Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Janssen: 'Het helpt niet mee, ik weet niet wat de agenda van de KNVB is'

Laatste update:

De spelers van FC Utrecht werden zaterdag, een dag voor het beslissende play-offduel met Heracles Almelo, op de hoogte gesteld van het nieuws dat hun club niet aanmerking komt voor een licentie voor Europees voetbal. Een zeer ongelukkige timing, vindt middenvelder Willem Janssen.

/

FC Utrecht ging zondag met 0-2 onderuit tegen Heracles, waardoor de discussie niet opnieuw zal oplaaien, maar toch zorgde het bericht van de KNVB voor veel verbazing. “Het helpt niet mee en ik denk dat de KNVB zich wel eens achter de oren mag krabben”, zei Janssen voor de microfoon van FOX Sports. “Ze brengen wederom een dag voor een belangrijke wedstrijd zo’n bericht naar buiten. Ik weet niet wat ze daar voor een agenda hebben.”

Volgens Janssen had het nieuws echter geen invloed op het spel van de Domstedelingen. “Aan onze strijd op het veld heb je kunnen zien dat het ons geen parten speelde. We hebben alles, alles, maar dan ook echt alles uit het seizoen gehaald. Helaas staan we nu met lege handen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kan hem geen ongelijk geven. Sowieso afschaffen die play-offs.

22 mei 2016 om 17:06

Precies, je strijd 34 duels om een plek op de ranglijst die je in 1/2 playoff duels te niet zien worden gemaakt.

22 mei 2016 om 20:39

Niet eens. Je ziet nu dat alle wedstrijden tot het laatst ergens om gaan. Schaf je de play-offs af dan heb je kans dat na speelronde 27 een aantal clubs al klaar zijn.

22 mei 2016 om 21:13

We gaan toch ook niet het kampioenschap laten spelen met een play-off van de eerste 2 plekken in de eredivisie?
Play-offs zijn gewoon belachelijk. Altijd al gevonden vanaf het begin af aan. Het is raar dat je als club als derde kan eindigen met 20 punten voorsprong op de nummer 6 van de competitie. En dat dan toch de nummer 6 nog naar Europa kan. Dat is toch waanzin?!?!

22 mei 2016 om 17:07

Precies! Waarom worden die play-offs uberhaupt gespeeld, de sterkste ploegen moeten Europa in. Dit kost alleen maar punten in de Europa. Net zo onzinnig als de play-offs in Belgie.

22 mei 2016 om 17:13

In belgie heeft het er wel voor gezorgd dat het niveau van de competitie erdoor is gestegen, dus zo slecht is het ook niet

22 mei 2016 om 17:20

In Belgie spelen ook de topploegen tegen elkaar. Daar wordt je beter van. Hier spelen een stel middenmoters tegen elkaar.

23 mei 2016 om 09:08

maar dan klopt het toch wat ik zeg? dan ken jeronimo de playoffs van hier niet vergelijken met die van belgie, zoals die doet

22 mei 2016 om 17:17

Hij heeft wel ongelijk, de Knvb moet de lijst uiterlijk op 31 mei indienen bij de Uefa. als een club niet ingeschreven kan wordne, dan moet die club daar direct vna op de hoogte gesteld worden zodat ze ervoor kunnen zorgen dat ze voor 31 mei alsnog hun zaakje sin orde hebben.

22 mei 2016 om 22:28

de club heeft direkt het geld over gemaakt toen de knvb achter hun eigen fouten kwamen dat geld is dus al een maand terug gestort door fcutrecht
de knvb heeft zijn eigen verkeerde licentie aanvraag zonder te conroleren na de uefa gestuurd die hem afkeurde.

22 mei 2016 om 23:51

Play-offs zijn inderdaad totaal onlogisch, maar de enige reden is dat het seizoen voor zo'n 6 ploegen wat langer interessant blijft. Al heb je natuurlijk 34 wedstrijden genoeg om je te bewijzen, ipv deze 4. Ook degradatie play-offs zijn zinloos. Liever 2 directe degradaties en de nummer 16 vs nummer 3 JL play-offs, maad dit. Gekke KNVB.

Je kan niet anders dan vermoeden dat KNVB Heracles graag Europa in wilde. Dit nieuws vlak voor de wedstrijd, een onterecht afgekeurde goal, een niet toegekende penal en een handsbal die niet wordt gezien voor de 1e goal. De champagne zal ontkurkt zijn in Zeist!

Doet verder niets af aan het feit dat het enorm knap is van Heracles en ze een geweldige prestatie hebben neergezet!

22 mei 2016 om 17:05

Wat een kul. Dit nieuws was gelekt, kan ook iemand van Utrecht geweest zijn. Dan kan je niet anders dan als KNVB het nieuws naar buiten brengen. Niks raars aan.

22 mei 2016 om 17:07

Ja want Utrecht heeft er echt baat bij dat nieuws uitlekt waar uit zou kunnen volgen dat je voor jan lul speelt.. jij snapt het helemaal..

22 mei 2016 om 17:18

De Knvb gaf Utrecht juist de kans om haar zaakjes in orde te brengen voor 31 mei zodat ze bij play off winst mee kon doen in de EL. Vandaar men Utrecht direct op de hoogte stelde.

22 mei 2016 om 19:15

Voor het nieuws uitkwam was het bedrag al betaald. Dus was geen nieuws en weet niet waarom Zeist dit moest melden als nieuws. Beetje erg raar van ze om onzekerheid te creëren om niks.

Laat de KNVB hun eigen zaken maar op orde brengen en zorgen dat het NL voetbal weer goed op de kaart komt en er beleid op de toekomst van ons voetbal. Zij zijn schuldig dat wij het lachtertje van de voetbalwereld zijn. Geen EK, geen jeugdbeleid, geen beleid op geweld op voetbalvelden en ga zo maar door. Waar hebben wij de KNVB nog voor nodig? Als bank waar alle poen uit voetbal en sponsoring op gestort zonder daar iets nuttig meegedaan wordt.

KNVB maakt meer kapot dan je lief is!

22 mei 2016 om 19:22

Nou dat zijn wel heel veel punten waar de Knvb niet zoveel aan kan doen.

De Knvb is niet degene die talenten op leid, de jeugdopleidingen van de clubs (zoals Sparta, Feyenoord, Ajax, PSV e.d.) doen dat met overigens veel succes. Jeugdbeleid van de Knvb doet er helemaal niet toe.

Beleid op geweld van de Knvb kan nimmer de oplossing zijn voor geweld in het voetbal. Dat ligt toch echt bij de ouders en begeleiders (jeugdvoetbal) en bij in mindere mate de clubs en met name bij de overheid bij het profvoetbal. vooral de overheid laat het afweten, nog steeds gene voetbalwet in Nederland terwijl die zoveel goeds gebracht heeft in Engeland.

22 mei 2016 om 19:26

De Knvb had gewoon moeten eisen/dat deze discussie voor de play-offs van tafel was. Nu loop je het risico dat iemand dit lekt, zeker met alles wat er nu gaande is. De Knvb MAG een club waar ze zo'n discussie mee hebben niet de play-offs in laten gaan. Opnieuw tonen ze aan dat ze het totaalplaatje niet overzien daar in Zeist.

22 mei 2016 om 20:11

Ach Speedy, misschien je iets meer verdiepen in het totale voetbal en de KNVB daarin. Naast ajax PSV enzo is er nog meer voetbal hoor...

Zit in een voetbalcommissie bij een amateur club. Dan zie je pas waar de bond zoveel te kort schiet op alle genoemde punten. Zoek het zelf maar uit beleid. Alle talenten starten bij de amateur clubs en daarna doorgroeien naar de profclubs. Profclubs kunnen veel problemen veel zelf wel oplossen.

Dit alles is maar een greep waarin zij te kort schieten. Zie nu wat de laatste weken in de eredivisie gebeurd.

22 mei 2016 om 22:31

dat is niet waar de knvb heeft een verkeerde oude licentie aanvraag verstuurd na de clubs en niet alle clubs hebben de mail gehad dat hij niet goed was daarom had bvb als ze het gehaald hadden ook nec geen licentie hebben gekregen en nog een club

22 mei 2016 om 17:07

Heracles heeft het wel goed gedaan. Al hadden ze waarschijnlijk ook geluk door het uitlekken dat Utrecht geen licentie kreeg..

22 mei 2016 om 17:09

Die penalty kan Gosens niks aan doen. Hij draait met zn lichaam naar de bal en als je dan van 1 meter zo die bal naar je toekrijgt geschoten kan je niks. Die van Janssen was wel echt op het randje, als grens is dat lastig te zijn. Het is spijtig voor Utrecht, maar ja alles is tegenwoordig fout van de KNVB. Ik ben er iig niet minder blij om dat we Europa in gaan.

22 mei 2016 om 19:06

Ze armen steken een halve meter boven ze hoofd uit. Hij heeft hem nog net niet klem.

22 mei 2016 om 22:33

laat ik het zo zeggen hij pakt hem beter dan onze keeper zou doen

Knvb loopt al de hele tijd te blunderen met timing. Willem II, Utrecht, Twente.. Had gewoon gewacht totdat alles klaar was i.p.v. nu dit te doen. Ik vind het maar amateuristisch.

22 mei 2016 om 17:10

Je zou toch denken dat ze het na 1x wel zouden begrijpen en niet nog eens zover kritiek willen krijgen maar heel moeilijk dit. Corrupt zooitje niemand die ze kan ontslaan of ze kan aanspreken.

We praten over derde wereld landen en over de corruptie in die landen maar hier is het vele malen erger. Hier is corruptie een sport, een goed gepland iets.

22 mei 2016 om 17:20

En als Utrecht vandaag gewonnen had en de Knvb pas maandag mee deelde dat ze een aantal zaken moest regelen om in aanmerking te komen voor een EL licentie en het blijtk dan te kort dag om alles te regelen, was dat dan een betere timing geweest?

22 mei 2016 om 18:52

Ja want dan geven ze het ticket door.

22 mei 2016 om 19:15

Of ze konden nog net op tijd de losse eindjes oplossen zodat ze alsnog de EL in konden. Er is nog maar een ruime week en dan sluit de inschrijvingstermijn voor de EL.

23 mei 2016 om 07:46

dan was het niet te kort dag aangezien fcutrecht die 38000 al een maand geleden heeft overgemaakt

22 mei 2016 om 22:16

Ach aan de andere kant mag geen enkele club zich hier achter verschuilen, gebeurt momenteel veel te veel. Je moet gewoon altijd voor de winst spelen, ik snap echt niet hoe dit de ploegen in grote maten kan beïnvloeden.

Als iedere club nou eens op tijd zijn begroting instuurt dat naar waarheid is ingevuld dan is er niets aan de hand. Ik vind het ontzettend lullig voor de jongens die in het veld staan maar deze keer moeten ze ontzettend boor naar hun eigen bestuur gaan kijken die er een rotzooitje van maken. 90% van de clubs hoor je niet en dat is gewoon om het feit dat zij wel hun begroting op orde hebben.

22 mei 2016 om 20:38

Helemaal met je eens......

Nee echt onzin wat je verteld. Er is een communicatiefout vanuit de Knvb naar Utrecht. Een verkeerde licentieaanvraagdocument is gestuurd. Die heeft Utrecht gewoon goed ingevuld. Daarna kwam de Knvb eracter dat ze een fout document hebben opgestuurd naar Utrecht en dat heeft Utrecht nooit begrepen. Toen uiteindelijk bleek wat er fout was heeft Utrecht direct het bedrag betaald.

23 mei 2016 om 11:06

Die communicatiefout is de uitleg van het bestuur van Fc Utrecht want hun uitleg is, het gaat maar om relatief kleine bedragen wat openstaat dat nog overgeboekt moet worden maar ik zeg dan op mijn beurt, als die bedragen toch zo klein waren had ze dan meteen overgemaakt voordat je de jaarcijfers toestuurt want dan had je dat hele gedoe niet gehad dus is er blijkbaar meer aan de hand waar geen toelichting over gegeven is. Het is altijd zo makkelijk als het mis gaat dan naar de Knvb te trappen terwijl de bond niets anders doet dan uitvoeren wat met de clubs onderling is afgesproken.

Neem je verantwoordelijkheid Willem en pak die licentiecommissie aan door, als vertegenwoordiger van de centrale spelersraad, het voorgenomen besluit over de liquidatie van FC Twente af te schieten (voor wat het waard is). Knvb maakt er een zootje van maar zelf vinden ze van niet.

22 mei 2016 om 17:18

Twente maakte er een zooitje van, de licentiecommissie heeft daar alleen een besluit moeten maken. Had je liever gehad dat de licentie in 1x werd afgenomen?

22 mei 2016 om 17:53

Dat deden ze niet omdat dit een disproportioneel zware straf is (woorden Knvb). Blijft een geldboete over maar dat is weer een disproportioneel lichte straf (woorden Knvb). Meer opties zijn niet mogelijk op basis van het reglement (van de Knvb). Dus..... Zeg met maar rechter!

22 mei 2016 om 19:16

Dat is niet correct, ze hebben wel de licentie ingetrokken. Tegen deze intrekking maakt Twente nu bezwaar zowel in beroep als bij de bestuursrechter.

De recht gaat alleen maar oordelen of intrekking correct is of niet. Dat is de eis van Twente.

Mocht Twente teruggezet worden, of Utrecht een licentie worden onthouden moet de KNVB dat naderhand pas duidelijk maken. Nu speelt het in ieders achterhoofd en heeft het gewoon resultaat op het spel. Utrecht voelt misschien alsof het nergens voor speelt, en Willem II waant zich wellicht al veilig. Maar goed, niet de eerste keer dat de KNVB zich groter voelt dan het spelletje. Misselijkmakend machtsvertoon.

Zeer ongelukkige timing inderdaad, maar het mag nooit invloed hebben op je spel. Als je toch op het veld moet staan, waarom zou je dan niet even je best doen.

Allemaal het alu hoedje op? Zoals Markoesj hier ook al zegt: het is de club die niet voldoet aan Uefa voorwaarden en daarom nog een discussie heeft met de Knvb. De Knvb heeft dit niet naar buiten gebracht.

22 mei 2016 om 17:21

Inderdaad, juist Utrecht tijdig op de hoogte stellen gaf hun de kans de zaken te regelen voor 31 mei zodat ze alsnog een EL licentie konden krijgen.

22 mei 2016 om 20:40

Is allang gebeurd man..

De discussie die momenteel gaande is, is omdat Utrecht het alsnog niet heeft gekregen.

22 mei 2016 om 21:15

Ik begrijp je niet, de inschrijving moet nog plaats vinden. Utrecht heeft zich niet gekwalificeerd dus wordt ze niet ingeschreven

Ik had als Utrecht zijnde zoals die amateurclub laatst gedaan, gewoon 32-0 verliezen. Ook al is dit misschien meer Uefa dan Knvb beleid, dat het rommelt bij de bond moge duidelijk zijn. We kunnen niet bepaald stellen dat de Knvb handig en logisch handelt, dan maar een signaal afgeven; Europa mocht Utrecht toch al niet in.

22 mei 2016 om 17:19

waarom je zo onsportief opstellen door met 32-0 te verliezen? Gewoon winnen, en afwachten wat het gesprek morgen brengt tussen Utrecht en de Knvb. Dat is nu dus niet aan de orde, maar had wel gekund.

En mensen die allemaal complotten verzinnen als dat de Knvb niet Utrecht in Europa wil, of Twente failliet willen hebben, die kan ik niet serieus nemen. Geloven die ook nog steeds dat Bush die vliegtuigen de Twins towers heeft in laten vliegen om een oorlog te beginnen? Ga eens leven, zeg ik je.

Net als het nieuws van twente in verband met de nacompetitie is dit inderdaad weer heel slecht getimed. En ook ik vindt de play offs nergens op slaan, gewoon nummer 4 van de eredivisie ook vEL in plaats van 4 tm 7 playoffs

Waarom geven mensen de Knvb hier de schuld van? De Knvb wou het bericht nog niet naar buiten brengen, dat dat gebeurt via een lek was voor de Knvb even kut als voor FC Utrecht.

22 mei 2016 om 19:22

Nee en daarom werd er intern door de KNVB naar de telegraaf gelekt en stond er heel erg snel een uitleg op hun website. Dat kwam heel erg al voor opgezet spel over. En dan handen wassen in onschuld. Bah!

Leuke was dat het eigenlijk al opgelost was voor er gelekt was. Onrust maken voor niks. Waarom KNVB!?

22 mei 2016 om 23:01

@fcu: ik zit je reacties een beetje te lezen en man oh man wat ben jij zuur zeg. Overal weet jij wel een negatieve draai aan te geven als je de Knvb maar kan bashen. Ja de Knvb is een logge organisatie, waar fouten worden gemaakt. Gelukkig hebben alle clubs hun zaken op orde... zoals utrecht, die al jaren operationeel verlies maken.

23 mei 2016 om 07:24

Het is ook heel erg zuur wat daar in Zeist gebeurd. Kan ik niks aan doen. Zou willen dat het beter was.

Vind jij het dan zo geweldig gaan?

Als je iedere wedstrijd verliest waar echt wat op het spel staat (bekerfinale, AZ en nu Heracles), wat heb je dan in Europa te zoeken? Ik zou op zoek gaan naar een psycholoog.

22 mei 2016 om 19:24

Klopt, heel erg pijnlijk om een goed seizoen te draaien en dan met lege handen te staan.

22 mei 2016 om 19:34

De spijker op zijn kop, tegen Ajax en PSV wordt er geweldig gespeeld. Utrecht heeft een sterk team, heeft diverse spelers die door veel clubs begeert worden, zelfs een kersverse international.

Na de sterke wedstrijd tegen Ajax had Utrecht drie kansen op rij om EL voetbal tegen mindere ploegen dan Ajax en PSV te halen en drie keer op rij lukt het niet.

Zoals ik al eerder zei, mijn inziens legt Utrecht en met name de supporters teveel nadruk op de rivaliteit met anderen in plaats van zich op zichzelf en de eigen kansen te focussen.

22 mei 2016 om 20:33

Klopt wij wonnen ook niet uit van de graafschap.

Jammer dat je weer zo'n bandje grijs draait over rivaliteit enzo. Je valt al jaren hiermee in de herhaling. Of beetje wrok dat jullie weer niet van ons konden winnen. Zelfs met hulp scheids een puntje over hielden.

22 mei 2016 om 21:25

Nee hoor geen wrok, Utrecht speelde gewoon goed tegen Ajax en inderdaad zonder de penalty hadden we toen al de titel kunnen verliezen. Net zoals Cambuur al kantje boord was, Twente tot de tachtigste minuut moeizaam ging en uiteindelijk de wedstrijd tegen de Graafschap die daadwerkelijk de titel kostte.

Alleen vond de blijdschap van Utrecht en de Graafschap een beetje teveel van het goede, zeker als je zelf nog zulke belangrijke wedstrijden voor de boeg hebt. Dan vraag ik me af wat dat met de focus doet en of dat invloed heeft gehad, want het is wel opvallend dat beide teams na hun uitstekende prestatie tegen Ajax vervolgens nauwelijks meer presteerde en de belangrijkste wedstrijden van het jaar verloren.

23 mei 2016 om 07:33

Dat zie je toch verkeerd met de vreugde van de overwinning (gelijkspel). Meestal moeten dit verliespunten zijn en elk punt dat dan gepakt wordt is winst. Daar was de vreugde om.

Dat daarna minder punten gehaald zijn, is erg zonde dan. Maar dat heeft meerdere andere factoren te maken. En niets met de wedstrijd tegen Ajax. Jammer dat zo gedacht wordt, Speedy. Denk je soms dat wij geen 4e of zelfs 3e wilde worden dan? Aub niet zo kortzichtig denk aub.

22 mei 2016 om 23:35

of na een verklaring!
de verklaring die ik heb is dat er teveel blessures zijn ontstaan en vooral op bepalende posities
zo miste utrecht de laatste wedstrijden de hele as en verdediging plus de keeper en miste utrecht vandaag alleen al12 selectie spelers en ik denk dat dat iets teveel van het goede is.

Ik denk niet dat er een aparte agenda is bij de Knvb maar dat ze simpelweg incompetent zijn daarzo. Die hebben totaal geen idee waar ze mee bezig zijn. Er zijn nauwelijks mensen met een voetbalachtergrond daarzo.

Flauwekul, Europese regels en een journalist komt erachter. Niks met KNVB te maken. Die bestuurders zijn regelrechte stemmingmakers, geen wonder dat supporters ook gek gaan doen.

22 mei 2016 om 23:50

lees de kranten dan maar goed aankomende week

Allereerst mijn gemeende felicitaties aan onze Almelose tegenstander.
Zonder geluk vaart niemand wel maar ik wens jullie alles toe volgend jaar in Europa en neem zat punten voor ons mee.

Voor degene die gelooft dat een journalist dit nieuws heeft uitgezocht, Ga lekker verder dromen.
Het komt volgens een anonieme insider, van een medewerker van de Knvb af die dit heeft gelekt naar de pers.
Al lange tijd is het de Knvb die alles uit de kast haalt om Utrecht terug te pakken waar het maar kan.
Het zit ze niet lekker hoe slecht ze in het nieuws kwamen toen Utrecht deels onder de straf uit kon komen nav de spreekkoren tegen Ajax. Terecht of niet erg slim opgezet was die straf niet.
Zelfs met rechtszaken werd er gedreigd door 2 instanties.
Nee dat was wel hele slechte publicaties.

Fouten kunnen scheidsrechters maken maar wat er de laatste maanden gebeurt is pure willekeur.
Zo erg zelfs dat scheidsrechter Janssen in de rust toegaf dat hij 1 of 2 pingels tegen NEC had moeten geven. Had ja maar het gebeurde niet, zoals zoveel er niet gebeurde de laatste maanden.
Oja met uitzondering die pingel die wel werd gegeven, maar dan voor onze Amsterdamse vrienden.

Nee vooraf was al duidelijk dat Utrecht Europa niet in mocht, Maar toen kwam die tegenvaller voor de Knvb. Utrecht haalde een goed resultaat tegen Heracles. shit maar dan.
Dan ineens is er een dag van te voren ineens het nieuws van een licentie die niet klopt??
Dat betekent onrust bij Utrecht.
Tsja als je dan zoveel ervaren spelers mist dan komt er voor de jongelingen ineens een hele andere druk op deze wedstrijd.
Spreekkoren naar scheidsrechters toe keur ik af maar begin ze wel meer en meer te begrijpen.

Het is dat Kuipers de bal zelf niet van richting veranderde want anders zou je toch gaan denken.
De Knvb verziekt het voetbal met zijn corrupte praktijken.

maar goed dat is mijn mening.

22 mei 2016 om 23:53

tja je mag het niet zeggen want dan ben je gelijk een slechte verliezer maar ik zie het precies zoals jij het ziet en met ons vele anderen.

Wat een gezeur op de Knvb. Had eerst maar eens gewonnen, dan had je nog iets te zeggen, maar het verliezen doe je toch echt zelf en dat heeft niks met de Knvb te maken.
Elke wedstrijd hoor je te spelen voor de winst... Klaar niet anders.

23 mei 2016 om 10:00

Er is door Utrecht gespeeld voor de winst.
Sterker nog, binnen 10 minuten wordt er gescoord, maar deze goal wordt volledig ten onrechte afgekeurd.
Was dat niet gebeurd, dan was er een totaal ander wedstrijdbeeld ontstaan. Dan had niet Utrecht, maar Heracles er een verdediger af moeten halen voor een aanvaller.
Vervolgens, in de tweede helft bij een 0-0 stand, wordt een overduidelijke handsbal niet beloond met een penalty voor Utrecht. Dat had de 2-0 kunnen zijn. En een gelopen race.
En dan gebeurt er wat je eigenlijk kan verwachten: hij valt aan de andere kant.

Is het dan gek dat wij hier zeggen dat we ons besodemieterd voelen, de laatste tijd? Penalty bij Ajax, deze twee zaken tegen Heracles, dat maakt behoorlijk nijdig.

Desondanks: Succes Heracles, maak er het beste van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren