Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Faillissement dreigt voor FC Twente: ‘Je kunt het vergelijken met een kind’

Laatste update:

FC Twente liet donderdag in een verklaring - zij het met meer woorden - weten dat een faillissement op termijn het gevolg zal zijn van afglijding naar de Jupiler League. De club uit Enschede besloot de straf dan ook aan te vechten en als de rechtszaak wordt verloren, dan gaat Twente dus waarschijnlijk ook bankroet.

/

“Dat kunnen we financieel niet bolwerken”, zei interim-directeur Onno Jacobs zondagochtend in het FOX Sports-programma De Tafel van Kees. Hij verwoordde zondagmorgen nog eens zijn gevoel van onrecht. “Je moet het zien als een kind dat de kamer moet opruimen en pas als alles schoon is zijn mobiele telefoon terugkrijgt.”

“Vervolgens ruimt hij alles op, stofzuigt hij nog een keer extra om er zeker van te zijn dat alle rommel weg is. Maar dan komen de ouders en die zeggen dan toch: hier heb je je telefoon, maar wel zonder beltegoed”, aldus Jacobs.

Denk jij dat FC Twente de rechtszaak wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jezus wat een vergelijking. Zeg dan; Sorry, we hebben je Iphone 6S plus ingeruild voor een nokia 3310 zonder simkaart.

Verder had Twente gewoon een plan klaar moeten hebben voor de Juup league. De eerste seizoenshelft was dramatisch en tijdens het crediteuren akkoord hadden ze ook gewoon rekening moeten houden met een mogelijke Sportieve degradatie. Dat dit geen sportieve degradatie is maakt in mijn optiek niet uit..

22 mei 2016 om 11:38

Je moet dan de vergelijking helemaal goed maken natuurlijk. Kind ruimt de kamer op maar veegt alles onder het vloerkleed ipv echt opruimen.

22 mei 2016 om 12:10

Mwah, ik denk dat het nu is; Het kind veegt alles onder het kleed weg van de afgelopen 3-4 jaar en dan zien dat ouders wat van shit zn kamer daadwerkelijk was :P

22 mei 2016 om 13:54

Haha die vergelijking is zoveel beter.

22 mei 2016 om 11:38

Wees blij met je kans die je krijgt denk ik dan. Anders was het helemaal geen licentie en dan heb je helemaal niks.. begrijp helemaal niks van al die mensen daar

22 mei 2016 om 12:11

Oogkleppengedrag van jou. Omdat er bij Twente fouten zijn gemaakt in het verleden, hoef je zo'n onreglementaire beslissing van de licentiecommissie niet onder het tapijt te vegen...

22 mei 2016 om 12:23

Oogkleppengedrag van jou.

Het is of Jupiler League, of geen licentie. Als ze hier 40.000 euro boete voor geven (de andere optie), dan zal volgend jaar iedereen en zijn moeder de boel gaan oplichten.

22 mei 2016 om 12:28

Jupiler-league wordt onreglementair opgelegd. Feit...dringt moeilijk door, of niet?

22 mei 2016 om 12:29

Het is geen onreglementaire beslissing.
Verplichte degradatie behoort niet tot de strafmogelijkheden, maar het intrekken van de licentie wel, evenals het verstrekken van een nieuwe licentie die recht geeft op instroming op het laagste professionele niveau.
Het enige wat afwijkt van de standaardregels is dat het verstrekken van een licentie normaal gesproken niet op eigen initiatief van de licentiecommissie gebeurt, maar pas na een aanvraag daartoe van een club.

22 mei 2016 om 12:54

De intrekking mocht alleen als Twente niet aan de eisen voldeed. De LC heeft in haar beslisssing zelfs aangegeven dat aan alle eisen is voldaan. Onreglementair dus.

Blijkt natuurlijk belachelijk dat de geëiste aangeleverde informatie om schoon schip te maken wordt gebruikt als stok om mee te slaan.

22 mei 2016 om 13:02

En je kunt vraagtekens zetten of deze straf rechtvaardig is. In de afspraken van 15 december is de strafmaat bepaald.
Twente speelt 3 jaar geen Europees voetbal,
twente moet het bestuur aanpassen,
twente moet volledig meewerken aan een onderzoek van de knvb van de heer knuppe.
Dit onderzoek was nodig om volledig schoon schip te kunnen maken Uit dit onderzoek zijn misstanden na voren gekomen wie ook niet deugden, maar dat had je ook kunnen verwachten al's je een onderzoek uitvoerd. Indien twente aan deze voorwaarden zou voldoen, zouden ze de licentie terug krijgen. De LC geeft zelf aan dat twente dit heeft gedaan dus zou volgens de afspraken de licentie terug gegeven moeten worden.

Het is nu alleen de vraag of de informatie uit het onderzoek zo bezwaarlijk is om als nog de licentie in te trekken. Volgens de LC wel. Volgens twente niet, zij gingen er van uit dat gebeurde om echt schoon schip te maken, niet om er nog straf overheen te krijgen dankzij deze info.

Persoonlijk vind ik dat de knvb volgens de regels moet straffen. Wat ze nu doen is een indirecte doodsteek geven. Laat dan de knvb/lc de de strekker er zelf uittrekken. In mijn optiek is deze straf eigenlijk dat ze willen dat we oprotten, maar willen zelf niet de verantwoordingwillen nemen.

22 mei 2016 om 13:15

Jullie kunnen wel onrechtvaardig maar in due afspraken stond ook dat alles openbaar werd gemaakt.
Dat is niet het geval geweest daar er na de afspraken er weer een paar lijken uit de kast kwamen.
Dus FC Twente heeft zich helemaal niet aan de afspraken gehouden.
Zoals hier beweert wordt.

22 mei 2016 om 13:26

Lees anders even de uitslag van de LC. Daar staat toch echt in dat dit bestuur wel degelijk aan de eisen uit het rapport knuppe heeft voldaan, daarom vonden ze dat we wel weer een nieuwe licentie mochten krijgen.

22 mei 2016 om 13:48

Er is toch duidelijk in het rapport te lezen dat probleem niet zozeer de voorwaarden zijn maar het feit dat Twente tijdens de gesprekken van oa 15 december tot in verder detail al op de hoogte was van het feit dat er zaken niet in de haak waren rondom diverse tranfers. Maar men heeft dat toen wederom verzwegen en niet aan de Knvb/lc medegedeeld maar er slechts in algemene bewoordingen over gesproken. Men heeft toen dus moedwillig zaken verzwegen terwijl het al vijf voor twaalf was. Daar is de LC (m.i. terecht) woest over.

22 mei 2016 om 13:50

Snap je niet dat dit is omdat anders maar 1 uitslag was geweest en dat is intrekken van licentie

Twente word gespaard vanwege dat er naderhand weer lijken uit de kast zijn gekomen. Dat jij het niet wilt inzien komt door je clubvoorkeur denk ik

22 mei 2016 om 13:52

Diablo73

Denk dat sommige het niet willen inzien. Je beschrijft de situatie perfect, hoe pijnlijk ook voor de supporters van Twente

22 mei 2016 om 14:11

Dan licentie intrekken, wat hebben ze dan?

22 mei 2016 om 18:51

@ fct1978,

Jij hebt het over de voorwaardelijk ingetrokken licentie. Daarvoor heeft Twente inderdaad aan de voorwaarden aan voldaan om de licentie te behouden. Echter was die straf opgelegd op basis van de inhoud van het contract met Doyen.
Deze straf is voor het vals voorlichten en van de Knvb. Dat dit alsnog inhoud dat het een gepaste straf is om hiervoor de licentie in te nemen staat los van dat Twente heeft voldaan aan de eisen om de voorwaardelijke straf niet in werking te laten gaan.

22 mei 2016 om 11:45

Het was al wonderbaarlijk dat ze zo snel aan alle eisen hebben voldaan. Voor investeerders, sponsoren en schuldeisers is het natuurlijk ook een keer op. Ze hebben echt wel geprobeerd te anticiperen op de Jupiler League, maar er is simpelweg geen geld voor. Dan kan je wel plannen gaan maken, maar als je vooraf al weet dat ze niet gaan werken, heeft dat natuurlijk geen zin.

22 mei 2016 om 12:01

Een plan voor de jupiler league, lijkt mij alle dure spelers verkopen. Dan krijg je veel meer geld binnen dan TV geld in de Eredivisie. Als je je sterspelers verkoopt, ziyech en mokotjo, dan kan je het en jaar bijbenen financieel en je houdt voldoende kwaliteit over om te kunnen promoveren. Maar ja twente gaat in beroep. Dat vind ik echt oerdom. Dan raken ze wellicht definitief hun licentie kwijt. Dan is je hele selectie gratis. Nou dat is pas slim handelen.

22 mei 2016 om 12:15

Geen enkele club die normaal gesproken top 6 speelt heeft een plan voor de Jupiler League... Er staan geen bijzondere afspraken in de spelerscontracten, daar begint het al mee.. Sponsorcontracten zijn meestal niet heel erg langdurig, en je wil een sponsor ook al zeker niet lastig vallen met de vraag: "wat als...?".

Onder normale omstandigheden is het misschien best te doen, een jaartje Jupiler League, maar met een schuld van tientallen miljoenen is het simpelweg kansloos.. Reken op een kwart van de inkomsten, spelers die minimaal halveren in waarde en de spelers die niet weg kunnen of willen moet je hetzelfde blijven betalen.. De schuld blijft gelijk en de garantstellingen vervallen...

Ergo: failliet!


Ik vraag me af op welke basis mensen hier vinden dat het wel zou moeten kunnen.... Kan iemand me dat vertellen?

22 mei 2016 om 12:26

Moustro,

Dat men Twente wil zien bloeden en het vertrouwen op 0,0 staat moet erg makkelijk te begrijpen zijn. Dat Twente zich niet (vrijwillig) bij een faillissement neerlegt daarentegen ook. Het 'kamp Twente' stoort zich er aan dat men niet kan(/wil) inzien dat het einde verhaal is na het voorstel van de LC. Waar de 'buitenstaanders' zich er aan ergeren dat men klaagt terwijl het veel erger had kunnen(/moeten) zijn. Hetgeen wat mij ergert is dat beide kampen vaak bepaalde feiten (bewust?) negeren en/of verdraaien zodat dit hun eigen standpunt krachtiger maakt. Maar gelukkig is dit geen wetenschappelijk onderzoek en heeft een ieder recht op zijn eigen mening

22 mei 2016 om 12:29

@moustro: Mensen denken dat als Twente gewoon fors gaat bezuinigen, en vooral veel spelers dumpt (levert transfersom op maar met name lagere salariskosten), dat ze het dan wel kunnen redden om Jupiler League te spelen. En eerlijk gezegd klinkt dit niet als een vreemde gedachte. Echter, het lijkt me dat de nieuwe bestuurders bij Twente hier ook echt wel aan gedacht hebben, en als zij zeggen dat het niet haalbaar is, zie ik weinig reden om daaraan te twijfelen (zij willen ook liever dat Twente boven alles blijft voortbestaan).

22 mei 2016 om 13:47

Twente bestuurders kunnen ook al weten hoe ze het moeten redden maar zeggen dat het een faillisement betekend in de hoop dat ze zo doormiddel van medeleven etc alsnog gespaard worden

22 mei 2016 om 13:59

Komop... Ik ben zelf voor Twente, maar als je ziet hoe het de eerste seizoenshelft ging en de stroom van puntenaftrek + de situatie op dat moment, had ik mij als bestuurder toch ingedekt door tijdens de gesprekken aangaande het crediteuren akkoord toch het een ander besproken met betrekking tot een degradatie.

22 mei 2016 om 19:49

De Knvb (de partij die het oordeel moet vellen), heeft degradatie nooit benoemd als alternatief, noch blijkt uit de reglementen dat het een mogelijkheid is. Dan is het niet zo gek dat dit nooit als optie benoemd is, en al zeker niet met de gemeente.. 32 mln in een Jupiler League club stoppen zonder daarmee de hele club te kopen is wel wat gortig vind je niet?

@tukkertje91
Ik snap ook wel dat ze Twente graag willen zien bloeden, maar ik heb sterk het idee dat de mensen daar niet bepaald rationeel in zitten.. Tuurlijk, die deal met Doyen, die is niet goed te praten, en al zeker niet het feit dat daar twee versies van contracten waren. Dat er bij Tadic bepaalde vergoedingen zijn omgezet van transfersom naar "dienstverlening"' dat spoort ook niet.. Maar er zijn in het verleden clubs gestraft voor meer..... Dat er nu nieuwe regels zijn is prima, dus dat Twente harder gestraft wordt dan die clubs, ook prima, maar laten ze (knvb) zich dan wel houden aan de regels die zijn overeengekomen met alle betaald voetbal clubs. Dat is wat mij het meest stoort.. De regels worden niet gevolgd!

22 mei 2016 om 21:39

@moustro
Je zegt zinnige dingen, maar je opmerking over het aan de regels houden die overeengekomen zijn om te straffen, zou betekenen licentie intrekken. (punt)
De vervolgactie om meteen een nieuwe licentie te geven is een verzachtende actie die reglementair slecht goed te praten valt. Alleen dat gedeelte is tegen de regels en op zijn minst discutabel te noemen. Niemand beseft zich overigens dat dat in een hoger beroep ook de conclusie kan worden. [edit: Sorry lees nu dat jij en Oz81 dit hieronder letterlijk bespreken...]
Hoewel ik Twente ook wel een nieuwe licentie gun, is dit natuurlijk een flinke domper voor de betere clubs die komend jaar in de JL spelen. Een NAC bijvoorbeeld, die het komend seizoen kan schudden kampioen te worden omdat Twente er ook in zit. Dat zijn hele kwalijke dingen, misschien wel competitievervalsing. Trouwens ook erg slecht dat de knvb hiermee komt vlak voor ontknoping play offs. Wat als Willem II achterover was gaan leunen, dan was NAC ipv Graafschap door geweest.

22 mei 2016 om 13:42

Als je de vergelijking toch wil maken.

Speciaal voor jouw en meneer onno Jacobs

Hadden de ouders erop kunnen reageren: ja maar we hebben erover nagedacht en je bent meerdere malen duizenden euro's over je abonnement gegaan. Dus als je je telefoon nog wilt moet je dit keer zelf voor beltegoed zorgen

22 mei 2016 om 15:08

Klopt niet wat je zegt, de KNVB mag twente niet naar de JL laten degraderen, deze rechtzaak gaat Twente winnen

22 mei 2016 om 18:00

Maar Tukker. Ze laten Twente niet degraderen. Ze trekken hun licentie in en daardoor kan FC Twente geen betaald voetbal spelen. Dat is feit 1. Dus nergens wordt gesproken over dat de Knvb hen laat degraderen. Deze straf is wel of niet terecht en daar kunnen we heel veel meningen op loslaten, maar dit is nu aan de rechter. Dat Twente deze rechtszaak gaat winnen, is echter twijfelachtig, omdat de Knvb hier niet voor niets erg lang over heeft gedaan en echt wel heeft gekeken of dit mag en terecht is. Maar, nogmaals, ik ben benieuwd wat de rechter vindt.

Feit 2 gaat over het opnieuw verstrekken van een licentie. Als dit gebeurt. dan moeten ze instromen in de laagste betaald voetbal-competitie. Dat is in dit geval de Eerste Divisie. FC Twente wordt daardoor beloond voor hun goede plannen de laatste tijd. Dit heeft dus wederom niets met degradatie te maken, maar met promoveren van niets naar de Eerste Divisie.

Echter, ik acht de kans zelf nu groter dat de rechter zegt dat het intrekken van de licentie terecht is, maar het opnieuw verstrekken op deze manier niet mag. En dat juist deze stap naar de rechter nog meer glazen ingooit.

22 mei 2016 om 19:55

Oz81... Maar op basis waarvan wordt de nieuwe licentie verstrekt? Op de eerste plaats al via oneigenlijke weg, maar dat terzijde.. Als de Knvb een nieuwe licentie verstrek aan Twente, dan voldoet de club blijkbaar aan de regels die de Knvb daarvoor heeft. Maar dan is er toch geen enkele basis om Twente überhaupt de licentie te ontnemen?

Tenzij de Knvb natuurlijk tussen het intrekken van de oude en het verstrekken van de nieuwe licentie 32 mln euro stort waardoor de schuldenlast wat beperkt wordt en de Gemeente niet meer nodig is..

22 mei 2016 om 15:14

Twente had in principe een plan klaar voor de JL. Maar door de nieuwe licentie gaan de TV-gelden, onderdeel van de garantstelling van de gemeente per jaar met 3 miljoen omlaag (geen officieel verleden qua TV-gelden).

Dus als Twente was gedegradeerd waren ze beter af dan dat ze nu zijn.

Ze hebben er een puinhoop van gemaakt en geven iedereen de schuld voor het faillisement, vooral de knvb moet het ontgelden. Nog zo'n kans die ze krijgen met 2 handen aangrijpen, nee, wat doen ze, ze gaan een rechtzaak aanspannen. Ik hoop dat deze valse club over de kop gaat. Is nooit geen topclub geweest. Een hele valse gemene club die alle regels aan hun laars hebben gelapt. Daardoor het een paar jaar goed hebben gedaan en dan nu een faillisement bespaard moet blijven omdat ze bij de grote 4 horen? Pffff......alsjeblieft zeg.

22 mei 2016 om 11:40

Het gaat erom dat de Knvb bepaalde dingen heeft beloofd en nu niet nakomen. Sjoerd Mossou verwoorde het gisteren ook nog mooi:
1.  Dus als ik het allemaal goed begrijp, wilde de KNVB een club straffen wegens sjoemelen met de reglementen, en toen is het maar gaan sjoemelen met de reglementen.

22 mei 2016 om 11:43

Ach ga weg en wees eens reeel man. Wees blij dat je club deze kans nog krijgt. Anders was het helemaal geen licentie

22 mei 2016 om 11:43

Dan moet je ook wel even de andere punten meenemen uit het lijstje van Sjoerd, en niet alleen dat punt wat goed uit komt voor Twente.

22 mei 2016 om 11:46

twente heeft ook beloofd dat er niks meer boven water zou komen en open kaart zou spelen , maar nog steeds worden er dingen verzwegen . de Knvb heeft in het voordeel van twente gesjoemeld , anders was het nu al einde oefening geweest .

22 mei 2016 om 11:50

Er worden 'nog steeds' dingen verzwegen? Hoe kan jij dát weten als er nog steeds wat verzwegen wordt?
(Ik zeg overigens niet dat het niet zo is).

22 mei 2016 om 11:51

Dat is inderdaad op 15 december 2015 afgesproken. Te beginnen met een nieuw bestuur. Onno Jacobs is sinds half januari 2016 werkzaam bij de club. Een nieuw bestuur vind je niet in 3 dagen. Daarnaast moet Onno de gehele administratie doorspitten. Ook iets wat je niet in een week doet. Alles wat gevonden is hebben ze doorgespeeld naar de KNVB.

22 mei 2016 om 11:56

@eindhoven4life
Dit is geen kans. Dit is iemand met 1000 messteken doden.. langzaam en koel.

Een kans zou zijn: Twente begint volgend seizoen gewoon in de eredivisie met bijv 15 punten aftrek. Dan heeft Twente een echte kans. Kunnen ze sportief alles uit de kast halen voor evt lijfsbehoud en kunnen de supporters en investeerders als een blok achter de club gaan staan. Als het dan niet lukt en Twente degradeert.. vindt iedereen dat Twente een echte kans heeft gehad. Dan konden ze ook op een redelijk normale wijze hun spelers verkopen.

Het is echt zo simpel gedacht om in te trappen in die oneliner van de Knvb. Dit is gewoon heel heel vies.

Ik heb niets met Twente, maar we zijn nu een week verder en er zijn nog steeds mensen die hun hersens niet echt hebben willen gebruiken om na te denken over de vraag of dit wel echt een kans is.

22 mei 2016 om 12:04

Zegt een eindhovenaar die jaren boven hun stand leefden en zonder die 60mil gem.steun kansloos waren geweest.

22 mei 2016 om 12:12

natuurlijk is dit een kans , hoe klein ook . de enige straf die de licentiecommissie , niet de Knvb , eigenlijk kon uitdelen was intrekken van de licentie en niet vlug weer een nieuwe geven .

22 mei 2016 om 12:13

het gaat niet om de steun , die ook twente al verschillende keren gehad heeft van de gemeente , het gaat om de fraude die twente heeft gepleegd .

22 mei 2016 om 12:29

En om het bedrog van de LC?

22 mei 2016 om 12:29

Daarmwe bedoel ik de de onreglementaire terugzetting naar de EL...

22 mei 2016 om 12:33

dat is een gunst die ze jullie verlenen , is dat nog niet duidelijk ? anders was het nu al einde oefening geweest . niks bedrog van de lc , twente bedondert alles en iedereen , niet de lc .

22 mei 2016 om 12:55

Wel bedrog van de LC, want ze trekken de licentie in terwijl ze aangeven dat Twente aan alle gestelde eisen heeft voldaan.

22 mei 2016 om 13:04

Als je de rest van Mossou er dan ook nog eventjes bij pakt. Dat zou je wel sieren.

2. FC Twente, de club die sjoemelen met de reglementen tot een kunst verhief, verwijt de Knvb nu dat er is gesjoemeld met de reglementen. Sterker nog: het is daar erg boos en verontwaardigd over.

3. Dus eerst was er onbegrip over een straf die eigenlijk niet bestond, maar het kort geding dat Twente nu aanspant, gaat weer over een straf die juist wél bestaat. Maar is FC Twente nu onreglementair gematst, of is het juist reglementair genaaid?

10. Als FC Twente die licentie voor de Jupiler League per se niet wil hebben, dan kunnen ze hem misschien aan Agovv, SC Veendam, FC Haarlem, RBC of FC Wageningen geven. Wel zo sympathiek.

22 mei 2016 om 13:17

Diekertjedap
Dat is geen gunst wat de LC Geeft, dit lijkt er meer op dat ze zeggen: twente opdonderen, maar wij nemen niet de verantwoordelijkheid.
Als ze volgens de regelementen de licentie willen afpakken is dat terecht, maar neem dan ook de verantwoordelijkheid. Maar die durven ze blijkbaar niet te nemen.

22 mei 2016 om 13:33

er is in ieder geval niet gesjoemeld, verdoezeld en gefraudeerd als ware coke snuifende maffia's

22 mei 2016 om 13:35

de Knvb is nu al de zwarte piet . twente heeft het zelf veroorzaakt en ik zie niet in waarom de Knvb dan het vonnis moet vellen , dat twente dat maar zelf doet , niet afschuiven .

22 mei 2016 om 14:15

Omdat zij de strafmaat bepalen.
Ze verzinnen nu een straf wat dezelfde uitkomst heeft, maar waar ze zich achter kunnen verschuilen zonder verantwoordelijkheid.

22 mei 2016 om 15:16

Deze kans is geen kans. Zwem maar naar de overkant met een blok beton aan de voetjes. Gaat niet lukken.

22 mei 2016 om 16:31

misschien omdat ze ook niet verantwoordelijk zijn voor de puinzooi ?

22 mei 2016 om 16:34

dat ligt er helemaal aan hoe groot die blok is . eerst zegt twente dat ze het wel redden in de jupiler , op tubantia wordt zelfs gezegd dat twente het 2 jaar in de jupiler kan redden en nu , nu gaat twente weer zielig doen dat ze toch echt in de ere-divisie moeten blijven . geloof jij het nog ?

22 mei 2016 om 18:07

Hahah steun van de gemeente? Je bedoelt het verkopen van een enorm stuk grond in hartje eindhoven? Psv zal binnen een aantak jaar verhuizen naar een ander stadion en dan heeft de gemeente de grond al gekocht.. Is heel iets anders dan dat hier met twente aan de hand is

23 mei 2016 om 00:48

Fct ontvangt ook staatssteun dmv idiote garantstelling. Het geld wordt dan niet aan de belasting betaler besteedt maar klaargezet om zwalkend Twente te steunen.

Zonder die steun was Twente zelfs in de eredivisie niet levensvatbaar

En maar lachen in Enschede toen de DSB failliet ging, het hardst in heel Nederland en zelfs tifos aan besteed.

Karma is Joop, Twente rust zacht.



Voor het trouwe deel supporters wel een gemis.

22 mei 2016 om 11:42

Precies dat.. ik gun ze niks meer.. ze krijgen een straf die ze niet verdienen (licentie JL) en gaan zich dan op deze manier opstellen. Heel jammer

22 mei 2016 om 13:02

PSV zou precies hetzelfde handelen want als de gemeente geen medewerking had verleend was het ook gedaan in Eindhoven. Twente krijgt een kansloze kans. De beste spelers vertrekken en vervolgens zal Twente in de JL het hoofd boven water moeten houden met dezelfde schulden meer heel veel minder inkomsten. En als Twente daardoor het einde van de competitie niet haalt zit de Knvb wéér met een probleem.

22 mei 2016 om 14:21

Niemand heeft Twente verplicht zich zo in de nesten te werken. Sterker nog, veel clubmensen met goede intenties hebben gewaarschuwd. Maar die waren zogenaamd dom, ouderwets of hadden geen visie.

24 mei 2016 om 09:14

Daar had twente dan beter vantevoren over na kunnen denken. Die munsterman wist precies wanneer hij er tussen uit moest knijpen.

22 mei 2016 om 11:46

Haha nog niet zon zure reactie als deze gelezen. Als ze die kans aangrepen en naar de jupiler league gaan gingen ze falliet. Een kans van niks dus. Waarom vind jij het raar dat een club er alles aan doet om voort te bestaan? Dat er dingen zijn gebeurt dat niet door de beugel kunnen klopt. Maar naar mijn idee zijn ze daar ook flink voor gestraft. Meerdere malen puntenaftrek. 3 jaar geen europees waardoor geen 1 speler voor twente kiest. Meerdere geld boetes en zware imago schade. En waarom is het precies een valse gemeente? Omdat ze niet willen dat een grote club uit de regio weggaat waarin zij ook geinvesteerd hebben? Ik vind dat jij grote onzin praat.

22 mei 2016 om 12:02

Wat heeft wat punten aftrek in een al verloren seizoen nou voor invloed dan? En 3 jaar geen Europees voetbal? Ze zijn dertiende geworden man... Dat is hetzelfde als tegen Roda JC zeggen dat ze geen Europees voetbal mogen spelen. Bovendien zou Twente toch van de Uefa al geen licentie voor Europees voetbal hebben gekregen. De boete is verder van een hoogte dat gelijk staat aan 2x een rotje op het veld.

FC Twente gedraagt zich als een slachtoffer en het is een schande. Ik gun ze door de reactie van alles en iedereen echt al het slechte. Maar zoals het vaak gaat zal de crimineel er wel mee wegkomen.

22 mei 2016 om 12:22

@lovre

'Wat heeft die puntenaftrek nu voor zin dan' ?
Hier komt jouw eigenlijke bedoeling naar voren: je ziet Twente graag failliet gaan zonder daarbij realistisch naar de situatie te kijken. Het is namelijk niet de schuld van Twente dat ze alleen puntenaftrek hebben gekregen. Dat is de schuld van de KNVB. Dit is de boete die daarop staat. Dan moet je boos zijn op de KNVB voor de, in jouw ogen, te lage straffen die gegeven worden. Hier kan Twente niets aan doen.
Ik persoonlijk vindt de straffen die Twente heeft gekregen ook wel laag (behalve 3 jaar geen Europees voetbal) maar daarvoor moeten we bij de KNVB zijn en niet Twente lopen te bashen dat ze er maar mee weg zijn gekomen.

22 mei 2016 om 12:35

daarom gaat de tuchtcommissie nog komen met straffen . de licentie commissie kan geen andere straffen uitdelen .

22 mei 2016 om 12:35

Twente wordt bestraft door het reglement waar het zelf akkoord mee ging, en vervolgens besloot dit meermaals te overtreden.

22 mei 2016 om 13:04

Lovre, zover ik weet mogen ze drie jaar geen Europees voetbal spelen maar gaat er pas een jaar van de straf af nadat ze zich normaal gesproken geplaatst zouden hebben. Zolang ze zich niet plaatsen blijft die straf dus drie jaar.

22 mei 2016 om 12:13

@ pukkiedukkie

Wie is iedereen dan eigenlijk? Geeft Twente andere clubs de schuld? De Nederlandse staat? De Fifa? Wie is iedereen?

Voor zover ik weet geven ze alleen de Lc/knvb de schuld van de ,in Twente's ogen, onterechte degradatie. En de oude bestuursleden.

Dat is niet iedereen toch?
Alle niet-Twentefans zijn het er ook wel over eens dat de oud-bestuursleden ook schuldig zijn.
Dus blijft de Lc/knvb over waar je over kan discussiã«ren of Twente ze wel of niet terecht de schuld geeft.

Dus hou op met je populistisch gelul over dat Twente 'alles en iedereen' de schuld geeft.

Kromme vergelijking. De schulden die Twente heeft, komen niet van de Knvb. De bond kan moeilijk zeggen: Hier heb je een licentie voor de eredivisie, want dat is de enige manier waarop jullie kunnen voortbestaan. Dat Twente een financiële puinhoop in huis heeft, mag geen factor zijn. Met andere woorden, dat het beltegoed op is, heeft Twente aan zichzelf te wijten.

Als dat kind zijn ouders constant heeft bedrogen en voorgelogen dan lijkt het me niet zo onredelijk dat ze zeggen dat hij deze maand geen beltegoed krijgt.

Precies. Als alles schoon is zijn telefoon teruggeven, want als de helft nog niet schoon is en je geeft zijn telefoon terug dan zal hij stoppen met schoonmaken. Precies de reden dat je de telefoon pas geeft aan het einde van het opruimen!

Ik denk dat hier meer aan de hand is, alle informatie is gelekt en daardoor niet rechtsgeldig. De manager operationele zaken Eugenie Porcu heeft voor geld/wrok (????) gelekt. Wat is de rol van Footballeaks? Wie is belang zit hierachter?

Porcu schulden, onder druk gezet om dit te doen? En kan je met onrechtsgeldige info wel een club laten degraderen. Het wordt steeds gekker en ook als Twente supporter vind ik het steeds interessanter worden, in ieder geval komt Onno Jacobs steeds meer als winnaar te voorschijn.

22 mei 2016 om 11:46

Haha ...hoezo zou die info niet rechtgeldig zijn ? Het geeft alleen maar aan dat twente helemaal niks uit eigen beweging zou hebben gemeld bij de lc....en om die man nou een winnaar te noemen....het is een beetje triest dat hij een podium krijgt om zijn leugens te verspreiden....gelukkig geloven alleen fc twente fans hem nog

22 mei 2016 om 11:48

Misschien moet je wat minder 'denken' of eigenlijk speculeren en wat meer kijken naar wat vast staat dat Twente allemaal geflikt heeft. Jullie mogen wel eens realistisch zijn ipv om je heen te slaan en iedereen de schuld de geven behalve FC Twente. Zoals iedereen rondom FC Twente reageert denk ik trek die licentie maar definitief in mocht de club de rechtszaak winnen, ze tonen toch geen enkele spijt.

22 mei 2016 om 11:58

@lovre

De enige die hier spijt moeten tonen zijn de vorige bestuurders! Voor zover ik weet heeft het huidige bestuur schoon schip gemaakt. Twente wil degradatie voorkomen omdat anders Twente hoogstwaarschijnlijk toch failliet gaat. Dan moet je die gok maar nemen toch en proberen ervoor te vechten toch?

Waarom zeggen de meeste haters dat Twente maar zijn licentie direct afgenomen moet worden?
Als jij voor de rechter staat en geeft jou een onterechte straf (in jouw ogen dan he) terwijl je zo je best doet om op het rechte pad te blijven dan wil je dat toch ook aanvechten?

22 mei 2016 om 19:06

Beste Lovre,

Als iemand informatie hackt, dan is dat toch diefstal? En dus is deze info niet rechtsgeldig. Veven los van de inhoud. Dus mag je ook geen sancties opleggen.

Daarnaast laat het laatste halfjaar zien dat er nu echt een nieuwe start is gemaakt. Geef de club de kans om door te gaan. Het is zo zielig dat iedereen Fctwnente graag ziet verdwijnne, maar wat hou je over in de ED?

22 mei 2016 om 11:49

Jacobs komt op mij, als buitenstaander, niet over als een winnaar. Hij komt op mij over als iemand die naar anderen wijst in een poging de aandacht af te leiden van de eigen problemen. Zoals heel Twente dat nu al een tijdje doet, helaas.

22 mei 2016 om 13:07

Hij leidt de aandacht juist niet af van de problemen want door degradatie worden de problemen alleen maar erger en daarom willen ze niet naar de JL. Ook de garantstelling van bv de gemeente kan dan ingetrokken worden.

22 mei 2016 om 11:57

Als Porcu voor geld of uit wrok heeft gelekt, maakt dat nog niet dat de informatie niet rechtsgeldig is. Zolang de licentiecommissie of de Knvb niet de betalende partij is, mag die informatie gewoon worden gebruikt.

Maar er kan ook nog iets anders spelen.
Porcu was behalve Manager Operationele Zaken bij FC Twente ook lid van het Security Committee van de Knvb.
Hij kan dus een dubbelrol hebben gespeeld om zijn eigen hachje te redden. Ook dat betekent overigens niet dat de informatie niet rechtsgeldig is.
Als de Knvb hem echter gevraagd heeft om een dubbelrol te spelen, is het een ander verhaal. Dan is de verkregen informatie niet rechtsgeldig en dat maakt de uitspraak van de licentiecommissie nietig.
Dat lijkt mij echter vrijwel niet te bewijzen.

22 mei 2016 om 19:10

Als iemand informatie hackt uit jouw computer, bijv. jouw administratie en zonder jouw toestemming (of medeweten) wordt dit gedeeld met landelijk nieuws. Dan is dat diefstal.

En dus kan de informatie beschouwt worden als onrechtmatig. Helaas dus niet bruikbaar om een oordeel te vellen over Fctwente.

Het blijft dus diefstal, los van wat de inhoud is. Ik vind het heel vreemd dat de licentiecommissie (bestaande uit juristen en prof.) niet de informatie ten twijfel trekt.

Mee eens. Vind Twente een mooie club, maar met dit soort kromme redeneringen, zeg ik: dan maar failliet. If you can't do the time, don't do the crime

22 mei 2016 om 12:01

Leuke oneliner hoor maar zeg dat maar tegen Joop en zijn Trawanten.

22 mei 2016 om 12:18

is geen oneliner is een regel uit een nummer van Ub40.. maar dit terzijde..
Ontopic
Twente speelt nu ineens het slachtoffer en dat vind ik onbegrijpelijk.. ze geven de vorige bestuurders de schuld maar liepen er wel polonaise achteraan..

dat doet me meer denken aan een andere oneliner "wir habben es nicht gewusst".. yeah right

22 mei 2016 om 12:26

Ja die oneliner heeft UB40 bedacht wil je zeggen?

Ontopic.
Als jij als buitenstaander niets van de smerige zaakjes afweet en alles gaat goed en je wordt voorgelogen dan loop jij ook mee in de polonaise toch? Zelfs de KNVB is misleid en die hadden toentertijd en toch wel betere (in-)kijk op de situatie dan jij en ik.

22 mei 2016 om 19:11

die zijn alweg kuiperinho, het is nu een hetze. En op basis van de diefstal van informatie geef ik Twente nu wel weer een goede kans!

Als Knvb die Eugenie Porcu heeft betaald voor de intelligence, dan is er helemaal een groot probleem!!!

Ik denk dat Twente juridisch heel sterk staat. En een rechtzaak gewoon gaat winnen let maar op.

22 mei 2016 om 11:45

Zou je mij dat uit willen leggen, wellicht ben ik niet voldoende geinformeerd, maar waar staat de club sterk?

22 mei 2016 om 11:50

En dat denk je waarom?

22 mei 2016 om 11:50

het gaat zich om een kort geding hé ? de rechter kijkt alleen of alles volgens de reglementen is verlopen . het boeit niks waar die bewijzen vandaan komen .

22 mei 2016 om 11:58

ik denk het niet, want Twente heeft zelfs na het voorwaardelijke intrekken van de licentie op 15 december nog zaken verzwegen aan de LC. Dus heel sterk staan ze niet.

Ja, ze hebben een onderzoekscommissie zijn werk laten doen en de aanbevelingen uitgevoerd. Maar het gesjoemel bij de transfers van Tadic, Engelaar en Corona verzwegen in eerste instantie voor de Lc.

Dus hoezo staan ze sterk?

Ik vind Twente een mooie club (historie) maar: ze konden frauderen als een man, dus moeten ze nu de gevolgen nemen als een man. En niet zielig doen in de media over een faillissement.

22 mei 2016 om 12:05

Wat is er 'niet zielig' aan doen dan? Twente probeert zichzelf in leven te houden door het besluit van degradatie aan te vechten. Doet Twente niets dan gaan ze waarschijnlijk failliet. Dat is gewoon het gevolg van de degradatie en geen 'zielig doen'.

22 mei 2016 om 12:40

ik bedoel met "niet zielig" doen dat ze er voor moeten gaan. Steek je energie in de club om het over deze zwarte periode te stappen. Begin in de JL, verkoop de dure krachten en ga bezuinigen,. Met zo'n grote en trouwe achterban die Twente heeft ben je zo weer terug in de Eredivisie en kan je weer gaan opbouwen aan een mooie, sterke en betrouwbare club.

Nu lijkt het net of ze alleen maar failliet kunnen gaan. Ze, het bestuur, lopen alleen dat verhaal te verkondigen in de media. En de fans huilen mee met de wolven. Alles is negatief.

Wees positief, haal er kracht uit en bouw (met z'n allen) aan een nieuw FC Twente.

22 mei 2016 om 12:49

Okay dat verandert mijn kijk op jouw opmerking daarvoor. Ik dacht ook dat jij 1 van de vele bashers was. Iedereen mag kritiek hebben overigens, maar ik vind dat veel hier wel erg ongenuanceerd ver gaan.

Ik ben het eens met jouw verhaal dat Twente misschien best wel zou kunnen overleven in de JL maar het schijnt dat Twente financieel het domweg niet gaat redden ondanks dat je dure spelers wegdoet. Schuld, hypotheek, minder tv geld, minder sponsoring

22 mei 2016 om 13:10

Ronnerdam, als jij veel schulden hebt en je krijgt minder inkomsten, worden jouw schulden dan ook lager of wordt het juist moeilijker om die schulden af te lossen? Zo moeilijk is het toch niet om te snappen dat als je in de JL speelt dat het dan veel moeilijker wordt om je hoofd boven water te houden? Het is niet eens zeker meer dat de garantstelling die Twente nu heeft nog doorgaat als ze in de JL spelen en dan is het in de competitie zelf al klaar met Twente.

22 mei 2016 om 13:42

Als je veel schulden hebt zul je zuiniger moeten gaan leven, die dure spelers verkopen, overbodige personeel ontslaan, de lampjes in de kleedkamers een fractie eerder uitzetten, dit scheelt een hoop stroom kosten en uitgaven
en als Twente fans echt hun clubje dan nog willen redden zullen de seizoens kaartjes met 300% omhoog moeten gaan.. met dit geld kan je de rekeningen betalen en salarissen betalen.

22 mei 2016 om 13:51

Volgens mij heeft Twente ergens in februarie of mij zelf aangegeven dat er bij enkele transfers vreemde zaken waren gevonden. Direct na bekendmaking zijn de items doorgestuurd naar de KNVB

22 mei 2016 om 14:39

Twente heeft natuurlijk wel kapitaal, de contractspelers zijn zijn een aardig vermogen waard.bij elkaar. En verder zijn er best wel zaken die minder kunnen, zoals trainingskampen, wagenpark, energiebesparing door op zondagmiddag te spelen etc. Creatief zijn.

Ik weet niet precies de hoogte van de schulden, maar spelers las Ziyech, Mokotjo en nog enkelen kunnen veel geld in het laatje brengen.

22 mei 2016 om 12:30

Twente staat wel sterk, alleen niet op de manier waarop jij denkt. De rechter gaat alleen bekijken of de KNVB het volgens de regels heeft gedaan. Aangezien de KNVB een polderoplossing heeft bedacht, zal de rechter hier niet mee akkoord gaan. De intrekking van de licentie of de 40.000 boete zijn de enige straffen die hier voor staan. 40.000 is veel te licht voor deze jarenlange zwendel, en dus zal de licentie worden ingetrokken.

Gefeliciteerd met de overwinning in de rechtbank.

22 mei 2016 om 13:11

Of ze krijgen die 40.000 boete omdat de Knvb Twente niet kwijt wilt.

22 mei 2016 om 14:29

En dan schep je een precedent voor andere clubs. Immers, je krijgt toch maar 40.000 euro boete voor jarenlange zwendel.

22 mei 2016 om 17:18

Nee want de Knvb zal hoogstwaarschijnlijk zijn regels wel gaan aanpassen.

22 mei 2016 om 18:25

@ Jochemsjakie

En dan luidt de verdediging van de LC dat men de licentie voor de Eredivisie heeft ingetrokken en dat men uit coulance Twente de JL licentie aanbiedt omdat het huidige bestuur er zo goed als alles aan gedaan heeft om schoon schip te maken.

Men van de LC verwijst naar de vele vormen van bedrog die Twente heeft begaan en dat men geen andere optie heeft dan de Licentie die men had in te trekken. Dan blijft over dat men officieel een amateurclub is.
Echter vind de licentiecommissie dat Twente meer dan zijn best heeft gedaan en dat de LC oordeelt dat men in aanmerking komt voor een nieuwe Licentie echter wel opnieuw te starten in de JL (niet eens de tweede/derde divisie).

Men mag in zijn handjes knijpen met deze kans. Verkoop je topspelers en probeer je club te redden. Wat je aan transfersommen binnen haalt breng dit linea recta naar de schuldeisers om je schuldenlast te verlagen. Ga met spelers om tafel of men het salaris wil verlagen om bij de club te blijven. Zeg dat als men dit niet doet dat hun bedrijf (FC Twente) anders failliet gaat en dat men dan niks heeft.
Iets wat tijdens de crisisjaren met vele werknemers is gebeurt die salaris hebben ingeleverd om hun job te houden.

Dus in plaats van krokodillentranen kan men ook de geboden kans met 2 handen aangrijpen.

22 mei 2016 om 20:08

Het is waar..zowel k vb als rechtbank gaan niet over de licentie..daar gaat de licentiecommissie over...het kan dus een papyrus overwinning worden voor Twente..ik begrijp de sentimenten van de supporters maar al te goed en ook ik als voetballiefhebber zou het erg jammer vinden als Twente ophoud te bestaan maar de situatie die men heeft gecreëerd is niet houdbaar en men zal verantwoordelijkheid moeten dragen voor de daden

23 mei 2016 om 07:44

@The Ref
Zou je op basis van het reglement uit willen leggen wat het verschil is tussen een eredivisie licentie en een Jupiler licentie?

Dat verschil is er niet! Een club heeft een licentie betaald voetbal, of niet.. Meer smaken zijn er simpelweg niet! Dat men graag het reglement wil aanpassen om er een straf in op te nemen die gedwongen degradatie mogelijk maakt, doet niets af aan het feit dat dat op dit moment simpelweg niet mogelijk is...

Voldoet Twente aan de voorwaarden, dan wordt de licentie niet ingetrokken, in alle andere gevallen wel. Aangezien de LC Twente een nieuwe licentie heeft verschaft, is bijna niet meer te verdedigen dat ze niet voldoen aan de voorwaarden die door re KNVB gesteld worden.. Dan kan er ook geen reden zijn om hem in te trekken!

23 mei 2016 om 15:58

@ moustro

Heel simpel. De licentie is dus ingetrokken wegens de fraude en bedrog in het verleden. Ik herhaal even de woorden die de LC gebruikte bij hun uitspraak "dat als men dit op 15 december al had geweten (dus de 2 contracten Tadic, de onjuiste jaarcijfers en half jaarcijfers, had men de licentie per direct ingetrokken.

Dus met uitspraak jongst leden heeft de LC de oude licentie afgenomen wegens het bedrog en fraude die er is gepleegd door "lees het oude bestuur". Echter op basis van coulance en om het nieuwe bestuur wel hun vertrouwen te geven (de LC geeft dat), krijgt Twente een nieuwe licentie aangeboden.

Dus je kan wel zeggen meer smaken zijn er niet, maar dit is gewoon een gevalletje intrekken van de oude (failliet is het niet maar wel intrekken omdat te vaak er overtredingen zijn begaan en intrekken de enige optie nog was) licentie. Echter wil men de goede wil ook belonen door een nieuwe licentie af te geven, echter houdt dit wel in dat men in de JL zal moeten beginnen. Als een club failliet gaat en men kan een sluitende begroting maken voor het nieuwe seizoen heeft men ook recht om een doorstart te maken in de JL.

De reden voor intrekken heb ik je hierboven al uit de doeken gedaan. De diciplinaire maatregelen waren op en er stond nog wel een bedrogje of 2 open dus intrekken was de laatste actie. En geloof me maar dat de Knvb dit bij de rechter glashelder kan aantonen. Immers we hebben het allemaal kunnen volgen incl. alle aftrek en boetes en ga dan maar tellen en dan heb je op 15 december je laatste waarschuwing gehad en moet je in maart je jaarcijfers en half jaarcijfers intrekken omdat de account zijn handtekening eraf haalt omdat ze niet meer kunnen instaan voor de jaarcijfers wegens een 2de contract van Dhr Tadic.

Moustro het spijt me, maar ergens stopt het een keer en dat is hier en dan kan je naar de rechter stappen, maar er is op 15 december heel duidelijk al aangegeven dat de licentie voorwaardelijk was ingetrokken, dus Twente leefde tot eind van de competitie al in blessure tijd en kon zich niks maar dan ook niks meer permitteren, echter kwam er nog een lijk uit de kast zetten en dat lijk kost Twente letterlijk zijn licentie.

Hard maar waar.

Het enige juiste aan deze vergelijking is dat Twente en de meeste Twente supporters zich inderdaad als verwende kinderen gedragen.

22 mei 2016 om 12:04

Goed gezegd. Zo zie ik het ook.

22 mei 2016 om 12:08

Volgens mij zijn wij FC Twente-supporters niet echt verwend de afgelopen jaren.. Integendeel. Rare opmerking.

22 mei 2016 om 12:11

Volgens mij is er jaren meer uitgegeven dan er was, het was natuurlijk een stuk moeilijker geweest om bv. kampioen te worden als je die mogelijkheden niet had.

22 mei 2016 om 12:16

Zoals echt al duizend keer is gezegd overal, al het gesjoemel begon na het kampioenschap. Daarnaast heeft Twente niet echt geprofiteerd van de frauduleuze zaken, kijk maar naar de ranglijsten van de afgelopen 5 jaar.

Ik ben ervan overtuigd dat FC Twente met gezond beleid een stabiele (sub)topclub had kunnen worden, wat dit alles extra zuur maakt.

22 mei 2016 om 12:49

Erg simpel van jou... want je gedrg in deze huidige situatie lijkt op dat van een verwnt k.t kind.
Jammer dat ik dat nog erbij MOET uitleggen.

22 mei 2016 om 13:12

Het is ook jammer dat juist een supporter van een club die er zelf niet best voor stond uitgelegd Moet worden dat Twente tegen een faillissement vecht.

22 mei 2016 om 13:47

@kohaku...
Kijk... en dit geeft precies aan hoe de meeste Twente supporters naar alles en iedereen gaat wijzen. Alle vormen van kritiek tegen Twente wordt gezien als bashen, provoceren...en naar andere wijzen.
Vandaar dat de meeste andere supporters jullie niets meer gunnen. Ook al gaan jullie het redden(wat ergonwaarschijnlijk is ) maar goodwill zullen voor een hele lange tijd niet meer hebben.
2jaar geleden heb ik hier op VZ nog gezegd dat FC Twente op beeld te grote voet leeft en dat jullie niet zo,n mond moeten hebben want over 2 jaar blij mogen zijn als Twente dan kleurrijke middenmotor zou zijn.
Natuurlijk was ik zonder inhoud aan het provoceren.
En kijk nu!!!
Het zou jullie vieren om meer naar jullie eigen club met eerlijke ogen te kijken.

22 mei 2016 om 13:50

Edit.. op beeld moet beeld te grote voet zijn.
Edit vieren moet zieren zijn.

22 mei 2016 om 16:21

@schorpioen

Ik heb t eerder gevraagd in dit topic maar heb nog geen antwoord op gehad. Ik vraag t jou maar even dan. Heb het stukje even geknipt en geplakt. Dit was aan Pukkiedukkie maar geldt net zo goed voor jou:

Wie is iedereen dan eigenlijk? Geeft Twente andere clubs de schuld? De Nederlandse staat? De Fifa? Wie is iedereen?

Voor zover ik weet geven ze alleen de Lc/knvb de schuld van de ,in Twente's ogen, onterechte degradatie.
En de oud-bestuursleden geven ze de schuld.

Dat is niet iedereen toch?
Alle niet-Twentefans zijn het er ook wel over eens dat de oud-bestuursleden ook schuldig zijn toch?
Dus blijft de Lc/knvb over waar je over kan discussiã«ren of Twente ze wel of niet terecht de schuld geeft.

Dus hou op met je populistisch gelul over dat Twente 'alles en iedereen' de schuld geeft.

22 mei 2016 om 16:55

Nou de KNVB is schuldig, de klokkenluider de vorige bestuurders (wat ook zo is).
Maar zelf reflectie ontbreekt in mijn ogen. Twente blijft verantwoordelijk voor de wat er gebeurd in hun naam.
En verschuilen daarachter is swak.
Maar ook bezoekers van Vz kregen de schuld van sommige twnte supporters. Dan waren ze aan het Provoceren of jaloers omdat teente nu de nieuwe topclub was.
Maar hun cluppie kritisch kijken was er totaal niet bij.
Dus ik heb geen medelijden met dit gejank.

22 mei 2016 om 17:12

En zoals je merk Geef ik mijn mening zonder persoonlijke belediging. Dat laat ik voor jou.
Je gaat ook niets kunnen inzien als je dat niet wil .ik had en heb niets tegen Twente.
Ik heb wel iets tegen het crimineel handelen van Twente en de mantel der liefde waarmee de Twente supporters dit toe dekken.

22 mei 2016 om 23:49

@fctsander
Niet verwend?! Kenmerkend van een echt verwend kind is dat het niet inziet dat hij verwend is/wordt. Afgelopen twee seizoenen moet je niet meerekenen omdat toen de beerput al open was. Daarvoor gewoon twee keer play-offs gehaald en twee jaar geleden zelfs 3e plek. Dat is gewoon prima voor een club als Twente zou moeten zijn. Ook nog drie jaar Europa in. (waarvan 1x zelfs cadeautje voor -let wel- Fair Play). Grappig dat je de precies 5 jaar noemt, omdat je 5,5 jaar geleden zelfs de beker, Johan Cruijff schaal en bijna kampioenschap had.

De fraude mag dan ontstaan zijn na het kampioenschap, maar je moet het anders zien: op te grote voet leven en vervolgens gaan frauderen om de gaten in je begroting te dichten. Dat is net als jaren lang allerlei abbonnementen etc afsluiten en in dikke auto's rijden en dan met een wietplantage op zolder proberen je schulden af te betalen of dure leefstijl voort te zetten. En 'niet geprofiteerd van die frauduleuze zaken' is natuurlijk onzin: denk je nou echt dat jullie die laatste jaren nog als subtopper rond hadden kunnen komen met die spelers? Dan was het afglijden al veel eerder begonnen. Het ene gat werd met het andere gedicht waardoor het nog redelijk door kon.

Met gezond beleid kun je een stabiele subtopper worden die af en toe een potje kan breken bij de top, maar als je relatief snel echt tussen de top wil komen, dan blijkt het nodig om riskante praktijken uit te halen als Scheringa met AZ, Aalbers en Jordania met Vitesse en Munsterman met Twente. Alleen die laatste ging te ver over de schreef nadat het niet meer rond te breien viel. Lullig voor alle voetballiefhebbers in de omgeving, maar besef je dat vele clubs zijn en worden benadeeld door deze schandalige praktijken.

22 mei 2016 om 20:10

Ik begrijp de emoties van de twente supporters maar al te goed..ook zij gaan door het vuur voor hun cluppie zoals andere voor hun club..en zij hebben niet meegewerkt aan de zwendel die heeft plaatsgevonden..voor hun word de club die ze lief hebeen afgenomen

23 mei 2016 om 00:14

Ik hoop oprecht voor die mensen dat hun club en daarmee hobby niet verloren gaat. Weet maar al te goed hoe die dreiging voelt als Vitessesupporter. Maar op compassie hoeft juist daarom een groot deel van de supporters wat mij betreft niet te rekenen. Die was er namelijk ook niet toen Vitesse failliet dreigde te gaan nadat er jaren een luchtfietser te riskant beleid doordrukte en op te grote voet leefde. Zelfde situatie, maar dan zonder fraude. Ik weet nog goed dat naast de Gelderse clubs met name de FC Twente supporters bovengemiddeld genoten hiervan en Vitesse failliet wensten. Extra dom, of op zijn minst naïef, om het destijds 'eigen schuld' te noemen en nu zielig te gaan lopen doen.

Deze slappe vergelijking geeft wel prachtig de denkwijze aan binnen FC Twente,

Dat gedoe met oude en nieuwe twente waar ik helemaal gek van word, maar bovenal het volhouden dat Twente alles heeft gedaan wat de bond wilde, maar zelf vergeten dat na die deal er nog veel skeletten uit de kast kwamen die daarvoor verzwegen waren.

De knvb was bang om het enige redelijke besluit te nemen en kwamen met een half om half oplossing. Niemand lijkt daar nu blij mee te zijn en zelfs Twente wil het niet. Dan is het nu aan de knvb de stekker eruit te trekken en de verantwoordelijkheid ligt volledig bij FC Twente.

22 mei 2016 om 20:14

De grootste fout die dit Twente bestuur heeft kunnen maken is dat ze niet alles open en bloot hebben neergelegd voor knvb...dat had dit bestuur zonder kleerscheuren kunnen doen en was het lang niet zover gekomen als nu...door achter te houden maak je jezelf net zo verdacht als het vertrokken bestuur

Hij had ff erbij moeten zeggen dat hij die mobiele telefoon of gestolen heeft of betaald met geld dat hij verdiend heeft met handelen in gestolen goederen.

Ik hoorde een verslaade praten daar aan tafel, gokverslaafden zeggen precies hetzelfde. Ik houd me aan de afspraken maar ondertussen lenen ze weer ergens geld om andere leningen af te betalen maar dat is niet hun schuld dat ze in die situatie zitten.

Vind het jammer maar dit gaat nooit goed aflopen voor Twente

Ze blijven iedereen maar de schuld geven in Enschede. Afnemen die licentie en opnieuw beginnen bij de amateurs.

Deze fraude moet keihard worden aangepakt. Die Jacobs is ook een gladde, alles maar op anderen afschuiven. Twente is zogenaamd heilig.

De vergelijking mist het deel waar het kind stiekem al een telefoon heeft gepakt die niet van het kind is.

Ik hoor steeds alle bestuurders melden dat Twente een jaar Jupiler League niet gaat overleven. Maar dat betekent dat ze de financiële huishouding zo willen aanpassen dat ze binnen een jaar terug zijn en dus kampioen worden. Wat als ze daar nou eens niet van uitgaan en de financiële huishouding daar op aanpassen? Gewoon helemaal weer back to basic en opnieuw beginnen. Niet gelijk begroten op een kampioenschap maar begroten op handhaving in de Jupiler League en ook in die hoedanigheid snijden en bezuinigen. Gaat Twente dan nog steeds failliet?

Het feit dat ze gelijk willen begroten om kampioen te worden, laat mij zien dat Twente nog geen steek veranderd is. Namelijk, begroten op wensverwachting en niet op realiteitszin. Daar is deze hele heisa ook mee begonnen.

22 mei 2016 om 12:16

Door deze uitspraak van de LC is er een bom gelegd onder de financiële huishouding, omdat Twente nu ineens 10 jaar lang voor minimaal 2,5 miljoen per jaar gestraft wordt uit de TV-pot. Door een nieuwe licentie af te geven vervallen alle opgebouwde rechten van de oude licentie. Ook van de jaren dat er wel normaal gedrag is vertoond...

22 mei 2016 om 12:18

Filmfreak
Ja, twente gaat daar als nog kapot aan.
De afspraken wie gemaakt zijn zijn op basis van het behouden van deze licentie. Bij een nieuwe licentie wordt twente terug gezet na de 38eerste plaats van de tv gelden. De in het verleden behaalde punten worden te niet gedaan, waardoor dit de komende 10 jaar ongeveer 2,5 miljoen per jaar kost, een totale som van 25 miljoen euro. Dit geld is hard nodig om de terug betalingsregelingen wie zijn gemaakt met de geldverstrekkers ook te kunnen nakomen.

Als je op basis van sportieve regels degradeerd, blijft de historie geldig, dus als je een jaar later weer promoveerd, blijven je rechten op tv-gelden gelijk.

Deze straf is een indirecte doodsteek. Dan wees als knvb/lc eerlijk en haal dan zelf de trekker over.maar ik denk dat als ze dat gaan doen er nog meer heisa komt. Denk is aan de gemeente Enschede wie er nu al met 18 miljoen in zit, en de kosten wie er nog komen gaan. Twente zorgde ook voor werkgelegenheid in de regio. Twente is maatschappelijk ook grote speler in de regio.

Qua straf verdienen we misschien wel dat de Licentie wordt afgenomen, maar niemand wil daar direct de verantwoordelijkheid voor dragen.

22 mei 2016 om 12:47

Maar het alternatief is een faillissement aanvragen en dan zien die geldverstrekkers toch sowieso niks meer terug? Dus vallen daar niet nieuwe regelingen mee te treffen? Ook onder het mom van dat de eerdere afspraken zijn gemaakt onder een licentie die niet meer geldig is en een nieuwe licentie betekent nieuwe afspraken.

Ik ben economisch en bestuurlijk een nitwit hoor, dus misschien snijdt het allemaal geen hout wat ik zeg.

Maar als je al je eredivisiewaardige spelers van de hand doet en het nieuwe Twente begint met een team dat praktisch jong Twente is dan is er toch behoorlijk wat financiële ademruimte gecreëerd?

Ik kan me niet helemaal onttrekken aan het idee dat de uitspraak van Twente dat ze de JL niet overleven een politiek dreigement is, en dat er nog een soort van rebellerende houding jegens de Knvb inzit. Maar dat als Twente er oprecht samen met de Knvb uit probeert te komen en accepteert dat ze helemaal onderaan moeten beginnen (dus niet mikken op het kampioenschap in de JL) dat ze er toch nog uit moeten kunnen komen. Het is nu niet de taak van het bestuur om rechtzaken aan te spannen en heel hard in opstand te komen in de pers, maar om op een creatieve manier de club opnieuw in te richten, en ik heb het gevoel dat dat nog niet echt geprobeerd is.

En als dat niet lukt... tja... dan is een failliesement toch echt de enige oplossing.

22 mei 2016 om 13:16

Filmfreak, het zijn niet alleen de tv gelden. Ook de andere inkomsten worden flink minder en dat stadion van Twente is niet te betalen met de inkomsten als JL club. Het zijn geen loze dreigementen, ze halen het einde van het eerste jaar niet eens.

22 mei 2016 om 13:48

waarom is een flink stadion niet te betalen in JL? het staat er toch al

22 mei 2016 om 12:48

natuurlijk gaat twente dan failliet immers de kosten blijven gelijk en de inkomsten lopen terug en de schulden kunnen niet afgelost worden.

22 mei 2016 om 12:53

Welke kosten blijven gelijk? Ik ga er van uit dat er namelijk ook veel gesneden kan worden. Alle spelers met hoge salarissen wegdoen, vrouwenteam opdoeken, de jeugd laten spelen in de JL kostte waarschijnlijk ook geld, etc.

22 mei 2016 om 13:17

Vrouwenteam was al weggehaald bij Twente, de jeugd speelde al niet meer in de JL. Vaste lasten blijven echter hetzelfde, zoals die grote hypotheek.

22 mei 2016 om 13:25

Twente heeft al gesneden waar gesneden kon worden. Al het 'overbodige' personeel is eruit gewerkt, van de complete scouting tot aan de koffiejuffrouw aan toe. FC Twente Vrouwen is bij een stichting ondergebracht. Het stadion, wat ons paradepaardje had moeten zijn, hetzelfde. Die was eerst in eigen beheer, nu moeten we 2,5 miljoen per jaar huur betalen dacht ik.

De garantstellingen vervallen (waarschijnlijk) bij degradatie, 12 miljoen van het bedrijfsleven en 32 miljoen van de gemeente. Zoals hierboven al uitgelegd kom je op de 38e plek van de tv-gelden ranglijst, wat ook een inkomstenderving is van 2,5 miljoen.

De enige spelers met waarde zijn Ziyech, Mokotjo en Gutierrez. De laatste levert ons door een vage constructie niks op, en de eerste twee zakken zo ongelooflijk in waarde door de degradatie vanwege de financiele crisis. Je moet er namelijk vanaf, en als, ik zeg maar wat, Dortmund komt met een bod van 2 miljoen en Ziyech wil gaan, dan moet je dat gewoon accepteren. Met in het achterhoofd dat Twente Ziyech eigenlijk helemaal niet kon betalen, maar dat risico nam omdat het Ziyech met gigantisch veel winst had kunnen verkopen. Dat vervalt.

Alles bij elkaar kijk je straks tegen zo'n 100 miljoen euro schuld aan in de Jupiler League. Als je zo'n schuld hebt betekent dat dat je ook crediteuren hebt, waaronder de huur van het stadion. Dat is gewoon niet op te brengen en betekent een faillissement. Sterker nog, in de Eredivisie zouden we het al heel erg moeilijk krijgen, Aldo vd Laan heeft maandenlang z'n eigen geld erin gestoken om de club boven water te houden.

Ja enkele spelers met dure contracten gaan weg (schilder, Cabral). Wat over blijft is een selectie dat 17e werd in de Jupiler League waarmee je in eerste instantie niet terug bent. En dat betekent de dood voor onze club.

22 mei 2016 om 15:07

Hoe dan? Stadion verkopen aan Heracles?

Wat een vergelijking.
Er is hier van alles wat niet door de beugel kan en ga je vergelijken met een kamer die niet schoon is

Ik heb het idee dat ze zich vreselijk aanstellen bij Twente. Als je alle dure krachten voor een goede prijs (lees niet de hoofdprijs) verkoopt, hark je al een boel miljoenen bij elkaar die je direkt kan gebruiken voor de sanering. Zie 5 jaar terug bij Feyenoord, Wijnaldum en (karma) Fer.

Verder, de supporters die ik hoor, lees en spreek zeggen allemaal dat ze gewoon blijven komen, dus elke 2 weken een volle bak in Enschede-- dikke recettes.

Daarnaast kan je best bezuinigen op je organisatiekosten, zoals (dure) individuele trainers, dure maaltijden tussen de trainingen, minder trainingskampen etc

Als je met een prima plan komt, ipv alsmaar huilen in de media zal de middenstand en bedrijfsleven best wel begrip tonen en blijven steunen. Ik hoop dat Twente blijft behouden voor het Nederlandse voetbal, dus met z'n allen de schouders eronder daar in/bij Twente.

Overigens, hier en daar lees ik dat twente supporters hopen op Wessels. Is dat niet de man geweest waaronder Twente bijna failliet ging, waarna Munsterman de boel overnam? Niet aan beginnen dus!

22 mei 2016 om 13:30

Zie vijf jaar terug bij Feyenoord? Dan is er te hopen dat er een zwendelclub als ons Twente komt om Twente te redden met vele miljoenen voor overhypte spelers Zoals Twente ooit Fer heeft gekocht en Feyenoord geholpen.

En nee, dat is niet de man waaronder Twente bijna failliet ging, dat was zijn broer. Dat had ook grotendeels te maken met een naheffing stammend uit de jaren 90, waar Herman volgens mij niet verantwoordelijk voor was.

22 mei 2016 om 14:41

hoeft niet eens een zwendelclub te zijn, maar gewoon een club met een prima bod op de goede spelers die Twente bezit. Ik denk dat de selectie een aardige waarde heeft.

het gezeik is dat twente ook nog behoorlijk zware straffen gaat krijgen , want de tuchtcommissie moet de zaken tadic , ziyech , corona , engelaar en doyen nog bestraffen , en als toetje komt daar nog eens het onderzoek van de fiod nog bij .

Gek trouwens dat afgelopen januari FC Twente volgens Jacobs een begroting opstelde voor Jupiler League voetbal en dat de club zeker zou blijven bestaan. Deze week gaat de club ineens failliet als ze Jupiler League moeten spelen. En dan draait hij het vandaag zo dat dit dan over de komende jaren gaat. Dan was FC Twente dus ook failliet gegaan als ze sportief waren gedegradeerd en niet direct gepromoveerd? En als Jacobs vandaag zegt dat ze dit jaar nog wel overleven, hoe kan dat dan? Gaan ze weer lenen om gaten te dichten? En waarom proberen ze dan niet komend jaar de enkele miljoenen die ze mislopen te schrappen aan de uitgavenkant? Zoveel vragen en zo weinig antwoorden vanuit de club FC Twente. Gewoon bangmakerij en dreigen om te zorgen dat ze én in het gelijk worden gesteld én de Knvb/licentiecommissie daarna geen actie onderneemt.

22 mei 2016 om 12:01

Ik krijg sterk het idee, hoe meer naar buiten komt, dat ze gewoon failliet willen om overal van af te zijn. Alleen willen ze zelf niet het faillissement aanvragen omdat dat door de buitenwereld als nederlaag zal worden gezien nadat zij 'vreselijk hard' hebben gewerkt om dit te voorkomen.

Nu kunnen ze het in de schoenen van de Knvb schuiven en straks de rechter de schuld geven.

22 mei 2016 om 12:17

Je vergeet een belangrijk ding. Als Twente sportief zou degraderen, zouden ze nog gewoon TV-gelden krijgen. Maar met deze maatregel wordt de licentie eerst ingetrokken en daarna een nieuwe verleend. Dit betekent dat Twente nog geen TV-gelden kan ontvangen, omdat het bedrag daarvan wordt gebaseerd op eerdere prestaties in de competitie. Met andere woorden: Twente loopt een hoop geld mis. Dat is mede de reden dat ze het financieel niet kunnen bolwerken als ze nu moeten afzakken naar de Jupiler League, heb ik begrepen.

22 mei 2016 om 12:18

Die begroting was ogestel op basis van sportieve degradatie met behoud van de bestaande licentie. Een nieuwe licentie betekend dat Twente jaarlijks 2 tot 5 miljoen minder tv-gelden krijgt. Dat is een bom onder zo'n begroting.

22 mei 2016 om 12:31

In de Jupiler League krijg je geen tv-gelden uit de Eredivisie... Pas als je promoveert kom je weer in die ranglijst terecht met alle resultaten van de laatste tien jaar. Voor je jaren in de JL krijg je dan een extra laag aantal punten en die andere jaren Eredivisie tellen dan weer mee.

22 mei 2016 om 12:33

FC Twente heeft natuurlijk liever dat ze hun miljoenen aan tv-gelden houden. Je weet wel die miljoenen die mede zijn gebaseerd op de jaren waarin ze de boel belazerd hebben. Wel de lusten van de fraude willen dragen, maar bij elke last die ze er voor terugkrijgen gaan ze zeuren dat het onredelijk is.

22 mei 2016 om 12:33

Twente heeft dus pas nadeel na promotie. Waarom dan niet de JL begroting aanhouden of op zijn minst snijden in de uitgaven? Ja het antwoord is logisch: omdat ze dan sportief echt ver wegzakken naar standaard het niveau Roda JC.

22 mei 2016 om 13:32

Ook de tv-gelden op basis van volgend seizoen zijn ze dan kwijt. Toch een slordige 5 miljoen

Kan je beter vergelijken met een tentamen.
Je fraudeert met je tentamen omdat je niet geleerd hebt en dan wordt je gepakt. Ipv dat je van school getrapt wordt krijg je een herkansing. Maar omdat je het toch niet haalt vraag je maar of je maar gelijk door mag naar het volgende jaar

22 mei 2016 om 14:27

Prima vergelijk... je krijgt een denkbeeldig duimpje
Kan namelijk geen Duimpjes geven.😂

22 mei 2016 om 16:23

Welk vak heeft Twente niet gehaald dan?

22 mei 2016 om 17:16

Dat is irrelevant... welke vak dat ook is... ze krijgen geen diploma.
Je maakt je druk om iets wat in dit geval niet belangrijk is.

22 mei 2016 om 21:29

Hij zegt dat we de herkansing niet gehaald hebben. Dan vraag ik mij af wat wij dan niet gehaald hebben. Ik lees overal dat Twente aan de voorwaarden (herkansing) voldaan heeft. Dus dan ben je geslaagd toch?

Dit was wel te verwachten dit zei ik gisteren al. We kunnen er met zijn allen uit gaan dat Twente verdwijnt want die mogen niet in de eredivisie blijven.

Tja je kunt je er wel zo bij neerleggen, maar je kunt ook accepteren dat je die rechtzaak niet gaat winnen en dus maar zo veel moet gaan snijden in de begroting zodat het wel kan. Het maakt niet uit hoe, maar als je wil voortbestaan als club en dat niet van die uitspraak of ze toch ineens nog Eredivisie mogen spelen wil laten afhangen kun je maar beter vandaag dan morgen beginnen. Met een flinke reorganisatie moet het toch gewoon mogelijk zijn?

Ik snap het niet, kan iemand mij het volgende uitleggen?

Twente heeft wss nog een dikke schulden open staan. Als ze naar de jupiler league degraderen dan krijgen ze minder inkomsten dan in de eredivisie. Maar als ze degraderen en ze spelers als ziyech, mokotjo en nog wat spelers voor wat miljoenen verkopen kunnen ze volgens mij nog blijven bestaan en dan beginnen met een nieuw team. Zelf als ze niet degraderen raken ze wss hun beste spelers kwijt. Hoe kan het dat minder inkomsten uit de jupiler league een failliesent zou betekenen maar blijven in de eredivisie niet... het verschil in inkomsten is immers geen tientallen miljoenen, wss maar een paar miljoen. Of bedoelen ze op lange termijn een failliesement indien ze er niet in slagen om te promoveren? Kan mij namelijk niet voorstellen dat een verplichte degradatie een directe failliesement in gang zou zetten.. anybody??

22 mei 2016 om 12:33

Het gaat niet om de verplichte degradatie, wel om de nieuwe licentie wat er voor zorgt dat de tv gelden de komende 10 jaar laag blijven omdat de historie van de club niet meer meetelt. Dit is een indirecte doodsteek, de knvb/lc is te laf om zelf de trekker over te halen. Ze weten namelijk zelf heel goed dat twente dit niet overleeft. Ze hebben zelf inzage in alle afspraken wie twente heeft gemaakt met de gemeente en andere geldverstrekkers. Laat ze dan ook zelf de verantwoordelijkheid nemen als ze ons niet meer moeten.

22 mei 2016 om 13:26

Ah ok, het verhaal omtrent de licentie en de historie was mij onduidelijk, thanks!

De knvb is niet alleen laf maar ook erg amateuristisch. Dat twente een straf verdient staat buiten kijf alleen lopen ze twente al het hele jaar te straffen met puntenaftrek, uitsluiting europa, boete etc en dan dit erbij... ze weten als geen ander wat het voor twente schijnbaar betekent maar ze doen naar mijn idee maar zoals ze eigenlijk al jaren doen met van alles en nog wat

22 mei 2016 om 13:40

Bedoel je die tv-gelden die jullie 'verdient' hebben met jullie prestaties in de periode dat jullie de hele Eredivisie aan het bedonderen waren? Iets met wel de lusten maar niet de lasten...

22 mei 2016 om 13:59

oh die paar puntjes aftrek en boetes ? alle boetes bij elkaar opgeteld die twente heeft kgekregen is lachwekkend.. dat is wat Ronaldo uitgeeft jaarlijks aan zn kapper

22 mei 2016 om 19:08

Die gelden komen dus neer op pakweg 2,5 miljoen per jaar. Dus ze beweren du zoals hierboven aangegeven dat 2,5 per jaar het verschil betekent tussen doorgaan en failliet.. beetje ongeloofwaardig als je mij vraagt...

Mooi zijn ze daar in Enschede. Nu het hun niet uitkomst is het opeens sjoemelen met de regeld bij de KNVB. Maar als ze alles volgens het boekje hadden gedaan was FC Twente nu gewoon geschiedenis geweest. Maar daar hoor je die Tukkers niet over.

22 mei 2016 om 12:40

Het is ook gesjoemel van de licentiecommissie. Die bedenken een straf die niet kan en dus niet mag volgens de reglementen...

22 mei 2016 om 12:55

Gesjoemel in het voordeel van Twente ja. Maar prima, laat de commissie zich dan maar aan de regels houden. Dan is het gewoon einde verhaal voor de FC. Kijken of ze dan steeds van de regels zijn.

22 mei 2016 om 13:00

Gesjoemel in het nadeel van Twente omdat de LC de reglementen met voeten trees omdat Twente aan alle eisen heeft voldaan. Geeft de LC ook aan. Dus Eredivisievoetbal is volgens de regels.

22 mei 2016 om 14:02

ja voldaan aan 'alle' eisen maar kennelijk niet alles.. daarna werden er nog meer coke snuifende maffia praktijken ontdekt

22 mei 2016 om 14:05

De voorwaardelijke intrekking kon ongedaan worden gemaakt als ze aan de voorgestelde voorwaarden voldeden. Echter diende men dan voortaan wel volledige openheid van zaken te geven. Dat is niet gebeurd volgens de LC. Tijdens de gesprekken van 15 december en twee weken later heeft men vergaande details van de niet kloppende transfers verzwegen terwijl de LC bewijs heeft dat men daar wel al van op de hoogte was. Dat betekend gewoon einde oefening. De LC bestaat oa uit diverse hoogleraren strafrecht, dus dat zal juridisch wel dichtgetimmert zijn.

22 mei 2016 om 19:10

Ee is maar 1 partij die sjoemelt met de regels en dat is twente!

22 mei 2016 om 19:32

@ Diablo73

Tel daarbij nog het intrekken van de jaarcijfers en half jaarcijfers omdat na 15 december nog een paar documenten omtrent afspraken met de managers van Tadic aan het licht kwamen.

Dus 2 overtredingen waarvoor de licentie al per direct in hadden kunnen worden getrokken. Echter omdat er nog een mogelijkheid was tot eenmalig puntenaftrek heeft men die optie gekozen.

Echter was er bij de afspraken van 15 december al sprake van een voorwaardelijke intrekking en complete medewerking aan de LC en onderzoeksteam van kracht.

Dat Twente nog een Licentie krijgt mag men al heel blij mee zijn, iedere andere club was de licentie domweg ingetrokken.
Het wijzen naar clubs die in het verleden failliet zijn gegaan is niet relevant omdat dit clubs door een rechter failliet zijn verklaard. Een optie die overigens door Twente zelf ook aangevraagd kan worden.

De LC heeft de huidige Eredivisie licentie ingetrokken en heeft op basis van de pogingen (efforts) gemeend een nieuwe licentie te willen verlenen (immers hier zit geen moeten achter).

Dus ipv te gaan schoppen kan men ook blij zijn en de schouders eronder zetten. Iets wat ik totaal niet lees, maar alleen maar gedreig van dan gaan we failliet.

Zyiech had nooit bij Twente gespeeld als men zich aan de regels had gehouden. Dus de krokodillentranen van hij levert minder op gaan niet op. Men wil wel de lusten en niet de lasten van hun fraude en bedrog.

Als ras Ajacied wil ik de Twente supporters heel veel sterkte wensen.
Ik hoop en verwacht dan ook dat FC Twente deze rechtszaak gaat winnen.
Het kan toch niet zo zijn dat een paar boeven(muntjesman en consorten ) een hele club en een voetbal gekke regio om zeep helpt.
heel jammer dat er zg supporters zijn die deze club naar de afgrond willen hebben, terwijl een paar jaar geleden diezelfde club op de nominatie stond om failliet te gaan !! Het is dat de gemeente even ongeveer 50 miljoen keiharde belastingcenten naar die club sluisde en een faillissement voorkwam.
Keiharde staatssteun , die weg werd gemoffeld onder een paar stenen die weer gehuurd mogen worden. de tijd zal het leren dat de EC daar uitspraak over zal doen.
Het "nieuwe" FC Twente werkt zich het apezuur om deze club overeind te houden. Hoeveel buigingen moeten ze nog maken?
En ja , ook ik ben tegen fraude en boekhoudtrucjes
Maar in plaats van een objectief oordeel te vellen vergeten die mensen hoe hun clubje gered is en ook met trucjes op de been is gehouden.
Steun allemaal de club waar je van houdt , maar denk eens na voor dat je infantiel reageert,!!!!


22 mei 2016 om 12:13

Eindelijk een niet-Twentesupporter die iets zinnigs zegt. Onbegrijpelijk hoe veel mensen Twente kapot willen zien, terwijl ze zich precies hetzelfde zouden opstellen als ze in onze schoenen zouden staan. Hypocriete bende, bah.

22 mei 2016 om 12:19

Ik begrijp best wel dat mensen niet zo positief tegen Twente kijken, jarenlang hebben ze gezegd, voorbeeldclub en dan ook nog een melagomane voorzitter die dat ook van de daken riep. Blijkt allemaal gebakken lucht. Begrijp mij goed, ik hoop dat ze het gewoon redden, maar vindt ook dat ze flink gestraft moeten worden, ze hebben andere clubs flink benadeeld die wel binnen de lijntjes zijn gebleven.

22 mei 2016 om 12:19

Klopt , een Twente Supporter zal ik nooit worden, maar heb respect voor iedereen.
Voor iedere supporter is zijn/haar Cluppie het belangrijkste en het mooiste.

22 mei 2016 om 12:41

Kijk, niemand had daar kijk op. Alleen een aantal bestuursleden. Alles leek goed zowel sportief als financieel. Tuurlijk loop je dan als fan zijnde mee in de polonaise. Alles wat Twente/Joop Munsterman aanraakte voor en na het kampioenschap leek in goud te veranderen. Zelfs de KNVB werd misleid, die een betere kijk op de situatie hadden dan ons.
Dat Twente gestraft moet worden ben ik het ook eens en vele Twente fans met mij maar dan ook binnen de lijntjes.

22 mei 2016 om 12:41

Het is heel simpel, als de directie van een willekeurig bedrijf fraudeert, dan wordt ook in eerste instantie het bedrijf gestraft, waar vooral het personeel en de klanten het meest last van hebben. Hoezo zou dat bij FC Twente anders moeten zijn? Het kan toch niet zo zijn dat omdat het een zeer populaire voetbalclub betreft er een oogje dichtgeknepen moet worden?

Het gaat mij niet zozeer om FC Twente, maar puur om de zwaarte van de fraude. Een willekeurige andere club had van mij met deze feiten ook mogen verdwijnen. Het gaat namelijk om de geloofwaardigheid van een voetballicentie. Als hetgeen wat er namens FC Twente allemaal geflikt is niet zou leiden tot het intrekken van een licentie of degradatie, wat zou een club dan allemaal wel moeten doen om een licentie kwijt te raken? Ze hebben nagenoeg alles gedaan wat niet mag. Ik vorm mijn mening per situatie en dan ga ik echt niet kijken of een PSV ooit gered is door de gemeente, of FC Utrecht, Roda JC of Vitesse.

22 mei 2016 om 21:16

@ castellum

50 miljoen staatssteun? Denk dat je ff terug de boeken in moet. Want wat de EC ook besluit het oordeel zal nooit en te nimmer zijn dat PSV 48,8 miljoen teveel heeft gekregen (dit was het exacte bedrag namelijk).
Er zal dan worden geconcludeerd dat Eindhoven zich niet commercieel genoeg heeft opgesteld en dat PSV teveel kreeg voor haar grond (immers die grond was van PSV en niet van de gemeente. Als jij een huis koopt wil het ook niet zeggen dat de grond onder je huis namelijk van jou is. De kans is redelijk groot dat als jij in Amsterdam een huis koopt dat je naast je hypotheek ook nog erfpacht zal moeten betalen omdat de grond waar je huis op staat niet van jou is.
En persoonlijk vind ik dat je appels met peren aan het vergelijken bent. Immers hoeft al ruim anderhalf jaar geen hypotheekaflossing te betalen op de hypotheek van het stadion.
Daarnaast ben je fraude en manipulatie van de boeken aan het vergelijken met ongeoorloofde steun.
Iets met appels en peren.

Ik snap ook niet waarom FC Twente steeds terugkomt op het besluit van de licentiecommissie van december. In de uitspraak van de licentiecommissie staat dat ze hier aan hebben voldaan en dat op basis van dit besluit de licentie niet wordt ingetrokken. Er is na die overeenkomst van december tussen de Knvb en Twente echter meer naar buiten gekomen over fraude bij transfers van Tadic, Corona en Engelaar.

De licentiecommissie schrijft dan: ''de licentiecommissie is van oordeel dat ook de handelwijze van FC Twente zoals die blijkt uit de na 15 december 2015 naar buiten gekomen informatie in de kwesties Tadic, Corona en Engelaar een sanctie rechtvaardigen.''

Dan weten ze toch waarom ze nu alsnog worden gestraft? Waarom dan zo verontwaardigd doen dat de afspraken van december zogenaamd niet worden nagekomen?

22 mei 2016 om 12:20

Omdat in dat besluit de voorwaarden staan waaraan Twente moet voldoen om de oude licentie (en dus eredivisie-voetbal) terug te krijgen. Aan die voorwaarden heeft Twente voldaan. Dat geeft de LC ook toe.

22 mei 2016 om 12:38

Ja en daarna zijn dus nieuwe feiten boven tafel gekomen. Je bent toch slim genoeg om dat te lezen en te kunnen onderscheiden?

Als een man iemand heeft mishandeld en hij krijgt een taakstraf, maar een maand later blijkt dat ie die avond ook iemand heeft neergestoken dan komt ie ook niet weg met ja maar jullie zeiden eerder dat ik alleen een taakstraf kreeg...

22 mei 2016 om 12:41

Maar die nieuwe feiten heeft Twente zelf aangedragen om schoon schip te maken. Wat een eis was van de LC.... Die dat dan weer gebruikt om een onreglementaire straf uit te spreken? Waanzin...

22 mei 2016 om 12:58

dat maakt niet uit twente was in overtreding en krijg daar een straf voor logisch lijk mij dat twente dit zelf na buiten heeft gebracht betekend niet dat je er dan gee n straf voor krijgt

22 mei 2016 om 13:02

Zelf aangedragen? En ik maar denken dat er een paar Football leaks documenten waren gelekt.

22 mei 2016 om 13:02

Alleen had de LC dat niet vermeld in de voorwaarden voor behoud van de licentie. Daar gaat de LC procedureel op nat.

22 mei 2016 om 13:29

Wat een onzin. In de regelementen van de licentiecommissie staat gewoon al dat je gestraft kan worden voor misstanden. Als er nieuwe misstanden ontstaan is het dus heel logisch dat die leiden tot een nieuw onderzoek en een nieuwe straf.

Ik heb meer het idee dat ze op het moment maar proberen zo vaak mogelijk te zeggen dat ze failliet gaan in de hoop dat de licentiecommissie het zielig vind en de straf intrekt.

Volgens mij kun je gewoon drastisch bezuinigen, desnoods met alleen maar jeugdspelers spelen, wat talenten huren van Feyenoord, Ajax en Psv, wellicht dat je dan niet direct promoveert, maar als je het financieel gewoon rondkrijgt is dat denk ik een kwestie van tijd met zon stadion en volle bak, dat laatste is dan wel iets wat de supporters moeten doen.

22 mei 2016 om 13:27

Volgens mij werkt dat zo niet als je een schuld hebt van enkele tientallen miljoenen. Ze moeten aan huur en onderhoud ruim 2,6 miljoen per jaar betalen. Dat verdien je niet eenvoudig terug met bezuinigen naast alle andere inkomsten die een stuk minder zijn.
En dat bedrag van 25 miljoen wat wegvalt door de nieuwe licentie legt een bom onder de garantstelling van 32 miljoen van de gemeente waardoor ze de JL niet eens af zouden kunnen maken, als ze al zouden kunnen beginnen.

22 mei 2016 om 20:14

Dat kun je met de extra recettes gewoon binnenhalen. Men heeft het stadion toch als onderpand? Is toch in eigen beheer? Dan kun je met die garantstelling ook wel spelen.

Ik ben altijd tegen geweest, maar laat er nou maar een rus of oliesjeik komen. Erger woerden kan toch niet.

Slechte vergelijking, kan hem wel kloppend maken: als je kind tijdens het opruimen allemaal dingen van zijn kamer te voorschijn haalt die hij helemaal niet mag hebben straf je hem daar toch ook voor Onno?

Meneer Jacobs dacht laat ik er eens wat psychologie van de koude grond in gooien, wat doorzichtig zeg

Ga er maar van uit dat we een onafhankelijke rechter hebben en het toetst aan de wet. Mogelijk is dat inderdaad dat dit niet kan en dat de licentiecommissie wat te enthousiast is geweest om ondanks alle misstanden van het "oude" twente er toch nog een gebaar in hun belang is gemaakt.

Uitspraak: de rechter gelast de commissie een excuus aan te bieden voor het aanbieden van dit genereuze gebaar, en het voorgenomen besluit onherroepelijk om te zetten voor een ticket in de laagste klasse van het amateurvoetbal.

22 mei 2016 om 12:35

Het kort geding is aangespannen tegen het intrekken van de oude licentie. Over het verstrekken van een nieuwe mag de rechter geen uitspraak doen. Ik ben het opzich met je eens hoor (geef Twente ook weinig tot geen kans op succes), maar de enige reden waarom ze het doen is ook wel te begrijpen: In de JL heeft Twente geen kans op voortbestaan. Trek dan direct de licentie in zonder het 'schijngebaar' van een nieuwe, kan de club zelf faillissement aanvragen.

22 mei 2016 om 12:43

Ben het niet eens dat ze daar geen kans maken in de JL, Glasgow Rangers moest ook zo ongeveer alles verkopen en ging met jeugd en spelers uit de laagste divisies verder, en zie 4 jaar later komen ze met een bijzonder lage begroting weer op het hoogste niveau terug. en Parma heeft na één jaar ook het betaald voetbal weer bereikt.. Ze moeten alléén uit de zielige modus komen en nog even hard doorwerken als ze al gedaan hebben.

22 mei 2016 om 12:50

Voor de Rangers was het voordeel nog dat in ieder geval de laagste profklasse aangehouden mocht worden en men zonder schuld verder mocht. Twente heeft een enorme schuldenlast en dan is het gewoon over. Dan wordt het compleet overnieuw beginnen en start men in de 5e klasse, dan moet men elk jaar kampioen worden om op z'n vroegst (over 7 jaar) terug te keren. Ik snap best dat men dat scenario niet ziet zitten.

Desondanks kan dat, moet dat misschien ook wel de straf zijn voor het vergrijp. Mijn grootste onbegrip is alleen dat de LC dit zelf niet durft te doen. Ze laten een lam dier achter in de wildernis om opgegeten te worden, maar durven zelf niet de trekker over te halen om het dier uit z'n (zelf aangebrachte) lijden te verlossen. Oogt niet echt humaan, maar het verweer is ook simpel: het is de natuur.

22 mei 2016 om 13:30

De Knvb wil niet dat ze als schuldige aangewezen worden als FC Twente verdwijnt. Daarom laten ze de club liever zelf failliet gaan, een kind snapt dat Twente in de JL niet kan overleven.

22 mei 2016 om 14:49

Het geven van een nieuwe licentie in de JL lijkt mij onrechtmatig. Dus als ze Twente willen helpen geven ze die nieuwe licentie aan nieuw op te richten FC Twente voor de JL, uitkomst is gelijk, het is onrechtmatig, maar als alle betrokken partijen daarmee akkoord zijn is er verder niets aan de hand. Jammer voor de crediteuren van oude Twente, maar ja, that's life... Ik heb eerder het gevoel dat met de JL clubs best wel te praten valt (financiele compensatie??), ze voelen zich nu alleen niet serieus genomen, omdat er beslissingen worden genomen die hun aangaan, en waar ze niet in zijn gekend. Voordeel voor FC Twente is dat ze dan al hun schulden kwijt zijn, wellicht valt er uit de failliete boedel wat van de curator over te nemen (stadion, met gemeentegarantie??). Beetje out of the box denken. En ze kunnen sluitende begroting maken. Zeulen ze ook die shit niet de komende jaren met zich mee.

Is de KNVB of de LC dan verantwoordelijk voor die torenhoge schulden en die enorme salarissen die ze daar in Enschede uitdelen?

22 mei 2016 om 13:35

Ze zijn met de huidige beslissing er wel verantwoordelijk voor dat Twente die schulden de komende jaren niet kan gaan afbetalen...

22 mei 2016 om 13:41

maar je kunt toch niet met droge ogen denken dat je na alles wat twente geflikt heeft je gewoon in de ere-divisie verder kunt gaan ?

22 mei 2016 om 15:20

Natuurlijk wel. Zo zijn de regels namelijk. De LC probeert op basis van een gekrenkt ego alleen Twente harder te straffen volgens de regels is toegestaan.

mooi opnieuw beginnen in de duitse oberliga,zijn we mooi van de Knvb af

22 mei 2016 om 15:46

kinderachtige opmerking.. Jouw club zit vol oplichters en vertoont crimineel gedrag, en dan is degene die jou straft de schuldige?

Ik meen het, als Feyenoordfan hoeft Twente niet op te houden met z'n bestaan. Ik vind wel dat ze stevig gestraft moeten worden, maar hoop dat ze er sterker door terug komen.

Jullie, de meeste zeker, Twente supporters leven nog steeds op een roze wolk en denken nog steeds dat jullie ongenaakbaar zijn. En dan die stomme opmerking maken over "dan maar naar Duitsland". Nou, die zien ook niet graag een horde oplichters en bedriegers een club oprichten, zitten ze niet op te wachten. Of denk jij van wel?

Er zijn hier op vz een paar nuchtere fans die de situatie accepteren zoals die nu is, dat Twente jarenlang de boel aan elkaar gelogen en bedrogen heeft.

Maar van mij mag je oprotten naar Duitsland, ga er gelijk maar wonen, want mensen die zo dom zijn en met zulke domme gedachten rondlopen zie ik liever gaan dan komen. Simpele zielen als jij die niet verder kijken dan hun neus lang is horen hier niet thuis.

22 mei 2016 om 21:36

@ goordam

Heel simpel dan zal men binnen de duitse landsgrenzen een nieuwe club moeten beginnen. Zolang Enschede onder nederlands bestuur valt zal FC Twente niet uitkomen in de Dfb.

Heel simpel.

Het is al decennia hetzelfde verhaal. Voetbalbestuurders die op het onderbuikgevoel en de emotie inspelen. Dat was bij NEC, RBC, NAC, Fortuna Sittard, PSV, Haarlem, Wageningen etc. al het geval en nu weer bij Twente. 'Als anderen niet het door ons gecreëerde probleem oplossen (lees: geld geven) gaan we failliet'. Schuldeisers en overheden worden daarmee al jaren gechanteerd. Elke club die de afgelopen jaren gedegradeerd is roept dat het water tot aan de lippen staat en dreigen om te vallen. Niks nieuws dus. Maar de vraag is natuurlijk waarom Twente in januari 2016 een sluitende begroting voor de Jupiler indient terwijl ze naar eigen zeggen dan failliet zijn. Of was die begroting ook weer uit de duim gezogen ?

22 mei 2016 om 12:54

Sportieve degradatie en deze regeling zit nogal wat verschil. Alleen al de tv-rechten scheelt zo meerdere miljoenen per jaar, de komende 10 jaar. Voor de rest heeft de club het zichzelf aangedaan hoor, dus ik sluit me grotendeels bij je verhaal aan.

22 mei 2016 om 13:31

In januari zat er toch nog een garantstelling van de gemeente bij die mede op die 25 miljoen aan tv gelden gebaseerd was? Dat valt nu allemaal weg.

ik zou als ik twente was de bv failliet laten gaan en met de nieuwe licentie opnieuw beginnen in de jupiler dan beginnen ze schuldenvrij opnieuw en kunnen ze binnen een jaar weer in de eredivisie zijn .

22 mei 2016 om 13:12

Dat zou men in Twente toejuichen (schuldeisers nagelaten), echter start je in Nederland dan onderaan de ladder: de 5e klasse. Als de LC de 'uitweg' gaf aan de club om de nieuwe licentie over te dragen naar een nieuwe BVO dan hadden we deze discussie waarschijnlijk niet gehad. Wat jij beschrijft is het Rangers-scenario, wat zich dit seizoen heeft verwezenlijkt in een prachtige terugkeer op het hoogste niveau, iets wat ik fantastisch vond om te horen.

22 mei 2016 om 21:43

@ Tukkertje

FC Twente kan op basis van de verleende Licentie en een goed onderbouwd financieel plaatje gewoon zijn faillisement aanvragen en dan bij de LC een nieuw verzoek indienen deze licentie te mogen gebruiken. Immers hierin voorziet het licentiereglement ook gewoon.

Echter zitten er dan een paar problemen in het vat. Namelijk bij een faillisement zijn alle spelers transfervrij. En dat is nou net wat Twente niet wil. Echter zijn de schulden wel tot het verleden echter zal de gemeente hier niet zo blij mee zijn incl. andere crediteuren.

Dus de optie is er wel alleen wil Twente deze niet gebruiken omdat men dan diep door het stof moet en men geen spelers van Ere/jl niveau meer overhoudt.

Dus men wil op basis van de oude prestaties wel beloond worden en men wil eigenlijk niet gestraft worden omdat men vind dat men genoeg gedaan heeft om te boeten.
Echter kwamen na de deal van 15 december nog wat lijken uit de kast en was men bij Twente zelfs genoodzaakt om een jaarrekening en de halfjaarcijfers in te trekken omdat de accountant zijn handtekening van deze documenten aftrok. Heel hard gezegd heeft men niet alleen de Lc/knvb besodemieterd maar ook haar eigen accountant.

De enige die je wat kan verwijten is Twente zelf dat continu de kluit probeerde te belazeren door elke keer weer met valse jaarcijfers aan te komen waardoor ze TV gelden maar vast ook andere inkomsten kregen waar ze geen recht op hadden en dat ging ten koste van clubs (dan heb ik het niet over Ajax/f.noord/psv) die dat geld heel goed konden gebruiken. Ik verwijt de Knvb incl v. Oostveen slappe knieën omdat ze Twente al veel eerder uit de competitie hebben moeten gooien.

22 mei 2016 om 13:34

De tv gelden krijg je op basis van de eindstand, niet op basis van de cijfers die je indient.

22 mei 2016 om 13:42

Ja met een selectie die ze nooit hadden kunnen betalen waardoor er een torenhoge schuld ontstaan was dat nooit meer afgelost kon worden. Met andere woorden, die einstand was op basis van list en bedrog met een veel te grote broek aan.

Wat zitten ze toch te zeuren bij fct. De licentie commissie had 2 opties of de boete of het afpakken van de licentie. Dat laatste is gebeurd, maar ze hebben een nieuwe gekregen voor de Jupiler. Wil Twente dat niet dan leveren ze deze toch in? Volkomen terecht overging dat de Licentie commissie die straf heeft opgelegd want waar veel mensen aan voor bij gaan is de zin "naar tevredenheid van de licentie commissie" dus dan kunnen ze wel gaan roepen dat ze alles in orde hebben en alles goed gedaan, blijkbaar niet dus.

Dit is echt onzin in december zeiden ze bij twente nog det er een plan klaar lag indien ze degraderen. Nu ze dreigen terug gezet te worden is er ineens geen plan meer en zullen ze failliet gaan. Dus puur druk uitoefenen om niet te hoeven degraderen.kijk maar een op twenteinside titel "degradatie is niet het einde van de club"

22 mei 2016 om 15:07

Sportief degraderen of last minute worden teruggezet naar de Jupiler League is nogal een verschil.

22 mei 2016 om 21:48

@fctsander

Twente loopt nu tussen de 2 en 5 miljoen per jaar mis. Echter kan men er ook voor kiezen om nog verder te bezuinigen op de salarissen van spelers.
Hier valt echt structureel nog veel te halen. Immers salariskosten maken binnen een bedrijf normaliter tussen de 50 en 60 procent uit van de totale uitgaven. Dus hier ligt heel wat ruimte tot besparing.
Echter zit hier een sportief nadeeltje aan immers je beste spelers zijn weg (zien salarisverlaging niet zitten of gedwongen verkoop vanwege de degradatie).

Dus zo moeilijk is het niet. Wat men nu probeert gaat niet lukken. In de uitspraak staat duidelijk dat er na de finale afspraken en voorwaardelijke intrekking van de LC nog afspraken geschonden zijn en dat men de Licentie voor de JL verstrekt omdat men vind dat ondanks deze geschonden afspraken Twente nog een kans verdiend om betaald voetbal te spelen maar niet op basis van de oude licentie.

24 mei 2016 om 09:38

Das echt onzin Fctsander. Als je in december al een begroting hebt voor de JL zoals ze in het nieuws toen kenbaar maakte. Dan heeft sportief of regelmentair degraderen geen effect op die begroting. Het is dan gewoon een kwestie van la open en begroting uitpakken en deze opsturen naar de Knvb. Als je nog niet weet wat sponsorinkomsten e.d. doen dan had je in december ook nog geen plan klaar liggen voor als je mocht degraderen. Het enige onzeker is wat de fiod gaat doen. Die kunen nog met hoge boetes komen en wellicht nog andere instanties dat zou het plaatjes van december kunnen aantasten maar als ik de boetes zo hoor die na december zijn gegaan dan praten we niet over miljoenen en zie ik dit plaatje ook niet zo erg afwijken. Nee dit is puur de zielige club uithangen in de hoop dat de straf mee valt.

Het kind had zich maar goed moeten gedragen en er geen rommeltje van moeten maken. Van de straf zal het kind leren dat hij in het vervolg zijn kamer niet meer in een zwijnenstal moet veranderen. Wordt het kind niet zorgvuldig gestraft voor zijn wanorde, dan is de kans groot dat over een tijd heel het verhaal weer opnieuw begint.
Voor nu had het kind blij moeten zijn met het strafvoorstel. In plaats van een telefoon zonder beltegoed, had de ouders net zo goed zijn telefoon weg kunnen gooien en had het kind opnieuw moeten gaan sparen voor een nieuwe telefoon.

Om vergelijking van het kind door te trekken: Als je kind doodziek is en alleen kan overleven door aan apparaten gelegd te worden, kun je overwegen om de stekker eruit te trekken....soms is dat de beste oplossing. En de ouders kunnen ervoor kiezen om een nieuw kind te gaan maken. Het verlies is pijnlijk, en het nieuwe kind vervangt het oude kind niet, maar het vult wel de leegte die is ontstaan.

Verlos dit Twente uit haar lijden, richt een nieuwe BVO op, en geef die een licentie voor de JL. Het is inderdaad onrechtmatig, maar als alle partijen vrede hebben met deze oplossing, zie ik geen problemen..... ga praten met de andere JL ploegen, geef hun wellicht financiele compensatie. Ik heb meer het gevoel dat de JL clubs boos zijn dat zij niet betrokken worden bij zaken die hun aangaan, als dat zij inhoudelijk moeite hebben met toekennen van licentie aan Twente.

Pech voor oude Twente, en met name de schuldeisers. Maar zij hebben te maken met die rechtspersoon en kunnen er verder niets aan doen wat een nieuwe rechtspersoon gaat doen. Heb je ook niets van doen met de Fiod etc. Enige mogelijke angel is dat de crediteuren wellicht bezwaar kunnen maken tegen toekennen van een onrechtmatige licentie aan nieuwe FC Twente, omdat dit over hun rug gaat. Maar dat is voer voor juristen.

Ik kan me nog goed herinneren hoe de Twente supporters er van genoten dat Vitesse failliet dreigde te gaan en 0,0 compassie toonden.
Misschien is er nog een Rus of Chinees die de club kan redden. O nee want ik kan me ook nog goed herinneren dat (o.a.) de Twentesupporters toch echt liever failliet waren of voor een andere club werden als dat zou gebeuren.
We zullen zien hoe snel de principes aan de kant geschoven worden.
Hoop niet dat Twente failliet gaat, maar ga uit rancune met volle teugen van al het leed genieten dat FC Twente en de supporters nog te wachten staat.

Met dat verschil dat een kind nog de rest van zijn leven kan sparen en werken om zelf een smartphone te kopen.

Deze meneer vreest een Twexit.

Wil hij een eerlijk antwoord op zijn reactie? Dan kan hij zich beter niet in een kind verplaatsen........

Ik vind aan de ene kant dat regels nageleeft moeten worden..of het nu een grote of een kleine club is...alleen de uitwerking stoort mij wel want de regio en supporters worden zwaar gestraft terwijl zij niets te doen hebben met dat geen dat is gebeurt terwijl de Mustermannetjes onder ons ermee wegkomen en zichzelf als helden zien omdat zij ten koste van alles de club 1 landskampioenschap heeft weten te bezorgen tegen een zeer hoge prijs

22 mei 2016 om 21:12

De club heeft willens en wetens de boel belazerd. Zelfs na afloop nog geprobeerd dat te verbloemen, wat je fraude of meideed kunt noemen.
Natuurlijk zuur voor iedereen er om heen, maar zonder deze praktijken waren ze waarschijnlijk geen landskampioen geworden, zouden ze geen Champion League hebben gespeeld en hadden ze niet zo'n dik stadion gehad. Allemaal dingen waar de supporters en regio destijds veel plezier aan heeft beleefd.
Munsterman is altijd als God behandeld door diezelfde mensen en niemand die maar één keer kritisch was. (overigens net als bij Aalbers bij Vitesse destijds) Een beetje als van dat liedje van "we gingen op vakantie van het geld van Ome Jan, en niemand wilde weten hoe hij aan die centen kwam...". Ben het eens dat de bestuurders persoonlijk ook hard aangepakt moeten worden, maar iedereen heeft er met oogkleppen op achteraan gelopen en met volle teugen van kunnen genieten

22 mei 2016 om 22:08

Geef de gemiddelde supporter eens ongelijk...die hebben geen inzage in de boeken en zien hun club vanuit de middenmoot opklimmen naar landskampioen...er zijn maar enkele partijen die hier onraad had kunnen ruiken en die hebben al die tijd gezwegen. De supporters zijn samen met de betrokken leden die niets te doen hebben met financieen de sjaak. Ik ben het eens dat wet en regelgeving opgevolgd moeten worden..maar ook de verantwoordelijke publiekelijk aan de spreekwoordelijke schandpaal nagelen

En maar lachen in Enschede toen de DSB failliet ging, het hardst in heel Nederland en zelfs tifos aan besteed.

Karma is Joop, Twente rust zacht.

Aan alle Twente supporters , die nog in de ontkennings fase zitten :
Lees alle Posts van The Ref in deze
eens goed door.....helder en inhoudelijk sterk..zonder rancune of stomme vergelijkingen...!!!

ik vind het eigenlijk wel erg toepasselijk dat de eigen interim directeur fc twente vergelijkt met een kind, want dat is precies hoe iedereen zich bij fc twente gedraagt!

dat gezeik over andere clubs slaat nergens op, er is nooit zo structureel misleid door contracten achter te houden en te vervalsen, economisch wanbeleid (megaschuld), gemanipuleert, gefraudeert en belasting ontdoken als twente heeft gedaan. vaak waren het incidenten bij andere clubs (of alleen belasting ontduiken of alleen economisch wanbeleid). niets staat in vergelijking, dus haal geen andere clubs erbij, maar trek het boetekleed eens zelf aan.

het laatste sprankje mededogen en respect zijn hierdoor bij de meeste overige supporters verloren gegaan. ga dus niet zeuren dat jullie zo'n zware straf hebben gehad met een paar punten en een paar jaar geen europees voetbal die er beide niet toe doen in de onderste regionen van de eredivisie en een paar boetes die belachelijk laag waren. jullie zijn gewoon constant een rechtvaardige straf ontlopen. en steeds alleen maar op anderen schelden: andere clubs, knvb en nu die man die (god zij dank) documenten heeft gelekt naar de pers (als hij dit niet gedaan had, hadden er nu nog steeds lijken in de kast gelegen).

ik snap ook niet waarom iedereen bij twente ineens zegt dat twente failliet gaat als ze naar de jupiler league gaan. ze hadden toch al een begroting gemaakt voor de jupiler league.

wat mij betreft hadden jullie verder gemogen in de jupiler league, om jullie nog een tweede kans te geven, maar nu heb ik echt zoiets van trek maar in die licentie, zonder een nieuwe te verschaffen. ik hoop nu echt op het einde van fc twente.


Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren