Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern München rondt transfer van 35 miljoen af

Laatste update:

Mats Hummels mag zich definitief speler van Bayern München noemen. De 27-jarige verdediger zette maandag zijn handtekening onder de overeenkomst met de club uit Zuid-Duitsland: Hummels ligt tot medio 2021 vast bij der Rekordmeister. Voor Hummels is het een terugkeer bij de club waar hij in het verleden ook al onder contract stond.

/

“We zijn blij dat Mats terug is bij onze club”, laat Karl-Heinz Rummenigge weten. “Hij is een verdediger van wereldklasse, iemand die verantwoordelijkheid neemt en de jeugd op sleeptouw neemt. Eerst wensen we hem een succesvol EK.”

“Het afscheid bij Borussia Dortmund viel mij natuurlijk zwaar”, zegt Hummels zelf. “In 2008 bewandelde ik de omgekeerde weg, nu heb ik zin in alles wat me te wachten staat bij Bayern München. Ik ben enorm enthousiast.” De clubs waren het al even eens over een transfersom: Bayern München betaalt naar verluidt 35 miljoen euro voor Hummels.

Mats Hummels is een van de beste verdedigers ter wereld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goeie aankoop van Bayern hoor,Hummels en Boateng dat word een muur daar vanachter bij Bayern

23 mei 2016 om 17:18

En Martinez dan? 50 miljoen gekocht van Bilbao...

23 mei 2016 om 17:20

Die kan ook als cvm uit de voeten,kzou toch liever hummels en boateng als verdedigende duo heben

23 mei 2016 om 17:28

40 miljoen, hij is een geweldenaar op cvm

23 mei 2016 om 17:28

hij js voor 40 gehaald en daarmee de duurste tranfer van bayern munchen

23 mei 2016 om 17:29

ja klopt een geweldige pass in de voeten heeft hij en kan nog ook eens verdedigen gewoon alonso en martinez laten concurreren

23 mei 2016 om 17:35

Heb het idd juist in de jaren van pep zo zonde gevonden dat martinez cv was, net als mascherano bij barca. Beide zo belachelijk goed op t middenveld.

23 mei 2016 om 17:38

Mascherano wordt op cvm helemaal overlopen want zijn renvermogen is heel laag tegenwoordig

23 mei 2016 om 17:48

ok ja nu weet ik t niet meer, maar bij liverpool en westham vond ik m echt geweldig op die positie. En ook bij argentinie op het wk nog.

23 mei 2016 om 17:53

die is kabouter slecht

23 mei 2016 om 17:53

Speelt Vidal niet al op cvm? Het zou zonde zijn mocht een topper als Martinez op de bank belanden.

Ik zie hem al jaren graag naar Arsenal komen en misschien maken we nu eindelijk eens kans, als hij geen basisplaats krijgt. Dromen kan geen kwaad.

23 mei 2016 om 19:04

Bayern heeft nu met Martinez, Alonso, Vidal, Thiago, Götze en Sanchez (en dan eigk ook nog Lahm en Muller soms) gewoon teveel goede spelers op het middenveld.

Martinez naar Arsenal zou daarom idd een top transfer zijn maar zal alleen gebeuren voor heel veel geld.

23 mei 2016 om 19:58

Gotze zal wel weggaan, thiago is lievelibgetje van pep dus die zal ook wel weggaan. Alonso is al lang op zijn retour

23 mei 2016 om 20:12

Götze heeft vandaag aangegeven dat hij bij Bayern wil blijven.

23 mei 2016 om 21:07

Toevoeging op Duitser
BILD zei er ook wat van. Hij kijkt uit naar volgend seizoen onder Ancelotti

23 mei 2016 om 23:10

ik denk niet dat thiago naar city gaat als de geruchten waar zijn dat ze gundogan ook al halen. al zouden 2 van die brekebeentjes bij mekaar ongeveer 1 fulltime speler zijn

Nou de aanval van de tegenpartij heeft niks meer te zoeken voorin dit is echt een muur

23 mei 2016 om 19:20

Sommige muren storten ook wel is in.

Goed voor Bayern, minder voor de "competitie".

Overloper!! Echt schandalig.

23 mei 2016 om 17:14

Is de aanstaande transfer van Gündogan naar Manchester City ook schandalig?

23 mei 2016 om 17:18

Waarom? City is toch geen rivaal van Dortmund?

23 mei 2016 om 17:27

Bayern hoeft Dortmund niet te verzwakken om kampioen te spelen. Dat bewees Bayern al in 2013 toen Götze, Lewandowski en Hummels nog actief waren bij Dortmund.
Bayern wil enkel zichzelf gericht versterken om succesvol te zijn op alle vlakken.

23 mei 2016 om 18:41

Voorlopig laat die Bundesliga al jaren die fantastische PL de hielen zien.

23 mei 2016 om 19:33

Want het is beter als ze naar het buitenland gaan? Het maakt weinig uit voor de bundesliga. Dat hebben we gezien met de bundesliga.

23 mei 2016 om 19:34

*de bruyne..

23 mei 2016 om 20:22

Ja want bayern zal geen andere spelers halen, zoals costa, coman, sanches.

Allemaal heel leuk maar dat gelul dat het beter is voor de bundesliga als ze niet naar bayern gaan slaat nergens op. Die clubs verliezen een speler, bayern krijgt er een topspeler bij, dat heeft dit seizoen wel bevestigd.

23 mei 2016 om 21:15

Er komen toch de afgelopen 3 4 jaar wel meer dan alleen Bayern verder, ook de in de EL. De PL is afgezakt naar een 3de plaats en daarom blijven spelers liever in Duitsalnd en spanje

23 mei 2016 om 22:10

Lees dan wat ik zeg.

Bayern versterkt zich sowieso dus je hele redenatie kan de prullenbak in. Haalt Bayern geen speler vanuit de eigen competitie dan versterken ze zich wel door een speler te halen van buiten Duitsland.

Jij zegt dat het beter is als spelers als Hummels naar het buitenland gaan ipv naar Bayern omdat nu BVB wordt verzwakt terwijl Bayern sterker wordt. Dat was alleen zo geweest als Hummels de enige optie was voor Bayern.

Vorig jaar ging De Bruyne naar het buitenland en haalde Bayern Coman en Costa. Gevolg : Wolfsburg zwakker, Bayern sterker. Waren Lewandowski en Hummels naar het buitenland vertrokken dan was hetzelfde gebeurd, dan hadden ze gewoon andere top spelers gehaald.

23 mei 2016 om 17:19

Hij komt van bayern dus hij keert gwn terug dat vind ik niet echt overlopen

23 mei 2016 om 17:34

Gewoon een uitstekende aankoop. Hij is van wereldklasse en bovendien nog Duits ook. Had hij bij een andere club gespeeld, was het ook een hele logische keuze geweest om hem te halen

23 mei 2016 om 17:34

Gewoon een uitstekende aankoop. Hij is van wereldklasse en bovendien nog Duits ook. Had hij bij een andere club gespeeld, was het ook een hele logische keuze geweest om hem te halen

23 mei 2016 om 17:40

Hummels komt gewoon uit de jeugd van Bayern. Dus het klopt dat je overloper zegt, dat deed hij namelijk een paar jaar geleden door richting Dortmund te gaan. Nu is hij terug en heeft bayern een wereldklasse verdediging. Ze hadden die natuurlijk al maar ik schat Hummels hoger in als Benatia.

23 mei 2016 om 18:43

Nee hij was ook een paar jaar geleden geen overloper, Bayern liet hem gewoon gaan er was geen perspectief voor Mats.

Sterke aankoop van Bayern. Al vind ik het vreemd dat Dortmund liever niet hun spelers voor iets minder verkoopt aan een team dat geen concurrent is. Nu is het wel weer duidelijk wie er de komende jaren de beste is in Duitsland. Daarom vind ik het ook raar dat ze niet voor bijvoorbeeld hem voor 30 miljoen verkopen aan Utd of iets dergelijks. Zelfde verhaal als Lewandowski en Gotze.

23 mei 2016 om 17:14

Wat als Hummels alleen maar naar Bayern wil?

23 mei 2016 om 17:16

Hummels en lewandowski wilden beide niet weg uit duitsland. Hummels om zijn vrouw en lewandowski wilde noet te ver van polen wonen

23 mei 2016 om 17:16

Lewandowski was transfervrij en de spelers hebben zelf ook nog iets te vertellen over naar welke club ze graag willen gaan. Vergeet niet dat Hummels nog maar n contract van 1 jaar had.

Bam! Als Bayern zaken doet dan doen ze ook zaken! Echt bazen daar in Munchen! Knap hoor, kan onze Ed Woodward wat van leren!!

23 mei 2016 om 17:15

Mee eens, ze hebben een geweldig beleid. Maken altijd slimme transfers voor relatief weinig geld, financieel staan ze geweldig en weten de ene op de andere trainer van wereldklasse binnen te slepen. Ze naderen bijna perfectie met hun beleid

23 mei 2016 om 17:29

Neem aan dat er licht sarcasme in de reactie van je zit?
Tuurlijk hebben ze het goed gedaan met bijvoorbeeld Costa en coman maar voor de rest kopen ze toch alleen maar de beste spelers van andere teams en dan ook nog hun enige directe concurrent.
Misschien niet de schuld van Bayern en ze zullen het vast niet express doen maar om nou te zeggen dat het beleid bijna perfect is wat overdreven.
Het is gewoon erg makkelijk maar ze kunnen maar niet het allerhoogste bereiken de beker met de grote oren.

23 mei 2016 om 17:38

Ze domineren al jaren hun competitie en spelen al jaren in de top van europa, echter is hun duurste aankoop ooit 40m. Ondanks dat ik een hekel heb aan ze, daar kun je toch niets dan respect voor hebben. Ik denk niet hij sarcastisch was.

23 mei 2016 om 17:57

40m als hoogste transfer en nog steeds een van de beste clubs ter wereld. Boateng voor 15m, neuer voor 18, robben voor 25m, ribery voor 22m. Ook zijn ze een van europa's gezondste clubs. Zeker geen sarcasme

23 mei 2016 om 18:01

Maar bij united moeten zij 2 keer betalen dan Bayern.

Kan Bayern Munchen geen samenwerkingsverband starten met Borussia Dortmund.

Jongens even serieus. Wat is er nu nog leuk aan het voetbal? Wees blij dat we in nederland nog normale teams hebben en de niveaus onderling niet al te ver uit elkaar liggen. Het grappigste van allemaal is dat psg, bayern, barca en real nog blij zijn als ze winnen. Is toch niet meer dan logisch dat ze winnen met zulke spelers?

23 mei 2016 om 17:14

Psv en ajax liggen anders mijlenver van de rest

23 mei 2016 om 17:29

Klopt maar toch laat ajax punten liggen bij de graafschap en laat psv ook punten liggen tegen de kleintjes. We moeten blij zijn dat we het in Nederland zo hebben, want wat de grote clubs op de wereld maken alles kapot. Waarom hummels kopen? Je hebt boateng, martinez, benatia, badstuber en alaba zou ook eventueel centraal kunnen net als xabi alonso. Ze maken alles kapot man.

23 mei 2016 om 17:32

6 spelers voor 2 posities. Dit gaat helemaal nergens meer over. En dan nog juichen wanneer je wint. Waarom? Kijk hoe iedereen word leeg gekocht

23 mei 2016 om 17:32

Het is logisch dat je wint.

23 mei 2016 om 17:33

Benatia en badstuber zijn altijd geblesseerd. Martinez is van origine een cvm en alaba moet je gewoon altijd op lb houden

23 mei 2016 om 17:44

Daar zit zeker wat in. Maar zit ook veel meer achter. Ze kopen gewoon hier en daar wat en zien wel hoe het zal lopen. Net als gotze, ook mooi weggekaapt bij borrusia en die verdoet nu zijn tijd. Je hebt gotze waarom koop je thiago? Begrijp me niet verkeerd ik geniet gewoon van hun spel hoor, maar ze verpesten het voor de clubs die gewoon eerlijk bikkelen en geen gekke dingen doen bijv: borrusia, arsenal, ajax, psv, atletico, sevilla en nog paar portugese ploegen. Daar zit echt een mooie denkwijze achter en wanneer ze succes hebben verdienen ze het ook.

23 mei 2016 om 18:04

Ajax kocht sinds az kampioen werd op 1/2 jaar na elk jaar een basis speler van az en koopt daarnaast met plezier in de eredivisie. Maar dat is opeens eerlijk bikkelen en heel anders.

Daarnaast moet je wel behoorlijk dom zijn om te zeggen dat bayern maar hier en daar wat koopt. De aankopen zijn sportief makkelijk te verdedigen

23 mei 2016 om 19:16

Is az net zo een geduchte concurrent als borrusia voor bayern? Nee totaal niet az is nooit een concurrent geweest van ajax op een jaar na. En ja ze kopen maar wat. Kijk naar martinez, gotze en benatia.

23 mei 2016 om 19:21

Sorry, door Martinez op te noemen heb je laten zien dat je geen idee heb wat je loopt te praten. Martinez was cruciaal voor het middenveld van heynckes.

En az was meer een concurrent dan de Duitse clubs waar bayern spelers van haalt. 30 punten voor bvb toen gotze werd gekocht.

23 mei 2016 om 19:32

Mee eens, de enige grote aankoop uit duitsland van de laatste jaren die sportief ze niet vooruit hielp was gotze. De rest wel, ze doen het dus niet om de rest te verzwakken

23 mei 2016 om 19:37

Gotze was het grootste duitse talent, eentje die er maar eens je de zoveel tijd ziet. Had bayern hem laten gaan dan werden ze uitgelachen dat ze dat doen vanwege bvb.

Er zijn verschillende argumenten waarom Bayern voor Hummels heeft gekozen:
1. Bayern heeft nood aan een centrale verdediger naast Boateng
2. Hummels is voormalig jeugdspeler bij Bayern
3. Hummels heeft een sponsorcontract bij Adidas
4. Hummels is een Duitser

Hummels en Boateng zullen een goed duo vormen. Dat hebben ze al bewezen op het EK 2009 -21 en het WK 2014.

23 mei 2016 om 17:51

4. Hij is een dragende kracht van de grootste binnenlandse concurrent.

Ik begrijp niet waarom Barcelona deze speler dan niet heeft opgepikt voor 35 miljoen.
Dan heb je gelijk je defensie op orde.

23 mei 2016 om 17:34

Hummels wil niet weg uit duitsland

Lachwekkend deze transfer.
Ze kunnen de Bundesliga nu beter de Bayern Munchen liga noemen.
De prijs voor degene die als 2de eindigt is dat je een sterspeler aan het grote Bayern mag verkopen.
Dat houd die jongens wel scherp en gemotiveerd..

23 mei 2016 om 17:23

Motiveert dortmund meer om creatief te zijn en de 35 miljoen van bayern goed te gebruiken. Voor 35 miljoen zou je een goede vervanger moeten kunnen halen waarmee ze niet extreem veel mee achteruitgaan

23 mei 2016 om 17:25

Dankzij het succes van Bayern krijgen andere Duitse clubs meer financiële middelen om te overleven. Daarmee kunnen ze eveneens versterkingen binnenhalen.

23 mei 2016 om 17:28

Inderdaad, meer clubs uit duitsland kunnen zich ook voor europa kwalificeren waardoor de subtop steeds sterker wordt

23 mei 2016 om 17:29

Doordat ze meer geld krijgen

23 mei 2016 om 17:34

Je zegt het zelf. Dankzij het succes van bayern. Ze zijn zo succesvol, omdat ze de concurre tie leeg kopen en alles dubbel bezet hebben. Ik ben blij dat ik niet voor bayern, real, barca en psg ben

23 mei 2016 om 19:33

Logisch dat teams elke positie dubbel bezet willen hebben. Heb jij liever dat als je keeper geblesseerd is dat je er maar een veldspeler in moet, of als je spits geblesseerd is er maar een cv in moet

Jammer. Dit komt de spanning van de Bundesliga niet ten goede. Voor Bayern natuurlijk een prachtige aanwinst, zeker voor die prijs.

En het is Bayern weer gelukt om de concurrentie zwakker te maken, en ook nog eens voor dit bedrag waardoor Dortmund geen topverdediger kan halen. Lewandowski, Götze, Hummels, Mandzukic, Olic, Neuer enzovoorts stuk voor stuk gekomen van een Duitse club maar ja nu is Bayern wel oppermachtig in Duitsland

23 mei 2016 om 17:41

Mwa valt wel mee hoor. Er zijn meerdere binnenlandse transfers, het is niks nieuws in Duitsland. Er wordt gedaan alsof Bayern alleen koopt in de Buli

Dan heb je alaba, boateng, hummels en lahm en dan ook nog eens martinez en badstuber, beste individuele verdediging van de wereld denk ik zo.
Alhoewel ik het collectief van Atletico Madrid beter vind verdedigen omdat daar ook de middenvelders en soms de aanvallers mee verdedigen.

24 mei 2016 om 18:45

Haha ja idd! Eiglk 9-0-1 want dan spelen ze de bal gelijk naar de spits

Mijn sympathie voor Bayern is helemaal weg door deze transfer, dit zou je toch als topclub niet willen, je directe concurrentie nog zwakker maken, alsof er helemaal geen verdedigers buiten Duitsland rond lopen, jammer dit.

23 mei 2016 om 17:47

Totaal met je eens. Waar ik me aan erger is dat ze dan nog juichen wanneer ze winnen. Met dit materiaal zal je altijd winnen aangezien je de concurrenten zwakker maakt.

23 mei 2016 om 17:58

Moet je in het buitenland gaan kopen omdat de clubs onder je anders zielig zijn? Clubs die er overigens totaal geen probleem mee hebben om hetzelfde te doen bij kleinere clubs. Of waar denk je dat bijv bvb en leverkusen hun spelers vandaan halen? Leverkusen shopt veel en veel meer je eigen competitie.

23 mei 2016 om 18:30

Inderdaad, sneue beredenering hierboven. Het is wel een beetje jammer voor de competitie maar zo maakt Hummels weer plaats een ander. Zo is Lewandowski ook wel meer dan aardig opgevangen, geloof ik.

23 mei 2016 om 18:54

Zeker wel, maar als je wereldtopper kan krijgen die zich al bewezen heeft in jou competitie, Duits is en graag wil, waarom dan in hemelsnaam een iemand halen die zich moet aanpassen aan van alles en nog wat.

Erg domme redenatie

35 miljoen is niks. Goeie deal!

23 mei 2016 om 17:47

Voor een speler als Hummels*

23 mei 2016 om 18:20

1 jaar contract dus een prima bedrag..

Dit betekent natuurlijk exit voor Benatia wat ik erg jammer vindt want die jongen heeft het toch wel in zich. Heeft gewoon veel pech gehad met blessures afgelopen afgelopen seizoen.
Ik denk dat hij naar 1 van deze clubs zal gaan.
- Juventus
- Arsenal
- Liverpool

Klopp wakker? Benatia is nu op te halen lijkt mij een prima BPL verdediger, Dortmund zal Sule wel halen van Hoffenheim denk ik.

Benatia de andere kant op zou wel een oplossing kunnen zijn voor Dortmund en dan krijgt Benatia weer de minuten om weer top te worden want dat is hij eigenlijk wel.

Zo de weg is vrij voor Sule, uitstekende aankoop die Mats.
Ik hoop dat er wat spanjaarden worden geloosd en er weer wat jeugd aansluit, want dat is onder pep wel wat weggezakt.

Geweldige verdediger en hij gaat samen met Boateng echt een geweldig koppel vormen daar achterin. Die twee hebben alles wat je van een centrale verdediging mag verwachten en misschien zelfs meer.
De Bundesliga zal wel weer door Bayern gewonnen worden, maar daar hebben ze Ancelotti ook niet voor gehaald. De Champions League is waar het om draait.

Waarom geen ruildeal Dortmund? Aangezien Götze waarschijnlijk weg gaat bij Bayern kun je altijd een poging wagen.

23 mei 2016 om 20:01

Lijkt er na vandaag op dat gotze wilt blijven

24 mei 2016 om 21:07

Helemaal mee eens! Tis ook nooit goed

Ik denk dat Ancelotti niet.meer.voor 5 middenvelders.kiest maar voor 1 cvm (sanches) en.1 pure 10 (goetze). Mueller en Lewan.worden n spitsenduo. Dit betekent dus een 4-4-2

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren