Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Wat een idioten, de gouden regel is dat je van spelers en coaches afblijft!’

Laatste update:

Go Ahead Eagles slaagde er zondagmiddag in Doetinchem in om ten koste van De Graafschap promotie naar de Eredivisie af te dwingen, maar het feestje van de Deventenaren werd na het laatste fluitsignaal ontsierd door een aantal ‘supporters’ van de Superboeren die de spelers van Go Ahead aanvielen. Voorzitter Edwin Lugt zag het geheel tot zijn afgrijzen vanaf de tribune gebeuren.

/

“Idioten”, is hij duidelijk tegenover RTV Oost. “Er is een gouden regel in het voetbal: je blijft van spelers en van coaches af. Ik hoop dat hier kei- en keihard tegen opgetreden wordt. Donderdag in de Adelaarshorst werden er al twee keer fakkels vanuit het uitvak naar onze supporters gegooid. Een oude man is in zijn nek geraakt.” Lugt zag kort na rust al een groep supporters naar het vak met Go Ahead-fans trekken en schakelde daarop de beveiliging in: “Dat gaat mis, zei ik nog. Dat doen onze mensen niet, reageerden ze.”

De KNVB liet kort na het incident al weten dat de bond een onderzoek heeft ingesteld naar het wangedrag van de supporters van De Graafschap. De beelden zijn inmiddels doorgestuurd naar de aanklager betaald voetbal.

Wat een onrust na De Graafschap tegen Go Ahead Eagles! We hebben de foto's verzameld!

Geplaatst door voetbalzone op zondag 22 mei 2016

De supporters van De Graafschap moeten zwaar gestraft worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De gouden regel zou niet alleen moeten zijn dat je van spelers en staf afblijft, maar dat je gewoon je poten thuishoudt en andere mensen in hun waarde laat. Of ze nou een andere club aanhangen of niet, iedereen moet zich toch kunnen gedragen? Openlijke geweldpleging moet veel harder aangepakt, ook binnen en rondom stadions.

22 mei 2016 om 21:49

Niet alleen bij het voetbal eigenlijk. In het algemeen wordt openlijke geweldpleging vrij laag bestraft

22 mei 2016 om 22:12

Er kan altijd een opstootje voorkomen maar in en rond het stadion ben ik het mee eens

22 mei 2016 om 22:38

Mijn gedachte inderdaad!

23 mei 2016 om 08:51

Absoluut, je blijft met je poten van een ander af, speler, coach en andere supporters

Bizarre beelden. En ik wil het niet helemaal downplayen, maar het gaat nog steeds maar om een klein groepje supporters. De goedwillende supporters moeten hier niet op worden afgerekend. Doet me denken aan het Lodeweges-incident hier in Leeuwarden. Imago van de club wordt plots veranderd door een aantal idioten.

22 mei 2016 om 21:56

Nou het waren er wel honderden die het veld opkwamen, daarmee begint de dreiging en kunnen idioten ineens doorslaan naar de spelers van Go Ahead. Als er maar een paar idioten het veld opkwamen dan konden die snel gegrepen worden door de beveiliging.

22 mei 2016 om 22:23

Bij willen 2 stonden er ook veel supporters op het veld. Wat zegt dit ? Niets. Er waren er maar een paar aan het vechten.

23 mei 2016 om 00:21

Nogal een verschillende situatie he? Willem II heeft gewonnen, die supporters stonden daar om te feesten. De Graafschap heeft verloren, die supporters waren dus puur erop uit om onrust te stoken.

23 mei 2016 om 07:57

Oneens, veel supporters namen juist de spelers op de schouders..

23 mei 2016 om 08:13

Media bracht alleen het negatieve in beeld hé, dus dat zien ze allemaal niet

23 mei 2016 om 08:30

Speedyafc
Er waren enkele honderden op het veld
Deze waren om spelers te troosten nadat ze goed hebben geknokt na de winterstop
Maar wat daar in de hoek gebeurde wil ik zo snel mogelijk vergeten wat een waanzin en diep diep triest waardoor de club in een keer alle kwijt is qwa goeie naam

23 mei 2016 om 12:14

Het feit dat er zoveel supporters op het veld stonden, droeg natuurlijk wel bij aan een gespannen en explosieve situatie. Dat de meeste supporters goede bedoelingen hadden doet daar niet zoveel aan af.

22 mei 2016 om 22:06

Ik wil het ook niet downplayen, maar in Deventer werden er (als eerste) fakkels vanuit het thuisvak in het uitvak gegooid.
Verder de mensen ( noem ze geen supporters) die vandaag de spelers van GaE aanvielen; levenslang schorsen en alle kosten op hen verhalen.

Gelukkig hebben we ons alsnog gehandhaafd

22 mei 2016 om 22:17

Eens dat actie een reactie uitlokt, maar dit gaat veel en veel te ver!!

De spelers van de graafschap verdienen onze steun na een geweldig seizoen. Hopelijk hebben we komend seizoen nog een jaar eredivisie en kunnen we de ingeslagen weg volgen.
De uitdaging ligt in het behouden van deze spelers en een aantal versterkingen vinden.

22 mei 2016 om 22:27

@graafey

Sinds wanneer zijn jullie gehandhaaft?

Heeft de knvb al de definiteive straf uitgesproken?

Is het kortgeding van twente tegen de knvb al geweest?

Of heb jij inside information die je wilt delen?

22 mei 2016 om 22:45

Lul niet man. Er werd eerst uit het uitvak gegooid.

23 mei 2016 om 07:06

Ze hebben niet voor niets al een dikke boete gehad voor de uitwedstrijd bij Cambuur. Daar werd ook van alles op het veld gegooid.

23 mei 2016 om 10:36

"Ja, maar zij begonnen" is het argument van een 5-jarig kind. En dat de spelers van de Graafschap op de schouders gingen was helemaal belachelijk. Zelden zoiets potsierlijks gezien. Als je ze een hart onder de riem wil steken, kan dat prima van achter de boarding door applaus.

25 mei 2016 om 09:42

Sorry Graafey, afgelopen donderdag werden er in Deventer enkel spullen teruggegooid die door jullie aanhang kansloos in een vak met kinderen werden gesmeten. Daaronder onder meer fakkel(s) en glazen met urine.
Door meerdere supporters van De Graafschap werd geïnsinueerd dat er vanuit het Deventer vak flessen Bacardi werden gegooid, waarop ik me heel hard af vraag hoe? Allereerst worden er (logischerwijs) geen flessen Bacardi verkocht binnen de hekken en ten tweede is de fouillering in Deventer enorm streng! Dus probeer het verhaal niet te verdraaien! Afgelopen zondag werden er ook projectielen (fakkels, rookbommen, vuurwerk, glazen urine en hete munten) door jullie naar het uitvak geworpen, ook ditmaal werd er weer geroepen dat de Go Ahead aanhang met van alles en nog wat gooide. Dikke onzin! Net als het feit dat er maar een groep van 15 tot 20 'supporters' aan het rellen waren, iedereen heeft kunnen zien dat deze groep groter was en dat de overige aanhangers niet ingrepen (sociale controle heet zoiets waar alleen Jurjus goed in was). In één ding zijn jullie Superboeren goed en dat is alles verdraaien en jullie verschuilen!!!

Bedank jullie eigen raddraaiers maar voor het verpesten van ons feest met de spelers.

Keihard straffen. Simpele zielen en een onsympathieke club. Ze noemen zich superboeren. Nou, laat dat super maar weg. En wat hadden ze een lol toen Ajax geen kampioen werd. Ik begrijp nu waarom.

22 mei 2016 om 21:58

Wat een onzin om de vereniging af te rekenen op deze randdeb....
De eerste 15 mensen zijn opgepakt en zijn geen vaste supporters maar dagjes mensen.

22 mei 2016 om 23:56

Jij praat onzin. Het begon al bij supporters die zgn van vak gingen wisselen. Je zag een groep van ongeveer 60 man die achter het doel van zwarthoed gaan staan. De zgn jongens met hun stone island jassen en petjes op. Daar ging het al fout want de stewards grepen niet in. Of is het freeseating bij de graafschap? Als je dit soort mensen de ruimte geeft dan zoeken ze de grenzen op.

23 mei 2016 om 09:35

En het doel van Zwarthoed zat de 2e helft aan de overkant van het stadion...

De 'fanatieke' supporters zitten/ staan ook naast t uitvak... Alsk de beelden goed bekeken heb, kwamen ze daar vandaan en niet vanaf de andere kant van het stadion.

De mannen van de Brigata (de grote mooie spandoeken) staan in nauw contact met de club zelf en zijn er voornamelijk voor de sfeer bij de club. Je denkt toch niet dat zij zoiets zouden doen? Zij zijn inderdaad de 'die-hard' supporters maar daar acht ik hen niet toe in staat. Want je probeert hen daar nu de schuld van de geven, gezien het 'uiterlijk'.

De Graafschap is een gemoedelijke club, mensen die er al jaren komen hebben het vertrouwen in de club terug moeten krijgen, want het was drama in Doetinchem. Financieel, bestuurlijk en sportief.
Dit seizoen was zichtbaar dat iedereen langzaamaan het vertrouwen terug gevonden heeft en we ons weer konden profileren met onze Achterhoekse trots!

Zoals aangegeven elders; ze hebben ondertussen 15 personen opgepakt die openlijke geweldpleging ten laste word gelegd.

Ik verwacht dat ze minstens een stadionverbod gaan krijgen van 10 jaar, een boete van de Graafschap en dat de Graafschap de boete van de KNVB evt op hen zal gaan verhalen!

Het is een grof schandaal wat er gebeurd is, had gehoopt dat het niet zo zou zijn.. Dat ik het gedroomd heb, gister.. Maar helaas!

23 mei 2016 om 12:15

@Lievanne, was het niet de BT die als eerste het veld op ging? Volgens mij staat er heel duidelijk wat daar de gevolgen van zijn. Wat mij betreft iedereen die het veld op is gegaan een stadionverbod geven. Dat die BT naar Roodbergen ging was al belachelijk. Leuk voor die mensen daar die op de onderste rijen zaten.

25 mei 2016 om 09:46

@ Lievanne, waarom stonden er voor het uitvak allemaal jongens met Bt'03 jasjes en zonnebril op dan? Lijkt me niet dat iedereen zomaar zo'n jasje draagt.
Dus verdedig die jongens nou niet, want in het uitduel met SCC en FCG hebben ze zich ook misdragen.

22 mei 2016 om 22:11

Waarom is het nu opeens een omsypathieke club? T zijn die supporters die begonnen te vechten, de club kan daar niets aan doen. Of zit het nog zo diep dat Ajax door de Graafschap geen kampioen is geworden?

23 mei 2016 om 09:38

Dat is altijd zo. Bij Cambuur kwamen een aantal heethoofden verhaal halen toen het nieuws van Lodeweges bekend werd. Daar werd ook de hele club op aangekeken.

23 mei 2016 om 09:55

Inderdaad, de minderheid verpest het voor de meerderheid: bij Twente waren het twee bestuurders en daar wordt een hele club (medewerkers, fans, sponsors, etc) op afgerekend.

22 mei 2016 om 22:13

Ja hoor, we hebben een Ajacied in de zaal. Ik zou geld betalen om die zure kop van je te zien. Was je ook zo kritisch toen Ajax supporters de ME in Doetinchem aanvielen nadat ze de titel hadden misgelopen? Of heb je dat niet eens meegekregen?

23 mei 2016 om 12:19

Ik denk dat het beter is dat een Ajax-fan zich hier niet te nadrukkelijk over uit moet laten gezien het achterlijke wangedrag van eveneens een groep idioten nadat hun club het kampioenschap verspeelde...

Als het om zijn eigen aanhang gaat, dan is meneer niet zo snel met veroordelen!

22 mei 2016 om 22:01

De aanhang van Go Ahead bestaat inderdaad ook absoluut niet uit engeltjes. Heb daar al vaak genoeg wat meegemaakt tijdens en na uitwedstrijden, onder andere een dikke steen tegen het raam van de bus. En ik ben geen fan van Zwolle...

Wat er vandaag gebeurd is, is wel een stuk erger natuurlijk. Levenslang stadionverbod aan die gasten en de boete op hen verhalen.

Heb de beelden gezien, en wellicht is deze agressie een reactie op wat Eagles supporters vorig jaar deden nadat Graafschap Eagles uit de eredivisie hield?
Toen gebeurde volgens mij iets vergelijkbaars door Eagles supporters, al werd dat sneller in de kiem gesmoord.

Vooropgesteld: dit is echt schandalig!
Maar A: volgens mij was het een mannetje of 15 die zich hiertoe verlaagde,
En B: blijf aub ook oog houden voor het grote deel van Graafschapsupporters die het veld kwam om juist hun spelers te eren, die een seizoen lang hebben gevochten om het maximale eruit te halen

Enige wat hij hier verkeerd doet is zijn eigen aanhang niet benoemen, maar wel incidenten uit eerdere wedstrijd. Wat vandaag gebeurde is afschuwelijk, maar hij weet dondersgoed dat ook bij GAE dit soort idioten rondlopen en ook dat is in het verleden en het heden bewezen. De beelden, ook vandaag, laten duidelijk zien dat er fakkels vliegen naar de grote groep de graafschap supporters (en niet gericht naar de onrust stokers maar gewoon richting de centrale massa)

22 mei 2016 om 22:02

Het verleden heeft niks te maken met dit incident.
Als die fakkels de aanstichter waren volgens jou waarom hebben ze dan de spelers aangevallen?
Waarom zijn ze het GAE vak niet gaan bestormen dan?

22 mei 2016 om 22:14

Als je de beelden bekijkt zie je gewoon dat de fans van de graafschap naar de zijkant van het veld willen want daar stonden naast het uitvak ook supporters van de eagles en dan zie dat de eerste van die fans gewoon door de spelers heen lopen op weg naar de zijkant totdat 1 fan een speler van de eagles opzij duwt en daarop een reactie komt van de keeper en daarna gaat het helemaal los. Al dat napraten in Nederland. Ik geloof niet dat de spelers bewust doelwit waren.

22 mei 2016 om 22:29

@geertje. Ik kan je aanraden nog iets beter te kijken. Dan zie je dat Teijsse een klap in zijn gezicht krijgt. En daarbij, waarom zou je dan naar de zijkant van het veld gaan naar de Eagles supporters? Dan ben je toch al ergens op uit? Of dacht je dat ze wilden gaan feliciteren? En dan niet even wachten maar uitgerekend tussen de feestende spelers door, duwen en een klap geven? Beetje vreemd denk ik.

22 mei 2016 om 22:37

Waar zeg ik dan dat ze nergens op uit zijn? Ik zeg toch dat ze naar de zijkant lopen, dan zijn ze inderdaad ergens op uit. Maar ik zie wat ik zie en ik praat al helemaal niets goed aan dit verhaal!

22 mei 2016 om 22:43

Wat jij zegt klopt zeker. Ik denk dat ze meer uit waren op een confrontatie met eagles supporters en niet perse met de spelers. Meneer lugt is ook erg hypocriet door de aanleiding van de incidenten in de uitwedstrijd weg te laten. Eagles 'fans' begonnen met het gooien van glaswerk, drankflessen aanstekers, kleingeld noem maar op. Dan kun je een reactie verwachten, hoe slecht het ook allemaal is. Hopelijk komt er nog een dag dat we gewoon normaal voetbal kunnen kijken zonder elkaar de kop in te slaan

22 mei 2016 om 22:46

Sorry, maar waar zeg ik dat acties van GAE supporters gezien kunnen worden als aanstichter?

22 mei 2016 om 23:04

@pinothadon

Een groep Eagles fans heeft zich in Deventer misdragen, dat waren geen spelers van de Eagles! Die jongens hebben toch niks fout gedaan, naast hun sportieve plicht? Er is geen fatsoenlijke argument aan te voeren waarom De Graafschap ''supporters'' hun woede en agressie mogen uiten op spelers.

Als De Graafschap en Eagles fans met elkaar mot hebben vanwege wat misdragingen naar elkaar toe dan is er geen enkel excuus om spelers van Go Ahead aan te vallen. Dat staat er volkomen los van en iedere vorm van rechtvaardiging die ervoor gezocht wordt is een verzonnen argument om deze idioten te verdedigen.

22 mei 2016 om 23:40

@adzevedo dat is ook totaal niet bedoeld om dit incident goed te praten maar ik vind het kwalijk dat de heer lugt niks laat horen wanneer het om zijn eigen 'idioten' gaat.

Jammer dat de grote meerderheid moet bloeden. Deze idioten verkloten het voor de echte supporters.

23 mei 2016 om 01:08

Dat laatste sowieso, maar ik vind dat De Lugtop zo'n moment hoeft te refereren aan de eigen aanhang. Daar had hij zich na de heenwedstrijd zich over moeten uitlaten. Uit jou woorden begrijp ik dat dit niet gebeurd is, en dat valt dhr. De Lugt dan ook te verwijten. Maar goed, dat is iets wat je veel vaker ziet in de voetballerij. Bestuurders durven grove schande te spreken van wangedrag van andere supportersgroepen, maar hebben boter op hun hoofd als het ''fans'' van de eigen club zijn. Alleen als er echt geen andere optie is dan zich publiekelijk uit te spreken omdat het incident te groot is hoor je ze zich uit spreken.

Uiteraard eens met dit stuk echter, en het zal me wel op een hoop minnetjes komen te staan, heb ik tijdens de live uitzending toch ook echt GAE spelers achter supporters aan zien gaan om ferme tikken uit te delen, terwijl deze terug keerden naar tribune.

Jezelf en teamgenoten verdedigen, prima reactie.
Van de situatie gebruik maken om flink potje te knokken, misselijkmakend.

In mijn optiek de desbetreffende graafschap fans levenslang verbannen uit stadions echter ook de spelers die meer deden dan verdedigen verdienen een flinke schorsing.

Laat duidelijk zijn dat ik totaal geen sympathie heb voor de Graafschap noch Gae. Ben dus uiterst objectief in deze.

23 mei 2016 om 07:51

Spelers schorsen omdat ze aangevallen worden, de omgekeerde wereld. Je hebt net 90 min een belangrijke wedstrijd gevoetbald, je bent blij dat je gepromoveerd bent enbin 1 keer word je omsingeld door vechtende fans. Dan verdedig je jezelf, ik kan me niet voorstellen dat je denkt "Lekker knokke"

Omdat daar een hoge wand omheen zit. Daar kun je op de Vijverberg vanaf het veld simpelweg niet doorheen.

En waarom de spelers? Omdat het vorig seizoen Eagles supporters waren die Graafschap spelers te lijf wilden gaan. Daarom.

Nogmaals: dit is absoluut van de gekke natuurlijk. Hoop dat de daders goed worden gestraft. Maar als er dan toch een aantal idioten bij Graafschap op de tribune zitten, dan hebben zij in eerdere incidenten vermoedelijk een aanleiding gezien om hun frustratie te uiten.

Op www.superboeren.nl excuus, tekst en uitleg van de supportersvereniging van De Graafschap

23 mei 2016 om 06:24

Je moet niet zo lullen dat het vorig jaar ook bij de eagles gebeurde.. dat was namelijk niet het enigste wat gebeurde was dat 2 eagles supporters het veld opkwamen en bij de uitgasten voor het vak gingen staan. En ze gingen uitdagen. Die 2 zijn uiteindelijk door eagles spelers daar verwijderd.... dat gelul van jou is zoiets van.. de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.. dumbo

Mafkezen horen niet in (sport) voetbalstadions thuis en zeker niet op een speelveld. Lekker snuiven en zuipen op de hoek van de straat of bij vrienden thuis, dat zoeken ze zelf maar uit.
Je vindt deze gasten niet alleen bij de Graafschap-aanhang maar ook bij heel veel (sport) evenementen van basketbal tot ijshockey, van tennis tot voetbal.

Alle 'supporters' die het veld hebben betreden dienen een stadionverbod en boete te krijgen. Veld betreden is namelijk strafbaar.
De idioten die gevochten hebben verdienen een levenslang stadionverbod en fikse boete.

22 mei 2016 om 22:56

Dan kun je drie kwart van de supporters een SV geven als je redeneert zoals jou..

22 mei 2016 om 23:07

Prima toch. Ik ben het er helemaal mee eens, iedereen op het veld € 1.000,- boete en een stadionverbod. Staat duidelijk op de bordjes dus aks je het veld betreed weet je wat de consequentie is

23 mei 2016 om 07:18

Dat hebben ze dan verdient. Het is niet hoe ik redeneer, maar hoe de regels zijn..

23 mei 2016 om 08:58

Maar die wetgeving is er toch niet voor niets? Dus als iedereen het maar doet dan is het maar oke? Zoiets heet anarchie.

Je kunt er nu wel iets heel groots van maken, maar vergeten ze bij GAE niet dat er een jaar terug in het eigen stadion iets soortgelijks gebeurde, waar het de eigen fans waren die het veld oprenden? Daarna kwam de ME in en rondom het stadion en was het nogal onrustig. Ik keur dit niet goed uiteraard, maar met moet bij GAE wel even in de spiegel kijken.

22 mei 2016 om 23:06

@Dutchgio. Toen ginger er indd supporters het veld op en was de sfeer slecht. Thats it. Geen spelers aangevallen of iets dergelijks

22 mei 2016 om 23:11

Hou op met excuses zoeken voor dit gedrag. Dit hoort niet op De Vijverberg, als ze dat in andere stadions willen doen dan moeten ze dat zelf weten maar niet bij ons. Wij willen toch zo graag anders zijn, een cultclub, tegen het moderne voetbal?? Gedraag je dan niet zo als on andere stadions

23 mei 2016 om 00:33

Een jaar terug iets soortgelijks? Toen kwamen er 2 personen het veld op, waarop o.a. Deniz Türüç ingreep en de rest van het stadion deze idioten uitfloot. Edwin Lugt heeft dit destijds ook keihard veroordeeld. In Deventer zitten ook idioten en de supporters van Kowet staan (terecht) niet al te goed bekend, maar zoiets als vandaag heb ik nog nooit meegemaakt. Jan Vreman en de voorzitter reageerden zoals het hoort. Veroordelen en afstand nemen. Ik heb echter ook enkele bagatelliserende opmerkingen gehoord vanuit Doetinchem (Pröpper en persvoorlichter). Dit geeft geen pas. Er waren veel meer dan 10 á 15 personen die het voor de rest verpestten.

Tja, De Graafschap werd in de VI geroemd om zijn sfeer. Kreeg vervolgens vanwege de prestaties tegen Ajax de sympathie vanwege het doen van de sportieve plicht en nu verliezen ze in 1 klap (of beter gezegd met een paar klappen) de gunfactor van alle andere supportersgroepen. Uiteraard is het zoals altijd de kleine radicale minderheid van 1 procent, die iedere club heeft, die ervoor verantwoordelijk is.

De betreffende figuren zouden voor een hele lange periode niet meer welkom mogen zijn bij voetbalwedstrijden. Spelers van de tegenpartij aanvallen, te gênant voor woorden. Zoiets doe je gewoon niet, klaar.

Heb begrepen dat er na de wedstrijd tenminste 1 iemand die gae spelers aanviel naar de grond is gemept door graafschap supporters. De gigantische meerderheid moet niks van dit volk hebben en baalt enorm van alle negatieve publiciteit die zo ontstaat

22 mei 2016 om 23:07

@pino.. dat maakt het alleen nog erger. In plaats van afstand te doen van dit soort zaken en je onvrede normaal kenbaar te maken ga je diegene meppen. Dan ben je zelf dus geen haar beter.

22 mei 2016 om 23:13

Ze horen zo wie zo niet op het veld.

22 mei 2016 om 23:15

Net zoals de eagles spelers? Of is dat weer wat anders, die sloegen er namelijk ook flink op los. Er was er zelf eentje die moest door een beveiliger in zo'n hesjes van een relschoppers afgetrokken worden!

22 mei 2016 om 23:18

Gelijk heeft ie, hij hoort op het veld, al die andere malloten niet

22 mei 2016 om 23:46

@Geertje. Zoiets heet zelfverdediging. Als ik zomaar geslagen wordt stomp ik ook terug. Maar als ik vind dat pietje zich slecht gedraagt door een go ahead speler aan te vallen neem ik afstand van dat soort acties en ga ik pietje niet uileggen wat hij verkeerd deed door zelf ook maar te gaan meppen.

23 mei 2016 om 09:01

Waren het de eagles spelers dan die wilde knokken? Zij wilde alleen maar het feestje vieren met de uitsupporters verder niks. Zij kunnen er niks aan doen dat die randdebielen met hun willen knokken. Dus ja, dat zij hebben flink lopen uit te delen is toch echt de schuld van de Graafschap supporters.

Nou Lugt, die supporters van jouw clubje zijn ook bepaald geen lieverdjes. Je geeft nu compleet de zwarte piet aan de Graafschap supporters, maar er is veel veel meer gebeurd, ook afgelopen donderdag in Deventer!

22 mei 2016 om 23:27

De graafschap gewoon straf geven jp spelen en dan 2plaats Venlo door laten gaan

22 mei 2016 om 23:59

Het zit wel diep hè, die teleurstelling van al die Ajax supporters.

23 mei 2016 om 07:03

Kan me niet herinneren dat jouw Ajax werd teruggezet naar de JP toen Ajax-supporters de spelers van Feyenoord A1 aanvielen

23 mei 2016 om 07:27

Nee echt niet wie na 34wed bovenaan staat is terecht kampioen hoe dan ook Ma vindt dat geweld er gewoon niet thuis hoort ik vindt dat knvb eens ma eens in een spiegel niet gaan kijke



23 mei 2016 om 07:28

En voor alle teams de zelfde regel hoor

Ik keur uiteraard elke vorm van geweld af. Voetbal is een geweldige manier om je emoties kwijt te raken, maar dan wel op een positieve manier.
Maar het valt me wel op dat de Go Ahead Eagles wel heel vaak bij incidenten betrokken zijn, en elke keer in de slachtofferrol kruipen en doen alsof ze zelf helemaal niks gedaan hebben. Ze zingen best vaak uitdagende liedjes in plaats van liedjes die hun club steunen, en ik zie ook hoe er elke wedstrijd weer mensen die naast het uitvak zitten de hele tijd provocerend bezig zijn, sommigen staan zelfs naar het uitvak gedraaid ipv naar het veld. Er worden ook vaak dingen gegooid.
Als je zo'n club wilt zijn, prima, maar ga dan niet zielig doen als de tegenstanders iets terugdoen.

23 mei 2016 om 09:17

@Nyo. Je bent een Go Ahead supporter? Anders is het best knap dat jij weet dat ze elke wedstrijd aan het provoceren zijn zoals jiij beweerd. Is gewoon onzin, het zijn geen lieverdjes indd maar de meeste volksclubs hebben geen lieverdies. En idioten vind je bij elke club. Maar dit wat nu gebeurd slaat alles. Go Ahead kan hier niet in een slachtofferrol kruipen want de beelden spreken voor zich.

23 mei 2016 om 10:24

Ik heb het niet over dat incident met de hooligans op het veld, het gaat over die ruzies met het uitvak. Ik ben zelf dit seizoen in de Adelaarshorst geweest, en daar werd bevestigd wat ik al vaker had gehoord: de mensen naast het uitvak staan daar alleen maar om irritant te doen. Vooral omdat ze ook nog eens de wedstrijd verloren.

23 mei 2016 om 14:50

@nyocar. Aah goed onderbouwd ook. Je bent er zelf een keer geweest en had het van anderen ''gehoord''. Je moet niet alles geloven wat je hoort. Ik zeg niet dat ze heilig zijn maar je komt met een compleet verhaal tot in details wat ze zingen en uitdagen alsof je het iedere wedstrijd meemaakt.

Hoe erg het ook is. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. "zelfs" bij Ajax. Die mensen zijn zo fanatiek dat ze hun emoties niet meer kunnen bedwingen. Een stadionverbod is wel het minste dat je kunt geven.

23 mei 2016 om 00:09

Ik ben ook vaak geemotioneerd maar kan nog wel nadenken.
Je bent gewoon zielig als je dit doet

Hoop dat graafschap zwaar gestraft gaat worden. Laat FCT maar gewoon in de eredivisie blijven ipv graafschap.
Wat een ontiegelijke dwaaskoppen daar op t veld.
Gelukkig kregen er een paar stoere jochies een paar rake klappen van de kowetspelers...mooi om te zien!

23 mei 2016 om 08:55

Het leek er idd meer op dat de spelers meer uitdeelden dan incasseerden

23 mei 2016 om 09:12

@Verpatopspits. Ik zou haast denken dat je een van die losgeslagen personenn bent want je wijst steeds naar de spelers of naar Go Ahead in het algemeen.

23 mei 2016 om 15:16

Gast, wat heb ik daar te zoeken?

Dit sloeg vanmiddag echt nergens op wat de supporters hier lieten zien..

Levenslang verbannen van de voetbalvelden. Wat een dwaze figuren.

Vraag me af op deze jongens ook vol met hun gezicht op de voorpagina van de telegraaf komen net zoals bij ajax met het opblaaspop aan een touwtje incident, je hebt als voetbalsupporter namelijk minder rechten als pedofielen etc

Zucht... Het is zo onwerkelijk dat een stelletje randdebielen ons fantastische seizoen zo verkloten... Wat voel ik mij hier slecht over zeg... Over twee wedstrijden gezien was Go Ahead gewoon de betere. Gisteren de eerste helft ging het fantastisch tot aan de zestien en daar worden toch echt de doelpunten gemaakt.
Het wachten is nu wat de KNVB beslist en eigenlijk kan het niet anders dan dat wij door een of andere vage reden er toch (onverdiend) in blijven. Maar man, wat was het een fantastisch seizoen! Verreweg de kwalitatief armste selectie en zulke wereldpartijen op de mat leggen. Het is zo jammer dat een 30-40 tal klootviolen het hele seizoen zo weten te verprutsen... Maar op de spelers, de technische staf en 99% van de supporters, daar moeten we met zijn allen trots op zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren