Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pato sluit Eredivisie niet uit: ‘Ik richt mij op Europa’

Laatste update:

Chelsea kan Alexandre Pato door een optie tot koop definitief overnemen van Corinthians, maar de 26-jarige aanvaller houdt er rekening mee dat hij volgend seizoen niet meer in Londen speelt. De Braziliaan zegt in de studio van Seleção SporTV dat hij rustig op zoek gaat naar een nieuwe club.

/

De Braziliaan weet dat Corinthians hem wil verkopen en hij wil zelf ook in Europa blijven. “Ik richt mij op Europa, daar wil ik spelen. Lukt dat niet, dan kom ik terug”, aldus Pato, die bevestigde enkele aanbiedingen uit zijn vaderland te hebben ontvangen. “Maar ik heb tegen mijn zaakwaarnemer gezegd dat ik daar in ieder geval nu nog niet naar wil luisteren. Ik wil mensen geen valse hoop geven of ze boos maken. Ik wacht tot 1 juli op een Europese club en als er niets komt, dan ga ik pas naar die geïnteresseerde ploegen uit Brazilië luisteren.”

Pato gaf eveneens aan dat hij bereid is om genoegen te nemen met een mindere competitie, zoals de Portugese, Russische en de Nederlandse. “In Portugal, om een voorbeeld te noemen, doet Jónas het erg goed. En Hulk speelt ook gewoon in de nationale ploeg. China? Daar denk ik niet aan. Ze betalen hoge salarissen, maar ik weet niet of dit het goede moment is om daar naartoe te gaan. Ik kon in China al acht miljoen euro per jaar verdienen. Het was een officiële aanbieding”, aldus Pato. In dienst van Chelsea kwam hij tot één doelpunt in twee duels.

/

De 28-voudig international vindt het jammer dat hij zo weinig aan spelen toe is gekomen op Stamford Bridge, maar neemt voormalig interim-manager Guus Hiddink niets kwalijk. “Ik kwam op zijn kantoor, omdat ik had gevraagd of we konden praten. Hij was erg eerlijk. Hij zei: ‘Je bent gekomen op een moment waarop onze spelers geblesseerd waren, maar nu zijn zij aan het terugkomen en ik ben erg loyaal naar min spelers’. Ik zei dat ik dat wist, maar dat ik in ieder geval één kans wilde krijgen. Ik kreeg een kans, maar speelde daarna nauwelijks meer.”

“Mijn tijd bij Chelsea ging snel voorbij, maar ik begreep de beslissing van de coach. Ik kwam bij de club toen de groep het moeilijk had en voor een Champions League-plaats probeerde te vechten. Ik had gehoopt om meer minuten te maken, maar begrijp de situatie ook. De coach is altijd heel eerlijk naar mij geweest en ik heb ook geen spijt dat ik naar Chelsea ben gegaan. De club heeft mij heel hartelijk ontvangen. Ik heb in ieder geval laten zien dat ik in Europa kan spelen, in Engeland”, besluit Pato, die bij Corinthians nog tot januari vastligt.

Denk jij dat Alexandre Pato haalbaar is voor de Nederlandse top?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
31 mei 2016 om 10:44

Hij verdiend bij Chelsea 2 miljoen per jaar en de transfersom zal ook meer dan 1 cijfer bevatten, veel te duur voor NL, zie hem wel naar een middenmoot club in Engeland of Spanje gaan.

31 mei 2016 om 12:39

Zou Pato (als Ajacied zijnde) toch wel graag bij PSV willen zien als Luuk de Jong vertrekt.

31 mei 2016 om 12:48

Ik zou wel meer spelers graag bij PSV zien, echter zijn de meeste daarvan niet haalbaar.

Leuk artikel alleen niet te betalen voor NL clubs.

31 mei 2016 om 10:46

Inderdaad totaal geen optie voor de Nederlandse top. Zoewel veel te duur om te halen plus veel te duur in salaris.

Lekker naar de subtop van Spanje of Italië gaan deze jongen. Past hij denk ik beter dan Engeland of Duitsland.

31 mei 2016 om 11:15

En niet bepaald een garantie voor succes in mijn ogen

31 mei 2016 om 11:40

Idd. Dat er figuren zijn die erin geloven bij de poll hahaha. Dream on. Salaris van deze jongen is onbetaalbaar voor welke club dan ook in NL.

31 mei 2016 om 12:33

Hij zegt bereid te zijn te spelen in een mindere competitie, dan is ie ook bereid om voor minder geld te spelen.. Dus het kan wel degelijk. Ik ben niet achtelijk natuurlijk, dus ik snap ook wel dat als, ik noem maar wat, Feyenoord en Braga zich melden, dan kiest ie waarschijnlijk voor Braga, want die kunnen meer betalen.. maar als de enige Europese clubs Feyenoord en Ajax zijn, dan zou hij zomaar kunnen komen naar de eredivisie.

31 mei 2016 om 12:49

clubs in rusland en oekraine hebben natuurlijk ook een behoorlijk aantal brazilianen en geld dat zal hij als de beste optie zien !

En natuurlijk zuid Europa vanwege het klimaat .

Zijn salaris zal wel onbetaalbaar zijn voor onze clubs. Bij porto of Benfica zou hij niet misstaan denk ik.

31 mei 2016 om 10:46

Prachtig hoe elke gevallen topspeler aan Ajax gelinkt kan worden. Mocht ook maar een fractie van de genoemde namen komen dan hadden ze allang weer in de CL finale gestaan. Een uitspraak als deze is natuurlijk olie op het vuur gooien, maar de realiteit is dat oude jongens als Huntelaar er al geen zin meer in hebben. Laat staan een Pato, 26 jaar en zijn beste jaren misschien wel voor zich. Als je 8 miljoen in China krijgen kan, 6 miljoen in Rusland, 4 miljoen in Portugal, dan ga je niet voor 1.5 miljoen in Nederland spelen. Ook de middenmoot uit Spanje, Duitsland en Engeland zal nog wel interesse hebben.

31 mei 2016 om 11:15

Precies. Vandaar m'n reactie ook haha, al zie ik dat hij door een moderator is aangepast. Portugal past het best bij 'm denk ik. Engeland is niet ideaal voor zo'n blessure gevoelige speler, of terug naar Italie.

31 mei 2016 om 11:19

4 mln in Portugal. Lijkt me beetje veel van het goede. Zo rijk zijn die clubs daar niet.. en er zijn zat topspelers die niet eens zoveel in een topcompetitie krijgen.

31 mei 2016 om 11:51

Sinds wanneer is Ajax de enige topclub in de eredivisie? Laten ze PSV en Feyenoord ook al degraderen. Even serieus Feyenoord kan hem niet betalen. En PSV en Ajax vinden hem waarschijnlijk te duur. Het zou wel een stunt zijn zo'n grote speler in de eredivisie, toch denk ik dat dit een wereld spits is voor in de eredivisie.

31 mei 2016 om 13:19

Je hoort mij niet zeggen dat Ajax de enige topclub in de Eredivisie is, maar ze zijn in mijn ogen wel de enige kanshebber op Pato. PSV heeft de afgelopen jaren gedaan waar de Ajax fans al zo lang op hopen: zorgen dat het kapitaal niet op de bank maar op het veld staat en daarmee kampioen worden.

Dat Ajax op een berg goud zit moge duidelijk zijn, maar volgens mij heeft PSV zonder verkopen geen 10 miljoen om te investeren (met de 'onverwachte' CL inkomsten misschien). Ik noem de andere clubs dus niet omdat ik geloof dat Ajax de enige is die Pato zou kunnen betalen, maar zij zijn ook de eerste die hem waarschijnlijk te duur vinden.

31 mei 2016 om 13:51

Denk je echt dat PSV geen geld heeft om goede spelers aan te trekken? PSV heeft zeker 50+ op de bank staan, dit baseer ik op het feit dat PSV 26 miljoen heeft verdient in de CL dit jaar en dat ze vorig jaar 2 grote klappers hebben gemaakt Wijnaldum voor 20 en Depay voor 30, natuurlijk hebben ze geinversteert in de selectie maar zeker niet alles. Ajax heeft 100 miljoen (zeggen ze) maar wat heb je aan 100 miljoen op de bank als je selectie onevenwichtig is. Begrijp me niet verkeerd Ajax heeft een goede selectie maar in Europa maken ze niet klaar. En als je kijkt naar het kapitaal op het veld heeft PSV ook meer waarde.

Dus de conclusie is dat PSV en Ajax allebei het geld hebben om dit soort spelers te halen.

1 juni 2016 om 13:24

Denk dat PSV nog wel onder 50 zit. Ze hebben een paar jaar terug nog flinke schulden gemaakt en recent een flinke investering gedaan richting de Herdgang. Maar ze kunnen best wat investeren, inderdaad. Mooie positie voor onze top 2! Wel zit je er compleet naast wat betreft de selectiewaarde van PSV en Ajax. naast dat de Ajax basis simpelweg meer opbrengt dan die van Psv, brengt ook de bank en de jeugd meer op. Dit omdat de spelers van Ajax veelal jong zijn en een groter groeipotentieel kennen dan die van PSV (door de linie heen althans). Ook heeft Ajax minder huurlingen in de selectie en huurt Ajax meer spelers uit dan Psv. Het middenveld van PSV (guardado 7 miljoen, Propper 15 miljoen, Van Ginkel 0 miljoen, Hendrix 10 miljoen, Maher 3.5 miljoen, Schaars 1 miljoen) weegt bijv. al qua transferwaarde niet op tegen Ajax (bazoer 35 miljoen, Klaassen 15 miljoen, Gudelj 10 miljoen, Sinkgraven 3.5 miljoen, van de Beek 8 miljoen, Serero 1 miljoen). Dit verschil heeft weinig te maken met de huidige kwaliteit van deze spelers maar meer met het feit dat Bazoer 19 is en guardado 29. Er zit meer rek in en dat betaald (flink) uit in transfersommen. Ajax heeft daarom zeker meer waarde op het veld staan dan PSV momenteel.

31 mei 2016 om 12:19

Dit zou echt een fantastische optie zijn voor Benfica aangezien ze een 2e spits kunnen gebruiken voor volgend seizoen. Porto heeft veel versterkingen nodig, maarn iet per se een spits. Lijkt me geen verkeerde speler om een gok op te nemen,

31 mei 2016 om 13:21

Pato zou in Nederland eerste spits kunnen zijn, al is hij wel erg blessure gevoelig. Bij Benfica kan hij een ideale 2e spits zijn maar als dat geen vaste basisplaats betekend kan hij beter ergens anders heen.

31 mei 2016 om 14:30

Benfica toch ook niet met Jonas, Mitroglou en Jimenez?

1 juni 2016 om 18:49

Zowel Jimenez en Mitroglu voldoen niet helemaal. Jonas lijkt mogelijk naar China te vertrekken. In mijn ogen kunnen ze hem daarom juist erg goed gebruiken. Wanneer Jonas blijft is hij een goede counterpart. Mitroglu is meer een type targetman/pinchhitter maar komt voetballend best veel te kort.

Wat kon deze man toch gruwelijk goed voetballen. Zonde eigenlijk.

31 mei 2016 om 13:22

Hij is 26 en mag het nog niet verleerd zijn zou je zeggen toch? 1 jaartje om weer terug te komen en dan zou hij in theorie nog 4 jaar kunnen knallen zoals bij Milan. Op zijn 30/31e zal het wel op zijn dan.

31 mei 2016 om 18:38

Nee, dat zeker niet. Maar hij heeft helaas toch al aardig wat verloren jaren gehad. Ik hoop dat het nog gaat zoals je zegt. Want het voetballen kan hij inderdaad echt wel.

Misschien als Ajax voor een keer boven het salarisplafond gaat zitten, zij deze speler kunnen gaan halen. Ik denk alleen echter wel dat Pato in ieder geval Champions League voetbal wil spelen als hij naar een mindere competitie gaat, en die garantie heeft hij niet bij Ajax.

31 mei 2016 om 10:48

Boven het salarisplafond als in 4 miljoen per jaar? Dacht het niet. Ook denk ik dat hij geen contract voor langer dan 2 jaar zou tekenen, of misschien 3 jaar met een gelimiteerde transfersom van 10 miljoen. Kortom, langer dan 2 jaar zul je er nooit van kunnen genieten (en dan nog moeten ze het doen als ze de kans krijgen).

31 mei 2016 om 11:09

Kunnen ze hem dan niet veel tekengeld geven? En dan het salarisplafond een klein beetje omhoog schroeven? Ik denk echt dat zoiets een win/win situatue is. Met het binnen halen van een grote naam krijgt je club meer aanzien. Het wordt interessanter voor talenten om te blijven.

31 mei 2016 om 11:17

Als hij een 5 jarig contract tekent zonder vaste afkoopsom kunnen ze hem makkelijk een tekenbonus geven van 10 miljoen. Die verdien je wel weer terug als hij 5 jaar lang vaste spits wordt of bij een eventuele doorverkoop. Zo gek zal ie alleen wel niet zijn zolang hij het niveau Milan / Chelsea nastreeft plus het feit dat Ajax geen risico's durft te nemen.

31 mei 2016 om 11:17

Pato moet je niet willen. Typische brekebeen die net 20 wedstrijden per jaar kan spelen. Dan kun je dat tekengeld beter stoppen in iemand die nog elke wedstrijd mee kan doen.

31 mei 2016 om 11:43

En aan wat voor een bedrag als tekengeld dacht jij dan? Bij zulke spelers begint dat rondt de 2 a 4 miljoen dus zullen er niets mee opschieten haha.

Heeft hij de Eredivisie ook letterlijk genoemd? Of schaart Voetbalzone de Eredivisie onder 'mindere competities' en lijkt het daardoor alsof hij het specifiek over onze competitie had?

31 mei 2016 om 10:50

Het laatste. Anders had er zeker wel een citaat in dit stuk gestaan waarin hij iets zegt over de Nederlandse competitie. Dit is gewoon clickbait, ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat hij de Belgische competitie niet uitsluit.

Denk toch wel dat hij CL wil spelen en daarom alleen PSV een optie zou zijn. Misschien Ajax vanwege hun naam en faam.

kijk Pato bij ajax zie ik wel zitten. is bewegelijk...goede techniek...kan goals maken...alleen geen wedstrijd ritme. als vleminx topscorer kan worden kan pato dat ook wel hier. en ajax moet x stoppen met gierig doen en uitgeven.

Kijk als ze een dure nr 10 zouden halen zoui ik zeggen, doe maar niet. in de jeugd heb je geweldige talenten voor die positie...maar in de spits? nada

31 mei 2016 om 11:11

Gierig? Volgens mij probeert Ajax gewoon de begroting rond te krijgen, weinig gierig aan, gewoon pure noodzaak. Dit jaar lukt het net na de transfer van Fischer dus ajax spendeert maximaal. Dolberg is ook een groot talent voor de spits positie en Zivkovic is ook nog maar 19 plus dat El Azzouzi een aardig talent is. En dan heb je Kluivert nog.

31 mei 2016 om 13:09

Kluivert is geen spits. Verder ben ik het compleet met je eens. Overigens zou het wel een stunt zijn als Pato komt, maar het lijkt me niet bijzonder realistisch.

Ideale aankoop voor Ajax! Ervaren spits, zou perfect duo met Milik kunnen vormen. Al weet ik niet of hij financieel haalbaar is qua contract.

Waar geeft Pato aan dat hij de Nederlandse niet uitsluit? Hij gaat enkel in op de Portugese. Dat hij de Nederlandse niet uitsluit is een domme conclusie van de uitspraak. Dan sluit hij de Deense, Belgische en Luxemburgse competitie ook niet uit?

31 mei 2016 om 11:23

De Football League 2 sluit hij ook niet uit

Hij noemt hier de Portugese competitie, wordt met geen woord gerept over de Nederlandse 😂

Hij gaat nooit naar de Eredivisie komen, daar is z'n salaris veel te hoog voor.
Dat is ook een van de redenen dat Corinthians van hem af wil.

Zou dit geen goeie speler kunnen zijn voor Psv? PSV heeft genoeg inkomsten doordat ze champions league spelen, en met vertrekkende spelers zal er ook wel een flink bedrag bijkomen. Dit Zou echt een enorm goeie aankoop zijn mocht PSV Pato kopen. Hij is in bijna alle fronten een veel betere speler dan Luuk de Jong die op alle fronten faalde in de champions league en zal waarschijnlijk wel een boost geven aan het elftal.

Zou geweldig zijn natuurlijk, maar ik denk niet dat hij te betalen is. Denk dat er toch wel aardig wat clubs zijn uit de sterkere competities die hem binnen willen halen en die betalen sws meer.

Op Fifa 2013 op mijn mobiel speelde ik vaak als een Eredivisie club en elke keer wist Feyenoord het te presteren om voor een bedrag van ongeveer 16 miljoen euro Alexandre Pato te kopen. Zou dit dan werkelijkheid worden?

Zonder gekheid, transferbedrag + salaris natuurlijk veel te hoog voor de top van de eredivisie.

31 mei 2016 om 11:19

Ik trek het realisme van Fifa dan toch wel een beetje in twijfel als Feyenoord op hun dieptepunt 16 miljoen weet te betalen voor één speler.

Een miljoen bruto meneer Pato of gaat u voor de vijf miljoen netto uit Rusland? Wat hebben wij arme stakkers nou te bieden?

Overmars beloofde kanonnen toch? Zijn contract loopt tot januari, dus qua transfersom zal het niet veel zijn. Kan je dat mooi in zijn salaris stoppen.. Uitzonderingen moeten gemaakt kunnen worden. En ach waarom niet proberen. Heel Nederland verklaarde Ajax voor gek toen ze aan Bojan dachten, want die zou toch nooit voor een club als Ajax kiezen... Pato zit in een lastig pakket, vertrok door de achterdeur bij Milan na jaren van blessures, fleurde op in Brazilië en verdiende een tijdelijke stap naar Chelsea, maar 'mislukte' daar eigenlijk ook.

Dus ach, niet geschoten is altijd mis.

31 mei 2016 om 11:12

Waar eigenlijk? Ik wil de bron eerst wel eens zien voor dat ik geloof dat hij dat zei. Uitzondering kunnen gemaakt worden, als het binnen de begroting past en daar zie ik nu geen ruimte voor.

31 mei 2016 om 11:55

Aan de tafel van Kees volgens mij.

31 mei 2016 om 11:49

Hij beloofde kanonnen en die zijn er gekomen. Overmars is alleen verkeerd begrepen (sanogo - arsenal - gunner)

31 mei 2016 om 11:52

Het gaat over deze transferperiode. Altijd mensen die Overmars naar beneden proberen te halen.

31 mei 2016 om 11:55

Dacht eerder aan Wilfried Kanon en Leon de Kogel...

31 mei 2016 om 13:26

Overmars doet flink zijn best om zichzelf naar beneden te halen. Die man beloofd elk jaar een CL waardig elftal en komt vervolgens met jongens als Sinkgraven, Zimling en Sanogo op de proppen. Hij is alleen geïnteresseerd in een positief transferresultaat en de bijbehorende bonussen.

Iedereen maar even het kwijl afvegen en back to earth....
Deze jongen komt echt niet naar Nederland.

Hij verdient een godsvermogen wat in Nederland niet betaald wordt.
Wanneer een Ajax of PSV zich meld met 1 mil bruto per jaar, heb je altijd wel een Middlesbrough die het dubbele betaald.
Laat staan de subtop in Europa die vast ook wel interesse heeft.

Was in zijn jongere jaren bijna rond met AZ. helaas kwam Acmilan aanwaaien dus viste AZ naast Pato.

Zie hem al ballen in Kerkrade of Nijmegen, haha.

Wel zonde toch, dat er enkele zeer vermogende clubs zijn die gewoon maar "iedereen" kopen en een mooi salaris geven. Dan zit er enorm veel potentie op de bank. Stel dat je 10 enorm rijke clubs hebt die allemaal 25 geweldige spelers onder contract hebben staan, dan zijn dat er 140 zonder basisplaats en daarmee komt de Europese voetballiefhebber bedrogen uit. Als die nou eens gewoon zouden gaan spelen voor de iets mindere clubs (dortmund, Inter, Porto, Liverpool), dan kunnen de net-niet-spelers van die clubs weer terug naar clubs daar iets onder. Uiteindelijk zou dat de competitie sterker en leuker maken. Geld maakt het voetbal kapot!

Wat mij betreft moet er in Europese wedstrijden per club een maximum komen aan het aantal niet zelf opgeleide spelers die een club in een seizoen mag opstellen. Bijvoorbeeld 10. Dan moeten ze elk jaar laten zien dat het niet alleen maar een kwestie is van kopen en/of veel salaris betalen, maar ook van doordacht beleid voeren. Natuurlijk krijg je dan weer de discussie over wat "zelf opgeleid" dan precies is, maar wat mij betreft is dat vanaf een jaar of 12. Want heus niet alle goede voetballertjes uit Europa willen op die leeftijd al naar City of Psg. Dan zijn de clubs verplicht om in hun eigen regio te speuren naar talent en dat vervolgens aan zich te binden. Die spelers moeten dan later (mede) de clubs gaan dragen.
Andere optie: niet kijken naar het aantal "zelf opgeleide" spelers maar naar het aantal jaren dat een speler binnen (bv.) 50 km van de club heeft gewoond. Een spelertje van 13 jaar dat al zijn hele leven vlak bij Madrid woont zou dan op die leeftijd naar Real kunnen gaan en alsnog mee kunnen tellen als "eigen" speler.

Waar het mij om gaat is dat het vreemd is dat een club uit bv. Frankrijk ver komt in de CL met bv. 8 buitenlanders. Ben je nou wel of niet een Franse club? Zorg dan ook voor Fransen in je elftal. Straks gaan die Chinezen ook nog goed leren voetballen en dan spelen er in Europa over 30 jaar alleen maar Chinezen. Niet dat ik iets tegen buitenlanders heb, integendeel, maar voor een voetbalclub vind ik het onwenselijk dat er geen binding is met de eigen regio of het eigen land. Uiteindelijk is de kijker daar de dupe van.

Ik denk niet dat Nederland echt een optie is, behalve het salaris dat hij hier kan krijgen zal hij aanbiedingen van clubs uit sterkere competities ontvangen. Misschien dat Turkije of Portugal nog opties zijn maar kleiner dan die competities niet.

Ik weet niet waarom maar moest gelijk aan psv denken, vind 'm daar wel passen

31 mei 2016 om 12:53

Waarschijnlijk omdat er in het verleden meerdere braziliaanse spitsen bij PSV hebben gespeeld grote voorbeelden: Ronaldo, Romario maar ook onze snuiver Jonathan Reis.

Hoeveel verdiend Luuk de Jong bij PSV ik hoorde laatst iets van 1.8 miljoen? klopt daar iets van of is dat niet waar Pato verdiend trouwens 1.56 miljoen.

31 mei 2016 om 13:32

1.8 miljoen zal wel kloppen ja. Volgens mij kreeg Depay met zijn laatste verlenging ook zo'n 1.7 miljoen en Cillessen bij Ajax zit ook rond dat bedrag. Zij staan dan ook te boek als 'exceptionele talenten' en vallen volgens mij al boven het salarisplafond.

Het is overigens bijna te verwaarlozen met wat de spelers voor de hele 'financiele crisis' verdienden. Toen kregen spelers als Sulejmani (1.8), Luque (3), Makaay (2.7) en van Bronckhorst allen tussen de 2 en 3.2 miljoen (v. Bronckhorst) exclusief bonussen verdienden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren