Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Megatransfers stoppen Bayern München niet: ‘We maken altijd plannen’

Laatste update:

Het seizoen is nog maar net afgelopen, of Bayern München heeft al enorme bedragen uitgegeven op de transfermarkt. Mats Hummels komt voor circa 35 miljoen euro over van Borussia Dortmund en dat bedrag wordt ook uitgegeven aan Renato Sanches. In het geval van de laatste kan de transfersom zelfs nog oplopen tot tachtig miljoen euro. Desondanks is Bayern nog niet klaar.

/

“We maken plannen voor de selectie en dan zien we wel. We hebben twee goede spelers gekocht, Hummels en Sanches, en nu gaan we kijken wat we verder gaan doen. Het hangt altijd af van onze plannen voor de toekomst”, legt Karl-Heinz Rummenigge uit aan BILD.

Afgelopen seizoen gaf Bayern München in totaal circa 85 miljoen euro uit. Arturo Vidal en Douglas Costa waren de duurste spelers, terwijl ook Joshua Kimmich, Kingsley Coman (huursom), Sven Ulreich en Serdar Tasci (huursom) naar Zuid-Duitsland gehaald werden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alvast gefeliciteerd met het kampioenschap volgend seizoen!

Jammer dat het voetbal zo verziekt is door het grote geld en de commercie.

24 mei 2016 om 13:16

Leuk geprobeerd maar Bayeren is zo ongeveer de enige topclub die juist niet is verziekt door het grote geld en alles op eigen houtje doet, Bayeren is kern gezond en heeft geen schulden.

Dat ze dominant zijn in de Bundesliga hebben ze volledig aan zichzelf te danken en niet door een of andere rijke verziekte rus of arabier. Dat was vroeger al zo voor het ''grote geld'' en de ''commercie'' er is niks veranderd.

24 mei 2016 om 13:27

Wel dikke pech dat ze de CL finale niet meer weten te halen. Dat en het winnen is het enige wat hun seizoen nog maakt en waar het over draait.

24 mei 2016 om 13:42

Klopt, helaas voor de fans kan je dat onmogelijk elk jaar voor elkaar krijgen.

24 mei 2016 om 15:18

Inmiddels strooit Bayern ook vrolijk met de miljoenen. Dat is gewoon een feit waar geen enkele grote club met een uitermate sterke financiële huishouding omheen kan.
De transfer van Renato Sanchez is in essentie niets anders dan die van Martial.

Bayern zal ook steeds meer en meer de absolute hoofdprijs voor spelers moeten betalen.

24 mei 2016 om 15:58

Pech, ze waren beter. Als mueller de penalty maakt is t over.
Bayern is t schoolvoorbeeld voor iedere europese club: humanitair, financieel, zakelijk. Kapitaal- en daadkrachtig.

24 mei 2016 om 17:15

Onzin, ze zitten wel niet in de schuldem, bayern verziekt de competitie door concurrenten leeg te kopen en te smijten met geld wat andere clubs gewoonweg niet kunnen opbrengen.

24 mei 2016 om 18:03

@kerba

Dus volgens jou moet Bayeren niet met geld smijten omdat ze anders de andere geen kans meer geven betreft prijzen.

Laat me raden, jij stemt links,

26 mei 2016 om 11:02

Panerai,

Ik ken de situatie van Bayern zeker, maar je kunt niet ontkennen dat er niks veranderd is door het geld en de commercie. Door de commercie van het voetbal in de afgelopen jaren is het verschil tussen klein en groot enorm toegenomen. Bayern wordt nu niet alleen vaak kampioen, het laat de concurrentie ver achter zich. Ze kunnen de beste spelers halen en doen dat logischerwijs ook. Waarom kan dat? Omdat ze belachelijk veel verdienen aan commercie. TV gelden, merchandise etc.
Voetbal is gewoon big business geworden en Bayern profiteert daar slim van. Dat betekend niet dat ik het leuk vind.
Vroeger zag je wel eens een Rode Ster Belgrado en Steau Boekarest, een Sampdoria oe een Marseille in de champions League finale. Gewoon omdat dat mogelijk was als je een zeer goed team had. Tegenwoordig spelen de beste 100 spelers van de wereld bij zo'n beetje 6 verschillende clubs en zijn verschillen zo groot dat verassingen bijna niet mogelijk zijn. (uiteraard is in Engeland de grootste verassing van de eeuw geweest, maar dat is een grote uitzondering).

Ik geef niet iemand de schuld, maar het voetbal zonder de commercie was vele malen leuker, en onvoorspelbaarder dan dat het tegenwoordig is.

Deze club heeft als een van de weinige topclubs een gezond transferbeleid, top aankopen doen voor niet meer dan 40 miljoen en allemaal eigen geld, niks van de bank.

24 mei 2016 om 13:33

Bayern betaalt de transfers direct in plaats van in termijnen. Dat moet ook wel gezegd worden.

24 mei 2016 om 13:43

Lijkt me sterk, is belasting technisch helemaal niet slim.

24 mei 2016 om 13:50

Hoezo is dat niet slim? Er is geen verband tussen betalingen en belastingen. Bayern schrijft transfersommen af over de looptijd van het contract. Zo verlaagt Bayern de winst om uiteindelijk minder belastingen te betalen op het resultaat.

24 mei 2016 om 13:48

Goh vind je het gek?
Ze kopen al hun spelers bij de concurrenten voor bijna niks.
Wanneer ze een speler als Sanches of Costa gaan kopen buiten Duitsland dan mogen ze gelijk de jackpot betalen.
Doe mij maar een Real of Barca die bij elkaar geen spelers kopen maar over de grens en ook gewoon goed betalen.

24 mei 2016 om 13:59

Dat was vroeger wel anders geweest na de veelbesproken overgang van Figo naar Real Madrid. Toen was Barcelona Europees gezien nog niet top na het gouden tijdperk van Cruijff en vóór het gouden tijdperk van Rijkaard en Guardiola.
Ik vind het transferbeleid van beide clubs niet goed. Beide zijn net als de Premier League verantwoordelijk voor de overwaardering van de transfermarkt. Beide clubs betalen te veel voor de spelers en creëren zo afgunst binnen de selectie. Bovendien hebben ze niet direct geld liggen op de bank en moeten ze aankloppen bij de bank om transfers in termijnen af te betalen.
De Spaanse Primera Division is momenteel de beste competitie ter wereld, maar dit gaat ten koste van het financieel wanbeleid. Clubs buiten Real en Barcelona zijn niet in orde met het financieel huishouden.

24 mei 2016 om 14:03

Barca doet dat inderdaad lekker...kijk maar eens naar die louche constructie met Neymar...

24 mei 2016 om 14:12

Rakitic kwam van sevilla uit spanje, zelfde met turan maar dan van atleti. Dani alves ook, isco ook, ramos ook, carvajal ook, navas ook, bravo ook. Ook die clubs kopen uit eigen land

En ze zijn alweer klaar voor deze zomer qua kopen. Voor deze club moet je gewoon respect hebben, want spelers weten voor het EK al wat er met ze gaat gebeuren en ze zijn niet achterlijk veel geld kwijt.

Goed gehandeld !

24 mei 2016 om 13:29

In 1 seizoen 85 miljoen uitgeven is ook niet niets natuurlijk. Denk dat heel veel teams daarmee wel hoge ogen kunnen gooien. Maar ze gaan op dit moment nog niet zo extreem dat ze 100 miljoen voor 1 speler betalen maar dat zal vast een kwestie van tijd zijn denk ik.

24 mei 2016 om 13:36

Ongeacht wat het kost willen ze altijd het beste van Duitsland hebben en vullen ze dat aan met buitenlanders, dus als de prijzen stijgen zal het hun ook meer gaan kosten. Lijkt me niet erg, want zodra je er mee stopt sta je binnen 5 jaar niet meer jaarlijks in minimaal de halve finale

Ik heb nooit gesnapt waarom mensen vinden dat Bayern het verziekt. Ten eerste de spelers willen toch naar Bayern? En ten tweede ze houden de goeie wel in de bundesliga. Voor een club als Bayern moet je respect hebben alles klopt gewoon, het bestuur, het team en de fans. Echt een wereldclub!

24 mei 2016 om 13:47

Helemaal mee eens. Wanneer in Nederland Psv, Ajax en Feyenoord dit ook zouden doen dan zou de competitie een stuk sterker zijn.

24 mei 2016 om 14:48

Ach het gebeurt overal. Arda Turan onlangs die de overstap maakte, maar hoorde jij iemand toen klagen? nee. Man city (toen het nog niet zo dominant was en een concurrent van arsenal was) kocht half arsenal, hoorde jij iemand klagen? Az werd kampioen ajax pikte meteen de best speler eruit. Hoorde jij iemand klagen?

Verder vergeten mensen dat toen Bayern geen enkele Dortmund speler in de selectie had, Bayern de treble won met 25 punten voorsprong !! Kampioen is geworden van Duitsland.

Enige wat ik kan bedenken waarom mensen de feiten niet willen zien is dat men niks aan te merken heeft op Bayern. Sportief gaat het goed, financieel gaat het top. Dus er moet iets te zeiken zijn, zoals dat bij elke club wel moet. Maar die discussie heb ik inmiddels zo vaak gevoerd dat ik een beetje moe ben van die papegaaien die elkaar napraten.

24 mei 2016 om 15:09

Andere situaties Gnst. City was inderdaad niet zo dominant en dat is Barcelona ook niet. Nou ja ze winnen meestal de titel wel maar het is een strijd tot op het eind met Atletico en Real.

In de Buli ligt het al vast wie de komende 5 jaar kampioen wordt. Vat dit echter niet op als kritiek op Bayern van mij, dit gebeurt inderdaad overal zo. Alleen wordt dit in de Bundesliga anders bekeken door de totale dominantie van Bayern.

Ik snap de kritiek op zich wel maar is het Bayern's probleem/fout? Neen.

24 mei 2016 om 18:00

In Spanje niet dan? Daar is op een enkele uitzondering na ook Barca kampioen.

Verder is het niet relevant voor de discussie wie de komende jaren kampioen wordt, want ik vergelijk hier de verhouding, en die verhoudingen zijn wel degelijk te vergelijken. Man City kocht half Arsenal, geen hond die ernaar blaft. Is het relevant wie de komende jaren kampioen wordt? nee totaal niet.

Zelfde geld voor Spanje. Sterker nog, het verschil tussen Atleti en Barca is vele malen kleiner dan Bayern en Dortmund. Dus je kan gerust stellen dat Atelti ''meer'' concurrent van Barca is dan Bayern en Dortmund aangezien het verschil in Duitsland groter is.

De reden dat er zo op Bayern gekeken wordt is toch echt propaganda en de overdreven (bijna misselijke) sympathie naar Dortmund toe omdat het de underdog is, ik zelf heb ook altijd sympathie voor de underdog, maar mensen slaan volledig door als het om Dortmund gaat. Als Dortmund een speler van de concurrent haalt is iedereen stil (castro), als Wolfsburg een bizar bedrag betaald aan een concurrent (draxler, 42 miljoen) hoor je niemand.

Er is een aantal jaar geleden een onderzoek gehouden in de Bundesliga bij alle voorzitters en directeuren van de clubs. Met daarin de vraag of zij vinden dat Bayern spelers koopt in de Buli om andere teams te verzwakken. 95 procent zij dat ze dat onzin vonden, waaronder ook Rudi Voller van Leverkusen, enkel Max Eberl was het met de stelling eens. Dan denk ik, wie zijn in hemelsnaam al deze mensen hier die zeggen dat Bayern andere clubs verzwakt, als die clubs zelf vinden dat het niet zo is? Van daar ook mijn conclusie dan mensen gewoon iets te zeiken willen hebben.

plannen maken ???? koop plannen zal hij bedoelen .... bayern is een echte koopclub geworden de laatste tien jaar !

24 mei 2016 om 13:46

Laat me raden jij bent een Ajacied, die zijn namelijk de enige ter wereld die de term koopclub gebruiken.

Kijk eens naar alle topclubs ter wereld vertel mij welke club er meer dan de helft ''eigen jeugd'' heeft of wat dat ook mag betekenen.

Daarnaast komt Hummels in dit geval indirect uit de eigen jeugd van Bayeren maar dat ter zijde.

24 mei 2016 om 16:05

Je naam spreekt boekdelen...bayern streeft naar een topsportklimaat, wat.voor.de.meeste clubs het hogere doel is, is voor bayern de standaard. Talenten krijgen kansen maar goed is niet goed genoeg: Weiser, Gaudino, Hojberg. Greene, Ulreich, Rode, Kirchhoff..allen toppers bij Ajax/PSV maar niet.bij Bayern.

24 mei 2016 om 17:25

over namen gesproken .....
tja door de speed in jouw lijf ; denk jij waarschijnlijk dat je god bent en zodoende alles beter weet , zielig .....

25 mei 2016 om 11:09

In principe is natuurlijk bijna elke club een koopclub, alleen hoe groter de club hoe hoger de bedragen zijn.

Ajax plukt al jaren lang spelers uit clubs van de eredivisie (Sinkgraven, v/d Hoorn, Bazoer, Gudelj etc) en clubs als Groningen kopen de spelers van de kleinere clubs (v/d Laan, Rusnak, Reijnen etc). En zo kan je van elke club wel een lijstje maken van spelers die ze "gejat" hebben.

Bayern moet mee met de andere Europese topclubs en dan moet je investeren. Ik snap de kritiek niet zo goed van een ieder hierboven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren