Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het is vervelend, want De Graafschap en FC Twente hekelen elkaar niet’

Laatste update:

FC Twente heeft tijdens de vergadering betaald voetbal van de andere clubs de mogelijkheid gekregen om qua mediageld gebruik te blijven maken van de status van een Eredivisionist, maar heeft die aanbieding naast zich neergelegd. De Graafschap-directrice Martine Zuil snapt dat deels.

/

Zuil, van de commercie en marketing van de Doetinchemmers, geeft in De Gelderlander aan dat het televisiebedrag voor Twente de komende jaren had kunnen oplopen tot twintig miljoen euro. Maar ze hebben dat verzoek naast zich neergelegd. Onno Jacobs vond dat hij te weinig tijd had om dit allemaal uit te pluizen. Dat snap ik ook wel.”

“Twente neemt de gok in de hoop dat het goed zal komen, maar ik denk dat ze als een kudde lemmingen op de afgrond afgaan. Ze lopen een enorm risico dat ze alles kwijtraken. In feite is het heel vervelend dat het zo loopt, want De Graafschap en Twente hebben geen hekel aan elkaar”, besluit Zuil.

Denk jij dat FC Twente het kort geding wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kan persoonlijk echt niet meer wachten tot dit allemaal voorbij is, en het gewoon weer over voetbal gaat. Al die deprimerende berichten elke dag, en heel nederland die mijn clubje haat. Als ze maar niet failliet gaan en in 2017/2018 weer in de eredivisie spelen hoor je mij niet klagen.

25 mei 2016 om 12:27

Ik hoop het ook, Twente hoort gewoon in de eredivisie thuis. Ik denk alleen dat je iets te optimistisch bent. Ik heb meerdere (uitgebreide) interviews met Onno Jacobs gezien en dan vraag ik me serieus af of ze het overleven in de Jupiler League. Nogmaals, ik hoop dat alles uiteindelijk goed komt, maar ik ben er bang voor.

25 mei 2016 om 12:27

Dat is het probleen van de meeste mensen hier ze laten zich leiden door de haat tegen twente. Ik ben niet voor twente maar , als je over de straf nadenkt dan zou ik als twente ook niet akkoord gaan. Alle plannen waren gemaakt voor een eredivisie behoud gebeurt dat niet en worden ze definitief naar de JL gestuurd dan zijn ze kapot. Dan gaan alle leningen niet door wat inhoudt dat ze dan alsnog failiet gaan. Dus of ze gaan in beroep tegen de verzonnen straf en ze blijven bestaan of ze gaan naar de JL en dan trekken de mensen van de financiele injecties de stekker eruit. Alle leningen en andere pkannen waren gebaseerd op een eredivisie verblijf. Wat denk je dat er gebeurt met de transferwaarde van de spelers als ze de JL ingaan. Heel veel spelers lopen dan gratis de deur uit

25 mei 2016 om 12:34

BRA-ArsenalFC de licentiecommissie kwam steeds opnieuw achter nieuwe fraudefeiten. Ze hebben ook meedegedeeld dat als ze dit eerder wisten FC Twente al eerder hun Eredivisielicentie waren kwijtgeraakt (en technisch Ajax dus kampioen).

Sommige mensen snappen blijkbaar (nog steeds) niet dat FC Twente eigenlijk nu al niet meer hoeft te bestaan als de licentiecommissie "normaal gezien" helemaal geen licentie verstrekt. Maar dat vonden ze een te grote straf en vandaar kwamen ze met deze oplossing.

25 mei 2016 om 12:42

Als je zo redeneert had de licentiecommissie "normaal gezien" ook de boete kunnen geven omdat dat de andere kant van de mogelijke straf was.

Ik weet wat Twente heeft gedaan en snap ook dat men hier totaal niet over te spreken is maar als je ziet hoe makkelijk sommige mensen hier zeggen dat de licentie afgepakt moet worden zodat de club niet meer bestaat gaat er bij mij niet in. Er is werkelijk geen enkele club waarbij ik, als ze er dezelfde puinhoop van hadden gemaakt als bij Twente, de hoop zou hebben dat ze daar de licentie van af zouden pakken. Evenals het afpakken van de licentie als dat zeer waarschijnlijk faillissement betekent.

Daarnaast zou je je af moeten vragen of ze tot dezelfde 'oplossing' waren gekomen als dit bij clubs als Ajax, PSV of Feyenoord was gebeurd.

25 mei 2016 om 12:54

Ajax, PSV of Feyenoord zouden nooit op zo'n schaal fraude plegen dus je hoeft niet met zo'n hypothese te komen wat totaal niet aansluit op de werkelijkheid. FC Twente was systematisch aan het frauderen, ook nadat Munsterman en co al weg waren.

Ben je soms vergeten dat de afgelopen jaren meerdere clubs failliet zijn verklaard en er niet meer zijn? Nolimit en andere FC Twente supporters zijn volledig het spoor bijster als ze zo redeneren.

Kijk eens wat bijvoorbeeld Veendam en Agovv hierover denken bijvoorbeeld:

‘dank je Knvb voor het meten met 2 maten en je volstrekt belachelijk maken met deze straf voor FC Twente wat natuurlijk geen straf is,’ twittert het account van Agovv. ‘De dodo’s van de Knvb leggen een ei. En waggelen vrolijk verder,’ klinkt het op het twitter-account van SC Veendam.

FC Twente mag blij zijn dat ze uberhaupt nog een kans krijgen en zouden dit met beide handen moeten aanpakken, maar de stuitende arrogantie weerhoudt ze ervan om op deze manier te denken.

25 mei 2016 om 12:56

Twente heeft zelf de toestanden rond de transfer van Tadic naar buiten gebracht.twente heeft zich aan de aanbevelingen van de Knvb gehouden. Dan had de Knvb in december de licentie moeten intrekken . Als er in december is afgesproken dat als Twente zich aan de aanbevelingen houd dat Twente dan de licentie mag behouden heeft Twente gewoon een punt.

25 mei 2016 om 13:02

Hoe belachelijk simpel is het om te zeggen dat Ajax, PSV of Feyenoord dit nooit zouden doen. Jij wist vooraf al dat Twente dit ging doen? Respect.

Ik ben niet vergeten dat andere clubs failliet zijn verklaard nee. Hoezo kom je hiermee? De situaties tussen je voorbeelden en FC Twente hebben werkelijk niets met elkaar te maken. Deze clubs zijn failliet verklaard, zoals je zelf al aangeeft. FC Twente is niet failliet, deze straf heeft ook helemaal niet een eventuele faillissement als basis.

Leuk dat je met deze onzin aan komt zetten, typisch een typertje die graag wat olie op het vuur gooit

Edit: En op basis waarvan zou Twente blij moeten zijn dat ze een kans krijgen? Daarnaast is het geen eens een kans.
Jij lult teveel met je onderbuikgevoelens om dit een gepaste straf te vinden.

25 mei 2016 om 13:04

ottofant deze nieuwe feiten waren niet rondom de transfer van Tadic, maar die van Engelaar en Corona.

25 mei 2016 om 13:06

Jij redeneert echter ook alleen maar vanuit jouw eigen gevoel en kijk op de gang van zaken. Wat niet wil zeggen dat wat jij denkt dat waar is, ook echt zo is.

Licentie afpakken gun ik geen enkele club toe. Als ze Twente 20 punten in mindering brengen komend seizoen dan degraderen ze zo goed als zeker. Maar dan heeft Twente een jaar de tijd om spelers te verkopen, contracten aan te passen en de club en begroting aan te passen voor de Jupiler league.

Dat is bijna een gedwongen degradatie maar wel 1 waarbij je een grote club de kans geeft om dit te overleven.

Betaald voetbal zonder fc Twente zou zonde zijn. Ik hoop dat elke supporter van welke club ook geen enkele andere supporter het toewenst om zijn/haar club failliet te zien gaan of de licentie ziet verliezen.

25 mei 2016 om 13:07

naar mijn mening zijn ze nu wel genoeg gestraft en als die van oostveen sportief was geweest zonder haat tegen het oosten,dan had die wat er nu zit geprezen en geholpen om het sportief toe laten in de eredivisie te bevorderen.dan had die verder de veroorzakers verder kunnen aanpakken.en de graafschap moet helemaal niet zeuren en janken,want die zijn terecht terug in de jupiler league.dus door zijn haat tegen fc twente is die meneer oostveen in staat om de hele knvb naar de afgrond te werken.

25 mei 2016 om 13:08

scrumpti0uz
Voor de Tadic-deal heeft Twente al straf gehad, voor de Doyen deal ook. Van Corona was al vanaf het begin ook bij de Knvb bekend dat Twente maar 60 procent van de transferrechten heeft. Dan kan het niet anders dan dat er afspraken zijn over hoe om te gaan met die rechten.

Stel jij hebt een percentage van Ziyech in handen( 40 procent om maar eens een voorbeeld te nemen). Dan wil jij als medeeigenaar toch niet dat Ziyech zijn contract uitdient en zelf eigen baas is. Dan is die 6 miljoen gewoon weg. Dan moet er wel een afspraak zijn.

Eigenlijk moet de Knvb bij alle clubs alle transfers, waarin deelrechten zitten doorpluizen op onrechtmatigheden.

Engelaar was transfervrij, dus ik weet niet exact wat hiermee aan de hand is. Ik weet wel dat Twente in de media aangegeven heeft creatief te moeten omgaan met het salaris, maar dat kon de Knvb ook geweten hebben uit de media.

25 mei 2016 om 13:18

Ook die zijn gemeld en het is nog niet duidelijk of die wel of jiet kloppen. Het is gemeld, maar moeten verder onderzocht worden. En dat is nu aan de fiod.
Twente heeft zoals de LC zelf meld aan alle voorwaarden voldaan.

25 mei 2016 om 13:27

deejee66,

Uitgaven boven de 50k moeten worden gemeld. Engelaar was transfervrij, maar hij EN zijn zaakwaarnemer kregen wel een behoorlijke som tekengeld.

Transfer van Corona was inderdaad na het vertrekken van Munsterman en alsnog presteerde FC Twente het om te gaan frauderen. Dit zegt de licentiecommissie erover:

"er is sprake geweest van opzettelijke en doelbewuste misleiding van de licentiecommissie door FC Twente"

Ze hebben het zelfs over

"op een S T E L S E L M A T I G E, opzettelijk misleidende handelwijze"

25 mei 2016 om 14:05

Je hebt gelijk Twente heeft zelf de onregelmatigheden aan de belasting gemeld. Heb t ff nagekeken

25 mei 2016 om 14:08

hoiu toch op met haat tegen twente en al zal dat zo zijn heeft twente het daar zelf na gemaakt van mij mag de stekker eruit ze hebben kansen zat gehad.

25 mei 2016 om 14:19

ik redeneer zo twente heeft clubs bestolen de knvb en de licentiecommisie in de maling genomen beterschap beloofd om vervolgens weer dingen achter te houden staf normaal zou intrekking licentie zijn

dan krijgt twente de kans om in de jupiler opnieuw te beginnen en weigeren ze dat.
dan komen de bestolen clubs twente tegemoet om ze alsnog de tv gelden te laten houden blijft twente maar door gaan terwijl ze daarmee het hele competitieprogramma in gevaar brengen en andere clubs in de problemen brengen omdat ze niet weten waar ze aan toe zijn.
waarom omdat twente zich niet aan de regels wenst te houden en zich boven alles en iedereen verheven voelt en iedereen de schuld geeft behalve zichzelf.
van mij mag de stekker er nu uit getrokken worden gewoon licentie intrekken en geen nieuwe meer afgeven .
dan laten de andere clubs het ook wel uit hun hoofd om te gaan frauderen in de toekomst er moet gewoon een voorbeeld gesteld worden anders houd het nooit op

25 mei 2016 om 14:22

als de knvb overal op de hoogte geweest was was die licentie in december al ingetrokken

25 mei 2016 om 14:45

Uhm volgens mij is heeft twente gezegd dat ze juist dooe het verlies aan mediagelden geen kans zagen om te blijven bestaan in de jl.....dus dit is toch een geweldig aanbod van de andere clubs?....lijkt me toch de moeite waard om deze handreiking te onderzoeken.....maargoed twente is komt het kennelijk beter uit om te doen alsof ze ten dode zijn opgescheven , dan om hun terechte straf te accepteren

25 mei 2016 om 15:20

@scrumpti0uz
Dat is niet waar. De LC verwijt Twente dat ze (delen van) informatie hadden die konden duiden op nieuwe misleidingen. In de lezing van de LC heeft Twente dit WEL heeft aangegeven, maar in te algemene bewoording. Twente heeft aangegeven dat "mogelijk nieuwe zaken naar voren kwamen". De LC vindt dat ze aan de alarmbel hadden moeten trekken. Tja....

Dan nog, dit alles kwam naar voren door onderzoek dat Twente zelf heeft laten uitzoeken en wat geen eis was van de LC. Kortom, het is een glijdende schaal en wordt nu ingezet als hét argument. Minstens arbitrair.

25 mei 2016 om 15:36

En weet jij de details van Corona? Twente heeft erg weinig betaald voor Corona en zou bij verkoop erg weinig krijgen. Bijna een veredelde huurovereenkomst. Dit is niet verboden, maar had gemeld moeten worden bij Fifa of Knvb. Dit is niet gebeurd. Erg stom. Fout. Boete. Maar ga nou niet doen alsof dit een aardverschuiving teweeg brengt.
Weet je de details van Tadic? Die makelaar wist dat Twente Tadic moest verkopen en dat geld nodig had. Hij heeft dit handig gespeeld en een belachelijk hoge commissie gevraagd. Twente zat hier in spagaat wat men er blijkbaar toe heeft gebracht het deels (1.8 mln) betalen van de commissiegelden buiten de boeken. Stom. Slecht dat je in zo'n situatie komt. Boete is terecht.

Er zijn domme dingen gedaan. Twente heeft daarmee vals gespeeld. Er zal binnen Twente ongetwijfeld een foute cultuur zijn geweest. Ook het niet voldoen aan eigen doelstellingen is fout (want daarmee ben je niet zuinig genoeg geweest en heb je geld kunnen besteden wat je eigenlijk niet had).

Dan nog als je de incidenten afpelt, is het intrekken van de licentie een draconische maatregel en staat niet in verhouding met de impact voor de hele umwelt van Twente (medewerkers, fans, sponsoren, Gemeente Enschede).

Twente moet helemaal niet blij zijn met die quasi handreiking. Twente is ondertussen de meest cleane club van Nederland waar echt alles drie keer binnenstebuiten is gekeerd.

26 mei 2016 om 00:14

Van mij hoeft Twente absoluut niet failliet te gaan. Ook de licentie hoeft niet te worden afgepakt. Maar ze moeten wel gestraft worden denk ik. En een geldboete is domweg te simpel voor de vele overtredingen. Degradatie is een hele gepaste straf. Twente had dan ook gebruik moeten maken van het aanbod van de andere clubs. Nu graven ze hun eigen graf. Dom en wederom respectloos maar de supporters van Twente.

25 mei 2016 om 12:28

Naahh, er komt een leegloop bij Twente aan als ze worden teruggezet, daar is geen twijfel over mogelijk. Het is dan maar de vraag of ze zo een sterke selectie hebben dat ze direct weer promoveren. Just imagine, Twente van afgelopen seizoen zonder ziyech. Dat had meegedaan om de plekken 16-18. Stel je nu voor, Twente zonder ziyech en 5-6 andere sterkhouders. Dat gaat tijd kosten jonge

25 mei 2016 om 13:56

Tja ligt eraan hoe je het bekijkt. De eerste seizoenshelft stond Twente onderaan, toen deed Ziyech ook mee. De tweede seizoenshelft is Twente, volgens mij, 4e ofzo geëindigd qua punten, ook toen presteerde Ziyech nog even goed. Of komt dit dan alsnog alleen door hem.

Kreeg hij dan niet de kans om dit voorstel te overleggen of de consequenties er van uit te zoeken? Want zo klinkt dit nu.

25 mei 2016 om 12:43

Zo lijkt het inderdaad.

Als Fc Twente vrijdag de rechtzaak niet wint zal Jacobs en zijn mannen toch maar eens moeten doorberekenen of één of twee jaar Jupiler league niet mogelijk is. De tv-gelden had je kunnen behouden, Ziyech kan nog verkocht worden voor 10 tot 15 miljoen, en je moet opnieuw om de tafel met de crediteuren om te kijken of het crediteuren akkoord doorgaat als ze in de JL spelen volgend jaar. Daarnaast moet de garandstelling van de gemeente doorgesproken worden. Natuurlijk zal dit deels doorberekend zijn door deze mannen, maar ik heb nu deels het idee dat ze alles of niets spelen terwijl dat misschien niet nodig is. Ik behoud liever de club en dan maar in de JL dan dat we onnodige risico's nemen..

Ik heb verder nog steeds het gevoel dat Dick Wessels op het allerlaatste moment financieel de helpende hand toesteekt. Gevoel of hoop..

25 mei 2016 om 12:52

"ik heb verder nog steeds het gevoel dat Dick Wessels op het allerlaatste moment financieel de helpende hand toesteekt. Gevoel of hoop.."

Dit denk ik dus ook, als Twente uiteindelijk alsnog de JL in moet en het financieel niet haalbaar is voor Twente zelf laat Dick Wessels, en niet alleen Dick, het echt niet zover komen dat de club failliet gaat. Als je ziet hoeveel hij de afgelopen maanden al betrokken is bij de club en ze probeer te helpen.

25 mei 2016 om 13:11

Nolimit

Dat is ook mijn gedachte; Dick Wessels lijkt onze laatste hoop. Natuurlijk verwacht ik niets van hem, maar stiekem hoop ik er wel op.

25 mei 2016 om 13:44

Kan me goed voorstellen dat je daar op hoopt. Logisch als hij de club kan redden. Maar zal dat dan ten koste van alles zijn(wessels kan alles eisen wat hij wil)? Of redding door Wessels of game over....., linke soep.....

25 mei 2016 om 13:57

Ik snap eigenlijk niet goed waarom dat bod (met eredivisie televisiegelden) geweigerd is. Het zal wel aan mij liggen maar hierdoor zie ik het totaal niet goed komen met Fct. Kan iemand van FCT mij uitleggen waarom het wel goed gaat komen?

Zoals ik het nu allemaal lees is dat er na december 2015 dus weer nieuwe feiten boven tafel zijn gekomen die niet gemeld zijn aan de commissie (lc) ook over Ziyech/tadic/corona en Engelaar, o.a. een bericht van Van der Belt (february jongstleden) die hierover zn kop hierover in het zand stak. Uit het rapport van de LC het volgende;

"de licentiecommissie staat thans voor de vraag wat de gevolgen voor FC Twente moeten zijn van de na 15 december 2015 nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties Tadic, Corona en Engelaar. Zoals hiervoor opgemerkt is ook in die – op 15 december 2015 voor de licentiecommissie nog onbekende – kwesties sprake geweest van opzettelijke en doelbewuste misleiding van de licentiecommissie door FC Twente.

Ten overvloede merkt de licentiecommissie op dat als zij op 15 december 2015 had geweten wat zij nu weet, waarbij geldt dat de reikwijdte van het stelselmatig niet-integer handelen op dat moment haar voorstellingsvermogen te boven ging, zij zonder twijfel de licentie al op dat moment onvoorwaardelijk zou hebben ingetrokken."

Als de LC dit had geweten hadden ze geen licentie meer verstrekt (valt te lezen). Welnu, de eredivisie clubs geven (een soort van) handreiking ivm televisiegelden om rechtzaken te voorkomen. Twente accepteert dit niet en gaat alsnog het gevecht aan met de LC (die dus een foute licentie hebben gegeven). Misschien ben ik gek en ik hoop dat iemand het me nu eens goed kan uitleggen. Maar in de rechtbank bekijkt de rechter het toch heel simpel, de licentie voor de eredivisie intrekken kan en mag (en is ook gebeurd), maar een nieuwe geven voor de eerste divisie niet (staat niet in de regels maar is ok gebeurd). Dan zegt de rechter toch, de eerste straf mag, de tweede niet dus blijft de eerste straf staan? Dan ben je toch gedegradeerd naar de amateurs, je hebt immers geen enkele licentie meer? Bovendien, stel je wint de rechtzaak, hoeveel gaan er nog volgen? Wat gaat de Fiod nog doen, fraude in jaarrekeningen vinden ze vaak geen geintje, en ben je niet bang dat men nu eenmaal bezig is ook meteen de hele club gelicht wordt, dus eigenlijk ten tijde dat Munsterman daar heeft gezeten? Had je het niet beter op een akkoordje kunnen gooien en er een dikke vette streep doorzetten?

Maar goed, ik ben maar een simpele ziel wat rechtsgang betreft.....

25 mei 2016 om 14:18

Omdat de andere clubs weten dat Twente sterk staat in de rechtzaak zijn ze met dat bod gekomen om Twente zo klein mogelijk te houden. Ze zijn gewoon bang voor een Twente dat alles weer op de rij heeft voor de toekomst.

25 mei 2016 om 14:25

nou volgens mij is wessels duidelijk geweest hoor die gaat het niet doen

25 mei 2016 om 14:44

Denk je dat echt? Ik geloof niet zo dat de motivatie van andere clubs het klein houden van FCT is. Dat het wel zo voelt is uiteraard goed te begrijpen. Maar echt, had dat aanbod nu geaccepteerd, het was helemaal niet slecht en buitenproportioneel! Dan was je er hopelijk klaar mee. Nu, wat de uitkomst vrijdag ook is, gaat dit verhaal gewoon door en als je pech hebt wordt je halvewege de competitie volgend jaar alsnog gepakt!

Karel wat mij betreft ook Duidelijkheid gewenst

Ik snap zeer zeker dat Onno Jacobs te weinig tijd heeft. Hij zit namelijk Feyenoordsites af te speuren en te mailen of ze negatieve artikelen over hem uit zijn Feyenoordtijd willen verwijderen, omdat dat 'een negatieve uitwerking kan hebben op de uitspraak van vrijdag'.

25 mei 2016 om 12:47

Haha ik las het. Wat een ongelofelijk zielig persoon is die Onno Jacobs toch. Iemand die er bij Feyenoord een gigantische rotzooi van heeft gemaakt. Dat Twente uberhaupt met die vent in zee ging heb ik sowieso nooit gesnapt. Zelfingenomen kwal.

Toch denk ik dat ik wel een oplossing heb voor de gehele gang van zaken.

Fc Twente gaat toch akkoord met. een verplichte degradatie naar de Jupiler Leaque onder een aantal voorwaarden. Het is namelijk voor Fc Twente van groot belang dat de licentie behouden blijft omdat anders het crediteurenakkoord, de garantstelling van de gemeente, de toezeggingen van de sponsors voor een extra inleg van 12 miljoen op de tocht komt te staan. Ook komt bij het verliezen van de licentie de geschiedenis van de afgelopen 10 jaar te vervallen met de TV gelden wat ongeveer 2,5 miljoen per seizoen scheelt, dus in totaal 25 miljoen. En hoe zit het met de spelers die een proces aan gaan spannen omdat bij het verlies van de licentie zij mogelijk transfervrij zijn. Dus het het is van het grootste belang voor de toekomst van Fc Twente dat de licentie absoluut behouden blijft.

FC Twente gaat komend seizoen in de Jupiler Leaque spelen als :

1. De licentie betaald voetbal dus behouden blijft
2. Fc Twente in aanmerking komt voor de financiële regeling die clubs normaal krijgen als ze op grond van de ranglijst degraderen.
3. Fc Twente hoeft die 2 of 2,5 miljoen die het terug diende te betalen aan alle andere clubs als compensatie voor de TV gelden niet meer te betalen, Dit omdat met een verplichte degradatie Fc Twente minimaal de komende jaren dat geld al mis gaat lopen.
4, Komend seizoen (en hopelijk ook de seizoenen daarna) promoveren en degraderen twee clubs uit de Eredivisie en/of Jupiler Leaque. Zodat de clubs die nu bang zijn voor niets te spelen komend seizoen in de Jupiler Leaque ook gecompenseerd gaan worden.
5. Bert van Oostveen dient zijn ontslag in te dienen, want al de wantoestanden door het vorige bestuur van Fc Twente zijn wel onder zijn verantwoordelijkheid van de Knvb tot stand gekomen.

Tevens ga ik er van uit dat Fc Twente met per direct stopt met de gezamenlijke jeugdopleiding met Heracles. Fc Twente betaald nu ruim 2,5 miljoen, Heracles slechts 3 ton. Met 3 ton minder kan Fc Twente de jeugdopleiding wel in stand houden. Kijken of dat Heracles ook lukt met 3 ton. Want ook Heracles heeft unaniem meegestemd dat Fc Twente verplicht moet degraderen. dan moet je ook alle consequenties daarvan aanvaarden.

25 mei 2016 om 12:34

Haha Twente die de eis stelt dat Van Oostveen zijn ontslag indient, ik dacht dat het niet nog lachwekkender kon.

25 mei 2016 om 12:49

Waar haal je die info vandaan? Lachwekkend.

25 mei 2016 om 12:51

Dat stelt de persoon boven mij als voorwaarde

25 mei 2016 om 12:53

"eisen" is een groot woord, maar ik denk niet dat alleen Twente vrolijk wordt als de beste meneer een andere hobby gaat zoeken.

25 mei 2016 om 13:02

Van Oostveen is slechts voorzitter van de Knvb. Hij heeft de regels niet bedracht, daar hebben de clubs zelf mee ingesteld. De licentiecommissie heeft vervolgens een straf opgelegd. Dit is een commisie waar Van Oostveen niet inzit. Van Oostveen doet alleen het woord voor de Knvb, maar ook zonder Van Oostveen was dit zo gegaan.

25 mei 2016 om 12:57

Ik heb ook een oplossing. Licentie afpakken en ze zoeken het maar uit in Enschede...

Ik wordt erg moe van al die Twentenaren die maar wijzen en anderen vanalles proberen te beschuldigen. Twente heeft een fout gemaakt. Wees eens blij dat A de Knvb coulant is (want volgens de regels was je gewoon de licentie kwijt) en B dat de clubs erg coulant zijn ondanks dat ze jaren bedrogen zijn door Twente.

We zullen het kort geding afwachten. Maar ik met mijn gebrekkige juridische aanleg, weet al zeker dat dit een kansloos verhaal is voor Twente.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze bij Twente nog steeds denken dat ze na het verliezen van het korte geding nog steeds kansen blijven krijgen (ze hebben er namelijk al zoveel gekregen).

Onno Jacobs denkt nu vast dat als ze verliezen ze dan alsnog de handreiking van de andere clubs mogen accepteren. Dan is het niet zo gek dat ze dus gewoon alle mogelijke manieren proberen om "hun gelijk" te halen als ze in hun achterhoofd weten te denken dat de Knvb, Fifa en Fiod etc. ze echt niet "op de afgrond laten afgaan" want "wij zijn Twente en hebben de 4e stadion van Nederland en ja we weten dat die er vooral is dankzij geleend geld van de gemeente die we bij lange na nog niet hebben afgelost en dit wetende zal de gemeente ons echt niet laten vallen".

Iets in die richting..

FC Twente was in 2003 ook al failliet omdat ze o.a. handig dachten om te kunnen gaan met loonbelastingen (door gewoon niet af te dragen haha) en ze een totale schuld van ongeveer 15 miljoen euro hadden, maar ja toen kwam de gemeente over de brug en bestaan ze nog steeds.

Dat is een beetje het probleem. FC Twente is er nog steeds ondanks 2 faillissementen. Eigenlijk is het dus niet zo gek dat ze steeds het randje "van de afgrond" opzoeken als ze zo'n meewerkende gemeentebestuur achter zich hebben.

25 mei 2016 om 12:58

Goed verhaal, vooral dat stukje over het stadion is sterk! Je weet dat geen enkele club hun stadion in bezit heeft right?

Daarnaast, waarom zou Twente deze straf als kans zien? Wat een grap.
Als je maanden lang de hele club op de kop gooit en alles uitvoert en oplevert wat gevraagd wordt en je wordt weggezet met een straf naar de JL voelt dat nou niet echt als een kans.

25 mei 2016 om 13:01

Dus jij probeert heel stellig te beweren dat PSV geen eigenaar is van het Philips stadion?

25 mei 2016 om 13:07

Nee, ik probeer alleen stellig te beweren dat heel PSV bestaat op een stuk grond waar de gemeente 50 miljoen voor heeft betaald. Proficiat.

25 mei 2016 om 13:19

Haha typisch geval van moving the goalposts. Je zei letterlijk "je weet dat geen enkele club hun stadion in bezit heeft right?" Dit is onjuist.

25 mei 2016 om 13:35

Ligt eraan hoe je het bekijkt, het haalt in ieder geval je geweldige betoog onderuit over de lening die Twente heeft moeten nemen op het stadion waar PSV 50 miljoen voor een stukje grond krijgt en de rest van de clubs netjes de huur afstaan. Gewoon erg sterk om dat verhaal over het stadion en de lening er bij te vermelden.

25 mei 2016 om 14:30

en als ze dan verliezen en geen handreiking krijgen vd andere clubs dan is iedereen tegen twente is de knvb corrupt en ga zo maar door .

Waarom zou die handreiking niet blijven bestaan. Als Twente het kort geding verliest bestaan er nog genoeg mogelijkheden. Ze kunnen nog tegen het besluit van licentiecommissie in beroep. Mochten ze dat beroep verliezen, dan kunnen ze alsnog naar de gewone rechter. m.a.w. het is nog lang niet over en de rest van de clubs willen ook graag duidelijkheid. Misschien dat Twente na verkoop van Ziyech e.c. wel bestand is tegen een jaar Jupiler League. De eventuele verkoopopbrengsten van spelers mochten in de prognoses e.d. niet mee worden genomen.

Overigens was Twente in 2003 niet failliet en ook nooit geweest ook (lees die onzin wel vaker). Als dat zo was geweest hadden ze automatisch hun licentie verloren, zoals Veendam, Agovv.

25 mei 2016 om 12:58

Ze waren wel degelijk failliet, maar de gemeente heeft ze geholpen door garant te staan, wat ze nu dus ook weer doen (tenzij ze alsnog de stekker uit de garantstelling halen).

In Veendam en Apeldoorn zag de gemeente er geen heil meer in.

25 mei 2016 om 12:59

http://www.nu.nl/sport/131573/fc-twente-failliet (zelf even .html achter zetten)

Andere situatie, maar (een deel van) FC Twente was wel degelijk failliet in 2003

25 mei 2016 om 13:06

Het kort geding dient al bij de "gewone" rechter. Ze kunnen uiteraard wel in beroep en dat zullen ze oook vast wel doen. Het haalt alleen niks uit, alleen uitstel. Uiteindelijk zal de Hoge Raad ook tot de conclusie komen dat de Knvb goed gehandeld heeft en wordt de licentie ingenomen.

Het is einde verhaal. Het Nederlandse voetbal levert aan kwaliteit en entertainment in. Een prachtig stadion dat leeg zal staan. Alles is vernietigd door een handvol mensen. Verlos ons nou uit ons lijden, want deze gang van zaken kan ik echt niet meer aan. Het is een neerwaartse spiraal waar niet meer op een normale manier uit te komen is. Het enige wat een redding kan zijn is een mega rijke man die alle schulden op zich neemt. Pas dan kan een degradatie ook een redding zijn. Want een degradatie op de huidige manier is een executie, maar dan niet met de galg of een schot, maar langzaam dood laten bloeden of het injecteren van een dodelijke ziekte.

25 mei 2016 om 13:31

Ik denk het ook; ik gok alleen wel dat het alsnog JL wordt en dat hopelijk Dick Wessels instapt om daar te overleven. Zolang als de gehele club niet kapot gaat, ben ik al tevreden.

Ik weet ook niet goed wat ik moet denken over het feit dat Jacobs het nieuwe voorstel van de LC van gisteren naast zich neer heeft gelegd. Hij lijkt overtuigd te zijn dat hij een sterke zaak heeft komende vrijdag door het voorstel te negeren, dat geeft kleine hoop en knokken voor lijfbehoud vind ik een goede zaak in deze. Ik ken echter de ins- en outs niet allemaal (niemand waarschijnlijk), en ik ken Jacobs niet goed genoeg om blind op hem te vertrouwen of er gerust op te zijn.
Blind vertrouwen in een bestuurder heeft überhaupt niet echt goed uitgepakt...

Als we degraderen of het nekschot krijgen dan ben ik in ieder geval blij dat juist De Graafschap als club van onze 'buren' uit de Achterhoek onze plaats inneemt. Die club gun ik het zeker wel.

Wanneer is de uitspraak?
Want ik lees elke dag wel van alles.
Vooral dat de Graafschap boos is. Op wat moeten zij boos zijn?
Zoals Bert van Oostveen al zei, de graafschap is gedegradeerd.
Dus aan het werk en dat spelers begroting omlaag trekken.

25 mei 2016 om 13:01

Volgens de knvb zijn dan nu de graafschap, fc twente en Cambuur gedegradeerd.. dat kan niet allemaal waar zijn

25 mei 2016 om 13:10

Spelvoout, Cambuur is zeker gedegradeerd.
Graafschap "kan" in de Eredivisie blijven.
Dat betekent niet dat ze dat kunnen opeisen.

25 mei 2016 om 13:04

De Graafschap moet inderdaad niet zo zeuren. Ze zijn gedegradeerd en mocht Twente uit de Eredivisie vallen, dan krijgen zij het aanbod om volgend seizoen in de Eredivisie te spelen. Dit kon ook zomaar 2 weken voor het begin van de competitie gebeuren, klagen ze dan ook opeens? Dat de kans groot is dat Twente het niet redt, maakt niets uit van het feit dat De Graafschap zich in eerste instantie gewoon moeten richten op de Jupiler League.

25 mei 2016 om 13:15

Sommige mensen snappen dus echt het probleem bij de graafschap niet... Je kan niet voorbereiden op de jupiler league in deze fase. Je loopt dan sponsor inkomsten mis, je kan geen seizoenskaarten verkopen, je kan geen spelers kopen/verkopen. Een ploeg die sportief gezien nergens recht op heeft heeft nog altijd wel gewoon recht om te weten waar ze aan toe zijn. Er moet gewoon zsm duidelijkheid zijn. En "bereid je maar voor op de jupiler en misschien wordt het eredivisie" is geen duidelijkheid mensen.... Ik heb niks tegen twente maar ik vind het belachelijk dat deze hele situatie nog zo lang voor onduidelijkheid moet zorgen. Ik denk dat zowel de knvb als twente hier schuldig aan is.

25 mei 2016 om 13:21

Ik snap het probleem heel goed, maar ga dan wel bij de juiste instantie klagen.
Knvb had kunnen weten dat Twente in beroep zou gaan, tenzij de licentie niet was afgenomen. Dat alles kost tijd. Knvb had een duidelijker plan moeten communiceren mbt tijdslijnen en consequenties.

Overigens, als je met 4-1! verliest in Deventer, moet je dan het toch ook niet een beetje bij jezelf zoeken?

Als De Graafschap had gewonnen, was het nu trouwens over Cambuur gegaan....

25 mei 2016 om 13:21

Wat kan de KNVB hier aan doen? Denk je dat zo'n proces binnen 1/2/3 dagen op te lossen is? De KNVB moest allereerst wachten totdat het definitieve voorstel van de licentiecommissie daar was. Vervolgens gaat Twente naar de rechter. Wat had je verwacht, dat dit in februari al afgerond was? Als dit binnen de competitie was gebeurd dan was Ajax naar de rechter gestapt en stonden de PSVfans hier te klagen, omdat hun kampioenschap was afgenomen. Er zijn altijd verliezers in zo'n zaak. Je kunt onmogelijk iedereen tevreden houden. Deze zaak wordt nu na de competitie behandeld en dus moet De Graafschap even op de plaats wachten tot de definitieve uitspraak, daar is niets raar aan. Dat ze dan moeite hebben met de sponsors etc. is logisch, maar dat hoort erbij. Daar is de KNVB helemaal niets aan te verwijten.

25 mei 2016 om 13:23

Aan de andere kant had de Graafschap het zelf in handen.h
Het verloor van Goa, dus het is gedegradeerd.
FC Twente heeft zich gehandhaafd, hoe denk je dat die zich voelen ?
Ze zitten in hetzelfde schuitje, ze weten ook niet waar ze aan toe zijn.
Dat is het lastigste van deze situatie.
Daarom moest de licentiecommissie eigenlijk al op 9 mei de beslissing hebben genomen.

25 mei 2016 om 13:32

Sportief gezien hebben we nergens recht op. "Had je maar moeten winnen van gae". Dit staat toch los van het verhaal dat nu speelt?!

De knvb is te laf geweest door twente het seizoen af te laten maken. Twente is naar mijn mening nog altijd niet schuldbewust (iedere andere club zou hetzelfde als twente doen) het zou ze sieren om meer mee te denken aan een oplossing dan alleen maar op de knvb te zeiken.

Een degradatie van twente hoeft helemaal niet het einde te betekenen. Met behoud van de tv gelden en transfers van ziyech, guttierez etc kom je al een heel eind. Al die sponsoren rennen echt niet in een x weg vanwege een degradatie.

25 mei 2016 om 13:39

Ik denk dat jouw mening iets anders zou zijn als het een andere club dan de graafschap zou zijn. Er is geen andere oplossing.
Of Twente degradeert of ze blijven erin.
Nu maar afwachten wat het word.

25 mei 2016 om 13:50

Tuurlijk ben ik bevooroordeeld maar dit is een onwerkbare situatie. Mensen die zeggen de graafschap moet maar gewoon wachten zouden dat ook niet zeggen wanneer het om hun eigen club zou gaan...

25 mei 2016 om 13:50

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar toch.
Het is toch een rare gang van zaken dat er een club gespaard wordt, omdat ze er bij een andere club een bende van maken? Het lijkt mij logischer als er een extra team zou worden toegelaten in de Eredivisie. Ik zie dan twee opties: de verliezers van de play-off finales tegen elkaar, waarvan de winnaar volgend jaar in de Eredivisie speelt (graafschap of Nac). Daarnaast zou je kunnen zeggen dat VVV op basis van de constante prestaties dit seizoen (2e plaats geëindigd), het verdient heeft te promoveren.
Hoofdschuldige is en blijft natuurlijk de Knvb, die hadden veel duidelijker moeten zijn vanaf het begin en de scenario's al veel eerder naar buiten moeten brengen, niet vlak voor de finale van de play-offs voor promotie-degradatie.

25 mei 2016 om 14:29

Klopt, wat je zegt is misschien ook logischer maar de knvb heeft al duidelijk gemaakt dat dat allemaal niet gaat gebeuren. De kaarten liggen op tafel en het is nu afwachten wat de rechter(s) beslissen. Triest dat het allemaal op deze manier moet gaan maar past ook wel bij de nederlandse bureaucratie ;-)

25 mei 2016 om 14:33

knvb had kunnen weten!!! pfff de knvb heeft deze problemen niet veroorzaakt maar fc twente

26 mei 2016 om 09:28

Ik ben het met pinothadon eens. De Graafschap kan zich niet richten om de JL en dan als Twente wordt teruggezet toch mee doen met de ED.
Hoe doe je dat met spelers die een clausule in hun contract hebben dat ze weg mogen bij degradatie? Die spelers laten gaan en dan weer terughalen wanneer ze er toch inblijven? Dan zitten die clubs waar ze naartoe gaan ook weer met een probleem.
En sponsoren laten betalen tegen JL prijzen en dan daarna extra laten betalen? Kan me voorstellen dat die dat ook niet willen, moeten namelijk ook hun budget in de gaten houden.
Seizoenskaarten nu verkopen tegen prijzen van de JL en dan daarna eens extra laten betalen? Zou ik als GRA supporter ook niet op zitten wachten. Zou nu willen weten wat ik moet betalen.

Als laatste wil je als je in de ED blijft misschien wel versterken, je hebt ook meer inkomsten dus kun je die extra speler die je wil halen. Nu kan dat niet en ga je met een "mindere" selectie de ED in.

De Knvb moet nu tegenover de GRA duidelijkheid geven. Of ze spelen volgend jaar in de ED (desnoods met 19 clubs) of in de JL (desnoods met maar 17 clubs in de Ed).

De Poll stelling vind ik niet helemaal juist. De vraag is "denk jij dat FC Twente het kort geding wint?" ik denk namelijk dat Twente in het gelijk gesteld wordt dat er geen nieuwe licentie voor de JL afgegeven mocht worden. Maar dat betekent dus dat ze helemaal geen licentie meer hebben. Dat is in mijn ogen geen "overwinning".

25 mei 2016 om 14:21

Twente vecht in het kort geding de intrekking van de oude licentie aan... beetje beter inlezen dus.

En dat gaat Twente winnen.

Kan er geen"trap hier Twente en zijn supporters nog verder in de grond" topic komen hier op voetbalzone?
Er gaat geen dag voorbij of er is weer een topic, waarin worden wij weer met de grond gelijk gemaakt worden.
Ik hoop dat deze soap snel een einde zal hebben en we zien dan wel waar het schip strand.
Voel me net een bokser die net zijn 8 tellen heeft gehad.

25 mei 2016 om 13:49

Niet meer dan terecht toch? Of verwacht je dat heel Nederland op de banken staat voor FC Twente dat de KNVB en de Eredivisieclubs jarenlang heeft bedrogen en dan samen met de supporters de vermeende onschuld gaat spelen?

25 mei 2016 om 15:12

Het zijn niet de supporters die de boel bedrogen hebben... de grootste slachtoffers in deze hele kwestie zijn niet de andere clubs of laat staan, de supporters van de andere clubs. Nee dat zijn wij zelf, dus supporters van FC Twente die hier zelf helemaal niets aan kunnen doen, maar wel het lijden moeten dragen.

25 mei 2016 om 15:55

Dat het vervelend is voor de supporters van Twente is te onderstrepen, maar waarom wordt dit dan nog heilig verdedigd door de supporters van Twente? Ik ben nog maar vrij weinig mensen tegengekomen die er gewoon eerlijk voor uitkomen dat de straf terecht is. De meeste durven nog met droge ogen te beweren dat Twente al vaak genoeg gestraft was met de punten in mindering en de Europese boete. Alles wordt maar afgeschreven op het 'oude' Twente, want jullie zijn nu het fantastische 'nieuwe' Twente waar alles zo goed draait. Echter is het nog wel jullie titel uit 2010, want dan is alles opeens samen gedaan.

25 mei 2016 om 14:57

Beste Tukkerpro, ik begrijp je pijn en woede Maar zolang Twente in het nieuws komt, zullen er ook artikelen hierover verschijnen. Het is nu eenmaal nieuws dat heel veel mensen interesseert en waar heel veel meningen over bestaan.. En ik vrees dat zolang er geen duidelijkheid is, je alstwente supporter nog wel een paar klappen zal krijgen....

Dus twente wordt bestraft voor het niet volgen van de regels met een straf die volgens de regels niet kan....als de knvb zo omgaat met regels hadden er ook niet zoveel clubs hoeven omvallen met die veels te hoge eisen aan eerste divisie clubs in zo'n klein landje.

Heb wel ergens gelezen dat ze bij de Graafschap een advocaat in gingen schakelen voor het geval dat Twente er in mag blijven (waardoor Graafschap dus alsnog gedegradeerd is). Dus mocht Twente zich hier nog uit weten te redden, dan komt er dus mogelijk weer eens rechtszaak. Snap wel dat ze dan iets minder blij zijn met de Graafschap.

25 mei 2016 om 13:50

Daar heeft De Graafschap helemaal niets aan, want dat verliezen ze voor 100%. Ze zijn feitelijk gewoon gedegradeerd en moeten de hoop hebben dat Twente eruit valt. Ook al is die kans heel groot, je mag daar nooit vanuit gaan.

Eredivisie clubs alleen nog goed leren marcheren zoals de chinezen en dan allemaal uit angst achter Mao v. Oostveen aan lopen.
Wat een ongelooflijk stelletje angst hazen.
Je geloofd toch niet dat geen van de 17 iets anders zou willen.
v.oostveen heeft bij de Knvb werkelijk helemaal niets goed gedaan en daar was terecht kritiek op maar wordt nu op handen gedragen door datzelfde stelletje lijken pikkers.
Bah,wat een klootjes volk.

25 mei 2016 om 14:53

Als voetbaldirecteur moet je minimaal 10 x een bal kunnen hooghouden in het soll gesprek.
Ik heb gehoord dat vOostveen dit met zijn handen probeerde, hij kwam tot 4 keer hooghouden alvorens hem werd uitgelegd dat dit met de voeten moest. Hierna haalde hij 1, maar in zijn verdediging, het was zo'n oude c1000 bal.

Ben ik nou de enige hier die zoiets heeft van, als fct verdwijnt uit de eredivisie, dan gaat de eredivisie hier keihard op achteruit?4e club van NL. Helft van het Oosten die geen wedstrijden meer gaat kijken etc. In andere landen hadden ze wel wat bedacht, ook al was het oneerlijk, om de club te redden. Maar nee hoor, Nederland braafste jongentje vd klas. Ik zie genoeg supp van andere clubs op vz zeggen dat het zo moet etc, maar denk na: wij gaan er als competitie zo hard op achteruit! Niet slim!

25 mei 2016 om 15:01

Wat is dat nu weer voor Argument? Of Twente in de eredivisie moet blijven hangt af van de fouten die ze hebben begaan en de straf die daarop Staat en niet van de grootte van de achterban. Zijn grote Clubs dan ook per definitie onschendbaar? Mag Roda dan ook niet degraderen omdat er anders geen Limburgse Clubs in de eredivisie zijn en Limburgers misschien geen TV Meer gaan kijken? Dat heeft niets met het braafste jongentje van de klas (welke klas?) willen zijn Maar juist met het niet willen zijn van een bananenrepubliek waar regels slechts voor een deel van de groep gelden.

25 mei 2016 om 15:02

Twente wordt de hulp aangeboden door allereerst al in het profvoetbal te blijven, vervolgens krijgen ze nog de hulp van de andere clubs met een aangepaste promotieregeling en het behoud van de tv-gelden. Wat verwacht je nog meer? Moet elke club maar eventjes 5 miljoen overmaken naar Twente en Twente uit medelijden een speler uit de jeugdopleiding gunnen?

Twente wijst toch elke vorm van hulp af dus het is onzin om te zeggen dat Nederland het braafste jongetje van de klas is.

25 mei 2016 om 15:44

Het is geen hulp als je in je recht staat om eredivisie te spelen.

25 mei 2016 om 15:48

Welk recht? Als je jarenlang fraudeert met cijfers en de nationale voetbalbond + alle Eredivisieclubs probeert op te lichten heb je geen recht om in de Eredivisie te blijven spelen.

De graafschap had gewoon op eigen kracht haar plicht moeten doen. Maar inderdaad...ik zie de Graafschap graag in de eredivisie..jammer dat het misging tegen juist die andere club..eagles..die ik ook alles gun. Maar wij moeten naar ons zelf kijken. Wij hebben dit nooit gewild. Een enkeling..munsterman..was hiervoor verantwoordelijk. We hebben alles bewerkstelligd om aan de licentiecommissie te voldoen om de licentie te behouden. Nu moet het ook woord houden! Niemand kan ons omkopen...woord is woord!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren