Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Reus mist opnieuw groot toernooi: ‘Een bitter besluit’

Laatste update:

Joachim Löw heeft de definitieve selectie van de nationale ploeg van Duitsland voor het EK in Frankrijk bekendgemaakt. De coach heeft Karim Bellarabi en Julian Brandt van Bayer Leverkusen laten afvallen en daarnaast stappen ook Sebastian Rudy en Marco Reus niet het vliegtuig in.

/

De 27-jarige Reus van Borussia Dortmund moest het WK in Brazilië vanwege een enkelblessure aan zich voorbij laten gaan en mist nu dus opnieuw een landentoernooi. Löw sprak op de persconferentie van een ‘bittere beslissing’: “De medische stap kon geen eenduidige diagnose over hem stellen en was daarom bijzonder sceptisch. Men twijfelde of Reus wel volledig belastbaar zou kunnen zijn op het EK.”

Het is niet duidelijk met welke blessure Reus, die dit seizoen tot 23 doelpunten en 8 assists in dienst van Borussia Dortmund kwam, precies kampt. De Duitse voetbalbond zal daar een dezer dagen waarschijnlijk meer over bekendmaken. Mats Hummels en Bastian Schweinsteiger zijn wel fit genoeg bevonden om mee af te reizen naar Frankrijk.

De volledige selectie:

Doel: Manuel Neuer (Bayern München), Bernd Leno (Bayer Leverkusen), Marc-André ter Stegen (Barcelona)

Verdediging: Jerome Boateng (Bayern München), Emre Can (Liverpool), Jonas Hector (1.FC Köln), Benedikt Höwedes (Schalke 04), Mats Hummels (Borussia Dortmund), Shkodran Mustafi (Valencia), Antonio Rüdiger (VfB Stuttgart)

Middenveld: Julian Draxler (VfL Wolfsburg), Mario Götze (Bayern München), Sami Khedira (Juventus), Joshua Kimmich (Bayern München), Toni Kroos (Real Madrid), Mesut Özil (Arsenal), Bastian Schweinsteiger (Manchester United), Julian Weigl (Borussia Dortmund)

Aanval: Mario Gómez (Besiktas), Thomas Müller (Bayern München), Lukas Podolski (Galatasaray), Leroy Sané (Schake 04) en André Schürrle (VfL Wolfsburg).

Denk jij dat Duitsland het EK gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo zonde dat hij dus een WK en EK achter elkaar mist.

31 mei 2016 om 13:08

Zou pas echt pijnlijk zijn als Duitsland ook het EK wint. Dan mist hij gewoon 2 belangrijk medailles op zijn cv.

31 mei 2016 om 13:26

Zoiets moet echt vreten aan je... Zonde voor hem.

31 mei 2016 om 13:50

Ik ben niet zo kapot van dit Duitse elftal eigenlijk! De keepers zijn wereld top. Het verdedigende centrum is wereld top en muller als spits is wereld top. Ozil is nooit wereld top in het Duitse elftal. Gotze verpieterd op de bank bij Bayern....nee ik zie ze niet winnen dit toernooi.

31 mei 2016 om 14:12

Gotze presteert wel aardig bij het Duitse elftal. Verder is het middenveld toch aardig sterk, vooral centraal. Welk land heeft betere spelers dan? Frankrijk heeft veel talent maar heeft weinig absolute toppers op Pogba en Griezmann nagelaten.

31 mei 2016 om 14:34

Ozil is maar weer eens tot Duits voetballer van het jaar uitgeroepen. Die kan er idd weinig van in het nationale team. Man man man...

31 mei 2016 om 14:39

Spanje.... de gea- juanfran- pique- ramos- alba-busquets-alonso-iniesta-silva-jese/pedro-morata. De aanval is niet bijzonder sterk maar daar kampt bijna elke land mee. De rest van het team is op elke positie wereldtop en dan hebben ze nog een bank vol met toppers. Niet te vergeten dat het tiki taka spel bijzonder moeilijk te bestrijden is. Engeland heeft trouwens ook een bijzonder talentvolle selectie.

31 mei 2016 om 14:54

Ozil nooit echt top bij het Duitse elftal?? Het is door zijn prestaties met het Duitse elftal dat hij naar Real Madrid kon en zo een wereldster werd.
Jij volgt het voetbal nog niet lang genoeg vrees ik

31 mei 2016 om 15:02

"ozil is nooit wereld top in het Duitse elftal"

WK 2010 even herbekijken. Een toen 21-jarige jongeling verbaasde de hele wereld, hij was nog niet zo bekend. Ook daarna tal van goede wedstrijden gespeeld zoals in de voorbereiding op het WK 2014.

31 mei 2016 om 15:09

Nolito en paco alcacer zouden ook kunnen starten. Goede aanvallers hoor.

31 mei 2016 om 18:40

@thomasb

Bij Bremen was hij ook geweldig.

Echt zonde dat hij weer niet te zien is op een groot toernooi. Mijns inziens zeker een van de beste spelers van het Duitse elftal.

31 mei 2016 om 17:16

Dat is echt jammer voor Reus nu mist hij het tweede grote toernooi.
Samen met Thomas Müller in de aanval, nu weet ik niet of dat wel samen gaat.

Deze jongen had zoveel potentie 5 jaar geleden. Jammer dat hij zo vaak geblesseerd is, anders zou hij sowieso al bij bijvoorbeeld een real madrid gespeeld hebben.

31 mei 2016 om 13:41

Denk niet dat hij daar heen wou, hij zou daar nu bijv ook al makkelijk naar kunnen. En zoveel blessueres heeft die niet gehad, hij heeft gewoon pech dat de paar blessueres voor een eindtoernooi is.

31 mei 2016 om 14:24

Vooral langdurige blessures. Maar denk dat hij bij een real madrid makkelijk mee zou komen. Het verschil is niet zo groot

Oei erg pijnlijk voor hem.. Toch ook een best blessuregevoelige speler. Er zijn zoveel toppers die het Ek dit jaar missen, erg jammer.

31 mei 2016 om 13:16

Hij is vandaag jarig trouwens, wat een anti-climax voor hem

31 mei 2016 om 13:19

Ja ik verwacht dat VZ binnenkort een overzicht maakt van sterspelers die het EK moeten missen deze zomer. Volgens mij zijn het er een heleboel. Zonde.

31 mei 2016 om 13:23

Inderdaad, hopelijk ook een paar per land. Want volgens mij kunnen sommige landen nog een geweldige eerste elf aan afvallers opstellen.

31 mei 2016 om 14:53

Zou eigenlijk wel een leuke regel zijn als er dan 1 europees team zou meestrijden met wereldtoppers over heel Europa, die met hun land geen EK ticket gehaald hebben.

Deze jongen moet je toch altijd meenemen. Kan wedstrijden zomaar beslissen.

31 mei 2016 om 13:05

Reden van afmelding / de blessure is wel heel erg vaag zeg! Heeft bij dortmund tot het laatst aan toe mee gedaan vlgs mij

31 mei 2016 om 14:15

Vaag verhaal inderdaad. Zou hij dan al even met een lichte blessure en pijn rondlopen? Zou kunnen. Aan de andere kant zou ik hem bij twijfel toch meenemen.. Als is hij pas laat in het toernooi weer fit. Die jongen verdient ook wel wat mazzel..

Naaaaaaah dramatisch. Dit zag ik niet aankomen. Dacht dat ze voorzichtig met hem waren maar dat hij verder fit was. Doodzonde

Trapp afwezig is opmerkelijk. Is toch beter als backup dan Leno.

31 mei 2016 om 13:04

Leno is echt een geweldige keeper, zeker 3 klasses beter dan Trapp, ondanks het feit dat Trapp bij PSG speelt.

31 mei 2016 om 13:06

Als je Ter Stegen ziet klungelen ook vorige wedstrijd zou ik Neuer, Trapp en Leno meenemen.

31 mei 2016 om 13:10

Jup, Vond ter Stegen altijd al overschat. Toen Yann Sommer werd aangetrokken ging BMG er flink op vooruit. Ter Stegen bij het Duitse elftal is nog minder dan bij Barca.

31 mei 2016 om 13:21

Wat te denken van Timo Horn of Ralf Fahrmann? Beide vind ik ook beter dan Trapp overigens.

31 mei 2016 om 13:38

@gnst 3 klasses op welke schaal?
1 tot 5 of 1 tot 100?

31 mei 2016 om 13:40

Leno heeft de toekomst maar heeft echt een pover seizoen gedraaid. Trapp en fahrmann hadden er eigenlijk meer recht op als je alleen naar het seizoen kijkt. Leno heeft echter de toekomst. Tijd voor hem om zich te herpakken en serieus de concurrentiestrijd met Neuer aan te gaan.

31 mei 2016 om 14:14

@stevie_g Trapp heeft helemaal niet zo geweldig gekeept, Sirigu had gewoon basis moeten staan.

31 mei 2016 om 13:53

Duitspand heeft op dit moment te veel goede keepers. Neuer is een zekerheid, maar daarachter is de keus heel moeilijk. Horn, Leno, Karius, Ter Stegen, Trapp, Fahrmann en Zieler zijn stuk voor stuk topkeepers. Persoonlijk had ik voor Neuer, Horn en Leno gekozen.

Snap het totaal niet. Waarom Schurrle mee en geen Bellarabi? Waarom Weigl terwijl er op zijn positie zat mensen zijn? dan zou ik eerder Brandt meenemen die multifunctioneel is. Verder liever een Reus op 70 procent dan Poldi.

31 mei 2016 om 13:05

Maar Podolski is de grootste vrienden met Low, dus ja, die moet dan maar mee. Een Reus op halve kracht is gewoon 6 Podolski's. Zo zonde. Reus gun je dit ook gewoon allerminst.

31 mei 2016 om 13:11

Je vergeet even dat Podolski vanaf het EK 2004 alle toernooien present is geweest bij Die Mannschaft. Die jongen heeft dus net als Schweinsteiger zo'n beetje alles meegemaakt het afgelopen decennium. Daarnaast blinkt hij, in tegenstelling tot bij zijn clubs, altijd uit bij het Duitse elftal.

31 mei 2016 om 13:46

Dat is dus echt onzin. De laatste paar keer was ie zo verschrikkelijk slecht bij Duitsland. Die gozer hoort niet in het Duitse elftal, maarja Löw selecteert op naam.

31 mei 2016 om 14:13

Podolski heeft zich dit seizoen zijn vorm aardig opgepakt bij Galatasaray, in een slechte team is hij de topscorer geworden ondanks dat hij een flankspeler is.

31 mei 2016 om 14:57

Die Podolski is inderdaad zo overschat! Voegt niets toe, is zelden beslissend. Een Reus op halve kracht is inderdaad zoveel beter dan Podolski. De besten van deze selectie zijn Reus, Ozil en Muller. De rest haak af en toe aan.

31 mei 2016 om 15:17

@joaquin, daar doe je Neuer, Boateng, Kroos en Hummels toch wel flink tekort.

31 mei 2016 om 13:18

Reus en Bellarabi zijn geblesseerd.

31 mei 2016 om 13:22

Bellarabi is naar mijn weten helemaal niet geblesseerd. Reus is licht geblesseerd en doet al aan looptrainingen. Die zou ik nog altijd meenemen tov Poldi. Kijk alleen maar naar de statistieken van Reus. pff wel lekker verjaardagscadeau zo voor Reus.

31 mei 2016 om 14:00

Reus heeft een schaambeen-blessure. Als Bayern-supporter weet je zeker wat dit kan betekenen. Bij Robben was het langdurig en vooral niet te overzien hoe lang het zou duren. Op dit moment kan Reus alleen maar rechtuit lopen. De artsen zijn sceptisch. Ik denk Löw heeft Reus betreffend de juiste beslissing genomen.

31 mei 2016 om 14:26

Ja, ik zag hem al looptrainingen doen, dus ik gin ervan uit dat het niet zo ernstig was. Na jouw verhaal kan ik de afwezigheid dan wel begrijpen, des te meer ik vraagtekens zet bij het thuis laten van Bellarabi. Die kon de rol van Reus perfect invullen.

31 mei 2016 om 13:20

Low speelt liever met Schurrle en Podolski vanaf de zijkanten dan met Bellarabi en Brandt. Onbegrijpelijke keuzes. Het verbaast met dat Rudy nog is afgevallen.

31 mei 2016 om 13:27

Ik snap het ook echt niet, Löw voert hier bijna Dunga-praktijken uit. Schurrle heeft sinds zijn overgang naar Chelsea alleen maar teleurgesteld. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ie enorm veel krediet heeft vanwege de assist in de finale, maar anders kan ik me niet voorstellen waarom hij boven Bellarabi en Brandt wordt verkozen. Desnoods nog liever Volland, maar dat is meer omdat ik persoonlijk erg een fan van hem ben.

Podolski functioneert al zo'n vijf jaar niet naar behoren, toch doet hij het nog altijd fantastisch bij het nationale team dus deze was nog te verwachten.

En vooral, Ter Stegen. Hij blundert maar door, iedere keer weer en verricht mijns insziens geen speciale dingen. Duitsland heeft veruit het beste keepersgilde, en dan Ter Stegen mee die, afgezien van niet goed keepen ook nog eens heel weinig keept vergeleken met de rest. Fahrmann, Karius, Zieler, Adler, Trapp, Horn zijn allemaal doelmannen die wel speelminuten maken en toch niet heel veel onderdoen voor Ter Stegen, snap niet dat Löw die dan niet oproept als derde doelman.

31 mei 2016 om 13:38

Schandalig dat hij Brandt en Bellarabi niet meeneemt naar het EK en wel een Kimmich en Sane. Brandt en Bellarabi sterkhouders van Bayer 04 die beide een top seizoen speelden.

31 mei 2016 om 14:22

Hoezo schandalig dat Kimmich meegaat, die jongen heeft gewoon een basisplaats bij Bayern gehad afgelopen jaar.

Als ik zo naar de selectie van Duitsland kijk, vind ik het toch geen hele geweldige selectie. Ik schat een Frankrijk en Spanje wel hoger in

Belaxhelijk, Poldi ipv Bella en Schuerrle meenemen??? Duitsland komt de poule.niet door! Ik hoop overitlgens Kroos met Can op t middenveld ipv Schweini of Sammy.

31 mei 2016 om 13:22

Grapjas. Het blijft nog steeds een sterk team. En zeker sterk genoeg om een poule met Polen, Oekraïne en Noord-Ierland te overleven. Plus dat het Duitsers blijven. Die altijd doorgaan tot het eind.

31 mei 2016 om 13:27

Dat wel alleen kijk naar de muur achterin met neuer daar achter, en het middenveld met motor khedira en kroos die bijna nooit balverlies heeft. Die overleven de poule met ogen dicht

Pff dit is wel heel zuur voor die jonge, nu dat hij twee grote achter elkaar mist door klote blessures. Wist niet eens dat hij een blessure had. Keek er eigenlijk wel naar uit om hem te zien schitteren in Frankrijk.

Hoe erg is zijn blessure eigenlijk? In de groepswedstrijden kun je best zonder hem spelen, als hij vanaf de kwart of halve finale maar inzetbaar is.

Echt doodzonde dat Reus weer een toernooi moet missen. Ondanks het missen van Reus heeft Duitsland nog steeds een voorhoede met spelers als Müller en Gómez waar je U tegen zegt.

Is Schmelzer trouwens nogsteeds geblesseerd of is hij gewoon niet opgeroepen? Dat zou in ieder geval raar zijn aangezien Duitsland nogal krap zit wat betreft backs.

Hoop niet voor Duitsland dat Löw nu Özil op de linkervleugel gaat zetten, om ruimte te maken voor Schweinsteiger op het middenveld. Ik zou kiezen voor Götze vanaf links en Özil op tien. Müller rechts en Gomez spits. Kroos en Khedira controlerend.

Waarom dan wel schurrle? Had ik liever de gok met reus genomen die 10 klasses beter is

Ja want Gomez is echt een wereldtopper

Reus begint steeds meer op de Duitse Robben te lijken, geweldige voetballer maar veel te vaak geblesseerd. Wel een beetje vreemd dat er niet over de aard van de blessure wordt gesproken.

31 mei 2016 om 13:19

Heel apart ja. Ik zag ook nog beelden van hem op het veld de afgelopen dagen. Misschien vindt Low hem er niet tussen passen. Het is de laatste tijd wel echt alles of niets als reus speelt.

31 mei 2016 om 13:37

Löw vertelde op de persconferentie dat Reus op dit moment alleen maar rechtuit kan lopen en de artsen heel sceptisch zijn of hij tijdens het toernooi belastbaar zal zijn.

31 mei 2016 om 13:55

Hmmm.. Ok. Beste begrijpelijk met zijn blessuregeschiedenis

Man gundogan en reus wat een ongelukkige gasten. Voor elke toernooi raken ze geblesseerd

Iemand enig idee met welke opstelling Duitsland waarschijnlijk zal aantreden? Vooral op de back posities weinig keuze.

31 mei 2016 om 13:28

Ik verwacht dat Duitsland zo gaat spelen! Mocht Bastiaan nog niet fit zijn, dan zal Khedira zijn vervanger zijn!

Neuer
Can
Hummels
Boateng
Höwedes
Schweinsteig
Kroos
Müller
Götze
Özil
Gomez
31 mei 2016 om 13:31

Denk toch echt dat Hector gaat spelen aangezien hij de oefenpotjes en kwalificatie speelde. Verder denk ik dat Muller de diepe spits zal zijn, al is in het geval Muller nooit te zeggen op welke positie hij begint. Gomez past in ieder geval veel minder in het dominante spel.

31 mei 2016 om 13:35

Denk dat Khedira wel in de basis staat... Helaas denk ik dat Ozil linkshalf moet en Kroos op 10 met Schweini en Khedira achter hem...

Backs zijn nog ongewis denk ik. Hector of Howedes linksback (hector is volgens mij wel sneller en linksbenig, dus voordeliger) en rechtsback of Howedes of Mustafi gok ik?

Las ook dat Boateng wel eens RB speelde en Mustafi CV in het Duits elftal, maar heb geen flauw idee...

Hoop niet dat Can RB speelt. Vind hem te wild voor de RB positie

31 mei 2016 om 13:40

Ja was toen een dom experiment, totaal mislukt. Boateng speelde trouwens wel vast als RB in het Duits elftal (toen was hij nog niet de CV die hij nu is). Toen was hete centrum Badstuber en Hummels, maar dat is al enkele jaren geleden.

31 mei 2016 om 13:56

Hector, Khedira en ik denk één van de sterren vanhet komende EK - Sané zullen gaan spelen.

31 mei 2016 om 14:14

Low kennende start gewoon met Podolski, Gomez, Schweinsteiger, Schurrle en Khedira. Wat een ramp gaat dit toernooi worden zeg. Zo gaat Low spelen denk ik.

Oh nee wacht ik vergeet Kroos. Dan krijg je natuurlijk Ozil weer als halve linksbuiten. Ongelofelijk!

Neuer
Rudiger
Hummels
Boateng
Howedes
Khedira
Schweinsteig
Schurrle
Ozil
Podolki
Muller
31 mei 2016 om 14:30

Schweinsteiger mag ondanks alles van mij gewoon een basissplaats hoor. Die zat in dezelfde situatie dat mensen twijfelden op het WK, nou die heeft het dubbel en dwars terug betaald toen, dus ik zou hem zeker wel opstellen.

Poldi meenemen en spelers als Brandt en Bellarabi thuislaten is gewoon dom, net zoals het meenemen van Schurrle. Op de plek van Kheidira zijn ook zat mensen, dan zou Low de keus moeten hebben gemaakt tussen Sami en Weigl, maar niet allebei.

Gomez is misschien niet ideaal voor het spel van Duitsland, maar daar kan ik nog enigzins in komen. Na Muller heb je geen spits, dat was in 2014 ook de reden dan Klose meeging. Aangezien Klose er niet is, kan ik begrijpen dat Gomez meegaat. Heb liever Gomez in de spits dan Poldi of Schurrle, kan geen enkele betere Duitse spits noemen op dit moment. Daarnaast heeft Gomez op het EK van 2012 toch ondanks alles zeer goed gepresteerd, vooral in de groepsfase.

Matige aanval hoor, alleen Muller vind ik top maar Gomez presteert in een competitie waar ook een Burak Yilmaz topscoorder werd en iedereen heeft die zien stuntelen in Europa, zegt me dus weinig.

Had altijd Bellarabi meegenomen ipv Schurrle of Podolski maar beide kunnen wel redelijk teren op goeie cijfers bij het Duitse elftal.
Jammer ook dat Gundogan zijn tweede toernooi op rij moet laten schieten ook en had altijd ook Tah meegenomen ipv Can of Howedes.

31 mei 2016 om 13:32

In principe is de aanval niet veel anders dan op het WK, met uitzondering van Klose toen.

31 mei 2016 om 13:45

Tah kon al de laatste drie Bundesliga-wedstrijden wegens een voedsel-vergiftiging niet spelen. Ik denk dat hij gewoon nog niet fit is. Deze jonge spelers (dus ook Brandt) kunnen hopelijk in Rio spielen. Ik ben alleen bang dat Bayer het niet toelaat.

Erg jammer voor m dat ie er nu weer niet bij kan zijn. Ook voor die Mannschaft is dit een bittere pil, zonder Reus missen toch behoorlijk wat dreiging voor de goal.

Schurrle had ik thuis gelaten ten faveure van Reus of Bellarabi... Men zegt wel dat hij geblesseerd is, maar Reus trainde toch gewoon mee en dergelijke?? Vind hem wel het gokje waard voorin. Klasbak! Maar helaas mocht het niet zo zijn...

Overigens had ik als Löw zijnde sowieso ook Tah meegenomen ipv Weigl.

Vind de back posities wel van een dramatisch niveau hoor... In ieder geval spelers die er (normaliter) niet spelen zoals een Mustafi....

Hopelijk gaat Duitsland zo spelen:

Eventueel Draxler of Sané in plaats van Götze... Hoop niet dat hij Schweinsteiger opstelt om zo Kroos op 10 te zetten en Ozil als buitenspeler... Ozil is zo veel beter op de 10, al speelde hij ook goed als linkshalf op het vorige toernooi!

Ben echter bang dat zowel Podolski als Schweinsteiger een basisplek gaan krijgen, wat ik zeer onterecht vind. Schweini speelde echt een zeer matig seizoen en Poldi is in mijn ogen minder dan anderen....

Verder benieuwd of Hector gaat spelen of dat Löw op de flanken met Howedes & Mustafi gaat spelen (howedes linksback eventueel?)

Neuer
Mustafi
Boateng
Hummels
Hector
Khedira
Kroos
Muller
Ozil
Gotze
Gomez
31 mei 2016 om 13:34

Schweinsteiger is altijd top bij Die Mannschaft, in tegenstelling tot Poldi. Schweinsteiger kwam toen ook van een blessure op het WK, als je zag hij geweldig hij was in de wedstrijden die hij speelde. Die finale was zijn beste wedstrijd ooit, die jongen was de beste op het veld toen. Schweinsteiger zit nu in dezelfde situatie, dus ik zou hem zeker meenemen en ook opstellen.

De LB positie was trouwens altijd al matig bezet, vandaar dat Lahm vaak LB speelde, echter is na het stoppen van Lahm ook de RB positie totaal verzwakt. Als LB zal zeker weten Hector spelen, die speelde in de oefenpotjes en kwalificatie vooral als LB. En RB werd geëxperimenteerd met Can, maar denk indd toch dat Mustafi daar zal spelen.

31 mei 2016 om 13:36

Ik zal Schweinsteiger wellicht opstellen... Echter ben ik van mening dat Ozil op 10 hoort... Denk dat wanneer Schweini erin komt, Ozil op de linkshalf moet omdat Kroos dan naar de 10 schuift... Terwijl Kroos een heel seizoen gespeeld heeft als CM bij Madrid!

Verder wel met je stuk eens

Hoop op Mustafi, is toch wat sneller dan Howedes en Hector ook dan Howedes... Tevens is Can in mijn ogen te druistig/wild voor de RB positie

31 mei 2016 om 14:57

Zou inderdaad zonde zijn om Özil weer op de flank te zetten, dat werkt gewoon niet, hij speelt slechts op de helft van zijn kunnen. Maar de kans dat hij daar toch moet spelen is reëel.

Als deze jongen niet zo vaak geblesseerd was geweest had hij honderd procent bij de top 5 spelers van de wereld gehoord. Het is echt jammer dat zo een geweldige speler twee toernooien achter elkaar moet laten schieten. Laten we hopen dat hij over 2 jaar nog fit en sterk genoeg is om met het WK er wel bij te zijn. Al zal leeftijd ook steeds een grotere rol gaan spelen.

Jammer voor Reus op de dfb site spreken ze van gezondheidsproblemen, doen er wel een beetje vaag over.

Anyways heeft Duitsland nog steeds een uitstekend team, en zijn het altijd toernooi spelers die als team uitstekend functioneren. En Low doet het gewoon goed als bondscoach, ik kan me overigens ook wel vinden in zijn keuzes.

Hopelijk winnen we weer :D

Wereldkeeper, beste middenveld van het toernooi, maar ook wel een matige bezetting in de verdediging en vraagtekens voorin. Ik heb het al gezegd, ik vind Duitsland minder sterk dan op het afgelopen WK. Bepalende spelers zijn gestopt (lahm, Klose) of afgegleden (schweinsteiger, Podolski, zelfs Götze en Schürrle in mindere mate). De verdediging zal waarschijnlijk Can-Boateng-Hummels-Hector worden? Sterk, maar ben er ook niet kapot van, zeker met de blessure van Hummels indachtig. Als hij moeilijk revalideert, komen ze in de problemen.

Voorin ben ik echt benieuwd wat Löw gaat doen. Een echte topspits is er niet meer, al deed Gomez het wel aardig tegen Slowakije vond ik. Müller diep dan maar? Op de flanken hebben ze met Draxler en Sané natuurlijk schitterende talenten lopen, maar kunnen zij het team nu al dragen bij afwezigheid van Reus? De selectie is wel heel mooi uitgebalanceerd tussen ervaring en jeugd. Jongens als Weigl en Kimmich kunnen in de schaduw al eens proeven van het grote werk.

31 mei 2016 om 14:20

Ik hoop gewoon op Mustafi als rechtsback en Howedes op de linksback. Dan weet je in ieder geval dat de verdediging goed staat.

31 mei 2016 om 14:34

Punt is dat het spel van Duitsland net als bij Bayern zeer afhankelijk is van de backs. Aanvallend mindere backs gaan uiteindelijk te koste van de gehele aanval. En dan wordt goals maken uitermate lastig.

31 mei 2016 om 15:21

Gezien de vele tegengoals van Duitsland de laatste tijd zal ik kiezen voor minder offensieg ingestelde backs tenzij je tegen Albanie speelt of zo. Aanvallend weet Duitsland er altijd wel 1 of meer t emaken.

31 mei 2016 om 15:50

Kan Höwedes op de linksback dan? Volgens mij mist hij daar toch snelheid, wendbaarheid en techniek voor. Hector heb ik nog maar een paar keer zien spelen bij de nationale ploeg, maar die laat wel een goede indruk vind ik. Maar de verdediging zou inderdaad wel eens de achilleshiel van deze ploeg kunnen worden.

31 mei 2016 om 15:59

Kijk de opstelling van WK 2014 nog maar eens na. Howedes stond elke wedstrijd linksback en was de enige veldspeler die geen minuut miste.

31 mei 2016 om 17:15

Höwedes was goed op het WK 2014 maar hij brengt aanvallend toch wel erg weinig.

En dan schweinsteiger die hele seizoen al niet fit is wel meenemen. En half fitte reus nog beter dan schurrle of podolski

Wat een pech voor hem, en eigenlijk ook voor ons. Had hem zo graag willen zien vlammen.. Nou, maar hopen dat hij het wk in 2018 wel speelt. Zal mss wel zijn laatste kans zijn..

Natuurlijk mag je Duitsland nooit onderschatten, maar ik heb toch echt het idee dat er de laatste jaren een sterkere Mannschaft stond. Zonder Lahm, nu dus zonder Reus en met enkele spelers die over hun top zijn (schweinsteiger, Gomez, Podolski) lijkt de ploeg niet onaantastbaar. Maar het blijft een team dat je minimaal in de halve finale verwacht. Maar doodzonde dat Reus er niet bij is. Geweldige speler!

Als Spanje geen Europees Kampioen wordt dan hebben ze wel erg hard gefaald. Dit Duitse team kan nooit tegen Spanje op.

waarom staat er dat rudiger bij vfb speelt?? hij speelt toch voor roma

Verdomme! Eeuwig jammer dit! Hij had de potentie om tot beste speler van het toernooi uit te groeien. Wat een geweldenaar. Helaas, net als Robben, te vaak geblesseerd.

Ondanks, dat ik denk dat Duitsland heel ver komt, simpelweg omdat ze vrijwel altijd presteren op eindtoernooien en een goeie teamspirit hebben, vind ik de selectie individueel gezien niet onverslaanbaar. Aanvallend gezien vind ik alleen Müller absolute wereldklasse. Het middenveld blijft natuurlijk wel uitmuntend. maar als ik dan weer de backs bekijk die de Duitsers meenemen ben ik daar ook niet echt kapot van. Ik denk dat ze kwalitatief minder te bieden hebben dan de vorige twee eindtoernooien en daarom zie ik zeker kansen liggen voor bijvoorbeeld Frankrijk, Engeland en Spanje.

Marco Reus is dan wel weer een speler die absoluut z'n meerwaarde heeft voor dit team, maar die gaat dus helaas niet mee. Mede door zijn afwezigheid, maar ook die van een aantal andere toppers, is het zonde dat we de creme de la creme niet volledig te zien krijgen. Aan de andere kant biedt dit wel weer de gelegenheid aan andere (onbekendere) jongens om zich te manifesteren

Löw neem ik echt niet meer serieus. Objectiviteit is ver te zoeken bij hem. De keuze om Schürrle en Podolski te nomineren ten koste van Brandt en Bellarabi slaat gewoon nergens op. Evenzeer houdt hij geen rekening met de prestaties van de Duitse doelmannen achter Neuer. Duitsland heeft nood aan een nieuwe bondscoach!

31 mei 2016 om 20:32

Schurrle is te verdedigen gezien zijn vorm de laatste maanden. Podolski boven Brandt kiezen weer niet.

Podolski, Schweinsteiger selecteren, een talentje als Sané maar een topper als Reus thuis laten. Brandt had ook meegenomen.

1 juni 2016 om 09:33

Zoals je in de tekst had kunnen lezen, is Reus niet volledig fit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren