Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV baalt van wanbetaler: 'Daar moet snel verandering in komen'

Laatste update:

PSV vindt het tijd dat Dynamo Kiev eens over de brug komt. Maandag maakte De Telegraaf al bekend dat de Eindhovenaren nog recht hebben op een miljoen euro, na de deal die werd gesloten met Dynamo over Jeremain Lens. Algemeen directeur Toon Gerbrands laat nu aan Voetbal International weten dat dit klopt, al ligt het bedrag dat PSV nog tegoed heeft zelfs nog iets hoger.

/

De een miljoen euro die Dynamo nog moet betalen is het doorverkooppercentage na de transfer van Lens naar Sunderland. Omdat the Black Cats zich wisten te handhaven in de Premier League, komt er bovendien nog een bonus van drie ton bij. PSV heeft dus nog recht op 1,3 miljoen euro, maar heeft nog niets ontvangen uit Oekraïne.

“We sluiten onze contracten altijd heel nauwkeurig af”, zegt Gerbrands. “Zo moet er bijvoorbeeld altijd een bankgarantie zijn. Met de transfer van Lens was dat ook het geval, het transferbedrag is destijds ook gewoon voldaan, maar dit bedrag heeft betrekking op de extra bepalingen en bonussen. Tot op heden is dat nog altijd niet gebeurd. Daar moet snel verandering in komen, want het is een bedrag waar we als PSV recht op hebben en onderdeel uitmaakte van de transfer.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is het verschil, Utrecht krijgt geen licentie om \- 40.000 euro en overal buiten Nederland zijn de misstanden veel groter en wordt bijna alles getolereerd!

24 mei 2016 om 12:08

dat is bij spelers van buiten de eu ook het geval , wij moeten er 400000 loon voor betalen opgedragen door deze geweldige regering en 3 km verder mogen ze ook 1 ton betalen . zelfde competitie europees , andere spelregels .

24 mei 2016 om 12:36

Opgedragen door deze geweldige regering? Die regel bestaat al veel langer slimme. Het is zeker ook de schuld van deze regering dat jij hele dagen thuis op de bank hangt?

24 mei 2016 om 12:50

vriend , wat ik liggende op de bank elke dag binnenkrijg , daar kun jij nog niet eens van dromen . en nu weer lekker naar de les , het speelkwartier is voorbij .

24 mei 2016 om 12:52

Een beetje slappe opmerking... Het is gewoon waar dat de regelgeving in Nederland het voor voetbalclubs veel duurder en dus moeilijker maakt om buitenlanders aan te trekken dan in de omliggende en concurrerende landen, laatste en schrijnende voorbeeld was Eghan bij Twente, die best voor minder aan de slag wilde, maar dat mocht niet volgens onze nationale regelgeving. Dat is gewoon erg jammer.

24 mei 2016 om 15:49

Misschien heeft het wel iets . Hierdoor zorg je ervoor dat clubs wel 2x gaan nadenken voordat ze een buitenlander binnenhalen. Ook krijg je hierdoor dat nederlandse jeugdspelers eerder een kan krijgen om door te breken. In het buitenland zie je ook om deze reden steeda meer buitenlanders in hun nationale elftal spelen . Neem bijvoorbeeld een Duitsland. Hoeveel basisspelers zijn echt duits ???

24 mei 2016 om 17:38

het probleem wat je krijgt hierdoor is dat de nl ploegen voetballers met minder talent moeten opstellen en vooral in Europa nekt je dat . ook andere europese spelers die je in je team hebt gaan door die jongens in kwaliteit omhoog omdat er nu eenmaal meer talent op de trainingen rond loopt . maar of het moet gelden voor heel Europa of nergens .

Utrecht krijgt geen Europese licentie om 35.000 euro en Kiev komt weg met het 30 voudige daarvan. Uefa moet eens ingrijpen tegen dit soort wanbetalers. PSV moet voordaan alleen nog zaken doen met dit soort clubs als er keiharde bankgaranties worden afgesproken of meteen de volle mep wordt betaald. En dit land wil een handelsovereenkomst afdwingen met Europa? Aub niet.

24 mei 2016 om 10:13

Er is toch een bankgarantie gegeven? Het transferbedrag is ook gewoon volledig betaald. Je kan zeggen dat meteen de volle mep betaald moet worden, maar dan kan het uiteindelijke transferbedrag ook lager uitvallen.

Als alles contractueel gewoon netjes vast gelegd wordt is dit geen groot probleem. Als PSV daadwerkelijk recht heeft op het geld zullen ze dit vast wel overgemaakt krijgen.

24 mei 2016 om 10:28

Betaald worden zal er uiteindelijk wel alleen is het gewoon vervelend dat afspraken niet na worden gekomen, PSV heeft in geval van Robert meer dan 8 jaar op hun geld moeten wachten. Dit soort wanbetalingen moeten gewoon aangepakt worden door de Uefa, dat is in het normale bedrijfsleven niet anders en dan krijg je een deurwaarder op de stoep.

24 mei 2016 om 10:15

De meeste snappen blijkbaar niet dat de UEFA met Utrecht niks te maken had. Utrecht had gewoon een openstaande bedrag bij de KNVB.

24 mei 2016 om 10:21

Direct heeft de Uefa hier inderdaad niks mee te maken maar de Knvb is aangesloten bij de Uefa en kan dus indirect wel invloed uitoefenen door gelijke regels op te stellen voor heel Europa.

24 mei 2016 om 11:26

Ja goed idee, doorverkooppercentage al van te voren laten betalen.....

Heeft PSV ook eindelijk eens dat geld voor Robert gekregen waar ze al ruim acht jaar op wachtten?

24 mei 2016 om 10:12

Robert?

24 mei 2016 om 10:15

Robert de Pinho de Souza

24 mei 2016 om 10:18

Yupp Robert. Die Braziliaan. Volgens mij van een Spaanse club zo uit m'n hoofd?

24 mei 2016 om 10:36

Real Betis Sevilla inderdaad. Zij zijn volgens mij ook al een aantal keer uitgesloten van Europees voetbal als gevolg van wanbetalen. In mijn ogen zouden ze gewoon beslag moeten leggen op de kaartverkoop en daar het geld uit moeten halen. Of een transferverbod opleggen.

24 mei 2016 om 10:21

Was Robert de Souza toch?? Moeten ze daar nog steeds het geld (of een deel) vangen? Ging naar Spanje toch?

24 mei 2016 om 10:21

*het geld voor vangen

Psv moet toch ook nog centen hebben van Genoa?

Dan heeft PSV uiteindelijk dus gewoon meer dan 10 miljoen euro voor Lens gekregen, niet slecht. Het lijkt me toch dar PSV dit geld nog wel gewoon gaat krijgen, het is niet zo dat Kiev het geld niet heeft. Ze doen meer aan de CL volgens mij, dus dat geld is er wel.

Altijd maar dat gemiep van die Nederlandse clubs. Als ze nou ook een beetje het "ik heb schijt"-mentaliteit zouden hebben, dan zouden we al een stuk verder komen met z'n allen. Maar nee hoor, wij moeten alles keurig volgens de boekjes doen. Logisch dat we de boot al jaren gemist hebben.

24 mei 2016 om 10:22

Deze opmerking slaat kant nog wal.

24 mei 2016 om 10:22

Waar slaat dit nou op?

Je zegt dat we als Eredivisie de boot missen omdat we nog geld eisen van clubs die ons dat niet betaald hebben? Ik begrijp niet waar je heen wilt met deze opmerking.

24 mei 2016 om 10:24

Natuurlijk.zoiets van: We moeten doping gebruiken omdat anderen dat ook doen...

24 mei 2016 om 10:27

@dvsermelo
Je bedoeld eigenlijk bedonder de boel lekker dan kom je het verst? Twente is een prima voorbeeld dat jouw methode niet de meest wijze methode is.

24 mei 2016 om 11:51

Nee, maar wel een stuk harder zijn. Regels in Nederland aanpassen. Denk je dat de grootste clubs van Europa nooit schulden heeft?

24 mei 2016 om 13:02

In Nederland worden Bvo's behandeld als "normale" bedrijven in heel veel landen wordt er door allerlei instanties door de vingers gekeken als het om voetbalclubs gaat.

24 mei 2016 om 16:16

En in alle landen zijn ze aangesloten bij de Uefa dus die kunnen daar wat aan doen.

Jammer dat dit soort dingen tegenwoordig nog steeds gebeuren... Wel opvallend dat het vaak in oostbloklanden gebeurt!

Dit zou ook gewoon door de Fifa geregeld moeten worden. Kiev komt verplichtingen niet na, ook CL geld tegen houden en uitbetalen aan de andere clubs.
psv heeft in een recent verleden best even financieel zwaar gehad (voor verkoop grond onder stadion) en zou je misschien gestraft worden omdat dergelijke clubs hun verplichtingen niet nakomen.

Als je het inderdaad in verhouding ziet met Utrecht, dan zou je Kiev ook uit kunnen sluiten van Europees voetbal.

Hiervoor zou je gewoon bij de UEFA moeten kunnen aankloppen met alle contracten die getekend zijn door beide partijen en de UEFA moet dan gewoon kunnen zeggen tegen zo'n wanbetalende club binnen 14 dagen betalen en anders wordt je uitgesloten van Europees voetbal dit seizoen (als zo'n club natuurlijk meedoet, anders moet er een andere sanctie tegenover staan).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren