Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Er is ook een 'oud' FC Twente, de club moet daar toch voor boeten'

Laatste update:
/

FC Twente vecht de voorgestelde degradatie naar de Jupiler League aan bij de rechter, maar in Zwolle hoopt men dat de Tukkers daar alsnog van af zullen zien. Directeur Gerard Nijkamp van PEC is van mening dat de Enschedeërs de strijd beter kunnen staken.

“Ik denk dat er een heel goed voorstel ligt en ik hoop dat de mensen in Twente wijs genoeg zijn om dat toch te gaan accepteren”, zegt Nijkamp op RTV ZOo. “Dan kan iedereen door: FC Twente, De Graafschap en de hele Eredivisie, het hele voetballandschap in Nederland.”

Nijkamp is van mening dat het ‘oude’ FC Twente niet aan een forse straf mag ontkomen, ook al zijn er de laatste periode veel verbeteringen doorgevoerd. “Maar we mogen niet uit het oog verliezen dat er ook nog een oud Twente bestaat, qua bestuurders, die dingen hebben gedaan die we allemaal weten. En daar moet je op een gegeven moment toch voor boeten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En zo is het maar net... andere clubs hebben ze ook niet bespaard de laatste jaren dus waarom wel een uitzondering maken voor twente

5 juni 2016 om 19:48

Vraag ik mij zelf ook af en zo te zien Twente ook.
Iedereen onzeker door goed gebaar dat niemand goed doet.

5 juni 2016 om 20:09

Het is sneu voor de supporters maar gewoon meteen vandaag nog beslissen degradatie twente en de graafschap in eredivisie dan heeft iedereen duidelijkheid en is het klaar begrijp echt niet waarom dit zo lang moet duren

5 juni 2016 om 20:27

@vastreke: Alleen jammer dat de regeltjes voorschrijven dat er nog beroep tegen de uitspraak kan worden aangetekend en dat vervolgens ook nog de stap naar de burgerrechter open ligt.

Jammer voor de mensen die een snel einde aan deze soap wensen maar heel fijn voor de mensen die juiste rechtspraak hoog in het vaandel hebben staan.

5 juni 2016 om 20:38

Ik begrijp de gang van zaken maar als je vorige zaken bekijkt vind ik gewoon dat je geen ander oordeel mag geven deze zaak

5 juni 2016 om 21:33

@shamino,

Ik dacht dat de burgerrechter komende vrijdag een uitspraak zal doen. Dus nog een keer naar de burgerrechter stappen kan niet naar mijn idee.
Natuurlijk kan je in beroep gaan maar dat gaat wel even duren en tot dan zal het besluit van de burgerrechter opgevolgd moeten worden.
Stel de burgerrechter besluit dat Twente gewoon naar de JL gaat zoals voorgesteld door de LC dan kan Twente wel in beroep gaan maar zal het toch in de Jupiler league moeten starten.

5 juni 2016 om 22:28

Juiste rechts spraak is intrekken van de licentie. Wees blij als supporter dat je club een tweede kans krijgt . Wel jammer dat die club die kans niet aanpakt.

5 juni 2016 om 23:45

@vastreke: Het is iedereen gelukkig vrij om een mening te hebben en te geven in dit land. Ik ben in ieder geval blij dat het oordeel uiteindelijk geveld wordt door een onafhankelijke rechter.

5 juni 2016 om 23:50

@ejens: Voorzover mijn juridische kennis reikt (ik ben geen jurist) doet de kortgedingrechter uiterlijk komende vrijdag uitspraak in de kortgedingzaak die FC Twente tegen de licentiecommissie van de Knvb heeft aangespannen. FCT heeft aan de KG-rechter een oordeel gevraagd over de uitspraak van de LC (ik weet niet de exacte bewoording van het verzoek van Fct). De KG-rechter zal dan ook slechts een uitspraak doen over alleen datgene wat FCT heeft gevraagd.
Het staat beide partijen vrij om in beroep te gaan tegen de uitspraak van de KG-rechter.

Daarnaast staat het iedereen vrij (dus ook FCT en LC) om een bodemprocedure aan te spannen tegen iedereen. Deze bodemprocedure kan jaren duren. Vandaar dat meestal eerst een KG-procedure wordt gevolgd om een voorlopige uitspraak te krijgen in een spoedeisende zaak.

In mijn ogen kan deze hele soap nog jaren duren.

5 juni 2016 om 23:51

@apjo: Ik ben blij dat jij geen rechter in Nederland bent. Laat ik het daar bij houden.

Het zou toch niet zo zijn dat als twente ongelijk krijgt dat ze het dan alsnog kunnen accepteren.
Dat zou een gratis gokje zijn,

afstraffen die arrogantie, en licentie intrekken

7 juni 2016 om 00:20

Altijd makkelijk dit soort uitspraken, maar als je kijkt wat de club nu financieel al misloopt door het hele gebeuren en je telt de straffen en de effecten daarvan bij op, mag je toch concluderen dat de club zwaar gestraft is. Ik verbaas me regelmatig over bepaalde uitspraken, zonder dat mensen echt doorhebben hoeveel effect een enkele straf al op een club heeft.

Het is niet allemaal gebaseerd op een miezerige 45.000 euro boete, 9 punten in mindering verdeeld over 3 straffen of een uitsluiting van Europees voetbal van 3 jaar. De effecten van die straffen wegen al zeer zwaar en kost de club inkomsten die niet te overzien zijn. De cijfers zijn letterlijk gepubliceerd.

Ik snap de kritiek en begrijp elk standpunt, maar dan moet het wel goed onderbouwd zijn. Een uitspraak doen is altijd makkelijk, maar zorg dan dat je je inleest in de cijfers en de conclusies van beide partijen. Als je dan tot een goed onderbouwd argument komt, moet iedereen dat serieus nemen. Dit soort reacties zijn met alle respect een "lachertje", omdat jij het hebt over arrogantie die, neem ik aan, geen enkele FC Twente-supporter nog heeft en/of hoort te hebben.

Ik kan me letterlijk neerleggen bij elke straf of elke conclusie, omdat dit een unieke zaak is waar beide partijen ontzettend veel fouten hebben gemaakt. Ik begrijp de onderbuikgevoelens, maar uiteindelijk is deze zaak zeer uniek en hebben beide partijen fouten gemaakt waardoor de Nederlandse voetbalwereld op dit moment een complete chaos is.

Ik denk toch echt dat FCT genoeg beboet is voor de zaken die de oud bestuurders hebben uitgevroten...las laatst ergens dat dat nu al rond de 7 milj lag.

Wat nu nog rest is de zaak rondom de licentie.

5 juni 2016 om 19:07

maar dat weegt niet op tegen de miljoenen die ze ermee verdiend hebben.

5 juni 2016 om 19:10

Zoveel hebben ze er niet mee verdiend. Ze zijn gestraft conform de straffen in het regelement.

5 juni 2016 om 19:11

Maar andere ploegen in de eredivisie hebben er ook van geprofiteerd. Heb nooit mensen horen klagen toen FC Twente zeer goed betaalde voor spelers van andere clubs.
Bv. Tadic, Groningen heeft er enorm aan verdiend en nu zit Nijland te janken om misgelopen tv-gelden terwijl Tadic niet eens naar FC Twente had gemogen. Hypocrisie ten top.

5 juni 2016 om 19:27

Jawel, je hoorde Ajax wel klagen die graag Tadic hadden willen kopen. Net zoals Feyenoord graag Zyech had willen hebben maar ja, Ajax en Feyenoord konden niet op tegen het bod van Twente.

5 juni 2016 om 19:30

Wat moet Groningen dan zeggen? Nee Twente, betaal maar wat minder, jullie spelen wel Champions League en kopen onze beste speler maar omdat jullie Twente zijn hoef je niet zoveel te betalen. Dat is toch hypocriet? Het is gewoon een keihard bedrijfsleven en als Twente 7 miljoen betaalt voor Tadic is dat terecht. Die jongen is bovendien nu een veelvoud waard van dat bedrag dus teveel heeft die niet gekost.

Twente heeft 'vals' gespeeld en is zo kampioen geworden. Dat mag niet en de club moet gestraft worden. Ik denk dat als ze naar de JL worden teruggezet ze direct kampioen worden. Moeiteloos zelfs. Twente heeft nog altijd status en als ze terugkomen in de eredivisie komt het allemaal wel goed.

5 juni 2016 om 19:32

Volgen mij gaat de zaak Tadic om feiten die gepleegd zijn rond de verkoop van Tadic niet rond de koop

5 juni 2016 om 19:48

Alsof Tadic niet voor dat bedrag naar een andere club was gegaan. Tsjonge jonge jonge

5 juni 2016 om 19:52

Het gaat er bij Tadic om zijn verkoop. Er is in het geheim nog een contract waar er 1 miljoen naar een nader ging geloof de zaak waarnemer.

5 juni 2016 om 19:57

Pedro, Het valsspelen is van na het gemiste kampioenschap. Is overtuigend aangetoond. Voor de meeste mistanden is Twente ook al fors bestraft.

Het is inderdaad een keiharde wereld. Als Twente verdwijnt, brengt dat grote schade aan het Nederlandse voetballandschap. De hele bedrijfstak krimpt dan met 7 procent.

5 juni 2016 om 19:59

@SpeedyAFC: je verdraait de feiten rond Ziyech. Feyenoord bood meer salaris, maar wou Ziyech niet als 10 inzetten. Doorom koos hij voor Twente.

5 juni 2016 om 20:00

Twente heeft zeker ook de Knvb beker uit 1973 gewonnen door vals te spelen?
Alle feiten komen van na t kampioenschap maar vooruit alles wat Twente gewonnen heeft komt door vals spelen lekker makkelijk

5 juni 2016 om 20:00

precies en die straf is intrekking licentie.
en niet zoveel mee verdiend miljoenen bedoel je

5 juni 2016 om 20:05

als twente spelers bij andere clubs weghaalt terwijl ze dat financieel niet kunnen en daar ook nog teveel voor betaalde zoals jij zegt dan is het toch logisch dat andere clubs zich benadeeld voelen en dat twente erg dom is of zouden ze betaald hebben om bvb een tadic en zyech met verlies weer te verkopen nee natuurlijk niet twente wilde eraan verdienen ondanks dat het volgens de regels niet mocht .
maar wel na andere clubs en de knvb blijven wijzen want hoe halen ze het in hun hoofd

5 juni 2016 om 20:08

of we krijgen wel een eerlijke competitie dan ga ik voor optie 2

5 juni 2016 om 20:12

Je kunt fc Twente van alles verwijten, maar ze zijn kampioen geworden zonder vals te spelen. Al dat frauduleuze gedoe is van de jaren daarna. Als je er niets vanaf weet, reageer dan niet. Ik zou willen dat de redactie van voetbalzone eens ingreep hierin. Al die onzin die over fc Twente wordt uifgebraakt. Het is al erg genoeg dat Fc Twente foute dingen heeft gedaan. Maat maak het niet erger dan dat het al is.

5 juni 2016 om 22:28

Verdiend? Leuk iedereen lult elkaar na. Het geld dat Twente over de balk heeft gegooid, is naar afkoopsommen voor trainers en te hoge salarissen voor niets presterende spelers gegaan. Wat voor miljoenen heeft Twente ermee verdiend? Leg dat soort onzin eens een keertje uit.
Twente is inmiddels al 9 wedstrijdpunten kwijtgeraakt, heeft vele miljoenen euro's aan kosten en boetes moeten betalen en telkens voor dezelfde 'fouten'. Als jij zonder rijbewijs te hard rijdt met een slok op en een ongeluk veroorzaakt en nog doorrijdt ook, wordt je volgens het Nederlands recht 1x gestraft voor al die overtredingen, geen 5 of 6 keer en ook niet door de gemeente, de provincie, het Rijk en de Belastingdienst.
Fctwente wordt voor zo ongeveer voor iedere 'losse' overtreding bestraft en zowel door de Knvb, de licentiecommissie, de Uefa en de Belastingdienst. Hoe vaak nog?

6 juni 2016 om 01:53

@therock11

En als Twente netjes haar jaarrekeningen had opgesteld zonder als die financiele lijken in de kast, dan konden ze Ziyech helemaal niet betalen dus was er geen discussie over de gewenste positie. Dan had Feyenoord een goede kans gehad Ziyech gewoon in te lijven.

6 juni 2016 om 07:14

PedroBarca, wat een onzin. Alle malversaties bij Twente dateren van ver na het kampioenschap. Verdiep je nou eerst eens in de feiten voordat je dit soort teksten uitkraamt. Ongelofelijk.

7 juni 2016 om 00:27

Zijn daarna 6de, 6de, 3de, 10de en 13de geworden en hebben Europees niets gepresteerd, terwijl er hoge salarissen en te grote transfersommen werden betaald. Daardoor zijn de schulden ontstaan, terwijl er sportief niets tegenover stond. Dan mag jij me eens gaan vertellen welke miljoenen ze verdiend hebben.

Als de club bestraft wordt, zal dat alleen maar komen door het wanbeleid en de daaruit voort gevloeide fraude door twijfelachtige contracten. Dat andere clubs beginnen over TV-gelden, is natuurlijk feitelijk een lachertje, omdat er simpelweg niet gepresteerd werd. Dat soort informatie tot je nemen en daar vanuit een eerlijke mening vormen, heet 'jezelf inlezen'.

Ook even voor de duidelijkheid:

6de - Playoffs verloren
6de - Playoffs verloren
3de - Groepsfase niet gehaald

De overige 2 resultaten betekenen automatisch, geen playoffs of Europees voetbal...

Ook even voor de Groningen-supporters die over Tadic beginnen:

Jullie hebben een astronomisch groot bedrag gekregen, terwijl geen enkele club dat bedrag op dat moment wou betalen. Dat bedrag is zelfs binnen 2 jaar afbetaald incl. bonussen waardoor jullie 7,7 miljoen hebben ontvangen. Dan mag je je ook nog afvragen in hoeverre Groningen op de hoogte was van het wettelijk-niet-kloppende-contract. Uiteindelijk heeft FC Twente zwaar verlies gedraaid op de transfer Tadic, terwijl niemand weet of Groningen geen weet had over de constructie met oa. de zaakwaarnemer (pavlovic). Bovendien raakte de club FC Groningen ook in het verleden betrokken bij frauduleuze zaken. Dat word dan ook nog snel vergeten.

Een mening geven is prima, maar zorg dan dat het onderbouwd word door feiten en cijfers.

5 juni 2016 om 19:27

wanneer snapt nou eens iedereen dat die punten aftrek voornamelijk komen voor het 4 x niet op tijd inleveren van de jaar cijfers ? tadic , corona , engelaar , ziyech , dat is allemaal nog niet bestraft en ook de zaak doyen zou nog door de tucht commissie bekeken worden . en dan hebben we het nog niet over het liegen tegen de Knvb en de fraude op zich die gepleegd is . genoeg geboet , mijn hoela .

5 juni 2016 om 20:01

@Diekertjedap: de laatste keer puntaftrek was omdat de jaarrekening moest worden aangepast wegens de feiten rond Tadic. Daar is dus eigenlijk al een straf voor gegeven.

5 juni 2016 om 21:05

Precies Therock, en zo zijn we keer op keer de sjaak door dubbel bestraft te worden. Doyen straf van de Knvb, en hoppa de Fifa komt even langs om om dezelfde reden nog even een boete van 170.000 euro te claimen.

5 juni 2016 om 21:11

Nee er is straf uitgedeeld voor het niet op tijd aanleveren van de jaarrekening. De reden waarom die jaarrekening niet goed is de reden voor de straf. Het is een verkeerde beredenering. Je moet ze als twee losse zaken behandelen. En dat gebeurt dus ook

5 juni 2016 om 21:37

Er is straf opgelegd voor het intrekken van de jaarrekening. Dat is een heel ander verhaal. De jaarrekening die wel was ingeleverd, werd onwaar verklaard, aangepast en opnieuw ingeleverd. Ken de feiten, en geef er geen draai aan.

5 juni 2016 om 19:44

@nu1969, mee eens. FC Twente is in mijn ogen al dubbel en dwars gestraft voor de onregelmatigheden die het oude bestuur gepleegd heeft. Blijkbaar zijn er nog steeds hordes elkaar napapegaaiende FC Twente-haters die eigenlijk maar één ding willen: Dat op de aan de beterende hand zijnde patient euthanasie wordt gepleegd. Omdat ze simpelweg blij zijn met één concurrent minder in de Eredivisie. Waarbij ze hopen dat de grote aanhang van de Tukkers en de sponsoren van de club zo maar zullen overstappen naar een andere club uit die regio. Als er iets is waarin ik absoluut niet geloof dan is het dat wel. Als supporter van Sparta Rotterdam zou ik b.v. bij het verdwijnen van die club nooit meer een stap zetten in het stadion van b.v. Excelsior of Feyenoord. Wat ik daarmee wil zeggen? Dat je als Knvb de supporters van FC Twente, en dat zijn er best wel veel, gewoon voor eens en voor altijd kwijt bent.

5 juni 2016 om 19:52

Nou, dan mocht er een andere club zijn die fraudeert, een paar boetes van nog geen miljoen in totaal, en dan een punt of 12 in mindering en dan mag het allemaal gewoon doorgaan. Zie je zelf niet in hoe raar dat klinkt? FC Twente heeft fraude gepleegt! Ze hebben geen schuld of iets waarvoor ze gestraft worden, maar voor fraude. Snap dat dan.

5 juni 2016 om 19:52

Ik geef je gelijk.
Ik gun b.v.heracles t beste maar zal nooit t zwart wit van deze club gaan dragen. Als Twente kapot gaat houdt de eredivisie voor mij op

5 juni 2016 om 20:00

Eindelijk is iemand wie het snapt. Ik ben zelf een kleine sponsor van twente, maar geen haar op mijn kop wie denkt dat ik wel even na Almelo of Doetinchem ga om mijn centen uit te geven.

Dat terug geven van die licentie doen ze ook alleen maar voor eigen gewin. Doen ze dat niet, dan trekken ze 30 mln uit het Nederlandse voetbal,het is werkelijk echt top beleid van de knvb.

Ik zou werkelijk is een keer willen dat er voetbal mensen beslissingen gaan nemen bij de knvb ipv dit soort administratieve troepen. Het wordt tijd dat voetbal voetbal wordt. Geld maakt een hoop kapot

5 juni 2016 om 20:12

ja want clubs als heracles zitten echt te wachten op twente supporters die komen hoor.
volgens mij heb jij het een beetje hoog in je bol met twente en iedereen twente haters noemen omdat ze willen dat valsspelers aangepakt worden is imo hypocried.

5 juni 2016 om 21:51

Zou een club als Heracles het niet mooi vinden als hun supporters aantal 2 of 3 keer groter wordt? Hebben ze meteen een grote achterban ^^. Valsspelers zijn aangepakt, echter wil het grootste gedeelte dat ze nog meer en veel harder worden aangepakt. Gezien het over voetbal gaat en niet iets anders zit emotie er hoog in en spreek je eerder van haat dan vragen om "rechtvaardigheid".

5 juni 2016 om 20:45

Die straffen vallen allemaal reuze mee. Vergeleken met wat er daar allemaal gelogen en bedrogen is.

Twente mag maar wat blij zijn dat ze in de JL verder mogen gaan. Wat mij betreft was gewoon keihard die hele licentie ingetrokken.

Tuurlijk de bestuurders die het meest verantwoordelijk zijn zijn vertrokken, daarmee is niet meteen alles vergeven en vergeten.

5 juni 2016 om 21:39

De straffwn lijken optisch mee te vallen, de gevolgen van deze straffen zijn echter financieel enorm. 10 jaar gestraft in tv-gelden als gevolg van verloren posities als gevolg van de puntenstraffen bijvoorbeeld.

ja dat er straf moet komen is duidelijk. Maar dan een straf die op papier staat, en dan de straf als je voldaan hebt aan de voorwaarden...
Het valt wel op dat de clubs uit Overijssel bloed ruiken en willen dat FCT degradeert of failliet raakt. Het word tijd dat FCT ene stekker trekt uit bepaalde dingen. Oa jeugdopleiding

5 juni 2016 om 19:08

pfff het is al duizend keer uitgelegd dat de straf gewoon op papier staat intrekking licentie was de straf.
dat ze gelijk een nieuwe kunnen krijgen staat er los van.

5 juni 2016 om 19:25

Vlgns mij was er afgesproken dat als Twente 1 mei de zaken op orde had en de juiste papieren waren ingeleverd intrekking geen optie meer was . Ik hoor uit de hoek van Twente dat er e mails zijn die dat bevestigen.dus als dat zo is heeft Twente gewoon een punt.

5 juni 2016 om 19:29

Nee dat is helemaal niet afgesproken, er is gezegd dat als op basis van wat bekend was begin december, men nog een kans had. Eind december besloot de directie van Twente wederom zaken te verzwijgen voor de licentie commisie.

5 juni 2016 om 19:35

Dat is vlgns mij het discussie punt tussen Twente en de Knvb Twente zegt dat die afspraak er ligt en de Knvb niet.
De Knvb zegt wat jij beweert en Twente zegt wat ik hierboven aangeef.nogmaals als die bevestigende e mails er zijn (weet ik niet) dat heeft Twente een punt. Zo niet zal t voor Twente moeilijk worden om deze zaak te winnen

5 juni 2016 om 20:13

bij de rechtbank bleek toch echt dat die mail niet bestond

5 juni 2016 om 20:15

@ramonfcu, je vergeet er, waarschijnlijk gemakshalve, bij te zeggen dat de huidige reglementen van de Knvb aangeven dat FC Twente vanwege de gepleegde malversaties óf zijn licentie kwijtraakt of met een geldboete van circa € 43.000 wordt bestraft.

5 juni 2016 om 20:34

Dan heb je de hoorzitting niet gevolgd. Het bestaan van de mails van begin april en 3 mei is onomstreden. De uitleg wordt alleen bestreden.

5 juni 2016 om 21:15

Correct...er zijn twee emails komende vd voorziter van de LC die behoud van licentie bevestigen

En zo is het!
Anders is het te hopen dat ze de licentie gewoon kwijt zijn, klaar.

Twente dankt haar status mede aan het list en bedrog uit de tijd van Munsterman. Terecht dat ze moeten boeten.

5 juni 2016 om 19:13

Hoezo arrogant? Dit is vechten voor de club. Tuurlijk is er enorm veel fout gegaan maar er is ook al enorm veel beboet en de KNVB heeft hier ook een spelletje gespeeld. Nu moet een hele stad met al zijn supporters boeten voor een paar passanten? Normaal zijn we met onze wetten in Nederland heel tolerant maar bij voetbal moeten we weer eens een statement maken.

5 juni 2016 om 20:48

Wat een onzin dat ze een statement willen maken. Nederland is trouwens veel te tolerant, wat je al aangeeft.

Licentieverlies is gewoon terecht. Ook al zijn de problemen veroorzaakt door een paar passanten, de club is verantwoordelijk. Dat Twente en de fans er dan de dupe van zijn is jammer en wellicht onterecht, maar niet meer dan terecht.

5 juni 2016 om 21:17

Wellicht onterecht, maar niet meer als terecht.....wat zeg jij nou??

O.b.v. de huidige regelementen en afspraken met de LC is behoud van de oude licentie idd niet meer als terecht.

Ik hoopte in 1e instantie dat FC Twente de licentie zou behouden (in de jupiler league). Door de houding die ze daar in Enschede nu aannemen hoop ik echter dat ze definitief de licentie kwijtraken. Eerst de boel flessen en dan nog arrogant gaan lopen doen ook. Opbergen die club.

5 juni 2016 om 19:10

En wat is die houding..meneer die met alle winden meelult?
De club is al bestraft en komt nu hooguit voor haar recht op. Jij..jij moet je lekker stil houden want jij hebt geen eigen mening. Eerst zus hopen en nu zo. Dan ben je zwak.

5 juni 2016 om 20:00

De houding van niet willen accepteren dat ze de straf verdienen die ze kregen en blij mogen zijn dat ze nog een licentie kregen, een licentie die ze immers met het gevoerde beleid van de fraude in principe niet verdienden.

5 juni 2016 om 20:48

@jurgenkean: FC Twente heeft volgens mij door de licentierechter de volgende straf gekregen:
1. Er is voldaan aan de voorwaarden van het december-accoord vandaar dat de voorlopige intrekking van de licentie is teruggedraaid (en FC Twente daardoor weer de 'oude' licentie heeft teruggekregen). -- Dit is conform de eigen reglementen van de Lc.
2. De LC heeft gevonden dat er voldoende nieuwe feiten liggen (die in de ogen van de LC nog niet eerder bestraft zijn) die het intrekken van de zojuist teruggegeven licentie rechtvaardigen. Derhalve is de 'oude' licentie daarmee ingetrokken. -- Ook dit is conform de eigen reglementen van de Lc.
3. De LC heeft daarnaast gevonden dat het verdwijnen van FC Twente uit het betaalde voetbal een disproportioneel zware straf is. De LC zou daarom graag de mogelijkheid hebben gehad om bij punt 2 een lichtere straf uit te spreken dan ze nu gedaan hebben. Om die - in de ogen van de LC dus - disproportioneel zware straf milder te maken heeft de LC haar eigen reglementen ietwat uitgerekt. Deze uitrekking heeft ervoor gezorgd dat de LC op eigen initiatief een 'nieuwe' licentie aan FC Twente heeft verstrekt.

Het punt is nu het volgende:
De LC spreekt een - in eigen woorden - disproportioneel zware straf uit. Om dit te verlichten hebben ze FC Twente een nieuwe licentie verleend.
FC Twente vindt echter dat die nieuwe licentie (waardoor ze in de Eerste Divisie moeten voetballen) nog steeds leidt tot een disproportioneel zware straf.

Ik ben benieuwd wat de kortgeding-rechter gaat bepalen en ook wat de beroepscommissie van de LC gaat bepalen.

5 juni 2016 om 21:05

Ik denk dat de rechter beslist dat de LC een nieuw besluit moet nemen. Twente krijgt nu een straf die in feite niet tot de strafmogelijkheden behoorde. Rechter zegt dan dat het bestuursorgaan een nieuw besluit moet nemen. Ik vrees voor Twente echter dat dit besluit niet veel beter voor ze zal worden, de LC kan immers (met wat Twente op haar kerfstok heeft) kiezen voor of de geldboete of het intrekken van de licentie. In feite werd Twente in 1e instantie nog gematst omdat ze opnieuw konden beginnen in de JL, buiten beschouwing latend hoe groot die mogelijkheid daadwerkelijk zou zijn gezien de financiele situatie.

5 juni 2016 om 21:15

JurgenKean: Twente vecht het intrekken van de oude licentie aan. Als Twente dat wint, hebben ze gewoon de oude licentie en dus eredivisievoetbal terug. Zo zwart-wit is het.

5 juni 2016 om 21:56

@jurgenkean
Als ik mij niet vergis heeft de rechter uitgesproken zelf een besluit te nemen. Dit tot grote ongenoegen van de LC.

5 juni 2016 om 23:57

@jurgenkean: Het ligt in mijn ogen helaas nog wat complexer.
De LC heeft in eerste instantie de licentie weer teruggegeven, vervolgens op basis van nieuwe feiten ingetrokken, die sanctie werd disproportioneel gevonden waarna via een maas in de regels (en dat is zacht uitgedrukt) alsnog een nieuwe licentie werd toegekend.
De LC heeft ook aangegeven dat zij in december 2015 de licentie onvoorwaardelijk zou hebben ingetrokken indien zij destijds al op de hoogte zouden zijn geweest van de feiten die na het december-accoord naar buiten zijn gekomen.
Indien de kort geding-rechter nu uitspraak doet in het voordeel van FCT (oftewel: de intrekking van de licentie is disproportioneel, de LC geeft zelf aan niet disproportioneel te willen straffen, derhalve is de intrekking van de licentie geen juiste straf) dan moet de LC wel met ongelooflijk goede argumenten komen om hun eigen falen (namelijk FCT de uitweg geven omdat de LC intrekken van de licentie disproportioneel zwaar vond) bij een bodemprocedure door een rechter toch in het gelijk te worden gesteld.
Ik zie dat niet gebeuren eerlijk gezegd.
Indien de KG-rechter uitspraak doet in het voordeel van de LC dan is denk ik het doek voor FCT zo ongeveer gevallen.
Alles staat of valt dus met de uitspraak van de KG-rechter, denk ik.

5 juni 2016 om 19:23

Twente moet zich zomaar overgeven , het is toch normaal dat ze er tegen vechten tot het einde.
Ze hebben toch niksmeer te verliezen.

5 juni 2016 om 20:05

Jawel. De profilicentie. Als de rechter beslist dat deze straf die ze nu kregen geen rechtsgeldige optie was (opties waren immers of geldboete of licentie intrekken), dan zal de knvb als bestuursorgaan een nieuw besluit moeten nemen...en dan dus kiezen tussen of geen straf of geldstraf of intrekken proflicentie. Zo arrogant als twente zich nu opstelt gok/hoop ik dan op de laatste optie.

5 juni 2016 om 20:13

Ok , ik weet niet hoe het precies ziet.
Maar zie ook vaak voorbij komen dat e failliet zullen gaan mochten ze terug gezet worden .
Dus ja..

6 juni 2016 om 09:38

Jurgenkean

Hoe kom je toch telkens op dat arrogant? Het is toch duidelijk dat Twente knock-out ligt en knokt voor een laatste kans op bestaan.
Als je dat kort geding had gekeken, dan had je de arrogantie toch echt aan de andere kant kunnen zien (knvb/lc).

Daarbij wil ik, net als iedereen hier denk ik, ook zien dat Munsterman en de rest van die douchebags die gefraudeerd hebben gestraft worden. Maar op dit moment geldt voor mij als supporter maar 1 ding: dat is overleven, koste wat kost. Daarbij kan jouw sympathie voor Twente mij compleet gestolen worden. Of is dat arrogant?

5 juni 2016 om 21:03

Heeft niks met arrogantie te maken, maar met het feit dat we niet nog langer als slaaf misbruikt willen worden door jan en alleman die ook maar iets van de zaak FC Twente vindt.

Liever strijdend ten onder bij de rechter dan alsnog dit belachelijke voorstel te accepteren. Want in de JL gaan we kapot.

5 juni 2016 om 19:10

das gewoon onzin dat roept twente maar twente kan gewoon overleven en anders maar niet iets met eigen schuld

5 juni 2016 om 19:13

Hoe wil je overleven als er geen degradatieclausules zijn in contracten, een stadion hebt dat veel kost, je de 38e club bent qua tv gelden etc ?

5 juni 2016 om 19:22

Eredivisie CV heeft ze aanbod gedaan om tv gelden te houden ondanks degradatie en hebben ze ook afgeslagen dus hele gedoe dat Twente niet kan overleven omdat ze TV gelden zouden kwijtraken kan de prullebak in.

Dat is het probleem niet.

6 juni 2016 om 08:50

Klopt Freshzone, De TV gelden issue is opgelost, maar bij het intrekken van de licentie in eerste instantie komt het crediteuren akkoord te vervallen, de garantstelling van de gemeente en de 12 miljoen die enkele sponsors er extra in willen steken om ervoor te zorgen dat Fc Twente kan blijven bestaan en de komende jaren de schulden af gaat/moet betalen. Bovendien zijn de spelers transfervrij als ze een rechtszaak aan zouden spannen. Dat scheelt ook weer bv 10 miljoen voor Ziyech en miljoenen voor Gutierrez en Mokotjo. Ik heb er helemaal geen probleem mee terug gezet te worden naar de Jupiler Leaque, Want 4 personen hebben gewoon een puinzooi van mijn club gemaakt. Maar wel met behoud van deze proflicentie. Dan zegt iedereen dat dat niet kan volgens de officiele regels, maar deze huidige straf kan ook niet volgens deze zelfde regels.

6 juni 2016 om 09:41

ramonfcu

Ik ben altijd zo blij om in 387 reacties van jou te lezen dat je precies weet wat de gevolgen zijn van degradatie voor mijn club en dat Twente kan overleven in de ED, lekker onderbouwd ook. Ik ben opgelucht.

5 juni 2016 om 19:12

Zo is het maar net, er is niets voor niets gezegt dat we in de JP failliet gaan

5 juni 2016 om 19:19

Ik kan mij nog herinneren dat Twente een plan had om Jupiler te gaan spelen, dus nu failliet gaan in de Jupiler lijkt mij klink klare onzin!

5 juni 2016 om 19:24

Dat was bij een reguliere/ sportieve degradatie.

5 juni 2016 om 19:24

Hoe zit het met de stad Enschede dan? Is die niet failliet? Die klaagt op het moment de staat ook aan omdat ze de uitkeringen niet rondkrijgen? Maar wel garant staan voor FCT...

5 juni 2016 om 19:25

Ja dat maakt niet uit, inkomsten veranderen dan niet hoor.

5 juni 2016 om 19:28

Lees je in voor je op een dergelijke post reageert....1 van de crediteurenakkoorden is gebaseerd op t eredivisieschap, kortom geen eredivisie geen akkoord en bij geen akkoord wordt niet voldaan aan de door de KNVB en LC gestelde eisen

5 juni 2016 om 19:28

Neuhh, in plaats van plek 5 op de ranglijst voor tv-gelden kom je 38e te staan, en dat is nog maar 1 ding

5 juni 2016 om 20:15

ik zie het verschil niet oh ja toch wel nu mogen ze de tv gelden houden in de jl dus moet het nog makkelijker worden om te overleven dan als twente gedegradeerd was

5 juni 2016 om 21:44

Je bent duidelijk geen economisch wonder. Zelfs met die tv-gelden is het crediteurenakkoord niet geldig in de JL. Dan hoeven maar 2 crediteuren niet opnieuw akkoord te gaan met een nog strakker akkoord en het faillissement is aangevraagd...

5 juni 2016 om 19:39

Eigenlijk moet iedere club een jaar JL kunnen overleven. Maar goed in Enschede is men nu de puinhopen aan t opruimen.
Aan de andere kant wist de Knvb heel goed hoe het er met Twente voorstaat . Oostveen gaf al aan dat het hem zou verbazen dat er volgend jaar in Twente eredivisievoetbal gespeeld zou worden.hij weet dus ook dat plaatsing in de JL Twente niet vooruit helpt

Fijn al die opbeurende woorden van iedereen
De mensen die deze puinhoop hebben veroorzaakt zijn allang weg die worden niet getroffen.
En misschien is degradatie wel een terechte straf.maar al die mensen die bedelen en vragen om straf voor Twente .Ik wordt er kotsmisselijk van . Een beetje als de klikspanen uit de kleuterschool.als de degradatie de straf is prima kan ik mee leven . Maar roepen om straf voor een andere club vind ik hetzelfde als je medespelers een kaart aannaaien. Maar als ik dit hier zo lees kan ik niet meer praten van mede clubs en mede supporters en dat stemt me droevig..
En als Twente een belofte van de Knvb heeft gekregen heeft het gewoon een punt. Ik gun geen enkele club wat wij de laatste tijd hebben meegemaakt Maar ik begin nu toch te denken voor sommige clubs en supporters maak ik een uitzondering. (al worden er dan weer de normale supporterd de dupe van)

5 juni 2016 om 19:36

Helemaal mee eens. Het mis gunnen naar andere toe is om misselijk van te worden. Niemand wordt er beter van maar schijnbaar zit ons land vol met mensen die graag de sores ziet bij andere bah.

5 juni 2016 om 19:48

Zo is het maar net, @thamike. Je slaat de spijker vierkant op zijn ronde kop.

5 juni 2016 om 20:11

Nou weet je eens hoe het is om een Ajacied te zijn, waar overgrootdeel van NL continue aan het haten is. Leuk is dat eh?..

Oh, wacht, tegen Ajax en Ajacieden mag het natuurlijk.....

5 juni 2016 om 20:17

@jordy, richting Ajax gaat het, volgens mij eerder om leedvermaak dan om haat.

5 juni 2016 om 20:24

Nee, geloof me, het is pure haat.

Ajax kampioenschap gunnen, maar het verknoeien tegen de Graafschap -- is leedvermaak.
Ajax werd en wordt echter door iedereen die niks met Ajax heeft, totaal niks gegund. Dat is haat.

5 juni 2016 om 21:00

Tja Jordy dat krijg je als je borden in je stadion hangt met "wij zijn Ajax wij zijn de beste", als je dan op je plaat gaat. Dan vinden mensen dat nou eenmaal leuk.

5 juni 2016 om 21:02

Wat heeft de evt haat tegenover ajax hier nu mee te maken . Dit gaat vlgns mij over Twente.
En Taalbers heeft gelijk .ook het bestickeren van je bus tijdens de wedstrijd met stickers van Landkampioen 2016 is een gevalletje met beer en huid en zo

5 juni 2016 om 22:44

@jordy, het gaat er bij mij niet in dat het in alle gevallen om pure haat gaat. Elke club uit de Eredivisie is mij persoonlijk even lief. Al heb ik best wel eens leedvermaak als onaantastbaar geachte grote clubs als Feyenoord of Ajax volkomen onverwacht tegen een club uit de degradatiezone op zijn Amsterdams gezegd 'op zijn bek gaat'. Leedvermaak, ja. Haat, absoluut niet.

6 juni 2016 om 11:10

@taalbers ach man, je moet niet alles zo letterlijk nemen. tis een vorm van provocatie, er is vaak genoeg zelfreflectie dat er kwaliteit te kort kwam of komt, betekend niet dat we wat Amsterdamse bluf erin mogen gooien toch
@ottofant ik haal alleen aan dat het als Ajacied zijnde nog velen male erger is

@palko
nee niet ieder fan is anti-Ajax. Maar als Ajacied zijnde kom je er al héél snel achter dat 80% vd voetballiefhebbers die niet voor Ajax zijn, de haat naar Ajax dieper ligt dan de liefde voor hun eigen club.

6 juni 2016 om 12:26

@jordy, de meeste voetballiefhebbers hopen, denk ik, van harte dat Ajax straks eindelijk weer eens presteert in de (voorronde) Champions League. Dat is niet alleen goed voor Ajax zelf, maar vooral voor het Nederlandse voetbal.

7 juni 2016 om 00:36

Palko, ik ben blij dat jij één van de weinig normale supporters bent.
Ik hoop ook altijd dat de NL-clubs het goed doen in Europa, of het nou Feyenoord, Psv, Ajax of een Heracles is. Het gaat om het gezicht van het NL voetbal en de punten die we keihard nodig hebben.

Helaas ken ik er toch echt heel weinig die Ajax ook maar iets gunnen. Misschien zit ik wel gewoon in de verkeerde woonomgeving.

Het oud en nieuwe Twente bestaat zowieso niet, vind dat zulke onzin wat steeds word aangehaald.

5 juni 2016 om 20:59

Mee eens, en dat zegt dan ook nog eens een topbestuurder van Pec, geeft wel aan wat het benodigde niveau is voor zo'n functie. Als je het vervolgens bij een club niet redt, dan kun je altijd nog bij de Knvb solliciteren.

7 juni 2016 om 15:15

Nergens voor nodig om zo geagiteerd te reageren, Nijkamp doet zijn werk prima en is het geenszins "niet aan het redden bij een club"

Volgens mij heeft Pec Zwolle de laatste jaren flink zaken gedaan met het 'oude' FcTwente.

5 juni 2016 om 19:58

Want PEC wist van te voren dat FC Twente aan het frauderen was? Tuurlijk hebben ze zaken gedaan, zo gaat dat in het voetbal. Echter gaat het niet zo dat bv's de boel oplichten.

5 juni 2016 om 21:14

Zaken gedaan? Twente heeft tegen de wil van Pec spelers transfervrij of met clausules opgepikt zoals Mokhtar, Lachman en Mokotjo terwijl ze daar eigenlijk helemaal de centen niet voor hadden. Je moet de zaken niet omdraaien vriend.

5 juni 2016 om 21:17

Zwolle heeft keurig al die centen betaald. Niet miepen dus. Wees blij dat je door die transfers nu uit categorie 1 bent.

5 juni 2016 om 21:44

Betaald gekregen bedoel ik

7 juni 2016 om 15:16

Dat wisselgeld van Joop Muntjesman heeft daar niet bijzonder veel aan bijgedragen, al die spelers naar Twente zijn voor een schijntje weggegaan

De huidige clubleiding van Twente roept te makkelijk dat degradatie het einde van de club betekent. Maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Een aantal dingen moet dan wel meezitten en een aantal partijen moet mee willen werken.

Zo zal de gemeente de garantstelling van 32 miljoen moeten geven, de sponsors moeten bereid zijn om voor een jaar JL hetzelfde neer te tellen als voor de ED en de supporters moeten bereid zijn om hetzelfde bedrag te blijven betalen voor een seizoenskaart.

Als je dan in staat bent om een aantal dure spelers van de hand te doen en daarmee de schuldenlast te verlichten, ga je met de hoogste begroting en het grootste stadion een jaartje JL spelen en ben je binnen een jaar terug.

Als je faalt is het waarschijnlijk afgelopen, maar je gaat dan voor je kans en je hebt het voor een groot deel in eigen hand. Nu legt de club haar lot in handen van een rechter en een beroepscommissie en is nagelbijten en bidden het enige dat ze kan doen.

Met de gang naar de rechter is het weinige krediet dat Twente nog had, verspeeld en is er bovendien kostbare tijd verloren gegaan om het degradatie-scenario tot uitvoer te brengen.

5 juni 2016 om 19:50

Nou Twente heeft zowiezo geen krediet meer.ook voor deze rechtzaak al niet meer. Twente heeft aan alle clubs moeten betalen Met t mes op de keel.ook is er geen enkele c;lub die een lans voor t nieuwe bestuur en supporters van twente hebben gebroken.en voor mij hoeft dat ook niet meer.wij hebben jullie medelijden niet nodig. Daarom hoeft Twente voor mij ook geen rekening meer te houden met andere clubs uit de eredivisie en vecht t met deze rechtzaak voor z n laatste kans.andere clubs en supporters hoeven niet te menen dat als ze eerst Twente aan alle kanten willen straffen en ook aan alle kanten aandringen op straf dat Twente nu ineens rekening moet gaan houden met deze clubs
Moet hierbij nog weleen compliment aan de ADO supperters geven Vlgns mij waren zij de enige die de supporters van twente nog een beetje gesteund hebben

5 juni 2016 om 20:58

Helemaal met Ottofant eens, het is een walgelijke stinkzaak. Alleen de ADO fans hebben iets van sympathie getoond. De rest mag van mij allemaal kapot, net zoals ze ons voortdurend kapot wensen.

6 juni 2016 om 04:51

Jullie zijn het spoor echt bijster.naar iedereen vinger wijzen terwijl je zelf al deze fouten hebt gemaakt.lachwekkend.ik had eerst ook sympathie maar helemaal weg nu.laat ze maar kapot gaan,vals spelen hoort niet beloont te worden op wat voor manier dan ook.de lc is nog coulant geweest door ze een nieuwe kans te geven,ook al was het misschien maar een kleine om voort te blijven bestaan en als je dan nog steeds vingers blijft wijzen naar iedereen val maar kapot.liever een eerlijke club die zich aan de regels houdt in de eredivisie.twente is niet belangrijker of groter als elk ander team in nederland.

6 juni 2016 om 10:07

Ik wijs helemaal niet naar anderen. Dat Twente straf verdient kan ik best inkomen en als dat degradatie is ook.
Maar andere clubs kunnen vlgns mij van Twente niet verwachten dat t nu gaat meewerken met mensen die ook geen rekening met Twente houden (ook al is dat begrijpelijk)
Ik zal maar niet reageren op dat val kapot (dat zegt meer over jou denk ik dan maar).
En ik heb ook nergens beweerd dat twente groter is dan welke club dan ook en als Twente verdwijnt zaldat echt niet t einde van de eredivisie betekenen.
Wat een goede strafmaat is laat ik aan anderen over. Maar de Knvb geeft nu een straf die t helemaal niet kan geven.

Wat verstaan wordt onder het oude FC Twente is daar ook al fors voor gestraft.in de vorm van jarenlang doorwerkende puntenaftrek, boetes en aantasting van de reputatie. Ik las een schatting van 7 miljoen aan schade.

Als je kijkt naar het wanbeleid is Twente bovendien niet beter geworden van de misdragingen. Ze hebben zichzelf met hun beleid de club al op de rand van de afgrond gebracht.

Denk aan de afkoopsommen voor trainers, het grote overschot aan contractspelers. In het eerste jaar dat Jong Twente in de JL meedeed, was er een compleet elftal dat gewoon niet aan spelen toekwam en het dus moest doen met ingelastte oefenwedstrijdjes. En dat alleen omdat Mcclaren vertelde dat een topclub meer dan25 gelijkwaardige spelers moet hebben om Europees mee te spelen.

Van dat wanbeeid hebben een aantal clubs flink geprofiteerd. Heracles, Groningen, Heerenveen en ook PEC hebben forse bedragen gekregen voor spelers.

Ik vind het bovendien niet de taak van een Nijkamp om een collega-club te veroordelen. Daarvoor zijn andere instanties.

7 juni 2016 om 15:17

PEC zeurt al jaren dat het te weinig heeft gekregen voor de spelers die naar Twente zijn gegaan, dus zoveel hebben we niet geprofiteerd

Ik heb het toch voor deze hele affaire. Dus er hoort ook nog een ander plan te liggen.

Ik heb het toch voor deze hele affaire. Dus er hoort ook nog een ander plan te liggen.

Ik ben der zo langzamerhand klaar mee dat alle voor en tegenstanders van dit degradatie verhaal (want dat is het in feite) over elkaar heen rollen. Ik vind het te belachelijk voor woorden dat nederlands grootste sportbond geen fatsoenlijke sancties heeft voor deze misstanden. Dat een licentie commissie een straf in elkaar moet knutselen wie eigenlijk niet bestaat is te krom voor woorden. Ik acht voor deze hele chaos de knvb verantwoordelijk. De licentie commissie is er om te toetsen en te oordelen en daarna te straffen met de mogelijkheden wie ze hebben. Deze poldeloplossing zorgde alleen maar voor onduidelijkheid. Niet de Lc is verantwoordelijk, maar debet van oostveen met zijn kliek, wie drukker bezig is om zijn gal over twente te verkondigen, dan te zorgen dat zo'n lc ook echt rechtmatig kan straffen.

Overigens ben ik ook van mening dat de boetes veel te licht zijn, maar een lc afpakken helemaal niet tot de mogelijkheden zou moeten kunnen behoren. Als je namelijk zulke wanprestatie levert, lossen die geintjes zich vanzelf wel op.

Kotsmisselijk word ik van clubbestuurders en supporters die allemaal willen dat de club kapot gaat. Wij leven al bijna 2 jaar in onzekerheid. Enig idee wat dit doet met een echte supporter met onvoorwaardelijke liefde voor de club? Probeer deze situatie is voor te stellen bij je eigen club. Echt ongelofelijk al die die doodgravers, met Bert van Oostveen voorop. Wat kunnen de supporters hier nu aan doen die hun hele leven al achter de club staan? Ik ken Ajacieden die doodziek waren van het een keer missen van een (34e) titel. Hoe ziek moeten Twente supporters dan wel niet zijn. De toekomst van hun club staat op het spel, het is de dood of de gladiolen. En nee, ik kruip niet in een slachtofferrol maar een beetje begrip van de Knvb, collega clubs en mede supporters is helaas ver te zoeken. Net of daar nooit iets is gebeurd. Hypocriet. De voetbalwereld is ziek, doodziek!

5 juni 2016 om 20:05

Maar wat moeten wij, de niet Twente aanhangers dan zeggen? "Ach, FC Twente heeft het al zo zwaar, laten we ze maar rusten en we vergeten alles wat ze gedaan hebben, ook de fraude?" Wanneer mijn club, Feyenoord, zou FRAUDEREN, zou ik elke straf gepast vinden. Ik zou wel helemaal kapot zijn van wat de straf zou worden, maar ik zou hem (vroeg of laat) wel accepteren.

5 juni 2016 om 20:28

Je zegt nu dat je dan elke straf gepast vindt, maar als je club in dezelfde situatie zit als FC Twente nu, piep je echt wel anders

5 juni 2016 om 20:56

Het is met name de enorme minachting van Joop en Aldo voor ongeveer alles en iedereen en het feit dat veel supporters hier klakkeloos in mee gingen wat veel mensen tegen de borst stuit.

5 juni 2016 om 21:08

Het is onzin dat veel supporters van twente minachting hebben getoond tegenover andere clubs. dat maak jij er gemakshalve maar even van.dat is maar een klein clubje geweest.we waren trots op wat Twente had gepresteert maar dat mag zeker niet?
Sommigen doen net of alles en iedereen bij Twente corrupt arrogant enz was terwijl deze dingen maar een klein clubje binnen onze club verweten kan worden

6 juni 2016 om 00:03

En als jouw baas je elke 13de maand een flinke bonus geeft en na jaren komt het uit dat hij dat met gefraudeerd geld heeft gedaan. Dan moeten wij ook zeggen, dat had je kunnen weten.

6 juni 2016 om 12:54

@ottofant
Trots zijn op sportieve prestaties is niets mis mee. Maar ga nu niet zeggen dat jullie niet gewaarschuwd zijn, veel mensen hebben voor de capriolen van Joop gewaarschuwd maar deze werden domweg weggehoond. En de grote spandoeken jegens Vitesse en AZ kwamen nota bene van de officiële supportersvereniging dus zo klein was dat clubje nu ook weer niet.

6 juni 2016 om 03:21

weet je wat het is, de club verdient deze keiharde straf gewoon.
dit is de grote mensen wereld. als een bedrijf op zulke wijze fraudeert dan moeten er consequenties aan vast zitten. je kan niet zeggen van, ow die 5 gozerts die dat gedaan hebben, hebben we ontslagen, en nu doen we alles weer zoals het hoort! dat kan gewoon niet! dan zou elk bedrijf 5 mensen in dienst nemen die alles frauderen, en mocht het uitkomen dan ontslaan ze die en gaan ze normaal verder. nee dus. als er een bedrijf was geweest met 20 werknemers, wat door fraude was gestraft en het bedrijf kon opdoeken, dan hoor je niemand. toevallig is twente een 'bedrijf' wat veel fans heeft. moet de club dan niet keihard gestraft worden? omdat de fans zo zielig zijn?

6 juni 2016 om 06:28

Juist in de grote mensenwereld moet een organisatie als de knvb de regels en haar eigen afspraken nakomen. Als ze daarvan afwijkt moet ze keihard op de vingers worden getikt. Dat is hier het geval. De LC bedenkt een noet reglementaire straf om haar eigen ego te strelen en tegemoet te komen aan de sentimenten in het land.

Het is elke keer hetzelfde. Wanneer er weer een moment is dat er weer bij de KNVB met twente over twente gesproken wordt komen de verschillende voorzitters klagen en hun gezouten mening geven over hoe ze wel niet bedrogen zijn en dat twente maar moet accepteren wat er is gezegd.
Al die voorzitters moerwn mooi hun eigen club gaan besturen en niet zo op de rest letten. Toen Munsterman er jog was liepen ze allemaal met hem weg en wilden ze allemaal graag zaken doen. Ook Zwolle heeft er destijda behoorlijk van geprofiteerd. Maar daar hoor je ze niet over.
Tuurlijk zijn er fouten gemaakt en behoorlijk ook, maar daar is al heelveel voor gestraft. Ook de laatste bevindingen zijn bestraft. En ja de KNVB heeft de gemaakte afspraken van december meerdere keren bevestigd via de mail. Deze mail wisseling Is ook overhandigd aan de rechter. Dus laten we dat maar afwachten.

5 juni 2016 om 20:18

al die clubs zijn benadeeld dus mogen zeggen wat ze willen.
en de enige die geprofiteerd heeft is twente zelf.
en die mail was bij de rechtbank toch echt niet zo als jij beschijft

5 juni 2016 om 21:24

Zijn ze wel allemaal benadeeld? De meeste clubs hebben flink financieel geprofiteefs van de transfersommen die Twente betaalde. Alle clubs profiteren van de afkoopaom die ze Twente met het mes opnde keel hebben afgedwongen. De komende 10 jaar profiteren veel clubs van de in totaal drie plaatsen minder die twente heeft als gevolg van de puntenstraffen. Boehoe wat zijn ze zielig. En natuurlijk heeft Twente de laatste 5 jaar zwaar overgepresteerd met een 6e,6e,3e,10e en 13e plaats....

Dat nota bene PEC Zwolle hiermee komt. Wanneer worden de schuldeisers uit 1990 terugbetaald? Of mag PEC Zwolle daar wel zomaar mee wegkomen.

5 juni 2016 om 20:03

Dat valt onder het 'oude' PEC Zwolle waarschijnlijk

5 juni 2016 om 20:19

ja laten we het vergelijken met een straf van 26 jaar geleden

5 juni 2016 om 20:29

Het gaat om het idee..

5 juni 2016 om 20:31

Ja, laten we dat doen, de knvb heeft de laatste 26 jaar ook stil gestaan, gezien hun sancties wat een lc kan opleggen. Daar had van oostveen druk mee moeten wezen ipv zijn gal uitspugen over twente

Tja, oplossing is heel simpel lijkt me. Lekker de licentie afpakken en Twente onderaan de ladder zetten. Ze hebben genoeg gedaan waardoor ze gewoon geen recht tot spreken hebben. Ik snap dat dit een stuiptrekking is vanwege het financiele aspect, maar soms moet je ''de oudste en de wijste'' zijn.

5 juni 2016 om 20:56

"ze hebben daar genoeg gedaan" Dat is pas sterk onderbouwd !! Hulde.. En daarom hebben we geen recht van spreken meer ? Leuk land heb je in gedachten. Stuiptrekking vanwege het financiele aspect ? Ook daar sla je de plank weer volledig mis. Maar je hebt wel lekker "los" kunnen gaan op je toetsenbordje en op FC Twente.

6 juni 2016 om 11:13

Dude, waarom zou ik het helemaal gaan onderbouwen/uitleggen? Het is toch algemeen bekend (tenminste, er zullen nog genoeg lijken in de kast zitten!!) wat Twente heeft geflikt?
En als ik lees dat Twente de stap financieel niet kan zetten naar de jupiler league vanwege allemaal redenen, mag ik er van uit gaan dat dit (gedeeltelijk) op waarheid berust is?

Zelfs de supporters van twente hebben nu allemaal stuiptrekkingen zeg. zien dingen die er niet zijn, korte tenen. Ga spelen taalbers.

5 juni 2016 om 20:56

@jordyb: Ik snap jou niet. Jij wilt de licentie afpakken (waarmee FC Twente uit het betaalde voetbal verdwijnt). En vervolgens wil jij FC Twente onderaan de ladder zetten. Hoe bedoel jij dat laatste? Er is na het intrekken van de licentie geen FC Twente meer dat onderaan enige ladder gezet kan worden.

Of bedoel jij dat FC Twente dan maar failliet moet gaan, vervolgens onder een andere naam (FC Twente 2016 bijvoorbeeld) een amateurclub moet opzetten, en die amateurclub moet dan maar onderaan de ladder gezet worden (wat toch al gebeurd bij nieuwe clubs in het voetbal)?

Bedankt voor je uitleg.

6 juni 2016 om 11:14

Ja, ala Glasgow Rangers. Rangers dus. Geen FC Twente, maar Twente.

6 juni 2016 om 12:52

@jordyb: Helder, bedankt! Voorwaarde daarbij is overigens wel dat FC Twente zo'n doorstart ook zelf wil maken. Of zal de licentiecommissie - net als ze nu gedaan hebben - uit zichzelf een licentie geven aan de (dan) nog op te richten nieuwe voetbalclub FC Twente 2016?
Ik snap overigens jouw opmerking 'de oudste en de wijste zijn' geenszins. Maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen .

7 juni 2016 om 00:41

Met zo'n stadion en een aardige achterban zou het achterlijk zijn geen doorstart te maken, toch? Ala Rangers dus, een nieuwe vereniging, een nieuwe licentie daardoor, en onderaan de ladder beginnen.

En met de oudste en wijste, bedoel ik dat Twente alleen maar meer en meer imago schade oploopt door dit door te zetten. Als Twente verliest, komen ze met veel gezeik in de jupiler, als Twente wint, ontstaat er nóg meer gezeik in de bovenste regionen.

Twente heeft fouten gemaakt, moet andere niet erin mee sleuren. Loslaten, een man zijn. De oudste en de wijste zijn dus.

7 juni 2016 om 07:14

@jordyb: Bedankt voor je uitleg!

5 juni 2016 om 21:23

Als Twente voldaan heeft aan de eisen zoals de Knvb ze gesteld heeft in december en waaraan Twente moest voldoen per 1 mei (en dat hebben ze geloof ik )kan de Knbv de licentie helemaal niet intrekken ook al wil jij en andere figuren dat zo graag.

6 juni 2016 om 03:24

dat twente voldaan heeft aan eisen, zegt natuurlijk helemaal niks.
als ik iemand in elkaar sla, en de politie zegt, niet meer mensen in elkaar slaan, verdien ik dan ook geen straf als ik niemand meer sla?

6 juni 2016 om 06:29

Dat zegt in de rechtbank alles.

6 juni 2016 om 10:04

Dat ligt eraan wat daarover in de wet staat
Als in de wet staat dat voor mensen in elkaar slaan een waarschuwing van de politie is zal dat de straf zijn Ook al vindt een ieder dat te licht.
Als Twente afspraken heeft met de Knvb en die zeggen dat als Twente op 1 mei de juiste papieren kan inleveren dat dan de licentie niet meer afgenomen kan worden dan is er nog 1 straf mogelijk dat is nl 45000 euro boete.dat iedereen dat te licht vind is dan geen punt. De Knvb voorziet op dit moment gewoon niet over andere straffen.(na dit jaar wel).

6 juni 2016 om 11:17

''de licentiecommissie biedt FC Twente een tweede kans in de Jupiler League. Dat is de uitkomst van de vergadering die de onafhankelijke commissie gisteravond had en wat de licentiecommissie zojuist aan FC Twente heeft laten weten. Tijdens die vergadering kwam de licentiecommissie tot de conclusie dat het verleden van FC Twente rechtvaardigt om de licentie in te trekken. Tegelijkertijd vindt de commissie dat de inspanningen in de laatste paar maanden om schoon schip te maken het rechtvaardigen om de licentie te behouden.''

Succes.

6 juni 2016 om 11:53

Dat is precies wat Twente bedoelt
Vlgns Twente waren er afspraken dat als Twente zich aan richtlijnen zou houden en de juiste papieren zou inleveren per 1 mei (wat vlgns Twente ook gebeurt is)dat Twente dan de licentie zou mogen houden en dus eredivisie voetbal zou spelen. Als deze afspraak er is (weet ik niet hoor) dan kan de Knvb niet terugkomen op deze afspraak ondanks t verleden van Twente.
Maar ik vrees wel voor t voortbestaan van mn club dus dat succes neem ik wel aan (al is dat vlgns mij sarcastisch bedoelt)

7 juni 2016 om 00:52

Ja maar er kwamen dus meer lijken uit de kast waar de licentiecommissie zich door bedondert voelde, waardoor zij niks meer aantrokken vd gemaakte afspraken. Wat wel te begrijpen is. En als ik het goed begrijp is de licentiecommissie weer een apart orgaan onder de KNVB-tak.

En nee, het was niet sarcastisch. Ik heb niks met of tegen Twente. Ik ben een Ajacied, geen anti-supporter. Het zou zonde zijn als een club met zo'n prachtig stadion verdwijnt uit de eredivisie. Maar ik kan ook héél slecht tegen onrecht, tegen vals spel. En dat is mijns inzien veel te ver gegaan bij Twente.

Ach Nijkamp maak jij je druk om je eigen clubje! Want ook jou clubje heeft geprofiteerd van de gulle hand van het 'oude Fc Twente" met de verkoop van Mokhtar en Lachman. Had je toen ook moeten zeggen dat je deze spelers niet verkoopt omdat de centen niet goed waren!

5 juni 2016 om 20:22

volgens mij heeft nijkamp geen taxi na enschede genomen met de vraag willen jullie ze aub kopen en volgens mij waren die clubs toen nog niet op de hoogte dat twente valsspeelde en volgens mij heefct twente ze niet gekocht om zwolle te mastsen maar om er zelf beter van te worden.
ook denk ik dat het voor twente in de toekomst moeilijk word om spelers bij andere clubs weg te halen aangezien die clubs echt niet gaan vergeten hoe twente de competitie op zijn kop heeft gezet en alles en iedereen heeft bedonderd zeker niet na het afwijzen vd straf.

5 juni 2016 om 20:35

Ook jij hebt boter op je hoofd. Nee natuurlijk is hij niet met de genoemde spelers de boer op gegaan, hij heeft wel de hand opgehouden toen de deal rond kwam.

Maar nogmaals, het is niet Nijkamp die daar wat over moet zeggen, nee de LC en de rechter moet een uitspraak doen. Ik verwacht trouwens niet dat de rechter binnenkort een uitspraak doet. De rechter verwijst de club eerst naar de LC en daar zal ze beroep moeten aantekenen tegen het recente besluit van de LC. Zint die uitspraak Twente niet, dan kunnen ze alsnog naar de civiele rechter stappen.die zal dan pas gaan toetsen of de LC de juiste regels, die vastliggen, heeft gehanteerd

5 juni 2016 om 20:40

Over het algemeen bepaald een speler waar hij voetbald. Houd er maar rekening mee, zodra het geld goed is, clubs gewoon weer verkopen.

Je kunt alleen vrezen voor een club als Heracles, wie afhankelijk is van de gezamenlijke jeugd opleiding. Met 3 ton houd je geen jeugdopleiding op poten, twente pompt er 2,5 miljoen in. Heracles gaat dit gewoon voelen.

Ook zijn er zat buitenlanders wie niet zo sentimenteel zijn. Zie Bruno uvini, wie ook nu nog gewoon aangeeft graag in enschede te willen komen voetballen.

5 juni 2016 om 20:41

Ramon. Als een club eraan kan verdienen, gaan ze echt niet die deal afketsen wegens vermeend oud zeer. Laat me niet lachen. Draait allemaal om de monneten en de rest is flauwekul.

5 juni 2016 om 21:13

Kijk als Twente niet in de jeugdopleiding blijft investeren dan schiet zij zich op termijn in haar eigen voet. De komende jaren is het flink de broekriem aanhalen, dan is spelers kopen afgelopen. Feyenoord is de slechte tijd doorgekomen met dank aan de talenten die van Valkenoord kwamen. En Heracles, die redden zich ook zonder de jeugdopleiding, daar is Jan Smit slim genoeg voor. Blijft onverlet dat ik van mening ben dat deze twee clubs een goede opleiding gewoon op de been kunnen houden, wel met meer financieel inbreng en zeggenschap van Heracles.

5 juni 2016 om 20:38

Lachman was volgens mij transfervrij.

Als er door bestuurders list en bedrog is gepleegd, zullen zij daar ook verantwoordelijk voor moeten zijn .
De spelers , medewerkers en supporters mogen mijn inzien hier niet de dupe van worden
Als bestuurders van banken er een Puinhoop van maken , trekt de Nederlandsche bank ook niet de licentie in ,maar worden de bestuurders vervolgt

Als het inderdaad zo gegaan is als menig Twente supporter hier beweert. Dat Twente gestraft is voor alle misstanden en dat ze aan alle verzoeken/voorwaarden van de Knvb hebben voldaan, kunnen ze de rechtszaak met vertrouwen tegemoet zien.
Dan kan iedereen hoog, of laag springen maar kan er geen extra straf opgelegd worden.
Zo niet dan wordt het pijnlijk voor Twente.
Zowel dan moet iedereen dat accepteren en gewoon met Twente in de Eredivisie verder gaan.
Het is en blijft dubbel. Enerzijds moet er gerechtigheid zijn (ook naar andere clubs), anderzijds kan je je geen Eredivisie voorstellen zonder Twente.
En dan ook nog de kapitaalvernietiging als Twente ophoudt te bestaan.
En ik snap ook de redenatie wel van alle Twente supporters. Die zien wat het huidige bestuur gedaan heeft en dat alle frauduleuze zaken door nu-externe personen zijn gedaan. Zo zit helaas de rechtspraak niet in elkaar.
Ik wens Twente i.i.g. veel sterkte bij de uitspraak van de rechter. En mocht het degradatie worden, hoop ik echt dat de sponsoren ze een extra jaar trouw blijven en ze niet failliet gaan, maar direct weer promoveren.

Ik denk dat als ze in Utrecht de boeken eens goed na snuffelen ze ook wel wat vinden wat niet helemaal volgens de regels is.
En dit geld nog voor meer clubs die op de een of andere manier hun hoofd boven water moeten houden.
Je leert toch met een creatieve manier de rekeningen te betalen of je moet elke keer weer aankloppen bij je suiker oompje.
totdat die eindelijk het inzicht krijgt en zichzelf afvraagt waar blijven men centen.
En kom nu niet aan van dat gebeurt bij ons niet want dat dachten ze bij Twente ook.

Verbazingwekkend hoeveel onzin hier weer wordt "neergekalkt"... Afgunst en haat alom, puur vanuit de onderbuik. Het verschil oud en nieuw FC Twente bestaat helemaal niet. FC Twente is de entiteit die ter discussie staat. Dus daar slaat de PEC man die overigens zelf ook lekker in CAT 1 is ingedeeld de plank al finaal mis. Het gaat erom dat we voor de misstanden van het OUD fc Twente (volgens hem) nog meer straf verdienen, terwijl juist daarvoor al veel straf gegeven is. Daar moet dus nog eventjes een straf (die niet bestaat). Er zijn zoveel mensen die inhoudelijk ZO weinig weten maar wel Zo'n grote bek hebben over deze zaak. Stuitend is dat.

5 juni 2016 om 22:03

Dat Twente al veel is gestraft klopt. Maar Twente is nog niet gestraft voor het het vals voorlichten van de Knvb. Dit is op 15 dec 2015 per brief ook medegedeeld aan Twente en die brief kan je nog steeds terugvinden op de site van FC Twente in het archief. Hierin staat expliciet dat de opgelegde straf puur op inhoud van het contract is opgelegd en dat het handelen van FC Twente nog zal worden beoordeeld en indien nodig nog word bestraft. Dit heeft van Oostveen ook duidelijk kenbaar gemaakt in het persbericht destijds.
Twente wist dus wel degelijk wat hun boven het hoofd hing, dit staat notabeen zwart op wit en gepubliceerd op hun eigen website.
Wat mij verbaasd is dat juist veel Twente supporters niet weten waar ze over praten. Want de opgelegde straf het intrekken van de licentie bestaat wel degelijk. De handreiking om een nieuwe licentie zo uit het niets te geven bestaat niet en gaat zelfs tegen het eigen reglement in.
Verder weten veel Twente supporters ook niet dat een rechter niet gaat bepalen welke straf Twente moet gaan krijgen. Deze kan hooguit de opgelegde straf nietig verklaren en eventueel de huidige leden van de licentiecommissie niet capabel achten. Er zal dan nieuw besluit genomen moeten worden door de licentiecommissie al dan niet met andere leden.
Dit was ook het geval in 2009 toen Fortuna de Knvb voor de rechter sleepte.

6 juni 2016 om 00:26

Dat weten de Twentesupporters juist heel goed. We zijn helemaal klaar met het gemarchandeer van de Knvb. Liever kapot dan voor de zoveelste keer de kop van jut zijn en met hoongelach gedropt worden in de Jupiler league.

6 juni 2016 om 17:25

Ik zou gewoon een jaartje JL doen om zo weer een volkomen schone lei te hebben om het jaar daarop weer in de eredivisie mee te doen zonder gezeur en gezever uit het verleden. Maar ja als jullie liever de handdoek in de ring gooien houd het snel op.

Nee hoor Taalbers, DAT is nu juist menselijk.
Zie het als iemand die werd opgehangen in de middeleeuwen, de mensen wisten waarschijnlijk dat diegene onschuldig was maar alleen voor het spektakel wilden ze hem zien hangen.
Deze hetze is precies hetzelfde.
Iedereen die denkt er zelf een beetje beter van te worden of puur uit afgunst/sensatie staan met hun neus vooraan om iemand te zien hangen.

5 juni 2016 om 21:39

Klopt, het is een ordinaire lynchpartij aan het worden als gevolg van een totaal gebrek aan leiding (falende Knvb)

FC Twente mag alle registers opentrekken als daartoe recht bestaat.
En ja, het hele Nederlandse voetbal lijdt daaronder tot er op een moment
een definitief oordeel ligt. In mijn ogen het een of het ander (daar gaat
volgens mij het huidige FC Twente bestuur ook voor): blijven in de
Eredivisie of failliet. Inderdaad geen Jupiler League, daar is de Knvb te
schappelijk mee geweest. Men had of de licentie moeten ontnemen of
niet, een tussenweg zoals nu kan niet en men had kunnen verwachten
dat FC Twente dat aan zou vechten. Natuurlijk mag FC Twente de handen
dichtknijpen als men na een negatieve uitspraak in de Jupiler League mag
starten, ook nog eens genereus beloond. Gezien de huidige houding van
zowel bestuur als veel supporters hoop ik uiteraard op de vijfde klasse
voor deze draaideurfraudeurs, En absoluut niet vanwege FC Twente haat.,
maar puur vanwege de notoire houding van "wij hebben toch niks verkeerd
gedaan?". En dat is nu juist waar veel voetballiefhebbers een hekel aan
hebben gekregen. Natuurlijk wordt dit vervolgd, en het kan nog wel even
duren. Hebben wij ons eigen EK;-))

Hoeze we gaan dood in de JL? Andere clubs moeten het daar al jaren mee doen, mede door fraude van FC Twente.

Achja nog meer mensen die er hun zegje over doen.
Er was een stuk minder drama als de Knvb gewoon optie 1 of 2 had gekozen en niet ook nog een optie 1 met wat extra'tjes

Twente is op het moment als een kreupel paard, zo zijn ze dit eredivisie seizoen ook door gekomen. Een kreupel paard laat je ook niet lijden. Lekker inslapen als je het mij vraagt. Dat clubs als Haarlem, RBC, AGOVV en Veendam wel gelijk kapot gemaakt worden snap ik helemaal niets van. Twente word in mijn ogen in bescherming genomen, lekker vanaf nul laten beginnen dat ze teruggezet worden naar de Jupiler League mogen ze al god op hun blote knieën voor danken.

5 juni 2016 om 21:46

Die clubs zijn door hun crediteuren(schuldeisers) kapot gemaakt, omdat die een faillissement hebben aangevraagd.

Ja hoor ! Daar is er weer ééntje, ik zal het nog maar een keertje uitleggen omdat mensen blijkbaar te lui of te dom zijn om het onderscheid te (willen) zien. Rbc, Haarlem, Agovv en Veendam zijn helaas Failliet gegaan. Daardoor was er geen club meer, en daarom werd de licentie ingetrokken. Dit is bij FC Twente niet het geval, hier spelen hele andere zaken. Maar dat is blijkbaar een niveautje te hoog voor je.

5 juni 2016 om 21:55

Tsja, Taalbers, er dolen inderdaad hier nogal wat lieden rond die bij het uitdelen van de hersencellen voor een gesloten loket stonden te wachten. De genoemde clubs gingen helaas failliet. En dan is er geen redden meer aan. Zover is het met FC Twente (nog) niet. Al kan dat natuurlijk op termijn bij een negatieve uitslag van de zaak bij de Beroepscommissie van de Knvb en/of van de rechtzaak bij de Utrechtse Rechtbankt alsnog gebeuren.

Nijkamp heeft gewoon gelijk hierin en brengt juist nuance in de zaak. Hij spreekt namelijk duidelijk over een oud FC Twente (dat onder Munsterman wat stinkende dealtjes heeft afgesloten) en een nieuw FC Twente (dat zich duidelijk distantieert van haar verleden en de club weer probeert op te bouwen). Hij geeft daarom aan dat hij het terecht zal vinden als FC Twente zou degraderen vanwege het oud FC Twente, maar hij wenst ze geen faillissement toe vanwege het nieuwe FC Twente. Bovendien heeft hij veel recht van spreken, omdat Munsterman met onrechtmatig verkregen geld half PEC op een gegeven moment heeft leeggekocht. Ik vind dit nog een vrij nette reactie van hem zonder dat er echt gemene steken onder water worden gegeven.

6 juni 2016 om 12:21

@broerse, Gerard Nijkamp is blijkbaar nadrukkelijk op zoek naar een mooie functie bij de Knvb. En probeert op deze doorzichtige manier in een goed blaadje te komen bij een non-valeur als Bert van Oostveen. Kortom: een reactie van Nijkamp met een hoog sluimbalgehalte!

Twente distantieert zich toch niet van het verleden. Het doet zaken met Munsterman (garantstelling) n.b degene die de club naar de verdommenis heeft geholpen. Die vent hoort door Twente voor het gerecht gesleept te worden wegens wanbestuur. En hij dient persoonlijk aansprakelijk gesteld te worden voor de ontstane situatie. Maar nee hoor, Twente doet wederom zaken met de duivel.

6 juni 2016 om 00:24

Twente distantieert zich juist wel van het verleden. Ironisch genoeg moet je dan ook om de tafel met de schuldeisers, waarvan Munsterman er één was. Twente had zijn handtekening nodig, op zijn beurt heeft Joop Munsterman FC Twente ook weer nodig, want bij een eventueel faillisement is Joop ook al zijn geïnvesteerde geld kwijt. Hoezeer Twente ook de banden wil verbreken met Joop, ze hadden hem op dat moment nodig. Dat jij dat "zaken doen met de Duivel" noemt, vind ik te kort door de bocht.

6 juni 2016 om 10:34

Als je een rondleiding doet in de Grolsch veste hangen daar foto s van alle voorzitters.die van Munsterman hangt daar Niet meer bij. Dus wil Twente deze man echt wel uit de Veste bannen

Probleem is dat bestuurders niet boeten, maar de club. Belachelijk; die gasten konden en kunnen gewoon hun gang gaan.. Over de rug van de club en supporters

Helemaal mee eens. Even op de blaren zitten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren