Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Rummenigge: ‘Engeland hinkt achter het Spaanse en Duitse voetbal aan’

Laatste update:

In heel Europa zijn de transfersommen en de salarissen de laatste vijf tot tien jaar gigantisch gestegen, maar de Premier League spant de kroon. Karl-Heinz Rummenigge ziet het van een afstand allemaal aan en vraagt zich af hoe lang Engeland het allemaal volhoudt. Het model van zijn eigen club Bayern München steekt anders in elkaar en heeft tot nu toe geleid tot positieve ontwikkelingen, zegt de voorzitter.

/

“De spelers van Bayern voelen zich goed bij hun club en in deze stad. Dat ook de financiën een rol spelen, daar hoeven we het niet over te hebben. Maar we hoeven het niet zo excessief op te voeren als in Engeland gebeurt”, vindt Rummenigge. “Ik geloof niet dat de Engelse markt echt zo geliefd is bij de spelers”, zegt de voorzitter van de Duitse grootmacht in een interview met Kicker.

“Het is ook geen toeval dat het Engels voetbal achter het Spaans en Duits voetbal aanhinkt. Met Bayern gaat het zeer goed, maar wij moeten natuurlijk ook geld in het laatje brengen. Wij beschikken niet over een eindeloze toevoer van geld. Wij hebben alleen, in tegenstelling tot de Engelse clubs, geen eigenaar die de verliezen op zich neemt. Er moet hier eerst geld binnenkomen voor er iets uit gaat. Onze taak is als volgt: twee maanden handelen, daarna tien maanden om nieuw geld in te brengen”, aldus Rummenigge.

Denk jij dat het Engels voetbal weer aan de top komt in Europa, de komende jaren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Want alle Engelse clubs hebben een rijke eigenaar die kapitalen in de club pompt. Oh wacht. De eigenaren van Unted en Arsenal kosten de clubs juist geld, om een voorbeeld te geven.

En welke positieve ontwikkeling trouwens? Dat de kampioen van de Bundesliga net zo voorspelbaar is als het feit dat er in Nederland over het weer gezeurd word?

30 mei 2016 om 12:52

En Engeland hinkt niet eens achterop tov Duitsland. De Spaanse top en subtop is wel duidelijk de sterkste.

Rummenigge op z'n best.

30 mei 2016 om 12:59

De Glazers halen wel steeds geld uit United. Van wat ik heb gelezen al over een miljard pond. En nog steeds gezond en winstmakend.

Arsenal ook forse som op de bank staan, en mede dankzij Wengers "koppigheid" ook een welvarende club. En inderdaad, Bundesliga is net als de Ligue 1 erg voorspelbaar.

30 mei 2016 om 13:31

Voorspelbaar maar toch beter dan die competitie die denkt dat voetbal een monopoly spel is geworden.

30 mei 2016 om 14:31

Duitse competitie is de Engelse ook allang voorbij. Engelse competitie is zo overrated als maar zijn kan. Er wordt al lang geen goed voetbal meer gespeeld en er worden belachelijke (binnenlandse) transfers gemaakt. Moet wel zeggen dat ik graag naar Engelse wedstrijden kijk, want spannend is het wel vaak!

Aldus de voorzitter van Bayern München, de club die alle concurrenten leegkoopt en ervoor zorgt dat de Bundesliga geen competitie is en blijft. Ja, Engeland heeft het meeste geld, so what? Waar komt dat door denkt hij? Omdat de competitie veruit het populairst is en het meest bekeken wordt ter wereld. Zijn club zorgt er juist voor dat de Bundesliga niet spannend is en eigenlijk niet eens een competitie genoemd kan worden momenteel. Spanje heeft ook niet meer de grote 2 nu Atletico ook meedoet.

30 mei 2016 om 13:08

Wees es wat specifieker. 'alle concurrenten' noem er 11 spelers op die Bayerrn bij Dortmund heeft opgehaald? Als je het zo zegt is het de fout van heel de Buli. Dortmund koopt dan weer bij andere clubs in de Buli zo gaat het ook met Wolfsburg en Schalke enz.

30 mei 2016 om 13:14

Bayern zorgt er juist voor dat de bundesliga sterk blijft door de topspelers te behouden ipv dat ze naar Engeland of Spanje vertrekken. Het probleem zit hem gewoon bij de andere clubs die hun team verkeerd versterken of er geen waardige vervangers voor terug te halen

30 mei 2016 om 13:31

Ik doel op het verzwakken van de concurrentie wanneer deze dichterbij dreigt te komen, zodat Bayern weer alleenheerser is. Natuurlijk koopt Bayern niet alle spelers van de concurrenten weg, maar wel de beste spelers, en net genoeg om ervoor te zorgen dat de desbetreffende concurrent geen concurrent meer is. Dat vind ik echt jammer, want zo ontstaat er geen concurrentie en is dat niet goed voor de hele competitie.

30 mei 2016 om 13:34

Dortmund doet hetzelfde door weer Reus weg te halen bij Gladbach en Castro bij Leverkusen etc. Wat is het probleem? Dat gebeurt overal.

30 mei 2016 om 13:45

Dat is minder erg dan dat s'lands talenten al op hele jonge leeftijd worden weggekaapt door de PL zoals in NL. BL weet hun talenten te behouden, top spelers aan te trekken en tactisch is het van enig niveau. Of is Klopp van Liverpool naar Dortmund gegaan? Know how is op het vaste land van Europa heb ik het idee.

30 mei 2016 om 13:32

Je hebt er geen verstand van. Bayern behoudt haar Duitse identiteit en verkoopt zovaak spelers aan andere Duitse ploegen. Willen ze echter bij de Europese top horen dan is het logisch dat je Hummels voor 35 miljoen koopt als je die kans hebt, terwijl in Engeland voor een speler als Stones die ook nog minder is ook, al het dubbele kwijt bent.

30 mei 2016 om 14:00

Bayern verkoop de mindere spelers aan de andere Duitse ploegen ja, en ik snap ook wel dat Bayern dat doet om bij de Europese top te horen. Ik vind de uitspraak van Rummenige echter nergens op slaan, want het is zo dat Bayern het financieel beter doet dan welke club dan ook, maar de rest van de Duitse competitie niet, terwijl hij dat wel suggereert.

30 mei 2016 om 14:33

De Duitse competitie is in mijn optiek van een hoger niveau dan de Engelse hoor... Rummenigge heeft gelijk in deze.

30 mei 2016 om 14:35

Hahah wat een belachelijke opmerking, Bayern verkoop mindere spelers aan de rest. Wat moeten ze dan? Muller verkopen aan Leverkusen? Zelfs al zou Bayern dat doen, dan zijn de spelers nog niet te betalen voor de overige teams. Sowieso is er in de wereld maar een selecte groep die absulute Bayern sterren kunnen overnemen.

Daarnaast de mindere Bayern spelers zijn absolute toppers voor de andere Buli clubs, dus daar gaat je opmerking. Ik kan een heel boek schrijven over zulke spelers. Laten we als meest recente speler Hummels pakken, die was in eerste instantie niet goed genoeg en is uitgegroeid tot een wereldtopper bij Dortmund, zo zijn er nog 100 spelers die uitgegroeid zijn tot toppers bij hun clubs. Beetje common sense, dit is geen rocketscience, dus ik snap van een lid als jouw zulke opmerkingen totaal niet.

Bovendien snap ik in jouw eerste post totaal niet ''concurrentie'' wegkopen, wat heeft dat ermee te maken? Beetje makkelijk scoren met je onliners. Wordt er een beetje moe van. Zullen we het bij elke Arsenal post, ongeacht onderwerp hebben over het structureel falen van Arsenal in Engeland en Europa? Net zo irrelevant.

Daarnaast is die discussie van concurrentie wegkopen inmiddels al honderd keer weerlegt, ik snap niet zo goed waarom jij zo hitsig bent om het weer op te laten laaien. Wie ben jij in hemelsnaam om te zeggen dat de concurrentie wordt weggekocht als de voorzitters van de Buli clubs dat totaal niet zo ervaren? In een prive bericht wil ik jouw wel een link sturen met een ''survey'' binnen de Buli

30 mei 2016 om 15:09

Het is toch vrij duidelijk dat met regelmaat de beste spelers van Dortmund naar Bayern trekken en dat die transfers gevoelig liggen?

Ook is het volgens mij vrij helder dat Bayern de enige directe concurrent in de competitie daarmee steeds verzwakt?

Wat is daarvan precies weerlegd en hoe dan? Ik heb dat namelijk nog nooit gelezen.

Natuurlijk is Bayern de sterkste ploeg in Duitsland maar het kwaliteitsverschil tussen Bayern en de rest is naar mijn mening veel te groot om de competitie nog interessant te laten zijn.

30 mei 2016 om 16:15

Natuurlijk verkoop je je beste spelers niet, ik heb verder ook geen kritiek op Bayern hoor, ik vind het alleen jammer dat de rest van de competitie op geen enkele manier kan aanhaken met de supermacht. Het is logisch dat Bayern de beste spelers koopt die het kan krijgen, ik wou dat mijn club dat ook had gedaan de afgelopen jaren.

30 mei 2016 om 13:37

Qua voetbal zijn de Duitsers veel verder dan de Engelsen. Zonder geld was het armoe troef in Engeland. Door het geld kunnen ze wel kwaliteit inkopen. En kennis; Guardiola, Mou, Conte, Ranieri, Pochettino etc. Het lelijkste voetbal eigenlijk in Europa op steroïden (geld).

Je kan heel veel zeggen maar het beleid van bayern münchen is succesvol want bayern staat niet in het rood in vergelijking met andere clubs

30 mei 2016 om 13:03

Dat is meer omdat het in Duitsland niet is toegestaan en in Spanje wel. Maar het beleid heeft wel iets meer te maken dan of je rood staat of niet, beleid bepaalt je hele club.

Niet echt een touw vast te knopen aan deze uitspraken. Gaat het nu over het sportieve plaatje of over het financiele? Sportief doen de Duitse en Engelse competitie niet enorm veel voor elkaar over Maar schat ik de Engelse competitie toch wat hoger in omdat daar Meer ploegen zijn die aan elkaar gewaagd zijn, Als het over het financiele plaatje gaat, dan kan ik zijn verhaal grotendeels volgen Maar dan snap ik niet waarom Engeland achter Spanje aan zou hinken? Dat de Engelse situatie verziekt is ben ik met hem eens Maar die Clubs krijgen ook gigantisch veel Geld binnen aan bijvoorbeeld TV Geld. En Spaanse ploegen staan juist bekend om hun enorme hoeveelheid vreemd vermogen; wat natuurlijk ook niet getuigd van een gezonde financiele situatie.

30 mei 2016 om 13:58

Sportief. Noem 1 trainer die van PL naar topploeg in BL is gegaan. PL heeft het geld, maar thats it. Zelfs Nederland vind ik qua voetbalgogme mijlenver voorlopen op Engeland. Kijk naar trainers voor volgend seizoen. Chelsea heeft een top Italiaan. City een Catalaan. Utd van een hollander naar een top Portugees. Pochettino Spurs. Ranieri...ik kan nu alleen Steve Mclaren bedenken en wat was die slecht Pfff. Ze missen niet alleen de kwaliteit maar ook de kennis. En daar betalen ze grof voor. Zonder het grote geld zou niemand naar de PL kijken. Terwijl op het vaste land het voetbalspelletje in t DNA zit. Als ze in NL, Portugal etc gewoon rond de tafel zitten en wettelijk die Britse voetbal-analfabeten weg houden dan zitten ze zo weer aan de top. Vergis je niet hoe waardevol de kennis is in landen als NL en Italië (catenaccio haha)

30 mei 2016 om 14:16

Ja, het voetbalspelletje zit op het vaste land in het DNA en het land wat voetbal uitgevonden heeft en groot heeft gemaakt, heeft het niet in zijn DNA zitten.

Engeland kan zeker wat leren van landen als Spanje en Duitsland, maar jij schetst een wel heel belachelijk beeld.

30 mei 2016 om 14:30

Meer dan honderd jaar geleden ja. Is Engeland daarna ooit aan de top geweest?

30 mei 2016 om 14:37

Ik zou dan graag van je weten wat Engeland naar de internationale voetbal tafel brengt behalve een heleboel geld. Behalve het vercommercialiseren van een spelletje op een grasveld en een bal tot de hoogtes die we vandaag zien. Ik heb bv soms het idee dat ze talenten bij de vleet kopen, niet om ze te gebruiken maar om tegenstanders te verzwakken. Is miss niet zo maar zo voelt het wel. Vind het Engelse voetbal als een knappe dame met rijke ouders die eig helemaal niet zo knap is de volgende morgen wann alle make-up eraf is, de hakjes uit, push up uit..

30 mei 2016 om 15:32

Dat er geen Trainer van een club in de PL naar een topclub in de BL is gegaan zegt toch niets? Je kan juist argumenteren dat dit niet gebeurt omdat de PL hoger aangeschreven Staat en dat een stap naar de BL een stap achteruit zou zijn.

Persoonlijk kijk ik (al jaren) veel liever naar het Engelse voetbal dan naar het Spaanse omdat daar veel Meer gevoetbald wordt. Voetbal zit dan ook zeer zeker in het DNA van de Engelsen en het is niet voor niets dat zelfs kleinere Clubs een grote schare fans hebben. Dat het technisch en tactisch minder is en in de basis Meer 'kick and rush' is, ben ik met je eens Maar dat spelen in de PL echt heel weinig ploegen nog (alleen WBA schiet me zo snel te binnen)

30 mei 2016 om 15:58

Dat 'grote geld' komt juist omdat veel mensen graag naar de PL kijken, niet andersom. Just saying.

30 mei 2016 om 16:03

Er is nergens een Engelse toptrainer heb ik het idee. Niet in het buitenland niet in Engeland. Ferguson was een geweldige leider. Maar ik was nooit onder de indruk van z'n tactisch kunnen. Ten minste, tactisch en technisch denk ik niet aan de Engelsen.

Met alle respect hoor, ik probeer niemand te beledigen. Maar heb het niet zo op dat moderne voetbal. De ploegen die niet 'kick and rush' spelen is helemaal niets Brits aan. Alle topploegen in de PL hebben een buitenlandse manager en staf grotendeels. Hetzelfde geld voor de spelers. Kwaliteit en kennis wordt jaarlijks geïmporteerd. En het enige wat dit mogelijk maakt is heel veel geld. En desondanks weet het vaste land door middel van goede opleiding en scouting het bij te benen. Natuurlijk zijn er hier en daar wat Engelse talenten maar op een bevolking van 80 miljoen ofzo en het zijn van de 'founding fathers' van het voetbal is het eerder een kunst het zo slecht te doen. Idd, trouwe fans maar dat heeft niks met mijn punt te maken. Zonder het geld was de PL geen schim van wat het is. En natuurlijk is het leuk om er naar te kijken. Het is een fantasy league. Dat is de hele bedoeling van die grote investeringen.

Natuurlijk hebben de Engelsen voetbal in hun Dna. Alleen niet zo'n hele mooie identiteit, Die Hollanders die nog steeds koppig vasthouden aan dat mooie aanvallende voetbal. Je ziet het terug in alles. Keepers die meevoetballen etc. Met of zonder geld, er is zoveel voetbalgogme aanwezig hier...hetzelfde geld voor Duitsland, Italië, Frankrijk etc. Al dat geld man, kwaliteit en kennis importeren en nog alleen financieel de grootste. Volgend jaar: Guardiola en Mou in Manchester, alsof het afgesproken is. Ongelooflijk dat jullie supporters dit niet inzien..

30 mei 2016 om 16:10

@gooner4eva

Dat grote geld komt omdat er groot geld is geïnvesteerd.

30 mei 2016 om 16:12

Als de PL vol zou zitten met Engelse trainers, zou het niet de topcompetitie zijn die het vandaag de dag is, dat is zeker. Al die buitenlandse trainers zijn een verrijking geweest voor de PL, dat heeft de PL zo groot gemaakt. Dat de PL de laatste paar jaar in een dip zit, betekent toch niet dat dit over vijf jaar nog steeds zo is? Maar goed, ik ben natuurlijk Arsenalfan, dus ik wil vooral dat mijn club het goed doet. Toch kijk ik met regelmaat andere wedstrijden in de PL, die Engelse passie spreekt mij gewoon erg aan, ook al is het voetbal niet altijd even hoogstaand.

30 mei 2016 om 16:13

Dat is niet bij elke club zo, en toch worden de wedstrijden van de kleinere clubs enorm vaak bekeken.

30 mei 2016 om 16:16

Laat me het zo zeggen: zonder het grote geld zou de Engelse competitie nog steeds groter zijn dan de Eredivisie. Maar niet beter. Tactisch en technisch zeker niet. Strip de PL van al t geld en import en je houdt een stelletje ongeorganiseerde strijders over.

30 mei 2016 om 16:23

@gooner4eva

Ik kan ook heeeeeeel erg genieten van Engelse wedstrijden. Helemaal Arsenal met hun positieve voetbal. Miss is de PL over 5 jaar idd de sterkste. Maar dan zou ik zeggen dat dat de verdienste is van grote investeringen en goed gebruik gemaakt van het Europese voetbalgogme waardoor je een soort super fantasy league krijgt. Hoogste financieen, beste spelers en managers ter wereld. Is niks Brits aan. Of miss is het juist wel heel erg Brits om door middel van financiële superioriteit de beste te zijn. We Will see. Vind t persoonlijk jammer voor de diversiteit.

Het engelse voetbal hikt achter bayern aan maar de rest van de duitse clubs kunnen echt niet concurreren met engelse clubs.

30 mei 2016 om 13:33

Wat een onzin. Dortmund, Leverkusen, Gladbach, Wolfsburg en Schalke in normale doen zullen gewoon bovenin meedraaien in Engeland.

30 mei 2016 om 13:36

Dat is altijd een lastig vraagstuk. Een Sevilla gaat het waarschijnlijk moeilijker hebben tegen een Stoke of Bournemouth dan tegen een club als Levante of Betis. En dat geldt ook voor een Wolfsburg vs een club als Darmstad of Bremen.

30 mei 2016 om 13:42

Bremen is de nummer 13 van Duitsland. Watford is dat in Engeland. Ik kan geen speler opnoemen van Watford als ik eerlijk ben. Terwijl Bremen met Pizarro, Ujah, Oztunali, Junozvic, Fritz, Vestergaard en Djilobodji toch wel wat aardige namen heeft. Duitsland staat juist bekend om haar sterke middenmoot. Stuttgart degradeert bijv. met toch aardig materiaal. zullen in Nederland meedoen om de titel.

30 mei 2016 om 14:19

Ja, lekker argument. Van die namen die jij van Bremen op noemt ken ik enkel Pizarro en Djilobodji (omdat hij van Chelsea vandaan komt). Watford kan ik zo uit mijn hoofd op Ake, Berghuis, Deeney, Ighalo en Gomes komen.

30 mei 2016 om 15:04

Klopt. Maar hij beweert dat de Engelse een betere middenmoot hebben. Ik vind persoonlijk van niet, maar het valt niet te bewijzen aangezien alleen de top en subtopteams elk jaar Europees spelen.

30 mei 2016 om 15:57

Dat kan je vinden van niet, maar je argument om dat te onderbouwen komt nogal vreemd over. Verder is dit een eindeloze discussie. Zolang alle middenmoters niet tegen elkaar zullen spelen, kan je het niet weten. Ik vind van beide competities dat ze over een flink aantal sterke middenmoters beschikken.

30 mei 2016 om 16:19

@elphenomeno

Wat een onzin. Dortmund, Leverkusen, Gladbach, Wolfsburg en Schalke in normale doen zullen gewoon bovenin meedraaien in Engeland.

Niet overdrijven buiten Dortmund en Bayern doet niemand mee in Engeland. Al ben ik geen voorstander van het Engelse voetbal waar niks om geld draait, en waar het in Duitsland meer om charme draait. Maar we gaan Leverkusen, Gladbach Wolsburg en Schalke niet beter maken dan dat ze zijn. Dortmund en Bayern zouden dan weer perfect meedoen in Engeland

30 mei 2016 om 16:29

Wolfsburg schakelde anders Manchester United gewoon uit dit jaar. Praat je over de nummer 8 van de Bundesliga tegenover de nr 5 van Engeland.

Waarop baseer je dat ze minder zijn dan? Zal niet weten waarom een Leicester of Spurs beter zijn dan de subtop van Duitsland.

30 mei 2016 om 16:53

Ja, en Liverpool, de nummer 8, schakelde de soevereine nummer 2, Dortmund uit.

Onzinnige argumenten zijn dit. We weten het gewoon niet, en kunnen niks bewijzen.

30 mei 2016 om 17:11

Precies. Daarom wil ik argumenten van Nerazurri horen waarom die ploegen niet bovenin mee zouden doen.

30 mei 2016 om 17:23

Nerazzuri9

Grappigste constatering is altijd dat de Duitse clubs niet in de top zouden meedraaien. Jij vergeet dat als Duitse subtoppers (die gelijk zijn aan engelse subtoppers) in Engeland zouden spelen zouden ze ook honderde miljoenen ontvangen en dan zouden ze met twee vingers in de neus bovenin meedraaien, sterker nog, met die financiele middelen zouden Dortmund, Leverkusen, BMG etc gewoon met twee vingers in de neus kampioen worden.

Als je het omdraait zouden juist de Engelse clubs totaal falen in de Buli. Als Engelse clubs in de Buli zouden spelen zouden ze geen eigenaren hebben die de verliezen en gaten in de begroting zouden dichten. Engelse clubs zouden moeten verkopen om te overleven. Daarbij is hun hele bestuurs en bedrijfs infrastructuur momenteel toegspitst op die vele miljoenen die ze ontvangen aangezien ze dat in Duitsland niet zouden hebben zou er enkel incapabele mensen in het bestuur zitten bij Engelse clubs als ze in Duitsland zouden spelen. Engelse clubs zonder ingepompte miljoenen zouden nergens zijn. Des te knapper als je ziet wat voor revolutie de Buli de afgelopen jaren gemaakt heeft, van nummer 4 a 5 naar nummer 2 in de wereld gegaan.

30 mei 2016 om 17:39

Mooie is ook dat een speler als Mertesacker een dragende speler is in Engeland, maar bij het nationale elftal dat absoluut niet is. Want de kern die de Duitsers op sleeptouw nemen spelen namelijk bij Bayern. Doordat de kern van Bayern uit Duitsers bestaat (Neuer, Hummels, Lahm, Muller etc) wint het Duitse elftal een WK. Datzelfde heeft Spanje met de spelers bij Real, Barca en nu ook Atletico erbij(Ramos, Pique, Iniesta, Busquets, Koke, Juanfran, Saul Niguez en vroeger nog Casillas, Alonso en Xavi). Dat soort spelers gaan echt niet naar Engeland als ze in hun eigen land jaarlijks de CL kunnen pakken. Je ziet alleen dat als jongens zoals Silva en Mata geen belletje uit Madrid of Barcelona krijgen dat ze dan naar Engeland gaan omdat ze daar meer verdienen dan bij een Valencia, Villarreal, Sevilla, Wolfsburg, Gladbach of Leverkusen.

30 mei 2016 om 13:36

Inderdaad, het valt niet te ontkennen dat de top van Engeland momenteel achter ligt op de topclubs uit Spanje en Duitsland, maar dit is slechts het topje van de ijsberg.
Ik zou er persoonlijk niks aan vinden om mijn club in de competitie te volgen en hier vervolgens te verkondigen dat het jammer is dat het 'maar 4-0 is geworden. De competitie in zijn geheel heeft gemiddeld gezien een veel hoger niveau.

PL is gewoon het populairste competitie ter wereld en vandaar dat Engelse clubs meer te besteden hebben. Ik kan alleen bedenken dat Man City en Chelsea eigenaren hebben die schulden opzich nemen, voor de rest niet. Dus snap niet waar rummenigge het over heeft? Wel weer classic rummenigge, zeuren over de Engelse competitie. De man heeft natuurlijk niets te klagen over de bundesliga aangezien Bayern elk seizoen met twee vingers in de neus kampioen wordt en beste spelers weg haalt bij dreigende/directe concurrenten.

Liverpool heeft 2 duitse clubs ( Augsburg en Dortmund ) uitgeschakeld dus waar hebben we het over

30 mei 2016 om 15:32

Met een Duitse coach. En voetballer. Engeland = geld. Niet meer.

30 mei 2016 om 16:39

Zo lust ik er ook nog wel een paar. Beide met veel moeite trouwens en de laatste was ook niet al terecht natuurlijk, al mag Dortmund zich dat zelf aanrekenen.

BVB won echter wel weer van Spurs. Wolfsburg schakelde United uit. Bayern vernederde Arenal. En ga zo maar door. Het is aardig in evenwicht.

Het Engelse voetbal ligt zeker nog mijlenver achter op Spanje en Duitsland. De meeste spelers uit die landen doen leuk mee bij het nationale elftal, maar spelers zoals David Silva, Mata, Mertesacker en Can zijn niet de spelers die de kar trekken daar. De jongens die dat doen spelen namelijk bij Barca, Real of Bayern, de 3 grootste clubs ter wereld. Daar gaan de kennis van onder meer Guardiola, Mourinho, van Gaal, Conte en Klopp niks aan veranderen. Waarom zou je als speler uit Spanje of Duitsland dan ook naar Engeland gaan als je met de beste clubs van je eigen land meer kans hebt om de hoofdprijs (CL) te pakken? Puur en alleen om het geld want geld hebben ze genoeg in Engeland.

30 mei 2016 om 17:28

Tja als we het omdraaien en Duitse clubs zouden in Engeland voetballen dan zouden de top 7 in Duitsland voor de titel in Engeland strijden, puur om het feit dat ze dan zo veel miljoenen zouden kunnen uitgeven. Met al die miljoenen loopt Engeland nog achter op Duitsland. Kan je nagaan als Bayern in de BPL zou spelen, ze staan al met minder inkomsten mijlen voor. Als Bayern in engeland nog eens dat geld zou krijgen zou Bayern de komende 15 jaar met twee vingers in de neus kampioen worden in Engeland.

Als we het omdraaien zouden Engelse clubs faliekant mislukken in de Buli. Aangezien je daar geen eigenaar hebt en de tv gelden een fractie zijn (bayern krijgt 50 miljoen jaarlijks, kijk wat een promovendus in Engeland krijgt bij Promotie). Tel daarbij dat de hele structuur van een voetbalclub in Duitsland anders is en je hebt alle ingrediënten om te mislukken. Engelse clubs die hun eigen broek omhoog zouden moeten houden, dat zou wat zijn. Des te knapper als je ziet dat de Buli met die beperkingen nog voor staat.

30 mei 2016 om 18:29

Helemaal met je eens. De Spaanse clubs zoals Sevilla, Valencia en Villarreal zouden ook moeiteloos om de titel spelen in Engeland als ze evenveel tv rechten krijgen zoals in Engeland dat wel het geval is. In Spanje worden de rechten niet eerlijk verdeeld en toch is Sevilla al 3 jaar op rij de EL winnaar en halen 2 Spaanse clubs de halve finale van de EL en CL. Silva, Mata, Cazorla, Navas, De Gea en Costa zouden nooit naar Engeland gaan als zij bij hun voormalige clubs even veel konden verdienen als nu.

Achter Spanje hinkt iedereen op dit moment aan. Het is Spanje dat veel beter is dan de rest, niet Spanje en Duitsland. Duitsland heeft een oersaaie en voorspelbare competitie, en heeft bovendien maar 1 team dat echt ver komt in de Europese toernooien. Maar dit seizoen is het zelfs verslagen door de 3e club van Spanje dus ze zijn echt wel een maatje kleiner.

Wat niet wegneemt is dat het heel knap is dat in Duitsland bijna elke club keer op keer winst maakt. Bayern loopt wat dat betreft natuurlijk voorop. Geen schuld, bijna een unicum in het Europese voetbal. Maar daar heb je op dit moment (nog) helemaal niks aan. Er zijn (voor topclubs) geen straffen wat betreft de financiën.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren