Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Manchester United stuurt Van Gaal na twee jaar weg

Laatste update:

Manchester United heeft Louis van Gaal maandag ontslagen als trainer. Na twee seizoenen samenwerken is besloten dat het beter is uit elkaar te gaan, zo meldt de club op de officiële website. Afgelopen zaterdag won de 64-jarige Nederlander de FA Cup met United en dat was zijn eerste, maar meteen ook zijn laatste prijs met de club. José Mourinho wordt dinsdag zeer waarschijnlijk benoemd tot de nieuwe manager en zal voor twee seizoenen tekenen.

/

Van Gaal kreeg in de zomer van 2014, nadat hij Oranje naar de halve finale op het WK in Brazilië loodste, de zware taak om Manchester United uit het moeras te trekken. De club zakte weg uit de top na het pensioen van Sir Alex Ferguson en de aanstelling van David Moyes als coach. In zijn debuutjaar leidde Van Gaal de club naar plaats vier en daarmee voldeed hij aan de doelstelling: Champions League-voetbal halen. In twee transferwindows gaf hij bij elkaar 334 miljoen euro uit om de selectie danig te versterken.

Het was de bedoeling om dit seizoen lang mee te strijden om de titel, maar in de tweede seizoenshelft verloor United de aansluiting. Het finishte uiteindelijk als vijfde en liep daarmee een ticket voor de Champions League mis. Gaandeweg het seizoen werd al duidelijk dat trainer en club hoogstwaarschijnlijk niet met elkaar verder zouden gaan. Nu is dat nieuws dus officieel gemaakt: Van Gaal is voor de derde keer ontslagen als trainer. Het overkwam hem eerder al bij Barcelona en Bayern München. Hij krijgt naar verluidt vijf miljoen pond mee.

Van Gaal liet de voorbije twee seizoenen meerdere talenten doorstromen naar het eerste elftal, zoals Paddy McNair, Jesse Lingard, Marcus Rashford en Timothy Fosu-Mensah. Het lukte hem echter niet om de club echt weer terug te brengen aan de top en dat wordt dan ook de grootste uitdaging voor zijn opvolger Mourinho, mits die daadwerkelijk benoemd wordt tot de nieuwe coach. De Portugees zit sinds december vorig jaar zonder werk, toen Chelsea hem wegstuurde.

/

Mourinho herhaalde vorige week donderdag nog dat hij vanaf komend seizoen weer werkzaam zou zijn in de voetballerij: “In juli ben ik wel weer terug. We zitten nu in mei en van mei naar juli is bijna niks. Ik blijf van mijn leven genieten zoals het nu is en geniet van de tijd met mijn gezin. Maar in juli ben ik weer terug. United? Ik weet het niet”, sprak Mourinho toen. Hij heeft zijn nieuwe avontuur nu dus te pakken, zo lijkt het.

Mourinho maakte Chelsea in totaal drie keer kampioen en won met the Blues tevens de FA Cup, Community Shield en driemaal de Capital One Cup. Hij was daarvoor werkzaam bij Real Madrid (kampioenschap, Copa del Rey en Supercopa), Internazionale (drie landstitels, Coppa Italia, Supercoppa en Champions League) en FC Porto (twee landstitels, een Taça de Portugal, een Supertaça, de Champions League en de UEFA Cup).

Mourinho gaat bij United naar verluidt vijftien miljoen euro per jaar verdienen en zou achter de schermen al bezig zijn geweest met de selectie voor komend seizoen. Nu Van Gaal vertrekt, lijkt hij zijn laatste trainersklus te hebben gehad. Hij heeft immers meerdere keren aangegeven dat hij na United zou stoppen en in augustus zei hij in Linda’s Zomerweek dat hij zijn contract eventueel wil verlengen, maar dat andere clubs niet hoeven te bellen.

Louis van Gaal heeft niet goed genoeg gepresteerd met Manchester United

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hop. Naar Ajax. En vlug!

23 mei 2016 om 21:43

Als trainer of als manager?

23 mei 2016 om 22:15

Trainer

23 mei 2016 om 21:43

Ik kom hem nog met de fiets uit Engeland halen

23 mei 2016 om 21:44

Heb je überhaupt het stuk gelezen?

23 mei 2016 om 22:25

Moet ik het stuk lezen om te begrijpen dat hij nu een vrij man is en dat hij dus naar Ajax zou kunnen, wat ik hoop?

23 mei 2016 om 22:46

Nee maar wel om te lezen dat United zijn laatste klus was en dus nergens meer aan het werk gaat en ook niet Ajax.

23 mei 2016 om 22:55

Klopt, maar mensen verbeteren op (begrijpend) lezen kan je beter niet doen als er staat:
"Nu Van Gaal vertrekt, lijkt hij zijn laatste trainersklus te hebben gehad."

Ook oranje leek zijn laatste klus. Toen kwam united en toen leek dat zijn laatste klus. Nu kan Ajax weleens komen en ik ben zeer benieuwd naar of Louis dat kan weerstaan. Het is dan weer terug naar zijn basis namelijk: de vrijheid om jeugd groot te maken!

24 mei 2016 om 00:07

Die hoop kun je vergeten Ajax is al rond met Bosz.

24 mei 2016 om 05:03

Onbegrijpelijk dat je uberhaupt Van Gaal bij Ajax wilt zien. Dan zakt Ajax nog verder af...

23 mei 2016 om 22:00

Oh ik hoop het zo he. Zal helaas niet zo zijn. Ze zijn denk ik al rond met Bosz.

23 mei 2016 om 22:15

Ezels!! Dat zou een mes in de rug van cruijff zijn. Zeker geen van gaal terug. Totaal respectloos

23 mei 2016 om 22:17

Cruijff heeft het schip allang verlaten, we moeten door, zo verschillend zijn van Gaal en Cruijff niet, brengt wat meer ervaring, model cruijff houden met van Gaal als trainer. Kan heel goed werken.

23 mei 2016 om 22:37

Hou toch op man. Die gasten konden niet met elkaar door 1 deur. Zou gewoon totaal respectloos zijn

23 mei 2016 om 22:42

Haha wat een onzin. Allebei willen ze het beste voor Ajax neem ik aan?

23 mei 2016 om 23:25

De opvattingen van Cruijff en Van Gaal zijn al met al bijzonder verschillend. Het voetbal onder De Boer is een adeptatie van hoe Van Gaal de boel organiseert. Het 'breien' onder De Boer is daar een direct product van. Het 'gaatje zoeken' met geduld. De visie van Cruijff ligt in het afjagen van de tegenstander en zeer direct naar voren spelen van de bal.
Daarnaast gaat het Van Gaal voornamelijk om het collectief. Als dat in de jeugd wordt ingevoerd, dan is dat dus ook de tegenpool van de visie Cruijff, waar de jeugd zich individueel moet ontwikkelen.

23 mei 2016 om 23:37

@demoos89

Nee maar dat was persoonlijk, op voetbalgebied juist veel raakvlakken.

23 mei 2016 om 23:41

@strandbal

Niet helemaal, van Gaal speelde met ajax in 1995 ook heel aanvallend, wel is hij wat realistischer, als hij denkt dat zijn team met 4-3-3 het niet maakt zet hij het om, wat dat betreft past van Gaal wat meer bij het moderne voetbal wil je resultaat boeken. Ajax speelt al jaren te naief aanvallend voetbal, en faalt collectief op cruciale momenten, ook is hij zeer goed met het inpassen van jeugdspelers.

De jeugd is anders, daarom wil ik hem ook niet als directeur, daar moet je de Cruijff benadering van individueel opleiden behouden, ik zie het risico, maar daarom van Gaal bij het eerste.

24 mei 2016 om 07:48

afcanats

Sluit me aan bij jou, Van Gaal is dé persoon om nu in te stappen. Als hij kan werken met Cerny, Nouri, Van de Beek... Dat zou heel mooi kunnen uitpakken, ben alleen bang dat Overmars en co Van Gaal te mondig vinden. Die heeft lak aan iedereen en gaat zijn eigen weg.

23 mei 2016 om 22:18

Past totaal niet bij hetgeen waar Ajax naartoe wil.

Een van Gaal gaat never nooit terug naar Ajax. Zijn prestatie van toen zal dan op zijn minst geëvenaard moeten worden.

Guus deed dit ooit bij PSV,maar denk dat Louis hier niet in staat voor is.

23 mei 2016 om 22:33

Ik ben wel benieuwd in welk opzicht. Van Gaal heeft toch altijd wel een neusje voor talent gehad. Ondanks de enorme bedragen die hij tot zijn beschikking had voor transfers, bleef hij zelfs nu talenten naar voren schuiven. Dat is natuurlijk wel een beetje de basis van onze club. Maar Overmars en van Gaal zal niet gaan werken.. Van Gaal zal met ons budget absoluut geld willen uitgeven. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

23 mei 2016 om 22:39

Amen

23 mei 2016 om 22:43

Mooi moment om Overmars te lozen, hoop voor jullie en het Nederlandse voetbal dat hij serieus naar Everton kan haha

23 mei 2016 om 23:26

Irritant dat je na zo'n gebeurtenis gelijk weer over Ajax begint. Maar ja dat leren de meeste Ajax supporters toch niet af.

23 mei 2016 om 23:38

Wat ik niet snap is dat mensen V Gaal ondanks zijn wanprestatie bij United. (heeft voor miljoenen ingekocht met allemaal sterren en kan niet eens met regelmaat van de kleinere clubs winnen) de hand boven het hoofd houden maar bijv Blind wordt meteen als totaal waardeloos uitgemaakt als hij slecht presteert in een klein sample, met een Oranje dat Robben en enkele verdedigende steunpilaren miste.

24 mei 2016 om 01:57

Wat ik niet snap is dat vgaal hier zo weinig credits krijgt. Heeft toch enorme succesen behaald met ajax en az, en heeft iniedergeval redelijk geprestesteerd bij barca en bayern. Bij barca in zn eerste seizoen de dubbel, bij bayern in zijn eerste seizoen kampioen en cl-finale 2010.

Dat hij niet zo'n makkelijk type is, lijkt me voor iedereen duidelijk. Wat mij is opgevallen, is dat zowel barcelona als bayern, na zijn komst de beste reeks (qua titels/cl) uit de eigen historie neer hebben gezet.

Vind dat deze man het verdiende om zijn contract uit te dienen, iedereen praat hier wel over die paar honderd miljoen die hij heeft uitgegeven, maar als je alles objectief bekijkt zie je een matig team met enorm veel blessures, waar hij toch even de FA-cup mee pakt, en net achter city eindigt, die nog véél meer uit hebben gegeven.

Was perfect geweest om volgend jaar met 2/3 topaankopen, en verder veel ontwikkeling van de talenten, louis nog zijn laatste jaar van de basis te laten leggen om united weer echt terug aan de top te krijgen.

Mourinho is een goede korte- termijnoplossing, en dat is toch waar woodward op aangekeken wordt. Denk helaas dat het de club op lange termijn niks gaat opleveren.

25 mei 2016 om 18:04

Ja, maar omdat ie in het verleden goed gepresteerd heeft moeten we zijn huidige prestaties maar daarmee relativeren? Hiddink had in het verleden ook goed gepresteerd maar die werd uitgekotst na een handvol wedstrijden.

En ondanks de vele miljoenen nog steeds een matig elftal? Dan heeft ie dus verkeerd ingekocht. Heeft iig iets verkeerd gedaan; ofwel verkeerd ingekocht ofwel de goed ingekochte sterren verkeerd gecoacht.
Maar ben het wel eens dat v Gaal nog steeds een goede trainer is en dat het allemaal een beetje overdreven is, maar ik bedoelde het meer in vergelijking met Blind die compleet uitgekotst.

Jammer jo. Maar was te verwachten na al die 789 berichten.

Eindelijk de bevestiging. Vind het nog steeds een stomme beslissing

23 mei 2016 om 21:46

Wanneer ze José voor de groep zetten wel want dan is Giggs ook weg. Wanneer Giggs manager wordt vind ik het wel een goede keus. Nog even afwachten dus

23 mei 2016 om 21:54

José word de manager? Zelfs de officiële club fotograaf heeft het toegegeven. Zal morgen of woensdag bekend worden gemaakt.

23 mei 2016 om 21:57

Weet je niet, ik zie Mourinho best samenwerken met Giggs. Hoop er eigenlijk ook op, in plaats van die Rui Faria die eerder het slechtste in Mourinho naar boven haalt. Giggs is een stille maar sterke kracht, en mogelijk heeft United wel van Mourinho geëist bij de contractonderhandelingen dat hij assistent blijft.

23 mei 2016 om 22:03

Daar heb je gelijk in. Giggs ben ik ook een voorstander van, maar dat zie ik niet gebeuren

23 mei 2016 om 22:09

Stomme beslissing van gaal heeft gewoon zwaar gefaald verdiende geen dag langer daar

23 mei 2016 om 22:21

Geen enkele coach gaat het beter doen hoor. Een Mourinho gaat echt een beter voetbal laten zien met deze selectie

23 mei 2016 om 22:23

Dus haal je degene die nog erger heeft gefaald dit seizoen. Sorry maar zie de logica daar niet van in....

26 mei 2016 om 03:49

Hou toch op veel slechter kan het niet worden daar.

Heel jammer dit. Hij bouwde aan iets heel moois.

23 mei 2016 om 21:48

Inderdaad.. Denk dat man utd vele malen beter zou presteren in zijn derde jaar.

23 mei 2016 om 22:04

Dat denk ik ook. De vele talenten met een fitte selectie en ervaren krachten. Dat kon leuk worden, maar helaas zullen nu de talenten weer op de bank of bij de beloften terecht komen

23 mei 2016 om 23:43

Ja dat zeiden ze het jaar daarvoor ook. Het was de bedoeling dat hij dit jaar stappen zal maken. Als United 2de, 3de of 4de was geëindigd of de Europa League had gewonnen, dan zal LVG blijven, want ze hebben stappen gemaakt door middel van 1 prijs te winnen. Alleen geeft die prijs geen recht op een Champions League plaats, wat toch cruciaal is voor Manchester United, want twee jaar Europa League is gewoon niet aantrekkelijk. Daarnaast is 300 miljoen uitgeven niet niks en uiteindelijk klagen dat ze over creativiteit missen, terwijl ze Di Maria hadden, alleen werd die op alle verkeerde posities gezet.

Het is ook geen makkelijke klus om SAF op te volgen, want 26 jaar United coachen is gewoon hartstikke lang. Daarnaast werden de supporters verwend met prijzen en prachtige spelers. Daarom zijn de verwachtingen ook gewoon hoog. Ik vind zelf dat United niet opzoek moet gaan naar passanten zoals LVG en Mourinho. Ze hadden Moyes alle tijd moeten geven en de middelen moeten geven om een selectie te smeden. Met ondersteuning van SAF had hij denk ik goed kunnen presteren. Alleen kreeg hij de tijd niet. Hopelijk kan Giggs veel opsteken van alle vertrokken managers en uiteindelijk zelf 26 jaar bij Manchester United blijven als hoofdcoach.

23 mei 2016 om 23:52

Jij heb wel gelijk fcgrun. Niemand kan Manchester united zo makkelijk leiden als Manchester city of Chelsea. De Coaches worden zwaar onderdruk gezet om resultaten te halen. Misschien zal ook bij Arsenal gebeuren als Wenger vertrekt.

23 mei 2016 om 21:51

Tot nu toe waren er toch echt geen tekenen dat er iets moois werd gebouwd. Slecht en erg saai voetbal. En gedraagd zich echt als een hork in de media. Als je zoveel geld uitgeeft, mag je wel wat beter presteren.

23 mei 2016 om 21:53

Inti, je hebt helemaal gelijk het leek nergens op.

23 mei 2016 om 21:57

Hij mag dan veel geld hebben uitgegeven (+/- 350 miljoen) maar niemand heeft het over de inkomsten van de spelers die verkocht zijn bijv. Di maria, van persie, welbeck, nani, etc (+/- 200 miljoen) zijn netto balans is dus maar rond de 150 miljoen. Een bedrag wat voor de PL wel meevalt kijk naar city die vorig jaar in een week al dit bedrag uitgaven..

23 mei 2016 om 22:01

Haha idd, bouwde eerder af. Slechter dan vorig jaar gedaan. Terecht dat die weg moet. Jammer had het succes hem gegund maar is niet gelukt. Uitgeschakeld worden in de 1e ronde cl is al belachelijk. Verder 0 progressie qua spel geboekt. Geen aankopen gedaan voor de defensie en geen echte spits. Veel spelers tegen zich gekregen met domme regels. En belachelijke persconferenties. Enige mooie is de jeugd wat kans gegeven maar United is geen Ajax dus. Leuk die jeugd maar de meeste zijn niet goed genoeg. United is één van de grootse clubs ter wereld, moet nu weer naar gepresteerd worden.

23 mei 2016 om 22:28

Het is totaal onzinnig om eerst een type van Gaal te halen om je team opnieuw op te bouwen met jeugd en dan mou te gaan halen die alleen met ervaren spelers werkt.

Begrijpelijk, slecht voetbal, matige resultaten, en amper één troostprijs in twee seizoenen. Van Gaal heeft gefaald, maar toch ook weer enkele youngsters beter gemaakt door ze kansen te geven.

23 mei 2016 om 21:43

FA Cup een troostprijs noemen is ook wat overdreven. Is een zeer grote prijs in Engeland!

23 mei 2016 om 21:44

Ja die heb ik al vaker gehoord, is een mooie prijs, maar geen topprijs a la CL of PL, en zeker voor een club als United is het een schamele prijs.

23 mei 2016 om 21:52

Vroeger was de Fa cup winnen veel mooier dan de PL hoor

23 mei 2016 om 21:56

Niet iedereen kan de CL winnen. Denk je nou echt dat Lvg de PL zou kunnen winnen met dit elftal?

23 mei 2016 om 21:56

Ja en nu niet meer. We hebben het bij Arsenal ook al gehoord. Ze zijn er in de groepsfase van de CL uitgevlogen tegen PSV en Wolfsburg en zijn vijfde geworden in de competitie terwijl alle topclubs faalden. Daarnaast hebben ze verschrikkelijk saai voetbal gespeeld. Terechte beslissing dit.

23 mei 2016 om 21:59

Nog steeds zijn er veel mensen die de FA Cuo boven de Premier League verkiezen. Maar goed, jammer dat het zo voor Van Gaal moest eindigen, maar zat er natuurlijk wel aan te komen. 4e en 5e en een FA Cup is voor een wereldclub als United te weinig. Vraag me alleen af of Mourinho dé man is voor United. Hij presteert vaak gewoon wel, alleen het idee dat zo'n kwal (mijn mening) zo'n toch mooie club gaat trainen. Die talenten kunnen het nu gaan vergeten denk ik.

23 mei 2016 om 23:00

Man Utd heeft met de FA cup in ieder geval een mooie prijs. Kunnen City (ja, League Cup, maar dat is echt een stuk minder waard) en verder Arsenal, Chelsea, Liverpool en Tottenham niet zeggen. Nee, na Leicester heeft United qua prijzen het beste gepresteerd in Engeland. Was een mooie basis om op door te bouwen. Ook met de jonge spelers die nu een jaar rijper zijn.

23 mei 2016 om 21:54

FA Cup is niet bepaald een troostprijs, maar als je CL mist en je zet ontiegelijk saai voetbal voor, dan kan ik me het wel voorstellen.

23 mei 2016 om 21:59

Hij heeft individuen absoluut dingen mee gegeven maar om ze beter te maken betwijfel ik erg. Als je kijkt dan zijn De Gea, Smalling en Lingard die zich hebben ontwikkeld tot betere spelers voor de rest echt totaal niemand op Young na denk ik.

Hij heeft uit nood jonge spelers een kans gegeven. Als hij gewoon de talenten Januzaj, Pereira en Wilson kansen had gegeven dan had iig Rashford nooit gespeelt.

Wat ik wel vind is dat Smalling tegenwoordig (probeert) doordekt iets wat je niet of nauwelijks ziet in Engeland. Eigenlijk het enige waarvan ik zeker weet dat het de hand van Louis is.

Verder is de FA Cup op dit moment echt een top prijs voor United (schaam me er wel voor maar het is niet anders).

23 mei 2016 om 22:30

Martial, rashford, bronswick en mensah ben je vergeten.

23 mei 2016 om 22:36

Ik ben niemand vergeten en wie is bronswick?

23 mei 2016 om 22:57

Bronswick Jackson

23 mei 2016 om 22:58

Borthwick-Jackson of zo bedoelt hij. Die jonge lb die af en toe speelde dit seizoen.

Bedankt voor de FA Cup Louis en voor Martial! Uiteindelijk niet goed genoeg helaas. Bring on José!

23 mei 2016 om 21:51

Louis heeft nooit martial gescout. Dat heeft misschien woordward gescout.

23 mei 2016 om 21:56

Martial is op aanraden van Giggs en Louis gehaald. Geweldige zet gebleken. Zal onder Mou alsmaar beter worden.

23 mei 2016 om 21:57

Louis heeft Martial gekocht hoor. Woodward scout alleen op namen zoals Falcao etc.

23 mei 2016 om 22:07

Volgens mij was het toch giggs dat louis werd overtuigd om martial te halen.

23 mei 2016 om 22:25

woodward scout helemaal niks. hij koopt (of probeert iig) gewoon de spelers die de trainers samen met de scouts uitzoeken.

Laat ajb koeman naar united komen

23 mei 2016 om 22:12

Frank de Boer misschien?

Zat eraan te komen. Toch jammer. Het was een 3-jarig proces zei die. Zul je zien dat United volgend seizoen stukken beter speelt en dat alle credits naar de nieuwe coach gaan.

23 mei 2016 om 21:51

Goed spelen en Mourinho als coach gaat vrijwel nooit samen.

23 mei 2016 om 22:03

Dat is niet waar, maar Mourinho zorgt er helaas wel voor dat topwedstrijden geen voetbalfeest worden want hij durft alleen tegen de kleintjes aanvallend voetbal te spelen. Maar misschien komt daar nog verandering in, het schijnt dat hij een open brief aan de directe van United geschreven heeft waarin hij uitlegt dat hij aanvallend voetbal wil spelen.

23 mei 2016 om 22:04

Mourinho heeft o.a. Chelsea vaak erg dominant en aanvallend laten spelen, Porto speelde op eigen kracht en op de aanval onder Mourinho, Real scoorde enorm veel onder Mourinho, het is echter zo dat Mourinho met de jaren adaptief is geworden tegenover bepaalde tegenstanders, hij zal niet vol voor de aanval kiezen wanneer zijn elf beduidend minder zijn, Mourinho word echter alleen maar herinnerd door die enkele sleutel op de deur wedstrijden en dan vooral die in de CL. Maar o.a. Het Chelsea onder hem in het begin was bij wijlen aanvallend adembenemend.

23 mei 2016 om 23:10

Dominant en aanvallend voetbal? Sorry hoor maar dat is simpelweg niet waar. In heel zijn tijd bij Chelsea heeft hij een half jaar aanvallend voetbal gespeeld. Dat was de eerste helft van vorig seizoen. Alle andere seizoenen was het achterin het dichthouden en van daar uit counteren en voorzichtig aanvallen.

Chelsea heeft onder Mourinho in geen een van zijn seizoenen meer dan twee goals per duel gemaakt (het meeste is 73 in 38, vorig jaar). Het Chelsea van Ancelotti had in zijn kampioensjaar 103 goals voor, dat was pas dominant en aanvallend voetbal.

24 mei 2016 om 05:57

Baloog

Vind ik wel, Mourinho word afgedaan als afbraakcoach maar dat is ie enkel in topmatchen. Wanneer zijn team de betere voetballers heeft, gaat hij op de aanval.

24 mei 2016 om 08:02

Alexdelpiero

Maar United heeft de kwaliteiten helemaal niet om aanvallend te spelen. Martial, Rooney en Mata. Dat zijn de enigen die misschien mee kunnen, en ik vind Rooney eigenlijk al op zijn retour. Martial zal best kunnen werken, maar de rest is niet genoeg voor aanvallend spel. Het probleem begint al op het middenveld, Fellaini, Schweinsteiger, Herrera en Schneiderlin. Dat werkt niet, geen enkele pure creatieve speler. Als United niet een creatieve speler in de as op het middenveld haalt, wordt het gewoon niks. Om nog maar te zwijgen over de hele aanval...

24 mei 2016 om 09:25

Na de opmerking 'martial zou best kunnen werken' kan ik het hele betoog al niet echt serieus meer nemen. Met afstand de beste aanvallende speler van United het afgelopen seizoen.

Simpelweg niet goed genoeg gepresteerd. En met alles eromheen snap ik wel dat United ervoor kiest om hem te ontslaan. Benieuwd of Van Gaal stopt of nog een klus elders aanneemt.

23 mei 2016 om 22:12

Bullshit! Dit UTD is niks speciaals. Het zegt genoeg dat de enige speler die interessant is voor clubs als Real of Barca De Gea is. Plaats 5 is zelfs het maximaal haalbare omdat de andere teams boven hen gewoon sterker zijn. UTD is het voor zichzelf aan het verkloten, van Gaal heeft net een paar leuke spelers uit de jeugd door laten stromen en nu krijgen ze weer een coach die elk talent links laat liggen. Daarnaast moeten ze zich bij UTD ook realiseren dat voor een coach de druk daar immens is omdat er teveel iconen zich in die club roeren.

23 mei 2016 om 22:28

ik denk dat shaw, martial, mata, en zelfs smalling ook niet zouden misstaan hoor.

23 mei 2016 om 22:59

Shaw en Martial hebben talent en het is zeer waarschijnlijk dat ze in de toekomst nog wel is zo'n stap kunnen maken. Spelers als Smalling en Mata zijn ook goede spelers maar never dat zij basisspelers worden bij Real of Barca. Bij man UTD succesjaren waren er altijd spelers die bij elke ploeg ter wereld in de basis zouden staan. Martial vind ik wel een speler maar het zegt veel dat hij eigenlijk de sterspeler van UTD is terwijl hij pas 19 of 20 jaar is. Rooney blijft ook altijd wel een speciale speler maar zijn huidige niveau is niet meer wat het geweest is.

23 mei 2016 om 23:15

Ik vind smalling niet slechter dan de centrale verdedigers van barca. en mata zou zeker in het spaanse spel makkelijk meekunnen.
Maar dat het niet is wat het geweest is is duidelijk. Hopelijk kan de volgende trainer met 2 of 3 goede aankopen en een frisse wind de boel weer aan het draaien krijgen. Leicester heeft laten zien dat het niet alleen om topspelers gaat (en ook andere teams nu en in het verleden).

24 mei 2016 om 00:20

Absoluut niet! Pique en Mascherano zijn toch veel beter dat kan toch iedereen zien. Die jongens hebben uitgeblonken op ek(pique) wk en in de CL. Pique is sowieso absolute wereldklas en Mascherano is een van de meest onderschatte verdedigers van de wereld maar die gast is gewoon een van de beste balafpakkers in de wereld. Smalling zit niet op dit niveau en de vraag is of hij daar zelfs ooit gaat komen.

24 mei 2016 om 15:28

Is Van Gaal er niet zelf verantwoordelijk voor dat dit United niet speciaal is? Hij heeft immers veel invloed gehad op het aankoopbeleid.

Sinds het vertrek van Ferguson bij ManU is het allemaal bergafwaarts gegaan. Zelfs Van Gaal heeft het niet goed gedaan met al die inkopen. Ik verwacht ook niet dat Mourinho het beter zal doen.

Het officieel naar buiten brengen zal wel zo lang geduurd hebben omdat ze eerst nog al zijn taalfouten uit zijn statement moesten halen.

Manchester is niet meer wat het geweest is. Het mist echte toppers. Ik denk dat van Gaal maximaal heeft bereikt met het team wat hij gesmeed heeft en ja het valt hem wel aan te rekenen dat hij geen echte versterkingen heeft gehaald.
Helaas, maar missie niet geslaagd. Al denk ik ook niet dat het onder Mourinho veel beter zal worden.

Geen verrassing natuurlijk. Vind het erg jammer, maar het zat eraan te komen. Mourinho zal morgen wel aangesteld worden, al is dit in mijn ogen geen goede keus. Mourinho is puur korte termijn en past qua spel en imago totaal niet bij United. Daarnaast is het normaal gesproken voor al die jonge jongens ook niet goed. Denk dat United na 2/3 jaar Mourinho als club niet beter is geworden.

23 mei 2016 om 21:49

Ik denk wel dat ze over de kwestie van de jongeren ook hebben gebruikt als agendapunt. Denk niet dat ze hem zomaar gaan opstellen zonder te garantie te geven over de jongeren.

23 mei 2016 om 22:55

Zou je denken idd, maar als je Mourinho aanstelt is dat toch echt omdat je op korte termijn weer naar de top wil en dat lukt niet met al die jonkies.

23 mei 2016 om 22:25

Je zou ook kunnen denken dat hij het afmaakt wat Louis is begonnen en dat hij de weg nog mooier glad strijkt voor Giggs. We zullen zien wat het beste is, ik heb wel vertrouwen dat het bestuur ziet dat de lijn van de club blijft bewaakt worden.

Ook zal Mo heus wel jonge talenten de kans geven. Zelf denk ik meer dat er maar een de lul is en dat is Mata. Die zal zijn zaakwaarnemer wel weer op pad sturen

23 mei 2016 om 22:56

Dat kan ook idd. Het is natuurlijk ook niet te zeggen hoe het zal gaan, maar ik vind het gewoon een rare ontwikkeling. Maar goed, dat is puur mijn eerste indruk en gedachte. Zou wel mooi zijn voor Giggs.

Haha Mata is de lul idd..

24 mei 2016 om 10:18

Dat lijkt me ook wel inderdaad. Sowieso ben ik van mening dat je als talent bij Mourinho best kansen kan krijgen, mits je simpelweg maar goed genoeg bent.

Jeugd klinkt natuurlijk leuk, maar het wordt naar mijn mening ook wel wat overtrokken. Realistisch gezien ben ik van mening dat spelers als Varela, Lingard of Mcnair eigenlijk het niveau niet hebben om bij United te spelen. Leuk dat ze wat speeltijd krijgen of hebben gekregen, maar eigenlijk vind ik dat meer een teken van armoede. Het zijn toch geen toptalenten, terwijl spelers die als grotere talenten werden gezien als Januzaj en Pereira nagenoeg volledig genegeerd werden. Het zou me niet verbazen als Mourinho daar wellicht juist wel wat meer uit weet te halen omdat hij toch een wat andere aanpak heeft dan van Gaal.

Sowieso wordt het ook wel interessant om te zien wat er gebeurt met enkele spelers. Ik zie Herrera misschien wel weer opbloeien onder Mourinho, terwijl het verwacht dat het voor enkele spelers einde verhaal zal zijn.
Ik verwacht dat ook Blind zijn basisplaats kwijt zal gaan raken onder Mourinho, mits ze er in slagen enkele versterkingen aan te trekken.

Ja, zat er natuurlijk aan te komen. Jammer voor LvG. Had het hem gegund om ook een succes in Engeland te worden maar de koek is op. Ben erg benieuwd of het volgend jaar onder Mourinho beter gaat. Ook ben ik benieuwd wat er met Blind, Depay en Timothy gaat gebeuren.

Kom terug naar Amsterdam Louis moet weer zoals 95 worden (droom)

23 mei 2016 om 22:04

Louis is nu meer van de 532 formaties met 3 of 4 stoppers dan 433 totaalvoetbal...

Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat hij weggaat omdat er onder meerdere talenten zijn doorgebroken. Anderzijds is het ook beter voor hem en de de club dat de samenwerking stop werd gezet. Als 65 jarige man was het waarschijnlijk niet gemakkelijk om in Engeland te werken. De resultaten en het spelniveau waren ook niet goed.

Ik hoop dat ze zich over een aantal jaren realiseren hoe ze die club te gronde hebben gericht. van Gaal is te groot voor die club, misselijkmakend circus in Engeland. "je weet pas wat je gemist hebt, als je het niet meer kunt terug draaien".

Diep respect voor van Gaal, hoe die zich staande heeft weten te houden in een journalistieke sprookjeswereld!

Ik hoop dat het marketingproduct "manchester united" kapot gaat.

23 mei 2016 om 21:54

Respect voor dat narcistische gedrag van hem? Hij moet beter weten en veel slimmer reageren, dan zich steeds als een klein kind te gedragen. Hij heeft zwaar gefaald, dat is de realiteit.

Ben benieuwd waar hij nu, eventueel, heen gaat. Misschien stopt hij ermee?

Haha uiteindelijk is het toch confirmed door Manchester, na 2 jaar lang speculeren.. good job daily mail!

23 mei 2016 om 21:59

Haha, "good job, Daily Mail" zegt ie dan. Zij en alle andere Engelse kranten hebben het afgelopen halfjaar alleen maar onzin lopen uitkramen en sprookjes zitten schrijven. In de periode tussen december en februari alleen al is Van Gaal 78 keer ontslagen volgens de pers, terwijl deze beslissing 2 weken geleden is gemaakt na de nederlaag tegen West Ham. Nu denkt iedereen dat al die Daily kranten dit al maandenlang wisten, maar als Louis de vierde plek gewoon had gehaald waren er 20000 Engelse krantenartikelen die je in Het Grote Sprookjesboek had kunnen plakken.

23 mei 2016 om 22:45

Hahaha rustig maar, ik feliciteer dr tabloid dat ze het bij het juiste eind zat

23 mei 2016 om 22:31

Een half jaar bedoel je.

edit: Oops ik moet dingen onderbouwen zodat de mods het ook begrijpen .. Die speculatie is pas sinds een half jaar aan de gang. Het eerste jaar had hij het voordeel van de twijfel, en de eerste helft van dit seizoen waren de resultaten goed, dus kreeg hij nog echt niet de wind van voren.

Dat zat er natuurlijk aan te komen. Hopelijk gaat hij door als trainer en vindt hij snel een nieuwe club, want ondanks dat het niet is gelukt bij Man Utd, is en blijft hij een toptrainer.

Balen dit! Met Mourinho straks wordt united echt een club die niemand wat gunt. Nu maar hopen dat Memphis volgend seizoen goed gaat spelen anders is het over qua Nederlandse invloed. Neem dan wel aan dat United nog een nieuwe cv gaat halen om Blind te vervangen.

Nou Sparta, sla je slag! Miss kan LVG werken als nieuwe technische directeur?

OT: jammer maar het zat eraan te komen. De resultaten waren helaas te mager voor een grote club als Manu.

Wat een verrassing

Ze moeten maar eerst betere spelers halen willen ze echt mee doen om de titel zelfs Mourinho zal het nu niet lukken

Jammer.. denk als ze van gaal meer tijd hadden gegeven dat hij er iets moois van had kunnen maken.

Als je Mourinho nu naar de club haalt , krijg je hetzelfde effect. Nu spelen ze op balbezit maar nu wird het vechtvoetbal.
Wel goed dat Mourinho dan voor 2 seizoenen getekend heeft , want 2 jaar is zijn uiterste houdbaarheids datum.

23 mei 2016 om 22:35

heeft in zn eerste periode chelsea 3 goede seizoenen gedraaid (2x 1e en 1x 2e geloof ik). In het 4e seizoen was t op.

23 mei 2016 om 22:41

Oke leuk feitje dan heb ik een klein foutje gemaakt , maar hij heeft dus alsnog een houdbaarheids datum. Maar we zullen het zien , ikzelf ben iniedergeval niet echt fan van hem.

23 mei 2016 om 22:55

Nee ik ook niet. maar dat ben ik van lvg ook niet. Komen vaak heel onprettig over. Maar hij pakt wel overal prijzen en dat kan United nu goed gebruiken. Bovendien zijn er niet heel veel toptrainers beschikbaar.

Kutzooi 42 jaar fan van deze club en wat krijg je die klote mourinho

23 mei 2016 om 22:36

En dat terwijl we net 3 jaar zo verwend zijn met prachtig voetbal wou je zeggen? Tuurlijk is mou een beetje een mafkees, maar goede kans dat hij resultaten kan boeken! En dat heeft United nu nodig!

Deze man is rijp voor pensioen...
Goeie dingen gedaan, slechte dingen gedaan.

Prestaties geleverd en flops gecreerd al met al een zeer kleurrijk persoon maar nu toch echt klaar met coachen.

Lekker bij ajax in t bestuur gaan ofzo, of golfen in portugal en analist bij foxsport worden

Eindelijk. Zijn spel waren al afschuwelijk en laat zijn team als kleuters behandelen. maar sommige hier gaan hem missen, maar stel als hij geen Nederlander was hadden ze toegejuicht. ook vind ik hem dat hij net als blind alleen zijn lieverlingsspelers of braafspelers laten spelen. gelukkig kan mourinho morgen aangesteld worden en snel die middelmatigspelers snel lozen.

Wanneer Mourinho begint te presteren kom ik jullie reacties even lezen.
Nederlander zijn altijd heel hard een krietisch. Een van de reden waarom voetbal in NL minder gaat.

De bouwstenen staan nog maar net op hun plek en nu word hij weggestuurd. Terecht of onterecht is een oneindige discussie waar we allemaal een eigen mening over hebben, maar het belangrijkste is het volgende.

Een manager die met talenten durft te werken en de kans daartoe krijgt ongeacht de resultaten. Ga je een klap met geld uitgeven en verwaarloos je de talenten die nu een beetje aan het doorkomen zijn, stuur je United in het beste geval met een kleine piek weer terug naar af en kunnen ze alleen korte periodes concurreren met de top in Europa door elk jaar 200 miljoen in de selectie te steken.

Kortom, Giggs is voor mij een goede optie en dat aanvullen met ervaring. Misschien moeten ze Meulensteen bellen of misschien heeft Neville al wat ervaring? Mourinho zou de talenten niet goed doen en zou dat tweede scenario een feit zijn omdat de club eerst weer zijn nieuwe legends gegroomed moet hebben

23 mei 2016 om 22:06

Denk dat als de talenten goed genoeg zijn ze wel zullen spelen. In zijn eerste periode bij Chelsea liet hij John Obi Mikel veel spelen en bij Inter stond Balotelli er vaak in. Waarschijnlijk zullen Rashford en Lingard geregeld spelen, Fosu Mensah ook.

23 mei 2016 om 22:14

Rashford, Lingard en Fosu Mensah zijn de toekomst, maar nog niet de spelers die ze de komende 5-10 jaar moeten leiden zoals een Terry, Lampard, Gerrard, Kompany, Scholes etc. Zie die spelers meer als een Evra of een Vidic.

Verwacht dat als Mourinho een Smalling door selecteert op basis van kwaliteit, dat je dan een speler met het meeste potentie om een leider te zijn voor United erbuiten zet. Op basis van kwaliteit logisch, maar ik denk dan.....carragher was ook nooit de beste, maar altijd een leider voor Liverpool.

Klinkt nu allemaal niet heel erg foolproof, maar denk dat er wel een enige kern van waarheid in zal zitten

23 mei 2016 om 23:21

Ik ben benieuwd wat Mourinho van Daley Blind denkt. Ik voorspel dat hij hem in de basis gaat zetten, misschien ziet hij in hem wel een leider die veel zelfvertrouwen uitstraalt. Maar dan wel op het middenveld, in zijn rol die hij bij Ajax had. En dat er een ervaren centrale verdediger gehaald wordt. Maar misschien ziet hij ook wel wat in die beer van een Phil Jones. De verdediging is dan wel erg jong als iedereen fit is, maar aangezien ze geen Champions League spelen zie ik het nog wel gebeuren. Om diezelfde reden verwacht ik dat Rashford veel minuten zal blijven maken. De opstelling zonder aankopen zou er dan zo uit zien (zie het als een 4-1-4-1 als je wilt):

De Gea
Darmian
Smalling
Jones
Shaw
Mata
Blind
Rooney
Valencia
Rashford
Martial
23 mei 2016 om 23:59

Mourinho gaat blind op de transferlijst zetten. Hij komt juist tekort waar man u nastreeft.

24 mei 2016 om 00:45

Geert even serieus? Dit gaat toch nooit gebeuren en dat weet je zelf toch ook wel? Mata, Blind en Rooney op het middenveld? Totaal geen balans. Dat wordt nog slechter voetbal dan onder Van Gaal. Verdedigend zou dit een ramp zijn. Blind is veelste traag op die positie. In Nederland zou hij het kunnen, maar absoluut niet in de PL.

Mata? Hmm, je kent de verhoudingen tussen Mou en Mata he. Mata verdedigt niet en daar houdt Mou niet van. Rooney is ook niet het type die graag verdedigt, op die positie moet je wel zakken om mee te verdedigen. Rooney verdedigt wel, maar na 2/3 heeft ie er ook genoeg van. Nee dat 3mans middenveld gaat echt niet gebeuren.

Mourinho zal er goed aan doen om Isco en Coentrao te strikken. Isco is een goede technische speler, die mee verdedigt. En Coentrao is een goede back voor de PL. Hierop gaat Und zeker vooruit. Alleen of Mou interesse in heb heeft betwijfel ik. We gaan het zien.

23 mei 2016 om 22:19

Ik snap je wel maar volgens mij is hij ook een trainer die de kans geeft aan spelers die goed genoeg zijn. Zelf zeg ik het heel de tijd. Haal Garay of Laporte, Oxford, Pogba en James en je hebt voor de komende jaren echt een goed en jong elftal. Rashford en Mensah zijn nog maar het begin. Tuanzebe, Williams, Poole en Gribbin zijn in mijn ogen iig goed genoeg om een kans te gaan krijgen in de toekomst.

Verder over Louis vind ik wel dat je hem echt te veel krediet geef over jonge spelers (zie mijn post hieronder) Hij heeft er maar een echte kans gegeven. Alleen Lingard. De rest is echt uit nood omdat er 20 spelers of zo geblesseerd waren. Hij kon ook gewoon na 2 wedstrijden niet meer om Rashford heen, dan hadden de fans hem helemaal afgemaakt.

Edit:

Aan de ene kant zie ik ook het liefst Giggs met Phelan (of een ander ervaren type) maar het brengt ook een risico mee dat hij het niet red. Liever zie ik hem nog meer ervaring op doen onder Mo en dan het overnemen.

23 mei 2016 om 22:41

Zou dan eerder nog voor een type Drinkwater erbij kiezen, want als je ziet hoe belangrijk Milner voor Liverpool is en het moraal hoog houd met zo'n type speler, dan heb je een speler die bij United blijft en niet snel verder zal kijken. Noem nu Drinkwater, maar dit soort persoonlijkheid en verwantschap met de club heb je nodig.

Laporte, Martial, Pogba, James etc. zullen allemaal verder gaan kijken als succes niet snel genoeg komt. Kijk maar naar Torres, Suarez, Van Persie, Fabregas, Ronaldo en ga zo maar door. Goede spelers, maar ze vullen alleen perfect aan als je over clubspelers beschikt die de kar kunnen trekken.

Van Mo leer je zakelijk voetbal spelen, terwijl je aantrekkelijk voetbal moet leren spelen volgens de United cultuur lijkt mij. Dan zie ik in Pochettino, Pellegrini of een Heynkens betere leermeesters

Ik vind dat hij voor zoveel geld een veel betere team had kunnen opbouwen. En Di Maria al a 1 seizoen wegsturen nadat hij ZO geweldig had gepresteerd in Madrid is oliedom.(kijk naar Ozil eerste seizoen, en nu). Maar hij heeft wel de juiste talenten de kans gegeven om door te stromen in het eerste team. Die jongens hebben zeker toekomst. Veel succes LVG

23 mei 2016 om 22:40

Ben het met je eens, behalve over Di Maria. Lvg heeft meerdere keren publiek gezegd dat hij hoopte dat Di Maria zou blijven, maar hij wilde zelf per se weg. Dan kun je weinig. Snap alleen nog steeds niet dat ze geaccepteerd hebben dat hij met 10m pond verlies weg ging. En zeker bij een psg dat fluitend 50m voor luis neerlegde. Dat had ik m dan desnoods uit zijn eigen zak laten betalen.

Hij kwam bij Man U toen ze aangeslagen waren dus je moet hem gwn de tijd gunnen. Hij moest nog een jaartje blijven en als het dan niks werd, wegsturen.

Gewoon kwaliteit tekort tegenover de andere teams, dan kun je zeggen dat het geld niet goed is geïnvesteerd wat deels ook wel. Alleen zul je tegen woord meer dan 85mil neer moeten leggen om een echte topper te kopen die je kampioen maakt. En 3/4 daarvan wil op dit moment niet eens naar united dus zeg het maar.

23 mei 2016 om 22:04

Tegenwoordig* en deels ook wel* sorry voor de spelfouten

24 mei 2016 om 01:35

Als jij 334 miljoen hebt om te investeren in het kopen van spelers. En jij koopt 3 spelers van 85.mil dan houdt je alsnog 164mil over. En daarmee kun je kwalitatieve maar goedkopere spelers mee kopen.

Ajax sla je slag! Past perfect bij Ajax en zou voor hem een mooie uitdaging zijn, ervaren coach, europees kent hij de klappen van de zweep en kan die laksheid uit de talenten krijgen.

Eindelijk is het zover. Niet dat ik niet meer in het plan van Gaal geloofde maar de negatieve punten overheerste de positieve en dus is het logisch dat zijn contract word ontbonden.

Ten eerste wil ik hier duidelijk maken dat Louis bijna geen jonge talenten echt een kans heeft gegeven. De enige die zijn kans heeft gepakt is Lingard. Verder hebben Mcnair, B-Jackson, Mensah, Blackett, W.keane en Rashford alleen maar kansen gehad omdat er ongelofelijk veel blessures waren. Pereira, Wilson en Januzaj hebben totaal geen echte kans gehad om het te laten zien. Ook homegrown spelers als Cleverley, Welbeck en Evans hebben nooit het vertrouwen van Louis gehad. In mijn ogen is het echt een schande hoe hij met het kampioensteam van Fergie is om gegaan.

Het positieve aan dat al die jonge spelers minuten hebben gekregen is dat we een beetje inzichtelijk hebben gekregen wat voor talenten we hebben en dat als je er zoveel de kans geeft er uiteindelijk een stuk of 3 a 4 wel de kwaliteit hebben om een vaste waarde in de selectie te worden.

Ten tweede is het voetbal en het resultaat de afgelopen twee jaar gewoon dramatisch geweest. Ik heb in het seizoen Moyes veel meer wedstrijden gehad waarin ik trots wat op United en de manier waarop ze speelde dan onder Louis. De ziel van de club is echt verloren gegaan met zijn manier van spelen en handelen in de pers en binnen de club.

Nu hoop ik echt dat de lichting van 92 samen met Mourinho kan bouwen aan een positieve toekomst. De zwakke aankopen/vertrouwelingen van Louis moeten gewoon er uit gewerkt worden. Blind, Rojo, Depay, Fellaini en waarschijnlijk word Mata daar ook aan toegevoegd.

In mijn ogen moet er een team gebouwd worden om Smalling, Shaw, Schneiderlin, Pereira, Lingard, Januzaj, Martial en Rashford en uiteindelijk hoop ik dat ook Mensah en Gribbin er aan toegevoegd kunnen worden. Een top verdediger is zeker nodig en ook een CM en een top creatieve aanvaller. Zelf hoop ik op Laporte of Garay, Oxford als talent en Pogba als topper. En hoop ik op James.

Dan volgend jaar met de volgende 11 lijkt mij top. Met Valencia, Jones, B-Jackson, Mensah, Carrick (hoop ik) Schweinsteiger, Pereira, Herrera, Oxford, Lingard, Janzuaj en Wilson heb je genoeg kwaliteiten om weer mee te doen om de titel en de El.

Zin in volgend jaar

De Gea
Darmian
Smalling
Garay/Laport
Shaw
Schneiderlin
Pogba
James
Rooney
Martial
Rashford
23 mei 2016 om 22:29

Ik ben met je eens pereira januzaj en wilson hebben nauwelijks kansen gegeven en iedereen zeg dat louis jeugd kansen geeft, maar hun krijgen nauwelijks en terwijl memphis veel kansen krijgt en dan nog niks laten zien.

goeie selectie, alleen met pogba zal het moeilijk worden om te halen. james zou ik zeker erbij halen, alleen dan wil ik hem als cam. op rechts zou ik reus halen en op spits zal ik lukaku halen. op cv ben ik met je eens. dan zal ik op cm een tielemans halen.

23 mei 2016 om 22:34

Tielemans is een optie als talent maar zou ik eerder voor Oxford gaan. Is al gewend in Engeland en heeft meerdere malen aangegeven United wel te zien zitten. United heeft bij het vertrek van Carrick en Fellaini en het ouder worden van Schweini echt 2 en misschien wel 3 CM nodig.

23 mei 2016 om 22:59

Dat kan je fosu mensah naar vm bijleren. oxford ken ik niet zeer goed, alleen wat ik weet van hem is dat hij de jongste debutant is bij whu, maar je moet afwachten of hij wel waarmaakt. ik zou wel toch een back ups halen voor vleugelsback, want luke is wel beetje blessure gevoelig.

23 mei 2016 om 22:49

Leuk visie en zou goed kunnen dat je gelijk hebt, maar zal toch even kritisch zijn anders kan ik net zo goed niets typen

- Ik mis een kartrekker, want Rooney levert in de toekomst steeds minder kwaliteit aan het team verwacht ik.
- Het kampioensteam wat Fergie achterliet was gewoonweg op, waar Fergie normaal gesproken flink door selecteert, deed hij dit op het laatst ineens stukken minder. Cleverly, Welbeck en Evans kregen al niet genoeg vertrouwen en ook nu zijn ze nog lang niet goed genoeg voor de top vind ik.

23 mei 2016 om 23:09

Smalling en Jones kunnen dat worden lijkt mij en Lingard ook. Een VM ala Keane maar die zijn er niet veel.

Ik vond dat elftal niet op maar misschien wel toe aan doorselecteren. Misschien is dat deel ook meer emotie. Hoe kan je juichen voor spelers als Fellaini, Blind en Depay. Ik juich dan liever voor die jongens die niet veel minder zijn.

Nu snap,ik,waarom wij nog geen trainer hebben. Dus van Gaal naar Vitesse😃

24 mei 2016 om 00:10

Zou een mooie club voor hem zijn.

Dan eindelijk het officiële bericht. Wellicht nu een functie bij Ajax of de Knvb. Het zal me benieuwen wat hij nu gaat doen. Denk dat ie nog niet definitief uit de voetbalwereld stapt.

Zat er aan te komen... Toch sneu voor de beste man...

Van Gaal had moeten blijven.
Met deze selectie die ter beschikking was kon hij nooit om het kampioenschap spelen.
Is gewoon overgangsperiode voor man utd.
Van gaal is iemand die spelers beter maakt.
Zonde dat hij zijn werk niet mag afmaken.
Wie gaan ze nu nemen ?
Een mourinho zeker ?

Van Gaal heeft het maximale uit DIT Manchester United gehaald, hij heeft jonge goede fitte talenten laten doorstromen en nu kan Mourinho de vruchten plukken. Wat hij niet gaat doen hij zet ze weer op de bank/tribune en zo komt er weer niks van United. Van Gaal heeft werk gedaan kan je van Mourinho niet zeggen! Ja met een goed Gekochte selectie kan hij wel wat ja! En Van Gaal ging ook beter presteren toen de 17 Geblesseerde spelers weer terug waren!

Kapotte club dat Manchester United als ze in zee gaan met Mourinho, de prijsvechter. Ook een kapotte gast die Mourinho. Je zou denken dat Chelsea verbonden is aan Mourinho en andersom Mourinho aan Chelsea. Om die redenen alleen al zou United zich niet aan hem moeten verbinden. Daarnaast gaat het voetbal kapot, United staat bekend om goed voetbal waar Mourinho is van het parkeren van de bus. Dit komt de uitstraling van United niet ten goede. Ik denk serieus dat United er op achteruit gaat. Voor de complotdenkers onder ons, we krijgen nu wel weer de Barca- Real clashes van een aantal jaar geleden (guardiola vs Mourinho, Manchester City vs Manchester United) te zien. Dat hebben ze goed voor elkaar daar in Engeland, de tv gelden zullen alleen maar stijgen en stijgen.

Anderlecht neem je kans en haal Van Gaal.
Deze man hebben we nodig

Toch ergens niet sjiek van Utd om hem pas na afloop van het seizoen weg te sturen. Stuur de beste man gelijk weg, ipv iemand aan het lijntje houden. Het was het hele seizoen al afwachten wanneer het eindelijk definitief was.

Wat betreft Mourinho. Ik neem aan dat hij deze zomer flink de bezem door de selectie gaat halen, anders kan hij direct Van Gaal achterna. Even Van Gaal's trainerskwaliteiten buiten beschouwing latend, het spelersmateriaal is gewoon te zwak.

Ik denk dat het goed is zo, hij heeft een mooie basis gebouwt met jonge spelers en een goede verdediging, met mourihno en hopelijk giggs als assist zie ik het wel goed komen met united.
Als mourihno ook zoveel geld krijgt om een goed team te smeden, en de tijd krijgt denk ik dat united weer de club van weleer wordt.

Wel sympathie voor van Gaal. Gaf jeugd in Engeland de kans, en liet ze ook staan. Ik vind het jammer dat van Gaal niet nog een seizoen kon blijven zitten maar ik begrijp het ook weer wel. Ik vind Mourinho niet echt geschikt om nu bij Utd in te stappen, er zijn niet veel uitblinkers in dit United en de jonge spelers (die dit seizoen het werk moesten doen) zullen weer op de bank of tribune wegkwijnen. Ook vraag ik me af wat er met Mata gaat gebeuren en of Schweinsteiger de kans gaat krijgen want de reden dat Schweinsteiger naar Utd ging was toch wel van Gaal. Misschien dat hij hem mee kan nemen naar Ajax hahaha.

Of Louis nu wel of niet terecht is ontslagen, als Mourinho morgen wordt aan gesteld als nieuwe manager, dan blijkt dat er een vies spelletje achter zijn rug om is gespeeld. Zowel door United als door zijn goede vriend.

Ik snap niet dat er van de koers die ingezet was met Van Gaal wordt afgeweken, Mourinho zal vast succes brengen, maar dit zal ten koste van de eigen jeugd gaan.

Domme, domme beslissing van man united, ok ze hadden geen topjaar en de prijzenoogst was karig. Maar dit is echt een team in opbouw en laat Louis daar nou echt een held in zijn, nu hebben ze hem daar geen eens de tijd voor gegeven, schande.

Ik begrijp hier echt totaal niks van. Hij haalt op een haar na geen cl, wint de Fa cup, laat jeugd debuteren, heeft erg last gehad van blessures en wordt ontslagen. En dan haal je mou die dit seizoen van een kamioensploeg een degradatie kandidaat heef't gemaakt en nauwelijks oog heeft voor jeugd spelers. Zonde van zo''n mooie club als man u, hun eigen filosofie weg te gooien alsof het niks is. Implementeren van eigen jeugd.

Van Gaal is daar ideale persoon voor en dat je met jeugd geen kampioen wordt. Dat had ik je ook wel kunnen vertellen. Maar om mister park the bus dan te gaan halen is echt een gebrek aan visie naar mijn mening. Louis had z'n traject gewoon moeten afmaken en vervolgens Giggs door schuiven. Die het team mede heeft opgebouwd en zekers de jonge spelers goed kent.

ManUtd bestuur zet zichzelf lekker voor schut. Van Gaal halen om de basis te leggen met jongere gastjes en die oudjes er langzaam uitwerken. Gaat het weer niet snel genoeg voor die snelle Amerikaantjes. Vies wereldje tegenwoordig, ga bijna een afkeer krijgen van al die zogenaamde topclubs in topcompetities met die overbetaalde lui.

Jammer, ik had toch meer verwacht van hem. Had er lang niet uit gehaald wat erin zit. Nu is het denk ik ook klaar voor spelers als Depay, Mata en Blind wanneer Mourinho wordt aangesteld als trainer.

Jammer voor hem, ik heb het echt met hem te doen en we hebben toch allemaal genoten van Louis tijdens de persconferenties. Ondermaats was het natuurlijk wel, al helemaal als je net ruim 300 miljoen hebt geinvesteerd. Van Gaal heeft toentertijd vooral nieuwe spelers voor de breedte aangetrokken. Vraagprijzen waren allemaal heel hoog dus hij moest voor Blind 18 betalen, voor Schneiderlin 25. Dan tikt het natuurlijk wel aan.
Achteraf gezien had hij enkele toppers moeten aantrekken (hummels, Kroos, James bijvoorbeeld). Dat had hij kunnen aanvullen met talenten als Rashford, Fosu-Mensah en Lingard. Hij had niet kunnen weten dat zij al zo goed zouden zijn, maar een korte blik op wat er in de jeugdopleiding rondloopt had geen kwaad gekund. Jammer voor hem. Mourinho zal nu wel 300 miljoen investeren in topspelers, bovenop het fundament dat van Gaal heeft gelegd. Want daar kan je niks tegenin brengen. Van Gaal heeft met de doorstroming van talenten gezorgd voor een brede, jonge selectie waar Mourinho mee verder kan.

23 mei 2016 om 23:07

Al die jonge spelers zullen door Mourinho vervangen worden door grote namen, misschien gevalletjes als Eto'o. We zullen niets meer horen van Fosu Mensah, Rashford en Lingard. Ik ben er totaal niet mee eens dat Mourinho wordt aangesteld als trainer.

Jammer Louie het gaa je goed .

Als Manutd echt mee wil doen om de (grote) prijzen
zullen ze echt moeten kijken naar iemand voor de lange termijn . En trainer die spelers beter maakt en daarnaast het maximaale uit zijn spelers haalt .

Ronald Koeman is voor mij de ideaale trainer 💪

Mourinho als manager van manu. Zijn jullie er blij mee united aanhang??

24 mei 2016 om 02:24

No effing way!

24 mei 2016 om 12:00

Niet direct. Anderzijds vind ik ook dat velen te overtrokken reageren en te veel in de toekomst kijken.
Ik heb me vooral aan het gedrag van Mourinho geïrriteerd de afgelopen jaren. Zijn kwaliteiten als trainer staan, ondanks het laatste jaar bij Chelsea, buiten kijf.

Men fixeert zich vooral te veel op de jeugd die geen kans gaat krijgen. Jeugd is leuk, maar nagenoeg geen enkele topclub in een grote Europese competitie stikt van de jeugdspelers. Af en toe heeft een club een gouden lichting, maar op de langere termijn is het gewoon niet vol te houden om een groot gedeelte van je basisspelers zelf op te leiden.

Als een talent goed genoeg is zal hij ook onder Mourinho kansen krijgen. Daar ben ik van overtuigd. Ben je niet goed genoeg dan moet je ook gewoon afscheid nemen en niet zo dramatisch doen dat het een jeugdspeler betreft.

Spelers als Mcnair, Varela of Lingard vind ik persoonlijk geen basismateriaal voor United. Ik heb er geen moeite mee als ze uit de selectie verdwijnen voor betere spelers.

Waarom zijn sommige mensen eigenlijk zo'n fan van Mourinho? Hij heeft dit seizoen echt heel zwak gecoacht bij Chelsea en het is niet voor niks dat hij ontslagen is lijkt me.

Van Gaal leek me gewoon een prima coach voor Manchester United, hij heeft echt heel veel pech gehad met al die blessure's van spelers waardoor veel talentjes ineens voor de leeuwen geworpen werden, maar hij heeft al heel vaak bewezen (onder andere met het Nederlands Elftal) dat het echt een hele goede coach is.

Nee deze beslissing vind ik zeer discutabel.

24 mei 2016 om 00:09

Beoordeel je Mourinho op basis dat hij 3e seizoen alleen slecht heeft gecoacht? Hij heeft veel prijzen gehaald bij Chelsea, Porto, inter en real. En van gaal heeft veel geld uitbesteed en kon juist geen mooi voetbal van maken.

Het is allemaal niet eerlijk. Ik hoop dat de 5 mln pond de onredelijkheid iets verzachten.

Wat een engnekken om te zeggen na de tijd van sir alex ... Oh wat is die man groot ... Hij heeft united kapot gemaakt door door te gaan tot het bot met de oude generatie ... Dat is net als je auto op rijden tot die geen rest/inruilwaarde meer heeft ... Hij heeft genoten van de luxe selecties maar nooit het vermogen gehad om vooruit te kijken walgelijk die britten hoe ze nu doen alsof ze daar toptrainers hebben .. Hoeveel engelse trainers zijn er? Al die critici op tv ... Carragher, neville, scholes ... Floppen 1 voor 1 als trainer ...

Van gaal top gedaan kom maar lekker terug ...

Daar is het nu dan officieel vind niet dat ze van Gaal met respect behandeld hebben.

Ergens wel jammer, al die talenten die doorbraken krijgen straks dus met een coach te maken die hen links laat liggen en afbraakvoetbal speelt. Waar begint United aan?

Nou als mo komt kan blind ook grlijk ze spulle pakke denk ik en rasford komt der nooit meer in mata gaat weg dan denk ik carrick weg depay weg ibra der voor terug en straks wordt die nog kampioen ook alleen maar door. Ibra denk dat van gaal ook wel kampioen zou worde met ibra

Ik heb al een hele tijd het gevoel dat hij geen invloed meer heeft op de spelers, dat hij ze niet bereiken kan zoals hij dat voorheen wel altijd deed bij de andere clubs.
Daarnaast, of misschien wel daardoor, zijn de doelstellingen niet behaald. Iedereen zou dit ontslag moeten kunnen begrijpen.
Ik ben geen voorstander van het ontslaan van trainers na mindere prestaties, maar ik had al het gevoel dat het huwelijk tussen Louis en zijn spelers nergens naartoe zou gaan.

Ik ben geen fan van Mourinho. Ik was blij dat hij bij Real weg was. Maar José brengt op korte termijn wel de successen die de club nodig heeft. United zit nu op een punt dat het CL-voetbal nodig heeft om weer helemaal terug te komen. Dat zijn inkomsten die United niet structureel mis kan blijven lopen.

Ik heb vertrouwen in veel van de spelers. Martial is al een geweldige speler, maar zal alleen maar beter worden. Rooney laat zien dat hij een belangrijke schakel is op het middenveld. Rashford is een geweldig talent, evenals Fosu-Mensah. Shaw is dé linksback voor de toekomst, Smalling is een absolute topverdediger en De Gea misschien wel de beste keeper ter wereld. Schneiderlin vind ik ook een onderschatte speler, hoewel hij wel consistenter mag worden. Voor Herrera geldt in mijn ogen hetzelfde.

Als versterking hoop ik op Lukaku en een CV als Laporte. Ook zullen enkele (vertrekkende) middenvelders vervangen gaan worden. Ik zie geen toekomst voor Fellaini, Schweinsteiger, Carrick en Mata (al ben ik een groot fan van laatstgenoemde). Maar bovenal is creativiteit gewenst. Een type als Reus of Götze zou meer dan welkom zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren