Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik kreeg geen bevredigend antwoord bij Feyenoord, twijfels overheersten’

Laatste update:

Jean-Paul Boëtius heeft nog altijd vrede met zijn vertrek bij Feyenoord. De 22-jarige aanvaller maakte bijna een jaar geleden de overstap naar FC Basel. Boëtius omschrijft zichzelf als een gevoelsmens en voelde zich niet meer op zijn plaats in De Kuip. “Ik weet dat je erkenning afdwingt met prestaties”, vertelt Boëtius in gesprek met de Volkskrant.

/

“Maar ik miste een trainer die tegen me zei: ‘ik stel jou op, omdat ik geloof dat jij het verschil kan maken’. Ik kreeg geen bevredigend antwoord, ik voelde dat de twijfels overheersten.” Boëtius bleef met vraagtekens achter na de gesprekken met technisch directeur Martin van Geel. “Na mijn tweede seizoen kwam er geen evaluatie. De club had een traject voor me moeten uitstippelen. Wanneer ben je rijp voor een transfer?”

Tonny Vilhena liep naar eigen zeggen tegen hetzelfde probleem aan. Bovendien voelen door de door Feyenoord opgeleide voetballers zich financieel achtergesteld ten opzichte van aankopen. "Het is bijna standaard geworden bij Feyenoord dat jonge spelers mede om die reden vertrekken. Je zou denken dat het kwartje eens moet vallen bij de directie”, zo besluit Boëtius.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En nu Boetius? Kom je lekker veel aan de bak bij Basel? Ga je over een paar jaar een mooie transfer maken? Of lijkt die kans klein, omdat je eigenlijk niet veel aan voetballen toekomt. En als je al speelt, val je nauwelijks op? Waarom vergeten deze jongens dat ze aan het begin van een mooie carierre staan, Feyenoord is een prima sprinkplank naar hogerop. Maar ze moeten gewoon niet te snel nast hun schoenen gaan lopen.

23 mei 2016 om 07:26

Klopt, echter zijn de verhoudingen tussen aangekochte spelers en jeugdspelers die net zo belangrijk zijn vrij groot, aangekochte spelers komen met een ratief dik contract binnen terwijl de jeugdspelers, bijvoorbeeld een Kongolo/Van Beek soms wel minder dan de helft verdienen, zulke dingen zorgen altijd wel voor scheve gezichten.

23 mei 2016 om 07:29

Heb je gelijk in, maar je moet ook niet vergeten dat jeugdspelers niet gratis zijn. Die hebben de opleiding genoten, die de club geld heeft gekos, en die hen op een positie in hun carriere heeft gebracht waar de speler zelf niets voor betaald heeft. Als je het vergelijkt met de normale maatschappij, moet er voor een opleiding gewoon door de persoon zelf betaald worden. Ook is het begrijpelijk om een aanwinst wat meer te geven, omdat hij over de streep getrokken dient te worden.

23 mei 2016 om 07:59

Dus dat moeten die jongens maar begrijpen? Ik zou daar ook problemen mee hebben. Als een speler uit de eigen jeugd net zo goed of beter presteert dan een aankoop dan is het niet meer dan redelijk dat de beloning ook net zo goed of beter is. Bij Feyenoord kiest men daar niet voor, en zie hier het resultaat. Stel je toch eens voor dat men dat wel had gedaan bij de talenten sinds de aanstelling van van Geel. Dan had je nu echt meegespeeld voor de titel, en geen aankopen met hoge salarissen over de streep hoeven te trekken. Het mes snijdt aan twee kanten.

23 mei 2016 om 08:28

Zit niet alles goed te praten man, het is toch ook gewoon belachelijk. Bij Ajax en PSV krijgen ze een prima salaris en bij ons komt een Kazim binnen en die pakt een miljoen per jaar terwijl het echt een flutspeler is en een Kongolo en van Beek pakken misschien 6 ton, nee dat is super krom.

23 mei 2016 om 08:59

Ja, en als er iemand na 3 jaar instroomt in jouw opleiding krijgt ie meer studiefinanciering omdat hij 'over de streep moeten worden getrokken'. Is niet echt leuk voor de studenten die al langer, vanaf het eerste jaar, die opleiding op die school volgen.

23 mei 2016 om 07:29

Hij geeft duidelijk aan net als al meerdere taleneten die doorbreken en die ze aan willen trekken dat Feyenoord geen idee en geen traject/plan heeft voor dit soort talenten.
Daarbij geeft hij aan dat de talenten zwaar minder eorden betaald dan die waardeloze spelers die Feyenoord haalt.
Lijkt mij dus dat het wanbeleid weer terug is.

23 mei 2016 om 07:44

Ik denk niet dat het zo ongenuanceerd is als jij stelt. Indi, de Vrij en Clasie vertrokken op een andere manier

23 mei 2016 om 09:31

@ Ijsmuts,

eens. Die mannen hadden ook wel wat meer bagage.
Waren vaste krachten en echt toegevoegde waarden.
Boetius had alles in zich, maar heeft gewoon geen winnaarsmentaliteit.

23 mei 2016 om 07:30

In het geval van vilhena is het toch ook wel raar? Als inter en AC Milan voor je komen, is het niet heel raar dat vilhena hetzelfde salaris wilt als een Elia toch?

23 mei 2016 om 08:05

Wel als je ziet wat hij presteert. Vilhena was al een tijd uit vorm, werd voorbijgestreefd door andere spelers en wilde wel de jackpot. Dat hij op het eind aardig speelde (maar ook enorm veel baggerpotten, valt me op dat iedereen die lijkt vergeten te zijn) doet er niets aan af, Elia was al bij HSV en Juventus geweest, bij Werder en had een WK-finale gespeeld. Toegegeven, hij speelde wat minder de afgelopen jaren (net als Vilhena wat dat betreft) maar als Vilhena denkt hetzelfde te moeten pakken als Elia dan is het goed dat hij nu weg is. Dat soort types hoeven we niet bij Feyenoord. De Vrij, Clasie en Vlaar verlengden bij Feyenoord toen ze international waren, Vilhena moet nog debuteren en meent al uitgeleerd te zijn/klaar voor het grote geld. En Boëtius? Ik heb nog geen seconde gedacht tijdens een wedstrijd van Feyenoord dit seizoen 'hadden we Boëtius nog maar...' Heeft vorig jaar helemaal niets laten zien, ondanks de eindeloze kansen die hij kreeg.

We zullen zien waar Vilhena eindigt, als hij net zo'n carrière heeft als De Guzman, dan valt het me nog alleszins mee, maar ik vrees dat het met zo'n mentaliteit nog wel wat minder zal worden.

23 mei 2016 om 08:06

Dat wel is wel raar. Elia is ouder, maakt meer goals en geeft meer assists. Dat zegt niet alles (gezien pisitie), maar wel veel. Daarnaast is het pas echt raar als junioren de topverdieners zijn in je organisatie

23 mei 2016 om 13:35

Vind ik wel raar. Elia presteert helemaal niets. Zet Vilhena op die positie en die haalt minimaal hetzelfde aantal goals en assists. In dit team zou een goede linksbuiten in alles in de dubbele cijfers moeten eindigen.

Vilhena heeft gelijk, hij vraagt geen gekke bedragen. Bij mijn amateurclub was het hetzelfde, ik kwam vanuit de jeugd in het eerste en zag elke maand de enveloppen rondgaan aan de oudere jongens en de jongens van buiten. Ik heb dat drie jaar aangekeken en ben toen maar gaan voetballen bij een vereniging waar ik eenzelfde envelopje kreeg.

23 mei 2016 om 13:44

Is toch echt niet raar. Elia was tot voor kort onhaalbaar voor Nederlandse clubs, hij heeft veel water bij de wijn gedaan, Feyenoord heeft hem een goed bod gedaan en er kwam een contract uit. Zou je Vilhena hetzelfde salaris bieden dan kan je nooit meer met hem verlengen. En wat moet je dan met Karsdorp? Die laat veel meer zien dan Vilhena, mag hij dan het dubbele van Vilhena vragen? En wat te denken van Kongolo, ook een groter talent dan Vilhena. Je moet ergens een streep trekken als club. Wat wel jammer is, is dat van de hele generatie die Feyenoord van de F jes naar het betaald voetbal heeft gebracht nu alleen nog Kongolo over is.

23 mei 2016 om 09:06

Waar basseer je dit op, speelt de laatste weken regelmatig en scoorde afgelopen weekend nog 2 x

23 mei 2016 om 09:29

Boëtius had dit jaar wat last van blessures, waardoor hij niet heel veel heeft gespeeld. Echter heeft hij gister wel een groot aandeel gehad in de overwinning van FC Basel, door tweemaal te scoren.

Misschien moeten al deze talenten eerst eens een paar jaar constant presteren en hun club dankbaar zijn dat ze er zoveel geld en tijd in hebben geïnvesteerd. Ze willen allemaal een salaris van iemand die al veel verder is.

23 mei 2016 om 09:15

Precies dit, laat spelers al de de Vrij, Indi en Clasie een voorbeeld zijn voor de jeugd. Deze spelers hebben nooit geklaagd bij Feyenoord en hebben zelf een hoger salaris afgedwingt, door goed te presteren.

Logisch dat Feyenoord een Boetius geen hoger salaris gaat geven. Kijk hoe matig hij speelde elke week, net als zijn vriendje Vilhena. Gelukkig is Kongolo wel verstandig en presteert die wel.

23 mei 2016 om 09:36

@ Frgiooo,

helemaal mee eens. Op basis van wat moet een Vilhena verdienen, wat bv Kuyt verdiend?
Die jonge gasten hebben allemaal commentaar op het beleid van Feyenoord, maar maken bijna nergens echt carrière.
De jongens die zijn gebleven (clasie, de Vrij bv), hebben en een prima contract gekregen en spelen.

23 mei 2016 om 09:40

@frgiooo

Het gaat ook om de verhoudingen tussen de selectie. Waarom zou een Vejinovic, Kazim of een Van der Heijden wél recht hebben op een dik salaris? (van der Heijden/vejinovic 600-800k en Kazim naar verluid 1.5miljoen). Waar hebben hun dit salaris aan verdient?

23 mei 2016 om 09:53

Deze spelers hebben al ervaring en gepresteerd bij andere clubs. Weet niet of die cijfers kloppen van jou, maar vejinovic en van der heijden hebben volgens mij echt geen topsalaris. Zeker van der Heijden niet.

Kazim was natuurlijk wel enorm apart, want die presteerde ook niet veel. Daar kan je wel vraagtekens bij zetten..

23 mei 2016 om 10:42

Van der Heijden en Vejinovic verdienen allebei tussen de 6 en de 8 ton. Net als Toornstra, Kramer en Botteghin, die daar misschien zelfs nog wel net boven zit.

23 mei 2016 om 11:32

Tja, leuk die ervaring bij andere clubs. Vilhena heeft al meer als 100 duels in het eerste gespeeld. De ervaring is er bij Jan Arie en Marko anders niet van af te zien. Beiden voegen ze tot nu toe helemaal niks toe aan dit Feyenoord.

23 mei 2016 om 11:44

Volgens mij zou iemand die al 2 jaar vrijwel alles speelt altijd meer moeten krijgen dan een aankoop. Behalve als het n topaankoop is waarbij je moet concurreren met salaris. En die onzin dat ze de club heel veel gekost hebben, dat raakt kant nog wal, want aankopen hebben vaak veel meer gekost.

Zelfde verhaal als Chong, geen plan etc. Directie loopt miss te slapen of hoopt op onze geweldige aankopen van afgelopen seizoen

23 mei 2016 om 07:51

Geen plan? En Mancester United wel? Laat me niet lachen, een plan is ineens niet meer zo belangrijk als het om groot geld gaat. Spelers maar vooral ouders en zaakwaarnemers zien overal dollar tekens als grote clubs aanbellen. Denk je nou werkelijk dat Chong bij Man united eerder een basisplaats heeft dan bij Feyenoord? Ake moest en zou ook zo nodig naar Engeland verkassen speelt hij nu in de top? Ake is inmiddels 21 en speelt bij Watford het lijkt me niet dat dat z'n planning was? Geld zat hoor maar of het zo goed is voor z'n sportieve loopbaan?

23 mei 2016 om 08:53

Tornado.

Ik denk dat je er daar nog flink naast zit. Je hoort van biina elke speler dat Fey geen plan voor ze klaar heeft liggen of dat ze niet weten waar ze aan toe zijn. Verder zijn de faciliteiten (en voor mijn gevoel ook de methodes) die gebruikt worden op rotterdam zuid erg verouderd (als je ziet hoe de trainingscomplexen eruit zien van vele andere clubs). Wat het nog pijnlijker maakt dat het ze maar niet lukt om een nieuw stadion/ trainingscomplex aan te leggen

23 mei 2016 om 09:03

Het verouderde trainingscomplex en stadion blijft inderdaad een probleem het is alleen zo dat de gemeente ook niet echt meewerkt. Feyenoord is net als alle profclubs in Nederland afhankelijk van de gemeente om dit soort plannen te realiseren. In de Rotterdamse gemeenteraad zitten een aantal lieden die Feyenoord niet belangrijk genoeg vinden voor de stad Rotterdam, of dat terecht of onterecht is laat ik in het midden....
De spelers die de laatste jaren vertrokken zijn hebben nou ook niet echt aansluiting gevonden bij de Europese (sub) top, ze zijn niet verder gekomen dan dat als ze bij Feyenoord gebleven waren..

23 mei 2016 om 09:31

Nou, op je 21e al een vaste basisplek bij Watford is niet slecht. Ik zie Ake nog wel slagen in Engeland.

Het probleem is meer de talloze andere die het wellicht niet halen. Zie Bruma en Rekik, beiden alsnog de stap terug naar de Eredivisie moeten maken. Dan kan je je altijd afvragen of het wellicht niet beter was geweest om eerst voor je kans in de Eredivisie te gaan, en dan pas naar het buitenland te vertrekken.

'je zou denken dat het kwartje eens moet vallen bij de directie'

Of moet het kwartje vallen bij zo'n 20 jarig ventje dat hij geen miljoen per seizoen kan verdienen bij Feyenoord?

Anderzijds moet ik hem wel gelijk geven, het is de zoveelste keer dat er een speler bij Feyenoord is vertrokken met als beweegreden dat hij weinig vertrouwen voelt en weinig steun voelt vanuit de clubleiding. Dan zou ik als Feyenoord zijnde toch eens kijken of er niet een andere werkwijze geintroduceerd kan worden als je continu je grootste talenten vroegtijdig ziet vertrekken. En dat is eigenlijk al jaren aan de gang; zie bruma, rekik, ake etc etc.

23 mei 2016 om 09:33

Hij hoeft geen miljoen per seizoen te verdienen. Maar een financiele beloning hoort toch in vergelijking te staan met de rest van de selectie?

Een Jan Arie van der Heijden krijgt naar verluid zo'n 600-800 duizend. Waarom zou een Boëtius of Vilhena geen recht hebben op hetzelfde bedrag? Aangezien deze van grotere waarde zijn geweest voor Feyenoord dan Jan Arie van der Heijden.

23 mei 2016 om 10:39

Terence Kongolo verdiende tot januari 300.000 euro per jaar, net als dat Vilhena nu doet. Sven van Beek verdient na zijn contractverlenging ongeveer 500.000 euro per jaar.

Kazim verdiende 1 miljoen per jaar bij Feyenoord, Toornstra, Vejinovic, Kramer en Botteghin verdienen allemaal tussen de 600.000 en 800.000 euro per jaar, Elia en El Ahmadi zitten zelfs daar nog ruim boven.

Is dit allemaal in verhouding met de eigen talenten die in de basis staan en misschien wel beter presteren dan al die aankopen?

Zoals Tonny Vilhena het perfect verwoordde: "ik hoef geen miljoenensalaris te verdienen bij Feyenoord, maar ik ben basisspeler. Moet ik dan minder verdienen dan de jongens die er niet instaan?"

Daar ligt al jaren het grote probleem bij Feyenoord. Wesley Verhoek die 3 jaar op de tribune heeft gezeten bij Feyenoord, verdiende het dubbele tot het drievoudige van Jean Paul Boetius die in de basis stond.

Blijkbaar hebben ze deze knaapjes altijd gepamperd en hebben ze moeite et de harde echte grote mensen wereld en willen ze overal al een verklaring voor hebben. Bijzonder genoeg durven ze wel voor zichzelf op te komen als het om verhoging van het salaris en een nieuw contract gaat dan kunnen ze wel ineens eisen stellen en hebben ze het hoogste woord.

23 mei 2016 om 08:36

Dat is nogal een negatieve aanname zeg... Waar staat er dat er harde eisen gesteld worden of topsalarisen geclaimt? Het gaat niet over de hoogte van het salaris van zelf opgeleide spelers, maar over het verschil ten aanzien van gekochte spelers en dat is toch gewoon de waarheid? Zeker als je ziet hoeveel jonge gasten Feyenoord hebben verlaten in de afgelopen paar jaar.

23 mei 2016 om 08:59

Zeker er zijn veel jonge gasten weggegaan de laatste jaren en bij welke topclub spelen ze nu? Hadden ze er echt slechter aan gedaan om bij Feyenoord te blijven, wisselspeler bij Basel, tja??

23 mei 2016 om 09:35

@tornado72

Boëtius heeft wat last gehad van blessures dit jaar. Vandaar dat hij (nog) niet veel aan spelen toe is gekomen.

Verder kan ik Boëtius en Vilhena wel gebruiken. Waarom zouden spelers als Van der Heijden, Vejinovic, Kazim destijds méér moeten verdienen? Aangezien ze alle drie mínder toevoegen aan het elftal.

Mijn inziens hoor je jeugdspelers eerder te belonen voor hun loyaliteit aan de club. Laat een aangekochte speler maar aantonen waarom hij meer moet verdienen dan eigen jeugd.

Andere kant, ik weet niet hoeveel salaris er is aangeboden. Naar verluid bood Feyenoord minimaal 800.000 per jaar aan Vilhena. Tja.. Dan ligt het mijn inziens niet aan de financiele vergoeding.

Aangezien bepaalde jeugd spelers nogal een hoge dunk van zichzelf hebben en heel snel vergeten hoe slecht ze zelf gevoetbald hebben en nog geen lantaren paal voorbij kwammen maar oh wat zijn we goed lekker banken of tribune en over 15 jaar huilen ik hebb er niet alles uitgehaald

Voor mij bevestigd dit huilie huilie verhaal alleen maar wat ik vermoedde. Hij komt er niet. Slapjanus. Basel is al kampioen. Hij mag een keertje meedoen en komt meteen met praatjes.

Vilehna gaat hetzelfde aflopen. Ze hebben alleen straattaal praatjes, maar presteren geen ene f...

23 mei 2016 om 09:54

Beter niet, die gast ligt alleen maar op de grond haha.

Jean-Paul heeft groot gelijk, het is ontzettend pijnlijk om dit gepruts van de directie al jarenlang aan te zien terwijl niemand ook maar lijkt in te zien wat er aan de hand is. Jean Paul wordt na een prima seizoen met 10 doelpunten en 10 assists direct naar de bank verwezen, omdat Fred Rutten graag Elvis Manu wil opstellen die een paar wedstrijden bij Cambuur heeft gespeeld. En vervolgens wordt alles door de directie op Boetius afgeschoven, omdat hij de zogenaamde geldwolf is die niet wil bijtekenen.

23 mei 2016 om 12:53

Dbesiktas uit en thuis, ADO uit, Heerenveen thuis, Luhansk uit. De eerste vijf wedstrijden in de basis (voorbereiding niet meegeteld) dus hoezo direct naar de bank verwezen?

Wat een onzin verhaal.
Ga eerst presteren dan komt het salaris van zelf wel .
Een speler die al jaren hebben gepresteerd kan je toch niet vergelijken met zo jong broekie die nog niets heeft gepresteerd.
Het gaat allemaal om geld voetballen komt op de tweede plaats.
Ze denken dat ze gelijk naar een top club kunnen gaan, ja dan daar op bankzitten.

23 mei 2016 om 11:49

Jean Paul Boetius stond anderhalf seizoen in de basis bij Feyenoord. Toen kwam Bilal Basacikoglu die net een halfjaar bij Heerenveen speelde en die ging meer verdienen dan dat het contractaanbod voor Boetius was.

Is dat scheef of is dat scheef?

23 mei 2016 om 11:55

Dit is geen onzin. Als je al 2 jaar basis staat heb je je al bewezen. Dat er dan spelers van buitenaf komen die niet beter zijn, maar wel 2 of 3 keer zoveel verdienen, dat vind ik vreemd. Absolute topaankopen mogen inderdaad meer verdienen, maar dan staan jeugdspelers toch echt daarachter en dan gewone aankopen.

Ajax doet dit al jaren. Een speler als Klaassen is 1 van de grootverdieners, terwijl bijvoorbeeld Younes zich eerst maar moest bewijzen. Een Gudelj (de topaankoop van afgelopen zomer) staat gelijk met Klaassen.

23 mei 2016 om 12:13

Jean Paul verdiende 6 ton wat meer dan voldoende is. Of Feyenoord anderen meer betaald en daar fouten mee maakt of niet staat los van dat Jean Paul een mooie aanbieding heeft gehad.
Tuurlijk zijn er spelers bij Feyenoord die te veel verdienen maar dat wil toch niet zeggen dat we dan iedereen maar een miljoen salaris moeten geven.
Feyenoord is eindelijk het salarishuis een beetje op orde aan het maken en dan kan je geen miljoenen salarissen geven aan spelers als Vilhena en Boetius welke nog zeer wissel vallend spelen. Ook niet als een half gare speler als van der Heijden onterecht meer verdient en de tribune warm houdt. Wat een kul argument. moet je eens bij je werkgever aandragen die reden om salarisverhoging. Hij maakt je met de grond gelijk.

23 mei 2016 om 12:36

Jean Paul verdiende 300.000 euro bij Feyenoord en kon 550.000 euro verdienen. Idem dito voor Tonny Vilhena. Wellicht mooie aanbiedingen voor 19 jarige basisspelers, maar als Wesley Verhoek op de tribune zit en 600.000 euro krijgt, dan kijk je elkaar wel even raar aan.

23 mei 2016 om 14:52

Maar, daar zijn contractonderhandelingen toch voor? Als mijn werkgever met mij over mijn contract gaat onderhandelen en ik weet toevallig wat mijn collega's die een mindere functie (net als basisspeler tegenover bankzitter/tribune) hebben verdienen en dat is meer dan ik nu, dan ga ik natuurlijk eisen dat ik daar boven zit. Of wil jij bijvoorbeeld zeggen dat iemand die jaren vakkenvuller is bij de Albert Heijn, bij de Jumbo meer moet verdienen als vakkenvuller dan iemand die na 2 jaar bij de Jumbo is doorgegroeid naar teamleider of iets dergelijks? Dat zou toch ook krom zijn?

Als je ziet dat aankopen betere salaris hebben dan opgeleide spelers dat noem ik onrespect van feyenoord vind vejinovic niks beter dan tony

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren