Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Overmars is topkandidaat voor functie in Engeland’

Laatste update:

Marc Overmars is volgens de Daily Mail een van de twee voornaamste kandidaten om de nieuwe director of football te worden bij Everton. De club uit Liverpool is van plan om deze vacature zo snel mogelijk in te vullen.

/

The Toffees namen onlangs afscheid van manager Roberto Martinez, assistent Graeme Jones en hoofdscout Kevin Reeves en worden sindsdien geleid door David Unsworth en Joe Royle. Laatstgenoemde is eveneens een optie om de nieuwe technische man te worden op Goodison Park, maar zou dus moeten concurreren met de 43-jarige Overmars.

Everton wil zo snel mogelijk om de tafel met Steven Pienaar, Leon Osman, Tony Hibbert en Darren Gibson, want die spelers beschikken allemaal over een aflopend contract. Dat zou dus een van de eerste taken voor Overmars bij Everton kunnen worden; hij is momenteel directeur spelersbeleid bij Ajax.

Zou Marc Overmars een geschikte directeur voor Everton zijn, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overmars eruit, van Gaal erin. Ik zie het wel zitten.

22 mei 2016 om 09:29

Als je een liefhebber bent van cabaret moet je zeker van Gaal halen, of Theo Maassen of Hans Teeuwen.

22 mei 2016 om 11:16

Shit, als Psv supporter begin ik me nu wel een beetje zorgen te maken. Mocht Overmars vertrekken, kan Ajax volgend jaar zomaar ineens kampioen worden. Zolang dat niet gebeurt, geen vuiltje aan de lucht.

22 mei 2016 om 13:17

Ja ik ben het weer met je eens

22 mei 2016 om 10:21

Overmars eruit en Jordy Cruijff erin..!

22 mei 2016 om 10:31

Overmars eruit. Dan is het prima!
We zijn geen moer opgeschoten onder zijn beleid alleen heel rijk geworden.
Er is alleen weinig tijd. De voorronde CL staat voor de deur dus beetje haast is wel aan de orde

22 mei 2016 om 10:45

Alsof 'heel rijk geworden' een verwaarloosbaar gegeven is..schaapie

22 mei 2016 om 10:52

Als we het geld gaan gebruiken voor een beurs exit of om de Arena te kopen dan hadden we ook daar niets aan uiteindelijk

22 mei 2016 om 11:33

Arena kopen zorgt voor minder kosten, waardoor je bijv je salarisplafond kan verhogen en spelers langer kan vasthouden. Beursexit zorgt voor minder belangen van aandeelhouders. Tuurlijk is dat gunstig voor ajax

22 mei 2016 om 11:38

Het is vooral handig ervoor dat je dan een simpeler bestuur krijgt.

22 mei 2016 om 13:51

Ieder zijn nadeel heeft zijn voordeel

22 mei 2016 om 14:20

Maar ruim 130 miljoen gaan betalen voor een simpeler bestuur daar lijken weinig voordelen aan te zitten. Vooral niet als je kijkt hoe ze nu in het technisch hart met elkaar omgaan

22 mei 2016 om 14:44

Overmars heeft het prima gedaan. Maar sommige denken nog steeds dat Ajax een club is die de CL hoort te winnen of 50 miljoen in gevestigde risico spelers moet investeren om 2 ronde verder te komen in een EL of CL. Al die onrealisten hebben niet door dat wat Overmars doet het enige juiste is voor een club in Nederland. Onze jeugdspelers breken door en meer dan ooit. Contracten zijn langer vastgelegd dan ooit. En ja ook heeft hij wat verkeerde keuzes qua spelers gehaald maar dat heeft ons nooit in gevaar gebracht.

Dan nog de spelers die wel beter zijn dan menigeen dachten. Vd Hoorn, Viergever, Milik, Youness. Allemaal vol kritiek maar hebben laten zien het prima te kunnen. En nog steeds zijn er mensen die denken dat voor 10 miljoen je zo even een speler kan halen die en dragend is en een leider is en past bij Ajax en dus een succes. Nou vergeet het maar. Geen Feyenoord of Twente scenario's maar een gezond beleid met pas op de plaats en toch veel succes behaald.

22 mei 2016 om 15:21

Waarom kan PSV het dan wel?

22 mei 2016 om 12:49

Oaah Aub laat dit waar zijn. Overmars, ik wil je persoonlijk nog brengen.

Laat m toch lekker bij Ajax, is bezig met een beleid en zou slecht voor Ajax zijn als hij opeens vertrekt en het beleid zou dan weer omgegooid worden....

22 mei 2016 om 09:06

Nog geen goede aankoop gedaan bij Ajax! Hand altijd op de knip en nog niet voor rustige tijden gezorgd.. Strik eromheen zou ik zeggen

22 mei 2016 om 09:08

Gudelj dijks younes en millik vond ik anders prima aankopen dit jaar!

22 mei 2016 om 09:12

Je weet dat hij van boven af de hand op de knip mpet houden?hij wilde al een paar keer flink wat geld uit geven maar word elke keer terug gefloten.

22 mei 2016 om 09:15

Wat had je verwacht dan? Superaankopen? Vanaf de kant is het makkelijk praten maar hij heeft toch wel een paar leuke aankopen gedaan. Maar belangrijker; Onder zijn beleid kwam een plafond op salarissen en voor een club uit de Eredivisie is dit gewoon nodig!

22 mei 2016 om 09:31

Goed genoeg om aan te haken in Europa?

22 mei 2016 om 09:32

Lol dit seizoen zijn er prima spelers gekocht en hij geeft naar mijn mening meer dan genoeg uit. Sinkgraven 8 miljoen vergeten?b(Op verzoek van frank de boer). Vd hoorn 4 miljoen??? Is gewoon nagepraat van velen. En probeer maar goed te functioneren met zo een rvc die in je nek hijgt bij nagenoeg alles wat je doet. Sommigen denken echt dat Marc gewoon ff kan pinnen en kopen.

22 mei 2016 om 09:33

Rvc houdt alle grote aankopen tegen. Younes was een geniale zet. Milik kopen voor 2,5 miljoen en met een goed wk zeker 20 miljoen waard was ook slim. Gudelj heeft ook een prima jaar achter de rug. Prima aankopen dit jaar. Alleen sinkgraven valt tegen. De specialiteit van overmars ligt echter bij het aantrekken van jeugdspelers, er zijn er gigantisch veel aangetrokken waaronder grote talenten als antonucci

22 mei 2016 om 09:39

Ik ben blij dat de RVC zo oplet anders had marc nog een stuk of 10 sinkgravens gekocht en was het eigen vermogen zo weer weg.

22 mei 2016 om 09:39

Nu Jonk weg is, komen die goede aankopen vanzelf. Jonk hield alles tegen.

22 mei 2016 om 10:04

Bazoer??

22 mei 2016 om 10:11

Echt serieus kunnen we jou niet nemen met je commentaar ik zal niet zeggen dat elke aankoop goed was maar mede dank zij overmars heeft Ajax een vermogen op de bank , en de aan kopen zoals Younis en Milik , Gudelj zijn zo slecht nog niet een ook v/d Hoorn heeft een prima half jaar achter de rug , dus hou je provocerende commentaar maar voor of reageer anders serieus .

22 mei 2016 om 11:31

Wordt het dan niet eens tijd dat er een volksopstand komt in Amsterdam om de RVC eruit te flikkeren. Dat jullie dit als trouwe supporters allemaal slikken. Iedereen ziet dat het slechter gaat, echt iedereen en door de naam van Johan Cruijff te gebruiken, staat toch iedereen achter het beleid, want hij is de grootste die we ooit hebben gehad. Als het fout gaat is het iedereen zijn schuld, behalve cruijff niet, want "zo had hij het niet bedoeld". Hoe hij het dan wel bedoelde, zullen we nooit weten, want hij was zo wazig als de pest. Het is en blijft een rare club......nee , raar is misschien fout, een erg moeilijke club. (wat ik overigens erg raar vind)

22 mei 2016 om 12:26

Hand op de knip wordt bepaald door de rvc, niet door Overmars

22 mei 2016 om 12:56

Bazoer, Cerny, Muric, El Ghazi en straks Dolberg, Frenkie de Jong, Antonucci.. Hand op de knip, met reden, de club was financieel bijna de afgrond in en heeft het nu voor elkaar gebokst dat men niet afhankelijk is van CL geld en transfers om bv. veel te investeren in de opleiding. We hebben geen enkel probleem financieel nu en dat zit op het randje, want we draaien wellicht een heel klein verlies dit jaar.

22 mei 2016 om 12:58

@ljax

Juist, bovendien zijn aankopen slechts een aanvulling, de hoofdlijn is opleiden en daar hoort jeugdscouting en het aantrekken van talenten bij. Als je Overmars een cijfer moet geven, zou die voor 75 gebaseerd moeten zijn op het aantal spelers uit eigen opleiding in het eerste en de kwaliteit daarvan, dat is dik in orde. Tenminste als je de lijn Cruijff wilt volgen.

En voor die andere 25 is het een ruim voldoende, de breedte van de selectie is goed, aankopen zijn versterkingen in de meeste gevallen, bij teveel risico wordt gehuurd en vaak met recht want dat is weinig succesvol geweest. In het aantrekken van ervaring is het matig geweest, maar ook met reden, toch waren Poulsen en Ooijer prima versterkingen.

22 mei 2016 om 13:02

Volksopstand? Zonder die rvc stonden we er financieel zeer slecht voor. Mede dankzij hun functioneren hebben we geld te besteden.

22 mei 2016 om 16:46

@ Lee
En maar door blijven praten over geld, geld geld...... inderdaad in geld verdienen hebben jullie de CL gewonnen. En wat zeg je nou?
"hebben we geld te besteden"...... daar hoef ik verder niet op te reageren, wel? Besteden komt niet in het Amsterdamse woordenboek voor. Dat jullie na zo'n seizoensafsluiting nog voldoening kunnen halen uit de dikgevulde bankrekening, terwijl je met 25 miljoen minder op die bankrekening, kampioen was geworden. 1 ervaren speler erbij tegen de Graafschap en je had de schaal gewonnen. Maar ja zoals Lee zegt, Handjes op elkaar voor de RVC van AFC.

Voor een subtop ploeg denk ik een goede man. Alleen bij een topploeg als ajax, vind ik hem niet passen. Kan het best leuk gaan doen bij everton denk ik.

22 mei 2016 om 09:12

Kloptndat Ajax in Nederland top is, maar plaats Ajax in de PL en ze vechten tegen degradatie of is het een grijze muis dus zo top is Ajax niet

22 mei 2016 om 09:16

Dat geldt voor elke ploeg in de eredivisie dus das niet zo raar in het eerste seizoen.
Maar daarna met de inkomsten van tv-geld zouden Ajax - PSV en Feyenoord denk ik prima mee kunnen.

22 mei 2016 om 09:18

Kap nou eens met het ophemelen van de premier League. PSV tegen manU gezien dit jaar? Of Ajax tegen manU en manC afgelopen jaren? Bpl is geld en een hoog tempo. Het koopt maar en koopt maar, vaak zonder enig fatsoenlijk beleid. Kijk maar eens hoe de Engelse clubs afgaan in Europa.

22 mei 2016 om 09:25

Tuurlijk zet man united in nl met nl begroting want zo moet je het vergelijken dan heb je dus een Ajax psv niveau. Dus anders om als Ajax PSV in de pl spelen met een pl begroting dan spelen ze linker rijtje. Of te wel je moet het niet zo vergelijken

22 mei 2016 om 09:25

Het leukste aan de Premier League is dat er niet heel veel niveauverschil zit tussen de onderste vijf en de bovenste vijf. Een nummer 18 kan zomaar opeens met 5-1 van de nummer twee winnen en ga zo maar door. Kortom, in the BPL moet je iedere wedstrijd weer er met de volle 100% voor gaan. Daarnaast is de Premier League bijna commercieel interessanter dan de Champions League. Ajax en PSV zouden over een gehele competitie gezien niet veel verder dan de middenmoot komen, puur omdat beide clubs in Nederland maar een paar wedstrijden per jaar ervoor moeten gaan en het in de BPL iedere wedstrijd weer aan de bak moet.

22 mei 2016 om 09:35

Er zit een gigantisch verschil tussen top vijf en onderste vijf. Die 5-1 winst van bewcastle op spurs was het resultaat van de mentale inzakking van spurs nadat ze de week daarvoor een kans op de titel werd ontnomen. In andere doen zou newcastle gewoon verloren hebben

22 mei 2016 om 09:36

Brown, en dat baseer jij op? Je weet toch ook heus wel dat Ajax als PL deelnemer zo'n 150 miljoen pond meer aan inkomsten zal hebben. Om maar eens te zwijgen over de nog bijkomende sponsorinkomsten. Kortom Ajax maar ook psv hadden dan veel meer mogelijkheden. Dit soort comments als de jouwe slaan nergens op. Zelfde niveau als: wanneer barca in de ED zal gaan spelen waren ze fluitend kampioen. Uhh yeah right, als barca hier zal spelen hadden ze grofweg 99 procent vd huidige selectie niet onder contract.

22 mei 2016 om 09:40

Ajax zou in de pl zeker 150 miljoen meer hebben aan tv kosten, tel daar sponsorkosten bij en een goedgevuld stadion. De begroting is dan veel groter dus zou ajax grotere aankopen kunnen doen. Met een goed beleid zou ajax dus minimaal subtopper kunnen zijn in engeland

22 mei 2016 om 09:54

@ljax
Je vergeet alleen dat de concurrentie in de PL over dezelfde middelen beschikt dus je redenatie gaat mank.

22 mei 2016 om 10:10

Ik zie geen enkele rede waarom ajax, psv en feyenoord geen topploegen zouden worden in de bpl. Wat heb je nodig voor een topploeg:

Geld om spelers te kopen
Kwalitatief goede spelers
Een goede team-spirit
Een goed beleid
Een vol stadion met suppoters
Een goede strategie

Mogelijkheid in het 1ste seizoen

Een goed beleid
een goede team spirit
een goede strategie

Mogelijkheid 2de seizoen

Geld om spelers te kopen
Kwalitatief goede spelers
Een goede team-spirit
Een goed beleid
Een goede strategie

Daarna zullen de supporters en topspelers wel vanzelf komen.
(gewoon mijn mening en misschien niet een realistische opsomming)

22 mei 2016 om 10:12

plaats Ajax is de PL en ze krijgen in 1 keer 100++ miljoen binnen per jaar.. dan hoeven we niet elk jaar onze beste spelers te laten gaan en ziet het er in een keer heel anders uit. Volgens mij staan we dan binnen no time aan de top van de Pl.. Opleiding + kunnen kopen van toppers.. tel uit je winst..

22 mei 2016 om 10:22

Doordat de weerstand in de Premier league zo groot is zal je als individu en als team ook beter worden. Ik denk dat Ajax op tactisch gebied heel goed meekan. Daarbij geef Ajax het geld wat een United aan tv geld ontvangt en ze zullen in een hele andere categorie shoppen. Wat ik zelf zeer mooi aan Ajax vind, is dat ze achter de filosofie blijven staan en met zeer beperkte middelen werken. Dit geldt overigens ook voor Psv. Laten we zeggen dat door geld vaak een enige visie ontbreekt. Geef Marc Overmars en Marcel Brands veel geld en je krijgt een nog betere organisatie. We verliezen misschien financieel de aansluiting, maar daardoor zijn dit soort mannen zo creatief.

22 mei 2016 om 10:27

Heren kunnen we aub bij de les blijven want dit is appels met peren vergelijken. Zat twente in de PL waren ze niet teruggezet of zet roda in de PL presteren ze het zelfde als leicester, en zo kan ik wel doorgaan met als en maar. Feit is dat als overmars gaat hij daar veel meer te besteden heeft. Enigste wat ik zwak aan hem vind is zijn manier van zaken doen. Alles volgens et boekje het mag van mij wat vuiler. Ga in zee met een makelaar uit zuid amerika bijvoorbeeld daar doet men heel anders zaken. Denken we allemaal nou dat PSV de normale weg bewandelt dat een guardado hier zit.

22 mei 2016 om 11:29

Amdammer, je redeneert iets te makkelijk. Zelf opleiden kan dan nog steeds maar wil je bovenin meedraaien en dan wordt het veel lastiger met veel eigen jeugd te spelen. De andere teams zijn daar simpelweg te sterk voor. Je kunt dan minder makkelijk regelmatig eigen jeugd laten debuteren en de ervaring zal vooral bij andere teams opgedaan moeten worden.

22 mei 2016 om 11:30

@ljax Ga je dit serieus proberen te ontkrachten door 1 specifiek voorbeeld "goed te praten"? Je begrijpt toch zelf ook wel dat in geen enkele andere competitie ter wereld de topploegen zoveel moeite hebben met de kleintjes en ook zo vaak punten verspelen tegen de kleintjes als in Engeland? Hoe vaak zie je een City, Arsenal of Chelsea zo'n 5-0 monsterscore neerzetten tegen een club uit het rechterrijtje, iets wat in bijvoorbeeld La Liga de normaalste zaak van de wereld is bij clubs als Real en Barca en wat bijna elke week voorkomt. Je opmerking dat het verschil tussen de top 5 en de onderste 5 zo groot is slaat echt helemaal nergens op en is ook nergens op gebaseerd. En trouwens, zelfs als ik echt in ga op jouw argumentatie over het specifieke voorbeeld van Newcastle-Spurs: ik wil het nog wel eens zien gebeuren dat Rayo Vallecano met 5-1 over Real heen walst omdat Real "een mentale inzakking" heeft... Zie je het voor je?

22 mei 2016 om 12:35

Dat komt omdat de topploegen in laliga sterker zijn, niet de onderste ploegen sterker. Barca en real lopen ook met 7-0 over een norwich heen. Dat deed suarez al praktisch in zn eentje.

22 mei 2016 om 12:53

Dat vraag ik me af. Gisteren even naar de Cup Final gekeken met niveau FC Groningen tegen PEC Zwolle. Daarbij hebben Nederlandse clubs vaak goede resultaten tegen ze in CL en EL, vorig jaar nog. De Premier League is zo overgewaardeerd.

22 mei 2016 om 16:30

@lucasandersen

Precies, zoals ik al zei is het interne niveauverschil dus groter in La Liga. Fijn dat we het daarover eens zijn.

23 mei 2016 om 12:13

Ljax: Kosten? Neem aan dat er inkomsten moeten staan.

Grappig in het artikel van de Daily mail wordt Joe Royle juist genoemd als topkandidaat en is Overmars 'slechts' een optie voor het geval De Boer wil komen. Precies andersom dus... hmmm sensatie zoekerij wederom?

22 mei 2016 om 09:19

Inderdaad, gaat om klicks he...

Hopelijk blijft Overmars nog even, FdB weg is genoeg verandering voor nu lijkt me. Overmars heeft ook een paar leuke spelers gehaald die achteraf goede aanvulling bleken te zijn! Niet op naam maar op kunde gekocht, zoals het hoort

Mocht hij gaan zou ik niet voor Bosz en Van Gaal als manager en td gaan. Met twee zulke sterke persoonlijkheden kan je erop wachten dat ze zich de tent uitvechten. Wellicht Jordi Cruijff een kans geven? Zou in ieder geval symbolisch een erg mooi gebaar zijn.

Zou een zege zijn voor Ajax. Maak de balans maar eens open wat betreft kosten/kwaliteit. Zo veel middelmaat aangetrokken door dhr Overmars.

22 mei 2016 om 12:48

Doe inderdaad maar eens... Ik zal je er alvast een paar geven:

- Bazoer (50.000) euro, toptalent, topkwaliteit, waarde, 25 miljoen?
- Cerny (500.000) euro, toptalent en kwaliteit, moet zich nog bewijzen maar kan veel waard worden.
- El Ghazi (100.000) euro....
- Muric (transfervrij)
- Milik (2,5 miljoen), nu veel meer waard
- Younes (1,5 miljoen), nu veel meer waard
- Dijks (1 miljoen), nu veel meer waard

Voor de toekomst:'

- Frenkie de Jong (0,5 miljoen)
- Dolberg (0,5 miljoen)
- Antonucci (0,5 miljoen)

Ook van der Hoorn en Viergever voor totaal 5 miljoen blijken gewoon prima toevoegingen, Sinkgraven en Zivkovic is nog afwachten en de grootste miskoop is Duarte (3,5 miljoen) maar dan houdt het ook wel op.

22 mei 2016 om 13:09

Het klopt natuurlijk dat hij ook goede aankopen heeft gedaan. Maar ik snap niet dat de meeste Ajacieden Van der Hoorn ziet als een goede aankoop? Hij is drie jaar geleden gekocht voor een hoge prijs (vier miljoen is voor de Eredivisie een hoge prijs) en presteert nu pas echt een beetje. Het klopt dat hij het nu goed doet, maar voor een speler die pas na twee en een half jaar gaat presteren is hij toch veel te duur geweest. Dat had een jeugdspeler ook kunnen doen. Daarom vind ik hem een miskoop pur sang, hij staat jeugd in de weg en rendeert pas na drie jaar voor een te hoge prijs.

Viergever laat ik ff erbuiten, vind het ook een overbodige aankoop maar hij is zo veelzijdig dat zijn aankoop gerechtvaardigd is.

Sinkgraven is ook een miskoop eerste klas en verschrikkelijk slecht gescout. Van Heerenveen keek ik alleen samenvattingen zo'n beetje en zelfs daarin kwam ie de helft van de keren nauwelijks voor. Veel te opportunistisch gescout en veel te duur aangekocht en geen graantje beter dan de gemiddelde middenvelder van de Ajax jeugd. Als Ajax scouts ook maar heel eventjes beter hadden gekeken hadden ze toch wel gezien dat hij het absoluut niet waard was, zeker als je bekijkt wat er in Jong Ajax rondloopt (vdbeek, Nouri) en wat er ook nog stond bij Ajax op het middenveld.

Gudelj, topaankoop, goed gedaan voor de goede prijs. Vraag me alleen af of die uberhaupt gescout hoefde te worden, zowel bij Nac als bij AZ was ie al bepalend.

Milik en Younes, fantastisch gevonden en binnengehaald, niets dan lof.

Kortom, Overmars doet het zeer zeker goed, maar ik snap niet dat je Van der Hoorn en Sinkgraven niet als miskoop bestempeld. Bij PSV is Maher ook een dure miskoop en met Pereiro moet ik het allemaal nog eventjes bezien, maar die toont in ieder geval veel meer potentie dan Sinkgraven. Lijkt erop dat Overmars goed is in inventief zijn, maar zodra er echt geld op de tafel komt hij het niet aankan (een absolute zekerheid als Gudelj daargelaten). Daarnaast vind ik Overmars qua onderhandelen met andere clubs ook niet bepaald goed (3,5 Duarte, 4 Vd Hoorn, 8 Sinkgraven?).

22 mei 2016 om 11:55

Ik zit er anders beslist niet op te wachten, in de jaren 90 belangrijk geweest, maar waar de meeste mensen bij het ouder worden milder worden, slaat dat bij hem nog erger de verkeerde richting op. Laat die man in hemelsnaam na MU samen met zijn Truus ergens in een mooi oord van zijn pensioen gaan genieten.

De Boer en Overmars bij Everton

22 mei 2016 om 10:49

Mooie club Everton.
Dat wordt tikje breed tikje terug in het Engelse voetbal.
Ik denk dat Overmars ook de helft van de spelers meeneemt omdat hij alle clausules kent. Die eerste die gaan overstappen zijn Serero en Fischer denk ik. Die omen bij Bosz niet meer aan spelen toe.
Als ze echt ballen hebben dan, kopen ze Sinkgraven ook.

Onbegrijpelijk toch? Wat heeft hij gepresteerd dan? Ik lees over het algemeen hier op VZ van ajaccieden zelf negatieve berichten over hem.
Is het gewoon omdat het "ajax" is? Zoals ook de spelers van ajax veel meer waard zijn dan die van andere NL clubs?
Waar een naam al niet goed voor is.....
Maar ja, resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor 'de toekomst'

22 mei 2016 om 10:45

De realiteit bewaren wordt hier op VZ niet altijd even gewaardeerd ondervind ik zelf heel vaak. Vooral ook de overwaardering van spelers die een Ajax shirt dragen. Bijvoorbeeld 25 miljoen vragen voor Klaassen:-)

22 mei 2016 om 11:57

Realiteit of azijnzuur drinken bij je ontbijt, ik heb je werkelijk nog nooit kunnen betrappen op 1 positieve opmerking over Ajax. Er zijn er meer geweest met Ajax logo en maar de trol uithangen.

22 mei 2016 om 12:35

Wat bedoel je toch steeds met die trollen en dat Ajax logo bij elke reactie van mij?
Denk je dat ik voor een andere club ben of zoiets?
Ik hemel niet iets op wat er niet is en ja dat is de laatste jaren helaas bij Ajax het geval

Martin van Geel terug naar Ajax,,,,,,,,,,gratis........

22 mei 2016 om 10:33

Ha, zelfs niet met geld toe.

22 mei 2016 om 10:42

Martin van Geel is net zo onkundig als Overmars. Zal elkaar weinig ontlopen. Denk dat Van Geel iets meer ervaring heeft. Maar bij Ajax bakte hij er ook geen reet van. Alleen toen was er geen geld. Dat is er nu wel

22 mei 2016 om 12:49

Ja dus wat is je alternatief hansje? Je rekent Overmars nu wel af op wat uitspraken van de media en bv. een miskoop als Duarte, maar vertel eens, wat is je alternatief en wie gaat wel ervaren toppers halen voor een salaris van 1 miljoen?

22 mei 2016 om 13:08

In december is de verkeerde weggestuurd. IPV Jonk had Overmars zijn spullen moeten pakken.
Wie er op Overmars' plek moet gaan zitten weet ik nu zo ook niet. Wordt een uitdaging voor de directie. Maar kijk ik bijvoorbeeld naar Marcel Brants dan doet die het met waarschijnlijk minder middelen veel beter

Tja het achter Eto O aanhuppelen....
Zijn plan B en C als dreigement tegen Van der Vaart
Zijn getreuzel met Moisander.....
Zijn gekonkel met en het halen van Duarte.....
Zimling.....
Het halen van en ervaren verdediger.......

En kijk waar we nog thans staan na vijf jaar Overmars
Nee deze man heeft weinig goeds gedaan.
En dan lees ik hier veel Gudelj gekocht. Nou was dat zoiets opvallends?
Younes....is die nou zo bijzonder

Kijk gewoon even waar we staan. Selectie totaal niet in evenwicht. Onderbouwing hiervan....kijk nog eens naar de wedstrijd die de kampioenswedstrijd had moeten worden.

Ik hoop dat hij vertrekt

22 mei 2016 om 11:29

Toevoeging:

Hij zou door zijn status de banden met Barcelona aanscherpen waardoor we veel meer spelers zouden kunnen halen vanuit Barcelona...
Nou dat is gebleken!

22 mei 2016 om 12:26

Het is een kunst om zoveel enkel negatieve zaken op te noemen. Na 5 jaar overmars, hebben we 3 kampioenschappen een flink positief banksaldo en ook de begroting is zonder CL en transfers rond, een betere jeugdopleiding (doordat hij minder uitgaf, kon daar meer in worden geinvesteerd), spelers liggen lang vast, er speelt veel in het eerste uit de opleiding.

Hij heeft geniaal werk verricht met bv. Bazoer, Cerny, El Ghazi, Muric als jeugdaankopen, Dolberg, Antonucci, Frenkie de Jong komen er dan ook weer aan. Doekhi is weer een nieuwe en zelfs Zivkovic is nog afwachten wat het wordt, nog steeds maar 19 jaar.

Milik, Younes, Gudelj, Dijks, van der Hoorn, Viergever blijken dit seizoen allemaal versterkingen te zijn geweest. En daarnaast geeft hij dus de ruimte aan de jeugd door vooral niet teveel te kopen. Ook prima hoe hij nu weer El Azzouzi, Menig, Andersen, Becker verhuurd, die jongens worden zo beter en kunnen nog van waarde worden voor Ajax.

Je onderbouwing is wel heel kort door de bocht, enige wat hem nog niet gelukt is, is ervaren sterke spelers halen maar dat heeft gewoon praktisch redenen, financieel kan ajax die niet betalen (salaris van max. 1 miljoen) en er is ook echt geen ruimte op de begroting voor meer, plus dat die oudere spelers niet willen, met toch al wat lichte blessures op kunstgras bv. Die geruchten komen lang niet altijd uit de mond van Overmars, ja hij wil dat soort spelers wel, maar ze blijken onhaalbaar.

Denk je echt dat een andere TD helemaal perfect is? Dat is toch een onrealistische maatstaaf:?

22 mei 2016 om 13:04

Waarom kan PSV ze dan wel halen en een evenwichtige selectie hebben?
PSV haalt ook een Guardado, Van Ginkel of Moreno. Dus dat ze niet willen is onzin. Het budget wat PSV aan spelers betaalt is ook lager dan de totale uitgaven van Ajax aan spelers.
Dus het kan best.

Jouw volgende namen moet nog blijken of er een gaat doorbreken:
Bazoer, Cerny, El Ghazi, Muric Dolberg, Antonucci, Frenkie de Jong Doekhi Zivkovic.
Bazoer haalt het waarschijnlijk wel. Maar bijvoorbeeld een El Ghazi......denk 't niet.

Vd Hoorn was ik nooit tegen. Ajax mist vaak lengte en dat Compenseert Van der Hoorn wel. Maar Ze spelen liever met een kleine Veltman achterin.
Gudelj prima. Younes is geen topper, maar doet het aardig. Milik moet het eerst maar bewijzen.

Maar los van alle individuen, mijn grootste probleem met Overmars is dat de selectie na vijf jaar nog steeds niet op orde is.
Na het laatste kampioenschap waar Ajax slechts 15 goals meer maakte dan degradant NEC en waar in de competitie slechts tegen drie tegenstanders zes punten werd gehaald, heb ik Overmars opgegeven. In het transfer window heeft hij toen niets gedaan. Terwijl alle signalen op rood stonden. Bekerfinale waren we met 5-1 afgedroogd door Zwolle ook nog en in de EL was het ook diep triest.
Sorry, maar sportief is Ajax er "netto" niets op vooruit gegaan dus.

als ik de reacties zo lees ben ik denk ik de enige die blij is met Overmars. In het begin een aantal miskopen gedaan maar naar mijn mening ook een hoop goede aankopen.

22 mei 2016 om 12:53

Ik ben ook blij met Overmars, hij heeft ook wel wat fouten gemaakt, maar dat vindt ik logisch, dat gebeurd gewoon bij iedere TD. Het is zaak dat je daar van leert en zo sterker wordt, maar nee, dan willen veel ajacieden hem zien vertrekken, net nu het leergeld betaald is. Zo blijf je bezig natuurlijk.

Overmars heeft vooral ook heel veel goed gedaan ten aanzien van de opleiding, jeugdspelers kopen, jong ajax, verhuurd, goed contact vertrekkende spelers, contracten verlengen, goede begrotingsdiscipline en zelfs prima versterkingen voor Ajax 1 halen.

Goed nieuws ! Na het vertrek van Frank, zou Marc de volgende zijn.

Overmars heeft prima deals met jonge spelers gedaan. Maar hij faalt in het versterken van het 1e elftal. Dat hij tegengewerkt wordt door de RVC is een slap excuus. Als je geld verspilt met Sinkgraven, Zimling, Duarte, Sana, Zivkovic, Cuenca, Sanogo. En dan het schijntje wat we kregen voor Vermeer ...

Nu maar afwachten of Arsenal Bergkamp nog oppikt.

Het kaartclubje is bijna ten einde. Jonk kan bijna weer instappen...

22 mei 2016 om 12:10

Haha Cuenca nu noemen.. Toen hij gehaald werd, was haast iedereen lyrisch. Achteraf makkelijk zeiken. Hetzelfde geldt voor Zivkovic en Sinkgraven. Bijna iedereen vond dat goede aankopen voor de toekomst. Ook hier is het achteraf heel makkelijk zeggen dat het slecht gehandeld is door Overmars.. Dat je hem ook nog eens pakt op de transfer van Vermeer, die na jaren zeer toegewijde dienst een mooie transfer gegund werd, is eigenlijk nog lager. Dat vond ik van Overmars een heel mooi signaal.

22 mei 2016 om 12:16

Heitinga, Zimling, Sanogo, Sana, Hoesen.. Tsja, die zitten er soms tussen, maar om je daar druk over te maken.. Dat soort goedkope spelers hebben nauwelijks geld gekost. Soms valt dat goed, soms niet. Ooijer, Bulykin, Boerrigter, Poulsen, Babel, Schone, Milik zijn ook transfervrij, gehuurd of voor zeer weinig naar Amsterdam gekomen en hebben hun waarde duidelijk gehad. Dit zijn gewoon goedkope gokjes en als bijna de helft hiervan iets toegevoegd heeft, zoals het geval is, is dat netjes.

22 mei 2016 om 12:18

Daarbij heeft Overmars afgelopen zomer goed gehandeld. Gudelj, Milik, Younes en Dijks zijn versterkingen gebleken. Dat is gewoon heel erg netjes.

22 mei 2016 om 12:32

Eenzijdig hoor.. Van wat jij opnoemt zijn er drie gehuurd, eentje voor een paar ton gehaald, Zivkovic, Sinkgraven zijn nog steeds grote talenten, volgens mij heeft van der Hoorn laten zien dat je spelers niet te snel moet afschrijven. De enige echte miskoop is Duarte als dat alles is in 5 jaar dan heeft hij het prima gedaan.

Staat tegenover, Dijks, Gudelj, Milik, Younes, van der Hoorn en Viergever plus dat het belangrijk is dat hij naar de jeugd kijkt, die trekt hij uitstekend aan plus dat hij ze de ruimte geeft door vooral niet teveel te kopen. Daarnaast vergeet ook niet dat hij een jong ajax team moest opzetten, spelers als Hoesen en Sana waren daarvoor ook gewoon nodig.

Aan de ene kant zegt men, geef eens geld uit! Doet hij dat (sinkgraven) dan is het weer een faal. Hij onderhoudt ook goede contacten met oud spelers, die gaan er allemaal via de voordeur uit, Verthongen, Alderweirld, Suarez, Blind, Eriksen, Vermeer, de Jong die probeert hij goed te behandelen. Je zult zien dat dat soort spelers straks terug willen komen met ervaring.

22 mei 2016 om 13:24

Ben benieuwd welke spelers Overmars meeneemt naar zijn volgende club. Net als Van Geel deed toen hij van AZ naar Ajax kwam en alle ontsnappingsclausules kende. Hoop dan wel dat hij bij Sinkgraven begint

22 mei 2016 om 14:58

Ik weet dat jij Overmars tot in den treure beschermt, prima hoor. Maar ik heb niets met deze smurf.

Waarom mogen huurlingen niet genoemd worden ? Uiteindelijk zijn daar hele sommen geld voor betaald en stuk voor stuk heb je er niets aan gehad.
Zivkovic en Snkgraven waren grote talenten waar flinke bedragen voor betaald zijn. Alleen ze zijn te vroeg in Amsterdam gestald. Ze komen van buiten de randstad en die hebben zeker op jonge leeftijd meer tijd nodig in Ajax-1. Waarbij Zivkovic het bekend was dat hij niet het gemakkelijkste karakter heeft. Beide spelers had je nog 1 of 1½ jaar in hun vertrouwde omgeving minuten moeten laten pakken in de Eredivisie.

Dijks en Gudelj zijn goede aankopen geweest.
Milik en Younes nuttige aankopen
Voor Vd Hoorn en Viergever is veel en veel te betaald. Ze hebben hun waarde bewezen als reserves, maar bijv een Denswill moest vertrekken, terwijl die nu in Ajax-1 had moeten spelen.

Elk jaar gaan de beste spelers van Ajax naar het buitenland toe. En terecht. Ze hebben er jaren bij Ajax-1 op zitten en hebben hun waarde bewezen en Ajax heeft flinke sommen voor hen gebeurd. Zij mogen en kunnen ten alle tijden terugkeren. Voor Vermeer gaat dat niet op. De manier hoe hij dat gespeeld heeft (en hoe dom Overmars gehandeld heeft) zal een terugkeer belemmeren.

Terug naar de topic. Het zou geweldig zijn als Overmars vertrekt. En evt Bergkamp ook. Ik heb nu al zin in het nieuwe seizoen !!

@ljax Ga je dit serieus proberen te ontkrachten door 1 specifiek voorbeeld "goed te praten"? Je begrijpt toch zelf ook wel dat in geen enkele andere competitie ter wereld de topploegen zoveel moeite hebben met de kleintjes en ook zo vaak punten verspelen tegen de kleintjes als in Engeland? Hoe vaak zie je een City, Arsenal of Chelsea zo'n 5-0 monsterscore neerzetten tegen een club uit het rechterrijtje, iets wat in bijvoorbeeld La Liga de normaalste zaak van de wereld is bij clubs als Real en Barca en wat bijna elke week voorkomt. Je opmerking dat het verschil tussen de top 5 en de onderste 5 zo groot is slaat echt helemaal nergens op en is ook nergens op gebaseerd. En trouwens, zelfs als ik echt in ga op jouw argumentatie over het specifieke voorbeeld van Newcastle-Spurs: ik wil het nog wel eens zien gebeuren dat Rayo Vallecano met 5-1 over Real heen walst omdat Real "een mentale inzakking" heeft... Zie je het voor je?

Zou mooi zijn kan Ajax meteen de td van Zwolle ophalen dat is echt een vakman !!! Na brands de beste van Nederland en dat zegt een Ajacied

22 mei 2016 om 12:04

Ik vind Stewart een goede ontwikkeling doormaken bij AZ.

22 mei 2016 om 12:34

Leuk voor Zwolle maar bij Ajax wordt wel wat anders gevraagd.

Van mij mag ie gaan, zijn aankoopbeleid is ver onder de maat.

22 mei 2016 om 12:04

Haha overdrijf niet. Hij begon matig, maar afgelopen zomer was top.

22 mei 2016 om 15:04

Vooral die zoektocht naar een spits was top.....

Maar de aankoop van Gudelj was verrassend, snel en goed. De terugkeer van Dijks ook.
Younes was een verrassing, ook voor Overmars, want ze zaten op de tribune voor een andere speler. Ben benieuwd of Younes volgend seizoen door kan pakken, is nl een redelijke voorspelbare speler. Hopelijk kan Bosz nog meer uit hem halen.

Ik hou het nog steeds op een gerucht maar mocht het waar zijn dan zit Frank ook daar met wie weet welke speler(s) in hun kielzog.

22 mei 2016 om 12:03

Cillessen, Veltman, Klaassen, Milik worden daar genoemd.

22 mei 2016 om 14:11

Hebben ze zoveel geld dan?

Hopelijk blijft hij. Hij begon onzeker/matig, maar is zich goed aan het herpakken. Vorige zomer 4 goede spelers aangekocht, twee goedkope gokjes voor de breedte die snel weg zijn gegaan toen bleek dat ze tegen vielen. Gewoon heel netjes. De talentvolle spelers liggen lang vast, de selectie bestaat uit een groep die er al enkele jaren is (rust in de groep). Overmars verdient nu het vertrouwen.

gun hem de ban heus wel, maar zoals het nu gaat, gaat het beleid van cruijff de schop op en gaan ze verdiend geld weer weggooien, hopelijk gebeurd dat niet en krijgt men niet weer een club met schuld.

Ik wil dat hij blijft, er is al zoveel kennis en kunde weg, Overmars heeft nu al een hoop ervaring opgedaan, het is tijd om daar nu van te profiteren. Anders hebben we hem alleen maar opgeleid voor Everton bv.

Stam, de Boer, Cruijff, Jonk zijn al weg. Het is juist zaak dat er weer wat oud voetballers bij komen, met Kluivert, Knopper en Heitinga doen ze hun best, maar ik hoop vurig dat Litmanen erbij komt, dat is echt een man waar je als toptalent tegenop kijkt. Winter zie ik ook graag wat bij Ajax doen.

Heeft everton dan veel geld op de bank en minder kwaliteit op t veld nodig dan?

Nee toch? Zo meteen komt er een voor terug die wel verantwoord geld durft uit te geven en wordt Ajax sterker.... Of zijn het idd de commisarissen die uitgaven telkens tegenhouden?

22 mei 2016 om 13:28

@rudeboy65
Op een gegeven moment wordt de RVC ook huiverig wanneer steeds verkeerde aankopen worden gedaan en er vooral onenigheid is in het technisch hart.
De neuzen zullen weer een kant op moeten staan en er zal iemand met dezelfde ambities moeten komen zoals je nu ziet bij jouw club

Daily Mail .... dan moet je het met een korreltje zout nemen. Maar als ze De Boer willen halen is er inderdaad een kansje dat ze Overmars ook willen overhalen. Overmars schijnt behoorlijk met de RVC gebotst te zijn rondom transfers. En dat is van beide kanten heel begrijpelijk, maar uiteraard schadelijk voor het beleid wanneer er tweespalt is binnen de club.

We gaan het wel zien, als Overmars vertrekt dan ben ik daar niet bepaald verdrietig om. Het zal het alleen lastig maken om ons op volgend seizoen voor te bereiden. We hebben nog geen trainer aangesteld (die lijkt er wel te komen spoedig) en de selectie heeft de nodige versterkingen nodig. Als we daarvoor ook nog moeten wachten op een vervanger van Overmars. Bovendien heb ik geen flauw idee wie daarvoor in aanmerking moet komen. Ik hoop dat Ajax een keer uit het Nederlandse wereldje breekt, dat zou de club waarschijnlijk ontzettend goed doen.

Ik wil Overmars wel met de fiets naar everton brengen en dan mogen ze Vd.sar er gratis bij hebben. Wat zou ik blij zijn als deze twee ongeschikten Amsterdam verlaten.

Zou wel mooi zijn als er nu een TD komt die de roep van de Ajacieden hoort en al het geld er in een paar jaar doorheen verbrast aan C-garnituur uit Brazilië en Argentinië.

Ideaalbeeld zou dan zijn dat Vd Sar ook daarheen gaat en dat van Praag, jordi en Seedorf het bij Ajax overnemen met als eerste aanstelling daarnaast Willem jonk

Tot sinas Marc!! En dan zou het nu verstandig zijn om Co Adriaanse benaderen voor algemeen directeur en dan kan vd Sar een stoelje opschuiven en de taken van Overmars overnemen en als Ajax nou slim is benaderen ze ook van Gaal nu hij zonder werk zit hij is de ideale kandidaat en niet Peter Bosz... Louis kan weer wat maken van Ajax zet Kluivert en Bergkamp als assistenten er naast Kluivert die kan dat wel combineren met de A1 of A2?? waar hij volgend seizoen de leiding heeft. Het zou voor mij in ieder geval een mooi begin van het seizoen zijn als van Gaal en Adriaanse naar Ajax komen volgend seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren