Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ronaldo wint de Ballon d'Or, ook als het op het EK niet lukt met Portugal'

Laatste update:
/

Roberto Carlos verwacht dat Cristiano Ronaldo in januari 2017 de FIFA Ballon d’Or mag komen ophalen. De Braziliaanse oud-ster van Real Madrid denkt dat het winnen van de Champions League uiteindelijk de doorslag zal geven in de strijd met eeuwige rivaal Lionel Messi.

“Ronaldo wint de Ballon d’Or, ook als hij geen Europees kampioen wordt met Portugal”, verklaarde Carlos na de Corazon Classic Match tussen oud-sterren van Real Madrid en Ajax. “Messi is een goede speler, maar het winnen van de Champions League is heel erg veel waard. De beste speler ter wereld besliste de wedstrijd. Ik denk dat hij weer wordt gekroond tot beste van de wereld.”

Ronaldo speelde in de finale tegen Atlético Madrid niet geweldig, maar schoot uiteindelijk wel de beslissende penalty binnen in de strafschoppenserie. In 2008, 2013 en 2014 werd CR7 ook al gekroond tot beste speler ter wereld. Messi kreeg de onderscheiding al vijf keer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, ik denk het ook maar Suarez maakt ook wel kans denk ik

6 juni 2016 om 09:08

Suarez?? Op basis van wat?? Dat hij topscorer is. Je moet wel iets meer kunnen dan alleen topscorer zijn van Barcelona met iniesta achter je en messi en neymar naast je.

6 juni 2016 om 09:09

40 doelpunten en iets van 25 assists.. Meerbdan genoeg redenen om hem de ballon d'or te geven

6 juni 2016 om 09:14

Je moet meer kunnen dan topscorer zijn? Hoe maakt Christiano Ronaldo dan in Godsnaam kans op deze prijs? Je kunt moeilijk stellen dat hij voetballend beter is dan Messi.

Verrassend overigens dat een oud Real Madrid speler een goed woordje doet voor een Real Madrid speler. Erg objectief

6 juni 2016 om 09:23

Ja het is echt weer wij van WC Eend adviseren WC Eend en het is pas juni! In december zal elke (ex) Madrileen wel zeggen hoe Ronaldo de enige echte kanshebber is.

6 juni 2016 om 10:01

hij is top maar niet overdrijven hij heeft 16 assists en geen 25 ...

6 juni 2016 om 10:21

Vraag me af waarom suarez hem niet verdient.

Scoortmeer dan ronsldo belangrijkere goals ook vaak.

Cr scoorde in CL 6x telgen het grote malmo en 5 x tegen het oorlog verscheurde shaktar.

Dus die 16 goals in de CL vind ik echt niet zo bijzonder
0 goals tegen atleti 0 tegen. Psg en 0 tegen city.

6 juni 2016 om 10:57

3 tegen wolfsburg anders waren ze niet door vriendelijke vriend, wil je ze nog belangrijker hebben?

6 juni 2016 om 11:39

Ja eigenlijk wel. Ik wil ze wel horen. Op basis van 1 wedstrijd verdien je toch de ballon niet..

Voor mij zijn er 3 spelers die er echt uitspringen. Dat zijn Suarez, Higuain en Mahrez. Overige spelers hebben het leuk gedaan. C. Ronaldo, Messi, Pogba etc zijn outsiders.

6 juni 2016 om 11:49

Naar mijn mening zou het meer terecht zijn als Suarez hem wint, dan wanneer Messi hem wint.
Suarez was afgelopen seizoen gewoon belangrijker. Het gaat volgens mij om de prestatie in het jaar. Niet om de kwaliteiten die je in het verleden hebt laten zien.

6 juni 2016 om 12:08

Je haalt me de woorden uit m'n mond. Dank u eindelijk iemand die t snapt.

6 juni 2016 om 12:09

Topscorer zijn was vorig jaar de enige reden dat Ronaldo in de top 3 stond...

6 juni 2016 om 12:10

Als real verliest tegen Wolfsburg dan is er ook wel iets mis hoor. Dat is gewoon de schuld van real. Het maak het geen topprestatie. Ze verpesten het gewoon zelf namelijk bijna.
Ze hebben een van de makkelijkste lotingen gehad en de goals van Ronaldo zijn gewoon gemaakt tegen de mindere teams. Feiten doen pijn zeker?

6 juni 2016 om 12:34

In La Liga alleen ja in alle competities 25 assists

6 juni 2016 om 14:24

sorry maar dan zijn het er 19 nog geen 25

6 juni 2016 om 09:09

Nee dat klopt overduidelijk niet, want Ronaldo is veel belangrijker geweest en heeft bovendien gezorgd voor de CL-winst en bijna een comeback in La Lige. Ook weet ik zeker dat Portugal door hem het EK gaat winnen....

6 juni 2016 om 09:25

Ronaldo scoorde de laatste penalty maar verder heeft ie niks laten zien in cl_finale.

6 juni 2016 om 09:27

ja want zo geweldig zijn Portugal en Ronaldo wel.

6 juni 2016 om 09:37

Tak6: zonder Ronaldo zat Real Madrid niet eens in de finale. Onder andere door zijn hattrick tegen Wolfsburg. Of zeggen die 16 goals helemaal niets? ok niet allemaal beslissend en veel tegen 'kleinere' clubs, maar die tellen ook

6 juni 2016 om 10:07

Ja, want de CL bestaat natuurlijk uit alleen een finale...

6 juni 2016 om 10:12

Die laatste penalty. Die had iedereen wel kunnen maken. Maar om dan co stant te roepen dat hij de fi ale beslist heeft is wel heel krom.

6 juni 2016 om 10:15

er staat zelf al dat ronaldo niet geweldig speelde.. omdat hij de winnende goal maakt in de finale maakt dat je de beste voetballer van de wereld? haha nee man kan niet

6 juni 2016 om 10:23

Hij zorgt er wel voor dat Real de finale haalt..
Dat zag je Messi niet doet he dit jaar?
Door Messi lag Barca er al heel snel uit.
Ronaldo had trouwens ook kunnen missen net zoals Griezman en Juan Fran.
Maar goed hij is niet voor niks topscoorder van de CL met niemand die in de buurt komt.
Hij had even veel gescoord als heel Atletico in de CL.

6 juni 2016 om 11:08

En messi heeft samen met suarez barcelona la liga en de copa del rey gegeven. Zo kunnen we eeuwig doorgaan. Als ronaldo de gouden bal wint voor een hattrick tegen wolfsburg zou het een schande zijn. Suarez verdient hem is al het hele jaar top.

6 juni 2016 om 11:08

En messi heeft samen met suarez barcelona la liga en de copa del rey gegeven. Zo kunnen we eeuwig doorgaan. Als ronaldo de gouden bal wint voor een hattrick tegen wolfsburg zou het een schande zijn. Suarez verdient hem is al het hele jaar top.

6 juni 2016 om 12:11

Zonder Bale zat Real ook niet in de finale.

6 juni 2016 om 12:40

Peter Mahu, wat ga je doen met het geld? Hoeveel heb je ingezet op Portugal eigenlijk?

6 juni 2016 om 12:42

Oh omdat Real drama is, is het opeens een topprestatie om tegen de nummer 8 van de Bundesliga een hattrick te maken? Of 6 goals tegen Malmo? en 5 tegen shaktar? Als je 14 van de 16 goals tegen 3 zielige verschillende clubs scoort maakt het je echt niet de beste speler, en verdien je al helemaal niet een gouden bal, en Real heeft het wel heeeel makkelijk gehad in de CL, alleen de finale was een uitdaging, maarja finales zijn altijd 50/50 ongeacht de tegenstander de rest (Roma, Wolfsburg, City) wist je gewoon al dat Real door zou gaan of ze nou goed of slecht waren, vind deze hele hype om real en ronaldo echt zielig!

6 juni 2016 om 17:02

Comback in La liga gast hij speelde echt niet goed hoor. Hoe kunnen mensen nou zeggen dat Ronaldo goed speelde. klopt veel gescoord maar dit was verreuit zijn minste seizoen en dat geldt ook voor messi dus van mij mag iemand anders hem winnen en dan kom ik uit bij Suarez. van Portugal hoeven wij echt niks te verwachten op het EK dat kan ik je nu alvast zeggen

Jammer dat hij moet zeggen dat Ronaldo de wedstrijd besliste. Op een paar momenten na was hij redelijk onzichtbaar. Het klopt wel, want hij schiet de beslissende penalty erin, maar dan beslist hij de strafschoppenserie en niet de wedstrijd. Eigenlijk vind ik dat niemand dit seizoen de Ballon d oro verdient. Niemand sprong er dit jaar echt uit.

6 juni 2016 om 08:57

Ronaldo heeft anders wel gezorgd dat ze überhaupt de finale konden spelen.. Volgens mij tegen Wolfsburg was hij enorm doorslaggevend..

6 juni 2016 om 10:57

Schei toch uit man.. Wolfsburg, Wolfsburg waar hebben we het nou over, dat is echt een ploeg van niets en Ronaldo scoort er toevallig 3x tegen, waarvan die vrije trap bijvoorbeeld echt droevig was ingeschoten.
Je zou de ballon dor moeten winnen omdat je een hattrick maakt tegen zo'n club? Wat een grap. En dan vervolgens maakte hij al z'n resterende CL doelpunten tegen malmo en wat andere teams van niets.
Als een iets dit jaar duidelijk is geworden, is het dat Ronaldo niet aan een wedstrijd te pas kan komen als je een verdediger van redelijk niveau tegenover hem zet.
Naar mijn mening staat Ronaldo niet eens meer in de top 3 beste spelers ter wereld

6 juni 2016 om 19:03

ja heel makkelijk allemaal, leg mij maar even uit waarom anderen het dan allemaal niet zo goed lukt om tegen ''de mindere goden'' vaak te scoren.

Ik ben met je eens dat hij in de finale zeker niet goed speelde maar hij scoort vrijwel altijd en overal en dat al 10 jaar. Een geweldig rendement wat maar door 1 persoon (messi) geëvenaard kan worden. Dit jaar weer 16 goals in de CL.

Wie verdient het dan wel? Suarez? Met maar 1 goal tegen Bate Borisov, 3 goals tegen As Roma (niveau wolfsburg) en 1 goal tegen Leverkussen?...

Moet Griezman het worden? Die mist een pingel in de finale, tjonge hoe makkelijk is dat?

Nogmaals als het allemaal zo ontzettend makkelijk is wat hij doet, waarom lukt het anderen dan niet? Waarom scoren Bale, Benzema, Isco dan niet zo vaak tegen bijv Wolfsburg en zoveel andere tegenstanders? Zijn die nog slechter dan?

Beetje makkelijk he om zo te redeneren.

6 juni 2016 om 09:04

Hij was gewoon compleet onzichtbaar, heb je dat filmpje gezien over Ronaldo zijn bijdrage in de finale? Zegt genoeg dat kamp Madrid nu in juni al begint over die gouden bal, de grote PR machine begint al te draaien.

6 juni 2016 om 12:35

"de beste speler ter wereld besliste de wedstrijd. Ik denk dat hij weer wordt gekroond tot beste van de wereld."

Volgens Roberto Carlos was hij niet onzichtbaar maar besliste hij de wedstrijd. Hahaha, die kijkt door een zwààr gekleurde bril.

6 juni 2016 om 09:09

Suarez is de enige speler die het nu verdiend vind ik, echter zal hij nooit winnen door zijn verleden

6 juni 2016 om 15:31

Klopt Suarez verdient hem et meest. Tevens denk ik dat Portugal niks gat presteren op het EK en Messi en Suarez wel op de Copa. Stel Messi wint de Copa krijgt Messi gewoon de Ballon dor dt weet je. Stel Suarez wint m, dan verdient Suarez m al helemaal.

6 juni 2016 om 11:10

Helemaal mee eens luka. Maar als ik er dan toch 1 moet kiezen dan ga ik voor suarez. Presteert elke wedstrijd. In tegenstelling tot ronaldo en messi dit jaar.

Vond zowel Ronaldo als Messi een wat minder jaar spelen. Nog steeds de tweede besten, maar bijvoorbeeld Suarez zat dit jaar dichtbij. Ook Zlatan, Griezmann en Lewandowski speelden zeer goed. EK zal zeker van invloed zijn.

Beetje voorbarig allemaal natuurlijk met nog een half jaar te spelen. Echter zou ik het hem, ondanks zijn grote ego, wel gunnen. Een ongekende drive en drang naar prestatie en waardering maken hem wie hij is. Hoe meer je hoort en leest over hem van oud teamgenoten en trainers hoe meer waardering je voor zijn prestaties krijgt. Niet dat inzet of motivatie alleen de reden van de bal moet zijn maar over zijn voetballende kwaliteiten hoeven we niet te discussiëren. Al ben ik bang dat hij als voor de 4e x de bal wint hij nog niet tevreden is... Kenmerkend.

Als Suarez zijn vorm doorzet hij gewoon de beste dit jaar maar Carlos heeft natuurlijk zijn Real bril op. Nog een half jaar te gaan en deze onzin begint nu al wordt wel een beetje moe van.

Als Roberto Carlos slim is weet hij dat die prijs pas aan het einde van het jaar word vergeven. Voor Ronaldo's doen was dit halfjaar echt niet zo geweldig dat je nu al kan zeggen dat hij hem wint. Doe je Suarez ook wel tekort mee vind ik!

Als argentinie de copa wint met grote invloed van messi moet messi gwn dr goudenbal winnen klaar

6 juni 2016 om 12:43

Als ronaldo mat portugal de kwartfinale haalt is dat zelfs hoger dan dat argentinie hem wint in de copa america

6 juni 2016 om 13:39

Ja, want winnen van Hongarije, IJsland en Oostenrijk is lastiger dan ploegen als Chili, Uruguay, Brazilie en Colombia uitschakelen. Voor de rest alles goed daar bovenin?!

Het is eigenlijk de eerste keer in jaren dat er niet echt 1 uitgesproken favoriet is zoals de jaren hiervoor. Messi was niet zo top als we van hem gewend zijn, Ronaldo eigenlijk ook niet. Bale en Neymar ging ook wel. Hazard was niet goed etc etc. Ik vond zelf Dybala, Pogba, Zlatan, Suarez, Mahrez, Vardy, Kane, Lewandowksi, Aubemayang, Higuian, A. Sanchez, Ozil en Payet wel de spelers die echt opvielen het afgelopen seizoen.

Dus ja ben benieuwd wie er allemaal genomineerd zullen worden

6 juni 2016 om 09:06

We hebben nog een half jaar met een EK, Copa en nog een hoop andere wedstrijden. Kan nog genoeg gebeuren. Als Messi Argentinie naar de Copa schiet dan tellen de titel, beker en Copa wel zwaarder dan de CL hoor. Al vind ik niet dat het moet baseren op gewonnen teamprijzen maar dat is wel wat Roberto Carlos hier doet.

6 juni 2016 om 13:25

Afhankelijk van hoe Uruguay het op de Copa zal doen, verdient Suarez hem dan nog eerder dan Messi. Suarez is de voornaamste reden voor die prijzen. Daar waar de batterij van Messi leeg was, wringde, struikelde, en propte Suarez er hier en daar nog een doelpunt in.

Verder natuurlijk onzin van R. Carlos. Maar goed dit doen beide kampen al jaren.

6 juni 2016 om 13:44

Suarez ontbreek op de Copa toch? Maar eens dat die wel heel belangrijk voor Barca geweest is, alleen zal die door zijn verleden inderdaad moeilijker in aanmerking komen denk ik.

6 juni 2016 om 14:37

Ik dacht alleen 1e wedstrijd niet tegen Mexico, maar pin me er niet op vast.

6 juni 2016 om 15:06

Klopt, dat nieuws heb ik over het hoofd gezien. Maar eerste wedstrijd al gelijk klop van Mexico.

Wat een drama was die man in de finale, totaal niet fit en nog laten spelen. Leuk dat die de laatste erin schoot maar meer heeft die ook niet bijgedragen aan die wedstrijd. In vorm natuurlijk een topper hoor maar in de finale was het helemaal niks.

Ik vind het een lastige aangelegenheid dit keer. Er is geen uitgesproken favoriet zoals een aantal hier al aangeven. Ik denk dat het EK inderdaad weleens beslissend kan worden, presteert Portugal goed dan stijgen de kansen voor Ronaldo aanzienlijk. Speelt daarnaast Messi niet nog in de Copa? En Suarez ook dacht ik? Dat kan natuurlijk ook nog bepaalde zaken gaan beïnvloeden.

Ten slotte moeten we niet vergeten dat het jaar nog maar halverwege is. Ik vind zeker dat Ronaldo goede papieren voor een Ballon d'or heeft en zou het hem absoluut niet misgunnen. Maar dat geld ook voor een Suarez bv. en zeker ook Messi als die weet te pieken tijdens de Copa.

Suarez en Griezman waren DE spelers die tot nu toe echt vlamden. Ronaldo en Messi waren echt niet zo goed. Om Ronaldo nu naar voren te schuiven als winnaar is echt belachelijk. Real was het hele seizoen al drama in cr competitie, Barca walste door alle clubs heen met Suarez als DE man met de mooiste doelpunten. Barca raskte in een dip en wie stond op? SUAREZ. Enige bij Real die nu de balon verdient is Zidane de rest was echt wisselvallig. Bale was vaak gebleseerd maar kwam na zijn blessure goed terug en was opeens De man bij Real. Ronaldo scoorde veel maar zijn spel was echt niet top. EK en de Copa gaan gewoon een grote rol spelen en ik vind jammer dat Suarez geblesseerd is geraakt' hopelijk is hij snel terug want hij is tot nu toe de enige speler die de balon verdient en niet Ronaldo door een penalty te schieten. Kom op zeg'

En het gezeik begint nou al. Die prijs kan van mijn apart gestolen worden!

Heeft in zijn eentje Real naar de CL finale geloodst. check
Is geeindigd als topscoorder van de CL. check
Heeft de CL gewonnen met Real en met de finale beslist. check
Hij had namelijk ook de penaltie kunnen missen net zoals Griezman en Juan Fran..
Zorgt er ook voor dat Barca in een vormdip kwam. check
Na dat hij de winnende scoorde tegen Barca heeft Barca meteen verlies reeks. check
Toeval?
Nee ze waren duidelijk nog aangeslagen.
Hij maakt de beste kans tot nu op de Ballon dor gevolgd door Griezman en Suarez.
Wie vind dat Messi er ook bij hoort neem ik totaal niet serieus.

6 juni 2016 om 11:17

Als ik jou checklijstje kijk kan ik om 80% alleen maar lachen.

Denk je dat die dip van Barca door Ronaldo kwam? LOL.

Hij beslist de finale door een penalty maar 120 minuten lang heeft niemand hem gezien? LOL

Scoort 16 goals maar 0 tegen Atletico, PSG en City. LOL.

Messi was zoals al 10 jaar voetballend gewoon beter dan Ronaldo. Hoe hij elke week defensies open sneed ga je niemand zien doen. Daarnaast Ronaldo heeft alleen de CL, Messi heeft de dubbel. Er is nog een halfjaar te gaan met een EK en Copa voor de boeg.

Niet te voorbarig zijn.

Over de feiten gaan we het niet hebben. Ronaldo heeft gewoon ronduit zwak gespeeld toen het erom ging. Goals zijn vaak een vertekend beeld van de werkelijkheid. 3 goals vs wolfsburg was netjes maar tegen city psg en atletico verdween hij in de cl. Ook de goal vs barcelona heeft hem niks opgeleverd behalve dat alle ronaldo fans dat een reden vonden om hem de gouden bal te laten winnen. Barcelona beker + landstitel + er is nog een half jaar te voetballen. Ronaldo is daarnaast gewoon een hele matige voetballer vind ik.. niet dat ronaldo fans het daarmee eens zijn maar die kunnen mij geen 10 passes opnoemen dit seizoen of 10 dribbels waar je van zegt wow....

6 juni 2016 om 12:45

Door die goal tegen barca had real nog kans om kampiorn te worden

Het gaat over kalender jaar 2016. Op dit moment heeft Messi in 2016 29 goals en 18 assists, en Ronaldo 27 goals 8 assists. Als we dus redeneren op statistieken zoals er tegenwoordig geredeneerd wordt dan zou Messi op basis van statistieken meer aanspraak dan Ronaldo hebben op de gouden bal zover. En dan kijken we nog niet eens naar statistieken als kansen gecreëerde, succesvolle dribbels, pre-assists, etc. Want hiermee laat Messi Ronaldo helemaal ver achter zich. Messi heeft 2 prijzen gewonnen, La Liga en de Copa del Rey, Ronaldo de Champions League. Beide spelers zijn belangrijk geweest voor het winnen van de prijzen. Messi heeft een stuk minder gescoord dan normaal, maar hij was net zo belangrijk als dat hij altijd is geweest, met het creëren van de kansen, waarvan enorm veel van om zeep geholpen werden, zoals bijvoorbeeld tegen Atletico in de Champions League, maar goed, voor mensen die geen voetbal kijken, en alleen livescore checken, is Messi altijd matig wanneer hij niet scoort. Het is niet voor niks dat Messi op 1 staat bij veel verschillende statistieken websites zoals Squawka, Cies, Whosocred, etc. op basis van gecreëerde kansen, pre-assists, steekpasses, succesvolle dribbels etc. Volgens velen zou Madrid de finale niet gehaald hebben zonder Ronaldo? Omdat hij 3x scoorde tegen Wolfsburg, hoe kan je dit weten? Het is niet dat Ronaldo uit solo’s heeft gescoord. Elke voorzet wordt op Ronaldo gegeven, en Ronaldo is de speler die zich het meest rond de penalty stip bevindt. Bale nam Madrid de wedstrijden zonder Ronaldo ook op sleeptouw, door een 2-1 achterstand om te zetten naar een 3-2 voorsprong, en bijv ook één van de meest lastige uitwedstrijden van de La Liga was het Bale die zorgde voor de 0-1 overwinning. Dit waren wedstrijden aan het einde van de competitie, dus zonder Bale zou Madrid niet eens meer kans gehad hebben op de La Liga, als we zo redeneren. Ronaldo heeft veel gescoord in de Champions League tegen Malmo, Shaktar, Roma en Wolfsburg, maar tegen de 3 goede/redelijke tegenstanders Psg, City en Atletico was hij nergens te bekennen. En zeggen mensen dan, ja waar was Messi tegen Atletico, Messi was zeker niet op zijn best tegen Atletico, maar creëerde een heleboel kansen, dat is het grote verschil tussen deze twee, wanneer Messi niet scoort is hij voetballend nog steeds aanwezig, creëert hij kansen, heeft hij geniale acties, wanneer Ronaldo niet scoort is hij bijna altijd onzichtbaar, en dat Ronaldo ook assist heeft, dat klopt, maar er is een groot verschil tussen een tikkie breed assist, of een steekpass door een verdediging van 5 man, een kans creëren uit het niets. Messi heeft in 2016 voetballend veel meer gebracht dan Ronaldo, maar goed, een beslissende penalty in een penalty reeks doet altijd wonderen, het maakt verder niet uit dat je zoals gewoonlijk weer onzichtbaar bent geweest in een finale. Newsflash, A L L E spelers van Real Madrid hebben hun penalty gesocord!! Op de eerste staat meer dan druk dan op de laatste, vooral als de tegenstander er één gemist heeft, want als jij hem dan mist is er nog niks aan de hand. Noem mij één wedstrijd waar hij voetballend gedomineerd heeft aub. Ronaldo is belangrijk met zijn doelpunten, maar het zijn wel voornamelijk T E A M goals, dus dankzij de aanvoer. Het is jammer dat Inzaghi nu niet meer speelt, ook hij zou een kanshebber zijn geweest voor de gouden bal in deze tijd.

6 juni 2016 om 11:21

Hahaha helemaal mee eens bro. Maar Real fans moeten per se iets hebben zodat hun iets of iemand hebben die met Barca de concurrentie aan kan gaan. Barca heeft 4 prijzen gepakt dit seizoen maar ineens telt de CL voor 10 ofzo. Het is een belangrijke prijs maar nu wordt er ineens gedaan alsof Ronaldo zoals Maradona in 86 Real hoogstpersoonlijk die Cup heeft bezorgd. Het is lachwekkend.

6 juni 2016 om 12:25

Altijd mooie stats die je argumenten onderbouwen. Nice. Maar ik denk dat Ronaldo het wint aangezien het een populariteit prijs is. Ik denk dat hij het krijgt voor de cl.
Erg krom aangezien messi 4 prijzen heeft. Maar zo gaat dit al jaren.
Als Ronaldo veel goals maakt dan zijn de goals het belangrijkst. Zoniet dat is de cl weer het meest belangrijk.
Een grap van een prijs. Als de mensen die stemmen objectief waren dan had Messi al misschien 8 van deze in z'n kast. Het gaat niet alleen om goals of 1 prijs. Het gaat erom wat een speler doet voor z'n team m. Denk dat Messi veel belangrijker is met zijn assists dan Ronaldo met zijn intikkers tegen de kleine clubs. Kijk hoe Messi neymar en Suarez goals voert. Daar kan Ronaldo alleen van dromen.

6 juni 2016 om 13:34

@barcastyle

Ik wist niet dat Barcelona een kleine club was?

Bovendien wordt er altijd makkelijk gedaan over intikkers, maar je moet er wel staan. Als het zo makkelijk was dan maakte iedereen ze wel. Het vergt een fantastisch anticipatie vermogen, goede loopijnen en killer instinct. Bij een Ruud van Nistelrooy vinden we het geweldig, en bij Ronaldo kraken we het af onder het mom "intikkers". Bah, zelden zo een afgunst en onwetendheid gelezen.

6 juni 2016 om 13:33

Een kern van waarheid, met een hele boel onzin.

Het is nog veel te vroeg om te gaan oordelen over een gouden bal, en in die zin maak je dezelfde fout als R. Carlos. We hebben nog een half jaar te gaan man! Overigens moet je niet blind afgaan op dat soort sites. Ik weet dat ze goed en handig kunnen zijn, maar PSG staat bijvoorbeeld als het nummer 1 team in Europa, en Acerbi (sassuolo) staat 8e op die lijst. Boven spelers als Lewa, Bale, Modric, Griezmann, om er maar een paar te noemen. Ze houden dus minder rekening met de nationale moeilijkheidsgraad (vandaar dat PSG ook boven aan staat).

Messi en Ronaldo zijn wat mij betreft beide geen frontrunner voor de prijs. Suarez is de favoriet, met daarachter een grote groep gegadigden. De Copa en het EK zullen de doorslag geven.

6 juni 2016 om 15:25

Bedankt voor je reactie, "een heleboel onzin".....dat mag jij uiteraard vinden. Ik maak helemaal niet dezelfde fout, ik geef aan dat het onzin is om te zeggen dat iemand nu al recht heeft op de gouden bal, en al helemaal op basis van een aantal gescoorde doelpunten. Ik vind Suarez eigenlijk een zelfde type als Ronaldo, geweldige afmaker, wel afhankelijk van de aanvoer, voetballend niet van het niveau, Iniesta of bijv Modric, en Messi komen ze voetballend al helemaal niet bij in de buurt, al vind ik dat Suarez wel veel vaker in belangrijke wedstrijden staat dan Ronaldo.

6 juni 2016 om 17:48

Ik ben het me je punten eens. Maar voetballend vermogen staat niet gelijk aan de beste in iets zijn. Je refereert de hele tijd aan het voetballende vermogen van spelers, maar daar koop je niet altijd iets voor. Vitesse voetbalt bij tijd en wijlen voetballend beter dan Atletico, maar reken maar dat ze 10 uit 10 verliezen.

Spelers als Pjanic of Wishere zijn voetballend ook beter dan Ronaldo. Zo kan ik er nog 200 opnoemen. Maar nogmaals, daar koop je dus niet altijd iets voor.

Over grote wedstrijden gesproken; Bale doet het erg goed in die wedstrijden tot nu toe. Copa finale tegen Barca, CL finale tegen Atletico, belangrijke uitwedstrijden in La Liga van Real etc etc.

De prijs voor de beste voetballer van het jaar, zou een strijd moeten zijn tussen messi en suarez. Ronaldo was erg matig dit seizoen op basis van zijn spel

Voetbal is een teamsport. .heb echt helemaal niets met dit soort verkiezingen

Zullen we na de eerste week van het EK ook discussiëren over de beste speler van het EK? Dat is net zo nuttig als deze discussie.

Dit zegt Roberto Carlos alleen maar omdat Messi ) een Argentijn is en Brazilianen en Argentijnen het niet zo goed met elkaar kunnen vinden. Ronaldo is portugees, in Brazilie spreken ze Portugees, hij moet toch wat zeggen. Als Argentinie de copa wint dit jaar, gaat Messi er zeker met de prijs van door, want portugal wordt zeker geen EK. In mijn ogen maakt Ronaldo dit jaar geen aanspraak op deze prijs.

ik vind het echt om te lachen als elke keer sommige realhaters hier zeggen dat real makkelijke loting had.13 matchen hebben zij gespeeld en het kan toch niet dat zij het makkelijker hadden dan andere ploegen of dat het allemaal geluk was.iemand die de beste competitie ter wereld nl.champions league wint heeft het altijd verdiend met ronaldo als topscorer voor de 5de keer in zijn carrière of is het weer allemaal geluk of zijn het allemaal "penalty's" van hem gaan sommigen hier weer onzin uitkramen ?

6 juni 2016 om 20:16

Atletico speelde tegen barca en bayern waar real tegen city en wolfsburg moest in de halve- en kwart finale. Dat is wel een gigantisch verschil in kwaliteit. Over ronaldo, hij heeft alleen tegen de mindere teams gescoord. 0 goals tegen city en in de finale was hij totaal onzichtbaar.

Wat praten mensen nou Ronaldo heeft de wedstrijd beslist wow penalty gescoord Ronaldo heeft niet in de kwartfinale gescoord of halve finale alleen een penalty in de finale.

Lacazette, real heeft atletico verslagen in finale die barca heeft verslagen in kwartfinale een gigantisch verschil in kwaliteit.2 jaar geleden hetzelfde verhaal real klopte atlético die nog barca heeft geklopt en daarbij heeft real alleen tegen wolfsburg en city gespeeld? En de andere 11 matchen incl paris sg allemaal makkelije zeker?over ronaldo weet iedereen dat hij niet 100% fit was en het feit dat hij niet scoorde tegen city zegt genoeg over die ploeg maar hij heeft toch 16 goals gemaakt weeral topscorer en record.maarja mensen zijn jaloers.ze zoeken altijd een smoes en zijn niet eerlijk in hun oordeel.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren