Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als Ajax wat ervaren spelers haalt, zie ik ze onder Bosz kampioen worden'

Laatste update:

Jordi Cruijff wilde Peter Bosz graag langer dan vijf maanden bij Maccabi Tel Aviv houden, en heeft ook nog geprobeerd om de manager over te halen, maar de technisch directeur gunt de oefenmeester zijn overstap naar Ajax. Bosz heeft een driejarig contract getekend in Amsterdam, waar het de bedoeling is dat hij het voetbal wat aantrekkelijker gaat maken.

/

Cruijff denkt dat Bosz dit zal gaan lukken: “Ook bij Maccabi Tel Aviv liet hij het team altijd voor de winst spelen. Altijd zorgde Bosz dat de restdefensie goed stond”, zegt de td van Maccabi in gesprek met Voetbal International. Frank de Boer opvolgen wordt niet eenvoudig, maar iemand moet het doen en dan is Bosz volgens Cruijff de juiste man.

Het viel Cruijff bij Maccabi op dat Bosz met zowel ervaren als met jonge spelers goed kan werken. “Als Ajax een paar extra ervaren spelers erbij krijgt, zie ik ze onder Bosz wel kampioen worden. Want voor de selectie van PSV doen ze niets onder”, aldus de sportbestuurder, die nu zelf op zoek moet naar een nieuwe hoofdtrainer voor Maccabi. John van den Brom wordt genoemd, maar Cruijff wijst erop dat de opvolger van Bosz echt niet per se een Nederlander hoeft te zijn.

Denk je dat Ajax de juiste beslissing heeft genomen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kan echt niet meer wachten😆.
Ben ook heel erg benieuwd welke spelers Bosz wilt hebben.

25 mei 2016 om 12:15

Als je gewoon naar de selectie kijkt hebben we een spits en een LB nodig, verder is alles zeer goed bezet als er niet teveel vertrekt. Haal een Siem de Jong of Huntelaar en je hebt je aanspeelpunt, wat ervaring en tweede spits. Ik zou dan nog Haps halen als talent achter Dijks. Wellicht Jurjus halen als tweede doeloman om Cillessen op te volgen (concurrentie met van Bladeren en Onana).

Verder Serero en van Rhijn verkopen. Mocht Veltman of van der Hoorn vertrekken dan zou ik St. Juste halen.

25 mei 2016 om 12:22

Savastano achter Dijks zetten joh. Ben het voor de rest eens met je, al zou ik wel een ervaren C(V)M terughalen ipv serero. Anita bijv. Daarnaast mis je ook wel een klasse buitenspeler, ik zou Muric verhuren. Met el ghazi, younes, cerny, aankoop op de vleugels en Schone laten gaan

25 mei 2016 om 12:25

Afcanats, ik ben het niet helemaal met je eens. Ik zou juist ervaren spelers halen om de selectie te versterken, en juist dus geen Haps en St. Juste. Gewoon 1 ervaren verdediger en aanvaller erbij. Middenveld bij Ajax is jong maar oogt ervaren.

25 mei 2016 om 12:27

Ben bang dat savastano het niet gaat maken bij Ajax 1.

25 mei 2016 om 12:32

Ik zou het nog drastischer aanpakken.

In principe heb je 5 spelers nodig een lb een rb een rechtsvoor een 10 en een spits.

Ik zou viergever, van der hoorn, schone, van Rhijn, Elghazi, Klaassen verkopen.
Verder zou ik Andersen en sinkgraven verhuren.

Uit de jeugd:
een linksback en een rechtsback.

Kopen: zyech(10) Jansen(spits) Sisto (rechtsvoor) 30 miljoen.

Verder weet ik dat Bazoer bij Psv is weggegaan omdat hij niet achterin wilde spelen, maar de trainer bepaalt en hij is het type Rijkaard/vertonghen/danny Blind, die doorschuift en extra 4e man kan worden bij zwakkere tegenstanders.

Dat zou dus betekenen dat Gudelj de enige man is die naar achter speelt op middenveld en dat je met Frenkie de Jong/nouri en Zyech de overige 2 aanvallende plekken op het middenveld invult. Serero blijft de back up voor gudelj, omdat hij dat gewoon goed kan.

25 mei 2016 om 12:55

Dat kan je bazoer niet aan doen. Natuurlijk beslist de trainer, maar kijk de vervolgstappen die hij daarna zet. Wil je hem te vriend houden, dan zou ik dat niet doen

25 mei 2016 om 13:33

@madbazzie

Savastano heeft toch wat stil gestaan en wat blessures gehad, een extra LB kan geen kwaad. Geef hem een jaartje jong ajax om zich te bewijzen.

@lesleydesa

Veltman (24), Dijks (23) van der Hoorn (23), Viergever (27), Cillessen (27) qua leeftijd en wedstrijden behoorlijk wat ervaring, tuurlijk aan de jonge kant, maar dat is de realiteit. Riedewald en Tete hebben er een jaartje opzitten. Je kunt ook voor ervaring gaan, maar ik zie niet zo snel wie dat moet worden, daarnaast moeten we alweer aan de opvolging van Dijks bv. denken.

@thierryer

Alleen dan gaan we een flink verlies draaien met alle gevolgen van dien, plus dat je jeugdspelers in de weg gaat lopen. Juist in de middenvelders en buitenspelers zitten we ruim en lopen over van het talent, ook als je kijkt naar de A1 bv (eiting, Nunnely, Dekker). Nouri heeft wellicht nog meer potentieel dan Ziyech, die in de top nog maar weinig heeft laten zien.

Linksback uit de jeugd zie ik niet zo, Warmerdam doet het nu goed in jong ajax, dankerlui vindt ik net niet goed genoeg en Savastano te blessure gevoelig, Bakboord vind ik goed, maar nog te jong. Rechtsachter hebben we wel veel talent, vooral Zeefuik vind ik een groot talent.

25 mei 2016 om 14:40

Op papier staat hij in de verdediging, in de praktijk staat hij gewoon als 4e man op het middenveld.

25 mei 2016 om 14:56

Verlies draaien lijkt me sterk. Er worden ook spelers verkocht en met kwaliteit plaats je je voor de Champions League via voorronde, wat ook veel op kan leveren.

Zoals ik het schets is het juist erg gunstig voor je eigen jeugd. Elke goede selectie heeft namelijk alles dubbel bezet. Dat betekent dat Muric en Cerny gewoon bij de selectie behoren. Nouri en Zyech zullen samen spelen( staat er ook) Eiting zou zeker nog een jaar in Jong Ajax en zelfs in de a1 moeten doorbrengen, voordat hij kan doorstromen.

In de selectie die ik voor ogen heb is dit allemaal eigen opleiding:

Tete/veltman/riedewald/cerny/muric/nouri/ Frenkie de jong( niet echt natuurlijk)/dijks.

De tijd van Nunnely en Dekker komt ook zeker als buitenspeler. Als Younes net zo'n seizoen draait als dit jaar is hij namelijk volgend jaar weg( met dikke winst) en pas je zo een jeugdspeler in.

Over de Linksback heb je gelijk, daar zou eventueel uit nood ook Riedewald kunnen spelen.

25 mei 2016 om 15:12

Bazoer moet je lekker laten staan daar en als inschuivende cv heb je riedewald lopen, die kan je niet als mandekker gaan gebruiken. Ik zou graag een nummer 10 als zyech zien en klaassen laten gaan. Bazoer en gudelj is prima. Ghazi en cerny kunnen prima voorin op rechts en nouri als backup voor 10 en LB. Het niet de meest ervaren ploeg nee, maar dat is juist 1 van de redenen dat ik ajax leuk vind, die jonge gasten.

25 mei 2016 om 15:17

Dat is dus precies de reden dat ik ajax onaantrekkelijk vind voetballen, omdat ze en bazoer en en gudelj op het middenveld hebben. Meer creativiteit, daarom kom ik naar het stadion. Nouri en Zyech.
Idd riedewald zou het ook kunnen, maar zijn beiden jong en met veel wedstrijden, zijn er blessures en schorsingen en spelers uit vorm.

25 mei 2016 om 16:04

@thierryer

Lijkt mij sterk? Zeer waarschijnlijk, zelfs met behalen van CL. Ajax gokt niet op CL, met een beetje pech loot je een Benfica en dan ben je ook met die spelers alles behalve zeker. Nee jouw keuzes zijn financieel totaal niet verantwoord, ajax wil niet weer dik verlies gaan draaien en terrecht, niet boven je stand leven.

25 mei 2016 om 12:43

Volgens mij is de eerste aankoop, qazaishvili. Zoiets las ik al en ik denk dat hij wel eens als valse spits gehaald kon worden.

25 mei 2016 om 14:53

Vako als valse spits. Valt echt hopeloos door de mand op die positie.

25 mei 2016 om 15:44

Ben inderdaad zeer benieuwd hoe hij het gaat doen. Mn gut zegt dat ie kampioen word, maar dat is natuurlijk even afwachten qua aankopen

Mooie woorden, maar ik moet het nog zien. Hoop dat mijn ongelijk wordt bewezen.

Dat is inderdaad de volgende stap die we moeten maken, wat meer ervaring. Probleem is echter dat het een spelt in de hooiberg is, wie wilt er nou voor 1 miljoen bij Ajax spelen, zelfs als je dat met tekengeld opkrikt naar 2,5 miljoen is het niet makkelijk. Dan zit je net op gelijk niveau maar dan speel je op kunstgras. Bovendien zo ruim zit Ajax niet in de begroting, nu Fischer verkocht is zullen we waarschijnlijk net een klein plusje draaien, dat betekend dat er eerst ergens geld bespaard moet Worden.

Wellicht als Fischer, Serero, van Rhijn, Boilesen en Duarte weg zijn dat er wat ruimte ontstaat voor een ervaren pinchhitter, die als aanspeelpunt kan fungeren, dat zou ideaal zijn. Huntelaar maar ook Siem de Jong zijn daarvoor interresant. Maar we moeten ook verder zoeken. Een ervaren LB kan ook want daar zitten we ook krap. Verder is eigenlijk alles bijna driedubbel bezet.

25 mei 2016 om 12:17

Hoe heeft PSV het voor elkaar gekregen om Guardado en Moreno binnen te halen? Als PSV het kan moet Ajax het ook kunnen lijkt mij.

25 mei 2016 om 12:26

Door meer te betalen dan Ajax, zitten boven de 1 miljoen salaris net als Luuk de Jong overigens. Daarnaast investeert PSV minder in de opleiding en meer in bv. deze ervaring, ik denk dat ajax beide nog niet kan betalen, wat je ook ziet aan de begroting. Je ziet ook terug dat PSV minder investeert in de opleiding, ajax haalt daar meer kwaliteit en spelers uit, voor- en nadelen.

Nu is het de kunst om beide voor elkaar te krijgen, maar dan moet eerst het salarishuis en dus de begroting omhoog. Worden stappen ingezet door bv. 20 meer sponsorinkomsten in het afgelopen jaar, maar we zijn er nog niet, eigenlijk heeft Ajax daarmee nu net het punt bereikt dat ze compleet onafhankelijk zijn van CL en transfers, dat moet je niet vergeten.

25 mei 2016 om 12:56

@hangover96

Dat betekend dat we Moeten verkopen om de opleiding draaiende te houden, nee dat is nou juist niet de bedoeling. Het kost heel veel tijd en moeite het op te bouwen, maar dan zou een tegenvallend transfer jaar (zoals afgelopen jaar) meteen zorgen voor gaten in de begroting. We moeten juist terug kunnen vallen op de opleiding, dat is de levensader van Ajax.

Dan zet je ook veel druk op contracten. Klopt dat ajax heel veel Ftes heeft aangetrokken de afgelopen jaren, dat is bedoeld voor individuele begeleiding van talenten, maar er is ook in commerciele mensen geinvesteerd. Het kost wat geld en tijd, maar je ziet dat nu wel langzaam terug, de sponsorinkomsten stijgen en de opleiding wordt beter.

Het is nu dus de kunst om de begroting omhoog te krijgen zodat het salarishuis voor spelers omhoog kan, maar ik vind de volgorde wel goed, als het goed uitpakt heb je straks het beste van twee werelden en kun je dat ook volhouden. Ajax heeft eigen vermogen om te investeren dus de voorwaarden zijn er nu. Alleen moet de financiele verantwoording uit je begroting halen, niet uit je eigen vermogen, dat hou je niet vol namelijk, met alle gevolgen van dien.

25 mei 2016 om 12:18

Psv laat al 2 jaar zien dat het mogelijk is om een ervaren topper te halen naar de eredivisie. Waaron zou ajax dit niet lukken?

25 mei 2016 om 12:28

Het beleid van Ajax wijkt wat af, PSV investeert meer in dit soort spelers, Ajax meer in de opleiding (12 miljoen per jaar). Bovendien voert ajax een zeer verantwoord financieel beleid, bij PSV ben ik daar nog niet zo zeker van maar zo lang ze CL halen is er uiteraard geen enkel probleem.

Ajax laat dit jaar zien zonder te kunnen, we schrijven denk een magere winst van 1 miljoen, dus waar is de ruimte op de begroting, juist die is er (nog) niet. Wel hoeven ze nu niet te snijden in investeringen in de opleiding, dat gaat gewoon door. Bij PSV moet ik dat nog zien als ze een jaar geen verkoop en CL hebben.

25 mei 2016 om 12:43

een jaar geen verkoop kan natuurlijk gebeuren. Maar een jaar geen CL, daar waren ze al langer aan gewend () en daar was het beleid ook niet op ingericht volgens mij. Dit zijn allemaal extra's nu.

25 mei 2016 om 12:50

Heb je het over Ajax of PSV Yoda?

25 mei 2016 om 12:55

PSV heeft de begroting afgestemd op EL voetbal. Dus als ze CL spelen dan zijn die inkomsten extra.

25 mei 2016 om 12:59

@wvisch

Daarbij is natuurlijk de vraag of ze dan ook een sluitende begroting hebben als men EL speelt. Ajax zal het dit jaar bewijzen, al zit daar wss nog een paar miljoen plus aan transfers bij, bij PSV moet ik nog zien, maar ik zeg niet dat het niet lukt.

25 mei 2016 om 12:59

PSV houdt in de inkomsten nooit rekening met CL-voetbal dus dat is elk jaar een bonus. Daarnaast kan PSV nieuwe spelers kopen bij verkoop van spelers als Narsingh, Maher en Willems die waarschijnlijk in de zomer vertrekken. PSV gaat trouwens ook meer investeren in de jeugdopleiding maar met jeugd kom je nergens in Europa. Het beste is een goede mix van jeugdspelers en ervaren spelers zoals PSV nu heeft.

25 mei 2016 om 13:17

@andres

Nogmaals, je kunt wel niet begroten op EL, maar het is altijd de vraag hoe je begroting dan uitvalt. De tijd zal het (hopelijk voor Ajax) leren. Het gat is enorm met of zonder CL en als je dan net geinvesteerd hebt en flinke afschrijvingen hebt (de PSV selectie is duurder dan die van Ajax), dan moet je nog maar zien.

De mix bij PSV is beter aan de ervaringskant, maar minder aan de jeugdspelers kan, bij Ajax is het andersom. Voor beide valt wat te zeggen.

Ik hoop oprecht dat hij Ajax aantrekkelijker laat spelen, maar aantrekkelijk zal ook inhouden dat er meer risico's in het spel komen. Denk eerlijk gezegd niet dat hij in het eerste seizoen Ajax kampioen zal maken, hoop wel dat Ajax hem de tijd geeft zodat het Ajax van weleer weer in ere hersteld wordt.

Klinkt best raar van een Feyenoord fan.... maar was stiekem trost op het grote Ajax van midden jaren 90

25 mei 2016 om 12:36

Dat is niet zo gek hoor! Ik was ook trots toen feyenoord de uefacup won, zelfs toen psv het atletico moeilijk maakte. In de competitie zijn we rivalen maar in europa vertegenwoordigen we allemaal een beetje nederland.

Eerst was ik tegen de komst van Bosz maar nu hij er is verdient hij een eerlijke kans. Een paar aankopen zijn wel nodig denk ik, talenten lopen er al zat rond maar geen echt ervaren spelers. Je hebt wel Klaassen, Gudelj, Veltman en Cillissen natuurlijk maar die zijn zelf nog in ontwikkeling. Een rechtsbuiten, een ervaren verdediger en een 10 lijken mij niet overbodig. Klaassen is wel goed op 10 maar ik denk dat hij beter uit de verf komt op de positie van Bazoer. Liever een creatievere speler achter de spitsen.

25 mei 2016 om 12:21

Rechtsbuiten? Je hebt El Ghazi, Schone, Cerny, Muric, Becker en dan komt Nunnely daar alweer achter. Links heb je Younes, Andersen, Menig, Acolatse, Dekker.. een 11 tal opties in totaal. Ik zou Menig en Acolatse verhuren. Andersen terughalen van verhuur dan heb je er eigenlijk nog 1 teveel, kortom buitenspeler halen? Nee. Schone is hiervan 29 en wordt 30, behoorlijk ervaren inmiddels.

Qua verdedigers staat het centraal prima, alleen linksachter niet. Rechtsachter zou ik voor talent gaan als back voor Tete (owusu, Sanniez of Zeefuik). Viergever wordt ook alweer 27, Veltman is 24 van der Hoorn 23 en Cillessen wordt 27, dus ook daar al aardig wat ervaring nu.

Ik zou een extra ervaren spits halen (huntelaar of S. de Jong) en een talentvolle of ervaren linksback (haps).

25 mei 2016 om 12:25

Hiervan acht ik alleen Cerny, El Ghazi en Younes goed genoeg. Muric verhuren, schone weg, Becker Verhuren, Menig weg. Berghuis erbij!

25 mei 2016 om 12:29

Van de 11 spelers die je noemt komen er 8-9 (momenteel) tekort voor het niveau dat Ajax wil nastreven.

25 mei 2016 om 12:32

Madbazzie inderdaad een goed idee om te kijken naar een speler als berghuis voor op rechts.

25 mei 2016 om 12:35

Als je Muric houdt heb je alles al dubbel bezet. Want wat doe je volgend jaar als de verhuur is afgelopen en Nunnely en Dekker zich doorontwikkelen? Juist dan heb je een probleem.

Menig doet het zeer goed, geef hem nog een jaartje Zwolle en hij is er echt wel klaar voor. Becker en Andersen zijn prima extra concurrenten en Schone heeft de ervaring waar over gesproken wordt.

LA: Younes, Cerny, Andersen
RA: El Ghazi, Muric, Schone, Becker

Berghuis is daarnaast helemaal niet beter dan deze spelers, misschien niet eens beter dan Becker, heeft helemaal nog niks laten zien.

25 mei 2016 om 12:38

@jlenders

Al is dat zo, dan heb je 2 uitstekende basisspelers die het niveau aankunnen (El Ghazi en Younes), 2 absolute toptalenten die al leuke dingen lieten zien (cerny en Muric) een ervaren constante degelijke speler (schone) en twee talenten die wellicht kunnen verrassen (becker en Andersen). Dekker en Nunnely zijn echt voor de toekomst, maar daar moet je ook naar kijken, zeker als ajax zijnde. Dat is toch een prima bezetting?

Menig en Acolatse kun je verhuren, Menig zit dichtbij Ajax 1 nu al en Acolatse kan ook verrassen. Berghuis is niet beter, kost een hoop geld en loopt deze spelers alleen maar in de weg.

25 mei 2016 om 13:04

Het gebeurt niet altijd, maar ik ben het helemaal met je eens afcanats. Op de flanken hoeft niets te gebeuren.

Extra spits (ervaren), extra middenvelder (ervaren, en het liefst eentje die zowel verdedigend als aanvallend aardig uit de voeten kan). Back-up voor Dijks erbij en klaar.

25 mei 2016 om 13:13

Spits ben ik helemaal met je eens, het middenveld ga ik voor het doorschuiven van talenten Frenkie de Jong en Nouri, zelfs bij een verkoop van Serero heb je voor het middenveld 7 man aangezien Schone/andersen eigenlijk al overkill is op de flanken kun je een van de twee ook op het middenveld gebruiken waarmee je 8 opties hebt.

Schone is bijna 30 dus moet je die ervaring echt kopen en krijg je beter dan Lasse? Mwoah, als dat kan, wellicht doen, maar ik betwijfel het. Schone zou je wellicht kunnen inruilen voor iets beters, maar het is ook geen slechte optie, zeker omdat hij ajax inmiddels goed kent, happy is en zich schikt in zijn rol, dat zijn toch vrij zeldzame exemplaren.

Je moet de boel vooral bij elkaar houden.

25 mei 2016 om 15:27

Ik ben het ook nooit met je eens, vooral niet over Overmars.
Maar hier ben ik het wel mee eens, er hoeft niets aangetrokken te worden zolang er geen belangrijke basis speler verkocht word.
En zelfs dan zijn sommige positie's gewoon op te vullen doormiddel van doorschuiven zoals (klaassen, Bazoer, Veltman bijvoorbeeld).

Nee je bank moet bestaan uit jeugd niet uit aankopen althans dat is mij mening.

25 mei 2016 om 16:06

@albertino

Had hoeft ook niet. Liefst zie de jeugd ook in de basis maar dat niet geheel haalbaar, denk wel dat Overmars daar een goede rol in speelt, misschien kan ik je alsnog overtuigen dat hij zo slecht nog niet is

25 mei 2016 om 13:19

Ter aanvulling van mijn eigen bericht, El Ghazi, Cerny en Muric vind ik allemaal erg talentvol, maar geen van de 3 kan een jaar lang goed presteren denk ik. Wel een lastige situatie alsnog want je wil niet dat een aankoop die talenten in de weg loopt.

Ja wie wil dat niet ervaren spelers maar die heb je niet uit het buitenland onder pak hem beet 8 miljoen euro en daarboven gaat ajax niet uitgeven dus blijf je aardig meedraaien in de Nederlandse compititie en europees kom je weer niet ver

25 mei 2016 om 12:27

Want Vlaar koste 20 miljoen. Er zijn opties. Wat denk je van de Jong, Anita, Janmaat?

25 mei 2016 om 12:40

Vlaar was en (is?) niet zo fit, bovendien we hebben van der Hoorn en Veltman al op zijn positie, beetje overkill. De RCV positie is uitstekend bezet.

Siem de Jong zie ik graag komen als extra spits, het middenveld is ook al dubbel bezet, Nouri zal dit jaar doorschuiven.

Ik zou graag als ervaring Sneijder en Huntelaar erbij willen hebben met Janssen als vervanger voor Milik.

25 mei 2016 om 12:39

Ja en suarez kan jong ajax versterken

Ik denk dat dat Ajax juist ervoor moet zorgen dat het team bij elkaar blijft, dan komt de ervaring vanzelf. Dus spelers als Fischer/veltman/klaassen niet laten gaan. De basis staat al, talent zat nu alleen nog even grote mannen worden.

Wellicht dat je spelers als Van Rhijn, Serero en wellicht Schöne kan laten gaan, want op die posities zijn intern voldoende ervaren alternatieven aanwezig en daar wellicht max 1 ervaren speler voor terughalen.

25 mei 2016 om 12:27

Fischer is al weg naar middelsbrough als ik het goed heb

25 mei 2016 om 12:41

Is nog niet officieel bevestigd toch?

25 mei 2016 om 12:46

Nee maar gaat wel volgens mij

25 mei 2016 om 12:46

Juist! Fischer is overigens niet zo erg, we zitten zeer ruim in de buitenspelers en zijn contract liep af. Van Rhijn en Serero van de hand doen, wat jeugd doorschuiven en alles bij elkaar houden. Wel zou ik kijken naar een balvaste spits, liefst met ervaring (siem de Jong, Huntelaar bv.) en een linksback, achter Dijks hebben we niet zoveel.

GK: Cillessen, Jurjus, Onana
RB: Tete, Owusu, Sanniez/zeefuik
Rcv: Veltman, van der Hoorn, Doekhi
Lcv: Riedewald, Viergever, de Ligt
LB: Dijks, Haps?, Warmerdam, Savastano
RM: Bazoer, van de Beek, Frenkie de Jong
AM: Klaassen, Nouri, Schone
LM: Gudelj, Sinkgraven, Eiting
RA: El Ghazi, Muric, Becker
SP: Milik, Huntelaar/s. de Jong, Dolberg
LA: Younes, Cerny, Andersen

El Azzouzi, Zivkovic, Menig, Acolatse, een van de RBs en Warmerdam verhuren. Serero, van Rhijn, Boer verkopen en daarvoor Siem de Jong/huntelaar en bv. Haps/jurjus halen.

Je hebt dan aardig wat spelers rond de 23 met veel wedstrijden in de benen (dijks, Veltman, Gudelj, Klaassen). Met Viergever, S. de Jong en Cillessen een paar in de eind 20 en met Schone een 30er, heb je huntelaar zit daar nog een 32 er bij. Wellicht zou je Schone nog kunnen verkopen en zowel Siem de Jong als Huntelaar halen.

25 mei 2016 om 14:04

Je bent de eerste Ajacied waarvan ik ook lees dat Jurjus aangetrokken moet worden, daar ben ik het volkomen mee eens. Cillessen zal toch waarschijnlijk aan zijn laatste seizoen beginnen en Jurjus is een van de meest talentvolle keepers uit de Eredivisie.

26 mei 2016 om 10:54

Zeker een talentvolle keeper, maar volgens mij zijn ze Onana aan het klaarstomen. Die heeft het ook niet verkeerd gedaan in Ja.

Denk niet dat SdJ en Huntelaar komen.

@almere67, ik wist dat Fischer op weg naar M'brough is, maar als Ajax zijnde zou ik er dus meer werk van maken om hem te behouden en hem laten concurreren met de andere voorhoedespelers.

We hebben talent zat, ik ben van mening dat we die aan boord moeten houden nu om de volgende stap te zetten.

Als Bosz ze laat spelen zoals hij dat gewend is maken ze met de huidige selectie al genoeg kans.... Mits ze de spelers kunnen houden die ze hebben.

25 mei 2016 om 13:08

Een beetje versterking kan geen kwaad, maar ik denk inderdaad ook dat de huidige selectie goed genoeg is. Ik denk namelijk dat Frank de Boer door de manier van spelen niet het beste uit deze selectie heeft gehaald.

Als je naar afgelopen seizoen kijkt kun je stellen dat het achterin goed zit. Weinig tegengoals, zelfs toen Tete en Riedewald wegvielen.

Op het middenveld en voorin hebben we versterking nodig.

Ik zou Serero verkopen en Sinkgraven verhuren of mss wel verkopen want een speler die in 1,5 seizoen niet weet te scoren ... Daarnaast komt Andersen terug en cker voor de breedte is die bruikbaar, iig meer dan Sinkgraven en Andersen heeft het behoorlijk gedaan bij W2.

Een routinier met een steekpass op het midden erbij zou ideaal zijn.

Daarnaast hebben we een serieuze concurrent nodig voor Milik. Haller is natuurlijk een optie, cker als aanspeelpunt maar ben nog niet overtuigd van zijn scorende vermogen.

Zou me niets verbazen als Bosz met zijn filosofie een middenveld met Bazoer in de punt naar achter, Klaassen en (een type) Andersen uitprobeert.

25 mei 2016 om 13:06

Toch hebben we geluk gehad dat Dijks meestal fit was, met een beetje pech hebben we linksachter een probleem. Dus ik zou een LB als back up halen, zoals Haps van AZ.

Middenveld is uitstekend bezet, Gudelj, Bazoer, Klaassen en Sinkgraven zijn 4 prima spelers en alsof dat niet genoeg is hebben we drie toptalenten erbij, Nouri, van de Beek en Frenkie de Jong. Met de overkill aan buitenspelers kun je Schone/andersen ook nog als middenvelder gebruiken. Dat maakt totaal 8 opties. En dan ga ik er al vanuit dat Serero verkocht wordt, ander is het 9 opties. Iets aantrekken loopt alleen maar in de weg. Zeker als je weet dat Eiting alweer in de lichting daarachter zit.

Ja een concurrent of back-up voor Milik hebben we zeker nodig, daar helemaal eens. ik zie heel graag de Jong of Huntelaar komen, beide ook wat ervaring en zijn zeer geschikt als aanspeelpunt en weten wat scoren is (huntelaar wat meer dan de Jong). Met de Jong kun je ook nog wat extra schuiven op het middenveld.

Een echte 10 halen, klaassen op plek van bazoer zetten. Daarnaast nog een goede rechtsbuiten

Als Bosz echt een aanhanger is van Cruijff dan haalt hij dus juist geen ervaring en zal hij het moeten doen met talenten uit de eigen jeugdopleiding. Dat wordt dus weer een wisselvallig seizoen met geen prijzen. Volgend jaar moet Ajax dan weer op zoek naar een nieuwe trainer.

25 mei 2016 om 12:53

Ahh lekker negatief janken op Bosz. Ajax heeft niks aan zulke waardeloze supporters als jou.

25 mei 2016 om 12:55

Al betwijfel ik of je wel een supporter bent. Gister acountje aangemaakt om lekker te trollen en Bosz zwart te maken.. held

25 mei 2016 om 13:11

Ik ben tenminste kritisch op de aanstelling van Bosz ipv dit weer voor zoete koek te accepteren en weer verder te gaan op de weg der middelmaat van Overmars en Vd.sar.

25 mei 2016 om 13:25

Kritiek zonder inhoud.. daar heb je niet zoveel aan.

25 mei 2016 om 13:08

Juist, zeker het laatste halve jaar, toen zag je dat het team alweer stappen had gemaakt. Een spits en LB erbij en het is zelfs flink sterker dan vorig jaar. Maar wel de jeugd blijven gebruiken en dus bv. Nouri erbij halen.

25 mei 2016 om 15:43

Dan snap jij totaal niet wat de visie van Cruijff is.
Die is zeker niet werken met alleen talenten, hij was juist wel voor aankopen mits ze zeer duidelijk beter en verder zijn dan huidige jeugdspelers.

Het mooie voorbeeld van hoe het niet moet is Sinkgraven, die word aangekocht voor 8 miljoen terwijl hij nagenoeg nooit speelde en nu concurentie krijgt van vdbeek, Nouri en Frenkie de Jong die ale 3 niet minder ver zijn en misschien wel veel meer in hun mars hebben.

Nou op zo'n geval was Cruijff tegen, maar is dat zo onlogisch ? Als je ipv Sinkgraven Sneijder (bijvoorbeeld) had kunnen halen was Cruijff groot voorstander geweest omdat je die kwaliteit simpelweg niet had.

Ze gaan weer valse beloftes maken.....

25 mei 2016 om 13:06

Voor de duidelijkheid; Het is Jordi Cruijff (maccabi Tel Aviv) die dit veronderstelt, niemand van Ajax, Ajax belooft dus niks.

25 mei 2016 om 13:09

Ja elk jaar worden er weer valse beloftes gemaakt. Er zouden twee grote aanvallende versterkingen gehaald worden. Uiteindelijk zullen ze Andersen wel weer terughalen van Willem II.

25 mei 2016 om 13:14

Ik loop alvast op de zaken vooruit. Maar Overmars kennende zal het wel weer dramatisch worden de komende transferperiode.

25 mei 2016 om 13:21

Wie maakt die beloftes dan?

25 mei 2016 om 13:10

Ja ze kunnen beter zeggen dat het niks gaat worden en dat we gaan degraderen. Lekker negatief lullen over Ajax daar schieten we lekker verl mee op....

25 mei 2016 om 13:13

Er worden al jaren valse beloftes gedaan, dat mag je kritisch aankaarten als supporter. Je betaald een dure seizoenkaart dan wil je niet voorgelogen worden.

25 mei 2016 om 13:22

Volgens mij belooft Ajax helemaal niks. Misschien een cursus begrijpend lezen? Ik heb het nog voor je duidelijk proberen te maken.

25 mei 2016 om 13:25

Afcanats tuurlijk, er zijn de afgelopen jaren helemaal geen valse beloftes gedaan. Ahum.

25 mei 2016 om 13:35

Ga nog maar eens goed na wie die beloftes heeft gemaakt. Meestal wordt er door de media iets gesuggereerd en dat dan voor waarheid aangezien, als directeur van Ajax werkt dat niet zo, dan heb je wel wat meer verantwoordelijkheid bv. financieel.

25 mei 2016 om 13:46

De Boer zei vorig jaar in de zomer dat hij twee drie ervaren versterkingen wou hebben en in de winter wou hij perse een spits hebben. Valse praatjes zijn het in ieder geval geweest. Roep dan zulke dingen niet als je het niet kan waarmaken richting je fans.

25 mei 2016 om 14:08

Rvc wilde eerst dat boilessen enzo weggingen. Ze gingen niet dus de boer kon daar ook niet veel aan doen

25 mei 2016 om 14:38

De Boer was al lang op de hoogte van dit beleid van Ajax dan moet hij dus niet met die praatjes komen over een nieuwe spits.

25 mei 2016 om 16:08

@forzaholanda

Nou welke belofte heeft hij dan gebroken.. wou hebben is wat anders dan, wij halen een ervaren versterking. Hij zegt het niet voor niets op die manier.. Gudelj wordt als ervaren gezien trouwens en over Heitinga kun je zeggen wat je wilt, maar ervaring heeft hij.

Wat Cruijff hier bedoeld klopt wel aardig. Als Ajax wat ervaren spelers haalt kan het zomaar eens titelkandidaat nummer 1 zijn voor komend seizoen en kunnen ze in de CL tenminste ook de voorronde doorkomen. Op dit moment schat ik PSV nog wel wat hoger in maar er kunnen veel dingen gebeuren qua transfers

Best case scenario :sneijder of Ziyech voor de nr 10 positie halen, Siem de Jong of Huntelaar voor de spitspositie en ajax heeft een ijzersterke basis en backups.

2nd best case scenario: Genoemde spelers zijn niet haalbaar dus huidige selectie bij elkaar houden en wellicht Haller/jansen halen en voor de 10 Sinkgraven/vd Beek/nouri een kans geven.

25 mei 2016 om 13:16

Overmars kennende zal hij voor de B keuzes gaan. Gaan ze straks lulletje rozenwater Sinkgraven weer op het middenveld zetten. En Haller in de spits die niet goed genoeg is.

25 mei 2016 om 13:19

Volgens mij is Sinkgraven voorlopig back up, prima back up overigens die nog erg kan groeien. Overmars heeft jaren in de opleiding geinvesteerd waar nu Tete, Riedewald, Nouri en van de Beek uit komen en in toptalent zoals Frenkie de Jong, Bazoer, El Ghazi, Muric, Dolberg, Andersen en Cerny nu weer met Doekhi en Antonucci, daarom hoeft hij ook niet zoveel te kopen. Vrij indrukwekkend lijstje overigens, heeft samen misschien 2 miljoen gekost, goed werk! De waarde van deze spelers (nog zonder Veltman, Klaassen, Dijks en top aankopen Milik, Younes, Gudelj)? Nou minimaal het 20 voudige omdat hij ook nog eens contracten tijdig heeft verlengt.

25 mei 2016 om 13:22

Ik zie Overmars Klaassen wel verkopen en Sinkgraven doorschuiven naar de basis.

25 mei 2016 om 13:31

Kom is met haalbare betaalbare opties die ook graag voor Ajax willen spelen dan? Excuses dat ik misschien beetje agressief tegen je reageer maar ik kan daar gewoon erg slecht tegen dat mensen hem nu al afzeiken en hij geen eerlijke kans krijgt. Tuurlijk kan het dat het niet je favo trainer is maar kom op man.. vooraf zeuren is wel het makkelijkste wat er is. Geef hem gewoon een eerlijke kans.

25 mei 2016 om 13:37

@forzaholanda

Overmars heeft Klaassen pas nog verlengd, hij zou hem niet willen verkopen maar het kan zijn dat hij onhoudbaar wordt. Dan zien we wel verder opzich is de keus voor talent wel des ajax, ik denk eerder dat hij voor van de Beek kiest, dat is hetzelfde type namelijk.

25 mei 2016 om 13:48

Ziyech en Huntelaar zijn haalbare betaalbare opties.

25 mei 2016 om 13:48

Ziyech en Huntelaar zijn haalbare betaalbare opties.

25 mei 2016 om 14:36

Zou leuk zijn.. wellicht dat Zyech het wel wil onder Bosz... onder De Boer gaf ik het geen kans.. hangt er natuurlijkwel een beetje vanaf of Milik, Klaassen blijven

25 mei 2016 om 15:35

Eto'o?

25 mei 2016 om 16:08

Dat hebben ze geprobeerd inderdaad, maar iedereen wist dat, dat een lastig verhaal werd, is dat zo erg en gek dan?

Ajax gaat voor Cardozo, speler van degradatiekandidaat trabzonspor.

25 mei 2016 om 13:37

Dat zou een geweldige aanvulling zijn, die zie ik heel graag komen.

Haha, yeah right
👋

Waarom gaat Ajax niet "out of the box" voor Locadia als concurrent van Milik?

25 mei 2016 om 13:51

En waarom zou hij weg gaan bij PSV voor een bankplaats bij Ajax? Die optie is wel heel erg out of the box, vnl voor Locadia

25 mei 2016 om 14:04

Wellicht omdat hij bij Ajax wel kans maakt op de spitspositie en dat er bij PSV niet in lijkt te zitten.
Daarbij is het best mogelijk dat Milik helemaal niet blijft en dan zou hij zomaar eerste spits zijn.
En het is nu ook niet zo dat hij bij PSV zo verzekerd is van een basisplaats.

Zo heel erg out of the box is het nou ook weer niet.

25 mei 2016 om 15:40

Wel erg vergezocht.. 'hij maakt kans op de spits positie' 'het is best mogelijk dat Milik niet blijft'. Als je Locadia geen garantie kunt geven op de spits positie dan lijkt het me wel duidelijk dat hij garantie heeft op de flankpositie en daarmee ook CL speelt.

'misschien blijft Luuk de Jong ook niet'. Maar dan heb ik nog liever Janssen in de spits als LdJ vertrekt. Locadia heeft wat mij betreft niet zoveel te willen, en als hij zich niet naar het team wil schikken dan moet hij maar vertrekken (voor een leuk bedrag natuurlijk). Er zijn meer talentvolle opties op zijn posities.

Ben benieuwd of Bosz met wat oud spelers van het Vitesse onder hem zal aankomen. Zou een Traore wel wat vinden als spits bij Ajax. Zeker als een Milik echt niet meer te houden blijkt.

Als ik zeg Tomas Rosicky zeg ik dan iets heel geks.
Klopt dat hij blessure gevoelig is en net weer terug is van een blessure. klopt ook dat hij inmiddels bijna 36 is en dat dit erg oud is voor een aanvallende middenvelder, echter heeft hij wel inzicht, techniek en is hij transfervrij. Tempo in Nederland is toch een stuk lager dan het tempo in Engeland, maar ook stukken lager dan het tempo in de landen om ons heen.

Daarbij hoeft hij niet elke wedstrijd te spelen, waardoor zijn lichaam veel meer gelegenheid krijgt om te herstellen.

Daarnaast zouden spelers zoals Sinkgraven en Andersen maar ook het talenten zoals Nouri ontzettend veel van hem kunnen leren en vooral leren hoe ze techniek koppelen aan rendement en hoe je moet spelen als je niet het fysiek hebt zoals bijvoorbeeld bazoer en klaassen.

25 mei 2016 om 14:47

Ik zeg meteen doen!

Elk jaar hetzelfde verhaal.
"Als Ajax wat ervaren spelers haalt worden ze kampioen".
Ik heb nog steeds de woorden van Overmars op het gehoor liggen....er komen aanvallend oo zeker 2 kanonnen bij.....

25 mei 2016 om 14:35

Ja precies, dat zijn dus elke keer weer die valse praatjes die ze niet waar maken.

25 mei 2016 om 14:37

Dat kan niet meer dan? 2 kanonnen? Transferperiode moet nog beginnen hoor maar blijkbaar is het erg grappig om het steeds over de kanonnen te hebben

25 mei 2016 om 14:42

Vorig jaar werd er gezegd dat er twee /drie ervaren versterkingen moesten worden gehaald. Uiteindelijk kwam Heitinga die alleen in de kleedkamer van waarde was.

25 mei 2016 om 15:49

Kan zijn dat je het gemist hebt Myryad. Maar je bent ForzaHolanda al geruime tijd zeer onnodig en onprettig aan het aanvallen, onder andere omdat hij stelt dat Overmars loze beloften doet. Dat vind ik de karakteristieken van een zeer naar mannetje. Hier het bericht op VZ:
9 mei 2016
Ajax gaat in de zomer twee ‘aanvallende kanonnen’ aantrekken, zo verzekert Mike Verweij op Telegraaf TV. Het gaat volgens Verweij om een spits en een buitenspeler. "En elke speler die vertrekt, zal vervangen worden", zo stelt hij. Ajax heeft voldoende financiële middelen, maar het mogelijke mislopen van de groepsfase van de Champions League zal volgens de journalist ervoor kunnen zorgen dat de clubleiding iets behoudender zal zijn. "Maar dat er twee kanonnen gaan komen, is volgens Marc Overmars wel zeker", zo stelt Verweij.

En aangezien dat wel vaker beloofd is, ervaring te halen, is het niet zo gek dat ForzaHolanda zeer terughoudend en kritisch is tegenover dit soort berichten. Helaas maak jij hem meteen uit voor nepsupporter en allerlei andere nare-mannetjes-opmerkingen. Ik hoop dan ook op een aantal aftrekpunten voor jou, zal niet minder dan rechtvaardig zijn.

25 mei 2016 om 16:10

Aldus Jordi Cruijff in zijn column...... volgens mij is die geen TD van Ajax of wel, kijk zo krijg je dus die onterrecht kritiek, worden Overmars gewoon woorden in de mond gelegd, erge is nog wel dat hij daar gewoon op afgerekend wordt door velen.

Om te beginnen schone eruit siem erin. Het maakt je gelijk sterker in de breedte. Verder hou ik nog optie open voor tete die kan ook cv maar ook cvm voor als je een sterke tegenstander heb (sloper op en top) verder zou ik haller en janssen of een Zuid-Amerikaanse verrassing halen ga er maar van uit dat milik weg is na het ek voor hoeveel dat ligt aan hoe die presteert. Ik zou serero ook weg doen en misschien sneijder polsen. Die voetbalt max nog 2 jaar kwa ervaring zou het goed zijn voor de jonge spelers. Ik sluit een transfer van cillessen ook niet uit mischien zou ik dan krul halen. St juste zou ik ook sowieso halen.

Ik ben benieuwd in hoeverre aantrekkelijk in combinatie met resultaat en druk goed gaat onder bosz.
Bij heracles en vitesse ging het goed, maar daar hoefde je maar max 15 wedstrijden per jaar te winnen. Bij ajax ligt het moeten hoger.

Ik denk dat Ajax zeker aantrekkelijk gaat voetballen, denk ook dat ze veel goals gaan maken, maar ik weet niet of ik vertrouwen in Bosz heb als coach die een club kampioen moet maken. Hij heeft bij Maccabi gewoon teleurstellend werk geleverd (gisteren of eergisteren ook de beker nog verloren). Nu ken ik die competitie niet, maar ik ken wel de Bosz uit zijn Vitesse-tijdperk. En die Bosz is denk ik niet tegen de druk in Amsterdam bestand.

Ik hoor veel mensen zeggen dat Ajax een nieuwe spits moet halen, Huntelaar en Siem de jong worden veelvuldig genoemd. Maar is Adebayor geen optie, kost wel wat salaris maar is transfervrij en in mijn ogen nog steeds een topspits. Wellicht wil die weer wat glans aan zijn carriere geven en kan die bij Ajax zich profileren in de spits positie, Sterk aan de bal, technisch begaafd (ondanks zijn lengte), goeie kopper en een echte killer! Wellicht zou die 2 tot 3 miljoen salaris vragen maar hij is tenslotte transfervrij en Ajax heeft geld zat!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren