Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars: 'Druk bezig om twee of drie goede spelers vast te leggen'

Laatste update:

Marc Overmars deed zondagavond mee in de benefietwedstrijd van de Ajax Legends tegen de Real Madrid Legends en dit betekende een welkome afleiding voor de directeur voetbalzaken, die druk bezig is met de selectie van Ajax voor komend seizoen. De sportbestuurder geeft tegenover het Spaanse BeneGol aan dat de fans binnenkort transfernieuws kunnen verwachten.

/

"We zijn druk bezig om twee of drie goede spelers vast te leggen”, zei Overmars. “Ik heb er veel vertrouwen in dat we in de komende twee weken met nieuws kunnen komen.” Om welke spelers het gaat, is tot op heden niet duidelijk. Gevraagd werd naar Klaas-Jan Huntelaar, maar Overmars beantwoordde die vraag met een glimlach: “Misschien”, was alles wat hij erover wilde zeggen.

Afgelopen week meldde De Telegraaf nog dat Ajax werk maakte van de komst van twee Colombianen: verdediger Davinson Sánchez en aanvaller Mateo Casierra. Op laatstgenoemd talent zou reeds een bod van 4,5 miljoen euro zijn uitgebracht. Naast Sánchez, Casierra en Huntelaar wordt ook aanvaller Eran Zahavi van Maccabi Tel Aviv met Ajax in verband gebracht.

Denk je dat Klaas-Jan Huntelaar terug zal komen naar Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben benieuwd met welke spelers ze nu weer aankomen....PSV zal zich ook flink gaan versterken. Word weer een jaar tussen Ajax en PSV.

6 juni 2016 om 09:14

Ben ook benieuwd. Maar na deze aankopen zijn we nig niet klaar want er zullen nig spelers vertrekken.

6 juni 2016 om 11:54

We zitten ruim in de spelers op het middenveld en op de flanken, ook vanuit de jeugd, daar wordt natuurlijk ook naar gekeken. Als er centraal achterin niks vertrekt, dan staat dat ook goed, rechts zit voldoende jeugd en links zouden we wellicht wat moeten aantrekken achter dijks. Spits moet er sowieso komen.

6 juni 2016 om 17:23

@afcanats
Hoe kom je erbij dat we ruim in de middenvelders zitten? Of tel jij Serero, Schöne en Sinkgraven ook mee als volwaardig basiskrachten? Want ik kom slechts tot 3 met VD Beek op de achterhand. Dus zo ruim zitten we niet in de middenvelders

6 juni 2016 om 09:21

Ik ben ook benieuwd wat er bij PSV gebeurd. Staan een aantal spelers nadrukkelijk in de belangstelling waar ze weer flink geld voor gaan vangen. Vraag is dan wat ze daarvoor terughalen, maar er is geld voor goede vervangers.
De 2 a 3 spelers die Overmars noemt zullen ook echt directe versterkingen moeten zijn om in het spoor te blijven.

6 juni 2016 om 09:17

Misschien dat als ze tegen elkaar gaan versterken het niveau wat opgekrikt wordt. Wie weet kunnen we dan in Europa ook wat meer bewerkstelligen.

6 juni 2016 om 09:23

Denk niet dat PSV zich al te veel gaat versterken. Denk dat alleen voor willems echt een goede nieuwe speler aangetrokken moet worden. Van de Jong, Guardado, Moreno verwacht ik dat ze blijven en Bruma kan prima opgevangen worden door Isimat.

Trouwens, als Narsingh naast Lestienne ook vertrekt hebben we ook een nieuwe snelle buitenspeler nodig.

6 juni 2016 om 09:24

Uiteindelijk zal je zien dat er niks komt en dat hij komt aankakken met een of andere tweede rangs speler. Elke jaar is het zelfde verhaal, ''overmars bezig om twee of drie goede spelers vast te leggen''.

6 juni 2016 om 09:31

Ergens ben ik daar ook bang voor, maar ik hoop dat het mislopen van de titel ervoor heeft gezorgd dat men bij Ajax eindelijk beseft dat ze moeten investeren.

6 juni 2016 om 11:58

Ajax moet het dan ook van opleiden en niet kopen hebben, vorig jaar heeft hij toch Gudelj, Younes, Dijks en Milik vastgelegd? Volgens mij tel ik er zelfs 4.

6 juni 2016 om 12:34

Goed gezegd afcanats! Overmars heeft het met 4 directe versterkingen (tegen verantwoorde transfersommen) uitstekend gedaan! Hij verdient nu weer krediet. Ook de eerder afgezeken spelers als Van der Hoorn, Viergever, Serero hebben hun meerwaarde weer laten zien dit seizoen. Dat zijn dan misschien geen voltreffers, maar we kunnen het ook zeker geen miskopen noemen.

6 juni 2016 om 13:01

Viergever vind ik nog altijd een zwakke schakel. Desondanks een goede bankzitter bij Ajax, ik zie hem volgend seizoen niet inde basisstaan. Serero daarentegen heb ik altijd een leuk spelertje gevonden. Hij kan alleen niet bijzonder goed voetballen, maar technische voetballers heeft Ajax al zat naar mijn mening.

on: Ik hoop nog steeds op Janssen, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een buitenlandse club 15 miljoen gaat betalen voor die jongen. De laatste jaren zijn veel Eredivisie-aanvallers toch te licht bevonden in grotere competities. Milik mag van mij ook wel blijven. Een speler als Haller zou me toch geen goed idee lijken, maar ik moet dan ook zeggen dat ik hem nooit echt goed in actie heb gezien.

6 juni 2016 om 14:10

vind ik ook hoor. Maar het verschil tussen falen en victorie wordt vaak beslist door het al dan niet halen van een titel. Ik vind dat kortzichtig. Toen Ajax op de laatste speeldag nog gewoon kampioen kon worden, liep heel kortzichtig Nederland op PSV af te geven en alle inschattingsfouten die ze hadden gemaakt. Ik was het daar ook niet mee eens. Ze moesten, na een succes jaar, ook gewoon Depay Wijnaldum, Rekik laten gaan terwijl ook Willems er lang niet bij was. Als je toen had gezegd dat PSV het goed zou doen in CL en kanshebber voor titel zou blijven, werd je uitgelachen.

Ik vond, en vind, PSV en Ajax elk op hun eigen wijze de zaakjes prima voor elkaar hebben. Ik ben ook erg verrast door steeds dat negatieve over Overmars, die gewoon een prima financieel beleid voert en samen met De Boer ook nog in alle rust jaarlijks mee doet voor de prijzen in Nederland. Als dat makkelijk zou zijn zou Feijenoord dat ook wel doen.

6 juni 2016 om 14:23

@yoda

Juist, die kortzichtigheid zie ik helaas bij veel mede ajacieden. Niet alleen op succés basis, maar men vergeet vooral vaak het alternatief en de financiele verantwoording voor transfers en wat ik nog pijnlijker vindt is als men niet naar jeugdspelers kijkt.

Als je kijkt nu heb je van verschillende talenten uitstekende talenten bij Ajax in de basis staan, El Ghazi, Bazoer, Klaassen, Veltman, Riedewald, Dijks (via een omweg) en Tete dat is gewoon 7 van de 11, de rest zijn prima aankopen, die een aanvulling zijn, voor niet teveel geld. Overmars heeft niet alleen mede gezorgd dat de opleiding weer floreert, maar ook spelers lang vast gelegd en financieel opgeruimd. Ook het opzetten van jong Ajax wordt aan voorbij gegaan, maar dat is zeer goed voor Ajax. Toch moet hij het veld ruimen volgens velen, met welk alternatief? Hij maakt wel degelijk fouten, maar wie maakt die niet?

6 juni 2016 om 18:31

Inderdaad, en niet te vergeten dat Ajax jaren achtereen had te maken met behoorlijke verkopen. Daardoor wel steeds gecashed, maar bv Europees een te onervaren team. En dan ondanks de druk van buitenaf juist niet afwijken van het beleid. Afgelopen seizoen en ook nu weer zal Ajax de kern van spelers bij elkaar houden. Ik vraag me af waarom Europees overwinteren nu niet zou lukken.

6 juni 2016 om 22:58

Nee, het doel van Ajax is kampioen worden en presteren.
De voorkeur gaat uit naar de jeugdopleiding, echter als je op niveau wilt blijven heb je ook aankopen nodig, en daar gaat dit over.

Ajax had door moeten pakken toen ze 4x kampioen werden en 5x achtereen CL speelde, als je dan wat meer in betere spelers had geïnvesteerd kon je makkelijker jeugd inpassen omdat het niveau hoger is, zo hadden die jonkies zich beter kunnen optrekken aan het niveau...maar had je ook spelers die het verschil konden maken als het even niet liep.

6 juni 2016 om 10:25

Ja gaat er dus om wie het slimste inkoopt. Psv is daar meestal wat beter in dan Ajax. Ik denk dat Ajax ook eerst eens moet verkopen: Schone, van Rhijn, Viergever Andersen Elghazi. Om vervolgens een paar gerichte aankopen te doen voor de nr 10 voor de nr 9 en voor een buitenspeler. Wellicht is er een Rb nodig.

6 juni 2016 om 12:00

Aankopen voor de 10? Nee man, Klaassen, Andersen, Nouri, Sinkgraven, van de Beek, Frenkie de Jong kunnen daar allemaal spelen. voor de buitenspeler hebben we ook een tiental opties.

Rechtsback hebben we veel talentvolle jeugd, linksachter niet en inderdaad de spits daar moet wat gebeuren. Ajax leidt beter op dan PSV en daar moeten we dan ook gebruik van maken.

6 juni 2016 om 13:59

Ik heb het over kwaliteit voor komend seizoen. Kwalitatief is Klaassen te zwak en de anderen die je noemt moeten zich nog bewijzen!

6 juni 2016 om 14:25

Ja dat is ajax he, talenten kunnen zich echter bewijzen, sterker nog, ik denk dat het talent van Nouri groter is dan die van Ziyech en dat Andersen en Sinkgraven op gelijke hoogte staan. Kwalitatief is hij nog wel verder, al heeft hij bij een topclub nog niks laten zien, verdedigend is Ziyech heel zwak bv.

Klaassen is kwalitatief gewoon uitstekend, een van de betere spelers van de eredivisie. Je hebt 4 kwaliteitsspelers en drie enorme talenten daarachter (nouri, van de Beek en de Jong).

6 juni 2016 om 14:37

Ik ben gewoon een kritische Ajaxfan hoor.

Ik geloof ook erg in de talenten die je noemt. Maar ik geloof vooral in het langzaam brengen in de loop van het seizoen van Nouri en Frenkie de Jong.
Dat betekent in laten vallen voor 1 helft tegen bijvoorbeeld een Sparta.

Zyech hoeft helemaal niet te verdedigen, er moet juist meer druk naar voren zijn!
Klaassen zou op de positie van Gudelj aardig kunnen zijn, maar is geen type Litmanen of Ronald de Boer. Ik vergelijk Klaassen eerder met een Arnold Scholten van vroeger.
Bovendien was het Oersaai de laatste 2 jaar omdat FdB er vaak voor koos om met 2 verdedigende middenvelders te spelen en Klaassen en niet technische voetballer op 10 te zetten.
Ik ben voorstander van 1 controleur en 2 aanvallend ingestelde spelers ( maar dan zeker geen Klassen.

6 juni 2016 om 14:56

@thierryer

Kritisch ben ik ook, maar niet negatief. Bovendien ben ik mij bewust van de realiteit, ajax heeft veel minder geld aan salaris te bieden dan de meeste buitenlandse clubs, de vijver waarin we kunnen vissen is niet zo groot. Daarom moeten we ook opleiden om kwaliteit te krijgen.

Nouri is dan 6de middenvelder, wordt in principe al langzaam gebracht net als van de beek die al een stapje verder is. Frenkie de jong is de 7de middenvelder, zal wellicht zijn debuut maken en Worden gebruikt bij heel veel blessures en dat is prima beleid.

Met drie aanvallers moet je als middenvelder ook je verdedigende taken doen, vergelijking met vroeger gaat overigens niet meer op, het voetbal is veranderd en dan kun je niet in het verleden blijven hangen. Scholten omdat hij ook blond is of wat? Hij is juist een moderne middenvelder, veel loopvermogen, die zijn verdedigende taken ook kent met technische kwaliteiten, niet echt te vergelijken met andere oud ajacieden.

Dat saai wordt overdreven, kan zeker leuker, maar ligt ook aan de tegenstanders en bovendien waren er genoeg leuke wedstrijden.

6 juni 2016 om 15:26

Ik denk dat we het niet eens worden. De vergelijking met Scholten is niet omdat hij blond is, maar omdat dat ook een nuttige speler was zonder hele grote capaciteiten.

k ben ook van mening dat je niet moet vergelijken met topclubs, maar vergelijken met Red Bull Salzburg en Basel mag volgens mij best. Die vijver is best heel groot hoor.

In een goed elftal heb je bijna altijd een mix tussen jong en oud en eigen jeugd en aankopen. Ajax zal dan ook nooit een koopclub worden zoals Psv dat is. Ik vind een elftal met Riedewald, Dijks, Veltman, Klaassen, Tete, toch best veel eigen jeugd.

Ik ben ook van mening dat we teveel middenvelders hebben. Schone en Andersen en serero kunnen verkocht worden.

Wellicht heb jij andere wedstrijden van Ajax gezien dan ik, maar het was echt niet om aan te gluren. Heb overigens veel vertrouwen in Bosz!

I

6 juni 2016 om 23:01

Afcanats, kom op zeg...jij ziet de huidige voetbalwereld wel heel rooskleurig in.
Ziyech is minstens 4x beter dan Andersen.
Sinkgraven is een leuke voetballer waar ik op den duur echt wel wat in zie.
Ziyech heeft bij een topclub niets gepresteerd...ach dat klopt, echter heeft hij wel een team vol met broekies op sleeptouw genomen, heerlijk voetbal en een geweldige techniek laten zien.

6 juni 2016 om 10:27

Guardado gaat waarschijnlijk weg, dan zou er een goede vervanger moeten komen. Door alle bonussen van vorig jaar hebben ze goed gecasht en kunnen ze een waardig vervanger kopen! Als dat gaat gebeuren is PSV weer kampioen.

6 juni 2016 om 11:23

Ik denk dat guardado niet weggaat, hij en z'n gezin hebben het in Nederland naar hun zin

6 juni 2016 om 12:36

Als Guardado vertrekt, kunnen ze dat direct opvangen met Hendrikx! Het kwaliteitsverschil is klein. Hendrikx is nu al een hele goede, stabiele speler.

6 juni 2016 om 17:04

Het kwaliteit verschil is enorm tussen die twee.
De slimheid en ervarenheid van Guardado komt Hendrickx nog niet bij in de buurt.
Ook is hij vaak te betrappen op slordigheden.
De potentie en het talent heeft hij echter wel.

Ik hoop dat we de portemonnee trekken voor Janssen. Laat de supporters ook eens een paradepaardje hebben.

6 juni 2016 om 09:22

Janssen is niet waard wat ajax ervoor zou moeten betalen. Je kan het beter zoeken bij spelers die een minder seizoen hebben gehad of weg moeten. Pols desnoods rashford voor een huurperiode

6 juni 2016 om 10:45

@westend Tja en dan voor Huntelaar gaan zonder restwaarde.
Dat is dan wel raar beleid toch?

6 juni 2016 om 10:54

Ik vind het een beetje beperkt. Of janssen of huntelaar.. Er zijn nog 100 andere spitsen op de velden te bekennen. Kijk eens een keer wat verder.

6 juni 2016 om 11:44

Hoezo is dat raar beleid? Jonge spelers haal je met het oog dat je ze als Ajax kunt opleiden tot een beter niveau, en zodoende ook nog eens de vruchten ervan kunt plukken bij de verkoop. Er is ook een schreeuw naar ervaring, dus een investering in Huntelaar is zo gek niet. Als ze hierdoor Europees iets meer hun mannetje staan, of kampioen worden omdat hij er twintig in knalt, is dat die investering dubbel en dwars waard.

Janssen echter, kleeft gewoon veel risico aan. Als je 15 betaalt en hij komt bij Ajax niet tot zijn recht is hij daarna gewoon minder waard. Bekijk het realistisch: hoeveel procent van de Nederlandse spitsen gaan voor meer dan 15 naar het buitenland?

6 juni 2016 om 14:11

Ja maar dan moet Huntelaar wel die coachingskwaliteiten hebben en iets zegt me dat hij die niet heeft. Bovendien is hij een spits, dat lijkt mij niet de ideale positie om de rest van het team achter hem te coachen. En hoe gaat hij reageren als hij op de bank moet zitten ten faveure van Milik of een andere spits?
Kortom: Ajax moet niet voor een speler als Huntelaar gaan maar investeren in iets jongere maar ervaren spelers. Het idee dat het liefst een speler met Ajax verleden moet zijn is leuk maar de generatie Huntelaar/sneijder/vdv laten het allemaal afweten. Die willen terugkomen als ze uitgerangeerd zijn.

6 juni 2016 om 09:23

Ajax zal hooguit 10 miljoen bieden, AZ wil 15 en gezien het verleden met Sulejmani gaat dat zeker niet nog een keer gebeuren. Bovendien moet je rekening houden met het feit dat een speler uit de eredivisie voor meer dan 15 miljoen weer verkopen om zo toch winst te maken een lastige opgave zal zijn

6 juni 2016 om 12:08

Dat zou je kunnen oplossen met een flinke doorverkoop clausule. Ik moet zeggen dat ik likkebaardend naar die Janssen heb zitten kijken. Als Ajax die gast toch zou kunen halen, maar wschl kansloos. Het valt me op dat Ajax steeds vaker niet eens een kans krijgt bij spelers van subtoppers, Bony, Van Ginkel, nu Janssen.

6 juni 2016 om 12:39

Als hij echt 15 miljoen moet kosten, laat dan maar lekker zitten. Laat ze dan maar zorgen dat Milik binnenboord blijft en haal een goedkopere spits als back up. Wat betreft en van Ginkel en Bony laten die gelukkig beide zijn dat een tussenstap in Nederland wellicht niet verkeerd was geweest.

6 juni 2016 om 14:14

Het valt me op dat Ajax bij die spelers vooral altijd te laat is. Als ze uberhaupt al enige interesse hebben laten blijken

6 juni 2016 om 09:41

Ik heb echt liever Huntelaar terug dan Janssen. En Janssen heeft zelf al aangegeven dat de Nederlandse top geen optie is dus het is sowieso geen optie. Misschien is het ook wel een keer leuk om een relatief onbekende spits te nemen als Zahavi. Ook vind ik het goed dat ze eens kijken na Colombianen die vaak een andere winnaarsmentaliteit hebben dan Denen of Nederlanders.

6 juni 2016 om 10:05

Geen optie vanwege financiële kwesties. Als PSV of Ajax bereid zou zijn het bedrag te betalen dat AZ wil hebben, dan wil Janssen wel praten.

Let maar op, Ajax gaat weer vooral investeren in jonge talenten. Niet doorhebbende dat ze een paar ervaren, sterke krachten nodig hebben zoals Guardado of Moreno. Huntelaar is prima, maar naar mijn mening te weinig.

6 juni 2016 om 09:56

Het is ook maar net wat de trainer wil. Ervaring is leuk, maar het moet ook een toegevoegde waarde zijn.

6 juni 2016 om 12:59

Maar ervaren krachten die ook echt iets toevoegen (zoals Johhnie zegt) komen doorgaans niet naar Nederland omdat ze 1. als ze het voor de sportieve uitdaging doen beter af zijn in een sterkere competitie, 2. als ze het voor het geld doen eerder naar China of naar de zandbak gaan.

En ja je hebt uitzonderingen zoals Guardado en Moreno, maar bedenk dat zij destijds ook helemaal niet onomstreden waren.
Guardado werd eerst nota bene gehuurd, zonder optie tot koop..
Moreno speelde voor PSV bij Espanyol en AZ, is dan dan zo'n onbetwiste sterke ervaren kracht?
Pakte allebei goed uit ongetwijfeld, maar dat soort spelers waarvan je van tevoren weet dat ze echt iets toevoegen en ook echt naar Nederland willen, zijn echt zeldzaam.

Ben benieuwd of Huntelaar terug komt maar ik hoop dat qazaishvali erbij zit

6 juni 2016 om 09:33

In mijn ogen is Qazaishvali geen versterking voor Ajax.

6 juni 2016 om 09:37

In mijn ogen wel en transfervrij.

6 juni 2016 om 09:49

Kan hetzelfde mee gebeuren als Schöne destijds. Ook gehaald voor de breedte en kijk hoeveel wedstrijden hij uiteindelijk voor Ajax gespeeld heeft. Echter denk ik dat Ajax geen middenvelder als Vako nodig heeft. Heb dan liever dat Bosz uit eigen vijver vist.

6 juni 2016 om 12:10

Hij zou sws een versterking zijn, vergeleken met sinkgraven enz haha.

Alleen hij is niet transfervrij, heeft contract tot 2018.

6 juni 2016 om 12:42

Als Ajax dan toch een middenvelder wilt halen, haal dan Ziyech op. Dan snappen de jeugdspelers er ook nog wat van.

6 juni 2016 om 09:37

Als Huntelaar weg moet bij Schalke omdat hij te zwaar op de salarishuishouding drukt, hoe kan Ajax dat dan betalen met een plafond? Huntelaar kan met behoud van salaris net zo goed in Spanje, Italie, Duitsland of Engeland spelen. Zelfs als hij Vardy op zou volgen bij Leicester gaat hij er financieel niet zo erg op achteruit.

6 juni 2016 om 09:50

Ja maar Huntelaar woont niet voor niets in Nederland. Hij vind het fijn om dicht bij z'n familie te zijn. Dus dat heeft ook impact op z'n beslissing.

6 juni 2016 om 09:50

Volgens mij heeft Huntelaar aangegeven dat als hij terug gaat, het niet 'erg' vind om salaris in te leveren.

6 juni 2016 om 10:14

Huntelaar heeft meerdere malen aangegeven dat mocht hij terug gaan naar Ajax hij genoegen neemt met een salaris van 1 miljoen. Geld is voor hem niet het belangrijkste aldus Huntelaar zelf.

6 juni 2016 om 10:37

Hij woont dichterbij Gelsenkirchen dan bij Amsterdam.

6 juni 2016 om 11:28

Ja dat scheelt zeker 10 km, denk dat het afstand verschil Huntelaar doet besluiten om bij Schalke te blijven, niet het miljoenen verschil is het struikelblok, maar die 10 a 15 km afstand verschil

6 juni 2016 om 11:47

Bovendien kun je wel enigszins creatief zijn met dat plafond. Als hij voor twee jaar tekent voor 1 miljoen per jaar, krijgt hij er bijvoorbeeld nog 1 miljoen of meer aan tekengeld bij.

Ajax zou een speler als Veloso goed kunnen gebruiken. Hij is nog transfervrij ook. Misschien dat Bousoufa ook een goede voor Ajax is al weet ik niet of hij nog het niveau heeft.

6 juni 2016 om 10:24

Veloso lijkt mij inderdaad een prima speler voor Ajax. Gelijk ook Andrija Zivkovic transfervrij binnenhengelen, ben je op de rechtsbuitenpositie ook klaar. Verder zou een Zahavi natuurlijk geweldig zijn, al zie ik dat niet zo snel gebeuren. De andere optie is Huntelaar plus een talentvolle spits. Milik, Serero, Viergever, Van der Hoorn en Van Rhijn laten vertrekken. De bank hoort mijns inziens te bestaan uit een mix van talentvolle spelers van maximaal 21 jaar en routine spelers die niet elke wedstrijd 90 minuten kunnen spelen, maar wel een schat aan ervaring meedragen. Serero, Viergever, Van der Hoorn en Van Rhijn passen in geen van beide categorieën, Milik past (vind ik) niet bij Ajax.

Het is eigenlijk best leuk en ik vraag me af of ze bij Ajax door hebben dat ze elk jaar hetzelfde roepen. In het begin van het seizoen worden grote namen aangekondigd (maxwell, Eto’o). Vervolgens lijkt dat financieel onhaalbaar te zijn en worden oude helden met veel feest ontvangen (stam, Heitinga) die achteraf eigenlijk al helemaal op zijn.

Ik zie dat ook nog met Huntelaar gebeuren. Eindelijk die ervaren spits, die ‘op’ blijkt te zijn. Verder nog wat talentjes erbij.

6 juni 2016 om 09:51

Je moet er vanuit gaan dat...wanneer iets klopt...je het kan lezen op de site. Zodra het er niet op staat...dan moet je bij de media wezen. Dus je kan Ajax met grote namen wel gaan bashen.

Maar jouw info heb je puur van de media.

6 juni 2016 om 10:01

Die namen komen toch echt vanuit ajax zelf hoor. Eto'o heeft zelfs 3x een deadline gekregen van ajax om te beslissen

6 juni 2016 om 11:46

Ze waren toch ook echt bezig met Eto ofniet dan? Dat hij Ajax te lang liet wachten is een ander vrrhaal. Ze hebben het wel geprobeerd...

6 juni 2016 om 11:59

Juist. Dat ging niet door. En wat wat kwam als alternatief? Een gelijkwaardige naam? Dat is als ronaldo beloven en depay kopen

6 juni 2016 om 12:02

Waar stond maxwell dan Westend? 9 van de 10 keer roept de media iets, niet ajax.

6 juni 2016 om 12:35

Maar Eto'o werd nergens beloofd toch? Er werd alleen aangegeven dat ze met hem bezig waren, niet dat ie ook zeker weten zou komen.
Net zoals met Huntelaar zegt Overmars: 'misschien', dus hij beloofd helemaal niet dat Huntelaar komt.
Bovendien heeft Overmars afgelopen seizoen toch Gudelj, Younes, Milik en Dijks gehaald, wat stuk voor stuk aanwinsten bleken te zijn. Milik en Younes nog extra knap waren aangezien er vrijwel niets voor betaald werd.

6 juni 2016 om 12:36

Dan heb je het over kwaliteit dan kom je met Veerman en Boerrigter aanzetten hahah dat kan je toch niet menen?

6 juni 2016 om 12:39

Eto was ook een gokje geweest hoor waren ze van te voren ook duidelijk in. Volgens mij had Ajax in die periode ook nog Cardozo geprobeerd..

6 juni 2016 om 12:44

Sorry deze hierboven was voor iemand hieronder...

6 juni 2016 om 13:22

Eto'o had je ook nu pas iets aan gehad, die moet eerst nog 1 a 2 seizoen in de Juup aan het Ajax spelletje wennen. Een ervaren kracht zonder Ajax verleden is dan ook geen optie, daarom kan Huntelaar wel komen, die snapt het spelletje al.

6 juni 2016 om 14:03

Houd me ten goede, het zou me een zorg zijn wat Ajax haalt. Mij maakt het allemaal niks uit. Ik kijk alleen naar de (harde) woorden voor de transferperiode (we gaan voor toppers, directe versterkingen, kanonnen) worden gebruikt en de spelers die dan daadwerkelijk zijn gehaald. Ook in de periode dat Eto’o in de lucht hing ging het niet zozeer over Eto’o, maar over spelers van het kaliber Eto’o. Als een club roept dat ze toppers gaan halen en ze zijn bezig met Eto’o (oud speler Barcalona), hoe kan je dan ook tevreden zijn met de aankoop die het uiteindelijk geworden is (ik weet niet eens meer wie dat geweest is, jij zegt Boerighter en Veerman). Dat bedoel ik met mijn voorbeeld. Hoe kan je nou Ronaldo beloven (het niveau) en blij zijn met Depay?

En Cham, sarcasme kan je maar moeilijk vanaf een tekstje lezen. Ik ben al vaak zat in post getrapt dat ik dacht dat het sarcasme was maar men het serieus bedoelde. Dus om maar op ‘safe’ te spelen: ben je wel helemaal lekker? Ajax speelt ook maar ‘gewoon’ voetbal. Een kwalitatief sterke speler zal altijd in elk systeem passen, zo lang het maar voetbal is (en het type speler past natuurlijk).

6 juni 2016 om 14:27

Nou, harde woorden? Vind je 'misschien' voor Huntelaar dan een hard woord? Zo was dat ook met Eto'o. Ik denk dat je het verkeerd interpreteert, niet geheel gek met zoveel media druk erom heen waar veel gezegd wordt.

6 juni 2016 om 15:31

Nee dat bedoel ik niet. Ik heb het niet over de namen van spelers die worden beloofd, maar over het niveau van spelers dat wordt beloofd. Focus je nou niet zo op die namen, dat zijn slechts voorbeelden. Vraag jezelf af: 1. Heeft overmars dit jaar (en voorgaande jaren) directe basisversterkingen beloofd (het woord kanonnen is gevallen) ja of nee? 2. Zijn die beloofde kanonnen uiteindelijk gekomen (ze zijn met diverse bezig geweest, maar echt gekomen he) ja of nee?

Is Overmars bezig de selectie te verbreden of te versterken, want daarin zit
wel een groot verschil. Die 2 Columbianen waar sprake van is, zijn beloftes
voor de toekomst, Huntelaar is een directe versterking - al zou ik, ondanks
de prijs, voor Janssen gaan. Die transfersom verdient hij wel weer terug en
de beperktere Milik levert ook nog eens meer op dan voor Janssen moet
worden afgetikt. Met het positieve verschil + de 5 miljoen die Fischer heeft
opgeleverd, een poging doen Zyech te halen. En als je Bazoer nou eens
voor zo'n 15/20 miljoen kunt slijten, heb je genoeg liquide middelen om
nog eens 2 directe versterkingen te halen. Het is maar waar je voor kiest.
Ajax en Overmars kennende...,.

6 juni 2016 om 09:58

Ik vind je analyse over Bazoer best zwak. Deze jongen is de meest volwassen speler van zijn team en dan praat ik niet eens over zijn talenten. Om Bazoer te komen vervangen dan moet je denken aan spelers als Nigel de Jong, Guardado die al tegen de 30 zit. Bazoer heeft de overzicht van een ervaren voetballer en ze zouden knettergek moeten zijn om zo een unieke voetballer te verkopen. Hij is netals Sergio Busquets ik noem maar wat, maar hij is ongeveer 7 jaar jonger. Zo een voetballer vind je niet zomaar een,twee.

6 juni 2016 om 09:58

Nou lekker beleid heb je dan. Een jonge jongen die net uit de jeugd komt (bazoer) wil je nu al slijten om weer nieuwe jonge jongens (die Colombianen) aan te trekken. Vind het zelf overigens ook wel heel enthousiast dat je denkt dat Bazoer ‘even’ 20 miljoen waard is. Die jongen heeft nog niks laten zien en is behoorlijk uit vorm. Die moet gewoon blijven en vertrouwen krijgen.

Janssen en Ziyech zijn simpelweg onhaalbaar. Zeker als je kijkt naar de concurrentie van veel grotere clubs. Daarnaast zie jij Janssen als een veel betere optie dan Milik. Als jij die conclusie al kan trekken, denk je dan niet dat al die scouts van tegenwoordig niet hetzelfde zien? Dan ga je Milik nooit voor meer verkopen dat Janssen natuurlijk… Ziyech overigens speelt alleen op 10. Die gaat niet op de flank spelen, anders was hij nooit naar Twente gegaan. En met Ziyech op 10 bij Ajax, houdt dat weer in dat je Klaassen (de captain) of Youness (wederom een talent dat het eindelijk goed begint te doen) kan afschrijven.

Dan Huntelaar. Ach. Ik zie een speler die drukt op de balans van Schalke. Ik denk dat het financieel dan erg moeilijk wordt voor Ajax. Als hij (huntelaar) dan al wil inleveren, dan had hij dat net zo goed bij Schalke kunnen doen. Die gaat waarschijnlijk nog even wat centjes harken in de subtop (wat geen schande is). Die komt (net als Stam, Heitinga en al die andere voorbeelden) pas terug als hij eigenlijk op is.

6 juni 2016 om 09:59

Nou Bazoer hoeft niet verkocht te worden vanwege liquide middelen, want op de bank heeft Ajax inmiddels een aardig reservepotje. Menig club is daar jaloers op....

Ik denk niet dat Ajax voor Janssen moet gaan. Een goede speler, maar volgens mij niet de ideale spits in het Ajax-systeem en in de kleine ruimte. Daarbij verlangt AZ teveel...

Huntelaar - Ziyech - een ervaren middenvelder à la Poulsen en de 2 Colombianen en Ajax is er meer dan klaar voor !!

6 juni 2016 om 12:09

Op de bank wel, maar ajax wil ook een sluitende begroting en dat vindt ik zeer goed.

Als ajax Huntelaar - Haps en eventueel Jurjus haalt dan zit het eigenlijk al goed als er niks vertrekt behalve van Rhijn, Serero. Kun je nog wat talenten halen. Middenvelders zijn totaal overbodig, we hebben er een stuk of 8.

Ik lees dat iedereen weer loopt te bashen op overmars/ajax en dat psv het wel goed doet maar dat vergeet iedereen dat het een wonder is dat psv alsnog kampioen is geworden alleen omdat ajax zeldzaam liep te kutkammen tegen de graafschap. .. echter laat het niveau regelmatig te wensen over maar dat wijt ik aan de jeugdigheid van de weldegelijk aanwezige talenten... dus gericht versterken ja onnodig veel uitgeven en zo beleid verloochenen nee...

6 juni 2016 om 10:02

Het is echt een wonder dat psv kampioen is geworden. Hierbij bedoel ik niet de laatste wedstrijd maar nog meer de impact van de transfers. Psv heeft vorig jaar zowel de aanvoerder als ook de topscoorder zien vertrekken. Daar komt ook nog een zwaar europees seizoen bij. De impact van de transfers bij ajax was veel minder groot. Het is opmerkelijk hoe een aantsl spelers zoals Propper gelijk een meerwaarde hebben.

6 juni 2016 om 12:10

Dan kun je ook Gudelj, Younes, Milik en Dijks noemen.. hadden ook meteen impact.

6 juni 2016 om 12:19

Klopt niet helemaal. . Ajax begon Europees geloof ik al in juli. . Qua aantal wedstrijden ook nagenoeg gelijk.. daarbij speelde ajax op donderdag en psv op dinsdag/woensdag! In de 4 kampioensjaren van Ajax had ajax dezelfde problemen en ook bij Ajax worden de betere spelers weggehaald alleen ajax investeerd meer in talent daar waar psv bv een gouden greep deed met Ginkel (ten kosten van Hendriks )

Vooral dat 'goede' erbij vermelden. Ik ga ervanuit dat Ajax nooit bezig is met slechte spelers vast te leggen. Dat ze in de praktijk niet blijken te voldoen is een ander verhaal.

6 juni 2016 om 10:09

Ik lees 'goede spelers' als 'directe versterkingen'.

Als Vincent Jansen niet lukt, dan wellicht doorschakelen voor Henk Veerman. Heerenveen wil hem niet laten gaan, maar voor 16 miljoen zullen ze vast te vermurwen zijn. Kerel is 2.00cm groter, bij een goede voorzet jankt hij geheid alles op en in doel. Wellicht ook boerrigchter terughalen op links, heeft een actie en voorzet. Komaan Marc Netto, trek open die beurs, we willen kwaliteit zien. Niet op de 'bank', maar op het veld

6 juni 2016 om 14:22

Ja, of Martijn Barto. Die is ook nog transfervrij...

Dit liedje horen we elk jaar en steeds gebeurt er niets het is weer een mooi praatje om de seizoenkaarthouders weer te bewegen om hun kaart te verlengen , en dan vervolgens weer met jeugd of met types als Sana of Zimling aan te komen maar er moet eerst verkocht worden om te investeren en wat wordt er dan verkocht de goede of zeer goede en dan kom je niet veel verder denkt ik , maar we zullen zien misschien komen er nu wel spelers die Ajax beter maken .

6 juni 2016 om 10:31

Ja klopt, dat was het verleden, maar dit keer heb ik goede hoop ennnnn daarbij ga ik er vanuit dat de hoge heren nu eindelijk beseffen dat ze niet op de oude voet verder kunnen gaan.

Er zijn nu geen excuses meer om niet te 'leveren'..... mij benieuwen.....

6 juni 2016 om 15:34

Waarom zou dit jaar anders zijn dan? Het enige verschil met vorige jaren is de boer en die heeft qua inkopen ook niet zoveel in te brengen

6 juni 2016 om 17:04

Als je met de Boer verder gegaan zou zijn had je ook op de oude voet verder gegaan denk ik, dwz hetzelfde liedje mbt zoveel mogelijk jeugdspelers inpassen en hopen dat die jonkies ons eens niet voor lul laten staan Europees gezien.

Met de komst van een nieuwe trainer gaat er een ander windje waaien en die nieuwe trainer zal ook zijn eigen 'wensenlijstje' hebben tov hetgeen de Boer achterlaat. Zo werkt het altijd met het aantrekken van een nieuwe trainer, dus vandaar m'n goede hoop.

2 of 3 goede spelers. Ik hoop niet dat hij bedoelt jeugd spelers. Een aanvaller van 19, ow daar heeft hij er al een van: Zivkovic.
Met Overmars is het altijd hetzelfde liedje. bijv. met die Servische aanvaller: zo lang wachten dat die vent 2 weken later een aanbieding uit China krijgt. En dan zeggen, ja we kunnen hem niet betalen.

Het zou me niet verbazen als Ziyech zometeen voor 6-10 mln verkast naar het buitenland met een salaris van 1.5 mln, en dat Overmars niet eens geïnformeerd naar hem heeft, om het warm te draaien. Zelfs de grootste clubs van deze aardbol doen dat, maar Overmars die wacht zolang met alles en iedereen, dat geen enkele goede speler meer wil komen.

Geldt trouwens ook voor spelers die al bij Ajax spelen en die hij niet weet te behouden of het verkeerd opstellen van een contract. Kijk maar naar Milik. Iedereen zag dat die vent 10x beter was dan Sightorson, maar een contract geven, ja dat ging hij pas doen toen andere teams de naam van Milik gingen noteren, waardoor hij geen 5 jarig contract meer wilde tekenen, maar 4 etc.
Overigens, waarom zou je Milik dit jaar. voor 20 miljoen laten vertrekken, kan net zo goed wachten tot volgend jaar. Hopelijk snappen ze dat bij het bestuur.

6 juni 2016 om 12:50

Ajax is nou eenmaal meer gericht op de jeugd ja. Ja, qua geld kunnen we nou eenmaal niet opboksen tegen landen als China. En bovendien kan de speler geduldig wachten op meerdere aanbiedingen voordat ie moet beslissen.

'' Iedereen zag dat die vent 10x beter was dan Sightorson,''

Toen Overmars hem haalde was het nog een relatieve nobody, waarvan iedereen dacht dat het wel weer een mislukking zou worden. Blijkt een uitstekende aankoop te zijn die vrijwel gratis was. En toch weet jij het weer zo te draaien dat ie met Milik slecht gehandeld heeft, knap!

''het zou me niet verbazen als Ziyech zometeen voor 6-10 mln verkast naar het buitenland met een salaris van 1.5 mln, en dat Overmars niet eens geïnformeerd naar hem heeft, om het warm te draaien. Zelfs de grootste clubs van deze aardbol doen dat, maar Overmars die wacht zolang met alles en iedereen, dat geen enkele goede speler meer wil komen.''

Nouja, als zoals jij zegt de grootste clubs van de aardbol naar hem informeren, dan wordt het voor Ajax moeilijk om die concurrentiestrijd te winnen he.

Bovendien, Ziyech is leuk, maar we hebben al zat (talentvolle) 10's in de selectie/jeugd, en Ziyech doet het pas 1 jaartje goed in de Eredivisie. En het is maar de vraag of ie zich kan aanpassen aan Ajax, wat vaak een grote stap blijkt te zijn voor dat soort spelers (sinkgraven, Maher).


Daarnaast, wat zeurt iedereen nou?

Afgelopen seizoen toch uitstekend gehandeld met Dijks, Younes, Gudelj en Milik. En toch hoor je weer reacties als 'het is elk jaar hetzelfde'.

6 juni 2016 om 14:37

Juist, ik ben ook helemaal klaar met dat gezeik, men heeft Overmars het hele jaar afgezeken om matige aankopen en dan wees men op breedte versterkingen Heitinga en Sanogo die 0 euro hebben gekost aan transfergeld. En nu erkent men niet dat Milik, Younes, Dijks, Gudelj en ook van der Hoorn en Viergever gewoon prima aankopen zijn geweest.

Komt nog bij dat door niet te kopen spelers als Tete, Riedewald, Bazoer, Muric, El Ghazi, Cerny, van de Beek doorbreken daarvoor ook al met Klaassen en Veltman.

Juist met Nouri, Andersen, Frenkie de Jong en Sinkgraven hebben we al vier spelers van hetzelfde type Ziyech, alle vier kunnen aan het einde van het jaar Ziyech voorbij gestreeft zijn en zijn allemaal 21-19 jaar, compleet overbodig om daar wat je kopen. Ziyech heeft nog niks bewezen op topniveau, net als Janssen overigens.

Ik zie graag. Zyech ( op 10) Huntelaar ( spits) en Pione Sisto voor de rechterflank. Europa league waardig elftal heb je dan.

6 juni 2016 om 10:44

Wie gaat er op het middenveld uit dan? Vanuit gaande dat iedereen blijft op het middenveld.

6 juni 2016 om 12:05

We hebben geen 10 en rechtsbuiten nodig. Wel een spits.

Een middenveld met Klaassen, Gudelj, Bazoer, Sinkgraven, Nouri, van de Beek en eventueel Frenkie de Jong of Schone is ruim voldoende en dat is ook zeker EL waardig. Moeten eerder Serero verkopen dan nog meer kopen.

6 juni 2016 om 12:38

Wie wil je op rechtsbuiten zetten dan?

6 juni 2016 om 14:04

Afcanats, ik ben blij dat jij zo positief bent ingesteld over de huidige selectie. Dus jij bent van mening dat het huidige middenveld goed genoeg is en de jeugdspelers die je noemt ddirect het niveau aankunnen?

Laat me raden, Cerny zal de nieuwe rechtsbuiten zijn concurrerend met El Ghazi?

Cerny is zeker goed genoeg, maar niet al een heel seizoen. El Ghazi is gewoon niet contstant genoeg.

6 juni 2016 om 14:29

El Ghazi, Muric, Becker of Nunnely. En dan zou Cerny of Schone daar ook nog kunnen spelen. Becker dus terughalen van verhuur.

6 juni 2016 om 14:32

@thierryer

Ja zeker, daar ben ik van overtuigd. Het middenveld is al veel sterker geworden gewoon om het feit dat Gudelj en Bazoer een jaar basis hebben gespeeld, van de Beek minuten heeft gepakt, Nouri in de JL en Sinkgraven nu 1,5 jaar heeft kunnen wennen. Deze spelers ontwikkelen zich, laten we wel wezen, we hebben twee Oranje internationals op het middenveld en een van Servie.

Ja Muric en Cerny moeten concurreren met Younes en El Ghazi, dan zou ik Andersen en Becker als extra concurrentie houden. Deze spelers kunnen zich ontwikkelen, als je spelers koopt kunnen ze dat niet, spelers kopen is daarnaast net zo goed geen garantie voor een bepaald niveau maar wel een stuk duurder.

Ajax heeft altijd grote verhalen en plannen in de transferperiode maar aan het einde versterkt PSV zich weer met goede spelers zonder daarvoor grote verhalen te hebben in de media. kijk maar naar van Ginkel

Wat dacht je van Klaassen, die komt technisch toch gewoon tekort!

Tja afwachten....

Wat Overmars versterkingen noemt de laatste paar jaar zijn nauwelijks echte versterkingen geweest. Een speler als Huntelaar zou een echte versterking zijn. Nieuwe talenten van 19 waarschijnlijk niet. We hebben talent genoeg, we moeten spelers hebben die er direct staan en een verschil kunnen maken. Afwachten dus maar.....

6 juni 2016 om 12:05

Gudelj, Younes, Milik en Dijks waren dus geen versterkingen?

Opvallend dat Overmars niet weet hoeveel goede spelers hij gaat halen of niet zeker weet dat ze alle drie goede spelers zijn.... Zo moeilijk lijkt het mij niet. Je weet met welke spelers je bezig bent en je weet of je het goede spelers vindt. Ik hoop dat het om Huntelaar en Zahavi gaat. Cassiera en Sanchez kan ik niet inschatten, maar die zou ik nu sowieso nog niet als goede speler noemen om de verwachtingen laag te houden. Met jonge Zuid-Amerikaanse spelers weet je nooit wat je precies in huis haalt.

Eens, achteraf bezien waren de aankopen afgelopen zomer niet slecht. Overmars heeft echter 1 grote fout gemaakt en dat is dat hij niet met een volwaardige 2e spits is gekomen. Dat heeft ons opgebroken.

6 juni 2016 om 12:27

Klopt, klopt helemaal, maar het is al knap om in een transferperiode 4 goede spelers aan te kopen en hij deed dat.

Voor zover ik weet was Ajax ook bezig met 2 Colombianen waarvan de 1 een verdediger is en de ander een spits en Janssen dan, ik denk dat hij toch naar het buitenland zal gaan vertrekken.

pffff , sorry hoor maar ik word zo moe van mensen die steeds zeggen opleiden opleiden en nog eens opleiden, we leiden nu al op sinds de cruijf revolutie..

nou zyn we er wat mee opgeschoten????
nee.. 0,0 we zijn er zelfs op achteruit gegaan,

zie psv eens die kopen spelers en die zijn wel vooruit gegaan.. we willen toch niet onder psv gaan staan..

en als er een keer een goede speler is opgeleid en is van vaste waarde word hij direct weer verkocht..

6 juni 2016 om 12:51

Ajax is nou eenmaal bekend geworden door opleiden en zoveel scheelt het niet qua niveau met Psv en als je je dan bedenkt dat er meer goedopere spelers spelen dan kun je je ook afvragen of Psv wel echt zo goed ingekocht heeft. Ik zie liever het beleid wat ze nu voeren eerst kijken in eigen keuken en als we een speler met bepaalde kwaliteiten niet hebben dan moeten we ze halen en een versterking hoeft van mij niet duur te zijn en dat heeft Marc denk ik ook wel laten zien met Younes en Milik

6 juni 2016 om 13:49

ja klopt daar is ajax ook bekend om.. maar , het is geen 1995 meer dat je eigen spelers kan opleiden en een halve finale bereikt van de CL met eigen opgeleide spelers..

ja dat is waar dat ajax goedkoper inkoop dan psv, ik vond younes super ingekocht.. maar als ze 3 ervaren spelers kopen.. is het beter voor de talenten van ajax1.. daar won ajax 95 ook de CL door

7 juni 2016 om 09:53

Ja Klopt wij leiden op en het doel van Ajax is om de opgeleide spelers te behouden tot 22/23 jaar en dar dan alweer een nieuwe klaarstaat van hetzelfde niveau.

Het is wel een heel positief verhaal en het lukt ook niet altijd, maar proberen kan altijd toch?
Psv scout wat beter, omdat ze niet anders gewend zijn, die leiden niet of amper op. Psv heeft ook de naam niet die Ajax heeft wereldwijd, dat is het verschil.

Oh oh oh daar komen de praatjes weer om de supporters zoet te houden. Vorig jaar zouden er ook 2 a 3 ervaren spelers komen maar kwam alleen Heitinga die de bank warm hield.

Ik ben benieuwd waar Overmars nu weer mee komt aanzetten. Ik hoop dat het mislopen van de titel de nodige ogen heeft doen openen bij Ajax. Genoeg interessante spelers schieten bij mij te binnen.
Huntelaar juich ik absoluut toe. Ik weet zeker dat hij er nog minimaal 20-25 per seizoen in schiet. Milik voor een mooi bedrag verkopen en dat bedrag durven te investeren in één of twee ervaren jongen(s). Veloso werd genoemd, Sneijder (veel salaris geven, aanvoerder maken en op 10 zetten). etc. Ook die 2 Colombianen (al zijn zij voor de toekomst) lijken mij een goed teken. Durf eens in Zuid-Amerika te kijken. Diego Reyes lijkt mij ook echt geweldig, maar ik vrees dat hij niet zou willen komen. Sisto eventueel voor rechtsbuiten. Younes lijkt mij links vrij zeker van zijn plek. Rechts ben ik niet helemaal overtuigd van El Ghazi. Ook Cerny en Muric schat ik nog niet dusdanig hoog in dat zij een heel seizoen zouden kunnen vlammen.

Ajax heeft eigenlijk meer dan 2/3 versterkingen nodig. Ik zou zeggen haal er minimaal 6!! Vermaelen, Fosu Mensah, Sanchez, Ziyech, Janssen, Cassiera. Ajax kan het makkelijk betalen.

6 juni 2016 om 13:39

Ajax mag dan wel een dikke 100 miljoen op de bank hebben, maar met deze aankopen is dat snel op.

- Vermaelen: 9 van de 10 wedstrijden geblesseerd, dus is een veel te groot risico.
- Fosu Mensah: zal Manchester vermoedelijk niet gaan verhuren. Die zal af en toe z'n wedstrijden meepakken.
- Sanchez: dit is min of meer "een gokje". Hij zal ongetwijfeld gescout zijn maar het is altijd afwachten wat het gaat worden. Deze transfer lijkt mij overigens wel "gewoon haalbaar"
- Ziyech: ondanks de crisis bij Twente zal Ziyech denk ik toch nog wel een miljoen of 15 (als het niet meer is) op gaan leveren. Ik schat de kans klein dat Ajax voor Ziyech wil gaan en hem ook daadwerkelijk kan halen.
- Janssen: ik ben (nog) niet 100% overtuigd dat dit dé Nederlandse superspits is voor de komende jaren, en daarnaast veel te duur
- Cassiera: zelfde verhaal als Sanchez. Lijkt me wel haalbaar.

Maar met wederom alleen "toekomst" komen we er niet. Huntelaar brengt bijvoorbeeld wel de ervaring die Ajax soms mist. Een doorgewinterde spits die net even iets vaker wel weet waar die moet staan op cruciale momenten. Ik ben fan van Milik, maar ik zou een terugkeer van Klaas absoluut aanmoedigen. En we kunnen wel blijven discussieren over "restwaarde", maar als Huntelaar mede verantwoordelijk zou zijn aan een eventueel kampioenschap dan heeft hij zichzelf al terugbetaald.

Er loopt op dit moment genoeg restwaarde bij Ajax, met o.a.: Klaasen, Bazoer, Tete, Cerny en in de toekomst waarschijnlijk Nouri.

6 juni 2016 om 14:13

Vermaelen gewoon halen ondanks dat hij blessuregevoelig is. Met Riedewald heb je daarachter een prima back-up maar toch ook de ervaring van Vermaelen in bepaalde wedstrijden. Ajax zou het kunnen proberen of ze Fosu Mensah kunnen huren, niet geschoten is altijd mis. Ziyech heeft nog steeds zijn clubvoorkeur nog niet bekend gemaakt dus misschien is er een kansje.Ik ben wel overtuigd van Janssen, overal waar hij komt ontwikkeld hij zich in razend tempo. Heb je veel langer plezier van dan aan Huntelaar waar je maximaal nog een jaartje plezier aan hebt.

6 juni 2016 om 14:59

Juist! Huntelaar zou geweldig zijn voor Ajax en we zitten krap op de LB positie verder is de bezetting zeer goed als alleen Serero en van Rhijn vertrekken.

6 juni 2016 om 14:51

Ajax gaat dan een dik verlies draaien, dus kan dat helemaal niet betalen. Plus dat we ook nog flink afschrijven op talenten die geblokkeerd Worden als jouw beleid ingevoerd wordt.

6 juni 2016 om 16:03

Dat wordt wel weer bijgetrokken met uitgaande transfers en misschien haalt Ajax de CL wel met beter materiaal.

6 juni 2016 om 16:16

Gokken op CL past niet binnen het beleid en misschien is ook te onzeker voor financiele verantwoording. Daar zijn we nou net vanaf van die ellende.

6 juni 2016 om 17:57

Milik,Klaassen, Van Rhijn, enz. kan Ajax voor genoeg geld verkopen om deze aankopen te kunnen doen. Plaatsing voor de CL zal een extra bonus zijn.

6 juni 2016 om 17:58

Dan maar met Ziyech op 10 spelen en El Ghazi op rechtsbuiten.

Na vele teleurstellingen ben ik toch benieuwd. Zou Huntelaar toch komen?

Ik weet niet of Zahavi komt. Wat ik wel weet is dat Amsterdam voor veel Israeliers een soort walhalla is. Iedereen wil er naar toe op vakantie.
Verder zou ik gaan voor Jansen. Huntelaar is te oud en bovendien niet het type spits dat Ajax nodig heeft.
Er moet een meevoetballende spits komen.

Met een beetje creatief inkopen doen kun je echt wel een topteam samen stellen maar dan moet je wel durven investeren. Het geld is er, geef het een keer uit!!

Cillessen
Marlos Veltman Vermaelen Mensah
Bazoer Klaassen Gudelj
Ziyech Janssen Younes

Reserves:

Boer
Tete Sanchez Riedewald Dijks
Vd. Beek Krejci Serrero
El Ghazi Cassiera Cerny

6 juni 2016 om 15:09

Moet je wel kunnen investeren! Ajax heeft geen ruimte op de begroting, dus het geld is er niet. Bovendien investeert ajax al jaren in de opleiding en dat betaald zich ook uit, als je tenminste niet zoveel grote aankopen doet.

Dijks is een prima back, waarom zouden we opleiden voor Man Utd? Riedewald is een groot talent, jij wilt hem op de bank zetten en zijn ontwikkeling tegen houden? Ziyech op rechtsbuiten? Man, man, man.. gewoon nee.

En dan nog met een wazige Krejci komen.. Waar is Muric, van der Hoorn en Nouri?

Enige waar ik kan komen zou een spits zijn, maar dan is Janssen te duur. Zonder al deze aankopen heb je ook een topteam, als je een Huntelaar en Haps koopt.

6 juni 2016 om 23:06

afcanats... denk dat je even verder moet kijken,
want met de 5 miljoen van Fischer is al een sluitende begroting gemaakt.

Tevens speelt Ajax vcl, als je dat wilt halen moet je ook investeren...iets wat zich terug betaald bij plaatsing.
Haal je geen CL? is ook het einde van de wereld niet, het prijzengeld in de EL is flink omhoog gegaan, zorg dat je hier wat verder komt(mag toch wel hopen dat er met een goede selectie wel door de groepsfase gevoetbald word) en je maakt een net aan/ net niet winst.

Voordeel is wel dat je groep beter is geworden door de Europese wedstrijden, je moet overigens ook kampioen worden, anders raak je meer en meer achterop.

Je kijkt niet naar de lange termijn, en nee puur naar de jeugd kijken is alles behalve de lange termijn.

7 juni 2016 om 09:23

Gokken op CL dus, nee, niet doen en ja de jeugd heeft wel de toekomst. De levensader van Ajax, daardoor lopen we juist altijd voorop omdat we ons goedkoop kunnen versterken met spelers uit de opleiding. Als we verlies draaien wordt het bezuinigen, geen contractverlengingen meer, minder transferinkomsten, minder kwaliteit uit de opleiding, dan bouw je pas echt af.

6 juni 2016 om 15:04

Overmars koopt juist overwegend talenten.. dus hoe goed ken je Overmars eigenlijk? Of doel je op die een of twee ervaren spelers (heitinga, Ooijer, Poulsen?). Gudelj, Dijks, Younes en Milik waren dus miskopen, net als Cerny, El Ghazi, Bazoer, Muric bv.?

Overmars voert beleid, binnen de grenzen van datzelfde beleid, zeer goed juist! Kijkt met name naar de opleiding en waar de jeugd echt niet vertrekt of kwaliteit kan invullen koopt hij gericht in. Daarom zoekt hij een spits. Hij heeft alleen niet zoveel budget, 1 miljoen Salaris en moet geen verlies draaien.

Younes is een uistekende aankoop en bovendien wie moet het dan doen in jouw ogen, en wanneer is het wel goed?

Ik denk dat Ajax de komende jaren zoals de laatste 2 jaar definitief afhaakt voor de titel PSV heeft Brands en dat is veruit de beste en slimste TD van Nederland qua transferbeleid

7 juni 2016 om 10:08

Dit jaar had het kwartje ook zo maar de andere kant op kunnen vallen. En in de onderlinge wedstrijden was het niveau ook gelijk. Dus ik zou niet te hard roepen dat Ajax definitief afhaakt de komende jaren want dat is nergens op gebaseerd.

Huntelaar, Ziyech en de laatste mag overmars zelf invullen.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren