Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Heracles gaat voor het eerst in de historie Europa in

Laatste update:

Heracles Almelo heeft zich geplaatst voor de derde voorronde van de Europa League. De Tukkers rekenden zondagmiddag in de return met 0-2 af met FC Utrecht, nadat de heenwedstrijd in een 1-1 gelijkspel was geëindigd. Utrecht had Europa overigens misschien niet eens in gekund als men had gewonnen, want zaterdag werd bekend dat de club mogelijk geen Europese licentie zou krijgen.

/

De KNVB maakte bekend dat de club van trainer Erik ten Hag op dit moment niet aan alle vereisten voldoet, al moet de beroepscommissie zich officieel gezien nog over de zaak buigen. Het is de vraag in hoeverre dat nog zin heeft, want de rood-witten moesten Heracles zondag dus voorrang verlenen. Het verschil werd aanvankelijk gemaakt door Thomas Bruns, die halverwege de tweede helft de eerste goal maakte. Paul Gladon gooide het duel vervolgens in het slot.

De thuisploeg was overigens beter aan het duel begonnen en leek na acht minuten zelfs op voorsprong te komen, maar een kopdoelpunt van Willem Janssen na een vrije trap van Nacer Barazite werd vanwege buitenspel afgekeurd. In de slotfase van de eerste helft was Utrecht via Andreas Ludwig andermaal dicht bij de 1-0, maar zijn poging trof de lat. Heracles deed niet (veel) onder voor de gastheer en kwam er ook een paar keer gevaarlijk uit.

/

Wout Weghorst schoof de bal na een pass van Iliass Bel Hassani via de voet van Filip Bednarek naast en de Poolse keeper stopte na 42 minuten een vrije trap van Bruns. In de tweede helft kwam de eerste dreiging van de Tukkers van John Stegeman, de oefenmeester die in de eerste helft na een woordenwisseling met Erik ten Hag naar de tribune was gestuurd. Weghorst werd na een lange bal vastgepakt door Janssen, maar kreeg geen strafschop.

Na 52 minuten had Utrecht op voorsprong kunnen komen via Ludwig, maar hij schoot van dichtbij op Bram Castro. Heracles bleef daardoor in leven en sloeg na 68 minuten zelf toe: een van richting veranderd schot van Bruns leverde de 0-1 op in De Galgenwaard. Bednarek voorkwam hierna met een dubbele redding de 0-2 van Heracles, maar die tweede treffer viel in de slotfase alsnog. Gladon werd vijf minuten voor tijd aangespeeld door Jaroslav Navratil en chipte de bal over Bednarek in de hoek. Het uitpubliek scandeerde ‘wij gaan Europa in’.

Een terechte zege voor Heracles Almelo?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gefeliciteerd Heracles met deze geweldige prestatie! Netjes gedaan.
Geniet van het Europese avontuur en hopenlijk kunnen jullie veel punten voor Nederland pakken!

Trouwens leuk doekje hoor hahah kon er wel om lachen 'almelo groet Joop de stuntpiloot'

Helaas Fc Utrecht zo eindigt het seizoen toch best dramatisch geen Beker en nu ook geen Europees voetbal

22 mei 2016 om 16:39

Maar wel de trainer van het jaar!
.....

22 mei 2016 om 16:43

Ze gaan vast veel punten pakken...

Totaal niet verwacht maar uiteindelijk terecht door

22 mei 2016 om 17:03

Ik vind niet terecht door. Als je na een competitie 34 wedstrijden op een bepaalde plaats staat dan sta je er ook terecht. De na competitie slaat nergens op. Het zou eigenlijk nu ook goed zijn als de voorrondes voor Heracles gelijk beginnen nu ze in die flo zitten. Hoop dat ze de groepsfase halen.

22 mei 2016 om 17:17

Dan moet je stoppen met de play-offs. Dat is het eerlijkst. Overigens ben ik benieuwd wat de Uefa vindt van dat kunstgras in de EL.

22 mei 2016 om 17:25

Was geen probleem bij PEC. En we moeten nou niet gaan doen alsof we het alleen in Nederland hebben, in Rusland en Oost-Europa spelen veel clubs op kunstgras.

22 mei 2016 om 17:29

Astana speelde afgelopen seizoen met kunstgras in de Champions league dus de uefa maakt daar geen probleem van

22 mei 2016 om 17:50

Die eeuwige kunstgras discussie. Vele clubs hebben in de voorrondes kunstgras. vooral de "oostblok" landen. Ze hebben er totaal geen problemen mee. Dit is het beste kunstgras (met de hoogste uefa beoordeling) van de wereld.

Chapeau Knvb, Chapeau!

Schoolvoorbeeld een wedstrijd en competitie verpesten. Eerst dat gezeik met die licentie en nu deze wedstrijd. Een doelpunt onterecht afgekeurd, een 100% penalty niet gegeven. Dan hoor je natuurlijk gewoon een vrije trap te krijgen na hands van Heracles, wordt niet gegeven en dan via een utrechtspeler nog een goal. Ongelooflijk.

Het hele seizoen heb je de arbitrage tegen en dan ook vandaag dit weer. Opdoeken die organisatie. Is echt niet meer normaal.

Heracles wel gefeliciteerd met Europees voetbal. Leuk voor de geschiedenisboeken en veel succes!

22 mei 2016 om 16:46

"opdoeken die organisatie"

Interessant. Hoe zie je dat precies?

22 mei 2016 om 17:20

Schoon schip maken in ieder geval. Moet een hoop zooi uit om de sport weer geloofwaardig te maken.

22 mei 2016 om 17:49

heb je dit bericht als lars of als arjan geplaatst?

verder zullen er altijd teams nadeel of voordeel ondervinden.
dus om dit te roepen is een beetje onzin.

22 mei 2016 om 18:10

Als beide, ik heb 2 persoonlijkheden..

Nee zonder gekheid, dit seizoen zijn er gewoon een aantal clubs vaker benadeeld dan andere. Die onzin over op een heel seizoen genomen is het 50/50 is ook zo onzin.

Ik zie dat je een Ajaxlogo hebt en daarom is deze discussie misschien wat lastiger aangaan, maar door de jaren heen is Ajax zo'n club die 'iets' meer meevallers heeft dan dat het tegenzin. Net zoals dit jaar Feyenoord wat vaker het voordeel van de twijfel heeft gehad en bijvoorbeeld PEC en Utrecht de arbitrage wat vaker tegen heeft gehad.

22 mei 2016 om 18:46

Heb je cijfers om dat te onderbouwen?

22 mei 2016 om 18:50

@larsarjan

Dat is niet correct, Ajax heeft juist elke keer iets te veel tegenvallers, zoals ook dit seizoen weer. Kijk maar naar de onderzoeken van het NRC en het Ad..

23 mei 2016 om 11:37

Dan kloppen die onderzoeken bij voorbaat niet. Ajax heeft, net als Feijenoord, niks te klagen

22 mei 2016 om 17:47

Werkelijk schandalig hoe de gang van zaken is bij de licentiecomissie. Eerst met twente min of meer willem2 veilig stellen die prompt verliezen van NAC. En nu met Utrecht, waar is de motivatie als je toch europa misschien niet in mag. Ongelofelijk.

Niet dat Utrecht het verdiende, maar waarom geen penalty, weer een goal afgekeurd. Soms ga k toch denken dat er meer achter zit..

Maar goed gefeliciteerd aan Heracles prima gespeeld.

22 mei 2016 om 17:53

Omdat bij de penalty waar half utrecht om schreeuwt de hand in onnatuurlijke houding was maar wel stil hing. De afstand die de bal aflegde was veelste kort om te kunnen reageren. Hij zat in een natuurlijke beweging met zn actie. En de bal werd tegen de hand geschoten, dus totaal geen reden van spreken voor een penalty. Die afgekeurde goal was zuur, zeker omdat de assistent niet op 1 lijn stond. Maar begreep zijn vlaggen wel.

22 mei 2016 om 18:45

Hand is ver buiten het lichaam en blokt een 100% kans, gewoon een penalty dus. En het niet vlaggen is te begrijpen? Is gewoon een enorme blunder op een beslissend moment..

22 mei 2016 om 16:37

Ach ja, vorig jaar Go Ahead, nu Heracles. Gaat Nederland misschien ietsje op vooruit. Vind het eerder jammer dat ze Nederland (deels) gaan vertegenwoordigen met kunstgras.

22 mei 2016 om 16:42

Vorig jaar was Go Ahead via het fair play klassement Europa in gegaan. Was een bonusje en meer voor leuk, kan je dus niet met elkaar vergelijken. Maar Groningen en Heracles bv wel, al verwacht ik niet zo veel van Heracles. Maar laten we hopen dat ze het tegendeel bewijzen

22 mei 2016 om 16:59

Ik bedoelde meer dat Heracles nu als minste word gezien van de clubs die europa in gaan, waar het vorig jaar Go Ahead was.

22 mei 2016 om 16:45

Valt wel mee, de tegenstanders in de EL zijn nauwelijks kunstgras gewend dus dat biedt Heracles echt wel een voorsprong in haar thuiswedstrijden.

22 mei 2016 om 16:49

Groningen had ook gewoon een vrij zware poule met Marseille en Braga. Je kan ook geen wonderen verwachten. Ajax en AZ waren veel schandaliger vorig jaar.

22 mei 2016 om 16:50

Ik ben ook bang inderdaad dat Heracles veel minder gaat presteren in Europa dan Utrecht zou doen. We zullen zien of deze overwinning goed of slecht is voor het Nederlands voetbal. Hopelijk krijg ik ongelijk.

Alleen PSV heeft wat te zoeken in de EL. Feyenoord is al geplaatst en hopelijk komen AZ, Heracles en Ajax erbij en dan heb je toch al 4 clubs in de EL.

22 mei 2016 om 16:57

Beiden ploegen zullen er niks van bakken. Had Utrecht eigenlijk meer kans gegeven in Europa door een minder aanvallende speelstijl dan de Nederlandse ploegen doorgaans hebben. De enige hoop is dat tegenstanders gaan stuntelen op het kunstgras van Heracles.

22 mei 2016 om 18:44

dat zie ik ook nog wel eens gebeuren. Heracles start ook mooi in de 3e voorronde en kan zomaar eerst wat makkelijke tegenstanders krijgen en een paar rondes verder komen, of ze uiteindelijk het hoofdtoernooi halen valt nog te bezien.
Doordat ze in die 3e voorronde halen kunnen ze zeker wel wat punten halen voor Nederland, vooral op hun eigen kunstgras Mag kunstgras wel in Europees voetbal bedenk ik me nu net?
Ik ben eigenlijk tegen kunstgras, zou wat zijn wanneer de Uefa kunstgras ook verbied

22 mei 2016 om 16:51

Willy als de grote clubs gewoon hun werk doen, zoals PSV afgelopen jaar. Dan is er helemaal niks aan de hand, dan kunnen we dat best lijden dat een kleinere geen of weinig punten pakt.
Zo zielig en triest dat er van die droeftoeters zijn die het willen ophangen aan 1 kleine club die niet zoveel punten haalt! Ga lekker lopen janken over de grote clubs en het beperkte aantal punten wat die clubs halen. Dat heeft een vee groter effect!!!!!

22 mei 2016 om 17:50

Henkie, het scheelt nogal of je door 4 of door 7 moet delen.

Jammer, ik ben bang dat ze het op gewone velden of een knollen veld het heel erg moeilijk gaan krijgen, die kom je in europa wel tegen namelijk. Ben wel benieuwd wat ze dan thuis kunnen doen want daar hebben ze natuurlijk weer een enorm voordeel, gun het de club wel, groeit enorm, maar zo jammer van dat veld. Vrees toch dat het in europa niet veel gaat worden, maar laat mij graag verassen.

22 mei 2016 om 17:55

We gaan voor t eerst in de clubhistorie europa in.we hebben geen verwachtingen of wat dan ook. We zullen zien waar t schip strand en misschien hebben we wel x geluk in de loting.

22 mei 2016 om 19:36

Ja klopt maar dat is niet wat het NL voetbal voor de punten kan gebruiken, gefeliciteerd en super leuk natuurlijk voor jullie, maar als ik het vanuit het oogpunt kijk van de EU coefficienten dan hoop ik van harte dat Heracles de EL wint.

Ongelooflijk dit!!!! Nog nooit zo trots op de jongens geweest. Als je kijkt waar we vorig jaar vandaan komen, is dit een ongelooflijke prestatie. Altijd strijden nooit opgeven. Die wedstrijd tegen Groningen al. Alles of niets gespeeld en dat werd beloond. Nu gevochten tegen Utrecht en dan flik je het maar gewoon. Mijn zondag kan niet meer stuk.

22 mei 2016 om 16:49

Geweldig, geweldig, geweldig inderdaad!!!! Op naar Kazachstan, Slowakije of wat dan ook! Zoveel zin in!!!! :D

Leuk voor Heracles, maar ik zie het somber in voor het nederlands voetbal. Utrecht had het al lang moeten afmaken.

22 mei 2016 om 16:32

Goed dat ajax zoveel punten pakte vorig jaar,of vitesse,of eagles,of Groningen.Succes met de 2e plaats

22 mei 2016 om 16:48

Ajax staat momenteel gewoon als eerste Nederlandse club op de Uefa coefficienten lijst. Verleden jaar pakte Ajax alleen minder punten als PSV maar echt veel meer dan AZ of Vitesse.

22 mei 2016 om 16:52

Ajax heeft genoeg punten gepakt hoor. Het ligt aan de clubs als groningen en de clubs die met fairplay europa binnenkomen dat er punten worden verloren. Groningen verloor bijvoorbeeld alles en az bijna alles. Andere teams kwamen de voorrondes niet eens door. Ajax heeft nog wedstrijden gewonnen en gelijkspeeld. Vorig jaar ook en de jaren daarvoor ook. Conclusie: aan ajax ligt het niet, wel aan anderen

22 mei 2016 om 16:54

Klopt dat Ajax veel punten pakt, maar dat komt niet vanwege de prestaties Europees maar aangezien ze de afgelopen vijf jaar vier keer in de groepsfase CL mochten starten, wat 4 punten oplevert. Natuurlijk helemaal hun verdienste vanwege het kampioen worden, maar absoluut niet omdat ze beter gepresteerd hebben Europees. Beter dan Vitesse misschien, maar ik vind niet beter dan een AZ.

22 mei 2016 om 19:37

Ajax is ook gewoon altijd 3de in de poule geworden, dat doe je niet zonder een flink aantal punten te pakken en een paar keer verder gekomen in de EL.

22 mei 2016 om 16:56

Grote clubs moeten gewoon eens gaan presteren in Europa! Dan maakt het weinig uit dat de kleinere club(s) weinig of niks pakken.
Begint echt zielig te worden die discussie! Alsof de kleine clubs verantwoordelijk zijn dat we steeds minder plekken hebben en punten halen in Europa.
En ja misschien pakt Ajax de meeste punten, maar je mag er van uit gaan dat ze kunnen overwinteren in Europa. En is het niet in de CL dan moeten ze gewoon ver komen in de EL. Maar dat doen ze dus ook niet! En geldt ook voor de andere topclubs in Nederland PSV afgelopen seizoen uitgezonderd.
Maar seizoenen daarvoor had Europees spelen geen enkele prioriteit daar!!!!

22 mei 2016 om 16:59

Tis gewoon verdient het gehele seizoen bekeken. In de winterstop 4e, en we hebben het iedereen moeilijk gemaakt (inclusief winst op PSV). Maar goed, moest ik even kwijt...

De "trainer van het jaar" verliest dus 3x een finale. 1x tegen Feyenoord, 1x tegen AZ en 1x tegen Heracles Almelo. Die verkiezing is dus niet serieus te nemen.

Gefeliciteerd Heraclesfans. Een fantastische prestatie.

22 mei 2016 om 16:33

Dat geldt voor ongeveer iedere club buiten de top 4. Het is Heracles gewoon gegund, dik verdiend. Als het aan een aantal mensen lag zouden er maar twee NL clubs Europa in mogen volgens mij.

22 mei 2016 om 16:36

Ik vind Utrecht met ten hag als trainer wel in staat om wat puntjes te pakken voor het Nederlandse voetbal maar helaas ze zijn niet door.

22 mei 2016 om 16:37

Alles is loting-afhankelijk en zowel Utrecht als Heracles zouden snel genoeg een te sterke tegenstander treffen.

22 mei 2016 om 16:39

Nee utrecht staat hoog op de lijst dus konden misschien een geplaatste loting krijgen

22 mei 2016 om 16:54

Grapje zeker Fcutrecg2
Plaats 201 FC Utrecht ned 2.7200 0.8428 1.6832 1.2166 1.1500 7.612
Dat gaat je zeker geen geplaatste status geven.
Maar ja, het maakt toch niet uit aangezien Heracles Europees gaat spelen.

22 mei 2016 om 16:39

De topclubs doen het gelukkig wel fantastisch en laten nooit punten liggen tegen Rapid Wien, Molde, Dinano Zagreb, Kopenhagen, Slavia Praag, Salzburg en ga zo maar door...

22 mei 2016 om 17:20

Precies, en die supporters van topclubs kunnen wel heel makkelijk wijzen naar de kleinere clubs. Maar de hoofdoorzaak van het dalen in de ranglijst is dat de grote ploegen veel vaker de poulefases niet meer doorkomen terwijl ze dat vroeger wel deden.

22 mei 2016 om 18:13

Idd en zodra 'topclubs' EL spelen heeft het weinig tot geen prioriteit meer. Dan telt landskampioenschap zwaarder omdat ze dan CL kunnen halen en meer geld binnen harken.
En dan zijn Europese punten opeens niet meer zo belangrijk. Maar vervolgens wel janken als kleinere clubs geen of weinig punten halen....

22 mei 2016 om 19:42

Laten wel eens wat liggen, maar halen er ook heel veel. Ajax staat het hoogste van alle NL clubs in de EU ranking gevolgd door PSV en daar zat niet alleen Zagreb bij ook een overwinning tegen Barca, City, Milan, Dinamo Kiev, Auxerre en een punt tegen Psg, Lyon en Man Utd.

De subtop doet helemaal niks meer de laatste jaren op AZ na. Spelen echt niks klaar.

22 mei 2016 om 20:07

@afcanats: Natuurlijk halen ze veel punten, maar niet zo veel meer als vroeger. Vroeger kwam een club als Ajax de CL poule altijd wel door, nu is ze dat al jaren niet meer gelukt. Resultaat: een lagere notering op de ranglijst.

Wat je vervolgens krijgt, en daar ageren Fcg, Henky en ik tegen, is dat supporters van topclubs vervolgens de kleinere clubs komen verwijten dat er geen Europese punten gepakt worden, terwijl ze daar zelf net zo goed (en in relatieve zin zelfs erger) debet aan zijn. Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop

Gefeliciteerd Heracles met deze geweldige prestatie! Netjes gedaan.

Knvb bedankt zelfs in de wedstrijd zeer belangrijke rol door een terechte goal af te keuren en een 100% terechte strafschop niet te geven .

Maar vooral de gedoe om de licentie in de grootste tegenstander van utrecht geweest.

De spelers en fans van heracles gefeliciteerd met jullie europees voetbal.

Maar wat heb ik een hekel gekregen aan dat corrupte zooitje in zeist.
We zagen het al in de uitwedstrijd tegen ajax en de week ervoor tegen nec de knvb was er op uit om utrecht een loer te draaien.

22 mei 2016 om 16:55

Ja soms heb je de arbiter tegen en als dat vaker in korte tijd is dan denk je al gauw aan een complot. Seizoen 2012-13 had Ajax hetzelfde.
Misschien was het juichen toen jullie van Az thuis verloren achteraf toch wat voorbarig want de playoffs bleken dus toch geen zekerheidje.

Zo! Zat heeft Heracles ook weer opgelost voor de Knvb en gaat er toch een ploeg uit Tukkerland Europa in, het is ze gegund.

Zou het kunnen dat de scheidsrechter instructies van de knvb heeft gehad dat Heracles koste wat kost Europa in moest? Gezien de problemen met Utrecht die misschien uitgesloten zou worden van Europees voetbal.

22 mei 2016 om 16:48

Lijkt er sterk op na die onterecht afgekeurde goal en niet gegeven penalty.

Vind het mooi voor Heracles, met zo'n beperkt elftal Europees halen is een grootse prestatie. Wat een eenheid en duidelijke spelopvatting al niet kan brengen. Geniet er van Heraclieden! Europa is fantastisch.

Wat is het toch met Utrecht onder leiding van Ten Hag dat het dit jaar zulke moeizame wedstrijden in de eigen Galgenwaard speelt.
Het scoort in 2016 maar 9 of 10 goals in 10 thuiswedstrijden.
Dat is veels te weinig.
Daarnaast heeft Utrecht 4 finale wedstrijden gespeeld, Bekerfinale, thuis tegen AZ , uit en thuis tegen Heracles waarin het zeer matig speelt.

Utrecht heeft het daarmee zelf verknald.

22 mei 2016 om 17:38

Dat zou resultaatvoetbal heten. Hetzelfde spel waarmee ze de bekerfinale ontzettend saai verloren, Zwolle op een gelijk spel hielden uit en nu net naast alles grijpen. Het is een tactiek die je kunt gebruiken, maar ik vind het niet erg als dat het uiteindelijk niet goed uitpakt.

Tot nu toe een geweldige zo dag voor mij. Nu NAC nog stunten.

Leuk die play-offs. Nummer 8 Europa in en nummer 5 niks. Daar gaan de punten voor Nederland.

22 mei 2016 om 16:37

Heracles is 6e geworden. Maar je hebt wel gelijk, optiefen met die play-offs.

22 mei 2016 om 16:39

Nummer 5 zou er ook keihard afgaan, zo eerlijk moet je zijn. Alles buiten de top 4 heeft eigenlijk niks in Europa te zoeken en zelfs binnen de top 4 is het vaak de vraag of het wat wordt.
Ik ben verder ook tegen de playoffs hoor, vind het een oneerlijk systeem.

22 mei 2016 om 19:01

Utrecht heeft meer te zoeken in Europa dan Heracles. Dat durf ik stellig te zeggen. 4 punten tegen Heracles in de competitie en nu, omdat je 5 belangrijke basisspelers mist, leg je het af. Dit is gewoon een momentopname. Waarvoor speel je anders die 34 wedstrijden..

En ik bedoelde natuurlijk de nummer 6.

22 mei 2016 om 19:04

En top 4? Hebben we nu opeens een top 4? Is de AZ structureel de 4e club van Nederland of wie bedoel je?

22 mei 2016 om 19:44

Utrecht zou ik nog wel een kans geven, toch veel talent op dit moment. Gewoon de ranglijst gebruiken, niet de play offs. Heracles gaat problemen krijgen met gewoon gras, zeker als ze naar oost europa moeten.

22 mei 2016 om 16:44

Gaat Zwolle ook Europa in?

22 mei 2016 om 19:43

Ik ben altijd al klaar met die playoffs, als je meer wedstrijden wilt en een hoger niveau, maak de Beneliga met 20 clubs. Schiet voor iedereen de recettes en het TV geld omhoog en geen ellende met play offs.

Mensen die hier praten over punten voor Nederland...Ajax,AZ,Feyenoord worden allemaal uitgeschakeld voor de winterstop. Dat kan ik je garanderen. Dus of nou Ajax of FC Volendam Europa ingaat maakt geen fuck uit. Beide zijn kansloos.

22 mei 2016 om 16:57

Onzin. Die 3 clubs hebben natuurlijk wel veel meer kans dan een FC Volendam.

Onder de Boer heeft Ajax alleen vorig jaar niet overwinterd en Feyenoord eindigde zelfs 1e in hun groep boven AS Roma toendertijd en AZ doet het normaal ook altijd goed in de El.

Ik denk dat je even social media en het internet moet ontwijken aangezien je nu met teveel emotie aan het tikken bent.

22 mei 2016 om 22:16

Feyenoord eindigde boven Sevilla en ging toen in de knock outs eruit tegen Roma. Maar je hebt wel gelijk, de top 4 kan nog wel wat klaarspelen en een paar potjes winnen, de rest is zowat kansloos zien we weer aan het slechte spel van Groningen dit jaar in de EL.

22 mei 2016 om 16:59

Ligt een beetje aan de transferperiode, als Az wel het team een keer bij elkaar kan houden.
Zie ik ons zomaar overwinteren, maar mocht er weer een leegverkoop zijn is het best mogelijk dat we niet overwinteren.

22 mei 2016 om 19:45

Dit jaar was het eerste jaar in een 5 tal jaren dat Ajax op het nippertje uitgeschakeld werd en dan wel met 8 punten ofso. Het maakt wel degelijk uit, de top 4 van nu halen nog aardig wat punten.

Laat die misgunners maar lullen met hun coëfficiëntenlijst en slecht voor het Nederlands voetbal. Heel Nederland, op PSV na dit jaar, laat het al jaren afweten in Europa. Ik gun het Heracles van harte en hoop dat jullie een mooie tegenstander loten voor een mooi tripje!

22 mei 2016 om 16:46

Juist, zo sta ik er ook in. Het is toch alleen maar mooi dat die fans dit mee mogen maken. En of we nou Vitesse, Utrecht, Groningen of Heracles afvaardigen, de groepsfase lijkt me voor de meeste clubs gewoon een illusie tegenwoordig. Dat mag dan al een stunt heten. Dus tja, Heracles slacht Utrecht over twee wedstrijden volledig af en verdient het dus gewoon om Europa in te gaan.
Jammer dat er dan meteen weer allerlei mensen beginnen te janken, maar dat zullen wel mensen van topclubs zijn die vinden dat alleen die clubs recht op Europees hebben.

22 mei 2016 om 16:49

Slacht Utrecht af? Welke wedstrijden heb jij gekeken?

22 mei 2016 om 16:49

Wat een kletskoek, Ajax staat gewoon als hoogst genoteerde nederlandse club op de coeficienten lijst, momenteel dus nog boven Psv.

22 mei 2016 om 17:00

Hij heeft het over dit jaar..

Als Ajacied gun ik het natuurlijk Heracles meer dan Utrecht en eerlijk gezegd zie ik niet zoveel verschil tussen de 2. Utrecht moet ook nog maar zien of ze Haller kunnen behouden.

22 mei 2016 om 17:29

Dit jaar staat Ajax ook gewoon tweede met meer punten dan alle andere Nederlandse clubs bij elkaar, uiteraard PSV uitgezonderd. Ajax speelde niet best maar sprokkelde wel 7,150 punten bij elkaar.

22 mei 2016 om 17:55

Ajax verliest structureel punten tegen kleinere clubs. Molde, Rapid Wien, Salzburg, Kopenhagen, Dinamo Zagreb, Steau, FC Thun, Slavia Praag en ga zo maar door..

22 mei 2016 om 18:51

En pakken punten tegen Barcelona, Manchester City, Celtic en ga zo maar door.

22 mei 2016 om 19:47

Soms, we winnen ook wel eens.. Celtic dit jaar nog tweemaal en twee gelijke spelen tegen Fener en Molde.

23 mei 2016 om 12:25

Dat is mooi meegenomen en het is ook knap dat een Nederlandse club dat flikt, maar in mijn ogen staat het niet in verhouding tegenover alle misstappen in Europa.

Jongens inderdaad de knvb heeft een zeer belangrijke negatieve rol gespeeld in deze wedstrijd.
Maar laten we valetijn driessen van de telegraaf niet vergeten om bewust even een dag voor de wedstrijd dat nieuws te brengen. Het zit valetijn nog steeds niet lekker dat utrecht mede verantwoordelijk is voor het mis lopen van het kampioenschap van ajax.
Dat liet hij weken geleden ook al eens merken aan de tafel van kees.
Ga ervan uit dat het een massale opzegging word op de telegraaf wat betreft de utrecht fans.

22 mei 2016 om 16:46

Ik zou als Utrecht zijnde ook gewoon een kort geding aanspannen tegen de knvb. Het is echt niet pluis binnen die organisatie.

22 mei 2016 om 16:54

Sorry, al jaren word er nacompetitie gespeeld dus waarom deugd het ineens niet meer? Zoveel kwaliteitsverschil tussen Heracles en Utrecht is het nou ook weer niet. Als neutrale kijker vond ik het wel leuk.

22 mei 2016 om 16:46

Waarom zou je uberhaupt dat vod in de brievenbus willen ontvangen. Sensatie/rioolkrantje.

22 mei 2016 om 20:49

Tsja maar dat is gewoon die man z'n werk om 'nieuws' te brengen.

Heel zuur voor Utrecht. Die hebben over heel het seizoen beter gepresteert en had eigenlijk gewoon Europees voetbal verdient. Maar door dit play-off systeem gaat er wederom een zwakkere club Europa in. Maar Bertje van Oostveen zal wel blij zijn.

22 mei 2016 om 17:03

Zwakkere club? Over 2 wedstrijden verdiend gewonnen lijkt me toch. Of ben je vergeten dat er maar 2 punten tussen Heracles zat en Utrecht alle belangrijke wedstrijden verloren heeft?

Van mij mogen ze de play-offs afschaffen. Gewoon op basis van de ranglijst van een heel seizoen de prijzen verdelen.
Met Heracles in Europa kost het ons alleen maar punten waarschijnlijk.

Ach die punten het zal allemaal wel, het maakt niks uit welke Nederlandse club je daarvooor Europa in stuurd, wat ik erger vind is dat je met een kunstgrasveld komt aanzetten in Europa.

22 mei 2016 om 19:06

Kan ook een voordeel zijn, kijk maar hoeveel punten Molde thuis gehaald heeft in de EL.

Heracles heeft niets te zoeken in europa. Ene jaar groningen dan weer een hercales. Dit lijkt me toch niet goed voor het Nederlandse voetbal. Utrecht verdient het gezien het hele seizoen. Vele blessures breken ze nu op. Maar goed het zij zo.

Bah. De Nederlandse voetbal Word zwaar verneukt door KNVB. Schaf die play offs af voor El. Waarom mogen clubs die vanaf 7 of 8 plaats staan kans maken voor El.

Ik kan me nog herinneren dat Zwolle europa in ging en ze werden weggespeeld door Sparta Praag,evenals Groningen dat niks te zoeken had.
Ik hoop dat Heracles het beter doet.

22 mei 2016 om 17:50

Wij hebben een begroting van 20 miljoen. Braga heeft er een van 45 en Marseille een van 120. Gek hè dat we het lastig tegen hun hadden? Op dit jaar na heeft PSV het de afgelopen jaren ook niet heel denderend gedaan. Zelfde geldt voor Ajax die zich continu door kleine clubs de kaas van het brood laat eten. Nederland heeft in het algemeen weinig meer te zoeken in Europa. De verschillen zijn te groot geworden en tenzij de huidige opzet van CL en EL hervormd wordt, wat echt moet gebeuren, zal er niet veel veranderen.

Knap van heracles! Ze hebben een redelijk goed team vind ik. Succes!

Wat een schandalige vertoning van Utrecht. Mark van der Maarel en Barazite speelden zo rampzalig slecht, niet normaal. In deze vorm zouden zij in de Topklasse nog niet overeind blijven. Dit was echt ver ondermaats. Ik hoop dat Ten Hag dat even duidelijk maakt. Heb je zo'n uitgelezen kans op Europees voetbal, verkloot je het op deze manier.
Ten Hag was zelf trouwens ook niet in beste doen. Hij haalt Strieder en Troupee eruit, de enigen, met Leeuwin en Bednarek, die wel hun normale niveau haalden. Wat een slappe ploeg is dit Utrecht als het niet in vorm is. Vroeger had je altijd nog die strijdlust die je ook bij ADO ziet. Als echt niks lukt, dan maar keihard bikkelen en hard werken. Dat was vandaag totaal niet terug te zien. Als Barazite weer eens balverlies leed, sjokte hij gewoon terug.

22 mei 2016 om 17:23

Barazite vind ik sowieso niet het toonbeeld van een speler die strijd brengt. Mooi-weer voetballer.

22 mei 2016 om 21:57

Helemaal gelijk. En dat heeft niks te maken met dat het een Marokkaan is ofzo, want Ayoub brengt die strijd altijd wel. Samen met Ramselaar en Letschert miste Utrecht toch echt 3 basisspelers.

Gefeliciteerd aan alle Heracles fans! Helaas eindigt ons mooie seizoen met een 3e domper.. ben nu al bang voor volgend seizoen aangezien het elftal door het missen van europees voetbal wederom leeg zal lopen.

Dat Heracles geen punten pakt, zou niet zoveel uit moeten maken. In de landen om ons heen pakken vaak de beste 2/3 clubs punten en de rest wordt snel uitgeschakeld. Alleen pakken onze 1,2 en 3 relatief weinig punten waardoor Nederland steeds verder afzakt. Heracles zou dus punten moeten pakken gezien de 'top' geen punten pakt. Dan wordt het ze kwalijk genomen als het niet lukt (zoals gebeurt bij Zwolle, Vitesse, Groningen etc.)

Die gaan de voorrondes vast niet doorkomen. Dus kost het NL weer punten op de coëfficienlijst.

22 mei 2016 om 17:50

Wordt tijd dat ze die play-offs afschaffen

Jammer, had het op basis van het seizoen en de misgelopen beker Utrecht wel gegund.

Heracles lastig stug team die makkelijk scoren en daarop vertrouwen bij utrecht heb ik haller in de beslissende wedstrijden door het ijs zien zakken.

hahaha geweldig dit hoe alle utrecht supporters excuses gaan zoeken omdat wij gewoon volledig terecht als je het mij vraagt europa in gaan. maar goed het zal wel ik ga weer verder met feesten. FORZA HERACLES!!

ten eerste: Heracles van harte, ik hoop dat jullie een paar mooie reisjes mee mogen maken.
Utrecht heeft vandaag vooral van zichzelf verloren, de eerste helft heer en meester en dat had al in de score tot uiting moeten komen, helaas wordt de goal van willem afgekeurd, maar daarna nog genoeg mogelijkheden gehad.
2e helft blijft de goal ook uit en dan scoort Heracles, utrecht moet dan komen en de trainer wisselt aanvallend, helaas zijn er achterin te veel blessures om er zonder gevolgen een verdediger uit te halen.
met een fitte ruiter, letschert kum ayoub en ramselaar was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest. helaas hoort dit ook bij een lang seizoen en hopelijk kunnen we volgend seizoen weer zo'n eindklassering halen.
Heracles veel plezier en succes in Europa, geniet er van!

Een zuiver doelpunt afgekeurd in de 8e minuut voor de Fc. Als die telt is er niets aan de hand voor utreg. En die handsbal dan in de 16 waar niet voor gefloten wordt.
Ze zijn bestolen!
En oei hoe pijnlijk Robbie Alflen, kind van utreg, eindverantwoordelijke nadat stegeman naar de tribune wordt gestuurd ja ja ze flikken het.
Heracles europees voetbal. Maar nog belangrijker....
Helemaal niets in die Domstad!
Hahaaaaa Helemaal niets in die Domstad.
Helemaal niets.
Helemaal niets.
Helemaal niets.
Helemaal niets in die Domstad!

Trieste figuurtjes hier die alleen over het niet behalen van europese puntjes hebben.
Volgens mij is het altijd al zo gegaan dat de meeste punten door respectievelijk Ajax, AZ en PSV (nog langer geleden Feyenoord) moesten worden behaald.
Omdat die clubs tegenwoordig de strijd al niet meer aan kunnen gaan met middenmoters uit andere competities kan een club als Heracles niets aan doen.

Daarbij is dit de eerste keer voor Heracles en zij willen dit niet na 2 wedstrijdjes (uit en thuis) alweer weggeven. Die gaan er echt wel voor knokken, en volgens mij kun je met vechtersmentaliteit een heel eind komen in Europa.

Heel mooi voor Heracles, en knap ook, zeker als je vergelijkt met vorig seizoen!
Gun deze trainer ook dat succes, hij heeft geduld gehad en het heel goed gedaan.

Al vrees ik wel dat ze weinig in Europa te zoeken hebben, zal heel lastig worden.
Utrecht had het ook enorm zwaar gehad, maar dat vind ik over het algemeen toch een betere ploeg, zit toch best wel wat kwaliteit in, maar zeker na de bekerfinale hebben zijn het zwaar laten afweten.

Wel mooi voor Heracles en zeker de supporters dat ze Europees mee kunnen spelen.

Ik gun het Heracles van harte maar naar mijn mening moeten de play-offs voor Europees voetbal afgeschaft worden. Uiteindelijk denk ik dat het voor het Nederlands voetbal beter is als de hoogst geclassificeerde ploeg Europa in gaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren