Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als de KNVB ons alsnog laat degraderen, stappen wij naar de rechter’

Laatste update:
/

De Graafschap speelt volgend seizoen toch in de Eredivisie. Willem II was zondag met 3-1 te sterk voor NAC Breda en omdat de KNVB vorige week FC Twente de licentie afpakte en de Enschedeërs verplicht liet degraderen naar de Jupiler League, kwam er een extra plek vrij in de Eredivisie. Daar profiteert De Graafschap nu van.

De club uit Doetinchem mag dankzij de winst van Willem II, dat als zestiende eindigde in de Eredivisie, de opengevallen plaats innemen in het seizoen 2016/17. De club uit de Achterhoek is niet van plan om zich de status van Eredivisionist te laten ontnemen. Als FC Twente erin slaagt om bij de burgerrechter de degradatie naar de Jupiler League ongedaan te maken, zijn de gevolgen voor De Graafschap nog niet bekend.

/

Op De Vijverberg dreigt men met een rechtszaak als de KNVB in dat geval ervoor kiest om De Graafschap alsnog te laten degraderen. “Wij gaan vanaf nu door het leven als een eredivisieclub en gaan daar ook naar handelen”, verzekert algemeen bestuurder Hans Veldhorst in gesprek met de Gelderlander. “Als de KNVB ons alsnog laat degraderen, stappen wij naar de rechter.”

De Graafschap wil nu verder met beleid maken en dat is door de onzekerheid gewoonweg niet mogelijk. “ We kunnen niet met spelers praten, sponsors verlengen hun contract niet als ze niet weten of we in de eredivisie spelen en sommige van onze spelers hebben een clausule in hun contract dat ze bij degradatie transfervrij zijn”, zo somt directielid Martine Zuil op. Zuil stelt voor dat de KNVB negentien clubs in de Eredivisie moet toelaten, als FC Twente het hoger beroep wint.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, zo zie je maar weer dat Knvb niks in handen heeft...

23 mei 2016 om 13:56

De knvb heeft dit echt over zichzelf afgeroepen, met al die net-niet straffen en de timing van het naar buiten brengen. De eventuele degradatie van Twente zou niet van invloed moeten zijn op de rest van de nacompetitie. Dan gewoon een seizoen met 17 teams in de Eredivisie en volgend jaar een extra promovendus. Dan weet iedereen ruim van te voren hoe het zit en ben je van al die als-als verhalen en als dat gezeik verlost. Want dit is ook weer goedkoop van de Graafschap: Je had gewoon je wedstrijden tegen G.a. Eagels moeten winnen...

Wat een zooitje heeft de KNVB gemaakt. Dit wordt nog leuk!

23 mei 2016 om 08:04

Haha ja dit is echt te achterlijk voor woorden!!!!

23 mei 2016 om 09:48

De enige die er een zooitje van heeft gemaakt, is Twente. Ik denk ook dat de Tukkers geen kans maken bij de rechter. Ik hoop alleen voor hen dat de rechter niet de nieuwe licentie ongeldig verklaard, want dan komen ze in nog grotere problemen.

23 mei 2016 om 09:55

Ik denk dat t voor Twente alles of niets is. Of in de eredivisie blijven óf licentie kwijtraken.

23 mei 2016 om 10:01

Zo is het Oz81.
Twente heeft meerdere malen gevraagd om de cijfers later in te mogen leveren omdat ze meer tijd nodig hadden..
Hier is telkens gehoor aan gegeven en nu is het de Knvb die er een puinhoop van maakt? Er is maar één club die verantwoordelijk is voor deze onduidelijk situatie en dat is dus echt Twente zelf.

23 mei 2016 om 10:04

Onzin. De knvb maakt er net zo goed een zooitje van. De knvb had pas na degradatie/promotie bekend moeten maken wat voor straf twente krijgt. Het zelfde geld voor de europese ticket van utrecht, nu speelde utrecht nergens voor.

23 mei 2016 om 10:14

Dan is t alsnog een zooitje. Dan was De Graafschap al zeker gedegradeerd en waren er spelers transfervrij weg en hadden ze spelers voor JL gehaald. En dan vervolgens horen dat je een kansloos seizoen Eredivisie moet spelen met een JL team, doordat Twente er achteraf uit wordt gehaald.

23 mei 2016 om 10:27

De KNVB moet gewoon van Twente afblijven. Twente was de laatste tijd juist weer op de goeie weg en dan doen ze dit alsnog..

23 mei 2016 om 10:30

Maar als ze dan hadden verloren was het ook het omdat ze slechter waren. Promotie naar de eredivisie was dan een soort van bonus, die zij eventueel ook af konden slaan. Nu is de hele voorbereiding van willem 2 en de graafschap naar de klote. Ook van Nac in zekere zin btw.

23 mei 2016 om 10:55

@gait1701,

hoe kan je Twente nu de schuld geven? Twente is schuldig aan de rotzooi in zijn eigen gelederen, maar wat betreft organisatie van de Eredivisie is de Knvb verantwoordelijk. Dat er nu veel onduidelijkheid is bij sommige voetbalclubs is de schuld van de Knvb. Twente heeft toch geen invloed op de besluitvorming van de Knvb? En de Knvb heeft toch besloten om Twente de licentie af te pakken en een nieuwe te geven met alle gevolgen van dien. Wat nu als de rechter Twente gelijk geeft, dan zit je met een groot probleem, en dat komt dan door de regelgeving van de Knvb. En niet door Twente die gebruikt maakt van de rechten die een rechtstaat hen aanbied.

23 mei 2016 om 11:50

Sorry, luiden, maar wat ik zeg is in de reacties met geen enkel goed kloppend argument onderuit gehaald.

Elk weldenkend mens snapt dat de Knvb het in deze situatie nooit goed kan doen. Maar helaas is toch het vingerwijzen weer begonnen. Dit is zo gemakkelijk...

Er is geen goed moment voor de Knvb. Als ze het na deze wedstrijden hadden gedaan, was het ook weer niet goed geweest. Dan had De Graafschap ook beslissingen genomen om hun club klaar te stomen voor de Jupiler League en spelerscontracten niet verlengd of ontbonden. Was Twente kwaad geworden dat het allemaal op de korte termijn was.

Nogmaals, de enige schuldige in dit verhaal is FC Twente. Als ik dan de reactie van Moktar lees 'de Knvb moet gewoon van Twente afblijven. Twente was de laatste tijd juist weer op de goeie weg en dan doen ze dit alsnog..' dan moet ik gewoon lachen. Ik begrijp deze reactie totaal niet en zal het ook nooit begrijpen. Hoeveel emoties er ook spelen, dit slaat gewoon nergens op.

Dus omdat de ABN Amro nu goed bezig is, moeten ze geen boete meer krijgen voor hun woekerpolissen? Je snapt toch ook wel dat dit niet zo werkt? FC Twente heeft grove en schandelijke fouten gemaakt en de boel bewust opgelicht. Of dat nu in het verleden is gebeurd of niet, dat doet er niet toe. Het is een bedrijf en wordt daar nu voor beboet, omdat het nu aan het licht komt. Punt.

Dat Twente alsnog een licentie krijg voor deelname aan het profvoetbal is al een heel mooie geste van de Knvb. Hiermee toont de bond al aan te zien dat het huidige bestuur zijn best doet en schoon schip wil maken. Dat de Tukkers in beroep gaan, is mijn inziens dan ook écht te gek voor woorden.

23 mei 2016 om 12:39

@oz81: Misschien kan het volgende argument jou overtuigen van het probleem dat de Knvb over zichzelf heeft afgeroepen:

Aan het begin van het seizoen hebben alle clubs in het betaalde voetbal zich gecommitteerd aan de diverse reglementen van de Knvb (waaronder het licentiereglement). In deze reglementen staat vermeld welke sanctie volgt op bepaalde overtredingen

Als de Knvb haar eigen reglementen zou hebben gevolgd dan zou de licentie van FC Twente zijn afgenomen. Punt. De creatieve oplossing om toch een nieuwe licentie af te geven staat niet in de reglementen.

Als de Knvb haar eigen reglementen zou hebben gevolgd dan zou nu voor iedere club in het betaalde voetbal duidelijk zijn hoe de toekomst eruit ziet. Dat er in dat geval geen toekomst meer is voor FC Twente in het betaalde voetbal (althans niet in de nabije toekomst) is daar een gevolg van (maar dat heeft FC Twente dan aan haar eigen acties te danken).

Dus feitelijk is er nu heel veel onduidelijkheid omdat de Knvb heeft gepoogd om met een creatieve oplossing FC Twente alsnog betaald voetbal te laten spelen.

Bedankt!

23 mei 2016 om 13:07

Shamino. Dat is een feit en daar heb je dus gelijk in. De constructie die nu is bedacht, is inderdaad een constructie van de licentiecommissie die uitzonderlijk is (en in mijn ogen te begrijpen, want FC Twente er echt helemaal uitgooien, vind ik ook weer te zwaar).

Maar als FC Twente dit gewoon had geaccepteerd, was alles duidelijk geweest. Echter, het is FC Twente dat in beroep gaat. Een onbegrijpelijke beslissing. Ook al lees ik veel dat een teruggang naar de Eerste Divisie een faillissement betekent voor de Tukkers, ik blijf het onbegrijpelijk vinden.

Daarbij komt ook nog eens de uitspraak van FC Twente dat ze dit totaal niet hadden zien aankomen. Ik weet niet hoe jullie de laatste tijd dit hebben beleefd, maar ik hoorde alleen maar mensen zeggen dat zij dachten dat ze hun licentie wel kwijt zouden raken. Als de club zelf hier dan geen rekening mee houdt, dan gaat er toch opnieuw iets ongelooflijk mis?!? Je moet toch allang een plan b en c in de kast hebben? Met al die mensen waar je nu mee hebt gesproken, uitleggen dat dit scenario mogelijk is, maar dat FC Twente dan binnen een jaar weer terug is. Waardoor de financiële afspraken door kunnen blijven gaan (met een risico dat FC Twente het niet lukt, maar er was sowieso al een groot risico). Ik vind het onbegrijpelijk, Echt.

23 mei 2016 om 15:10

Shamino, niet helemaal waar. De licentiecommissie heeft haar straf uitgesproken en dat is het intrekken van de licentie. Vervolgens heeft de licentiecommissie volgens haar taak een nieuwe licentie verstrekt (dit heeft echter niet direct met de straf te maken), omdat Twente gewoon een club is die momenteel aan de eisen voldoet.

Aan al deze kaders moet men voldoen:
- Sportief kader;
- Organisatie kader en administratief kader;
- Juridisch kader;
- Infrastructureel kader; en
- Financieel kader.

Ter verduidelijking:
- Men heeft hoger gespeeld dan de hoogste amateurklasse de afgelopen 4 jaar, dus dit is makkelijk behaald. Ook qua jeugdvoorzieningen is men voorzien (een betaal voetbalvereniging moet een eigen jeugd hebben).
- De organisatie is momenteel duidelijk en ook administratief is het op orde nu.
- Ook dit is momenteel allemaal in orde.
- Het stadion is groot genoeg en ook goed bereikbaar. De trainingsfaciliteiten zijn beter dan die van clubs in de Jl
- Financieel is men heel makkelijk hierin. Men moet een voldoende begroting kunnen opstellen, zodat minimaal aan de eisen van de JL kan worden voldaan (aantal contractspelers, beveiliging, stadionkosten etc.). Twente haalt dit makkelijk, ook al is het maar de vraag of men geen verlies gaat lijden in de JL.

De licentiecommissie mag dus gewoon een nieuwe licentie uitschrijven aan Twente. Wat mij dan weer wel interesseert is of de spelerscontracten dan officieel eigenlijk niet allemaal ontbonden zijn. Dat lijkt me namelijk wel het geval.

23 mei 2016 om 15:48

@nijogeth: Kleine doch niet onbelangrijke kanttekening: artikel 1 lid 2 van het licentiereglement zegt uitdrukkelijk dat de licentiecommissie (indien voldaan wordt aan de voorwaarden) de KNVB-licentie verstrekt aan de licentiegever. Artikel 7 van ditzelfde reglement zegt uitdrukkelijk dat de aanvrager de aanvraag voor 01 mei moet hebben ingeleverd.

Nu komt het: FC Twente heeft nooit zo'n aanvraag ingediend! Het is de licentiecommissie die - uit zichzelf! - de conclusie heeft getrokken dat FC Twente (door het volledig meewerken aan schoon schip) toch graag een licentie wil hebben en het is de licentiecommissie die dat meewerken heeft beoordeeld als "wij vinden dit meewerken hetzelfde als het aanvragen".

En dat, beste Nijogeth, is in mijn ogen niet conform de reglementen.

Dat ik - als FC Twente-fan - graag FC Twente behouden zie in het betaalde voetbal spreekt voor zich. Maar ik verwacht dat FC Twente financieel onderuit zal gaan in de Eerste Divisie. Een discussie daarover ga ik hier overigens niet voeren.

23 mei 2016 om 15:53

@oz81: Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat 'alles duidelijk' was geweest indien FC Twente 'dit' gewoon had geaccepteerd. Echter, FC Twente heeft 'dit' niet geaccepteerd (iets wat het goed recht is van FC Twente, of het nu begrijpelijk is of niet). Feit blijft dat als de licentiecommissie bijvoorbeeld direct de licentie van FC Twente had afgenomen dat dan FC Twente niet had hoeven kiezen om nu de stap naar de kantonrechter te maken.

Oftewel: alhoewel de problemen zijn begonnen bij FC Twente die zich niet aan de regels heeft gehouden heeft - althans in mijn ogen - de Knvb/licentiecommissie de situatie verergerd door het nemen van spraakmakende besluiten (die in mijn ogen niet gesteund worden door hun eigen reglementen).
Zie het als een pyromaan en de brandweer: de pyromaan heeft weliswaar de brand gesticht, maar de brandweer heeft het vuur willen blussen niet met water maar met benzine. En dat geeft ongewenste bijwerkingen.

23 mei 2016 om 11:02

Knvb maakt er een zooitje van? Als twente de boel niet herhaaldelijk had opgelicht was er niks asn de hand.

de Graafschap moet genoegen nemen met elke uitspraak die er komt. Ze zijn in principe gewoon uitgeschakeld en gedegradeerd naar de Jupiler League. Vind het daarom ook een schande dat de Graafschap voorgetrokken word om in de eredivisie te spelen bij degradatie Twente.

Een beslissingswedstrijd tussen de Graafschap en NAC lijkt me het meest eerlijk.

23 mei 2016 om 01:23

Nummer 2 VVV laten promoveren en de nacompetitie laten hoe het is was het meest eerlijk geweest.

23 mei 2016 om 01:35

Waarom is dat eerlijker?

VVV is meteen in hun eerste ronde uitgeschakeld in de play-offs. Eredivisie gaat boven Jupiler League.

23 mei 2016 om 07:30

Dat is juist het kromme je wordt 2e en dan is zn plee-off fataal
Het eerlijkste is
1+2 promoveren 3+16
Degradatie /promotie wedstrijd

23 mei 2016 om 09:36

Ja dat is inderdaad heel krom ja. Maar totaal begrijpelijk. De Jupiler league wordt nauwelijks gevolgd door mensen, dus moet je iets doen om kijkcijfers omhoog te halen.

23 mei 2016 om 09:52

Ik vind het helemaal niet krom en volkomen logisch. De clubs uit de Eerste Divisie kennen helemaal geen nadeel uit de acties van FC Twente, de Eredivisie-clubs wel. De Graafschap heeft nadeel doordat Twente de boel heeft besodemieterd en eigenlijk al in december de licentie kwijt had moeten zijn.

Dus als je nummer 2 uit de Eerste Divisie laat promoveren, geef je hen alleen maar extra voordeel, terwijl er helemaal geen nadeel voor hen is geweest. Dat zou pas krom zijn.

23 mei 2016 om 11:09

Omdat het Twente verhaal los staat van playoffs. De KNVB had de playoffs gewoon moeten laten voor wat het is. Als er een plek vrij komt in de eredivisie, dan is het het logisch dat de best presterende team uit de JL promoveerd.

23 mei 2016 om 11:55

Je hebt het feitelijk gewoon fout, Goodie. En over feiten moet je niet discussiëren. FC Twente staat niet los van de playoffs, want was FC Twente er niet meer geweest (wat eigenlijk per december 2015 zo had moeten zijn), was Cambuur niet rechtstreeks gedegradeerd en had Willem II geen Playoffs hoeven spelen. Dit heeft dus enkel invloed op de Eredivisieteams en niet op de Jupiler League-teams.

De plek vrij wordt dus vanzelfsprekend niet door een Jupiler League-team ingenomen (wat feitelijk dus onlogisch is), maar door een Eredivisie-team dat nadeel van FC Twente heeft ondervonden. Wederom gewoon een feit en daar kun je niet over discussiëren. Je kunt zeggen dat je dit niet leuk vindt, of misschien jammer vindt, maar het is net zo logisch als 1 plus 1.

23 mei 2016 om 12:17

Oz81

Je vindt jezelf wel een beetje boven de rest staan of niet?
Jouw mening zijn feiten waar niet over te discussiëren valt?

Zelf geef je in verschillende commentaren aan dat Twente de schuldige is en verder niemand. Vervolgens zeg je in jouw post #167 hierboven dat Twente per december 2015 niet meer hadden mogen bestaan. Wiens fout is dat dan? Of had Twente zelf de stekker er maar uit moeten trekken? Nee dus, dat had de Knvb moeten doen toch? Dat is een feit daar kan je niet over discussiëren. Punt.

Tweede feit: wie komt er op een ongelooflijk dom moment aan met dit besluit? Twente of de Knvb? De Knvb toch? Dat is een feit. Daar valt niet over te discussiëren. Punt. Allemaal net zo logisch als 2 plus 2.

23 mei 2016 om 12:52

Beste Protukker. Ik voel mij op geen enkele manier boven iemand staan; hoe kom je daar nu bij. Iedereen mag zijn mening hebben, maar over feiten kun je niet discussiëren en dat gebeurt toch nog veel. Dat heeft niets met mijn mening te maken.

Dat Twente niet meer had mogen bestaan, is de fout van Twente en niet van de Knvb. Ik heb niet zo het idee dat je door hebt wat er speelt. FC Twente heeft een constructie bedacht waarmee de Knvb niet wist hoe de club ervoor stond. Dat betekent dat de Knvb niet wist dat FC Twente de boel besodemieterde. Daar zijn ze achtergekomen en met die wetenschap heeft de bond gezegd dat met de kennis van nu FC Twente geen licentie had mogen krijgen. Is dat de fout van de Knvb of FC Twente die de boel besodemietert?

Je kunt mij afdoen als iemand die boven de rest wil staan, maar nogmaals, dat is geenszins mijn bedoeling. Vervelend dat jij die indruk krijgt. Maar ik vind het nogal lastig om steeds reacties te zien die gewoon niet waar zijn. Net zoals jij nu mijn reactie probeert te weerleggen met iets waar je blijkbaar gewoon geen kennis van hebt. Dat is niet erg, maar zeg dan gewoon dat je het niet weet of vraag gewoon 'ow, hoe zit dat dan?'. Nogmaals, de Knvb wist in december niet dat FC Twente de boel belazerde en als ze dat hadden geweten dan was de licentie van Twente inderdaad ingetrokken. Doordat de Knvb het nu pas zo laat weet (en Twente druk bezig is om alles op de rails te krijgen), zijn ze nog coulant ook om de club een nieuwe licentie te geven.

En trouwens: je begint weer over 'het moment waarom de knvb met het besluit komt'... Er is geen goed moment. En dat er een moment moet worden gekozen, is inderdaad de fout van FC Twente. Protukker. Alsjeblieft, ik vraag het niet voor mezelf, maar voor je eigen hart. Ze die Twente-bril af. Dit raakt echt kant noch wal.

23 mei 2016 om 14:39

Oz81

In jouw reacties vond ik je arrogant overkomen.
Dat dat niet je bedoeling is okay, maar zo kwam het op mij over.

Er is inderdaad geen goed moment voor de Knvb, maar het moment dat de Knvb gekozen heeft is wel heel erg ongelukkig, niet? En het kiezen van dat moment is toch echt de keuze van de Knvb. Daar hoef ik mijn Twentebril niet voor af te zetten.

Er móet een moment gekozen worden, dat klopt. En dat dat moet Doordat Twente fout is geweest klopt ook. Maar de datum Waarop dat moment gekozen is, kan Twente (natuurlijk) niets aan doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat elke club gestraft moet worden voor foutief gedrag. Als er nu 3 straffen mogelijk waren geweest (1. Boete 2.degradatie 3.afnemen licentie) en was Twente met degradatie gestraft, dan was deze hele heisa er niet geweest. Dan had Twente dat 'gewoon' geaccepteerd denk ik. En dan was het roeien met de riemen die we hebben in de JL.

23 mei 2016 om 15:02

Het probleem is denk ik dat iedereen maar een deel van de feiten weet, waarom zou Twente anders in beroep gaan?

Persoonlijk denk ik dat Twente afspraken had gemaakt met de Knvb, waaraan ze waarschijnlijk voldaan hebben, maar dat de Knvb door de licentie commissie is overruled.

23 mei 2016 om 15:06

Waar zit de feit in dan? Op het moment dat Twente dergradeerde was de competitie al afgelopen. Dus cambuur dergadeerde, Willem2 en de Graafschap speelden nacompetitie. Dat Twente vervolgens verplicht degradeerd betekend dat er 1 plek vrij en om weer op de 18 teams te komen zou de nummer 2 van de JL moeten promoveren. Jij draait nu dus het verhaal om.

23 mei 2016 om 15:20

Waarom de nummer 2 van de JL? Nummer 17 in de Eredivisie is toch gewoon hoger dan 2e in de JL? Of zijn daar ook weer allemaal aparte regeltjes op toe te passen?

En verder is de licentie van Twente gewoon tijdens het seizoen (aangezien de playoffs daar gewoon bijhoren) ingetrokken en de reglementen zeggen dat wanneer de licentie gedurende het seizoen wordt ingetrokken, dat alle resultaten vervallen en de club dus uit de stand wordt gehaald. In dat geval was er dus niemand direct gepromoveerd en was er wat voor te zeggen om de 2e van de JL te laten promoveren. Maar om dat met terugwerkende kracht te doen, zou heel veel veranderen. Ajax zou bijvoorbeeld het kampioenschap moeten krijgen.

23 mei 2016 om 07:42

Ben ik helemaal mee eens. Je zou ook kunnen zeggen dat de nr 2 jupiler league de wedstrijd moet spelen. Ik begrijp de graafschsp wel ze willen duidelijkheid.

23 mei 2016 om 09:53

Maar wat heeft de nummer twee uit de Eerste Divisie voor een nadeel gehad van het besodemieteren van FC Twente? Kun je mij dat uitleggen? En waarom zouden zij hier dan van moeten profiteren?

23 mei 2016 om 07:54

Het klopt zeker weten wat je zegt, zeg ik als graafschap fan. Het probleem is alleen dat de uitspraak al geweest is dus dat de graafschap gisteren na wII-nac officieel weer gepromoveerd is. Aangezien zij het beleid ook hierop aan moeten passen vind ik het vrij logisch dat zij snel duidelijkheid willen.

23 mei 2016 om 15:15

Dat de Graafschap überhaupt zich nu hierover uitlaat is slecht en belachelijk getimed. Houd je eerst bezig met de veiligheid van de spelers op het veld. Als het tot degradatie komt, doe wat je wil, maar breng dat ff lekker op zo'n geweldig moment als dit naar buiten. Schandalig gewoon.

23 mei 2016 om 16:14

Lekker makkelijk om het nu in de schoenen vd Graafschap te schuiven. De knvb is niet duidelijk geweest.

Op zich hebben ze hier natuurlijk wel gelijk. De Graafschap weet nu anders zelf ook niet waar ze aan te zijn, maar tegelijkertijd vind ik de houding van Cambuur (wij verdienen het niet om te handhaven) wel meer passen bij de positie van de club dan dit...

23 mei 2016 om 01:23

De Graafschap heeft ook veel meer recht van spreken. De KNVB heeft min of beloofd dat in dit scenario, de Graafschap 'veilig' zou zijn. Cambuur heeft een gelukkig een realistische reactie gegeven op dit nieuws, bovendien hebben die ook echt niks te zoeken in de eredivisie volgend seizoen.

23 mei 2016 om 07:17

Wat een onzin. De KNVB heeft niks beloofd. Het is altijd duidelijk geweest dat Twente in beroep kon gaan. Niet voor niets werd er met klem gezegd dat die finales door iedereen serieus genomen moest worden omdat nog niks zeker was. Dat ze nu uitgaan van handhaving is dan ook onjuist.
Het zou de Graafschap sieren als ze dit gewoon laten gaan. Als Twente alsnog in de Eredivisie blijft zijn de superboeren gewoon op sportieve gronden gedegradeerd en hebben ze nergens recht op. De suggestie van 19 clubs in de Eredivisie is dan ook de grootste kolder.

23 mei 2016 om 07:42

Als de KNVB zoiets niet heeft beloofd waarom roepen zij het dan?

23 mei 2016 om 01:25

De graafschap weet wel waar ze aan toe zijn want ze zijn gedegradeerd. Dus ga daar van uit en krijg je toch ed dan heb je geluk maar met deze houding verdienen ze niks. (Ik kan hier zo slecht tegen)

23 mei 2016 om 01:32

De Graafschap moet toch weten waar ze aan toe zijn. Als ze nu alle spelers laten gaan met een degradatie-clausule, dan gaan ze spelers kopen die binnen het budget past van de Jupiler League. En dan hoor je over 2 maand dat je de Eredivisie in mag. Dan heb je een lekker team.

23 mei 2016 om 05:53

Een lekker team om in de Jupiler League te spelen, niet in de eredivisie..

On: de graafschap moet niet zo zeiken, want als er niks aan de hand was. Waren ze gedegradeerd met hun waardeloze voetbal. En dan toch nog het lef hebben om te zeggen: "we blijven in de eredivisie anders spannen we een rechtszaak aan".

De graafschap speelt grafvoetbal. En degradatie hebben ze aan hunzelf te danken.

23 mei 2016 om 07:26

ik weet niet voor welke club je bent maar dat het diep zit is zeker.
de graafschap heeft groot gelijk dat ze zich zo opstellen

23 mei 2016 om 07:32

Je moet als club zijnde toch kunnen voorbereiden op het nieuwe seizoen. Als je je als JL-club gaat voorbereiden en eindigt in de ED heb je eigenlijk 2 verloren jaren. Eerste jaar doe je voor spek en bonen mee in de ED, tweede jaar zit je in de JL om weer te promoveren.

Bereiden ze zich voor als ED-club en ze moeten alsnog JL spelen ben je volgens jaar nog failliet vanwege de te dure spelers. Dus ik begrijp de Graafschap wel in deze.

Kortom, de KNVB heeft hier gewoon een bende van gemaakt.

23 mei 2016 om 01:34

Ik ben benieuwd mocht er dadelijk naar boven komt tijdens de rechtszaak dat FC Twente al tijdens het seizoen haar licentie had moeten inleveren volgens de regels. Dan had dit betekend dat SC Cambuur waarschijnlijk gewoon play-offs hadden mogen spelen om handhaving, waarin ze misschien wel een kans hadden gemaakt om erin te blijven. Als je weet hoe cruciaal het verschil is tussen je handhaven en degraderen voor een club als Cambuur dan zou een stap naar de rechter volkomen begrijpelijk zijn. De Graafschap zou bij het wegvallen van FC Twente in de competitie gewoon nacompetitie hebben gespeeld, waarin ze weliswaar andere tegenstanders troffen maar toch hetzelfde scenario (waarin ze het sportief hebben afgelegd). Niet dat je met Cambuur enige garantie had gehad dat die zich tijdens de nacompetitie zouden handhaven, maar die hebben de kans niet eens gehad (terwijl ze die misschien wel moesten krijgen).

Het is van cruciaal belang of er geconstateerd gaat worden dat :
1 De licentie terecht is ontnomen (zo nee, blijft FC Twente in de Eredivisie)
2 Wanneer de beslissing genomen diende te worden volgens de regels over het behoud van de licentie.

Het is overduidelijk wanneer de licentie eerder afgepakt had moeten worden de Knvb een heel groot probleem heeft. Dat betekend namelijk dat FC Twente tijdens de lopende competitie er al uit gehaald had moeten worden en dan zullen clubs als Ajax, Cambuur en al die clubs in de play-offs zich gedupeerd voelen. Wie weet wat voor een rechtszaken er dan nog volgen en welke gevolgen dat zal hebben.

Dit heeft de KNVB volledig zelf veroorzaakt. Ik begrijp de Graafschap dat ze dit nu zeggen, toch blijf ik het absurd vinden dat dit pas duidelijk is geworden gedurende de play offs. Elke club wil zich voorbereiden op het volgende seizoen, in Doetinchem weet men nu niet waar het aan toe is. Ga je schamen KNVB, duidelijkheid is gewenst in deze periode van het (nieuwe) seizoen.

23 mei 2016 om 09:55

Waarom heeft de Knvb dit veroorzaakt? Ik snap deze reactie niet. Volgens mij is het nog altijd FC Twente die dit veroorzaakt heeft.

23 mei 2016 om 10:01

Heeft Twente onduidelijkheid en verwarring veroorzaakt? Leg even uit hoe? Volgens mij heeft Twente de boel belazerd maar is het toch echt de KNVB die met (verkeerde) uitspraken op helemaal verkeerde tijdstippen komt.

23 mei 2016 om 11:09

Ik vraag me echter af welk moment dan wel goed zou uitpakken. Dit is een heel lastige situatie voor de Knvb die gelukkig nooit voorkomt. Maar ik denk dat elk tijdstip wel weer zijn eigen sores had gebracht. Hiervoor is bijna geen geschikt moment te bedenken. En uiteindelijk is de situatie bij Twente de veroorzaker.
Is het allemaal handig van de Knvb? Nee..maar in welke situatie dan ook waren zij gewoon de boeman geweest. Ik vindt dat er vanuit de clubs en supporters ook wel wat begrip mag zijn voor de situatie waar men in zit. Het is lekker roepen van de zijkant.

23 mei 2016 om 11:59

Zo is het, Mrjones. FC Twente is de veroorzaker en ze hebben nu het lef, echt het lef (met verbazing), om de Knvb als schuldige aan te wijzen. En ik snap niet waar ze het lef vandaan halen. Ik zou mij echt schamen als FC Twente-supporter, maar Protukker vindt het zelfs logisch en verdedigt dit ook nog. Ik kan en zal het nooit begrijpen.

Als je neutraal kijkt, weet je dat de Knvb dit, zoals Mrjones al zegt, nooit op het juiste moment kan doen. Er is namelijk geen juist moment. Blijft over dat de enige die ellende veroorzaakt FC Twente is en ik krijg door dit gedrag steeds minder medelijden met de straf. Iets met 'wie de billen brand, moet op de blaren zitten'.

23 mei 2016 om 12:28

Wie is nu de veroorzaker van het ongelukkige moment Tijdens de nacompetitie?

Wat vind ik logisch?

En volgens mij haal je twee zaken nu door elkaar: Twente die de Knvb de schuld geeft van de, in Twente's ogen, onterechte degradatie en de Graafschap die de Knvb de schuld geeft dat ze niet weten waar ze aan toe zijn. Dat Twente de veroorzaker is dat is zeker maar dat de graafschap niet weet waar t aan toe is is echt niet de schuld van Twente.

En Oz81 dat jij minder medelijden krijgt voor Twente door een twentefan zoals ik kan mij echt geen hol schelen. Medelijden van iemand met een arrogante houding die hier op vz iedereen de mond wil snoeren met zijn uitspraken zoals jij hoef ik echt geen symphatie van te hebben.

23 mei 2016 om 13:01

Beste Protukker. Wederom een reactie onder die van mij, waarbij jij mij beticht van arrogantie etc. Dat maakt het praten met jou over voetbal behoorlijk lastig. Dat ik bepaalde dingen zo stellig zeg, heeft te maken met mijn feitenkennis over dit gebeuren. Dat is niet arrogant, maar wordt blijkbaar wel als arrogant gezien. Dat is jammer. Je mag best een mening hebben, zeggen dat je het een vervelend moment vindt, dat je het balen vindt, noem maar op. Maar de Knvb als schuldige aanwijzen, is net een stap verder en in mijn ogen te ver.

Je moet echt begrijpen, en ik hoop dat het je lukt, dat het moment na de nacompetitie ook niet gelukkig was geweest. Dan had De Graafschap bijvoorbeeld al contracten niet verlengd, seizoenskaartprijzen aangepast, noem maar op. Dat moet namelijk in een heel korte periode. Timing is belangrijk, dat ga ik niet ontkennen, maar in dit geval is er nooit een goede timing. In jouw ogen blijkbaar wel, omdat jij Pro Tukker bent, maar neutraal gezien is het er niet.

De hele situatie is dus de schuld van FC Twente en ik snap dat jij dat niet graag leest. Dat jij vervolgens tikt dat het je allemaal geen 'hol kan schelen', vind ik een beetje een vreemde opmerking. Zeker als je toch fel van leer trekt op mijn reacties. Je hebt er blijkbaar veel moeite mee en ik heb toch geleerd in mijn leven dat de reacties waar je allergisch voor bent, zit een stukje van jezelf in. Misschien kun je daar wat mee. Zou je in ieder geval sieren om er over na te denken, ipv mensen namen noemen. Fijne dag verder.

Bert van Oostveen is gewoon klaar. Ook al liggen de problemen misschien elders, hij is toch de hoofdverantwoordelijke voor de beslissingen van de Knvb en laten zij nou de afgelopen jaren te vaak al slecht in het nieuws zijn. Toppunt blijft natuurlijk nog altijd de aanstelling van Blind als bondscoach.

Daarnaast mag het toch nooit zo zijn dat hij teksten als ''het ziet ernaar uit dat Fc Twente failliet gaat, ik acht die kans groter dat het gebeurd'' uitkraamt? En het zegt toch ook al genoeg dat bijna iedereen hem nu wel kent in Nederland terwijl ik (en ik denk ook een aantal anderen) echt niet zouden weten wie hoofdverantwoordelijke van de Knvb was voor de tijd van hem?

23 mei 2016 om 10:06

Hij (Bertje) zal wel blijven zitten tot het bittere eind. En dan nog een flinke zak geld mee voor zijn onkunde.
Het is dat t seizoen is afgelopen maar als dit in t lopende seizoen zou zijn gebeurd was Bertje dagelijks afgemaakt in de media en zou er versneld aan zijn stoelpoten worden gezaagd. Ben bang dat we nog meer chaos en onduidelijkheid onder zijn leiding moeten slikken de komende tijd.

De Graafschap mag blij zijn dat het waarschijnlijk in de Eredivisie verder mag. Ze hebben het gewoon af laten weten in het tweeluik met Go Ahead. Als ze op eigen kracht zich gehandhaafd hadden was deze problematische situatie niet ontstaan.
Beetje zwak om de KNVB daar dan de schuld van te geven, want de Graafschap had het helemaal in eigen hand.

23 mei 2016 om 05:45

Volgens mij gaat het daar niet om. Het gaat erom dat de knvb gezegd heeft dat in dit scenario de graafschap niet zal degraderen. Hier moet de graafschap nu naar handelen. Het zou belachelijk zijn dat ze nu druk een selectie samen gaan stellen en straks toch degraderen.

23 mei 2016 om 06:21

Daar zit je mis. Het gaat om een voorgenomen besluit. Dat heeft geen enkele juridische waarde. De KNVB heeft daarmee gezegd dat als het besluit definitief zou worden, dat dan dit scenario zich zal afspelen. Wat vervolgens in beroep juridisch teruggedraaid kan worden.
Vervelend voor de Graafschap maar ze hebben geen poot om op te staan.

23 mei 2016 om 06:49

Helemaal eens. De Graafschap moet wachten op een definitief besluit. Vooralsnog moeten ze dus uitgaan van degradatie. Mocht Twente straks om welke rede dan ook niet meer in de eredivisie spelen dan krijgen zij een bonus. Dat het dan geen ideaal scenario voor de Graafschap is hebben ze aan zichzelf te danken.

23 mei 2016 om 08:32

Zo kun je toch niet handelen. Je hebt maar een paar weken de tijd om alles op orde te krijgen voor volgens seizoen. Een sponsor geeft meer wanneer je in de ED speelt als in de JL. En wat dacht je van die spelers met een clausule in hun contract? Ze naar een andere club laten gaan en dan weer terughalen? Zie he al voor je?

23 mei 2016 om 08:43

Precies, die Doetinchemmers hebben geen tijd te verliezen.

23 mei 2016 om 09:07

Dat veranderd het feit niet dat de Graafschap nu niet weet waar ze aan toe zijn en wat ze moeten gaan doen met de selectie.

Het moet niet gekker worden daar in Doetinchem.jullie zin officieel gedegradeerd dus als je slim bent als club ga je ervan uit dat je Jupiler League speelt.de straf van twente staat niet vast (ook al ga ik er van uit dat het einde oefening is daar). Ik vind trouwens dat de graafschap na de gebeurtenissen geen recht meer heeft op die plek in de eredivisie. Ik denk dat dat wel een passende straf en dat je gewoon maar cambuur of de nummer 2 van jl in de ed moet laten spelen. (Het zal niet gebeuren!maar als supporter denk je in het vervolg wel na.voor je besluit het veld op te rennen om spelers en uitpubliek lastig te vallen als je club doordat afzakt naar de Jupiler League )

23 mei 2016 om 05:46

Dus ajax had ook moeten degraderen na de beker tegen az ? Wat is het verschil?

23 mei 2016 om 11:11

Het verschil is dat het daar om een malloot ging plus dat ze zelf al verloren dus eruit lagen.hier is het er geen een maar staat heel het veld vol binnen een paar sec om klappen uittedelen.je hebt verloren ligt eruit dus zak maar af en het sinterklaas cadeautje van de KNVB is alleen voor lieve kinderen en de graafschap is dat dus blijkbaar niet. Trouwens ben ik een feyenoorder en dus als het niet nodig is verdedig ik Ajax liever niet 😄

23 mei 2016 om 13:26

'Een heel veld' is ook overdreven. Niet alle 'supporters' die daar stonden, stonden er om klappen uit te delen (wat overigens walgelijk gedrag is en waarvan ik hoop dat ze via strafrechtelijk onderzoek snel gepakt worden). Het gros stond er om de spelers te troosten en samen het verlies te verwerken, zoals dat in eerdere jaren ook is gebeurd. Erg spijtig dat het handjevol malloten nu de aandacht trekt.

23 mei 2016 om 07:45

Dus Go Ahead mag dan ook niet in de Eredivisie ballen? Die gasten stonden donderdag ook voor het uitvak..

23 mei 2016 om 08:21

Er is niks noemenswaardig gebeurd bij ons in Deventer. Valt mij wel op dat je ons maar blijft aanvallen en het gedrag van de graafschap supporters blijft bagatelliseren.

23 mei 2016 om 08:32

Fakkels en wodkaflessen in een uitvak gooien ? Ik ga ons gedrag absoluut niet bagatelliseren, doe jij dat dan ook niet.

23 mei 2016 om 09:09

Ik (ajax supporter, dus niet partijdig) vind het allemaal wel meevallen. De hardste klap werd nota bene uitgedeeld door een speler van GEA (die gast ging hard neer). De supporters van GRA duwde alleen wat spelers, wat natuurlijk helemaal fout is, maar toch niet de grootste misdaad is die ik ooit gezien heb rond een voetbalwedstrijd.

23 mei 2016 om 09:19

Heb de beelden gezien en zie de spelers meer uitdelen dan incasseren. Terecht uiteraard.

23 mei 2016 om 11:15

Hebben hun spelers aangevallen? Nee ! Zijn hun afhankelijk van twente? nee! Zijn hun op eigenkracht gepromoveerd? Ja als jullie mijn reactie niet begrijpen vraag gewoon wat ik ermee bedoel maar kom nou niet met kinderlijke vergelijkingen

23 mei 2016 om 20:31

Ik ben dan als graafschap supporter wel gekleurd en was in het stadion. Daar had ik het gevoel dat het vrij ernstig was. Ondanks dat ik dit geweld afkeur, moet ik zeggen dat de beelden mij ook wel meevielen. De supporters waren zeker wel irritant, maar de meeste klappen en schoppen werden volgens mij ook door de GAE spelers uitgedeeld.

23 mei 2016 om 08:33

Ze zijn dus officieel niet gedegradeerd op dit moment.

23 mei 2016 om 09:25

Ze hebben de playoffs niet gewonnen dus zijn ze gedegradeerd. Mocht er een plek vrijkomen dan mogen zij hem opvullen.

Waarom laat de knvb gewoon niet de verliezers tegen elkaar voetballen voor promotie naar de erendivisie waarom altijd zo moeilijk doen

23 mei 2016 om 01:25

De KNVB had gewoon nummer 2 VVV moeten laten promoveren en de nacompetitie in zijn ware laten.

23 mei 2016 om 01:36

en alweer de jupiler vernaggelen ?

23 mei 2016 om 07:04

De nr 2 ineens zomaar laten promoveren slaat helemaal nergens op. Er is nu eenmaal het periode titel en na-competitie systeem en daarin heeft de nr 2 positie niet waarde dan de winnaar van een periodetitel.

Dus waarom zou VVV dan ineens recht hebben op directe promotie.

23 mei 2016 om 09:05

Omdat er normaal gesproken maar 1 club rechtstreeks degradeert en dus ook 1 club rechtstreeks promoveert. Nu is het zo dat er 2 clubs rechtstreeks degraderen, dus zou het eerlijker zijn als er ook 2 clubs rechtstreeks promoveren.

Dat is mijn mening, maar het is wel eerlijker. Als je 2e wordt heb je toch veel meer bereikt dan 1 keer periodetitel winnen? Dan heb je het over alle periodes laten zien ipv 1. Vvv heeft in de jup league 2x met 3-0 gewonnen van GAE, om er in die belachelijke nacompetitie knullig van te verliezen. Lullig, maar geen eerlijk systeem als je het mij vraagt. Gewoon de Duitse manier invoeren!

23 mei 2016 om 10:33

Je hebt een punt..echter dan zou dit syteem er standaard moeten zijn dat de nr 2 direct promoveert. In dit geval is dat niet zo en VVV heeft gewoon een kans geha d om te promoveren maar werd al in de 1e ronde van de playoff uitgeschakeld. In deze situatie hebben De Graafschap en NAC dus meer recht op een eventuele plaats in de Eredivsie.

Zonde voor de echte fans natuurlijk maar van mij mogen ze degraderen, puur om het feit dat die hersenloze supporters tegen gae het veld op kwamen. Wat een niveau...

23 mei 2016 om 01:33

Jeetje snapt iemand er nog wat van wat een zooitje nu in onze Comp?!
Maar goed geen ek dan moet je toch wat als KNVB deze zomer

23 mei 2016 om 01:47

Volgens jouw redentie dan ook maar Gae weer verbannen uit de Eredivisie. Of weet jij daar ook maar de helft van en vind je het leuk iets te roepen?

23 mei 2016 om 09:11

Wat kan de graafschap hier aan doen.. die beheert hun supporters niet en dat is vrij logisch. Club en supporters moeten eens een keer los worden gezien.

23 mei 2016 om 09:38

Dan denk ik dat het een leegloop wordt in de ED. Want er zijn bijna geen clubs met smetteloos supporters gedrag. Ik kan van bijna elke club wel een voorbeeld noemen die minstens net zo erg is.

23 mei 2016 om 11:14

@lekiam , begin dan maar vast met je voorbeelden, want eerlijk gezegd ken ik niet veel clubs waar ik dergelijk gedrag heb gezien. Ik zie toch genoeg clubs met een prima gedragende supportersschare. Ook de graafschap hoorde hierbij, maar helaas een paar hersenloze welke het veld opgaan en vervolgens nog iets verder.

23 mei 2016 om 11:58

Ik ben het grotendeels met Mrjones eens, behalve dat de supporters van DGS een prima gedragende groep is. Waarschijnlijk is het overgrote deel dat wel (zoals bij elke club), alleen is DGS wel 'berucht' hoor. Je hebt gewoon een aantal clubs waar nooit incidenten zijn (waaronder 'mijn' excelsior) en een aantal clubs waar wel eens incidenten zijn.

23 mei 2016 om 12:10

Ik zal beginnen met Heerenveen dan. Zoek maar op 22-02-2015 Heerenveen-Groningen. Ongeregeldheden in het centrum van Heerenveen met waarbij 2 supporters met messteken naar het ziekenhuis zijn gemoeten.
Van iedereen die er gisteren was bij GRA-GEA hoefde er niemand naar het ziekenhuis, dus wat is erger?

De graafschap is in principe gedegradeerd, dus jullie hebben niks te eisen. Verder zou ik op minimaal 3 wedstrijden zonder publiek en de kosten voor een hekwerk rekenen.

23 mei 2016 om 20:32

Want dit was ook de straf voor Ajax ? maar de Knvb kennende zal de graafschap harder aangepakt worden dan Ajax.

in tegenstelling tot twente kan ik dit volledig begrijpen .

23 mei 2016 om 07:21

Jij hebt echt een bloedhekel aan Twente of niet? Al je posts zijn negatief, terwijl ook jij niet precies weet welke afspraken er zijn gemaakt tussen de Knvb en FC Twente. Laat de rechter nu maar uitspraak doen en daarna praten we verder.

23 mei 2016 om 10:13

Als Diekertjedap over Twente praat kan je maar beter een volgend commentaar lezen. Die is zo gefocust op Twente dat 't bijna zielig aan 't worden is.

De Graafschap is officieel gedegradeerd maar door het eerdere nieuws van FC Twente ontstaat nu al de nodige verwarring. Nog voordat FC Twente zijn beroep heeft gediend overwegen bestuderen al diverse clubs op de mogelijkheid om op de uitspraak in te spelen met een nieuwe rechtszaak.

De LC en de Knvb hebben zich gruwelijk misrekend in het dossier van FC Twente, waar ze overduidelijk geen raad mij wisten. Hoe dan ook, de Knvb is ermee in diskrediet gebracht, en hoe groot de schade is zal pas over een paar weken duidelijk zijn. Er is nog veel onduidelijkheid, en ik wil ook wel oprechte antwoorden horen of FC Twente zijn licentie terecht is verloren, wanneer dit besluit had moeten vallen en of de voorgestelde nieuwe licentie in overeenkomstigheid is met de regels.

We hebben jarenlang een beetje hoofdschuddend gereageerd op situaties in het Oostblok en bij onze zuiderburen. Die voetbalbonden maakte er toch een puinhoop van. Maar nu zijn wij aan de beurt en staan we mogelijk veel harder voor schut als de gevolgen maximaal worden.

23 mei 2016 om 06:49

De knvb en lc wisten zich geen raad in dit dossier? Ze wisten dondersgoed waar ze mee bezig waren! Ze hebben namelijk doelbewust gebruik gemaakt van een sanctie die pas op 1 juli gebruikt kan worden, dit enkel omdat ze het nu toevallig goed uitkwam...

23 mei 2016 om 14:19

Dat ze er uiteindelijk een doelbewuste sanctie aan hebben geplakt betekend nog niet dat ze vooraf heel goed bestudeerd hebben. Anders was de timing en communicatie ongetwijfeld niet zo dramatisch verlopen. Momenteel is bijna iedereen boos, de Jupiler League in zijn geheel en ook de onderste Eredivisie teams ergeren zich kapot. Om nog even te zwijgen van FC Twente wat natuurlijk ook boos is over de huidige gang van zaken.

Dit gaat nog wel een lang staartje krijgen ....

Begint een beetje van de zotte te worden. Al die rechtszaken van die en dan van die. De KNVB heeft er een potje van gemaakt. Maar de graafschap heeft op t moment niks te willen. Had men maar moeten winnen van de eagles.

23 mei 2016 om 07:37

Niet de Knvb heeft er een potje van gemaakt, maar FC Twente. De Knvb heeft alleen een slechte timing. Maar als Twente zich gewoon had gedragen, was dit alles niet nodig geweest.

En bovenal, Twente moet niet klagen, eigenlijk was de licentie ingetrokken (ofwel terug naar de laagste amateurdivisie), dan mogen ze dat overslaan door een doorstart in de bierliga te maken, krijgen ze weer grootheidswaanzin, moeten ze weer terug naar de ere via de rechtbank. Nou van mij mogen ze werkelijk waar helemaal naar de knoppe gaan.

En voor wat betreft die De Graafschap "fans" voor het leven schorsen!!!

23 mei 2016 om 07:58

Zegt de man met nol hendriks die steeds de financiele wan orde bij jullie oplost. Welkom in de wereld van hypocrieten?

23 mei 2016 om 08:00

Dus Twente maakt de planning van de Knvb? De bond heeft naar eigen zeggen genoeg reden om de licentie in te trekken. Deze redenen waren maanden geleden bekend. Waarom toen geen uitspraak?

23 mei 2016 om 08:18

Omdat het dan de titelstrijd had beslist. Dat moest worden voorkomen. Ze hadden het vandaag bekend moeten maken. Dan was er geen onrust geweest bij de nacompetitie. Overigens lijkt mij volgend jaar met 17 ploegen spelen nu de beste oplossing.

23 mei 2016 om 09:48

Ik hoop dat Twente deze problemen kan overwinnen, het is een mooie club. Maar voor jou informatie, Nol lost al 7-8 jaar geen financieele problemen meer op ;-)

Als alles maar voor 5 augustus opgelost is want dan begint het nieuwe seizoen
das over 2 maanden en een beetje? kan me niet voorstellen dat alles dan opgelost is

Op basis van wat kan de graafschap naar de rechter ?
Die zal zeggen, je hebt verloren in de play-offs.
Met Twente hebben jullie niks te maken.

23 mei 2016 om 07:20

Dat wordt heel duidelijk uitgelegd in de laatste alinea van het artikel.

Ik vind deze houding zeer ongepast. En Respectloos jegens Cambuur, Nac en Vvv. Oftewel op basis van regulier competitiebesluit verdien je het sportief niet, dan maar afdwingen bij de rechter op basis van een zeer bijzonder precedent. Dan zou ik als Cambuur zijnde, de Graafschap aanklagen, want omdat zij hun sportieve plicht niet hebben vervuld (willem II wel), vliegt Cambuur er alsnog uit. Kan een interessante zaak worden. de Graafschap kan alleen van deze constructie gebruik maken, doordat Willem II haar zaakjes wel op orde had. Misselijkmakend hoe dit 'recht' zo onbewogen wordt opgeëist.

Dit bestuur van de Graafschap is al net zo idioot als de supporters die de spelers aanvielen van Go Ahead!

Even voor de duidelijkheid: Het innemen van de licentie is een voorgenomen besluit. Dus nog totaal geen definitief besluit. Dat is zeer duidelijk gecommuniceerd. Ofwel, de Graafschap moet er op dit moment vanuit gaan dat er nog geen definitieve beslissing is. Dit betekent dat men dus, terecht, degradeert.

Mocht er dadelijk een definitief besluit komen waarbij de Graafschap alsnog in de Eredivisie blijft dan moeten ze daar dankbaar voor zijn, maar gezien er nog niets definitiefs is kunnen ze daar simpelweg niet vanuit gaan. Ik wens ze succes bij de rechter, dit is een kansloos verhaal voor ze!

23 mei 2016 om 07:05

Dus de Graafschap moet dan een aantal spelers laten gaan en dan straks tot de conclusie komen dat ze niet weg hadden gehoeven? En contracten met sponsors gewoon weer opnieuw afsluiten als blijkt dat ze kunnen blijven?

23 mei 2016 om 07:53

Ja want ze zijn gedegradeerd.

23 mei 2016 om 09:58

Ze moeten er gewoon vanuitgaan dat ze gedregadeerd zijn. Niet meer en niet minder!

23 mei 2016 om 20:40

En als ze straks toch in de eredivisie spelen, wat dan ? Moeten ze nu tegen spelers zeggen dat ze alleen mogen komen als ze niet promoveren ?

Of je nu voor of tegen de Graafschap bent, deze situatie is te belachelijk voor woorden. Dat Twente niet weet waar ze aan toe is, is haar eigen fout. Ten eerste hebben zij diverse keren fraude gepleegd en daarnaast hadden ze de straf gewoon kunnen accepteren.
Maar het is te belachelijk voor woorden dat een andere ploeg (dat het nu toevallig de graafschap is maakt hierbij niets uit) aan het eind van het seizoen niet weet waar ze aan toe is, en hoe ze nu, in misschien wel de belangrijkste maanden van het jaar voor het bepalen van de selectie slaat nergens op.
De Knvb had nog beter kunnen zeggen dat de nacompetitie blijft wat het is, en dat ze voornemens zijn de licentie van Twente af te nemen. Als dit gebeurd dan bestaat de eredivisie volgend jaar uit 17 teams en promoveren nummer 1 en 2. Het jaar erop dan zijn er weer 18 teams. Dan was er duidelijkheid. Nu heeft 1 club een probleem omdat ze niet weten waar ze aan toe zijn. Deze wanorde wordt door de Knvb veroorzaakt.

OMG serieus?
het wordt met de dag een grotere poppenkast

En als Twente toch degradeert zal Ajax wel naar de rechter gaan om de titel te claimen.
Het is onderhand wel erg lachwekkend aan het worden

23 mei 2016 om 08:33

en daarna PSV weer naar de rechter om de titel terug te eisen want het zou van de zotte zijn dat je harder wordt gestraft als je 2x wint van Twente dan wanneer je verliest of gelijkspeeld.

De Knvb had al veel eerder moeten ingrijpen !

Op basis van de nacompetitie en een gevaarlijk stadion (waar debielen het veld op rennen en spelers aanvallen) 100% laten degraderen. Ook geen enkele kans laten maken op eventueel behoud. Trieste club.

Dan kun je NAC ook meteen laten promoveren en dan speel je met 20 clubs. Even aantal clubs lijkt me toch een heel stuk makkelijker dan oneven. Aan de andere kant, met 19 clubs krijgt elke club een extra weekje rust. Ik hoop stiekem toch dat dit gaat gebeuren. Weer eens wat anders dan de standaard 18 clubs.

Wat wordt ik moe van die, laat ik het zo zeggen, "koopjesjagers". Als ze winnen hoor je ze niet en gaan ze eruit dan gaan ze maar naar de rechter omdat ze toch niks te verliezen hebben.

Nou ik hoop zeker dat twente gewoon in eredivisie blijft, punt 1 staat er als twente degredeert gebeurd het volgende, ze kunnen in beroep gaan dus heb de graafschap niks te vertellen. En na gisteren hoop ik serieus op een hele zware straf vor jullie.

De graafschap heeft verloren dus geen poot om op te staan, veel succes!

Mocht Twente degraderen dan zijn ze de eerste die voor de plek in aanmerking komen. Dat was voor deze wedstrijd het scenario. Het is dus wachten op de zaak rond Twente. Dit is vervelend maar als je duidelijkheid had gewild dan had je maar van gae moeten winnen. Dan had cambuur in onzekerheid gezeten.

Die Knvb heeft er toch wel een potje van gemaakt zeg, jeetje mina... Twente naar de rechter, Graafschap naar de rechter... wie volgt?

Mag toch ook hopen dat degene die besloten heeft om al deze zaken in deze periode naar buiten te brengen zijn baan niet meer heeft... Die mag nog wel eens een cursusje logisch nadenken gaan volgen.

Is toch niet te hopen dat DG alsnog in de eredivisie blijft, zit geen mens op te wachten. Zeker niet na het gedrag van die "helden". gisteren tichting spelers van Go Ahead.

23 mei 2016 om 20:42

Dus Ajax en Feyenoord ook maar laten degraderen. Dit nadat een AZ keeper aangevallen wordt en de diverse vernielingen van de Ajax en Feyenoord supporters in het binnen en buitenland ?

De Graafschap heeft wel erg veel praatjes voor een op sportieve gronden gedegradeerde club. Als de rechter Twente in het gelijk stelt, betekent dat dat de Licentiecommissie haar toezeggingen uit het Decemberbesluit moet nakomen en aan Twente een onvoorwaardelijke licentie moet teruggeven. Dan heeft De Graafschap vanzelfsprekend nergens recht op, want de Graafschap heeft pas ergens recht op als Twente haar licentie onvoorwaardelijk verliest. Gelet op dat nu nog voorwaardelijke karakter van het meest recente besluit van de Licentiecommissie slaat het ook nergens op dat 'de Graafschap nu als eredivisieclub door het leven gaat'.

De knvb is zo dom bezig. Ze hadden het nieuws over fc twente na de nacompetitie bekend moeten maken. Dan had je deze onzekerheid voor de clubs weg kunnen nemen.

Iedereen roept dat de KNVB er een bende van maakt maar laten we ermee beginnen dat Twente er een bende van heeft gemaakt. Het besluit van de licentiecommissie is op deze manier ingestoken omdat de regels nu eenmaal niet voorzagen in een situatie zoals deze met Twente. Daarnaast onzekerheid voor de graafschap? Die zijn gewoon gedegradeerd dus moeten zich voorbereiden op een seizoen in de eerste divisie. Mocht het zo zijn dat ze toch naar de eredivisie kunnen, is dat voor die club een mooie meevaller. Dan maar een seizoen met een eerste divisie begroting in de eredivisie. Als zij daar problemen mee hebben dan bedanken ze maar, denk dat Nac in dat geval wel naar de eredivisie wil komen.

23 mei 2016 om 09:24

Wie ontkent er dan dat Twente er geen puinhoop van heeft gemaakt. Ik zeker niet. De Knvb had vanaf het begin duidelijk moeten maken tegenover Twente dat het einde verhaal zou zijn. En dat de club zou verdwijnen uit de eredivisie. Dan waren alle onduidelijkheden van de baan geweest. Maar om de verloop van de competitie niet te beïnvloeden hebben ze voor deze rare constructie gekozen. Wat alles nog onduidelijker maakt.

23 mei 2016 om 11:23

@sas32 , en zou er dan geen onrust zijn en alles gladjes verlopen. "maar om de verloop van de competitie niet te beïnvloeden" je geeft hier zelf al aan dat er nog wel een ander addertje onder het gras zit.
Ik denk dat we het met ons allen niet kunnen overzien, maar ik weet wel dat elke situatie bepaald niet vlekkeloos zou verlopen.
Het is te simpel om te stellen dat er dan geen onrust zou zijn en alles duidelijk zou zijn.

Tja misschien was het beter geweest on direct maar de licentie van Twente af te nemen, maar dan nog steeds aan het einde van de competitie. Hoe treurig het ook voor de supporters is.

23 mei 2016 om 16:35

Mrjones, als gelijk de licentie hadden ingetrokken dan wisten waar we aan toe waren. Nu is het weer dagen van onzekerheid.

het stand punt van de Graafschap is ook triest. Met andere woorden Twente moet degaderen hoe dan ook en de Graafschap mag blijven. Na gisteren wat er op het veld gebeurde Hoort de Graafschap zeker niet thuis in de Eredivisie.

Dit hadden ze voor de wedstrijd met Go Ahead Eagles moeten uitspreken. Nu komt het over als slecht verliezer zijn

Dit is een groot rampseizoen wat betreft de Knvb. Wat de uitkomst ook is: hier zijn alleen maar verliezers en er zal alleen nog maar meer gezeur over ontstaan. Als Twente degradeert zijn er clubs uit de JL het er niet mee eens. Blijft Twente in de Eredivisie dan is De Graafschap het er niet mee eens. Hier zal nog lang over gepraat gaan worden ben ik bang.

Ik snap het punt van de graafschap niet. Juist de graafschap mag blij zijn dat ze eventueel nog in de eredivisie mogen blijven. De graafschap is namenlijk de enige club waarbij het niet uitmaakte of Twente uiteindelijk boven of onder hun eindigde.

Wanneer Twente geen straf krijgt en op de positie blijft waar ze stonden is de graafschap 17de geworden wat na competitie opleverd. Deze hebben ze gespeeld en zijn hierdoor gedegradeerd.

Wanneer Twente voor straf zou degraderen zouden ze bestempeld kunnen worden als laatste. Hierdoor zou de graafschap 1 plaats hoger zijn geëindigd wat ook recht geeft op na competitie. Deze hebben ze gespeeld en zijn hierdoor gedegradeerd.

Of te wel de enige ploegen die bij een degradatie van Twente benadeeld zijn dat zijn Cambuur (zouden eigenlijk 17de zijn en na competitie spelen inpv directe degradatie) en Willem II want die zouden dan 15de zijn wat veilig is.

Geef ze gelijk ook. Door deze beslissing vd knvb komen niet alleen fc twente maar andere clubs ook in de problemen. Je moet je beleid tijdig kunnen maken om de begroting rond te krijgen en spelers materiaal en sponsoren te kunnen aantrekken. Deze situatie is in de jupiler league anders dan in de eredivisie. Jammer dat het allemaal zo gaat

Wat een geweldige toestand zeg. Was dit allemaal echt nodig?

Ongelofelijk dat sommige mensen hier het punt van De Graafschap niet snappen. Dan heb je echt 0 inlevingsvermogen en ben je gewoon oprecht dom. De Knvb heeft ervoor gekozen de hoogstgeplaatste degradant in de Eredivisie te houden mits Twente wordt teruggezet. Hierover kan je discussiëren of dit wel of niet terecht is maargoed hier kan De Graafschap niks aan doen. Moeten ze dan zeggen: nee we willen niet meer geef de plek maar een Vvv? Tuurlijk in een normaal seizoen verdienen ze het niet maar het is toch logisch dat ze deze kans grijpen.

Wanneer dit alles helemaal niet aan de orde was had je niemand bij De Graafschap horen klagen en speelde ze gewoon Jupiler League volgend seizoen. Echter snapt elke halve gare hier toch wel dat wanneer je nu bijv de komende weken niet weet in welke divisie je speelt, je geen enkel beleid kan voeren en geen voorbereidingen kan treffen.

Als je uit gaat van de Jupiler League en dus allemaal contract spelers moet laten gaan en inkoopt obv Jupiler leage en dan toch opeens over een paar weken hoort dat je in de Eredivisie speelt wordt je volgend jaar kansloos laatste.

Als je uitgaat van de Eredivisie en vervolgens opeens Jupiler League speelt dan heb je opeens een begrotingsverschil van een miljoen en dus een heel dik financieel probleem.

Wat dacht je van sponsoren? Nogal een verschil wanneer je in de Jupiler League speelt ipv Eredivisie.

Indien er deze week 100% duidelijkheid is voor De Graafschap dan moeten ze niet zeuren als ze worden teruggezet, dan hebben ze genoeg voorbereidingstijd. Maar wanneer het weken kan duren zoals je nu leest, is dit standpunt meer dan logisch.

Situatie is volledig te wijten aan de Knvb. Er zijn voorwaarden afgesproken waaraan Twente moest voldoen. Het lijkt erop dat ze zich daar aan hebben gehouden. Vervolgens is de haat vd Knvb zo groot richting Twente dat ze regels gaan verzinnen. Licentie intrekken was geen optie want die straf vond men te hoog. Als Twente zich aan de voorwaarden heeft gehouden had er helemaal geen straf meer opgelegd moeten worden. Ontslag van Oostveen zou moeten volgen en de aanstelling van een nieuwe licentiecommissie, een die wel onafhankelijk opereert.

23 mei 2016 om 08:51

Serieus, na een week komt deze reactie nog? Het 'lijkt' jou alsof... en daar verbind je 3 conclusies aan.

http://www.knvb.nl/downloads/bestand/4240/
overwegingen-licentiecommissie-fc-twente

Lees deze eindelijk even, dan weet je wat er is gebeurd, en waarom Twente niet in haar recht staat.

23 mei 2016 om 09:07

Ja, je bevestigd dat ze regels hebben verzonnen.

De opzet is om een club weer gezond te krijgen, niet om kapot te maken. Alle info (en meer) is aangeleverd. Schoon schip gemaakt en nu verder naar de toekomst kijken.

23 mei 2016 om 09:51

De enige regel die is verzonnen is dat Twente een licentie al krijgt, ipv dat het dat aanvraagt. Twente heeft zich in december niet aan de afspraken gehouden, door niet alles op tafel te gooien. Twente heeft de licentie ook teruggekregen omdat het schoon schip heeft gemaakt, echter heeft de Knvb diezelfde licentie direct weer ingetrokken op basis van de nieuwe feiten, die niet waren meegenomen in het December besluit. Je hebt het dus nog steeds niet gelezen.

23 mei 2016 om 17:12

Je gaat voorbij aan het feit dat een rechter of licentiecommissie geen eigen regels kan gaan verzinnen. Daarom is de situatie zoals het nu is. Dan hadden ze de licentie gewoon in moeten trekken, klaar.

En ik maar denken dat deze voetbalzomer ruk ging worden omdat we niet meedoen aan het EK. Integendeel, de nieuwe 'zomercompetitie' speelt zich af in de rechtbank. En het wordt het spannendste seizoen ooit! Twente dat liever doodgaat dan in de Jupiler League voetbalt, De Graafschap dat simpelweg niet wil degraderen, butthurt Ajacieden die alsnog de schaal willen ophalen in de rechtbank, VVV dat boos is omdat de play-offs 'kut' zijn, Fortuna dat haar licentie officieel nog moet redden, god weet wie nog allemaal naar de rechtbank gaat.

Inzet? Wie pakt alsnog de titel, wie speelt in de Eredvisie, en wie gaat überhaupt nog spelen volgend jaar? Wie is er nog meer pissed? Krijgt de Knvb alle schuld voor het falen van Twente? Gaat de Eredivisie eigenlijk wel op tijd starten?

Alle rechtszaken en ontknopingen, live op het schakelprogramma van Fox!

*pakt popcorn*

23 mei 2016 om 09:28

Dit is volledig de Knvb aan te rekenen. De regels stellen duidelijk intrekken van de licentie of een boete. Nu hebben ze via de licentie commissie een nieuwe regel bedacht en de onduidelijkheid begint.

23 mei 2016 om 09:46

Inderdaad, a long hot summer.

Knvb maakt er een complete chaos van. Losstaand van hoe dit allemaal eindigt, gaan verscheidene clubs gedupeerd worden van dit wanbeleid in Zeist.

23 mei 2016 om 09:52

Kunnen jullie me uitleggen wat het wanbeleid van de Knvb precies is? Ik zie namelijk dat de Knvb in een onmogelijke positie is gedrukt door het handelen van FC Twente. Hier was nooit een goede timing voor geweest namelijk.

Ik heb de Knvb ontzettend veel fouten zien maken, maar ik vind het hierin toch érg moeilijk om de Knvb de schuld te geven.

23 mei 2016 om 11:24

Hoezo heeft TWENTE de KNVB in de hoek gedrukt!! Hun komen zelf te vroeg met als twente degradeert dan... Ze hebbe andere clubs blij gemaakt met iets wat nog helemaal niet zeker is! Het staat niet eens vast dat Twente degradeert! Iedereen gaat da vanuit, de KNVB is zelf veelste voorbarig geweest

23 mei 2016 om 11:24

Hoezo heeft TWENTE de KNVB in de hoek gedrukt!! Hun komen zelf te vroeg met als twente degradeert dan... Ze hebbe andere clubs blij gemaakt met iets wat nog helemaal niet zeker is! Het staat niet eens vast dat Twente degradeert! Iedereen gaat da vanuit, de KNVB is zelf veelste voorbarig geweest

23 mei 2016 om 12:03

@sjoerdde Wit, En hoe had je het gezien als men het later bekend had gemaakt, dacht je dat er dan geen clubs op de achterste poten zouden staan? En had men dan niet geroepen dat men het eerder bekend moest maken. En oom dan zou Twente waarschijnlijk naar de rechter stappen, waardoor er ook weer onduidelijkheid zou ontstaan. Elk gekozen tijdstip zal zijn eigen problemen kennen, bij geen enkel moment zal het gladjes verlopen. Vergeet niet dat dit een heel buitengewone situatie is.

23 mei 2016 om 11:25

Hahaha heerlijke vertaling

Als twente door de rechter in het gelijk wordt gesteld en in de eredivisie mag / moet blijven dan weet ik wel wat de knvb besluit; 19 clubs ipv 18 clubs....lekker makkelijk.

Kan nog wel eens raar gaan lopen, is niet te hopen voor twente maar in het slechtste geval 3e klas spelen.

23 mei 2016 om 09:31

Welke klasse we ook spelen, als het de eredivisie niet is. Zijn we gewoonweg failliet, de kosten kan de club gewoonweg niet dragen. .

23 mei 2016 om 10:44

Ik snap het. Als de straf nou is "1 jaar jup.league"....en dan weer terug naar de eredivisie; Maar als je niet meteen promoveert wordt je gewoon weer gestraft, weer een jaar bar weinig inkomsten. De ironie is eigelijk dat als ze hierdoor al niet failliet gaan ze alles op alles (financieel...) moeten zetten om na 1 jaar weer te promoveren...

En ondertussen heeft Twente de Knvb steeds meer in de hoek waar het haar wil hebben. Werkelijk iedereen begint te klagen op de Knvb, die het uiteindelijk aan zichzelf te wijten heeft met het pappen en nathouden beleid dat het voert. Dit wordt een onhoudbare situatie voor van Oostveen en er gaan koppen rollen.

De graafschap mag klagen,alle eerste divisieclubs zijn kwaad, de centrale spelersraad voelt zich misbruikt. Kortom.....een grote janboel.

Ze hebben gewoon verloren en als ze degraderen hebben ze dus geen poot om op te staan. Hoezo wil je dan naar de rechter gaan? Net zo hopeloos als die supporters die het veld op kwamen dit.

23 mei 2016 om 10:37

De knvb heeft het namelijk vorige week zelf aangegeven..

23 mei 2016 om 11:28

Knvb heeft de scenario's duidelijk gemaakt er is niks beloofd en toegezegd zolang de licentie wijziging van Twente niet definitief is. Ik snap dat de Graafschap heel snel duidelijk moet hebben, maar er is nergens een definitieve uitspraak van de Knvb geweest. De uitspraken zijn in de trend van "als" , " dan"

Wat een onzin redenatie van de graafschap je bent gedegradeerd op dit moment en mocht Twente wel teruggezet worden heb je het geluk als team om in de eredivisie uit te mogen komen. Kom dan niet met zulke nutteloze kreten want als je het zo speelt moet je gewoon op dit moment uitgaan van de Jupiler league omdat je gedegradeerd bent en dat van Twente is nog niet 100% zeker.

Wat een onzinnige reactie van die (super)boeren. Ze zijn toch gedegradeerd? Nou, dan stem je daar toch je beleid op af? Dat is hetzelfde als iemand dood gaat en geen kist bestelt, want stel dat hij weer gaat leven!

23 mei 2016 om 09:50

Nou, het ligt iets genuanceerder. Als De Graafschap hun beleid afstemt op de eerste divisie en het blijkt dat ze toch in de Eredivisie komen (die kans is reëel aanwezig), weet je nu al wie er volgt jaar uitvliegt: De Graafschap die de eredivisie ingaan met een begroting en elftal dat is afgestemd op eerste divisie inkomsten.

Die onduidelijk is erg vervelend te meer omdat niet zeker is wanneer die duidelijk wel komt. Er is maar 1 partij verantwoordelijk voor deze situatie en dat is de Knvb.

23 mei 2016 om 09:55

Ook niet helemaal waar, natuurlijk. De Graafschap speelde sowieso play-offs, dan kan het nog beide kanten op: Eredivisie en Jupiler League. Een professionele club heeft dan ook twee scenario's klaarliggen. Er is vast wel een plan voor de eredivisie opgesteld. De Graafschap had ook kunnen winnen van Gae, wil je zeggen dat het dan crisis was geweest omdat ze hier geen rekening mee hadden gehouden?

De uitspraak zal op korte termijn komen. Ja, je zit nog iets langer in spanning dan de rest, maar dat viel niet te voorkomen, denk ik.

In theorie zou nac ook bezwaar kunnen aantekenen. Nu moesten ze tegen Willem II spelen en anders de graafschap. Daar zit opzich wel niveau verschil in.

23 mei 2016 om 09:52

Ik snap niet waar je op doelt. NAC had sowieso een tweeluik tegen Willem II gespeeld. Enig verschil is dat Willem II erin zou blijven als NAC zou winnen en Twente werd teruggezet.

Wij hoeven echt geen bezwaar aan te tekenen, in feite is NAC niet benadeeld. We hebben het zelf laten liggen.

Dit was het scenario zoals vooraf door de Knvb aangegeven. De Graafschap weet dit. Als de club degradeert, moeten ze dat accepteren. Het is een vreemde situatie, maar het is echt zo dat als De Graafschap gehandhaafd blijft, ze hier heel dankbaar voor moeten zijn. Maar als ze straks niet promoveren, verandert er dus niks en hebben ze ook geen aanspraak te maken op een andere uitkomst.

24 mei 2016 om 10:42

Ik doel op het feit, dat als het eerder aangekondigd zou worden (wat ook zou gebeuren, echter heeft de Knvb toen aangegeven dat ze extra tijd nodig hadden), dat de play-off tegenstanders er dan anders uit hadden gezien. De play-offs hadden dan de structuur waarbij de graafschap en cambuur in nacompetitie zouden zitten en niet Willem II. Vanuit gaande dat de graafschap dan ook zijn eerste wedstrijd had gewonnen, dan had NAC tegen de graafschap moeten spelen. Daar doel ik op.

Mensen mensen ik ben Ajacied maar ik vind als twente degradeerd dan moet nac - de graafschap gewoon 2 wedstrijden spelen wie er naar de eredivisie mag en ik gun het ze alle 2 niet haha maar het is dan wel het eerlijkste

Dit is natuurlijk wel om te lachen, gisteren terecht de Playoffs verloren van de nummer 5 van de Jupiler league. Ruim 30 schoten (wanhoopspogingen), er zat geen voetbal in. Supporters die spelers proberen te meppen en massaal het veld op lopen. Gisteren voor de Graafschap in een notendop. De Knvb heeft duidelijk vermeld dat het nog geen definitieve straf is rondom FC Twente, conclusie: Ze hebben geen poot om op de staan. Als ze gisteren beter hun best hadden gedaan, dan waren ze een Eredivisie club. Ik kan hier persoonlijk niet goed tegen, gewoon terecht op sportieve grond degraderen en dan nog zo'n houding durven aannemen. We gaan het zien, we gaan er met zijn alleen al vanuit dat FC Twente degradeert maar de straf was voorlopig en de Knvb heeft zich genoeg problemen op de hals gehaald inmiddels. Deze soap veroorzaakt door onze voetbalbond wordt ongetwijfeld vervolgd.

Snap De Graafschap volledig, ondanks dat ze zichzelf in principe sportief niet hebben weten te handhaven in de Eredivisie.
Toch geef ik ze gelijk.

Dit was toch gewoon aan te voelen. Het lijkt mij niet onmogelijk dat de Eredivisie komend jaar uit 19 teams bestaat, heeft de Knvb aan zichzelf te wijten.

Ik ga ervan uit dat de Graafschap komebd seizoen in de eredivisie speelt. Verwacht een definitieve verdwijning van Twente omdat ze niet in de JUP gaan starten.

De Graafschap blijft dus terijl VVV na een heel goed seizoen met lege handen staat? Man man man knvb

23 mei 2016 om 22:23

VVV heeft helemaal geen recht van spreken,die zijn geen kampioen geworden en moesten dus gewoon mee doen aan de play offs en die hebben ze niet gewonnen dus volgend jaar opnieuw proberen.
En als ze wat op het play off systeem op tegen hebben moeten clubs,waaronder dus ook Vvv,gae,nac,mvv,almere Eindhoven, en de clubs die het niet hebben gehaald voor het seizoen hier wat mee doen enniet wanneer ze uitgeschakeld worden

Zou ook echt belachelijk zijn. Ik zie maar 2 opties; of Twente gaat door in de Jupiler League of Twente houdt op te bestaan.

Als Graafschap alsnog in de Eredivisie blijft dan is de afgang compleet voor de Knvb. Tijdens het seizoen had deze beslissing genomen moeten worden. Nu profiteert Graafschap en eigenlijk ook Psv. Bij een goed beleid had Ajax nu kampioen geweest. Dat hoeft nu niet meer hoor, ze hebben het zelf laten liggen maar had nooit zover mogen komen. Uefa zou moeten ingrijpen op dit wanbeleid van de Knvb.

Volgens mij is de degradatie nog niet eens definitief!! Wat zeurt de graafschap dan! Iedereen wil nu de vruchten plukken van eventuele degradatie van TWENTE! Kom op als je met 4-1 verliest van de Eagles dan hoor je ni thuis in de eredivisie!

stel je is voor eredivisie zonder twente kan toch niet.
maar begrijp niet wat er zo erg aan is een jaartje terug in de jp en dan naar een jaartje terug in de ed ben je overal vanaf juventus en rangers werden ook terug gezet rangers zelfs drie divisies lager zijn ook niet failiet maar bij juve bleven alle goeden spelers omdat ze van juve houden hoop voor twente dat ze ook een paar van dat soort spelers hebben dan komt het wel goed en als twente volgend jaar weer terug komt in de eredivisie moeten ze nog paar jaartjes dan hebben ze gewoon een eigen stadion in handen kunne ze mischien wel boven feyenoord komen kwa budget zolang er geen nieuw stadion komt voor feyenoord het ziet er nu effe kut uit maar over 5 jaar kunne ze een van de gezondse clubs zijn van nederland. musterman heeft het nu verkloot maar over 5 jaar als twente weer gezond is komt dat toch door munsterman en co ze zijn nu het zwarte schaap maar over 5 jaar toch mischien een held?????

23 mei 2016 om 12:00

Snap nog steeds de mensen niet die zeggen dat een jaartje jupiler niet zo erg is???financiële doodsteek fc twente dus geen club meer!!alle eredivisieclubs zijn ratten en proberen een zwaargewonde patient(twente) knockout te slaan!ter vergelijking in 2003 kon dortmund de salarissen niet betalen,heeft bayern een renteloze lening van 2 miljoen verstrekt!moeten we niet proberen een zo sterk mogelijk competitie te houden?iedereen lult maar zo makkelijk dat twente weg moet maar de regio hier,en diverse gedeeltes van overijssel heeft een belang bij twente!

23 mei 2016 om 12:13

@fctkoosanova ,waarom zijn alle eredivisie clubs in deze ratten? Je doet net of Twente geen blaam treft, probleem ligt toch echt bij Twente en gezien de vergrijpen welke ook impact op ander clubs hebben, zijn de tot nu toe opgelegde straffen nog te licht. Je kan nu niet get hoofdstuk afsluiten en gaan doen of er niks meer aan de hand is.
Anderzijds is het het natuurlijk erg jammer voor de club, supporters, ere-divisie en de regio. Uiteindelijk hoop ik dat ze het gewoon redden in de eerste divisie en van daaruit terugkomen. Er wordt wel heel snel geroepen dat Twente het niet zal redden, het zal moeilijk worden. Maar als het zover is, zal men echt wel met een plan komen en hopen dat dan de regio ook met steun komt.

Het gaat druk worden op de diverse rechtbanken Twente wil niet degraderen en stapt naar de rechter en als ze gelijk krijgen dan stapt de graafschap ook naar de rechter maar dan komt de positie van Willem II ook weer in het geding die ook weer naar de rechter stapt maar Utrecht ziet dan ook weer mogelijkheden om naar de rechter te stappen omdat de Knvb de wedstrijd heeft beínvloed maar dat pikt Heracles niet want die gaat dan ook stappen ondernemen bij de rechtbank want zij vinden dat ze terecht gewonnen hebben. Kunnen jullie het nog volgen? Hou vol want ik ga nog ff verder met de volgende rechtszaak, Ajax wil via de rechter bewerkt stellen dat Twente uit de competitie genomen moest worden en dat alle wedstrijden tegen Twente geschrapt moeten worden maar dat pik PSV niet en die spant ook een rechtszaak aan tegen de Knvb want zij vinden dat ze terecht kampioen zijn geworden maar als Ajax gelijk krijgt opent dat weer perspectieven voor AZ en PEC Zwolle om een procedure te staren en zo zijn we een nieuwe competitie rechtsspraak gestart waar niet de stand maar de rechter wie wel kampioen is, Europees speelt en wie er wel of niet degradeert. Heerlijk zo zomertje met het EK en al die procedures in het verschiet.

23 mei 2016 om 12:05

Weet ook als twentefan dat er grove fouten zijn geweest maar als in december door knvb en lc wordt aangegeven dat twente volledig mee moet werken en moet proberen om alles boven water te krijgen,er op 15 januari melding wordt gemaakt van details bij tadic deal bij de knvb en alle voorwaarden van het plan van aanpak van de heer knuppe word voldaan!waarom krijgen ze dan niet het voordeel van de twijfel???

23 mei 2016 om 13:09

5 jaar lang frauderen, en stukken achterhouden, en dan vragen waarom ze niet het voordeel van de twijfel krijgen?

Misschien omdat er totaal geen vertrouwen meer is dat Twente een betrouwbare partij is?

23 mei 2016 om 13:25

Je snapt er geen ruk van en je gaat uit van je onderbuikgevoel. Precies de fout die de licentiecommissie ook heeft gemaakt.

24 mei 2016 om 00:42

Ben bang dat jij wat bevooroordeeld bent, diverse keren heeft Twente de kluit proberen te belazeren en elke keer kregen daar puntenaftrek voor maar blijkbaar was deze straf niet voldoende. Eigenlijk had de lecentie ingetrokken moeten worden maar de KNVB kwam met een polderoplossing door deze in te nemen voor de eredivisie en weer terug te geven voor de Jupiler Leaque en dat kan niet volgens de eigen regels waardoor er nu hommeles is ontstaan.

2 rechtstreeks degraderen = 2 rechtstreeks promoveren

dan had je deze poppenkast nu niet gehad!

23 mei 2016 om 22:24

of klagen voor de competitie en niet wanneer er een club wordt uitgeschakeld

@daddyg1111
Waarom zou een eredivisie zonder Twente niet kunnen? Twente betekent wat in Twente, maar voor de rest van Nl is het gewoon een club in het oosten van het land. En meer ook niet.
De bestuursleden van Twente hebben er ruim één jaar een enorme puinhoop van gemaakt en nu heeft de Knvb eindelijk ingegrepen. Degradatie naar de JL.

De clubs in de JL dreigen nu het kind van de rekening te worden en dat kan en mag niet gebeuren. Zij hebben niets fout gedaan en dienen derhalve netjes/gewoon te worden behandeld.
ALS Twente naar de JL wordt teruggezet, moeten zij te horen krijgen dat zij gedurende de eerste 2 jaren geen kampioen kunnen worden omdat dit onrechtvaardig is voor de Jl.clubs. (competitievervalsing.) Twente kan sowieso de komende jaren al geen Europees voetbal spelen, dus.....
Uitsluitend via de periodetitels moeten zij zich kunnen plaatsen voor de nacompetitie en alsnog een overgang naar de 'ere'.

Als men deze regeling niet zou willen, dan gewoon terugzetten naar de amateurs! Wie rotzooi veroorzaakt, moet ook rotzooi ruimen. Oftewel: de vervuiler betaalt.

Knvb, zorg er in ieder geval voor dat de JL-clubs geen onrecht wordt aangedaan!
Jullie hebben er administratief mede een rommeltje van gemaakt. Waarom hebben jullie bijvoorbeeld niet besloten om De Graafschap en NAC Breda een beslissing wedstrijd op neutraal terrein, bijv. in Utrecht of Arnhem, te laten spelen om op die wijze een eerlijke beslissing te bereiken? Tenslotte zaten beide clubs in een finale poule en hebben beide clubs onvoldoende punten gehaald.

@daddyg1111
Waarom zou een eredivisie zonder Twente niet kunnen? Twente betekent wat in Twente, maar voor de rest van Nl is het gewoon een club in het oosten van het land. En meer ook niet.
De bestuursleden van Twente hebben er ruim één jaar een enorme puinhoop van gemaakt en nu heeft de Knvb eindelijk ingegrepen. Degradatie naar de JL.

De clubs in de JL dreigen nu het kind van de rekening te worden en dat kan en mag niet gebeuren. Zij hebben niets fout gedaan en dienen derhalve netjes/gewoon te worden behandeld.
ALS Twente naar de JL wordt teruggezet, moeten zij te horen krijgen dat zij gedurende de eerste 2 jaren geen kampioen kunnen worden omdat dit onrechtvaardig is voor de Jl.clubs. (competitievervalsing.) Twente kan sowieso de komende jaren al geen Europees voetbal spelen, dus.....
Uitsluitend via de periodetitels moeten zij zich kunnen plaatsen voor de nacompetitie en alsnog een overgang naar de 'ere'.

Als men deze regeling niet zou willen, dan gewoon terugzetten naar de amateurs! Wie rotzooi veroorzaakt, moet ook rotzooi ruimen. Oftewel: de vervuiler betaalt.

Knvb, zorg er in ieder geval voor dat de JL-clubs geen onrecht wordt aangedaan!

De Knvb heeft aardig wat fouten gemaakt de laatste tijd. Al verwacht ik dat het voor De Graafschap wel goed komt. Kan me niet voorstellen dat Twente na jaren van oplichting etc, op basis van een paar maanden puin ruimen beloond wordt met een plekje in de Eredivisie.

Los van of FC Twente moet degraderen, in de Eredivisie moet blijven of de licentie helemaal kwijtraakt; ik vind het echt onbegrijpelijk dat de Knvb zichzelf en de Nederlandse competitie in zo'n benarde situatie heeft gebracht. Onverantwoorde en schandalige toestand die alleen maar verliezers oplevert.

Als Fc Twente eruit moet zouden ze eigenlijk gewoon NAC tegen De Graapschap moet laten spelen !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren