Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dortmund is akkoord en haalt nu zelf speler op bij Bayern München’

Laatste update:

Mats Hummels maakt de overstap van Borussia Dortmund naar Bayern München, maar Sebastian Rode bewandelt deze zomer de omgekeerde weg. Volgens BILD zijn de zwart-gelen het met Rode eens geworden over een contract voor de komende jaren en moeten nu alleen nog de onderhandelingen met Bayern tot een succesvol einde gebracht worden.

/

Naar verwachting moet Rode zo’n twaalf miljoen euro kosten. De 25-jarige Duitser, die in de zomer van 2014 van Eintracht Frankfurt naar Bayern verkaste, is de beoogde opvolger van Ilkay Gündogan. Die staat voor een transfer naar Manchester City, waar hij kan gaan samenwerken met Josep Guardiola. Rode heeft op dit moment nog een contract tot medio 2018 in de Allianz Arena.

De middenvelder kwam maar weinig in actie bij Bayern in de voorbije twee seizoenen: hij deed 38 keer mee in de Duitse competitie, waarvan 27 keer als invaller. In Dortmund hoopt hij meer speeltijd te krijgen en zijn reputatie in ere te herstellen. Borussia Mönchengladbach dong ook naar zijn hand, maar verliest de strijd tegen BVB.

Sebastian Rode is een goede aankoop van Borussia Dortmund

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dortmund is er aardig goed in om de liga kapot te kopen. Al dat gezeur op Bayern, maar vervolgens ook Toprak en Castro wegplukken bij de grootste belager Leverkusen. Ongelofelijke trieste club begint dat ook te worden. Laatste keer dat daar iemand uit eigen jeugd doorbrak is inmiddels ook alweer 5 jaar geleden.

31 mei 2016 om 16:56

Hoe is dat triest? Je mag geen spelers uit dezelfde competitie kopen volgens jou?

31 mei 2016 om 16:57

Speelt Gotze al 5 jaar bij Bayern dan? Die is daar toch gedebuteerd? Ik begrijp niet echt waar je een probleem van maakt. Bayern en Dortmund houden de goede spelers juist in de bundesliga. Als de spelers naar Dortmund of Bayern willen is dat hun keus. Dus niemand maakt de bundesliga kapot, maar die vervelende mensen die dat zeggen moeten is daarmee ophouden.

31 mei 2016 om 17:00

Nee, maar Gotze debuteerde rond 2011 in Dortmund. Dan klopt mijn stelling dus.

31 mei 2016 om 17:20

En Reus dan...

31 mei 2016 om 17:27

BMG....

31 mei 2016 om 17:34

Taffes, reus speelde in de jeugd bij dortmunt maar heeft ook nog even bij bmg gespeeld

31 mei 2016 om 18:34

Durm? Pulicic?

31 mei 2016 om 19:54

Bender?

1 juni 2016 om 10:17

Durm, Bender hebben allemaal jaren geleden al hun debuut gemaakt. Bender komt uit de jeugd van 1860 Munchen overigens.

31 mei 2016 om 16:57

Dus jij vind om dan de competitie maar spannender te maken dat dortmund dat niet mag. Spelers kopen van andere bundesliga clubs maar Bayern dus wel die maakt de competitie kapot niet dortmund die probeert alleen aansluiting te vinden.

31 mei 2016 om 16:57

Pulisic? Paslack? Zomaar twee namen die in me opkomen die de afgelopen lopen 5 maanden doorbreken....

31 mei 2016 om 17:00

Passlack heeft 2 wedstrijden gespeeld en Pulisic kun je niet geheel eigen jeugd noemen.

31 mei 2016 om 23:11

Zijn er 2 passlacks op de duitse velden en potentiele toppers?

31 mei 2016 om 16:59

Ik heb onder een steen geleefd. Is Toprak naar Borussia Dortmund?

31 mei 2016 om 17:06

Ja, dat heb ik ook gemist?

31 mei 2016 om 18:25

Lol ik ook. Nooit geweten.

31 mei 2016 om 16:59

Hahaha, tja de wet de rijkere . Zoals Leverkusen dat ook weer doet bij armere clubs. Goede versterking voor BVB, weiter zo. Nu die afvallige ( één seizoen uitblinker myki.....) nog verkopen en daar een goede speler voor terughalen en dan zijn ze goed op weg

31 mei 2016 om 17:01

Klopt, Leverkusen doet het weer bij Hsv, maar Dortmund moet dan geen naief gedrag vertonen, iets waar Watzke, Zorc en de supporters erg goed in zijn.

31 mei 2016 om 17:16

Bayern is in 1x een stuk zwakker geworden door deze transfer

31 mei 2016 om 18:33

Daar gaat het niet om, een transfer doe je om jezelf te versterken dus vanuit dat oogpunt heeft hij gelijk. Dortmund versterkt zich.

31 mei 2016 om 18:35

Jij bent echt anti Dortmund he

31 mei 2016 om 21:35

Denk dat je zijn punt een beetje mist. Het lijkt mij dat hij het opzoeken van de media door BVB bedoelt wanneer er door Bayern een speler wordt gekocht.

31 mei 2016 om 17:13

Clubs kopen nou eenmaal spelers van elkaar, zeker de grote van de kleine clubs. Het is dus niet vreemd dat Castro en (wellicht?) Toprak naar Dortmund gaan. Er is meer geld en er zijn meer prijzen te winnen. Verder wil je als team de best mogelijke speler op iedere positie en moet de speler haalbaar zijn. Dan kom je vaak al snel uit op spelers die bij net wat kleinere teams in hetzelfde land spelen.

Verder is het nogal makkelijk om clubs af te rekenen op de hoeveelheid jeugd spelers die doorbreken. Ik kan mij best voorstellen dat het op een echt hoog niveau behoorlijk lastig is om een talent echt veel te laten spelen. Er moet namelijk gepresteerd worden. Hoeveel eigen jeugd speelt er dan echt wekelijks bij Bayer Leverkussen?

On: Prima speler voor Dortmund al is hij (nog) niet van het niveau Gundogan. Hopelijk is hij wat vaker wedstrijdfit dan Gundogan was.

31 mei 2016 om 17:17

Sinds wanneer is Toprak naar Dortmund gegaan??

31 mei 2016 om 17:48

Bayern is een heel ander verhaal dan Dortmund... tuurlijk koopt ook Dortmund uit de Bundesliga spelers.... net als dat Leverkusen, Schalke en alle andere clubs selers kopen uit de eigen competitie...

31 mei 2016 om 18:34

Waarom is dat anders? Het gat leverkusen Dortmund is veel kleiner dan Bayern Dortmund. Kortom leverkusen is meer concurrent van Dortmund dan Dortmund van Bayern.

31 mei 2016 om 18:36

Nou dit jaar was het gat tussen Dortmund en Bayern wel zeker kleiner dan tussen Dortmund en leverkusen

31 mei 2016 om 20:27

En toen Gotze en Lewandowski werden gekocht was het gat juist gigantisch.

1 juni 2016 om 07:52

Dortmund is zeker een concurrent van Munchen. Je blinde liefde voor dat clubje uit Beieren laten je hersencellen zeker niet werken.het is niet zo lang geleden dat Dortmund Bayern nog alle hoeken van het veld liet zien, Met spelers zoals Hummels, Lewandowski. . Dortmund is zeker mijn club niet maar als je onzin loopt uit te kramen zal ik zelfs als Schalke supporter hier op reageren!

31 mei 2016 om 21:49

Bayern doet niet exact hetzelfde en Leverkusen ook niet? Bayern koopt bij Dortmund, Dortmund bij Leverkusen en vervolgens koopt Leverkusen weer bij de clubs daaronder. Als je Dortmund dus een trieste club vind, vind je eigenlijk de hele top en subtop in Duitsland triest...

31 mei 2016 om 22:23

Dat is zijn punt denk ik ook. Bayern wordt erop afgezeken terwijl de gehele Bundesliga zo werkt.

31 mei 2016 om 23:13

Het feit is natuurlijk wel dat Bayern wel heel veel spelers weghaalt bij Dortmund. Het zijn dan ook nog eens de sterkhouders en niet een overbodige wisselspeler die zelf waarschijnlijk al weg wou.

1 juni 2016 om 23:10

Ik dacht altijd dat ik jou pro dortmund opmerking zag maken? Kan me vergissen. Waar ik me echter niet in vergis is dat jij wel vaak heel zure comments plaatst.. Bah

Prima transfer, goed gehandeld Dortmund!

Gezien de huidige opties een onbegrijpelijke aankoop, want voegt weinig toe aan huidige middenveld(vertrek Gundogan al meegerekend). Bovendien had je voor dit geld genoeg alternatieven kunnen vinden met meer potentie.

31 mei 2016 om 17:20

Helemaal akkoord. Op die manier gaat Dortmund zeker niet kunnen aanhaken bij Bayern. Met het geld van Gundogan en Hummels moet je voor even goede spelers proberen gaan, of zelfs betere. En dat is Rode niet. Als je dan toch maar 12 miljoen wil spenderen, hadden ze beter voor Tielemans gegaan, van wie ik denk dat hij voor ongeveer 15 miljoen is op te halen. Voor de CV positie zou ik durven gaan voor spelers als Mustafi en Umtiti. Ik ben benieuwd wie ze nog gaan halen.

31 mei 2016 om 23:17

@pallieter

Iedereen noemt altijd wel Tielemans, maar ik betwijfel of die jongen er ook al direct kan staan. Mensen gaan al snel mee in de hype vanwege computerspellen als Fifa, PES en Football Manager waardoor deze jongen toch een aanmerkelijk grote naam heeft gekregen als absoluut supertalent.

Heb hem een aantal keren zien voetballen het afgelopen seizoen en ik denk niet dat deze jongen al gelijk aanhaakt bij een topploeg. Heeft nog wel 2 jaartjes nodig denk ik.

Absoluut een goede speler, maar goed spelen in Belgie is exact hetzelfde als goed spelen in de Eredivisie. Het zegt nog helemaal niets. Bovendien is hij inmiddels alweer 19 jaar waardoor hij zijn status toch wel een keer echt mag gaan bewijzen op een hoger niveau.

Vind dit helemaal geen goede aankoop!
Wat moet je met rode heb je castro,sarin,weigle,bender, beter kopen ze een betere LB en een betere CV komen ze al een stuk verder.

31 mei 2016 om 17:01

Sahin is altijd geblesseerd dus daar heb je weinig aan. Bender is een nuttige verdedigend ingestelde middenvelder die eigenlijk tekort komt. Alleen Weigl en in mindere mate Castro komt in de buurt van het niveau die ze willen nastreven.

Verlang terug naar de tijden dat Rode, Schwegler en Jung nog speelde bij Eintracht Frankfurt. Wat waren ze goed.
Goede aankoop van BVB!

Bayern haalt topspelers uit Dortmund weg, Dortmund krijgt een afdankertje. Ligt allemaal net even wat anders.

31 mei 2016 om 17:40

En dortmund kan topspelers halen voor het geld dat ze krijgen van bayern. Deden ze ook met aubameyang en kagawa. Nu zulleb ze ook wel een puike vervanger voor hummels vinden

31 mei 2016 om 18:12

Toprak is al gehaald om hummels te vervangen

31 mei 2016 om 18:36

Wat wil je dan dat Dortmund muller haalt? Haha al kon dat, dan nog kan Dortmund nooit het salaris betalen. Dat jij Rode een afdankertje noemt zegt genoeg, die jongen is kwalitatief gewoon top. En zeker voor Dortmund is dit een topmiddenvelder.

31 mei 2016 om 23:23

Ik vind Dortmund het gezien de situatie van beide clubs niet slechter doen dan Bayern hoor. Dortmund presteert de afgelopen 5 jaar toch uitstekend in Europa zonder de financiele middelen die Bayern wel heeft. De club weet toch altijd weer van talenten echte toppers te maken.

Als je het financiele plaatje wegdenkt, heeft Dortmund meer potentie dan Bayern. Echter is dat niet mogelijk en is Bayern financieel alleenheerser in de Bundesliga, waardoor het denk ik de aankomende 5 jaar sowieso nog kampioen wordt.

31 mei 2016 om 23:00

Volgens mij kocht bayern eerder hummels dan dortmund rode... die vlieger gaat niet op

Zou klote zijn als Rode vertrekt, maar ik begrijp het. Zeker met de komst van Sánches wordt het gewoon vol op het middenveld. Gun rode van harte een leuke transfer naar Dortmund. Heeft in mijn ogen zijn waarde bewezen in de minuten die hij kreeg.

Leuke aankoop voor Dortmund, speler met de nodige ervaring maar kan ook jaren mee. Goed dat er ook een Duitser wordt gehaald, de laatste jaren toch steeds meer buitenlanders bij Bvb.

Slimme aankoop van Dortmund. Rode is een prima speler, viel toch vaak best aardig in bij Bayern.

Ik heb geen probleem met de transfers van Dortmund zolang er niet wordt gezeurd op het aankoopbeleid van Bayern.

31 mei 2016 om 23:31

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een topspeler bij je concurrent wegkapen of een overbodige wisselspeler. Hummels, Gotze, Lewandowski zijn toch even wat betere spelers dan met alle respect Sebastian Rode. Door 1 transfer in tegenovergestelde richting zullen de criticasters zich echt niet minder negatief over het aankoopbeleid van Bayern uitlaten.

Wat een ongelooflijk domme aankoop van BVB als dit echt waar is. A is 12 miljoen veelste veel geld voor een speler als Rode, B hij heeft aangetoond het niveau van bayern niet aan te kunnen en dortmund streeft naar dat niveau zeggen ze. Dan moet je niet met subtoppers als Toprak en Rode aankomen.

31 mei 2016 om 23:15

Wie moet Dortmund dan wel halen? Alle gevestigde toppers gaan naar een club waar ze:

A: Een garantie hebben op prijzen.
B: Bakken vol geld kunnen verdienen.

En Dortmund kan zowel A als B niet bieden. Nu ja, ze hebben geld, maar niet zoveel als de Engelse ploegen, de top uit Spanje, enz. En ze hebben al vaak genoeg bewezen dat ze ondanks die handicap een topelftal kunnen maken en onderhouden. Aubameyang was toch ook geen gevestigde topspeler toen hij kwam of wel?

Met respect, Rode is een degelijke speler maar vervanger van Gundo? Komaan, Rode is waterdrager en een echte 6. Balveroveraar en kilometerveter, niet iemand die BVB direct beter maakt. Reus heeft koopkracht geeist anders zou hij ook wel eens kunnnen vwrtrekken. Met Dembele en Merino win je.de oorlog nl. niet.

31 mei 2016 om 23:35

@godspeed1979

Dortmund heeft toch de reputatie om spelers maximaal te laten renderen. De meeste spelers ontwikkelen zich uitstekend bij Dortmund en worden met flinke winst doorverkocht altijd. Kampioen worden ze toch niet. Dat soort spelers kan Dortmund helaas niet betalen.

1 juni 2016 om 02:26

Ze leveren idd veel talenten af en nu met Merino, Dembele, Pulisic. Passlack zeker maar ze.zaten ook vaak verkeerd, zie Durm, Josic, Ginter. Hoop dat ze Breel, Toprak en Tielemans nog kunnen binnenhalen.

1 juni 2016 om 11:14

Embolo is inderdaad een goede aanwinst, maar met Toprak of Tielemans word je ook geen kampioen hoor. Kijk alleen al naar de spelers die zich bij Dortmund hebben gemanifesteeerd tot zeer goede spelers:

Gundogan, Reus, Hummels, Subotic, Schmelzer, Leitner, Sahin, Lewandowski, Gotze, Pulisic, Kagawa, Passlack, Weigl, Aubameyang en dan heb ik het voornamelijk over de huidige selectie (op Lewandowski en Gotze na).

Ze komen misschien niet allemaal uit de jeugd, maar zijn toch opmerkelijk beter gaan voetballen in hun tijd bij Dortmund.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren