.

8 juni 2016 om 00:52

@deroie

Als je aansluiting bij de top verwacht.. nou dan ben je wat onrealistisch, als je we bij de subtop aan kunnen haken en daar bij horen, dan is dat al een hele prestatie. Dat is inderdaad het streven.

Het eeuwige probleem met talenten is, dat ze grillig zijn en het niveau moeilijk in te schatten is, dit is echter wel de weg die Ajax is ingeslagen om richting de subtop te komen. Maar kijk eens naar het eerste elftal, 7 van de 11 zijn gewoon kwalitatief goede spelers uit de opleiding en daar zit ook zeker groei in. Komt bij dat juist de generatie die daar nu achter komt zeer talentvol is, die vegen de vloer aan met de jeugd van Barca, PSG etc. Unieke kans dus, maar dan moet je de jeugd wel de ruimte blijven geven. Die generatie is met Cerny, Dolberg, Muric, de Jong en mogelijk nu Doekhi (nieuwe aankoop excelsior) ook weer goed aangevuld.

8 juni 2016 om 01:07

Aansluiting met de top in Europa is misschien een tikkeltje overdreven, maar een speler als Ziyech brengt je wel weer stapje dichterbij. De selectie van Ajax barst inderdaad van het talent, alleen zal je altijd zien dat zo'n speler een mindere periode krijgt zoals Bazoer nu.

Ben van menig dat Ajax teveel bouwt op jonge talenten waaronder de prestaties lijden. De laatste en beslissende wedstrijd van het seizoen, tegen de Graafschap had natuurlijk nooit gelijk mogen worden. Bij een meer ervaren selectie waren de kansen op dit resultaat geslonken.

Erg mooi om te zien dat het beleid van Ajax zoveel vruchten afwerkt en in potentie toekomstige toppers. Al zal Ajax ook af en toe kunnen investeren in bepaalde zekerheden zoals Ziyech en bijvoorbeeld Vincent Jansen. Deze spelers kunnen na 1 a 2 seizoenen toch zeker met een aardige winst worden doorverkocht, mits hun prestaties goed zijn. Op dat laatste zinnetje ga je uiteraard over vallen.

8 juni 2016 om 01:12

Ben ik niet vergeten, zijn gewoon onzekere.
Komen allemaal net kijken of hebben nog niet eens gekeken. Noem ze daarom ook niet op. + de mensen die ik noem hebben ook al Europees ervaring.

Kan de hele jeugd van PSV ook wel gaan noemen wordt het kwalitatief ook niet beter op. Het gaat hier om directe versterking niet om een goeie speler voor de toekomst....

Zucht talent dit talent dat, PSV heeft ervaren krachten op de bank die kwalitatief niet onder doen voor de basis spelers. Vind ik toch een heel verschil.

8 juni 2016 om 01:26

@deroie

Ja klopt, maar toch hebben we met die grillen zelfs bijna het kampioenschap gepakt. Beetje ervaring erbij zou goed zijn, maar dat moet wel verantwoord zijn, financieel. Ziyech is dus niet de sleutel, eerder echte ervaring. Bovendien, Ziyech kan ook grillen hebben, zeker in zijn eerste jaar in de top, zal ook tegenslagen krijgen.

Ajax bouwt op talenten inderdaad, maar dat betekend niet dat we niet kunnen uitbreiden naar wat meer ervaring. Als we zo doorgaan financieel is dat een kwestie van tijd. Ga je echter spelers als Ziyech kopen bij overvloed aan middenvelders en de jeugd blokkeren dan kun je beter stoppen met opleiden. En dit houdt ons dan juist tegen om de gewenste ervaring te kopen, omdat we dan teveel aan transfers uitgeven. Aan een Klaassen of Bazoer verdien je twee keer zoveel geld, gewoon de volle pond (beide minimaal 20?) dat zou bij janssen dan nog maar 5 miljoen winst zijn.

Kijk als we nou Bazoer en Klaassen al verkocht hadden, tja, dan was het anders geweest.

8 juni 2016 om 01:31

@laurens E

PSV is voorlopig van Ginkel kwijt, omdat ze die gehuurd hebben. Schaars is ook vertrokken en was zeker geen geweldenaar, maher is keihard door de mand gevallen. Mocht je Pereiro als middenvelder rekenen (ook nog geen doorslaand succes) dan hou je er nog maar drie over, Hendrix, Guardado en Propper. PSV meer ervaring?

Ajax heeft ook Gudelj, Schone, Bazoer, Klaassen en een (nog) niet doorslaand succes Sinkgraven. Sterker nog, ik denk dat ajax meer ervaring heeft. Ook een 30er, maar wel twee 23-24 jarige die al meer dan 100 duels in de benen hebben en ook Sinkgraven heeft al aardig wat gespeeld.

8 juni 2016 om 02:30

Ik denk dat hij doelde op middenvelders die direct iets toevoegen, alhoewel serero in dat lijstje volgens mij overbodig is. Blijven de 3 eerstgenoemde namen over. In dat opzicht kan Ajax Ziyech welgebruiken, die voegt ook direct iets toe.

Ik hoop dat Vincent Janssen er ook verstandig aan doet om in nog op de binnenlandse velden te blijven. Een half jaar presteren in Nederland is nog minder dan wat Memphis bij PSV heeft gedaan en we weten allemaal hoe moeilijk hij het heeft bij een grotere club in een grotere competitie.

7 juni 2016 om 23:55

Janssen is wel een ander verhaal dan Memphis. Janssen draagt met zijn combinaties ook continu bij aan het spel. Memphis heeft dat niet en moet het puur hebben van zijn individuele actie
Lukt dat niet zoals nu dan blijft er niks over. Janssen zie ik dan ook eerder slagen in het buitenland dan Memphis.

Als PSV deze transfer weet te realiseren, kan men bij de KNVB de kampioensschaal van 2016/17 alvast gaan graveren. Een middenveld met Ziyech- Guardado - Propper. Wauw!

7 juni 2016 om 23:32

Nou dat hoorden we vorig jaar ook, PSV kwam goed weg..

7 juni 2016 om 23:37

Maar ze werden wel kampioen.

7 juni 2016 om 23:38

Maar niet dik en op het nippertje, dus alvast graveren is wel wat overdreven.

7 juni 2016 om 23:44

84 punten is niet niks, daar ben je normaal gesproken echt wel kampioen mee.
Sterker nog, sommige clubs worden kampioen met minder dan 75 punten.

7 juni 2016 om 23:36

Zou echt zwaar jaloers zijn op zo'n middenveld

7 juni 2016 om 23:44

Ik ook. Dat is het grote cerschil met Ajax en PSV. Zou ook wel een Brands willen hebben

7 juni 2016 om 23:50

En dan Hendrix en van Ginkel er nog achter. Heb je toch een zeer mooi en breed middenveld.

8 juni 2016 om 00:00

Dit zou alleen gebeuren als Van Ginkel niet gehaald kan worden en Maher gaat weg. Je noemt twee namen die alle twee er niet achter zitten volgend jaar haha

8 juni 2016 om 01:16

Noem er 1 maar oké
Zie PSV ze ook wel beide halen. Ze hebben al vaker voor sterke brede selectie geïnvesteerd. Of nog een jaar huren wie weet.

8 juni 2016 om 08:54

Wow. excuus er ging iets mis bij mij toen ik dit schreef blijkbaar. Dacht echt dat je het over Maher had maar Hendrix is een stuk logischer.

Anyway er staat letterlijk in het artikel dat ze alleen voor Ziyech gaan indien Van Ginkel niet haalbaar is. En een van beide heren gaat ook zeker niet banken PSV moet al blij zijn als ze er 1 kunnen krijgen (van Ginkel kopen zal een stuk lastiger zijn dan huren en Ziyech zal naar het buitenland willen).

Als PSV dit lukt. Dan is dat echt een schande voor Ajax. En idd een gegarandeerd kampioenschap voor Psv.

Stiekem hoop ik echt niet dat dit gaat gebeuren. Het enige wat dit zou doen, is de Nederlandse Eredivisie echt verpesten. Krijgen we een Celtic effect. Of te wel; Dan kunnen we 100% zeker van tevoren zeggen wie er kampioen wordt..

7 juni 2016 om 23:34

Dat hoorden we vorig jaar ook, PSV kwam goed weg.

7 juni 2016 om 23:52

En werd toch kampioen. Je kan ook zeggen dat Ajax meer punten pakte dan verwacht.

8 juni 2016 om 00:01

Dat was geen toeval, werden kampioen ja, maar niet met de voorspelde straatlengte voorsprong, dat viel toch flink tegen. Niet echt reden om te zeggen dat een Celtic effect te wachten staat.

8 juni 2016 om 00:10

Ajax kwam ook goed weg met die Penalty tegen Utrecht.

8 juni 2016 om 00:21

Daar gaat het allemaal niet om, PSV ook met Younes wat onterrecht afgekeurd werd.. Het gaat erom dat PSV met of zonder Ziyech geen mijlenverre voorsprong heeft.

8 juni 2016 om 01:21

Ben het met je eens, ze zullen geen mijlenverre voorsprong hebben. Maar wel een voorsprong en zeker geen kleine. Al denk ik niet dat er in Nederland een Schotland effect komt denk ik toch wel dat het alleen tussen Ajax en PSV gaat. En als Ajax alleen op talentjes bouwt je toch al vrij geloofwaardig kunt zeggen en denken dat PSV de grootste kanshebber is.

Mochten ze Ziyech strikken of haal Ajax er niks beters bij ben ik toch 85% zeker dat PSV een derde jaar op rij wint.

8 juni 2016 om 01:40

@laurens E

Men vergeet de factor ontwikkeling wel eens en niet zo gek ook, het kan alle kanten op. Wie zal het zeggen, misschien is Nouri volgend jaar wel verder dan Ziyech? Dat zou wel heel extreem zijn, maar zeker bij Ajax zal het niet de eerste keer zijn dat er een talent op staat.

Behalve dat, kijk eens naar de groei van de achterhoede van Ajax, al die spelers hebben zich enorm ontwikkeld. Ik kan mij wel voorstellen dat men PSV met gevestigde namen hoger inschat dan een talentvol Ajax, daarom was het ook een grote schok dat Ajax tegenstanders van de mat speelde in de CL met 18 jarigen in het elftal (seedorf, Kluivert). Het hoeft dus niks te zeggen.

8 juni 2016 om 08:52

@afcanats, of je nou met Ziyech aan de voorronde cl begint of Nouri, ik wist het wel, gezien de ervaring van Ziyech. Daarnaast koop je wel een x aantal zekere doelpunten en assist.

En dat ziet PSV ook wel, En gezien de vertrekkende van Ginkel, Narsingh, en volgens mij was er belangstelling voor Guarado is dit een logische vervanger.

8 juni 2016 om 09:17

Die naam van Nouri blijft maar rondzingen maar voorlopig is hij al 19 of 20 denk en heeft hij nog geen seconde in ajax1 gespeeld als ik het goed heb. Persie, Robben, Sneijder, vd Vaart waren toen al zowat dragende spelers.. Als we het over echte talenten spreken. Of is onze definitie van een groot talent door de jaren heen naar beneden bijgesteld?

PSV zal de hoofdprijs moeten betalen gezien alle belangstelling van het buitenland. Daarnaast vraag ik me af of Ziyech nog langer in de Eredivisie wil blijven. Hij is het niveau in Nederland allang ontgroeid en zou beter passen bij een Wolfsburg of Schalke.

Laten we hopen dat Overmars dit berichtje ook heeft gelezen, en wanneer hij nog geen navraag heeft gedaan bij FC Twente dat morgen alsnog doet. Dit is nou net een speler die we heel goed kunnen gebruiken als we internationaal een keer een stap willen zetten. De vraag is alleen of hij zelf wilt, ik neem aan dat er veel meer grote clubs belangstelling hebben. Wat de vraagprijs precies moet gaan worden zal toch wel afhangen van het beroep wat FC Twente heeft aangespannen. Blijft FC Twente in de Eredivisie zal hij toch heel moeilijk te halen zijn, maar ja als de club degradeert of een doorstart moet maken is dat een ander verhaal.

Ik zou het een zwaktebod vinden als hij dadelijk naar PSV gaat zonder dat Ajax een poging zou hebben ondernomen. Financieel moeten wij PSV kunnen overbieden, en in het geval van Ziyech mag je daar best heel ver in meegaan. Behoort absoluut tot de kroonjuwelen van de Eredivisie, dit is een speler waar je niet over hoeft te twijfelen.

7 juni 2016 om 23:29

PSV schakelt weer eens veel eerder. Ik heb het idee dat Brands met Cocu en Gerbrands s middags vergaderen en dan spijkers met koppen gaan slaan.

Bij Ajax moet er eerst vergaderd worden met directie, dan met RVC, dan weer terugkoppeling en ga zo maar door. Uitkomst: Er wordt weer eens langs de pot gepist.

7 juni 2016 om 23:38

@tommie

Klopt niet, ajax schakelt juist veel eerder en is allang klaar op het middenveld, wij hebben dan ook niks gehuurd. Wij leiden onze eigen betere versie van Ziyech op, Nouri en ook van de Beek en Frenkie de Jong zitten er dit bij. Daarachter komt Eiting alweer, dus ajax staat al in de hoogste versnelling.

7 juni 2016 om 23:47

Dat dachten sommige mensen ook over Fischer en Boilesen.
Ik zou niet te veel inzetten op jeugd spelers, je weet nooit hoe het gaat lopen.

7 juni 2016 om 23:53

@afcanats

Nouri, Frenkie de Jong en Van de Beek gaan komend seizoen niet het verschil maken tussen Europees succes of niet. Ze gaan er ook niet voor zorgen dat we wel kampioen worden in plaats van tweede. En zelfs wat betreft 2017-2018 zal dat nog niet het geval zijn.

Laat die jeugdspelers lekker in de luwte zich ontwikkelen, het eerste elftal wat er nu staat heeft een kwaliteitsimpuls nodig. En die komt er niet met de gedachte dat er over drie jaar misschien een groot talent op die positie voetbalt wat dan misschien net zo ver is als Ziyech. We hebben nu twee waardeloze seizoenen gehad, tijd om het eens wat serieuzer aan te pakken.

7 juni 2016 om 23:55

@afcanats, spelers opleiden is niet onbelangrijk. Maar met opleiden alleen kom je als club in Europa niet ver. Dat heeft Ajax de afgelopen seizoenen helaas en overduidelijk bewezen. Kortom: presteren is, zeker internationaal gezien, vele malen belangrijker. En om te kunnen presteren heb je gewoon bewezen kwaliteit nodig.

7 juni 2016 om 23:57

@adzevedo

Nee, maar ze zijn dan ook 4de tot 7de middenvelder achter Bazoer, Sinkgraven, Gudelj en Klaassen. Daarnaast moet je ze niet onderschatten, wat goed is, komt snel, dat zie je ook aan Bazoer bv. Wel moeten ze de ruimte krijgen, Nouri verdient net als van de Beek een plek bij de selectie.

Ajax heeft niet zoveel kwaliteitsimpulsen nodig, een extra LB en een spits en dan staat het wel. Kwaliteit komt door het ontwikkelen van spelers, daarom doet ajax nu ook weinig meer onder voor PSV en er zit nog veel meer rek in.

Waardeloos kom op, we zijn net geen kampioen geworden met heel veel punten, waardeloos is niet helemaal het goede woord. Matig zou ik zeggen.

7 juni 2016 om 23:58

@palko

Ajax heeft meer punten gehaald dan PSV in de afgelopen 5 jaar.. Ze hebben het helemaal niet zo slecht gedaan, dit jaar was een dieptepunt, maar ook daar 8 punten in de groepsfase waar we vaak ongelukkig waren.

8 juni 2016 om 00:15

De 1e 4 middenvelders waar jij het elke keer over hebt zit ook geen echte nr 10 tussen van Ajax niveau.

8 juni 2016 om 00:16

@afcants

Dat zou ik met je eens zijn, ware het niet dat Klaassen en Bazoer echt geen twee jaar meer blijven. Ik gok dat Klaassen in de zomer van 2017 vertrekt en Bazoer een zomer later. Gudelj zie ik trouwens na 2018 ook wel vertrekken, dus het is geen enkel probleem.

Zover als ik het zie gaat Van de Beek gewoon 5de of 6de middenvelder worden, zal Nouri wel zijn debuut maken maar dan eerder op de vleugel. Fysiek betwijfel ik of hij al op het middenveld mee kan. Frenkie de Jong is nog te vroeg, hij zal net als Nouri voornamelijk bij Jong Ajax uitkomen.

Het zal allemaal best met veel rek erin, maar tegen de tijd dat we echt de potentie van onze spelers gaan benutten dan staan ze op het punt om te vertrekken. Dat schiet niet op als PSV ieder jaar met een minder talentvolle selectie, die veel rijper is, je aftroeft.

Het is waar dat we een goed puntentotaal hebben, maar je moet bij Ajax hard oordelen over de resultaten. Twee jaar seizoenen lang geen prijs winnen is onacceptabel, al haal je beide seizoenen 85 punten. Als je 2de wordt bent dan ben je nog steeds de eerste verliezer (gevolgd door nog 16 anderen). Bovendien mag je zeker spreken van mislukt omdat we ook niet ons voor de CL wisten te plaatsen en zelfs niet Europees overwinterde. Het bekeravontuur eindigde al naar twee wedstrijden.

De enige conclusie die je kan trekken is dat het onvoldoende is. Matig is een seizoen waarin je kampioen wordt zoals in 2014 met 71 punten of een jaar waarin je als troostprijs de beker wint. Misschien is waardeloos wat overdreven, het seizoen ervoor was waardeloos. Maar het zal de geschiedenis ingaan als een verloren seizoen, waar we dankzij geblunder en geknoei de schaal misliepen.

Aankomend seizoen moet in het teken staan van nummer 34 die eigenlijk nummer 35 had moeten zijn en uiteraard om na 7 jaar de beker weer naar Amsterdam te halen.

8 juni 2016 om 00:22

@laliga

Klaassen is een goede nummer 10. Jij vindt hem niet bewegelijk, dat is een kunst opzich, als er iemand bewegelijk is, is het Klaassen wel.

8 juni 2016 om 00:28

@adzevedo

Ziyech wel dan? Sterker nog ik denk dat we Klaassen nog hoogstens 1 jaar en Bazoer hoogstens 2 jaar kunnen behouden, dus daar eens. Van de Beek kan in mijn ogen Klaassen volgend jaar in principe opvolgen, Frenkie de Jong kan dan doorschuiven. Sinkgraven denk ik ook dat hij gaat vlammen en Nouri ontwikkeld zich ook.

Dus volgend jaar Klaassen out-van de Beek in en dan Eiting doorschuiven. Dat jaar erop Bazoer weg en Antonucci doorschuiven (beetje koffiedik kijken) en daarna komen er ook weer andere talenten aan.

PSV was niet veel beter dit jaar, Ajax houdt meer en meer zijn selectie vast, spelers blijven net wat langer en talenten staan er sneller. Dat is ook wat we moeten doen, dan houden we ook meer geld over om straks structureel wat ervaren spelers aan te trekken door bv. de salarissen omhoog te gooien. PSV moet wel elk jaar een miljoen of 10 investeren en Ajax vrijwel niks. Wat je ook goodwil bij de jeugd gaat kosten en dus nog meer gevallen Bazoer op kan leveren.

Onvoldoende ja, ajax moet altijd winnen, maar er zit al een flink stijgen de lijn in doordat spelers zich ontwikkelen. Als ajax de boel bij elkaar houdt en gericht een goede spits koopt en wellicht een linksback dan staat het prima en kun je ambities verwezelijken.

8 juni 2016 om 09:22

@afcanats; haha typisch Ajax, jongens die nog geen kont hebben gepresteerd als een betere versie van Ziyech benoemen. vd Beek?? Man das een type schaars. Een waterdrager die hard werkt en vooral op veilig speelt. Dat is nou echt geen toegevoegde waarde. Nouri is meer voetballer maar nog niks gepresteerd en is ''een verbeterde versie van Ziyech maar heeft nog amper voor Ajax1 gespeeld. De Jong is een groot talent. Van hem heb ik eigenlijk nog de hoogste pet op van alle drie. Maar ik betwijfel of hij het talent van Ziyech heeft. En dan nog, er ook staan op top niveau is een heel ander verhaal. Remember Maher, Sinkgraven etc.

7 juni 2016 om 23:29

Veel ajacieden willen hem niet meer omdat hij blij was dat Ajax geen kampioen is geworden. Verwachg ook daf Ziyech zelf niet wil.

7 juni 2016 om 23:50

Precies, als Ajax hem had willen hebben, dan hadden ze hem al echt wel gepolst. Ik denk dat hij naar een andere club wil. Mij best, je kunt wel nog meer middenvelders kopen, maar bij Ajax lopen er echt al genoeg rond. De jong en nouri zijn natuurlijk nog geen garantie voor succes, maar als je ze toch niet gaat gebruiken, dan kun je net zo goed stoppen met opleiden.

7 juni 2016 om 23:56

Haha, overduidelijk was het een grap.
Ik denk echt wel dat Ajax hem wil hebben. Maar dan wel voor 2 of 3 miljoen. Dat zal natuurlijk nooit gebeuren.

7 juni 2016 om 23:59

@jollie18

En veel Ajacieden wilde Peter Bosz ook niet vanwege zijn verleden. Vertonghen heeft met RKC zelfs het kampioenschap van Ajax verhinderd, dat vormde ook geen probleem.

Wie oprecht zegt een Ajacied te zijn heeft het beste met onze club voort, en als Ziyech daar voor zou kunnen zorgen mag hij juichen wat hij wilt op 8 mei wanneer hij nog met FC Twente bezig is. Het zou ons juist niks moeten schelen, simpelweg omdat al die Ajax haat vooral zo eenzijdig mogelijk moet blijven. Daar veel aandacht aan besteden en in meegaan, laten we ons niet verlagen tot dat niveau.

7 juni 2016 om 23:29

Geld gaat binnen de Eredivisie de doorslag niet geven, Champions League wel en daar is PSV zeker van.
Al denk ik zelf dat Ziyech eerder kiest voor het buitenland. Ik denk wel dat hij daar klaar voor is, spaans of turkse league lijkt me het best i.v.m. zijn fysiek. Dat houdt hij in Engeland niet makkelijk uit denk ik.

8 juni 2016 om 00:00

Ik denk toch dat een salaris van een half miljoen op jaarbasis plus een som tekengeld en andere lucratieve clausules ook in Nederland nog een doorslag kunnen geven. Een mooi moment voor Ajax om eens te breken met dat te lage salarisplafond, waardoor topverdieners bij PSV momenteel meer verdienen als topverdienners bij Ajax. Dat is ronduit onnodig en jezelf beperken in de concurrentiestrijd. Er liggen tientallen miljoenen waar momenteel geen enkel doel voor lijkt te zijn, dat we een relatief klein deel van dat bedrag gebruiken om deze fantastische voetballer te halen.

Overigens ben ik het verder volkomen met je eens dat die jongen makkelijk een stap naar Spanje kan zetten, voeg daar Duitsland maar bij toe. Turkije zie ik minder snel gebeuren, alleen de top drie van Turkije komt in aanmerking. Maar goed, gezien FFP ben ik benieuwd hoe ver die kunnen gaan. Misschien is Frankrijk ook wat voor hem bij de bovenste clubs.

Zou een goede club zijn voor Ziyech maar ik denk dat hij naar het buitenland gaat is hij ook wel klaar voor denk ik en daar kan hij veel meer verdienen

Ik zou als PSV zijnde als Ziyech een serieuze optie is direct alle moeite voor Van Ginkel staken, prima speler maar Ziyech is nu al een stuk verder en ook jonger. Wat een middenveld heb je dan zeg met Guardado -Propper - Ziyech..

8 juni 2016 om 08:19

Hendrix daar nog achter maakt het helemaal af. Maher weg, Van Ginkel weg en misschien plaats maken voor een talent?

8 juni 2016 om 09:03

Hendrix vind ik geen geweldenaar maar is een erg nuttige speler. Het moeten mooie tijden voor jou als PSV supporter zijn. Kampioen worden en gewoon door met versterken. En wij als Ajacieden ons elke zomer weer ergeren aan ons transferbeleid haha

8 juni 2016 om 09:13

Ik hoef inderdaad niet bepaald te klagen op het moment.
Al moet het natuurlijk nog wel even gebeuren dat Ziyech aangetrokken wordt (dat zie ik veel liever gebeuren dan dat Marco vginkel blijft).

Zou mooi zijn voor psv als Ziyech komt. Mooi middenveld hebben ze dan. Maar het kan ook zomaar een Maher verhaal worden.

7 juni 2016 om 23:39

Echt? Heb je Ziyech niet zien spelen bij Marokko (beste van de selectie) en moeiteloos houdt hij zich staande ook tegen de topclubs. Toen het met twente slecht ging was hij de enige die wat liet zien.
Ziyech met Maher vergelijken is echt belachelijk.

7 juni 2016 om 23:41

Maher was ook de man bij AZ. Scoorden alleen niet zoveel.

8 juni 2016 om 00:45

Er is natuurlijk nooit een garantie dat Ziyech zal slagen bij PSV of Ajax bijv. Hij moet meer veranderen en hij moet leren te spelen in een elftal met goede spelers. Ziyech en Maher(az tijd) zijn beide heel erg creatief en hebben een fantastische techniek maar Ziyech heeft wel meer wapens dan Maher een goede traptechniek voor Corners, vrije trappen en afstandsschoten. Maher kun je rustig van 20 m laten schieten dat moet je bij Ziyech zeker niet doen. Bij PSV zal hij wel uitgroeien tot een nog betere speler maar bij een club als Schalke ben ik er niet zeker van dat hij het zo eventjes waar kan maken.

Ik heb sterk het vermoeden dat Ziyech op het buitenland mikt. En dan met name Spanje, en anders Duitsland. Overigens zou PSV ook geen gekke stap zijn. Maar hij is 'al' 23...

7 juni 2016 om 23:37

Spelen wel Champions League anders een mooie Duitse club ala Dortmund

8 juni 2016 om 00:43

Al 23 ja, alsof je dan al op je top zit. Een topclub in Nederland zou normaal gezien heel logisch zijn voor iemand van 23 jaar.

Koopt PSV gelijk een kampioenschap.

Hakim Ziyech zou voor zowel Ajax als PSV een enorme versterking betekenen. Al kan ik me nauwelijks voorstellen dat Ziyech voor minder als € 20 miljoen te koop is. Hetgeen ik overigens nog steeds een koopje vind voor een speler van zijn kaliber. Ik zou het als voetballiefhebber geweldig vinden als de met afstand beste voetballer van de Eredivisie ook de komende seizoenen wekelijks in de vaderlandse stadions te bewonderen blijft.

7 juni 2016 om 23:39

Mocht Twente daadwerkelijk degraderen zou hij niet meer dan 10 miljoen opleveren, aangezien Twente niet de positie heeft om te onderhandelen. Voorderest ben ik het mee eens, hopen dat die in de Eredivisie blijft.

8 juni 2016 om 00:00

Al is dat een geweldig bedrag zie ik wat er ook gebeurd hem geen 20 miljoen op leveren.
Binnenlandse transfer zal wel rond de 8 - 12 miljoen kunnen zijn buitenland max 15miljoen. Dit is als Twente in de Eredivisie blijft.

Ik snap het niet helemaal. Ziyech en van Ginkel zijn toch twee verschillende type spelers. van Ginkel een loper met diepgang en scorend vermogen, Ziyech een spelmaker op de tien positie die eventueel als valse buitenspeler nog uit de voeten kan. PSV speelt niet met een tien, dus ik snap niet helemaal hoe ze dan willen gaan spelen. Ik hoop in ieder geval dat van Ginkel definitief wordt binnengehaald, echt een speler die precies past in dit elftal. Ziyech is natuurlijk een prima speler, maar ik weet niet of hij qua karakter bij de club past en ook dus qua positie. Uiteraard wel een versterking.

8 juni 2016 om 00:13

Je kunt Ziyech gewoon op 10 zetten met Propper en Guardado erachter hoor. Hendrix kan er ook achter.
Ook kan hij op de ene flank en Pereiro op de ander. Kunnen ze beide lekker zwerven.

Ziyech lijkt me een leuke speler voor psv. Hopelijk wordt het geen gevalletje maher. Die speelde voor psv ook de sterren van de hemel en daarvan is nu niks meer over...

8 juni 2016 om 00:02

Misschien een soort ruil deal. 6-7 miljoen + Maher voor Ziyech.
Wil Maher wel de kans geven bij Twente, kan toch niet zo zijn dat je zoveel potentie hebt en er echt helemaal niks meer is. Misschien is minder concurrentie goed voor hem.

8 juni 2016 om 00:34

Een ruildeal gaat natuurlijk nooit gebeuren want Maher wil sowieso niet naar Twente. Ik vind het ook jammer voor Twente en voor jou maar een speler als Maher zit er niet op te wachten om naar een club te gaan met zulke grote problemen. Ook speelt Twente helaas volgend seizoen om de plaatsen 12-18 en ik denk dat Maher bij teams als AZ ook wel uit kan blinken.

8 juni 2016 om 00:38

Denk dat maher daar niet zo een trek in heeft, zeker niet als twente in de jupiler league komt te spelen (of nog erger).

Zal wel echt een gruwelijke transfer zijn. Dan heeft PSV de 2 beste spelers van de Eredivisie op het middenveld met Guardado en Ziyech. Met Pröpper erbij heb je een middenveld die internationaal er ook mag zijn

8 juni 2016 om 01:13

Is Blind niet met je eens. Die vindt Bazoer en Klaassen beter dan Propper en vindt Zyech helemaal niet Oranje niveau. Dus Ajax heeft zowiezo het sterkste middenveld.

Ja, als dit waar is en als PSV het eens kan worden met Twente en Ziyech, dan zou dit een fantastische aankoop zijn. Maar om nu te doen alsof dit al rond is, is een beetje overdreven.
Dit zijn slechts geruchten.

Dit is mooi nieuws voor Twente, ergens een positief bericht, De vraag van een CL deelnemer naar een speler lijkt mij niet verkeerd. Niemand weet of hij ook daadwerkelijk vertrekt, maar meer handel qua materiaal betekend wel vooruitzicht op betere financiën en dat is noodzakelijk.

Ik zie Brands hem wel halen hoor! Misschien krijgen ze Maher er wel bij!

8 juni 2016 om 00:40

Uhm, Twente degradeert straks en jij denkt dat Maher daar zin in heeft?

Dat Ajax wordt niks als ze dit soort spelers steeds laten liggen en PSV ze oppikt. PSV heeft afgelopen jaren ook goede spelers opgepikt met afgelopen twee seizoenen ook resultaat! Terwijl Ajax met de eigen jeugd helaas is afgegleden.

Slechts mijn mening als Ajax fan vanaf mijn jonge jaren.

Ze doen maar bij Psv. Ze kunnen van Ginkel en Ziyech toch niet tegelijkertijd opstellen. In de wedstrijd Ajax -Twente had Ziyech maar 1 kans. Ik vind hem in sommige dingen heel goed, maar in andere dingen is hij minder goed.

Zou een enorme stunt zijn. Ziyech is toch een beetje de Mahrez van de Eredivisie. Vind die gasten qua techniek en voorkomen echt op elkaar lijken. Hopelijk gaat hij naar PSV, wil hem zo graag zien bij een Nederlandse topclub! Beter als wanneer iedere goede speler naar de eerste de beste club gaat in het buitenland.

mooi om te lezen dit de Ajax supporters zeggen we hebben al een goed middenveld en de psv'ers zeggen nou je bent welkom.. dat is nou net het verschil waarom Ajax al jaren geen reet presteert in Europa.. maar ik vind het best hoor slaap lekker verder in amsterdam.. iets met hoogmoed komt voor de val.. heerlijk dit.. en ja ik vind psv ook een kut club als grunn fan zijnde..

8 juni 2016 om 00:59

@fcgrunn10

De feiten spreken je tegen, de europese ranking van de afgelopen 5 jaar.

30ajaxned14.72009.842811.183215.21667.1500... 31internazionaleita20.271416.88322.833215.80... 32galatasaraytur1.020024.040016.34006.20001... 33psv Eindhovenned18.72005.84286.18327.216619.1500...

Ajax heeft het niet zo slecht gedaan als men zegt, altijd wel flink wat punten gehaald in de groepsfase, vaak net niet door in ontzettend zware poules. PSV heeft een keer in pot 1 gezeten, goed gepresteerd maar ze liepen wel de absolute top mis waar ajax al jaren tegen speelt. Barca(2x), Psg, Man City, Dortmund (zeker toen met Lewa), Real (3x). Toen ajax punten kon halen deed men dat ook regelmatig tegen Milan, Auxerre, Apoel, Zagreb, Lyon, Dinamo Kiev, Man Utd, Anderlecht, Legia. Ajax heeft het gewoon naar behoren gedaan, niet goed, maar zeker ook niet zo slecht als men allemaal schets.

8 juni 2016 om 02:05

Ze krijgen toch ook al heel wat punten voor het halen van de groepsfase in de CL? Zal mogelijk dit jaar dan wel omwisselen. Hoe dan ook, ze hebben het zeker niet slecht gedaan in de CL. Maar als de tegenstander een kleinere naam was, ging het niveau van Ajax ook hard omlaag. Dit komt denk ik mede door de grote hoeveelheid talenten.

8 juni 2016 om 07:30

Ajax zat bijvoorbeeld een keer in een poule met Real, Lyon en Zagreb. De 2e plek is dan gewoon mogelijk. Als je dan niet door gaat verdien je het ook niet. Lyon moet te pakken zijn, maar daar speelde Ajax 2 keer gelijk tegen.
Ook was er een keer een poule met Barcelona, Milan en Celtic. Dit lijken grote namen, maar jullie konden maar 1 keer van Celtic winnen en niet van Milan (dat 8e eindigde in de Serie A). Weer volop kansen als jullie volwassener hadden gespeeld.

Dus het argument dat jullie altijd in zware poules zitten klopt niet echt. Tuurlijk, als je Real, Dortmund en City loot is het voorbij, voor Ajax en voor Psv. Maar als de kansjes er waren heeft Ajax die laten liggen.

Man wat zou dat geweldig zijn als Ziyech bij PSV komt te spelen. Zou een geweldige zet zijn van Brands. Voor zijn eigen ontwikkeling zou het ook niet slecht zijn natuurlijk.

Nou hopen dat PSV hem haalt voor rond de 7 miljoen. Dan heb je toch iemand die vrije trappen kan nemen en strafschoppen. Een middenveld met Guardado propper en Ziyech

Ziyech heeft niks te zoeken in de eredivisie is toch geen niveau als hij zich wil ontwikkelen kan hij beter naar het buitenland gaan. Eredivisie is een overdreven laag niveau met tegenstanders waar je niet beter van wordt. Dus hoop en denk het niet dat ziyech in nl blijft

8 juni 2016 om 01:15

Ik denk dat een type Ziyech heel goed tot zijn recht komt in de eredivisie. Als hij met PSV dat ook laat zien in de CL kan hij naar een mooie club in Europa uitzien.

8 juni 2016 om 01:21

Ik vraag mij af waarom jij dat zo hoopt? Hij kan bij PSV namelijk CL spelen en kampioen worden.

En wij zijn weer aan het slapen! Duidelijk een speler die een team een paar niveautjes sterker maakt en wij eten uit ons neus, lekker dit.

Jaa! Go PSV! Doe maar een goed bod, eventueel met een speler erbij. Marcel Ritzmaier is wel een goede speler voor onderkant eredivisie/ top JL. Ik zie dit zeker wel zitten! Ziyech zou het team echt versterken: Guardado - Ziyech - Propper/Hendrix. En wellicht kan hij ook als hangende rechtsbuiten spelen (Narsingh vertrekt), waardoor je met de punt naar achteren op het middenveld kunt spelen. Propper en Ziyech aan de rechter kant, dat is echt genieten.

Zo leuk om al die reacties te lezen haha, zoveel verschillende meningen. Ik ben blij dat ik geen scout ben. Denk niet dar hij voor minder dan 10 miljoen weg zou gaan, dan zou ik als nederlandse club wel even 2 keer nadenken voordat ik een bod uitbreng Blijft natuurlijk een fantastische speler.

Mooie transfer zou dit zijn voor Psv. Zo krijgen ze echt een topploeg, ook al vetrekken Bruma, Lestienne, Jetro Willems. Ik als PSV zijnde zou Ziyech, Kabasels van Genk, Marco Van Ginkel langer houden, Patrick Van Aanholt? Waarom niet? Kan zich zo via PSV en in de Champions League in de kijker spelen bij de topploegen. En als laatste zou ik Alexandre Pato binnenhalen, is transfervrij en is een topspits. Hij en Luuk De Jong kunnen dodelijk worden. Over Ziyech wil ik nog kwijt, dat dit ook goed is voor het nationale elftal van Marokko. PSV is een topploeg, maar iets in mij zegt dat Ziyech naar Dortmund gaat. Mooi team heeft Marokko : Met team spelen ze wel de volgende wedstrijd, echt een topteam. Nog zeker met spelers als Boufal, Tannane, Malcuit, Bennasser (talent van Monaco), Da Costa (Ex PSV en nu spelend bij Olympiakos) waren er bij de laatste wedstrijd van Marokko niet bij wegens blessureleed. Wat een team! En dan heb je nog spelers als Dirar, Omar El Kaddouri, Belhanda, Carcela, El Ahmadi, Boussoufa op de bank. En met de talenten zit het ook gebakken, bekijk deze spelers maar is op Youtube : Fahd Moufi : Olympique-Lyon, Achraf Hakimi : Real-Madrid, Hamza Mendyl : Lille Osc, Youssef Ait Bennasser : AS Monaco, Sofyan Amrabat : FC Utrecht, Mohamed El-Bouazzati : Borussia-Dortmund, Brahim Sabaouni : Lierse SK, Hachim Mastour : AC Milan, Mattia El Hilali : AC Milan, Yassine Khadraoui : Bayer 04 Leverkusen, Youssef Naciri : Malaga CF, Karim Achahbar : EA Guingamp, Sofiane Boufal : Lille OSC etc. Kan echt nog zoveel meer opschrijven dan wat ik zonet deed. Is zeker de moeite waard om is deze spelers te bekijken.

Zelf betwijfel ik dat Ziyech in de eredivisie blijft. Er is voldoende interesse voor hem vanuit het buitenland. Ook kan Twente vanwege de grote belangstelling gewoon besluiten hem onder geen beding aan PSV te verkopen. Net zoals Vitesse een aantal jaar geleden deed toen Ajax van Ginkel wou kopen.

Pfff wat een fantastische aankoop zou dit zijn. Ziyech maakt het spel van iedere club beter dus hij is altijd welkom. Hij zal zich verdedigend nog wel wat meer moeten inzetten. Hij heeft nu niet een team die dat allemaal voor hem doen. Maar ik neem aan dat hij zich dat al in de oren had geknoopt, want bij een club als Dortmund, Everton of Wolfsburg moet je dat natuurlijk ook. PSV speelt zonder een nummer 10 dus hij zal naast Propper komen te spelen, met Guardado erachter. Dan heb je gewoon het middenveld van het 'team van het seizoen' van de Eredivisie. Prachtig zou dit zijn!

Met zijn creativiteit en scorend vermogen lijkt me dit meer dan een prima versterking! Ik als ajax supporter zou het toch bijzonder jammer vinden dat hij eventueel naar psv gaat. Met alle respect voor onze huidige talentvolle middenvelders lijkt me ziyech toch echt een enorme aanwinst...kom op ajax!

Ziyech heeft laten blijken te kiezen voor een trainer en niet zozeer voor de club. Laat Cocu maar een goed gesprek met hem aanknopen. Natuurlijk heb je niet de garantie dat Ziyech hetzelfde brengt bij PSV als wat hij bij Heerenveen en Twente heeft laten zien en de kans bestaat dat het een "gevalletje Maher" wordt. Echter kan het ook zomaar een succesverhaal worden a la Mertens en Strootman waarbij hij zich moeiteloos aanpast en een vervolgstap naar de Europese subtop kan maken voor vele miljoenen. Als het een haalbare kaart is dan moet PSV alles in het werk stellen om dit voor elkaar te krijgen natuurlijk. Spannend nieuws, ik persoonlijk hoop dat het snel een positief gevolg krijgt. PSV gaat een zware CL campagne tegemoet en het wordt tijd dat ze een keer vol voor de dubbel gaan spelen in Nederland. Kwaliteit in de breedte is een must, rouleren is dan eveneens een must.

Dit zag je al van mijlenver aankomen: Ajax doet niks want het beleid is heilig en PSV komt meteen ter zake. Goed gehandeld van PSV dus, je kunt maar vast in gesprek gaan, laat je tenminste zien dat je die speler ook echt wilt, ook al kiest hij uiteindelijk voor het grote geld.

Ajax zit te pitten en/of durft geen risico te nemen. Er wordt gewezen op de talenten Klaassen, Bazoer, Schone, en zelfs Serrero, Sinkgraven en Andersen. Maar die hebben niet gebracht wat Ziyech brengt, zo simpel is het.

Ik koester de stille hoop dat Bosz zijn zinnen op Ziyech heeft gezet en dat ze in alle stilte al met hem bezig zijn. Maar ben ook niet verbaasd als blijkt dat Ajax liever inzet op nog meer eenheidsworst.

Iedereen rekent PSV meteen rijk....

1) De transfer moet uberhaupt nog tot stand komen, PSV zal flink moeten betalen
2) Ziyech moet zelf ook nog willen
3) Ziyech moet het nog maar waarmaken

8 juni 2016 om 10:08

tja dit kun je op elke transfertalk loslaten.....nogal wiedes

Als het waar is van Zyich en due timo letcher misschien fout geschreven is dat ook de reden waarom psv het europees het goed doet en ajax niet, ajax goede jeugdopleiding maar met 11 jochies win je de oorlog niet mee en psv durft tenminste de knip open te trekken en ajax maakt zijn supporters alleen maar lekker door bekende namen te namen maar er niets mee doet, hoor Overmars nog zeggen we gaan 2 kanonnen halen nou welke dan? Huntelaar misschien en voorronde CL nadert snel

8 juni 2016 om 10:11

Namen is noemen

8 juni 2016 om 13:41

Jij snapt het, Ajax is gewoon nog te kinderlijk vergeleken met PSV maar eerlijk gezegd als Guardado er niet is dan is er ook geen enkel balans in het team. De waarde van Guardado bij PSV is gewoon onbetaalbaar. Hij is de Galasek van PSV toen Ajax nog met Ibra en trabelsi speelden.

Zou Hakim bij Ajax hebben gespeeld dit seizoen dan zou hij meer hebben gescoord en assist he en gegeven dan Klaasen. En hoezo een hoger niveau? Ze spelen allemaal tegen de zelden tegenstanders

Ach ja, de Nederlandse topclubs kunnen best een poging wagen. Ondanks alle lof bij zo'n beetje heel Nederland blijft de interesse uit bij de Europese (sub)topclubs. Ondanks de situatie bij z'n huidige club en de daardoor niet overdreven hoge marktwaarde. Dat maakt hem voor de Europese clubs een koopje, maar niemand heeft zich gemeld. Vorig jaar niet, een half jaar geleden niet en zelfs nu niet. Wellicht is dat niet zonder reden, of zouden ze allemaal zand in de ogen hebben? Misschien prikken ze daar wat makkelijker door de Ziyech-hype heen die er nu heerst in ons land.

Misschien kiest Hakim nu wel eieren voor zijn geld en kiest hij toch voor een club in Nederland. Hij zou niet de eerste zijn die naar een topclub wil in Europa, dit uit volle borst uitspreekt, maar waar de interesse niet wederzijds is, om vervolgens toch maar 'afdruipt' naar de Nederlandse top.

Als PSV niet in onzekerheid wil wachten op Chelsea voor Van Ginkel gaan ze voor Zyech. Maar dat betekent dat aan het eind van de transferperiode als Chelsea toch besluit om Van Ginkel telaten gaan dat Ajax dan voor Van Ginkel kan gaan. Die wilden ze altijd toch al? Win-win voor eredivisie.

8 juni 2016 om 12:32

Ik vind Van Ginkel een speler als Bazoer. Ziyech zou echt wat toevoegen aan ajax, creativiteit. Dus ik denk dat ajax beter ook voor Ziyech kan gaan.

Zie hem heel graag komen, maar is niet echt type van ginkel

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren