Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blind en Van Oostveen hebben nog twee duels om zich te bewijzen

Laatste update:

Terwijl de meeste Europese voetballanden zich opmaken voor het Europees Kampioenschap dat over een kleine twee weken begint, blijft het Nederlandse avontuur beperkt tot een paar oefeninterlands. Afgelopen vrijdag nam Oranje het op tegen Ierland en bleef het op een pijnlijk 1-1 gelijkspel steken. Na afloop van het duel buitelde de vereniging van analytici over elkaar heen om van de daken te schreeuwen dat het spel niet om aan te gluren was en het voetbal Nederland onwaardig. Sinds het mislopen van het EK staat de positie van bondscoach Danny Blind en directeur betaald voetbal Bert van Oostveen stevig ter discussie en vooralsnog weet het duo het tij niet te keren.

Na het weergaloze resultaat op het WK in Brazilië onder Louis van Gaal, moest Guus Hiddink Oranje naar nieuw succes leiden. Bij zijn aanstelling werd ook direct aangekondigd dat de zojuist aangestelde assistent Blind de handschoen zou gaan oppakken na het EK 2016. Een curieuze beslissing die bij succes weliswaar een logische keuze zou kunnen blijken, maar bij tegenslag een vervelende verplichting zou kunnen zijn. Zeker gezien het feit dat Blind als coach op weinig successen kan teren. Tot op de dag van vandaag is het niet duidelijk geworden wat precies het nut was van de commitment die Van Oostveen in het voorjaar van 2014 aanging. Wellicht dat hij dacht dat dit voorschot van beleid met visie zou gaan getuigen, maar niets bleek minder waar.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Zoals bekend ging de kwalificatie onder Hiddink niet van een leien dakje. In de eerste wedstrijd werd met de nodige pech in de laatste minuut van Tsjechië verloren, waarna de druk constant aanwezig zou blijven. Daarnaast had Guus Geluk geen moment de flair waarmee hij bekend is geworden en bleek de relatie met de bondsvoorzitter ronduit moeizaam. Hoewel Van Oostveen nog wel eens zwetend wakker werd van zijn beslissing Ronald Koeman te passeren, was er na zes poulewedstrijden nog perspectief genoeg voor plaatsing. Toch besloot hij om Hiddink te ontslaan en Blind vervroegd naar voren te schuiven, waarna Oranje kansloos ten onder ging tegen IJsland, Turkije en Tsjechië.

/

Het was geen gemakkelijk instapmoment voor Blind en vanaf de eerste dag was de Oranje-achterban kritisch op zijn aanstelling. Naast zijn aandeel in de eerste desastreuze EK-uitschakeling in tweeëndertig jaar, waren zijn de beslissingen niet altijd even goed te volgen voor de buitenwacht. Zijn wisselbeleid werd al snel bekritiseerd en met het tot aanvoerder benoemen van zijn zoon had hij de schijn al snel tegen, hoewel dat laatste enigszins te billijken viel wegens het ontbreken van Arjen Robben, Wesley Sneijder en Kevin Strootman. Het opnemen van Steven Berghuis in de voorlopige selectie riep afgelopen week de nodige vraagtekens op. De linksbuiten maakte dit seizoen amper 300 speelminuten bij zijn club Watford en behoorde nooit eerder tot de groep.

De beslissing Berghuis bij de groep te halen is onnavolgbaar. Ondanks de beperkte beschikbaarheid van spelers op de linkervleugel, behoort een uitverkiezing een beloning te zijn voor goede prestaties en niet een keuze bij gebrek aan beter. Strootman werd ook weer opgeroepen, kreeg zelfs een basisplaats en werd prompt herbenoemd tot aanvoerder. Ook dit is opvallend gezien zijn bijna twee complete seizoenen van afwezigheid op het hoogste niveau (hij speelde de laatste jaargangen 319 en 118 minuten) en het totale gebrek aan wedstrijdritme. De lijn van stabiliteit die het Nederlands elftal zo dringend nodig heeft, wordt met dergelijke noodgrepen niet ingezet. En als de resultaten dan ook nog tegenvallen, blijft er bar weinig over.

/

Met nog slechts drie oefenwedstrijden te gaan, staan we aan de vooravond van een loodzware kwalificatiereeks voor het WK 2018 in Rusland. Vooralsnog heeft Blind in zijn eerste acht duels niet weten aan te tonen daar de juiste man voor te zijn. Nederland wacht nog altijd op zijn eerste thuisoverwinning en kan slechts terugkijken op een overwinning tegen Kazachstan, een moeizame winst op Wales en een ronduit geflatteerde zege tegen Engeland. In de komende twee duels tegen Polen en Griekenland zal Blind de criticasters de mond moeten snoeren met overtuigende overwinningen: anders zou de druk op hem en Van Oostveen wel eens ongekende vormen kunnen gaan aannemen. Een gedoodverfde opvolger is er niet, maar slechter dan dit kan het bijna niet worden.


Justus Dingemanse is fulltime presentator en programmamaker bij Voetbalzone en levert onder meer bijdrages in de vorm van exclusieve interviews, reportages, documentaires en programma's.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou het graag anders willen formuleren, ze hebben nog 2 duels om hun koffers te pakken, ze faalden allebei in meerdere opzichten, er moet schoon schip gemaakt worden.

31 mei 2016 om 08:51

Amen. Zo lang Bert van Oostveen met de scepter zwaait hoop ik dat elke oefenduel verloren gaat zodat de druk op hem zo hoog wordt dat hij wel moet vertrekken. Wat een proleet die vent, slechtste beleid gevoerd in de geschiedenis van de KNVB. Met Blind ook een totaal onbekwame nietsnut van een coach aangesteld die nog bij geen enkele club ook maar een beetje geslaagd is. En dan te bedenken dat wij ook Koeman als bondscoach hadden kunnen hebben. In mijn ogen by far de beste Nederlandse coach en iemand die Oranje op de rit kan krijgen. En dan concludeert Bertje ook nog doodleuk over zichzelf dat hij goed functioneert. Afzetten die vent.

31 mei 2016 om 10:55

''en dan te bedenken dat wij ook Koeman als bondscoach hadden kunnen hebben''

Ja, achteraf praten is makkelijk. Pas nádat hij het goed bleek te doen bij Southampton kreeg je de verwijten ''oh we hadden voor Koeman moeten kiezen, hoe kan je dat nou niet zien''. Vooraf was hij nog helemaal niet zo onomstreden.

Bijv met het aanstellen van Hiddink. Nu hoor je ! achteraf ! dat men voor Koeman had moeten kiezen, maar destijds was er zelfs nog een poll meen ik die aangaf dat het merendeel Hiddink op #1 had staan, en Koeman kwam daaronder.
Maar nu we het allemaal beter weten is het makkelijk om kritiek te leveren he.
Lekker allemaal met de wind mee kritiek leveren.
Gemiddelde reactie hier heeft alleen maar voor de hand liggende ''op het eerste gezicht'' kritiek, wat iedere knuppel kan bedenken, maar echte inhoud is ver te zoeken.

31 mei 2016 om 12:32

Hou toch op man.
Ik zal even een opsomming van feiten voor je maken:

1. Blind heeft geen ervaring als hoofdcoach
2. We hebben sinds zijn aanstelling niet een keer overtuigend gewonnen, sterker nog, we laten 80% van alle wedstrijden punten liggen
3. We spelen iedere wedstrijd met een andere tactiek
4. Fatsoenlijk samenspel is er gewoon niet
5. Blibd kan niet uitleggen aan de pers wat zijn plan is, of wat er mus ging na weer een verliespartij
6. Selectiebeleid is om te huilen, spelers die een halfjaar geblesseerd zijn spelen gewoon zonder wedstrijdritme
7. Het wisselbeleid is zeer slecht, en heeft niet een keer voor een ommekeer gezorgd
8. Bepalende grote spelers worden onfatsoenlijk afgeserveerd alsof ze net komen kijken, totaak respectloos
9. Zelfs als het er echt om ging blijft blind emotieloos, en grijpt hij niet in
10. We spelen inmiddels regelmatig met jong ajax
11. Veltman rechtsback in een 5 mans verdediging? Sinds wanneer kan deze man mee voetballen of aanvallen?
12. Het negeren van mede coaches van topteams in nl, op de boer na... geen contact met cocu of gio!

Moet ik nog even doorgaan of zie je het gewoon niet? Blind is de slechtste bondscoach ooit, en zal nooit iets worden. EXIT EXIT EXIT

31 mei 2016 om 13:53

1 klopt, dat kan je v Oostveen wel verwijten ja. Aan de andere kant toch veel ervaring opgedaan als assisten (je kan zeggen dat telt niet, maar daar leer je echt wel veel van), en bovendien waren er niet zo veel goede alternatieven op dat moment. Koeman was toen lang niet zo onomstreden als men later deed blijken.

2. we laten in 80% van alle wedstrijden punten liggen? Onder Blind hebben we in 5 van de 8 punten laten liggen, dat is 63%. Grappig aangezien jij claimt een opsomming van ! feiten ! te maken.
Dat het niet overtuigend is is waar, maar daar hebben veel meer toplanden last van, die spelen ook niet overtuigend maar winnen slechte wedstrijden vaak alsnog door de individuele kwaliteit. Iets wat wij zonder Robben een stuk minder hadden. Het is echt niet alleen Oranje dat het lastig heeft tegen die defensieve compacte landen.
Bovendien is 8 wedstrijden niet echt een groot sample.

3. Formatie bedoel je zeker, maar dat is vooral op papier. Was het niet heel Nederland dat wekenlang riep: ''we moeten gewoon 5-3-2 spelen'', maar na een wedstrijd waar 4-3-3 wat beter liep dan 5-3-2, riep de meerderheid weer: ''gewoon 4-3-3 doen''. Stelletje hypocrieten.

4. Dit houdt verband met nummer 2; dat we niet overtuigend spelen.

5. Dat is bij veel meer coaches zo, die er om heen draaien en zeggen het naderhand te evalueren. Het is nog altijd beter dan dooddoeners als: ''we speelden niet ons eigen spel, het baltempo was te laag''. Nee, dat zijn goede analyses.

6. Noem eens concrete voorbeelden dan. Misschien omdat er weinig alternatieven zijn. Kritiek hebben op selectiebeleid zonder alternatieven te noemen is altijd makkelijk. Strootman zonder ritme is bijv nog altijd beter dan de alternatieven die er waren.

7. Als je uiteindelijk niet wint kan je elke wissel wel zo draaien dat ie negatief uitkomt. Wat je ook doet, je doet het dan nooit goed. Grappig vond ik dat heel Nederland wilde dat we veel aanvallender gingen wisselen ergens in de kwalificatie, en toen we dat in de volgende wedstrijd juist gingen bleek het juist averechts te werken.

8. Doel je op v Persie? Als je goed genoeg bent moet je erbij zitten, zo niet dan niet. Omdat v Persie nou in het verleden vaak actief is betekent niet dat je moet zeggen: ''oh, hij was in het verleden een grote speler, dus laten we hem er nu maar bij halen''. En Blind had gezegd dat de deur voor v Persie niet gesloten was, dus hoezo afgeserveerd?

9. ??? Kan je wat duidelijker zijn??? Grappig dat je dit onder de noemer 'feiten'' schaart.

10. Wat? Op wie doel je? En was het niet Nederland dat Blind naar beneden haalde toen hij Narsingh selecteerde? En Vejinovic? Maar tegelijkertijd ook nog eens volhouden dat ie een Ajax bril heeft.. Juist. Dat is gewoon bashen vanwege het bashen.

11. Noem jouw alternatief eens op rechtsback dan? Tete lag er nog min of meer uit, vd Wiel uit vorm, Janmaat valt wat voor te zeggen maar was wel net gedegradeerd met Newcastle, en Veltman was in vorm en deed het zeer aardig op rechtsback. En dat ie niet kan aanvallen is ook zwaar overdreven.
En op rechtsback in 5-3-2, dat is alleen tegen Frankrijk gebeurd volgens mij, en 2-3 verliezen van Frankrijk is niks om je voor te schamen.

12. ??? Hoe heeft ie ze genegeerd dan? Moet hij luisteren naar hun adviezen? Hij mag het als bondscoach toch zeker zelf bepalen.

Ja, ga graag nog even door met je opsomming van ''feiten''.

En we wonnen toch ook van Engeland op Wembley? Ik weet wel dat dat ook niet superovertuigend was en er meer bij komt kijken, maar aangezien men er toch zo van houdt om enkel kortzichtig naar resultaten te kijken, kan dat ook genoemd worden... Maar dát gebeurd dan natuurlijk weer niet.

31 mei 2016 om 17:47

Waarom verdedig jij die koekenbakker joh?

31 mei 2016 om 17:54

Hij heeft ook wel zijn gebreken en fouten. Maar dat ie echt compleet wordt uitgekotst is zwaar overdreven, en voor een groot deel onterecht.

En ook nog eens disproportioneel als je kijkt naar hoe v Gaal 2 seizoenen lang (!!!) bij United gefaald heeft, maar hem de hand boven het hoofd wordt gehouden.

In tegenstelling tot de 8 potjes van Blind (waarvan 4 oefenpotjes).

31 mei 2016 om 18:35

Vriend dit is interland voetbal, hier is geen tijd om te "expirimenteren" of wat dan ook. Presteren. Klaar. Beste 11 opstellen, ook al is een speler 40.
KNVB kan ik nooit meer serieus nemen. Alsof iedereen die daar een fuctie heeft nog nooit tegen een bal heeft geschopt! Ergste is nog wel dat ik dit niet eens sarcatisch bedoel!!

31 mei 2016 om 19:00

Ik denk dat Danny Blind ook op voetbalzone zit met als accountnaam Timmothy.

31 mei 2016 om 19:42

Denk het niet. Daarvoor legt Timmothy te veel uit. Misschien is het Daley die even in de bres springt voor papa?

31 mei 2016 om 20:07

Ja, ik ben het inderdaad, ik ben Daley.

Goed gezien Bert en Deem, en ook mooi al die argumenten in jullie reacties.

Jee777, waar zeg ik dat het tijd is om te experimenteren? Dat heb ik nooit genoemd volgens mij, laat staan expirimenteren.

Verder zou ik Daley Blind altijd basis zetten, wat een geweldenaar is die jongen.

1 juni 2016 om 01:37

Guus Hiddink die het beter deed (niet veel) werd ook al na 10 wedstrijden ontslagen. Het selectie beleid van Blind was ook dramatisch met als grootste domper het weg gaan van Ziyech. Een speler waar we toch veel hoop op wouden vestigen als mogelijk een nieuwe Robben of Sneijder.

Een bondscoach heeft niet veel tijd om de groep in te spelen. Dus een coach met ervaring is toch wel gewenst en als het kan ook nog een naam heeft voor prestaties. Blind heeft geen van deze 2. Om het nog beter te zeggen, hij is overal gefaald.

Ben wel eens dat Blind altijd in de basis moet. Kan op meerdere posities goed uit de voeten wat het schuiven ook wat makkelijker maakt.

1 juni 2016 om 11:07

Weggaan van Ziyech?

Ziyech is zeker een talent maar destijds was ie nog helemaal niet onomstreden. Als ie nog niet goed genoeg is moet je hem nog niet selecteren, ook niet om hem te paaien om voor een bepaalde nationaliteit te kiezen (want dan wordt hij bevoordeeld; dat zou oneerlijk zijn tegenover andere mogelijke selectiespelers). Als ie zich doorontwikkeld komt dat echt wel, dat Ziyech daar niet op kon wachten of geen zin in had is zijn keuze.

Over 3 jaar ofzo kunnen we zien of het inderdaad zonde is dat Ziyech niet voor Nederland koos. Persoonlijk denk ik dat hij nog wel eens kan tegenvallen en dat hij nu zwaar gehypet wordt, maar goed, ik ben blijkbaar de enige.

1 juni 2016 om 12:29

Timmothy

Ik ga niet alle nummers opnoemen die jullie gebruiken en mijn visie erover vertellen

Maar je hoeft geen genie te zijn om te zien dat het wisselbeleid zeer treurig en onbegrijpelijk is! Daarnaast het selectiebeleid totaal geen touw aan vast te knopen. En zo zijn er nog genoeg andere dingen! Ik zei vanaf het begin al dat ze een fout hadden gemaakt met Hiddink ipv Koeman! (Ook al hoopte ik ongelijk te krijgen) En toen kwam blind en zag ik al aankomen dat het gedoemd was om te mislukken. Ja het was een zeer slechte timing voor blind aangezien hij het niet naar zijn hand kon zetten, maar blind heeft zich nergens bewezen! En dan voor het nl elftal zetten? Man man man die oostveen heeft gewoon dom gegokt En verloren! En blind zal door zijn eergevoel niet bekennen dat hij gewoon niet de juiste man was Rn ook dik gefaald heeft

Nu probeert meneertje oostveen er alles aan te doen om blind te laten slagen en zijn falen weg te kunnen wegwuiven en heeft hij advocaat erbij gehaald in de hoop dat het een gio-advocaat effect gaat hebben zeg maar

Belachelijk gewoon. Zo zijn er nog zoveel andere voorbeelden maar als ik ze allemaal moet gaan opnoemen dan wordt het heeeel ver naar beneden scrollen voor jullie

1 juni 2016 om 12:45

Ja wat moet Blind dan zeggen: ik ben bondscoach maar ik hoor hier helemaal niet te zitten. Kan je toch niet zeggen, heeft niks met eergevoel te maken.
Blind heeft zich nergens bewezen? Dat is waar, maar F de Boer en Joachim Low hadden dat ook niet. Cocu en Gio ook niet echt.
En hij was jaren assisten bij Oranje, je kan zeggen dat telt niet maar daar leer je wel van en je weet daardoor hoe het er aan toe gaat bij Oranje.
En ja Oostveen heeft het natuurlijk allemaal verprutst. Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor het niet halen van het EK, maar wordt ie ook verantwoordelijk gehouden voor de 3e plaats op het WK 2014? Nee, dat dan weer niet natuurlijk. Zolang het maar negatief is over v Oostveen en Blind is het goed.

2 juni 2016 om 11:39

Gezellig hier. Ik zie de keuze voor Hiddink als een logische optie destijds, die alleen zeer verkeerd is uitgepakt. De keuze voor Blind, zeker al zo voorbarig (Na Hiddink komt Blind) is echter nagenoeg niet te verdedigen. Ik denk dat het merendeel met hersenen in een keuze tussen Koeman en Blind, altijd voor Koeman zal kiezen. Koeman heeft in elk opzicht meer ervaring, straalt dit ook uit en heeft ook successen behaald.
Koeman: heeft meerdere keren het landskampioenschap gewonnen, zowel met PSV als Ajax. Heeft voornoemde clubs, samen met Benfica, naar de kwartfinale van de CL geloodst. Heeft Feyenoord voor het eerst in 11 jaar weer aan een 2e plek geholpen. Heeft Southampton in al zijn seizoenen aan Europees voetbal geholpen.
Blind: heeft een verschrikkelijk jaar als hoofdcoach van Ajax als ervaring.

"blind heeft zich nergens bewezen? Dat is waar, maar F de Boer en Joachim Low hadden dat ook niet. Cocu en Gio ook niet echt."
Die werden, op Low na, niet aangesteld als bondscoach. In een competitie kan je je beter profileren en ontwikkelen, in kwalificaties en toernooi-verband niet. Low heeft overigens nog Stutgart gehad.

"en hij was jaren assisten bij Oranje, je kan zeggen dat telt niet maar daar leer je wel van en je weet daardoor hoe het er aan toe gaat bij Oranje."
Dat blijkt ja. Onder Van Gaal deed NL het goed, mogelijk mede door Blind. Good for him. Dat geeft hem nog niet de benodigde ervaring en skills om bondscoach te worden.

"en ja Oostveen heeft het natuurlijk allemaal verprutst. Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor het niet halen van het EK, maar wordt ie ook verantwoordelijk gehouden voor de 3e plaats op het WK 2014? Nee, dat dan weer niet natuurlijk. Zolang het maar negatief is over v Oostveen en Blind is het goed."
Onzin. Het aanstellen van Van Gaal hoor je niemand over klagen, en ik denk dat iedereen het eens is dat dat een goede keuze was. Blind als assistent ook. Hiddink als coach ook, echter is dat niet zo goed uitgepakt. Echter het maken van de afspraak dat Blind Hiddink na zijn termijn zou opvolgen, op een moment dat Koeman (een gebleken succesvolle coach) zich openlijk aanbiedt, is heel opmerkelijk beleid. Op het moment dat jouw frappante keuze voor Blind dan niet blijkt te werken, wordt je dat zeker aangerekend.

31 mei 2016 om 10:07

Iedereen weet dat de huidige bondscoach niet genoeg is om een team te leiden, waar wachten ze nog op bij de KNVB om hem te ontslaan.

31 mei 2016 om 16:48

Psv4us,
Vooralsnog heeft Blind in zijn eerste acht duels niet weten aan,
te tonen daar de juiste man voor te zijn
Met Advocaat is de oplossing,er toch die moet ons gewoon door de,
WK kwalificatie rondes door brengen.

31 mei 2016 om 13:02

Precies dat!

er stond/staat? een poll op VZ waarin de stelling was dat advocaat blind moet vervangen als hij niet van Polen en Oostenrijk wint. Tot mijn verbazing was iedereen het hiermee eens. Ofwel, als hij wel wint mag hij blijven?? Weg met die gozer, hoe eerder hoe beter. Komt op alle fronten te kort als trainer/coach!

31 mei 2016 om 15:04

In mijn ogen heeft de KNVB daar al op voorgesorteerd door Advocaat naast Blind neer te zetten. Als komende 2 potjes niet gewonnen worden gaat Blind eruit en kan Advocaat worden doorgeschoven.

1 juni 2016 om 12:39

Sta er niet raar van te kijken als de KNVB hoopt op een gio-advocaat effect zodat ze toch 'gelijk' krijgen en niet hebben gefaald

Lukt het niet hebben ze de juiste man gelijk ervoor zullen ze zeggen en dan waarschijnlijk het net doen als met Hiddink. Wanneer er nog belangrijke wedstrijden aan zitten te komen en alle focus daar op ligt. Wanneer hij blind zou ontslaan staat hij in de spotlight, maar kort erna kan die dan (in de hoop dat de opvolger, advocaat in dit geval) zeggen dat hij goed functioneert omdat hij zag dat blind het niet ging worden en we nu op de juiste rit zijn aangezien ze hebben gekwalificeerd enz

Nu ik me dit bedenk, hoeveel oefenpotjes hebben we nog voor de kwalificatie? Ik zal er niet jaar van staan tr kijken als blind binnenkort op de stoep staat eigenlijk

1 juni 2016 om 07:16

Iedereen weet dat van Gaal zo goed met het Nederlands elftal kon presteren omdat Robben erbij was. Robben was daar en zorgde voor gevaar, iedereen werkte voor elkaar. De flow zat erin toen de 1 - 0 werd gemaakt tegen Spanje en toen ze hun helemaal afmaakte.. Daardoor is iedereen in een positieve state of mind, daardoor kunnen spelers beter presteren. Het helpt; een Robben in je team, een persoon waar je altijd wel iets mee kan creeeren, haal je dat weg dan mis je net de schakel tussen goed/werelds presteren en gewoon matig/slecht spelen. Sneijder, Depay noem maar op heeft het niet over kunnen nemen.. dus ja. Hadden Hiddink en/of Blind alle kwalificatiewedstrijden kunnen beschikken over in ieder geval Robben, maar ook Strootman, dan had Nederland nu een EK gespeeld en dan waren Hiddink en/of Blind wel goede bondscoaches geweest, want zo werkt dat.

1 juni 2016 om 10:00

Blind en van Oostveen moeten eens in de spiegel kijken. Beiden gefaald.. Tijd voor een frisse wind in Zeist en bij het Nederlands Elftal. Er moet verjongd gaan worden met het oog op de toekomst.

Nog 2 duels, ze hadden zich AL LANG GELEDEN moeten bewijzen. Oh en dan nog iets winnen van Oosterijk is niet zo moeilijk hoor.

31 mei 2016 om 09:07

winnen van ijsland en tsjechië ook niet....maar ja

31 mei 2016 om 10:50

Je moet die landen niet onderschatten. Op papier simpel ja, in de praktijk lastiger. Het is echt niet alleen Oranje dat last heeft met de mindere landen, andere topteams hebben dat ook. Alleen die hebben vaak dan nog de individuele kwaliteit om dat soort slechte wedstrijden alsnog te winnen.
Met het gemis van Robben hadden wij dat al een stuk minder.

31 mei 2016 om 12:48

Vind het team van Oostenrijk nog sterker dan die twee landen. Ze maar gerust heel wat sterker haha. Dus zoals je zegt die wedstrijd win je niet zo.

31 mei 2016 om 11:54

Kwalificatie Oostenrijk.
10 gespeeld: 9 gewonnen en 1 gelijk gespeeld.

Winnen van Oostenrijk schijnt op het moment best lastig te zijn.

31 mei 2016 om 16:39

Laten we dan aub hopen dat Oostenrijk met minstens 5 - 0 wint.
Dan kunnen ze dat niet meer rechtlullen.

1 juni 2016 om 09:55

Wk Brazilië heeft Bert het Feijenoord systeem ingebracht die domme blind het Ajax systeem zo zie je Ma waar je nu staan blind eruit gooie en systeem Feyenoord erin knallen klaar

De aanstelling van Blind destijds was misschien niet de beste keuze, maar als ik eerlijk ben heeft vgaal op het WK ook het maximale uit deze groep gehaald. Na het mislukte EK daarvoor had niemand verwacht dat we het zo ver zouden schoppen op het WK.

Verder moet ik toegeven dat het benoemen van Daley tot captain inderdaad ook niet meehelpt aan je imago, maar wie is daar wel geschikt voor?

Ik denk dat een betere trainer wel meer kan met deze selectie, maar we moeten niet doen alsof we wereldspelers a la Robben, vpersie aan het opleiden zijn. Een Depay, Promes, Wijnaldum, De Vrij is allemaal subtop. Op Strootman na heeft Nederland op dit moment niemand die echt de kar kan trekken.

31 mei 2016 om 08:52

We haalden tenminste het EK met veel minder ploegen! En nu lukt het ons niet met al die b en c landen die wel gaan!

31 mei 2016 om 11:21


Dat is wel een erg kortzichtige conclusie he Leopart. ''oh we halen het EK niet terwijl kleinere landen dit wel doen, conclusie we zijn totaal waardeloos en het is allemaal de schuld van de bondscoach''. Ja, vanuit een ''bondscoach is eindverantwoordelijk'' perspectief is dat zo ja, maar je kan ook wat dieper kijken.

Heeft dan niemand door dat het niet alleen Nederland is dat af en toe moeite heeft met de kleinere landen a la Ijsland etc. Overkomt iedereen wel, de topteams hebben dat ook, alleen die hebben dan wel vaak de individuele kwaliteit om alsnog een resultaat te boeken, en geen cruciale individuele fouten maken.
Met het gemis van Robben en een paar steunpilaren in de defensie hadden wij dat niet in de kwalificatie. En dan kan je wel eens op je bek gaan ja als alles net even verkeerd uitpakt.

Wij spelen uit met 1-1 gelijk tegen Ierland (wat helemaal niet zon slecht team is als mensen denken, ondanks de absentie van sterren) en de wereld is te klein en wij zijn totaal waardeloos.
Maar Duitsland verliest thuis met 1-3 van Slowakije, maar dan is het: ''oh dat was maar een oefenpotje, die Duitsers doen dat niet serieus, zegt niets''.

Ook grappig hoe v Gaal 2 seizoenen lang faalt bij United, maar hij wordt de hand boven het hoofd gehouden.
Terwijl Blind na 8 potjes wordt uitgekotst.
Waarvan 4 oefenpotjes waren, dus men oordeelt op basis van 4 serieuze potten. Hoeveel invloed denk je dat ie direct had kunnen uitoefenen, om nog maar te zwijgen over de omstandigheden waar ie het mee moest doen (robben + belangrijke verdedigers absent, spelers maken individuele fouten (rode kaart Indi) waar je als coach niks aan kan doen, en die een wedstrijd bepalen).

Gemiddelde reactie hier heeft alleen maar voor de hand liggende ''op het eerste gezicht'' kritiek, wat iedere knuppel kan bedenken, maar echte inhoud is ver te zoeken.

31 mei 2016 om 11:59

Zes keer spelen tegen Ijsland, Turkije en Tsjechie en dan geen enkele wedstrijd winnend afsluitend is natuurlijk wel iets anders dan af en toe punten te laten liggen tegen zo'n tegenstander.

Je vergelijk met Van Gaal gaat mank omdat Van Gaal in het verleden prestaties heeft geleverd en daardoor krediet heeft opgebouwd. Blind heeft dat niet.

31 mei 2016 om 13:19

Dat is onzin, dus door zijn prestaties in het verleden zijn zijn prestaties in het heden gerechtvaardigd? Als twee bondscoaches exact dezelfde resultaten neerzetten, dan moet het ook exact hetzelfde beoordeeld worden, en niet zeggen van: ''oh maar hij is al een bewezen trainer dus dan is het minder erg''. De situatie blijft hetzelfde.

Bovendien, Hiddink had toch ook prestaties geleverd in het verleden, en die werd ook uitgekotst.

Ja, je hebt gelijk wat betreft je eerste punt. Maar dat komt omdat we zonder Robben en sterkhouders achterin gewoon een heel matig en kwetsbaar team hebben, ongeacht de trainer die er staat.
En kom dan niet met ''op het WK werden we 3e'', want dat zijn totaal ander soort wedstrijden. Dan kan je je echt ingraven tegen sterkere ploegen, maar zelf het spel maken tegen kleine, compacte teams zoals Ijsland is iets anders. Ajax bijv kon ook lekker meeballen met PSG en Barca etc, maar faalt dan weer hopeloos tegen zwakkere teams in de EL omdat het niet goed het spel kan maken tegen verdedigende teams. En hetzelfde geldt voor PSV dat het uitstekend doet in de CL maar dan weer moeite heeft met Roda en Excelsior.

1 juni 2016 om 17:10

" Als twee bondscoaches exact dezelfde resultaten neerzetten, dan moet het ook exact hetzelfde beoordeeld worden, en niet zeggen van: ''oh maar hij is al een bewezen trainer dus dan is het minder erg''. De situatie blijft hetzelfde."

Van Gaal haalt de derde plaats op het WK (je vergeet voor het gemak dat hij zich hiervoor eerst heeft moeten kwalificeren).
Blind wordt vierde in een vrij matige EK-kwalificatiepoule?

Je kan de prestaties van Van Gaal als clubcoach bij Manchester United en die van Blind bij Oranje moeilijk met elkaar vergelijken.

1 juni 2016 om 22:55

Je snapt het niet Ruudos. Ik doelde op 2 ! identieke ! situaties als voorbeeld, heeft niks te maken met de prestaties van de bondscoaches opzich.

Bovendien is dat natuurlijk een ongelooflijk kortzichtige conclusie die je in je 2de alinea trekt.

31 mei 2016 om 08:53

De Vrij is wel wat meer dan subtop, voor de rest ben ik het met je eens.

31 mei 2016 om 08:56

Dat is toch de taak van de trainer, het maximale uit je spelers halen. Als je ziet hoe er wordt gespeeld vraag je je af wat ze allemaal doen. Blind en v oostveen moeten hun koffers inpakken en wegwezen. Flauwekul

31 mei 2016 om 08:57

We missen gewoon een hele generatie van spelers rond de 28 die nu op hun top zijn en in de top spelen. Dat betekent dat we het moeten doen met allemaal jonge spelers die weliswaar veel Talent hebben Maar ook pieken en dalen kennen en nog veel moeten leren. Loop het elftal Maar na en kijk eens hoeveel spelers er onbetwist basisspelers zijn bij Clubs in de topcompetities of spelers die echt uitblinken in mindere competities.....dat zijn er niet veel. Oranje is op dit Moment gewoon middelmaat en dat kun je Blind niet aanrekenen. Hij heeft niet het maximale uit de groep gehaald Maar het Maximum van deze spelers groep ligt niet in de buurt van een WK finale.

31 mei 2016 om 09:08

Dus je doelt eigenlijk op een 'incident'. Daar zit wat in, vooral in je punt dat er geen 26-29 generatie aanwezig is, maar daar moet je met een beleid op inspelen. Als jij en ik dat inzien, dan moet de knvb maar ook blind een rapport samenstellen met oplossingen. Uitkijken dat het incident niet in structuur verandert.

31 mei 2016 om 09:32

Dat zie ik eerder als verantwoordelijkheid van de Knvb en niet van Blind aangezien die maar een passant is. We weten al een tijdje dat de lichting die weliswaar het EK 2007 in eigen land won, daarna in vergetelheid is geraakt. Kijk eens naar de spelers in de finale stonden:

Waterman, Zuiverloon, Donk, Kruiswijk, Pieters (89' Jong-A-Pin), De Ridder, Bakkal, Maduro, Drenthe (78'beerens), Babel, Rigters (69' Bruins)

Daarvan heeft eigenlijk gewoon niemand een topclub gehaald en dat is niet iets dat niemand had kunnen zien aankomen.

Edit:
Voor de finale een jaar eerder geldt een beetje hetzelfde waarbij Huntelaar natuurlijk een uitzondering is en ook Vlaar en Emanuelson het niet onaardig hebben gedaan maar ook uiteindelijk de top niet gehaald hebben....en de rest..?:

Vermeer, Tiendalli, Vlaar, Luirink, Emanuelson, Aissati (78' Zomer), De Zeeuw, Schaars, Hofs, Huntelaar, Castelen (69' De Ridder)

Hopelijk word er na deze 2 wedstrijden afscheid genomen van Blind. Met Blind gaan we ook niet na het WK.

Het is toch allang bewezen dat hij er niets van kan? #blindout

Dit is de eerste keer dat ik hoop dat oranje de komende wedstrijden gaat verliezen! Er moet echt een nieuwe bondscoach komen en ik denk dat het Dick Advocaat gaat worden. Ze hebben er al rekening mee gehouden dat het Blind zal verknallen. Eindelijk beginnen ze verstandig te worden

31 mei 2016 om 10:00

Dick zal het (denk ik) niet meer willen.

Maar van mij mag het ook wel eens een buitenlandse bondscoach voor Oranje worden. Zodat we eens een keer een ander spel krijgen ipv dat oeverloze getik breed achterin en op het middenveld. Het tempo dat veel hoger moet.

En als dat kan met een buitenlander vind ik prima.

1 juni 2016 om 00:46

Lipi

Blind en van Oostveen allebei lozen , en doorgaan met Dicky als trainer .

Dicky zet de boel wel op scherp want daar kunnen gasten als een Depay niet mee sollen .

Blind is onnavolgbaar in zijn beleid maar dat was hij als coach van Ajax ook al. Waanzin om een coach die nergens op kan bogen aan te stellen in zo een belangrijke functie. Wie weet dat zich niet de juiste club meldt voor De Boer, dan zou ik hem als het even tegenzit van het golfveld plukken. Misschien moet je er voor de lange termijn wel op hopen ...

Blind is vooralsnog goed bezig om een topvoetballand te laten degraderen naar 'een' mogelijke kandidaat die een eindtoernooi kan halen. Deze man is de belichaming van het woord 'incompetentie'. Hij heeft de uitstraling van een cactus die verlaten is in een kraakpand. Ik snap niet hoe het voetbalgekke volk, de critici, en vooral de KNVB hem kunnen verdragen...

Wat moeten ze bewijzen met twee nietszeggende oefenduels die nergens over gaan? Is er überhaupt iemand die voor z'n plezier nu naar Oranje kijkt terwijl ze nergens om spelen? Het EK is niet gehaald dus er valt niets meer te winnen. Men had allang conclusies moeten trekken en een nieuwe coach de kans moeten geven om te werken aan een team. Een regelrechte schande dat we ons niet geplaatst hebben, dat terwijl er meer teams dan ooit meedoen.

31 mei 2016 om 21:26

Ben het helemaal met je eens. Vind het raar dat mensen deze nietszeggende oefenwedstrijden nu als maatstaaf willen gebruiken. Het EK is niet gehaald, dat is de de schuld van de Knvb. Hiddink faalde en toen nam blind op slecht moment het stokje over en die faalde ook. Er had toen meteen een beslissing genomen moeten worden.

Nu spelen ze nietszeggende oefenwedstrijden aan het eind van een competitie. Elke speler is moe en heeft hier helemaal geen zin in omdat ze toch niet naar het EK gaan. Er zijn denk ik maar weinig trainers die hun spelers kunnen motiveren voor dit soort wedstrijden. Als je selectie dan ook nog eens onder de maat is kan het alleen maar fout gaan.

Weg met Blind nu het nog kan. Verdomme KNVB we halen het WK niet met hem als coach.

Leuk opgeschreven maar voor een paar oefenduels aan het einde van het seizoen, waarin iedereen naar vakantie snakt, kan je nauwelijks een coach en directeur zich laten bewijzen.
De reden om ze af te zetten ligt nu al ver achter ons, dat was in November. Ze hergroeperen zich nu met Advocaat erbij en dan zal dat best een tweede plaats in de groep opleveren. Via de barrage maar hopen in Rusland te komen en dan kan je eventueel een nieuwe coach aanstellen. Om dat voor een van de belangrijkste wedstrijden te doen, in Augustus al, zonder enige voorbereiding, dat staat met deze spelersgroep gelijk aan zelfmoord. Kijk, Blind is niet helemaal de juiste coach, en van Oostveen waarschijnlijk schuldig aan vele foute inzichten die hebben geleid tot een dramatische kwalificatie waarin je van B en C landen verliest maar het feit is ook dat we gewoon een slechte spelersgroep hebben. Zonder de al jaren geblesseerde Strootman, zonder Robben die om de haverklap gebleseerd was, met van Persie en Sneijder op hun laatste benen en zonder echte sterren, in combinatie met de Nederlandse speelstijl en metaliteit kunnen we ook niet verwachten dat een de Boer, Koeman oid het veel beter zouden doen.

31 mei 2016 om 10:00

4? Dat zijn er 4 teveel!!! Had allang ontslagen moeten worden. En wie gaat er over Oostveen? Kan hij niet ontslagen worden? Of alleen maar zelf ontslag nemen na hevige druk? Pfff, lees hier dat ze zich nog moeten bewijzen? Haha, ga zo door zou ik zeggen met bewijzen. Binnen no-time is Oranje een B-land of gelijk aan een C-land want zelfs daar winnen ze niet van. Elk ander coach was allang ontslagen.

31 mei 2016 om 10:27

Lijkt mij ook hangover. Ik geloof niet dat de Knvb een andere coach zal aanstellen voor aanvang van de kwalificatie.

31 mei 2016 om 10:27

@hangover

Als Blind de eerste 2 potjes tegen Zweden en wit-Rusland een slecht resultaat haalt dan is het wel exit voor hem. Tenminste dat mag ik toch hopen. Maar goed net zoals Blind er nog zit zal ook ons aller Bertje er nog zitten. Terwijl er allang een negatieve zweem om deze twee hangt en het eigenlijk alleen maar erger kan worden, zullen ze gewoon blijven zitten tot iedereen ze uitkotst en ontslagen worden om zo een flinke zak geld mee te krijgen.
Dat zulke incompetente mensen dit soort vetbetaalde en verantwoordelijke banen krijgen! Waanzin!

31 mei 2016 om 12:54

En als hij ze allemaal verliest, wat een grote kans is, kan je hem net zo goed alle andere ook laten coachen. Dan haal je het WK niet meer met 4 verlies partijen.. Het ziet er gewoon niet uit. Het is niet eens resultaat voetbal, het lijkt wel alsof ze maar wat doen.

31 mei 2016 om 16:58

Hij kan ze niet allemaal verliezen. De laatste tegenstander is Luxemburg, dat is op zijn best Topklasse niveau. Dan kunnen we nog de spelers van Excelsior en Cambuur oproepen en zouden we moeten winnen...

Frankrijk zal die verliezen en dat is ook niet erg, ga er vanuit dat die 1e in de groep worden. Zweden is de belangrijkste concurrent en mag je niet verliezen, gelijkspelletje is prima. Wit-rusland is thuis en moet je dus ook winnen.

1 juni 2016 om 01:17

Klopt helemaal, als ik de poule bekijk ga ik er van uit dat Frankrijk nummer 1 wordt en dat het een strijd met Zweden om plek 2 wordt. De andere 3 moet je gewoon winnen uit en thuis.

Maar met het vertoonde spel van de laatste wedstrijden ben ik er nog niet zeker van dat Nederland ze ook allemaal kan winnen. Kazachstan thuis was een winst op het nippertje en die schat ik lager in dan Wit-Rusland en vooral Bulgarije.

Begrijp ik het nou goed? Neemt Justus hier eventjes de bondscoach en de bondsdirecteur de maat? Zinloos. Tijdverspilling. Had een ander onderwerp voor een column gekozen. Iets over hoeveel lucht er in een bal moet of over de zin en onzin van kunstgras. Mooie pruimentijd onderwerpen.

Maar laten we wel zijn. Uiteraard gaat er helemaal nieys veranderen. Oranje gaat gewoon met Danny Blind de kwalificatiereeks voor het WK in. Dachten we nou werkelijk dat Blind ontslagen gaat worden, zelfs als we twee keer zouden verliezen in de komende oefenduels? No chance! Echt no way. Alleen al vanwege het simpele feit dat plucheklever Bert van Oostveen allang heeft begrepen dat als hij, als verantwoordelijke voor het aanstellen van Blind, deze bondscoach ontslaat hij na het echec rond Hiddink echt niet meer aan kan blijven. Nou, daarmee is het aanblijven van Blind ongeacht welk resultaat ook gewoon een feit.

Sowieso. Hoezo denkt Justus eigenlijk dat dit duo zelfs maar overweegt om op te stappen? Als dit setje een greintje emotie had gehad waren ze uiteraard allang weg geweest. De druk op beide is natuurlijk al immens. Als ze deze druk kunnen weerstaan en zonder enige scrupulus op hun plek blijven zitten, dan kunnen die twee nederlagen en de extra hoon van het publiek er ook nog wel bij.

Dus nee, we hoeven ons geen enkele illusie te maken. Bert van Oostveen zit in september nog op zijn plek en de opstelling voor de kwalificatiewedstrijd tegen Zweden wordt gewoon door Danny Blind gemaakt.

Ik verwacht morgen tegen Polen eigenlijk ook wel een nederlaag.

Wellicht is dat alleen maar goed, kunnen ze de koffers vast inpakken...

Deze beide heren vertrekken echt niet uit zichzelf.
Ze hebben hun lot aan elkaar verbonden, net zoals de RVC van de Knvb
met de voorzitter (alweer van Oostveen). We hebben kunnen zien waar
dat toe leidt. De stoelen blijven door dezelfde heren bezet.....

Stelletje kortzichtigen hier. Blind heeft slechts 8 wedstrijden op de bank gezeten. Waarvan 4 oefenpotjes waren.
Hoeveel invloed denk je dat ie op korte termijn had kunnen uitoefenen, om nog maar te zwijgen over de omstandigheden (enkele belangrijke spelers absent, spelers maken individuele fouten waar je als coach niks aan kan doen (rode kaart Indi)) waar ie mee te maken had.

En toch wordt Blind véél meer uitgekotst dan bijv een Louis van Gaal die 2 jaar (!!!) heeft lopen mogen falen bij United. In tegenstelling tot de 8 potjes van Blind.

Bovendien is het echt niet alleen Oranje dat last heeft van de kleine landen hoor. Andere topteams hebben daar ook moeite tegen maar die hebben vaak wel de individuele kwaliteit om alsnog te winnen. Met het gemist van Robben en enkele defensieve steunpilaren hadden wij dat veel minder.

Als we op een eindronde de bus parkeren en Robben terughebben kunnen we het de toplanden gewoon weer lastig maken hoor, net als vorig WK (waarvan men ook dacht dat we kansloos waren). Echt ongelooflijk de kortzichtige reacties hier de alleen maar met de wind mee waaien.

31 mei 2016 om 11:13

Hoeveel invloed??? Hij is verdomme mee geweest op t wk en was er de hele tijd bij met de kwalificatie.. mafkees.. hij komt niet zomaar aanwaaien. Je kan het zien aan de opstelling de spelers en zijn verhaal na afloop dat deze man niet geschikt is als trainer en helemaal als bondscoach.

31 mei 2016 om 11:26

Ja, noem eens voorbeelden dan aan de opstelling? vd Wiel? Welke alternatieven waren er nou? Vooraf hoorde je daar nog nauwelijks iets over. Achteraf wel uiteraard, achteraf kritiek leveren is makkelijk. Martins Indi idem.
En hetzelfde geldt voorhet niet aanstellen van Koeman trouwens hahaha.

Zijn verhaal na afloop? Hij verwoordt tactische dingen juist goed imo en komt logisch over, ja uiteraard zitten er ook veel diplomatieke antwoorden bij maar dat heeft haast elke coach. En als je verliest valt alles wat je na afloop zegt wel om te zetten naar iets negatiefs.
Maargoed het merendeel van voetbalzone ziet uiteraard liever het egocentrische gebral van v Gaal.

31 mei 2016 om 17:00

Het ergste is misschien niet eens de spelers die hij opstelt of hoe hij overkomt in de pers. Het ergste is dat er geen enkel tempo in het team zit. Ze lopen er niet voor en het baltempo ligt in de hoofdklasse nog hoger.

Dat heeft met motivatie en een stukje tactiek te maken. Onderdelen waar een bondscoach binnen 2 weken verandering in kan brengen (of niet, maar dan is die incapabel).

31 mei 2016 om 18:40

Wat betreft motivatie: de afgelopen wedstrijden waren wel oefenwedstrijden he. Dan kan je als coach doen wat je wilt, maar onwillekeurig ga je dan toch minder je best doen.
Is niet alleen bij Oranje zo, kijk naar Duitsland die thuis met 1-3 verliezen van Slowakije, of Frankrijk dat ook niet best was tegen Kameroen en op het nippertje wint.
Maar het spel tegen Ierland was wel heel erg slecht ja, dat is waar.

31 mei 2016 om 12:31

Timmothy. Ik deel jou visie op heel deze situatie. Niet te begrijpen hoe iedereen met de wind meedraait puur vanuit frustratie omdat het EK niet is gehaald, Blind een ajacied zonder ervaring is en er enkel middelmatige spelers aanwezig zijn.

Wanneer je goed naar de kwalificatiewedstrijden terug gaat kijken valt het op dat op 1 wedstrijd na (turkije uit), we alle wedstrijden minimaal gelijkwaardig waren aan de tegenstander. Individuele fouten, rode kaarten, blessures en ook gewoon een hoop pech hebben ons de kwalificatie gekost. Natuurlijk ben je als coach verantwoordelijk. Maar komop, Blind wordt al voor zijn eerste wedstrijd weggezet als een nietsnut die er niets van begrijpt.

Verder krijgt Blind ook de kritiek dat hij al aanwezig was tijdens Hiddink en mee deeld in het falen van toen. Ik heb echter niemand horen roepen dat Blind dan ook mede verantwoordelijk is voor de successen in 2014

31 mei 2016 om 13:58

Precies, gelukkig dat er nog mensen enigszins rationeel kunnen denken, in plaats van zich te laten leiden door emotionele kortzichtigheid.

31 mei 2016 om 18:43

''hij Wist Zich Geen Raad Toen Opeens Robben Geblesseerd UIT Viel''

Ja, maar wie wel? Robben is (/was) nou eenmaal heel belangrijk voor Nederland.
Voor de rest kan ik niet echt argumenten uit je tekst halen.

Waarom zijn in jouw tekst trouwens wel alle capslock letters te zien en bij mij worden ze automatisch klein gemaakt?

1 juni 2016 om 09:05

Als je met het nederlandselftal dit ek niet eens kan halen, moet je weg. Klaar uit

1 juni 2016 om 22:56

En dat is dus precies de kortzichtigheid waar ik op doel Alleyesonme.

Beslissingen van van Oostveen???
Heeft hij ooit een beslissing genomen? Nee, die nemen anderen voor hem en hij draagt ze uit omdat hij absoluut niet bij machte is om zelf besluiten te nemen. Deze man verkloot het hele NLvoetbal. Net zo als Blind die geen eenheid vormt met zijn spelersgroep. Alhoewel spelersgroep, het is een bij elkaar geraapt zooitje zonder ambitie om elke wedstrijd te winnen. Beste oplossing? Blind en v. Oostveen z.s.m. afvoeren.

Ze hebben zich al lang bewezen en feit daaruit is dat ze zwaar gefaald hebben!!
Ok, kwaliteit is er ook nodig, maar hoe kan Nederland zich in een dergelijke poule niet plaatsen voor het EK? Met alle respect voor de andere landen, maar Nederland is gewoon beter.
Ergens is er wat mis gegaan met de instelling in de groep, het loopt voor geen meter meer en ze lijken er ook totaal niet voor te knokken.
Jaja, andere spelers testen, maar sommige 'oud gedienden' moet jet er gewoon in laten, al is het maar voor de bak ervaring die ze meebrengen! Hoe kan je nou Huntelaar en van Persie passeren voor een eredivisie speler... Ok, er moet aan de toekomst gedacht worden, maar dat kan niet door alleen een stel jonge onervaren spelers het veld in te sturen. En zeker ook een aantal spelers die strak gehouden moeten worden.

Nog 2 wedstrijd... Sorry, maar zie ze ook niet van Polen winnen en zelfs Oostenrijk heb ik mijn twijfels over.
Ben normaal altijd positief ingesteld, maar kan hier helaas niks positiefs meer uithalen.

Danny Blind zou een voorbeeld aan zijn zoon moeten nemen.
Deze staat "open" voor een vertrek bij manchester ivm komst Mourinho.
Danny kan ook gewoon weggaan omdat de resultaten Diep Bedroevend zijn.
Beter wordt het absoluut niet onder hem.

Toch Koeman nog maar eens polsen??

Ps. Doe absoluut niet wat v. Oostveen adviseert, dan komen we nooit meer op een Ek/wk.

Kritiek hebben op de bondscoach en de voorzitter en dan vervolgens zeggen de komende twee wedstrijden tegen Polen en Griekenland, de tweede is volgens mij Oostenrijk. Nee dat komt heel betrokken over.

Als het de bedoeling is dat Advocaat Blind opvolgt maakt Bertje weer een basisfout. Om ommekeer te bewerkstelligen moet je niet een assistent doorschuiven die onderdeel is (ook al is dit kort) van het falende geheel. Dan had Bertje Advocaat achter de hand moeten houden en fris voor de groep moeten zetten. En oh ja, Bertje bedankt voor het creeren van deze chaos en het missen van het EK.

Ik hoop dat we er beide keren met 10-0 afgaan.. Tijd voor een frisse wind en geen scheet zoals Blind & van Oostveen

Zolang die figuren het voor het zeggen hebben kijk ik geen wedstrijd meer van het nederlands elftal...wat een amateuristisch zooitje is dat zeg en dan met Advocaat proberen om hun hachie te redden....stelletje droeftoeters zijn het!!

Het is inderdaad tijd om die mannen de laan uit te sturen. Ze hebben kansen gehad (inmiddels bijna 10 wedstrijden) maar zich niet 1 keer bewezen. Nederland had al lang weer op de rails moeten staan. Waar is die vaste kern spelers die er zou komen? Cillessen speelt altijd, Bruma en van Dijk de laatste wedstrijden ook. Maar verder? Depay speelt regelmatig en Promes ook, maar beiden zeer ondermaats. Bazoer is nog te onervaren, Strootman komt pas net weer kijken, Willems zelfde verhaal. De spitspositie is al jaren een vraagteken. Elke ploeg moet een vaste kern hebben.
Frankrijk heeft Lloris, Sagna, Koscielny, Pogba, Matuidi, Griezmann en Giroud als vaste kern.
Spanje speelt altijd met De Gea, Juanfran, Pique, Ramos, Alba, Iniesta, Busquets en David Silva.
Duitsland kan niet zonder Neuer, Boateng, Hummels, Kroos, Muller en Ozil.

Zo'n vaste kern moet er in Nederland ook komen. Die zal dan, in mijn ogen, als volgt eruit komen te zien:

Cillessen
Janmaat
Bruma
van Dijk
Willems
?
Strootman
Sneijder
Robben
Janssen
?

Ik wil iedereen weg hebben bij de KNVB: Van Oostveen, Goes, Blind etc. Totaal geen voetbalverstand bij ons hoogste voetbalorgaan. Waarom komen we niet eens in opstand?

De natte droom van vele mensen gaat toch niet uitkomen. Er is geen reden om de trainer weg te sturen. En wie gaat het dan worden? Precies, we hebben niemand beter. Dat Blind geen topcoach lijkt te zijn is eigenlijk een feit, maar we moeten eens gaan accepteren dat onze selectie ook beneden elke peil is. We zullen gewoon geduld moeten hebben tot dat de jongere talenten stappen kunnen maken.

31 mei 2016 om 19:11

Ik heb anders meer vertrouwen in een Frank de Boer of Ruud Gullit.

Blind doet het helemaal niet slecht. We moeten alleen onder ogen zien dat we op dit moment geen topspelers hebben en dus van iedereen kunnen verliezen. Ik durf wel te stellen dat als we een fitte robben tijd de kwalificatie hadden gehad dan waren we er gewoon bij geweest.

Dan hoop ik maar dat we verliezen..

Met Guus hadden we het EK gehaald dat weet ik zeker. Maar ja, de media regeert en die zetten zoveel druk op zowel Guus als Bert dat er geen andere oplossing was

Beide heren eruit en v Gaal maar weer op die stoel zetten. Die kan er hopelijk nog iets strijdbaars van maken om iig 2e te worden in de kwalificatie. Want Frankrijk ga je niet achter je houden.

Het zou logisch zijn dat alle krachten tegen het duo gaan werken zodra Blind het 'presteert' om ook in betekenisloze potjes waar vroeger geen international van wakker lag geen overwinning over de streep te trekken. Toch vrees ik dat met name van Oostveen met nog geen twaalf trekpaarden uit zijn ivoren toren in Zeist te halen valt. Die man is machtsbezeten en heeft een ultieme desinteresse voor het sport- en landsbelang als dat belang niet met het zijne verenigd kan worden. Met bovendien een kring incapabele, corrupte vertrouwelingen om hem heen die hun luxe resorts en golfbanen nog lang niet zat zijn - 'vanaf nu moeten we elke wedstrijd winnen' - zal er vanuit de Knvb sowieso geen tegenwind waaien voor Bert. Niettemin hoop ik dat dit sujet de zak krijgt en Blind ook het veld kan ruimen deze zomer. Laat Louis van Gaal, al dan niet in samenwerking met Co Adriaanse een nieuwe fundament leggen voor ons voetbal, dat wil zeggen zich buigen over de vraag hoe we onze identiteit eindelijk eens kunnen combineren met de kennis in Italië, Duitsland en Spanje, landen die de afgelopen jaren wel in de keuken van andere bonden hebben gekeken om voor de opbouw van hun nationale voetbal kennis te verbreden. Aan de revival van het Duitse voetbal vorig decennium ligt nota ben Louis van Gaals Masterplan ten grondslag!

Gezien het feit dat de hectiek binnen en rond de Knvb vergelijkbaar is met de revolutie die enkele jaren geleden bij Ajax werd doorgevoerd, lijkt me voor de vrijgekomen positie van bondscoach niemand geschikter dan Frank de Boer. Niet de coach van het mooiste voetbal, maar wel een absolute winnaar, een boegbeeld en een goede trainer die ploegen kan smeden! En laat dat laatste nou net zijn dat we nodig hebben!

Hallo voetbalkenners van Nederland, wakker worden . Wanneer gaan jullie nu eens beseffen dat onze zogenaamde topspelers op Europees niveau helemaal niets meer voorstellen. Af en toe haalt het buitenland nog eens een jeugdige high potential waar men probeert nog iets van te maken. Voor de rest : de pillen en patatgeneratie is aangekomen . Op school al verpest omdat ook op school meedoen belangrijker is als presteren. Futloze loltrappers voor wie uitgaan belangrijker is als investeren in een sportieve toekomst .

31 mei 2016 om 22:35

Onzin natuurlijk. Er loopt nog altijd gruwelijk veel talent rond, ik durf zelfs te spreken van een potentiele gouden generatie. Dan heb ik het niet over de spelers die nu bij Oranje aan de deur kloppen, maar die in de A-jeugd spelen. Joey van den Beek bijvoorbeeld.

31 mei 2016 om 23:10

Nee potentieel niveau van Nederland is veel lager dan IJsland, Tjechie, Ierland en Wales. Die wel naar het EK gaan? Dacht het niet. Dat we ons niet meer kunnen meten met de top ok, maar met de middenmoot wel. Dat we naar de kelder van Europa zijn afgedaald ligt echt aan het coachteam. Dus tijd voor vernieuwing, voordat we ook het WK gaan missen. Waar we tweede achter Frankrijk moeten kunnen eindigen.

31 mei 2016 om 23:43

Klopt, eens. De volgende techische staf moet voor een winnaars mentaliteit gaan zorgen en niet weer opnieuw op balbezit willen spelen (frank de Boer)

Mooi verwoord Justus.

Ik denk dat dit ook staat te gebeuren, mits ze slecht presteren tegen Polen, Oostenrijk en Griekenland.
v Oostveen en de technische staf plaatsmaken voor F. de Boer of R. Koeman en een technisch directeur bemoeien (L. v Gaal of C. Adriaanse).

Qua spelersmateriaal sowieso afscheid nemen van rotte appels en vervangen door spelers die wel elke wedstrijd bereid zijn het snot voor de ogen willen lopen voor hun land.

Bovendien moet er Eerst gewerkt worden aan een basis kern, het fundament van het team. Daarna spelers selecteren die wél fit en gemotiveerd zijn. Winnaarsmentaliteit hoeft niet perse, daar moet toch echt grotendeels de technische staf voor zorgen. Dat krijg je met een strijdbaar plan.

Vaste kern:
Kevin Strootman, Arjen Robben, Wesley Sneijder, Ron Vlaar, Jeffrey Bruma, L. de Jong en Stefan de Vrij.

Deze spelers die ik zou selecteren. Imo ook slim om supertalenten te selecteren, puur om te proeven aan het grote Oranje. Soms is een onbevangen, jonge speler juist nuttig als breekijzer als de wedstrijd dat toe laat.

Mijn volledige selectie:
Arjen Robben (vrije rol achter de spitsen)
Wesley Sneijder (spelmaker, controlerend)
Kevin Strootman (box to box, controlerend)
Ron Vlaar
Stefan de Vrij
Jeffrey Bruma (maakt een sterke groei door)
Luuk de Jong
Davy Klaassen
Robin van Persie
Kenny Tete
Joël Veltman
Bruno Martins Indi
Virgil van Dijk
Wesley Hoedt
Marco van Ginkel
Georginio Wijnaldum
Vincent Janssen (wereldspits in potentie)
Jordy Clasie
Terence Kongolo
Jetro Willems (vrije rol vanaf links)
Gregory van der Wiel (vrije rol vanaf rechts)
Darryl Janmaat
Mitchell Dijks

Kans geven:
Dabney Dos Santos
Bart Ramselaar
Nathan Ake
Karim Rekik
Joris van Overeem
Jaïro Riedewald (supertalent)
Timothy Fosu-Mensah
Sam Lammers (supertalent)
Donny van de Beek (supertalent)
Riedchedly Bazoer (nog altijd supertalent)

Zoet
de Vrij
Vlaar
Bruma
vd Wiel
Strootman
Sneijder
Willems
Robben
Janssen
L. de Jong
1 juni 2016 om 00:17

Van mij een duim omhoog, ik kan mij in dit verhaal wel vinden. De selectie/kwalificatie qua spelers is voor mij ook een logische keuze. Mee eens, dus morgen ligt er een brief van de Knvb op de deurmat :P

1 juni 2016 om 00:29

Ik ben het grotendeels met je eens maar als je nu even terug kijkt naar de 'supertalenten' die je op noemt zoals Sam Lammers en Donny van de Beek dan moet je wel realistisch zijn en zeggen dat deze nog lang niet het niveau hebben wat bij Oranje hoort. Deze gasten hebben amper een handvol wedstrijden in het 1e gespeeld. Ik vind dat als je pas onomstreden bij je club bent dat je een kans verdiend. Niet op basis van talent. Het moet geen kleuterklas worden en ze hebben het ook niet eens verdiend natuurlijk.

Ik ben wel klaar met Blind, het enige oranje dat ik hem toevertrouw is een goudvis (mits de dierenzaak een gebruiksaanwijzing kan leveren). Het excuus dat we niet veel topspelers hebben ken ik, en is deels waar. Maar zelfs met de spelers van nu hadden we gewoon op het EK moeten staan, ik zie namelijk bij Ijsland nu ook niet echt een elftal rondlopen met een soort van Messi en Ronaldo in de voorhoede. Nu het EK dichterbij komt ben ik er best ziek van en kan ik heel eerlijk gezegd het gezicht van Blind niet meer luchten of zien, dus die oefenpotjes kunnen wat mij betreft gestolen worden.

Als je beide heren weg wilt hebben dan moet je dat besluit al genomen hebben. Het heeft weinig zin deze oefenpotjes als maatstaf te nemen waarbij onze tegenstanders zich serieus voorbereiden op het EK terwijl het bij ons afzeggingen regent en iedereen het liefste heeft dat ze zo snel mogelijk voorbij zijn.

De spelers hebben nog twee duels om zich te bewijzen.Wat hebben die klaargespeeld tijdens de kwalificatiewedstrijden?Onder Hiddink werd er al niet geweldig gespeeld.Daar is de ellende mee begonnen en zijn we verder afgetakeld.Als spelers falen ben je kansloos als bondscoach.

Gewoon verkeerde opstelling. Je moet mix van jong en oud hebben kracht en techniek enz. Ook de juiste persoonlijkheden bijelkaar. Op basisi van persoonlijkheid zou je dus nooit Cilissen moeten nemen ipv Zoet. Hij is een storende factor voor je verdediging. Ik zou met de volgende stabiele groep beginnen. Zoet, Tete, Rekik, Bruma, Willems --- Wijnaldum, Strootman, Bazoer --- Robben, De Jong, Promes. En geen gasten als Veltman meenemen. Ook spatjesmaker Depay niet. Geen Sneijder of Van Persie. Allemaal wegwezen.

Die verhalen dat onze selectie of onze spelers te slecht zij hou toch op man, Noord-Ierland en Albanie met alle respect hebben een betere selectie wil je zeggen. Ik zou voor als iedereen fit is deze selectie samenstellen:

Cillessen
Zoet
Vermeer

Tete
Fosu Mensah
De Vrij
Bruma
Van Dijk
Blind
Willems
Van Aanholt

Clasie
Bazoer
Strootman
Propper
Klaassen
Sneijder

Robben
Promes
De Jong
Janssen
Locadia
Dos Santos

Cillessen
Fosu Mensah
De Vrij
Van Dijk
V. Aanholt
Sneijder
Clasie
Strootman
Robben
Janssen
Promes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren